abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:54:01 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187369358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

in de lucht kijken voor je werk?
wat zie je dan :P

kan je verklappen dat het alleen nog maar meer lucht is

Vliegende troep.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187369699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:

Dat is ook een beetje mijn punt, je ziet toch minder met een zonnebril en verlichting zie je ook minder goed. Oke, met een goede bril is het vrij minimaal (en ik draag zelf ook een normale bril) maar toch merk ik wel wat verschil. Ik zou zeker geen bril dragen als de zon echt niet schijnt zoals vandaag (hier in NH tenminste) maar zag toch iemand met zonnebril op in de auto.
Dat je minder goed ziet geld echt alleen voor van die hele goedkope zonnebrillen die alleen maar verduisteren.
Een goede zonnebril geschikt voor autorijden (dus die niet teveel verduistert) heeft als belangrijkste functie schitteringen te verminderen en contrast te verhogen. Je ziet verlichting en dergelijke dus juist BETER met een zonnebril.

Ik draag een zonnebril in de auto juist als het bewolkt is en de gehele lucht fel wit is. Zonder bewolking en niet met de zon van voren heb ik daar niet zo’n last van en heb ik ‘m vaak niet op.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:52 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187369726
Ik rij bijna altijd met zonnebril, is wel zo fijn voor mijn (blauwe) ogen. Ik rij ook altijd zonder jas, terwijl heel veel mensen een jas aan hebben in de auto.

Kan ik echt niet tegen. _O- Misschien moet ik daar eens een topic over openen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:33:01 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187369853
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:22 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rij bijna altijd met zonnebril, is wel zo fijn voor mijn (blauwe) ogen. Ik rij ook altijd zonder jas, terwijl heel veel mensen een jas aan hebben in de auto.

Kan ik echt niet tegen. _O- Misschien moet ik daar eens een topic over openen.
Ik vind een jas aan in de auto ook drama, maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.
Uiteraard met een Ray-Ban Cockpit op (met roze glazen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:12:22 #30
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_187370567
Ik rij overdag bijna altijd met een zonnebril op. Ik hoef dan niet te knijpen met m'n ogen en dat is gewoon prettiger
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:14:42 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187370604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:33 schreef Leandra het volgende:
Ik vind een jas aan in de auto ook drama
^O^
quote:
maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.
Zonnedak ... of hele dak!? :o Dat laatste is wel bikkel natuurlijk.

Ik haat cabrio's though. a) Ik word gescalpeerd in die dingen. b) Het is een uitermate nutteloze carrosserievorm boven de 50ste breedtegraad. :P
quote:
Uiteraard met een Ray-Ban Cockpit op (met roze glazen).
8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_187372366
Ik heb nooit een zonnebril op in de auto maar denk wel heel vaak:"ik zou eens een goed exemplaar voor in de auto aan moeten schaffen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_187373061
Heb de zonnebril heel weinig op. Soms vind ik het wel fijn. Heb er een op sterkte met gepolariseerde glazen.
Jas altijd uit als ik langer dan 30 min. in de auto zit.
pi_187373647
Ik heb altijd een zonnebril op omdat ik heel snel last heb van de weerkaatsing van de zon. Van andere auto’s en ramen maar vooral als de zon op mijn motorkap weerkaatst.

(Dit is geen grap! Van topgear:
On the bonnet are two massive ridges that reflect the glare of the sun directly into the driver’s eyes. Now, Ford’s engineers must have noticed this when they tested the car in the vast, unending blueness of the Arizona desert. And they must have said afterwards: “Hank. We can’t see where we are going because of those ridges.”
And then there will have been a meeting at which someone must have stood up and said: “We take your point, Bud, but those ridges look good, so they’re staying.”)

Op straat lopend heb je hier minder last van en is het natuurlijk ook net wat minder gevaarlijk als je even verblind wordt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:20:13 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187376060
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

^O^
[..]

Zonnedak ... of hele dak!? :o Dat laatste is wel bikkel natuurlijk.

Ik haat cabrio's though. a) Ik word gescalpeerd in die dingen. b) Het is een uitermate nutteloze carrosserievorm boven de 50ste breedtegraad. :P
[..]

8-)
Cabrio idd.
Ik zag gisteren in m'n foto's dat we in februari al open gereden hadden, dus niet helemaal nutteloos ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:33 #36
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_187376286
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Tailless het volgende:
Ik vind een gepolariseerde zonnebril heerlijk in de auto
Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.

Polarisatie reduceert hinderlijke lichtvlekken van reflecterende oppervlakken en nat wegdek.

Bruin glas filtert licht in de kortere golflengten (violet en blauw) eruit. Licht met een korte golflengte verstrooit veel meer en verslechtert het zicht. Rood en groen blijven ongefilterd en dus prima zichtbaar.

Beide dingen zorgen ervoor dat het een stuk rustiger is voor de ogen.
pi_187376401
Goed topic ik ben dus toch niet de enige. Ik heb ook nooit een zonnebril op alleen op de motor maar dat is meer om de vliegjes tegen te houden.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_187377273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:30 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.

Polarisatie reduceert hinderlijke lichtvlekken van reflecterende oppervlakken en nat wegdek.

Bruin glas filtert licht in de kortere golflengten (violet en blauw) eruit. Licht met een korte golflengte verstrooit veel meer en verslechtert het zicht. Rood en groen blijven ongefilterd en dus prima zichtbaar.

Beide dingen zorgen ervoor dat het een stuk rustiger is voor de ogen.
Precies. Een zonnebril met de juiste glazen verhoogt daarmee indirect een klein beetje de verkeersveiligheid.

Daarentegen kan een zonnebril met de verkeerde glazen het contrast van verkeers-kleuren juist verminderen. En daarmee de verkeersveiligheid verslechteren.
pi_187380840
Ik doe altijd een aviator met spiegelende glazen op en dan ga ik bumperkleven en iedereen afsnijden. :7

Nee, ik doe eigenlijk zelden een zonnebril op. Alleen als het heel mooi weer is en de zon staat laag of komt tijdens de rit laag te staan.
  woensdag 12 juni 2019 @ 22:04:52 #40
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_187395955
Het kijkt rustiger en aangezien mijn zonnebril op sterkte is, heb ik meteen twee in één. Als ik moet kiezen tussen mijn gewone bril of zonnebril, ga ik voor de zonnebril. :P
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_187395971
Dat staat gewoon tof
pi_187436006
Veel mensen doen dit omdat ze het stoer vinden staan.
pindazakje
pi_187438183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat snap ik, daarom stel ik de vraag :') Want als ik op straat loop zie ik niet 9 van de 10 met zonnebril maar in de auto wel.
Simpel zon reflecteer in je ogen. (zeker bij laag staande zon)
Hoe kleine de persoon hoe meer las je er van heb.
Trouwens je heb ook mee kleurende glazen die donker worden.

Zelf heb ik 3 brillen.
Zonnen bril goed gekeurd anwb
Nachtbril
gewone bril met mee kleurende glazen voor buiten.
Alle 3 op sterkte .
pi_187439993
Voor mij dé reden: gepolariseerde glazen! Halen overal de schittering weg :)
pi_187453597
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
  zondag 16 juni 2019 @ 18:32:15 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187457136
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
Ghehe, probeer eens een Oakley ;)

Maar.. Serengeti is een goede 2e.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juni 2019 @ 11:11:36 #47
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187466618
Ik kan niet tegen fel licht, zelfs als het bewolkt is zit ik lekker met een zonnebril in de auto. anders zit ik continu te knijpen met mn ogen wat nog irritanter is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:42:39 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187488485
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Dit. Heb er drie. :)

quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:

Ghehe, probeer eens een Oakley ;)

Maar.. Serengeti is een goede 2e.
Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187491297
Ben zelf 1,98 en heb vaak een zonnebril nodig
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:10:45 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187500355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit. Heb er drie. :)
[..]

Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.
Oakley heeft maar 40 lensopties ofzo, dus beetje lastig te verdedigen stelling.
VR28 is de lenskleur die Serengeti's billen schopt, zelfs non-pol. Ik heb er 3 in VR28.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')