Als het je bekend is, hoe bestaat het dan dat je Adam en Eva als letterlijk de eerste mensen op aarde zag? Overigens heeft de tree of life (en dus de kaballah) naar mijn weten zijn oorsprong in het Shamanisme en gaat dat al terug richting 4000 voor Christus. Ook in egypte was de flower of life eerder bekend dan 1400 vChrquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit alles is me reeds zeer bekend. Mijn studie hierover is begonnen in 1998 en omvat meer dan honderd werken. Ik wil opmerken dat de joodse kabbala van latere datum is. De bron van het joodse geloof is te vinden in het Mazdaïsme wat teruggaat tot de 14e eeuw v.C. Deze eerste vorm van het monotheïsme is langs twee kanalen in het jodendom gekomen. Enerzijds via Yuya, de twee schoonvader van Achnaton en nadien tijdens de Babylonische ballingschap via Cyrus de Grote. En neen, ik doe niet aan woordneukerij.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:53 schreef Mijk het volgende:
Als het je bekend is, hoe bestaat het dan dat je Adam en Eva als letterlijk de eerste mensen op aarde zag?
Ja en ? Heb ik niet aangegeven waar de joden de mosterd gehaald hebben ? Het Enoema Elisj epos is ook niet van gisteren, laten we wel wezen.quote:Overigens heeft de tree of life (en dus de kaballah) naar mijn weten zijn oorsprong in het Shamanisme en gaat dat al terug richting 4000 voor Christus. Ook in egypte was de flower of life eerder bekend dan 1400 vChr
O, gaan we die toer op dat ik mezelf tegenspreek. Het Mazdaïsme is eeuwen ouder dan het Boeddhisme en het Boeddhisme heeft weinig of niks met het jodendom te maken. Man man, je weet niet waar de klepel hangt, maar je maakt wel veel heisa.quote:Je spreekt jezelf tegen als je nu verkondigt dat je dat allemaal wist, want dan zou je weten dat het Christendom gewoon weer een zoveelste uitbeelding is van datgeen wat ze allemaal proberen aan te wijzen, en het bijbelverhaal dus een zwaar symbolische uitvoering is van wat Boeddha letterlijk uitlegt. Je komt nu met details over Babylon wat totaal niets te maken heeft met het grotere plaatje.
Nou ja, als je zo op je privacy gesteld bent hoeft het niet; ik heb ook meerdere keren linkjes gegeven hier naar mijn proefschrift, dus mensen kunnen ook opzoeken wie ik ben.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:15 schreef ATON het volgende:
[..]En mijn identiteit prijs geven , no way. ( aan deze naslagwerken heb je vermoedelijk niks )
Mee eens!quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:21 schreef marzman het volgende:
Goede truc. Ik ken alleen gelovigen trouwens die met de stelling zoals in de TS komen. Zonder geloof in God of duivel kun je volgens mij nog steeds bepalen wat goed en slecht is, daar is wat mij betreft geen bangmakerij voor nodig.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:26 schreef ATON het volgende:
[..]Waar haal je dat vandaan ?? Hallo, ik ben een atheïst hoor !!
[..]
Ja en ? Heb ik niet aangegeven waar de joden de mosterd gehaald hebben ? Het Enoema Elisj epos is ook niet van gisteren, laten we wel wezen.
[..]
Hiermee zeg je dat het natuurlijke personen zijn, en ik ga uit dat we het over dezelfde Adam en Eva hebben en niet om je buren die toevallig nu zelf zo heten.quote:Adam en Eva zijn twee natuurlijke personen. ( Dat Eva uit Adam's rib gemaakt zou zijn is een foutieve vertaling van het originele )
Haha, oke. Jammer dit. Het was een leuke poging tot een leuke discussie, waarom begin ik er uberhaupt aan als men er gelijk al allemaal irrelevante dingen bijhaalt.quote:O, gaan we die toer op dat ik mezelf tegenspreek. Het Mazdaïsme is eeuwen ouder dan het Boeddhisme en het Boeddhisme heeft weinig of niks met het jodendom te maken. Man man, je weet niet waar de klepel hangt, maar je maakt wel veel heisa.
Tuurlijk, maar mocht God niet bestaan, waarop baseren we ons dan? Voortrekkerij e.d. Wat met mensen die geen liefde kennen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:21 schreef marzman het volgende:
Goede truc. Ik ken alleen gelovigen trouwens die met de stelling zoals in de TS komen. Zonder geloof in God of duivel kun je volgens mij nog steeds bepalen wat goed en slecht is, daar is wat mij betreft geen bangmakerij voor nodig.
Wetten enzo. Er zijn genoeg mensen die sociaal gevoel in hun flikker hebben en daar geen oordelende God voor nodig hebben om op een politieke partijen te stemmen die er voor de zwakkeren van de samenleving zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:43 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar mocht God niet bestaan, waarop baseren we ons dan? Voortrekkerij e.d. Wat met mensen die geen liefde kennen?
Hij kwam met interessante punten in een goede discussie en wilde daar blijkbaar op doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom open je een deel twee voor dit trolltopic?
Oh, was dit een trolltopic? Ik kijk pas sinds gister mee.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom open je een deel twee voor dit trolltopic?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:19 schreef Mijk het volgende:
[..]
Oh, was dit een trolltopic? Ik kijk pas sinds gister mee.
Haha, nee ik kom hier bijna niet. Zonde opzich wel, want mooi subforum, maar ik steek eigenlijk tegenwoordig vrijwel al m'n tijd in boeken van de spirituele leraren (die ik eerder noemde), carl jung, freud en dergelijke.quote:
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er is een behoorlijke consensus dat deze spreuken zijn ontstaan rond 50 na Christus. Daarmee behoren ze tot de oudste bronnen die iets vertellen over Jezus.
Alleen zal dat verdomd weinig uitmaken voor de meeste gelovigen; het staat in de Bijbel dus is het zo.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.
Is dit nu echt niet sarcastisch bedoeld? Fantastisch! Je leert bij.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen zal dat verdomd weinig uitmaken voor de meeste gelovigen; het staat in de Bijbel dus is het zo.
Die Nazarene, die niks met Nazareth te maken had?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:29 schreef Mijk het volgende:
Hoe denken jullie over de aankondiging van de Messias (Jezus) dan, voordat hij geboren werd?
Het boeit jou dus echt geen ene reet dat veel dingen in de Bijbel er tientallen jaren of zelfs eeuwen later bij gefantaseerd zijn he?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:30 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Is dit nu echt niet sarcastisch bedoeld? Fantastisch! Je leert bij.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De consensus is desondanks dat de oudste stukjes die we daadwerkelijk hebben gedateerd worden op ong. 130 na christus; en van sommige stukjes hebben we niets van voor 300 na christus. Een versie van 50 na christus hebben we niet.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Die Nazarene, die niks met Nazareth te maken had?
Jij bent er ook bijgefantaseerd denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Het boeit jou dus echt geen ene reet dat veel dingen in de Bijbel er tientallen jaren of zelfs eeuwen later bij gefantaseerd zijn he?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:32 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Jij bent er ook bijgefantaseerd denk ik.
Wie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef ToT het volgende:
[..]Hurr durr, heb jij mij even mooi tuk he!
Die ja, en de volgende is ook al voorspeld. Nu geloof ik ook niet in voorspellingen wat dit betreft, maar opmerkelijk is het wel te noemen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Die Nazarene, die niks met Nazareth te maken had?
Mohammed?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:37 schreef Mijk het volgende:
[..]
Die ja, en de volgende is ook al voorspeld. Nu geloof ik ook niet in voorspellingen wat dit betreft, maar opmerkelijk is het wel te noemen.
Nazareth was als gemeente nog onbestaande aan het begin van de jaartelling. Bij Marcus lzen we nog Jezus de nazarener ( Jezus de laatste tak/ent van de David dynastie ). Na de val van Jeruzalem ( 70 n.C. ) zijn daar IJveraars gaan wonen. Mattheus had begrepen dat nazarener een inwoner was van Nazareth. De rest volgt hem hier in.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Weet ik alleen vrij weinig van af!Alleen scheen hij ook geen Jezus te heten?
Naar Bethlehem zal je bedoelen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:37 schreef ToT het volgende:
@ die Nazarene; ik heb wel begrepen dat er nooit een volkstelling rond de tijd van Jezus geweest is en dat dat puur verzonnen is om Jozef en Maria op een krampachtige manier naar Nazareth te laten gaan om hem toch die titel te laten krijgen. Ook scheen er toen een heel andere keizer aan de macht te zijn als die aan die volkstelling gekoppeld was?
Ahhh ja, dat Jezus een nakomeling van David was had ik volgens mij ook ergens gelezen ja.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:39 schreef ATON het volgende:
[..]
Nazareth was als gemeente nog onbestaande aan het begin van de jaartelling. Bij Marcus lzen we nog Jezus de nazarener ( Jezus de laatste tak/ent van de David dynastie ). Na de val van Jeruzalem ( 70 n.C. ) zijn daar IJveraars gaan wonen. Mattheus had begrepen dat nazarener een inwoner was van Nazareth. De rest volgt hem hier in.
Haha, nee, zodra Europa volledig bezet is door Islam, zoals dat ook bijna met Afrika gebeurt is, zou dit plaats gaan vinden. Dus we hebben nog even.quote:
Staat dat in de Bijbel?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Haha, nee, zodra Europa volledig bezet is door Islam, zoals dat ook bijna met Afrika gebeurt is, zou dit plaats gaan vinden. Dus we hebben nog even.
Nouja, dat is een redelijk expliciet onderdeel van het hele "messias" gebeuren. Iemand die niet uit de lijn van David stamt kan niet de Bijbelse messias zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhh ja, dat Jezus een nakomeling van David was had ik volgens mij ook ergens gelezen ja.![]()
Dus Maria was een afstammeling van David?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, dat is een redelijk expliciet onderdeel van het hele "messias" gebeuren. Iemand die niet uit de lijn van David stamt kan niet de Bijbelse messias zijn.
Dit staat niet in de Bijbel voor zover ik weet, maar dit is wat de joden al even roepen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Staat dat in de Bijbel?![]()
![]()
Of gaat dit over Armageddon en zie je de islam als de aanhangers van de duivel of zo?
Maar waar baseren zij dit op?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit staat niet in de Bijbel voor zover ik weet, maar dit is wat de joden al even roepen.
[ afbeelding ]
Hier was een filmpje van, maar die is verwijderd van youtube, zo lijkt.
Meestal verzint men allerlei excuses als "adoptie telt ook !" of "binnen een huwelijk geboren maakt je ook erfgenaam" Wat nogal omstreden is - maarja. Jezus moet en zal de messias zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus Maria was een afstammeling van David?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Meestal verzint men allerlei excuses als "adoptie telt ook !" Wat nogal omstreden is - maarja. Jezus moet en zal de messias zijn.
Ja voornamelijk geloof, maar hij legt het in het filmpje uit, Het is jammer dat ik het niet meer kan vinden, het lijkt overal deleted... om whatever reasonquote:
Anyway, de joden willen Europa en het Christendom kapot hebben?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:52 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja voornamelijk geloof, maar hij legt het in het filmpje uit, Het is jammer dat ik het niet meer kan vinden, het lijkt overal deleted... om whatever reason
Nou het zou voordelig zijn zo zeggen de Joden, omdat dan de nieuwe messias eraan komt, dat is wat ze zeggen. En ja, USA is Christelijk maar meer dan dat. Het is het verlengstuk van Rome, uit islamic point of view, dat is waarom ze er een hekel aan hebben, ze werden natuurlijk 2 keer ass gekickt uit Europa, in 400 voor Christus (this is SPARTA), en in 1683 bij Vienna, Wenen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Anyway, de joden willen Europa en het Christendom kapot hebben?
Dat verklaart die filmpjes wel van die feestende joden bij de instortende Twin Towers!(Amerika is ook christelijk.
)
Maar moet Amerika dan ook verwoest worden voordat de messias terug komt?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:57 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nou het zou voordelig zijn zo zeggen de Joden, omdat dan de nieuwe messias eraan komt, dat is wat ze zeggen. En ja, USA is Christelijk maar meer dan dat. Het is het verlengstuk van Rome, uit islamic point of view, dat is waarom ze er een hekel aan hebben, ze werden natuurlijk 2 keer ass gekickt uit Europa, in 400 voor Christus, en in 1683 bij Vienna, Wenen.
Nee, enkel Europa en dan zou het zich voordoen, ik baal ervan dat ik de live beelden niet terug kan vinden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar moet Amerika dan ook verwoest worden voordat de messias terug komt?
Dan is het toch raar dat de ene religie de andere moet uitroeien op een specifiek stuk land om de messias van diezelfde god terug te laten komen? En wat is de rol van de joden in dit geheel? Want religie A moet dus religie B uitroeien en zij staan er bij en kijken er naar terwijl ze dus op die messias wachten?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:58 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nee, enkel Europa en dan zou het zich voordoen, ik baal ervan dat ik de live beelden niet terug kan vinden.
Maar ook Allah is dezelfde als God, en Shiva. Als men echt hun religie zou begrijpen, begrepen ze ook dat het lalchwekkend is dat ze vechten, omdat alles 1 is. Ze vechten tegen zichzelf. Dat bewijst dat ze hun religie gewoonweg niet begrijpen. Het is verhaal op verhaal op verhaal, vertel het 1000 keer door en je krijgt onzin. Mug olifant verhaal.
Die Messias, die zou komen, zou een grote rol gaan spelen in die oorlog versus islam. Deze zou de rol als leider richting overwinning op zich nemen. Dat is waarom. Ik ben niet genoeg onderlegd verder in deze materie maar lokte eigenlijk met mijn eerdere vraag uit of mensen hier daar wat over wisten. Het Christendom is maar een voortboorduursel op het Jodendom, en het Jodendom komt, zoals ik van die knakker hier begreep uit Babylon maar voor zover ik terug kon gaan in de geschiedenis, tot waar het geloofwaardig is, komt het uit het Shamanisme. Babylon floreerde in dezelfde tijd als Perzie en Mesopotamia, maar is allemaal ook een afstammeling van het Shamanisme. Wat weer in dezelfde tijd was als ancient Egypt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan is het toch raar dat de ene religie de andere moet uitroeien op een specifiek stuk land om de messias van diezelfde god terug te laten komen? En wat is de rol van de joden in dit geheel? Want religie A moet dus religie B uitroeien en zij staan er bij en kijken er naar terwijl ze dus op die messias wachten?
Maar feitelijk moet het voortboorduursel op het jodendom dus vernietigd worden door het voortborduursel op dat voortborduursel. En dat staat dus ergens in oude geschriften beschreven?quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:11 schreef Mijk het volgende:
[..]
Die Messias, die zou komen, zou een grote rol gaan spelen in die oorlog versus islam. Deze zou de rol als leider richting overwinning op zich nemen. Dat is waarom. Ik ben niet genoeg onderlegd verder in deze materie maar lokte eigenlijk met mijn eerdere vraag uit of mensen hier daar wat over wisten. Het Christendom is maar een voortboorduursel op het Jodendom, en het Jodendom komt, zoals ik van die knakker hier begreep uit Babylon maar voor zover ik terug kon gaan in de geschiedenis, tot waar het geloofwaardig is, komt het uit het Shamanisme. Babylon floreerde in dezelfde tijd als Perzie en Mesopotamia, maar is allemaal ook een afstammeling van het Shamanisme.
Niet voor zover ik weet, wellicht in het nieuwe testament, maar zoals ik al zei; ik hoopte eigenlijk dat hier iemand zou komen met kennis over dat, want ik ben zelf ook niet genoeg onderlegd hierin, ik zoek zelf eigenlijk ook al even naar die antwoorden hierop. Dus die kan ik je niet geven. Mijn vraag is dezelfde als jouwe.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar feitelijk moet het voortboorduursel op het jodendom dus vernietigd worden door het voortborduursel op dat voortborduursel. En dat staat dus ergens in oude geschriften beschreven?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:14 schreef Mijk het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet, wellicht in het nieuwe testament, maar zoals ik al zei; ik hoopte eigenlijk dat hier iemand zou komen met kennis over dat, want ik ben zelf ook niet genoeg onderlegd hierin, ik zoek zelf eigenlijk ook al even naar die antwoorden hierop. Dus die kan ik je niet geven. Mijn vraag is dezelfde als jouwe.
Dit is een laag daarboven, wat ik daarin uitleg is hoe alles ontstaan is en hoe het werkt, dat staat helemaal los van de conflicten die spelen, want die conflicten zijn 1 grote grap als je in ogenschouw neemt dat alles 1 is. Wat ik probeerde uit te leggen, is hoe het universum werkt, niet hoe menselijk ego elkaar de hersens probeert in te slaan, maar sinds de discussie meer die kant op gaat, probeer ik mijn vragen ook te ventileren die ik hierover heb.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:13 schreef ToT het volgende:
En wat heeft dat allemaal te maken met die min of meer boeddhistische non-dualistische kijk waarmee je het topic binnen kwam?
Beiden, ook Jozef. Maria via de lijn van Mattat de Zadok en Jozef via Melchi, hoofd van de Sanhedrin-raad. De twee lijnen komen samen bij Zerubbabel, prins van Juda ( In 536 v.C. teruggekeerd uit de Babylonische ballingschap )quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus Maria was een afstammeling van David?
Niks adoptie natuurlijk. Men kan uit het N.T. wel afleiden dat Maria zwanger was binnen het voorhuwelijk ( verloving/toezegging ) en het eigenlijke huwelijk ( tijdspanne 6 maand )quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Meestal verzint men allerlei excuses als "adoptie telt ook !" of "binnen een huwelijk geboren maakt je ook erfgenaam" Wat nogal omstreden is - maarja. Jezus moet en zal de messias zijn.
Maar waarom heeft dat universum een messias nodig?quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:16 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit is een laag daarboven, wat ik daarin uitleg is hoe alles ontstaan is en hoe het werkt, dat staat helemaal los van de conflicten die spelen, want die conflicten zijn 1 grote grap als je in ogenschouw neemt dat alles 1 is. Wat ik probeerde uit te leggen, is hoe het universum werkt, niet hoe menselijk ego elkaar de hersens probeert in te slaan, maar sinds de discussie meer die kant op gaat, probeer ik mijn vragen ook te ventileren die ik hierover heb.
Als je even van mij aanneemt dat er 1 bewustzijn is, en dat alles 1 is. Wat daarin gebeurt is dat allemaal mensen met een ego dingen proberen te doen, zoals oorlogen voeren, Dat is inside dat bewustzijn dus feitelijk staat dat erbuiten. Even kijken of ik een metafoor kan vinden; zie het als computer. Het ALLES (universum) is de computer, en nu probeert 1 programma het ander dwars te zitten. Dat staat buiten die computer ansich, maar speelt zich daarin af. Die oorlogen spelen zich af in dat algehele bewustzijn, terwijl ze niet doorhebben dat ze allebei (de partijen) onderdeel zijn van die computer.
Waarom die zaken gebeuren, is niet door die computer, het is letterlijk hoe die programma's (ego's) geprogrammeerd zijn.
Jozef doet er toch niet toe? Hij is niet de vader van Jezus, als we de Bijbel mogen geloven.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Beiden, ook Jozef. Maria via de lijn van Mattat de Zadok en Jozef via Melchi, hoofd van de Sanhedrin-raad. De twee lijnen komen samen bij Zerubbabel, prins van Juda ( In 536 v.C. teruggekeerd uit de Babylonische ballingschap )
Niet. Het zou voor de mensheid wel ns handig zijn om te zien hoe het zit. Voor het universum verder boeit het geen fuck, het floreert daar waar balans is, dat is Yin/Yang. En als de mens dat niet lukt, gaat het gewoon kapot. De planeet en het universum (en dus bewustzijn) gaan wel verder, op andere planeten, of in zijn totaliteit. De mens is totaal irrelevant, niet belangrijk. Je bent hier niet om een reden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar waarom heeft dat universum een messias nodig?
Maar dat universum is zoals je eerder zei niet iets wat bewust leeft, wat beslissingen maakt en wat observeert en ingrijpt enzo. Hoe kan zo'n messias dan voorspeld worden en ontstaan?quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:34 schreef Mijk het volgende:
[..]
Niet. Het zou voor de mensheid wel ns handig zijn om te zien hoe het zit. Voor het universum verder boeit het geen fuck, het floreert daar waar balans is, dat is Yin/Yang. En als de mens dat niet lukt, gaat het gewoon kapot. De planeet en het universum (en dus bewustzijn) gaan wel verder, op andere planeten, of in zijn totaliteit. De mens is totaal irrelevant, niet belangrijk. Je bent hier niet om een reden.
Ik heb nergens gezegd dat de Messias iets "beslist"... dat is wat de joden roepen en denken, de Christenen ook. De messias is enkel iemand, zoals Jezus, die doorziet hoe het werkt en probeert dat mensen uit te leggen. Het universum (en dus het algeheel bewustzijn) doet niet eens zijn best, probeert niet eens invloed daarop uit te oefenen, het maakt niet uit wat er gebeurt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar dat universum is zoals je eerder zei niet iets wat bewust leeft, wat beslissingen maakt en wat observeert en ingrijpt enzo. Hoe kan zo'n messias dan voorspeld worden en ontstaan?
Als ik met je gedachtegangen mee ga kan ik wel begrijpen dat zo'n messias dat hele gelul van een onzichtbaar mannetje met een baard dat de wereld in 7 dagen geschapen heeft ff komt rechtzetten, maar hoe beslist het universum dat zo'n messias op een bepaald moment moet komen?
Of is die messias gewoon verzonnen, aangezien het universum niks beslist?
Ik suggereer ook nergens dat een messias iets beslist.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de Messias iets "beslist"... dat is wat de joden roepen en denken, de Christenen ook. De messias is enkel iemand, zoals Jezus, die doorziet hoe het werkt en probeert dat mensen uit te leggen. Het universum (en dus het algeheel bewustzijn) doet niet eens zijn best, probeert niet eens invloed daarop uit te oefenen, het maakt niet uit wat er gebeurt.
Er zijn geen beslissingen nee, als je randomness lang genoeg de tijd geeft, komt er altijd iets perfects.
De 7 dagen waar de bijbel het over heeft, zijn de 7 ringen van de flower of life;
[ afbeelding ]
Over die flower of life heb ik het eerder gehad. Goed, wat mensen daarover denken, of hoe religies tegenover elkaar staan of whatever jood, christen of moslim daarvan vind, is niet relevant. Het is hoe het werkt, het is niet wat zij bepalen hoe het zou moeten of wat zij geloven. Er zijn enkele mensen in het verleden geweest die doorzagen hoe het werkte, één daarvan is Jezus. Zij bepalen niets, zij doorzien het. Das een groot verschil. Het universum wacht niet op een messias, dat is wat ze een laag daaronder denken (zoals joden, of christenen), zij denken, hopen en geloven iets. Maar ik denk dat zelfs het vaticaan niet begrijpt waar hun religie daadwerkelijk over gaat.
Je moet even loslaten dat gedachten, of gedachtegoed, of zaken die mensen willen, hopen of geloven, invloed hebben. Het is zoals het is, niemand verandert daar wat aan, ze kunnen alleen zien HOE het werkt, en ik denk dat Jezus daar 1 van was. Hij is niet heilig, ook niet voor het universum, hij doorzaq slechts.
Over deze flower of life, kan ik een gigantische post maken, maar dit is waar alles uit bestaat, dit is hoe het werkt. De 7 dagen waarin "god de aarde heeft geschapen", staan symbool voor de 7 ringen in deze flower of life.
Nouja dat is niet wat ik beweer he, dat is wat de joden beweren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik suggereer ook nergens dat een messias iets beslist.Dat was mijn vraag niet.
Maar de komst van die messias is dus iets randoms wat wel voorspeld is?
Enlighten (hihi) me.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:55 schreef Haushofer het volgende:
Ik krijg een gevoel van doorgeschoten patroonherkenning.
En ik moet zeggen dat je misschien wel gelijk hebt. Maar ik ben niet degene die dit patroon herkent, inmiddels wel, maar let even op;quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:55 schreef Haushofer het volgende:
quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Jozef doet er toch niet toe? Hij is niet de vader van Jezus, als we de Bijbel mogen geloven.
Denk je nu echt dat je een normaal en eerlijk antwoord krijgt van Fel_licht?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:33 schreef ToT het volgende:
[..]Hurr durr, heb jij mij even mooi tuk he!
Dart spreekt elkaar dus niet tegen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die gaste heeft volgens het boek Samuel behoorlijk in de rondte geneukt, dus die kans is redelijk te noemen...quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, dat is een redelijk expliciet onderdeel van het hele "messias" gebeuren. Iemand die niet uit de lijn van David stamt kan niet de Bijbelse messias zijn.
quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat je een normaal en eerlijk antwoord krijgt van Fel_licht?
Ja een nakomeling van hem schijnt in Amerika een motorfabriek te hebben opgericht! samen met iemand andersquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die gaste heeft volgens het boek Samuel behoorlijk in de rondte geneukt, dus die kans is redelijk te noemen...![]()
(zie bijv. 2 Samuel 3)
Dat zou eigen glazen ingooien zijn...zie ik niet gebeuren.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:51 schreef ToT het volgende:
[..]Nope!
Wel jammer, ik zou het wel interessant vinden om oprechte meningen te zien over het gepruts in de Bijbel.
Inderdaad, maar ik vraag me af hoe mensen zich zo kunnen afsluiten voor bewijzen dat dingen waar ze in geloven, blijkbaar toch niet helemaal kloppen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zou eigen glazen ingooien zijn...zie ik niet gebeuren.
Angst. Ik zie het in mijn familie ook. Doctrines kunnen niet aan gesleuteld worden en daar wil men ook niet over nadenken.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik vraag me af hoe mensen zich zo kunnen afsluiten voor bewijzen dat dingen waar ze in geloven, blijkbaar toch niet helemaal kloppen.
Goed punt; als je overtuigd bent dat dit zo echt het letterlijke woord van God is, durf je er niet aan te twijfelen als er bewijzen tegen komen. Dat bewijs MOET fout zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Angst. Ik zie het in mijn familie ook. Doctrines kunnen niet aan gesleuteld worden en daar wil men ook niet over nadenken.
Ik heb de kwalificatie "Antichrist" al eens moeten slikken...quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Goed punt; als je overtuigd bent dat dit zo echt het letterlijke woord van God is, durf je er niet aan te twijfelen als er bewijzen tegen komen. Dat bewijs MOET fout zijn.
quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:55 schreef Haushofer het volgende:
quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik heb de kwalificatie "Antichrist" al eens moeten slikken...
En de rest zijn veronderstellingen van die zo gezegde deskundigen die totaal voorbij gaan aan het gnostisch karakter van deze teksten. Ik hoop dat je toch niet gaat veronderstellen dat Thomas de apostel dat geschreven heeft.quote:
Dat deden alle koningen in alle culturen en tijden, maar enkel de nakomelingen via de officiële echtgenote en niet de concubines hun kinderen kwamen in aanmerking. S.V.P. laten we ernstig blijven.quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die gaste heeft volgens het boek Samuel behoorlijk in de rondte geneukt, dus die kans is redelijk te noemen...![]()
(zie bijv. 2 Samuel 3)
Nee namen zeggen niet zo veel. Geschreven en toegeschreven aan he?quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:18 schreef ATON het volgende:
[..]
En de rest zijn veronderstellingen van die zo gezegde deskundigen die totaal voorbij gaan aan het gnostisch karakter van deze teksten. Ik hoop dat je toch niet gaat veronderstellen dat Thomas de apostel dat geschreven heeft.
Er is nochtans een hoofdstuk in de Bijbel aan gewijd. Bloedserieus.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat deden alle koningen in alle culturen en tijden, maar enkel de nakomelingen via de officiële echtgenote en niet de concubines hun kinderen kwamen in aanmerking. S.V.P. laten we ernstig blijven.
Ja en ?quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er is nochtans een hoofdstuk in de Bijbel aan gewijd. Bloedserieus.
Het is daarmee een stukje heilsgeschiedenis. Het wordt alleen nooit van de kansel gepreekt, want daar is David een voorbeeld van hoe je als mens moet zijn.quote:
Selectief lezen is eigen aan gelovigen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is daarmee een stukje heilsgeschiedenis. Het wordt alleen nooit van de kansel gepreekt, want daar is David een voorbeeld van hoe je als mens moet zijn.
Maar dat is dan wel alleen jou goed en slecht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:21 schreef marzman het volgende:
Sinds wanneer weet jij dat goed en slecht relatieve begrippen zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2019 12:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel alleen jou goed en slecht.
als je niet in (een) God geloofd, zal het relatief moeten zijnquote:Op donderdag 6 juni 2019 13:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Sinds wanneer weet jij dat goed en slecht relatieve begrippen zijn?![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
als je niet in (een) God geloofd, zal het relatief moeten zijnmaar dan heeft ieder mens zijn eigen beeld van goed en slecht of goed en kwaad (hoe je het ook wilt noemen)
Maar ja dan heeft het gee nzin om rechters aan te stellen, of gevangenissen te bouwen etc.
Om dat niemand je het recht geeft om iemand op te sluiten omdat die gene niet voldoet aan jou norm van goed en kwaad. Dan kun je misschien wel met een club mensen wat regels gaan bedenken, maar in hoeverre heeft dat zin? Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn. En in hoeverre ben je dan werkelijk vrij? uit eindelijk ben je gewoon keihard gebonden aan allerlei wetten etc.
Kortom er zal een absoluut en of objectief moraal moeten zijn wil je dit alles gaan omvatten en bepalen wat goed en kwaad is en dat zal dan van niet van een mens moeten komen, omdat de mens redelijker wijs niet met goed en kwaad overweg kan.
Met een absolute moraal kun je pas voor iedereen zeggen wat nu goed en wat slecht is.
Waarom niet? We kunnen toch regels afspreken waar je je aan moet houden? Daar hebben we dus geen onzichtbare god voor nodig.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
als je niet in (een) God geloofd, zal het relatief moeten zijnmaar dan heeft ieder mens zijn eigen beeld van goed en slecht of goed en kwaad (hoe je het ook wilt noemen)
Maar ja dan heeft het gee nzin om rechters aan te stellen, of gevangenissen te bouwen etc.
Eh. ja, en? Waarom zou ik me wel houden aan regeltjes die zogenaamd door een onzichtbare god, in wiens bestaan ik niet geloof, zijn opgesteld? Regeltjes die vaak ook nog eens te zot voor woorden zijn?quote:Om dat niemand je het recht geeft om iemand op te sluiten omdat die gene niet voldoet aan jou norm van goed en kwaad. Dan kun je misschien wel met een club mensen wat regels gaan bedenken, maar in hoeverre heeft dat zin?Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn. En in hoeverre ben je dan werkelijk vrij? uit eindelijk ben je gewoon keihard gebonden aan allerlei wetten etc.
Als we ons aan de Bijbelse moraal zouden houden was het een hel op aarde. Ik hoef toch geen voorbeelden te geven he?quote:Kortom er zal een absoluut en of objectief moraal moeten zijn wil je dit alles gaan omvatten en bepalen wat goed en kwaad is en dat zal dan van niet van een mens moeten komen, omdat de mens redelijker wijs niet met goed en kwaad overweg kan.
Met een absolute moraal kun je pas voor iedereen zeggen wat nu goed en wat slecht is.
Maar ja kun jij regels op stellen voor een paar miljoen mensen, waar die paar miljoen mensen het ook nog eens mee eens zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarom niet? We kunnen toch regels afspreken waar je je aan moet houden? Daar hebben we dus geen onzichtbare god voor nodig.
Ligt er aan of je dan alsnog de regels van mensen op volgt of niet.quote:Eh. ja, en? Waarom zou ik me wel houden aan regeltjes die zogenaamd door een onzichtbare god, in wiens bestaan ik niet geloof, zijn opgesteld? Regeltjes die vaak ook nog eens te zot voor woorden zijn?
Nu we dat juist niet doen is het een hel hier op aarde, of wil je beweren dat het allemaal zo goed gaat hier op aarde?quote:Als we ons aan de Bijbelse moraal zouden houden was het een hel op aarde. Ik hoef toch geen voorbeelden te geven he?
ZÓ erg is het nou OOK weer niet om tussen gelovigen te leven hoor, maar bedankt voor je welkom!quote:
ZO erg is het wel om tussen ongelovigen te leven.quote:Op donderdag 6 juni 2019 15:30 schreef ToT het volgende:
[..]
ZÓ erg is het nou OOK weer niet om tussen gelovigen te leven hoor, maar bedankt voor je welkom!
Hee die kende ik nog niet! Leuk!quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de Messias iets "beslist"... dat is wat de joden roepen en denken, de Christenen ook. De messias is enkel iemand, zoals Jezus, die doorziet hoe het werkt en probeert dat mensen uit te leggen. Het universum (en dus het algeheel bewustzijn) doet niet eens zijn best, probeert niet eens invloed daarop uit te oefenen, het maakt niet uit wat er gebeurt.
Er zijn geen beslissingen nee, als je randomness lang genoeg de tijd geeft, komt er altijd iets perfects.
De 7 dagen waar de bijbel het over heeft, zijn de 7 ringen van de flower of life;
[ afbeelding ]
Over die flower of life heb ik het eerder gehad. Goed, wat mensen daarover denken, of hoe religies tegenover elkaar staan of whatever jood, christen of moslim daarvan vind, is niet relevant. Het is hoe het werkt, het is niet wat zij bepalen hoe het zou moeten of wat zij geloven. Er zijn enkele mensen in het verleden geweest die doorzagen hoe het werkte, één daarvan is Jezus. Zij bepalen niets, zij doorzien het. Das een groot verschil. Het universum wacht niet op een messias, dat is wat ze een laag daaronder denken (zoals joden, of christenen), zij denken, hopen en geloven iets. Maar ik denk dat zelfs het vaticaan niet begrijpt waar hun religie daadwerkelijk over gaat.
Je moet even loslaten dat gedachten, of gedachtegoed, of zaken die mensen willen, hopen of geloven, invloed hebben. Het is zoals het is, niemand verandert daar wat aan, ze kunnen alleen zien HOE het werkt, en ik denk dat Jezus daar 1 van was. Hij is niet heilig, ook niet voor het universum, hij doorzaq slechts.
Over deze flower of life, kan ik een gigantische post maken, maar dit is waar alles uit bestaat, dit is hoe het werkt. De 7 dagen waarin "god de aarde heeft geschapen", staan symbool voor de 7 ringen in deze flower of life.
Joh, stel je niet aan. Iedereen heeft recht op zijn eigen gedachten.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:13 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
ZO erg is het wel om tussen ongelovigen te leven.
Ach hemeltje toch!quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:13 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
ZO erg is het wel om tussen ongelovigen te leven.
Dat klopt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jazeker kan dat. Dit noemen ze democratie en deze regels kunnen wel degelijk van land tot land verschillen. Wat niet werkt voor het ene land zal dan weer werken voor een ander land. Dit zijn democratisch opgestelde leefregels en kunnen zich steeds aanpassen in de tijd.quote:Op donderdag 6 juni 2019 13:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ja kun jij regels op stellen voor een paar miljoen mensen, waar die paar miljoen mensen het ook nog eens mee eens zijn?
Elke wezen dat in een roedel/gemeenschap leeft heeft zijn regels. Dat is net zo bij de apen, de olifanten, de apen om er enkele te noemen. Hebben zij een God nodig die hen verteld wat mag en niet mag in hun roedel ?quote:Maar stel je eens voor dat er geen wetten zouden zijn geweest op aarde, zou jij dan hebben geweten wat Goed en wat kwaad is?
Daar zijn gelovigen ook nog vrij van, maar dit mag niet in onze gemeenschap/roedel.quote:Dus als er geen wetten zouden zijn geweest was jij dan vrij geweest om een moord te kunnen plegen?
Sowieso is het je moeilijk voor te stellen dat er geen wetten zijn en dat je dan gerust mensen kunt vermoorden; acties hebben consequenties. Die consequenties voor je acties zou je dan haast als wetten/regels kunnen zien. Niemand laat ongestraft zomaar een familielid vermoorden en wenst de dader de volgende dag een prettige middag of zo.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:46 schreef ATON het volgende:
[..]
Jazeker kan dat. Dit noemen ze democratie en deze regels kunnen wel degelijk van land tot land verschillen. Wat niet werkt voor het ene land zal dan weer werken voor een ander land. Dit zijn democratisch opgestelde leefregels en kunnen zich steeds aanpassen in de tijd.
[..]
Elke wezen dat in een roedel/gemeenschap leeft heeft zijn regels. Dat is net zo bij de apen, de olifanten, de apen om er enkele te noemen. Hebben zij een God nodig die hen verteld wat mag en niet mag in hun roedel ?
[..]
Daar zijn gelovigen ook nog vrij van, maar dit mag niet in onze gemeenschap/roedel.
Als men dit niet begrijpt of inziet is dom, dom !quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:49 schreef ToT het volgende:
Sowieso is het je moeilijk voor te stellen dat er geen wetten zijn en dat je dan gerust mensen kunt vermoorden; acties hebben consequenties. Die consequenties voor je acties zou je dan haast als wetten/regels kunnen zien. Niemand laat ongestraft zomaar een familielid vermoorden en wenst de dader de volgende dag een prettige middag of zo.
En dat is dan één op één.quote:Op donderdag 6 juni 2019 16:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Als men dit niet begrijpt of inziet is dom, dom !
Jazeker!quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:51 schreef Fel_licht het volgende:
Het wordt dus stilaan vrij duidelijk dat de duivel hier heerst.
Niets kan jou overtuigen van de fantasie waarin je gelooft, ToT.quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:11 schreef ToT het volgende:
Maar Fel_Licht; jij hebt dus echt een god nodig die jou 24 uur per dag in de gaten houdt om je te blijven gedragen? En alle slechte dingen die je zou willen doen komen niet van jezelf, maar van de duivel die jou probeert te beïnvloeden?
Beetje zoals Old Georgie in Cloud Atlas?
[ afbeelding ]
Precies zoals God het wenst. De Duivel is immers zijn trouwste dienaar.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:51 schreef Fel_licht het volgende:
Het wordt dus stilaan vrij duidelijk dat de duivel hier heerst.
Welke fantasie? Kei- en keiharde bewijzen van de wetenschap.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:11 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Niets kan jou overtuigen van de fantasie waarin je gelooft, ToT.
Ze maken zelfs weddenschappen met elkaar, bijvoorbeeld ten koste van een man en zijn gezin.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Precies zoals God het wenst. De Duivel is immers zijn trouwste dienaar.
Tsja. Fel lichtje snapt de relatie tussen God en Duivel niet helemaal.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze maken zelfs weddenschappen met elkaar, bijvoorbeeld ten koste van een man en zijn gezin.
Dit!quote:
Welkequote:Op donderdag 6 juni 2019 21:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit!
Hoewel ik vandaag wel een video gezien heb van een zeer kritische Youtuber die ik al een hele tijd volg, die onlangs blijkbaar bewust er voor heeft gekozen om toch weer christen te worden.
Da's weer erg jammer dan, maar tja; bewuste keuze blijkbaar?
Filmpje overigens nog niet helemaal afgekeken (beetje doorheen gezapt), maar ik verwacht geen plottwist als ik de reacties er onder zo zie.quote:
Niets verkeerd mee als het juist is. Wat had je gedacht?quote:Op donderdag 6 juni 2019 20:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja. Fel lichtje snapt de relatie tussen God en Duivel niet helemaal.
Voor Fel Licht: Is de man die je een proefwerk afneemt slecht en de persoon die je cijfer bepaalt goed ?
Volgens jou ben je een rechtvaardig mens wanneer je gelooft dat water bevriest bij 0°Cquote:Op donderdag 6 juni 2019 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Welke fantasie? Kei- en keiharde bewijzen van de wetenschap.
What the actual fuck?quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:20 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Volgens jou ben je een rechtvaardig mens wanneer je gelooft dat water bevriest bij 0°C
Daar scheelt bij jou wat aan in de bovenkamer.
Jij lijkt te denken dat iemand die jou een test afneemt (de duivel) slecht en kwaadaardig is terwijl je de man die je op basis van die test beoordeelt (God) als het ultieme goed ziet - ipv deze 2 personen als een samenwerkend team te zien.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:12 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Niets verkeerd mee als het juist is. Wat had je gedacht?
Als jouw god jou zou opdragen je eigen kind de keel door te snijden, zou je dat dan doen?quote:
Waar baseer je je op?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 06:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Jij lijkt te denken dat iemand die jou een test afneemt (de duivel) slecht en kwaadaardig is terwijl je de man die je op basis van die test beoordeelt (God) als het ultieme goed ziet - ipv deze 2 personen als een samenwerkend team te zien.
Wie heeft volgens jou de duivel geschapen ?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:19 schreef Fel_licht het volgende:
En hoezo, God en de duivel zijn een team?
Wat heeft dat daar nu weer mee te maken, bovenkamer?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:27 schreef ATON het volgende:
[..]
Wie heeft volgens jou de duivel geschapen ?
nogmaals, wie heeft de duivel geschapen !quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:32 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wat heeft dat daar nu weer mee te maken, bovenkamer?
De duivel was een van Gods grootste engelen voor hij zich tegen God gekeerd heeft.
Dat heeft hij dus nooit gedaan. De duivel dient God. Alle verleidingen, influisteringen etc. zijn direct op Gods bevel.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:32 schreef Fel_licht het volgende:
De duivel was een van Gods grootste engelen voor hij zich tegen God gekeerd heeft.
De mens. Net zoals ze honderden goden hebben verzonnen door de jaren heenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:43 schreef ATON het volgende:
[..]
nogmaals, wie heeft de duivel geschapen !
Ja precies en zo creëert de mens de illusie van goed en kwaad, want zo iets bestaat in absolute zin niet. Maar dat neemt niet weg dat een ongelovig iemand iets niet goed of fout kan vinden en daar ook naar handelt natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De mens. Net zoals ze honderden goden hebben verzonnen door de jaren heen
althans volgens het joodse geloof. De RK kerk heeft er iets anders van gemaakt. Een stok om mee te slaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus nooit gedaan. De duivel dient God. Alle verleidingen, influisteringen etc. zijn direct op Gods bevel.
De Duivel test. God oordeelt. Als een team.
God zag niet aankomen dat de duivel zich tegen hem zou keren? Zijn zijn machten zo beperkt dan? Is hij niet alwetend en almachtig?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:32 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Waarom zou hij daarom niet alwetend en almachtig zijn?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
God zag niet aankomen dat de duivel zich tegen hem zou keren? Zijn zijn machten zo beperkt dan? Is hij niet alwetend en almachtig?
Dus hij heeft bewust een engel gecreëerd die een oorlog tegen hem begon en de mensheid ging corrumperen?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 17:36 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Waarom zou hij daarom niet alwetend en almachtig zijn?
Wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 17:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus hij heeft bewust een engel gecreëerd die een oorlog tegen hem begon en de mensheid ging corrumperen?
Nogmaals,wie heeft volgens jou de duivel geschapen ?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 17:36 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Waarom zou hij daarom niet alwetend en almachtig zijn?
Hoe zit het dan? Water bevriest als God dat wilt?quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:20 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Volgens jou ben je een rechtvaardig mens wanneer je gelooft dat water bevriest bij 0°C
Daar scheelt bij jou wat aan in de bovenkamer.
Nogmaals. Samael heeft zich niet tegen God gekeerd. Gabriel wel, die vond de mensheid maar niets. En is daarin vele keren tegen God ingegaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:32 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Er is een pantheon, met bekendere en minder bekendere goden. Maar wereldwijd en door de eeuwen heen komen ze verdomd veel overeen.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De mens. Net zoals ze honderden goden hebben verzonnen door de jaren heen
In het merendeel van de geloofsverhalen door de eeuwen heen hebben de goden bar weinig met goed en kwaad te maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 10:35 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ja precies en zo creëert de mens de illusie van goed en kwaad, want zo iets bestaat in absolute zin niet. Maar dat neemt niet weg dat een ongelovig iemand iets niet goed of fout kan vinden en daar ook naar handelt natuurlijk.
??quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
althans volgens het joodse geloof. De RK kerk heeft er iets anders van gemaakt. Een stok om mee te slaan.
Absoluut wel.quote:
Het past niet in jouw godsbeeld, dus kun je het gewoon makkelijk van je af gooien? Ook al gaat het letterlijk over wat er in dat heilige boekkie staat?quote:
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 20:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
??
De duivel bestaat helemaal niet in de joodse overlevering.
De 'hel' in de joodse traditie is een 'niets'. Geen licht, naar 'niets'. Geen 'iets meer', maar niets.
Het 'iets' is God's genade, God's licht. Wil je dat niet, kies je dat niet? Prima, dan dus niets.
En eens ze de Bijbel kennis is de kans groot dat het ex-gelovigen worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Is mij al vaker opgevallen hoe slecht gelovige mensen de bijbel kennen
Wist je dat de Sadduceeën niet in het bestaan van engelen en geesten geloofden ?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 20:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Absoluut wel.
Geloof jij dat jouw godsgeloof modern is, of dat jouw godsbeeld en alles eromheen altijd al bestond?
Ik neem aan het laatste. Maar waarom dan niet kijken naar voorgaande 'informatie'?
Want over de engelen is veel geschreven, lang en lang voor het christendom (oa).
Matt Dillahunty zou pastoor of zo worden tot hij de Bijbel echt een keertje goed las.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Is mij al vaker opgevallen hoe slecht gelovige mensen de bijbel kennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |