quote:Op maandag 17 juni 2019 21:59 schreef pinquit het volgende:
Maar als het niet voor problemen zorgt is er toch niks aan de hand Sisu?
Dit moest ik echt even horen. Jullie hebben groot gelijk. Dankjewelquote:Op maandag 17 juni 2019 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja wat is niet goed? Volgens mij doe je het hartstikke goed. Je voedt, Ru groeit, je geniet en hebt geen pijn. Ik lees niks verkeerds. Ja volgens de boekjes past er een naam op in het rijtje afwijkend. Boeiend. Volgens mij zijn het je hormonen die dit erg maken.
Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voedenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:07 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat is echt heel lief van je, maar dan zou ik me nog opvallender voelenik neem Koert mee in een draagzak, misschien kan ik die ook een beetje om hem heen draperen.
Lief dat jullie allemaal zo meedenken
Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..quote:Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden![]()
Ringsling en doeken zijn ook fijn ook gewoon dragend te voeden.
Richting acrobatiek maanden gaat het pas weer moeilijker wordenquote:Op woensdag 19 juni 2019 10:11 schreef Tink89 het volgende:
De eerste keer in het openbaar voeden (prul was 8 dagen) vond ik doodeng. Inmiddels (prul is morgen zeven maanden) voed ik zonder drempel altijd en overal. In het zwembad, op het terras, bij familie, in een koffietentje... Het wordt echt makkelijker!
Heerlijk toch? Ben een tikkeltje jaloersquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja die rust heb ik dus niet meer nodig. Mijn kraamverzorgende en mijn man hebben zoveel opgepakt dat ik nu hooguit van 17:00 - 18:00 even slaap als het nodig is. Merk wel dat mijn lijf nog herstellende is van, maar liggend voeden lijkt mij vooral chill voor snachts en bij wakker worden in de ochtend.
Ceviche, je kan het. Het is maar een tiet en een baby joh..
Volgens mij moet ik zo weer aan het werk hier. Meneer moppert zachtjes.
Een bykay click carrier classic, op zich heel makkelijk losser te maken en er zit zo'n hoofdflap op, dus zittend zou het wel moeten lukken. Dragend weet ik het niet, het kan wel, maar ik denk niet dat baby dan genoeg lucht krijgt en als ik hem losser doe zakt hij zo weg.quote:Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden![]()
Ringsling en doeken zijn ook fijn ook gewoon dragend te voeden.
ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.quote:Op woensdag 19 juni 2019 10:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..
Volgens mij wordt het ook met kleine borsten afgeraden voor newborn. Zij kunnen hun nek nog niet stabiel genoeg houden om horizontaal te drinken.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:33 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.
Maar je kunt wel makkelijk je drager inzetten, losser maken om te voeden. Zittend dan ..
Mee eens!quote:Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Misschien wel jaquote:Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Hoe oud is jouw kleintje?quote:Op woensdag 19 juni 2019 21:39 schreef Elleska het volgende:
Ik voed eigenlijk helemaal niet meer buiten de deur. Enkel sochtends bij het opstaan, overdag na een slaapje in bed ( als hij onderweg in draagzak/buggy/autostoel/enz slaapt niet) en savonds voor het slapen gaan + eventuele nachtvoedingen.
quote:Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Posts voor de openingspost. Kan me hier alleen maar bij aansluiten.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:54 schreef Lemijn het volgende:
+1. Ik glimlach altijd heel vriendelijk als er iemand staart en je wil niet weten hoe vaak je dan een dikke glimlach terug krijgt. Zeker ook van oudere mannen en vrouwen.
Gebruiken jullie niet ook deze bron?quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:54 schreef Ceviche het volgende:
Op m'n werk (huisartsenpraktijk) raadplegen we het farmaceutisch kompas, maar daar word ik in dit geval niet veel wijzer van. Volgens apotheek.nl mag loratadine wel, als je het niet teveel en te lang gebruikt (dat zeggen ze ook over paracetamol).
quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben nu lui maar zal hier morgen een rechtstreeks linkje bijzetten.
Net 1 jaar (13maanden) maar eigenlijk is dit al vanaf dat hij zelf in slaap kan vallen met 11maand. Ik heb er toen in het topic nog over gehad dat L niet vraagt om een voeding en of ik hem niet tekort doe. Inmiddels kan hij er wel om vragen maar doet dat alleen soms voor het slapen en ik wil hem niet meer in slaap voeden als dat niet nodig is. Hij kan namelijk heel goed zelf in slaap vallen, dan hebben we geen gedoe met slapend in bed leggen en slaapt hij meestal langer. Dus ik vertel dan dat hij na het slapen mag drinken en ga verder met het slaapritueel.quote:
Fijne info dit!quote:Op donderdag 13 juni 2019 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Spees, dat had ik ook bij allebei! Je slaat veel minder melk op na 9-12 maanden, maar maakt aan zodra er gedronken wordt. Ik moest het bij kolfsessies vooral van de ‘overdruk’ hebben zeg maar, dus toen ik minder stuwing had, kolfde ik nog maar 60 ml oid. Dat was echt de moeite niet, behalve als signaal naar mijn lichaam dat er een voedingsmoment was. Goed voor instandhouden van productie, maar voor de opbrengst hoefde het niet meer. Wel enigszins demotiverend ja.
Ik heb mij dus nooit gemakkelijk gevoeld bij voeden met bekende in de buurt en buitenshuis in eigen dorp. Ik nam dan dus een flesje gekolfde melk mee (gelijk een goed moment om uit een flesje drinken te oefenen vanaf dat hij 7/8 weken oud was) of ik ging even ergens boven zitten met Draakje. Ook deed ik toen hij wat groter was (3+ maanden denk ik) voeden voordat ik wegging of in de auto.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:27 schreef Ceviche het volgende:
@:CaVaBien op vakantie is misschien juist wel een goed moment, andere omgeving, mensen die je daarna nooit meer tegenkomt, misschien dat dat de drempel wel genoeg verlaagt dat het daar lukt en daarna ook in je eigen omgeving.
Maar het is wel een ding, hoor
Ah thanks dames. Deze site ga ik even opslaan als bookmark. Heel duidelijk!quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gebruiken jullie niet ook deze bron?
Verder kun je ook nog op LactMed kijken (Engelstalige samenvatting van de medische literatuur): https://toxnet.nlm.nih.gov/newtoxnet/lactmed.htm
@:Sisu hopelijk kun je hiermee je eigen afwegingen maken.
Edit:
[..]![]()
Hier vannacht ook, en toen werd ik 3 uur later wakker met de baby nog steeds naast mequote:Op donderdag 20 juni 2019 12:33 schreef douche-eendje het volgende:
Ow yes. Liggend voeden. Het lukte vannacht gewoon, zomaar.
Is een silicone handkolf iets voor je misschien? Om even snel, makkelijk, comfortabel en melk-reddend de druk eraf te krijgen?quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:51 schreef Sisu het volgende:
Ah thanks dames. Deze site ga ik even opslaan als bookmark. Heel duidelijk!
Normaal gesproken krijg ik oogdruppels, neusspray, een puf en pilletjes.
Ik heb begrepen dat ik nu geen oogdruppels mag (terwijl dat Mn grootste probleem is. Ik loop nu standaard met een grote donkere zonnebril op en een koud washandje binnen handbereik. Ook zit ik weer in de fase van kleding wisselen als ik buiten ben geweest, geen voedsel eten waar ik verdikt slijm van krijg en Mn handen, armen en gezicht afspoelen als ik buiten ben geweesT. Als je het zo opschrijft zijn het nogal wat rituelen he)
Ru sliep vannacht 5 uur achter elkaar. Mn borsten waren méga en rond. Arme kind deed zo zn best, maar de tepel floepte er steeds uit en de melk bleef maar sproeien. Moest dus echt even met de hand de druk eraf halen, voordat ik hem kon voeden.
Het gaat allemaal weer steeds makkelijker, maar die pijn heHopelijk ga ik daar ook snel aan wennen.
Ik heb zakjes van Medela (past 180 ml in, hoeft niet), bakjes van Philips Avent (past ook 180 ml in) en flesjes van Beldico waar 130 ml in past. De zakjes van Lansinoh vind ik minder goed want die zijn wat slapper en vallen sneller om als je ze vol schenkt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:23 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat voor bewaarbakjes/zakjes gebruiken jullie? De man had wat bakjes bij de Prénatal gekocht, maar daar kan 180 ml in wat ik wel veel vind. En ze zijn nu bijna op omdat ik twee kolf beurten in de vriezer heb zitten.
De kraam bleek onze dekbedden omgedraaid te hebben. Ik lig nu dus onder een wollen dekbedquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier vannacht ook, en toen werd ik 3 uur later wakker met de baby nog steeds naast melukt me niet om wakker te blijven. Maar het dekbed is verruild voor een laken en vriend lag niet in bed, dus het was wat veiliger (en supergezellig maar ik vind het nog steeds geen prettig idee).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |