abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187217166
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me als blanke man ook vaak genoeg af wie nou al die policor mensen zijn die mij een monster vinden. Ik kom ze nooit tegen. Maar ik ga dan ook niet pro-actief op zoek naar ze op Twitter ofzo.
Lees je geen front-page / kranten? Nieuws etc?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 juni 2019 @ 11:28:45 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187217217
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet de frontpage maar wel gewoon het nieuws. Maar ik focus me liever op belangrijke zaken. Niet op allerlei randfiguren op Youtube/Twitter.
  zondag 2 juni 2019 @ 11:31:13 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187217254
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:17 schreef ludovico het volgende:
de grootste racisten zitten op links
Wat Vader_Aardbei kwaad maakt, is slechts een zwakke vorm van veroordelen waar anderen veel meer mee te maken hebben (gehad).

quote:

[..]

Lees je geen front-page?
Nooit.
The view from nowhere.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 11:31:19 #154
236264 crew  capricia
pi_187217258
Persoonlijke aanvallen verwijderd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 2 juni 2019 @ 11:36:54 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187217338
Los daarvan werken die schreeuwerige boosrechtse mannen met hun belachelijke gedrag ook allerlei zaken tege.

Neem bijvoorbeeld het Zwarte Piet verhaal. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van Zwarte Piet en vind het onzin om alles waar iemand maar aanstoot aan kan nemen weg te doen. Pas in de zeursamenleving waar ik zo tegen ben.

Helaas gedragen de pro-Zwarte Piet activisten zich zo belachelijk dat ik die strijd opgegeven heb. Niemand wil immers bij zulk tokkievolk horen dus ineens lijkt het heel redelijk van het anti kamp. Net of je in een voetbalteam speelt met medestanders die steeds eigen doelpunten maken.
pi_187217487
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me als blanke man ook vaak genoeg af wie nou al die policor mensen zijn die mij een monster vinden. Ik kom ze nooit tegen. Maar ik ga dan ook niet pro-actief op zoek naar ze op Twitter ofzo.
Hier hetzelfde. Ik ben als blanke man nog nooit benadeeld omdat ik blank of man ben. En mochten enkele radicale feministen wel zo tegen mannen aankijken dan lach ik daar om.
  zondag 2 juni 2019 @ 11:49:44 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187217503
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:48 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Ik ben als blanke man nog nooit benadeeld omdat ik blank of man ben. En mochten enkele radicale feministen wel zo tegen mannen aankijken dan lach ik daar om.
Bedenk een trieste mening. Ga zoeken op Twitter en je vind geheid wel iemand die hem verkondigt.
  zondag 2 juni 2019 @ 11:53:37 #158
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187217560
quote:

[..]

Dit inderdaad.

Van die vermeende haat jegens de blanke heteroman merk ik persoonlijk ook helemaal niks. Niet irl, niet in de media en niet op de websites die ik bezoek. Laat staan dat ik benadeeld ben vanwege mijn geslacht en/of huidskleur (sterker, ik heb nooit enige moeite gehad met het vinden van een baan, om maar iets te noemen). Denk dat het feit dat ik een blanke heteroman eerder in mijn voordeel werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187217589
quote:

[..]

Policors op de frontpage? De laatste keer dat ik er kwam zag ik van alles, maar toch echt geen boze policors.
pi_187217659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, ben ik met je eens. Over die aangifte tegen Ollongren denk ik: FvD, ga aan het werk.

Wat is jouw analyse over een wereldwijd complot om mannen te onderdrukken?

Framing is een vrij oude term. Mijn bezwaar tegen demonisering is dat het een kwaadaardige vorm van framing is die de geframede persoon of partij in gevaarlijke situaties kan brengen.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting behoudens oproepen tot geweld.
Ik kan daar oprecht geen analyse over geven omdat ik het flauwekul vind.

Laatste zin ben ik het volledig mee eens.
pi_187217737
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet de frontpage maar wel gewoon het nieuws. Maar ik focus me liever op belangrijke zaken. Niet op allerlei randfiguren op Youtube/Twitter.
Dat sijpelt op allerlei manieren door tot meer reguliere media.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 juni 2019 @ 12:09:51 #162
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187217763
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neuh. Je moet er echt naar op zoek. En dan vraag ik mij toch af: waarom zou je dat doen?
pi_187217768
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

quote:

[..]

Naja goed, wat je zelf als nadeel ervaart... Maar al die diversiteitsquota's zijn wel in het nadeel van de man bijvoorbeeld. Verder neem ik die radicalen ook niet zo serieus.
pi_187217787
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Je moet er echt naar op zoek. En dan vraag ik mij toch af: waarom zou je dat doen?
Het komt op mijn pad ik zoek er niet naar.

Hele discussies over wage gap en dat soort onzin, de hele term "White privilege" die praktisch gaat over witte mannen want vrouwen zijn zielig o.i.d.
pi_187217788
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Policors op de frontpage? De laatste keer dat ik er kwam zag ik van alles, maar toch echt geen boze policors.
Nee, nieuwsartikelen, niet de comments.
pi_187217798
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Overigens onderscheid ik drie types slachtofferrol mannen

1 De totale loser die niet meer gelooft in dat de politiek voor hen nog wat kan betekenen en die dan maar vind dat er een regering moet komen die hel leven van de winnaars zodanig verziekt dat het net zo kut wordt als dat van hemzelf. Een soort nivellering de andere kant op.

2. Personen die het op zich qua werk/sociaal leven best aardig getroffen hebben maar die zichzelf chronisch tekort gedaan voelen en die nooit tevreden zijn. Want ze vinden zich als hardwerkende Nederlander niet genoeg gewaardeerd. Daarom moet er naar hun idee beleid komen dat degenen die het slechter hebben dan zij het nog slechter krijgen zodat hij zich verheven genoeg kan vinden en er misschien zelf nog een grijpstuiver aan over houden

3. Geflipte zolderkamerbewoners die denken dat hun zielige leven daadwerkelijk door allerlei door alt-right bedachte complotten komt en dat al die politici de messias voor hem zijn.
Met deze indeling ben ik het niet eens. Ik zou het eerder zo indelen:

1. Mensen die het niet zo getroffen hebben in hun leven, al dan niet door eigen schuld, en daar anderen graag de schuld van geven.

2. Mensen die het op zich prima hebben, maar om één of andere reden bang zijn dat ze alles wat ze hebben binnenkort kwijt zullen raken, zonder dat daar een reëele reden achter zit. De angst voor islam en EU komt vooral voor in deze groep.

3. Mensen die het redelijk goed hebben, maar die stikjaloers zijn op mensen die het volgens hen minder verdienen om het net zo goed te hebben of stikjaloers zijn op mensen die het beter hebben. Mensen die zo dom zijn om jaloers te zijn op een asielzoeker, omdat die wel een beetje geld krijgt of dingen gratis krijgt, niet beseffende dat zij het vele malen beter hebben dan die asielzoeker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 2 juni 2019 @ 12:15:32 #167
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187217853
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het komt op mijn pad ik zoek er niet naar.

Hele discussies over wage gap en dat soort onzin, de hele term "White privilege" die praktisch gaat over witte mannen want vrouwen zijn zielig o.i.d.
Vreemd. Ik ben een mediajunk en mij kom dergelijke stukken zelden tot nooit tegen.

Verder kun je toch ook gewoon lachen en je schouders ophalen?
  zondag 2 juni 2019 @ 12:18:05 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187217900
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat ik zie zijn vooral mensen die hard roepen dat ze vast nazi of iets in die geest genoemd gaan worden en anderen die dat bevestigen. Ik zie amper van de andere kant dat dat ook echt gebeurd.

Maar hetzelfde zag ik jaren geleden aan de andere kant gebeuren (waarop ik er geen zin meer in had, daarom jaren geleden). Als het richting extremisme gaat (mening iig in deze, heb niet zoveel ervaring met mensen die daad bij woord voegen) gaat zie je een groot vijandsdenken. De 'ander' denkt zus en zo over me. Om wat die ander dan zou denken volgens hun besproken wordt, zonder dat die 'ander' ooit maar een woord in die richting gesproken heeft.
Want he, je kan toch tussen de regels in lezen/horen?

Hoe extremer de mening, hoe zwaarder dit effect. Dat is bij de rechtse boze blanke man zo, maar ook bij de extreme feminist, de extreme moslim en welke andere extremist dan ook. Die lijken meer op elkaar dan ze lief is.

Ik zou vooral graag zien dat de redelijken zich minder geneigd voelen te moeten kiezen voor bepaalde groepen. Want ze passen er niet bij, ze passen beter bij de redelijken met een andere zienswijze dan bij extremisten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 juni 2019 @ 12:22:50 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187217983
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Naja goed, wat je zelf als nadeel ervaart... Maar al die diversiteitsquota's zijn wel in het nadeel van de man bijvoorbeeld. Verder neem ik die radicalen ook niet zo serieus.
Het doel van diversiteits quota is een ongelijkheid opheffen. Een voorsprong opheffen.
En in de praktijk wordt daar best voorzichtig mee omgesprongen. Welke dwingende en echt nadelige quota ken je hier in Nederland bv?

Je probeert een 'vijand' te creeeren die het op jou voorzien heeft, maar die is er niet echt. Daarom moet je vanalles verzinnen over de 'werkelijke bedoeling' erachter. Zeg je lees de witregels ipv de tekst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 juni 2019 @ 12:29:27 #170
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187218106
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het doel van diversiteits quota is een ongelijkheid opheffen. Een voorsprong opheffen.
En in de praktijk wordt daar best voorzichtig mee omgesprongen. Welke dwingende en echt nadelige quota ken je hier in Nederland bv?
Geen.

Bij ons werken vooral mannen (denk zo'n 70 procent). Als we daadwerkelijk met quota zouden werken, dan werden er op dit moment meer vrouwen aangenomen dan mannen. Toch is dat niet het geval.
pi_187218109
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
In praktijk valt dat wel mee: als er al iets wordt gedaan voor diversiteitsquota, maken ze vaak een extra plekje. Geen man die daardoor iets minder heeft. Maar feitelijk doen heel bedrijven/instellingen weinig wat voor die quota en zoeken ze altijd de beste persoon.

Wat niet weg neemt dat ik die quota de grootste flauwekul vind, net als dat ik die feministen die niet willen accepteren dat de meeste vrouwen niet fulltime willen werken (laat staan chronisch overuren draaien) en dat daardoor minder vrouwen op hoge functies terecht komen gewoon zielige vrouwen vind.

Geen quota, gewoon de beste mensen voor je plek zoeken. Dan moet het wel heel gek lopen als je alleen blanke mannen kunt vinden. Maar als dat wel zo is, dan is dat prima (net als als je alleen vrouwen, donkere mensen oid kunt vinden, dan is het ook niet divers).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_187218163
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Ik ben een mediajunk en mij kom dergelijke stukken zelden tot nooit tegen.

Verder kun je toch ook gewoon lachen en je schouders ophalen?
Mja ik word er een tikje moe van, altijd weer dat geklaag.
pi_187218170
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:29 schreef Hanca het volgende:
die feministen die niet willen accepteren dat de meeste vrouwen niet fulltime willen werken (laat staan chronisch overuren draaien) en dat daardoor minder vrouwen op hoge functies terecht komen gewoon zielige vrouwen vind.
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Lijkt me ook het meest waarschijnlijk.
pi_187218177
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

In praktijk valt dat wel mee: als er al iets wordt gedaan voor diversiteitsquota, maken ze vaak een extra plekje. Geen man die daardoor iets minder heeft. Maar feitelijk doen heel bedrijven/instellingen weinig wat voor die quota en zoeken ze altijd de beste persoon.

Wat niet weg neemt dat ik die quota de grootste flauwekul vind, net als dat ik die feministen die niet willen accepteren dat de meeste vrouwen niet fulltime willen werken (laat staan chronisch overuren draaien) en dat daardoor minder vrouwen op hoge functies terecht komen gewoon zielige vrouwen vind.

Geen quota, gewoon de beste mensen voor je plek zoeken. Dan moet het wel heel gek lopen als je alleen blanke mannen kunt vinden. Maar als dat wel zo is, dan is dat prima (net als als je alleen vrouwen, donkere mensen oid kunt vinden, dan is het ook niet divers).
Meen je dit nou, "maken ze een extra plekje"

...

Verder wel eens hoor.
pi_187218196
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Meen je dit nou, "maken ze een extra plekje"
Ja, is bij bestuursraden van diverse grote multinationals en ook bij diverse mediabedrijven gebeurd. Daar moest en zou een vrouw bij en dus is de bestuursraad met iemand uitgebreid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')