abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:07:03 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187014530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toeslagen of niet. Een bijstandsgezin heeft minder dan een eenverdiener.

En de mate van luxe heeft met heel veel te maken. Vakanties bijvoorbeeld, of in restaurants eten of het bezitten van een auto of een computer. Dat was ooit allemaal zo vanzelfsprekend niet. En dat lijken velen vergeten. En wanneer je in de periferie gaat wonen, jaarlijks naar de camping in Belgie gaat, in een tweedehands Opeltje rijdt en een telefoon van 100 euro neemt, dan is dat prima met je modale salarisje te doen. Alleen willen de meesten meer dan dat.
Populistische pietpraat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:15:34 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187014673
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Populistische pietpraat.
Nou jij kan vast heel goed uitleggen hoe het dan wel zit
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:34:13 #153
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_187014988
Baudet is denk ik niet helemaal zuiver op de graat, dit is al het zoveelste verkeerd begrepen 'incident'.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_187017059
https://www.volkskrant.nl(...)ies-hebben~b43e3dc1/


Na twee jaar in de Kamer is Thierry Baudet er nog niet aan gewend dat zijn woorden consequenties hebben.....

De spijker op zijn kop.
pi_187017083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:22 schreef Basp1 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ies-hebben~b43e3dc1/

Na twee jaar in de Kamer is Thierry Baudet er nog niet aan gewend dat zijn woorden consequenties hebben.....

De spijker op zijn kop.
Wat een achterlijk stukje _O-

Maar ja, de Volkskrant, wat kunnen we anders verwachten.
  woensdag 22 mei 2019 @ 07:58:57 #156
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187017475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:22 schreef Basp1 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ies-hebben~b43e3dc1/


Na twee jaar in de Kamer is Thierry Baudet er nog niet aan gewend dat zijn woorden consequenties hebben.....

De spijker op zijn kop.
Oh ja tuurlijk, het is de schuld van Thierry, alles is de schuld van Thierry. Er is helemaal geen kwade wil onder hen die hem met opzet misinterpreteren of zelfs woorden in de mond leggen. Politici als Jetten of dat "oh lieve mamma" wijf die goedkoop punten willen scoren.

Het agressieve, intolerante, hysterische sfeertje vam de Trump haters uit Amerika heeft eindelijk onze kust bereikt. Alle haat en frustratie gaat richting Baudet momenteel.
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:02:17 #157
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187017510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:34 schreef VeX- het volgende:
Baudet is denk ik niet helemaal zuiver op de graat, dit is al het zoveelste verkeerd begrepen 'incident'.
Ik ben er niet van overtuigd dat hij verkeerd begrepen wordt. In het begin nog wel. Maar na de afgelopen dagen vermoed ik dat men het wel begrijpt, maar zaken bewust verdraaid worden in een serie pogingen hem te beschadigen. Het is verontrustend allemaal.
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:15:24 #158
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187017624
Ik snap niet dat mensen stemmen op iemand die een piano in zijn werkkamer zet en vervolgens anti-elite beweert te zijn.
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:16:55 #159
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187017636
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk, het is de schuld van Thierry, alles is de schuld van Thierry. Er is helemaal geen kwade wil onder hen die hem met opzet misinterpreteren of zelfs woorden in de mond leggen. Politici als Jetten of dat "oh lieve mamma" wijf die goedkoop punten willen scoren.

Het agressieve, intolerante, hysterische sfeertje vam de Trump haters uit Amerika heeft eindelijk onze kust bereikt. Alle haat en frustratie gaat richting Baudet momenteel.
Aw. Calimero much?
pi_187017663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:15 schreef HiZ het volgende:
Ik snap niet dat mensen stemmen op iemand die een piano in zijn werkkamer zet en vervolgens anti-elite beweert te zijn.
Want als je een piano op je kamer hebt dan moet je wel elite zijn!
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:01:01 #161
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187018078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:21 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Want als je een piano op je kamer hebt dan moet je wel elite zijn!
Ga jij zo even op je werk vragen hoe ze daar over denken.
pi_187018094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:21 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Want als je een piano op je kamer hebt dan moet je wel elite zijn!
Ho ho een vleugel ja
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:07:10 #163
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187018147
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:25 schreef Prutzenberg het volgende:
De individualisering en emancipatie van de vrouw hebben inderdaad een keerzijde. Vroeger kun je een gezin onderhouden met 40 uur werken per gezin. Nu is dat minstens 60 uur per week. Er is minder tijd voor het onderhouden van sociale- en familiebanden en minder tijd en energie om kinderen op te voeden.

Baudet heeft daar wel een punt. Dat iedereen de conclusie trekt dat de vrouwen weer terug naar het aanrecht moeten en vervolgens over de zeik gaan, is eigenlijk erg jammer want het is een onderwerp dat zeker wel besproken moet kunnen worden.

Zorgkosten reizen de pan uit omdat we geen tijd meer hebben om voor elkaar te zorgen. Het geboortecijfer is te laag, wat niet zo zeer aan de kosten van kinderen ligt maar aan de tijd en energie die we naast het werk nog over hebben. Verenigingen (vaak met nuttige maatschappelijke functie) worden opgedoekt wegens gebrek aan vrijwiligers. Het beleid om iedereen aan het werk te krijgen, heeft zeker ook negatieve gevolgen.
Helemaal mee eens.

En ja je kunt met 40 uur werken een gezin van vier kinderen onderhouden ook in de randstad.
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 09:16:29 #164
5428 crew  miss_sly
pi_187018251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:25 schreef Prutzenberg het volgende:
De individualisering en emancipatie van de vrouw hebben inderdaad een keerzijde. Vroeger kun je een gezin onderhouden met 40 uur werken per gezin. Nu is dat minstens 60 uur per week. Er is minder tijd voor het onderhouden van sociale- en familiebanden en minder tijd en energie om kinderen op te voeden.

Baudet heeft daar wel een punt. Dat iedereen de conclusie trekt dat de vrouwen weer terug naar het aanrecht moeten en vervolgens over de zeik gaan, is eigenlijk erg jammer want het is een onderwerp dat zeker wel besproken moet kunnen worden.

Zorgkosten reizen de pan uit omdat we geen tijd meer hebben om voor elkaar te zorgen. Het geboortecijfer is te laag, wat niet zo zeer aan de kosten van kinderen ligt maar aan de tijd en energie die we naast het werk nog over hebben. Verenigingen (vaak met nuttige maatschappelijke functie) worden opgedoekt wegens gebrek aan vrijwiligers. Het beleid om iedereen aan het werk te krijgen, heeft zeker ook negatieve gevolgen.
Wat betreft het aantal kinderen zit hij er naast:
https://www.welingelichte(...)erkende-vrouwen.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187018282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

En ja je kunt met 40 uur werken een gezin van vier kinderen onderhouden ook in de randstad.
Tja, kun je dan nog leuke dingen doen?

Ons hele samenlevingsmodel is inderdaad gebaseerd op tweeverdieners. Als eenverdiener met gezin kun je echt niet meer twee keer per jaar op vakantie of een paar daagjes Efteling. Laat staan rijden in een benzine slurpende auto.

Op mijn werk zie ik ook dat de meeste vrouwen niet fulltime werken omdat ze kinderen hebben. Ze werken feitelijk voor het noodzakelijke extra inkomen om bovenstaand beschreven luxe als gezin te kunnen veroorloven.

Is het nu werkelijk zo verschrikkelijk fout dit gegeven als zodanig te benoemen? Het is toch gewoon zo?
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:23:47 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187018354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben er niet van overtuigd dat hij verkeerd begrepen wordt. In het begin nog wel. Maar na de afgelopen dagen vermoed ik dat men het wel begrijpt, maar zaken bewust verdraaid worden in een serie pogingen hem te beschadigen. Het is verontrustend allemaal.
Ja, ik heb me kapot gelachen om dit item gisteren bij RTL Boulevard...
Die verontwaardiging van Olcay, _O- en Petertje die er ff een duur plasje over moest doen.
pi_187018501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben er niet van overtuigd dat hij verkeerd begrepen wordt. In het begin nog wel. Maar na de afgelopen dagen vermoed ik dat men het wel begrijpt, maar zaken bewust verdraaid worden in een serie pogingen hem te beschadigen. Het is verontrustend allemaal.
dan moet hij helderder communiceren als hij goed begrepen wilt worden. Maar dat doet hij niet want zijn achterban vind deze acties hilarisch. De achterban heeft alleen nog steeds niet door dat hij hetzelfde is als de elite die hij zogenaamd verafschuwd.
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:36:22 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187018542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, kun je dan nog leuke dingen doen?

Ons hele samenlevingsmodel is inderdaad gebaseerd op tweeverdieners. Als eenverdiener met gezin kun je echt niet meer twee keer per jaar op vakantie of een paar daagjes Efteling. Laat staan rijden in een benzine slurpende auto.

Op mijn werk zie ik ook dat de meeste vrouwen niet fulltime werken omdat ze kinderen hebben. Ze werken feitelijk voor het noodzakelijke extra inkomen om bovenstaand beschreven luxe als gezin te kunnen veroorloven.

Is het nu werkelijk zo verschrikkelijk fout dit gegeven als zodanig te benoemen? Het is toch gewoon zo?
???

Wij gaan gewoon naar een luxe villa in Zuid-Frankrijk hoor. Tweede week juni, kost minder als een stacaravan in Limburg in juli en augustus.

Ik mis altijd wat creativiteit, bij mijn medemoeders.

Wij leren onze kinderen zelf zwemmen, scheelt bakken geld en tijd! En toen ze mocht afzwemmen had ze ineen keer ABC.

Maar ja, daar heb ik als thuismoeder of huisvrouw ook alle tijd voor.
pi_187018579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan moet hij helderder communiceren als hij goed begrepen wilt worden. Maar dat doet hij niet want zijn achterban vind deze acties hilarisch. De achterban heeft alleen nog steeds niet door dat hij hetzelfde is als de elite die hij zogenaamd verafschuwd.
De gemiddelde FvD achterban heeft prima door wie Thierry Baudet is.

Blijf lachen hoe zijn tegenstanders met suggestieve leugens krampachtig een Wildersje proberen te imiteren. Hier trapt toch niemand meer in. Tot 24 mei! De champagne staat al klaar. :W
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:39:18 #170
92279 N.icka
Windforce 11
pi_187018615
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, kun je dan nog leuke dingen doen?

Ons hele samenlevingsmodel is inderdaad gebaseerd op tweeverdieners. Als eenverdiener met gezin kun je echt niet meer twee keer per jaar op vakantie of een paar daagjes Efteling. Laat staan rijden in een benzine slurpende auto.

Op mijn werk zie ik ook dat de meeste vrouwen niet fulltime werken omdat ze kinderen hebben. Ze werken feitelijk voor het noodzakelijke extra inkomen om bovenstaand beschreven luxe als gezin te kunnen veroorloven.

Is het nu werkelijk zo verschrikkelijk fout dit gegeven als zodanig te benoemen? Het is toch gewoon zo?
Twee keer per jaar op vakantie vind ik eigenlijk erg overdreven
pi_187018646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:39 schreef N.icka het volgende:

[..]

Twee keer per jaar op vakantie vind ik eigenlijk erg overdreven
Camping in Groningen is nog wel te doen. :)
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:46:36 #172
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187018773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Camping in Groningen is nog wel te doen. :)
Kijk maar eens op Belvilla of casa Mundo, je boekt gewoon een riant huis met uitzicht en zwembad voor minder dan ¤500,- per week.

En een laste minute bij zeebad leverde ons een upgrade op zodat we 200 meter van het strand zaten in een huisje wat net 3 maanden af was. Kosten ¤300,-

Je begon net over de Efteling, daar wil een normaal mens met vier kleine kinderen helemaal niet naar toe. Daar gaan ze elk jaar met school naar toe.
pi_187019098
Ligt het aan mij of is die Baudet gewoon een Pim 1.5 ??
Zijn pseudo-intellectuele gewauwel, beetje provoceren richting allerlei linkse stromingen en vrouwen te kak zetten deed Pim ook.

Zelfs qua articulatie, kleding (altijd in merkpak) en manier van praten doet hij me steeds meer aan Pim denken.
blablablabla
pi_187019312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:01 schreef Elan het volgende:
Ligt het aan mij of is die Baudet gewoon een Pim 1.5 ??
Zijn pseudo-intellectuele gewauwel, beetje provoceren richting allerlei linkse stromingen en vrouwen te kak zetten deed Pim ook.

Pim communiceerde helder en daar faalt baudet na 2 jaar oefenen nog steeds in. :D
pi_187019474
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Pim communiceerde helder en daar faalt baudet na 2 jaar oefenen nog steeds in. :D
Ja daarom een 1.5, vind het geen geslaagde opvolger maar hij doet wel hard zijn best om Pim te imiteren.
blablablabla
pi_187019501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, kun je dan nog leuke dingen doen?

Ons hele samenlevingsmodel is inderdaad gebaseerd op tweeverdieners. Als eenverdiener met gezin kun je echt niet meer twee keer per jaar op vakantie of een paar daagjes Efteling. Laat staan rijden in een benzine slurpende auto.

Op mijn werk zie ik ook dat de meeste vrouwen niet fulltime werken omdat ze kinderen hebben. Ze werken feitelijk voor het noodzakelijke extra inkomen om bovenstaand beschreven luxe als gezin te kunnen veroorloven.

Is het nu werkelijk zo verschrikkelijk fout dit gegeven als zodanig te benoemen? Het is toch gewoon zo?
Veel vrouwen werken ook vanwege de sociale contacten, zelf-ontplooiing en afwisseling zodat ze niet alleen thuis zitten en het huis moeten schrobben.

Maar als Baudet dat graag wil doen, nou mijn zegen heeft ie.
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:40:02 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187019726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:27 schreef skrn het volgende:

[..]

Veel vrouwen werken ook vanwege de sociale contacten, zelf-ontplooiing en afwisseling zodat ze niet alleen thuis zitten en het huis moeten schrobben.

Maar als Baudet dat graag wil doen, nou mijn zegen heeft ie.
Alsof er alleen sociaal contact mogelijk is op de werkvloer, volgens mij wordt men betaald om te werken...

Het huishouden kost me met een gezin van vier kids echt niet meer tijd dan 1 uur per dag. Tenzij je met een tandenborstel de vloer wilt schrobben...
pi_187020033
Interessant essay over individualisme, liberalisme en emancipatie.

Toch proef ik wel wat conservatieve gedachten in zijn essay. Als we kijken naar het stuk over emancipatie en feminisme zie ik toch een eenzijdige kijk.

Is carriere willen of moeten maken de reden dat vrouwen minder kinderen krijgen?
Of is de reden dat door emancipatie en minder invloed vanuit de kerk het beeld is veranderd en vrouwen voor hun gevoel niet perse moeten en daarin dus een eigen keus maken i.p.v. een vanuit de kerk/maatschappij opgelegde keuze.

Of ligt de reden in het gegeven dat huidige generaties t.o.v. vroegere generaties niet meer kunnen rondkomen van 1 salaris?

Daarbij vergeet hij ook de tegenvraag te stellen. Wat heeft het vrouwen die niet zijn geëmancipeerd gebracht?
Zijn deze vrouwen gelukkiger en hun relaties beter? Hebben zij meer kinderen dan gemiddeld?
Hoe staat het met de generatie vrouwen die in de jaren 70 en 80 voor de kinderen zorgde en geen carriere maakten? Ik weet dat in NL veel gescheiden vrouwen uit die generatie nu in de knel zitten vanwege gebrek aan eigen opgebouwde financiële middelen.

Ook als je kijkt naar het citaat wat hij aanhaalt over feminisme en mannelijkheid.
Ligt mannelijkheid daardwerkelijk in het niet doen van de afwas, in fulltime werken of in het niet gelijkwaardig opstellen in een relatie?
Of ligt mannelijkheid bv. in het beschermen van het gezin, harder kunnen zijn en in het meer risico durven nemen.

Zaken die niet door feminisme of individualisme verloren gaan, maar door bureaucratie en regels die onze vrijheid beperken.

Ik vind dat Baudet wel een interessante kijk heeft, maar hij stelt wat mij betreft de verkeerde of te weinig vragen waardoor hij toch zijn sterk conservatieve gedachtegang toont.
pi_187020277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:57 schreef FYazz het volgende:
Interessant essay over individualisme, liberalisme en emancipatie.

Toch proef ik wel wat conservatieve gedachten in zijn essay. Als we kijken naar het stuk over emancipatie en feminisme zie ik toch een eenzijdige kijk.

Is carriere willen of moeten maken de reden dat vrouwen minder kinderen krijgen?
Of is de reden dat door emancipatie en minder invloed vanuit de kerk het beeld is veranderd en vrouwen voor hun gevoel niet perse moeten en daarin dus een eigen keus maken i.p.v. een vanuit de kerk/maatschappij opgelegde keuze.

Of ligt de reden in het gegeven dat huidige generaties t.o.v. vroegere generaties niet meer kunnen rondkomen van 1 salaris?

Daarbij vergeet hij ook de tegenvraag te stellen. Wat heeft het vrouwen die niet zijn geëmancipeerd gebracht?
Zijn deze vrouwen gelukkiger en hun relaties beter? Hebben zij meer kinderen dan gemiddeld?
Hoe staat het met de generatie vrouwen die in de jaren 70 en 80 voor de kinderen zorgde en geen carriere maakten? Ik weet dat in NL veel gescheiden vrouwen uit die generatie nu in de knel zitten vanwege gebrek aan eigen opgebouwde financiële middelen.

Ook als je kijkt naar het citaat wat hij aanhaalt over feminisme en mannelijkheid.
Ligt mannelijkheid daardwerkelijk in het niet doen van de afwas, in fulltime werken of in het niet gelijkwaardig opstellen in een relatie?
Of ligt mannelijkheid bv. in het beschermen van het gezin, harder kunnen zijn en in het meer risico durven nemen.

Zaken die niet door feminisme of individualisme verloren gaan, maar door bureaucratie en regels die onze vrijheid beperken.

Ik vind dat Baudet wel een interessante kijk heeft, maar hij stelt wat mij betreft de verkeerde of te weinig vragen waardoor hij toch zijn sterk conservatieve gedachtegang toont.
Je zult maar moeder zijn met een pittige job, thuiskomen en direct geconfronteerd worden met jengelende kinderen die echt geen enkele boodschap hebben aan jouw afgesloten zware werkdag. Als je dan ook nog eens een luie echtgenoot hebt die in zijn vrije tijd liever gamed of aan zijn auto sleutelt.

Tja, wordt je als vrouw van al dat multitasken daadwerkelijk gelukkiger? Of accepteren we het als samenleving maar omdat het mainstream is geworden?
pi_187020552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zult maar moeder zijn met een pittige job, thuiskomen en direct geconfronteerd worden met jengelende kinderen die echt geen boodschap hebben aan jouw afgesloten zware werkdag. Als je dan ook nog eens een luie echtgenoot hebt die in zijn vrije tijd liever gamed of aan zijn auto sleutelt.

Tja, wordt je als vrouw van al dat multitasken daadwerkelijk gelukkiger? Of accepteren we het als samenleving maar omdat het mainstream is geworden?
Als vrouwen niet multitasken betekent dit niet automatisch dat zij dan ook meer kinderen zouden hebben of gelukkiger zijn in de relatie.

Het is zeker zo dat vrouwen (en mannen) tegenwoordig meer 'moeten' zoals hard en zinvol werken, goede ouder zijn, liefdevolle partner zijn, gezond moeten leven, huis aan kant moeten hebben etc.

Kun je dit echter zonder twijfel toeschrijven aan het feminisme of ligt dit bijvoorbeeld aan de toenemende prestatiebehoefte en druk.
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 12:02:28 #181
5428 crew  miss_sly
pi_187021209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

???

Wij gaan gewoon naar een luxe villa in Zuid-Frankrijk hoor. Tweede week juni, kost minder als een stacaravan in Limburg in juli en augustus.

Ik mis altijd wat creativiteit, bij mijn medemoeders.

Wij leren onze kinderen zelf zwemmen, scheelt bakken geld en tijd! En toen ze mocht afzwemmen had ze ineen keer ABC.

Maar ja, daar heb ik als thuismoeder of huisvrouw ook alle tijd voor.
Jij gaat met schoolgaande kinderen tweede week van juni op vakantie? Bijzonder, dat kan namelijk meestal niet wegens leerplicht en zo. Met al mijn creativiteit kan ik mijn kind in juni n iet twee weken thuis houden van school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 12:05:04 #182
5428 crew  miss_sly
pi_187021250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zult maar moeder zijn met een pittige job, thuiskomen en direct geconfronteerd worden met jengelende kinderen die echt geen enkele boodschap hebben aan jouw afgesloten zware werkdag. Als je dan ook nog eens een luie echtgenoot hebt die in zijn vrije tijd liever gamed of aan zijn auto sleutelt.

Tja, wordt je als vrouw van al dat multitasken daadwerkelijk gelukkiger? Of accepteren we het als samenleving maar omdat het mainstream is geworden?
Zit daar dan al niet een fout? Dat de man in jouw voorbeeld vindt dat hij al die dingen niet hoeft te doen? En dat de vrouw dat accepteert? Is dan echt de oplossing dat de vrouw maar thuisblijft en niet dat ze samen zoeken naar de juiste invulling om hun leven met werk, gezin en relatie (in willekeurige volgorde) waar ze beiden mee kunnen leven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187021460
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zult maar vader zijn met een pittige job, thuiskomen en direct geconfronteerd worden met jengelende kinderen die echt geen enkele boodschap hebben aan jouw afgesloten zware werkdag. Als je dan ook nog eens een luie echtgenote hebt die in haar tijd liever gamed of aan haar auto sleutelt.

Tja, wordt je als man van al dat multitasken daadwerkelijk gelukkiger? Of accepteren we het als samenleving maar omdat het mainstream is geworden?
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:20:58 #184
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187021557
vroeger was de taak van een huisvrouw echt veel zwaarder, voor de vaat- en wasmachines, stofzuigers, noem maar op. elke keer sex kon tot een nieuw kind leiden.
pi_187021608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:20 schreef pokkerdepok het volgende:
vroeger was de taak van een huisvrouw echt veel zwaarder, voor de vaat- en wasmachines, stofzuigers, noem maar op. elke keer sex kon tot een nieuw kind leiden.
Een vouw kan toch maar een week per maand zwanger worden?
pi_187022230
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:23 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Een vouw kan toch maar een week per maand zwanger worden?
Vandaar dat er kon staat misschien?

Zeg maar hetzelfde als je kan in de lotto winnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2019 12:56:18 ]
pi_187022995
Waarom zou je als vrouw überhaupt willen werken? Het is niet of elke vrouw een leuke baan krijgt.
Die vrouwen dat je hoort op tv hebben een unieke baan die voor weinig is weg gelegd.

Er is niets feministische aan het werken in een koolmijn. Of werken achter een lopendeband.
Je hoort ook enkel de elite vrouwen spreken over top baantjes die vrouwen moeten hebben. Waarom niet over de laagste banen waarbij mannen kapot gaan? Ik heb in mijn leven nog geen vrouwelijke stratenmaker gezien.
pi_187024786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:32 schreef Cattivo het volgende:
Waarom zou je als vrouw überhaupt willen werken? Het is niet of elke vrouw een leuke baan krijgt.
Die vrouwen dat je hoort op tv hebben een unieke baan die voor weinig is weg gelegd.

Er is niets feministische aan het werken in een koolmijn. Of werken achter een lopendeband.
Je hoort ook enkel de elite vrouwen spreken over top baantjes die vrouwen moeten hebben. Waarom niet over de laagste banen waarbij mannen kapot gaan? Ik heb in mijn leven nog geen vrouwelijke stratenmaker gezien.
Dit is toch ook voor mannen van toepassing. Ook genoeg mannen krijgen die leuke baan niet.

Het gaat wat mij betreft dan ook niet om het werken zelf, maar om de vrijheid om het te mogen doen en hier zelf een keus in te kunnen maken. Door feminisme en emancipatie mag een vrouw nu zelf beslissen.

Het is denk ik ook eerder het kapitalisme en dus niet het feminisme wat maakt dat meer vrouwen zich nu wel genoodzaakt voelen om te moeten werken en om te moeten multitasken.

Dit is natuurlijk ook voor mannen zo. Ook voor hen is de prestatiedruk toegenomen.

En tuurlijk zijn er zat vrouwen die liever niet werken in de zin van verplichte arbeid voor geld. Echter als zij niet verplicht werken betekent dat niet automatisch dat het huishouden of onderdanig doen aan de man dan wel leuk gevonden of gedaan worden.
pi_187024836
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die is leuk. :)

Het is niet altijd even makkelijk als hardwerkende en stofzuigende huisman. En dan die dikke buik. God, werd ik maar ongesteld.
pi_187025117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat de maatschappij individualiseert lijkt mij een feitelijke observatie, evenals de constatering dat dat ten koste gaat van bepaalde sociale verbanden. Ik proef in het schrijven van Baudet echter een heimwee naar meer eenvoudige tijden, toen de arbeider op het land werkte, hij naar de kerk ging en niemand had gehoord van globalisering.

Dat romantiseren van het verleden gaat er bij mij niet in. Ik zie het liberalisme als een stap voorwaarts. Negatieve neveneffecten die deze vooruitgang met zich meebrengt los je niet op door te grijpen naar de 19e eeuw. Nieuwe uitdagingen vragen om nieuwe oplossingen.
Zelfs als het verleden terecht geromantiseerd wordt is de oplossing dat het dan allemaal weer moet worden zoals het toen was veel te simplistisch, laat staan reëel.

Net zoals Pim terug wilde naar de verzuiling, maar dan inclusief een zuiltje voor moslims.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:10:57 #191
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187025736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Zelfs als het verleden terecht geromantiseerd wordt is de oplossing dat het dan allemaal weer moet worden zoals het toen was veel te simplistisch, laat staan reëel.

Net zoals Pim terug wilde naar de verzuiling, maar dan inclusief een zuiltje voor moslims.
Het probleem is dat mensen veel te veel bezig zijn met Thierry Baudet's persoonlijke overpeinzingen en net doen alsof hij iedere hersenscheet om wil zetten in keiharde wetten en beleid.

Het is niet de PVV van Geert Wilders. Het FVD partijprogramma en lijsttrekker Baudet's visie op de samenleving zijn twee aparte zaken.

Dan kan je zeggen dat Baudet zich anders op moet stellen nu hij politicus is, tja, daar heeft hij dus geen zin in. Het is een eigenzinnige kerel.
pi_187025897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen veel te veel bezig zijn met Thierry Baudet's persoonlijke overpeinzingen en net doen alsof hij iedere hersenscheet om wil zetten in keiharde wetten en beleid.

Het is niet de PVV van Geert Wilders. Het FVD partijprogramma en lijsttrekker Baudet's visie op de samenleving zijn twee aparte zaken.

Dan kan je zeggen dat Baudet zich anders op moet stellen nu hij politicus is, tja, daar heeft hij dus geen zin in. Het is een eigenzinnige kerel.
Hoe heeft jouw post precies met die van mij te maken? :+ Ik had het enkel over het verleden als oplossing zien, maar niet in relatie tot Thierry of Geert.
pi_187026300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen veel te veel bezig zijn met Thierry Baudet's persoonlijke overpeinzingen en net doen alsof hij iedere hersenscheet om wil zetten in keiharde wetten en beleid.

Het is niet de PVV van Geert Wilders. Het FVD partijprogramma en lijsttrekker Baudet's visie op de samenleving zijn twee aparte zaken.

Dan kan je zeggen dat Baudet zich anders op moet stellen nu hij politicus is, tja, daar heeft hij dus geen zin in. Het is een eigenzinnige kerel.
Dat zijn gedachtes en overpeinzingen niet in het partijprogramma staan wil niet zeggen dat het niet relevant is. Juist bij een politicus is de persoonlijke visie van belang.
pi_187026674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:30 schreef archito het volgende:

[..]

Dat zijn gedachtes en overpeinzingen niet in het partijprogramma staan wil niet zeggen dat het niet relevant is. Juist bij een politicus is de persoonlijke visie van belang.
Ze zoeken naar alles om mee te moddersmijten en om een persoon te defameren. Als ze eens net zoveel energie en moeite nemen om bijvoorbeeld Mark Rutte of een Hillary Clinton (grote woorden over vrouwenrechten maar haar man vrijpleiten van verkrachgingen) aan te vallen. Doen ze weer niet. Cynisch word ik er van.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:46:50 #195
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187026696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:30 schreef archito het volgende:

[..]

Dat zijn gedachtes en overpeinzingen niet in het partijprogramma staan wil niet zeggen dat het niet relevant is. Juist bij een politicus is de persoonlijke visie van belang.
Maar hier was het niet eens in Nederland gepubliceerd. Het is een review van een Frans boek in een Amerikaans magazine. Ja, hij gooide het zelf even over Twitter. Maar het heeft in feite niets te maken met FVD.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:48:04 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187026735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar hier was het niet eens in Nederland gepubliceerd. Het is een review van een Frans boek in een Amerikaans magazine. Ja, hij gooide het zelf even over Twitter. Maar het heeft in feite niets te maken met FVD.
Het is bijna alsof Baudet een politicus is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:53:43 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187026860
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij gaat met schoolgaande kinderen tweede week van juni op vakantie? Bijzonder, dat kan namelijk meestal niet wegens leerplicht en zo. Met al mijn creativiteit kan ik mijn kind in juni n iet twee weken thuis houden van school.
Er zijn meerdere scholen die de rest van het schooljaar zoveel uren gemaakt hebben dat ze van de week van pinksteren een extra vakantieweek gemaakt hebben.
Slim en creatief.

Plak daar de weekenden bij en je kunt zo 10 dagen op vakantie, en dan is het overal goedkoper dan in juli en augustus want in België, Duitsland en Frankrijk hebben ze ook geen week vrij.
pi_187026877
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ze zoeken naar alles om mee te moddersmijten en om een persoon te defameren. Als ze eens net zoveel energie en moeite nemen om bijvoorbeeld Mark Rutte of een Hillary Clinton (grote woorden over vrouwenrechten maar haar man vrijpleiten van verkrachgingen) aan te vallen. Doen ze weer niet. Cynisch word ik er van.
Kritiek leveren op wat iemand zegt is 'zoeken om met modder te smijten'? Dan had hij maar geen politicus moeten worden.
En wie is 'ze'? Mensen die kritisch zijn op Baudet behoren niet tot een homogene groep die je maar van alles kan verwijten. Rutte en Clinton hebben hier niks mee te maken.
pi_187026882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar hier was het niet eens in Nederland gepubliceerd. Het is een review van een Frans boek in een Amerikaans magazine. Ja, hij gooide het zelf even over Twitter. Maar het heeft in feite niets te maken met FVD.
Maakt het uit waar hij het zegt? Dit is op geen enkele manier een tegenargument op wat ik zei.
pi_187026949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:54 schreef archito het volgende:

[..]

Kritiek leveren op wat iemand zegt is 'zoeken om met modder te smijten'? Dan had hij maar geen politicus moeten worden.
En wie is 'ze'? Mensen die kritisch zijn op Baudet behoren niet tot een homogene groep die je maar van alles kan verwijten. Rutte en Clinton hebben hier niks mee te maken.
Lees eens het FvD topic in POL. Wat jullie doen is geen kritiek leveren meer maar alleen zuigen en etteren. Dat weet je zelf ook wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')