abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187410356
Simon klimt / zit / staat ook regelmatig op de salontafel. Hij kan er ook veilig zelf weer afklimmen, maar ik wil eigenlijk niet dat ie op de salontafel klimt doet. Maar als ik zeg dat het niet mag of hem eraf haal, dan doet ie het meteen weer....
Ook een fase :P :+ ????

Nadat de pakketbezorger was geweest, heeft Simon niet meer geslapen. Erger nog, we vonden hem tot halverwege zijn rug in de poep, romper onder, slaapzak onder.
Dus toen mocht ie voor de 2e keer vandaag onder de douche :)
pi_187410780
Balen van die deurbel Tolstoi. Kleine troost dat er gepoept was, in ieder geval geen rode billen doordat hij er nog uren mee lag.

Banaan viel vandaag stijl voorover de bankleuning over. Deze week rende hij ook al eens onder de douche uit en viel plat achterover. Plus die keer dat hij op zijn glijbaantje ging staan en achterover viel (gelukkig in een hoopje bladeren). En hij heeft nog een afdruk in zijn gezicht waarvan de afdruk nog in zijn gezichtje staat.

Gelukkig laat hij zich meestal snel troosten maar.. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187411051
Ach, PKM, wat sneu! Ben jij al van de schrik bekomen? Heeft ie nog ergens last van?
pi_187411189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:27 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach, PKM, wat sneu! Ben jij al van de schrik bekomen? Heeft ie nog ergens last van?
Ik ben wel weer oké. Het duurde voor mij denk ik wel langer dan voor hem. Ik blijf zulke dingen ook steeds voor me zien. Zo lekker naar bed, dan zakt dat ook wel weer weg. :{

Volgens mij had hij nergens last van, hij landde recht op zijn hoofd. Even in de hete pan kijken, een dansje met juf Roos en het was weer klaar.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187411524
Ik ben ook altijd een beetje bang voor dat soort situaties. Simon is ook een keer van de bank gevallen, recht voorover over de armleuning (vanwege springen en lopen op de bank :(), toen kon ik hem echt net op het nippertje voordat ie de grond raakte met zijn hoofd opvangen.

Ik zat nog een tijd te shaken, terwijl hij alweer aan het spelen was.

Gelukkig maar dat die kleintjes zo flexibel zijn en het zo weer vergeten zijn.
En wij zijn 10 jaar ouder en houden er grijze haren aan over.

Maar *O* voor Juf Roos!
pi_187413474
Mijm heeft vandaag weer eens een tand door zijn lip gevallen. Iets te enthousiast naar oma willen rennen. Gelukkig inderdaad dat ze zo flexibel zijn, want anders zaten we vrijwel dagelijks bij de HAP :')

Salontafel klimmen is hier inmiddels via de stoelen op de eettafel en dan schrik ik me dus helemaal kapot :o en dan kijk je recht in zo’n stralend gezichtje :N

Dat briefje is wel slim eigenlijk, mini. Wij hebben de deurbel er al meer dan een jaar uit liggen. Men klopt wel aan en anders hebben ze mijn nummer meestal ook.
We zijn het wel gewend, na jaren in een appartement in het centrum. Daar deden we in het weekend standaard de hoorn van de bel-telefoon van de haak, het schijnt in dronken toestand nogal lollig om allemaal mensen wakker te bellen :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187414515
Fijn dat de playdate geslaagd is mini! *)

Wat naar van de deurbel ToiStoi! Hier belde vorige week om 19:45 iemand aan met een collectebus :( En dat gesprek ging zo:

Ik doe de deur open en boven was het stil maar er klonk na de deurbel meteen gehuil.

Collectant: Oh hebben jullie een kind? Dat wist ik niet. -ja nu wel inderdaad }:| -
Ik: Euh ja
Collectant: Wat is het? Hoe oud is hij/zij? Hoe heet hij zij? Casper zet wat bij en ik denk ‘HOU OP EN GA WEG!’ maar wil ook beleefd blijven want klein dorp }:|
Ik: Casper is 1,5, we deden net een slaappoging
Collectant: Ooh ja maar het is ook best wel warm, dan slapen ze altijd slecht he?

Ik heb haar in die waan gelaten, heb het gesprek afgekapt en hier gaat ‘s avonds en overdag bij slaapjes nu ook een briefje op de deur.

En ik kan het me voorstellen dat je schrok rena :o Casper doet die dingen gelukkig niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een :* voor jou een banaan pkm, dat is ook heel naar!

Het is 3:06 en ik ben klaarwakker, wat is dit voor ongein }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-06-2019 03:11:14 ]
pi_187415332
Salontafel klimmen gebeurt hier ook. Mij valt op dat ze dit doet wanneer er even geen aandacht voor haar is. Haar manier van aandacht trekken dus.
Ik vind op de salontafel klimmen ook niet oké en zeg er dus wat van en pak haar eraf. Vaak doet ze het nog eens of rent ze naar de knopjes van het tv kastje oid. :')

Mijm die al op de eettafel klimt, daar zou ik wel een hartverzakking van krijgen lesage!

Die deurbel idd als je kind slaapt! Het gebeurt hier eigenlijk nooit. Als ik een pakketje verwacht hou ik dit in de gaten en doe dan zelf alvast de deur open.
Heb alleen eens tegen het einde van het jaar iemand gehad die het plaatselijke weekblad kwam afgeven met de bedoeling wat extra’s op te halen. In de avond was dit. Die heeft dus niets gekregen... }:|
Toen de bel uitgetrokken en die vervolgens weken vergeten weer in te steken..

Nog geslapen fleur?
pi_187415930
Matige nacht verder nog, geslapen van 04:15-06:15 (Casper wakker) :O Ik denk dat het komt omdat ik gisteren een lange dag heb gehad (08:00-20:00 ivm een cursus vanaf 15:00), hoofd zat nog vol ofzo :')

Nee verwachte dingen zoals pakketjes onderschep ik vaak ook wel als ie slaapt. De Jehova’s getuigen van 2 weken geleden ook op het laatste nippertje maar die lieten zich niet zo makkelijk wegsturen :X Gelukkig sliep ie door het gesprek heen (wij in de hal en hij slaapt in de eerste slaapkamer na de trap boven) want dat had ik ze anders ook niet in dank afgenomen :+
pi_187415946
Schrikken Pannenkoekenmix! Dat soort dingen gaan hier vast ook nog gebeuren nu L op de bank kan klimmen. Op de salontafel klimmen check, de eettafel gelukkig nog niet.
Bewust allemaal dingen doen die niet mogen gebeurd hier ook als hij aandacht wil of moe is.

Nog geen last gehad van de deurbel. We hebben er eentje in het stopcontact dus die kan ik er makkelijk uit trekken maar nog makkelijker is het geluid zachter zetten of zelfs helemaal uit met enkel lichtsignalen.
Wel last gehad van een bezorger die direct na het aanbellen belachelijk hard op de ramen ging bonzen, zelfs zo hard dat buren er last van hadden en wij van bezorgingen bij de buren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Elleska op 14-06-2019 09:39:57 ]
pi_187416000
Lastig die deuraanbellers! Jip wordt er maar zelden wakker van gelukkig, dus heb ook nog nooit maatregelen genomen. Hoewel de hoorn-van-de-haak-in-het-weekendtip wel een goede is, hier ook een appartement in het centrum en dronken mensen die grappig denken te zijn.

Wat een klimgeitjes hebben jullie O+ wij hebben nog geen salontafel dus Jip kan er ook nog niet op klimmen, maar ik denk ook dat hij nog net iets te klein is. Hij klimt tegenwoordig wel de trappen op en op de deur van de vaatwasmachine als ik die aan het uitruimen ben.
pi_187416412
Ik vind deze fase trouwens zo geweldig leuk O+
L komt tussen het spelen door steeds even knuffelen. Sinds deze week klimt hij soms met een boekje op schoot. We zijn gisteren weer eens naar de bieb gegaan voor wat nieuw leesmateriaal al moet ik eerlijk zeggen dat de kartonboekjes mij daar wat tegenvallen.

Sowieso het brabbelen waarbij steeds meer herkenbare 'woordjes' ontstaan is zo gezellig. Als hij honger heeft of lekker eten ziet zegt hij Mmmm!
Kietelen vind hij ook helemaal geweldig. Tenminste zo lijkt het, ik vind dat nog wat lastig want ik vond vroeger kietelen helemaal niet zo leuk. Ook weer iets dat hij van familie heeft geleerd op vakantie. Hij komt er zelf om vragen, kietelt zichzelf en probeert ons te kietelen (en de kat en de hond van de buren).

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 14-06-2019 10:10:27 ]
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 10:14:43 #213
382129 crew  Donna
pi_187416517
Ik vind dit ook een hele leuke fase/leeftijd.

Ze snapt heel veel dus er is echt met G te communiceren nu. En nee of straks wordt inmiddels ook wel eens geaccepteerd haha. Meestal is het nog drama, maar het gaat steeds beter.

G is wel zielig gisteren en vandaag. Vorige week de 14 maanden prikjes gehad en er komen NU kiezen door. Lekker stapelen.
pi_187424863
Donna, hoe gaat het nu met G?

Fleur, vermoeiend nachtje zo!

's Avonds gaan slapen gaat hier weer even lastig. Simon ligt nu nog in bed te kletsen/zingen.
Manlief kwam met het lumineuze idee om hem een uur later naar bed te brengen 8)7 . Hij ligt nu rond 20:30 in bed. Dat is dus echt geen optie, pas rond 21:30 naar bed en dan helemaal geen tijd meer voor jezelf. Verduisterende gordijnen zijn echter wel een optie, dus daar ga ik maar even naar kijken.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:52:36 #215
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187426015
Tolstoi, ik heb het even gemist/niet onthouden: waarom is het een probleem als hij ligt te kletsen en zingen? Komt hij nu slaap tekort? Hier doet ze dat namelijk ook en gaat ze het hele bed door, maar uiteindelijk valt ze wel in slaap, dus voor ons prima zo..
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:13:26 #216
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187426386
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tolstoi, ik heb het even gemist/niet onthouden: waarom is het een probleem als hij ligt te kletsen en zingen? Komt hij nu slaap tekort? Hier doet ze dat namelijk ook en gaat ze het hele bed door, maar uiteindelijk valt ze wel in slaap, dus voor ons prima zo..
hier net zo, heel soms gaat ie tot 21:30 door,terwijl hij er rond 19 uur in ligt. Soms hoor je hem echt alles van de dag door emen. Allerlei nieuwe woordjes ect O+zolang we hem s ochtends niet hoeven te wekken en hij niet cranky is zal t wel ok zijn :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187426427
Dat kletsen is geen probleem hoor! Prima als ie na een tijdje kletsen/zingen in slaap valt.

Alhoewel het beter zou zijn als ie sneller zou slapen, maar dat kletsen eindigt meestal in huilen/krijsen en mama roepen en nog een keer melk willen en veel te laat slapen (meestal ontbreekt die kletsfase en is het meteen huilen als je weggaat). Hij is nl. wel moe, zit/ligt te gapen en oogjes wrijven.

Het is ook deels/vooral mijn eigen frustratie, dat een paar weken terug het zo makkelijk ging (voeden, wakker in bed leggen, kus geven, weglopen en hij viel in no time in slaap) en dat het nu weer moeizamer gaat, we er weer bij moeten blijven zitten, want anders mega overstuur en dat het dus ten koste gaat van mijn eigen tijd (alhoewel manlief ook wel naar boven gaat hoor).

Mogelijke oorzaken:
last van doorkomende laatste kiezen (niet te zien overigens)
te warm of te koud
te licht op kamertje
langer licht buiten, dus meer herrie op straat
last van beginnende verkoudheid
wennen dat ik er niet continu ben na 2,5 week vakantie (en dus graag 's avonds nog langer contact, bij moeten blijven zitten, vaker drinken)
ander ondoorgrondelijk dreumesleed

[ Bericht 8% gewijzigd door TolstoiFan op 14-06-2019 22:30:21 ]
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:37:03 #218
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187426831
Simon is iets jonger dan Muppet, toch? Van ergens in augustus? Hier hadden we ook opeens een periode waarin het in slaap vallen moeilijker ging dan normaal, maar dat viel samen met de geboorte van haar broertje, dus wij weten het daar aan. Maar misschien is het wel een dingetje, zo rond 20 maanden? Hier toen trouwens wel ook kiezen... Het goede nieuws is dus wel dat het een fase is :P

Muppet gaat donderdag al wennen bij de peuters op het kdv.. Jongens, waar blijft de tijd???
pi_187426954
@TolstoiFan, hier zo'n beetje dezelfde situatie. Een poos geleden was het allemaal gedoe (rond 19/20 mnd), toen ging het ineens beter en nu krijgt hij kiezen en is het weer terug bij af.. Maar ik weiger wel erbij te gaan zitten. Dus ik neem hem altijd mee naar beneden zodat ik in elk geval nog een plekje heb voor mezelf. Plus, erbij zitten maakt hier nooit dat hij daadwerkelijk gaat slapen, en maakt het wel extra frustrerend voor mij dus makkelijke keus. :@

Wij hebben even overleg gepleegd en gaan waarschijnlijk eens kijken of een peuterbedje hier het verschil kan maken. In de periodes dat hij wel makkelijker gaat slapen kan hij heel goed in zijn bedje spelen en dan in slaap vallen, dus ik wil eens kijken of hij het dan ook snapt dat hij kan spelen maar ook moet gaan slapen uiteindelijk. Inmiddels vind ik 22u gaan slapen al bijna reden voor een feest, terwijl dat eigenlijk mijn eigen bedtijd is dus mja, we moeten wat. Ik ben er namelijk niet gezelliger op zo. :') Ik slaap dus zelf niet/nauwelijks als ik geen rust heb in mijn hoofd, en het gaat inmiddels al weer even zo.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187426983
Hier slaapt N. ookal een paar weken prut. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij want zo wat is dat pittig zeg en ook nog zwanger zijn. Gelukkig slaapt ze soms overdag nog even zodat ik even kan dutten..
pi_187427613
Stroop, Simon wordt over 3 weken 2 jaar :D

Nanuke, bij ons werkt dat mee naar beneden niet, dan wil ie helemaal niet meer naar bed/boven.
De eerste keer bij zitten werkt meestal niet, want dan gaat ie staan en hele verhalen vertellen. Als je dan weggaat, is het huilen, even rustig, dan echt heel hard huilen en mama roepen. Dan toch nog maar een keer de borst, dan blijft ie wel liggen bij erbij zitten, dan valt ie na 15-30 minuten in slaap.

Hoop dat peuterbed voor jullie een oplossing is!
pi_187427962
Achjee, wat een inslaapissues bij die dreumessen. Klinkt mij allemaal erg bekend en is hier zoals jullie weten al een ding sinds haar geboorte zowat.
Maar in tegenstelling tot wat ik hier lees, zitten we hier even in een fijne fase / dag / mss week, wie weet. :+ Ze sliep vandaag binnen 10 minuten nadat ze in bed lag. En gisteren heeft ze zelfs 10 minuten zelf geprobeerd, waarna ze papa riep (ik was er niet) en dat is ongekend! Maar mijn ervaring is dat het morgen weer prut kan zijn.

N heeft een goede reden om geen korstjes meer te eten...die zijn voor de pippen. Bij opa en oma zijn kippen en die voeren ze dus de korstjes van N die overblijven. Ik probeer haar ervan te overtuigen dat wij geen kippen hebben en dat de korstjes voor N zelf zijn....haar nieuwe uitspraak: hoef nie meer..

Maar ik vind deze fase ook heel erg leuk. De praatjes die ze heeft O+
Papa is een terras aan het leggen en N zegt daarover dat papa met zand aan het spelen is. :D
pi_187430729
Tolstoi totdat het gebit compleet is mag je altijd kiezen als mogelijk excuus gebruiken. :Y

Wij zitten ook nog steeds in een periode met slechter slapen. Niets zo dramatisch als wat ik her en der lees maar ben toch zo een uur bezig met in slaap krijgen. Als hij dan eindelijk slaapt dan val ik soms zelf ook nog in slaap, dag avond. }:|

Nieuwe woordjes vanochtend zijn jij, riem en kam. Vooral dat naar zichzelf wijzen en "jij" zeggen is leuk. O+

Nolita dat met zand spelen van je man is ook een leuke. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 07:57:19 #224
382129 crew  Donna
pi_187430918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Donna, hoe gaat het nu met G?
Ze was gisteren de hele dag zielig en gisterenavond in bed jammerde ze tot ze op een moment echt rechtop zat en zat te snikken. Zo sneu! Mijn hart brak echt.
Dus even uit bed, knuffelen en na een kwartiertje kon ik haar weer neerleggen. Om 21:30 viel ze uiteindelijk in slaap.
De nacht ging wel goed, ze slaapt nu nog.
pi_187431271
Ik had gehoopt dat als Jip eenmaal beter zou slapen het nooit weer slechter zou gaan, maar ik lees hier allemaal dingen waardoor ik bang ben voor wat de toekomst nog gaat brengen :')

Voor nu gaat het best okay. We hebben meer goede dan slechte nachten in een week en kunnen zelf best wel weer goed slapen. Met inslapen hebben we af en toe maar problemen, meestal laat ik hem dan nog maar even spelen beneden. Vannacht was hij wel iets van 3 x wakker maar viel hij vrijwel meteen zelf weer in slaap. Vanochtend zagen we dat zijn knuffel naast het ledikant lag dus misschien dat hij daarom steeds even huilde :@ de volgende keer toch maar even gaan kijken :P
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:21:26 #226
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187431585
Als wij bij de kapitein gaan kijken als hij wakker wordt en even huilt snachts gaat hij nooit meer slapen :'). als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap. Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel :D maar niet bij wat jengelen in de nacht :N. Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt

[ Bericht 5% gewijzigd door littledrummergirl op 15-06-2019 09:34:27 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:47:37 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187433984
Knuffels teruggeven resulteert meestal in een idee voor een spelletje hier, dus zielig ja, maar spijt nee. Maar goed, Jacob is sowieso weer even een ramp qua slapen, vooral de inslaapfunctie is bepaald niet wat het geweest is. Ik merk wel dat hoe resoluter ik doe, hoe beter het werkt, maar soms aarzel ik nu eenmaal over de aanpak. Al naar bed brengen met een helder plan voor mezelf helpt. Wat niet helpt is dat de routine die we hadden, met liedjes zingen en dan wegleggen, dus even niet werkt omdat ik niet meer mag zingen ;( . Neuriën is ook uit de gratie ;( .

Vanmorgen hebben we voor het eerst gepuzzeld, ik had een houten puzzel mee van mijn ouders. Dat zoiets universeels zo leuk kan zijn zeg :D . Hij heeft weinig geduld voor de stukjes goed erin krijgen, maar herkent wel aan de vorm wat er moet en zoekt dan het goede stukje erbij. Het is een boerderijpuzzel dus paard en boom en huis zijn makkelijk herkenbaar. Ik begreep nooit wat er leuk of nuttig aan was (daarom nooit eerder geprobeerd) maar dit is voor hem gewoon weer een andere manier van spelen met bekende woorden/dingen.

En naast rijden met de auto's zet hij ze tegenwoordig graag op een rijtje op de bank, en vanmorgen belandden ze op het keukentje:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:01:17 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187434128
Jacob heeft ze op kleur gesorteerd :o :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:36:10 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187434574
Ja de speeleieren doet hij ook uit zichzelf op kleur :D . Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid. oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187435166
Zo, even op mijn gemak bijlezen. Manlief is jarig vandaag en al de hele ochtend bezoek gehad, vanmiddag nog een lading en de avond hebben we lekker voor onszelf. Heb ook een neefje te logeren dus wel zo leuk ook voor hem :) Die is trouwens vroeger wakker dan C, hij stond om 6.15 naast mijn bed :+ , heb hem gezegd dat hij dan maar even tv moest gaan kijken. Hij is 8, dat scheelt :P

PKM, fijn dat hij weer wat beter gaat eten, anders mag hij wel even op cursus bij mijn vreetzakje, ik geniet er van zo lang het duurt want ik hoor van iedereen dat dat rond 1,5 is afgelopen. Mijn taartje vanmorgen had ze ook het liefst opgesnoept :+ en wat sneu van zijn valpartijen, je kunt het soms niet voorkomen maar het is zo naar. Hier viel ze van de week van de bank nadat ik haar al 300 keer gewaarschuwd had rustig aan te doen op de bank :{ ;(

Tolstoi, irritant he die postbezorgers }:| Ik zorg altijd dat ik de deur in de gaten houd als ik vermoed dat er wat komt, maar soms is hij me toch te snel af -O- Hoe gaat het nu met jou?

Mini, van de bank kan ze gelukkig zelf al afklimmen, vermoed dat de salontafel ook wel zal lukken dan. Maar heb haar wel gemeld dat dat niet de bedoeling is :P

Fleur, hier gisteravond ook zo’n collectant om kwart voor 8, het was maar goed dat manlief open deed :P Ik heb het idee dat C zich er niet zo veel van aantrekt maar wil toch voorkomen dat ze er wakker van wordt. En die foto op de tafel :D O+ Is hij naar de kapper geweest?

Leuk om te lezen dat jullie deze fase ook zo leuk vinden O+ Ik heb het ook, vind de dreumesfase echt veel leuker dan de babyfase, vanochtend op de verjaardag ook zo leuk om haar te zien communiceren met haar familie O+

Lemijn, wat knap van Jacob :o en dat puzzelen ook, ik probeer het hier ook wel eens maar haar concentratiespanne is nog zeer gering voor zulke precieze dingen. Zal ze ook wel van mij hebben :+

Neefje en man zitten op de Nintendo switch Mario party te spelen en neefje zegt net tegen man; ik dacht dat je stom was maar je bent leuk :+ Goede bondingtime dus haha, is eigenlijk pas de eerste keer dat hij hier logeert en ze kenden elkaar nog niet van zo dichtbij. Ik kan wel genieten van die eerlijkheid bij kinderen _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187436446
Puzzelen is juist een van de weinige speeldingen waar ik wel het nut van in zie Lemijn. Inzicht oefenen vooral. Hier zijn puzzels de inzet van de hevigste ruzies, vooral de blanco Bumba puzzel is favoriet. Ik mag van peuter ook nooit zingen, maar van de meiden gelukkig nog wel. Poesje mauw en slaap kindje slaap vooral, die kunnen ze mee zingen. En sinds de vakantie ook de melodie en bewegingen van 'baby shark' helaas, dat blijft dan de hele dag in je hoofd zitten.

Mooie opmerking Rena :D En wat betreft puzzelen is het ook gewoon simpel beginnen en dan langzaam opbouwen, een vormenstoof is ook een soort puzzel natuurlijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187440206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:36 schreef Lemijn het volgende:
Ja de speeleieren doet hij ook uit zichzelf op kleur :D . Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid. oO< .
Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.
pi_187440343
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:16 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.
https://www.bol.com/nl/p/(...)F0A.1.7.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/(...).1.16.ProductPageUrl

En wij hebben deze:
pi_187440369
Hebben jullie nog ideeën voor leuke puzzels, zoek nog wat leuke dingetjes voor op het lijstje voor Simon zijn verjaardag.

Ook 's middags gaat het slapen inmiddels lastiger, hij wil nu opeens 's middags ook weer bij mij drinken. Groot drama bij het in bed leggen, nee nee, wil niet slapen. Na het drinken was ie weer rustig en ging ie zonder problemen slapen.

Na wakker worden was ie lekker bezig, van alles aanwijzen: dat is papa, dat is mama, dat is Simon (dan naar zichzelf wijzen O+ ), dat is de tafel, dat is de stoel, dat is raam O+

Rena, nog gefeliciteerd met je man! Is hij al wat hersteld van de mannengriep? Inmiddels heeft ook mijn man de griep/verkoudheid/hoest van mij te pakken. Ik ben ook nog steeds aan het hoesten. Met jou alweer wat beter?
Mooie reactie van je neefje!

Knappe Jacob, om zijn autootjes zo netjes op een rijtje ze zetten!
Jammer dat je even niet mag zingen of neuriën van Jacob!
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 19:38:12 #235
382129 crew  Donna
pi_187440565
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Als wij bij de kapitein gaan kijken als hij wakker wordt en even huilt snachts gaat hij nooit meer slapen :'). als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap. Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel :D maar niet bij wat jengelen in de nacht :N. Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt
Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.

Het is zo zielig. Grote bulten op het tandvlees, maar er is 1 helemaal door. Nog 3 te gaan!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:03:25 #236
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187441014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:38 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.

Het is zo zielig. Grote bulten op het tandvlees, maar er is 1 helemaal door. Nog 3 te gaan!
De week na de 14 maanden prik was hier ook drama, hij was er goed ziek van toen icm met kiezen zal dat wel helemaal pittig zijn :{, hopelijk ist snel weer wat rustiger
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34:01 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187441599
Ugh wij hebben de 14m prik op 6/7.

Hij is tot nu toe nog geen èèn keer ziek geweest :{w en dat wil ik graag zo houden.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:36:41 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187441656
Die eieren van savvy’s plaatje bedoel ik. Onbegrijpelijk dat het zo leuk is, maar Jacob gaat echt uit z’n plaat voor die eieren. En voor echte eieren trouwens :Y) . Maar het sorteer-aspect van die eieren is nogal subtiel dus ik vond het echt wel knap :o . Eieren voor het keukentje vind ik een goed idee, dank voor de tip.

Sterkte weer voor alle slechte slapers en vooral voor de ouders. Ik heb me er maar bij neergelegd dat we weer in een onbegrijpelijk fase zitten wat dat betreft. Om hem rustig te krijgen moet ik er eerst bijblijven (anders is het krijsen en kort troosten doet niks), maar om hem in slaap te laten vallen moet ik juist na een poosje wegsluipen |:( . Dreumessen |:( . Zeg me dat dit soort rariteiten ophouden als hij straks 2 is O-) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:37:50 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187441678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ugh wij hebben de 14m prik op 6/7.

Hij is tot nu toe nog geen èèn keer ziek geweest :{w en dat wil ik graag zo houden.
Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:38:56 #240
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187441695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.
Had al zoiets vernomen.

Ik weet niet meer zo goed hoe het bij mijn dochter 11 jaar geleden was.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:43:02 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187441772
Ik ook niet meer hoe het hier 8 maanden geleden was :D . Maar dat komt omdat Jacob altijd het maximale haalt uit de prikkenellende, dus in mijn hoofd is dat 1 grote brei samen met 20x tandenellende.

*; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187441958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Had al zoiets vernomen.

Ik weet niet meer zo goed hoe het bij mijn dochter 11 jaar geleden was.
Dirk is er precies 1 dag wat koortsig van geweest en verder niks. Dus ach. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187442039
Hier moeten we ook erbij blijven zitten, zowel 's middags als 's avonds. Te vroeg wegsluipen leidt weer tot huilen, dus ja, daar gaat je avond :)
En hij wil ook echt zo lang aan de borst, net bijna 40 minuten en dan is het nog drama bij in bed leggen. Manlief zit nu bij hem.

Maar ik help hopen dat het met 2 jaar over is met die rare fases :P Nog een kleine 3 weken te gaan, dat is nog te overzien :P

Lemijn, kun je eieren die je nu hebt, niet gebruiken bij het keukentje?
Zijn ze nog leuk genoeg bij 2 jaar? Bij Bol zie ik staan voor 1-3 jaar.
pi_187442256
Hier ook geen last gehad geloof ik :)

Wat vervelend die (in)slaapproblemen ;( :*

Die autootjes Lemijn :D

Wat een lieve opmerking rena! O+ Casper is twee weken geleden naar de kapper geweest inderdaad, het groeit helaas zo snel weer aan :')

Hier was het vanochtend 04:45 }:| Hij lijkt weer een oorontsteking te hebben en gedraagt zich al dagen de hele dag een soort van onmogelijk en zit duidelijk niet goed in z’n vel. Blij dat we aankomende week naar de KNO-arts moeten.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09:41 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187442306
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, kun je eieren die je nu hebt, niet gebruiken bij het keukentje?
Zijn ze nog leuk genoeg bij 2 jaar? Bij Bol zie ik staan voor 1-3 jaar.
Ze waren hier niet gelijk met de eerste verjaardag al leuk, ik denk vanaf anderhalf ongeveer. En de lol is er nog lang niet af, maar geen garantie verder want ze zijn eigenlijk echt heel stom. En ik denk niet dat ze hier zouden werken bij de keuken, want ik zet ze in op vakanties en op mijn slaapkamer, dus het zijn eieren met een speciale positie en dat wil ik graag zo houden :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187443172
Dat snap ik :D

Pfff, Simon slaapt nu echt net pas.... Uiteindelijk heb ik nog maar een keer de borst ingezet en zo'n 10 minuten daarna sliep ie. Word er wel een beetje wanhopig van, fases enzo, prima, maar eigenlijk zou het beter zijn als ik nu ook naar bed ga, dan heb ik ongeveer een klein half uurtje voor mezelf gehad ;(

Edit: lees net ergens online dat er rond 24 maanden wel sprake kan zijn van slaapregressie
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:50:58 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187443225
Frustrerend is dat he ;( . Mijn oplossing daarvoor is te laat naar bed gaan, maar de volgende ochtend heb ik altijd spijt. De borst inzetten doe ik eigenlijk nooit, te bang voor tandbederf ook al zijn de meningen daarover verdeeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187443341
Heel frustrerend... helaas kies ik dan de laatste tijd ook voor jouw oplossing, te laat naar bed. En net als jij ook spijt 's ochtends als Simon rond 7-7:30 wakker is.
Ben ook wel bang voor tandbederf, maar lees ook op diverse sites (LLL of Borstvoeding.com) dat BV an sich geen gaatjes kan veroorzaken. Maar blijkbaar was mijn wanhoop groot genoeg om toch maar weer die borst te geven :{

Als jij dat niet doet, hoe ga jij dan met die slaapissues om? Haal je Jacob gewoon uit bed en probeer je het later nog een keer? Of doe je iets anders?
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:18:50 #249
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187443896
Tegengeluid mbt de BMR-prik: ik vreesde het ergste, maar ze heeft helemaal nergens last van gehad.

Lemijn, wellicht dat de dreumesrariteiten verdwijnen, maar daar komen dan vast peuterrariteiten voor terug :s)
En wat knap van de autootjes! Hier is volgens mij nog helemaal geen herkenning van kleuren, al proberen we haar nu wel echt te leren dat ze de groene aardbeien aan de plantjes moet laten zitten, maar de rode wel mag plukken (en dan eten :9).

Verder :* voor slaapperikelen en zelf te laat gaan slapen. Ooit komt er vast verandering in..
pi_187444114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Hebben jullie nog ideeën voor leuke puzzels, zoek nog wat leuke dingetjes voor op het lijstje voor Simon zijn verjaardag.
Goula heeft mooie houten puzzels voor beginners. Voor de meiden heb ik een grendelbord-puzzel van Melissa en Doug er op gezet, met tig soorten sloten er op om te openen. Verder zijn al onze puzzels 2e hands omdat ik ze nieuw veel te duur vind.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')