abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 23:31:00 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187346556


Geboren uit het niet echt hebben van een vaste plek op FOK!: dit topic.

Voor iedereen die actief met sport en voeding bezig is. Met gezond zijn/worden/leven.

Slank&Dieet zijn voornamelijk gericht op gewicht verliezen.
SPT heeft eigen sporttopics.

In dit topic komen sport, voeding, en het inrichten van je leven samen. Er is ook ruimte voor het mentale aspect.
De plek voor zowel eetlijstjes, voedingsschema's, work-outs, sportschema's, tips, valkuilen, recepten, progressie en steun.

Leer van elkaar waar mogelijk, maar doe het voor jezelf.

Wees welkom & introduceer je zelf desnoods even (is leuk!)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 23:31:12 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187346562
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja daar begint t mee idd...ik ging er veel te lang vanuit dat hetzelf wel goed zou komen maar ben er het afgelopen jaar achtergekomen dat ik (op deze leeftijd :+) wel degelijk stil moet staan bij de keuzes die ik dagelijks maak.
Ja. Snap ik. Alleen ik vind dat ik al goed ga behalve dat ene onderdeel. Omdat ik al 3/4 keer per week naar de crossfitbox ga en veel fiets ben ik eigenlijk al gezond en ben ik tevreden. Dus dan gaat het om het esthetische. En daar wil ik best iets voor doen maar stelt in verhouding voor mij minder voor/heeft niet de noodzaak om mijzelf dingen te beletten.

Ik wil het in goed evenwicht maar ook niet huilen wanneer ik een chocochipcookie naar binnen gooi :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187346590
6 eieren perdag is geen probleem ?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 23:33:07 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187346598
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:32 schreef Geerd het volgende:
6 eieren perdag is geen probleem ?
Hooguit voor collegas :X
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187346619
Toevallig laatst zo een fit test gedaan via het werk, 20%vet...wel wat teveel zegmaar...
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 9 juni 2019 @ 23:37:33 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187346700
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:10 schreef Nadine26 het volgende:
2: meer bewegen, low impact. Wandelen is geweldig effectief. Alles wat high impact is (hardlopen, spinnen, etc.) is niet goed voor je spieren, maar gewoon in een aardig tempo doorwandelen werkt als een trein. Elke dag een uur, minimaal. Zeg: 10.000-12.000 stappen. Kost wat tijd, maar iedereen heeft wel ergens op de dag een uurtje, en bij voorkeur doe je het direct na je training en/of na het avondeten. Ik doe dit sinds ruim drie maanden en ben 4 kilo afgevallen.
Ja maar jij bent een vrouw en hij is een man
quote:
When it comes to strategies for losing fat the recommendation for women is to focus on exercises, specifically strength training over steady state cardio. Strength training will allow women to add muscle to their frames which is not only anabolic in itself, but will also help increase their existing levels of testosterone which will also help aid in fat loss.

For men, the focus should almost always be on nutrition. Since men have larger amounts of testosterone already, and likely carry more muscle mass as a result, they will generally want to focus on getting their eating in check. This will help lower their body fat especially when done in conjunction with a smart exercise program.
korte versie
langere versie (vanaf 6 min als hij daar niet start, 8:20 voor mannen)

[ Bericht 17% gewijzigd door hugecooll op 09-06-2019 23:44:04 ]
pi_187346790
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:31 schreef Renesite het volgende:
Ja. Snap ik. Alleen ik vind dat ik al goed ga behalve dat ene onderdeel. Omdat ik al 3/4 keer per week naar de crossfitbox ga en veel fiets ben ik eigenlijk al gezond en ben ik tevreden. Dus dan gaat het om het esthetische. En daar wil ik best iets voor doen maar stelt in verhouding voor mij minder voor/heeft niet de noodzaak om mijzelf dingen te beletten.

Ik wil het in goed evenwicht maar ook niet huilen wanneer ik een chocochipcookie naar binnen gooi :9
Is ook zo. Voor nu laat ik me motiveren door positieve feedback uit de flirtwereld, maar dat is geen houdbare basis voor de langere termijn. Op een gegeven moment zal ik spiergroei/onderhoud opgeven om met een normaler (socialer) dieet uitdijing dmv cardio tegen te gaan. Het schijnt trouwens ook zo zijn dat je je lichaam niet moet ontvreemden van lekkernijen... opdat zodra je er weer wat van 'snoept', je lichaam het nog weet te verwerken... Daarom neem ik nu om de week nog een stuk chocola iig :9.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 23:45:19 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187346859
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Is ook zo. Voor nu laat ik me motiveren door positieve feedback uit de flirtwereld, maar dat is geen houdbare basis voor de langere termijn. Op een gegeven moment zal ik spiergroei/onderhoud opgeven om met een normaler (socialer) dieet uitdijing dmv cardio tegen te gaan. Het schijnt trouwens ook zo zijn dat je je lichaam niet moet ontvreemden van lekkernijen... opdat zodra je er weer wat van 'snoept', je lichaam het nog weet te verwerken... Daarom neem ik nu om de week nog een stuk chocola iig :9.
De flirtwereld kent weinig prioriteit bij mij. Hooguit goed voor mijn ego :7 ! Ben in bezit van iemand die vind dat ik niks moet/hoef te wijzigen. Dat stelt ook gerust.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een vrouw en hij is een man
[..]

korte versie
langere versie (vanaf 6 min als hij daar niet start, 8:20 voor mannen)
Straks ff naar kijken. Thnks
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187346954
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:45 schreef Renesite het volgende:
De flirtwereld kent weinig prioriteit bij mij. Hooguit goed voor mijn ego :7 ! Ben in bezit van iemand die vind dat ik niks moet/hoef te wijzigen. Dat stelt ook gerust.
In dat opzicht knap dat je überhaupt zovaak sport. En slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 23:49:36 ]
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 23:57:14 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187347077
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In dat opzicht knap dat je überhaupt zovaak sport. En slim.
Stofjes. Voelt voor mezelf goed. Ego :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187347084
Dit is - by far - het beste stuk dat ik ben tegengekomen over afvallen:

https://bretcontreras.com/5-tips-for-leaning-out/
pi_187347097
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Stofjes. Voelt voor mezelf goed. Ego :+
Is (daarmee) ook beter voor de relatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 23:58:59 ]
pi_187347538
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een vrouw en hij is een man
[..]

korte versie
langere versie (vanaf 6 min als hij daar niet start, 8:20 voor mannen)
Interessant filmpje :) Nooit geweten dat cardio voor mannen nóg nuttelozer was dan voor vrouwen als het gaat om afvallen. Verder komt de theorie redelijk overeen met het stuk van Bret Contreras dat ik postte; de nadruk moet liggen op minder eten, niet op meer trainen/bewegen als je vet kwijt wilt raken.

Wel blijft het altijd lastig in hoe verre je je moet laten meeslepen door alle adviezen: gember, druiven, champignons, koolgroenten... ik slik trouwens wel sinds enige tijd (bij hoge uitzondering, want geen fan van supplementen) een DIM-supplement (koolgroenten) dat, zoals in dit filmpje ook wordt uitgelegd, het oestrogeen (en testosteron, bij mannen) niveau beter in balans zou brengen. Leek me wel het proberen waard. Geen idee of het werkt, maar ik las hier zoveel goede verhalen over dat ik het een kans wilde geven O-)
pi_187347696
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:45 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Interessant filmpje :) Nooit geweten dat cardio voor mannen nóg nuttelozer was dan voor vrouwen als het gaat om afvallen. Verder komt de theorie redelijk overeen met het stuk van Bret Contreras dat ik postte; de nadruk moet liggen op minder eten, niet op meer trainen/bewegen als je vet kwijt wilt raken.

Wel blijft het altijd lastig in hoe verre je je moet laten meeslepen door alle adviezen: gember, druiven, champignons, koolgroenten... ik slik trouwens wel sinds enige tijd (bij hoge uitzondering, want geen fan van supplementen) een DIM-supplement (koolgroenten) dat, zoals in dit filmpje ook wordt uitgelegd, het oestrogeen (en testosteron, bij mannen) niveau beter in balans zou brengen. Leek me wel het proberen waard. Geen idee of het werkt, maar ik las hier zoveel goede verhalen over dat ik het een kans wilde geven O-)
Zou dat ook gelden als je net begint met sporten en wat te zwaar bent...geld dat niet meer voor als je op 10/15% vet zit ...of minder
Ik zwaai naar dieren.
pi_187347871
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 01:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zou dat ook gelden als je net begint met sporten en wat te zwaar bent...geld dat niet meer voor als je op 10/15% vet zit ...of minder
Cardio kan sowieso nooit kwaad, dat staat voorop. En alle beetjes helpen. Cardio is uiteraard een manier om vet kwijt te raken, het is alleen niet de beste manier - je kunt je energie beter in krachttraining steken. Als je daarnaast goed naar je eetpatroon kijkt, valt daar nog meer (of feitelijk: de meeste) winst te behalen.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je het leuk vindt om te sporten, of dat nou cardio is, zumba-dansen of gewichtheffen.
pi_187348029
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een vrouw en hij is een man
[..]

korte versie
langere versie (vanaf 6 min als hij daar niet start, 8:20 voor mannen)
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:57 schreef Nadine26 het volgende:
Dit is - by far - het beste stuk dat ik ben tegengekomen over afvallen:

https://bretcontreras.com/5-tips-for-leaning-out/
Erg interessant allebei idd ^O^
Volg dat YouTube-kanaal nu ook. Duidelijke filmpjes zeg.
pi_187349182
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja... maar al dat werk though :/. Shake al 1 á 2 x p.d. + 1 scoop bij het ontbijt. Bende ook nog meenemen naar werk e.d.
Dan koop je 5 bekers en maak je 's zondags alles. :P
Maar als je 75gr eiwit moet supplementeren is er vast ook al wel wat te verbeteren aan de rest van je voeding. Want ik vind dat best veel.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_187349318
Wie heeft er tips wb voorbereiding voor mijn 13 km obstacle run zaterdag?
Goed eten, goed drinken, genoeg rust en niet teveel sporten, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_187350861
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In dat opzicht knap dat je überhaupt zovaak sport. En slim.
Het gewoon leuk vinden werkt mi doorgaans juist beter als motivatie dan een esthetische motivatie.
pi_187351491
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Het gewoon leuk vinden werkt mi doorgaans juist beter als motivatie dan een esthetische motivatie.
Of welke stofjes erbij loskomen iig ;P. BB'en is minus het resultaat namelijk alleen maar lijden.
pi_187351524
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 08:51 schreef V1z0R het volgende:
Dan koop je 5 bekers en maak je 's zondags alles. :P
Maar als je 75gr eiwit moet supplementeren is er vast ook al wel wat te verbeteren aan de rest van je voeding. Want ik vind dat best veel.
Mwa, 40 á 60g van de pakweg 120-140?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 12:13:22 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 12:31:06 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187351756
Bwegh sinds woensdagavond verkouden. Nu ist wel beetje klaar dus straks maar weer naar de gym (y)
pi_187351832
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mwa, 40 á 60g van de pakweg 120-140?
Misschien is mijn referentiekader ook wel wat scheef.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_187351871
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 09:09 schreef Lonaa het volgende:
Wie heeft er tips wb voorbereiding voor mijn 13 km obstacle run zaterdag?
Goed eten, goed drinken, genoeg rust en niet teveel sporten, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Ik weet niet hoe je schema er normaal gesproken uit zou zien, maar ik zou vrijdag in ieder geval een actieve rustdag nemen. En donderdag niet iets doen waar je zaterdag nog spierpijn van kan hebben.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 13:28:00 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187352408
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 11:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Het gewoon leuk vinden werkt mi doorgaans juist beter als motivatie dan een esthetische motivatie.
Sowieso
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187353451
Nou "sportschool" 2 dagen dichtgeweest, morgen weer beginnen !
Ik zwaai naar dieren.
pi_187353589
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Of welke stofjes erbij loskomen iig ;P. BB'en is minus het resultaat namelijk alleen maar lijden.
Lijden kan ook voor die stofjes zorgen. En lijden zorgt bij mij voor motivatie om cleaner te eten, want ik wil niet voor niets geleden hebben. :7 Work-out van vandaag was voor mij wel echt lijden, ging er ook met gezonde tegenzin heen:
quote:
AMRAP* (with a Partner) in 40 minutes
50 Burpees
400 meter Run
50 Kettlebell Swings (m:24 f:16 kg)
400 meter Run
50 Pull-Ups (alle varianten mogen)
400 meter Run
50 Push-Ups
400 meter Run
Split work between partners as needed. Run together.

*As many rounds/repetitions as possible
Mijn burpees gingen niet lekker vandaag, nam mijn rust niet -> inefficiëntere burpees -> nog meer buiten adem (en in mijn geval ook verkeerd ademhalen) -> nog inefficiëntere burpees. Tweede ronde heeft mijn partner een grotere workload qua burpees gedaan, godzijdank O+ De derde ronde niet gehaald op 400 m rennen na. :P

Kettlebellswings gingen door een sterkere onderrug en verbeterde heupmobiliteit trouwens welveel beter dan eerst. Eerder had ik na een tijdje nog weleens last van een soort kramp in mijn onderrug, heel veel (pijnlijke) spierspanning. Nu niet meer en kan daardoor ook makkelijk 16 kg, terwijl ik voorheen voor de zekerheid maar bij 12 kg bleef.

Over esthetica gesproken: mijn decolleté heeft een upgrade gekregen door het ontwikkelen van borstspiermassa. :)
pi_187353724
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Lijden kan ook voor die stofjes zorgen. En lijden zorgt bij mij voor motivatie om cleaner te eten, want ik wil niet voor niets geleden hebben. :7 Work-out van vandaag was voor mij wel echt lijden, ging er ook met gezonde tegenzin heen:
[..]

Mijn burpees gingen niet lekker vandaag, nam mijn rust niet -> inefficiëntere burpees -> nog meer buiten adem (en in mijn geval ook verkeerd ademhalen) -> nog inefficiëntere burpees. Tweede ronde heeft mijn partner een grotere workload qua burpees gedaan, godzijdank O+ De derde ronde niet gehaald op 400 m rennen na. :P

Kettlebellswings gingen door een sterkere onderrug en verbeterde heupmobiliteit trouwens welveel beter dan eerst. Eerder had ik na een tijdje nog weleens last van een soort kramp in mijn onderrug, heel veel (pijnlijke) spierspanning. Nu niet meer en kan daardoor ook makkelijk 16 kg, terwijl ik voorheen voor de zekerheid maar bij 12 kg bleef.

Over esthetica gesproken: mijn decolleté heeft een upgrade gekregen door het ontwikkelen van borstspiermassa. :)
Ik zwaai naar dieren.
pi_187353811
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oké
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187353827
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Oké
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 15:39:12 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187353941
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:00 schreef Geerd het volgende:
Nou "sportschool" 2 dagen dichtgeweest, morgen weer beginnen !
Herkenbaar. In twee dagen dichtgegroeid ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187353986
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:39 schreef Renesite het volgende:

[..]

Herkenbaar. In twee dagen dichtgegroeid ;(
Vreet en zuip weekend gehad ?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 16:47:08 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187354888
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vreet en zuip weekend gehad ?
Nee, dat gevoel geeft twee dagen niet sporten altijd ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187355261
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, dat gevoel geeft twee dagen niet sporten altijd ;) !
Whehe op die manier...zo slecht is dat niet eens denk ik 2 dagen keer rust
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 17:16:42 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187355427
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:09 schreef Geerd het volgende:

[..]

Whehe op die manier...zo slecht is dat niet eens denk ik 2 dagen keer rust
Nee joh. Maar normaliter zijn de sportdagen maandag/woensdag en ene combi tussen vrijdag/zat/zon. Dus helemaal [.error:help?!! ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:09:28 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187366935
Ik heb gewoon doorgetrained maar dan nog was het een beetje een sociaal weekendje met lekker eten. Wel quality time en dat is ook wat waard, dagen zoals ze niet te vaak voorbij komen.
Natuurlijk wel 2kg aan vocht erbij op de weegschaal en 1.5m rond de gordel in de spiegel maar voor estethics hoef ik het toch niet te doen.

Volgend weekend nog een gecombineerd sportief/ B:)B -weekend.
Ga proberen mij in te houden op de drankjes maar drinkende-ik kennende stel ik mijzelf wel weer teleur. _O-

Daarna is het weer een tijdje "normaal" .
Blessures zijn allemaal zo goed als over, zondag weer pijnloos kunnen Benchen en gisteren weer kunnen Deadliften. :7
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:24:02 #37
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187367044
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:10 schreef Nadine26 het volgende:

2: meer bewegen, low impact. Wandelen is geweldig effectief. Alles wat high impact is (hardlopen, spinnen, etc.) is niet goed voor je spieren, maar gewoon in een aardig tempo doorwandelen werkt als een trein. Elke dag een uur, minimaal. Zeg: 10.000-12.000 stappen. Kost wat tijd, maar iedereen heeft wel ergens op de dag een uurtje, en bij voorkeur doe je het direct na je training en/of na het avondeten. Ik doe dit sinds ruim drie maanden en ben 4 kilo afgevallen.
Wandelen is sowieso fantastisch, is het niet voor de active recovery dan is het wel voor de geest.
Helemaal bij mij op de Veluwe, totale stilte op de natuur na.
Overal vogels, af en toe een bulkend rot zwijnen in de verte.
Ik dacht dat ik in training veel rust vond maar sinds ik om de dag of soms dagelijks een rondje door het bos of over de hei doe verneem ik juist dat werk en focus op voeding en training een chaos van mij maakt, en dat ik dat in perspectief en orde plaats op de momenten dat ik alleen ben in de natuur.

Telefoon alleen op zak voor nood en zeer zelden het vastleggen van mooie momenten. Het hoeft niet eens lang te zijn, maar gewoon een half uur tot een uur zonder de dagelijkse ruis O+
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_187368949
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:09 schreef Rauw. het volgende:
maar voor estethics hoef ik het toch niet te doen.
Hoezo? Als je bepaalde prestatiedoelen haalt zul je op dat gebied ook wel vooruitgang boeken, ook als dat niet je doel is. Tenzij je alleen de beach boy look mooi vindt en je daar ver van verwijderd bent. :+ Zelf vind ik elk visueel teken van in betere fysieke conditie zijn iig tellen als esthetische vooruitgang. :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wandelen is sowieso fantastisch, is het niet voor de active recovery dan is het wel voor de geest.
Helemaal bij mij op de Veluwe, totale stilte op de natuur na.
Overal vogels, af en toe een bulkend rot zwijnen in de verte.
Ik dacht dat ik in training veel rust vond maar sinds ik om de dag of soms dagelijks een rondje door het bos of over de hei doe verneem ik juist dat werk en focus op voeding en training een chaos van mij maakt, en dat ik dat in perspectief en orde plaats op de momenten dat ik alleen ben in de natuur.

Telefoon alleen op zak voor nood en zeer zelden het vastleggen van mooie momenten. Het hoeft niet eens lang te zijn, maar gewoon een half uur tot een uur zonder de dagelijkse ruis O+
Zelfde ervaring hier. Ik kom niet altijd even makkelijk in slaap, omdat ik mentaal gewoon aan blijf. Sporten heeft wel een enigszins positieve invloed, maar wandelend wordt er heel veel op een rijtje gezet en verwerkt in mijn hoofd.

Mentale onrust (en dat zijn niet per se emoties of stress) is bij mij ook de motor achter cravings, en dat is ongeacht of ik wel/geen trek heb.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:23 #39
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187369164
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoezo? Als je bepaalde prestatiedoelen haalt zul je op dat gebied ook wel vooruitgang boeken, ook als dat niet je doel is. Tenzij je alleen de beach boy look mooi vindt en je daar ver van verwijderd bent. :+ Zelf vind ik elk visueel teken van in betere fysieke conditie zijn iig tellen als esthetische vooruitgang. :7

Ik heb veel los vel. Daar is weinig eer meer aan te behalen.
Ik train voor prestatie.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:33 #40
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187369167
Mwah, niet helemaal eens met dat íeder visueel teken van fysieke conditie een positief iets is. Gespierde/getonede schouders zijn helemaal prima, maar met hoe ze nu zijn, ga ik er niet bewust op trainen, zeg maar. :')

Al moet ik dan voor het mooie/efficiënte wel echt wat gaan doen aan m'n ROM, vooral in die regio. Binnenkort maar even op snor naar wat oefeningen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187369209
Pooh ging weer lekker 30 min crosstrainer en 6 km hardlopen in 35 min.30 nog even gezwommen..
Morgen krachttraining...nu op de bank :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_187369558
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik heb veel los vel. Daar is weinig eer meer aan te behalen.
Ik train voor prestatie.
Tja het is niet op de voorpagina van de Mens health mooi nee, maar hoe je in je bespiering zit kan nog steeds iets toevoegen of juist afbreuk doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Mwah, niet helemaal eens met dat íeder visueel teken van fysieke conditie een positief iets is. Gespierde/getonede schouders zijn helemaal prima, maar met hoe ze nu zijn, ga ik er niet bewust op trainen, zeg maar. :')
Nee van een betere fysieke conditie. En beter is dan afhankelijk van je doelen. Als ik een bepaald prestatiedoel heb en blijkbaar horen daar voor mij ziek gespierde schouders bij, dan zal ik ze daarom waarderen. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn nee.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:45:47 #43
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187370037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja het is niet op de voorpagina van de Mens health mooi nee, maar hoe je in je bespiering zit kan nog steeds iets toevoegen of juist afbreuk doen.
[..]

Nee van een betere fysieke conditie. En beter is dan afhankelijk van je doelen. Als ik een bepaald prestatiedoel heb en blijkbaar horen daar voor mij ziek gespierde schouders bij, dan zal ik ze daarom waarderen. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn nee.
Mja, definieer "ziek gespierd". _O-

Overigens vind ik het niet lelijk hoor, echt gespierde vrouwen. Het is alleen nu al lastig met shirts kopen, dus laat staan als ik daadwerkelijk gericht zou gaan trainen. Ik moet gewoon overstappen naar kogelstoten, daar val ik totaal niet op. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 15:22:49 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187370728
Heb een collega die met moeite zijn armen langs zijn lichaam krijgt zeg maar. Dat is in ieder geval géén doel ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187371147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:22 schreef Renesite het volgende:
Heb een collega die met moeite zijn armen langs zijn lichaam krijgt zeg maar. Dat is in ieder geval géén doel ;)
Lijkt mij beetje iets te idd, kan die nog wel zijn eigen kont afvegen ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_187371291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, definieer "ziek gespierd". _O-

Overigens vind ik het niet lelijk hoor, echt gespierde vrouwen. Het is alleen nu al lastig met shirts kopen, dus laat staan als ik daadwerkelijk gericht zou gaan trainen. Ik moet gewoon overstappen naar kogelstoten, daar val ik totaal niet op. :')
Zoiets. Maar aangezien ik niet de ambitie heb om topsportprestaties te leveren zal dat niet aan de orde zijn. :P
  dinsdag 11 juni 2019 @ 16:07:49 #47
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187371595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Zoiets. Maar aangezien ik niet de ambitie heb om topsportprestaties te leveren zal dat niet aan de orde zijn. :P
Zo droog is het prima ja. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:43:32 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187373365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Zoiets. Maar aangezien ik niet de ambitie heb om topsportprestaties te leveren zal dat niet aan de orde zijn. :P
Sowieso niet als je niet van plan bent om mannelijke hormonen te nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 11-06-2019 17:52:11 ]
pi_187381686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wandelen is sowieso fantastisch, is het niet voor de active recovery dan is het wel voor de geest.
Helemaal bij mij op de Veluwe, totale stilte op de natuur na.
Overal vogels, af en toe een bulkend rot zwijnen in de verte.
Ik dacht dat ik in training veel rust vond maar sinds ik om de dag of soms dagelijks een rondje door het bos of over de hei doe verneem ik juist dat werk en focus op voeding en training een chaos van mij maakt, en dat ik dat in perspectief en orde plaats op de momenten dat ik alleen ben in de natuur.

Telefoon alleen op zak voor nood en zeer zelden het vastleggen van mooie momenten. Het hoeft niet eens lang te zijn, maar gewoon een half uur tot een uur zonder de dagelijkse ruis O+
Leuk om te lezen, dit! Ik vind het zelf een beetje suf klinken als ik zeg dat ik elke dag wandel - en dan klinkt 'lopen' al wat minder suf - maar inderdaad: het is heerlijk, zelfs een beetje verslavend. Helaas woon ik niet op de Veluwe, lijkt me prachtig, maar zelfs midden in Amsterdam loop ik in een park (met twee grote volkstuincomplexen waar nooit een hond komt) en terwijl ik daar in een aardig tempo maar geheel ontspannen rondloop, kijk ik met verbazing naar alle joggers die hijgend, puffend, met X-benen en kromme ruggen voorbij hinken, en ik vraag me dan oprecht af: jongens... even serieus, is het nou écht een goed idee om jezelf dit aan te doen?! Als ik naar die afgepeigerde joggers kijk, beginnen mijn gewrichten al te kraken, maar ja, om de een of andere reden is Nederland er nog steeds van overtuigd dat joggen enorm sportief en gezond is. Groot misverstand, als je het mij vraagt.

Toevallig zag ik laatst (in het Vondelpark, niet mijn eigen park) Matthijs de Ligt langs joggen. Dat was een ander verhaal - je ziet iemand voorbij rennen op hoge snelheid, volkomen ontspannen en atletisch, met grote passen, nou ja: zoals rennen bedoeld is, zeg maar. Hij was een absolute uitzondering. 98% van de joggers kan beter iets anders gaan doen. Wandelen, bijvoorbeeld. Zelfde beweging, minder belastend, en je hoeft er geen topatleet voor te zijn :P
pi_187381756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Zoiets. Maar aangezien ik niet de ambitie heb om topsportprestaties te leveren zal dat niet aan de orde zijn. :P
Dit vind ik wel mooi. Alleen het stuk dat vanuit de nek naar de schouders loopt, hoe noem je dat, zou wat minder gespierd mogen zijn, wat mij betreft. Maar die armen O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')