SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op donderdag 13 juni 2019 15:32 schreef Slayage het volgende:
deze van een hollander aan charles lister![]()
[ afbeelding ]
Een terroristisch kind? Ik denk niet dat dat arme kind iemand iets heeft misdaan. Of het terroristen zijn weet ik niet, de White Helmets hebben een twijfelachtige track record en Pallywood is ze niet vreemd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:49 schreef polderturk het volgende:
Dit zijn terroristen die een terroristisch kind redden volgens Richstorage. Hij vindt Poetin en Assad geweldig.
https://twitter.com/SyriaCivilDef/status/1139965015505743873?s=20
Waar zie jij antisemitisme??quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zelfs zonder dat antisemitisme is hij al rijp voor het gesticht.
Ah, ok. Dat is inderdaad antisemitisme. Maar dat het neoconservatisme een sterk blok is in Amerika, is geen geheim.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=neocohen
[..]
Ja.
IS-er en schrijnend in één zin...quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:48 schreef WammesWaggel het volgende:
https://www.parool.nl/cs-b2b4ecf5
Vrouw, voet kwijt, psychische problemen, Nederlands, IS, kamp, Koerden.
Steekwoorden
Schrijnend en IS er kan allebei tegelijk. Medelijden is een ander verhaal. Heb zeer zeker geen medelijden met de mensen die helemaal tot aan baghouz trouw bleven. Ze hebben zatvtijd gehad om in te zien wat voor een organisatie het was. Als je zo lang trouw blijft verdien je geen enkele medelijden. Neemt niet weg dat ik vind dat de Nederlandse staat haar daar zou moeten weghalen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 05:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
IS-er en schrijnend in één zin...
Ik kan er totáál geen medelijden mee hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Olive_Branchquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind het jammer, dat de kaart van de huidige militaire situatie ook steeds meebeweegt in de oudere topics.
Want ik meende dat de Koerden (YPG) ook altijd een hoekje in de noordwestelijke punt van Syrië onder controle hadden. Maar wanneer en hoe zijn ze dat kwijtgeraakt?
Nah. https://www.washingtonpos(...)m_term=.930260aebfeaquote:Op maandag 17 juni 2019 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat is inderdaad antisemitisme. Maar dat het neoconservatisme een sterk blok is in Amerika, is geen geheim.
Kan dat niet lezen. Mot je betalen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Olive_Branch
[..]
Nah. https://www.washingtonpos(...)m_term=.930260aebfea
Laten we hopen van niet.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:54 schreef DustPuppy het volgende:
Moeten we inmiddels al pro-actief een topic aanmaken over de oorlog in Iran?
ik zag hetquote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Trump Approves Strikes on Iran, but Then Abruptly Pulls Back
Scheelde niks.
geen antep kenner, maar ik meen van niet. volgens mij is alleen in hatay een grote arabische aanwezigheid. maar ook dat is heel erg gemixt, met turks en koerdisch. antep trekt ongetwijfeld wel veel mensen uit de regio omdat het een industrie stad is. lijkt me dat dat ook de voornaamste reden is dat veel syriers daar gevestigd zijn. er valt simpelweg geld te verdienen.quote:
Izmir heeft iets welhaast vergelijkbaars gedaan met de Anatoliërs.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 17:14 schreef Slayage het volgende:
goed stuk over hoe een turkse middel grote stad in het zuid oosten van het land. open en pragmatisch omgaat met syrische vluchtelingen.
How a small Turkish city successfully absorbed half a million migrants
Gaziantep has grown by 30% due to newcomers fleeing the crisis across the border in Syria, but remains a model of tolerance and pragmatism
Imagine you live in a medium-sized city such as Birmingham or Milan. Now imagine that overnight the population increases by about 30%. The new people are mostly destitute, hungry and with nowhere to stay. They don’t even speak the language.
Then imagine that instead of driving them away, you make them welcome and accommodate them as best you can.
Welcome to Gaziantep, a sprawling industrial city on Turkey’s southern border with Syria, where that exact scenario has played out over the past few years.
Ja laten we lekker andermans rotzooi opruimen. Ik snap sowieso niet waarom Europa dit zou willen. Vroeger bemoeide andere machten ook niet met ons toen b.v. de 30 jarige oorlog (1618 - 1648) volop bezig was. Is uiteindelijk ook uit zichzelf opgelost.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 01:06 schreef Slayage het volgende:
De Amerikanen willen weg, maar dan moeten de Nederlanders wel de gaten vullen. Hi ha ho.
Nederland overweegt nieuwe missie in Noord-Syrië
Het kabinet overweegt opnieuw een militaire bijdrage te leveren aan de strijd tegen terreurbeweging Islamitische Staat in Syrië. De Verenigde Staten hebben het kabinet op 29 mei een concreet verzoek gedaan voor deelname aan een missie.
Je bedoelt dat de Turken niet de Hollanders hielpen?quote:Op zondag 23 juni 2019 09:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja laten we lekker andermans rotzooi opruimen. Ik snap sowieso niet waarom Europa dit zou willen. Vroeger bemoeide andere machten ook niet met ons toen b.v. de 30 jarige oorlog (1618 - 1648) volop bezig was. Is uiteindelijk ook uit zichzelf opgelost.
Probeer google translate oid. Of betaal, duur is het nietquote:Op donderdag 20 juni 2019 15:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan dat niet lezen. Mot je betalen.
Dat kan ik wel. Rumsfeld, Bush, Cheney zijn geen neoconservatieven, net als de senaat en het congres die toch echt met +-70% voor de oorlog hebben gestemd. De neoconservatieven hadden wel degelijk invloed, maar zaten toch echt lager in de rangorde.quote:Maar je kan toch niet ontkennen dat het neoconservatisme een sterk blok is? Toen Irak, nu Iran. En talloze gingen hen voor.
Je doet aan semantiek. Neoconservatieven, Havikken. In elk geval politici (of andere mensen in Amerika met invloed) die nogal van de interventie zijn.quote:Op zondag 23 juni 2019 17:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Probeer google translate oid. Of betaal, duur is het niet
[..]
Dat kan ik wel. Rumsfeld, Bush, Cheney zijn geen neoconservatieven, net als de senaat en het congres die toch echt met +-70% voor de oorlog hebben gestemd. De neoconservatieven hadden wel degelijk invloed, maar zaten toch echt lager in de rangorde.
Binnen de Trump-administratie noemt zelfs helemaal niemand zich een neocon, inclusief Bolton.
De term 'neoconservatisme' wordt steeds meer een antisemitische dogwhistle, zoals die e-mail aan Higgins laat zien, zodat collectieve fouten(Irak) toegeschreven kunnen worden aan een klein groepje.
Nee.quote:Op zondag 23 juni 2019 16:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de Turken niet de Hollanders hielpen?
Semantiek is dan ook belangrijkquote:
Noem ze dan ook havikken. Of imperialisten oid. Een neoconservatief is toch echt een term voor iemand die vervreemd is van liberalisme en dmv interventies Amerikaanse idealen wil verspreiden. Bolton voldoet aan geen van beide, hij wil gewoon bloed zien. Zoals zoveel overheidsfunctionarissen. Dat allemaal toeschrijven aan neoconservatisme is nogal een gevaarlijke versimpeling.quote:Neoconservatieven, Havikken. In elk geval politici (of andere mensen in Amerika met invloed) die nogal van de interventie zijn.
Gerontocratie, plutocratie, lobbycratie, het klopt allemaal. Maar ga geen termen toeschrijven die niet kloppen.quote:Amerika is dan ook veel meer een lobbycratie, dan een democratie. Genoeg bronnen waaruit blijkt dat een lobbygroep als AIPAC een zeer grote invloed heeft. Ik vind het niet erg (want ben pro Israel), maar dit ontkennen is krankzinnig.
Jij lijkt vooral graag antisemitisme te zien, daar waar geen antisemitisme is.quote:Op zondag 23 juni 2019 18:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Semantiek is dan ook belangrijk
[..]
Noem ze dan ook havikken. Of imperialisten oid. Een neoconservatief is toch echt een term voor iemand die vervreemd is van liberalisme en dmv interventies Amerikaanse idealen wil verspreiden. Bolton voldoet aan geen van beide, hij wil gewoon bloed zien. Zoals zoveel overheidsfunctionarissen. Dat allemaal toeschrijven aan neoconservatisme is nogal een gevaarlijke versimpeling.
[..]
Gerontocratie, plutocratie, lobbycratie, het klopt allemaal. Maar ga geen termen toeschrijven die niet kloppen.
Neuh, ik stel dat eigenschappen die vooral worden toegeschreven aan een marginaal groepje neoconservatieven in werkelijkheid veel breder in de Amerikaanse politiek aanwezig zijn.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij lijkt vooral graag antisemitisme te zien, daar waar geen antisemitisme is.
Dat mag.quote:Mag ik nog zeggen dat de het oorloghitsen met Iran OOK is vanwege Israel?
Het geloof in interventie, Amerika die de wereldpolitie speelt is alles behalve nihil.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Neuh, ik stel dat eigenschappen die vooral worden toegeschreven aan een marginaal groepje neoconservatieven in werkelijkheid veel breder in de Amerikaanse politiek aanwezig zijn.
[..]
Dat mag.
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op zondag 23-06-2019 om 18:38:01#Syria: unprecedented attack against the oil pipeline for Banyas Refinery which was sabotaged in multiple places. https://t.co/gcNAl57JTh reageer retweet
twitter:France24_en twitterde op maandag 01-07-2019 om 14:55:53🇸🇾 Eight jihadists have reportedly been killed in the #US-led airstrike in #Syria, including six #AlQaeda commanders.France 24's @SimNasr clarifies the primary targets of the #airstrike, and explains the reasons behind the operation https://t.co/QYaaCXK9R8 reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 06-07-2019 om 19:14:30#Syria: Mihrac Ural, the butcher of Banyas (massacre of civilians in 2013) & leader of so-called Syrian Resistance was severely wounded today by an IED in N. #Latakia. He survived an assassination attempt by Abu Amara Brigades in Sept. 2018. https://t.co/JdIPxEv8Rj reageer retweet
Niets mis mee.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:54 schreef Slayage het volgende:
In Syrië was Razi landbouwingenieur, nu loopt hij stage in de zorg
Door statushouders te rekruteren, hopen zorginstellingen de nijpende personeelstekorten weg te werken. Cultuurverschillen zitten soms in de weg. ‘De vrouwen vroegen: is het écht nodig om patiënten van het andere geslacht te wassen?’
"Ja Razi, hier is dat heel gewoon dus wen er maar aan".quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:54 schreef Slayage het volgende:
In Syrië was Razi landbouwingenieur, nu loopt hij stage in de zorg
Door statushouders te rekruteren, hopen zorginstellingen de nijpende personeelstekorten weg te werken. Cultuurverschillen zitten soms in de weg. ‘De vrouwen vroegen: is het écht nodig om patiënten van het andere geslacht te wassen?’
Nederland kan van Curacao een eigen Guantánamo Bay maken 😊quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:09 schreef Slayage het volgende:
![]()
VS wil Nederlandse Syriëgangers wel ophalen
De Verenigde Staten lijken Nederland te willen helpen bij het terughalen van IS-gangers uit Syrië naar Nederland. ,,Wanneer het Nederlandse kabinet hulp vraagt voor de repatriëring, heeft zo’n verzoek onze volledige aandacht’’, zegt een woordvoerder van de Amerikaanse ambassade.
De VS is andere koek. Die gaan over lijken van hele landen/volkeren zolang het maar hun interesses ten goede komt dus een Bay om de ''rechtsstaat'' te omcirkelen is niet verrassend in het geval van Yankistan. Nederland is veel te braaf voor dat soort fratsen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nederland kan van Curacao een eigen Guantánamo Bay maken 😊
truequote:Op donderdag 11 juli 2019 21:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De VS is andere koek. Die gaan over lijken van hele landen/volkeren zolang het maar hun interesses ten goede komt dus een Bay om de ''rechtsstaat'' te omcirkelen is niet verrassend in het geval van Yankistan. Nederland is veel te braaf voor dat soort fratsen.
Het heeft ook met macht te maken. De VS is de toppredator als de wet van de jungle wereldwijd geldt. Andere landen met minder landoppervlakte, minder financiële/economische/militaire vuurkracht, minder populatie hebben liever een wereld met duidelijke regels waar iedereen zich min of meer aan houdt zodat ze niet worden overrompeld. Alleen VS, China en Rusland hebben daar minder behoefte aan en hebben een soort van mentaliteit we doen het liefst wat we zelf willen.quote:
Dat zou mij ook niet verbazen. Daar heb je de commando corps voor en die zijn juist voor speciale missies getraind.quote:Op donderdag 11 juli 2019 21:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Meh, Nederland heeft naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon killmissies gedaan in bv Afghanistan.
Turkije had ze daar verdreven. De YPG is echt niets zonder luchtsteun.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind het jammer, dat de kaart van de huidige militaire situatie ook steeds meebeweegt in de oudere topics.
Want ik meende dat de Koerden (YPG) ook altijd een hoekje in de noordwestelijke punt van Syrië onder controle hadden. Maar wanneer en hoe zijn ze dat kwijtgeraakt?
Ik ben voorstander van het Ottomaanse Rijk. Het Midden-Oosten is sinds de val van de Ottomanen een speeltje geworden voor islamitische radicalen en westerse mogendheden.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:17 schreef Computercrash2727 het volgende:
[..]
Turkije had ze daar verdreven. De YPG is echt niets zonder luchtsteun.![]()
![]()
Ik ben voor een Islamitische Groot-Koerdistan.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van het Ottomaanse Rijk. Het Midden-Oosten is sinds de val van de Ottomanen een speeltje geworden voor islamitische radicalen en westerse mogendheden.
Koerden zijn een Iraans volk. Iran, Balochistan, Afghanistan en Tajikistan is waar jullie thuis horen.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:18 schreef Computercrash2727 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Islamitische Groot-Koerdistan.
We leven al ongeveer 2800 jaar lang in het huidige Koerdistan.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Koerden zijn een Iraans volk. Iran, Balochistan, Afghanistan en Tajikistan is waar jullie thuis horen.
Maar moeten dan alle Fransen die die volk afstammen van de Salische Franken dan ook allemaal terug naar waar ze vandaan komen? Daar zullen ze in Salland blij mee zijn. Ommen en Nijverdal zullen flink wat Vinex wijkjes bij mogen bouwen voor zo'n 60 miljoen Fransen.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Koerden zijn een Iraans volk. Iran, Balochistan, Afghanistan en Tajikistan is waar jullie thuis horen.
Dat niet alleen. Zelfs een dolk in de rug van de EU/VS toen Turkije ze aanviel.quote:Op zondag 14 juli 2019 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben pro Koerdistan. Volk met een prima mentaliteit, afgezien van her en der een eerwraakje. Maar in de strijd tegen ISIS hebben ze erg heldhaftig gevochten.. in Kobani..Manbij..etc etc. Jammer dat ze in de steek worden gelaten door de internationale gemeenschap.
Een dolk in de rug van Turkije bedoel je. De VS en de EU steunen een organisatie die 50.000 slachtoffers heeft gemaakt in Turkije, terwijl Turkije een NAVO-bondgenoot is. Een organisatie die naast het plegen van terreuraanslagen ook drugs en vrouwen verhandelt.quote:Op maandag 15 juli 2019 07:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Zelfs een dolk in de rug van de EU/VS toen Turkije ze aanviel.
Bron?quote:Op maandag 15 juli 2019 11:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een dolk in de rug van Turkije bedoel je. De VS en de EU steunen een organisatie die 50.000 slachtoffers heeft gemaakt in Turkije, terwijl Turkije een NAVO-bondgenoot is. Een organisatie die naast het plegen van terreuraanslagen ook drugs en vrouwen verhandelt.
twitter:GlobalMedia_ twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 11:16:12Women and kids in Al-Hol refugee camp raising #IS flag, and video spread on IS channels on Telegram with message "This is not the end but the beginning because our mothers and sisters know to to grow cubs to become fearless lions" https://t.co/NBdyxXtLQ3 reageer retweet
twitter:ShirazMaher twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 12:04:52I’ve said it before and I’ll say it again: what happens to these detainees is one of the most pressing national security issues relating to Syria right now. No one has any good ideas about what to do next. @ICSR_Centre will soon announce a major conference to explore this issue. https://t.co/3p1ASC2kII reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op vrijdag 19-07-2019 om 15:12:59Unknown aircraft launched targeted airstrikes on #Iran-backed Shia militia arms depot in Amrle, #Iraq's Salah ad Din province overnight.Some say the depot contained ballistic missiles.Some say it was "fighter jets," others claim "drones."https://t.co/UPZ0yrqHxd reageer retweet
Lol.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een dolk in de rug van Turkije bedoel je. De VS en de EU steunen een organisatie die 50.000 slachtoffers heeft gemaakt in Turkije, terwijl Turkije een NAVO-bondgenoot is. Een organisatie die naast het plegen van terreuraanslagen ook drugs en vrouwen verhandelt.
De VS en de EU hebben andere belangen dan Turkije. Tevens is de Syrische SDF niet geheel hetzelfde als de Turkse PKK. Daarnaast grijpt Turkije dit aan om een stuk Syrië te annexeren, Noord-Cyprus stijl.quote:Op zondag 21 juli 2019 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat lol? hij heeft gelijk. Het is een terreurorganisatie.
Ook correct. Maar ik heb nooit goed begrepen waarom men in het westen nogal de neiging heeft om de Koerden als zielige lieveheersbeestjes te zien.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VS en de EU hebben andere belangen dan Turkije. Tevens is de Syrische SDF niet geheel hetzelfde als de Turkse PKK. Daarnaast grijpt Turkije dit aan om een stuk Syrië te annexeren, Noord-Cyprus stijl.
Oh, dat zijn ze zeker niet. Echter zijn Koerden betrouwbaarder dan vage Jihadis. De kans dat Koerden zich tien jaar later tegen het Westen keren is aanzienlijk lager dan wanneer je een willekeurige op Islamitische leest geschoeide rebellengroep in Syrië steunt. En het moet natuurlijk een beetje goed geframed worden dus worden ze verkocht als ideale partner.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook correct. Maar ik heb nooit goed begrepen waarom men in het westen nogal de neiging heeft om de Koerden als zielige lieveheersbeestjes te zien.
Vraag eens aan de Assyriers wat ze van Koerdische militiegroepen vinden.
Israël. Overduidelijk. Zal uiteindelijk via Syrië voor Hizbullah bedoelt zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:28 schreef Slayage het volgende:
Israël / VS ?twitter:Charles_Lister twitterde op vrijdag 19-07-2019 om 15:12:59Unknown aircraft launched targeted airstrikes on #Iran-backed Shia militia arms depot in Amrle, #Iraq's Salah ad Din province overnight.Some say the depot contained ballistic missiles.Some say it was "fighter jets," others claim "drones."https://t.co/UPZ0yrqHxd reageer retweet
Hezbollah schijnt zich aan het klaarmaken te zijn voor oorlog met Israel. https://www.timesofisrael(...)r-on-israels-border/quote:Op zondag 21 juli 2019 12:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Israël. Overduidelijk. Zal uiteindelijk via Syrië voor Hizbullah bedoelt zijn.
Ja dat zullen hoge meneren in het gesloten Hezbollah wel eventjes gaan mededelen aan een stel lutsers van The Daily Beastquote:Op zondag 21 juli 2019 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hezbollah schijnt zich aan het klaarmaken te zijn voor oorlog met Israel. https://www.timesofisrael(...)r-on-israels-border/
Israel is al geruime tijd bezig via dit soort berichten de internationale publieke opinie te bewegen voor een confrontatie met Iran, waar ze al jaren voor lobbyen. Wat dat betreft is Trump een zegen voor Israël.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hezbollah schijnt zich aan het klaarmaken te zijn voor oorlog met Israel. https://www.timesofisrael(...)r-on-israels-border/
En terecht.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Israël. Overduidelijk. Zal uiteindelijk via Syrië voor Hizbullah bedoelt zijn.
Er gaat geen grootschalig conflict komen met Iran. Niemand zit daarop te wachten. Enkel wat Haviken.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Israel is al geruime tijd bezig via dit soort berichten de internationale publieke opinie te bewegen voor een confrontatie met Iran, waar ze al jaren voor lobbyen. Wat dat betreft is Trump een zegen voor Israël.
Neemt niet weg Israël als Hezbollah altijd klaar moeten staan voor een confrontatie.
Dat laatste ben ik met je eens. Echter is een ongeluk zo gebeurd en worden beide kampen gedwongen om hun reactie / inzet te verhogen met als resultaat grootschalige wapengekletter. Ik bedoel niemand voorzag dat de aanslag op een Oostenrijkse prins door een Servische nationalist het einde zou inleiden van drie koninkrijken in Europa.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er gaat geen grootschalig conflict komen met Iran. Niemand zit daarop te wachten. Enkel wat Haviken.
Jep, er is niets liever wat Israël wil.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Israel is al geruime tijd bezig via dit soort berichten de internationale publieke opinie te bewegen voor een confrontatie met Iran, waar ze al jaren voor lobbyen. Wat dat betreft is Trump een zegen voor Israël.
Neemt niet weg Israël als Hezbollah altijd klaar moeten staan voor een confrontatie.
Is geen vergelijking. Iran ga je niet makkelijk ten val kunnen brengen. Integendeel. Het gaat vooral heel veel kosten. Dode soldaten, geld.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Echter is een ongeluk zo gebeurd en worden beide kampen gedwongen om hun reactie / inzet te verhogen met als resultaat grootschalige wapengekletter. Ik bedoel niemand voorzag dat de aanslag op een Oostenrijkse prins door een Servische nationalist het einde zou inleiden van drie koninkrijken in Europa.
Day komt door meerdere punten denk ik. De Koerden zijn een onderdrukte minderheid in Syrië. Ze zijn seculier. Hebben vrouwen in de militie. En ze hebben uiteraard een geweldige propaganda machine. En niet te vergeten dat ze zich afzetten tegen isis.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:24 schreef theunderdog het volgende:
Maar ik heb nooit goed begrepen waarom men in het westen nogal de neiging heeft om de Koerden als zielige lieveheersbeestjes te zien.
True. Het sdf is een volle dochteronderneming van de PKKquote:Op zondag 21 juli 2019 10:19 schreef Richestorags het volgende:
Tevens is de Syrische SDF niet geheel hetzelfde als de Turkse PKK.
Hoezo is dat geen vergelijking?quote:
Dat zijn ze sowieso. En staaltje oorlogsretoriek.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
Vanuit Israëlisch pov begrijp ik het wel. De Amerikanen vhebben saddam uitgeschakeld. Assad zit nog wel in Syrië maar is nu aan het roer van een failed state, day Israel op geen enkele front kan uitdagen. En dan blijft in de regio alleen Iran over dat Israël vijandig is en pijn kan doen. Zou prachtig zijn als de vs ook hen aanpakt.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep, er is niets liever wat Israël wil.
Ik denk het niet. Zo smerig zal zelfs Iran het niet spelen.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat zijn ze sowieso. En staaltje oorlogsretoriek.
Feit is dat dit de zoveelste (tientallen afgelopen jaren) Israëlische aanval is op direct door Iran aangestuurde manschappen en/of wapendepots. Overigens wel volgens mij voor het eerst in Irak (!), hoewel ik nu misschien een eerdere gemist heb. En eerder in Syrië meerdere Iraanse officieren omgekomen door Israëlische bombardementen. Ondanks dat reageert Iran en co niet direct terug. Daar kan je uit halen dat ze het niet het juiste moment vinden voor een directe confrontatie met Israël. Het zal mij niet verbazen als er aankomende jaren ergens een bus Israëlische toeristen wordt opgeblazen zoals toen in Bulgarije. Zulke vergeldingsaanvallen zijn veiliger voor Iran, want daarmee kan Israël niet direct Iran of Hizbullah aanvallen.
Dude. Iran steunt zelfs al Qaida al decennia. Principe van vijand van mijn vijand is mijn vriend.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zo smerig zal zelfs Iran het niet spelen.
Onschuldige toeristen...
Klopt. Dat zou Iran nooit doen nee.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:45 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk het niet. Zo smerig zal zelfs Iran het niet spelen.
Onschuldige toeristen...
Ik dacht dat er nog twijfel was of Iran daar achter zat.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Dat zou Iran nooit doen nee.
Waren Israëlische toeristen toch in Bulgarije?
Iedereen steunt Al Qaida.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dude. Iran steunt zelfs al Qaida al decennia. Principe van vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Als er voordeel uit te halen is zeker.quote:
Lange tijd wel. Later niet meer. Maar goed, we kunnen alles in twijfel trekken. MH17 hebben de Russen ook niets mee te maken en een groot Westers complot waarbij ze nieuwe vondsten verbergen. Waren de rebellen niet maar de regering zelf.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik dacht dat er nog twijfel was of Iran daar achter zat.
quote:n February 2013, Tsvetan Tsvetanov, the Bulgarian Interior Minister, said there was "well-grounded" evidence that Hezbollah was behind the attack.[9] Tsvetanov stated that the two suspects had Canadian and Australian passports and lived in Lebanon.[2] According to the Europol, forensic evidence and intelligence sources all point to Hezbollah's involvement in the blast. Both Iran and Hezbollah have denied any involvement.[2] On 5 June 2013, new Bulgarian Foreign Affairs Minister Kristian Vigenin stated that: "There is no conclusive evidence for the implication of Hezbollah in the July 2012 bombing in Burgas. The authorities continue to gather evidence."[10] However, two weeks later a Bulgarian representative to the European Union revealed that investigators discovered new evidence that implicates Hezbollah operatives were connected to the terrorist attacks.[9] Investigators found that the forged documents used by the perpetrators of the attack were facilitated by a man with ties to Hezbollah.[9] In July 2013, the newly appointed Bulgarian Interior Minister Tsvetlin Yovchev stated: "there are clear signs that say Hezbollah is behind the Burgas bombing."[11]
On 25 July 2013, the Bulgarian Interior Ministry released photographs of two Hezbollah operatives suspected in the bombing: Australian citizen Malid Farah (also known as "Hussein Hussein"), and Canadian citizen Hassan al-Haj.[12] In 2013, and partly in response to the bombing, the EU unanimously voted to list the military branch of Hezbollah as a terrorist organization.[13]
On 18 July 2014, Bulgaria announced that they identified the bomber as a dual Lebanese-French citizen named Mohamad Hassan El-Husseini.[1]
Wikipedia
] In 2013, and partly in response to the bombing, the EU unanimously voted to list the military branch of Hezbollah as a terrorist organization.[13]quote:Op zondag 21 juli 2019 13:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Lange tijd wel. Later niet meer. Maar goed, we kunnen alles in twijfel trekken. MH17 hebben de Russen ook niets mee te maken en een groot Westers complot waarbij ze nieuwe vondsten verbergen. Waren de rebellen niet maar de regering zelf.
[..]
Stop eens met die hysterische stemmingmakerij. De Saudi's zijn ook vrienden en doen nog wel veel ergere dingen dan dat. Ik snap dat het pijn doet dat Amerika niet naar de pijpen van Turkije danst in Syrië, maar het is nou eenmaal een feit.quote:Op maandag 22 juli 2019 01:02 schreef polderturk het volgende:
SDF/YPG/PKK'er executeert twee arabieren omdat ze geen deel willen uitmaken van de SDF. De grote vrienden van het westen.
https://twitter.com/eha_news/status/1152925751320162306?s=20
Ik heb een gevoelige snaar geraakt? Ahahahahahaha.quote:Op maandag 22 juli 2019 07:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stop eens met die hysterische stemmingmakerij. De Saudi's zijn ook vrienden en doen nog wel veel ergere dingen dan dat. Ik snap dat het pijn doet dat Amerika niet naar de pijpen van Turkije danst in Syrië, maar het is nou eenmaal een feit.
Fake written all over it :pquote:Op maandag 22 juli 2019 01:02 schreef polderturk het volgende:
SDF/YPG/PKK'er executeert twee arabieren omdat ze geen deel willen uitmaken van de SDF. De grote vrienden van het westen.
https://twitter.com/eha_news/status/1152925751320162306?s=20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |