abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juni 2019 @ 00:45:35 #226
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187463287
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:38 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Heb je grote drinkers in je nabije voorouders, zeg 1, 2, 3 generaties terug?

Alcoholtolerantie lijkt nl wel enigszins erfelijk te zijn en acties/omstandigheden van een bepaalde generatie kunnen (hoe zeer sommige het ook willen ontkennen) van invloed zijn op de genetische samenstelling van de nazaten.
Nou ja, mijn vader dronk niet heel vaak extreem veel. Maar die kon wel heel veel drinken, zonder dat die lam was. Genoeg verhalen gehoord dat de meesten niet meer wisten wat ze allemaal aan het doen waren, maar mijn vader nog vrij normaal was.

Daarnaast kan mijn broer ook veel drank hebben. Dat is wel een bierdrinker en heeft wel diverse keren heel veel gedronken. Maar die kon dat dan prima hebben.

Mij opa (die ik nooit gekend heb) aan mijn vaderskant was absoluut geen drinker, dus dat past niet in die lijn.

Het is wel weer zo dat we geen van drie in goede gezondheid aan de magere kant zijn/waren, waardoor je al sneller meer alhohol kan hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187463288
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:38 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens ben ik wel een hypocriete lul want O+ Carnaval O+ maar goed, da's dan ook wel een uniek feestje.
Carnaval :') 8)7
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 00:46:22 #228
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187463296
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:43 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat zal het zijn Naat :D _O-

Ik heb ook echt altijd door wanneer anderen onder invloed zijn, en ik ben zelf autist
Dat is in bijna alle gevallen dan ook vrij eenvoudig te herkennen :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 17 juni 2019 @ 00:47:09 #229
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463304
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:21 schreef Redefine het volgende:
Het vreemde van alcohol blijf ik toch vooral die vanzelfsprekendheid vinden. Iedereen drinkt alcohol en als je dat niet doet, vind men het eigenlijk maar raar.

Ik vond het wel mooi verwoord door Javier Guzman een aantal jaar geleden in een van zijn shows. Als je zegt dat je geen mosterd lust, maalt (bijna) niemand erom. Maar als je zegt dat je geen alcohol hoeft, dan is iedereen opeens verwonderd over die rare opmerking die je zo maakt.

Zo willen mensen die zelf alcohol drinken, anderen maar al te graag mee laten drinken. Sowieso is het de standaard dat er bijvoorbeeld voor een borrel altijd een krat bier wordt gehaald, frisdrank eigenlijk alleen als men er aan denkt.

Of dat men gaat vragen wat je dan wel lekker vindt (met alcohol) en je dan antwoord 'drankje X; dat je dan als reactie krijgt, oh dan neem ik dat volgende keer wel in huis. Terwijl diegene het eigenlijk al teveel moeite vindt om gewoon wat cola, fanta o.i.d. in huis te halen. Maar als het om alcohol gaat, dan kan opeens alles.

En kan nog wel doorgaan, met van die absurde status die alcohol heeft.
Ugh, dit ja.
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 00:47:40 #230
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463311
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:40 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Jij nog niet als het goed is.
Het is pas 0:40 uur en dus nog amper tijd om naar de kroeg te gaan daar, als ik het eerder goed begrepen heb. :P
Hehe da's waar, maar als ik wel ga dan drink ik meestal alleen koffie, cola zero of water. Zo saai ben ik ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 17 juni 2019 @ 00:49:34 #231
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463321
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:21 schreef Redefine het volgende:
Het vreemde van alcohol blijf ik toch vooral die vanzelfsprekendheid vinden. Iedereen drinkt alcohol en als je dat niet doet, vind men het eigenlijk maar raar.

Ik vond het wel mooi verwoord door Javier Guzman een aantal jaar geleden in een van zijn shows. Als je zegt dat je geen mosterd lust, maalt (bijna) niemand erom. Maar als je zegt dat je geen alcohol hoeft, dan is iedereen opeens verwonderd over die rare opmerking die je zo maakt.

Zo willen mensen die zelf alcohol drinken, anderen maar al te graag mee laten drinken. Sowieso is het de standaard dat er bijvoorbeeld voor een borrel altijd een krat bier wordt gehaald, frisdrank eigenlijk alleen als men er aan denkt.

Of dat men gaat vragen wat je dan wel lekker vindt (met alcohol) en je dan antwoord 'drankje X; dat je dan als reactie krijgt, oh dan neem ik dat volgende keer wel in huis. Terwijl diegene het eigenlijk al teveel moeite vindt om gewoon wat cola, fanta o.i.d. in huis te halen. Maar als het om alcohol gaat, dan kan opeens alles.

En kan nog wel doorgaan, met van die absurde status die alcohol heeft.
Prima verwoord. Ik merk ook dat sommige mensen het als bedreiging lijken te zien als je zegt dat je niet of weinig drinkt.

Ik snap ook niet hoe volwassen mensen zo kinderlijk blij worden van de wetenschap dat ergens alcohol is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187463322
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:39 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wordt jij dat niet warm van binnen van het idee dat je met mij zit te praten? :o :o ;( ;( ;( :'( :'( HET IS UIT NAATJE! -O- :'( :'(
Ik hoor Naatje's hart al breken -O-

De enige echte Beer zal het toch maar uitmaken...
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_187463326
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ga erover nadenken.
Tot gauw over 50 jaar :+

Al ben je dan nog steeds een jong blaadje
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 00:53:47 #234
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463353
Morgen lekker uit eten om mijn positie te vieren als 'vader' van mijn katten. Kinderen willen we niet maar ik laat me deze feestdag mooi niet ontnemen :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 17 juni 2019 @ 00:55:18 #235
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Prima verwoord. Ik merk ook dat sommige mensen het als bedreiging lijken te zien als je zegt dat je niet of weinig drinkt.

Ik snap ook niet hoe volwassen mensen zo kinderlijk blij worden van de wetenschap dat ergens alcohol is.
Eens.

Al is mijn anti-houding wel iets van de laatste jaren, taal er nu totaal niet meer naar en als ik dan toch weer eens drink zoals vandaag, dan word ik alleen nog maar moe en hoofdpijnerig. En vind het zonde van de calorieen. :') :P
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 00:56:24 #236
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463370
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:53 schreef Strani het volgende:
Morgen lekker uit eten om mijn positie te vieren als 'vader' van mijn katten. Kinderen willen we niet maar ik laat me deze feestdag mooi niet ontnemen :D
:D
Voor vaderdag bedoel je?
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 00:56:39 #237
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187463372
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Prima verwoord. Ik merk ook dat sommige mensen het als bedreiging lijken te zien als je zegt dat je niet of weinig drinkt.

Ik snap ook niet hoe volwassen mensen zo kinderlijk blij worden van de wetenschap dat ergens alcohol is.
Bij dat laatste, lijken het toch vaak wel de mensen te zijn die thuis niet veel te vertellen hebben (ik bedoel dan ook eigenlijk de dertigplussers, daaronder komt drinken toch vaak ergens anders door). Vaak vaders met jonge kinderen, die dan buitenshuis even lekker kunnen zuipen.

Zo is het i.i.g. bij mijn werk wel. Ik werk echt met hele leuke mensen en de sfeer vind ook oprecht heel erg goed. Afgelopen vrijdag ben ik zelf ook veel later naar huis gegaan bij de vrijdagmiddagborrel.

Maar er zijn diverse teamuitjes in het jaar. En als ik hoor hoe het er daar aan toegaat, wordt ik verre van blij. Nou ja het teamuitjes deel nog wel (dat is juist leuk met collega's), maar daarna wordt er altijd nog tot in de late uurtjes flink gestapt. En dus extreem veel gedronken.

Waarna er daarna dan de meest achterlijke dingen gedaan en gezegd worden. Die anderen dan van elkaar vertellen wat ze gedaan hebben (dus geen opscheppen van de mensen zelf). Om vervolgens met zijn allen dat dan weer ontzettend gaaf te vinden.

En dat zijn dan (bijna) allemaal 35 en ook ruim daarboven he. Ik vind het echt in en in triest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 17 juni 2019 @ 00:58:23 #238
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463396
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:55 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Eens.

Al is mijn anti-houding wel iets van de laatste jaren, taal er nu totaal niet meer naar en als ik dan toch weer eens drink zoals vandaag, dan word ik alleen nog maar moe en hoofdpijnerig. En vind het zonde van de calorieen. :') :P
Ja dat is dan geen goeie promotie voor alcohol :D Bij mij is het ook medisch niet zo verstandig om veel te drinken. Ik heb eens een nacht m'n hartslag totaal op hol gehad nadat ik wat te veel alcohol had gehad (in combinatie met slecht eten) en ik denk dat dat iets geks deed met de medicijnen die ik neem. En ik was toen alleen op bezoek in Nederland dus kon ook niet even snel naar m'n lokale dokter. Die angst die ik die nacht voelde is genoeg om nooit meer te veel te willen drinken.

En gelukkig vind ik alcohol ook echt niks bijzonders dus dat scheelt :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 17 juni 2019 @ 00:58:37 #239
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463397
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:56 schreef Guanabana het volgende:

[..]

:D
Voor vaderdag bedoel je?
Jazeker! :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 17 juni 2019 @ 00:58:52 #240
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463400
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bij dat laatste, lijken het toch vaak wel de mensen te zijn die thuis niet veel te vertellen hebben (ik bedoel dan ook eigenlijk de dertigplussers, daaronder komt drinken toch vaak ergens anders door). Vaak vaders met jonge kinderen, die dan buitenshuis even lekker kunnen zuipen.

Zo is het i.i.g. bij mijn werk wel. Ik werk echt met hele leuke mensen en de sfeer vind ook oprecht heel erg goed. Afgelopen vrijdag ben ik zelf ook veel later naar huis gegaan bij de vrijdagmiddagborrel.

Maar er zijn diverse teamuitjes in het jaar. En als ik hoor hoe het er daar aan toegaat, wordt ik verre van blij. Nou ja het teamuitjes deel nog wel (dat is juist leuk met collega's), maar daarna wordt er altijd nog tot in de late uurtjes flink gestapt. En dus extreem veel gedronken.

Waarna er daarna dan de meest achterlijke dingen gedaan en gezegd worden. Die anderen dan van elkaar vertellen wat ze gedaan hebben (dus geen opscheppen van de mensen zelf). Om vervolgens met zijn allen dat dan weer ontzettend gaaf te vinden.

En dat zijn dan (bijna) allemaal 35 en ook ruim daarboven he. Ik vind het echt in en in triest.
Wat dan zoal?
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 00:59:22 #241
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463406
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bij dat laatste, lijken het toch vaak wel de mensen te zijn die thuis niet veel te vertellen hebben (ik bedoel dan ook eigenlijk de dertigplussers, daaronder komt drinken toch vaak ergens anders door). Vaak vaders met jonge kinderen, die dan buitenshuis even lekker kunnen zuipen.

Zo is het i.i.g. bij mijn werk wel. Ik werk echt met hele leuke mensen en de sfeer vind ook oprecht heel erg goed. Afgelopen vrijdag ben ik zelf ook veel later naar huis gegaan bij de vrijdagmiddagborrel.

Maar er zijn diverse teamuitjes in het jaar. En als ik hoor hoe het er daar aan toegaat, wordt ik verre van blij. Nou ja het teamuitjes deel nog wel (dat is juist leuk met collega's), maar daarna wordt er altijd nog tot in de late uurtjes flink gestapt. En dus extreem veel gedronken.

Waarna er daarna dan de meest achterlijke dingen gedaan en gezegd worden. Die anderen dan van elkaar vertellen wat ze gedaan hebben (dus geen opscheppen van de mensen zelf). Om vervolgens met zijn allen dat dan weer ontzettend gaaf te vinden.

En dat zijn dan (bijna) allemaal 35 en ook ruim daarboven he. Ik vind het echt in en in triest.
Ik heb precies dezelfde indruk ja, ook met collega's.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 00:59:53 #242
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187463413
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja dat is dan geen goeie promotie voor alcohol :D Bij mij is het ook medisch niet zo verstandig om veel te drinken. Ik heb eens een nacht m'n hartslag totaal op hol gehad nadat ik wat te veel alcohol had gehad (in combinatie met slecht eten) en ik denk dat dat iets geks deed met de medicijnen die ik neem. En ik was toen alleen op bezoek in Nederland dus kon ook niet even snel naar m'n lokale dokter. Die angst die ik die nacht voelde is genoeg om nooit meer te veel te willen drinken.

En gelukkig vind ik alcohol ook echt niks bijzonders dus dat scheelt :)
Bij iedere medicijnen geldt dat je beter geen alcohol kan nemen, meestal heeft alcohol een versterkend effect nl
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 17 juni 2019 @ 01:00:02 #243
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_187463414
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:45 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nou ja, mijn vader dronk niet heel vaak extreem veel. Maar die kon wel heel veel drinken, zonder dat die lam was. Genoeg verhalen gehoord dat de meesten niet meer wisten wat ze allemaal aan het doen waren, maar mijn vader nog vrij normaal was.

Daarnaast kan mijn broer ook veel drank hebben. Dat is wel een bierdrinker en heeft wel diverse keren heel veel gedronken. Maar die kon dat dan prima hebben.

Mij opa (die ik nooit gekend heb) aan mijn vaderskant was absoluut geen drinker, dus dat past niet in die lijn.

Het is wel weer zo dat we geen van drie in goede gezondheid aan de magere kant zijn/waren, waardoor je al sneller meer alhohol kan hebben.
Hm, dat je opa absoluut geen drinker was hoeft niet per se buiten de lijn te liggen. Zou zomaar kunnen dat hij niet/weinig dronk omdat een van zijn ouders juist overmatig dronk, wat de hogere tolerantie in de rest van de lijn zou kunnen verklaren.
Overigens tellen dames ook mee voor de nabije voorouders. :P

Ik probeer je trouwens niet een alcoholist in de familie aan te praten oid, maar een verhoogde tolerantie tegen wat dan ook vind ik interessant en doet me willen zoeken naar een oorzaak. :@
Daarbij wordt dit misschien allemaal wel een tikje persoonlijk, bedenk ik me ineens. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 17 juni 2019 @ 01:00:36 #244
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187463425
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Wat dan zoal?
Kotsen, black outs, schreeuwen, dingen kapot maken (kleine dingen dan), op een willekeurige plek gaan staan plassen etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 17 juni 2019 @ 01:00:40 #245
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463426
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 00:59 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Bij iedere medicijnen geldt dat je beter geen alcohol kan nemen, meestal heeft alcohol een versterkend effect nl
Precies. En wat ik neem heeft sowieso al effect op de hartslag en bloeddruk, dus dan is het helemaal niet zo handig. Een drankje is geen probleem maar meer moet het niet worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 17 juni 2019 @ 01:01:16 #246
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463431
In Japan is samen dronken worden na het werk (met je baas erbij) onderdeel van de cultuur.

Oke bedankt voor de trivia Guana.
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 01:01:51 #247
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187463436
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 01:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Hm, dat je opa absoluut geen drinker was hoeft niet per se buiten de lijn te liggen. Zou zomaar kunnen dat hij niet/weinig dronk omdat een van zijn ouders juist overmatig dronk, wat de hogere tolerantie in de rest van de lijn zou kunnen verklaren.
Overigens tellen dames ook mee voor de nabije voorouders. :P

Ik probeer je trouwens niet een alcoholist in de familie aan te praten oid, maar een verhoogde tolerantie tegen wat dan ook vind ik interessant en doet me willen zoeken naar een oorzaak. :@
Daarbij wordt dit misschien allemaal wel een tikje persoonlijk, bedenk ik me ineens. :@
We zullen (bijna) allemaal wel een alcoholist of meerdere in de familie hebben. Alcohol heeft veel meer trauma's veroorzaakt dan dat de samenlevinig wil toegeven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187463445
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het allebei even kut, zowel interactie met chemisch blije mensen als met dronken mensen. Je ziet/hoort niet het echte karakter op dat moment, je ziet diegene onder al dan niet zware invloed. Zonde. Vind ik dan. Ik vind mensen toffer als ze zichzelf durven laten zien met remmingen en al.
Als ik het ene moment met een chemisch blij iemand praat en diegene drie dagen later compleet nuchter zou zien heb je soms echt ineens een compleet ander type voor je. Ik kan daar niet mee omgaan, ik wil gewoon the real thing voor me hebben, van wie dan ook en in welke situatie dan ook. :P

En ik vind het eeuwig zonde van wat het met sommige mensen doet. Met hersenen. Soms met complete levens. Met slaap. Met afhankelijkheid. Maar dat is aan hen. :Y

En ja dat klinkt hard maar iedereen moet het lekker zelf weten. Alleen hou ik afstand. Want dan hoef ik me ook niet te storen of - nog veel erger - me zorgen te maken... Zoals ik bv nu af en toe al doe als Naat weer eens komt gillen dat ie een hele nacht oversloeg.
_O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 01:02:32 #249
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187463447
Ik ben moe dus kan niet meer zoveel zinnigs bijdragen.

Maar heb weer hetzelfde als gister dat ik hier niet weg wil :P
Koel en donker bewaren
  maandag 17 juni 2019 @ 01:03:24 #250
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187463459
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 01:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Hm, dat je opa absoluut geen drinker was hoeft niet per se buiten de lijn te liggen. Zou zomaar kunnen dat hij niet/weinig dronk omdat een van zijn ouders juist overmatig dronk, wat de hogere tolerantie in de rest van de lijn zou kunnen verklaren.
Overigens tellen dames ook mee voor de nabije voorouders. :P

Ik probeer je trouwens niet een alcoholist in de familie aan te praten oid, maar een verhoogde tolerantie tegen wat dan ook vind ik interessant en doet me willen zoeken naar een oorzaak. :@
Daarbij wordt dit misschien allemaal wel een tikje persoonlijk, bedenk ik me ineens. :@
Oh ik snapte je punt al hoor :P Dus ik was zeker niet beledigd. Je had het over alcohol tolerantie niet over alcoholisme.

In mijn familie heb ik overigens wel een alcoholist, mijn oom. Maar dat is aan mijn moeders kant. Hun vader (mijn opa) kon er overigens ook wel wat van, die zat eigenlijk ook wel tegen alcoholisme aan. Mijn moeder dan weer niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')