Omdat jij ze hebt? Of heb je daadwerkelijk een objectieve onderbouwing?quote:Op woensdag 19 juni 2019 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
VR28 is de lenskleur die Serengeti's billen schopt
Ik heb zoals gezegd, een beschadigd oog wat daardoor hypergevoelig is voor licht, en de demping van een Serengeti is volgens mijn oog gewoon minder.. heel simpel te testen door ze na elkaar op te zetten, dan heb ik á la seconde meer pijn in dat oog als met een Oakley.. Diverse opticiëns die beiden verkopen bevestigden dat trouwens..quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat jij ze hebt? Of heb je daadwerkelijk een objectieve onderbouwing?
Een klein detail waarom je zo goed als zeker geen gelijk hebt: alle lenzen van Serengeti zijn photochromatic en bij jouw hysterische VR28-lens kom ik dat niet tegen. Sterker nog, het lijkt er op dat er maar een handjevol photochromatic Oakley-lenzen bestaan. Alleen maar donker maakt een zonnebril niet goed. In ieder geval niet goed genoeg voor mij. En door de blauw-filter geldt 'contrastverhogend' ook voor alle Serengeti-lenzen.
Ok, dus wat je eigenlijk bedoelde te zeggen is dat Oakley donkerdere glazen heeft. Dat zal zo zijn. Het leek even dat je beweerde dat Oakley beter is.quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb zoals gezegd, een beschadigd oog wat daardoor hypergevoelig is voor licht, en de demping van een Serengeti is volgens mijn oog gewoon minder.. heel simpel te testen door ze na elkaar op te zetten, dan heb ik á la seconde meer pijn in dat oog als met een Oakley.. Diverse opticiëns die beiden verkopen bevestigden dat trouwens..
Nee joh, ik zou niet durven.quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, dus wat je eigenlijk bedoelde te zeggen is dat Oakley donkerdere glazen heeft. Dat zal zo zijn. Het leek even dat je beweerde dat Oakley beter is.
quote:
quote:Op zondag 16 juni 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe, probeer eens een Oakley
Maar.. Serengeti is een goede 2e.
Da's toch een mening? of ben ik nou gestoord? of moet ik dat er voortaan bij elke post speciaal voor jou bij zetten?quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]![]()
[ afbeelding ]
Mooier!
'Is' versus 'vind'. Dat weet zelfs jij wel.quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
Da's toch een mening? of ben ik nou gestoord?
Jij vindt het een Ray-Ban wannabee. Het is het niet. Het is namelijk een Serengeti. De Koning onder de zonnebrillen (en dat zeggen mijn opticiens).quote:En nee, das een Ray-Ban wannabe.
Koningen gaan dood; de Oakley-goden wachten rustig af.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Is' versus 'vind'. Dat weet zelfs jij wel.
[..]
Jij vindt het een Ray-Ban wannabee. Het is het niet. Het is namelijk een Serengeti. De Koning onder de zonnebrillen (en dat zeggen mijn opticiens).
Fijne avond.![]()
Ik wilde ook een bril maar het blijkt dat je daar weinig aan hebt bij het autorijden, tenzij je een cabrio hebt. Beter neem je gewoon polaroidlenzen(heeft Setengeti overigens ook). Blauwfilter is voor computerschermen, kun je ook niks mee in de auto.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat jij ze hebt? Of heb je daadwerkelijk een objectieve onderbouwing?
Een klein detail waarom je zo goed als zeker geen gelijk hebt: alle lenzen van Serengeti zijn photochromatic en bij jouw hysterische VR28-lens kom ik dat niet tegen. Sterker nog, het lijkt er op dat er maar een handjevol photochromatic Oakley-lenzen bestaan. Alleen maar donker maakt een zonnebril niet goed. In ieder geval niet goed genoeg voor mij. En door de blauw-filter geldt 'contrastverhogend' ook voor alle Serengeti-lenzen.
Hoezo? Ik denk dat ik in de auto mijn zonnebrillen misschien 10% van de dagen niet draag.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:34 schreef Lunatiek het volgende:
Ik wilde ook een bril maar het blijkt dat je daar weinig aan hebt bij het autorijden, tenzij je een cabrio hebt.
Waarom zijn polaroid lenzen beter dan polaroid glazen volgens jou?quote:Beter neem je gewoon polaroidlenzen(heeft Setengeti overigens ook).
Ze noemen het officieel anders (Spectral Control). Komt er op neer dat blauw licht meer wordt uitgefilterd en dat werkt contrastverhogend (want blauw licht is heel diffuus). Is dus juist heel erg geschikt in de auto. Is in de basis hetzelfde effect als een bril met gele glazen dragen.quote:Blauwfilter is voor computerschermen, kun je ook niks mee in de auto.
Aangezien Serengeti voldoende keuze heeft in monturen, zal dat geen probleem zijn. Maar is een kwestie van smaak.quote:Montuur maakt geen reet uit. Als het er strak uit moet zien, koop je een montuur dat bij je gezicht past.
Omdat fotochromatisch reageert op uv straling en dat wordt tegengehouden door de ramen van je auto.quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat ik in de auto mijn zonnebrillen misschien 10% van de dagen niet draag.
Een zonnebril bestaat uit een montuur en lenzen. De lenzen kunnen van glas of plastic zijn.quote:[..]
Waarom zijn polaroid lenzen beter dan polaroid glazen volgens jou?
Gele lenzen heb je overdag niet zoveel aan.quote:[..]
Ze noemen het officieel anders (Spectral Control). Komt er op neer dat blauw licht meer wordt uitgefilterd en dat werkt contrastverhogend (want blauw licht is heel diffuus). Is dus juist heel erg geschikt in de auto. Is in de basis hetzelfde effect als een bril met gele glazen dragen.
Wordt verminderd door autoramen, niet tegengehouden. Zie geen onderbouwing hier waarom een zonnebril in een auto niet werkt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:07 schreef Lunatiek het volgende:
Omdat fotochromatisch reageert op uv straling en dat wordt tegengehouden door de ramen van je auto.
Maar waarom zijn lenzen dan beter dan een zonnebril? Ik draag trouwens al lenzen en twee paar gaat niet passen, denk ik.quote:Een zonnebril bestaat uit een montuur en lenzen. De lenzen kunnen van glas of plastic zijn.
Ja, hoor. Zeker bij diffuus licht. Het was slechts een vergelijk. Serengeti zonnebrillen werken gewoon goed.quote:Gele lenzen heb je overdag niet zoveel aan.
Ik heb het over lenzen, niet over contactlenzen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar waarom zijn lenzen dan beter dan een zonnebril? Ik draag trouwens al lenzen en twee paar gaat niet passen, denk ik.
Die fout zit er inmiddels zó ingebakken, dat ik een tijd geleden bij de opticiën een set lenzen had laten slijpen voor één van mijn RX frames, en toen ik ze op kwam halen en zei dat ik mijn lezen op kwam halen, dat ze ook in de lade met contactlenzen gingen zoeken..quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik heb het over lenzen, niet over contactlenzen.
Geslepen glas heet een lens.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die fout zit er inmiddels zó ingebakken, dat ik een tijd geleden bij de opticiën een set lenzen had laten slijpen voor één van mijn RX frames, en toen ik ze op kwam halen en zei dat ik mijn lezen op kwam halen, dat ze ook in de lade met contactlenzen gingen zoeken..
Brillenglazen heten toch echt lenzen.. zoals het eerder werd uitgelegd was perfect.. je hebt ze in glas en in kunststof. die passen niet in je ogen, maar in een montuur.
Die dingen voor in je ogen heten idd contactlenzen.. het is een lens die je voor je oog plaatst, en die contact maakt met je oogbol. Een brillenglas is eigenlijk een niet-contactlens
Kan ook plastic zijn of edelsteen a als beryl.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Geslepen glas heet een lens.
Tint zonnebril te zwaar is mag je er niet auto mee rijden. Maar jij rijd vast geen 5000km per week? Rustige ogen zijn wel fijnquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Het verbaast me altijd dat zoveel mensen een zonnebril dragen in de auto. Misschien komt het omdat ik lang ben, maar ik heb nooit de zon in m'n ogen en hoef die klep ook nauwelijks te gebruiken. En zelfs dan vind ik het alleen noodzakelijk als het echt een zonnige dag is (of in de cabrio).
Maar wat ik ook vaak genoeg zie is dat mensen met regen en bewolkt weer ook gewoon een zonnebril dragen. Why?!
Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden
Lenzen hebben scherpte. Dus bij een gewone zonnebril heet het geen lenzen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik heb het over lenzen, niet over contactlenzen.
quote:Een lens is een doorzichtig voorwerp – veelal van glas, maar ook wel van heldere kunststof – waarmee lichtbundels convergent dan wel divergent kunnen worden gemaakt. De meeste lenzen zijn zogenaamde sferische lenzen, dat wil zeggen lenzen met twee bolvormige oppervlakken. Daarnaast zijn er ook cilindrische en nog andere lenzen, alsmede combinaties hiervan.
Ik denk het niet, niet heel praktisch; een zonnebril moet je kunnen afzetten als je bijvoorbeeld ergens naar binnen loopt.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er eigenlijk ook zonnebril contactlenzen?
Niet per se.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lenzen hebben scherpte. Dus bij een gewone zonnebril heet het geen lenzen.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |