Okay, zolang het nog niet institutioneel is mag je nog niet klagen dus? Ik bedoel,in NL zijn we zo ver dat dit soort quota's in de portefouille van een minister vallen. Alle bedrijven moeten in hun jaarverslag vermelden waarom niet 30% van de topfuncties door vrouwen wordt vervuld. De tendens is dat het straks simpelweg wordt afgedwongen.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het doel van diversiteits quota is een ongelijkheid opheffen. Een voorsprong opheffen.
En in de praktijk wordt daar best voorzichtig mee omgesprongen. Welke dwingende en echt nadelige quota ken je hier in Nederland bv?
Je probeert een 'vijand' te creeeren die het op jou voorzien heeft, maar die is er niet echt. Daarom moet je vanalles verzinnen over de 'werkelijke bedoeling' erachter. Zeg je lees de witregels ipv de tekst.
Daartegenover staat dat het slachtofferrol argument een vorm van moralisme is, waarmee vaak wordt gedaan alsof er geen slachtoffers kunnen bestaan, of dat het onderscheid altijd volledig evident is. Het begrip 'slachtoffergedrag' wordt ook vaak misbruikt, als deel van het machtsspel (wat moralisme vaak is).quote:Op zondag 2 juni 2019 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Overigens onderscheid ik drie types slachtofferrol mannen
1 De totale loser die niet meer gelooft in dat de politiek voor hen nog wat kan betekenen en die dan maar vind dat er een regering moet komen die hel leven van de winnaars zodanig verziekt dat het net zo kut wordt als dat van hemzelf. Een soort nivellering de andere kant op.
2. Personen die het op zich qua werk/sociaal leven best aardig getroffen hebben maar die zichzelf chronisch tekort gedaan voelen en die nooit tevreden zijn. Want ze vinden zich als hardwerkende Nederlander niet genoeg gewaardeerd. Daarom moet er naar hun idee beleid komen dat degenen die het slechter hebben dan zij het nog slechter krijgen zodat hij zich verheven genoeg kan vinden en er misschien zelf nog een grijpstuiver aan over houden
3. Geflipte zolderkamerbewoners die denken dat hun zielige leven daadwerkelijk door allerlei door alt-right bedachte complotten komt en dat al die politici de messias voor hem zijn.
Iets dat mij wel opviel is dat op elk forum zo'n 10% van de users voor 60% van de posts verantwoordelijk is. De posts zijn ook vaak langer en beter geschreven dan gemiddeld, hoewel daadwerkelijke diepgang ontbreekt. En het verschil valt erg op als regulars zo'n 10 posts per dag hebben, en dan zit er iemand tussen met 100-200 posts per dag.quote:Op zondag 2 juni 2019 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me als blanke man ook vaak genoeg af wie nou al die policor mensen zijn die mij een monster vinden. Ik kom ze nooit tegen. Maar ik ga dan ook niet pro-actief op zoek naar ze op Twitter ofzo.
Dat is evenzeer een man uitsluiten. Je probeert iets recht te lullen wat krom is. Dat bedoelde ik.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, is bij bestuursraden van diverse grote multinationals en ook bij diverse mediabedrijven gebeurd. Daar moest en zou een vrouw bij en dus is de bestuursraad met iemand uitgebreid.
Nou, die functie was er anders niet geweest, dus er is ook geen man minder die daardoor die functie heeft. In het kader van dit onderwerp, 'slachtoffers', dus geen goed voorbeeld. Er is geen mannelijk slachtoffer.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is evenzeer een man uitsluiten. Je probeert iets recht te lullen wat krom is. Dat bedoelde ik.
Ik denk eigenlijk dat dat verdwijnende begrip voor potentiele echte slachtoffers een resultaat is van een grotere industrie van mensen die zichzelf marketen als slachtoffer om hun politieke standpunten door te duwen.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daartegenover staat dat het slachtofferrol argument een vorm van moralisme is, waarmee vaak wordt gedaan alsof er geen slachtoffers kunnen bestaan, of dat het onderscheid altijd volledig evident is. Het begrip 'slachtoffergedrag' wordt ook vaak misbruikt, als deel van het machtsspel, dat moralisme ook vaak is.
Dat mag dan ook best een verklaring hebben aangezien hier in Nederland het cijfer echt ziek laag is.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Okay, zolang het nog niet institutioneel is mag je nog niet klagen dus? Ik bedoel,in NL zijn we zo ver dat dit soort quota's in de portefouille van een minister vallen. Alle bedrijven moeten in hun jaarverslag vermelden waarom niet 30% van de topfuncties door vrouwen wordt vervuld. De tendens is dat het straks simpelweg wordt afgedwongen.
Dus het bestaat nu nog niet maar de tendens is vrij duidelijk.
Het wordt praktisch al onwenselijk gemaakt om een man te verkiezen boven een vrouw als je niet aan de 30% zit.
Een voorsprong opheffen.. het is geen concurrentiestrijd tussen mannen en vrouwen.
Kom nou, onzin argumenten. Zo werkt de wereld niet.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, die functie was er anders niet geweest, dus er is ook geen man minder die daardoor die functie heeft. In het kader van dit onderwerp, 'slachtoffers', dus geen goed voorbeeld. Er is geen mannelijk slachtoffer.
De minister spreekt al uit dat ze kijkt naar dwingendere maatregelen. Waarom zou je geen mening mogen vormen over intenties van beleidsbepalers?quote:Op zondag 2 juni 2019 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat mag dan ook best een verklaring hebben aangezien hier in Nederland het cijfer echt ziek laag is.
Daar zijn verschillende redenen voor en als je als bedrijf zoveel lager zit dan hier gesitueerde internationele bedrijven e.d. is het niet zo raar dat er gevraagd wordt waarom dat is.
Is het antwoord gewoonweg te weinig geschikte mensen dan is dat een prima antwoord.
30% is dan ook best redelijk. Nergens wordt 50/50 gevraagd. Er wordt gekeken naar opleiding, ervaring en beschikbaarheid.
Die 30% is ook geen hard cijfer, maar een streven. De werkelijkheid is dat we te vaak ergens rond de 10% hangen, wat echt naar laag is.
En zie je wat je doet? Het bestaat nog niet, maar in de witregels lees ik dat...
- Komt omdat in Nederland vrouwen ook ziek vaak part-time werken en laten we eerlijk zijn.. als parttimer ga je het niet halen naar de bedrijfstop.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat mag dan ook best een verklaring hebben aangezien hier in Nederland het cijfer echt ziek laag is.
Waarom zegt de minister dat? Daar zit het een en ander achter. En nee, voor 'de lol' een vrouw aannemen zit daar niet bij.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
De minister spreekt al uit dat ze kijkt naar dwingendere maatregelen. Waarom zou je geen mening mogen vormen over intenties van beleidsbepalers?
Verder blijf ik mezelf niet herhalen...
10% is laag maar ligt dat niet gewoon aan de vrouwen en hun ambities?
Dat is een (fiks) deel van de uitleg idd. Maar niet het hele verhaal.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Komt omdat in Nederland vrouwen ook ziek vaak part-time werken en laten we eerlijk zijn.. als parttimer ga je het niet halen naar de bedrijfstop.
- En vrouwen kiezen ook ziek vaak voor opleidingen die niks te maken hebben met business management en andere dingen. Het is een wonder als je de 10% al zou halen met zo'n inslag.
- Verder starten vrouwen ook ziek weinig hun eigen bedrijf.
Verder lijkt het mij voor de algehele bevolking ook geen fuck verschil te maken of een kleine collectie vrouwen in de bedrijfstoppen terecht komen. Dat heeft verder weinig effect op gelijkheid op grotere schaal in de middenklasse dus dat obsessieve gejank over die top van de top van de top is wat dat betreft ook verdacht. Klinkt alsof de stukje feminisme gekaapt is door de bovenklasse die enkele prestigieuze baantjes voor zichzelf willen zekeren onder de banner van "vrouwenrechten".
Het is al incorrect om aan te nemen dat de term SJW alleen gebezigd wordt door conservatieven. Ik ben volgens alle schalen licht progressief maar zie ook dat er een wildgroei is ontstaan aan 'welke minderheid moeten we nou weer een trauma aanpraten'.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:17 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Er zijn sinds de opkomst van alt-right allerlei nieuwe termen bijgekomen. SJW, oikofobie, cultuur-marxisme (een term gebezigd door lieden die waarschijnlijk nooit een boek van Marx hebben gelezen).
Eigenlijk wil ik het Calimero-gedrag bespreken van de nieuwe lichting conservatieven.
Omdat de 30% niet gehaald wordt zegt de minister dat.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom zegt de minister dat? Daar zit het een en ander achter. En nee, voor 'de lol' een vrouw aannemen zit daar niet bij.
Dat is wat jij ervan maakt, tussen de regels door wil lezen.
Volgens mij is 'slachtofferrol' een wezenloze term, die veel gebruikt wordt in wezenloze discussies, gevoerd door wezenloze mensen, die graag meeleuteren over zaken die ze nauwelijks begrijpen, maar graag willen geloven dat ze briljant zijn, en daarom elkaar eindeloos om de oren slaan met moralistisch geleuter, en elkaar daarmee proberen op de knieeen te krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2019 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat dat verdwijnende begrip voor potentiele echte slachtoffers een resultaat is van een grotere industrie van mensen die zichzelf marketen als slachtoffer om hun politieke standpunten door te duwen.
Ik denk dat er aan de niet-progressieve kant 30 jaar geleden meer begrip was voor minderheden dan tegenwoordig. En grappig genoeg... hoe meer gelijkheid er is gekomen in de samenleving hoe meer en harder mensen janken over hun slachtofferschap. Vanaf mannen die janken dat ze met 1.70m geen dates kunnen krijgen tot aan mensen met een kleurtje die zeiken over dat de Oscars niet minimaal 50% zwarte winnaars heeft.
Het geduld is blijkbaar op. Dat is (oprecht) jammer maar niet geheel onbegrijpelijk. Je kan niet eeuwig blijven leunen op de welwillendheid van de meerderheid. En als je vindt dat welwillendheid per se moet bestaan in een groep die ook gewoon politieke belangen heeft dan heb ik slecht nieuws voor je want ik ga ook niet een marathon rennen met een baksteen geducttapet aan mijn enkel.
Ik wil er nog aan toevoegen: de meeste vrouwen willen helemaal geen leidinggevende functies, tot afschuw van de feministen.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Komt omdat in Nederland vrouwen ook ziek vaak part-time werken en laten we eerlijk zijn.. als parttimer ga je het niet halen naar de bedrijfstop.
- En vrouwen kiezen ook ziek vaak voor opleidingen die niks te maken hebben met business management en andere dingen. Het is een wonder als je de 10% al zou halen met zo'n inslag.
- Verder starten vrouwen ook ziek weinig hun eigen bedrijf.
Verder lijkt het mij voor de algehele bevolking ook geen fuck verschil te maken of een kleine collectie vrouwen in de bedrijfstoppen terecht komen. Dat heeft verder weinig effect op gelijkheid op grotere schaal in de middenklasse dus dat obsessieve gejank over die top van de top van de top is wat dat betreft ook verdacht. Klinkt alsof de stukje feminisme gekaapt is door de bovenklasse die enkele prestigieuze baantjes voor zichzelf willen zekeren onder de banner van "vrouwenrechten".
Interessant.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wil er nog aan toevoegen: de meeste vrouwen willen helemaal geen leidinggevende functies, tot afschuw van de feministen.
Zie Broekers-Knol. Aan haar en Arib, Schouten, Kaag, Keijzer, Neelie Kroes, Suzanne Buitenweg werd een tijdje terug (in het kader van 100 jaar vrouwenkiesrecht) gevraagd wie er wel minister-president wilde worden. Van al deze, toch ambitieuze, vrouwen, stak alleen Broekers-Knol de hand op. Tot afschuw van Broekers-Knol, die dat niet kon begrijpen. Haar reactie: “Bizar. Heel opmerkelijk. Beter kun je het contrast niet zien tussen iets met de mond belijden en concreet iets doen. Premier zijn lijkt mij juist geweldig.”
Typisch de reactie van een feminist die niet snapt dat niet elke vrouw zo feministisch is.
Bron reactie: https://www.trouw.nl/demo(...)ent-worden~aa5133a4/
Kijk ik heb ook niks met die SJW-randfiguren op Twitter maar de hooligan achtige wijze waarmee erop gereageerd wordt vind ik buitengewoon vermoeiend.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is al incorrect om aan te nemen dat de term SJW alleen gebezigd wordt door conservatieven. Ik ben volgens alle schalen licht progressief maar zie ook dat er een wildgroei is ontstaan aan 'welke minderheid moeten we nou weer een trauma aanpraten'.
Nee, leiding geven is inderdaad niet per sé iets feministisch (eerder integendeel, inderdaad). Maar denken dat alle vrouwen moeten willen leidinggeven wel.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Interessant.
Ik zou daarbij niet eens zeggen dat leiding willen geven een feministisch trekje is. Het is gewoon een eigenschap die zich minder manifesteert bij vrouwen dan bij mannen. Thatcher was ook geen feminist. Grappig genoeg zijn de meeste notabele leidinggevende vrouwen in de wereld geen feministen. Het lijkt wel alsof ze snappen dat je naar de top komt door bepaald gedrag en kunde te vertonen en niet door mensen emotioneel te chanteren om jou op elk punt een promotie te geven.
Ik denk dat links en rechts beiden graag doet alsof extremisme aan hun kant geisoleerde gekkies zijn. En dat diezelfde mensen denken dat extremisme aan de andere kant een teken is van opkomend radicalisme over de hele flank.quote:Op zondag 2 juni 2019 13:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk ik heb ook niks met die SJW-randfiguren op Twitter maar de hooligan achtige wijze waarmee erop gereageerd wordt vind ik buitengewoon vermoeiend.
Om een voorbeeldje te laten zien van triest slachtoffergedrag
NWS / Mary Poppins is racistisch volgens Amerikaanse prof
Een of andere verstrooide professor in de VS vind dat Mary Poppins racistisch is. Totale nonsens. En mocht ik ooit iemand in mijn leven tegenkomen die daarover tegen me begint zeg ik gewoon dat het onzin is en waarom
Alleen die boosrechtse figuren buitelen naar aanleiding van zon bericht direct over elkaar heen over het enorme onrecht dat hen wordt aangedaan. Alsof deze professor met zijn uitspraken direct de wet voorschrijft en vanaf dat moment in alle hoeken en gaten allerlei SJW's zijn die gaan controleren of hij niet stiekem Mary Poppins kijkt om hem daarna voor recist tuit te maken.
Dat lijkt me een niet hard te maken veronderstelling, die alleen al niet kan kloppen omdat er juist een hoop SP stemmers naar FvD lijken te zijn overgestapt. Verder zou ik de gemiddelde VVD stemmer stemmer niet dom noemen, net zo min als de gemiddelde PvdA stemmer uitgesproken slim.quote:Op zondag 2 juni 2019 14:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Rechtse stemmers zijn vaak ook dommer dan linkse stemmers en reageren vooral uit de onderbuik, waar linkse stemmers eerst nadenken voordat ze iets zeggen.
Wie zijn die zo machtige SJW's dan? Namen en rugnummers?quote:Op zondag 2 juni 2019 14:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat links en rechts beiden graag doet alsof extremisme aan hun kant geisoleerde gekkies zijn. En dat diezelfde mensen denken dat extremisme aan de andere kant een teken is van opkomend radicalisme over de hele flank.
Links doet alsof SJW's die onderhand gehele universiteiten en delen van grote politieke partijen hebben overgenoemen gewoon te negeren zijn.
Rechts doet alsof oprechte racisten en nazi's te negeren zijn.
Het is maar net welke kant van het debat je een warm hart toedraagt.
1 SJW is niet machtig genoeg om bepaalde sociale veranderingen door te drukken. Net zoals dat 1 racist persoon niet genoeg is om genocide te starten in Europa.quote:Op zondag 2 juni 2019 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zijn die zo machtige SJW's dan? Namen en rugnummers?
Want oude Ankie heeft patent op 'het feminisme'? En daarom is denken dat alle vrouwen moeten leidinggeven ineens feministisch?quote:Op zondag 2 juni 2019 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, leiding geven is inderdaad niet per sé iets feministisch (eerder integendeel, inderdaad). Maar denken dat alle vrouwen moeten willen leidinggeven wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |