abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:48:41 #176
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462693
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het allebei even kut, zowel interactie met chemisch blije mensen als met dronken mensen. Je ziet/hoort niet het echte karakter op dat moment, je ziet diegene onder al dan niet zware invloed. Zonde. Vind ik dan. Ik vind mensen toffer als ze zichzelf durven laten zien met remmingen en al.
Als ik het ene moment met een chemisch blij iemand praat en diegene drie dagen later compleet nuchter zou zien heb je soms echt ineens een compleet ander type voor je. Ik kan daar niet mee omgaan, ik wil gewoon the real thing voor me hebben, van wie dan ook en in welke situatie dan ook. :P

En ik vind het eeuwig zonde van wat het met sommige mensen doet. Met hersenen. Soms met complete levens. Met slaap. Met afhankelijkheid. Maar dat is aan hen. :Y

En ja dat klinkt hard maar iedereen moet het lekker zelf weten. Alleen hou ik afstand. Want dan hoef ik me ook niet te storen of - nog veel erger - me zorgen te maken.
Ik snap het wel hoor. Alleen vraag ik me dus af of de kwalificatie 'the real thing' wel terecht is voor iemand die compleet nuchter is :P Misschien is iemand juist de real thing aan de shit. Vergelijkbaar kan je zeggen dat mensen een offline en online persona hebben en mensen voelen zich door de anonimiteit van het internet vaak echter dan dat ze zich in de door sociale regels bestempelde fysieke wereld voelen. Wat is dan de real thing? Wat hier wordt opgeschreven of wat iemand zegt terwijl diegene voortdurend op de rem trapt?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  ESF Reporter zondag 16 juni 2019 @ 23:49:01 #177
87554 Cee
Welluk?
pi_187462701
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het allebei even kut, zowel interactie met chemisch blije mensen als met dronken mensen. Je ziet/hoort niet het echte karakter op dat moment, je ziet diegene onder al dan niet zware invloed. Zonde. Vind ik dan. Ik vind mensen toffer als ze zichzelf durven laten zien met remmingen en al.
Als ik het ene moment met een chemisch blij iemand praat en diegene drie dagen later compleet nuchter zou zien heb je soms echt ineens een compleet ander type voor je. Ik kan daar niet mee omgaan, ik wil gewoon the real thing voor me hebben, van wie dan ook en in welke situatie dan ook. :P

En ik vind het eeuwig zonde van wat het met sommige mensen doet. Met hersenen. Soms met complete levens. Met slaap. Met afhankelijkheid. Maar dat is aan hen. :Y

En ja dat klinkt hard maar iedereen moet het lekker zelf weten. Alleen hou ik afstand. Want dan hoef ik me ook niet te storen of - nog veel erger - me zorgen te maken... Zoals ik bv nu af en toe al doe als Naat weer eens komt gillen dat ie een hele nacht oversloeg.
Amen.
Rotspul is het. Wordt iets te vaak vergeten dat het andere mensen die er net voor hebben gekozen ook naar de tyfus helpt.
  zondag 16 juni 2019 @ 23:49:13 #178
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_187462706
Carnaval vorig jaar was voor mij de reden om definitief van radiozender te wisselen.
Stond gewoonlijk op Q, maar die gingen ineens een week lang regelmatig carnavalshits draaien. :X

Ben sindsdien nooit meer bij die zender terug geweest. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:49:29 #179
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462711
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:46 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik deed vroeger leuk mee maar ja, ik vond vooral polonaises en kusjeskring leuk maar op een zekere leeftijd is dat not done meer en word je geacht om samen met je vrienden te promoveren tot het grotemensencarnaval en dan sta je dus vier dagen lang in stinkhutten broodnuchter naar geouwehoer van random mensen te “luisteren”, maar gelukkig kon je dat niet verstaan vanwege de jalala kutmuziek dat door je trommelvliezen heen beukt.
En iedereen had sjans met leuke jongens en ik kreeg alleen een Snickers van een lelijke clown.

Nee, was er toen wel klaar mee.

:o _O-

Kutclown.
En de rest wist niet wat ze misten. :{w
Koutist in opleiding.
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:49:48 #180
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462713
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:44 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Een dagje Oeteldonk met alleen maar bovensloters :{w

Maar was wel leuk toch? :)
Met alleen maar bovensloters? Wat denk je wel :( Ik ging daarheen voor het authentieke carnavalsgebeuren en heb mezelf gewoon een sjaal en handschoenen laten verkrijgen, ik had nog net geen boerenkiel :{w
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 16 juni 2019 @ 23:50:15 #181
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187462722
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dit dus. Als ik in die pupillen kijk voelt de hele interactie dus meteen al fake en die chemische klefheid die ook al zo fake overkomt.. Waarom zou ik daar tijd insteken en me afvragen hoe diegene tegen mij zou zijn geweest zonder pillen?
Eens
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:50:35 #182
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187462733
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Met alleen maar bovensloters? Wat denk je wel :( Ik ging daarheen voor het authentieke carnavalsgebeuren en heb mezelf gewoon een sjaal en handschoenen laten verkrijgen, ik had nog net geen boerenkiel :{w
Ok ok. Nice! ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  zondag 16 juni 2019 @ 23:53:06 #183
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_187462756
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:31 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat heb ik echt gemist joh. :o Maar wat tof. w/
Ja dat was tijdens een rehearsal stream. Enkele FOK!ers (waaronder ik, maar wel op een andere dag dan de rest) hebben geld overgemaakt aan Matt via de Youtube chat, en ook namens Songfestivalforum NL.

Toen noemde Matt nog van "oh Dutch Songfestivalforum, they really love us!" :D O+
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  zondag 16 juni 2019 @ 23:54:01 #184
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187462768
Matt heeft twee keer mijn naam genoemd toen ik een vraag stelde/opmerking maakte in de chat. Vorig jaar, en een keer dit jaar.

Ik helemaal blij :') :D
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:54:19 #185
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462775
99fed37947baf79e21fe3df865ec844a.jpg

(sowieso is deze film fantastisch, Kill Your Darlings, over de beat generatie, i.e. Allen Ginsberg, Jack Kerouac, etc.)
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zondag 16 juni 2019 @ 23:55:21 #186
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462788
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:48 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik snap het wel hoor. Alleen vraag ik me dus af of de kwalificatie 'the real thing' wel terecht is voor iemand die compleet nuchter is :P Misschien is iemand juist de real thing aan de shit.
Nee natuurlijk niet. En je bent rete-intelligent dus je weet dat iemand niet juist 'the real thing is aan de shit'. Want dan ben je onder invloed. En dus niet the real thing. :)

quote:
Vergelijkbaar kan je zeggen dat mensen een offline en online persona hebben en mensen voelen zich door de anonimiteit van het internet vaak echter dan dat ze zich in de door sociale regels bestempelde fysieke wereld voelen. Wat is dan de real thing? Wat hier wordt opgeschreven of wat iemand zegt terwijl diegene voortdurend op de rem trapt?
The real thing is (voor mij! en een ieder moet dat uiteraard lekker voor zichzelf bepalen) als diegene offline nuchter tegenover me zit. En dan kan ik daarna zelf inschatten of diegene online ook maar enigszins in de buurt komt daarvan. En zelfs offline en zonder invloed kan iemand je nog zwaar voor de gek houden door niet de echte zelf te laten zien. Maar voor mij is de kans dan eens stuk kleiner iig.

Mensen die zich hier kwetsbaar durven opstellen en het dus aandurven dat mensen er een negatieve mening over zouden kunnen hebben vind ik voor online begrippen ook al vrij 'echt'. Maar de offline-versie is voor mij nodig om er helemaal in te geloven of niet. ;)
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:00:54 #187
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462847
Oh en ik zou het echt begrijpen als iemand die er wel van houdt me nu een mutsige saaie ouwe sufkut vindt hoor, met m'n aversie. :D
Maar ik heb gewoon persoonlijk geen zin om me it nog 1 minuut zorgen te maken om iemand door die tyfustroep. (Nou ja niet alleen geen zin, ik bespaar mezelf het verdriet en de zorgen gewoon de rest van m'n leven. ^O^)
Koutist in opleiding.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:03:21 #188
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462873
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. En je bent rete-intelligent dus je weet dat iemand niet juist 'the real thing is aan de shit'. Want dan ben je onder invloed. En dus niet the real thing. :)
Maar misschien is er onder invloed wel toegang tot de real thing? Om het dan niet over personen, maar over de werkelijkheid te hebben: veel mensen menen toegang tot de ware werkelijkheid te hebben middels psychedelica, maar dan zijn ze dus wel onder invloed. Een hoop religieuze ervaringen worden ingegeven door wat we misschien zouden typeren als hallucinaties e.d., maar toch ligt daar de basis voor wat mensen voor echt houden.

Indachtig de grot van Plato, misschien betekent nuchter zijn wel dat we allemaal naar de schaduwen kijken van een realiteit die achter ons ligt en is onder invloed zijn wel hetgeen wat ervoor zorgt dat je de zon in kijkt. Zou het dan niet net zo kunnen zijn dat je de ware aard van mensen tegenkomt onder invloed zoals je de werkelijkheid ook pas tegenkomt als je op een bepaalde manier toegang hebt tot wat hier 'achter' ligt (waar veel mensen dus psychedelica voor inzetten)?
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:07:09 #189
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187462917
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:03 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Maar misschien is er onder invloed wel toegang tot de real thing? Om het dan niet over personen, maar over de werkelijkheid te hebben: veel mensen menen toegang tot de ware werkelijkheid te hebben middels psychedelica, maar dan zijn ze dus wel onder invloed. Een hoop religieuze ervaringen worden ingegeven door wat we misschien zouden typeren als hallucinaties e.d., maar toch ligt daar de basis voor wat mensen voor echt houden.

Indachtig de grot van Plato, misschien betekent nuchter zijn wel dat we allemaal naar de schaduwen kijken van een realiteit die achter ons ligt en is onder invloed zijn wel hetgeen wat ervoor zorgt dat je de zon in kijkt. Zou het dan niet net zo kunnen zijn dat je de ware aard van mensen tegenkomt onder invloed zoals je de werkelijkheid ook pas tegenkomt als je op een bepaalde manier toegang hebt tot wat hier 'achter' ligt (waar veel mensen dus psychedelica voor inzetten)?
Leuk onderwerp voor een f&l topic.

Zelf vind ik het nogal vergezocht. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:07:50 #190
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462929
  maandag 17 juni 2019 @ 00:08:07 #191
350717 Redefine
Service h
pi_187462932
quote:

[..]

Maar er is nog een verschil in over andere psychedelica, want dat kan daadwerkelijk geestverruimend zijn. En met overmatig drankgebruik. Ik heb nog nooit iemand iets verhelderends, intelligents of wat dan ook in die richting horen zeggen die flink gedronken had.

Mensen denken dan dat er heel wat zinnigs uit komt, maar het tegendeel is waar. Veel drank maakt je alleen maar dommer.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:08:14 #192
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462933
quote:

[..]

Maar misschien is er onder invloed wel toegang tot de real thing?
Nee.
Voor mij bestaat er niets echter dan zonder invloed.

quote:
Om het dan niet over personen, maar over de werkelijkheid te hebben: veel mensen menen toegang tot de ware werkelijkheid te hebben middels psychedelica, maar dan zijn ze dus wel onder invloed.
'menen'

quote:
Een hoop religieuze ervaringen worden ingegeven door wat we misschien zouden typeren als hallucinaties e.d., maar toch ligt daar de basis voor wat mensen voor echt houden.
'voor echt houden'

quote:
'misschien'
'zou het'

Nee. Voor mij bestaat er niets echter dan zonder invloed.

En wat anderen willen geloven of vinden moeten ze zelf weten. :)
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:08:48 #193
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462940
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:07 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Leuk onderwerp voor een f&l topic.

Zelf vind ik het nogal vergezocht. :P
Ik vind het zelf vooral klinken als een excuus.
Koutist in opleiding.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:10:14 #194
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187462948
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar er is nog een verschil in over andere psychedelica, want dat kan daadwerkelijk geestverruimend zijn. En met overmatig drankgebruik. Ik heb nog nooit iemand iets verhelderends, intelligents of wat dan ook in die richting horen zeggen die flink gedronken had.

Mensen denken dan dat er heel wat zinnigs uit komt, maar het tegendeel is waar. Veel drank maakt je alleen maar dommer.
Hier ben ik het volledig mee eens.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:11:17 #195
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462959
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:08 schreef Redefine het volgende:
Veel drank maakt je alleen maar dommer.
Veel drugs ook.
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:12:32 #196
163650 crew  Greys
Nee.
pi_187462972
Ik duik erin.
Ik mot morgen zonder stimulerende middelen weer aan het werk namelijk en daar is bij mij soms wat slaap voor nodig. :+

Kusjes, truffels vamme.
Koutist in opleiding.
  maandag 17 juni 2019 @ 00:13:25 #197
350717 Redefine
Service h
pi_187462977
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2019 22:32 schreef naatje_1 het volgende:
Op de Uilenstede campus zijn voornamelijk veel huisfeestjes te vinden, maar dat vind ik echt zo'n treurige bedoening. Het is dan net alsof je weer terug wordt gestort in van die schoolfeesten. Allemaal mooiboys die standaardchicks proberen te versieren op eenzelfde soort muziek en dat doorgaans in datgene wat door moet gaan voor een woonkeuken waar dan alle meubels uit zijn gehaald. Mijn woonkamer is volgens mij zonder meubels groter dan die woonkeukens daar. Ofwel, sta je dan hutje mutje te zweten op muziek terwijl je overgeleverd bent aan het goedkoopste pils wat er in de koelkast te verkrijgen is.

Tot zover mijn rant.
Dan denk ik dat je toch vooral de hele sneue feestjes hebt meegemaakt. Want de meeste huisfeesten waar ik ben geweest, herken ik bijna niets uit je verhaal. En zelf gaf ik samen met mijn huisgenoten twee tot drie keer per jaar een huisfeest.

Dan kochten we nooit goedkoop en schraal bier. We keken wel welk A merk bier er in de aanbieding was, maar dat was het dan ook. Gewoon met zijn allen lappen etc.

Bijna niemand hing dan de mooiboy uit om standaardchicks te versieren. Natuurlijk gebeurde er wel wat, maar uiteindelijk kwam men daar niet voor op de huisfeestjes.

En bij ons was de ongeschreven regel dat je niet op je eigen kamer ging hangen met de mensen die je hebt uitgenodigd. Natuurlijk hing je altijd wel meer rond met je eigen mensen, maar het mixte behoorlijk goed.

Maar ja bij ons was het dan ook gewoon fatsoenlijk georganiseerd.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 17 juni 2019 @ 00:15:32 #198
350717 Redefine
Service h
pi_187462995
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Veel drugs ook.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Ik gebruik zelf geen geestverruimende middelen. En de kans is extreem klein dat ik dat ooit zal gaan doen.

Maar er zijn wel middelen die bij kunnen dragen aan openbaringen. Zo zijn er diverse belangrijke mensen in de geschiedenis die onder invloed waren bij belangrijke ontwikkelingen etc.

Maar dat betekend dan weer niet dat Jan en alleman er intelligenter van wordt. Veel mensen worden er alleen maar slechter van.
  maandag 17 juni 2019 @ 00:15:49 #199
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463001
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:12 schreef Greys het volgende:
Ik duik erin.
Ik mot morgen zonder stimulerende middelen weer aan het werk namelijk en daar is bij mij soms wat slaap voor nodig. :+

Kusjes, truffels vamme.
:* :W
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:15:55 #200
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187463002
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je toch vooral de hele sneue feestjes hebt meegemaakt. Want de meeste huisfeesten waar ik ben geweest, herken ik bijna niets uit je verhaal. En zelf gaf ik samen met mijn huisgenoten twee tot drie keer per jaar een huisfeest.

Dan kochten we nooit goedkoop en schraal bier. We keken wel welk A merk bier er in de aanbieding was, maar dat was het dan ook. Gewoon met zijn allen lappen etc.

Bijna niemand hing dan de mooiboy uit om standaardchicks te versieren. Natuurlijk gebeurde er wel wat, maar uiteindelijk kwam men daar niet voor op de huisfeestjes.

En bij ons was de ongeschreven regel dat je niet op je eigen kamer ging hangen met de mensen die je hebt uitgenodigd. Natuurlijk hing je altijd wel meer rond met je eigen mensen, maar het mixte behoorlijk goed.

Maar ja bij ons was het dan ook gewoon fatsoenlijk georganiseerd.
Ik heb zojuist ieder huisfeestje op Uilenstede beschreven. Dit gaat niet over huisfeestjes in het algemeen, ik heb zelf bij me thuis genoeg goede huisfeestjes gehad en ben ook bij andere huisfeestjes geweest die goed waren, maar de feestjes op Uilenstede zijn allemaal hetzelfde.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')