abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:54:11 #256
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187498275
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:59 schreef pinquit het volgende:
Maar als het niet voor problemen zorgt is er toch niks aan de hand Sisu?
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja wat is niet goed? Volgens mij doe je het hartstikke goed. Je voedt, Ru groeit, je geniet en hebt geen pijn. Ik lees niks verkeerds. Ja volgens de boekjes past er een naam op in het rijtje afwijkend. Boeiend. Volgens mij zijn het je hormonen die dit erg maken :* .

Dit moest ik echt even horen. Jullie hebben groot gelijk. Dankjewel :*
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 19 juni 2019 @ 10:11:04 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187498552
De eerste keer in het openbaar voeden (prul was 8 dagen) vond ik doodeng. Inmiddels (prul is morgen zeven maanden) voed ik zonder drempel altijd en overal. In het zwembad, op het terras, bij familie, in een koffietentje... Het wordt echt makkelijker!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187498636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat is echt heel lief van je, maar dan zou ik me nog opvallender voelen :P ik neem Koert mee in een draagzak, misschien kan ik die ook een beetje om hem heen draperen.
Lief dat jullie allemaal zo meedenken O+
Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden ;)

Ringsling en doeken zijn ook fijn ook gewoon dragend te voeden.
Schudden voor gebruik
  woensdag 19 juni 2019 @ 10:20:21 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187498678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden ;)

Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..
Protège moi de mes désirs.
pi_187498693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:11 schreef Tink89 het volgende:
De eerste keer in het openbaar voeden (prul was 8 dagen) vond ik doodeng. Inmiddels (prul is morgen zeven maanden) voed ik zonder drempel altijd en overal. In het zwembad, op het terras, bij familie, in een koffietentje... Het wordt echt makkelijker!
Richting acrobatiek maanden gaat het pas weer moeilijker worden :D

Dat ze graag op zijn kop, binnenstebuiten, voet in jouw mond, alles naar beneden trekkend, been in de lucht of ontzettend afgeleid steeds loslaten en verder willen en weer los en verder... drinken en bijtanken. Ik heb bij wurm zo veel gekke foto's van dat hij in een absurde stand wilde drinken :+

Maar dan heb ik ook altijd en over gevoed, wanneer het nodig was. Ik heb er ook nooit rare opmerkingen over gehad.
Schudden voor gebruik
pi_187498697
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja die rust heb ik dus niet meer nodig :@. Mijn kraamverzorgende en mijn man hebben zoveel opgepakt dat ik nu hooguit van 17:00 - 18:00 even slaap als het nodig is. Merk wel dat mijn lijf nog herstellende is van, maar liggend voeden lijkt mij vooral chill voor snachts en bij wakker worden in de ochtend.

Ceviche, je kan het. Het is maar een tiet en een baby joh. :*.

Volgens mij moet ik zo weer aan het werk hier. Meneer moppert zachtjes.
Heerlijk toch? Ben een tikkeltje jaloers :D
Maar vooral 's nachts is het heel fijn om te kunnen blijven liggen. Ik dommel dan vaak weg. Of val helemaal in slaap maar dat is niet handig. Ben wel wakker geworden dat de baby verwoed aan mijn borst zat te likken met het tepelhoedje onder zijn wang geplakt :P

Vannacht heeft hij goed geslapen en er één keer ruim meer dan drie uur tussen gelaten. Alleen jammer dat ik toen wakker werd van het alarm om mijn laatste ( *O* ) antibiotica capsule te nemen. Van 6 tot 9 was hij erg onrustig en wakker. Ik had de man naar het logeerbed gestuurd. Maar op deze manier was mijn nacht toch wat kort. Nu ben ik er een beetje klaar mee; gelukkig neemt de man het numover en zit ik met koffie in de tuin :)

[ Bericht 2% gewijzigd door BobbyMcGee op 19-06-2019 10:32:26 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:01:24 #262
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187500268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Een bykay click carrier classic, op zich heel makkelijk losser te maken en er zit zo'n hoofdflap op, dus zittend zou het wel moeten lukken. Dragend weet ik het niet, het kan wel, maar ik denk niet dat baby dan genoeg lucht krijgt en als ik hem losser doe zakt hij zo weg.
Maar ik heb er inmiddels wel vertrouwen in, als draagzak/hydrofiel/erop kleden niet werkt, kan ik altijd nog een pashokje zoeken :P
En als ik dit topic zo lees is het ook een kwestie van gewenning :)

Bobby, fijn dat je kuur voorbij is! Daar kun je ook best vermoeid van raken, dan trek je zulke nachten sowieso slecht. Hopelijk gaat dat nog verschil maken :)
pi_187501083
@Ceviche ik snap jou heel goed. M is nu 10 weken en ik durf ook nog steeds niet te voeden buitenshuis. Als ik ergens naartoe moet, neem ik altijd gekolfde melk mee. Tot nu toe bleef ze ook slapen als ze in de kinderwagen lag.

In augustus gaan we op vakantie en ik ben benieuwd hoe het dan gaat zijn. Dan kan ik niet steeds kolven of naar het vakantiehuisje en zal wel moeten voeden buiten.

Ik vond het, voordat ik zelf mama werd, altijd geen gezicht als ik een vrouw buiten zag voeden. Beetje raar, maar ik vond het dus smerig ofzo. Daarom heb ik nu het gevoel dat iedereen er zo over denkt, terwijl dat natuurlijk niet zo is. En al zouden anderen het smerig vinden, dan hebben ze alsnog niets te zeggen ;)
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:27:39 #264
346653 Ceviche
pi_187503215
@CaVaBien op vakantie is misschien juist wel een goed moment, andere omgeving, mensen die je daarna nooit meer tegenkomt, misschien dat dat de drempel wel genoeg verlaagt dat het daar lukt en daarna ook in je eigen omgeving.
Maar het is wel een ding, hoor -O-
pi_187503300
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..
ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.

Maar je kunt wel makkelijk je drager inzetten, losser maken om te voeden. Zittend dan ..
Schudden voor gebruik
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:56:47 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187503638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.

Maar je kunt wel makkelijk je drager inzetten, losser maken om te voeden. Zittend dan ..
Volgens mij wordt het ook met kleine borsten afgeraden voor newborn. Zij kunnen hun nek nog niet stabiel genoeg houden om horizontaal te drinken.

Maar iedereen kent haar kind natuurlijk het beste. En misschien lukt het wel met kleine borsten. #cantrelate :P
  woensdag 19 juni 2019 @ 17:18:09 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187504623
Ik vind het prachtig als ik een moeder zie voeden. Ben hier in het zwembad ook zeker niet de enige. Ik vind het alleen jammer dat er daar straks een meneer ongegeneerd ging zitten staren en z'n vrouw ging aanstoten enzo en wijzen. Maar ach, ik zie hem na deze week nooit meer.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187507013
Dat is wel een rare reactie, Tink!
Ik heb vandaag gevoed waar mijn schoonzus en zwager bij waren. Toch ook wel een mijlpaal :)

Ik heb sinds vandaag een steeds pijnlijker toeschietreflex. Echt een stekend gevoel. En vaak!
Ik was alweer op mijn hoede voor iets als spruw, maar nu ik een tijdje met ontbloot bovenlijf op de bank zit, is het heel duidelijk dat direct na de stekende pijn/tinteling de melk uit mijn borsten begint te stromen.

Wat een bizar proces is dat borstvoeding toch :o
pi_187507327
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:51:51 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187508931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Mee eens!
KuikenGuppy
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:54:22 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187509004
+1. Ik glimlach altijd heel vriendelijk als er iemand staart en je wil niet weten hoe vaak je dan een dikke glimlach terug krijgt. Zeker ook van oudere mannen en vrouwen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187509223
Ik moet zeggen dat ik nu O over een jaar is ik buiten de deur voeden wel ongemakkelijk begin te voeden. Gister op het CB vond ik het zelfs ongemakkelijk. Maar wellicht is dat iets dat in mij zit....
pi_187509415
Nu met bijna een jaar begint het hier ook wat ongemakkelijker te voelen inderdaad. Maar geen andere keuze zolang Billy nog weigert te drinken uit iets anders.

Weet jij hoe men in Duitsland over voeden in het openbaar denkt, @Jagärtrut?
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:30:36 #274
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187509804
15 maanden en we voeden nog steeds buiten 💪🏼
En o wee als iemand er een slechte opmerking over durft te maken. Tot nu toe gelukkig enkel leuke reacties gehad.
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:33:47 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187509878
quote:
Misschien wel ja :D zo had ik het nog niet bekeken.

En even tussendoor: dag drie op een rij zonder kv B-) nog steeds niet expres of 'als doel', maar gewoon omdat het zo loopt.
pi_187510000
Ik voed eigenlijk helemaal niet meer buiten de deur. Enkel sochtends bij het opstaan, overdag na een slaapje in bed ( als hij onderweg in draagzak/buggy/autostoel/enz slaapt niet) en savonds voor het slapen gaan + eventuele nachtvoedingen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:47:48 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187510185
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:39 schreef Elleska het volgende:
Ik voed eigenlijk helemaal niet meer buiten de deur. Enkel sochtends bij het opstaan, overdag na een slaapje in bed ( als hij onderweg in draagzak/buggy/autostoel/enz slaapt niet) en savonds voor het slapen gaan + eventuele nachtvoedingen.
Hoe oud is jouw kleintje?
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:27:00 #278
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187511109
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:54 schreef Lemijn het volgende:
+1. Ik glimlach altijd heel vriendelijk als er iemand staart en je wil niet weten hoe vaak je dan een dikke glimlach terug krijgt. Zeker ook van oudere mannen en vrouwen.
Posts voor de openingspost. Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Bah. Gisteren een dag pijnvrij gevoed en vandaag loop ik weer te miepen vanwege de pijn.
Toch maar weer even een verkoelende pad erop tijdens het slapen.
Ook zijn Mn hooikoorts klachten volop aanwezig waardoor ik me ook niet goed voel. Wil eigenlijk geen medicatie slikken, maar kom er niet onderuit, denk ik. Zoals nu kan ik echt niet functioneren.

Loratadine tabletten.
Bv.com schrijft dat het oké is (code L1 oftewel groen oftewel veilig). Bijsluiter zegt van niet. Huisarts zegt ja.
Bij twijfel niet doen?
Iemand anders met hooikoorts/allergie en die hier medicatie voor gebruikt tijdens de bv?
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:54:32 #279
346653 Ceviche
pi_187511805
@Sisu echt loratadine of desloratadine?
Op m'n werk (huisartsenpraktijk) raadplegen we het farmaceutisch kompas, maar daar word ik in dit geval niet veel wijzer van. Volgens apotheek.nl mag loratadine wel, als je het niet teveel en te lang gebruikt (dat zeggen ze ook over paracetamol).
Ze raden wel aan eerst andere middeltjes te proberen, oogdruppels en neusspray bijvoorbeeld.
Als je er echt last van hebt en andere middelen niet helpen zou ik het gewoon gebruiken.
Hooikoorts is erg vervelend, hopelijk gaan de pollen gauw wat liggen :+
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:00:32 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187511927
@Ceviche het is logischer/zorgvuldiger om als professional bij Lareb te kijken. Dat geeft uitgebreidere info, meer up to date en het geeft ook info welke middelen veiliger of juist minder veilig zijn uit dezelfde groep. Ik ben nu lui maar zal hier morgen een rechtstreeks linkje bijzetten.
Loratadine en desloratadine staan daar trouwens in dezelfde categorie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 23:00:58 #281
269689 crew  Viv
pi_187511935
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:54 schreef Ceviche het volgende:
Op m'n werk (huisartsenpraktijk) raadplegen we het farmaceutisch kompas, maar daar word ik in dit geval niet veel wijzer van. Volgens apotheek.nl mag loratadine wel, als je het niet teveel en te lang gebruikt (dat zeggen ze ook over paracetamol).
Gebruiken jullie niet ook deze bron?

Verder kun je ook nog op LactMed kijken (Engelstalige samenvatting van de medische literatuur): https://toxnet.nlm.nih.gov/newtoxnet/lactmed.htm

@Sisu hopelijk kun je hiermee je eigen afwegingen maken. :)

Edit:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben nu lui maar zal hier morgen een rechtstreeks linkje bijzetten.
8-)
pi_187512400
Cetrizine?

Mag met zwangerschap en borstvoeding.
Schudden voor gebruik
  donderdag 20 juni 2019 @ 00:03:05 #283
346653 Ceviche
pi_187513244
Wij gebruikten eigenlijk alleen het farmaceutisch kompas, maar dat zal per praktijk verschillen. Voordeel van het kompas is dat het ook informatie geeft over dosering en interacties enzo, dat is wat relevanter voor mijn werk dan bijwerkingen. Vaak overlegden we ook gewoon met de apotheek, wel zo makkelijk :P
Maar qua borstvoeding is het wel lekker overzichtelijk.
pi_187513534
Wij gebruiken altijd de link die vivi post, om alle redenen die Lemijn geeft! Sisu, loratadine kan gewoon hoor. Ik slik cetirizine op de heftigste dagen, ik merk niets aan m'n baby (8 maanden oud).
pi_187514454
Owja, antihistamine moet ik ook nog achteraan. Heb nu fexofenadine in huis voor m'n voedselallergie.
Nou, dat kan mooi mee met anticonceptie-vraag straks.

M'n baby heeft hele erge honger en krampjes. :O
pi_187515826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kleintje?
Net 1 jaar (13maanden) maar eigenlijk is dit al vanaf dat hij zelf in slaap kan vallen met 11maand. Ik heb er toen in het topic nog over gehad dat L niet vraagt om een voeding en of ik hem niet tekort doe. Inmiddels kan hij er wel om vragen maar doet dat alleen soms voor het slapen en ik wil hem niet meer in slaap voeden als dat niet nodig is. Hij kan namelijk heel goed zelf in slaap vallen, dan hebben we geen gedoe met slapend in bed leggen en slaapt hij meestal langer. Dus ik vertel dan dat hij na het slapen mag drinken en ga verder met het slaapritueel.

Hij vraagt nu om een voeding door op mijn borstbeen te tikken/kloppen. Eerst was dat shirt naar beneden trekken of op mijn borst slaan, dat vond ik beide niet zo'n succes.
Om vast voedsel vraagt hij door "Mmm" te zeggen en voor water staat er een rietjesbeker op tafel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 20-06-2019 11:12:28 ]
pi_187517403
Ik liep een beetje achter met bijlezen. Inmiddels ruim 9 maanden borstvoeding en ga het jaar sowieso volmaken O+ *O* Nooit van te voren verwacht dat het voeden überhaupt zou lukken en ik het zo fijn zou vinden en zo lang vol zou houden *;

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Spees, dat had ik ook bij allebei! Je slaat veel minder melk op na 9-12 maanden, maar maakt aan zodra er gedronken wordt. Ik moest het bij kolfsessies vooral van de ‘overdruk’ hebben zeg maar, dus toen ik minder stuwing had, kolfde ik nog maar 60 ml oid. Dat was echt de moeite niet, behalve als signaal naar mijn lichaam dat er een voedingsmoment was. Goed voor instandhouden van productie, maar voor de opbrengst hoefde het niet meer. Wel enigszins demotiverend ja.
Fijne info dit!
Draakje drinkt live maar enkele minuten overdag en uit flesje met zeer veel moeite 100 ml op het kdv. Komt mij goed uit, want vanaf de zomervakantie wil ik niet meer kolven op het werk (2 dagen in de week) en dat gaat zo wel lukken.
In de avond, nacht en ochtend drinkt hij nog regelmatig en inmiddels is het ook zijn in-slaap-val-middel geworden. Dat wilde ik eigenlijk echt niet, maar het is nu toch zo gelopen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:27 schreef Ceviche het volgende:
@:CaVaBien op vakantie is misschien juist wel een goed moment, andere omgeving, mensen die je daarna nooit meer tegenkomt, misschien dat dat de drempel wel genoeg verlaagt dat het daar lukt en daarna ook in je eigen omgeving.
Maar het is wel een ding, hoor -O-
Ik heb mij dus nooit gemakkelijk gevoeld bij voeden met bekende in de buurt en buitenshuis in eigen dorp. Ik nam dan dus een flesje gekolfde melk mee (gelijk een goed moment om uit een flesje drinken te oefenen vanaf dat hij 7/8 weken oud was) of ik ging even ergens boven zitten met Draakje. Ook deed ik toen hij wat groter was (3+ maanden denk ik) voeden voordat ik wegging of in de auto.
Op vakantie voed ik dus wel met meer gemak live (Draakje was toen 4 maanden) in het vliegtuig of op het terras, dus dat lijkt mij een goed moment om te oefenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fuchsia_roze op 20-06-2019 11:09:32 ]
pi_187517471
Over in het openbaar voeden: Begin deze week heb ik in de Koopgoot op een bankje voor Dunkin Donuts zitten voeden, aan mijn 3 mnd oude engeltje O+ Bijna niemand keek, en de mensen die het zagen, glimlachten :s) Als ik iemand in het openbaar zie voeden, doe ik standaard een ^O^ Mooi toch, voedende moeders?
Kolven in de trein vond ik iets minder lollig, was gelukkig wel net klaar toen we bij Schiphol kwamen en er megaveel mensen instapten.
pi_187517533
Op vakantie merkte ik trouwens duidelijk dat de melk pas wordt aangemaakt wanneer er wordt gedronken. Wanneer L in bed sliep voede ik hem wel in slaap (iets met een te laag ledikant) maar als we op pad waren dronk hij overdag helemaal niet en was savonds zo moe dat hij na een paar slokken al in slaap viel. De ene dag dus veel meer voedingen dan de andere zonder dat we daar last van hadden. Geen stuwing en toch kon L elke keer drinken als hij daar behoefte aan had. Zo bijzonder hoe de natuur dat regelt O+
pi_187518427
Ow yes. Liggend voeden O+. Het lukte vannacht gewoon, zomaar.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:51:22 #291
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187518568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Gebruiken jullie niet ook deze bron?

Verder kun je ook nog op LactMed kijken (Engelstalige samenvatting van de medische literatuur): https://toxnet.nlm.nih.gov/newtoxnet/lactmed.htm

@:Sisu hopelijk kun je hiermee je eigen afwegingen maken. :)

Edit:
[..]

8-)
Ah thanks dames. Deze site ga ik even opslaan als bookmark. Heel duidelijk!
Normaal gesproken krijg ik oogdruppels, neusspray, een puf en pilletjes.
Ik heb begrepen dat ik nu geen oogdruppels mag (terwijl dat Mn grootste probleem is. Ik loop nu standaard met een grote donkere zonnebril op en een koud washandje binnen handbereik. Ook zit ik weer in de fase van kleding wisselen als ik buiten ben geweest, geen voedsel eten waar ik verdikt slijm van krijg en Mn handen, armen en gezicht afspoelen als ik buiten ben geweesT. Als je het zo opschrijft zijn het nogal wat rituelen he :') )

Ru sliep vannacht 5 uur achter elkaar. Mn borsten waren méga en rond. Arme kind deed zo zn best, maar de tepel floepte er steeds uit en de melk bleef maar sproeien. Moest dus echt even met de hand de druk eraf halen, voordat ik hem kon voeden.
Het gaat allemaal weer steeds makkelijker, maar die pijn he :X Hopelijk ga ik daar ook snel aan wennen.
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:09:47 #292
346653 Ceviche
pi_187518766
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:33 schreef douche-eendje het volgende:
Ow yes. Liggend voeden O+. Het lukte vannacht gewoon, zomaar.
Hier vannacht ook, en toen werd ik 3 uur later wakker met de baby nog steeds naast me :+ lukt me niet om wakker te blijven. Maar het dekbed is verruild voor een laken en vriend lag niet in bed, dus het was wat veiliger (en supergezellig maar ik vind het nog steeds geen prettig idee).
pi_187518839
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:51 schreef Sisu het volgende:

Ah thanks dames. Deze site ga ik even opslaan als bookmark. Heel duidelijk!
Normaal gesproken krijg ik oogdruppels, neusspray, een puf en pilletjes.
Ik heb begrepen dat ik nu geen oogdruppels mag (terwijl dat Mn grootste probleem is. Ik loop nu standaard met een grote donkere zonnebril op en een koud washandje binnen handbereik. Ook zit ik weer in de fase van kleding wisselen als ik buiten ben geweest, geen voedsel eten waar ik verdikt slijm van krijg en Mn handen, armen en gezicht afspoelen als ik buiten ben geweesT. Als je het zo opschrijft zijn het nogal wat rituelen he :') )

Ru sliep vannacht 5 uur achter elkaar. Mn borsten waren méga en rond. Arme kind deed zo zn best, maar de tepel floepte er steeds uit en de melk bleef maar sproeien. Moest dus echt even met de hand de druk eraf halen, voordat ik hem kon voeden.
Het gaat allemaal weer steeds makkelijker, maar die pijn he :X Hopelijk ga ik daar ook snel aan wennen.
Is een silicone handkolf iets voor je misschien? Om even snel, makkelijk, comfortabel en melk-reddend de druk eraf te krijgen?
pi_187518918
Waar ben je bang voor Ceviche? Dat je op hem rolt of iets anders?

Ik slaap sinds de geboorte eigenlijk samen met A. Het is vrij warm bij ons op de slaapkamer dus vaak slapen we halfnaakt met een dun dekentje over ons heen. Omdat we huid-tegen-huid liggen koelt hij nooit teveel af. Ik heb het laken (op warme nachten zonder dekbed erin) ingestopt zodat hij niet over mijn middel komt. Ik heb zelf wel het vertrouwen dat ik niet op hem rol, hoe diep ik ook slaap. En zolang ik in de maternale houding lig, kan dat ook niet. Mijn arm onder mijn hoofd zorgt dat ik niet op mijn buik kan rollen en mijn opgetrokken benen zorgen dat hij niet naar onder zakt. Zowel ik als hij worden altijd weer in dezelfde houding wakker dus dat geeft ook het vertrouwen dat het veilig is. En het is zo ontzettend knus O+
pi_187518959
Wat voor bewaarbakjes/zakjes gebruiken jullie? De man had wat bakjes bij de Prénatal gekocht, maar daar kan 180 ml in wat ik wel veel vind. En ze zijn nu bijna op omdat ik twee kolf beurten in de vriezer heb zitten.
pi_187519007
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat voor bewaarbakjes/zakjes gebruiken jullie? De man had wat bakjes bij de Prénatal gekocht, maar daar kan 180 ml in wat ik wel veel vind. En ze zijn nu bijna op omdat ik twee kolf beurten in de vriezer heb zitten.
Ik heb zakjes van Medela (past 180 ml in, hoeft niet), bakjes van Philips Avent (past ook 180 ml in) en flesjes van Beldico waar 130 ml in past. De zakjes van Lansinoh vind ik minder goed want die zijn wat slapper en vallen sneller om als je ze vol schenkt.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:31:34 #297
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187519074
Bobby,
Ziet er handig uit.
Volgens mij poste iemand anders er laatst ook nog over.. iig iets positiefs :D

Ik gebruikte drinkflesjes om de voeding in te bewaren. Op de dop schreef ik dan de datum.
Werkte prima, gezien de flesjes ook op de kolf passen ^O^
Zonder hoop geen leven.
pi_187520106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier vannacht ook, en toen werd ik 3 uur later wakker met de baby nog steeds naast me :+ lukt me niet om wakker te blijven. Maar het dekbed is verruild voor een laken en vriend lag niet in bed, dus het was wat veiliger (en supergezellig maar ik vind het nog steeds geen prettig idee).
De kraam bleek onze dekbedden omgedraaid te hebben. Ik lig nu dus onder een wollen dekbed :D. Voelt zoveel veiliger dan synthetisch dus m'n man heeft pech :+ en in maternale houding durf ik het. Ik kon de eerste dagen toen ik zo ziek was ook niet met hem slapen samen, hij moest weg, in zijn wieg. Het voelde niet goed/veilig.
  donderdag 20 juni 2019 @ 15:57:42 #299
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187520959
Merk je dat al zo snel DE?
Je zit zo lekker in je cocon. Echt fijn om te lezen.

Over die siliconen lekachalen he. Ik dacht dat er maar 1 was. Degene die ik op de babyhelbeurs had gezien in februari, maar er blijken er wel 6 te zijn.
Iemand ervaringen die ze wil delen?
Want waarom zit er bij de 1 een nekkoord bij (gebruik je dat echt ?) en zal de tuit veel verschillen?
Zonder hoop geen leven.
pi_187521793
Bedoel je zo'n ding?
Ik heb deze en heb m vooral in de eerste 10 weken heel veel gebruikt. Elke voeding deed ik m op de borst waar niet gedronken werd, de melk stroomde bijzonder overvloedig hier. Die van Lansinoh met het koord en de zuignap aan de onderkant lijkt me prettiger dan die ik heb. Baby schopte wel eens per ongeluk het flesje los, en hij is ook wel eens omgevallen na het neerzetten. Als ik er ooit nog een zou kopen, zou ik die Lansinoh kiezen. Vanwege de zuignap en het koord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leintjeuh op 20-06-2019 17:14:35 ]
pi_187521940
O+ O+ en :* :* voor alle bv-mama's O+ O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')