quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
in de lucht kijken voor je werk?
wat zie je dan
kan je verklappen dat het alleen nog maar meer lucht is
Dat je minder goed ziet geld echt alleen voor van die hele goedkope zonnebrillen die alleen maar verduisteren.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is ook een beetje mijn punt, je ziet toch minder met een zonnebril en verlichting zie je ook minder goed. Oke, met een goede bril is het vrij minimaal (en ik draag zelf ook een normale bril) maar toch merk ik wel wat verschil. Ik zou zeker geen bril dragen als de zon echt niet schijnt zoals vandaag (hier in NH tenminste) maar zag toch iemand met zonnebril op in de auto.
Ik vind een jas aan in de auto ook drama, maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:22 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rij bijna altijd met zonnebril, is wel zo fijn voor mijn (blauwe) ogen. Ik rij ook altijd zonder jas, terwijl heel veel mensen een jas aan hebben in de auto.
Kan ik echt niet tegen.Misschien moet ik daar eens een topic over openen.
quote:
Zonnedak ... of hele dak!?quote:maar gezien wel de 12-graden-regel hanteren (minstens 12 graden en zonnig = dak open), wil het toch wel eens gebeuren dat ik met jas aan in de auto zit.
quote:Uiteraard met een Ray-Ban Cockpit op (met roze glazen).
Cabrio idd.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Zonnedak ... of hele dak!?Dat laatste is wel bikkel natuurlijk.
Ik haat cabrio's though. a) Ik word gescalpeerd in die dingen. b) Het is een uitermate nutteloze carrosserievorm boven de 50ste breedtegraad.
[..]
Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Tailless het volgende:
Ik vind een gepolariseerde zonnebril heerlijk in de auto
Precies. Een zonnebril met de juiste glazen verhoogt daarmee indirect een klein beetje de verkeersveiligheid.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit. Voornamelijk voor in de auto heb ik een zonnebril met polariserende, bruine glazen.
Polarisatie reduceert hinderlijke lichtvlekken van reflecterende oppervlakken en nat wegdek.
Bruin glas filtert licht in de kortere golflengten (violet en blauw) eruit. Licht met een korte golflengte verstrooit veel meer en verslechtert het zicht. Rood en groen blijven ongefilterd en dus prima zichtbaar.
Beide dingen zorgen ervoor dat het een stuk rustiger is voor de ogen.
Simpel zon reflecteer in je ogen. (zeker bij laag staande zon)quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat snap ik, daarom stel ik de vraagWant als ik op straat loop zie ik niet 9 van de 10 met zonnebril maar in de auto wel.
Ghehe, probeer eens een Oakleyquote:Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
Dit. Heb er drie.quote:Op zondag 16 juni 2019 14:12 schreef jakob558 het volgende:
Ik draag heel vaak een Serengeti-bril. Geweldig, wil nooit meer iets anders. Vermindert schittering en ongewenste reflecties, verhoogt contrast. Maakt het beeld heel rustig, wat ik ook zonder felle zon heel fijn vind. Kan het iedereen aanraden, kost wat maar dan heb je ook wat.
Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
Ghehe, probeer eens een Oakley
Maar.. Serengeti is een goede 2e.
Oakley heeft maar 40 lensopties ofzo, dus beetje lastig te verdedigen stelling.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit. Heb er drie.
[..]
Heb ooit een Oakley gekregen. Een keer opgehad en weggegeven. Kan echt niet tippen aan Serengeti.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |