abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 juni 2019 @ 19:57:19 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187440898
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187441067
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:42 schreef Arja het volgende:
Vandaag een boekje gelezen over dieren die moeten plassen en het is potjestijd. Zegt ze tegen me: maar mama, waarom plassen ze niet gewoon in het gras? Het zijn toch diertjes? :D
Haha, slimmerd :D
pi_187441291
En het is zo’n knuffelkont O+
Vandaag tekende ze met een stok een hartje in het zand: omdat ik zo veel van je hou mama, van hier naar de maan en weer terug.
pi_187441756
Ketel is peuter-af! :o Het voelt nog niet helemaal echt omdat hij pas in september naar school gaat, maar hij is vandaag echt vier geworden.

Hij was wel ontzettend jarig, leefde er al een week naartoe inclusief aftellen hoeveel nachtjes hij nog moest slapen, en vertelde vandaag aan iedereen die het maar horen wilde dat hij jarig was. Hij was dol op de slingers en ballonnen, blies echt een kaarsje op zijn taart uit en heeft de halve dag met zijn nieuwe Paw Patrol wagen gespeeld. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf nog even stilletjes meelezen denk ik, maar toch vast bedankt voor al het meeleven en tot ziens in het kleutertopic! :W
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:51:26 #5
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187441904
Gefeliciteerd!!! Wat wordt ie al groot zeg :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187446042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:41 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is peuter-af! :o Het voelt nog niet helemaal echt omdat hij pas in september naar school gaat, maar hij is vandaag echt vier geworden.

Hij was wel ontzettend jarig, leefde er al een week naartoe inclusief aftellen hoeveel nachtjes hij nog moest slapen, en vertelde vandaag aan iedereen die het maar horen wilde dat hij jarig was. Hij was dol op de slingers en ballonnen, blies echt een kaarsje op zijn taart uit en heeft de halve dag met zijn nieuwe Paw Patrol wagen gespeeld. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf nog even stilletjes meelezen denk ik, maar toch vast bedankt voor al het meeleven en tot ziens in het kleutertopic! :W
Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
  zondag 16 juni 2019 @ 09:55:46 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187450019
Gefeliciteerd Lunapuella met Ketel w/
pi_187452789
Luna, gefeliciteerd!

Zeg, zit er vlak voor de vierde verjaardag weer een orale fase? T stopt echt werkelijk alles in z'n mond, tot op gister de afwasborstel aan toe :o
  zondag 16 juni 2019 @ 14:01:57 #9
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187453455
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Luna, gefeliciteerd!

Zeg, zit er vlak voor de vierde verjaardag weer een orale fase? T stopt echt werkelijk alles in z'n mond, tot op gister de afwasborstel aan toe :o
Check! Dit wilde ik ook vragen :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187453933
Hier is de orale fase nooit weggeweest. Natte mouwen, natte lange haren,natte kraagjes, exceem op d'r handen van altijd natte handen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_187454561
Misschien wel handig om een stoere bijtketting weer te pakken ;)

Sommige kindjes hebben daar idd behoefte aan.
Schudden voor gebruik
pi_187458539
Gefeliciteerd Luna! Enerzijds stiekem best lekker dat je 'm nog even iets langer thuis hebt ;) (of merk je echt dat ie er aan toe is en is het aftellen tot september?).
pi_187475140
Gefeliciteerd Luna!

Ik was gisteren helemaal vertederd door S. De oma van mijn vriend is gisteren overleden en hij was daar naartoe. S. was bij mij en ik zei dat hij papa maar een extra knuffel moest geven omdat papa verdriet had. Waarom dan? Omdat oma is overleden.
S: ‘Dan kan oma niet meer lopen, hè?’
Ik: ‘Nee, oma is er helemaal niet meer nu.’
S: ‘Oma kan ook niet meer praten, hè?’
Ik: ‘Nee, ook niet meer praten.’
S: ‘Daarom is papa verdrietig. Hij had nog heel veel met oma willen kletsen.’ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187478770
Ahhh wat een mooi inzicht!
Schudden voor gebruik
pi_187493360
Zijn er meer die super monsters kijken?


Wurm zegt nu als hij zich (nep) boos maakt "Frankie grrrrr" en spant zijn lichaam dan helemaal aan.

Vandaag wel keihard gelachen in ons zwembad met gooien met een bal.
"Frankie grrrr smash!" En dan de grootste pret hebben om de spetters die daaruit voort kwamen O+
Schudden voor gebruik
pi_187494673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:36 schreef Stippelrientje het volgende:
Zijn er meer die super monsters kijken?


Wurm zegt nu als hij zich (nep) boos maakt "Frankie grrrrr" en spant zijn lichaam dan helemaal aan.

Vandaag wel keihard gelachen in ons zwembad met gooien met een bal.
"Frankie grrrr smash!" En dan de grootste pret hebben om de spetters die daaruit voort kwamen O+
:D hier niet.. wij kijken paw patrol en brandweerman sam..

James is verkouden, komt hij vanavond naar me toe "mama mn neus doet t niet meer" :'( verstopte neus.
S. 2014
J. 2016
pi_187498846
Verkouden zijn is ook ellendig!

Wurm moppert altijd bij sam de brandweerman dat diegene die altijd het probleem is.. weer eens niet luistert of op let. :')

Paw patrol vind hij ook erg leuk, alleen dat kijkt hij dan via you tube in allerlei talen.

Kazoops, whisper, barbapapa etc wisselt hij graag af.
Schudden voor gebruik
pi_187500309
Awwwh, een kapotte neus voor James..

Super Monsters keek kleuter wel, maar Fee vindt het niet zo boeiend.
Die kijkt graag Bobo, Woolly and Tig (op YouTube) en sinds deze week Maya de Bij.
pi_187506901
Oh jongens, mag ik even juichen?

Op 11 juni schreef ik:
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:59 schreef Savvy het volgende:
Ahh zindelijkheid.. Fee loopt het liefst bloot rond en trekt daarom dan ook om de haverklap haar luier uit.
Paar maanden geleden, toen ze bijna/net 2 was heeft ze een paar keer op de wc geplast en ook 1 keer gepoept. Nu vindt ze het wel nog steeds leuk om op de wc te zitten, maar er komt nooit meer iets.
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..

Ik vraag me af hoe we dat omgebogen krijgen. Ik vertel nu wel steeds dat plasjes op de wc horen, maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik zat nu ook aan een stickersysteem te denken, zou dat al werken met 2j2mnd?
En vandaag is ze de hele dag zonder luier geweest en geen ongelukjes :o
Eerst 's ochtends op het kdv zonder luier, ze heeft zelf elke keer aangegeven dat ze moest plassen. En 's middags zonder luier naar de dierentuin waar ze 2 keer geplast heeft op de grote wc's daar *O*

Afgelopen zondag zag ze het potje boven staan toen we daar toevallig waren en zij inmiddels al weer zonder luier liep. Ik gaf aan dat ze ook daar op mag plassen als ze moet en dat wilde ze wel even proberen. Dat wilde ze voorheen nooit meer, dus toen er daadwerkelijk 3 druppels in het potje kwamen heb ik die helemaal bejubeld :D Daarna heel ceremonieel samen het plasje weggegooid, wat ze denk ik nog het allerleukste vond. Dat bleek het startsein, ineens viel het kwartje en zijn alle plasjes en poepjes in het potje beland vanaf die dag *O*
pi_187511140
Wat knap Savvy! Hier hebben ze geen interesse meer in het potje en presteerde lala het vandaag zelfs om te plassen terwijl ik de luier uit deed, dat doen ze al maanden niet meer...

Ik heb sinds vandaag drie peuters in huis. Eentje die soms wat hardhandig met z'n zusjes om gaat, een die heel veel praat maar een echt mama's-kindje is, en eentje die heel boos kan kijken maar eigenlijk de sociaalste is en een lichte voorkeur voor papa heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:36:54 #21
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187511352
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187512445
Wat goed savvy!

Gefeliciteerd flying fish! Wat leuk al die verschillen
Schudden voor gebruik
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:35:23 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187512681
Gefeliciteerd FF! Wat een vrolijke meisjes. Alsof ze deze smiley :D hebben uitgevonden!

Savvy, dit soort verhalen geven hoop ^O^ Volgens mij blijft de strekking: ze zijn er op een gg moment zelf wel klaar voor.

Die van ons draaide vanmiddag een lekkere drol in zijn (luierloze) zwembroek :+
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:48:43 #24
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187512940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:35 schreef Quoi het volgende:
Gefeliciteerd FF! Wat een vrolijke meisjes. Alsof ze deze smiley :D hebben uitgevonden!

Savvy, dit soort verhalen geven hoop ^O^ Volgens mij blijft de strekking: ze zijn er op een gg moment zelf wel klaar voor.

Die van ons draaide vanmiddag een lekkere drol in zijn (luierloze) zwembroek :+
In t zwembad? Mama heeft dat 1x gehad met meneer, moest meteen t hele bad vernieuwd en verschoond worden. (Leuk! Met mama naar t zwembad)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187513415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:28 schreef FlyingFish het volgende:
Wat knap Savvy! Hier hebben ze geen interesse meer in het potje en presteerde lala het vandaag zelfs om te plassen terwijl ik de luier uit deed, dat doen ze al maanden niet meer...

Ik heb sinds vandaag drie peuters in huis. Eentje die soms wat hardhandig met z'n zusjes om gaat, een die heel veel praat maar een echt mama's-kindje is, en eentje die heel boos kan kijken maar eigenlijk de sociaalste is en een lichte voorkeur voor papa heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je twee dames FF! Wat een ontzettend leuke collage met leuke meiden! Ze lijken volgens mij veel op O. niet?
pi_187514989
Gefeliciteerd FF! *O* *O*
Wauw, 3 peuters in huis!
Leuke foto's O+

Haha Q, lekker is dat altijd :+
  donderdag 20 juni 2019 @ 07:47:37 #27
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187515265
Gefeliciteerd FF! *O*
pi_187515810
Nog even een update over de vierjaar-prik: ik had me voorbereid op groot drama nav verhalen hier, maar hij gaf dus geen kik. O+
  donderdag 20 juni 2019 @ 09:09:38 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187515925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:48 schreef Frsh het volgende:

[..]

In t zwembad? Mama heeft dat 1x gehad met meneer, moest meteen t hele bad vernieuwd en verschoond worden. (Leuk! Met mama naar t zwembad)
:D! Nee in eigen opblaasbad. Maar hij kwam het zelf snel melden, dus no probs.
pi_187517652
@SaskiaR,

Gratis tip, in de appstore is nu de AR app van Rupsje nooitgenoeg gratis te downloaden. Ik heb 'm nog niet gespeeld (mn telefoon moest eerst updaten), maar hun andere app was kwalitatief goed.

Fijn dat het iig in eigen zwembad was Quoi :D Wij hadden het laatst voor het eerst, maar dan mét zwemluier aan. Ook niet heel praktisch btw met kletsnat kind, maar het werd wel zelf gemeld.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 20 juni 2019 @ 11:27:34 #31
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187517667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
@:SaskiaR,

Gratis tip, in de appstore is nu de AR app van Rupsje nooitgenoeg gratis te downloaden. Ik heb 'm nog niet gespeeld (mn telefoon moest eerst updaten), maar hun andere app was kwalitatief goed.

Fijn dat het iig in eigen zwembad was Quoi :D Wij hadden het laatst voor het eerst, maar dan mét zwemluier aan. Ook niet heel praktisch btw met kletsnat kind, maar het werd wel zelf gemeld.
Thanks!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187518850
Heel erg vies: poep in zwemluiers, poep in broeken en poep in badjes! Bah

Stoere Ketel!!!
  donderdag 20 juni 2019 @ 17:54:40 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187522454
Poep :|W

Ik paste gister op 3 kleine jongetjes (nog in de luiers), die besloten te gaan synchroonpoepen.

Btw: we hebben een campertje gehuurd voor komend weekend! Even kijken hoe het bevalt 8-)
pi_187523621
Oh leuk, Q! De camper dan, dat synchroonpoepen is wat minder :+
Met de camper op pad lijkt me ook wel leuk voor de kinderen. De oudste is iig helemaal gek op campers :D
Mijn ouders hebben er 1, maar die is zo groot, daar durf ik niet in te rijden.
Misschien ook eens kijken om een kleinere te huren.

Waar gaan jullie naar toe?
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:44:24 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187527828
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:54 schreef Savvy het volgende:
Oh leuk, Q! De camper dan, dat synchroonpoepen is wat minder :+
Met de camper op pad lijkt me ook wel leuk voor de kinderen. De oudste is iig helemaal gek op campers :D
Mijn ouders hebben er 1, maar die is zo groot, daar durf ik niet in te rijden.
Misschien ook eens kijken om een kleinere te huren.

Waar gaan jullie naar toe?
We gaan gewoon langs vrienden die landelijk zijn gaan wonen en de volgende dag even koffie op de camping waar mijn ouders zitten.

Ik heb net met gevaar voor eigen leven op een gammel trapje het lampje van de brandmelder af staan plakken - want meneer vond het spannend om te zien vanuit zijn bed :')
pi_187528126
Hoe lang van tevoren kregen jullie de 2-jaarsafspraak bij het CB binnen? En hoe (per post / mail)???
Simon is over 2 weken 2 jaar en we hebben nog niets gehoord over die afspraak.
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:21:32 #37
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187528495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe lang van tevoren kregen jullie de 2-jaarsafspraak bij het CB binnen? En hoe (per post / mail)???
Simon is over 2 weken 2 jaar en we hebben nog niets gehoord over die afspraak.
Hier pas nadat meneer 2 werd... niet te druk over maken
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187528505
Wij kregen die brief pas na zijn verjaardag en de afspraak was ongeveer vier weken nadat hij twee werd.
pi_187530853
Wurm wordt net wakker...

"Ik wil naar de kermis!"

:')

"Nog een half nachtje slapen!"

"Grrrrr Frankie!" :(

(Supermonster :') )

Hij is al weken aan het aftellen tot het hier braderie met kermis is. Morgen is het eindelijk zover. Hij heeft al hele plannen wat we gaan doen en bekijken. :P
Schudden voor gebruik
pi_187534573
Synchroonpoepen gebeurt hier elke avond na het eten. Kunnen we de klok op gelijk zetten.

@Stippelrientje Ik vind het echt leuk dat Willem zich nu ook kan verheugen op dingen en er ook over kan napraten als hij iets heel leuk heeft gevonden (of iets niet zo leuk was).

Vanmorgen werd ie wakker en ik heel enthousiast: “vandaag ga je lekker spelen bij <naam KDV>”. Willem: “nee niet naar <naam KDV>, ik wil naar Sealife!”
pi_187562377
Haha willem, goed idee.

Emmy is gisteren 3 geworden en wat leuk dat ze dat nu zo veel bewuster meemaakt. Spannend vond ze het allemaal wel.

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Arja op 23-06-2019 20:13:44 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 12:25:28 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187562520
Gefeliciteerd Arja!
Prachtig meisje en heerlijk aan het stralen :) O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187562613
Gefeliciteerd! *O*
  zondag 23 juni 2019 @ 14:55:17 #44
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187564426
Gefeliciteerd Arja!

Hier voor het eerst een nachtje gekampeerd met meneer. Met zn 3en in een tent geslapen, dat was toch wel bijzonder.

Ondanks de wat gebroken nacht is het wel voor herhaling vatbaar. En meneer wilde helemaal niet naar huis vanmorgen (kan ook komen door de koeien van de boer, de speelgoedtractor en de trampoline)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187564557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:07 schreef Adrian4 het volgende:
Synchroonpoepen gebeurt hier elke avond na het eten. Kunnen we de klok op gelijk zetten.

@:Stippelrientje Ik vind het echt leuk dat Willem zich nu ook kan verheugen op dingen en er ook over kan napraten als hij iets heel leuk heeft gevonden (of iets niet zo leuk was).

Vanmorgen werd ie wakker en ik heel enthousiast: “vandaag ga je lekker spelen bij <naam KDV>”. Willem: “nee niet naar <naam KDV>, ik wil naar Sealife!”
Super leuk!
Schudden voor gebruik
pi_187564570
Gefeliciteerd Arja
Schudden voor gebruik
pi_187566562
Gefeliciteerd met Emmy, Arja! *O*
pi_187569444
Dankjulliewel!
Molo hoe gaat het met jou en Miep?
  zondag 23 juni 2019 @ 20:24:36 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187569594
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:14 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel!
Molo hoe gaat het met jou en Miep?
Super!

Is zindelijk, op de nachten na. Zin in kamperen met de tent, gek op haar nieuwe buurjongetje, haar nichtjes, roze, glitters en tuttebollen met mama (liefst make up op en alles :') :+ O+ ).
Heeft haar peuterzwemdiploma gehaald, lult de oren van mijn kop en sinds ze een rugzak heeft wil ze naar school toe.

Heerlijk man, genieten *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187570404
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Super!

Is zindelijk, op de nachten na. Zin in kamperen met de tent, gek op haar nieuwe buurjongetje, haar nichtjes, roze, glitters en tuttebollen met mama (liefst make up op en alles :') :+ O+ ).
Heeft haar peuterzwemdiploma gehaald, lult de oren van mijn kop en sinds ze een rugzak heeft wil ze naar school toe.

Heerlijk man, genieten *O*
Je klinkt ook heerlijk. Fijn lekker aan het genieten
  zondag 23 juni 2019 @ 22:12:22 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187571511
Gefeliciteerd Emmy! Heb de foto nog gezien. Wat een beauty ook O+ Fijne dag gehad?

@Frsh een tractor en boer en je bent klaar, ook hier.

Wij gingen dus met camper de veluwe op (in?) en stalden ‘m bij vrienden op het erf, met paarden, stallen, tractor en unicornzwembad *O* Dubbel dwars genieten. Lekker naast Max liggen pitten O+
pi_187578228
Gefeliciteerd, Emmy O+

Molo, dat klinkt wel heerlijk!

Quoi, leuk zo een weekendje kamperen. S. mag komende zomervakantie ook een nacht met opa logeren in de caravan (op eigen vakantieterrein ;) ) en kijkt daar ook al zo naar uit!

Hier staat het zwembadje op en meneer geniet daar zo van. Springen, ‘duiken’, spetteren. Alleen maar dikke pret!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187585403
Grappig is dat he lesage, hoe onvermoeibaar die kinderen zijn ondanks de hitte
pi_187586310
Inderdaad! Ik blijk wel vermoeibaar. Na een half uurtje mee spetteren ben ik er wel echt klaar mee :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187592817
Ik wil eigenlijk gewoon in badje afkoelen en dobberen, maar met wurm komt daar niks van.

Te populair onder de buurtkids. Ze wandelen af en aan om te komen spetteren of keten. Waar ze de energie toch vandaan halen!

Of ik moet meedoen met spelletjes. Samen doelgooien (soort waterpolo of handbal is het geworden) of haaientorpedo in het water en dan moet ik commentator zijn die wurm verwelkomt aan de startlijn om ze te gaan zoeken. En oh wee als je er maar een half bakken race commentaar van maakt :')


Of dat ik durf te spetteren :P
Schudden voor gebruik
pi_187593370
Foei stippel, wat ben je er druk mee! Klinkt wel als een retegezellige achtertuin! Nog bedankt voor je knutseltips laatst!
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:57:44 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187593872
Knutseltips? :P
KuikenGuppy
pi_187594233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:17 schreef Sara82 het volgende:
Foei stippel, wat ben je er druk mee! Klinkt wel als een retegezellige achtertuin! Nog bedankt voor je knutseltips laatst!
:) tijdje terug alweer idd.

Hebben jullie mooie knutsel gemaakt?

Hier is het de laatste tijd alleen sponzen (vormengaatjes) van gekleurd papier en die dan weer ergens op lijmen. Te heet om binnen te frutselen. :)

Wurm doet wel aan stoepkrijten. Maar dan hele hinkelbanen of parcours voor de auto's.

Of met stokjes en steentjes maakt hij een soort fairy tuintjes voor de plastic paarden O+
Met hekjes en bruggetjes. Geplukt gras voor de paarden... :D zo tof ook te zien dat hij daar net als zijn moeder goed fantasie voor heeft.

Ik vind onze achtertuin ook altijd super gezellig. Lekker veel insecten om te bekijken. Kleine Vogeltjes die af en aan vliegen en onze 4 kippen en visjes om eten te geven. Iedereen is er altijd maar druk mee :P met lekkere hoekjes om in te zitten in de schaduw.

Wurm vindt het leuk om alles te leren over alle planten en insecten.

*langdradig* sorry :P
Schudden voor gebruik
pi_187596936
Mijn peuter zegt elke dag dat hij ook een tuin wil... ik ook trouwens...

Super trots, gister schreef hij uit het niets z'n eigen naam. Hij begon bij de moeilijkste letter, de m. Daarna de O en de T, maar uiteindelijk was het goed te lezen. En dat terwijl hij nog geen poppetje kan tekenen. Laatst ook een tien minuten gesprek gehad en de juf vind het fijn om hem in de klas te hebben. Was goed om te horen!
pi_187599537
Knap zeg van T Jager! Willem probeert dat hier ook af en toe. Ik haal er zijn naam uit, maar ik ben dan ook zijn trotse mama :P

Ik krijg nu alleen maar foto's in de app van 2 peuters die spelen met de watertafel of in het zwembadje of een ijsje eten. Ik ben jaloers op mijn peuters, want ik zit hier op een veel te warm kantoor.
pi_187604639
Wat knap jäger!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 25 juni 2019 @ 22:33:33 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187607324
Ik heb vanmiddag zo genoten van 2 allerleukste peutertjes. Miep kwam logeren bij Max. Ik had me ingesteld op het ergste (qua gaan slapen), maar ze slapen al sinds 21u (wat vroeg is voor die 2 en met dit weer). Met zn 2en op 1 kamer, dus de babyfoon maar eens aangezet, want nieuwsgierig. Stookt die van ons Miep dus op om "zijn papa" te roepen he? :D ("wil je nog een flesje melk? zal ik mijn papa even roepen?" "PAPAAAAAAAAA!" x 100)

Miep heeft zich omgedraaid en is gaan slapen. En Max besloot het op te geven en sliep ook eens een keer vroeg. Relschoppertje.
pi_187608779
Klinkt erg gezellig Quoi! Waarschijnlijk hebben ze elkaar overdag al goed moe gemaakt dan.

Hier slapen de meiden ook samen en die babbelen nog wat onverstaanbaar voor ons (als ze samen zijn. Lala praat 1 op 1 al best goed), maar het klinkt soms ook alsof ze dingen aan het bekokstoven zijn. Zoals idd ook huilen en papa of mama roepen, en als we er dan heen gaan heel hard lachen. Het lijkt me zo leuk als ze echt verstaanbaar zijn. Praten doen ze sowieso nog niet echt tegen elkaar, wel zingen ze veel samen, vandaag veel verjaardagsliedjes.

Wat knap Jagar! O kon zijn naam ook een soort van herkenbaar schrijven, maar nu schrijft hij het weer geheel onleesbaar en de letters van rechts naar links ongeveer. Wat dat betreft zie ik weinig vooruitgang het afgelopen jaar, misschien ook doordat ik hem door z’n zusjes wat minder daarbij kan begeleiden. Ook fijn dat de juf hem graag in de klas heeft, lijkt me fijn om te horen!

Nog een gratis tip voor juffendag oid: blanco sokken + textielstiften (¤2 bij action) kun je eigen happy socks van laten kleuren (vooral stippen waren hier in trek) en een volgekraste pagina kun je in stroken knippen en labels van maken. Was hier een succes op school! Zelfgemaakt door ze (textielstiften door O, labels door de meiden), enigszins nuttig (of iig geen prullaria/douchespul/chocolade) en goed betaalbaar als je het voor 6 juffen moet regelen... Smeer dan alleen het kleuren uit over een paar dagen, want 6 juffen zijn 12 sokken...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 26 juni 2019 @ 12:48:02 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187615170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt erg gezellig Quoi! Waarschijnlijk hebben ze elkaar overdag al goed moe gemaakt dan.


Zo braaf is ze thuis nooit hier _O-
Was fantastisch zeg, Koos en ik naar Rammstein, Miep bij Quoi, Max en de papa van Max, geweldig _O_
Supertof dat plezier van die kleintjes :D
Vorige keer spelen heeft ze het nog dagen over 'Mats' gehad, ben benieuwd hoe lang het nu aan gaat houden :P

Dat samen dingen bekokstoven klinkt heerlijk trouwens, zou ik enorm naar uitkijken _O_

Wanneer is juffendag? Geen idee of daar op de crèche aan gedaan wordt eigenlijk, maar wel leuk idee met die sokken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 juni 2019 @ 15:43:32 #65
269689 crew  Viv
pi_187617453
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 12:48 schreef Molo het volgende:
Was fantastisch zeg, Koos en ik naar Rammstein, Miep bij Quoi, Max en de papa van Max, geweldig _O_
Ohh, Miep uit de post van Quoi = Larf, ik snap het weer. :D

Wij waren weer in Zweden vanwege Midsommar. O+ ZZ kan nu ook "dank je" zeggen in het Engels en Zweeds. En ze snapt het concept van dit feest al heel goed, als wij nu zeggen "eerst zingen en dan..", vult zij aan met "..drinken!". 8-)
  donderdag 27 juni 2019 @ 19:47:34 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187636237
Wat leuk Vivi, midsommar! Ik herinner me idd dat jullie dat eerdere jaren ook deden. Leuk om te zien hoe je kind dan blend met je eigen gewoontes. Ik zal maar niet vertellen wat Max altijd in de supermarkt doet bij het biertjes-schap :{w

Besloten om zaterdagochtend naar 'modderdag' te gaan bij de plaatselijke kinderboerderij. Heel benieuwd hoe dat is :D
pi_187636347
Oh Miep en Max die waren altijd al zo leuk samen O+
Grappig dat hij geen partner in crime vond in Miep.
pi_187636414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 15:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh, Miep uit de post van Quoi = Larf, ik snap het weer. :D

Wij waren weer in Zweden vanwege Midsommar. O+ ZZ kan nu ook "dank je" zeggen in het Engels en Zweeds. En ze snapt het concept van dit feest al heel goed, als wij nu zeggen "eerst zingen en dan..", vult zij aan met "..drinken!". 8-)
Wat een perfecte omschrijving van midsommar! Hebben jullie ook rond de paal gedanst? Waar zaten jullie in Zweden? Soms mis ik Zweden vreselijk..
  donderdag 27 juni 2019 @ 21:54:01 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187638780
Lijkt me ook erg tof om eens mee te maken :)

In de categorie #pogingombedtijdterekken vanavond > Max wrijft in zijn ogen (want moe) en zegt: "Zo mama, ik heb de slaap uit mijn ogen gehaald!"

:')
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:06:40 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187639034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:54 schreef Quoi het volgende:
Lijkt me ook erg tof om eens mee te maken :)

In de categorie #pogingombedtijdterekken vanavond > Max wrijft in zijn ogen (want moe) en zegt: "Zo mama, ik heb de slaap uit mijn ogen gehaald!"

:')
Bummer :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:08:07 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187639063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 15:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh, Miep uit de post van Quoi = Larf, ik snap het weer. :D

Wij waren weer in Zweden vanwege Midsommar. O+ ZZ kan nu ook "dank je" zeggen in het Engels en Zweeds. En ze snapt het concept van dit feest al heel goed, als wij nu zeggen "eerst zingen en dan..", vult zij aan met "..drinken!". 8-)
Oh wat klinkt dat heerlijk _O_

Wij gaan in augustus naar Zweden, lekker kamperen. Supboard mee, heerlijk _O_

En Arja, viel me idd bizar mee dat Miep gewoon ging slapen _O-
Vannacht lag ze om kwart voor drie te krijsen dat ze een flesje melk wilde :')
En een boterham, met pindakaas, in kleine stukjes

:') :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 28 juni 2019 @ 01:15:28 #72
269689 crew  Viv
pi_187641695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een perfecte omschrijving van midsommar! Hebben jullie ook rond de paal gedanst? Waar zaten jullie in Zweden? Soms mis ik Zweden vreselijk..
Jazeker! Dat weet ze nu ook na te vertellen: "in de grote kring!". Vorig jaar kon ze nog niet lopen, nu heeft ze dus voor het eerst echt meegedaan. O+

Wij gaan altijd naar Ronneby (in het zuiden), daar wonen vrienden van ons. Ze hebben daar een prachtig park:

(plaatje van internet geplukt)
pi_187642339
Dat klinkt tof!
Schudden voor gebruik
pi_187642384
Hier waardeloze nacht 2.

Voor de tigmiljoenste keer wakker en boos gillen. Had hij weer in bed geplast. Het ging even goed, maar nu weer 2de keer op rij mis. Gisteren 3 keer verschoond... vanochtend kon ik alles wassen incl dekbed en kussens. (Heeft niet gek veel gedronken ofzo)

Bij een vriendje heeft hij soja en ei binnen gekregen. Ze begrijpt maar niet dat alleen koemelk vermijden (zoals haar dochtertje moet) niet voldoende is :(
Steeds geef ik aan wat ook niet mag en anders geen eten of snoep.... maar (Poolse) taalbarrière zal ook wel meetellen. Mja, hij speelt er zo graag. *zucht*

Nu dus jeuken als een gek, snipverkouden, hoesten, pijn in zijn buik en zo van slag dat hij in bed plast :( Laten de luierbroekjes ook ineens foetsie zijn! Argggh!
Schudden voor gebruik
pi_187670808
Hoe hebben alle peuters de hitte overleefd vandaag?

Ik was werken en kwam thuis bij een blote peuter die op de bank een filmpje aan het kijken was :')
Na het eten gingen de jongens nog even flink glijden in het zwembad dat ze van hun oom kregen.
Ik maakte een filmpje van S. en die riep: ‘Hij glijdt soepel, ome W.!’ :D

Blij dat het zo’n waterrat is, dat is met deze temperaturen wel handig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 29 juni 2019 @ 21:20:51 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187670810
Verdere nachten beter gegaan Stippel?

Wij gingen naar modderdag. Echt vies worden zag Max niet zitten alleen. Heb 'm wel de hele ochtend luierloos in zwembroek laten rondlopen en dat ging goed! Een keer gaf hij aan dat hij moest poepen, maar ging vervolgens totaal in de contramine dat hij mee moest naar de wc. Dus het gaat goed, maar hij doet niks op wc/potje :') Ach ja, it's a start. Ik vind die zwemluiers eerlijk gezegd ook ranzige dingen en de grootste maat is best krap, dus ik wil gewoon geen nieuwe kopen.

Leuk om te zien hoe Max trouwens - na zijn babyzwemtrauma* - het leuker en leuker vindt om te gaan zwemmen. Voorheen had hij niks met badjes etc en vanmiddag heeft hij bij mijn zus in de tuin echt alleen maar in een badje gespeeld.

Blij dat hij bijtijds ligt trouwens. Ik had een klein katertje na een werk-bbq van gisteren en Max werd vanmorgen om 6:00 u wakker en mijn vriend is toen vertrokken voor een weekendje weg. One of those days.

* overdreven, maar hij vond zwemmen gewoon nooit echt leuk als hij iets moest bij zo'n lesje
pi_187671266
Vannacht maar 3 keer eruit geweest :') om half vijf zei ik dat hij wel op het grote bed kon, want papa ging werken.

Vervolgens mopperde hij de hele dag dat papa teveel de snooze button gebruikt :')

Het is loeiwarm in huis en hiernaast een feestje in de tuin. Dat gaat fijn slapen worden :D
Schudden voor gebruik
pi_187671276
Wat leuk dat hij nu wel lekker heeft gespettert!
Schudden voor gebruik
pi_187671568
Wij zijn ook gestart met geen zwemluiers meer, ooit, toen hij nog niet echt zindelijk was. Die houden toch ook geen plas tegen.

Wij hebben de piratenboot (watertafel van little tikes) weer tevoorschijn gehaald, en waar ze maandag niet uit het badje te krijgen waren, wilden ze er vandaag amper in en alleen maar met die tafel spelen.

We hebben vandaag de brief van school gehad, O krijgt een meester! (en een juf). Wel een klas met al 18 kinderen aan het begin van het jaar, terwijl ze van de opvang juist vertelde dat ze dit jaar met 11 kinderen per klas begonnen. En ik kreeg er een flinke vragenlijst bij over hem.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 29 juni 2019 @ 22:13:46 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187671642
Met wat voor vragen dan? #nieuwsgierig
pi_187671894
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:13 schreef Quoi het volgende:
Met wat voor vragen dan? #nieuwsgierig
Het zijn 6 pagina’s :’)

Over wat hij leuk vindt, karaktertrekken, hoe hij is met andere kinderen, hoe hij qua taal is, of wij als ouders op school kunnen helpen, welke talen er thuis gesproken worden en hoe goed...

Ik laat hem ook nog maar even liggen, ervaring leert me dat er nog best veel kan veranderen in die 2 maanden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187671903
De duutser en ik snacken songs als avondeten. Allemaal kleine hapjes, paar chipjes, glaasje wijn, leuke tv-serie. Om te vieren dat het vakantie is mocht onze peuter vandaag ook lang opblijven, en mee snacken terwijl we Rail-away keken. Hij vond het geweldig. Helaas was hij daarna zo opgewonden dat hij pas om 9 uur ging slapen... Maar goed, het was wel super leuk. Extra bijzonder dat rail-away ging over het gebied waar we op vakantie gaan volgende week. Hij heeft er zoveel zin in...
pi_187671917
Spannend, ff. Fijn dat ze in ieder geval zo gedegen te werk gaan... Hoeveel kindje zitten er in de klas? In T z'n nieuwe klas zitten er 22, dat vind ik echt fijn.
  zondag 30 juni 2019 @ 10:19:39 #84
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187676221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:31 schreef Jagärtrut het volgende:
De duutser en ik snacken songs als avondeten. Allemaal kleine hapjes, paar chipjes, glaasje wijn, leuke tv-serie. Om te vieren dat het vakantie is mocht onze peuter vandaag ook lang opblijven, en mee snacken terwijl we Rail-away keken. Hij vond het geweldig. Helaas was hij daarna zo opgewonden dat hij pas om 9 uur ging slapen... Maar goed, het was wel super leuk. Extra bijzonder dat rail-away ging over het gebied waar we op vakantie gaan volgende week. Hij heeft er zoveel zin in...
Rail Away!

Meneer mocht gisteren opblijven, ivm bbq bij opa en oma. Terwijl in bed zn ogen dichtvielen: "Ik ben niet moe, papa." En snurk. :*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 30 juni 2019 @ 12:21:52 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187677836
Slow tv O+ En Rail Away O+

En ik was gisteravond eens blij dat meneer vóór 9en ging tukken. Een hele avond voor me myself and I.
  zondag 30 juni 2019 @ 22:09:45 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187689748
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hóé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 juni 2019 @ 22:17:18 #87
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187689925
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:09 schreef Quoi het volgende:
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hóé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187691125
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:09 schreef Quoi het volgende:
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hóé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laarzen staan er ook perfect bij zo :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187692348
Super tof!
Schudden voor gebruik
pi_187722535
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:09 schreef Quoi het volgende:
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hóé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mén dat zou voor James ook helemaal het einde zijn! Geweldig zeg!

Met het mooie weer vorige week zijn we lekker veel wezen zwemmen, lang leve het abonnement voor het buitenzwembad. James is net als zn zus een echt waterrat, vind zwemmen geweldig! Jammer dat hij het daarna weer moet bekopen met oorontsteking en luchtweginfectie :') never a dull moment :P

T is een enorme kletskous, kan echt hele gesprekken voeren met hem, zo leuk♡ en hij zit in een wegloopfase.. minder leuk :X

95cm en 14.5kg inmiddels
S. 2014
J. 2016
pi_187758573
:W :W Ik mag me sinds vandaag hier melden. Simon is 2 jaar en een heuse peuter *O*

Simon ging gister met 39,5 graden koorts naar bed, hij was de hele dag al wat hangerig en niet zichzelf.

Vandaag was de koorts gelukkig weg, echter blijkt ie nu iets van buikgriep te hebben. Dat begon echt op te spelen zo rond de tijd dat we de BBQ gingen aansteken, toen hebben we in een klein anderhalf uur zo'n 10 diarree luiers moeten verschonen, waarvan de laatste met ernstige lekkage, het liep zo langs zijn been :')
Hij was er verder gelukkig niet ziek onder en gewoon vrolijk. Wel weinig gegeten, maar wel goed gedronken.

Hij is vreselijk verwend door opa en oma en door een oom en natuurlijk door ons. Het leukste vond ie echt het uitpakken, daar nam ie de tijd voor en bij elk afgescheurd snipper cadeaupapier moest dat eerst opgeruimd worden :D Van ons kreeg hij een keukentje, dat ie helemaal geweldig vindt, tijdens het verschonen van elke diarreeluier vertelde hij dat ie met het keukentje wilde spelen O+
Zaterdag doen we het dunnetjes over met nog een klein feestje *O* *O*

Ben reuze benieuwd wat de peuterjaren gaan brengen :D *O*
pi_187760599
Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_187760610
Welkom Tolstoi! Gefeliciteerd met je kersverse peuter! *O*
pi_187761751
Gefeliciteerd en welkom Tolstoi *O*

Fijne timing zo qua ziek zijn, maar daar heb je toch geen invloed op helaas. Uitpakken was hier idd ook het hoogte punt van de verjaardag, samen met de hoed op doen. Wij hebben zelf geen cadeautjes gegeven uiteindelijk, ben nog wel aan het kijken voor een 2e hands loopfiets en voor grote peuter een echte fiets. Beste cadeau hier was volgens de meiden een gymmat van Ikea, en volgens grote peuter het tuinhuisje dat hij zelf steeds in en uit elkaar kan schroeven.

Ik werd gisteren gebeld door de toekomstige meester, volgende week hebben we een intro gesprek op school. Grote peuter start met 7 nieuwe kinderen in september, dus het is grotendeels een groepsgesprek en dus ook gelijk kennismaking met andere ouders. Ben wel benieuwd. Zelf is hij nog niet zo enthousiast helaas.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 5 juli 2019 @ 20:55:34 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_187770781
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe lang van tevoren kregen jullie de 2-jaarsafspraak bij het CB binnen? En hoe (per post / mail)???
Simon is over 2 weken 2 jaar en we hebben nog niets gehoord over die afspraak.
Nog steeds niet, 2 jaar en 4 maanden nu.
Ben gestopt me er druk om te maken. Bij henka belde ik er steeds achteraan, maar ik zie dat Noud zich goed ontwikkelt en groeit dus whatever.

De 2 jaar afspraak heeft de minste prio, ook voor de cb's, dus die schieten er het vaakst bij in ;)

En gefeliciteerd!
disclaimer
  vrijdag 5 juli 2019 @ 21:15:12 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187771124
Tolstoi, hier (Rotterdam), kregen we ook vrij laat die afspraak. Ik begreep dat ze er niet zo hard voor lopen als ze zien dat de andere afspraken ook goed gaan. Ze focussen zich dan op gezinnen die wat meer de aandacht nodig hadden (allochtone gezinnen, recent ingezetene gezinnen etc)..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187773508
Hier was de 2-jaarsafspraak al gemaakt bij de vorige afspraak een half jaar geleden ofzo. Wij hebben hem vorige week dan ook al gehad, toen ze net een week 2 waren. Hier zijn ze juist laat met de 3-jaars afspraak, die was pas bij 3,5 en wordt ook niet meer gelijk op de vorige afspraak gemaakt (alles daarvoor wel). Maar sowieso varieert het ook enorm per CB, de 4-jaarsafspraak is hier ook pas rond 4j3m hoorde ik.

Was verder ook geen spannende afspraak, ze moesten blokjes stapelen met beide handen en lichaamsdelen aanwijzen. En tegen een bal schoppen maar dat weigerden ze. En ze volgden netjes hun lijntjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187778142
L. is nu 2,5 en we hebben de afspraak net twee weken geleden gehad. De brief kwam vanzelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 juli 2019 @ 12:53:40 #99
269689 crew  Viv
pi_187778185
Wij kregen de brief juist al maanden van tevoren, met als openingszin: "ZZ is twee." :')
pi_187779408
Grappig al die verschillen per CB! Ik zie de brief wel verschijnen (of niet :)).
pi_187792354
Maagzuur :( nog 1 nachtje en dan weer thuis slapen O+ ik mis ons bed en de vrijheid die ik thuis heb als ik gek word van rusteloze benen en zulks.

Maar het is hier super fijn op de camping. O+ Het weer is eindelijk met een aangename temperatuur. De afgelopen dagen was het echt net te heet.

Edit: Vergissen in het zwangerschap topic :')

Wurm maakt sprongen. Dit is het eerste jaar dat hij op een eigen kamer slaapt op de camping O+
Op zijn rug drijft terwijl hij een buitenboordmotor met zijn benen trappelt en zo het grote bad door crosst :D

[ Bericht 32% gewijzigd door Stippelrientje op 08-07-2019 02:42:57 ]
Schudden voor gebruik
  zondag 7 juli 2019 @ 18:06:33 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187798731
Goed slapen is O+

Wij klussen sinds woensdag in ons nieuwe huis. Eerst Max’ nieuwe kamer aangepakt en daar doet hij inmiddels gewoon een (lange! groeispurt ofzo) middagdut in campingbedje, zodat wij kunnen verven etc. Tempo ligt toch hoger zonder peutertje om ons heen.

Woensdag daar zijn nieuwe bed neerzetten. Kijken hoe dat gaat.
pi_187807239
Wat fijn dat het klussen opschiet zo!
Schudden voor gebruik
pi_187811614
Wurm gisteren in het restaurant van de camping O+

"Bonnehoer! Ik wil graag bestellen! Groene ijstee in een glas met ijsklontjes. Merci! "

De serveerster noteert het lachend.
"Verder nog iets?"

"Ja, ik wil graag varkenshaas zonder saus met veeeeel frietjes en een beetje groente voor mijn buik!"

"Pardon?" :D (Ze was duidelijk gewend dat de meeste kindjes voor knakworsten en appelmoes gaan :P )

"Je liet helemaal geen boertje! Ik wil varkenshaas zonder saus, want ik mag geen melk en soja! En frietjes met veeeel ketchup!"

Een tijd later zat wurm nog als laatste te eten en te kletsen. Heerlijk te genieten van zijn vlees en toeters en bellen. De chefkok had erg zijn best gedaan om wurm te verwennen met allerlei groente (veilig bereid) O+ En toen kwam de serveerster vragen of ze de borden al mee kon nemen. Zegt hij:"Kijk ik heb mijn bestek nog niet afsloten! Zo is rusten... zo is klaar! Snap je?"

:D

Kleine grotert! O+

Lesje tafelmanieren O+
Schudden voor gebruik
  maandag 8 juli 2019 @ 13:14:43 #105
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187811671
Wow, die van jou is goed opgevoed zeg :o
Mijne presteert het nog wel eens om keihard te roepen ‘bahbah, dat is echt heel vies!!’ :X dan voel je je ook beschaamd tegenover het personeel...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187811763
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:14 schreef SaskiaR het volgende:
Wow, die van jou is goed opgevoed zeg :o
Mijne presteert het nog wel eens om keihard te roepen ‘bahbah, dat is echt heel vies!!’ :X dan voel je je ook beschaamd tegenover het personeel...
Hij kan ook ineens van tafel vliegen om over de grond te rollen O+ wiebelkont, fietspomp nadoen, winkelwagentje, rug drogen, breakdancen etc als hij lekkere muziek hoort :P O+

Hij is net als wij een genieter van eten. Alles wat hij kan en mag gaat er als een Bourgondiër in.

Hij lust alleen geen avocado (meer) en couscous. Beide door de structuur. Nou prima!
Schudden voor gebruik
pi_187812692
Welkom Tolstoi en gefeliciteerd met je peuter! *O* Wat sneu dat hij ziek was, maar als ik het zo lees heeft hij desondanks toch enorm genoten O+

Ik zag Max op een hele grote tractor O+

Stippel, wat klinkt je vakantie heerlijk, genietze! En jouw grote wurm O+

Quoi, wat spannend dat klussen in het nieuwe huis en Max die gewoon in zijn eigen kamer slaapt, wat knap! Hopelijk bevalt het hem net zo goed met het nieuwe bed erin woensdag.

Onze vakantie is sinds vandaag voorbij en de meiden hebben genoten. We waren op de Sprookjescamping en nog elke avond vraagt Jewel of ze terug mag om Bumpie een knuffel te geven O+ Tijdens de vakantie heeft ze ook nog even leren fietsen op haar fiets met zijwieltjes, onze knapperd. Met slapen gaat het helaas weer prut, maar dat gooi ik op de vakantie dus dat komt vanzelf weer goed. heel snel. toch?
pi_187815118
Jawel!
Schudden voor gebruik
pi_187819243
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hij kan ook ineens van tafel vliegen om over de grond te rollen O+ wiebelkont, fietspomp nadoen, winkelwagentje, rug drogen, breakdancen etc als hij lekkere muziek hoort :P O+

Hij is net als wij een genieter van eten. Alles wat hij kan en mag gaat er als een Bourgondiër in.

Hij lust alleen geen avocado (meer) en couscous. Beide door de structuur. Nou prima!
Wat een energie. Hij bruist :D

Schanu ja dat komt goed!

Q succes met klussen

Tolstoi gefeliciteerd!
pi_187819745
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:25 schreef Schanu het volgende:
Welkom Tolstoi en gefeliciteerd met je peuter! *O* Wat sneu dat hij ziek was, maar als ik het zo lees heeft hij desondanks toch enorm genoten O+

Ik zag Max op een hele grote tractor O+

Stippel, wat klinkt je vakantie heerlijk, genietze! En jouw grote wurm O+

Quoi, wat spannend dat klussen in het nieuwe huis en Max die gewoon in zijn eigen kamer slaapt, wat knap! Hopelijk bevalt het hem net zo goed met het nieuwe bed erin woensdag.

Onze vakantie is sinds vandaag voorbij en de meiden hebben genoten. We waren op de Sprookjescamping en nog elke avond vraagt Jewel of ze terug mag om Bumpie een knuffel te geven O+ Tijdens de vakantie heeft ze ook nog even leren fietsen op haar fiets met zijwieltjes, onze knapperd. Met slapen gaat het helaas weer prut, maar dat gooi ik op de vakantie dus dat komt vanzelf weer goed. heel snel. toch?
Wat is de sprookjescamping eigenlijk?
Schudden voor gebruik
pi_187825252
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:06 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat is de sprookjescamping eigenlijk?
Een kindercamping in Hardenberg O+
pi_187825270
Zijn hier ouder(s) met ''gastouder'' ervaring. :@ ik zit momenteel met een ''struggle''... en dan doel ik op het feit, dat je je kind bij een gastouder brengt, niet dat je er zelf eentje bent. :+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_187825328
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:14 schreef Moeraskat het volgende:
Zijn hier ouder(s) met ''gastouder'' ervaring. :@ ik zit momenteel met een ''struggle''... en dan doel ik op het feit, dat je je kind bij een gastouder brengt, niet dat je er zelf eentje bent. :+
Mijn beide kinderen gaan naar een gastouder, vertel vertel.
pi_187825560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Mijn beide kinderen gaan naar een gastouder, vertel vertel.
Oh top. :9

Hoe doe je dat wanneer vriendjes van school willen spelen? :X
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_187825610
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:42 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Oh top. :9

Hoe doe je dat wanneer vriendjes van school willen spelen? :X
Dat is hier nog niet van toepassing, de oudste gaat in september pas naar school (misschien kun je voor schoolafspraakjesdilemma's dan ook beter naar het kleuter- ipv het peutertopic ;) ). Vanaf dan gaat hij ook nog maar een middag per week naar de GO. Ik zou speelafspraakjes voor die dag dan afhouden en proberen een afspraak te maken voor een andere dag, denk ik, maar ik moet nog kijken hoe dat in de praktijk zal gaan.

Het voordeel van een GO is dat ze heel flexibel kunnen zijn en op individueel niveau hierover afspraken kunnen maken. Heb je het al met je eigen GO besproken?
pi_187825636
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:42 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Oh top. :9

Hoe doe je dat wanneer vriendjes van school willen spelen? :X
Op opvangdagen niet lijkt me... bij dr GO is vaak geen optie ivm kindaantal, en bij de ander en dan ophalen is voor de GO ook niet handig... maar misschien staat jouw GO daar anders in... je kunt altijd overleggen?
S. 2014
J. 2016
pi_187825716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is hier nog niet van toepassing, de oudste gaat in september pas naar school (misschien kun je voor schoolafspraakjesdilemma's dan ook beter naar het kleuter- ipv het peutertopic ;) ). Vanaf dan gaat hij ook nog maar een middag per week naar de GO. Ik zou speelafspraakjes voor die dag dan afhouden en proberen een afspraak te maken voor een andere dag, denk ik, maar ik moet nog kijken hoe dat in de praktijk zal gaan.

Het voordeel van een GO is dat ze heel flexibel kunnen zijn en op individueel niveau hierover afspraken kunnen maken. Heb je het al met je eigen GO besproken?
Ah, je hebt gelijk, ik keek naar 2-4 jaar :D 8)7 Ja, alleen zij is ook even aan het bedenken hoe of wat. Dus was benieuwd naar hoe anderen dit deden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Op opvangdagen niet lijkt me... bij dr GO is vaak geen optie ivm kindaantal, en bij de ander en dan ophalen is voor de GO ook niet handig... maar misschien staat jouw GO daar anders in... je kunt altijd overleggen?
Klopt, daarom zeg ik nu ook steeds nee. Maar voor kitten is dat natuurlijk elke keer een teleurstelling. ;( GO gaat na de vakantie wel kijken of er een kindje mee kan, maar ik voel me dan ''schuldig'' omdat ze dan voor dat kindje niet betaald krijgt. :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_187826536
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:57 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ah, je hebt gelijk, ik keek naar 2-4 jaar :D 8)7 Ja, alleen zij is ook even aan het bedenken hoe of wat. Dus was benieuwd naar hoe anderen dit deden.
[..]

Klopt, daarom zeg ik nu ook steeds nee. Maar voor kitten is dat natuurlijk elke keer een teleurstelling. ;( GO gaat na de vakantie wel kijken of er een kindje mee kan, maar ik voel me dan ''schuldig'' omdat ze dan voor dat kindje niet betaald krijgt. :D
Misschien in overleg eens kijken of kitten met een kindje meekan en dat je haar daar ophaalt ipv bij de gastouder? Werk je 5 dagen?
S. 2014
J. 2016
pi_187827153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:13 schreef Schanu het volgende:

[..]

Een kindercamping in Hardenberg O+
Ik ga eens nieuwsgierig loeren :*
Schudden voor gebruik
pi_187836170
Stippel, die wurm in het restaurant :D O+

Simon was ook lekker aan het kletsen vanavond. Nadat we een verhaaltje hadden gelezen voor bedtijd, zeg ik tegen hem "gaan we lekker slapen?" Zegt Simon "nee, eerst melk dlinken. Papa heeft geen melk. Mama heeft wel melk. Melktieten" :D _O- O+

Iemand nog een oplossing voor een peuter die elke avond al zijn duplo door de woonkamer gooit en het vervolgens weigert op te ruimen }:| ? Heb zo geen zin om dat elke avond zelf op te moeten ruimen, maar ook geen zin om tegen die zooi aan te kijken. Ook samen opruimen wordt stellig geweigerd.
pi_187836529
Een vuilniszak pakken, let maar op hoe snel ze dan ineens kunnen opruimen. _O- ik heb het gedaan vorige week. Nog voordat ik de zak kon pakken was hij bezig en echt super netjes opgeruimd.

Wij zijn op vakantie, hij was 4.40 uur wakker (sliep 21.30), was daarna doorgelekt, kreeg vandaag een hele diepe en grote splinter in z'n hiel die we er niet uit krijgen en sliep nu pas weer om 19.30. 15 uur wakker :o maar verder is hij volledig in z'n nopjes, super vrolijk en hij vindt het fantastisch. Zelf appelsap bestellen op het terras enzo O+
pi_187836571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Stippel, die wurm in het restaurant :D O+

Simon was ook lekker aan het kletsen vanavond. Nadat we een verhaaltje hadden gelezen voor bedtijd, zeg ik tegen hem "gaan we lekker slapen?" Zegt Simon "nee, eerst melk dlinken. Papa heeft geen melk. Mama heeft wel melk. Melktieten" :D _O- O+

Iemand nog een oplossing voor een peuter die elke avond al zijn duplo door de woonkamer gooit en het vervolgens weigert op te ruimen }:| ? Heb zo geen zin om dat elke avond zelf op te moeten ruimen, maar ook geen zin om tegen die zooi aan te kijken. Ook samen opruimen wordt stellig geweigerd.
Een sneeuwschep O+
Schudden voor gebruik
pi_187836658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:53 schreef Nazil het volgende:
Een vuilniszak pakken, let maar op hoe snel ze dan ineens kunnen opruimen. _O- ik heb het gedaan vorige week. Nog voordat ik de zak kon pakken was hij bezig en echt super netjes opgeruimd.

Wij zijn op vakantie, hij was 4.40 uur wakker (sliep 21.30), was daarna doorgelekt, kreeg vandaag een hele diepe en grote splinter in z'n hiel die we er niet uit krijgen en sliep nu pas weer om 19.30. 15 uur wakker :o maar verder is hij volledig in z'n nopjes, super vrolijk en hij vindt het fantastisch. Zelf appelsap bestellen op het terras enzo O+
Ik deel wurm ook geregeld mee dat ik het dan de prullenbak inkieper. Dan kan het ineens wel :P

Maar duplo gebouwen enz mogen blijven staan als hij er weer verder ermee gaat. Losse dingen moet hij in de bak stoppen.

Dat zelf bestellen maakt ze zo groot en wijs O+ en trots O+
Schudden voor gebruik
pi_187836660
Sneeuwschep hebben we niet en het is volgens mij niet echt de tijd van het jaar om die dingen te kopen :P

Zou zo'n vuilniszak werken bij een peuter die echt net 2 is geworden? Misschien eens proberen :)
pi_187836673
Melktieten :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:01:43 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187836712
Hier hielp een routine erg, Tolstoi. Elke avond voor het eten wordt opgeruimd. Treinbanen en andere creaties waar nog mee gespeeld wordt maat blijven staan, maar alle losse dingen gaan in de bak. En als het tussendoor te gek wordt en ze komen niet meer aan spelen toe dan ook.

Ik merkte heel sterk dat zodra we daar consequent gingen doen het veel beter ging...
pi_187836843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Sneeuwschep hebben we niet en het is volgens mij niet echt de tijd van het jaar om die dingen te kopen :P

Zou zo'n vuilniszak werken bij een peuter die echt net 2 is geworden? Misschien eens proberen :)
2. Ik weet het niet. Snapt je kindje "iets weggooien"?

Ik heb het pas met 3 jaar eens gezegd van "Dan gooi ik het weg!"
Hij keek mij aan van O.o je bent er gek genoeg voor! Meen je dat? En ging als een gek "neeeeeee ik ruim op! Niet weggooien!"

:D

Ik gebruik het ook wel eens tegen mijn man die betreft opruimen op dezelfde golflengte zat met wurm :')
Schudden voor gebruik
pi_187837474
Hai! Ik kom hier even binnenvallen :)
Zelf heb ik een zoon van bijna 3, en als enige moeder in mijn vriendenkring hoop ik hier wat meer herkenning te vinden haha.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:30:42 #129
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187838862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:36 schreef neslihan het volgende:
Hai! Ik kom hier even binnenvallen :)
Zelf heb ik een zoon van bijna 3, en als enige moeder in mijn vriendenkring hoop ik hier wat meer herkenning te vinden haha.
:W
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187840176
Hoi!
Schudden voor gebruik
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:32:31 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187841554
Hey Tolstoi en neslihan :)

Opruimen. Toevallig vroeg ik dat gisteren aan 'm en met het opzetten van een liedje, meezingen en beetje zelf beginnen pakte hij het zelf op. Het leuk maken van opruimen kan misschien helpen? Ook bij een 2-jarige kan herhaling, leuk maken en zelf voordoen best helpen, denk ik :)

Ik doe het trouwens vaak zelf nadat hij naar bed is.

Ik werd gebeld door het nieuwe kdv van Max voor een intake en wanneer hij komt wennen. Whoeaa. Gek ook om op deze leeftijd weer te gaan wennen. Ik ben ook zo benieuwd hoe hij het vindt.
pi_187841641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Stippel, die wurm in het restaurant :D O+

Simon was ook lekker aan het kletsen vanavond. Nadat we een verhaaltje hadden gelezen voor bedtijd, zeg ik tegen hem "gaan we lekker slapen?" Zegt Simon "nee, eerst melk dlinken. Papa heeft geen melk. Mama heeft wel melk. Melktieten" :D _O- O+

Iemand nog een oplossing voor een peuter die elke avond al zijn duplo door de woonkamer gooit en het vervolgens weigert op te ruimen }:| ? Heb zo geen zin om dat elke avond zelf op te moeten ruimen, maar ook geen zin om tegen die zooi aan te kijken. Ook samen opruimen wordt stellig geweigerd.
T. Heeft hier ook een tijdje last van gehad toen hij 2.5 was. Op een gegeven moment heb ik gewoon gezegd dat als we het niet opruimen mama het opruimt voor een lange tijd. Zo heeft het drie dagen in de voorraadkast gestaan en sindsdien ruimt hij het wel op.
pi_187841650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:07 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

2. Ik weet het niet. Snapt je kindje "iets weggooien"?

Ik heb het pas met 3 jaar eens gezegd van "Dan gooi ik het weg!"
Hij keek mij aan van O.o je bent er gek genoeg voor! Meen je dat? En ging als een gek "neeeeeee ik ruim op! Niet weggooien!"

:D

Ik gebruik het ook wel eens tegen mijn man die betreft opruimen op dezelfde golflengte zat met wurm :')
_O-
pi_187859517
Wij zijn gisteren op gesprek geweest bij O’s aanstaande meester, op kleuterstoeltjes :D Hij gaat het echt geweldig vinden straks, als hij eenmaal over de (letterlijke en geestelijke) drempel is. Volgende week de doordraai-ochtend waarbij de klas in de samenstelling van volgend jaar is. Ze starten met 19 kinderen (waarvan 8 die tussen eind juni en begin oktober 4 worden), maar daar komen er gedurende het jaar nog maar max 3 bij, dus dat is goed te doen. En ik mag hem volgende week gewoon huilend achter laten :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:21:26 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187860019
Spannend FF! Is hij er zelf erg mee bezig?

Nu we scholen hebben bezocht merk ik dat het onderwerp school soms ineens leeft. Gister had hij gesprekje met een jongetje van 4 "die al naar school gaat". "Ik ben bijna 3," hoorde ik Max zeggen, "en ga nog niet naar school." Als we erlangs rijden vraagt hij ook: "Is dat de school?"

Kind, word eerst nu maar eens 3 8)7

Gister sliep hij weer een gat in de dag in campingbedje in zijn nieuwe kamer, terwijl wij aan den klus waren. Er wordt veeeeeeeeeel geslapen en dan nog is hij veel moe. Zwaar maandje voor 'm, merk ik. Vanmiddag zijn nieuwe bedje in elkaar zetten :s)
pi_187860141
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misschien in overleg eens kijken of kitten met een kindje meekan en dat je haar daar ophaalt ipv bij de gastouder? Werk je 5 dagen?
Ik werk onregelmatig, ook weekenden.. dus het komt voor dat ik bijvoorbeeld op maandag thuis ben. Dan zou een kindje wel kunnen komen spelen, alleen komt het ook niet altijd uit. Andere afspraken of kindjes kunnen niet spelen/willen niet spelen.

Heb het inmiddels wel met de GO besproken, gaan kijken wat we kunnen doen, moet lukken zei ze. Maar was ook benieuwd hoe anderen dit doen.

Heb van een andere GO begrepen dat ze om die reden geen kinderen boven de 4 wil hebben... en ze vond dat ik kitten maar naar de BSO moest brengen. Ik zei dat dat niet altijd kon, te laat open, te vroeg dicht. Moest ik maar ''even'' een andere baan zoeken. Heb net een vast contract _O- Kitten is mijn prio 1. Als het niet meer te doen is, zou ik voor haar wel een andere baan zoeken. Maar ik heb't naar mijn zin, werk met plezier. Als ik dit opgeef voor een baan wat me niet ligt, ben gaat dit ten koste van mezelf, en uiteindelijk dus ook van kitten. Dus we maken maar het beste er van :) en ik denk dat het op deze manier prima gaat. Dit lossen we ook wel weer op. Daarbij zijn er bij de GO ook vaak leuke kindjes. En Kitten mag van mij vaak overblijven, dat wil ze graag.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:32:21 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187895939
Middagslaapje in nieuw peuterbed check 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij kwam er maar 2x uit, wat niet gek is aangezien zijn opa in de kamer ernaast stond te behangen. Hij zal er trws wel weer snel uit groeien, maar soit.
pi_187899850
Ahw lekker snurken <3
Schudden voor gebruik
pi_187931749
Tolstoi, lastig dat niet willen opruimen. Ik probeer er altijd een spelletje van te maken en maak het zo leuk mogelijk. Bijvoorbeeld met de toettoet, laat ik haar specifieke auto's zoeken die ze op moet ruimen. Met blokken of duplo mag ze bepaalde kleuren bij elkaar zoeken en opruimen. Zo leert ze er meteen wat van. Het helpt met het opruimen natuurlijk niet bijzonder goed, uiteindelijk doe ik het nog voornamelijk zelf :') Maar ze sputtert niet tegen als ik haar zeg dat iets opgeruimd moet worden en ze begrijpt het idee erachter.

Welkom Neslihan!

Wat spannend dat Max mag wennen op zijn nieuwe kdv, Quoi! Hopelijk gaat het allemaal goed en vindt hij het er geweldig. En slapende Max in zijn nieuwe bed O+

FF, wat fijn dat het goed ging bij de nieuwe meester van O, spannend hoor als hij er straks voor de 1e keer heen mag! Fijn ook, een redelijk kleine klas O+

Jewel wordt steeds eigenwijzer, heerlijk ding is het. Ze liep gistermiddag naar boven, kwam terug met laarzen aan en een haarband in: zo, ik ben klaar. Ik: wat ga je doen? Jewel: naar de speeltuin! Doeg mama, doeg Vlokje. En ze pakt haar tas en loopt ook zo naar de voordeur toe :') Vorige week was ik buiten bezig voor het huis en kwam ze opeens voorbij lopen met de pop in haar poppenwagen. Toen ik vroeg waar ze naar onderweg was: naar de supermarkt, snoepjes kopen :')

En opeens zegt ze vaak 'graag' (bijvoorbeeld wat ze op brood wil: smeerkaas graag), en 'als het mag'. Ik moet plassen, als het mag O+ Lijkt ze toch nog welopgevoed, toch fijn als ze zich ook zo gedraagt in het openbaar :')
pi_187931918
Haha voorbeeldig!
Schudden voor gebruik
pi_187931943
Vandaag was wurm mee bloedprikken. Ik vroeg aan hem : welke kleur is het bloed eigenlijk?


Euhm... tja... het is eigenlijk niet rood, maar ook niet paars, maar ook niet bruin of pink... het is een beetje vanalles wat.

En na wat denken:

Maar geen stippels!

:D
Schudden voor gebruik
pi_187931979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Vandaag was wurm mee bloedprikken. Ik vroeg aan hem : welke kleur is het bloed eigenlijk?

Euhm... tja... het is eigenlijk niet rood, maar ook niet paars, maar ook niet bruin of pink... het is een beetje vanalles wat.

En na wat denken:

Maar geen stippels!

:D
O+ Fantastisch zulke uitspraken, daar word je toch instant vrolijk van O+
pi_187932257
Hij was ook gelijk over zijn vrees van bloed heen. Meer gefascineerd over de buisjes en kleuren. O+

Raakt altijd zo in paniek van sneetjes, schrammen en zulks.
Dramatisch hoog huilen "het bloehoehoed!" *zucht*

Het is zo een brokkenpiloot de laatste tijd.

Uitspraken kunnen zo mooi zijn!
Schudden voor gebruik
pi_187932338
Wij zijn op vakantie en doen heel veel leuke dingen. Zwemmen, met kabelbanen gaan, met steentjes spelen in de rivier, maar auto's spelen, etc. Terwijl we een wandeling maken en peuter in de draagzak zit, en net een dutje gedaan heeft: 'mama, soms is het best moeilijk om kind te zijn' ~O> :D
pi_187932454
Zijn er meerdere jongenspeuters gefascineerd (geweest) door de piemel? Ik moet tegenwoordig elke dag vragen beantwoorden over dat ding: “wat zit er in mijn piemel?”, “waarom heb jij geen piemel?”, “waarom wordt mijn piemel groot?”
Hij haalt hem ook vaak uit zijn broek.
Willem: “Mijn piemel is groot, kijk maar”
Ik: “Dat moet je niet laten zien, stop hem maar snel terug”
Willem: “even wachten tot ie weer klein is”

Het is een fase toch??
pi_187932484
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn op vakantie en doen heel veel leuke dingen. Zwemmen, met kabelbanen gaan, met steentjes spelen in de rivier, maar auto's spelen, etc. Terwijl we een wandeling maken en peuter in de draagzak zit, en net een dutje gedaan heeft: 'mama, soms is het best moeilijk om kind te zijn' ~O> :D
Hahaha, wacht maar T. Het wordt steeds moeilijker.

Fijne vakantie!
pi_187932751
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:55 schreef Adrian4 het volgende:
Zijn er meerdere jongenspeuters gefascineerd (geweest) door de piemel? Ik moet tegenwoordig elke dag vragen beantwoorden over dat ding: “wat zit er in mijn piemel?”, “waarom heb jij geen piemel?”, “waarom wordt mijn piemel groot?”
Hij haalt hem ook vaak uit zijn broek.
Willem: “Mijn piemel is groot, kijk maar”
Ik: “Dat moet je niet laten zien, stop hem maar snel terug”
Willem: “even wachten tot ie weer klein is”

Het is een fase toch??
Geen jongen hier maar een dochter van 2,5. Ze stelt er geen vragen over, maar heeft gemerkt dat ze het fijn vindt om aan haar vagina te zitten. Laatste deed ze haar vinger erlangs, rook ze er aan en zei: ruikt lekker! _O- (met de nuancering dat ze een tic heeft waarbij ze overal aan moet ruiken :'))

Ik weet niet zozeer of het een fase is, ik denk dat het er gewoon een beetje bijhoort. Ze leren hun eigen lijf kennen, merken dat sommige dingen niet fijn zijn en andere dingen juist wel, er gaat weer een hele nieuwe wereld voor ze open die ze willen ontdekken. Een kind kent ook nog geen schaamte als het gaat om seksualiteit, die schaamte koppelen wij er als volwassenen aan.

Dat laatste maakt dat ik het soms lastig vind om mee om te gaan. Ik wil Jewel alle ruimte geven die ze nodig heeft op dit vlak, maar niet bij bijvoorbeeld andere mensen. Ik ben ook als de dood dat er mensen zijn die daardoor wat van haar willen bijvoorbeeld. Ik wil echter ook niet dat Jewel het negatief gaat associëren en schaamte of angst gaat voelen door mijn reactie. Ik heb voor nu dan ook de regel ingesteld dat ze mag friemelen, maar alleen op haar eigen kamer omdat het privé is. Het is niet zo dat ze er nu speciaal voor naar haar kamer gaat, maar als ze met haar handjes aan haar onderbroek zit dan zeg ik: friemelen doe je op je .... ? en dan vult zij aan: kamer, en stopt ze. Hopelijk leert ze zo dat ze vrij is om te friemelen en te ontdekken zonder dat ze zich er vervelend over hoeft te voelen, maar ook zonder dat ze het doet in aanwezigheid van andere mensen.
pi_187932815
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Hij was ook gelijk over zijn vrees van bloed heen. Meer gefascineerd over de buisjes en kleuren. O+

Raakt altijd zo in paniek van sneetjes, schrammen en zulks.
Dramatisch hoog huilen "het bloehoehoed!" *zucht*

Het is zo een brokkenpiloot de laatste tijd.

Uitspraken kunnen zo mooi zijn!
Wat een herkenbaarheid, haha, en zelfs zonder dat er bloed bij komt kijken: overal moet een pleister op want alleen een pleister maakt het weer een beetje goed. Rare wezens af en toe, die kinderen :')
pi_187933597
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn op vakantie en doen heel veel leuke dingen. Zwemmen, met kabelbanen gaan, met steentjes spelen in de rivier, maar auto's spelen, etc. Terwijl we een wandeling maken en peuter in de draagzak zit, en net een dutje gedaan heeft: 'mama, soms is het best moeilijk om kind te zijn' ~O> :D
Dat lijkt mij ook...

Klinkt als een super fijne vakantie!
Schudden voor gebruik
pi_187933659
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:21 schreef Schanu het volgende:

[..]

Wat een herkenbaarheid, haha, en zelfs zonder dat er bloed bij komt kijken: overal moet een pleister op want alleen een pleister maakt het weer een beetje goed. Rare wezens af en toe, die kinderen :')
Haha!

Pleisters zijn hier niet fijn. Hij vindt het verschrikkelijk. Mja, soms heb je ze gewoon nodig.

Ik doe er wel een ijspakje op, mam!
:')
Schudden voor gebruik
pi_187933689
Adrian.... Ik hoop dat het normaal is. Hier is het ook zo. Niet de hele dag hoor. "Niet iedereen hoeft jouw piemel te zien. Dat is voor jouzelf."
De opmerkingen dat ik er geen heb krijg ik ook geregeld. Hij vindt het gek dat hij er nog geen haartjes heeft net zoals grote mensen.

Hij wordt er snachts ook vaak wakker van.

Plassen lukt dan niet zo best. Een luierbroek of onderbroek zit dan ineens te strak. Dan wil hij in zijn blote billen wachten tot de boel afgezwakt is.

[ Bericht 57% gewijzigd door Stippelrientje op 15-07-2019 13:45:35 ]
Schudden voor gebruik
pi_187941080
Emmy vraagt ook met enige regelmaat als ze naakt is: mama, vind jij mijn plassertje mooi? En mijn billen? Ik zeg dan dat ik haar en alles aan haar prachtig vind.
Ze bestudeert mij ook aandachtig en stelt dan allerlei vragen. Of ze ook zulke grote tepels krijgt. Waarom er een touwtje tussen mijn billen hangt als ik ongesteld ben etc.

We hebben een basisschool voor haar gekozen. Meteen allebei een goed gevoel bij. En meteen ook besloten dat ze na de zomer ook meteen een wissel van psz maakt en dan gaat ze daar ook naar de psz om het plein, het gebouw en de kinderen alvast te leren kennen.
Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Heb net 10 minutengesprek gehad en de leidsters vertelden, zoals altijd, dat ze nog erg verlegen is, weinig praat, veel observeert en niet laat zien wat ze thuis allemaal wel kan (echt, ze houdt nog geen seconde haar mond dicht en kan hele verhalen ophangen en kent alle liedjes en namen van iedereen die ze kent, vertelt hele fantasieverhalen en stelt iedere vraag). Gelukkig gaat ze wel heel graag, maar vind het toch jammer te horen dat ze zich nog niet helemaal op haar gemak lijkt te voelen.
pi_187943212
Simon heeft vanavond voor het eerst op het potje geplast *O* O+
Trots O+

Verder te moe voor een goede bijlees.

Een slapende Max in zijn nieuwe bed O+
Schanu, je ondernemende Jewel O+
pi_187958790
Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie peuters?
Simon wil de laatste tijd weer niet tandenpoetsen en dan is het weer drama. We proberen desondanks wel goed te poetsen. Hij klaagt alleen sinds een tijdje over pijn als we rechts bovenin willen poetsen. Vandaag geprobeerd eens te kijken of er iets zit.
Het lijkt of er op zijn één na laatste kies bovenin aan de buitenkant tandsteen zit, best aardig wat. Ik heb geprobeerd het met mijn vinger te verwijderen, maar het is hard en niet weg te krijgen. :'(

We zijn er best van geschrokken, vooral omdat we zelf zuinig zijn onze gebitten en naar ons idee goed poetsen bij Simon (de ene keer lukt dat beter dan de andere keer) :'(

Hoe snel na de 2e verjaardag zijn jullie met jullie peuter naar de tandarts gegaan?
pi_187958895
Wat knap Tolstoi *O* ben wel benieuwd of hij het vol blijft houden, hier is de interesse weer verdwenen.

Fijn dat Max het zo goed doet in jullie nieuwe huis Quoi! Gaan jullie al bijna over?

Ik heb donderdag gewoon maar 1 kind! Wat een mogelijkheden opeens! Dus nu weet ik nog niet wat ik ga doen :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187959546
Tandenpoetsen gaat hier wel prima met de elektrische tandenborstel alleen wel relatief kort nog. Snap dat je daarvan schrikt tolstoi, balen ook! Toch maar even proberen of de tandarts in het mondje mag kijken..?

Dus. Fietsen. Kreeg vandaag filmpje van kindje dat even oud is (3,5 jr) en al zonder zijwieltjes fietst. Eef fietst helemaal niet. Wij zijn daar veel te laks in, proberen het ook nooit maar moeten we toch eens aan gaan beginnen.. wanneer gingen die van jullie fietsen met zijwieltjes?

En wat is fijner voor die kleintjes, terugtraprem of handrem?
pi_187960491
O heeft nog niet eens een fiets. Waarschijnlijk krijgt hij die voor zijn verjaardag. Hij is ook nog steeds redelijk onhandig met zijn loopfiets af en toe dus ik gok dat hij niet zo’n snelle fietser zal zijn. Ik heb wel zo’n vest met handvat op de rug gescoord op Koningsdag zodat we hopelijk de zijwieltjes gelijk over kunnen slaan. Handrem begrijpt hij (op zijn loopfiets) iig nog niet, ik zou voorkeur hebben voor terugtrap momenteel. Is ook wat minder kwetsbaar imo.

Tolstoi, wij waren laat met O, die is een paar maanden geleden voor het eerst geweest. De meiden waren toen ook mee maar hebben alleen maar gehuild nadat ik op de stoel ging, dus er is niet in een mond gekeken :D maar als je je zorgen maakt gewoon een afspraak maken, je ziet wel hoe het gaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187962992
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:15 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie peuters?
Simon wil de laatste tijd weer niet tandenpoetsen en dan is het weer drama. We proberen desondanks wel goed te poetsen. Hij klaagt alleen sinds een tijdje over pijn als we rechts bovenin willen poetsen. Vandaag geprobeerd eens te kijken of er iets zit.
Het lijkt of er op zijn één na laatste kies bovenin aan de buitenkant tandsteen zit, best aardig wat. Ik heb geprobeerd het met mijn vinger te verwijderen, maar het is hard en niet weg te krijgen. :'(

We zijn er best van geschrokken, vooral omdat we zelf zuinig zijn onze gebitten en naar ons idee goed poetsen bij Simon (de ene keer lukt dat beter dan de andere keer) :'(

Hoe snel na de 2e verjaardag zijn jullie met jullie peuter naar de tandarts gegaan?
wij hebben het zelfde. Tandenpoetsen doen we echt 2 minuten en als hij niet naar de opvang is ook 2x PD (2 dagen per week opvang). Met een elektrische tandenborstel. Maar eerst begon bij z'n ondertanden aan de rand van het tandvlees grijs te worden van tandsteen. Dat is nu redelijk weg maar nu zijn de kiezen grijs/geel. En ik baal daar ook zo ontzettend van. Mijn moeder zegt dat melktanden vaker vlekken hebben en maakt zich niet zo'n zorgen. Tandarts moeten we in oktober pas heen maar de vorige keer was hij doodsbang dus ik ben bang dat die ook niet echt mag kijken.
pi_187964317
Zo, dat was even drama vanmorgen. Meneer wilde niet naar school voor het wen-uurtje met alle nieuwe kleuters. Huilen, gillen, weigeren kleding aan te trekken en (door ons) aangetrokken weer uittrekken... Ik heb hem uiteindelijk al krijsend naar school moeten tillen. Bij de kleuters naar binnen kijkend stopte het gillen gelukkig (het harde huilen bleef nog), en uiteindelijk heb ik hem, zoals afgesproken, huilend overgedragen aan de meester waarna hij bij de meester op schoot in de kring zat en toen hoorde ik hem al redelijk snel iets rustiger huilen en ben ik weggegaan.

Een klein uurtje later ging ik hem ophalen, kwam hij me enthousiast begroeten bij de deur en zijn plekje laten zien en gaf hij aan heel graag weer te gaan en zat hij flink te kwebbelen tegen iedereen. En nu zit hij een beetje te mopperen dat hij morgen niet weer mag :’) kortom, vanmorgen was meer drama dan we al verwacht hadden, maar overall gezien viel het mee!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187965032
*O* voor Simon die op het potje heeft geplast, wat goed!

Het tandenpoetsen gaat hier afwisselend van complete drama tot uitstekend. We gebruiken de app Talking Ginger en dat maakt het makkelijker, sinds we zijn overgestapt op een elektrische tandenborstel gaat het ook beter. Jewel wil eerst altijd even alleen poetsen terwijl ze naar Ginger kijkt, en dan mag ik het napoetsen. Soms uitgebreid, vaak echter maar kort helaas. Wel standaard 2 keer op een dag dus, dat maakt dan hopelijk nog iets goed.
Jewel was nog geen 2 toen ze voor de eerste keer naar de tandarts moest, maar dat kwam omdat ze zo hard op haar gezichtje was gevallen dat haar voortand los zat. Die mocht gelukkig blijven zitten maar werd kort daarna grauw aan de achterkant (is weer bijgetrokken gelukkig) dus toen weer naar de tandarts. Haar 1e officiële controle had ze toen ze net een maand 2 was, omdat het zo uitkwam met onze eigen controles. Dat was echter echt alleen even kijken en tandjes tellen. En concluderen dat ze teveel duimt want haar tanden gaan naar voren staan. Ja bedankt tandarts, dat wisten we al, maar leer een kind van 2 dat maar eens af :')

Fietsen, Jewel is nu 2 jaar en 8 maanden en fietst ongeveer 2 maandjes met zijwieltjes. Ze heeft zowel een terugtraprem als een handrem, maar gebruikt de terugtraprem liever. Het nadeel daarvan is wel dat ze soms per ongeluk naar achteren trapt en dan abrupt stil komt te staan tot haar eigen frustratie :+

Ach wat sneu dat O zo overstuur was bij het naar school brengen. Gelukkig was hij wel weer vrolijk toen je hem ophaalde, maar lijkt me ook moeilijk voor jou om hem zo huilend achter te laten.

Ik vraag mij af of jullie peuters veel los laten over hun dag(en) op de opvang? Jewel praat er namelijk nooit over, ook niet als ze een dag naar oma is geweest. Vorige week had ze 2 keer in haar broek geplast omdat ze te lang moest wachten voor ze naar de wc kon, dat vertelde de leidster mij maar Jewel zelf heeft er niks over losgelaten terwijl het vast wel indruk op haar gemaakt zal hebben. Ook vertelt ze nooit met wie ze speelt, wat ze heeft gedaan, gegeten, etc. Ik probeer er steeds naar te vragen, maar ze antwoord of niet, of geeft antwoorden die niet kloppen. Stiekem wil ik gewoon graag zelf weten hoe haar dag was natuurlijk. Ik hoor tijdens het ophalen van andere ouders dat hun kind bevriend is met Jewel bijvoorbeeld, ik zou het zo heerlijk vinden om dat van Jewel zelf te horen en te weten dat ze er goed op haar plek zit, etc.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:09:54 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187966543
Tanden poetsen, nooit leuk, volgens Max. Hij doet het zelf en we moeten ‘m echt aansturen op “heen en weer” gaan ipv kauwen en langer dan 3 sec volhouden :')

Simon op het potje! Goed zeg!

En O met drama wennen bij de basisschool. Gelukkig was het uiteindelijk leuk. Hij vond het blijkbaar heel ‘spengend’.

Vanmorgen intake gehad bij kdv. Wat een voltreffer. Zulke lieve leidsters. Max deed gewoon een hele natuurlijke blend tussen de andere kindjes. Over 2 weken 2 ochtenden wennen en ik maak me totaal geen zorgen :)

Fotoboekje gemaakt van de 2,5 jaar bij gastouder btw. Dweil me op :'( O+

Schanu, ik vraag altijd wel even na wat hij heeft gedaan. Af en toe komt dat vanzelf. Maar uit zichzelf hele verhalen vertellen, die feature doet het ook pas net (en hóé!)
pi_187966889
O praatte daar pas over sinds hij 3 was ongeveer, en dan ook enkel na gerichte vragen. Op “wat heb je vandaag gedaan?” Is het antwoord altijd “weet ik niet”. De kleutermeester zei overigens dat we bij kleuters ook geen verhalen over wat ze op school meemaken hoeven te verwachten. Hier wordt wel gereageerd op vragen zoals “heb je vandaag gepuzzeld? Ben je nog buiten geweest? Met wie heb je gespeeld” voor die laatste vraag is het wel handig om wat namen te weten om te kunnen opperen. Maar de echte info komt hier nog steeds bij de leidster vandaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187966989
Tandenpoetsen doen we hier samen. Hij kan het ondertussen best goed. Vanmiddag ging ik even een extra zuignapspiegeltje halen voor op de muur. Zodat hij kan zien wat hij poetst.

Binnenkort wel eens een afspraak maken bij de tandarts voor controle.

Fietsen:
Wurm heeft een roze 16inch fiets van zijn nichtje gehad. Eigenlijk veel te groot dus hij had altijd moeite met trappen. Daar is hadden wij zijwieltjes op gemonteerd en geholpen met vooruit komen. Sinds een beetje paar maanden kan hij het ineens zelf erg goed. Hij gaat er ook zelfstandig mee met vriendjes in het slopje en op de stoep. Het is wel grappig dat alle jongens ruzie maken om op die roze fiets te mogen fietsen terwijl ze zelf ook fietsen hebben.
Op een feestje had een kennis geholpen met fietsen zonder zijwielen. Ikzelf kan niet meerennen met mijn zwangere buik. Maar dat ging ook heel goed. Alleen bij de grond met zijn benen lukt niet dus op en af stappen ging niet. Daar hielp die kennis dus ook goed bij. Achteruitrijtrap trouwens.

Hij was zo trots dat het lukte zonder.

Voor zijn verjaardag krijgt hij zondag (feestje is niets eerder) een 4+step. Met een handrem en een achteruittraprem. Hij wilde zo graag een step hebben. Maar dan wel met een helm en beschermers! Hihi

Ik las iets over oefendagen op school. Wurm gaat na de zomer pas oefenen en heeft er vreselijk veel zin in.
Maar de eerste dagen zelf lijkt mij erg spannend. Ik kan mij het huilen wel voorstellen! Breekt je hartje toch een beetje als je je kindje zo ziet en het toch "moet". Ik heb het te doen met de kindjes die het lastig hebben met die overgang. En ook de ouders natuurlijk ;)

Plas op het potjes whoot whoot!
Schudden voor gebruik
  woensdag 17 juli 2019 @ 17:21:04 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187970794
In How2talk2kids vindt men dat je niet teveel vragen moet stellen aan een kind, maar de regie van het vertellen bij hunzelf moet laten. Je zit zelf ook niet op een spervuur aan vragen te wachten na je werkdag. Vond ik wel een verfrissend tegengeluid. Ik houd me er niet aan, want Jacob praat amper dus ik stel hem vaak vragen waar ik dan geen antwoord op verwacht (maar soms wel krijg). Maar ik heb wel het plan om mijn vragen te doseren en uit te stellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:40:37 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187972153
Hier doe ik het ‘s avonds in zo’n sfeer van: wat hebben we vandaag allemaal gedaan? Hij zegt dit trws nu ook letterlijk als hij in zijn bed ligt, vooral als dit tijdrek-technisch goed uitkomt :')
pi_187972240
Hahaha quoi! Dat is herkenbaar!

Wurm neemt dan ook graag de dag nog even door. Ik bedank hem vaak even voor het goede luisteren en fijne helpen. Met bijvoorbeeld een klusje zoals vandaag.. Het zwembad leeg laten lopen en opruimen. Ze (hij en een buurjongentje) hielpen mee met de lucht eruit krijgen (was al droog en schoon). Dat ik hulp altijd zo fijn vind en dan ligt hij meestal trots te glimmen.

Hij vertelt dan wat hij uitgespookt heeft als hij gespeeld heeft. Hij en de 2 buurjongens lopen de hele dag in en uit en in en uit bij elkaar. De poorten staan bij ons 3 open. Zo zijn ze uren zoet O+ (heerlijkheid van in een dorp wonen En leeftijdsgenootjes nabij hebben).
Schudden voor gebruik
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:29:08 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187972983
S is bijna 3,5 en kauwt voornamelijk op zijn tandenborstel, maar steeds vaker doet hij keurig zijn zus na en poetst dan echt. Wij mogen daarna zonder drama nog even napoetsen.

Iets over je dag vertellen deed de oudste pas rond haar vijfde, dus verwachtte ik bij hem niet, maar hij doet het soms toch al :D Inclusief uitweidingen, over dat er toen een draak over het hek kwam vliegen en dat hij even mee mocht op zijn rug en dat ze toen in de zee waren geplonst :')

Ik gok er maar op dat dit voor een kind met een oudere broer of zus logischer is. Want het is niet dat de oudste niet kwebbelt ofzo :D
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:33:00 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187973066
Ohja en fietsen en zindelijkheid is beide nog verre toekomst... net als bij zus. Die durfde met 4 af en toe op de fiets met zijwieltjes, en vlak na haar vijfde verjaardag los. Loopfiets vond ze helemaal niks. S heeft die nu wel ontdekt, maar het gaat allemaal supervoorzichtig.

Plassen en poepen op een potje ging laatst best goed, op een warme dag met badje in de achtertuin. Nu taalt hij er niet meer naar en wil hij gewoon een luier om.

Het zal mijn tijd wel duren, ik ga er vanuit dat het vanzelf goedkomt.
pi_187975222
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:40 schreef Quoi het volgende:
Hier doe ik het ‘s avonds in zo’n sfeer van: wat hebben we vandaag allemaal gedaan? Hij zegt dit trws nu ook letterlijk als hij in zijn bed ligt, vooral als dit tijdrek-technisch goed uitkomt :')
Dat doen wij hier ook idd. Plus nog even bespreken wat globaal het programma van de volgende dag is, wie er thuis is.

Ik heb ook het boek slaapklets voor kleuters op zijn verlanglijstje gezet, die werd hier ook ooit getipt. Geen idee meer waarom, maar was toen overtuigend genoeg om hem op zijn verlanglijstje (zijn online verlanglijstje heeft een tussenkopje met ‘niet nu, maar ooit’ waar ik dat soort dingen verzamel’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187975753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:40 schreef Quoi het volgende:
Hier doe ik het ‘s avonds in zo’n sfeer van: wat hebben we vandaag allemaal gedaan? Hij zegt dit trws nu ook letterlijk als hij in zijn bed ligt, vooral als dit tijdrek-technisch goed uitkomt :')
Zoooo herkenbaar dit :D
S. is ook kampioen in tijdrekken tegenwoordig. En liefst dat ik dan de dag samenvat, maar ik mag geen enkel detail vergeten, want dan vult hij die in (‘nee mama, we hebben eerst een puzzel gemaakt en toen zijn we pas boodschappen gaan doen :') ).

Vanmorgen had ik 2 onmogelijke kinderen tijdens een doktersbezoek en de daaropvolgende boodschappen. Ik was er thuis echt even klaar mee en verdrietig over. S. was er zeer van onder de indruk en was er zelf ook verdrietig over.

Moeilijk trouwens, ons gevoelige mannetje. We fietsten gisteren 20 km door de bossen en pittoreske dorpjes, maar kwamen op het einde Schotse Hooglanders tegen. Die staan gewoon los in de bossen en nu toevallig vlak langs het fietspad. S. vond dat wel spannend en hoe spannend bleek pas ‘s avonds, toen hij in bed heel hard moest huilen ;( uiteindelijk sliep hij pas toen ie in ons bed mocht liggen, met papa ernaast.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 17 juli 2019 @ 22:01:13 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187976704
Ik kan hier binnenkort gaan aansluiten geloof ik :o. Zelfs Jacob kan al rekken. Ik was laatst het tandenpoetsen vergeten in de hectiek van dat hij om het dekbed vroeg ipv de slaapzak, en toen hij me een half uur later met veel gehuil weer bij zich had gelokt gebaarde hij met een grijns groter dan deze: *) tanden poetsen. Ik ben erop ingegaan natuurlijk maar hij haat het echt met diepe haat dus de intentie was me heel duidelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187976978
Dank voor jullie ervaringen met tandenpoetsen. Inmiddels heb ik de tandarts gebeld en we gaan volgende week langs, ik meteen ook voor controle.
De assistente gaf aan dat het evt. ook kaasmolaren kunnen zijn, dat klinkt in ieder geval heel smakelijk :P

Nazil, zijn bij jullie die verkleuringen e.d. vanzelf weggegaan?

FF, dat klinkt als een flinke peuterbui. Gelukkig was ie later wel blij!

Quoi, wat fijn dat de intake zo goed ging

Wurm en zijn roze fiets *O*

Lady, dat zijn wel spannende avonturen zo met die draak :D :P

Lemijn, tijdrekkende Jacob *) En ook bijna een peuter *O*

De afgelopen dagen wil Simon bij het naar bed brengen 's avonds zelf op het potje. Eergister voor het eerst echt geplast op het potje, gister lukte het niet, want de plas was op, maar vanavond was het weer raak met een mooi plasje, die we samen in de wc hebben gegooid en weggespoeld *O* *O*
pi_187977696
Tolstoi ja we poetsen by standaar 1 minuut met de tanden op elkaar, dus echt gericht op de voorkant waar de vlekken zitten. Die gingen vanzelf weg alleen ze schuiven elke keer een plekje op en zitten nu bij de achterste kiezen.

L kan trappen op een tractor of driewieler, maar vindt het niet zo leuk. Looptractor is leuker. Loopfiets daarentegen is doodeng, daar gaat hij echt niet op. Voor z'n verjaardag krijgt hij een step met 3 wielen, een skateboard vindt hij namelijk wel interessant maar daar is hij nog te klein voor.
pi_187978101
Ging het tandenpoetsen toen ook soepeler Lemijn? Dan zit er iig nog een voordeel aan... O had er ook altijd zo’n hekel aan met gillen en huilen, zijn zusjes vinden het gelukkig meestal prima, en helpen me zelfs s ochtends herinneren dat het tegenwoordig dan ook moet :’)

Dat tijd rekken doen ze hier nu door te gaan poepen als ze een kwartier ofzo in bed liggen, derde dag op rij. Maar slapen doen ze sowieso niet zo snel meer, het is eerst nog zo’n 1,5 uur feest tegenwoordig.

Wat sneu LeSage, dat hij het blijkbaar toch zo eng vond. Maar stoer, 20 km fietsen met een bakfiets!

LadyBlack, ik merk hier ook hoeveel invloed een oudere broer op de taal heeft. Ik denk dat de meiden met net 2 op het niveau van O met net 3 zitten. Maar andersom zie ik ook hoeveel verder O was met puzzelen, letters en getallen omdat ik daar rustig met hem mee kon spelen. De meiden kunnen nu net 1, 2, 3, 8, 9, 10 tellen. De tussenliggende cijfers mompelen ze maar wat, en ze herkennen is nog een stap te ver, terwijl O dat al heel goed deed rond zijn 2e verjaardag (de cijfers herkennen en benoemen sowieso). En gewone legpuzzels met 12 stukjes hoef ik ook echt nog niet mee aan te komen. 4 is nog heel lastig. Maar dat geeft me wel gelijk inspiratie voor mijn dag met alleen Lala morgen! Fietsen en puzzelen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187978586
Klein geheimpje: de bakfiets heeft ondersteuning *)
Is echt zo lekker om te doen! Ik heb er nu hele routes voor gemaakt ook.

Mijlpaal, S. werd wakker en riep voor het eerst in heeeele lange tijd naar mij in plaats van papa O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187978662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:29 schreef LadyBlack het volgende:
S is bijna 3,5 en kauwt voornamelijk op zijn tandenborstel, maar steeds vaker doet hij keurig zijn zus na en poetst dan echt. Wij mogen daarna zonder drama nog even napoetsen.

Iets over je dag vertellen deed de oudste pas rond haar vijfde, dus verwachtte ik bij hem niet, maar hij doet het soms toch al :D Inclusief uitweidingen, over dat er toen een draak over het hek kwam vliegen en dat hij even mee mocht op zijn rug en dat ze toen in de zee waren geplonst :')

Ik gok er maar op dat dit voor een kind met een oudere broer of zus logischer is. Want het is niet dat de oudste niet kwebbelt ofzo :D
Heerlijk die fantasieën!
Schudden voor gebruik
pi_187981258
Voor het eerst een kind verschoond, door bedplassen, die er helemaal doorheen bleef slapen. Incl bed en pyjama verschonen :D

Super ontspannen en diep in slaap :D

Mijn meneer zou nieuwe broekjes halen vandaag, maar dat had hij niet meer gedaan. *zucht*

Volgende keer zou hij de boel eens moeten verschonen :P
Schudden voor gebruik
pi_187981901
Dat zou ik sowieso verwachten nu met je zwangerschap stippel. Hier was de afspraak dat mijn man alle verzorgende dingen voor de oudste deed als we er beiden waren terwijl ik zwanger was. Overdag meestal alleen voor hem zorgen was toen al pittig genoeg vaak, zeker de laatste maanden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187984191
Hij wordt echt nergens wakker van. Ja, ooit 1 keer toen ik keihard gilde BRAND! en hem fikse trappen gaf, waardoor hij mank liep. (Brand bij de buurvrouw. Ik was er al vrij snel om te blussen en toen kwam hij ook eens aankakken:') )

Verder is hij nog nooit NOOIT wakker geworden voor wurm of wat dan ook. Het kost dus minder energie als ik het maar doe. Ik ben dan toch wakker wakker.
Schudden voor gebruik
pi_187984377
A.s. zondag wurm zijn 4 jarige feestje.

Heb je ideeën voor je feestje nu we het hier in de tuin vieren ipv in de speeltuin zoals alle jaren hiervoor?

-Ja! Slingers en spelen met mijn vriendjes. Ik wil biertjes tappen voor alle opa's en grote mannen! En een citroen met aalbessen brandweer taart. Dat kan jij vast wel maken. Zo een met vlammen en kaarsjes erop. Dan ben ik de brandweer als ik de kaarsjes uitblaas. O+


:P

Duidelijk. Zijn mening groeit net zo hard als hijzelf O+
Schudden voor gebruik
pi_187986222
Stippel, dat klinkt heerlijk! 4 jaar alweer O+

Wij waren vanochtend in de dierentuin, we zijn niet verder gekomen dan de speeltuin, Simon heeft dik anderhalf uur in de zandbak gespeeld. Helemaal leuk, tot ie een halve emmer zand over zijn eigen hoofd gooide :')
Toen we naar huis gingen, hebben we hem eerst helemaal uitgekleed en uitgeklopt. Hij ligt nu te slapen, straks maar eens goed alles in de douche eraf spoelen.

Hij is ook helemaal gek op de mascotte van de dierentuin. In de vakantieperiode loopt er iemand verkleed als die mascotte door het park. Bij aankomst zag Simon hem al staan, hij rukte zich los en rende er al gillend op af, daarna knuffelen met de mascotte O+ O+ O+
pi_187990663
Is dat in Blijdorp?

En was het dan de binnen of buitenspeeltuin?

In die binnenspeeltuin zitten altijd zoveel muggen! O.o

Wij hadden eens met een fantastische korting jaarkaartem gescoord en toen gingen wij zo vaak. Ik miste dat dit jaar eigenlijk wel, maar na de vakantie gaat hij naar school en zal het ook weer Anders zijn.

Klinkt heerlijk dat onbevangen op de mascotte afrennen en knuffelen. Fijn dat het in de speeltuin al zo leuk was!
Schudden voor gebruik
pi_187992675
Nee, het was niet Blijdorp, maar in het midden van het land.
Heeft Blijdorp ook een binnenspeeltuin? We zijn daar nog nooit geweest, ook pre Simon niet.

Wij hebben inderdaad een abonnement op de dierentuin en gaan ook best vaak. Hij loopt bijna af, maar we gaan hem zeker verlengen. Simon vindt het er zo leuk en met een abonnement ga je ook sneller voor een uurtje, al is het alleen maar voor de speeltuin :D

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 18-07-2019 21:00:01 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 20:32:49 #184
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187992815
Blijdorp is gewoon een awesome dierentuin Tolstoi.. De stad zelf ook *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187994377
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 20:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Nee, het was niet Blijdorp, maar in het midden van het land.
Heeft Blijdorp ook een binnenspeeltuin? We zijn daar nog nooit geweest, ook pre Simon niet.

Wij hebben inderdaad een abonnement op de dierentuin en gaan ook best vaak. Hij loopt bijna af, maar we gaan hem zeker verlengen. Simon vindt het er zo leuk en met een abonnement ga je ook sneller voor een uurtje, al is het alleen maar voor de speeltuin :D
Jazeker. Met klimtoestellen, glijbanen, zandbak en zulks.
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:07:29 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187994432
Jaaaa Blijdorp! Morgen neemt mijn zus & family Max mee voor een dagje Blijdorp. Kunnen wij even flink inpakken en alvast dozen verhuizen.

Stippel, succes met de citroen met aalbessen brandweer taart :') :D
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:10:02 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187994463
En als 'ie bevalt, bestel ik 'm gewoon bij jou voor over een dikke maand (alweer! :o )
pi_187995135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Jazeker. Met klimtoestellen, glijbanen, zandbak en zulks.
Geen zandbak meer helaas!
pi_187996897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:10 schreef Quoi het volgende:
En als 'ie bevalt, bestel ik 'm gewoon bij jou voor over een dikke maand (alweer! :o )
De taart? :P

Vandaag wat prullen gekocht om O.a fondant te kleuren. Aalbessen hebben we al in de vriezer van onze struiken :)

Stonden we in de winkel zegt hij doodleuk... kersen ertussen is eigenlijk ook best lekker O+
Dus daar ook maar van meegenomen. Kan hij altijd nog beslissen. Of ik maak een extra naked cake met kersen en glazuur bovenop. Ofzo. :P

Gelukkig voor het jong dat zijn moeder kan bakken (en rekening houden met die allergenen).

Bij het slapen gaan wilde hij nog even details doornemen voor de brandweer taart. Ik zei: als ik er nou een rode taart van maak met vlammen en echte kaarsjes, ben jij dan de brandweerman die de kaarsjes blust met jouw uitblaastkunsten?

Die glimoogjes! O+

Kom ik er makkelijk vanaf ipv dat ik brandweerman sam ofzo moet knutselen :P
Schudden voor gebruik
pi_187996906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:46 schreef Savvy het volgende:

[..]

Geen zandbak meer helaas!
Nooooooooooooooo!

Zie je.. ik ben al te lang niet geweest!
Schudden voor gebruik
pi_188020177
Dat je gisteravond je peuter op je heup meeneemt naar boven om te gaan slapen, hem vervolgens bij de commode neerzet op de grond en even wat dingen pakt en dan na een tijdje denkt, wat voelt mijn shirt nat...… Even kijken, blijkt dat diezelfde peuter een vreselijke diarreeluier heeft, die heerlijk is doorgelekt op mijn shirt en mouw terwijl ik hem naar boven tilde :') :') }:| :o (en :r voor de geur...…).

Blijdorp gaat ook op het lijstje voor een bezoekje.
pi_188020502
Getsiedikke!
Schudden voor gebruik
pi_188043092
:r bahhh

L heeft z'n vuurdoop zwarte cross gehad. Voor herhaling vatbaar. We waren er rond half 11 en ik dacht zo rond 2 uur wel naar huis te gaan. Uiteindelijk waren we 5 uur thuis :+ ik heb hem met een ijsje om moeten kopen om te gaan. De muziek vond hij weinig aan en wilde hij ook niet heen, maar we hebben wel even naar de cross gekeken en de rest van de dag in het blagenparadijs gezeten. L heeft uren met de reuzelego gespeeld en wel 10x in zo'n kermisattractie gezeten. En naar Warboel geweest O+ daar ben ik als kind zelfs al heen geweest, is kindertheater met liedjes. Hij heeft dik een half uur geboeid gekeken. Toen moest ik zo nodig plassen dat we echt moesten gaan :+
pi_188044632
Klinkt als een leuke dag, Nazil!

Wij komen net van Hans en Grietje in Zeewolde. Was superleuk en zeker voor herhaling vatbaar. Veel te ontdekken
pi_188045798
Klinkt als een tof dagje! Voor jullie beide.
Schudden voor gebruik
pi_188046132
Brandweer taart. Stom dat ik net te weinig fondant had, want wurm wilde graag ineens 4 lagen :P

Dus alleen de bovenkant wat versierd en de zijkanten naked.
Hij vond het in ieder geval een prachtige taart. Helemaal naar zijn wens. Daar ging het gelukkig om :P

Hij is super verwend met gezelschap van beste vriendjes en familie en cadeautjes. En papa die pasta kookt terwijl die zijn schort aan had die wurm voor hem had geknutseld. Zijn dag kon niet meer stuk.

Ik was de gelukkige die de bouwpakketten van diverse brandweerwagens in elkaar mocht helpen zetten. Dat vinden wij oprecht leuk om samen te doen. Papa was wat beteuterd, maar zag dat wurm dat vrijwel alleen doet en de tekeningen zelf leest. Ipv dat hij het helemaal overneemt haha.

Nog een paar dagen mogen wij hier blijven en dan is hij echt 4! *jank en trots tegelijk* is het dan de bedoeling naar het kleutertopic te verhuizen?
Schudden voor gebruik
pi_188046371
Stippel, klinkt als een hele fijne en leuke dag *O* *O*
Gefeliciteerd alvast met je bijna kleuter :D *O*

En die emoties blijven dus zo te lezen.... Ik had gehoopt dat die met de jaren ook wat minder gingen worden...Ik kan om de kleinste dingen helemaal is een plasje veranderen en in tranen uitbarsten.
pi_188046561
Mooi dat de taart geslaagd was Stippel! Wat voor bouwpakketten heeft hij gekregen?

Klinkt erg geslaagd Nazil! Ik ben er nooit geweest, maar wist ook helemaal niet dat de zwarte cross ook kindvriendelijk is. Het zou iig nooit bij me op zijn komen om daar een peuter mee naar toe te nemen.

Bah Tolstoi! Lang leve wasmachines!

Dat ziet er ook leuk uit Arja! Hebben jullie er enkel gegeten of is het redelijk dagvullend?

Wij zijn een ochtendje naar de bijna plaatselijke speeltuin-vereniging geweest, daar gaan we volgend jaar een seizoenskaart halen is vandaag besloten (nu zijn de meiden nog gratis en is het seizoen al half over), ze vonden het geweldig! Daarna weigerde Lala te slapen en heeft alleen Em van 3 tot 4 geslapen. En daarna nog bbqen en spelen bij vrienden, en wonder boven wonder hebben ze het alledrie goed getrokken tot ze rond 21:00 uur naar bed gingen. Heerlijk dagje zo met perfect zomer doe-weer!

Beetje minder was alleen dat ik in de mail (van dinsdag al...) las dat de meester die O had opgevangen woensdag, en waarvan ik heel blij was dat hij er in de klas kwam omdat het me gewoon een heel leuke meester lijkt, de school verlaat. Er is al wel vervanging, maar ik baal er eigenlijk wel van. Zo’n intake gesprek heeft ook weinig nut als iemand vertrekt en er dus zelf helemaal niet meer bij is. Plus dat het ook op zo’n wendag niet handig is als de leraren die ze krijgen er beide niet zijn. Geen goede start imo. Ik begrijp het van de leraar wel, maar qua communicatie had het beter gekund door de gesprekken/wendag uit te stellen tot augustus/september bijvoorbeeld met een excuus dat dat gewoon praktischer is evt. Maar dat ga ik op school nog wel aankaarten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188047058
Stippel fijn dat het leuk was! Pff wat worden ze dan groot hé.

Ff het is hier bijna in de achtertuin en ik ben vaker geweest, het is echt een festival voor iedereen. Met dus apart en afgesloten gedeelte voor kinderen. Er zijn ook super veel kinderen. Ik twijfelde enorm hoor, zou hij het leuk vinden, niet te druk? Hij had een pesthumeur de afgelopen week en wilde alleen maar getild worden, dat kan niet op zo'n festival. Ik heb dus echt tot vanochtend gewacht met een kaartje ergens vandaan halen. Hij werd ineens weer super vrolijk wakker ipv dik chagrijnig zoals de afgelopen dagen en daarom durfde ik het wel aan. Het kindergedeelte was ik nog nooit geweest omdat je daar alleen in mag als je een kind bij je hebt en was dus ook een verrassing, maar hoe vet was het allemaal gedaan. Want hoe tof dat je gewoon een echte auto mag beschilderen? Met echte verf gewoon op een auto? Dan heb je mij O+
En ff wat jammer van die meester! Iets betere communicatie was wel handig geweest ja.
pi_188050743
FF jammer Zeg snap dat je ervan baalt!

Hans en Grietje is een mini pretpark en zeker een dagdeel plezier te maken daar. Entree is gratis. Eten en drinken moet je daar kopen. En op tijd reserveren voor het eten!
pi_188051486
Plasjes water, daar verander ik geregeld nog in. Maar ik zie dat hij ook zo ontzettend hard ontwikkeld en groeit.

Communicatie en empathie groei bijvoorbeeld. Hij probeert ook tussen zijn vriendjes te bemiddelen die daar nog iets in achter liggen. Ook neemt hij het op voor de under dog. O+ "hey! Je mag niet lelijk praten tegen mijn vriendje!" Als ze er niet aan zo uitkomen besluit hij hulp van een volwassene te halen.

Dan barst ik ook van trots uit elkaar, want dat zijn zeker belangrijke handvatten. Ook voor op school straks.

Hij had o.a. een playmobile brandweer wagen en wat losse doosjes gehad. Die moesten allemaal in elkaar gezet worden. Ook van brandweerman Sam een grote auto, maar dat was minder in elkaar zetten.

Hij kan ook zelfstandig lego bouwtekeningen volgen sinds een maandje. Er zijn van die kleine doosjes waar je een dino, huisje, treintje enz kunt bouwen. (Kruidvat verkoopt ze bijvoorbeeld) Dat vind hij erg leuk.

En de hubelino knikkerbaan zelf verzinnen gaat ook steeds makkelijker. Nu heeft hij een grote duplo bouwplaat gehad en kan hij nog beter en grotere banen bouwen.
Schudden voor gebruik
pi_188051495
een echte auto beschilderen! Dat klinkt ook wel heel vet!
Schudden voor gebruik
pi_188051609
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Stippel, klinkt als een hele fijne en leuke dag *O* *O*
Gefeliciteerd alvast met je bijna kleuter :D *O*

En die emoties blijven dus zo te lezen.... Ik had gehoopt dat die met de jaren ook wat minder gingen worden...Ik kan om de kleinste dingen helemaal is een plasje veranderen en in tranen uitbarsten.
Mijn dochter wordt 5 ( :o ) volgende week en ik ben om de stomste dingen week... afscheid van groep 1 afgelopen week vond ik ook ineens een ding.. :')

Met James heb ik t ook nog steeds... als hij ineens weer iets nieuws kan...

Stippel... in t kleutertopic is t ook heel gezellig hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_188052904
Ik denk dat ik mij daar meld als hij echt 4 is :P of op school start.
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 20:44:30 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188061901
Nazil, ik wist ook niet dat de Zwarte Cross peuterproof kon zijn, maar ik ben er dan ook nog nooit geweest. Klinkt als een hele leuke dag ^O^

Net zoals de plaatselijke speeltuinvereniging, Hans & Grietje en de verjaardag van Stippel junior foto van de taart? Wat is het toch een heerlijke tijd om dingen te ondernemen met ze.

Max buigt nog even flink mee deze dagen. Ik vind het knap. Op de heetste dag - donderdag - verhuizen we. Eerst nog even een dag naar opa en oma en donderdag de laatste dag bij de gastouder. Ik heb een fotoboekje gemaakt in voorleesstijl en 2x laten afdrukken. Voor de kindjes daar en de gastouder en voor onszelf. Verder laat ik een lekker taartje bezorgen en twijfel ik nu of ik nog iets doe voor de kindjes. Er is er maar eentje donderdag, zijn allerbeste maatje, dat wel.

Zelf loop ik een beetje op mijn tandvlees met topdrukte op werk en een dieptepunt qua rugklachten. Blij als we verhuisd zijn. Dan ben ik ook lekker even anderhalve week vrij.

En kijk nou toch eens hoe groot 'ie is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig gaat het niet altijd over tractors & brandweerauto's ;)
pi_188063210
Quoi, wat een vrolijkerd is die Max toch!

Hoe doen jullie dat als je bv. met je peuter ergens naar toe gaat waar het erg druk is (bv. dierentuin, Zwarte Cross e.d.), speld je hem dan een kaartje met naam en telefoonnummer op?
Of een soort sos-armbandje mocht ie dan kwijtraken in de drukte, dat je dan gebeld kan worden als ie gevonden is??
pi_188063554
Ik had altijd een bandje voor wurm met zijn voornaam en mijn mobnr.

Nu kan hij zijn volledige naam en adres al opzeggen...

Maar hij is geen wegloper gelukkig. Ten opzichte van een vriendje van hem. Die rent altijd de hort op met kleppen op.

Nou stop ik wel een briefje in zijn rugzak of jas als we naar een braderie ofzo gaan. Voor het geval dat...
Schudden voor gebruik
pi_188063629
Ik ben niet goed in foto's delen op FOK met mijn mobiel. Sorry!

Normaliter zien mijn taartjes er ook beter uit. Nu was het lekker prutswerk haha. Gewoon een brandweerauto erop geplaatst en kaarsjes en tadaaaaa een brandweertaart.

Hij was erg lekker hoorde ik
En ook vanochtend weer bevestiging, want wurm wilde ermee ontbijten :')
Schudden voor gebruik
pi_188063647
Niks mis met een poppenwagen. Hier spelen de buurjongens en wurm er ook allemaal mee.

De verzorgende kant moet ook gevoed worden!

Leuke foto! <3
Schudden voor gebruik
pi_188063832
Manlief wil hem op dat soort momenten een kartonnetje met naam en telefoonnummer op zijn shirtje spelden. Ik vind dat een beetje stom eruit zien, maar snap wel zijn punt. Simon is soms zo enthousiast, dat ie het meteen op een rennen zet en bij even niet opletten is ie zo verdwenen als het een beetje druk is.

Wat voor bandje gebruikte je dan, Stippel?
pi_188063858
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief wil hem op dat soort momenten een kartonnetje met naam en telefoonnummer op zijn shirtje spelden. Ik vind dat een beetje stom eruit zien, maar snap wel zijn punt. Simon is soms zo enthousiast, dat ie het meteen op een rennen zet en bij even niet opletten is ie zo verdwenen als het een beetje druk is.

Wat voor bandje gebruikte je dan, Stippel?
Even kijken of ik een linkje terug kan vinden.

Edit: sneller dan verwacht.
https://www.goedgemerkt.n(...)g-SJp7UaAsqvEALw_wcB

Sos bandje heet dat idd.
Ik had wurm wel geleerd te wijzen naar zijn bandje.. maar het is gelukkig nooit voorgekomen dat het nodig was.

Op het strand zijn die ook fijn.
Schudden voor gebruik
pi_188064166
Meelezer: wij hebben een armbandje van HelpID4kids, dat kan J niet zelf afdoen. Wij hebben er bewust alleen onze nummers opstaan en geen naam. Ik las ooit ergens dat een kind eerder geneigd is om met iemand mee te gaan als die zijn naam noemt.
Als J ons kwijt is, moet hij een andere mama zoeken, zijn armbandje laten zien en vragen of ze zijn mama wil bellen.
pi_188064382
Met de zwarte cross werden armbandjes uitgedeeld (die festivalbandjes) waar je wat op kon schrijven. Te groot voor L zijn pols icm mijn handschrift maar die heb ik om z'n enkel gedaan. Zo'n goedgemerkt armbandje wil ik nog bestellen maar de zwarte cross was een last minute dingetje. Vrijdagavond bedacht dat het misschien leuk zou zijn, op bol.com om 22.30 nog oorkappen voor de zekerheid besteld. Die waren gelukkig zaterdagochtend al binnen maar nog twijfelde ik, zondagochtend net voordat we gingen nog een kaartje over kunnen kopen. Maar L is ook niet zo'n wegloper, hij heeft ook heel goed mijn hand vastgehouden.
pi_188064491
Hupje, dat is ook wel een goede tip. Hoe oud is de jouwe?
Simon is net 2 jaar, die snapt nu nog niet dat hij een andere mama moet zoeken. Maar wel iets om te onthouden voor als ie wat ouder is.
  maandag 22 juli 2019 @ 22:58:46 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188064824
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Even kijken of ik een linkje terug kan vinden.

Edit: sneller dan verwacht.
https://www.goedgemerkt.n(...)g-SJp7UaAsqvEALw_wcB

Sos bandje heet dat idd.
Ik had wurm wel geleerd te wijzen naar zijn bandje.. maar het is gelukkig nooit voorgekomen dat het nodig was.

Op het strand zijn die ook fijn.
ik heb deze ook met haar naam, "mama's telefoonnummer" en een vrolijk konijntje die kind fantastisch vindt zodat ze het bandje lekker om laat
Werkt prima, al is het gelukkig geen wegloper
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 22 juli 2019 @ 22:59:12 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188064831
Sterkte Quoi!

En heerlijk menneke is het :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188065392
Ik heb in Disney gewoon met pen mijn nummer op zijn arm geschreven bij gebrek aan goede voorbereiding. Maar we hebben van die beschrijfbare armbandjes liggen zoals in het ziekenhuis. Alleen nog nooit gebruikt. Van die SOS bandjes wil ik nog bestellen.

Namen op dingen voor buitenshuis zetten doe ik ook liever niet vanwege wat hupje zegt.

Is dat jullie nieuwe tuin Quoi? Ziet er erg fijn uit! Succes de komende hectische dagen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 22 juli 2019 @ 23:27:53 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188065467
Mijn kind stapt momenteel op iedereen die ze leuk vindt af en roept dan hard "Hallo, ík ben Miep!"

Wel makkelijk contact maken zo :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188066744
Haha. Wurm zegt zijn voornaam, tweede naam en achternaam en dan en wie ben jij? En hoe heet jouw hond?
Schudden voor gebruik
pi_188067914
Stippel, bedankt voor de link, we gaan er ook eentje bestellen :)

Leuk die peuters :D

Quoi, succes met de verhuizing en sterkte met je rug!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37:35 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188076961
Ha, timing. Max ziek en flink ook :{ Zelfs water houdt hij niet binnen, dus dat wordt nog een uitdaging.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:23:10 #222
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188077588
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:27 schreef Hupje het volgende:
Meelezer: wij hebben een armbandje van HelpID4kids, dat kan J niet zelf afdoen. Wij hebben er bewust alleen onze nummers opstaan en geen naam. Ik las ooit ergens dat een kind eerder geneigd is om met iemand mee te gaan als die zijn naam noemt.
Als J ons kwijt is, moet hij een andere mama zoeken, zijn armbandje laten zien en vragen of ze zijn mama wil bellen.
Dit precies heb ik voor N, alleen dan van id4all.nl met dezelfde afspraak erbij.
Ze was laatst kwijt op het strand, man dat was eng :'( :X volgende dag was het bandje in huis!
Zelf had ze niet door dat ik haar kwijt was, dus het had niet geholpen, maargoed. Ze was lekker aan het spelen...

Wij zijn nu in Portugal, in twee dagen met de trein daarheen gegaan. N wilde graag met de andere kinderen in de trein spelen, was helemaal teleurgesteld als die niet wilden. Of als ze geen Nederlands of Engels spraken. Ze kan ook nogal in your face zijn, ‘hi I’m N, can I play with you????’ *O* *O* *O*
Van mij heeft ze dat dus niet... :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:23:33 #223
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188077594
Arme Max, beterschap :'( :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188078998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:37 schreef Quoi het volgende:
Ha, timing. Max ziek en flink ook :{ Zelfs water houdt hij niet binnen, dus dat wordt nog een uitdaging.
Getsie en dat met de warmte.
Zou waterijsjes iets zijn als zijn maatje iets rustiger is?
Schudden voor gebruik
pi_188079016
Fijne vakantie Saskia!
Schudden voor gebruik
pi_188080767
Beterschap voor Max!

Oei, Saskia, dat lijkt me inderdaad eng, je kind kwijt zijn. Ik was een tijdje terug Simon soort van kwijt in de Ikea. Uiteindelijk bleek ie zich verstopt te hebben tussen 2 kastjes, maar die korte paniek die zich meester van me maakte.... :{
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:30:17 #227
221912 minilot
Nancy boy
pi_188081637
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief wil hem op dat soort momenten een kartonnetje met naam en telefoonnummer op zijn shirtje spelden. Ik vind dat een beetje stom eruit zien, maar snap wel zijn punt. Simon is soms zo enthousiast, dat ie het meteen op een rennen zet en bij even niet opletten is ie zo verdwenen als het een beetje druk is.

Wat voor bandje gebruikte je dan, Stippel?
Een beetje basic misschien, maar sinds ons kind erg hard kan rennen en we vaak op festivals en in attractieparken zijn: heel groot met viltstift mijn telefoonnummer op z'n arm :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_188081644
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb in Disney gewoon met pen mijn nummer op zijn arm geschreven bij gebrek aan goede voorbereiding. Maar we hebben van die beschrijfbare armbandjes liggen zoals in het ziekenhuis. Alleen nog nooit gebruikt. Van die SOS bandjes wil ik nog bestellen.

Namen op dingen voor buitenshuis zetten doe ik ook liever niet vanwege wat hupje zegt.

Is dat jullie nieuwe tuin Quoi? Ziet er erg fijn uit! Succes de komende hectische dagen!
Hier zijn de tassen vd kids wel gemerkt maar heb ik het kaartje er achterstevoren in gedaan (in zo'n venstertje dat op de tas genaaid zit) zodat het niet van afstand leesbaar is en enkel achternaam +telefoonnummer.
pi_188107205
Grote peuter kwam net heel trots een dier laten zien maar liet het vervolgens op ons bed uit zijn handen vallen waarna het snel er af kroop, dus nu hebben we, denk ik, een grote kever onder ons bed en een jongetje dat er teleurgesteld naast ligt te roepen of hij weer komt spelen :D

Geen idee ook waar hij die vandaan heeft gehaald. Zilvervisjes, spinnen of vliegbeesten zie ik nog wel eens binnenshuis, maar een ‘kever’ heb ik nog niet binnen gezien.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188107418
Emmy heeft last van nachtangsten. Ze wordt rond 22-23 “wakker” maar is dat niet echt. Krijsen, gillen om zich heen slaan, mij wegduwen, niet te bereiken en wil niks, compleet verwilderd en hysterisch, zweten, ze wil ook vluchten dan.
Gister liet ze het na een half uur eindelijk beetje toe dat ik haar vastpakte en kon wiegen. Toen hoorde ik haar ademhaling rustiger worden en heb ik haar weer in kunnen stoppen.

Heel naar om te zien. Iemand anders ook bekend mee?
pi_188107516
Heeft grote peuter ook gehad en toen was het ook iets dat bij de meesten hier wel bekend was. Is een fase waar ze even doorheen moeten. Hier werkte rustig duidelijk tegen hem praten en zingen het beste, en bij een extreme bui hebben we hem ook wel eens voor de tv gezet om hem eruit te krijgen. En daarna is alles weer koek en ei en sliep hij zo verder. Heeft hij in een jaar een keer of zes gehad denk ik, nu alweer een hele tijd niet meer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188108275
Herkenbaar Arja. Een tijdje geleden was het bijna iedere nacht raak. Nu al een hele tijd niet, tot afgelopen week het weer een keer gebeurde.
Het enige dat hier helpt is er bij blijven, rustig blijven en wachten tot het over is.

Over slapen gesproken: er wordt de laatste tijd steeds vaker tot half 7/7 uur doorgeslapen in eigen bed! En daarna komt hij alsnog bij ons liggen en snurkt dan tot half 9 verder, terwijl wij allemaal allang beneden zijn. Puber :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:31:36 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188108370
Hier ook, vannacht nog. Wij zetten nog steeds af en toe een flesje melk in en in dit geval helpt alleen dat flesje en slaapt hij rustig verder.

Hij is trouwens na 24 uur flink ziek zijn nét op tijd weer beter. Vanmorgen ging hij vrolijk (en vroeg :O ) voor het laatst naar de gastouder met een tasje met lekkers/leuks.

Terwijl wij vandaag verhuizen :X
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:41:50 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:28 schreef Arja het volgende:
Emmy heeft last van nachtangsten. Ze wordt rond 22-23 “wakker” maar is dat niet echt. Krijsen, gillen om zich heen slaan, mij wegduwen, niet te bereiken en wil niks, compleet verwilderd en hysterisch, zweten, ze wil ook vluchten dan.
Gister liet ze het na een half uur eindelijk beetje toe dat ik haar vastpakte en kon wiegen. Toen hoorde ik haar ademhaling rustiger worden en heb ik haar weer in kunnen stoppen.

Heel naar om te zien. Iemand anders ook bekend mee?
Guppy heeft ze ook wel eens, heel naar en je kan niks doen ;(. Ik ga er naast zitten, zodat hij niet alleen is en ik zeker weet dat alles goed gaat, en dan maar een spelletje op mijn telefoon ofzo. Wakker maken werkt niet een aanraken/wiegen/knuffelen maakt het alleen maar erger. De volgende dag herinnert hij zich er overigens niks van.
KuikenGuppy
pi_188108617
Oh joh, wist niet dat het zo vaak voorkwam.
Ze wil niks, ook geen melk of tv.

Ze zegt dat ze heerlijk heeft geslapen vannacht :')
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:48:58 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108659
Succes Quoi :o
KuikenGuppy
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:49:59 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108686
Het hoort echt bij de peuterleeftijd, Arja. Mijn oudste heeft het rond die tijd ook een paar keer gehad, gelukkig niet vaak.
KuikenGuppy
pi_188109505
He, wat rot! Het eruit komen lukt vaak net zo goed als met slaapwandelen.... rustig proberen te begeleiden.

Hier was het toevallig vannacht ook feest. Ik vind dat ook altijd super lastig. Soms helpen random simpele vragen hier hem eruit te halen.

Dan zitten we nog even saampjes en dan mag ik hem weer instoppen. Of hij gaat in het grote bed erbij slapen. Vannacht was het trouwens echt zo geen fijne temperatuur bij ons op de kamer en vlakbij zijn raam zat een krekel zijn best te doen. Hij wil graag vanavond die krekel gaan zoeken, want "Ik word er gek van, mam!"

Blij dat we niet in Spanje ofzo wonen :P
Schudden voor gebruik
pi_188121077
Quoi, hoe is de verhuizing gegaan in die bloedhitte? Hebben jullie zelf verhuisd of een verhuisbedrijf geregeld?

Wat een hitte, Simon bivakkeert al een paar dagen 's middags heerlijk in zijn badje. Wat een lol heeft ie dan O+

Morgen gaan we met hem naar de tandarts, ben benieuwd hoe dat zal gaan....
pi_188124123
Huisdiergeheimen 2 is een aanrader! Wurm heeft ontzettend hard gelachen O+
Schudden voor gebruik
pi_188124896
Hoe is het met de verhuizers?
En al gesmolten peuters gespot?

Wij hebben eigenlijk de hele ochtend binnen gebivakkeerd om spullen voor de vakantie in te kunnen pakken (lievelingsochtend van S., onbeperkt tv kijken :') ). Vanmiddag mocht hij met mijn vriend mee naar een klant, en dat vond hij wel stoer.

Ik vermoed trouwens dat de warmte (en hier ook spanning van leuke dagen en de naderende vakantie) meespeelt met nachtangsten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188125048
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:26 schreef LeSage het volgende:
Herkenbaar Arja. Een tijdje geleden was het bijna iedere nacht raak. Nu al een hele tijd niet, tot afgelopen week het weer een keer gebeurde.
Het enige dat hier helpt is er bij blijven, rustig blijven en wachten tot het over is.

Over slapen gesproken: er wordt de laatste tijd steeds vaker tot half 7/7 uur doorgeslapen in eigen bed! En daarna komt hij alsnog bij ons liggen en snurkt dan tot half 9 verder, terwijl wij allemaal allang beneden zijn. Puber :')
Trouwens, wat goed *O*

Kan me herinneren hoe moeizaam het slapen altijd ging bij hem
  donderdag 25 juli 2019 @ 23:31:03 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188125145
Die hitte man, niet te doen!

Miep is vanmorgen om 6 uur uit bed gegaan en staat nu nog steeds stuiterend op ATB (Till I Come) door de kamer te dansen

Hóe dan _O-

Slaapangst weleens over gelezen, en van aantal mensen gehoord dat ze het hadden bij hun kinderen. Lijkt me heel moeilijk wel om te troosten enzo. Hopelijk snel over Arja!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:56:55 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188128425
Deze oude vrouw moest ff googlen naar ATB - Till I Come :') (en dacht toen: o dieeeeee!)

De verhuizing was gruwelijk warm en zwaar. En toen haalden we Max op einde van de middag en die stuiterde ..... tot heel laat. Wilde toen niet slapen, dus deed een (te!) kort nachtje tussen ons in :O

We zijn verhuisd, dat wel *O* (alleen al die onuitgepakte dozen :X )
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:08:16 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188128575
Ripoff van encore une fois :P.

Fijn dat je over bent Quoi! De rest snel vergeten.
KuikenGuppy
pi_188128666
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Even kijken of ik een linkje terug kan vinden.

Edit: sneller dan verwacht.
https://www.goedgemerkt.n(...)g-SJp7UaAsqvEALw_wcB

Sos bandje heet dat idd.
Ik had wurm wel geleerd te wijzen naar zijn bandje.. maar het is gelukkig nooit voorgekomen dat het nodig was.

Op het strand zijn die ook fijn.
SOS Naambandjes met 10% korting. Gebruik code: FACEBOOK10

Voor diegene die wilde bestellen..
Schudden voor gebruik
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:57:08 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188129326
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:56 schreef Quoi het volgende:
Deze oude vrouw moest ff googlen naar ATB - Till I Come :') (en dacht toen: o dieeeeee!)

De verhuizing was gruwelijk warm en zwaar. En toen haalden we Max op einde van de middag en die stuiterde ..... tot heel laat. Wilde toen niet slapen, dus deed een (te!) kort nachtje tussen ons in :O

We zijn verhuisd, dat wel *O* (alleen al die onuitgepakte dozen :X )
Ik vind het een vreselijk nummer maar Koos niet, en Miep nu ook niet meer :+


En jeej voor het verhuizen!


Rustig aan dek dozen uitpakken, komt wel, iets minder urgentie hoop ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188131656
Quoi, gefeliciteerd met de verhuizing!
Schudden voor gebruik
pi_188133843
Quoi, fijn dat de verhuizing gelukt is!

Wat kun je toch trots zijn op je kind. O+ O+ O+
Vanochtend bij de tandarts ging supergoed. Hij had zijn lievelingsknuffel mee, zat bij mij op schoot op de tandartsstoel, hij deed goed zijn mondje open en de tandarts mocht alles bekijken, ook met een spiegeltje en zo'n haakje, ook die kies met "tandsteen". Blijkt geen tandsteen te zijn, maar een glazuurafwijking. Niks om ons zorgen over te maken, wellicht houdt ie het wel ook bij zijn volwassen kies last van, dat is afwachten.
pi_188135681
Fijn dat je het ergste gehad hebt Quoi! En dat op de warmste dag van het jaar...

En wij hebben hier ook nog steeds wat verhuisdozen staan, na 2 jaar... wel uitgezocht overigens, maar gewoon nooit opgeruimd. Ook omdat die verdieping bij lichte zonneschijn al een plek is waar je niet wil komen...

Wat fijn dat het zo goed is gegaan Tolstoi! En fijn dat het niks ernstigs is, maar wel jammer dat het wellicht blijvend is... blijft het wel beperkt tot die kies of kan het nog uit gaan breiden?

Hier is het warm en zit peuter 1 in zijn onderbroek op de bank letterpuzzels te maken op de tablet. Lala zat daarnaast maar heeft weer een luier om nadat ze de bank onder plaste -O- Em is in haar eentje naar de opvang om te kijken hoe dat gaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188141456
Q verhuisd! *O* En dat in die hitte, pfff! Petje af hoor.

Ah fijn dat hij het zo goed deed, Tolstoi. Is die glazuurafwijking iets anders dan kaaskiezen? Toen je het beschreef klonk het een beetje als wat Fee heeft.

Waarom is Em alleen naar de opvang, FF? Hebben jullie het idee dat ze het apart van elkaar wellicht beter doen?
pi_188142300
Savvy, heeft Fee daar nu nog steeds last van (hoe oud is ze?)? Op één kies of meerdere?

Tandarts gaf aan dat het geen kaasmolaren waren en ook geen tandsteen, geen gevaar voor gaatjes e.d. Het kon diverse oorzaken hebben, mogelijk ook al in de buik ontstaan. Zij denkt dat de pijn komt door pijnlijk tandvlees vanwege mogelijk doorkomen van de achterste kies daar. Ze mocht er met haar haakje nl. wel gewoon aanzitten zonder dat hij au zei.

Net nog vreselijk gelachen: we waren Simon naar bed aan het brengen, manlief staat in de badkamer om zijn tandenborstel te pakken en zegt tegen Simon dat ie wel goed moet poetsen, want dat heeft de tandarts ook gezegd. Vervolgens duwt Simon de deur van de badkamer dicht en zegt door de dichte deur "ik hoor je niet" _O- _O- :P :D :+ _O- _O-
pi_188143427
:D
Schudden voor gebruik
pi_188146890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 19:40 schreef Savvy het volgende:
Q verhuisd! *O* En dat in die hitte, pfff! Petje af hoor.

Ah fijn dat hij het zo goed deed, Tolstoi. Is die glazuurafwijking iets anders dan kaaskiezen? Toen je het beschreef klonk het een beetje als wat Fee heeft.

Waarom is Em alleen naar de opvang, FF? Hebben jullie het idee dat ze het apart van elkaar wellicht beter doen?
We merkten dat ze met z’n drieën erg samen klitten. Grote peuter heeft wel een beste vriend op de opvang, maar wilde niet naar school zonder zijn zusjes bijvoorbeeld. En de meiden hebben dat onderling nog een stapje erger (is overigens heel normaal bij eeneiige tweelingen, zeker bij meisjes), dus we proberen ze nu ook soms los van elkaar iets te laten doen. Een extra mogelijkheid daarvoor is als ze een halve dag los extra naar de opvang gaan. Dan heb ik ook tijd voor qualitytime met de ander (het idee is de ene week Em, de andere week Lala). Dit was een testcase. Em heeft zich prima vermaakt, lala was dolblij toen we haar weer gingen halen. Em vond het leuk dat ze er weer was, maar dat was het ook wel. De leidster zei wel dat ze Em de hele dag niet zo had horen giechelen als toen ze weer samen waren. Binnenkort gaat Lala een keer en dan gaan we evalueren.

Bijdehandje is het Tolstoi :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 27 juli 2019 @ 21:18:11 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188161733
Wat goed dat je dat zo hebt aangepakt FF ^O^ Ben benieuwd of dat gaat werken. En anders heb je het geprobeerd.
pi_188210326
Ik las in het dreumestopic dat Lemijn inmiddels ook een peuter heeft *O* *O*
Gefeliciteerd Jacob en Lemijn en welkom bij de peuters :D *O*

Morgen mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever *O* *O* Dan lekker een maand vrij en per september met een fris hoofd met een nieuwe baan beginnen *O* *O*
Wat een opluchting dat het er bijna opzit
  dinsdag 30 juli 2019 @ 21:05:33 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188211130
Wat goed Tolstoi! Zowel de nieuwe baan als een maand vrij tussendoor. Goed gedaan ^O^ .

En ja hoi, Jacob en ik melden ons 8-) . We moeten nog even wennen hoor, de conversaties zijn hier van het niveau
- ga je zo lekker slapen?
- nee! *) .
... dus scenes door badkamerdeuren, daar kan ik alleen nog maar van dromen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188213822
Gefeliciteerd Lemijn *O* Zijn jullie nog op vakantie of alweer terug? Wat heb je hem uiteindelijk voor zijn verjaardag gegeven?

En die taal gaat met sprongen nu. Zo fijn dat ze nu meestal kunnen aangeven wat ze willen. Bij Lala zijn dat overigens vooral koekjes en chocola :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 30 juli 2019 @ 23:25:10 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188214561
Lemijn, gezellig! En natuurlijk gefeliciteerd met je echte peuter O+

Tolstoi gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Verhuizen uit het huis waar je (min of meer) bevallen bent :{ Vandaag het huis schoongemaakt en elke keer als ik Max’ kamertje instapte schoot ik vol. Gut o gut, Max heeft me zelfs getroost. “Mama, vind jij het een beetje spannend?” :') :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 00:35:53 #260
269689 crew  Viv
pi_188215585
Dat Jacob ook alweer een peuter is joh! :o *O*

@Quoi dat volschieten had ik ook bij het opleveren van onze vorige woning, daar was ik zwanger geworden, daar woonden we toen we afstudeerden, toen we aan onze eerste echte banen begonnen, toen we trouwden, etc. O+ Wat lief van Max! :*
  woensdag 31 juli 2019 @ 06:51:48 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188216779
Dank allemaal ^O^ .

Och die Max O+ . Mooi moment om jezelf terug te horen. En ik kan het me ook helemaal voorstellen, ik wil graag verhuizen maar Jacob is hier geboren, ging hier lopen etc ;( .

Leuk de sprongen FF! En ik geloof ook wel dat ze begrijpen niet altijd een sprong vooruit is... het is hier heel vaak ‘vogels niet doen’, waarbij ze niks doen dus ik zeg dan ‘vogels mogen best bestaan’ en als hij weer heel hard neeeeee roept tegen een torretje of een vlieg dan begin ik maar uit te leggen over de natuur en de voedselpiramide en dat als er geen insecten meer zijn het niet lang daarna ook met ons gedaan zal zijn dus beter zet hij zich eroverheen.
Ik probeer ook vaak de optie van niet reageren maar dan gaat hij vaak in de overdrive qua volume... en enkel instemmen is zo saai voor mezelf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188217805
Gisteren was wurm 4 jaar geworden. Dus ik moet opschuiven naar het andere topic.

*zwaai*
Schudden voor gebruik
pi_188217967
Wat lief van Max Quoi! Ik had overigens hetzelfde bij ons vorige huis, maar nadat de deur definitief was dichtgetrokken was en we daar klaar waren, was dat ook zo weg. Ik betwijfel ook of O het nu nog zou herkennen, we zijn verhuisd toen hij 1j8m was.

Wat een geduld Lemijn :D Hier schreeuwen ze vooral tegen elkaar “nee”, dieren zijn juist heel interessant en moeten bestudeert worden. En katten zijn erg in trek, zowel echt als op papier.

Grote peuter kan nu stickers verdienen met op de wc poepen en s nachts droog blijven en als het grote vel vol is krijgt hij daarna een kat. Ik wilde hem voor zijn verjaardag geven, maar man vind dat nog net te vroeg dus we hebben dit nu als compromis. En aangezien hij in de maand sinds we hem dit verteld hebben al 0 stickers heeft verzameld is dat een slimme zet van hem geweest om van mijn gezeur af te zijn :D

we hadden twee katten die beide binnen een half jaar van de geboorte van grote peuter overleden, en toen stond er een verhuizing op de planning en daarna weer twee baby’s... pas als de rust weer een beetje teruggekeerd was wilden we weer aan katten beginnen en dat is het nu een beetje, een kat is dus geen impuls kado ofzo, we weten waar we aan beginnen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 09:53:32 #264
269689 crew  Viv
pi_188218016
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 06:51 schreef Lemijn het volgende:
het is hier heel vaak ‘vogels niet doen’, waarbij ze niks doen dus ik zeg dan ‘vogels mogen best bestaan’ en als hij weer heel hard neeeeee roept tegen een torretje of een vlieg dan begin ik maar uit te leggen over de natuur en de voedselpiramide en dat als er geen insecten meer zijn het niet lang daarna ook met ons gedaan zal zijn dus beter zet hij zich eroverheen.
O+
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 09:49 schreef FlyingFish het volgende:
een kat is dus geen impuls kado ofzo
Maar wordt het dan ook echt "zijn" kat? Ik zou een kat liever introduceren als extra lid van ons gezin, dus een wezen dat bij ons allemaal hoort en niet van iemand is. (Tenzij misschien bij een tienerzoon of -dochter, waarbij de insteek is dat die kat meeverhuist als hij of zij op zichzelf gaat wonen.)
pi_188218078
Gefeliciteerd lemijn en stippel!

Wij zijn 2 weken na de geboorte van emmy al verhuisd. We rijden er nog wel eens langs en dan zeg ik dat ze daar geboren is.
In dit huis staan er groeistreepjes op de muur O+
Ze is al langer dan een meter en weegt 16,4 kilo
pi_188218728
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 09:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
[..]

Maar wordt het dan ook echt "zijn" kat? Ik zou een kat liever introduceren als extra lid van ons gezin, dus een wezen dat bij ons allemaal hoort en niet van iemand is. (Tenzij misschien bij een tienerzoon of -dochter, waarbij de insteek is dat die kat meeverhuist als hij of zij op zichzelf gaat wonen.)
Momenteel hebben wij niet echte dingen die van 1 persoon zijn, ook verjaardagscadeau’s gaan op de grote stapel. Enige uitzondering zijn dingen waar de meiden nog te klein voor zijn, maar dan wordt duidelijk gezegd dat zij daar ook mee mogen spelen als ze ouder zijn. Maar het is ook de bedoeling dat het dan onze kat wordt idd, niet zijn kat, maar ik verwacht daarmee (vooralsnog) geen problemen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188219225
Gefeliciteerd Lemijn en Jacob
En Stippel en Wurm, jullie ook van harte gefeliciteerd!

Ik ben eventjes heel stil gaan zitten. Kijk hier mijn kleine wilde man eens geconcentreerd kraaltjes op een stokje doen. Eventjes genieten (ook van de rust, want hij praat nu niet)



[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 31-07-2019 11:34:37 ]
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:09:22 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188219788
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 09:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Gisteren was wurm 4 jaar geworden. Dus ik moet opschuiven naar het andere topic.

*zwaai*
Veel plezier bij de kleuters!

En veel succes met ‘de rest’ ;)
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:13:45 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188219838
Heerlijk, zo’n rustmomentje Adrian. Opperste concentratie!
pi_188228242
Thanks qoui!

Ahhh de concentratie O+

Leuk spel is dat trouwens, dat doen wij ook geregeld.
Schudden voor gebruik
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:16:03 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188241136
Foto gezien Adrian, mooi plaatje! En mooi kind. Tof dat die spelletjes langzamerhand in beeld komen.

Je vroeg nog wat ik Jacob heb gegeven FF. Nou, weinig. Een flapjesboek van Kikker omdat dat nu even de favoriet is, en een politieauto die alweer kapot is. Ik baalde wat van mezelf dat ik niet beter heb gekeken wat voor materiaal het was (plastic) maar ook wel dat een speelgoedwinkel die zichzelf heel serieus neemt zulke zooi verkoopt. Dus dat wordt een ritje om geld terug te vragen binnenkort. Verder ga ik het komende jaar een keer een houten treinbaan scoren tweedehands maar hij kan daar nu nog niks mee dus heb de afgelopen tijd daar nog weinig moeite voor gedaan. Hij kreeg van familie een bobbel 360, dat is wel heel tof :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:19:13 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188241200
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
Momenteel hebben wij niet echte dingen die van 1 persoon zijn, ook verjaardagscadeau’s gaan op de grote stapel.
Dit viel me op, ik wou er nog even op aanhaken. Hebben jullie beleid/regels qua afpakken en delen? Niet alleen een vraag aan jou natuurlijk.
Jacob heeft een neefje dat ongeveer even oud is, en ze vinden elkaar heel leuk maar maken elkaar ook continu overstuur met dat afpakken en willen telkens wat de ander heeft. Hoort erbij, dat weet ik. Maar het viel me op dat mijn schoonzus zei 'samen spelen samen delen' en ik zei 'X heeft het nu dus Y heeft even pech en kan wachten of iets anders doen'. Toen ik haar vroeg wat ze met dat samenspelen bedoelde had ze daar ook niet echt een concreet antwoord op. Het 'spel' voor die kinderen is vooral heel hard MIJ roepen en iets vasthouden, dus ehm.... ik weet even niet hoe ouders met meer kinderen hier mee omgaan? Word je niet stapelgek van het gedoe de hele dag? :@ .

[ Bericht 7% gewijzigd door Lemijn op 01-08-2019 20:25:16 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188241595
ik word er stapelgek van Lemijn, en heb nog geen goede strategie gevonden. T is een geweldige bouwer, en bouwt graag treinbanen, of andere constructies van duplo. Die gaan op de grond in de speelkamer. Zodra O er bij is, dan komt geen kind meer aan spelen toe, want O wil alleen maar daar spelen waar T speelt, en alleen maar daar mee waar T mee speelt. Hem afleiden met iets anders werkt voor 2 minuten, wellicht. En als O dan eens ergens mee speelt, dan wil T daar natuurlijk ook mee spelen..

Ik ga er vanuit dat het een stuk beter wordt wanneer O ook iets kan bouwen en niet gelijk alles kapot maakt, maar dat zal nog wel even duren.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:52:46 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188241847
Dat klinkt zo onaantrekkelijk :o .
En op vakantie stond een tent naast met met 2 jongens van 4 en 7 die elkaar helemaal gek maakten (vooral de oudste de jongste), dus nu denk ik dat ouder worden ook niet helpt. En wat langer wachten tussen de kinderen ook niet -O- .
* Lemijn stopt het plan voor een tweede weer even terug in de koelkast.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188241931
Adrian, mooie foto. Lijkt me ook wel leuk, maar nu nog wat te vroeg voor Simon, aangezien hij nog best veel in zijn mond doet (soms hele duplo blokken :N ).

Stippel, nog gefeliciteerd!

Lemijn, jammer dat de auto alweer kapot is. Geen ervaring met je andere vraag, Simon laat alles gewoon afpakken en speelt dan met wat anders door. Hij moet nog een beetje assertiviteit en voor zichzelf opkomen leren.

Vandaag voor het eerst ook de avondvoeding voor het tandenpoetsen gegeven. Ik had Simon vanmiddag en begin van de avond al een paar keer uitgelegd wat er ging veranderen (met dank aan een posting van een tijd geleden van Lemijn :D ) en het ging goed. Ben benieuwd hoe het morgen gaat :)

Lemijn, heb/had je plannen voor een tweede??
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:22:03 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188243996
Ja, dat samen spelen is eerder een utopie voor een bepaalde leeftijd, denk ik. Toch heb ik het ook wel gezegd (en Max dus ook :') ). Inmiddels is wel duidelijk dat we met 'samen' bedoelen: probeer samen af te wisselen. Max heeft een bestie van ongeveer dezelfde leeftijd en we hebben nu de policy dat ze om en om spelen met gewild speelgoed. En als je wil, niet jengelen of gillen, maar even vragen of jij mag. Dat gaat aardig, de ene keer beter dan de andere.

Max ging voor de tweede keer wennen vandaag en dat ging weer goed. Knapperd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:30:28 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188244160
Dat doe me eraan denken dat wij vanmiddag een doorbraak hadden: ik zei tegen beter weten in 'vraag dat eens zonder jammeren?' en toen deed hij dat gewoon :D *O* . Dus hij begrijpt het. De boef. Nu nog vaker dan eens per 2 jaar doen.

Stoer, Quoi! Wel gezellig samen met zijn knuffels gelukkig *; .

Nou ben ik weer weg hoor, anders klets ik in mijn eentje dit hele topic vol.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188245027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit viel me op, ik wou er nog even op aanhaken. Hebben jullie beleid/regels qua afpakken en delen? Niet alleen een vraag aan jou natuurlijk.
Jacob heeft een neefje dat ongeveer even oud is, en ze vinden elkaar heel leuk maar maken elkaar ook continu overstuur met dat afpakken en willen telkens wat de ander heeft. Hoort erbij, dat weet ik. Maar het viel me op dat mijn schoonzus zei 'samen spelen samen delen' en ik zei 'X heeft het nu dus Y heeft even pech en kan wachten of iets anders doen'. Toen ik haar vroeg wat ze met dat samenspelen bedoelde had ze daar ook niet echt een concreet antwoord op. Het 'spel' voor die kinderen is vooral heel hard MIJ roepen en iets vasthouden, dus ehm.... ik weet even niet hoe ouders met meer kinderen hier mee omgaan? Word je niet stapelgek van het gedoe de hele dag? :@ .

Afpakken gebeurt hier de hele dag door, vaak ook expres om het afpakken. Wij hebben de regel dat afpakken niet mag, maar dat je ook wel voor jezelf op moet komen. Dus als Em iets van Lala afpakt en Lala komt huilend bij mij zeg ik “pak het maar terug dan als jij het had” en zeg ik tegen Em dat ze het niet af mag pakken. Blijven ze ermee bezig dan pak ik het af en ruim ik het op. Alleen met fietsjes is het lastig, met twee exemplaren. Nog een wil ik niet, maar ze willen ALTIJD allemaal tegelijk ermee spelen terwijl ze er de rest van de dag nog niet naar omkeken. Maar meestal werkt nr 3 dan afleiden met ander speelgoed prima, waarna nr 1 en 2 ook aan komen rennen en nr 3 uiteindelijk kan kiezen waar mee te spelen :’)

Met speelgoed spelen dat niet geschikt is voor de meiden doen we als ze slapen, of O speelt er zelf mee in zijn kamer. Beneden een puzzel maken terwijl de meiden er zijn lukt gewoon niet. Duplo gaat samen wel oke zolang O niet iets speciaals wil bouwen, en met de autobaan bouwt O in zijn kamer of als zijn zusjes in bed liggen beneden, en dan kunnen ze daarna wel samen met de auto’s op de baan spelen meestal.

Overigens spelen ze ook vaak juist heel lief samen. Lezen ze samen een boek (de klein konijn-serie is heel populair daar voor), of samen al het speelgoed uitstallen. En ik heb een tweetal grote vloerpuzzels die ze graag samen maken (lees: de stukken aangeven aan O die dan puzzelt)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 1 augustus 2019 @ 23:20:15 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188245247
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt zo onaantrekkelijk :o .
En op vakantie stond een tent naast met met 2 jongens van 4 en 7 die elkaar helemaal gek maakten (vooral de oudste de jongste), dus nu denk ik dat ouder worden ook niet helpt. En wat langer wachten tussen de kinderen ook niet -O- .
* Lemijn stopt het plan voor een tweede weer even terug in de koelkast.
Oh hier gaat het over het algemeen juist heel goed (mijn zoons zijn nu 5,5 en bijna 3). We hebben de afspraak dat speelgoed wat beneden staat in principe voor algemeen gebruik is, en als je niet wilt dat je broer(tje) ergens aan zit, dan zet je dat maar op je kamer.
Wij doen niet aan "samen spelen samen delen", ik ga mijn kind niet dwingen om iets van hem te delen. Ik deel mijn telefoon of laptop ook niet met iedereen die er ook even wat mee wil :+. Ze leren vanzelf wat het gevolg is van alles voor jezelf willen houden, en dat het meestal leuker is om iets samen te doen.
KuikenGuppy
  donderdag 1 augustus 2019 @ 23:20:25 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188245251
Klinkt als een uitdaging FF!

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:30 schreef Lemijn het volgende:
Dat doe me eraan denken dat wij vanmiddag een doorbraak hadden: ik zei tegen beter weten in 'vraag dat eens zonder jammeren?' en toen deed hij dat gewoon :D *O* . Dus hij begrijpt het. De boef. Nu nog vaker dan eens per 2 jaar doen.
Eye-opener ja!

Hier horen we sinds een week telkens een hele harde "HÈ?" als hij iets niet begrijpt, iets onverwachts tegenkomt of gewoon tussendoor. Omdat we daar helemaal dol van worden, proberen we die ook om te vormen naar een korte vraag.

En de waarom-fase is nu echt aangebroken. We hebben geduld O-)
pi_188245312
Wij zitten in de 'wat is dat?'-fase en die is ook vermoeiend. Tja ik weet nou eenmaal niet alles :+

En ook veel huh inderdaad. Soms vraag ik mij af of hij het echt niet hoort of dat het een gewoonte is. Maar zelfs met z'n oorkleppen op kon hij mij gewoon verstaan dus ik denk dat het een aanwensel is.

Gisteren z'n fietsje voor z'n verjaardag in elkaar gezet. Nu heb ik al de hele dag zo'n pijn :') maar ja, voor het goede doel. Nog 3 weken!
pi_188245518
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit viel me op, ik wou er nog even op aanhaken. Hebben jullie beleid/regels qua afpakken en delen? Niet alleen een vraag aan jou natuurlijk.
Jacob heeft een neefje dat ongeveer even oud is, en ze vinden elkaar heel leuk maar maken elkaar ook continu overstuur met dat afpakken en willen telkens wat de ander heeft. Hoort erbij, dat weet ik. Maar het viel me op dat mijn schoonzus zei 'samen spelen samen delen' en ik zei 'X heeft het nu dus Y heeft even pech en kan wachten of iets anders doen'. Toen ik haar vroeg wat ze met dat samenspelen bedoelde had ze daar ook niet echt een concreet antwoord op. Het 'spel' voor die kinderen is vooral heel hard MIJ roepen en iets vasthouden, dus ehm.... ik weet even niet hoe ouders met meer kinderen hier mee omgaan? Word je niet stapelgek van het gedoe de hele dag? :@ .

Jep. Stapelgek. Het gaat nu wel beter nu
A. Kevin beter kan spelen i.p.v. alleen dingen pakken, omgooien en in de mond stoppen. Ze zitten op hetzelfde niveau zeg maar.
B. ze kunnen bakkessen met elkaar. Het wordt nu niet meteen fysiek, maar eerst is er een soort van discussie op peuterniveau. En tegenwoordig kunnen ze zo dingen oplossen. Super knap!

Samen spelen is een utopie. Ik ben super tevreden nu ze gewoon samen in de zandbak kunnen spelen (met ieder een eigen kiepauto en graafmachine) zonder elkaar de hersenen in slaan.

We hebben dus stiekem ook veel dingen twee. En tegenwoordig zorg ik vaak dat er niet alleen twee tractors zijn, maar zelfs twee gele tractors (en dan nog zijn ze in staat om daar ruzie over te krijgen). Maar bij duurdere grotere dingen gaat dat uiteraard niet.

Maar vaak gaat het helemaal mis en is er veel gedoe. Maar ik merk verbetering en dat geeft mij hoop voor de toekomst.
pi_188245824
Mooie grote stoere Max!

De “he?” fase hebben we gehad. Gruwelijk irritant. Ik denk dat Kevin die over slaat :)

We hebben nu twee peuters in de “waarom?” fase en 1 in de “wat doe je?” fase.

En ik kom er ook wel eens achter als ik dingen gewoon vraag, ze het ook gewoon doen. Vandaag zei ik: “Kevin, wil jij Willems koekje eventjes aan hem terug geven?” “Ja! Alsblieft!!” Een tweede keer lukte dit alleen niet meer.
pi_188246196
Oeh, Lemijn en Jacob in het peutertopic! Welkom! *O*

Samen spelen... Dat blijft een moeilijk ding voor peuters denk ik. Hier schelen ze ruim 3,5 jaar en de moeilijkheid zit vooral bij de jongste.
Ze gaat helemaal over de flos als de oudste op "haar" step of fietsje oid zit, terwijl ze er niet eens mee aan het spelen was. Dan blijf ik gewoon uitleggen dat het idd haar step is, maar dat ze er nu niet mee aan het spelen is en Zus 'm alleen even leent en ze 'm zo weer terug krijgt.

Hier hebben we ook wel de regel, vooral voor de oudste dan, dat als je niet wil dat de ander er aan zit, je het op je eigen kamer zet.

Vandaag gebruikte ik toevallig wel eens "samen spelen, samen delen". Fee en Zus hadden samen een spelletje bedacht met springen en rondrennen en tijdens het spel werden knuffels geïntroduceerd. Er waren er 3 en Fee had ze allemaal, Zus vroeg of ze er ook 1 mocht, maar dat mocht niet. In plaats daarvan legde Fee er 1 aan de kant, buiten het bereik van Zus, en ging verder met de andere 2. Toen heb ik "samen spelen, samen delen" proberen (emphasis op 'proberen' :')) uit te leggen. Dat het voor Zus ook wel erg leuk zou zijn als ze ook een knuffel had om hetzelfde spelletje mee te doen.

Het samen spelen blijft wel moeilijk denk ik, maar wordt wel beter naarmate ze ouder worden. Daarnaast blijft het gegeven staan dat je sibling wel een perfect persoon is om je sociale skills (of het gebrek er aan, hoe ver kan je gaan..) op uit te testen, hoe gek je je ouders daar ook mee krijgt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Savvy op 02-08-2019 00:17:30 ]
pi_188246251
Oh, die foto van Max, hij lijkt wel een kleuter! Wat een knul al joh O+

Ahhh, de "waarom"fase... Ik had me bij de oudste voorgenomen 'm niet irritant te vinden. Dat lukte voor een maand.. :X

Oh en de "he?!"fase idd! Ik heb serieus getwijfeld aan het gehoor van de oudste destijds.

Fijn dat jullie me even helpen herinneren welke fases er nog allemaal aankomen..
:+
pi_188247134
Poep en plas fase... praat :')
Schudden voor gebruik
pi_188247687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt zo onaantrekkelijk :o .
En op vakantie stond een tent naast met met 2 jongens van 4 en 7 die elkaar helemaal gek maakten (vooral de oudste de jongste), dus nu denk ik dat ouder worden ook niet helpt. En wat langer wachten tussen de kinderen ook niet -O- .
* Lemijn stopt het plan voor een tweede weer even terug in de koelkast.
Hier een succesverhaal als tegenhanger.
Tussen Twix en Mars zit 2 jaar en 7 maanden. Twix is lief en geduldig, hij biedt Mars ander speelgoed aan als Mars aan iets komt waar hij mee bezig is en hij weet dat hij sommige dingen aan tafel moet doen, zodat zijn broertje er niet bij kan.
De enige momenten waarop het hier wat moeilijker is, is als er een vriendje/vriendinnetje te spelen is. Dan speelt Twix graag met het vriendje/vriendinnetje en dan ervaart hij meer ‘last’ als Mars bijvoorbeeld een stuk treinbaan sloopt. Want dan heeft het derde kind er ook last van.
Gefeliciteerd nog met jouw peuter!
pi_188248845
Ik merk dat samen spelen de ene dag wat beter gaat dan de andere dag. Maar delen gebeurt hier toch echt ook wel.
En als het vechten is bedenk ik me ook wel dat het inderdaad oefenen van sociale vaardigheden is.

Dikke tip voor leergierige peuters: drie kleine biggetjes van SmartGames. S. heeft het hier net op vakantie voor de eerste keer gespeeld en hij vond het hartstikke leuk. Ze hebben voor allerlei leeftijden inzichtelijke spelletjes ^O^

Verder is de vakantie behoorlijk ruk, niet qua kinderen gelukkig, maar voor ons wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:35:22 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188255639
LeSage :* K-zooi.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:27:00 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188258992
Wat sneu van jullie hond LeSage. En dan het verdriet van je kind er nog bij ;( .

Dank voor al jullie deel-/afpakverhalen! Leuk om te lezen.

Jacob vierde vandaag zijn verjaardag bij oma. Ik was niet mee. Hij kreeg het boek van Kikker en een warme dag, waarbij rat een vlot bouwt voor haas omdat die bang is voor water. Ze hebben het 1x gelezen daar. Wij deden vanavond een tweede keer en toen rat aan kwam lopen gebaarde Jacob al boot. Dat vind ik best knap. Geheugen doet het prima.

Gedeelde eerste plaats met boekjes lezen is momenteel trouwens liedjes zingen. Als in ik zing, hij gebaart meer als ik ongeveer bij de laatste regel ben. Hij luistert heel aandachtig en ik hoop dat er binnenkort wat meegezongen gaat worden. Hij doet nu alleen 'hi hi hi, ha ha ha' en 'hop hop hop'. Ons liedjesrepertoire is vrij standaard....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188259253
Wat verdrietig lasage!
Schudden voor gebruik
pi_188260550
Zulke dingen zijn altijd naar LeSage, maar qua timing is dit wel beroerd. Hopelijk kunnen jullie toch zorgen voor ook wat positieve herinneringen aan deze vakantie.

Dat geheugen is idd bewonderingswaardig. Ook de verbindingen tussen dingen die soms opeens gelegd worden terwijl je denkt dat ze dat nog lang niet begrijpen. Wat dat begrip betreft lopen de meiden echt niet ver achter op hun broer.
Liedjes zingen doen ze hier vooral zelf, en tegenwoordig ook herkenbaar qua tekst, niet alleen meer aan de melodie. Favoriet blijven poesje mauw en slaap kindje slaap. Ik heb sinds een paar dagen een disco-kwartiertje ingesteld en dat wordt ook door iedereen gewaardeerd. Door mij vooral omdat de meiden daarna beter slapen.

Grote peuter wilde vandaag voor het eerst met het rompompom magnetisch rekenbord spelen en zelfs sommetjes maken (lag er al sinds Koningsdag). Met wat hulp ging dat al verrassend goed. Aanrader voor peuters die 3 of 4 worden, het is ook veel gewoon tellen en magneetjes vindt mijn peuter iig heel erg leuk. En online kun je gratis extra werkbladen downloaden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_188272131
Dankje voor de tip FF! Klinkt als iets waar S. ook wel wat mee kan!

We genieten hier gelukkig ook wel hoor. Vooral doordat de kinderen lekker veel afleiding geven. Zoals vandaag in de dierentuin, heerlijk.

S. heeft papa vanmorgen goed voor de gek gehouden met zijn nieuwe spel, want papa liet hem gewoon de oplossing nabouwen in plaats van zelf verzinnen. S. zei al die tijd niets, klapte enthousiast als ie klaar was en toen ik tegen mijn vriend zei dat S. het makkelijk zelf kan begon S. heel hard te lachen en zei: ‘die papa snapt er ook niets van!’ _O-

Lemijn, ik vind dat zeker door de taalontwikkeling ineens dat geheugen ook zo opvalt. Ik merk het nu bij dreumes (die binnen 2 maanden alweer hier hoort :o )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:41:59 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188274029
Zitten we met z'n drieën een ijsje te eten vanmiddag, zegt Max: gezellig hè, jongens.

En voor de uitnodigingen voor zijn 3e verjaardag (over een maandje al!) begon hij de kindjes op te noemen die hij erbij wilde O+ en een (volwassen) vriend van ons _O-

Je kan me wegdragen af en toe. Wat een scheetje.

Uitnodigingen voor zijn feestje zijn dus verstuurd. Het wordt een heus kinderpartijtje in eigen tuin. Op 2 september zullen we weten of we dat nog een keertje doen :') :s) Maar so far: zin in :)
pi_188274383
Quoi leuk! L meldde straks dat hij frambozentaart en aardbeientaart wilde hebben op z'n verjaardag. En hij wilde snoepjes eten. O+
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:47:16 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188279388
Dat proppen met eten he, stopt dat voordat we dit topic weer verlaten over 2 jaar? }:| .
Jacob kan wonderbaarlijk goed een halve boterham tegelijk in zijn mond verwerken maar soms komt er toch nog een enorme broodbal uit. Die ik dan, hardvochtige ouder als ik ben, in stukjes verdeel en op zijn bord laat liggen: je boterham is nog niet op. Hij doet het vooral met de korstjes en dat hij die weer eet is een vooruitgang natuurlijk dus ik protesteer halfhartig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:55:56 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188279574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 22:41 schreef Quoi het volgende:
Zitten we met z'n drieën een ijsje te eten vanmiddag, zegt Max: gezellig hè, jongens.
*; .
En de verjaardagsvoorbereidingen klinken ook top. Had je vantevoren gedacht dat je met de derde verjaardag al een kinderfeestje zou hosten?

Die grapjes en streken van peuters zoals je beschrijft kan ik echt naar uitkijken LeSage. Fijn dat jullie het ook goed hebben daar. Vind je het relaxed dat je vakantiebestemming meestal zo vast ligt, met reizen naar een vertrouwde plaats etc of zou je wel meer variatie willen hebben?

Doe je het discokwartier vlak voor bedtijd FF? Ik zet op vrije dagen vaak de muziek aan na het ontbijt zodat we de dag actiever beginnen dan gelijk met een stapel boekjes. Vanmorgen voor het eerst Peter den wolf opgezet, grappig om te merken dat hij bij de eng bedoelde thema's gelijk aan mijn been kwam hangen. Verder kwam het nog niet echt over natuurlijk maar wie weet verandert dat de komende tijd.

Mijn peuter is zo moe, nog van het verjaardagsgeweld ook denk ik. Hij zat heel stil aan tafel een uur geleden en toen hij alles op had gebaarde hij 'slapen'. Vijf minuten later was hij uit. Er hoeft dan ook echt geen ritueel aan te pas te komen. Afgelopen nacht sliep hij meer dan de klok rond, met midden in de nacht nog een flinke huilbui die pas kalmeerde toen ik bij hem bleef. Arm schaap. Gelukkig voor hem begint morgen de gewone routine weer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 augustus 2019 @ 13:28:19 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188280130
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

*; .
En de verjaardagsvoorbereidingen klinken ook top. Had je vantevoren gedacht dat je met de derde verjaardag al een kinderfeestje zou hosten?
Nooit. Net zoals al dat andere dat erbij hoort. Doet wat met je hoor, zo'n ventje ;) Wat dat betreft is een derde verjaardag alweer zo anders dan een tweede. Nu is het nog meer zijn feestje.

Leuk om te zien wat veel buiten zijn met Max doet. Of het nu dat is, of hij heeft een enorme sprong gemaakt, hij rent, springt, klimt, valt dan ook, trapt op zijn tractor de straat door en nog veel meer. Zijn benen zijn bont en blauw.

@Lemijn succes met bijkomende Jacob. Al die indrukken ook. Als ik het zo lees, maakt hij veel gebruik van gebaren. Ik meen me te herinneren dat dit ook jullie intentie is/was, niet? Hoe zit dat eigenlijk met spraak dan? Gaat dat gelijk op of volgt een woord dan later? Telkens als ik het lees denk ik: wat klinkt dat heerlijk rustig. Die tetter staat hier niet stil. Geen gebaren overigens, maar daar hebben we ons best niet voor gedaan. Wel een beetje met mijn zus, die het consequent met hem doet beroepsdeformatie ;)

@Nazil ook voor jou ligt de lat dus hoog. Bakken!
  zondag 4 augustus 2019 @ 13:52:27 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188280493
Ik kan me wel voorstellen dat 3 alweer een ander soort feestje is inderdaad @Quoi . Die tweede verjaardag is een goede kennismaking met het fenomeen, maar daardoor begint nu pas het begrip te ontstaan. We fietsten vanmorgen langs een picknicktafel met ballonnen en een slinger en Jacob gooide enthousiast zijn handen de lucht in. En hij heeft heel goed geleerd om inpakpapier van een cadeautje af te scheuren en dan WOW *) te zeggen.

Ja, die gebaren leken me vanaf het begin al handig. Toen wist ik nog niet dat Jacob enigszins traag zou zijn met praten maar dat maakte wel dat we hebben volgehouden. Hij ging absoluut eerder gebaren dan praten. Inmiddels zegt hij ook aardig wat hoor. Hij kent ongeveer 20 gebaren en van ongeveer de helft zegt hij ook het woord. Maar bijvoorbeeld vogel, tandenpoetsen, slapen, brood, water zijn veelgebruikte gebaren die hij niet zegt. De lijst met woorden is vele malen langer en sinds zijn verjaardag een week geleden tel ik alweer 7 nieuwe woorden. Dus het gebaren is een toevoeging en een ondersteuning. Maar stil? Mocht ik willen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188281075
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:55 schreef Lemijn het volgende:
Doe je het discokwartier vlak voor bedtijd FF? Ik zet op vrije dagen vaak de muziek aan na het ontbijt zodat we de dag actiever beginnen dan gelijk met een stapel boekjes. Vanmorgen voor het eerst Peter den wolf opgezet, grappig om te merken dat hij bij de eng bedoelde thema's gelijk aan mijn been kwam hangen. Verder kwam het nog niet echt over natuurlijk maar wie weet verandert dat de komende tijd.
Ja, even rennen en springen en daarna naar bed. Zonder de disco was dat ook al zo, maar nu hebben we een duidelijker einde en wordt er wat minder omver gebeukt :’)

Krijgt Max al een echt kinderpartijtje Quoi? Of bedoel je zijn reguliere verjaardagsfeestje? Ik zou bij O niet weten wie ik op een kinderpartijtje zou kunnen vragen. Een zoontje van een vriendin speelt hij graag mee, en de drieling van m’n broer speelt hij nog weinig mee. Afspreken met zijn beste vriend van school is me überhaupt nog niet gelukt. Maar tegelijk ben ik ook wel blij dat we die hier nog niet hoeven geven...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 augustus 2019 @ 14:38:03 #301
269689 crew  Viv
pi_188281178
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:52 schreef Lemijn het volgende:
Ja, die gebaren leken me vanaf het begin al handig. Toen wist ik nog niet dat Jacob enigszins traag zou zijn met praten maar dat maakte wel dat we hebben volgehouden. Hij ging absoluut eerder gebaren dan praten. Inmiddels zegt hij ook aardig wat hoor. Hij kent ongeveer 20 gebaren en van ongeveer de helft zegt hij ook het woord. Maar bijvoorbeeld vogel, tandenpoetsen, slapen, brood, water zijn veelgebruikte gebaren die hij niet zegt.
Ik weet niet of daar onderzoek naar gedaan is, maar kan het niet zo zijn dat (sommige) kinderen die gebaren kennen juist daardoor later gaan praten, omdat er minder noodzaak is het te leren? Ik kende ooit een jongetje dat wel sprak, maar totaal onverstaanbaar voor anderen dan zijn eigen ouders. Zij kregen toen het advies om te doen alsof ze hem niet konden verstaan, om hem te stimuleren zijn uitspraak te verduidelijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')