...zei ik.quote:Hipperdepip voor Jip! En Aure, wat retegezellig dat je nu hier bent!
Smijten met allerlei is hier ook favoriet bij kwaad ja, maar jezelf woest en dramatisch op de grond laten vallen blijft de absolute nummer één.
En pfff, mijn lief is een paar weken vrij en we dachten dat het dan wel zou lukken om 's avonds eerder te eten en daarna Günther ook eerder op bed te leggen. Maar het wordt iedere keer nog stééds ongemerkt half tien en dan schrikken we ons weer een hoedje als we op de klok kijkenHet is gewoon té leuk, zo samen
Hier ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:02 schreef LaBelleFleur27 het volgende: Nou hier ook team dwarse dreumes. Constant grenzen opzoeken (lopen op de bank enzo) en bij corrigeren een langdurige driftbui
. Of even ergens geduld voor moeten opbrengen (brood smeren etc), nee dat was ook teveel gevraagd.
Edit: Welkom Aure! Gefeliciteerd met Jip
![]()
Fantastische fotoquote:Op zondag 2 juni 2019 10:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nou 32 graden, kom maar op![]()
[ afbeelding ]
Ik zei overigens tegen mijn vriend ‘neem ook maar een zwembadje mee, gewoon zo’n simpele ronde’ toen hij gisteren even op pad ging![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We waren er vanmorgen al vroeg, nu op weg naar huis. Kind viel in slaap zodra -ie het autostoeltje raakte
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zondag 2 juni 2019 10:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zei overigens tegen mijn vriend ‘neem ook maar een zwembadje mee, gewoon zo’n simpele ronde’ toen hij gisteren even op pad ging![]()
Is dat kunstgras?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In een kek pakkie van Noud![]()
Hebben wij laatst ook gedaanquote:Op zondag 2 juni 2019 13:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nee de zwembandjes waren meer een test om te kijken of ie ze überhaupt om zou laten met het oog op de komende vakantie
Volgens het grafiekje zou hij nu 83/84 cm zijn. Geen idee of dat klopt, hij is ineens best lang geworden. Maat 86 broekjes, 92 shirtjes. Hoe lang is C. dan?quote:Op zondag 2 juni 2019 18:55 schreef rena het volgende:
Het klinkt altijd zo idyllisch bij jullie mini, dat hij nog zo gezellig is tot half 10 ‘s avonds, hier zou C me dan al wurgen als ze dat kon vrees ikWat een heerlijk plaatje zo op het strand
Dorothy, wat rot die ontstoken ogenBeterschap!
AureGefeliciteerd met je dreumes! En wat oogt zo’n verse dreumes dan nog klein naast die van mij die vandaag 18 maanden is
![]()
Fleur, wat een leuk plaatje en een geniaal zwembadje
Wat lijkt Banaan al groot op die foto, PKM! Hoe lang is hij?
Mijn zomerkind net bij het avondeten, dikke pret;
[ afbeelding ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net even provisorisch gemeten en kom ook op 83cm hier en ongeveer dezelfde kledingmaten, dus mijn inschattingsvermogen is gewoon niet zo goed denk ikquote:Op zondag 2 juni 2019 20:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Volgens het grafiekje zou hij nu 83/84 cm zijn. Geen idee of dat klopt, hij is ineens best lang geworden. Maat 86 broekjes, 92 shirtjes. Hoe lang is C. dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 04-06-2019 22:04:21 ]Protège moi de mes désirs.
Je ouders denk ikquote:Op maandag 3 juni 2019 09:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mijn dreumes was logeren en heeft van 2:00-4:00 lopen spoken daar. Hondje van mijn ouders ligt al jaren in een mandje bij hun op de slaapkamer en hij is idolaat van die hond dus dat heeft 2 uur geduurd![]()
![]()
Koffie voor wie het nodig heeft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aure, van de grootste in het babytopic naar de kleinste in het dreumestopic, leuk he zo'n overstapVlokje zit ook nog in maat 74, met haar 72 cm en 8 kilo is ze wat dat betreft een ukkepukje (zeker in vergelijking tot haar grote zus die juist altijd boven het gemiddelde van de groeicurve zat op die leeftijd).
FF, er zullen vast nog veel van dat soort ruzies volgenWat een kleintjes heb je trouwens, met bijna 2 nog in maat 74/80
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komend weekend ook alweer zeventien maanden! Gaat nu snel zeg..Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij wordt zo groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Van papa!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:15 schreef minilot het volgende:
Duman, wel te zien van wie U.'tje z'n prachtige haar heeft!
verstoppertje met zichzelf, pretletterquote:Op woensdag 5 juni 2019 12:15 schreef LeSage het volgende:
Wat een leuke foto’s gisteren weer![]()
Mijm praat ineens zo goed! Hij liep gisteren naar de wasbak en zei: ‘Aaaaaaaa! Andpoetsen.’
En daarna deed ik zijn romper over zijn hoofd en hoorde ik daar uit: ‘Is Mijnie nou? Koekoek!’
[ Bericht 14% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 06-06-2019 12:13:48 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pretletter![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:52 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper heeft gisteren met Dirk van @:Nanuke op de kinderboerderij gespeeld, ze zijn zo leuk samen
Aaah, wat cute zo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Ook voor jouw klote dus...quote:Op vrijdag 7 juni 2019 06:02 schreef Aure het volgende:
Jagärwat klote zeg
![]()
3 x raden wie er de hele nacht heeft gespookt en vervolgens om 04.45 klaarwakker wasIk ga nooit meer klagen over dat half uur/uurtje te vroeg wakker
Ho, deze had ik even gemist! Wat leuk!quote:Op donderdag 6 juni 2019 23:42 schreef Schanu het volgende:
Mijn Vlokje heeft nog geen week na haar 1e verjaardag vandaag besloten om los te gaan lopen
Misschien dat een mailot onder zn romper aan nog n extra hindernis kan vormen?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips voor een dreumes die 's avonds weer drama maakt bij het naar bed gaan? Hij trekt zijn slaapzak uit, heeft zijn been weer opengekrabd (evt. verbandjes of sokken verwijderd hij ook), maakt ook nog zijn romper open. Nog even wachten en dan doet ie zijn luier ook nog af.....
Hij wil dat ik er bij blijf zitten, maar dan gaat ie alleen maar lopen feesten, dus na 2 of 3 pogingen ga ik weg, Simon gaat dan huilen en alles uittrekken, wat ie maar uit kan trekken.
Uiteindelijk slaapt ie 's avonds dus te laat in (zo'n dik uur later dan normaal), en dat zie je ook aan hem, donkere kringen onder zijn oogjes.
'S middags is dat drama er niet, al maakt ie dan ook wel af en toe zijn slaapzak los.
Of moeten we dit als teken zien, dat ie geen slaapzakken meer wil? (zou op zich jammer zijn, want heb net een nieuwe gekocht).
We hebben hem nu een pyjamabroek en lange mouw romper aangetrokken en sokjes ter beschermingen van zijn beentje en manlief zit nu bij hem.
Nog even iets grappigs: Simon is ook zo'n lekker bijdehantje. We zaten te eten en ik vroeg hem wat. Zegt ie "niet met volle mond platen"![]()
Dit is onze aanpak. Alleen dan halfuur/drie kwartier beneden, want korter dan dat werkt helemaal niet. En wij zitten ook weer volop in de drama-fase.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:33 schreef LadyS het volgende:
Als Mie wel eens moeilijk doet met slapen, neem ik hem gewoon weer mee naar beneden. Nu heb ik makkelijk lullen, want dat gebeurt dus bijna nooit. Toch misschien het proberen waard? Uit de situatie halen en dan kwartier of half uur later weer proberen? Toch een klein ideetje/tipje dus
Doe ik sinds deze week ook omdat Mijm hem anders zelf uitdeed. Werkt echt heel goed hierquote:
hij valt op n goeie dag rond half negen in slaap tot ongeveer half 8 in de ochtend, de bedtijd veranderd er niet veel aan. Het enige wat lijkt te werken is n korter middagtukje, maar smiddags valt ie juist zo makkelijk (en lang!) in slaap dat ik denk dat ie dat ook nog wel hard nodig heeft..quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Maillots heb ik inderdaad nog niet aan gedacht, dank voor die tip!
Wow, LDG, die kapitein is ook een volhouder! Zou het helpen hem iets later naar bed te doen?
Tot hoe laat slaapt ie dan 's ochtends?
Simon is meestal wel rond 7:30 wakker, maakt niet uit hoe laat ie ging slapen 's avonds.
Ja! Hier hadden we precies hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, slaapzak andersom aandoen heb ik wel aan gedacht. Probleem dat ik daarmee heb, is dat de achterkant van de slaapzak hoger is. Als die dan voor komt te zitten, dan ben ik bang, dat die gaat "snijden" in zijn keel. Hopelijk leg ik het duidelijk uit
Woohoo!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 06:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, even een ego post. O heeft geslapen tot 6.40, vanaf ongeveer 18.50 gister!![]()
![]()
Wij hebben deze en die bevalt erg goed; https://images.app.goo.gl/EaYwTCa4Zf7zht24Aquote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand nog goeie rietjesbekers tips? We hebben nu die van de hema maar die krijgen steeds n soort schimmel in de rand op n onmogelijk plekjewaardoor ze weg moeten. We hebben er eentje van nuby maar die snapt de kapitein niet
dus ik zoek een andere, liefst zo ver mogelijk uit elkaar te halen om goed schoon te kunnen maken
Wibra! die is echt super fijn en cheapie.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand nog goeie rietjesbekers tips? We hebben nu die van de hema maar die krijgen steeds n soort schimmel in de rand op n onmogelijk plekjewaardoor ze weg moeten. We hebben er eentje van nuby maar die snapt de kapitein niet
dus ik zoek een andere, liefst zo ver mogelijk uit elkaar te halen om goed schoon te kunnen maken
quote:Op zondag 9 juni 2019 14:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan was gisteren om 5:45 wakker, vandaag 5:30. Voorlopig mag hij hier niet meer meelezen.
Yay! Op naar de 07:00 - het is je zo gegund!quote:Op zondag 9 juni 2019 15:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vertel maar even dat het hoger vanmorgen 6.15 was. Misschien helpt het!
quote:Op zondag 9 juni 2019 13:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wibra! die is echt super fijn en cheapie.
We hebben er 3 ofzoslingeren overal.
Thnx ladies, ik ga eens op zoekquote:Op zondag 9 juni 2019 08:57 schreef rena het volgende:
[..]
Wij hebben deze en die bevalt erg goed; https://images.app.goo.gl/EaYwTCa4Zf7zht24A
Van Avent.
quote:Op zondag 9 juni 2019 15:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Die verbetering is jullie zo gegund.quote:Op zondag 9 juni 2019 15:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wow!quote:Op zondag 9 juni 2019 23:00 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein telt tot tien![]()
Wtf, hou op kind, helemaal nog niet nodig joh
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat ding begint te draaien en ging gelijk 2 meter de lucht in (ging blijkbaar omhoog en omlaag en dat wist ik niet), mijn hart![]()
Dit ja!quote:Op zondag 9 juni 2019 23:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ohja jullie vakantie klonk heerlijk trouwens![]()
Nabije, memory kun heel makkelijk aanleren. 3 setjes kaartjes neerleggen met de plaatjes naar boven. Dan kan hij dezelfde aanwijzen. Als dat goed gaat kun je met de plaatjes naar beneden doen. Zo kun je plaatjes afwisselend doen en of meer toevoegen als het goed gaat..quote:Op maandag 10 juni 2019 08:41 schreef Nanuke het volgende:
Dat vind ik ook bij Dirk, minilot. Maar ik doe t toch altijd maar net wat korter dan ik leuk vind, dan sta ik er niet weer binnen 2 maanden.Dat haar groeit me snel zeg. En hij heeft ook een hele dikke bos dus met warm weer wordt het zo warm voor onze druktemaker.
Pannenkoekenmix, ik geloof dat wij aansluiten bij de kiezen ellende. Overdag slapen gaat redelijk, maar wel kort. S avonds is het een wonder als hij slaapt voor 11uur. En echt heus is hij moe, maar er zit gewoon teveel in de weg om in slaap te vallen. Ben er zelf ook wel moe van.![]()
En jemig wat een slimme kindjes zitten hier zeg. Puzzelen, meerdere woorden-zinnen, memory.Ik verbaas me er echt over dat ze dat al kunnen!
Dirk heeft een nieuwe favoriet. Het was altijd Nijntje, maar inmiddels zijn boekjes met wat meer tekst langzaamaan leuker aan het worden. Dus nu is het Dik(kie) Dik! Zo grappig, hij komt zelf met de boekjes aan en vraagt om 'meer keer'.
Meer heb ik niet onthouden, dus nu ga ik nog even 10min genieten van warme koffie voordat ik de kleine meneer uit bed haal.
Dat zal best. Ik denk ook dat hij die handelingen prima kan, in theorie. Maar het is geen rondrennen dus niet leuk. Dat hij bij ons komt om een boekje te lezen is al een wonder, zeg maar.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Nabije, memory kun heel makkelijk aanleren. 3 setjes kaartjes neerleggen met de plaatjes naar boven. Dan kan hij dezelfde aanwijzen. Als dat goed gaat kun je met de plaatjes naar beneden doen. Zo kun je plaatjes afwisselend doen en of meer toevoegen als het goed gaat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Dat heb ik altijd als ik hem een duwtje geef als hij op een skelter ofzo zitquote:Op maandag 10 juni 2019 20:09 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb iets fout gedaan met het introduceren van de duplotrein. Ik heb tot 2x toe hem laten zien hoe je de trein over de rails laat rijden. Nu denkt hij dat spelen met de trein inhoudt: toekijken hoe ik de trein over de rails duw. Hij weigert het zelf te doen. Conclusie: denk nooit dat je aan je kind moet vertellen hoe het moet spelen. Laat het ze zelf uitzoeken en ga lekker een boek lezen....
quote:Op maandag 10 juni 2019 21:48 schreef FlyingFish het volgende:
Lemijn, kun je dan niet beter gewoon de elektrische duplotrein halen? Die kun je gewoon met een knopje aan zetten, kun je daarna alsnog op de bank gaan zitten. Dat is best wat geld waard imo
Haha, herkenbaar van die 'beginnersfouten'quote:Op maandag 10 juni 2019 20:09 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb iets fout gedaan met het introduceren van de duplotrein. Ik heb tot 2x toe hem laten zien hoe je de trein over de rails laat rijden. Nu denkt hij dat spelen met de trein inhoudt: toekijken hoe ik de trein over de rails duw. Hij weigert het zelf te doen. Conclusie: denk nooit dat je aan je kind moet vertellen hoe het moet spelen. Laat het ze zelf uitzoeken en ga lekker een boek lezen....
quote:Op maandag 10 juni 2019 21:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wat lijkt hij lang LDG! Maar misschien vertekent de tuinbroek dat ook een beetje.
Kan je 'm ook niet dubbelvouwen en zelf af laten happen. Dat werkt bij onze dochter wel als 'tussenstap' tussen stukjes voeren en helemaal alles zelf doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:26 schreef Aure het volgende:
Maken jullie dreumesen ook zo'n drama als ze je al met een boterham zien voordat je hem belegd hebt? De mijne wordt dan dus echt hysterisch en gooit zichzelf dan tegen de vloer om een potje te janken. Vervolgens is hij zo overstuur dat ik hem ook geen stukjes mag voeren maar hij het zelf wil doen. Maar dat duurt dus een uur en op werkdagen heb ik daar geen tijd voordus ik moet als een ninja te werk gaan in de keuken, alleen vanochtend mislukte dat
Schatjes zijn het. Bijna jammer dat ik er nog maar anderhalve maand eentje hebquote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:42 schreef Aure het volgende:
[..]
Ongesmeerd spuugt ie alles weer uit en is ie daar weer van over de zeikdreumesen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ook harder “die” roepen, daarna huilen alsof z’n leven er vanaf hangt en de stervende zwaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:54 schreef DonnaRush het volgende:
Haha DUMAN, en alsie het niet krijgt?
G. is ook heel duidelijk in wat ze wil, maar als ik dan zeg; Nee. Dan zegt ze nog een paar keer keihard DIE!![]()
Ik vind het ook echt zo leuk en bijzonder om te zien wat ze allemaal al snapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leukste wat er is, alle kapla uit de kist gooien
En Duman, die koekjesmooi ook, die schuldige blik van U.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L heeft genoten van de supergrote zandbak en het water. Maar ook van het wandelen en fietsen waarbij hij alle dierengeluiden ten gehore kon brengen. Mèêèh voor een schaapje is zijn favoriet.
Verder heeft hij geleerd om in zijn handen te klappen en nog wat gebaren van verschillende liedjes. Klimmen en klauteren hebben ook een update gehad waardoor hij nu heel gezellig bij ons op de bank kan klimmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua eten: sinds we de learning tower hebben, kan ze kijken bij het bereiden (en nu 'smeert' ze zelf haar brood (lees: in de boter hakken terwijl wij het brood smeren)) en dat helpt een hoop. Is dat voor jullie ook een optie, aure?
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:46 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Schatjes zijn het. Bijna jammer dat ik er nog maar anderhalve maand eentje heb.
Alhoewel, de mijne zegt 'niet doen'* als ik een liedje begin te zingen, dat is ook niet alles en lijkt me wel een opmaat naar peutergedrag.
*Hij zegt dat uiteraard niet echt. Hij schudt nee en zegt doe. Maar de strekking is overduidelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Banaan heeft ook geleerd dat bah, vies is. Het weerhoudt hem er niet van om kattengrit te eten. En als ik zeg dat chips die hij in de zandbak vindt vies is, zijn we het ook niet eens.
Venco hier ook een strekker. Wat zijn ze dan sterk hè!
Schanu hopelijk is Vlokje er snel doorheen.Banaan heeft ook wat gekke plekjes maar dat zou van de eikenprocessierups kunnen zijn.
Bij ons is de learning tower nog geen geweldig succes. Banaan wil ermee het aanrecht op klimmen of wil met de kraan spelen en kliedert dan alles onder.
Broodjes smeren is niet zo'n punt maar rozijnenbollen moeten wel NU gegeven worden.
Beterschap voor Muppet.![]()
Lol Lemijn om die trein. Er wordt me de hele dag door van alles in handen gedrukt waarvan ik nog maar eens moet voor doen hoe het moet.
Hoe was je eerste werkdag Tolstoi?
Vandaag gaf Banaan het keurig aan toen hij moest plassen. Hij pakte een boekje, wees naar het potje en naar zijn broek. Ik trok hem snel alles uit. Het plasje eindigde naast het potje maar dit begint wel ergens op te lijken.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
DFD
Zei er iemand iets over proppen?
Mooie foto, PKM. En leuke romper!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Banaan heeft ook geleerd dat bah, vies is. Het weerhoudt hem er niet van om kattengrit te eten. En als ik zeg dat chips die hij in de zandbak vindt vies is, zijn we het ook niet eens.
Venco hier ook een strekker. Wat zijn ze dan sterk hè!
Schanu hopelijk is Vlokje er snel doorheen.Banaan heeft ook wat gekke plekjes maar dat zou van de eikenprocessierups kunnen zijn.
Bij ons is de learning tower nog geen geweldig succes. Banaan wil ermee het aanrecht op klimmen of wil met de kraan spelen en kliedert dan alles onder.
Broodjes smeren is niet zo'n punt maar rozijnenbollen moeten wel NU gegeven worden.
Beterschap voor Muppet.![]()
Lol Lemijn om die trein. Er wordt me de hele dag door van alles in handen gedrukt waarvan ik nog maar eens moet voor doen hoe het moet.
Hoe was je eerste werkdag Tolstoi?
Vandaag gaf Banaan het keurig aan toen hij moest plassen. Hij pakte een boekje, wees naar het potje en naar zijn broek. Ik trok hem snel alles uit. Het plasje eindigde naast het potje maar dit begint wel ergens op te lijken.
Simon heeft de slaapzakvariant
Knap dat Banaan zelf aangaf dat ie moest plassen, ook al belandde het plasje naast het potje.
Wij zijn nog niet echt actief bezig met potjestraining.
OMG, chips in de zandbak.... vorige week waren we bij een speeltuin in de wijk, waar ook allemaal chipsresten lagen. Simon heeft er van gesmuld![]()
ik krijg nog de kriebels ervan als ik eraan denk![]()
Dat strekken is hier ook wel een dingetje. Als we Simon ergens weg wil halen en hem willen optillen, dan strekt ie zich ook, hij doet dan zijn armpjes helemaal omhoog, met geen mogelijkheid dat je hem dan op kan tillen. Eigenlijk best slim![]()
Eerste werkdag was100 mailtjes om weg te werken, morgen een deadline voor een rapport.
Achter je kind staan, je arm van achteren langs tussen de benen, andere arm voor de borst langs.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat strekken is hier ook wel een dingetje. Als we Simon ergens weg wil halen en hem willen optillen, dan strekt ie zich ook, hij doet dan zijn armpjes helemaal omhoog, met geen mogelijkheid dat je hem dan op kan tillen. Eigenlijk best slim![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sara, wat een mooie foto
FF, wij hebben hier een speeltuintje recht voor ons huis met zand, daar wil peuter altijd spelen maar daar wordt ik ook niet happy van. Dat speeltuintje wordt door alle katten in de buurt gezien als grote kattenbak, en we hebben nogal wat katten rondlopen dus tja![]()
Wat leuk dat jullie uit eten zijn gegaan en dat het geslaagd was, en wat een leuke foto![]()
Vlokje heeft meer plekjes gekregen die nu ook echt blaasjes zijn, dus hallo waterpokken. Vooralsnog heeft ze er nog niet veel, wel heel veel bij haar luierstreek waar ze ook wel last van lijkt te hebben. Het verklaart verder in ieder geval waarom ze de laatste tijd zo ontevreden en huilerig was.
Vandaag mijn laatste werkdag en dan ... vakantieVanaf volgende week 2 weken naar de Sprookjescamping, lekker exotisch
, ik heb er zo'n zin in
![]()
Drie peuters in huis straks, oudste wordt half augustus vier...quote:Op woensdag 12 juni 2019 07:02 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, wow jij ook alweer bijna 2 peuters in huis (ben even kwijt hoe oud je oudste ook alweer is)! Wat vliegt de tijd toch!
Ik snap je wel wat dat zand betreft. heb het zelf ook wel een beetje, maar probeer me erover heen te zetten omdat Simon het wel heel erg leuk vindt.
De zandbakken hier in de wijk komt ie ook niet in (vanwege honden/kattenpoep), maar soms gaan we naar de dierentuin zodat ie daar in de zandbak kan spelen (voor het abonnement, want dan komt ie ook de zandbak niet meer uit).
Misschien dat we voor Simon een zandtafel gaan kopen voor in de tuin, zodat ie daar ook kan spelen, maar twijfel nog wel een beetje....
Aiiii, vervelend hè? Ik heb voor als ik iets verwacht (pakketje, loodgieter, pizzaquote:Op donderdag 13 juni 2019 14:43 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
voor de pakketbezorger die zo hard aanbelde dat de net slapende Simon weer wakker is
![]()
![]()
Hier is het de grootste hobby, om er bovenop te klimmen. Vandaag stond hij er zelfs bovenop, dus ik heb de tafel maar even omgekeerd...quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:04 schreef minilot het volgende:
@:Rena, applaus voor je acrobaatje!Toen ik me voor het eerst te pletter geschrokken was van een ineens op de salontafel geklommen Günther heb ik 'm meteen maar geleerd hoe -ie er zelf weer veilig vanaf kan klimmen
Ik ben wel weer oké. Het duurde voor mij denk ik wel langer dan voor hem. Ik blijf zulke dingen ook steeds voor me zien. Zo lekker naar bed, dan zakt dat ook wel weer weg.quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach, PKM, wat sneu! Ben jij al van de schrik bekomen? Heeft ie nog ergens last van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eenvoor jou een banaan pkm, dat is ook heel naar!
Het is 3:06 en ik ben klaarwakker, wat is dit voor ongein![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-06-2019 03:11:14 ]
hier net zo, heel soms gaat ie tot 21:30 door,terwijl hij er rond 19 uur in ligt. Soms hoor je hem echt alles van de dag door emen. Allerlei nieuwe woordjes ectquote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tolstoi, ik heb het even gemist/niet onthouden: waarom is het een probleem als hij ligt te kletsen en zingen? Komt hij nu slaap tekort? Hier doet ze dat namelijk ook en gaat ze het hele bed door, maar uiteindelijk valt ze wel in slaap, dus voor ons prima zo..
Ze was gisteren de hele dag zielig en gisterenavond in bed jammerde ze tot ze op een moment echt rechtop zat en zat te snikken. Zo sneu! Mijn hart brak echt.quote:
Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:36 schreef Lemijn het volgende:
Ja de speeleieren doet hij ook uit zichzelf op kleur. Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid.
.
https://www.bol.com/nl/p/(...)F0A.1.7.ProductImagequote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.
Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 09:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Als wij bij de kapitein gaan kijken als hij wakker wordt en even huilt snachts gaat hij nooit meer slapen. als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap. Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel
maar niet bij wat jengelen in de nacht
. Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt
De week na de 14 maanden prik was hier ook drama, hij was er goed ziek van toen icm met kiezen zal dat wel helemaal pittig zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:38 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.
Het is zo zielig. Grote bulten op het tandvlees, maar er is 1 helemaal door. Nog 3 te gaan!
Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ugh wij hebben de 14m prik op 6/7.
Hij is tot nu toe nog geen èèn keer ziek geweesten dat wil ik graag zo houden.
Had al zoiets vernomen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.
Dirk is er precies 1 dag wat koortsig van geweest en verder niks. Dus ach.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Had al zoiets vernomen.
Ik weet niet meer zo goed hoe het bij mijn dochter 11 jaar geleden was.
Ze waren hier niet gelijk met de eerste verjaardag al leuk, ik denk vanaf anderhalf ongeveer. En de lol is er nog lang niet af, maar geen garantie verder want ze zijn eigenlijk echt heel stom. En ik denk niet dat ze hier zouden werken bij de keuken, want ik zet ze in op vakanties en op mijn slaapkamer, dus het zijn eieren met een speciale positie en dat wil ik graag zo houdenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, kun je eieren die je nu hebt, niet gebruiken bij het keukentje?
Zijn ze nog leuk genoeg bij 2 jaar? Bij Bol zie ik staan voor 1-3 jaar.
Goula heeft mooie houten puzzels voor beginners. Voor de meiden heb ik een grendelbord-puzzel van Melissa en Doug er op gezet, met tig soorten sloten er op om te openen. Verder zijn al onze puzzels 2e hands omdat ik ze nieuw veel te duur vind.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Hebben jullie nog ideeën voor leuke puzzels, zoek nog wat leuke dingetjes voor op het lijstje voor Simon zijn verjaardag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:19 schreef TolstoiFan het volgende:
LDG, die luiers![]()
Waar staat de commode dan, aan zijn voeteneind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang leve de stofzuiger![]()
Waarom ben je weggelopen dan? Misschien helpt het om even iets anders te doen met hem en het na een half uur weer te proberen. Beiden even zen worden.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Net weer bij hem geweest, niet borst gegeven. Nu zet ie het volgende spelletje in: aap uit bed gooien. Na 3 keer ben ik weer weggelopen. Nu zit ie keihard te huilen, hoor ik hem af en toe kokhalzen, zo overstuur is ie en roept ie alleen maar "mama moet niet weg"
![]()
![]()
![]()
![]()
Super herkenbaar, hoor.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik ben weggelopen, omdat mijn geduld even op is. Even tot mezelf komen....
quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik ben weggelopen, omdat mijn geduld even op is. Even tot mezelf komen....
Hier past de alpine mutsy nogquote:Op zondag 16 juni 2019 22:06 schreef Aure het volgende:
Ik zou geen beter woord weten PKM.. Het is wat het is toch
Het festivalseizoen is weer begonnen en ik ben nog op zoek naar gehoorbescherming voor Jip. Welke is aan te raden voor dreumesen?
Ahhh, hij is alvast aan het oefenen voor peuter binnenkortquote:Op zondag 16 juni 2019 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoop dat je gewoon naar dat concert bent Rena! Veel plezier.
Oei Tolstoi, wat lastig... nog niet toe aan aanpassen van de strategie?
Jacob gooide vandaag zelf zijn strategie om: hij ging weer niet slapen met het dutje, en na 2 dagen doorhalen was hij echt gesloopt dus om half zeven sliep hij al voor ik de kamer uit was. Maar ik hoop toch dat dit geen gewoonte wordt nog...
Oh ja, in het rijtje dreumesrariteiten, vanmorgen bij het ontbijt:
ik: Jacob, heb je zin in je pap?
hij: knikt heftig ja
ik: zet pap op tafel en kind op stoel
hij: nee nee nee! krijst alles bij elkaar, trekt mij naar het speelgoed, lukt niet, valt languit op de grond, etc
ik:.
hij: snikt nog eens en gebaart dan: brood
ik: hee Jacob, wil je soms brood als ontbijt?
hij: knikt heftig ja
ik: zet kind op stoel, begint naar het brood te rijken
hij: grijpt het bordje pap en gaat eten alsof zijn leven ervan afhangt
.
Dat idd!quote:Op zondag 16 juni 2019 22:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik duim mee voor een rustige nacht Aure.
Lol Lemijn, je wordt er ook echt geen wijs uit zo hè wat Jacob bedoelt.
Die Tomy eieren hebben wij ook. Banaan vindt ze heel leuk maar de kleurtjes en figuren zijn nog niet zo duidelijk voor hem.
Pfffft Tolstoi, dat lijkt me niet vol te houden zo.
Zou je eens kunnen kijken hoe het gaat zonder middagdut? Hij zal dan waarschijnlijk flink moe zijn, en ja dat is een beetje zielig, maar deze situatie is ook voor hem niet fijn.
Je doet zo enorm je best, het is jammer dat het resultaat er niet naar is.![]()
Hier is het vulva. Nadat er bij de oudste "voorbillen" is ingelopen en erg hardnekkig bleek, wilde ik direct een anatomisch correcte benaming bij de jongste.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
In bad had Banaan ineens door dat papa een piemel heeft en ik niet. Ik zei vagina, maar vind dat een gek woord voor een eenjarige. Toen zei ik dat er een gaatje zit en was zijn reactie "bah".![]()
Nog andere suggesties? Ik was er niet zo op voorbereid.
ik vermoed hier ook een kies. al een paar nachten op rij aan het spoken. overdag is er niets aan de hand en slaapt hij prima maar savonds en snachts gaat moeilijk. Dan tref ik hem huilend aan met zijn handen in zijn mond gepropt, duidelijker kan je het niet krijgen maar ik kan er ook weinig aan doen behalve opnieuw dentinox smeren en weer in slaap knuffelen. Dentinox werkt goed maar niet lang genoeg om een nacht door te slapen. andere tips?quote:Op zondag 16 juni 2019 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik vermoed dat er bij Jip een kies door gaat komen, maar ik kon het niet helemaal goed zien. Zijn gedrag is er in ieder geval wel naar ik hoop dat ie vannacht een beetje okay slaapt
Ik heb evt een ems4bubs te koop voor ¤10, met twee hoofdbanden (en anders zo op een eigen hoofdband te zetten). Maar geen ervaring met andere.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:06 schreef Aure het volgende:
Ik zou geen beter woord weten PKM.. Het is wat het is toch
Het festivalseizoen is weer begonnen en ik ben nog op zoek naar gehoorbescherming voor Jip. Welke is aan te raden voor dreumesen?
Ik snap dag je daar flink moedeloos van wordt zoquote:Op maandag 17 juni 2019 07:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon sliep uiteindelijk om 22:15, terwijl we 19:30 naar boven waren gegaan. Na zolang huilen heb ik toegegeven en toch de borst gegeven. Eerst zei ik nog dat ie moest gaan slapen, dat ie moe was, hij zei daarop, nee,nee, niet moe. Aan de borst werd ie rustig en viel ie al snel bijna in slaap. Bij in bed leggen, wel even wakker, maar toen ik er naast ging zitten, sliep ie redelijk snel weer in, met zijn aap in zijn armen.
Vannacht om 03:30 begon het feestje weer, huilend wakker, en roepen "mama moet niet weg".
Ik er weer naartoe, vertelde hem dat het nacht was en dat iedereen slaapt en dat hij ook moet gaan slapen. "Nee, nee, niet slapen" en "Wil melk drinken" waren de antwoorden. Meteen de borst erin. Na 1 borst een poging tot terugleggen gedaan, maar daar was ie het niet mee eens, want "die andere ook drinken". Tweede borst er ook in, daarna in bed gelegd. Moest ik hem instoppen, zijn beertje moest aan (geeft licht met sterretjes) en muziekje moest aan.
Na 15 minuten ben ik weggegaan, toen sliep ie nog niet. Hij protesteerde wel, maar ik zei dat ik ook even ging slapen en later terug zou komen.
Pffff, jongens. Ik trek dit echt slecht merk ik. Manlief was er niet, maar die mag van mij wel vanavond de shift doen. Ben benieuwd hoe hij vanmiddag gaat slapen bij manlief.
Ik ga zo werken, kijken of ik wat gedaan krijg, want veel geslapen heb ik ook daarna niet meer.
quote:Op maandag 17 juni 2019 13:42 schreef rena het volgende:
PKM, hier noemt het oudere kind het een foeffie, voor nu houden we het daar maar opIk weet niet waarom maar ik vind de officiële benamingen niet lekker bekken (
)
Hier grotendeels vergelijkbaar, alleen vind hij het wel ok als ik bij hem op de grond ga zitten. Hij pakt wel altijd alles uit mn handenquote:Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Nanuke het volgende:
Naast slechte slapers lopen er hier toevallig ook nog dreumessen rond die zichzelf niet kunnen vermaken? En dan met name in de thuissituatie. Als we ergens anders zijn doet hij niets liever dan bij ons weg lopen en met random objecten spelen. Maar thuis moeten we altijd meespelen, meedoen en zo niet hangt hij alleen maar aan ons of om ons heen. Meespelen moet dan wel op zíjn manier, anders is het ook huilen. Er naast zitten en zelf spelen wordt ook niet geaccepteerd. Het is dus momenteel veel drama, en dat maakt het icm het slechte inslapen niet echt gezelliger. Nu besef ik me goed dat dit ongetwijfeld ook een eigenschap is die het ene kind meer heeft dan het andere, maar toch ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier kan hij zich thuis wel goed vermakenquote:Op maandag 17 juni 2019 18:01 schreef Nanuke het volgende:
Naast slechte slapers lopen er hier toevallig ook nog dreumessen rond die zichzelf niet kunnen vermaken? En dan met name in de thuissituatie. Als we ergens anders zijn doet hij niets liever dan bij ons weg lopen en met random objecten spelen. Maar thuis moeten we altijd meespelen, meedoen en zo niet hangt hij alleen maar aan ons of om ons heen. Meespelen moet dan wel op zíjn manier, anders is het ook huilen. Er naast zitten en zelf spelen wordt ook niet geaccepteerd. Het is dus momenteel veel drama, en dat maakt het icm het slechte inslapen niet echt gezelliger. Nu besef ik me goed dat dit ongetwijfeld ook een eigenschap is die het ene kind meer heeft dan het andere, maar toch ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Oh heerlijk, Zwitserland met name vind ik prachtig. Wanneer vertrekken jullie?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Kan ik me voorstellen oit! Hopelijk is het morgen weer later!
We gaan tien dagen naar Zwitserland en een week naar Oostenrijk. Op de heen en terugweg bij m'n schoonouders voorbij in zuid Duitsland. Die zijn gescheiden dus komt goed uit zu.
Hoe werkt die puzzel? Passen die tandwielen op elk punt? Zie nu pas de prijs, jemig dat is best stevig voor een puzzelquote:Op zondag 16 juni 2019 22:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan houdt maar matig van puzzels, hij heeft het geduld er nog niet voor. Gisteren heb ik zijn tandwiel puzzel omgekiept. Hij was steeds gefrustreerd dat het ronddraaien van de hele puzzel nog niet lukte zoals hij hoopte, nou is hij steeds blij als het neerleggen van een zo'n stukje lukt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |