abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:09:54 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187966543
Tanden poetsen, nooit leuk, volgens Max. Hij doet het zelf en we moeten ‘m echt aansturen op “heen en weer” gaan ipv kauwen en langer dan 3 sec volhouden :')

Simon op het potje! Goed zeg!

En O met drama wennen bij de basisschool. Gelukkig was het uiteindelijk leuk. Hij vond het blijkbaar heel ‘spengend’.

Vanmorgen intake gehad bij kdv. Wat een voltreffer. Zulke lieve leidsters. Max deed gewoon een hele natuurlijke blend tussen de andere kindjes. Over 2 weken 2 ochtenden wennen en ik maak me totaal geen zorgen :)

Fotoboekje gemaakt van de 2,5 jaar bij gastouder btw. Dweil me op :'( O+

Schanu, ik vraag altijd wel even na wat hij heeft gedaan. Af en toe komt dat vanzelf. Maar uit zichzelf hele verhalen vertellen, die feature doet het ook pas net (en hóé!)
pi_187966889
O praatte daar pas over sinds hij 3 was ongeveer, en dan ook enkel na gerichte vragen. Op “wat heb je vandaag gedaan?” Is het antwoord altijd “weet ik niet”. De kleutermeester zei overigens dat we bij kleuters ook geen verhalen over wat ze op school meemaken hoeven te verwachten. Hier wordt wel gereageerd op vragen zoals “heb je vandaag gepuzzeld? Ben je nog buiten geweest? Met wie heb je gespeeld” voor die laatste vraag is het wel handig om wat namen te weten om te kunnen opperen. Maar de echte info komt hier nog steeds bij de leidster vandaan.
pi_187966989
Tandenpoetsen doen we hier samen. Hij kan het ondertussen best goed. Vanmiddag ging ik even een extra zuignapspiegeltje halen voor op de muur. Zodat hij kan zien wat hij poetst.

Binnenkort wel eens een afspraak maken bij de tandarts voor controle.

Fietsen:
Wurm heeft een roze 16inch fiets van zijn nichtje gehad. Eigenlijk veel te groot dus hij had altijd moeite met trappen. Daar is hadden wij zijwieltjes op gemonteerd en geholpen met vooruit komen. Sinds een beetje paar maanden kan hij het ineens zelf erg goed. Hij gaat er ook zelfstandig mee met vriendjes in het slopje en op de stoep. Het is wel grappig dat alle jongens ruzie maken om op die roze fiets te mogen fietsen terwijl ze zelf ook fietsen hebben.
Op een feestje had een kennis geholpen met fietsen zonder zijwielen. Ikzelf kan niet meerennen met mijn zwangere buik. Maar dat ging ook heel goed. Alleen bij de grond met zijn benen lukt niet dus op en af stappen ging niet. Daar hielp die kennis dus ook goed bij. Achteruitrijtrap trouwens.

Hij was zo trots dat het lukte zonder.

Voor zijn verjaardag krijgt hij zondag (feestje is niets eerder) een 4+step. Met een handrem en een achteruittraprem. Hij wilde zo graag een step hebben. Maar dan wel met een helm en beschermers! Hihi

Ik las iets over oefendagen op school. Wurm gaat na de zomer pas oefenen en heeft er vreselijk veel zin in.
Maar de eerste dagen zelf lijkt mij erg spannend. Ik kan mij het huilen wel voorstellen! Breekt je hartje toch een beetje als je je kindje zo ziet en het toch "moet". Ik heb het te doen met de kindjes die het lastig hebben met die overgang. En ook de ouders natuurlijk ;)

Plas op het potjes whoot whoot!
Schudden voor gebruik
  woensdag 17 juli 2019 @ 17:21:04 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187970794
In How2talk2kids vindt men dat je niet teveel vragen moet stellen aan een kind, maar de regie van het vertellen bij hunzelf moet laten. Je zit zelf ook niet op een spervuur aan vragen te wachten na je werkdag. Vond ik wel een verfrissend tegengeluid. Ik houd me er niet aan, want Jacob praat amper dus ik stel hem vaak vragen waar ik dan geen antwoord op verwacht (maar soms wel krijg). Maar ik heb wel het plan om mijn vragen te doseren en uit te stellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:40:37 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187972153
Hier doe ik het ‘s avonds in zo’n sfeer van: wat hebben we vandaag allemaal gedaan? Hij zegt dit trws nu ook letterlijk als hij in zijn bed ligt, vooral als dit tijdrek-technisch goed uitkomt :')
pi_187972240
Hahaha quoi! Dat is herkenbaar!

Wurm neemt dan ook graag de dag nog even door. Ik bedank hem vaak even voor het goede luisteren en fijne helpen. Met bijvoorbeeld een klusje zoals vandaag.. Het zwembad leeg laten lopen en opruimen. Ze (hij en een buurjongentje) hielpen mee met de lucht eruit krijgen (was al droog en schoon). Dat ik hulp altijd zo fijn vind en dan ligt hij meestal trots te glimmen.

Hij vertelt dan wat hij uitgespookt heeft als hij gespeeld heeft. Hij en de 2 buurjongens lopen de hele dag in en uit en in en uit bij elkaar. De poorten staan bij ons 3 open. Zo zijn ze uren zoet O+ (heerlijkheid van in een dorp wonen En leeftijdsgenootjes nabij hebben).
Schudden voor gebruik
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:29:08 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187972983
S is bijna 3,5 en kauwt voornamelijk op zijn tandenborstel, maar steeds vaker doet hij keurig zijn zus na en poetst dan echt. Wij mogen daarna zonder drama nog even napoetsen.

Iets over je dag vertellen deed de oudste pas rond haar vijfde, dus verwachtte ik bij hem niet, maar hij doet het soms toch al :D Inclusief uitweidingen, over dat er toen een draak over het hek kwam vliegen en dat hij even mee mocht op zijn rug en dat ze toen in de zee waren geplonst :')

Ik gok er maar op dat dit voor een kind met een oudere broer of zus logischer is. Want het is niet dat de oudste niet kwebbelt ofzo :D
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:33:00 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187973066
Ohja en fietsen en zindelijkheid is beide nog verre toekomst... net als bij zus. Die durfde met 4 af en toe op de fiets met zijwieltjes, en vlak na haar vijfde verjaardag los. Loopfiets vond ze helemaal niks. S heeft die nu wel ontdekt, maar het gaat allemaal supervoorzichtig.

Plassen en poepen op een potje ging laatst best goed, op een warme dag met badje in de achtertuin. Nu taalt hij er niet meer naar en wil hij gewoon een luier om.

Het zal mijn tijd wel duren, ik ga er vanuit dat het vanzelf goedkomt.
pi_187975222
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:40 schreef Quoi het volgende:
Hier doe ik het ‘s avonds in zo’n sfeer van: wat hebben we vandaag allemaal gedaan? Hij zegt dit trws nu ook letterlijk als hij in zijn bed ligt, vooral als dit tijdrek-technisch goed uitkomt :')
Dat doen wij hier ook idd. Plus nog even bespreken wat globaal het programma van de volgende dag is, wie er thuis is.

Ik heb ook het boek slaapklets voor kleuters op zijn verlanglijstje gezet, die werd hier ook ooit getipt. Geen idee meer waarom, maar was toen overtuigend genoeg om hem op zijn verlanglijstje (zijn online verlanglijstje heeft een tussenkopje met ‘niet nu, maar ooit’ waar ik dat soort dingen verzamel’)
pi_187975753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:40 schreef Quoi het volgende:
Zoooo herkenbaar dit :D
S. is ook kampioen in tijdrekken tegenwoordig. En liefst dat ik dan de dag samenvat, maar ik mag geen enkel detail vergeten, want dan vult hij die in (‘nee mama, we hebben eerst een puzzel gemaakt en toen zijn we pas boodschappen gaan doen :') ).

Vanmorgen had ik 2 onmogelijke kinderen tijdens een doktersbezoek en de daaropvolgende boodschappen. Ik was er thuis echt even klaar mee en verdrietig over. S. was er zeer van onder de indruk en was er zelf ook verdrietig over.

Moeilijk trouwens, ons gevoelige mannetje. We fietsten gisteren 20 km door de bossen en pittoreske dorpjes, maar kwamen op het einde Schotse Hooglanders tegen. Die staan gewoon los in de bossen en nu toevallig vlak langs het fietspad. S. vond dat wel spannend en hoe spannend bleek pas ‘s avonds, toen hij in bed heel hard moest huilen ;( uiteindelijk sliep hij pas toen ie in ons bed mocht liggen, met papa ernaast.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 17 juli 2019 @ 22:01:13 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187976704
Ik kan hier binnenkort gaan aansluiten geloof ik :o. Zelfs Jacob kan al rekken. Ik was laatst het tandenpoetsen vergeten in de hectiek van dat hij om het dekbed vroeg ipv de slaapzak, en toen hij me een half uur later met veel gehuil weer bij zich had gelokt gebaarde hij met een grijns groter dan deze: *) tanden poetsen. Ik ben erop ingegaan natuurlijk maar hij haat het echt met diepe haat dus de intentie was me heel duidelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187976978
Dank voor jullie ervaringen met tandenpoetsen. Inmiddels heb ik de tandarts gebeld en we gaan volgende week langs, ik meteen ook voor controle.
De assistente gaf aan dat het evt. ook kaasmolaren kunnen zijn, dat klinkt in ieder geval heel smakelijk :P

Nazil, zijn bij jullie die verkleuringen e.d. vanzelf weggegaan?

FF, dat klinkt als een flinke peuterbui. Gelukkig was ie later wel blij!

Quoi, wat fijn dat de intake zo goed ging

Wurm en zijn roze fiets *O*

Lady, dat zijn wel spannende avonturen zo met die draak :D :P

Lemijn, tijdrekkende Jacob *) En ook bijna een peuter *O*

De afgelopen dagen wil Simon bij het naar bed brengen 's avonds zelf op het potje. Eergister voor het eerst echt geplast op het potje, gister lukte het niet, want de plas was op, maar vanavond was het weer raak met een mooi plasje, die we samen in de wc hebben gegooid en weggespoeld *O* *O*
pi_187977696
Tolstoi ja we poetsen by standaar 1 minuut met de tanden op elkaar, dus echt gericht op de voorkant waar de vlekken zitten. Die gingen vanzelf weg alleen ze schuiven elke keer een plekje op en zitten nu bij de achterste kiezen.

L kan trappen op een tractor of driewieler, maar vindt het niet zo leuk. Looptractor is leuker. Loopfiets daarentegen is doodeng, daar gaat hij echt niet op. Voor z'n verjaardag krijgt hij een step met 3 wielen, een skateboard vindt hij namelijk wel interessant maar daar is hij nog te klein voor.
pi_187978101
Ging het tandenpoetsen toen ook soepeler Lemijn? Dan zit er iig nog een voordeel aan... O had er ook altijd zo’n hekel aan met gillen en huilen, zijn zusjes vinden het gelukkig meestal prima, en helpen me zelfs s ochtends herinneren dat het tegenwoordig dan ook moet :’)

Dat tijd rekken doen ze hier nu door te gaan poepen als ze een kwartier ofzo in bed liggen, derde dag op rij. Maar slapen doen ze sowieso niet zo snel meer, het is eerst nog zo’n 1,5 uur feest tegenwoordig.

Wat sneu LeSage, dat hij het blijkbaar toch zo eng vond. Maar stoer, 20 km fietsen met een bakfiets!

LadyBlack, ik merk hier ook hoeveel invloed een oudere broer op de taal heeft. Ik denk dat de meiden met net 2 op het niveau van O met net 3 zitten. Maar andersom zie ik ook hoeveel verder O was met puzzelen, letters en getallen omdat ik daar rustig met hem mee kon spelen. De meiden kunnen nu net 1, 2, 3, 8, 9, 10 tellen. De tussenliggende cijfers mompelen ze maar wat, en ze herkennen is nog een stap te ver, terwijl O dat al heel goed deed rond zijn 2e verjaardag (de cijfers herkennen en benoemen sowieso). En gewone legpuzzels met 12 stukjes hoef ik ook echt nog niet mee aan te komen. 4 is nog heel lastig. Maar dat geeft me wel gelijk inspiratie voor mijn dag met alleen Lala morgen! Fietsen en puzzelen!
pi_187978586
Klein geheimpje: de bakfiets heeft ondersteuning *)
Is echt zo lekker om te doen! Ik heb er nu hele routes voor gemaakt ook.

Mijlpaal, S. werd wakker en riep voor het eerst in heeeele lange tijd naar mij in plaats van papa O+
pi_187978662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:29 schreef LadyBlack het volgende:
S is bijna 3,5 en kauwt voornamelijk op zijn tandenborstel, maar steeds vaker doet hij keurig zijn zus na en poetst dan echt. Wij mogen daarna zonder drama nog even napoetsen.

Iets over je dag vertellen deed de oudste pas rond haar vijfde, dus verwachtte ik bij hem niet, maar hij doet het soms toch al :D Inclusief uitweidingen, over dat er toen een draak over het hek kwam vliegen en dat hij even mee mocht op zijn rug en dat ze toen in de zee waren geplonst :')

Ik gok er maar op dat dit voor een kind met een oudere broer of zus logischer is. Want het is niet dat de oudste niet kwebbelt ofzo :D
Heerlijk die fantasieën!
Schudden voor gebruik
pi_187981258
Voor het eerst een kind verschoond, door bedplassen, die er helemaal doorheen bleef slapen. Incl bed en pyjama verschonen :D

Super ontspannen en diep in slaap :D

Mijn meneer zou nieuwe broekjes halen vandaag, maar dat had hij niet meer gedaan. *zucht*

Volgende keer zou hij de boel eens moeten verschonen :P
Schudden voor gebruik
pi_187981901
Dat zou ik sowieso verwachten nu met je zwangerschap stippel. Hier was de afspraak dat mijn man alle verzorgende dingen voor de oudste deed als we er beiden waren terwijl ik zwanger was. Overdag meestal alleen voor hem zorgen was toen al pittig genoeg vaak, zeker de laatste maanden.
pi_187984191
Hij wordt echt nergens wakker van. Ja, ooit 1 keer toen ik keihard gilde BRAND! en hem fikse trappen gaf, waardoor hij mank liep. (Brand bij de buurvrouw. Ik was er al vrij snel om te blussen en toen kwam hij ook eens aankakken:') )

Verder is hij nog nooit NOOIT wakker geworden voor wurm of wat dan ook. Het kost dus minder energie als ik het maar doe. Ik ben dan toch wakker wakker.
Schudden voor gebruik
pi_187984377
A.s. zondag wurm zijn 4 jarige feestje.

Heb je ideeën voor je feestje nu we het hier in de tuin vieren ipv in de speeltuin zoals alle jaren hiervoor?

-Ja! Slingers en spelen met mijn vriendjes. Ik wil biertjes tappen voor alle opa's en grote mannen! En een citroen met aalbessen brandweer taart. Dat kan jij vast wel maken. Zo een met vlammen en kaarsjes erop. Dan ben ik de brandweer als ik de kaarsjes uitblaas. O+

:P

Duidelijk. Zijn mening groeit net zo hard als hijzelf O+
Schudden voor gebruik
pi_187986222
Stippel, dat klinkt heerlijk! 4 jaar alweer O+

Wij waren vanochtend in de dierentuin, we zijn niet verder gekomen dan de speeltuin, Simon heeft dik anderhalf uur in de zandbak gespeeld. Helemaal leuk, tot ie een halve emmer zand over zijn eigen hoofd gooide :')
Toen we naar huis gingen, hebben we hem eerst helemaal uitgekleed en uitgeklopt. Hij ligt nu te slapen, straks maar eens goed alles in de douche eraf spoelen.

Hij is ook helemaal gek op de mascotte van de dierentuin. In de vakantieperiode loopt er iemand verkleed als die mascotte door het park. Bij aankomst zag Simon hem al staan, hij rukte zich los en rende er al gillend op af, daarna knuffelen met de mascotte O+ O+ O+
pi_187990663
Is dat in Blijdorp?

En was het dan de binnen of buitenspeeltuin?

In die binnenspeeltuin zitten altijd zoveel muggen! O.o

Wij hadden eens met een fantastische korting jaarkaartem gescoord en toen gingen wij zo vaak. Ik miste dat dit jaar eigenlijk wel, maar na de vakantie gaat hij naar school en zal het ook weer Anders zijn.

Klinkt heerlijk dat onbevangen op de mascotte afrennen en knuffelen. Fijn dat het in de speeltuin al zo leuk was!
Schudden voor gebruik
pi_187992675
Nee, het was niet Blijdorp, maar in het midden van het land.
Heeft Blijdorp ook een binnenspeeltuin? We zijn daar nog nooit geweest, ook pre Simon niet.

Wij hebben inderdaad een abonnement op de dierentuin en gaan ook best vaak. Hij loopt bijna af, maar we gaan hem zeker verlengen. Simon vindt het er zo leuk en met een abonnement ga je ook sneller voor een uurtje, al is het alleen maar voor de speeltuin :D

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 18-07-2019 21:00:01 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 20:32:49 #184
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187992815
Blijdorp is gewoon een awesome dierentuin Tolstoi.. De stad zelf ook *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187994377
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 20:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Nee, het was niet Blijdorp, maar in het midden van het land.
Heeft Blijdorp ook een binnenspeeltuin? We zijn daar nog nooit geweest, ook pre Simon niet.

Wij hebben inderdaad een abonnement op de dierentuin en gaan ook best vaak. Hij loopt bijna af, maar we gaan hem zeker verlengen. Simon vindt het er zo leuk en met een abonnement ga je ook sneller voor een uurtje, al is het alleen maar voor de speeltuin :D
Jazeker. Met klimtoestellen, glijbanen, zandbak en zulks.
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:07:29 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187994432
Jaaaa Blijdorp! Morgen neemt mijn zus & family Max mee voor een dagje Blijdorp. Kunnen wij even flink inpakken en alvast dozen verhuizen.

Stippel, succes met de citroen met aalbessen brandweer taart :') :D
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:10:02 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187994463
En als 'ie bevalt, bestel ik 'm gewoon bij jou voor over een dikke maand (alweer! :o )
pi_187995135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Jazeker. Met klimtoestellen, glijbanen, zandbak en zulks.
Geen zandbak meer helaas!
pi_187996897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:10 schreef Quoi het volgende:
En als 'ie bevalt, bestel ik 'm gewoon bij jou voor over een dikke maand (alweer! :o )
De taart? :P

Vandaag wat prullen gekocht om O.a fondant te kleuren. Aalbessen hebben we al in de vriezer van onze struiken :)

Stonden we in de winkel zegt hij doodleuk... kersen ertussen is eigenlijk ook best lekker O+
Dus daar ook maar van meegenomen. Kan hij altijd nog beslissen. Of ik maak een extra naked cake met kersen en glazuur bovenop. Ofzo. :P

Gelukkig voor het jong dat zijn moeder kan bakken (en rekening houden met die allergenen).

Bij het slapen gaan wilde hij nog even details doornemen voor de brandweer taart. Ik zei: als ik er nou een rode taart van maak met vlammen en echte kaarsjes, ben jij dan de brandweerman die de kaarsjes blust met jouw uitblaastkunsten?

Die glimoogjes! O+

Kom ik er makkelijk vanaf ipv dat ik brandweerman sam ofzo moet knutselen :P
Schudden voor gebruik
pi_187996906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:46 schreef Savvy het volgende:

[..]

Geen zandbak meer helaas!
Nooooooooooooooo!

Zie je.. ik ben al te lang niet geweest!
Schudden voor gebruik
pi_188020177
Dat je gisteravond je peuter op je heup meeneemt naar boven om te gaan slapen, hem vervolgens bij de commode neerzet op de grond en even wat dingen pakt en dan na een tijdje denkt, wat voelt mijn shirt nat...… Even kijken, blijkt dat diezelfde peuter een vreselijke diarreeluier heeft, die heerlijk is doorgelekt op mijn shirt en mouw terwijl ik hem naar boven tilde :') :') }:| :o (en :r voor de geur...…).

Blijdorp gaat ook op het lijstje voor een bezoekje.
pi_188020502
Getsiedikke!
Schudden voor gebruik
pi_188043092
:r bahhh

L heeft z'n vuurdoop zwarte cross gehad. Voor herhaling vatbaar. We waren er rond half 11 en ik dacht zo rond 2 uur wel naar huis te gaan. Uiteindelijk waren we 5 uur thuis :+ ik heb hem met een ijsje om moeten kopen om te gaan. De muziek vond hij weinig aan en wilde hij ook niet heen, maar we hebben wel even naar de cross gekeken en de rest van de dag in het blagenparadijs gezeten. L heeft uren met de reuzelego gespeeld en wel 10x in zo'n kermisattractie gezeten. En naar Warboel geweest O+ daar ben ik als kind zelfs al heen geweest, is kindertheater met liedjes. Hij heeft dik een half uur geboeid gekeken. Toen moest ik zo nodig plassen dat we echt moesten gaan :+
pi_188044632
Klinkt als een leuke dag, Nazil!

Wij komen net van Hans en Grietje in Zeewolde. Was superleuk en zeker voor herhaling vatbaar. Veel te ontdekken
pi_188045798
Klinkt als een tof dagje! Voor jullie beide.
Schudden voor gebruik
pi_188046132
Brandweer taart. Stom dat ik net te weinig fondant had, want wurm wilde graag ineens 4 lagen :P

Dus alleen de bovenkant wat versierd en de zijkanten naked.
Hij vond het in ieder geval een prachtige taart. Helemaal naar zijn wens. Daar ging het gelukkig om :P

Hij is super verwend met gezelschap van beste vriendjes en familie en cadeautjes. En papa die pasta kookt terwijl die zijn schort aan had die wurm voor hem had geknutseld. Zijn dag kon niet meer stuk.

Ik was de gelukkige die de bouwpakketten van diverse brandweerwagens in elkaar mocht helpen zetten. Dat vinden wij oprecht leuk om samen te doen. Papa was wat beteuterd, maar zag dat wurm dat vrijwel alleen doet en de tekeningen zelf leest. Ipv dat hij het helemaal overneemt haha.

Nog een paar dagen mogen wij hier blijven en dan is hij echt 4! *jank en trots tegelijk* is het dan de bedoeling naar het kleutertopic te verhuizen?
Schudden voor gebruik
pi_188046371
Stippel, klinkt als een hele fijne en leuke dag *O* *O*
Gefeliciteerd alvast met je bijna kleuter :D *O*

En die emoties blijven dus zo te lezen.... Ik had gehoopt dat die met de jaren ook wat minder gingen worden...Ik kan om de kleinste dingen helemaal is een plasje veranderen en in tranen uitbarsten.
pi_188046561
Mooi dat de taart geslaagd was Stippel! Wat voor bouwpakketten heeft hij gekregen?

Klinkt erg geslaagd Nazil! Ik ben er nooit geweest, maar wist ook helemaal niet dat de zwarte cross ook kindvriendelijk is. Het zou iig nooit bij me op zijn komen om daar een peuter mee naar toe te nemen.

Bah Tolstoi! Lang leve wasmachines!

Dat ziet er ook leuk uit Arja! Hebben jullie er enkel gegeten of is het redelijk dagvullend?

Wij zijn een ochtendje naar de bijna plaatselijke speeltuin-vereniging geweest, daar gaan we volgend jaar een seizoenskaart halen is vandaag besloten (nu zijn de meiden nog gratis en is het seizoen al half over), ze vonden het geweldig! Daarna weigerde Lala te slapen en heeft alleen Em van 3 tot 4 geslapen. En daarna nog bbqen en spelen bij vrienden, en wonder boven wonder hebben ze het alledrie goed getrokken tot ze rond 21:00 uur naar bed gingen. Heerlijk dagje zo met perfect zomer doe-weer!

Beetje minder was alleen dat ik in de mail (van dinsdag al...) las dat de meester die O had opgevangen woensdag, en waarvan ik heel blij was dat hij er in de klas kwam omdat het me gewoon een heel leuke meester lijkt, de school verlaat. Er is al wel vervanging, maar ik baal er eigenlijk wel van. Zo’n intake gesprek heeft ook weinig nut als iemand vertrekt en er dus zelf helemaal niet meer bij is. Plus dat het ook op zo’n wendag niet handig is als de leraren die ze krijgen er beide niet zijn. Geen goede start imo. Ik begrijp het van de leraar wel, maar qua communicatie had het beter gekund door de gesprekken/wendag uit te stellen tot augustus/september bijvoorbeeld met een excuus dat dat gewoon praktischer is evt. Maar dat ga ik op school nog wel aankaarten.
pi_188047058
Stippel fijn dat het leuk was! Pff wat worden ze dan groot hé.

Ff het is hier bijna in de achtertuin en ik ben vaker geweest, het is echt een festival voor iedereen. Met dus apart en afgesloten gedeelte voor kinderen. Er zijn ook super veel kinderen. Ik twijfelde enorm hoor, zou hij het leuk vinden, niet te druk? Hij had een pesthumeur de afgelopen week en wilde alleen maar getild worden, dat kan niet op zo'n festival. Ik heb dus echt tot vanochtend gewacht met een kaartje ergens vandaan halen. Hij werd ineens weer super vrolijk wakker ipv dik chagrijnig zoals de afgelopen dagen en daarom durfde ik het wel aan. Het kindergedeelte was ik nog nooit geweest omdat je daar alleen in mag als je een kind bij je hebt en was dus ook een verrassing, maar hoe vet was het allemaal gedaan. Want hoe tof dat je gewoon een echte auto mag beschilderen? Met echte verf gewoon op een auto? Dan heb je mij O+
En ff wat jammer van die meester! Iets betere communicatie was wel handig geweest ja.
pi_188050743
FF jammer Zeg snap dat je ervan baalt!

Hans en Grietje is een mini pretpark en zeker een dagdeel plezier te maken daar. Entree is gratis. Eten en drinken moet je daar kopen. En op tijd reserveren voor het eten!
pi_188051486
Plasjes water, daar verander ik geregeld nog in. Maar ik zie dat hij ook zo ontzettend hard ontwikkeld en groeit.

Communicatie en empathie groei bijvoorbeeld. Hij probeert ook tussen zijn vriendjes te bemiddelen die daar nog iets in achter liggen. Ook neemt hij het op voor de under dog. O+ "hey! Je mag niet lelijk praten tegen mijn vriendje!" Als ze er niet aan zo uitkomen besluit hij hulp van een volwassene te halen.

Dan barst ik ook van trots uit elkaar, want dat zijn zeker belangrijke handvatten. Ook voor op school straks.

Hij had o.a. een playmobile brandweer wagen en wat losse doosjes gehad. Die moesten allemaal in elkaar gezet worden. Ook van brandweerman Sam een grote auto, maar dat was minder in elkaar zetten.

Hij kan ook zelfstandig lego bouwtekeningen volgen sinds een maandje. Er zijn van die kleine doosjes waar je een dino, huisje, treintje enz kunt bouwen. (Kruidvat verkoopt ze bijvoorbeeld) Dat vind hij erg leuk.

En de hubelino knikkerbaan zelf verzinnen gaat ook steeds makkelijker. Nu heeft hij een grote duplo bouwplaat gehad en kan hij nog beter en grotere banen bouwen.
Schudden voor gebruik
pi_188051495
een echte auto beschilderen! Dat klinkt ook wel heel vet!
Schudden voor gebruik
pi_188051609
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 21:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Stippel, klinkt als een hele fijne en leuke dag *O* *O*
Gefeliciteerd alvast met je bijna kleuter :D *O*

En die emoties blijven dus zo te lezen.... Ik had gehoopt dat die met de jaren ook wat minder gingen worden...Ik kan om de kleinste dingen helemaal is een plasje veranderen en in tranen uitbarsten.
Mijn dochter wordt 5 ( :o ) volgende week en ik ben om de stomste dingen week... afscheid van groep 1 afgelopen week vond ik ook ineens een ding.. :')

Met James heb ik t ook nog steeds... als hij ineens weer iets nieuws kan...

Stippel... in t kleutertopic is t ook heel gezellig hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_188052904
Ik denk dat ik mij daar meld als hij echt 4 is :P of op school start.
Schudden voor gebruik
  maandag 22 juli 2019 @ 20:44:30 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188061901
Nazil, ik wist ook niet dat de Zwarte Cross peuterproof kon zijn, maar ik ben er dan ook nog nooit geweest. Klinkt als een hele leuke dag ^O^

Net zoals de plaatselijke speeltuinvereniging, Hans & Grietje en de verjaardag van Stippel junior foto van de taart? Wat is het toch een heerlijke tijd om dingen te ondernemen met ze.

Max buigt nog even flink mee deze dagen. Ik vind het knap. Op de heetste dag - donderdag - verhuizen we. Eerst nog even een dag naar opa en oma en donderdag de laatste dag bij de gastouder. Ik heb een fotoboekje gemaakt in voorleesstijl en 2x laten afdrukken. Voor de kindjes daar en de gastouder en voor onszelf. Verder laat ik een lekker taartje bezorgen en twijfel ik nu of ik nog iets doe voor de kindjes. Er is er maar eentje donderdag, zijn allerbeste maatje, dat wel.

Zelf loop ik een beetje op mijn tandvlees met topdrukte op werk en een dieptepunt qua rugklachten. Blij als we verhuisd zijn. Dan ben ik ook lekker even anderhalve week vrij.

En kijk nou toch eens hoe groot 'ie is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig gaat het niet altijd over tractors & brandweerauto's ;)
pi_188063210
Quoi, wat een vrolijkerd is die Max toch!

Hoe doen jullie dat als je bv. met je peuter ergens naar toe gaat waar het erg druk is (bv. dierentuin, Zwarte Cross e.d.), speld je hem dan een kaartje met naam en telefoonnummer op?
Of een soort sos-armbandje mocht ie dan kwijtraken in de drukte, dat je dan gebeld kan worden als ie gevonden is??
pi_188063554
Ik had altijd een bandje voor wurm met zijn voornaam en mijn mobnr.

Nu kan hij zijn volledige naam en adres al opzeggen...

Maar hij is geen wegloper gelukkig. Ten opzichte van een vriendje van hem. Die rent altijd de hort op met kleppen op.

Nou stop ik wel een briefje in zijn rugzak of jas als we naar een braderie ofzo gaan. Voor het geval dat...
Schudden voor gebruik
pi_188063629
Ik ben niet goed in foto's delen op FOK met mijn mobiel. Sorry!

Normaliter zien mijn taartjes er ook beter uit. Nu was het lekker prutswerk haha. Gewoon een brandweerauto erop geplaatst en kaarsjes en tadaaaaa een brandweertaart.

Hij was erg lekker hoorde ik
En ook vanochtend weer bevestiging, want wurm wilde ermee ontbijten :')
Schudden voor gebruik
pi_188063647
Niks mis met een poppenwagen. Hier spelen de buurjongens en wurm er ook allemaal mee.

De verzorgende kant moet ook gevoed worden!

Leuke foto! <3
Schudden voor gebruik
pi_188063832
Manlief wil hem op dat soort momenten een kartonnetje met naam en telefoonnummer op zijn shirtje spelden. Ik vind dat een beetje stom eruit zien, maar snap wel zijn punt. Simon is soms zo enthousiast, dat ie het meteen op een rennen zet en bij even niet opletten is ie zo verdwenen als het een beetje druk is.

Wat voor bandje gebruikte je dan, Stippel?
pi_188063858
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief wil hem op dat soort momenten een kartonnetje met naam en telefoonnummer op zijn shirtje spelden. Ik vind dat een beetje stom eruit zien, maar snap wel zijn punt. Simon is soms zo enthousiast, dat ie het meteen op een rennen zet en bij even niet opletten is ie zo verdwenen als het een beetje druk is.

Even kijken of ik een linkje terug kan vinden.

Edit: sneller dan verwacht.
https://www.goedgemerkt.n(...)g-SJp7UaAsqvEALw_wcB

Sos bandje heet dat idd.
Ik had wurm wel geleerd te wijzen naar zijn bandje.. maar het is gelukkig nooit voorgekomen dat het nodig was.

Op het strand zijn die ook fijn.
Schudden voor gebruik
pi_188064166
Meelezer: wij hebben een armbandje van HelpID4kids, dat kan J niet zelf afdoen. Wij hebben er bewust alleen onze nummers opstaan en geen naam. Ik las ooit ergens dat een kind eerder geneigd is om met iemand mee te gaan als die zijn naam noemt.
Als J ons kwijt is, moet hij een andere mama zoeken, zijn armbandje laten zien en vragen of ze zijn mama wil bellen.
pi_188064382
Met de zwarte cross werden armbandjes uitgedeeld (die festivalbandjes) waar je wat op kon schrijven. Te groot voor L zijn pols icm mijn handschrift maar die heb ik om z'n enkel gedaan. Zo'n goedgemerkt armbandje wil ik nog bestellen maar de zwarte cross was een last minute dingetje. Vrijdagavond bedacht dat het misschien leuk zou zijn, op bol.com om 22.30 nog oorkappen voor de zekerheid besteld. Die waren gelukkig zaterdagochtend al binnen maar nog twijfelde ik, zondagochtend net voordat we gingen nog een kaartje over kunnen kopen. Maar L is ook niet zo'n wegloper, hij heeft ook heel goed mijn hand vastgehouden.
pi_188064491
Hupje, dat is ook wel een goede tip. Hoe oud is de jouwe?
Simon is net 2 jaar, die snapt nu nog niet dat hij een andere mama moet zoeken. Maar wel iets om te onthouden voor als ie wat ouder is.
  maandag 22 juli 2019 @ 22:58:46 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188064824
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Even kijken of ik een linkje terug kan vinden.

Edit: sneller dan verwacht.
https://www.goedgemerkt.n(...)g-SJp7UaAsqvEALw_wcB

Sos bandje heet dat idd.
Ik had wurm wel geleerd te wijzen naar zijn bandje.. maar het is gelukkig nooit voorgekomen dat het nodig was.

Op het strand zijn die ook fijn.
ik heb deze ook met haar naam, "mama's telefoonnummer" en een vrolijk konijntje die kind fantastisch vindt zodat ze het bandje lekker om laat
Werkt prima, al is het gelukkig geen wegloper
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 22 juli 2019 @ 22:59:12 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188064831
Sterkte Quoi!

En heerlijk menneke is het :)
pi_188065392
Ik heb in Disney gewoon met pen mijn nummer op zijn arm geschreven bij gebrek aan goede voorbereiding. Maar we hebben van die beschrijfbare armbandjes liggen zoals in het ziekenhuis. Alleen nog nooit gebruikt. Van die SOS bandjes wil ik nog bestellen.

Namen op dingen voor buitenshuis zetten doe ik ook liever niet vanwege wat hupje zegt.

Is dat jullie nieuwe tuin Quoi? Ziet er erg fijn uit! Succes de komende hectische dagen!
  maandag 22 juli 2019 @ 23:27:53 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188065467
Mijn kind stapt momenteel op iedereen die ze leuk vindt af en roept dan hard "Hallo, ík ben Miep!"

Wel makkelijk contact maken zo :P
pi_188066744
Haha. Wurm zegt zijn voornaam, tweede naam en achternaam en dan en wie ben jij? En hoe heet jouw hond?
Schudden voor gebruik
pi_188067914
Stippel, bedankt voor de link, we gaan er ook eentje bestellen :)

Leuk die peuters :D

Quoi, succes met de verhuizing en sterkte met je rug!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:37:35 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188076961
Ha, timing. Max ziek en flink ook :{ Zelfs water houdt hij niet binnen, dus dat wordt nog een uitdaging.
pi_188077588
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:27 schreef Hupje het volgende:
Meelezer: wij hebben een armbandje van HelpID4kids, dat kan J niet zelf afdoen. Wij hebben er bewust alleen onze nummers opstaan en geen naam. Ik las ooit ergens dat een kind eerder geneigd is om met iemand mee te gaan als die zijn naam noemt.
Als J ons kwijt is, moet hij een andere mama zoeken, zijn armbandje laten zien en vragen of ze zijn mama wil bellen.
Dit precies heb ik voor N, alleen dan van id4all.nl met dezelfde afspraak erbij.
Ze was laatst kwijt op het strand, man dat was eng :'( :X volgende dag was het bandje in huis!
Zelf had ze niet door dat ik haar kwijt was, dus het had niet geholpen, maargoed. Ze was lekker aan het spelen...

Wij zijn nu in Portugal, in twee dagen met de trein daarheen gegaan. N wilde graag met de andere kinderen in de trein spelen, was helemaal teleurgesteld als die niet wilden. Of als ze geen Nederlands of Engels spraken. Ze kan ook nogal in your face zijn, ‘hi I’m N, can I play with you????’ *O* *O* *O*
Van mij heeft ze dat dus niet... :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188077594
Arme Max, beterschap :'( :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188078998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:37 schreef Quoi het volgende:
Ha, timing. Max ziek en flink ook :{ Zelfs water houdt hij niet binnen, dus dat wordt nog een uitdaging.
Getsie en dat met de warmte.
Zou waterijsjes iets zijn als zijn maatje iets rustiger is?
Schudden voor gebruik
pi_188079016
Fijne vakantie Saskia!
Schudden voor gebruik
pi_188080767
Beterschap voor Max!

Oei, Saskia, dat lijkt me inderdaad eng, je kind kwijt zijn. Ik was een tijdje terug Simon soort van kwijt in de Ikea. Uiteindelijk bleek ie zich verstopt te hebben tussen 2 kastjes, maar die korte paniek die zich meester van me maakte.... :{
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:30:17 #227
221912 minilot
Nancy boy
pi_188081637
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:08 schreef TolstoiFan het volgende:

Een beetje basic misschien, maar sinds ons kind erg hard kan rennen en we vaak op festivals en in attractieparken zijn: heel groot met viltstift mijn telefoonnummer op z'n arm :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_188081644
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb in Disney gewoon met pen mijn nummer op zijn arm geschreven bij gebrek aan goede voorbereiding. Maar we hebben van die beschrijfbare armbandjes liggen zoals in het ziekenhuis. Alleen nog nooit gebruikt. Van die SOS bandjes wil ik nog bestellen.

Namen op dingen voor buitenshuis zetten doe ik ook liever niet vanwege wat hupje zegt.

Is dat jullie nieuwe tuin Quoi? Ziet er erg fijn uit! Succes de komende hectische dagen!
Hier zijn de tassen vd kids wel gemerkt maar heb ik het kaartje er achterstevoren in gedaan (in zo'n venstertje dat op de tas genaaid zit) zodat het niet van afstand leesbaar is en enkel achternaam +telefoonnummer.
pi_188107205
Grote peuter kwam net heel trots een dier laten zien maar liet het vervolgens op ons bed uit zijn handen vallen waarna het snel er af kroop, dus nu hebben we, denk ik, een grote kever onder ons bed en een jongetje dat er teleurgesteld naast ligt te roepen of hij weer komt spelen :D

Geen idee ook waar hij die vandaan heeft gehaald. Zilvervisjes, spinnen of vliegbeesten zie ik nog wel eens binnenshuis, maar een ‘kever’ heb ik nog niet binnen gezien.
pi_188107418
Emmy heeft last van nachtangsten. Ze wordt rond 22-23 “wakker” maar is dat niet echt. Krijsen, gillen om zich heen slaan, mij wegduwen, niet te bereiken en wil niks, compleet verwilderd en hysterisch, zweten, ze wil ook vluchten dan.
Gister liet ze het na een half uur eindelijk beetje toe dat ik haar vastpakte en kon wiegen. Toen hoorde ik haar ademhaling rustiger worden en heb ik haar weer in kunnen stoppen.

Heel naar om te zien. Iemand anders ook bekend mee?
pi_188107516
Heeft grote peuter ook gehad en toen was het ook iets dat bij de meesten hier wel bekend was. Is een fase waar ze even doorheen moeten. Hier werkte rustig duidelijk tegen hem praten en zingen het beste, en bij een extreme bui hebben we hem ook wel eens voor de tv gezet om hem eruit te krijgen. En daarna is alles weer koek en ei en sliep hij zo verder. Heeft hij in een jaar een keer of zes gehad denk ik, nu alweer een hele tijd niet meer.
pi_188108275
Herkenbaar Arja. Een tijdje geleden was het bijna iedere nacht raak. Nu al een hele tijd niet, tot afgelopen week het weer een keer gebeurde.
Het enige dat hier helpt is er bij blijven, rustig blijven en wachten tot het over is.

Over slapen gesproken: er wordt de laatste tijd steeds vaker tot half 7/7 uur doorgeslapen in eigen bed! En daarna komt hij alsnog bij ons liggen en snurkt dan tot half 9 verder, terwijl wij allemaal allang beneden zijn. Puber :')
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:31:36 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188108370
Hier ook, vannacht nog. Wij zetten nog steeds af en toe een flesje melk in en in dit geval helpt alleen dat flesje en slaapt hij rustig verder.

Hij is trouwens na 24 uur flink ziek zijn nét op tijd weer beter. Vanmorgen ging hij vrolijk (en vroeg :O ) voor het laatst naar de gastouder met een tasje met lekkers/leuks.

Terwijl wij vandaag verhuizen :X
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:41:50 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:28 schreef Arja het volgende:
Emmy heeft last van nachtangsten. Ze wordt rond 22-23 “wakker” maar is dat niet echt. Krijsen, gillen om zich heen slaan, mij wegduwen, niet te bereiken en wil niks, compleet verwilderd en hysterisch, zweten, ze wil ook vluchten dan.
Gister liet ze het na een half uur eindelijk beetje toe dat ik haar vastpakte en kon wiegen. Toen hoorde ik haar ademhaling rustiger worden en heb ik haar weer in kunnen stoppen.

Heel naar om te zien. Iemand anders ook bekend mee?
Guppy heeft ze ook wel eens, heel naar en je kan niks doen ;(. Ik ga er naast zitten, zodat hij niet alleen is en ik zeker weet dat alles goed gaat, en dan maar een spelletje op mijn telefoon ofzo. Wakker maken werkt niet een aanraken/wiegen/knuffelen maakt het alleen maar erger. De volgende dag herinnert hij zich er overigens niks van.
KuikenGuppy
pi_188108617
Oh joh, wist niet dat het zo vaak voorkwam.
Ze wil niks, ook geen melk of tv.

Ze zegt dat ze heerlijk heeft geslapen vannacht :')
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:48:58 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108659
Succes Quoi :o
KuikenGuppy
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:49:59 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188108686
Het hoort echt bij de peuterleeftijd, Arja. Mijn oudste heeft het rond die tijd ook een paar keer gehad, gelukkig niet vaak.
KuikenGuppy
pi_188109505
He, wat rot! Het eruit komen lukt vaak net zo goed als met slaapwandelen.... rustig proberen te begeleiden.

Hier was het toevallig vannacht ook feest. Ik vind dat ook altijd super lastig. Soms helpen random simpele vragen hier hem eruit te halen.

Dan zitten we nog even saampjes en dan mag ik hem weer instoppen. Of hij gaat in het grote bed erbij slapen. Vannacht was het trouwens echt zo geen fijne temperatuur bij ons op de kamer en vlakbij zijn raam zat een krekel zijn best te doen. Hij wil graag vanavond die krekel gaan zoeken, want "Ik word er gek van, mam!"

Blij dat we niet in Spanje ofzo wonen :P
Schudden voor gebruik
pi_188121077
Quoi, hoe is de verhuizing gegaan in die bloedhitte? Hebben jullie zelf verhuisd of een verhuisbedrijf geregeld?

Wat een hitte, Simon bivakkeert al een paar dagen 's middags heerlijk in zijn badje. Wat een lol heeft ie dan O+

Morgen gaan we met hem naar de tandarts, ben benieuwd hoe dat zal gaan....
pi_188124123
Huisdiergeheimen 2 is een aanrader! Wurm heeft ontzettend hard gelachen O+
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')