abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187200824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh waar zeuren we dan over joh. Fans van Janmaat werden mishandeld, zijn vrouw is door links geweld gehandicapt geraakt, Pim Fortuyn is vermoord, Wilders leeft al jaren in een bunker, Baudet wordt nu ook constant met de dood bedreigd...

Slachtofferrol inderdaad.
Ik ken de geschiedenis. Ik zit trouwens ook aan de rechterkant van het politieke spectrum.

Waar het me om ging is dat vooral jonge aanhangers van FvD enorm zielig lopen te doen alsof ze constant gedemoniseerd worden terwijl je in 2019 meer kan zeggen dan ooit.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:16:37 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187201090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maakt het uit voor de problematiek nu? De huidige variant is in ieder geval in opkomst sinds de jaren 90.
Oneens. De huidige variant is opgekomen in de jaren 80. De 'culture wars', Kulturkampf. Begonnen door rechts, geen twijfel. Zwarte piet is een reactie daarop. De beeldenstorm (tegen beelden die allemaal in de 19e eeuw zijn neergezet) dito.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187201536
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nou, ik denk toch echt dat in elk geval CDA na de eerstvolgende verkiezing in ieder geval nog niet met FvD wil regeren, waarschijnlijk nog wel langer niet. Die zijn de klap van het samenwerken met de PVV nog niet vergeten. En als partij is FvD misschien gematigder, de partijleider is misschien nog wel controversiëler.
Eerst de uitslag maar eens afwachten. Het CDA heeft ook nooit staan te springen om met de LPF en de PVV te regeren, de VVD en PvdA hadden ook niet bedacht dat ze met zijn tweeën 80 zetels zouden halen. Maar die regeringen kwamen er wel, simpelweg omdat de verkiezingsuitslagen niet veel anders toelieten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:49:06 #129
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187201603
In de jaren 90 stond Janmaat gelijk aan satan inderdaad.

Als je hem nu vergelijkt met Fortuyn if Baudet is hij eerder poeslief.
pi_187202355
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:49 schreef Ixnay het volgende:
In de jaren 90 stond Janmaat gelijk aan satan inderdaad.

Als je hem nu vergelijkt met Fortuyn if Baudet is hij eerder poeslief.
Valt wel mee, Fortuyn was geen racist, Janmaat wel.

Fortuyn zei dat het ONZE kut-marokkanen waren, niet dat ze het land uit moesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 17:25:21 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:35:04 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187202587
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Valt wel mee, Fortuyn was geen racist, Janmaat wel.

Fortuyn zei dat het ONZE kut-marokkanen waren, niet dat ze het land uit moesten.
Dat was Rob Oudkerk.

Fortuyn wilde artikel 1 uit de Grondwet halen. Dat maakt hem een racist wat mij betreft. Ook uitspraken als 'koude oorlog tegen moslims'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187203354
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat was Rob Oudkerk.

Fortuyn wilde artikel 1 uit de Grondwet halen. Dat maakt hem een racist wat mij betreft. Ook uitspraken als 'koude oorlog tegen moslims'.
Nee, Oudkerk kwam met de term kut-marokkanen, zoek het maar na.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 18:19:43 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187203450
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, Oudkerk kwam met de term kut-marokkanen, zoek het maar na.
Toen was Fortuyn dus al dood, en Oudkerk voegde toe dat het wel onze kut-Marrokanen zijn, nadat Cohen de voorzet gaf :)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 juni 2019 @ 18:28:38 #134
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187203574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
Het was vooral 137 waar Fortuyn een probleem mee had.

quote:
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
quote:
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Ik denk niet dat Fortuyn er een probleem mee had dat voor de wet een ieder gelijk is, hoewel deze wet tegenstrijdig is omdat aanzetten tot haat op basis van iemands politieke voorkeur niet verboden is (wel in artikel 1 van de grondwet), en dat er wel degelijk sprake is van censuur en discriminatie op basis van politieke overtuiging, ook al is dat in strijd met de grondwet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:59 schreef SVW5. het volgende:
Waar het me om ging is dat vooral jonge aanhangers van FvD enorm zielig lopen te doen alsof ze constant gedemoniseerd worden terwijl je in 2019 meer kan zeggen dan ooit.
Je kan tegenwoordig toch echt niets rechts meer schrijven zonder dat het verwijderd wordt of dat je op het matje moet verschijnen op school.

De situatie is iets verbeterd omdat meer mensen in de gaten hebben dat er iets heel erg fout zit in onze maatschappij, en het is ook een stuk moeilijker om 20% van de bevolking te censureren, hoewel het duidelijk is dat Wilders nu OK is (al mag je het OK gebaar zelf niet meer maken), en dat men zich vooral op de alt-right richt.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:13:25 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187204356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen was Fortuyn dus al dood, en Oudkerk voegde toe dat het wel onze kut-Marrokanen zijn, nadat Cohen de voorzet gaf :)
Andersom, Oudkerk had het in een onderonsje met Cohen over "kutmarokkanen" en toen zei Cohen: "Maar het zijn wel onze kut-marokkanen".

Overigens was Janmaat een racist en Fortuyn en Wilders niet. Baudet dan weer wel, al durft hij dat nog niet al te openlijk uit te spreken maar ik herken in zijn taalgebruik het Stormfront-lingo van zo'n tien jaar geleden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:15:58 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187204389
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Andersom, Oudkerk had het in een onderonsje met Cohen over "kutmarokkanen" en toen zei Cohen: "Maar het zijn wel onze kut-marokkanen".

Overigens was Janmaat een racist en Fortuyn en Wilders niet. Baudet dan weer wel, al durft hij dat nog niet al te openlijk uit te spreken maar ik herken in zijn taalgebruik het lingo van Stormfront van zo'n tien jaar geleden.
Fortuyn had geen al te racistische uitspraken maar zijn beleidsvoornemens waren dat m.i. wel. Hij wilde discriminatie op basis van ras niet meer strafbaar stellen. Uiteraard was het verbod op Holocaust ontkenning dan wel weer heilig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:22:24 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187204516
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Fortuyn had geen al te racistische uitspraken maar zijn beleidsvoornemens waren dat m.i. wel. Hij wilde discriminatie op basis van ras niet meer strafbaar stellen. Uiteraard was het verbod op Holocaust ontkenning dan wel weer heilig.
Je had trouwens gelijk over Oudkerk, die voegde idd zelf toe dat het 'onze kutmarokkanen' waren, heb het net nog even teruggezocht.

Fortuyn was wat dubieus in sommige uitspraken maar bij hem had ik nooit het idee dat hij echt iets tegen kleurlingen of allochtonen had. Hij was trouwens in het algemeen wel wat misantropisch ingesteld. Baudet heeft ook geen hekel aan kleurlingen, hij kijkt er, als 19e eeuws antropoloog vooral op neer alsof het bavianen zijn die alleen bij te grote overmacht in staat zijn de jungle-lodge te molesteren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_187204527
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:28 schreef borealist het volgende:
Je kan tegenwoordig toch echt niets rechts meer schrijven zonder dat het verwijderd wordt of dat je op het matje moet verschijnen op school.
Dank je... weer zo'n uitmuntende illustratie van de TT: POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol
Het lijkt wel alsof je het expres doet om rechtse blanke mannen een slecht imago te bezorgen
pi_187204788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
Ik ben van tijd tot tijd afwezig geweest op dit forum maar heb wel regelmatig het nieuws gevolgd, met name op de Frontpage.

Eigenlijk is er sinds de opkomst van het FvD onder bepaalde lieden een soort complotdenken ontstaan. Alsof alle linkse mensen "ons" het zwijgen willen opleggen. Alsof je als blanke, heteroseksuele man achtergesteld wordt.

Het ironische is dat lieden als Baudet de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een weerwoord dan worden ze "gedemoniseerd" met aangiftes als gevolg.

Ik weet niet hoe oud al deze aanhangers van FvD zijn maar radicaal-rechtsen kunnen meer zeggen dan ooit. In de jaren '80 en '90 werd je gewoon in elkaar gemept als je zei dat Janmaat een goede gozer was.
Dag SVW5,

Bedankt voor dit topic. Ik heb wat moeite met je OP. Je brengt een paar stellingen in die je verder niet van argumenten voorziet. Als volgt:
Complotdenken? Waarom is het achterstellen van blanke, heteroseksuele mannen een complot?

Zie jij enig verschil tussen vrijheid van meningsuiting en demonisering?

Dat laatste over de jaren '80 en '90 klopt. Je kunt veel meer politiek incorrecte uitspraken doen dan destijds.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187204915
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:17 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Er zijn sinds de opkomst van alt-right allerlei nieuwe termen bijgekomen. SJW, oikofobie, cultuur-marxisme (een term gebezigd door lieden die waarschijnlijk nooit een boek van Marx hebben gelezen).

Eigenlijk wil ik het Calimero-gedrag bespreken van de nieuwe lichting conservatieven.
SJW, oikofobie en cultuur-marxisme zijn inderdaad bedachte termen. Is dit echter anders voor racist, xenofoob, boze blanke man, wit (i.p.v. blank), white fragility, cisgender en allerlei soortgelijke termen van 'de andere kant'?

Het is een stromingenstrijd, de weg-met-ons deugmensen zijn nu in het defensief. Dat vinden ze niet leuk, daarom hoor en zie je ze ook overal zo mauwen.
pi_187205034
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dag SVW5,

Bedankt voor dit topic. Ik heb wat moeite met je OP. Je brengt een paar stellingen in die je verder niet van argumenten voorziet. Als volgt:
Complotdenken? Waarom is het achterstellen van blanke, heteroseksuele mannen een complot?

Zie jij enig verschil tussen vrijheid van meningsuiting en demonisering?

Dat laatste over de jaren '80 en '90 klopt. Je kunt veel meer politiek incorrecte uitspraken doen dan destijds.
Ik was gister extreem dronken en zie nu ook dat de OP wat onsamenhangend is. Hoewel ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel.

Ik lees vaak onder nieuwsberichten berichten van mensen die vinden dat ze achtergesteld worden omdat ze een blanke man zijn, alsof er een of ander wereldwijd complot is om mannen te onderdrukken.

Waar ik op doelde met demonisering is dat er in het FvD-kamp snel geroepen wordt over "framing" (een term die ik voorheen nooit had gehoord). Ook de aangifte van Baudet tegenover minister Ollongren is typerend en daarvoor had je nog die breedbekkikker (naam even kwijt) die stennis stond te schoppen nadat hij kritiek kreeg over uitspraken die hij had gedaan.

Persoonlijk ben ik voor totale vrijheid van meningsuiting maar dan moet je tegenstanders ook vrij laten om uitspraken te doen.
pi_187205081
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:42 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

SJW, oikofobie en cultuur-marxisme zijn inderdaad bedachte termen. Is dit echter anders voor racist, xenofoob, boze blanke man, wit (i.p.v. blank), white fragility, cisgender en allerlei soortgelijke termen van 'de andere kant'?

Het is een stromingenstrijd, de weg-met-ons deugmensen zijn nu in het defensief. Dat vinden ze niet leuk, daarom hoor en zie je ze ook overal zo mauwen.
Oh dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb kritiek op het FvD maar zit in het zelfde rechtse kamp.

Ik begin me een oude lul te voelen met al die belachelijke termen die de afgelopen jaren rondgaan.
pi_187206298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:47 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Ik was gister extreem dronken en zie nu ook dat de OP wat onsamenhangend is. Hoewel ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel.

Ik lees vaak onder nieuwsberichten berichten van mensen die vinden dat ze achtergesteld worden omdat ze een blanke man zijn, alsof er een of ander wereldwijd complot is om mannen te onderdrukken.

Waar ik op doelde met demonisering is dat er in het FvD-kamp snel geroepen wordt over "framing" (een term die ik voorheen nooit had gehoord). Ook de aangifte van Baudet tegenover minister Ollongren is typerend en daarvoor had je nog die breedbekkikker (naam even kwijt) die stennis stond te schoppen nadat hij kritiek kreeg over uitspraken die hij had gedaan.

Persoonlijk ben ik voor totale vrijheid van meningsuiting maar dan moet je tegenstanders ook vrij laten om uitspraken te doen.
Ja, ben ik met je eens. Over die aangifte tegen Ollongren denk ik: FvD, ga aan het werk.

Wat is jouw analyse over een wereldwijd complot om mannen te onderdrukken?

Framing is een vrij oude term. Mijn bezwaar tegen demonisering is dat het een kwaadaardige vorm van framing is die de geframede persoon of partij in gevaarlijke situaties kan brengen.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting behoudens oproepen tot geweld.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:51:26 #144
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_187210405
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Hexagon het volgende:
De slachtofferrol is fijn want dan hoef je zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Dus als je faalt is kun je lekker een complot verzinnen. Jouw treurige leven ligt dan allemaal aan de feministen, het partijkartel, George Soros, de Europese unie, de moslims en vooral niet aan jezelf.
Of dat er te weinig stageplekken zijn..
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:01:15 #145
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187210731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:47 schreef SVW5. het volgende:
Dus als iemand beweert dat jij een pedofiel bent moet dat zomaar kunnen?

We hebben met Fortuyn geleerd dat demonisatie zeer gevaarlijk is. Een racist behandeld individuen anders op basis van hun ras, en zover ik weet is er geen schrijntje bewijs dat Baudet een voorstander is van de invoering van apartheid in Nederland.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:56:33 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187215889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:01 schreef borealist het volgende:

[..]

Dus als iemand beweert dat jij een pedofiel bent moet dat zomaar kunnen?

We hebben met Fortuyn geleerd dat demonisatie zeer gevaarlijk is. Een racist behandeld individuen anders op basis van hun ras, en zover ik weet is er geen schrijntje bewijs dat Baudet een voorstander is van de invoering van apartheid in Nederland.
PVV/FVD aanhangers demoniseren er ook op los. Ze stellen immers dat politici die linkser zijn dan hen een complot tegen hen hebben en hen kapot wil maken.

Je kan dus wel stoppen met dat schwalbegedrag
  zondag 2 juni 2019 @ 10:09:21 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187216070
Overigens onderscheid ik drie types slachtofferrol mannen

1 De totale loser die niet meer gelooft in dat de politiek voor hen nog wat kan betekenen en die dan maar vind dat er een regering moet komen die hel leven van de winnaars zodanig verziekt dat het net zo kut wordt als dat van hemzelf. Een soort nivellering de andere kant op.

2. Personen die het op zich qua werk/sociaal leven best aardig getroffen hebben maar die zichzelf chronisch tekort gedaan voelen en die nooit tevreden zijn. Want ze vinden zich als hardwerkende Nederlander niet genoeg gewaardeerd. Daarom moet er naar hun idee beleid komen dat degenen die het slechter hebben dan zij het nog slechter krijgen zodat hij zich verheven genoeg kan vinden en er misschien zelf nog een grijpstuiver aan over houden

3. Geflipte zolderkamerbewoners die denken dat hun zielige leven daadwerkelijk door allerlei door alt-right bedachte complotten komt en dat al die politici de messias voor hem zijn.
pi_187216742
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Of misschien kun je gewoon je ogen openen en dat hele lulverhaal over identiteit zoeken in de prullenbak kieperen.

Mensen zijn niet op zoek naar hun identiteit, mensen en hun identiteit worden verketterd in de media en door de politiek. Blank is slecht dus blanke babies moeten geaborteerd. Dat blanke mensen in de minderheid komen is prachtig en de bron van "onze kracht" en beter voor iedereen. Blanke cultuur is giftig en moet weg. Mannen zijn sowieso slecht, die zijn van nature al "giftig" dus moeten zoveel mogelijk van posities met macht worden verwijderd, desnoods met geweld. Mannen moeten eerbieding hun mond houden als vrouwen praten, want patriarchie. Etc.

Dit is een soort fundamenteel, moedwillig niet willen begrijpen wat er speelt. Ik val niemand aan. Ik ben hartstikke confortabel met mijn identiteit. Ik heb een zwarte vriendin en vind zwarte mensen geweldig. Totdat ze beweren dat ik een of andere bloedschuld heb omdat de 1% van NL 300 jaar geleden huishield in Suriname.

Als ik niet continu werd weggezet als een monster, op basis van mijn kleur en mijn geslachtsdelen, zou ik waarschijnlijk nog altijd SP of D66 stemmen.
Boze, diep gekwetste rechtsman gespot.
pi_187217070
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Boze, diep gekwetste rechtsman gespot.
Naja Ach, de tendensen zoals hij ze schetst zijn aanwezig, de grootste racisten zitten op links. Het erge is nog dat zij denken dat dat wenselijk gedachtegoed is terwijl de neo nazi best begrijpt dat het maar gewoon een sukkel is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 juni 2019 @ 11:19:52 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187217100
Ik vraag me als blanke man ook vaak genoeg af wie nou al die policor mensen zijn die mij een monster vinden. Ik kom ze nooit tegen. Maar ik ga dan ook niet pro-actief op zoek naar ze op Twitter ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')