Doen we ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:19 schreef minilot het volgende:
Wel mysterieus, deze TT! Ik zeg: houden zo!
*kras*quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:22 schreef Molo het volgende:
MultiVlaai is echt voor als je een hekel aan jezelf hebt. Bah
Awwwwwwquote:
Ik vind het prima smaken. Het kan allemaal beter, maar zo beroerd is het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Awwwwww
Is het zo erg met je?
Hoe is het met je kerel thuis? Tenminste, misschien op de crèche of elders uit feesten, kan ook
Meh, áls ik een keer taart eet wil ik fucking lekkere, geen zoete kartonnen bodem met opgeklopte zakjesvulling.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het prima smaken. Het kan allemaal beter, maar zo beroerd is het niet.
Marijn gaat goed. Heeft ontdekt dat je ook 8 uur kan slapen in de nacht. Overdag wil hij niet slapen. Hij is beeld te nieuwsgierig. Hij wil overal bij zijn.
Nog een maand en dan naar de kinderopvang.
Nog niet echt eigenlijk. Maar dat komt vast welquote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Meh, áls ik een keer taart eet wil ik fucking lekkere, geen zoete kartonnen bodem met opgeklopte zakjesvulling.
Verwend nest![]()
Lekker bezig die kleine, mooi man dat doorslapen! En overdag ís de wereld ook fantastisch ('s nachts uiteraard ook, voor gevorderden), dus ik snap hem wel!
Lekker, heeft Anna weer zin om te gaan werken ook?
Wat een fijne ontdekking dat. Vooral ook voor jullie. En een wakkere zoon is toch eigenlijk best leuk?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het prima smaken. Het kan allemaal beter, maar zo beroerd is het niet.
Marijn gaat goed. Heeft ontdekt dat je ook 8 uur kan slapen in de nacht. Overdag wil hij niet slapen. Hij is beeld te nieuwsgierig. Hij wil overal bij zijn.
Nog een maand en dan naar de kinderopvang.
Nog even voorlopig een volle maand lekker van genieten iigquote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nog niet echt eigenlijk. Maar dat komt vast wel.
Ze vind het gewoon erg gezellig thuis met hem
Niet als ze vechten tegen hun slaap. Hij blijft geforceerd wakker, ook als hij doodop is. Meestal valt hij vanzelf wel in slaap. Duurt soms alleen een paar uur. In de avond slaapt hij meestal wel vanaf 07:00 tot 06:00, met een voeding tussendoor.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een fijne ontdekking dat. Vooral ook voor jullie. En een wakkere zoon is toch eigenlijk best leuk?
Oh nee, da's minder. Ik dacht aan een olijke rondkijkende blije baby (nul ervaring met baby's hier dus ik zie het zwitsal plaatje voor me)quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet als ze vechten tegen hun slaap. Hij blijft geforceerd wakker, ook als hij doodop is. Meestal valt hij vanzelf wel in slaap. Duurt soms alleen een paar uur. In de avond slaapt hij meestal wel vanaf 07:00 tot 06:00, met een voeding tussendoor.
Bah, ellendig dat er nog niets bekend is. Enig idee wanneer de uitslagen komen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn te horen Anthraxx!
Beterschap nog steeds Iso
Heerlijk vooruitzicht G&B
Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, mijn moeder zit aan het zuurstof en is erg benauwd, naar om te zien dat ze zo naar adem moet happen. Ze is stabiel. Uitslagen zijn er nog niet dus voor de rest geen idee.
Wij hadden laatst ruim 5 uur vertraging met TUI, krijgen we 800 euro vergoed
Ik zeg van nietquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:26 schreef Lonaa het volgende:
Hmm. F. is een kastje aan het ophalen dat ie boven neer wil zetten. Ik ben benieuwd of ie door het trapgat past.
Een wonderquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij was veel minder breed dan ik dacht en het pastte (net)
Boh. Ik zat gisteravond een filmpje te kijken van Sam the Cooking Guy.. surf & turf buritto's..quote:
Surf & turf is altijd goedquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Boh. Ik zat gisteravond een filmpje te kijken van Sam the Cooking Guy.. surf & turf buritto's..
Potverdat zag er goed uit.
Wat heb je uitgekozen?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Eten besteld, kan de moed niet opbrengen om te koken.
Hier ook, frietje van Vis.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Eten besteld, kan de moed niet opbrengen om te koken.
Bij Asia to go iets met ossehaas en zwartebonensaus en groenten.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat heb je uitgekozen?
Morgen naar de HA?
Hoezo, die krijgen na een jaar of 10 vanzelf een maagkantelingquote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:56 schreef FranticDJ het volgende:
Op een bepaalde leeftijd moet je daar niet meer aan beginnen inderdaad..
Oa om die reden zijn m'n ouders gestopt met Duitse Doggen..
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo, die krijgen na een jaar of 10 vanzelf een maagkanteling![]()
Ah succes morgenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij Asia to go iets met ossehaas en zwartebonensaus en groenten.
Morgen om 10 uur tandarts en om 14 uur huisarts. Tussendoor werken
Ken meerdere mensen die zo'n beest hebben gehad... Tien jaar is wel de gemiddelde leeftijd wat ik zo hoor.quote:
Het is geen ziekmelding die ze wilde doen, want ze is zelf niet ziek, ze wilde vrij nemen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:07 schreef AnneX het volgende:
Mooi van het kastje. Gaat er nog meer meubilair naar boven?
Is het niet zoiets: het past in de achterklep van de auto, dan ook door trapgat.?
Ja, Bloes een late reactie op de leuke foto’s van je pleegzus in Amerika. 👍
Wat leuk soms, dat de wereld zó klein is geworden, bij leuke dingen.
@:Uniek..Tja, even afwachten blijkbaar. Hoe is zij zelve eronder?
En wat vond werkgever van ziekmelden? Of heb je inmiddels Zorgverlof?
Nu ga ik een visstoofpotje maken.
Maagkanteling is niet echt een gezellige manier om dood te gaan voor een dierquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ken meerdere mensen die zo'n beest hebben gehad... Tien jaar is wel de gemiddelde leeftijd wat ik zo hoor.
Verder nog plannen, behalve koken?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:51 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen al allemaal lekkere recepten gezocht om de komende 2 weken in de vakantie te maken
Bier brouwenquote:
Lijstje??quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:51 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen al allemaal lekkere recepten gezocht om de komende 2 weken in de vakantie te maken
Geen idee, nooit bij geweest. Weet wel dat die bij m'n oom zich altijd verstopten als ze dat hadden (heeft er stuk of 4 gehad). Maar volgens mij vertonen dieren altijd zulks gedrag als ze weten dat ze dood gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Maagkanteling is niet echt een gezellige manier om dood te gaan voor een dier
Dank je voor correctie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is geen ziekmelding die ze wilde doen, want ze is zelf niet ziek, ze wilde vrij nemen.
Zorgverlof telt niet als de betreffende persoon waar je zorgverlof voor wilt opnemen in het ziekenhuis ligt, hoe vervelend dat ook soms is.
Sterkte iig Uniek!
Soms vraag ik me ook wel eens af, wat lost het nou echt op...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:55 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Al is het gevalletje Harbers wel weer van tja. Politiek moet hij wel, maar het gaat nergens over.
Ludolf: hoe veel ooms heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, nooit bij geweest. Weet wel dat die bij m'n oom zich altijd verstopten als ze dat hadden (heeft er stuk of 4 gehad). Maar volgens mij vertonen dieren altijd zulks gedrag als ze weten dat ze dood gaan.
2 soorten zalmburgersquote:
Is het zeker niet, en is ook grotendeels te voorkomen door een hond te laten rusten na het eten. (Maag komt door vulling ver voorbij de ribboog, en heeft bij honden met een diepe borstkas gewoon wat veel ruimte). Scheelt trouwens ook miltbloedingen (die komt ook voorbij de ribboog wanneer de maag gevuld is. Als ze dan tijdens het spelen/rennen op hun linkerzijde vallen......quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt je er wel íets bij voorstellen toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, nooit bij geweest. Weet wel dat die bij m'n oom zich altijd verstopten als ze dat hadden (heeft er stuk of 4 gehad). Maar volgens mij vertonen dieren altijd zulks gedrag als ze weten dat ze dood gaan.
3. Of nee, 4, m'n pa heeft ook nog een broerquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ludolf: hoe veel ooms heb je eigenlijk?
# nieuwsgierig.
Haha @:overig (vvd)
Vaak wel te laat voor operatie toch? Heb ik weleens gehoord?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is het zeker niet, en is ook grotendeels te voorkomen door een hond te laten rusten na het eten. (Maag komt door vulling ver voorbij de ribboog, en heeft bij honden met een diepe borstkas gewoon wat veel ruimte). Scheelt trouwens ook miltbloedingen (die komt ook voorbij de ribboog wanneer de maag gevuld is. Als ze dan tijdens het spelen/rennen op hun linkerzijde vallen......
Maagkanteling is ook vaak nog wel te verhelpen; het is vrij duidelijk zichtbaar maar het is natuurlijk wel spoed. (SPOED bedoel ik.)
En het is een pittige operatie, waarbij de maag teruggedraaid moet worden (als het met een sonde niet meer lukt) en dan wordt deze vaak ook vastgezet. (Ik heb het tijdens mijn stage wel eens gezien.)
De twee katten die thuis overleden zochten me juist op. Of probeerden dat... bij eentje was ik niet thuisquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik betwijfel het.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt je er wel íets bij voorstellen toch?
Truequote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De twee katten die thuis overleden zochten me juist op. Of probeerden dat... bij eentje was ik niet thuis
[..]
Ik betwijfel het.
Vandaar ook SPOEDquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Vaak wel te laat voor operatie toch? Heb ik weleens gehoord?
Weet verder niets van dieren eigenlijk
Mijn maag ik ook vastgezet, om draaien te voorkomen. Lijk ik toch meer op een hond nu
Nja, als je het zo vraagt zal het wel langer duren dan pats-boem-weg.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt je er wel íets bij voorstellen toch?
Nee hoor, je ziet het vrij snel.. En als je direct door kan naar de dierenarts en die staat gereed, dan kunnen ze nog veel.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Recept voor de plaattaart wil ik welquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
2 soorten zalmburgers
Plaattaart met chorizo en paprika
Spring rolls
Garnalenkroketten
Wraps met kokosgarnalen
En dan vergeet ik nog aardig watMaar veel vis in ieder geval
Zit te denken, van degenen waar ik het van wist waren mensen die overdag niet thuis waren, misschien scheelt datquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee hoor, je ziet het vrij snel.. En als je direct door kan naar de dierenarts en die staat gereed, dan kunnen ze nog veel.
Wij hebben er nooit een verloren aan een maagkanteling, wel een paar met maagkanteling gehad. Maar op tijd bij geweest.
Nee niet per se. Je moet er geen dag mee wachten natuurlijk (liever ook geen uren....) maar de hond begint zich val al heel snel slecht te voelen, en uiteindelijk gaat door gasvorming ook de maag opzetten, en dat is wel duidelijk zichtbaar. Plus dat ze vaak gaan braken, maar er dus niks of nauwelijks maaginhoud komt (loos braken.)quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet verder niets van dieren eigenlijk
Mijn maag ik ook vastgezet, om draaien te voorkomen. Lijk ik toch meer op een hond nu
quote:
Bloedhekel aan hondenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee niet per se. Je moet er geen dag mee wachten natuurlijk (liever ook geen uren....) maar de hond begint zich val al heel snel slecht te voelen, en uiteindelijk gaat door gasvorming ook de maag opzetten, en dat is wel duidelijk zichtbaar. Plus dat ze vaak gaan braken, maar er dus niks of nauwelijks maaginhoud komt (loos braken.)
Dus de signalen zijn meestal vrij duidelijk, of worden dat wel snel.
Er zullen vast uitzonderingen zijn hoor, dat honden het wel goed verborgen weten te houden, maar eigenlijk zijn bijvoorbeeld miltbloedingen veel geniepiger.
En ach, ben je altijd bij Frantic welkom lees ik, die is dol op hondenKun je wel een beetje blaffen?
Doet me denken aan deze pizza die ik zaterdag maakte, met kant en klaar pizzadeeg van de AH voor het gemak. Had nog nooit iets met Turkse worstjes gemaakt, maar wat was het lekker!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
https://chickslovefood.co(...)t-chorizo-5-or-less/
Als speciale bagage?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Naja E. heeft 2 honden en m'n ouders de beagle. Vind ik wel meer dan zatZou best wel weer een terrarium ofzo willen. Maar met heen en weer gereis geen optie.
Kan wel als calamiteitenverlof, toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is geen ziekmelding die ze wilde doen, want ze is zelf niet ziek, ze wilde vrij nemen.
Zorgverlof telt niet als de betreffende persoon waar je zorgverlof voor wilt opnemen in het ziekenhuis ligt, hoe vervelend dat ook soms is.
Sterkte iig Uniek!
Van die worst kan ik echt te veel etenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze pizza die ik zaterdag maakte, met kant en klaar pizzadeeg van de AH voor het gemak. Had nog nooit iets met Turkse worstjes gemaakt, maar wat was het lekker!![]()
http://mijnmixedkitchen.b(...)e-knoflookworst.html
Ook zo lekker! Dank, beiden opgeslagenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze pizza die ik zaterdag maakte, met kant en klaar pizzadeeg van de AH voor het gemak. Had nog nooit iets met Turkse worstjes gemaakt, maar wat was het lekker!![]()
Ja dat wellicht wel, weet ik eigenlijk niet 😅quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:31 schreef Lonaa het volgende:
Trotse bezitter van een creditcard.#adulting
En treinkaartje kopen via de Deutsche Bahn. Wat eigenlijk de voornaamste reden van aanschaf isquote:
Leuk idee. Ik heb ook nog sucuk liggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik overweeg ze ook allemaal opnieuw te kijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier staat ep 1 van Game of Thrones weer op
Ik weet waarmee we overmorgen gaan lunchenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk idee. Ik heb ook nog sucuk liggen.
Deze tosti met sucuk is ook echt wel een van de beste dingen die ik ooit op heb: https://uitpaulineskeuken.nl/2014/02/turkse-tosti.html
Ik heb er echt nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:52 schreef Molo het volgende:
Boah. Ik kreeg laatst ergens een syrische tosti, met worst (niet deze dus) en turks/syrische kaas. Plakjes olijf en olijfolie. Simpel ook maar zo lekker (en zo jammer dat ik al gegeten had)quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk idee. Ik heb ook nog sucuk liggen.
Deze tosti met sucuk is ook echt wel een van de beste dingen die ik ooit op heb: https://uitpaulineskeuken.nl/2014/02/turkse-tosti.html
Je wordt echt niet teleurgesteld. Ik kan dat rustig 3 keer per week eten voor de rest van mijn leven zonder het ooit zat te worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet waarmee we overmorgen gaan lunchen
Dat geloof ik bestquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je wordt echt niet teleurgesteld. Ik kan dat rustig 3 keer per week eten voor de rest van mijn leven zonder het ooit zat te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kocht ooit eens de verkeerde tuekse worst.. zag er uit als sucuk... maar smaakte juist een soort zurig.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je nog leuke vakantiefoto's uit Portugal Isaquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een Francesinha sandwich in Portugal. Dat was....bijzonder. Maar er zat echt héérlijke worst op, alleen geen idee wat voor worst het precies was. Volgens wikipedia gaat het om linguiça.
https://en.wikipedia.org/wiki/Francesinha
echte merquez worstjesquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht ooit eens de verkeerde tuekse worst.. zag er uit als sucuk... maar smaakte juist een soort zurig.
Echt te vies.... sinds die tijd bestel ik mn sucuk pizza wel gewoon bij de pizzeria
minder boeiend in mijn smaakbelevingquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:32 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
echte merquez worstjes
zo lekker
https://www.culy.nl/inspi(...)het-merguez-worstje/
Je bent er weer!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:53 schreef liedetector het volgende:
oe van de week weer eens halen, toch al een maand niet meer op ofzo....te lekker
Ik zou eigenlijk bij de islamitische slager moeten vragen, of ik die emmer merguez kruiden die ze gebruiken, mag lezenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:35 schreef liedetector het volgende:
[..]
minder boeiend in mijn smaakbeleving
Bij mijn Turkse supermarkt verkopen ze volgens mij zakjes merguezkruiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:42 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk bij de islamitische slager moeten vragen, of ik die emmer merguez kruiden die ze gebruiken, mag lezen
of het allemaal nou echt kosher is
Wilde net vragen "hoe gaat het"quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:39 schreef liedetector het volgende:
die gezien het tijdstip ook alweer over is.... bedtijd galore!
Ik heb geen idee. Dit waren mijn eerste. Die ik had kwamen van de Lidl, tijdelijk product in zo’n week van het een of ander. We hebben nog wel van die souks her en der in de stad, dat zou ik wel aandurven.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht ooit eens de verkeerde tuekse worst.. zag er uit als sucuk... maar smaakte juist een soort zurig.
Echt te vies.... sinds die tijd bestel ik mn sucuk pizza wel gewoon bij de pizzeria
Kwam ik laatst tegen:quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:42 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk bij de islamitische slager moeten vragen, of ik die emmer merguez kruiden die ze gebruiken, mag lezen
of het allemaal nou echt kosher is
Lamsdarm?, lol, het zal wel z'n vader of moeder zijn, schapendarmquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
1500 Gram Lams- of rundergehakt
8 tenen knoflook, fijngehakt
1 theelepel gemalen kaneel
1 cayennepeper
2 eetlepels harissa
2 theelepels gemalen koriander
1 eetlepel zout
1 eetlepel vers gemalen zwarte peper
2-3 eetlepels Vers gehakte Petersilie
Lamsdarm
Jep, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:58 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Lamsdarm?, lol, het zal wel z'n vader of moeder zijn, schapendarm
hij moet drijfnat geweekt zijn en je hebt waarschijnlijk geen gehaktmolen met zo'n buis om die darm er omheen te doen, zodat je het gehakt erdoor kan pompenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Een keer van een slager lamsdarm gekregen. Wat een ellende. Ik heb van het vlees balletjes gedraaid. Darm ging steeds kapot.
Ben geen slager maar heb wel zo’n ding (en meerderen hier in de sc)quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
hij moet drijfnat geweekt zijn en je hebt waarschijnlijk geen gehaktmolen met zo'n buis om die darm er omheen te doen, zodat je het gehakt erdoor kan pompen
dat heeft alleen een slager
heb ik ook allemaal, heb ook een losse stopbusquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
hij moet drijfnat geweekt zijn en je hebt waarschijnlijk geen gehaktmolen met zo'n buis om die darm er omheen te doen, zodat je het gehakt erdoor kan pompen
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:29 schreef Bluezz het volgende:
Heb je nog leuke vakantiefoto's uit Portugal Isa
Vreemd dan dat ik mijn moeder regelmatig thuis heb geholpen worst te draaien. Met een gehaktmolen en darm.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Jij komt niet naar de bbqmeetquote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:11 schreef FranticDJ het volgende:
Heb zowaar nog worst te drogen gehangen, die over een maandje of twee-drie goed moet zijn![]()
goed vooruitzicht
Nicequote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:11 schreef FranticDJ het volgende:
Heb zowaar nog worst te drogen gehangen, die over een maandje of twee-drie goed moet zijn![]()
goed vooruitzicht
Eerste wat ik verhuisd heb was m'n fermentatie/droogkast
Yupquote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:08 schreef z80 het volgende:
Rodekool antivampier op. Knoflook was uit eigen tuin en zat al een paar jaar in de grond. Na uitlopen en bijna rijp een storm er over zodat al het groen plat lag. Geen zin om te gaan graven in slecht weer. Jaar daarop ongeveer het zelfde. Nu knoflook waarbij een bolletje ter grote van een knikker net zo veel smaak en geur geeft als een complete knol.
Zo'n ding kon je dan ook gewoon bij de kijkshop kopen en nu die er niet meer is vast nog bij kookwinkels of online. Niks alleen bij slagers, wat een onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben geen slager maar heb wel zo’n ding (en meerderen hier in de sc)
Volgens mij zie je die dingen overal ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n ding kon je dan ook gewoon bij de kijkshop kopen en nu die er niet meer is vast nog bij kookwinkels of online. Niks alleen bij slagers, wat een onzin.
Ik ben vorige week begonnen. Vind de eerste afleveringen tot nu toe sloom en saaaaai. Was vergeten hoe irritant Sansa en Joffrey warenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik overweeg ze ook allemaal opnieuw te kijken
Gelukkig wordt Sansa iets minder irritant.. maar nog steeds een hautaine trut.quote:Op woensdag 22 mei 2019 06:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ben vorige week begonnen. Vind de eerste afleveringen tot nu toe sloom en saaaaai. Was vergeten hoe irritant Sansa en Joffrey waren
Oeh, ik zou daar wel weer trek in hebben. Katervoer.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een Francesinha sandwich in Portugal. Dat was....bijzonder. Maar er zat echt héérlijke worst op, alleen geen idee wat voor worst het precies was. Volgens wikipedia gaat het om linguiça.
https://en.wikipedia.org/wiki/Francesinha
Dat haat ik in luisterboekenquote:Op woensdag 22 mei 2019 07:49 schreef Myraela het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het luisteren van het boek van GoT, maar hij gebruikt iets te vaak stemmetjes naar mijn smaak. Weet niet of ik dit ga afluisteren.
Midas Dekkers heeft sowieso gewoon een heel prettige stem <3quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat haat ik in luisterboeken
Ben nu al in meerdere boeken begonnen waarbij óf ik de voorleesstem gewoon niet trek óf de intonatie is niet goed, ze lezen té snel óf ze beginnen met stemmetjes.
Zonde, want die boeken had ik graag geluisterd.
Mijn favoriete voorlezers zijn toch Dieuwertje Blok en Louis van Beek met Rik van de Westelaken op een goeie 2e plek. Ook Midas Dekkers las zijn eigen boek goed voor.
Die verkopen ze ook. moon collar heet dat.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:58 schreef Uhmmpie het volgende:
@:cat niks voor mamapoes dit?
Al zijn poezen wel wat flexibeler...
[ afbeelding ]
Ah ik kende het niet.. lijkt me prettiger dan zo’n lampekap.quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die verkopen ze ook. moon collar heet dat.
Sally heeft nogal wat issues gehad en was slim en lenig.quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah ik kende het niet.. lijkt me prettiger dan zo’n lampekap.
Hier al jaren weinig ervaring met lampekap-katten.
Mijn laatste 3 katten waren al geholpen voor ze bij mij kwamen.
Enkel laatst bij vriendin poes met een rompertje... maarja dat gaat natuurlijk niet met de kittens erbij.
Ik las net een artikel over een journaliste die ook helemaal weg was/is van de bsb. Die heeft er ook zo’n zin in. Kan het wel even voor je opzoeken, maar volgens mij stond het in het ADquote:Op woensdag 22 mei 2019 09:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Goeiemorgen, krijg honger van jullie gepraat over lekkere worst en gerechten tijdens vakantie![]()
Uniek; al nieuws? Bah bah vind benauwd hebben een van de ergste, vooral engste, dingenArme mama. Hoop dat ze sterk is en dat dat gauw over zal gaan. Dikke kus.
Ik heb vrij en rij om 14u met n vriendin naar Antwerpen want vnv gaan we naar de BSB!!!
Wat leukquote:Op woensdag 22 mei 2019 09:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Goeiemorgen, krijg honger van jullie gepraat over lekkere worst en gerechten tijdens vakantie![]()
Uniek; al nieuws? Bah bah vind benauwd hebben een van de ergste, vooral engste, dingenArme mama. Hoop dat ze sterk is en dat dat gauw over zal gaan. Dikke kus.
Ik heb vrij en rij om 14u met n vriendin naar Antwerpen want vnv gaan we naar de BSB!!!
Veel plezier!quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:00 schreef FutureFairytale het volgende:
quote:
Alles tegelijk werkt vast...quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sally heeft nogal wat issues gehad en was slim en lenig.Zowel een medical petshirt, plasticlampekap, comfy cone als een mooncollar zijn in mijn bezit geweest
Oh ja! Het maakt heel erg uit wie er een boek voorleest. Al is een boek nog zo leuk, als de voorlezer je irriteert is dat vreselijk. Ik vond de stem van Een weeffout in onze sterren zo vreselijk goed, dat ik opgezocht heb wat ze nog meer voor had gelezen, maar dat was niet helemaal mijn ding. Was deze dame: https://www.beatricevanderpoel.nl/quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:52 schreef Bluezz het volgende:
Dat haat ik in luisterboeken
Ben nu al in meerdere boeken begonnen waarbij óf ik de voorleesstem gewoon niet trek óf de intonatie is niet goed, ze lezen té snel óf ze beginnen met stemmetjes.
Zonde, want die boeken had ik graag geluisterd.
Mijn favoriete voorlezers zijn toch Dieuwertje Blok en Louis van Beek met Rik van de Westelaken op een goeie 2e plek. Ook Midas Dekkers las zijn eigen boek goed voor.
De comfy cone + mooncollar pastte niet tegelijk. Maar medshirt + cone of collar... nope, ze kon er gewoon bij.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Alles tegelijk werkt vast...
Hier ook slimmerikjes hoor...
En bovendien ook heel snel weer actief en “genezen”. Althans.. dat vinden ze zelf dan.
Maar de dierenarts was ook handig en had ervaring met het type dus die heeft het merendeel inwendig gehecht.
En goed ook...
Wat wel fijn was want paar uur na de operatie stoven ze alweer door het huis.
Lekker danquote:Op woensdag 22 mei 2019 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De comfy cone + mooncollar pastte niet tegelijk. Maar medshirt + cone of collar... nope, ze kon er gewoon bij.
Het gaat weer lekker met jou... Heb je een wortelkanaalbehandeling gehad?quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug van de tandarts, goed aangevoeld het was een zenuwontsteking. Nu een half verdoofd hoofd.
Ik luister nu naar een boek ingesproken door Ron Brandsteder. Die doet dat best goedquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kan echt een wereld van verschil maken wie de narrator van een boek is ja. Ik heb graag stemmen juist maar ze moeten wel op de juiste manier toegepast worden. Narrators zijn echt artiesten wat mij betreft. Marguerite Gavin is een van mijn ffavorieten.
quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gaat weer lekker met jou... Heb je een wortelkanaalbehandeling gehad?
Ik heb net slechte bloeduitslagen gehad dus ik kan weer aan de slag met mijn medicatie. Verdomme, het ging 1,5 jaar zo goed. Maar ja, ik kan dus weer een paar weken waus op de bank liggen. Ik ga zondag van start dus ik heb nog een paar dagen om werk, huis en tuin op orde te krijgen voor zover dat lukt.
Ja, dat is nooit een succes. De eerste week is het vooral zweten, trillen, hartkloppingen en echt actief mijn best moeten doen bij handelingen als nar het toilet lopen of drinken pakken. Dus echt tegen mezelf zeggen dat ik mijn dekentje weg moet doen, rechtop moet gaan zitten, opstaan, richting de deur lopen, etc. Bij vlagen is het funny maar meestal niet. Ik heb ook wel momenten dat het goed gaat, eigenlijk vooral als ik rustig lig. Uiteindelijk ben ik na 5-6 weken weer op een normaal niveau, de grootste ellende is in de eerste 7-12 dagen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:15 schreef Isabeau het volgende:
dat is kut zeg. Gaat het dan zo slecht als je moet proberen met medicijnen/doseringen?
Ik vind daar weinig grappigs aan. Kan me ook voorstellen dat je daar tegenop ziet. En 5-6 weken zijn lang johquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat is nooit een succes. De eerste week is het vooral zweten, trillen, hartkloppingen en echt actief mijn best moeten doen bij handelingen als nar het toilet lopen of drinken pakken. Dus echt tegen mezelf zeggen dat ik mijn dekentje weg moet doen, rechtop moet gaan zitten, opstaan, richting de deur lopen, etc. Bij vlagen is het funny maar meestal niet. Ik heb ook wel momenten dat het goed gaat, eigenlijk vooral als ik rustig lig. Uiteindelijk ben ik na 5-6 weken weer op een normaal niveau, de grootste ellende is in de eerste 7-12 dagen.
Moet er dan geen andere datum voor de BBQ gezocht worden? Dat lijkt me dan zo belastend voor jou.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat is nooit een succes. De eerste week is het vooral zweten, trillen, hartkloppingen en echt actief mijn best moeten doen bij handelingen als nar het toilet lopen of drinken pakken. Dus echt tegen mezelf zeggen dat ik mijn dekentje weg moet doen, rechtop moet gaan zitten, opstaan, richting de deur lopen, etc. Bij vlagen is het funny maar meestal niet. Ik heb ook wel momenten dat het goed gaat, eigenlijk vooral als ik rustig lig. Uiteindelijk ben ik na 5-6 weken weer op een normaal niveau, de grootste ellende is in de eerste 7-12 dagen.
Ik zou even wachten tot een week er voor of zo. Want misschien gaat het deze keer wel sneller goed dan eerdere keren.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Moet er dan geen andere datum voor de BBQ gezocht worden? Dat lijkt me dan zo belastend voor jou.
Ik dacht meer aan het er tegenop zien, dat helpt natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou even wachten tot een week er voor of zo. Want misschien gaat het deze keer wel sneller goed dan eerdere keren.
Soms moet ik echt enorm om mezelf lachen. Dan krijg ik ineens een draai alsof ik in een achtbaan zit of kraam ik weer onzin uit.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind daar weinig grappigs aan. Kan me ook voorstellen dat je daar tegenop ziet. En 5-6 weken zijn lang johBalen. Maar als het resultaat uiteindelijk dan weer goed is, dan is het het wel waard. Hopelijk valt het deze keer mee.
Ik heb dit nu 15-20 keer gehad ofzo. Je hormoonhuishouding wordt eigenlijk weer door de war gegooid en daar reageer ik nogal heftig op. Er is ook na elke medicijnaanpassing weer iets veranderd. Ik hoop dat ik dit keer weer beter haar krijg, ik kan er altijd op hopen. En ik hoop ook dat ik mijn supersonische neus niet terugkrijg want die heb ik jaren gehad en dat is helemaal niet handig.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Gatverdarrie L_S. Is dat omdat het lijf went aan bepaalde medicatie? Want dit heb je toch wel eens eerder gehad?
Ja, ik voel me nu ook niet mezelf. Humeur vliegt alle kanten op, slechte concentratie, jankerig, veel hoofdpijn, dat soort dingen. Ik ben al een tijdje aan het ontkennen dat ik moet tweaken aan de medicatie maar ik moet er toch aan geloven.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:26 schreef Lot_1 het volgende:
Wat rot, LS. Voel je je ook slechter, heb je meer klachten?
Ik heb vanaf vandaag verlofZo relaxed
Ik zit nu op de bank te wachten tot het bevalbad bezorgd wordt
Ik hoop het niet maar die kans is er wel ja. Ik ben ook bang voor het concert van Pinkquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moet er dan geen andere datum voor de BBQ gezocht worden? Dat lijkt me dan zo belastend voor jou.
Met slechts 12,5 microgram. Peanuts eigenlijk maar dat wil mijn lijf niet begrijpen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:29 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh L_S.. wat een ellende ! Gaat je medicatie met een grote stap omhoog of heb je dat ook met kleine stappen?
En lot wat spannend!! Bijna
Wat leuk van die band!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
Morgen met een groepje naar de Efteling voor persevenement. En stemmen natuurlijk (Volt for the win!).
Vrijdag strandwandeling en sushi eten.
Zaterdag in mijn uppie naar Eindhoven voor een feestje. Weten jullie nog van die ene dude die mij anderhalf jaar geleden random aansprak in een eettentje van "Hee, je hebt een Joy Division-tshirt aan dus misschien vind je mijn nieuwe band ook wel leuk, hier heb je een flyer!"? Ze tekenden recent bij een wat groter Duits label en aanstaande zaterdag ga ik naar de presentatie van hun tweede (en eerste serieuze) album!
Als het goed is middels nachttrein + nachtbus tegen vijf uur 's morgens weer thuis.
Veel leuks in het verschiet dus
(Dit ter compensatie van Center Parcs volgende week)
Jullie nog toffe weekendplannen?
Ik heb me nog nergens in verdieptquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat leuk van die band!
Ik ga ook op Volt stemmen'Evidence based politiek' zijn werkelijk de mooiste drie woorden die ik in jaren heb gehoord.
Volt is een pan Europese partij die voor meer Europese samenwerking is. Die niet of nauwelijks ingaat op populistisch geblaat en bangmakerij van anderen en politiek bedrijft op basis van wetenschap en niet op basis van de eigen onderbuik of de onderbuik van het electoraat.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me nog nergens in verdieptJa, twee van die online testjes gemaakt, maar dat was niet helemaal naar mijn zin. Wie of wat is Volt?
Volt volg ik al een tijdje en bij mij komt dat ook steeds naar voren. Hele jonge partij, heel europees gericht (doet ook in tig landen als volt mee). Willen ook liever niet in combi fracties gaan zitten (waar ik zo'n bloedhekel aan heb). Zijn echt in opkomst, en hebben (in mijn ogen) prima ideeenquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb me nog nergens in verdieptJa, twee van die online testjes gemaakt, maar dat was niet helemaal naar mijn zin. Wie of wat is Volt?
Heb em gezien! M'n moeder appte een foto van het artikel met als kop dat je je nergens voor hoeft te schamen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las net een artikel over een journaliste die ook helemaal weg was/is van de bsb. Die heeft er ook zo’n zin in. Kan het wel even voor je opzoeken, maar volgens mij stond het in het AD
Veel plezier! Het lijkt me zo leuk om iets van vroeger eigenlijk te herbeleven ofzo.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb em gezien! M'n moeder appte een foto van het artikel met als kop dat je je nergens voor hoeft te schamen.
Doe ik ook absoluut niet. Lijkt alsof de tijd stil staat want na 26 jaar staan ze nog steeds volle concerten te geven met volledige choreografieën. En ik sta nog steeds net zo hard te gillen en mee te blèren
Ik begin zondag. Morgen zit ik nog op het stembureau en zaterdag gaan we uit eten. Nee, lang niet iedereen heeft deze bijwerkingen of heeft ze in deze mate. Ik geloof dat het bij mij tamelijk uitzonderlijk is. Maar er is weinig aan te doen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Jemig LS, dat dat nog af en toe funny kan zijn. Blegh, ellendig zeg. Wanneer moet je beginnen? Kun je niet tegen die medicatie of krijgt iedereen die werkingen ervan?
ik deed idd een grijns!quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:42 schreef minilot het volgende:
En hehe, merguez. Ik moet daar nou altijd om grinniken sinds ik onderstaand Turks bandje een paar keer live heb gezien en J. ze liefkozend the Sisters of Merguez noemt*.
*Muziekgrap die op zichzelf al matig is, maar helemaal als je niet mjan of Pietverdriet of liedetector bent.
Ja, en dit. Fijn op tijd ingegrepen. Weken lang met pijn rondlopen en dan toch maar naar de tandarts gaan is ook een optie maar als het toch moet, dan maar zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Goed voorzien Kaatje! Nu ff wachten tot verdoving is uitgewerkt en dan hopelijk pijnvrij!
Is het ook. Net 'per ongeluk' de opening gezien op YouTube en heb er nu echt mega veel zin in.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Veel plezier! Het lijkt me zo leuk om iets van vroeger eigenlijk te herbeleven ofzo.
voelde je al aankomen dat het niet goed zat? arme jij!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat ik een wortelpunt of zenuwontsteking heb (ben benieuwd eigenlijk hoeveel elementen met een zenuw ik nog heb, ga ik toch eens vragen) en herken het vrij makkelijk. Weet ook wel dat de pijn af en toe helemaal weg is, maar weet ook dat die ook in 10 voud weer terugkomt (en dat vaak in het weekend ja)quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, en dit. Fijn op tijd ingegrepen. Weken lang met pijn rondlopen en dan toch maar naar de tandarts gaan is ook een optie maar als het toch moet, dan maar zo snel mogelijk.
al antwoord op mn vraag dusquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Soms moet ik echt enorm om mezelf lachen. Dan krijg ik ineens een draai alsof ik in een achtbaan zit of kraam ik weer onzin uit.
Uiteindelijk is dit het wel waard ja. Ik voel me nu ook echt niet goed.
[..]
Ik heb dit nu 15-20 keer gehad ofzo. Je hormoonhuishouding wordt eigenlijk weer door de war gegooid en daar reageer ik nogal heftig op. Er is ook na elke medicijnaanpassing weer iets veranderd. Ik hoop dat ik dit keer weer beter haar krijg, ik kan er altijd op hopen. En ik hoop ook dat ik mijn supersonische neus niet terugkrijg want die heb ik jaren gehad en dat is helemaal niet handig.
[..]
Ja, ik voel me nu ook niet mezelf. Humeur vliegt alle kanten op, slechte concentratie, jankerig, veel hoofdpijn, dat soort dingen. Ik ben al een tijdje aan het ontkennen dat ik moet tweaken aan de medicatie maar ik moet er toch aan geloven.
Yay, verlof
[..]
Ik hoop het niet maar die kans is er wel ja. Ik ben ook bang voor het concert van PinkMaar ik zeg niet af voor ik de eerste paar weken door ben. Wie weet gaat het hartstikke goed, dat heb ik ook een keer gehad.
[..]
Met slechts 12,5 microgram. Peanuts eigenlijk maar dat wil mijn lijf niet begrijpen.
Yup, been there. Pijn is alarm. Het verdwijnt nooit echt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat ik een wortelpunt of zenuwontsteking heb (ben benieuwd eigenlijk hoeveel elementen met een zenuw ik nog heb, ga ik toch eens vragen) en herken het vrij makkelijk. Weet ook wel dat de pijn af en toe helemaal weg is, maar weet ook dat die ook in 10 voud weer terugkomt (en dat vaak in het weekend ja)
Tenzij je het zover laat komen dat de hele boel is weggerot en je dus geen zenuwen meer hebt. Maar daarvoor dan wel een sinus teruggekregen hebt, waar eens in de zoveel weken rotzooi uitkomt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yup, been there. Pijn is alarm. Het verdwijnt nooit echt.
Het is alleen de Thyrax. Voor de rest slik ik weinig bijzonders. Ik zit op 325 mcg en ga naar 312.5 mcg.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:26 schreef golfer het volgende:
He, jakkes LS. Is dat alleen de schildkliermedicatie (Thyrax of Euthyrox) die wordt aangepast of ook andere medicatie?
Op hoeveel mg zit jij nu?
Wat een boel!quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is alleen de Thyrax. Voor de rest slik ik weinig bijzonders. Ik zit op 325 mcg en ga naar 312.5 mcg.
Ja he? Handige combi, veel last van bijwerkingen maar daarna doet het weinigquote:
Dat is wel een erg hoge dosis.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is alleen de Thyrax. Voor de rest slik ik weinig bijzonders. Ik zit op 325 mcg en ga naar 312.5 mcg.
Domme vraag misschien (want nul verstand van schildklierziektes), maar naar beneden stellen, is dat ook een goed teken? Dat je er misschien ooit eens helemaal vanaf komt?quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat duidt helemaal nergens op helaas. Mijn schildklier doet niets meer en ik heb een autoimmuunziekte. Dat wordt niet beter, hoogstens stabiel.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Domme vraag misschien (want nul verstand van schildklierziektes), maar naar beneden stellen, is dat ook een goed teken? Dat je er misschien ooit eens helemaal vanaf komt?
Duidelijk. Wat ellendig.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat duidt helemaal nergens op helaas. Mijn schildklier doet niets meer en ik heb een autoimmuunziekte. Dat wordt niet beter, hoogstens stabiel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:56 schreef minilot het volgende:
We hebben een tuinkabouterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mis een kruiwagen met een afrikaantje erin
We have far more in common than that which devides us..
Hehe. Eerder schepjes vol bloemkoppen van vleesetende planten (quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik mis een kruiwagen met een afrikaantje erin
quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Hehe. Eerder schepjes vol bloemkoppen van vleesetende planten ()
Bah wat naarquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geniet maar lekker van je verlof!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:26 schreef Lot_1 het volgende:
Wat rot, LS. Voel je je ook slechter, heb je meer klachten?
Ik heb vanaf vandaag verlofZo relaxed
Ik zit nu op de bank te wachten tot het bevalbad bezorgd wordt
*knuffel*quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik voel me nu ook niet mezelf. Humeur vliegt alle kanten op, slechte concentratie, jankerig, veel hoofdpijn, dat soort dingen. Ik ben al een tijdje aan het ontkennen dat ik moet tweaken aan de medicatie maar ik moet er toch aan geloven.
Ik klaag heel snel maar ik was dit vrij actief aan het ontkennenquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
*knuffel*
Wist niet dat je er al een tijdje last van had, overheen gelezen? Of klaag je gewoon niet zo snel
Die hebben toch heul geen scherpe nageltjes.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik wilde wat dingen in de tuin doen maar er vliegen heel veel bruine kevers. ABORT MISSION.
Nu zit ik binnen
Ik vind het zo naar als ze tegen me aanvliegen. TOK. Huuu.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die hebben toch heul geen scherpe nageltjes.
Dat wordt gestaafmixerde courgettesoep en vla vanavond?quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
water met een rietje en brood zonder korstjes
Zo klinkt het inderdaad heel gruwelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het zo naar als ze tegen me aanvliegen. TOK. Huuu.
Ahquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik klaag heel snel maar ik was dit vrij actief aan het ontkennen
Dat eerste is een optie, maar ik mag toch hopen dat de verdoving dan uitgewerkt is. Zit nu al 3 uur en ik voel maar weinig verschilquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wordt gestaafmixerde courgettesoep en vla vanavond?
Ik zou ook vooral wachten tot de verdoving is uitgewerkt!!!quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat eerste is een optie, maar ik mag toch hopen dat de verdoving dan uitgewerkt is. Zit nu al 3 uur en ik voel maar weinig verschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou ook vooral wachten tot de verdoving is uitgewerkt!!!
Onaangenaam verhaal:Iew. even gekeken maar alles is nog heel (en ik heb geen honger meer)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Maar wat heeft de tandarts nou gedaan aan je ontstoken zenuw?quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat eerste is een optie, maar ik mag toch hopen dat de verdoving dan uitgewerkt is. Zit nu al 3 uur en ik voel maar weinig verschil![]()
De zenuw eruit gehaald volgens mij, pus (quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat heeft de tandarts nou gedaan aan je ontstoken zenuw?
Ik mag binnenkort ook weer. Niet alleen controle/schoonmaken.
Ik weet sinds zo net ook dat ze prikken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo klinkt het inderdaad heel gruwelijk.
quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou ook vooral wachten tot de verdoving is uitgewerkt!!!
Onaangenaam verhaal:IeuwwwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh!quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De zenuw eruit gehaald volgens mij, pus () eruit en schoongemaakt. Toen chloor erin gespoeld, watje met iets anders erin en afgesloten. Eind juni gaat de boel weer open en maakt hij het definitief dicht.
Van die kleine torretjes kunnen prikken jaquote:
Is hetzelfdequote:Op woensdag 22 mei 2019 13:52 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zijn het nou kevertjes of torretjes?
Ha, daar ben je weer Aure. Ik vroeg me al af waar je gebleven was.quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:02 schreef Aure het volgende:
Brrr Isa![]()
Ik heb trouwens nog steeds een deels gevoelloze kin en lip door die apex van laatsterg irritant. Hoop dat het gevoel nog helemaal terug gaat komen, maar dat kan wel een half jaar duren...
Ja druk op werk, ziek kind, kom nergens meer aan toequote:Op woensdag 22 mei 2019 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ha, daar ben je weer Aure. Ik vroeg me al af waar je gebleven was.
Heb je veel last van die gevoelloosheid?
kan je niet in zo'n zakje ademen?quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:34 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja druk op werk, ziek kind, kom nergens meer aan toe![]()
Het is dus deels gevoelloos maar het tintelt wel ook een beetje. En bij de overgang van gevoel naar gevoelloos gaat het tegen het einde van de dag een beetje branderig aanvoelen. Last vind ik een groot woord, maar het kan soms wel irriteren.
Via jouw Zorgverzekering even laten shoppen of je ergens elders eerder terecht kunt?quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo ook terug van de huisarts, en een afspraak voor een echo. 18 juni eerste mogelijkheid(sta wel op de uitvallijst)
Het is zeer a-typisch want de beweging die zo'n pijn doet zou juist het ontspannen deel van de beweging moeten zijn.
Andere deel van de pijn is waarschijnlijk een slijmbeurs ontsteking. Moet nog even nadenken over een cortisone injectie (hele slechte ervaring daarmee). En het andere deel (bil en uitstraling naar bovenbeen) lijkt enorm op een zenuwbeknelling. Ellende is dat ik daar altijd op zit (vandaar dat ik er 's morgens als ik uit bed kom nauwelijks last van heb). Maar eerst het meest belemmerende nakijken, en da;s de echo
Volgens mij moet je dan in een zakje ademen, dan gaat de gang weer over. Of zo.quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:52 schreef Aure het volgende:
Ja snel gedaan welmaar ik wil ooit nog een tweede kind dus die overgang komt me nu even niet uit
Moet wel bereikbaar zijn voor mij. Als ik bus in, trein uit en bus in moet is het niet echt een oplossing.quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Via jouw Zorgverzekering even laten shoppen of je ergens elders eerder terecht kunt?
quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:56 schreef minilot het volgende:
We hebben een tuinkabouterDa's gewoon een selfie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik gooi het morgen wel even op kantoor in de groep. Maar ik kan moeilijk vrienden vragen hier vrij voor te nemen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:19 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh kaat! Lekker in de lappenmand zo.. is er niet iemand die je evt ergens heen kan rijden?
Net heerlijk geluncht in het zonnetje uit de wind op het strand
ik heb ook zin in het strand, veel te lang niet geweest, ik moet dan wel ietse te eten en te roken en drinken meenemenquote:Op woensdag 22 mei 2019 15:19 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh kaat! Lekker in de lappenmand zo.. is er niet iemand die je evt ergens heen kan rijden?
Net heerlijk geluncht in het zonnetje uit de wind op het strand
Ik kom op visite!!quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zakjes tegen de overgang, hoe episch![]()
Ik heb net alvast een hele berg boodschappen gedaan voor volgende week. Ervaring leert dat ik bijna alleen maar lekkere trek heb. Ik heb drop, chips, snoep, marmercake, magnums, hamburgers, kaasfondue en nog veel meerDit gaat goed komen.
quote:
Herkenbaar.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:29 schreef minilot het volgende:
Kaatje, meh!
[..]Het enige dat ik las en bleef lezen in de hele post
En nou blijft het in mijn achterhoofd knagen tot zelf kaasfondue
Wat voor docu?quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:30 schreef Lonaa het volgende:
Vanavond gaan we bier proeven en bierdocu kijken. Met bier.
It all starts with beer.quote:
Hier als lunch om half drie nog driekwart uienbrood (Lidl) met geitenbrie en daarna nog een gebakje en chocolademelk bij de huidige vlam van mijn moeder dus *burp* ik hoef nog even niet.quote:
Oh dat brood is heerlijk.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier als lunch om half drie nog driekwart uienbrood (Lidl) met geitenbrie en daarna nog een gebakje en chocolademelk bij de huidige vlam van mijn moeder dus *burp* ik hoef nog even niet.
Maar daar loop je dan weer heel veel toch? Loop je de calorietjes er weer vanaf.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:39 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend ontbijt in de Efteling met stapeltje fluffy pancakes, dus dat schiet ook al niet op
Ooit weer gezond minder calorierijk. Heus.
Valt echt tegen hoor, hoeveel je moet doen om x kcal te verbranden.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar daar loop je dan weer heel veel toch? Loop je de calorietjes er weer vanaf.
Mja, struggle, struggle. Ik heb af en toe wel moeite met niet teveel eten. Want eten.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:41 schreef minilot het volgende:
Ik ervaar geen struggle, dat scheeltBier ze vanavond!
Morgen niet hoor, eerst ontbijt daar met vriendengroepje, dan persevenement (vast ook weer met lekkers) en dan nog vóór de lunch weer weg uit het park.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar daar loop je dan weer heel veel toch? Loop je de calorietjes er weer vanaf.
Normaal geen fan van Jopen maar yuzu doet het meestal wel goed in bierquote:Op woensdag 22 mei 2019 16:34 schreef minilot het volgende:
Inzake bier: gisteren filmkijkavond met broertje van J. met pizza's en een stel Jopen black IPA's Totally Yuzu - erg lekker! Aanrader
Ik kan me daar niets bij voorstellen. Naar de Efteling gaan en dan voor de lunch vertrekkenquote:Op woensdag 22 mei 2019 16:43 schreef minilot het volgende:
Morgen niet hoor, eerst ontbijt daar met vriendengroepje, dan persevenement (vast ook weer met lekkers) en dan nog vóór de lunch weer weg uit het park.
Is dat een soort biertje, een oude geuze boon?quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:05 schreef Aure het volgende:
Oeh dat klinkt leuk Lonaa! Sowieso bier![]()
Hier schijnt ook een heerlijk zonnetje. Krijg meteen zin in een oude geuze boonmaarja kind met longontsteking om voor te zorgen atm
Je kan ze altijd koud leggen hèquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:07 schreef Sarabi het volgende:
Ik twijfel nog of ik wat zelfgebrouwen biertjes koud ga leggen voor vanavond.
Ja. Is zuur. Is jum vind ik.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat een soort biertje, een oude geuze boon?
Mwja maar werkt een beetje als snacks in huis halen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan ze altijd koud leggen hèKan je vanavond nog zien of je ze gaat opdrinken of niet.
Zuur & bier, dat weet ik niet hoor. Ik kreeg deze week ergens een Grolsch Radler. Dat spul is vies man!quote:
Dat had ik gisteren. Daarvoor is kiespijn best fijnquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
...
En had vanmorgen juist zo'n mooi getal op de weegschaaljaren geleden dat het zo laag was.
Radler is zo... zoet.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zuur & bier, dat weet ik niet hoor. Ik kreeg deze week ergens een Grolsch Radler. Dat spul is vies man!
Mooi getal is super, SarabiMaar een biertje vanavond gaat dat geweldige resultaat echt niet minder maken
Dat soort dingen helpen welquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik gisteren. Daarvoor is kiespijn best fijn
1 biertje, wat is datquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooi getal is super, SarabiMaar een biertje vanavond gaat dat geweldige resultaat echt niet minder maken
Ja, als ik moet kiezen (haha). liever een paar kilo extra dan alleen maar kiespijnquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat soort dingen helpen wel
Maar ben toch blij voor je dat ze hebben kunnen helpen met de pijn
Geen kg vetquote:
Neuh, geen vol programma, maar ik kom er natuurlijk al heel vaak en heb koter bij me die tussen de middag nog slaapt. Dat kán theoretisch ook in draagzak in de Efteling, maar niet zo'n zin in sjouwenquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me daar niets bij voorstellen. Naar de Efteling gaan en dan voor de lunch vertrekken![]()
Heb je een vol programma de rest van de dag?
Bedoelde dat ik het nooit bij 1 kan houden.quote:
Zohee!quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bedoelde dat ik het nooit bij 1 kan houden.
We hebben nu bier gebrouwen dat trouwens gewoon 300kcal per flesje is......niet grappig.
Oh serieusquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:16 schreef Sarabi het volgende:
Bedoelde dat ik het nooit bij 1 kan houden.
We hebben nu bier gebrouwen dat trouwens gewoon 300kcal per flesje is......niet grappig.
Radler is zoettt. Zuur bier is heerlijk! Probeer het eensquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zuur & bier, dat weet ik niet hoor. Ik kreeg deze week ergens een Grolsch Radler. Dat spul is vies man!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |