Als hij Lewis had ingehaald kon hij hem als buffer achter zich houden. Hamilton had geen snelheid vanwege z’n banden. Max had hem (ondanks die 5 seconden) zelfs kunnen winnen als het gelukt was.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:24 schreef firecow het volgende:
Niet het hele topic gelezen hoor, maar waarom nam max zoveel risico op het eind met lewis? Als hij al min of meer wist dat hij 4e ging worden. P1 of niet. Als het mis ging was het janken geweest
En als hij er voorbij gaat wordt Max de hemel in geprezen. Dat laat inderdaad prima zien hoe kortzichtig er gereageerd wordt. Risico nemen hoort bij racen.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Best een beetje gek hè, loopt Hamilton per ongeluk wel een lekke band op dan is precies dezelfde actie ineens onacceptabel
Als je het met iemand oneens bent. Is de ander nog niet aan het trollen.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd
Hou eens op met trollen
Altijd kritiek op Max op hebben om reacties uit te lokken is mijn ogen trollen.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je het met iemand oneens bent. Is de ander nog niet aan het trollen.
Trol
Ok true.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat is volkomen logisch. Als ik een bijna ongeluk veroorzaak dan haalt het het nieuws niet, maar als datzelfde ongeluk extreme gevolgen heeft kom ik ook opeens in het nieuws en mag ik mee met de politie en moet ik me voor de rechter verantwoorden.
Wat er uiteindelijk gebeurt heeft enorm veel impact op de uiteindelijke strafmaat
Thanks, aardig van jequote:Op zondag 26 mei 2019 21:07 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Altijd kritiek op Max op hebben om reacties uit te lokken is mijn ogen trollen.
Succes met je verdere leven
Onacceptabel? Dan was het de beste actie van het jaar geweestquote:Op zondag 26 mei 2019 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Best een beetje gek hè, loopt Hamilton per ongeluk wel een lekke band op dan is precies dezelfde actie ineens onacceptabel
Nietsquote:Op zondag 26 mei 2019 21:22 schreef Tinos85 het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met die under investigation tussen Lewis en Max?
Nog veel minder eigenlijk aangezien je vrijwel niet kunt inhalen op Monaco.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het was absoluut spannend, zelfs tot na de finish. Want er kon nog een straf volgen.
Men zegt dat de coureur slechts 14% invloed heeft en de rest van de auto en het team komt. Weet niet of dit ook bij Monaco op gaat.
No further action.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:22 schreef Tinos85 het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met die under investigation tussen Lewis en Max?
quote:Car 33 attempted to pass car 44 on the inside at turn 10 and contact resulted. The
Stewards considered that neither car was wholly or predominantly at fault for the
collision and both drivers took appropriate action subsequently to mitigate the effects
of the contact. The Stewards therefore take no further action.
Zeker. Waar iedereen behalve Hamilton fans al zestig ronden op aan het hopen waren en elke F1 fan zich verbaasde wat een enorm geduld Verstappen toonde. Mon dieu was echt zo gruwelijk geweest als het was geluktquote:Op zondag 26 mei 2019 21:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Onacceptabel? Dan was het de beste actie van het jaar geweest
ik heb er ook aan gedacht, maar ik denk dat ze Max dan hard aangepakt zouden hebbenquote:Op zondag 26 mei 2019 21:35 schreef mikieu het volgende:
Hoeveel zou max gekregen hebben als ie rechtdoor was gegaan uit de tunnel?
En dan Ham inhalen en gewoon genoeg uitlopen voor de drive through
Is een beetje lastig uit te drukken in procenten, 14% invloed op wat ?. 1% van een rondje van anderhalf minuut is al 0.9 seconden. De meeste teamleden zitten wel binnen die 0.9 seconden van elkaar dus als je het zo bekijkt dan telt de auto voor ongeveer 99% en de rijder maar voor 1%. Alles bij elkaar zal een rijder wel meer verschil maken dan dat, vooral over een race afstand, maarja zoals ik al zei is het lastig uit te drukken in procenten.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het was absoluut spannend, zelfs tot na de finish. Want er kon nog een straf volgen.
Men zegt dat de coureur slechts 14% invloed heeft en de rest van de auto en het team komt. Weet niet of dit ook bij Monaco op gaat.
Dat is niet eens een gek idee. Hoewel ik wel denk dat Vettel ook nog wat pace over had.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
Max had zich tot een gat van 20 seconden achter Lewis moeten laten terugzakken en dan vol op het gas. Dan was hij mss 5 seconden voor Vettel geëindigd
Dan had Hamilton ook wel langzamer gereden om banden te sparen.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
Max had zich tot een gat van 20 seconden achter Lewis moeten laten terugzakken en dan vol op het gas. Dan was hij mss 5 seconden voor Vettel geëindigd
precies, dus Max moest wel pushen, omdat dat zijn enige kans wasquote:Op zondag 26 mei 2019 21:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook wel langzamer gereden om banden te sparen.
Ja waarschijnlijk wel inderdaadquote:Op zondag 26 mei 2019 21:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had Hamilton ook wel langzamer gereden om banden te sparen.
De exit van Lewis werd steeds slechter door zn banden.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap alleen niet waarom Max pas zo laat de poging deed. Hij zat er bij de poging niet korter op dan de 20 rondjes daarvoor. Als het bij een poging in ronde 50 was gelukt dan had hij nog 5 seconden kunnen uitlopen.
https://www.volkskrant.nl(...)ste-coureur~b28dd618quote:Britse onderzoekers van de universiteiten van Bristol en Sheffield hebben in 2016 getracht de rol van de coureur te bepalen. Hun conclusies, na analyse van alle races tussen 1950 en 2014: de invloed van de coureur op de prestatie in de afgelopen drie decennia was gemiddeld 14 procent. De rest kwam op het conto van de auto en het team.
quote:Op zondag 26 mei 2019 21:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is een beetje lastig uit te drukken in procenten, 14% invloed op wat ?. 1% van een rondje van anderhalf minuut is al 0.9 seconden. De meeste teamleden zitten wel binnen die 0.9 seconden van elkaar dus als je het zo bekijkt dan telt de auto voor ongeveer 99% en de rijder maar voor 1%. Alles bij elkaar zal een rijder wel meer verschil maken dan dat, vooral over een race afstand, maarja zoals ik al zei is het lastig uit te drukken in procenten.
https://www.crash.net/f1/(...)-feared-turn-1-crashquote:Bottas revealed after the race that he briefly thought Verstappen was going to hit him as they went side-by-side at Turn 1 on the opening lap, only to pull ahead exiting Sainte Devote
Beetje triest stuk van de Volkskrant om Max te downplayen.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ste-coureur~b28dd618
[..]
Over twee weken weten 19 coureurs dat als je Max achter je hebt, je geen enkele fout kan maken.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:24 schreef firecow het volgende:
Niet het hele topic gelezen hoor, maar waarom nam max zoveel risico op het eind met lewis? Als hij al min of meer wist dat hij 4e ging worden. P1 of niet. Als het mis ging was het janken geweest
Oh, dat is wel klotequote:Op zondag 26 mei 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
En Max reed de tweede stint met een verkeerde throttle map omdat hij vergeten was deze om te zetten na de hectiek tijdens de pitstop.
https://www.racefans.net/(...)ap-for-most-of-race/
Klinkt als: Als dat wel goed was geweest had Hamilton in de tunnel niet zo weg kunnen rijden en had Max meer inhaal kansen gehad aan het eind daar.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
En Max reed de tweede stint met een verkeerde throttle map omdat hij vergeten was deze om te zetten na de hectiek tijdens de pitstop.
https://www.racefans.net/(...)ap-for-most-of-race/
Juist een erg goed stuk, maar met de verkeerde ondertoon, JUIST 14% invloed is heel veel als je kijkt hoeveel man er bij betrokken zijn, en iedere racefan weet natuurlijk wel dat materiaal essentieel is voor succes, zelfs de allergrootste in de F1 worden geen kampioen met middelmatig materiaal, en zelfs de allergrootste teams worden geen kampioen met middelmatige coureurs, dat is juist wat F1 zo leuk maakt de mix van materiaal en rijders.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Beetje triest stuk van de Volkskrant om Max te downplayen.
Dat onderzoek moet je ook met een korrel zout nemen denk. Christian Fittipaldi #11 aller tijden en Niki Lauda #142
HOE DURVEN ZE KRITIEK TE HEBBEN OP KONING MAX!!quote:Op zondag 26 mei 2019 22:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Beetje triest stuk van de Volkskrant om Max te downplayen.
Dat onderzoek moet je ook met een korrel zout nemen denk. Christian Fittipaldi #11 aller tijden en Niki Lauda #142
Dat ik het snel screende leek het de suggestie te wekken dat Max de sportman van het jaar prijs niet verdiend zou hebben omdat hij minder dan 14% invloed zou hebben. Maar dat later in het artikel wordt het wel wat genuanceerd.quote:Op maandag 27 mei 2019 00:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist een erg goed stuk, maar met de verkeerde ondertoon, JUIST 14% invloed is heel veel als je kijkt hoeveel man er bij betrokken zijn, en iedere racefan weet natuurlijk wel dat materiaal essentieel is voor succes, zelfs de allergrootste in de F1 worden geen kampioen met middelmatig materiaal, en zelfs de allergrootste teams worden geen kampioen met middelmatige coureurs, dat is juist wat F1 zo leuk maakt de mix van materiaal en rijders.
Mjah je kunt natuurlijk bij dit soort sporten op basis van historische data een calculatie maken wat ongeveer de invloed is van een rijder, echter om Lauda buiten de top 100 te zetten is natuurlijk absurd, maar goed dat zal wel met het model wat men gebruikt heeft te maken hebben.quote:Op maandag 27 mei 2019 01:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat ik het snel screende leek het de suggestie te wekken dat Max de sportman van het jaar prijs niet verdiend zou hebben omdat hij minder dan 14% invloed zou hebben. Maar dat later in het artikel wordt het wel wat genuanceerd.
Maar mijn punt is dat dat haast niet in procenten uit te drukken is. En ja, 14% is veel, veelste veel imo. Als Gasly vandaag 14% langzamer was geweest als Max dan was Gasly op ongeveer 14 minuten achterstand van Max gefinisht.
Een paar redenen die ik zo kan bedenken: Mode 7 sloopt de motor. De banden. Fuel Consumption...quote:Op zondag 26 mei 2019 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap alleen niet waarom Max pas zo laat de poging deed. Hij zat er bij de poging niet korter op dan de 20 rondjes daarvoor. Als het bij een poging in ronde 50 was gelukt dan had hij nog 5 seconden kunnen uitlopen.
Ook omdat Max gewoon een meer spraakmakende coureur is die meer mensen aanspreekt. Max heeft veel meer laten zien voordat hij naar RB ging dan Leclerc in de Sauber. En ook Max's eerste races in de RB spreken meer tot de verbeelding. Max heeft af en toe het hart op de tong, maar Leclerc geeft steeds vooraf ingelepelde correcte antwoorden. Daar is niks aan.... rond Max heerst altijd wat, er gebeurd altijd wat, zij het negatief of positief. Dat genereert meer clicks en dus meer ad revenue.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Klopt, inmiddels blijkt gewoon dat presteren bij Ferrari nog niet zo makkelijk is. Hij had bij de inhaalactie daarvoor al enig geluk dat hij heel bleef. Maar blijkbaar is hij een minder interessant doelwit dan Vettel of Max. Als dit Max gebeurd was had de hele wereld geroepen hoe onvolwassen hij nog is. Wellicht doordat Leclerc een wat meer ingetogen type is?
Ik heb de hele race nog eens van Max zijn onboard bekeken. Max kon de gehele race in de midden sector vrij makkelijk tot aan Lewis zijn versnellingsbak rijden maar Hamilton had eigenlijk de hele race gewoon een betere exit de tunnel in en meer topsnelheid bij het uitkomen van de tunnel. De enige reden dat Max nog een halve poging kon wagen aan het eind was omdat Hamilton zijn banden en daarmee zijn exits gewoon steeds slechter werden.quote:Op maandag 27 mei 2019 02:46 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Een paar redenen die ik zo kan bedenken: Mode 7 sloopt de motor. De banden. Fuel Consumption...
Okéee man!quote:Op maandag 27 mei 2019 07:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb de hele race nog eens van Max zijn onboard bekeken.
quote:
En was de race dan spannender?quote:Op maandag 27 mei 2019 08:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is mooi man, inclusief alle board radio's live erbij.
ik had al moeite met de race de eerste keerquote:Op maandag 27 mei 2019 08:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is mooi man, inclusief alle board radio's live erbij.
Haas blijft ook wel slecht in races.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:42 schreef sasquatsch het volgende:
Magnussen heeft een 5 seconde penalty gekregen voor het afsnijden tijdens het gevecht met Perez. Hij is nu 14de ipv 12de.
Je krijgt een heel hoop mee wat je op TV niet ziet.quote:Op maandag 27 mei 2019 08:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En was de race dan spannender?
Dat was de vraag niet... de vraag was waarom Max zo laat pas echt ging aanvallen. Dit zijn 3 van de redenen. En banden had ik genoemd.quote:Op maandag 27 mei 2019 07:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb de hele race nog eens van Max zijn onboard bekeken. Max kon de gehele race in de midden sector vrij makkelijk tot aan Lewis zijn versnellingsbak rijden maar Hamilton had eigenlijk de hele race gewoon een betere exit de tunnel in en meer topsnelheid bij het uitkomen van de tunnel. De enige reden dat Max nog een halve poging kon wagen aan het eind was omdat Hamilton zijn banden en daarmee zijn exits gewoon steeds slechter werden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |