abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187478767
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 23:39 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat veel mannen (en ook hier op fok) er zwaar op tegen zullen zijn. Maar we moeten die kloof toch ergens een beetje gaan dichten. Een diverser personeelsbestand functioneert nu eenmaal beter.
Vrouwen zijn er anders zelf het meest op tegen. Die kiezen zelf om massaal geen technische opleidingen te gaan doen. Dat je dan op een technische universiteit met voornamelijk mannelijk personeel komt te zitten is dan geen verrassing.

Dit beleid is uiteraard niets anders dan discriminatie. Feminisme heeft dan ook meer met anti-man te maken dan met pro-vrouw.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:13:45 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187478782
Verschrikkelijk stom idee
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 00:14:34 #33
236264 crew  capricia
pi_187478787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:11 schreef KlonkenTapper het volgende:

[..]

Vrouwen zijn er anders zelf het meest op tegen. Die kiezen zelf om massaal geen technische opleidingen te gaan doen. Dat je dan op een technische universiteit met voornamelijk mannelijk personeel komt te zitten is dan geen verrassing.

Dit beleid is uiteraard niets anders dan discriminatie. Feminisme heeft dan ook meer met anti-man te maken dan met pro-vrouw.
Ze werven ook in het buitenland.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juni 2019 @ 00:14:53 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187478792
Ja, dit mag niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_187478808
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze werven ook in het buitenland.
Dus men discrimineert ook nog eens buitenlandse mannelijke wetenschappers? Hoe maakt dit de situatie beter. Alsof je daar niet 90% mannen hebt op de natuurkunde/elektro-techniek/scheikunde/werktuigbouwkunde/ICT studies.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 00:17:55 #36
236264 crew  capricia
pi_187478817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:16 schreef KlonkenTapper het volgende:

[..]

Dus men discrimineert ook nog eens buitenlandse mannelijke wetenschappers? Hoe maakt dit de situatie beter. Alsof je daar niet 90% mannen hebt op de natuurkunde/elektro-techniek/scheikunde/werktuigbouwkunde/ICT studies.
Het vergroot wel de vijver met vrouwen natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:18:38 #37
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187478824
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar dat heeft nog altijd niet mogen baten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:19:23 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187478831
@capricia

Tenzij er een verzachtende omstandigheid is die niet wordt genoemd in het artikel is dit gewoon echt niet te verdedigen. Ik denk dat het ook niet echt positief reflecteert op jouw persoon dat je het alsnog probeert te verdedigen.

Dit gaat gewoon echt te ver. En het einde is denk ik eigenlijk nog lang niet in zicht. Dit zet de deur open voor nog veel heftigere schendingen van het gelijkheidsbeginsel. De vraag is welke bevolkingsgroepen binnen die context de macht gaan grijpen en welke bevolkingsgroepen er voor de bus gegooid zullen worden.

Het donkert aan in het westen. Verlichtingsidealen worden massaal in de uitverkoop gezet binnen de context van een morele paniek. Dit gaat helemaal mis.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_187478833
quote:

[..]

Weet je wat pas de vijver met gekwalificeerde sollicitanten vergroot? Niet alleen maar vrouwen uitnodigen in je vacatures!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juni 2019 @ 00:20:45 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187478845
quote:

[..]

Dus we gaan anderhalf jaar naast geweldige nieuwe werkgevers grijpen ergens discriminatie, een personeelstekort opbouwen en eindigen met een kwalitatief mindere groep, maar omdat het omgekeerde discriminatie is, is het goed?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:21:14 #41
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:22:17 #42
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187478853
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:21 schreef Gary_Oak het volgende:
Dit land. :')
De kolder komt allemaal vanuit de VS overwaaien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187478859
Dit vinden vrouwen serieus fijn om te horen?

''Ja we willen de beste kandidaten natuurlijk. En om ervoor te zorgen dat jij als vrouw ook een kans maakt, gaan we ervoor zorgen dat mannen niet kunnen reageren''.

Want ja, anders maak je natuurlijk geen schijn van kans. Face it, je bent maar een vrouw.
pi_187478878
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet mogelijk in de VS, hoor. Wel heel erg extreem!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:25:43 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187478885
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Daar gaan ze een stapje verder. Schijnt dat Aziaten moeilijk op een universiteit komen, omdat ze daar door hun werkethos oververtegenwoordigd zijn. Dus hebben ze quota voor zwarte mensen en latino's. 8)7
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:26:51 #46
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187478893
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:22 schreef SpaceOddity het volgende:

''Ja we willen de beste kandidaten natuurlijk. En om ervoor te zorgen dat jij als vrouw ook een kans maakt, gaan we ervoor zorgen dat mannen niet kunnen reageren''.

Want ja, anders maak je natuurlijk geen schijn van kans. Face it, je bent maar een vrouw.
Ook fijn voor de werksfeer. Je zou dan echt niet serieus genomen worden daar.
pi_187478894
En het is helemaal niet zo dat vrouwen minder kansen hebben als ze solliciteren.....er zijn gewoon veel minder geschikte vrouwen die solliciteren op wetenschapsfuncties.

Dat komt onder andere gewoon door andere interesses bij vrouwen, maar ook door persoonlijke levenskeuzes. De TU neemt een volkomen oneerlijke maatregel voor een probleem dat niet eens bestaat.
pi_187478896
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Daar gaan ze een stapje verder. Schijnt dat Aziaten moeilijk op een universiteit komen, omdat ze daar door hun werkethos oververtegenwoordigd zijn. Dus hebben ze quota voor zwarte mensen en latino's. 8)7
Niet officieel hoor. Want dat mag niet.
pi_187478898
Daarbij zetten ze ook nog eens 70% van hun eigen studenten buitenspel. Als ik hun was zou ik daar toch flink herrie over schoppen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187478911
Iemand met een technische achtergrond (lees: de juiste kwaliteiten en diploma's) die zin heeft om 2x te solliciteren (waarvan 1x met een vrouwelijke naam) om er uiteindelijk een rechtszaak van te maken?
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 00:30:34 #51
236264 crew  capricia
pi_187478915
Ik denk dat je deze trend wel vaker zult gaan zien. Dit soort maatregelen.
Kun je boos op mij worden. Begrijp ik helemaal.
Ik hoef hier ook helemaal niet achter te staan. Ik weet ook niet of dit de beste manier is om meer vrouwen daar te krijgen.

Maar reken er maar op dat als andere, zachtere, maatregelen niet helpen, meer en meer bedrijven en instellingen dit soort maatregelen zullen gaan nemen.

Het is een proces wat loopt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:31:02 #52
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187478919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:27 schreef Broomer het volgende:

[..]

Niet officieel hoor. Want dat mag niet.
Heb het lang geleden ergens gelezen, maar Aziatische studenten worden wel geweerd. Weet niet met welke constructies.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 00:31:20 #53
236264 crew  capricia
pi_187478922
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:22 schreef SpaceOddity het volgende:

Nee. Veel vrouwen zijn hier op tegen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187478936
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:30 schreef capricia het volgende:
Ik hoef hier ook helemaal niet achter te staan. Ik weet ook niet of dit de beste manier is om meer vrouwen daar te krijgen.

Maar reken er maar op dat als andere, zachtere, maatregelen niet helpen, meer en meer bedrijven en instellingen dit soort maatregelen zullen gaan nemen.

Maar wat is het probleem nu eigenlijk?

Het is niet zo dat vrouwen minder kansen hebben als ze solliciteren.....er zijn gewoon veel minder geschikte vrouwen die solliciteren op wetenschapsfuncties.

Dat komt onder andere gewoon door andere interesses bij vrouwen, maar ook door persoonlijke levenskeuzes. De TU neemt een volkomen oneerlijke maatregel voor een probleem dat niet eens bestaat.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:33:32 #55
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187478938
quote:

Waarom überhaupt meer vrouwen daar willen? Zodat je als universiteit kunt uitdragen dat je lekker progressief bent? Gewoon de beste persoon op de juiste plek, klaar. En als dat toevallig een vrouw is, fijn voor haar. Tevens studeren weinig vrouwen technische studies, dus succes om uit die kleine vijver ook nog eens geschikte mensen te vinden.
pi_187478940
quote:

Als je visvijver voor 70-80% uit mannen bestaat, moet je ook helemaal niet willen dat 50% van je werknemers vrouwen zijn. Maar blijkbaar schiet de opgedrongen diversiteit zelfs 'een afspiegeling zijn van de mensen binnen het vakgebied' voorbij.

Een eerlijkere manier zou zijn om eerst het aandeel vrouwen in de visvijver te vergroten.
pi_187478949
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Veel vrouwen zijn hier op tegen.
Jij zegt het, ik weet het niet.

Ik vind het gewoon diep triest, dat weet ik wel.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:36:59 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187478963
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:31 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb het lang geleden ergens gelezen, maar Aziatische studenten worden wel geweerd. Weet niet met welke constructies.
GPA's worden bij sommige uni's met een factor gekoppeld aan afkomst herberekend om zo een nieuwe ranking te maken. Loopt nu volgens mij een class action lawsuit tegen 1 universiteit hierom vanuit de Aziatische gemeenschap.

Blanke mensen durven zich niet eens te verenigen tegen dit soort discriminatie omdat de media je onmiddellijk weg zet als belachelijk triwst figuur en wellicht als white supremacist.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:39:20 #59
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187478979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

GPA's worden bij sommige uni's met een factor gekoppeld aan afkomst herberekend om zo een nieuwe ranking te maken. Loopt nu volgens mij een class action lawsuit tegen 1 universiteit hierom vanuit de Aziatische gemeenschap.

Blanke mensen durven zich niet eens te verenigen tegen dit soort discriminatie omdat de media je onmiddellijk weg zet als belachelijk triwst figuur en wellicht als white supremacist.
Tering. :') Dus als je vanuit je cultuur mee hebt gekregen dat onderwijs en een goede bijbehorende werkethos belangrijk zijn, ben je de pineut. Hard werken wordt dus gewoon letterlijk bestraft. Trieste wereld leven we in.
pi_187478984
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:31 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ze worden wel geweerd (er is een rechtszaak bij Harvard), maar dat gaat meer met lagere persoonlijkheidsscores, dat soort dingen. Geen officieel beleid, meer officieuze middelen gebruiken om het doel te bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')