Precies, niet elk oog reageert overal hetzelfde op.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Alleen omdat jij nooit last hebt van zon in je ogen betekent het niet dat anderen dat niet hebben?
Dat snap ik, daarom stel ik de vraagquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Alleen omdat jij nooit last hebt van zon in je ogen betekent het niet dat anderen dat niet hebben? Moeilijk te bedenken?
Ik kan me niet herinneren ooit een handleiding bij een (zonne)bril gekregen te hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden
Ik kan echt niet zonder zonnebril in de auto. Heb al heel snel dat het licht irriteert omdat het te fel is, bijvoorbeeld op een dag als vandaag ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Het verbaast me altijd dat zoveel mensen een zonnebril dragen in de auto. Misschien komt het omdat ik lang ben, maar ik heb nooit de zon in m'n ogen en hoef die klep ook nauwelijks te gebruiken. En zelfs dan vind ik het alleen noodzakelijk als het echt een zonnige dag is (of in de cabrio).
Maar wat ik ook vaak genoeg zie is dat mensen met regen en bewolkt weer ook gewoon een zonnebril dragen. Why?!
Ik kan me herinneren dat ik ooit een zonnebril kocht en in de handleiding stond niet gebruiken bij auto rijden
Oke, maar dan draag je die zonnebril sowieso ook altijd als je buiten bent?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik kan echt niet zonder zonnebril in de auto. Heb al heel snel dat het licht irriteert omdat het te fel is, bijvoorbeeld op een dag als vandaag ook.
Het was dan ook een mooie Oakleyquote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit een handleiding bij een (zonne)bril gekregen te hebben.
Ik bedoel wat staat daar in?
1. klap de pootjes open
2. zet hem op
Dat is ook een beetje mijn punt, je ziet toch minder met een zonnebril en verlichting zie je ook minder goed. Oke, met een goede bril is het vrij minimaal (en ik draag zelf ook een normale bril) maar toch merk ik wel wat verschil. Ik zou zeker geen bril dragen als de zon echt niet schijnt zoals vandaag (hier in NH tenminste) maar zag toch iemand met zonnebril op in de auto.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:45 schreef nanuk het volgende:
Nooit een zonnebril op, hooguit een zonneklepje zoals bij een baseballcap. Werkt net zo goed en je blikveld blijft lekker ruim.
Als ik loop? Ja dan meestal ook. Ik vind dit licht van vandaag al fel.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oke, maar dan draag je die zonnebril sowieso ook altijd als je buiten bent?
[..]
in de lucht kijken voor je werk?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb umm.. Dertig Oakleys ofzo, dus ja, dan moet je er ook wat mee heah
Ik heb een beschadigd oog (door de zon, ooit intern verbrand geweest) en dat is hypergevoelig voor fel licht, dus ik heb bijna standaard een zonnebril op, en dan dus de hele dag.. Als ik dat niet doe krijg ik migraine aanvalletjes waar je echt van gaat janken..
Ik heb voor mijn werk (in de lucht kijken is mijn ding) een speciale laten maken met 90% glas met spiegelcoating. De fabrikant weigerde in eerste instantie om hem überhaupt te máken omdat hij echt gruwelijk donker is.. Als het moet kan ik daarmee direct in de zon kijken voor een paar minuten. Als ik ermee autorijd en je rijdt een tunnel in, zie je 0,niks meer.
Zonnebrillen zijn goeie sjit jonge!
Oh balen... maar er zitten ook voordelen aan, we zien minder van je gezicht.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een beschadigd oog (door de zon, ooit intern verbrand geweest) en dat is hypergevoelig voor fel licht, dus ik heb bijna standaard een zonnebril op, en dan dus de hele dag.. Als ik dat niet doe krijg ik migraine aanvalletjes waar je echt van gaat janken..
Oh wist inderdaad niet dat die gevoeliger daarvoor zijn. Ik heb groen/bruine ogen. Op zonnige dagen doe ik ook een zonnebril op hoor, merk de laatste jaren pas dat ik er iets meer last van krijg. Vroeger nooit nodig gehad. Maar dat is vooral buiten of als je fietst, maar in de auto eigenlijk niet omdat je toch achter glas enzo zit.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:10 schreef Salvad0R het volgende:
geen blauwe ogen hebben
niet weten van blauwe ogen en zon
Oh ja ik ook een klein beetjequote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:22 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook geen zonnebril, maar ik heb spleetogen.
Serieus? Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:10 schreef Salvad0R het volgende:
geen blauwe ogen hebben
niet weten van blauwe ogen en zon
https://www.nytimes.com/2009/01/20/health/20real.htmlquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |