abonnement Unibet Coolblue
pi_188286977
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is een hoax dat je dat op een fatsoenlijke manier kunt doen :Y

Hier ligt de kip net op de bbq. We hebben bijna 100 gram citroenboter tussen het vel weten te proppen.
hier gaat het hakmes er altijd doorheen, krijg je prima stukken :D
hardcoholic
pi_188288846
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 19:32 schreef Ferdii het volgende:
iemand tips om bij beer can chicken het velletje lekker krokant te houden? bij het "bakken" is hij lekker krokant, maar 3 minuten nadat hij eraf is begint het alweer slap te worden door het vocht/stoom uit de kip :{
Pak je hem in dan?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188289538
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Pak je hem in dan?
Nee, maar genoeg hitte komt er vrij blijkbaar :{
hardcoholic
pi_188289749
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:01 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Nee, maar genoeg hitte komt er vrij blijkbaar :{
Dan moet je eens kijken naar pekelen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188289917
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dan moet je eens kijken naar pekelen.
Dat heeft niet erg veel met krokante huid te maken. Misschien een beetje als je een droge pekel gebruikt, maar dan heeft het weer weinig invloed op het vlees.
pi_188290054
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:20 schreef Queenshore het volgende:

[..]

Dat heeft niet erg veel met krokante huid te maken.
Mijn ervaringen zijn anders op de BBQ. En idd, een droge pekel gebruiken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:27:26 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188318040
Zaterdag heb ik bij de Marktkauf twee kleine stukjes varkensschouder gekocht; één ervan heb ik pulled pork mee gemaakt:



Ik heb een ultrasimpele rub gemaakt:
- Bruine basterdsuiker
- Theelepel venkelzaadjes
- Twee eetlepels versgemalen peperkorrels
- Twee eetlepels zout
Dit alles is in een plastic diepvrieszak gegaan met het vlees, 24 uur in de koelkast.
Heb het pakketje af en toe gedraaid, meer niet.




We aten het met mijn favoriete BBQ saus, en een vers gekookte maiskolf.

Omdat ik vandaag ook een tijdje weg moest heb ik gezocht naar een setup waarbij ik van 11:00 - 18:00 de temperatuur goed onder controle kon houden, en bij een wat wegzakkend vuurtje de boel niet meteen zou gaan afkoelen. In het alufolie zit een grote natuursteen:



[ Bericht 13% gewijzigd door fietsie op 06-08-2019 19:33:46 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188318101
baksteen met alufolie helpt om de temp lang warm te houden
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:42:54 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188318522


Well done...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188318580
yep dat werk. moet binnenkort ook weer is wat doen met de Q. Kreeg al moinkball verzoeken voor een verjaardagspartijtje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:54:27 #61
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_190902905
Vanavond gaat er een kip op de Weber :).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_190904721
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:54 schreef Houniet het volgende:
Vanavond gaat er een kip op de Weber :).
Kan je, als je er aan doet, een afbeelding schieten van waar je de temperatuur van het vlees meet?

Hoe dan ook, eet smakelijk. :Y)
  maandag 6 januari 2020 @ 14:39:08 #63
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_190904761
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:35 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Kan je, als je er aan doet, een afbeelding schieten van waar je de temperatuur van het vlees meet?

Hoe dan ook, eet smakelijk. :Y)
Doe ik, zal vanavond foto's plaatsen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 6 januari 2020 @ 17:47:32 #64
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_190907037


Indirect, ongeveer 60/70 min naar 75 graden. Sensor in dikste gedeelte. Niet zo spannend allemaal.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_190908871
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:47 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]

Indirect, ongeveer 60/70 min naar 75 graden. Sensor in dikste gedeelte. Niet zo spannend allemaal.
Netjes!

Heb hier in de schuur min of meer hetzelfde staan maar heb me er helaas nog nooit aan gewaagd. Goed voorbeeld doet volgen. ^O^

Indirecte zone op ongeveer 160-180 °C als ik mijn huiswerk goed herinner?

Bedankt voor de afbeelding. :Y)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:38:30 #66
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_190915818
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Netjes!

Heb hier in de schuur min of meer hetzelfde staan maar heb me er helaas nog nooit aan gewaagd. Goed voorbeeld doet volgen. ^O^

Indirecte zone op ongeveer 160-180 °C als ik mijn huiswerk goed herinner?

Bedankt voor de afbeelding. :Y)
Indirect ja, dit was beetje onder de 200.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_192373966
Ik had hier wel wat meer activiteit verwacht deze dagen. :Y)

Wellicht dat jullie mij wat tips kunnen geven: stel je wilt drumsticks zowel met indirecte als directe hitte bereiden, hoe kun je dat het beste aanpakken?

Maakt het in jullie ervaring wat uit of je met directe of indirecte hitte begint bijvoorbeeld? (Wellicht ook een interessante vraag met betrekking tot steaks.)

Met indirecte hitte verwarmen gaat nog wel, maar overschakelen naar directe hitte met kolen net uit de starter leidt bij mij snel tot zwarte i.p.v. goudbruine drumsticks. Moet je ook nog rekening houdend met de kerntemperatuur op het juiste moment overschakelen uiteraard.
pi_192376345
Komend weekend weer eens pizza maken op de bbq :9
pi_192386023
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik had hier wel wat meer activiteit verwacht deze dagen. :Y)

Wellicht dat jullie mij wat tips kunnen geven: stel je wilt drumsticks zowel met indirecte als directe hitte bereiden, hoe kun je dat het beste aanpakken?

Maakt het in jullie ervaring wat uit of je met directe of indirecte hitte begint bijvoorbeeld? (Wellicht ook een interessante vraag met betrekking tot steaks.)

Met indirecte hitte verwarmen gaat nog wel, maar overschakelen naar directe hitte met kolen net uit de starter leidt bij mij snel tot zwarte i.p.v. goudbruine drumsticks. Moet je ook nog rekening houdend met de kerntemperatuur op het juiste moment overschakelen uiteraard.
Drumsticks gaan bij mij alleen indirect, die zijn direct eigenlijk niet te doen. Misschien wanneer je er naast blijft staan, en blijft draaien. Maar alleen indirect voldoet hoor :)

Steaks doe ik eerst even direct searen, en wat grillmarks aanbrengen, daarna gaan ze even indirect.
Ik doe eigenlijk nooit losse steaks, maar altijd een haas of picana etc in zijn geheel, dan werkt een kerntemperatuurmeter.
Met losse steaks lijkt mij dit geen doen, of ze moeten dik genoeg zijn :)
  woensdag 1 april 2020 @ 15:05:30 #70
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_192392148
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik had hier wel wat meer activiteit verwacht deze dagen. :Y)

Wellicht dat jullie mij wat tips kunnen geven: stel je wilt drumsticks zowel met indirecte als directe hitte bereiden, hoe kun je dat het beste aanpakken?

Maakt het in jullie ervaring wat uit of je met directe of indirecte hitte begint bijvoorbeeld? (Wellicht ook een interessante vraag met betrekking tot steaks.)

Met indirecte hitte verwarmen gaat nog wel, maar overschakelen naar directe hitte met kolen net uit de starter leidt bij mij snel tot zwarte i.p.v. goudbruine drumsticks. Moet je ook nog rekening houdend met de kerntemperatuur op het juiste moment overschakelen uiteraard.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:55 schreef Sarabi het volgende:
Komend weekend weer eens pizza maken op de bbq :9
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:44 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Drumsticks gaan bij mij alleen indirect, die zijn direct eigenlijk niet te doen. Misschien wanneer je er naast blijft staan, en blijft draaien. Maar alleen indirect voldoet hoor :)

Steaks doe ik eerst even direct searen, en wat grillmarks aanbrengen, daarna gaan ze even indirect.
Ik doe eigenlijk nooit losse steaks, maar altijd een haas of picana etc in zijn geheel, dan werkt een kerntemperatuurmeter.
Met losse steaks lijkt mij dit geen doen, of ze moeten dik genoeg zijn :)
Welke BBQ's gebruiken jullie?
Tevens wat Xlarge zegt over de drumsticks, direct is zo snel te verkloten, lekker indirect.

Hier een Weber Master Touch GBS 57 met allerlei accesoires :).
Van het weekend cola Spareribs.

@Sarabi, foto's :Y.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_192392385
Weet iemand of er een elektrische bbq ergens te koop is waar ik indirect meer kan bbq’n?
Op het internet heb ik het helaas niet kunnen vinden.
pi_192394444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:19 schreef Chivaz het volgende:
Weet iemand of er een elektrische bbq ergens te koop is waar ik indirect meer kan bbq’n?
Op het internet heb ik het helaas niet kunnen vinden.
niet een bbq.

wat je wel kunt doen is een aluminium schaal pakken en hier bovenop een bbq roostertje leggen. Dan heb je ongeveer het indirecte effect. (behalve de rokerige smaak natuurlijk ;-) )

denk bv aan zon rooster + opvang schaaltje
https://www.weber.com/NL/(...)ltestomers/6564.html
hardcoholic
pi_192397241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:06 schreef Ferdii het volgende:

[..]

niet een bbq.

wat je wel kunt doen is een aluminium schaal pakken en hier bovenop een bbq roostertje leggen. Dan heb je ongeveer het indirecte effect. (behalve de rokerige smaak natuurlijk ;-) )

denk bv aan zon rooster + opvang schaaltje
https://www.weber.com/NL/(...)ltestomers/6564.html
Het is een leuk idee, maar het is juist de bedoeling dat ik er eventueel wat rookhout of een builtje met vet boven het verwarmingselement kan hangen.
pi_192398496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is een leuk idee, maar het is juist de bedoeling dat ik er eventueel wat rookhout of een builtje met vet boven het verwarmingselement kan hangen.
Er zijn speciale rookboxen te koop voor naast de branders van gasbarbecues. Misschien bestaat het ook wel voor een elektrische bbq.

Maar je kunt natuurlijk ook een bakje rookhout naast je eten zetten, dat hoeft er niet per se onder.
Spoilers!
pi_192404995
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:05 schreef Houniet het volgende:

Welke BBQ's gebruiken jullie?
Tevens wat Xlarge zegt over de drumsticks, direct is zo snel te verkloten, lekker indirect.

Hier een Weber Master Touch GBS 57 met allerlei accesoires :).

Ik heb een Weber Performer en een Weber Smokey Mountain die ik het meeste gebruik.
Ook heb ik nog een keramische bbq, maar verassend genoeg staat die spreekwoordelijk weg te roesten, daar doe ik nooit meer iets mee. Dat gedoe met die plate setters is niets voor mij.

in het verleden heb ik ook nog een off-set smoker gehad, maar in de parktijk vind ik de smoker van Weber, met waterpan toch het fijnste voor in mijn achtertuin :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')