abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187377524
registreer om deze reclame te verbergen
DFD *O*
Zei er iemand iets over proppen? ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan heeft ook geleerd dat bah, vies is. Het weerhoudt hem er niet van om kattengrit te eten. En als ik zeg dat chips die hij in de zandbak vindt vies is, zijn we het ook niet eens.

Venco hier ook een strekker. Wat zijn ze dan sterk hè!

Schanu hopelijk is Vlokje er snel doorheen. :* Banaan heeft ook wat gekke plekjes maar dat zou van de eikenprocessierups kunnen zijn.

Bij ons is de learning tower nog geen geweldig succes. Banaan wil ermee het aanrecht op klimmen of wil met de kraan spelen en kliedert dan alles onder.
Broodjes smeren is niet zo'n punt maar rozijnenbollen moeten wel NU gegeven worden.

Beterschap voor Muppet. :*

Lol Lemijn om die trein. Er wordt me de hele dag door van alles in handen gedrukt waarvan ik nog maar eens moet voor doen hoe het moet.

Hoe was je eerste werkdag Tolstoi?

Vandaag gaf Banaan het keurig aan toen hij moest plassen. Hij pakte een boekje, wees naar het potje en naar zijn broek. Ik trok hem snel alles uit. Het plasje eindigde naast het potje maar dit begint wel ergens op te lijken. ^O^
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:35:41 #177
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187377665
Jaloers op die foto PKM! Jacob weigert deze zomer zowel aardbeien als watermeloen, terwijl hij dat vorig jaar heerlijk vond. De kleur staat hem niet aan ofzo :? . Echt jammer.

En wat knap dat hij vantevoren aangeeft dat hij moet plassen ^O^ .

Die strek klinkt heel matig, hij is het meestal protest in de jammervorm gelukkig. En Tolstoi wat stom dat je ook al niet mag zingen. Ik probeerde vanavond het liedje van de Fabeltjeskrant en dat moest telkens nog een keer, dus misschien een tip? :P .

^O^ voor je sportplannen Nolita. Ik begrijp je beweegredenen volkomen maar hier helpen ze nog geen bal o|O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187377876
Die learning tower, maken jullie die zelf (ikea hack) of hebben jullie die ergens gekocht?
pi_187378059
@ Nolita: dat temperament valt dus best mee maar het in -en uit is blijkbaar nogal een ding. Duurt nooit lang want mam wint altijd. :+
Verder is ze een verrassend makkelijk en ontspannen kind. :P
pi_187378501
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
DFD *O*
Zei er iemand iets over proppen? ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan heeft ook geleerd dat bah, vies is. Het weerhoudt hem er niet van om kattengrit te eten. En als ik zeg dat chips die hij in de zandbak vindt vies is, zijn we het ook niet eens.

Venco hier ook een strekker. Wat zijn ze dan sterk hè!

Schanu hopelijk is Vlokje er snel doorheen. :* Banaan heeft ook wat gekke plekjes maar dat zou van de eikenprocessierups kunnen zijn.

Bij ons is de learning tower nog geen geweldig succes. Banaan wil ermee het aanrecht op klimmen of wil met de kraan spelen en kliedert dan alles onder.
Broodjes smeren is niet zo'n punt maar rozijnenbollen moeten wel NU gegeven worden.

Beterschap voor Muppet. :*

Lol Lemijn om die trein. Er wordt me de hele dag door van alles in handen gedrukt waarvan ik nog maar eens moet voor doen hoe het moet.

Hoe was je eerste werkdag Tolstoi?

Vandaag gaf Banaan het keurig aan toen hij moest plassen. Hij pakte een boekje, wees naar het potje en naar zijn broek. Ik trok hem snel alles uit. Het plasje eindigde naast het potje maar dit begint wel ergens op te lijken. ^O^
Mooie foto, PKM. En leuke romper!
Simon heeft de slaapzakvariant :)
Knap dat Banaan zelf aangaf dat ie moest plassen, ook al belandde het plasje naast het potje.
Wij zijn nog niet echt actief bezig met potjestraining.

OMG, chips in de zandbak.... vorige week waren we bij een speeltuin in de wijk, waar ook allemaal chipsresten lagen. Simon heeft er van gesmuld :')
ik krijg nog de kriebels ervan als ik eraan denk :@

Dat strekken is hier ook wel een dingetje. Als we Simon ergens weg wil halen en hem willen optillen, dan strekt ie zich ook, hij doet dan zijn armpjes helemaal omhoog, met geen mogelijkheid dat je hem dan op kan tillen. Eigenlijk best slim :P

Eerste werkdag was :( 100 mailtjes om weg te werken, morgen een deadline voor een rapport.
SPOILER
pi_187379669
Hopelijk vind je snel iets leukers, Tolstoj!

Zo PKM, die zit idd lekker te stouwen zeg!

Jagar, wow zeg, wat is dat een meneertje geworden zeg! Heerlijk koppie!

Mijn dfd-bijdrage vanaf vakantie (eindelijk weer eens tijd om te posten :P )

SPOILER
pi_187380460
Ik vind zand maar niks, en open zandbakken in een woonwijk al helemaal niks. Dat is ook iets wat hier absoluut nooit in de tuin zal komen. Vind het zand op het strand al vervelend als we weer richting huis gaan. We zitten nu nog geen vijf minuten lopen vanaf het strand, maar we zijn er maar twee keer geweest omdat we daarna dik een uur bezig zijn met alles weer schoonmaken. Maar zelf heb ik ook niks met het strand, ondanks mijn Haagse roots. Gelukkig hebben de meiden er ook niet veel interesse in, behalve dan in de zandbak naast school waar ze altijd nog even in proberen te duiken.

Wij zitten nu in de ontspan-fase ipv de strek-fase. Ze weer op hun voeten zetten nadat we ze ergens vanaf geplukt hebben lukt meestal niet meer, ze weigeren gewoon hun voeten neer te zetten of laten ze als loshangende voetjes staan. Ook niet fijn.

Duman, wij hebben een zelf gemaakte. Is heel simpel, zelfs als je twee linker handen hebt.

Pkm, haal jij de pitjes uit de watermeloen voor hem? Ik haal meestal galiameloen omdat ik dan met enkel snijden klaar ben, maar dat was ook omdat ik vorig jaar de pitten nog niet aandurfde. Voor dit jaar twijfel ik nog.

Fijn dat je een besluit hebt genomen Tolstoi! Hopelijk biedt dat je al wat rust en heb je een goed gesprek!

Wij zijn vandaag voor het eerst echt uiteten geweest. Kregen we aangeboden als vaste gasten (2e keer in dit resort is dit) anders hadden we dat nooit gedaan. Ze hebben zich alledrie goed gedragen, afgezien van een huilbui van Lala toen een vogel er met haar op de grond gevallen broodje vandoor ging. Maar eten hebben ze amper gedaan dus voorlopig nog niet voor herhaling vatbaar (tenzij pizzeria).

En de een-na-laatste dfd, laatste weekje met twee dreumesen start zo.
SPOILER
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187382874
FF, wow jij ook alweer bijna 2 peuters in huis (ben even kwijt hoe oud je oudste ook alweer is)! Wat vliegt de tijd toch!

Ik snap je wel wat dat zand betreft. heb het zelf ook wel een beetje, maar probeer me erover heen te zetten omdat Simon het wel heel erg leuk vindt.
De zandbakken hier in de wijk komt ie ook niet in (vanwege honden/kattenpoep), maar soms gaan we naar de dierentuin zodat ie daar in de zandbak kan spelen ( *O* voor het abonnement, want dan komt ie ook de zandbak niet meer uit).
Misschien dat we voor Simon een zandtafel gaan kopen voor in de tuin, zodat ie daar ook kan spelen, maar twijfel nog wel een beetje....
pi_187382880
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:12 schreef TolstoiFan het volgende:

Dat strekken is hier ook wel een dingetje. Als we Simon ergens weg wil halen en hem willen optillen, dan strekt ie zich ook, hij doet dan zijn armpjes helemaal omhoog, met geen mogelijkheid dat je hem dan op kan tillen. Eigenlijk best slim :P

Achter je kind staan, je arm van achteren langs tussen de benen, andere arm voor de borst langs.
Ontwijk de strek! ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 12 juni 2019 @ 07:16:19 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187382906
Ik zal je verfrissende tegengeluid weer missen straks FF! ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187382922
Jullie hobbelen vrij snel achter FF aan toch Lemijn :P

Leuke foto's van alle dreumesen gisteren O+
pi_187383250
Nolita, goed voornemen om te gaan sporten, respect! En wat klinkt jouw N als een heerlijk kind zeg O+

Een proppende Banaan :') O+ En wat knap dat hij aangaf te moeten plassen! Hopelijk zetten die plekjes bij hem trouwens niet door en heeft hij er geen last van.

Tolstoi,
SPOILER
Sara, wat een mooie foto O+

FF, wij hebben hier een speeltuintje recht voor ons huis met zand, daar wil peuter altijd spelen maar daar wordt ik ook niet happy van. Dat speeltuintje wordt door alle katten in de buurt gezien als grote kattenbak, en we hebben nogal wat katten rondlopen dus tja :X
Wat leuk dat jullie uit eten zijn gegaan en dat het geslaagd was, en wat een leuke foto O+

Vlokje heeft meer plekjes gekregen die nu ook echt blaasjes zijn, dus hallo waterpokken. Vooralsnog heeft ze er nog niet veel, wel heel veel bij haar luierstreek waar ze ook wel last van lijkt te hebben. Het verklaart verder in ieder geval waarom ze de laatste tijd zo ontevreden en huilerig was.

Vandaag mijn laatste werkdag en dan ... vakantie *O* Vanaf volgende week 2 weken naar de Sprookjescamping, lekker exotisch :'), ik heb er zo'n zin in O+
pi_187383871
DFD O+

Verder weinig energie om bij te lezen, ben voor de verandering nog steeds/weer ziek en snotterig. Was echt een goede beslissing om te gaan sporten en gezonder te gaan eten, ik ben al 6 weken af en aan een wandelende verkoudheid :') Manlief is dit keer ook de sjaak, dus ik mag ‘s avonds ook nog dealen met een man met de mannengriep :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187387064
Beterschap Rena! En sterkte met je man :')
pi_187387135
Beterschap rena!

Pff, ik had hier niet moeten posten over het betere slapen. Vannacht heeft hij na 3.30 nog 20 minuten geslapen. Bonus daarbovenop is dat man voor werk 3 dagen weg is en peuter ziek is. Pff.

Vanmorgen had peuter gekotst, in en rond een bakje. Om eerst peuter en de bank te redden had ik het bakje met kots snel op tafel gezet. Kijk ik op, heeft dreumes het bakje van tafel getrokken en over zich heen gegooid. Zo fijn...
pi_187387654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:02 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, wow jij ook alweer bijna 2 peuters in huis (ben even kwijt hoe oud je oudste ook alweer is)! Wat vliegt de tijd toch!

Ik snap je wel wat dat zand betreft. heb het zelf ook wel een beetje, maar probeer me erover heen te zetten omdat Simon het wel heel erg leuk vindt.
De zandbakken hier in de wijk komt ie ook niet in (vanwege honden/kattenpoep), maar soms gaan we naar de dierentuin zodat ie daar in de zandbak kan spelen ( *O* voor het abonnement, want dan komt ie ook de zandbak niet meer uit).
Misschien dat we voor Simon een zandtafel gaan kopen voor in de tuin, zodat ie daar ook kan spelen, maar twijfel nog wel een beetje....
Drie peuters in huis straks, oudste wordt half augustus vier...

De dierentuin zit hier op auto-afstand, en dan vind ik het toch ook weer wat dat de auto dan onder het zand komt te zitten. Heel vreemd, ik heb een scoutingachtergrond en stond altijd vooraan qua spelen met modder, netjes ben ik ook absoluut niet, en de auto is een gebruiksvoorwerp, maar rondom mijn eigen kinderen zie ik vooral wat een rommel er van komt en hoe lang ik bezig ben om dat/ze weer schoon te maken. Dat komt misschien wel doordat het gelijk x3 is en dat soms vechten tegen de bierkaai is (is nr 1 schoon, begin ik aan nr 2 is nr 1 alweer vies etc), en onder de douche zetten kan vaak ook niet zomaar omdat dan de helft van de kinderen zonder toezicht zit en ze gaan soms per ongeluk wat hardhandig met elkaar om.

Veel plezier Schanu! Ik hoor altijd enthousiaste verhalen over de sprookjescamping, hopelijk bevalt het jullie ook!

Aww Jagar, wat een rotdag nu al. Nog een paar uur en ze gaan weer naar bed...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 12 juni 2019 @ 14:51:28 #192
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187388179
Playdate te huize Günther overleefd*! Bewijs:
oRS6y6yl.jpg

Behapbare aftermath:
lFL68QX.jpg

*Ternauwernood. Koters vermaakten zich wel, ik één en al klunzig en verlegen in nota bene mijn eigen huis! :') Ik ben normaal gesproken echt niet zó socially akward, maar ze is gewoon veel te leuk. Argh! :D
Wo ist der Führer, der mich führt?
  woensdag 12 juni 2019 @ 14:56:26 #193
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187388273
Jagar, arme zieltjes, jij incluis :* Sterkte daar!

@FlyingFish Drie ukkies onder de troep is ongetwijfeld veel meer gedoe dan maar eentje :Y Hou moed! Over een tijdje kunnen ze zichzelf wassen *O*
Hier is zo'n foeilelijke blauwe zand/waterschelp van twee tientjes in de tuin tot dusver de beste uitgave van het jaar: Günther speelt er dagelijks mee. Nou moet ik er wel bij zeggen dat zand nog het minst dramatische is waarmee onze eigen Floddertje zich smerig weet te krijgen buiten. Als het alleen zand van 'm afkloppen is, is het een heel goeie dag :') Wellicht maar eens investeren in een hogedrukspuit. 8-)
  woensdag 12 juni 2019 @ 14:58:17 #194
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187388305
Rena, ga dan ook niet sporten mafkees! ;) Beterschap! :*

Even de DFD-oogst bekijken nu.. O+ :W
pi_187391488
Jagar :o Hopelijk gaat de rest van je dag wat soepeler :)

Mini :D Wat schattig dat je nog steeds verlegen bent :) Fijn dat de playdate goed ging!

Mijn koter had door dat ik wat minder alert ben vandaag, en gaf me net nog een hartaanval (ik had de telefoon toevallig al in de hand, heb haar na de foto gelijk er af geplukt :P )
4-D53-BE29-5657-4680-A9-E3-39-CF648-A8-B87.jpg

En ze liep vandaag 3 stappen los tussen de bank en de tafel *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187404446
Jammer Lemijn dat Jacob geen rood fruit meer wil. Misschien een andere kleur meloen proberen?

Venco dat jij altijd wint. _O_
Als Banaan zich in de eetstoel strekt, niet ik hem iets optillen en zijn voetjes naar beneden begeleiden. Dan moet ik oppassen dat hij niet topzwaar wordt als ik met zijn voeten bezig ben. Zit hij dan eindelijk dan zet hij het op een brullen en gaat helemaal naar achteren hangen.
In de wandelwagen draait hij zijwaarts of schuift onderlangs onder de beugel door.
Voor beide is de enige fijne oplossing even stoppen en overtuigen met iets lekkers. Dikkertje in de maak hoor.

Leukere acrobatiek is dat hij zonder te vallen recht vooruit van de bank af kan. Of dat hij probeert zonder handen de trap op te lopen. O+

Tolstoi goed dat je op zoek gaat naar ander werk. Ik hoop dat het voorspoedig gaat. :)

FF zand is natuurlijk ook minder leuk als je drie kinderen hebt. Ik heb niet zo'n moeite met zand maar verbaas me er weleens over waar het ligt. Of ik heb met zorg Banaan ontdaan van zand, valt er als ik me omkleed zand uit mijn eigen broekzak. :')

Ik geef watermeloen met weinig pitten.Hij krijgt ook wel kleine stukjes noot, als een stukje te groot is om door te slikken haalt hij het met de hand eruit. Dan zal hij zich ook wel redden met pitjes.

Rena hopelijk wordt je snel beter. En wie weet, misschien was je echt doodziek geworden als je niet had gesport. ;)
*O* voor de losse stapjes.

Jagar :*

Wij hadden twee wat betere dagen maar slapen is wederom drama. Hij zit ook opnieuw steeds in zijn mondje te wroeten. _O_

Update trouwens over het slechte eten, daar gaat toch echt wel vooruit. Vooral bij de lunch gaat er meer in. We eten veel vaker rozijnenbollen, poffertjes, pannenkoek, quiche, ham/kaas croissantjes of soep in plaats van gewoon brood. Hij wil wat luxer eten, dan moet dat maar hè. ;)
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
pi_187405004
:( :( :( voor de pakketbezorger die zo hard aanbelde dat de net slapende Simon weer wakker is :( :( :(
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:01:56 #198
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187409806
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:43 schreef TolstoiFan het volgende:
:( :( :( voor de pakketbezorger die zo hard aanbelde dat de net slapende Simon weer wakker is :( :( :(
Aiiii, vervelend hè? Ik heb voor als ik iets verwacht (pakketje, loodgieter, pizza :7) een standaard briefje bij de deur liggen met "NIET aanbellen, maar op de ruit kloppen svp - kind slaapt" + tekeningetje van snurkende baby om wanneer nodig over de deurbel heen te plakken ^O^
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:04:19 #199
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187409837
@rena, applaus voor je acrobaatje! :D Toen ik me voor het eerst te pletter geschrokken was van een ineens op de salontafel geklommen Günther heb ik 'm meteen maar geleerd hoe -ie er zelf weer veilig vanaf kan klimmen :)
pi_187410007
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:04 schreef minilot het volgende:
@:Rena, applaus voor je acrobaatje! :D Toen ik me voor het eerst te pletter geschrokken was van een ineens op de salontafel geklommen Günther heb ik 'm meteen maar geleerd hoe -ie er zelf weer veilig vanaf kan klimmen :)
Hier is het de grootste hobby, om er bovenop te klimmen. Vandaag stond hij er zelfs bovenop, dus ik heb de tafel maar even omgekeerd...

Meneer kruipt trouwens bijna helemaal niet, en loopt nu overal heen. Erg schattig....
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')