Nee hoor, alleen als je dan ook naar voren staptquote:Op maandag 17 juni 2019 23:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Dus als je de lelijke jaren 70 deur opendoet val je nu 3 meter naar beneden?Of schat ik dat verkeerd in?
De agressie in die fotoquote:
Alles rond de keuken en bijkeuken wordt door een aannemer gedaan. We hebben een stucadoor (hopelijk) en er komt nog iemand vast in de weekenden helpen. Verder zoek ik nog een tegelzetter en Vonk komt de boekenkast monteren. En de rest doen we zelf met hulp van familie en vriendenquote:Op maandag 17 juni 2019 22:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nice. Die bakstenen kan ook maar is een hels karwei idd. Kun je wel meteen de isolatie bekijken
Hebben jullie trouwens veel hulp? Bij ons is de ruwbouw gezet en hebben we het eea. uitbesteed (tegels, keuken zetten, elektra en loodgieter) maar zonder de hulp van mijn vaderen vrienden waren we nu zo goed als dood en nog niet bijna klaar.
De garage doen we ook zelf mét een metselaar (daar kun je toch niet tegen werken en het wordt simpelweg niet zo mooi). Dat is wel leuk maar ik ben onderhand wel aardig moe. Ik kan geen pallet meer tillen
Bedoel je niet de meterkast?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Alles rond de keuken en bijkeuken wordt door een aannemer gedaan. We hebben een stucadoor (hopelijk) en er komt nog iemand vast in de weekenden helpen. Verder zoek ik nog een tegelzetter en Vonk komt de boekenkast monteren. En de rest doen we zelf met hulp van familie en vrienden. We doen overigens ook niet alles in 1 keer. Dat is niet te betalen...
Zo staan wij er ook in. Onze gevel moet ooit worden gereinigd. Daar zal het het huis enorm van opknappen, maar er is nog zoveel wat moet gebeuren en onze fondsen zijn niet onbeperkt. Het is dus kiezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:13 schreef bleiblei het volgende:
Candaasje bedoeld denk ik knipvoegen of snijvoegen. Mooi, maar ook bijzonder duur. Als we weer geld hebben staan (naast de al geplande zaken), eerst de overige kozijnen, het dak, tuin en een garage/werkplaats op de planning. Ik vrees dat we daar de eerst komende 15jaar wel zoet mee zijn. En persoonlijk vind ik teruggestreken/diepliggende voegen ook mooier (scheelt gelijk een bak euro's waar je u tegen zegt). Maar goed.... ooit dus.
Ah, geen idee wat het verschil precies isquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:13 schreef bleiblei het volgende:
Candaasje bedoeld denk ik knipvoegen of snijvoegen. Mooi, maar ook bijzonder duur. Als we weer geld hebben staan (naast de al geplande zaken), eerst de overige kozijnen, het dak, tuin en een garage/werkplaats op de planning. Ik vrees dat we daar de eerst komende 15jaar wel zoet mee zijn. En persoonlijk vind ik teruggestreken/diepliggende voegen ook mooier (scheelt gelijk een bak euro's waar je u tegen zegt). Maar goed.... ooit dus.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als je dan ook naar voren stapt
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de insteek van Sq hoe dan ook hartstikke goed: het is een huis met een geschiedenis en ze voegen er een nieuw verhaal aan toe.
Ik zie het hier ook bij de diverse uitbouwen, iedere keer een net-niet steen naast de oude steen, erg jammer.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We vinden er nu vaak van alles van, maar als er nu iemand een jaren 70 huis vernaggelt vinden we daar meestal niks van want 'jaren 70, who cares'.
Waar zou je beter in zijn vraag ik me afquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een boekenkast komen plaatsen hoor !![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Waar zou je beter in zijn vraag ik me af?
quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:18 schreef bleiblei het volgende:
Mja, we kwamen tot de conclusie dat we de interactie met jullie misten.
quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:18 schreef bleiblei het volgende:
Mja, we kwamen tot de conclusie dat we de interactie met jullie misten.
Hoax dat een jaren 30 huis ooit af kan zijnquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:20 schreef bleiblei het volgende:
Oh, ja... ik ga mij zo vervelen in een "af" huis, dus vandaar.
Ja, okeequote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoax dat een jaren 30 huis ooit af kan zijn.
Geweldig is dat, mijn vorige huis was ook zo hahaquote:Op zaterdag 22 juni 2019 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, wat je dus zoal tegenkomt in zo een huis.
Heeeeel veel stalen elektraleidingspul.
Dit soort verdeeldoosjes zitten overal in het plafond (ik kwam er 4 tegen op 2m2 plafond)
[ afbeelding ]
Ze zitten allemaal met de deksel naar boven en zoals jullie zien, met de oude kleuren bedrading erin.
Inbouwdozen zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Tuurlijk joh, stop een inbouwdoos in de buitenmuur en zet gewoon wat houten blokjes als spacers tussen de inbouwdoos en het stopcontact.
Bedrading voor lampen komen zo uit de muren en plafonds:
[ afbeelding ]
(God knows waarom er een stalen koppelstukje op 2 stukken pvc is gebruikt).
En je bent er wel uitgekomen? Ik heb hier ff geen idee meer waar ik moet beginnen...quote:Op zaterdag 22 juni 2019 22:21 schreef pitebuell85 het volgende:
[..]
Geweldig is dat, mijn vorige huis was ook zo haha
Succes met klussen/bouwen, ik ga meelezen en inspiratie opdoen voor over 5 jaar alvast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |