abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187366672
Het verbaast me altijd dat zoveel mensen een zonnebril dragen in de auto. Misschien komt het omdat ik lang ben, maar ik heb nooit de zon in m'n ogen en hoef die klep ook nauwelijks te gebruiken. En zelfs dan vind ik het alleen noodzakelijk als het echt een zonnige dag is (of in de cabrio).

Maar wat ik ook vaak genoeg zie is dat mensen met regen en bewolkt weer ook gewoon een zonnebril dragen. Why?!

Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden :?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:43:06 #2
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_187366693
Alleen omdat jij nooit last hebt van zon in je ogen betekent het niet dat anderen dat niet hebben? Moeilijk te bedenken?
Ik heb die van mij niet echt vaak op in de auto, maar in het algemeen is het soms heel zonnig buiten waarbij ik als ik buiten zou lopen of fietsen een zonnebril ook fijn vind om op te hebben. Als ik dan ga autorijden doe ik hem ook op.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:44:49 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_187366713
Vaak rustiger voor m'n ogen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Alleen omdat jij nooit last hebt van zon in je ogen betekent het niet dat anderen dat niet hebben?
Precies, niet elk oog reageert overal hetzelfde op.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_187366719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Alleen omdat jij nooit last hebt van zon in je ogen betekent het niet dat anderen dat niet hebben? Moeilijk te bedenken?
Dat snap ik, daarom stel ik de vraag :') Want als ik op straat loop zie ik niet 9 van de 10 met zonnebril maar in de auto wel.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:05 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_187366739
Ik heb m wel vaak op in de auto. Bij zonneschijn maar ook wel als de lucht ‘fel’ is. Is rustiger voor m’n ogen, ik vind het fijner.
pi_187366816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden
Ik kan me niet herinneren ooit een handleiding bij een (zonne)bril gekregen te hebben.

Ik bedoel wat staat daar in?
1. klap de pootjes open
2. zet hem op

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187366835
Ik vind een gepolariseerde zonnebril heerlijk in de auto
  Forum Admin dinsdag 11 juni 2019 @ 10:05:49 #8
58651 crew  murp
murp
pi_187366914
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:44 schreef Gunner het volgende:
Vaak rustiger voor m'n ogen.
Ja dat 14.gif
pi_187366936
Ik heb een contrastverhogende zonnebril voor in de auto. Op sterkte.

Het is ook beter tegen rimpels en cataract.
pi_187366937
Ik draag ontzettend vaak een zonnebril, ik vind licht vaak al heel fel.
En je hebt speciale categorieën zonnebril, je moet niet gaan autorijden met een skibril op, schijnbaar, maar categorie 2 of 3 moet prima kunnen. Het is een stuk rustiger voor m'n ogen.En ik ben een ukkepuk ofzo, want ik heb de zon regelmatig recht in m'n giegel :D
Tap tap tap
pi_187367234
Nooit een zonnebril op, hooguit een zonneklepje zoals bij een baseballcap. Werkt net zo goed en je blikveld blijft lekker ruim.
pi_187367245
quote:
Het verbaast me altijd dat zoveel mensen een zonnebril dragen in de auto. Misschien komt het omdat ik lang ben, maar ik heb nooit de zon in m'n ogen en hoef die klep ook nauwelijks te gebruiken. En zelfs dan vind ik het alleen noodzakelijk als het echt een zonnige dag is (of in de cabrio).

Maar wat ik ook vaak genoeg zie is dat mensen met regen en bewolkt weer ook gewoon een zonnebril dragen. Why?!

Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden :?
Ik kan echt niet zonder zonnebril in de auto. Heb al heel snel dat het licht irriteert omdat het te fel is, bijvoorbeeld op een dag als vandaag ook.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187367614
Dat heb je buiten de deur gewoon nodig als je verder elke dag op je donkere zolderkamer zit.
pi_187367691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik kan echt niet zonder zonnebril in de auto. Heb al heel snel dat het licht irriteert omdat het te fel is, bijvoorbeeld op een dag als vandaag ook.
Oke, maar dan draag je die zonnebril sowieso ook altijd als je buiten bent?

quote:
5s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren ooit een handleiding bij een (zonne)bril gekregen te hebben.

1. klap de pootjes open
2. zet hem op

8)7
Het was dan ook een mooie Oakley :P maar niet echt een handleiding, eerder zo'n briefje met wat punten waar je op moet letten ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:45 schreef nanuk het volgende:
Nooit een zonnebril op, hooguit een zonneklepje zoals bij een baseballcap. Werkt net zo goed en je blikveld blijft lekker ruim.
Dat is ook een beetje mijn punt, je ziet toch minder met een zonnebril en verlichting zie je ook minder goed. Oke, met een goede bril is het vrij minimaal (en ik draag zelf ook een normale bril) maar toch merk ik wel wat verschil. Ik zou zeker geen bril dragen als de zon echt niet schijnt zoals vandaag (hier in NH tenminste) maar zag toch iemand met zonnebril op in de auto.
pi_187367786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oke, maar dan draag je die zonnebril sowieso ook altijd als je buiten bent?
[..]

Als ik loop? Ja dan meestal ook. Ik vind dit licht van vandaag al fel.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:46:22 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187367818
Omdat het stoer is
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:15:50 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187368152
Lekker rustig voor de ogen.

Ik houd niet van fel licht.

Thuis heb ik het 's avonds ook minimaal verlicht.

Darkness > Light
pi_187368211
Ik heb ook geen zonnebril, maar ik heb spleetogen.
.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:02:26 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187368647
Ik heb umm.. Dertig Oakleys ofzo, dus ja, dan moet je er ook wat mee heah 8-)

Ik heb een beschadigd oog (door de zon, ooit intern verbrand geweest) en dat is hypergevoelig voor fel licht, dus ik heb bijna standaard een zonnebril op, en dan dus de hele dag.. Als ik dat niet doe krijg ik migraine aanvalletjes waar je echt van gaat janken..

Ik heb voor mijn werk (in de lucht kijken is mijn ding) een speciale laten maken met 90% glas met spiegelcoating. De fabrikant weigerde in eerste instantie om hem überhaupt te máken omdat hij echt gruwelijk donker is.. Als het moet kan ik daarmee direct in de zon kijken voor een paar minuten. Als ik ermee autorijd en je rijdt een tunnel in, zie je 0,niks meer.

Zonnebrillen zijn goeie sjit jonge!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:07:48 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_187368719
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:02 schreef Sounddragon het volgende:

Ik heb een beschadigd oog (door de zon, ooit intern verbrand geweest) en dat is hypergevoelig voor fel licht, dus ik heb bijna standaard een zonnebril op, en dan dus de hele dag.. Als ik dat niet doe krijg ik migraine aanvalletjes waar je echt van gaat janken..

Ik heb voor mijn werk (in de lucht kijken is mijn ding) een speciale laten maken met 90% glas met spiegelcoating. De fabrikant weigerde in eerste instantie om hem überhaupt te máken omdat hij echt gruwelijk donker is.. Als het moet kan ik daarmee direct in de zon kijken voor een paar minuten. Als ik ermee autorijd en je rijdt een tunnel in, zie je 0,niks meer.

in de lucht kijken voor je werk?
wat zie je dan :P

kan je verklappen dat het alleen nog maar meer lucht is
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187368744
geen blauwe ogen hebben :')

niet weten van blauwe ogen en zon :')
pi_187368791
quote:

Oh balen... maar er zitten ook voordelen aan, we zien minder van je gezicht.

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:10 schreef Salvad0R het volgende:

Oh wist inderdaad niet dat die gevoeliger daarvoor zijn. Ik heb groen/bruine ogen. Op zonnige dagen doe ik ook een zonnebril op hoor, merk de laatste jaren pas dat ik er iets meer last van krijg. Vroeger nooit nodig gehad. Maar dat is vooral buiten of als je fietst, maar in de auto eigenlijk niet omdat je toch achter glas enzo zit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:22 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook geen zonnebril, maar ik heb spleetogen.
Oh ja ik ook een klein beetje >:)
pi_187368999
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:10 schreef Salvad0R het volgende:

Serieus? Nooit van gehoord.
Tap tap tap
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 juni 2019 @ 13:28:47 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187369002
Mijn ogen zijn door een oogziekte enorm lichtgevoelig. Zodra er dus ook maar een klein beetje zon is (en soms zelfs zonder zon) draag ik een zonnebril.
pi_187369185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Serieus? Nooit van gehoord.
https://www.nytimes.com/2009/01/20/health/20real.html

Zal wel te maken hebben met dat er minder daglicht is richting de polen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:54:01 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187369358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

in de lucht kijken voor je werk?
wat zie je dan :P

kan je verklappen dat het alleen nog maar meer lucht is

Vliegende troep.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187369699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:

Dat is ook een beetje mijn punt, je ziet toch minder met een zonnebril en verlichting zie je ook minder goed. Oke, met een goede bril is het vrij minimaal (en ik draag zelf ook een normale bril) maar toch merk ik wel wat verschil. Ik zou zeker geen bril dragen als de zon echt niet schijnt zoals vandaag (hier in NH tenminste) maar zag toch iemand met zonnebril op in de auto.
Dat je minder goed ziet geld echt alleen voor van die hele goedkope zonnebrillen die alleen maar verduisteren.
Een goede zonnebril geschikt voor autorijden (dus die niet teveel verduistert) heeft als belangrijkste functie schitteringen te verminderen en contrast te verhogen. Je ziet verlichting en dergelijke dus juist BETER met een zonnebril.

Ik draag een zonnebril in de auto juist als het bewolkt is en de gehele lucht fel wit is. Zonder bewolking en niet met de zon van voren heb ik daar niet zo’n last van en heb ik ‘m vaak niet op.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:52 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187369726
Ik rij bijna altijd met zonnebril, is wel zo fijn voor mijn (blauwe) ogen. Ik rij ook altijd zonder jas, terwijl heel veel mensen een jas aan hebben in de auto.

Kan ik echt niet tegen. _O- Misschien moet ik daar eens een topic over openen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:33:01 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187369853
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:22 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rij bijna altijd met zonnebril, is wel zo fijn voor mijn (blauwe) ogen. Ik rij ook altijd zonder jas, terwijl heel veel mensen een jas aan hebben in de auto.

Kan ik echt niet tegen. _O- Misschien moet ik daar eens een topic over openen.
Ik vind een jas aan in de auto ook drama, maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.
Uiteraard met een Ray-Ban Cockpit op (met roze glazen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:12:22 #30
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_187370567
Ik rij overdag bijna altijd met een zonnebril op. Ik hoef dan niet te knijpen met m'n ogen en dat is gewoon prettiger
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:14:42 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187370604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:33 schreef Leandra het volgende:
Ik vind een jas aan in de auto ook drama
^O^
quote:
maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.
Zonnedak ... of hele dak!? :o Dat laatste is wel bikkel natuurlijk.

Ik haat cabrio's though. a) Ik word gescalpeerd in die dingen. b) Het is een uitermate nutteloze carrosserievorm boven de 50ste breedtegraad. :P
quote:
Uiteraard met een Ray-Ban Cockpit op (met roze glazen).
8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_187372366
Ik heb nooit een zonnebril op in de auto maar denk wel heel vaak:"ik zou eens een goed exemplaar voor in de auto aan moeten schaffen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_187373061
Heb de zonnebril heel weinig op. Soms vind ik het wel fijn. Heb er een op sterkte met gepolariseerde glazen.
Jas altijd uit als ik langer dan 30 min. in de auto zit.
pi_187373647
Ik heb altijd een zonnebril op omdat ik heel snel last heb van de weerkaatsing van de zon. Van andere auto’s en ramen maar vooral als de zon op mijn motorkap weerkaatst.

(Dit is geen grap! Van topgear:
On the bonnet are two massive ridges that reflect the glare of the sun directly into the driver’s eyes. Now, Ford’s engineers must have noticed this when they tested the car in the vast, unending blueness of the Arizona desert. And they must have said afterwards: “Hank. We can’t see where we are going because of those ridges.”
And then there will have been a meeting at which someone must have stood up and said: “We take your point, Bud, but those ridges look good, so they’re staying.”)

Op straat lopend heb je hier minder last van en is het natuurlijk ook net wat minder gevaarlijk als je even verblind wordt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:20:13 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187376060
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

^O^
[..]

Zonnedak ... of hele dak!? :o Dat laatste is wel bikkel natuurlijk.

Ik haat cabrio's though. a) Ik word gescalpeerd in die dingen. b) Het is een uitermate nutteloze carrosserievorm boven de 50ste breedtegraad. :P
[..]

8-)
Cabrio idd.
Ik zag gisteren in m'n foto's dat we in februari al open gereden hadden, dus niet helemaal nutteloos ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:33 #36
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_187376286
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Tailless het volgende:
Ik vind een gepolariseerde zonnebril heerlijk in de auto
Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.

Polarisatie reduceert hinderlijke lichtvlekken van reflecterende oppervlakken en nat wegdek.

Bruin glas filtert licht in de kortere golflengten (violet en blauw) eruit. Licht met een korte golflengte verstrooit veel meer en verslechtert het zicht. Rood en groen blijven ongefilterd en dus prima zichtbaar.

Beide dingen zorgen ervoor dat het een stuk rustiger is voor de ogen.
pi_187376401
Goed topic ik ben dus toch niet de enige. Ik heb ook nooit een zonnebril op alleen op de motor maar dat is meer om de vliegjes tegen te houden.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_187377273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:30 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.

Polarisatie reduceert hinderlijke lichtvlekken van reflecterende oppervlakken en nat wegdek.

Bruin glas filtert licht in de kortere golflengten (violet en blauw) eruit. Licht met een korte golflengte verstrooit veel meer en verslechtert het zicht. Rood en groen blijven ongefilterd en dus prima zichtbaar.

Beide dingen zorgen ervoor dat het een stuk rustiger is voor de ogen.
Precies. Een zonnebril met de juiste glazen verhoogt daarmee indirect een klein beetje de verkeersveiligheid.

Daarentegen kan een zonnebril met de verkeerde glazen het contrast van verkeers-kleuren juist verminderen. En daarmee de verkeersveiligheid verslechteren.
pi_187380840
Ik doe altijd een aviator met spiegelende glazen op en dan ga ik bumperkleven en iedereen afsnijden. :7

Nee, ik doe eigenlijk zelden een zonnebril op. Alleen als het heel mooi weer is en de zon staat laag of komt tijdens de rit laag te staan.
  woensdag 12 juni 2019 @ 22:04:52 #40
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_187395955
Het kijkt rustiger en aangezien mijn zonnebril op sterkte is, heb ik meteen twee in één. Als ik moet kiezen tussen mijn gewone bril of zonnebril, ga ik voor de zonnebril. :P
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_187395971
Dat staat gewoon tof
pi_187436006
Veel mensen doen dit omdat ze het stoer vinden staan.
pindazakje
pi_187438183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat snap ik, daarom stel ik de vraag :') Want als ik op straat loop zie ik niet 9 van de 10 met zonnebril maar in de auto wel.
Simpel zon reflecteer in je ogen. (zeker bij laag staande zon)
Hoe kleine de persoon hoe meer las je er van heb.
Trouwens je heb ook mee kleurende glazen die donker worden.

Zelf heb ik 3 brillen.
Zonnen bril goed gekeurd anwb
Nachtbril
gewone bril met mee kleurende glazen voor buiten.
Alle 3 op sterkte .
pi_187439993
Voor mij dé reden: gepolariseerde glazen! Halen overal de schittering weg :)
pi_187453597
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
  zondag 16 juni 2019 @ 18:32:15 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187457136
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
Ghehe, probeer eens een Oakley ;)

Maar.. Serengeti is een goede 2e.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:11:36 #47
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187466618
Ik kan niet tegen fel licht, zelfs als het bewolkt is zit ik lekker met een zonnebril in de auto. anders zit ik continu te knijpen met mn ogen wat nog irritanter is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:42:39 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187488485
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Dit. Heb er drie. :)

quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:

Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187491297
Ben zelf 1,98 en heb vaak een zonnebril nodig
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:10:45 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187500355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit. Heb er drie. :)
[..]

Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.
Oakley heeft maar 40 lensopties ofzo, dus beetje lastig te verdedigen stelling.
VR28 is de lenskleur die Serengeti's billen schopt, zelfs non-pol. Ik heb er 3 in VR28.
  woensdag 19 juni 2019 @ 17:45:51 #51
Why is all the rum gone?
pi_187504976
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 12:10 schreef Sounddragon het volgende:

VR28 is de lenskleur die Serengeti's billen schopt
Omdat jij ze hebt? Of heb je daadwerkelijk een objectieve onderbouwing?

Een klein detail waarom je zo goed als zeker geen gelijk hebt: alle lenzen van Serengeti zijn photochromatic en bij jouw hysterische VR28-lens kom ik dat niet tegen. Sterker nog, het lijkt er op dat er maar een handjevol photochromatic Oakley-lenzen bestaan. Alleen maar donker maakt een zonnebril niet goed. In ieder geval niet goed genoeg voor mij. En door de blauw-filter geldt 'contrastverhogend' ook voor alle Serengeti-lenzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 19-06-2019 18:12:02 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:54:59 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187525347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een klein detail waarom je zo goed als zeker geen gelijk hebt: alle lenzen van Serengeti zijn photochromatic en bij jouw hysterische VR28-lens kom ik dat niet tegen. Sterker nog, het lijkt er op dat er maar een handjevol photochromatic Oakley-lenzen bestaan. Alleen maar donker maakt een zonnebril niet goed. In ieder geval niet goed genoeg voor mij. En door de blauw-filter geldt 'contrastverhogend' ook voor alle Serengeti-lenzen.
Ik heb zoals gezegd, een beschadigd oog wat daardoor hypergevoelig is voor licht, en de demping van een Serengeti is volgens mijn oog gewoon minder.. heel simpel te testen door ze na elkaar op te zetten, dan heb ik á la seconde meer pijn in dat oog als met een Oakley.. Diverse opticiëns die beiden verkopen bevestigden dat trouwens..

En verder mag je intonatie zoals gewoonlijk wel een beetje minder; ik heb niet met je geknikkerd.
  donderdag 20 juni 2019 @ 19:59:24 #53
Why is all the rum gone?
pi_187525477
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:54 schreef Sounddragon het volgende:

Ik heb zoals gezegd, een beschadigd oog wat daardoor hypergevoelig is voor licht, en de demping van een Serengeti is volgens mijn oog gewoon minder.. heel simpel te testen door ze na elkaar op te zetten, dan heb ik á la seconde meer pijn in dat oog als met een Oakley.. Diverse opticiëns die beiden verkopen bevestigden dat trouwens..
Ok, dus wat je eigenlijk bedoelde te zeggen is dat Oakley donkerdere glazen heeft. Dat zal zo zijn. Het leek even dat je beweerde dat Oakley beter is.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:40:07 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187526502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, dus wat je eigenlijk bedoelde te zeggen is dat Oakley donkerdere glazen heeft. Dat zal zo zijn. Het leek even dat je beweerde dat Oakley beter is.
Nee joh, ik zou niet durven.

Ik zei dat ik Oakley beter vind. Ik vind ze trouwens niet alleen béter, ik vind ze ook mooier.

Dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.
pi_187526646
Ik zie minder door weerkaatsingen. Hebben alle mensen en dieren met ogen last van. Als je dan met een snelheid hoger dan hardlopen jezelf aan het verplaatsen bent, is het vaak veiliger om een zonnenbril op te doen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:51:20 #56
Why is all the rum gone?
pi_187526754
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:40 schreef Sounddragon het volgende:

Ik zei dat ik Oakley beter vind.
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

:{

Mooier! 8-)
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:53:02 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187526797
Ik rij nooit zonder zonnebril bij daglicht, en als het donker is heb ik een nachtbril op (gele lenzen). Het maakt het beeld rustiger, minder schitteringen, betere contrasten, ik hoef dan niet met mijn ogen te knijpen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:55:16 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187526851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

:{

[ afbeelding ]

Mooier! 8-)
Da's toch een mening? of ben ik nou gestoord? of moet ik dat er voortaan bij elke post speciaal voor jou bij zetten? :*

En nee, das een Ray-Ban wannabe. 13 in een dozijn model met een beetje make up en 3 keer betere lenzen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:00:19 #59
Why is all the rum gone?
pi_187526961
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:55 schreef Sounddragon het volgende:

Da's toch een mening? of ben ik nou gestoord?
'Is' versus 'vind'. Dat weet zelfs jij wel. :)

quote:
En nee, das een Ray-Ban wannabe.
Jij vindt het een Ray-Ban wannabee. Het is het niet. Het is namelijk een Serengeti. De Koning onder de zonnebrillen (en dat zeggen mijn opticiens). 8-)

Fijne avond. :W
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:08:31 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187527150
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Is' versus 'vind'. Dat weet zelfs jij wel. :)
[..]

Jij vindt het een Ray-Ban wannabee. Het is het niet. Het is namelijk een Serengeti. De Koning onder de zonnebrillen (en dat zeggen mijn opticiens). 8-)

Fijne avond. :W
Koningen gaan dood; de Oakley-goden wachten rustig af.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:34:15 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187527630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik wilde ook een bril maar het blijkt dat je daar weinig aan hebt bij het autorijden, tenzij je een cabrio hebt. Beter neem je gewoon polaroidlenzen(heeft Setengeti overigens ook). Blauwfilter is voor computerschermen, kun je ook niks mee in de auto.
Montuur maakt geen reet uit. Als het er strak uit moet zien, koop je een montuur dat bij je gezicht past.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:42:58 #62
Why is all the rum gone?
pi_187527795
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:34 schreef Lunatiek het volgende:

Ik wilde ook een bril maar het blijkt dat je daar weinig aan hebt bij het autorijden, tenzij je een cabrio hebt.
Hoezo? Ik denk dat ik in de auto mijn zonnebrillen misschien 10% van de dagen niet draag.

quote:
Beter neem je gewoon polaroidlenzen(heeft Setengeti overigens ook).
Waarom zijn polaroid lenzen beter dan polaroid glazen volgens jou?

quote:
Blauwfilter is voor computerschermen, kun je ook niks mee in de auto.
Ze noemen het officieel anders (Spectral Control). Komt er op neer dat blauw licht meer wordt uitgefilterd en dat werkt contrastverhogend (want blauw licht is heel diffuus). Is dus juist heel erg geschikt in de auto. Is in de basis hetzelfde effect als een bril met gele glazen dragen.

quote:
Montuur maakt geen reet uit. Als het er strak uit moet zien, koop je een montuur dat bij je gezicht past.
Aangezien Serengeti voldoende keuze heeft in monturen, zal dat geen probleem zijn. Maar is een kwestie van smaak.
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:07:55 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187528268
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoezo? Ik denk dat ik in de auto mijn zonnebrillen misschien 10% van de dagen niet draag.
Omdat fotochromatisch reageert op uv straling en dat wordt tegengehouden door de ramen van je auto.
Bron: mijn opticien, maar online bijvoorbeeld https://www.smartbuyglass(...)-glazen-photochromic

quote:
[..]

Waarom zijn polaroid lenzen beter dan polaroid glazen volgens jou?
Een zonnebril bestaat uit een montuur en lenzen. De lenzen kunnen van glas of plastic zijn.

quote:
[..]

Ze noemen het officieel anders (Spectral Control). Komt er op neer dat blauw licht meer wordt uitgefilterd en dat werkt contrastverhogend (want blauw licht is heel diffuus). Is dus juist heel erg geschikt in de auto. Is in de basis hetzelfde effect als een bril met gele glazen dragen.
Gele lenzen heb je overdag niet zoveel aan.
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:16:08 #64
Why is all the rum gone?
pi_187528404
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:07 schreef Lunatiek het volgende:

Omdat fotochromatisch reageert op uv straling en dat wordt tegengehouden door de ramen van je auto.
Wordt verminderd door autoramen, niet tegengehouden. Zie geen onderbouwing hier waarom een zonnebril in een auto niet werkt.

quote:
Een zonnebril bestaat uit een montuur en lenzen. De lenzen kunnen van glas of plastic zijn.
Maar waarom zijn lenzen dan beter dan een zonnebril? Ik draag trouwens al lenzen en twee paar gaat niet passen, denk ik.

quote:
Gele lenzen heb je overdag niet zoveel aan.
Ja, hoor. Zeker bij diffuus licht. Het was slechts een vergelijk. Serengeti zonnebrillen werken gewoon goed.
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:20:07 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187528467
Hoe zelfs een topic over zonnebrillen uitdraait op een potje e-pener meten :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:52:14 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187528990
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar waarom zijn lenzen dan beter dan een zonnebril? Ik draag trouwens al lenzen en twee paar gaat niet passen, denk ik.
Ik heb het over lenzen, niet over contactlenzen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:04:12 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187529156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die fout zit er inmiddels zó ingebakken, dat ik een tijd geleden bij de opticiën een set lenzen had laten slijpen voor één van mijn RX frames, en toen ik ze op kwam halen en zei dat ik mijn lezen op kwam halen, dat ze ook in de lade met contactlenzen gingen zoeken..

Brillenglazen heten toch echt lenzen.. zoals het eerder werd uitgelegd was perfect.. je hebt ze in glas en in kunststof. die passen niet in je ogen, maar in een montuur.

Die dingen voor in je ogen heten idd contactlenzen.. het is een lens die je voor je oog plaatst, en die contact maakt met je oogbol. Een brillenglas is eigenlijk een niet-contactlens :+
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:06:19 #68
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187529181
Grappig, ik vroeg mij laatst het tegenovergestelde af. Ik ben zelf ook gezegend met blauwe ogen dus ik kan niet zonder, zelfs in de winter.
And so is the past
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:07:53 #69
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187529204
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die fout zit er inmiddels zó ingebakken, dat ik een tijd geleden bij de opticiën een set lenzen had laten slijpen voor één van mijn RX frames, en toen ik ze op kwam halen en zei dat ik mijn lezen op kwam halen, dat ze ook in de lade met contactlenzen gingen zoeken..

Brillenglazen heten toch echt lenzen.. zoals het eerder werd uitgelegd was perfect.. je hebt ze in glas en in kunststof. die passen niet in je ogen, maar in een montuur.

Die dingen voor in je ogen heten idd contactlenzen.. het is een lens die je voor je oog plaatst, en die contact maakt met je oogbol. Een brillenglas is eigenlijk een niet-contactlens :+
Geslepen glas heet een lens.

Heel wat minder typewerk. :P.
And so is the past
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:35:16 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187529617
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geslepen glas heet een lens.

Kan ook plastic zijn of edelsteen a als beryl.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 01:44:02 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_187546093
quote:

Tint zonnebril te zwaar is mag je er niet auto mee rijden. Maar jij rijd vast geen 5000km per week? Rustige ogen zijn wel fijn
  zaterdag 22 juni 2019 @ 08:06:29 #72
Why is all the rum gone?
pi_187547172
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lenzen hebben scherpte. Dus bij een gewone zonnebril heet het geen lenzen.

quote:
Een lens is een doorzichtig voorwerp – veelal van glas, maar ook wel van heldere kunststof – waarmee lichtbundels convergent dan wel divergent kunnen worden gemaakt. De meeste lenzen zijn zogenaamde sferische lenzen, dat wil zeggen lenzen met twee bolvormige oppervlakken. Daarnaast zijn er ook cilindrische en nog andere lenzen, alsmede combinaties hiervan.
pi_187555273
Zijn er eigenlijk ook zonnebril contactlenzen?
  zondag 23 juni 2019 @ 12:23:47 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187562498
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk het niet, niet heel praktisch; een zonnebril moet je kunnen afzetten als je bijvoorbeeld ergens naar binnen loopt.

Dan zouden ze basismateriaal voor lenzen in getinte vorm moeten maken, en dat is natuurlijk alleen maar viable als ze dat ook kunnen gaan verkopen.

Ze kunnen allerlei andere kleuren lenzen maken, dus ik zou niet weten waarom het nìet zou kunnen.
  zondag 23 juni 2019 @ 13:22:42 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187563246
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lenzen hebben scherpte. Dus bij een gewone zonnebril heet het geen lenzen.
[..]

Niet per se.
  zondag 23 juni 2019 @ 13:24:20 #76
Why is all the rum gone?
pi_187563271
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze bestaan.
pi_187563275
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2019 12:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk het niet, niet heel praktisch; een zonnebril moet je kunnen afzetten als je bijvoorbeeld ergens naar binnen loopt.
Oh ja, maar sommige mensen doen lenzen ook ff in en uit alsof het niets is. Ik moet voor de spiegel lopen priegelen. Doe mij maar een bril... ben toch al een nerd 8-)
  zondag 23 juni 2019 @ 13:24:50 #78
Why is all the rum gone?
pi_187563280
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet per se.
Toch wel. Dus bij een zonnebril heet het gewoon glazen.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:23:18 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187564006
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja, maar sommige mensen doen lenzen ook ff in en uit alsof het niets is. Ik moet voor de spiegel lopen priegelen. Doe mij maar een bril... ben toch al een nerd 8-)
Hehe, das waar idd.

Ik wil ook al jaren lenzen, maar ik kan geen leuk montuur vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Toch wel. Dus bij een zonnebril heet het gewoon glazen.
En als ze van plastic zijn? Plasticjes? :D
pi_187564331
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja, maar sommige mensen doen lenzen ook ff in en uit alsof het niets is.
Al rijdend in de auto je contactlenzen wisselen is toch wel een trucje voor gevorderden hoor. Ik hou t wel bij mn normale contactlenzen en een zonnebril met goede polarizerende glazen.
  zondag 23 juni 2019 @ 15:45:16 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187565185
Vraag ik me ook wel eens af TS. Het lijkt zelfs dat mensen standaard een zonnebril opzetten zodra ze in de auto stappen :')
pi_187566917
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:45 schreef leolinedance het volgende:
Vraag ik me ook wel eens af TS. Het lijkt zelfs dat mensen standaard een zonnebril opzetten zodra ze in de auto stappen :')
Yep blijkbaar iedereen zwakke blauwe oogjes dus beetje zon betekent zonnebril. Beetje zelfde als al die mensen met hooikoorts. Allergisch voor de natuur.... 5000 jaar geleden hadden ze het niet.
pi_187567091
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Yep blijkbaar iedereen zwakke blauwe oogjes dus beetje zon betekent zonnebril. Beetje zelfde als al die mensen met hooikoorts. Allergisch voor de natuur.... 5000 jaar geleden hadden ze het niet.
Al de 2e keer dat ik dat lees over blauwe ogen. Heeft dat er invloed op? Want ik heb blauwe ogen maar gebruik dus maar heel weinig een zonnebril.
pi_187568243
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Al de 2e keer dat ik dat lees over blauwe ogen. Heeft dat er invloed op? Want ik heb blauwe ogen maar gebruik dus maar heel weinig een zonnebril.
Ik las dat ook voor het eerst in dit topic maar heb zelf geen blauw ogen dus weet het niet :')
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 juni 2019 @ 19:20:41 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187568530
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, 5000 jaar geleden, waren de mensen die die oogziekte hebben die ik heb allang blind geweest. Best handig, heb je ook geen zonnebril nodig. 8)7
pi_187568993
quote:

hoe beschadig je een oog door de zon? :o
pi_187569064
quote:
Op zondag 23 juni 2019 19:20 schreef qltel het volgende:
Nee, 5000 jaar geleden, waren de mensen die die oogziekte hebben die ik heb allang blind geweest. Best handig, heb je ook geen zonnebril nodig. 8)7
:{w

pi_187569183
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

1. klap de pootjes open
2. zet hem op

8)7
Ik ken ze wel. Je hebt dan categorieën, van 0 (decoratief) tot IV (felle zon), en bij die laatste mag je niet mee autorijden, stond idd op het kaartje dat aan de bril hing.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 23 juni 2019 @ 20:03:45 #89
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187569289
Ik snap juist nooit hoe mensen zonder zonnebril kunnen autorijden als het zo zonnig is.
Don't let my username fool you...
  zondag 23 juni 2019 @ 21:14:35 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187570332
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:03 schreef Metalfreak het volgende:
Ik snap juist nooit hoe mensen zonder zonnebril kunnen autorijden als het zo zonnig is.
Gewoon klep naar beneden (afhankelijk waar de zon staat) en gaan.
  zondag 23 juni 2019 @ 21:39:34 #91
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_187570841
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja, mensen met blauwe ogen zijn gevoeliger voor zonlicht. Ik heb blauwe ogen en op zo'n dag als vandaag heb ik in de auto altijd de zonnebril op. Mijn vader heeft bruine ogen en die heeft echt zelden een zonnebril op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 23 juni 2019 @ 21:51:41 #92
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187571086
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gewoon klep naar beneden (afhankelijk waar de zon staat) en gaan.
Dan heb je nog heel veel last van reflecties en schitteringen. Met een gepolariseerde zonnebril zie je echt zoveel meer.
pi_187571130
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, mensen met blauwe ogen zijn gevoeliger voor zonlicht. Ik heb blauwe ogen en op zo'n dag als vandaag heb ik in de auto altijd de zonnebril op. Mijn vader heeft bruine ogen en die heeft echt zelden een zonnebril op.
Zoveel zal het ook niet schelen, ken zat mensen met blauwe ogen die ik nog nooit een zonnebril heb zien dragen.
pi_187575613
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:03 schreef Metalfreak het volgende:
Zoals deze dagen.
pi_187575617
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Kolder. Je iris vangt het licht niet op he.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:07:59 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187590792
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef fespo het volgende:

[..]

hoe beschadig je een oog door de zon? :o
Als 12 jarig knulletje op de middellandse zee een catamaran over de kop raggen en niet meer overeind krijgen, en dan een uurtje of 4 in de schittering van het water turen naar hulp. netvlies verpiept, week lang blind geweest aan dat oog, en door een mirakel genezen.. heb er alleen een soort van littekenweefsel in mijn oog aan overgehouden waardoor het een beetje mongolisch reageert op licht, heb ik verder geen last van op zich, alleen fel licht voelt voor mijn linker oog aan alsof ik acuut een lasoog krijg. Kan dat op zich wel negeren, maar dan krijg ik een soort migraine aanval waar je echt bijna van gaat janken.
Ook in een donkere kamer alleen een TV aan zetten is niet fijn; er moet daar in de buurt ergens diffuus licht zijn, anders gaat het mis.

Sjit heppens.
pi_187591964
Ik heb nooit een zonnebril op, in licht omstandigheden zoals op het water of wandelen door de polder draag ik wel vaak een klep (zonder petje). Dat houdt een hoop licht weg uit je ogen en je hebt wel het volle zicht. Die zelfde klep is ook erg handig met regen, dan houdt het water uit je ogen.
pi_187592049
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als 12 jarig knulletje op de middellandse zee een catamaran over de kop raggen en niet meer overeind krijgen, en dan een uurtje of 4 in de schittering van het water turen naar hulp.
Oef
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:22:34 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187592059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik draag ontzettend vaak een zonnebril, ik vind licht vaak al heel fel.
En je hebt speciale categorieën zonnebril, je moet niet gaan autorijden met een skibril op, schijnbaar, maar categorie 2 of 3 moet prima kunnen. Het is een stuk rustiger voor m'n ogen.En ik ben een ukkepuk ofzo, want ik heb de zon regelmatig recht in m'n giegel :D
Dit. Ik ben overigens wel klein.
Ook buiten de auto draag ik trouwens bijna altijd een zonnebril. Fel licht, pollen in de lucht... Genoeg redenen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:51:39 #100
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187592326
Gisteren dankzij dit topic nog eens geprobeerd met het verschil tussen met en zonder zonnebril. Zonder zonnebril heel veel last van reflecties in de voorruit, veel last van breking van het licht door de pollen en zooi op de voorruit. Zonnebril op: drie keer zoveel zicht omdat je veel minder reflecties hebt en je hoeft niet zo te knijpen met de ogen vanwege het veel te felle licht.

Ik snap dus echt niet hoe iemand zonder kan rijden met dit weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')