Ze moeten er meer dan 40 opnemen, dus ik mag hopen dat dat wel een beetje over het land verdeeld wordt ja.quote:Op zondag 19 mei 2019 15:54 schreef Sjeeser het volgende:
Even wat noordelijke hotspots:
Afsluitdijk
Vesting Bourtange
Waddeneilanden
Groninger Museum
Hunebedden
Wildlands
Woudagemaal
Waterpoort Sneek
Maar goed, vette kans dat ze de Randstad niet uitkomen
Het is natuurlijk niet helemaal zeker dat de postcards in Nederland worden opgenomen. 2013, 2014, 2016 werden ze in het land van de deelnemers opgenomen. Met name 2014 en 2016 vond ik mooi gemaakt. (en ook dit jaar) Hopelijk wordt het iets vergelijkbaars. Conceptueel was 2014 het leukst vond ik.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:05 schreef Em31 het volgende:
Jaa volgend jaar mogen er meer dan 40 postcards gemaakt worden op locaties door heel NederlandWat zijn de mooiste plekjes van Nederland die we hier zeker in terug moeten zien? En wat voor thema zouden jullie graag zien?
Hmm ja klopt, maar ik hoop het toch wel hoor. Mooi promotie moment en wie weet hoelang het weer duurtquote:Op zondag 19 mei 2019 16:26 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet helemaal zeker dat de postcards in Nederland worden opgenomen. 2013, 2014, 2016 werden ze in het land van de deelnemers opgenomen
Hangt die kabelbaan er nog?quote:Op zondag 19 mei 2019 16:26 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik ben toen in slaap gevallen in dat treintje.
Schaamteloze promotie lijkt leuk, als je het maar niet te veel door de strot duwt. Vond het Tel Aviv promo filmpje ook echt iets te veel van het goeie. Hoe leuk Gal Gadot ook moge zijnquote:Op zondag 19 mei 2019 16:45 schreef Sjeeser het volgende:
Dit is natuurlijk wel de kans voor schaamteloze promotie van ons land. Opnemen in de landen van de artiest is ook leuk, doen we dat in 2021.
Ik vond de postcards dit jaar echt prachtigquote:Op zondag 19 mei 2019 16:49 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Schaamteloze promotie lijkt leuk, als je het maar niet te veel door de strot duwt. Vond het Tel Aviv promo filmpje ook echt iets te veel van het goeie. Hoe leuk Gal Gadot ook moge zijn
Dit. Nu al bloemenvelden aanleggen met vlaggen van elke mogelijke deelnemer.quote:Op zondag 19 mei 2019 16:28 schreef Em31 het volgende:
Wat wij in 2014 hadden met die tulpen was leuk. Zoiets zou je nu voor elk land kunnen doen.
Dit is dus wat Jon Ola Sand tijdens de persconferentie bedoelde met 'je moet morgen al beginnen, want er is weinig tijd'quote:Op maandag 20 mei 2019 08:49 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit. Nu al bloemenvelden aanleggen met vlaggen van elke mogelijke deelnemer.
Van mij mogen ze alle 40 postcards in Valkenburg doenquote:Op zondag 19 mei 2019 16:30 schreef IriYe het volgende:
[..]
Hangt die kabelbaan er nog?
[ afbeelding ]
Men kan ook van de rodelbaan.
[ afbeelding ]
Is wel echt Nederland hoor! Kunnen ze wel iets gaafs mee denk ikquote:Op maandag 20 mei 2019 12:54 schreef Em31 het volgende:
Misschien als terugkerend onderdeel iets met een fiets, dat ze aan het begin aan komen fietsen ofzo.
Dit klinkt nogal lame zomaar daar zou je denk ik wel iets leuks van kunnen maken
Ja een fiets met voorop zo'n houten kratje vol tulpen in de kleuren van de vlagquote:Op maandag 20 mei 2019 14:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Is wel echt Nederland hoor! Kunnen ze wel iets gaafs mee denk ik
Ja doen wequote:Op maandag 20 mei 2019 14:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja een fiets met voorop zo'n houten kratje vol tulpen in de kleuren van de vlag![]()
![]()
Nog een blok kaas onder de snelbinders en klaar zijn we
Nee is ook zoquote:Op maandag 20 mei 2019 14:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja doen we
Nee maar het hoeft niet per se de vlag van het land te bevatten zagen we dit jaar. En ik vond het dit jaar echt wel goed gelukt. Ik hoop alleen gewoon heel erg dat het in Nederland is, want dat is een feest van herkenning en gewoon heel goed voor de reclame.
En voor anderen! Ik ben afgelopen zomer in Israel geweest en vond het heel jammer dat er (behalve Jerusalem) heel weinig was dat ik herkende.. Tot de big five er ineens bij kwamen, toen kwamen er toch nog twee postzegels van plekken die ik herkendequote:Op maandag 20 mei 2019 14:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja doen we
Nee maar het hoeft niet per se de vlag van het land te bevatten zagen we dit jaar. En ik vond het dit jaar echt wel goed gelukt. Ik hoop alleen gewoon heel erg dat het in Nederland is, want dat is een feest van herkenning en gewoon heel goed voor de reclame.
Zouden ze ook iemand een joint laten roken in een coffeeshop of zou dat te ver gaan?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:03 schreef Momo... het volgende:
Alle kandidaten filmen terwijl ze schaatsen, in een sloot zwemmen in de polder, fietsen op een dijk, stroopwafels/broodje kaas/kroket/frikandelbroodjes eten, chocomel drinken, klagen over het weer, gierig zijn etc.
Je zou daar ook weer een hele reeks van kunnen maken met alles wat legaal kan in NL en alle vooroordelen bevestigenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 19:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zouden ze ook iemand een joint laten roken in een coffeeshop of zou dat te ver gaan?
Aanvullend:quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:38 schreef MaLo het volgende:
Ik zou wel graag een mix van bekende hotspots en relatief onbekende plekjes willen zien.
1 t/m 12: De provinciehoofdsteden, ja, ook Assen
Limburgse heuvels
Hoge Veluwe
Strand van Texel
Deltawerken
Volendam (ter ere en glorie van Jan Smit)
Twentse coulissenlandschap
Hunebedden
Waddenzee
Bloembollenvelden
Amsterdam
Delft
Kaas (Alkmaar of Gouda)
Haven van Rotterdam
Friese meren
Omgeving Breukelen / Loosdrechtse plassen
Eindhoven
Enschede
Dat soort dingen
Ik woon mn hele leven al in Twente en had hier nog nooit van gehoordquote:
Oh!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:19 schreef Fred_B het volgende:
Als ze de Efteling als sponsor kunnen strikken, kan het ook met elke artiest in een andere attractie
Goed idee, maar Frankrijk achter de kassa, boodschappen scannen, paturain, bliep, stokbrood, bliep, wijn, bliep, en dan als opgedrongen boodschap: stroopwafels, bliep.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:25 schreef Cee het volgende:
Muziek door het hele land heen. Iedere artiest of groep reist af naar een bekende of minder bekende locatie in Nederland die met muziek te maken heeft. Voorbeeld:
Georgië die speelt op een draaiorgel in de Delftse binnenstad. Op de roller van het orgel verschijnt de vlag.
Denemarken die in 013 in Tilburg soundcheckt. Stapt daarna de venue uit, springt op de fiets en op de achtergrond zie je dat de cd’s die de buitenzijde van het pand bedekken het rood-wit van de Deense vlag uitbeelden.
Montenegro staat viool te spelen in de overdekte gang onder het Rijksmuseum.
Ierland staat op een braderie.
Frankrijk met het metropool orkest.
Dat soort dingen.
Zweden in de IKEA, Finland in de sauna, Malta voor een pinautomaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 20:25 schreef Cee het volgende:
Muziek door het hele land heen. Iedere artiest of groep reist af naar een bekende of minder bekende locatie in Nederland die met muziek te maken heeft. Voorbeeld:
Georgië die speelt op een draaiorgel in de Delftse binnenstad. Op de roller van het orgel verschijnt de vlag.
Denemarken die in 013 in Tilburg soundcheckt. Stapt daarna de venue uit, springt op de fiets en op de achtergrond zie je dat de cd’s die de buitenzijde van het pand bedekken het rood-wit van de Deense vlag uitbeelden.
Montenegro staat viool te spelen in de overdekte gang onder het Rijksmuseum.
Ierland staat op een braderie.
Frankrijk met het metropool orkest.
Dat soort dingen.
Hier zat ik zelf ook aan te denken + wat de ijs_beer aanvult. Vind promo filmpjes waarin je wat meer van het gastland zelf ziet het beste. Dit is juist een mooie kans om aan de rest van Europa en Australië te laten zien dat we meer zijn dan alleen Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:38 schreef MaLo het volgende:
Ik zou wel graag een mix van bekende hotspots en relatief onbekende plekjes willen zien.
1 t/m 12: De provinciehoofdsteden, ja, ook Assen
Limburgse heuvels
Hoge Veluwe
Strand van Texel
Deltawerken
Volendam (ter ere en glorie van Jan Smit)
Twentse coulissenlandschap
Hunebedden
Waddenzee
Bloembollenvelden
Amsterdam
Delft
Kaas (Alkmaar of Gouda)
Haven van Rotterdam
Friese meren
Omgeving Breukelen / Loosdrechtse plassen
Eindhoven
Enschede
Dat soort dingen
Zoiets zou wel heel mooi kunnen zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:19 schreef grazz het volgende:
[..]
Wat ook mooi kan zijn is dat het promofilmpje zelf in een schilderij verandert in de stijl van één van onze beroemde schilders.
Half mee eens. Inderdaad, 'onbekendere' plekken moet je zeker tonen, maar dat is ook meer dan logisch. Je moet er meer dan 40 opnemen dus natuurlijk kijk je dan ook naar andere provincies. Alleen grachten, tulpen en de Nachtwacht/Rijksmuseum overslaan vind ik dan weer onzin. Het kan prima beide.quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:15 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rland-tonen-a3961211
Op deze Mondriaan manier zou je ook de vlaggen kunnen planten en aan het eind van de postcard inzoomen op de juiste vlag. Al kan dat natuurlijk wel mislukken en gaan vloeken met de kleurenquote:Op woensdag 22 mei 2019 00:07 schreef Japepk het volgende:
Het thema Hollandse meesters om terug te laten komen in de postcards, promotie en show is wel heel gaaf. In het podium zou je iets met de beroemde strepen van van Gogh kunnen doen, bijvoorbeeld ledbars in die structuur. In de postcards dan artiesten in het Rijksmuseum, zelf schilderend of in schilderachtige landschappen.
[ afbeelding ]
Bloemenvelden aanleggen met vlaggen van alle deelnemende landen is ook erg vet. Dat kunnen ze misschien sowieso doen, het seizoen van de keukenhof begint meestal iets eerder, dus dat zou de promotie goed op gang kunnen brengen. Het Eurovision-logo met hartje schreeuwt natuurlijk om een versie met een tulp.
Of natuurlijk een combinatie van beiden:
[ afbeelding ]
Ik vond de intro filmpjes dit jaar juist heel leuk gedaan [ nou ja enige uitzonderingen daargelaten] door de zangers te laten dansen en daar de nadruk op te leggen. Promotie van je land doe je m.i. door een goede show neer te zetten, en een goed lied te sturen.quote:Op zondag 19 mei 2019 16:49 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Schaamteloze promotie lijkt leuk, als je het maar niet te veel door de strot duwt. Vond het Tel Aviv promo filmpje ook echt iets te veel van het goeie. Hoe leuk Gal Gadot ook moge zijn
Dit vind ik een leuk idee! Alleen zou ik het dan leuker vinden als het Duncan is dan in plaats van Jan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 01:09 schreef Jason22 het volgende:
Als rode draad: Jan op de fiets met de deelnemer(s) van het land achterop op de bagedrager.
Elke postcard begint met Jan op de fiets, die de deelnemers afzet bij een toeristische attractie. Daar mogen de deelnemers vervolgens iets leuks doen (bijvoorbeeld fierljeppen, een haring eten of wadlopen). Aan het einde komt Jan ze weer ophalen en springen ze weer gezellig achterop. In het laatste shot fietst Jan recht op de camera af, waardoor het lijkt alsof hij en de deelnemers de zaal binnen fietst (moet visueel vast wel lukken).
Leuk idee! Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet bij een zanggroep zoals D-Mol 😜quote:Op vrijdag 24 mei 2019 01:09 schreef Jason22 het volgende:
Als rode draad: Jan op de fiets met de deelnemer(s) van het land achterop op de bagedrager.
Elke postcard begint met Jan op de fiets, die de deelnemers afzet bij een toeristische attractie. Daar mogen de deelnemers vervolgens iets leuks doen (bijvoorbeeld fierljeppen, een haring eten of wadlopen). Aan het einde komt Jan ze weer ophalen en springen ze weer gezellig achterop. In het laatste shot fietst Jan recht op de camera af, waardoor het lijkt alsof hij en de deelnemers de zaal binnen fietst (moet visueel vast wel lukken).
Bierfiets die de grachten in keldertquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:45 schreef Lorelay het volgende:
[..]
Leuk idee! Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet bij een zanggroep zoals D-Mol 😜
Goeiequote:Op maandag 27 mei 2019 14:54 schreef Em31 het volgende:
Aangezien het in de media steeds gaat over het verspreiden van de toeristen door heel Nederland: je zou de postcards kunnen beginnen met een kaartje van Nederland, waarbij je ziet waar de locatie in de postcard precies is. Zo is het meteen duidelijk dat niet al het moois in en rond Amsterdam ligt
Een soort WIDM-versie van het ESF zou wel wat zijn inderdaad:quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:00 schreef yorrick69 het volgende:
Ik hoop op mooie drone beelden zoals in Wie is de Mol.
En in plaats van 10 landen noemen die doorgaan naar de finale zit opeens Rik van de Westelaken in de green room voor alle kandidaten, ernstig kijkend achter een tafel met een laptop, aan iedereen rode en groene schermen uit te delenquote:Op maandag 27 mei 2019 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een soort WIDM-versie van het ESF zou wel wat zijn inderdaad:
-Italië dat zich verdacht maakt door niet op concurrenten te stemmen.
-Ierland dat een liedje stuurt waarvan het zelf ook wel weet dat het niet kan scoren.
-De Big 5 die een vrijstelling voor de finale pakken.
-Tussendoor beelden van de bondjes tussen de jury's van Azerbeidzjan en Malta en van Montenegro en San Marino.
Stiekem vind ik het echt heel jammer dat de rest van Europa mee kijkt, want dit soort dingen lijken me zó leukquote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:17 schreef Henno het volgende:
[..]
En in plaats van 10 landen noemen die doorgaan naar de finale zit opeens Rik van de Westelaken in de green room voor alle kandidaten, ernstig kijkend achter een tafel met een laptop, aan iedereen rode en groene schermen uit te delen
Oh das leuk!quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:19 schreef Jason22 het volgende:
Wat me ook leuk lijkt is een (vredes)vogel als logo. Aan het begin van de postcard vliegen dan de vogels (met kleuren van hun land) naar een plek in Nederland. Vervolgens komen de artiesten in beeld die dan iets leuks gaan doen. Aan het einde vliegt de vogel weer weg bij de artiesten en komt hij het stadion binnen.
Een beetje zoals de vlinders in 2013 (alleen vlogen die destijds naar het land dat aan de beurt was).
Het allereerste nummer dat ooit op het ESF werd gezongen was ook De Vogels van Holland.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:19 schreef Jason22 het volgende:
Wat me ook leuk lijkt is een (vredes)vogel als logo. Aan het begin van de postcard vliegen dan de vogels (met kleuren van hun land) naar een plek in Nederland. Vervolgens komen de artiesten in beeld die dan iets leuks gaan doen. Aan het einde vliegt de vogel weer weg bij de artiesten en komt hij het stadion binnen.
Een beetje zoals de vlinders in 2013 (alleen vlogen die destijds naar het land dat aan de beurt was).
Dat zou ik hilarisch vindenquote:Op maandag 27 mei 2019 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een soort WIDM-versie van het ESF zou wel wat zijn inderdaad:
-Italië dat zich verdacht maakt door niet op concurrenten te stemmen.
-Ierland dat een liedje stuurt waarvan het zelf ook wel weet dat het niet kan scoren.
-De Big 5 die een vrijstelling voor de finale pakken.
-Tussendoor beelden van de bondjes tussen de jury's van Azerbeidzjan en Malta en van Montenegro en San Marino.
Oh nicequote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Het allereerste nummer dat ooit op het ESF werd gezongen was ook De Vogels van Holland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.![]()
quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:01 schreef Cee het volgende:
Echt het komt gewoon full circle zo hè, want een common linnet is ook een vogel en wacht, even opzoeken wat Duncan betekent missch...Jij ziet links die er eigenlijk niet zijn, die ik ook zie hahahaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 00:16:09 ]
Free was een nummer van Prince. Prince met z'n CP70 waarmee Duncan won.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh nicebest een goed idee met zo'n connectie ook. Iemand noemde als slogan ook Feel Free, zou daar ook wel bij passen.
Plus Anouk haar Birds hebben ons ook gered
Echt het komt gewoon full circle zo hè, want een common linnet is ook een vogel en wacht, even opzoeken wat Duncan betekent missch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.
~The present is all there is~
Echt het komt gewoon full circle zo hè, want een common linnet is ook een vogel en wacht, even opzoeken wat Duncan betekent missch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.![]()
Echt het komt gewoon full circle zo hè, want een common linnet is ook een vogel en wacht, even opzoeken wat Duncan betekent missch...Toch weer die krumpers...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.
Echt het komt gewoon full circle zo hè, want een common linnet is ook een vogel en wacht, even opzoeken wat Duncan betekent missch...ff een Duncan leggen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, laat maar.
De Friese wateren verdienen sowieso een plek op de postcards. De Sloveense inzending die gaat zeilen op het Tjeukemeer, de Armeense deelnemer die gaat wadlopen, de Spaanse artiest die met zeehonden gaat zwemmen in Pieterburen, enz.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 19:57 schreef Em31 het volgende:
Als ik zo die dronebeelden van Friesland zie tijdens de zwemelfstedentocht dan hoop ik dat ze daar in de postcards ook veel gebruik van gaan maken. Prachtige beelden levert dat op
Dat hoop ik inderdaad wel! Sowieso veel beelden uit andere provincies hopelijk, maar gaat vast gebeuren.quote:Op maandag 24 juni 2019 11:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De Friese wateren verdienen sowieso een plek op de postcards. De Sloveense inzending die gaat zeilen op het Tjeukemeer, de Armeense deelnemer die gaat wadlopen, de Spaanse artiest die met zeehonden gaat zwemmen in Pieterburen, enz.
Lekker cliché misschien die tulpen, maar toch hoop ik dat ze zoiets gaan doen.twitter:__Anastazia__ twitterde op maandag 24-06-2019 om 23:18:39This, but flowers as flags for the postcards #eurovision https://t.co/tPdkK0H50G reageer retweet
Tulpen als centraal thema zou me aan het hart gaan. Een land met zoveel innovatie en progressie als Nederland, en dan presenteren we ons aan de wereld als een natie die aan het kaas-klompen-tulpen-stereotype voldoet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 10:01 schreef Em31 het volgende:
Lekker cliché misschien die tulpen, maar toch hoop ik dat ze zoiets gaan doen.twitter:__Anastazia__ twitterde op maandag 24-06-2019 om 23:18:39This, but flowers as flags for the postcards #eurovision https://t.co/tPdkK0H50G reageer retweet
Zie niet in wat er erg is aan een tulp als logo of de vlaggen in een tulpenveld ofzo. Betekent niet dat 42 postcards alleen over tulpen gaan. Je kan de postcard ermee eindigen, zou een paar seconden kosten en zou er prachtig uit kunnen zien.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:46 schreef Faux. het volgende:
[..]
Tulpen als centraal thema zou me aan het hart gaan. Een land met zoveel innovatie en progressie als Nederland, en dan presenteren we ons aan de wereld als een natie die aan het kaas-klompen-tulpen-stereotype voldoet.
Onze innovatie bevindt zich voor een groot deel in de kweeksector, dus wat dat betreft is de tulp een mooi symbool. Liever dat dan 'kijk ons eens innovatief en modern zijn', dat komt al snel over als het tegendeel.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:46 schreef Faux. het volgende:
[..]
Tulpen als centraal thema zou me aan het hart gaan. Een land met zoveel innovatie en progressie als Nederland, en dan presenteren we ons aan de wereld als een natie die aan het kaas-klompen-tulpen-stereotype voldoet.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wil een postcard met een hunebed, op zn minst 1. Desnoods maar de Azerbeidsjaanse inzending die deze eer krijgt.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:36 schreef Cee het volgende:
[..]![]()
Kom op avrotros, geef Dombo zijn Azeri hunebed postcard!
Per-fect.quote:
Ja super gaaf toch. Ik zie het al helemaal voor me. Een timelapse video van bollenvelden waar de tulpen met de kleuren van elke vlag open gaan. Kan ook nog abstracter opgenomen worden in een studio.quote:Op woensdag 26 juni 2019 10:01 schreef Em31 het volgende:
Tulpen die onder ledlicht in een labo groeien, hebben we gelijk de creativiteit en innovatie ook afgevinkt voor een van de postcardsquote:Op zondag 14 juli 2019 13:16 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ja super gaaf toch. Ik zie het al helemaal voor me. Een timelapse video van bollenvelden waar de tulpen met de kleuren van elke vlag open gaan. Kan ook nog abstracter opgenomen worden in een studio.
Dat stukje is echt mooi ja. Dat de muziek ook eventjes wegvalt. Zou leuk zijn!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:11 schreef Dave het volgende:
Crosspost:
Postcards identiek afsluiten als deze.
My name is <artiestennaam>. Welcome to the Netherlands. Welcome to <locatie postcard>.
Ik ben het er mee eens dat dat leuke postcards opleverde, en ik denk dat die van Ilse en Waylon een schot in de roos was.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 17:35 schreef lashatumbai het volgende:
De meeste van ons gaan er van uit dat we het Nederlandse landschap terug gaan zien in de postcards (met de deelnemers van 2020).
Als kijker vond ik de postcards van 2014 echter het leukst bedacht en die waren opgenomen in het land van elke deelnemer. Juist dat vond ik gaaf dat je de artiest leerde kennen, wat van het land dat ze representeren en dan ook nog visueel creatief met de vlag die ze op verschillende manieren moesten creëren.
De vraag die de organisatie moet beantwoorden: Is het belangrijk dat de kijkers Nederland leren kennen met de postcards of kiezen ze voor het beste en creatiefste idee? Persoonlijk hoop ik dat ze het niet als harde voorwaarde stellen. Want dan beperk je jezelf ook meteen.
Ik wil dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:09 schreef Em31 het volgende:
Postcards afsluiten met de vlag op de Erasmusbrug![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohjaaaa. Tuurlijk, dat moest! Dat hadden we allemaal al besloten.quote:
Lekker saai voor die artiesten. Waarom zo zuinig? Laat ze lekker een mooi stukje Nederland zien. Het is nou niet zo dat er enorme afstanden voor moeten worden afgelegd.quote:Op zondag 1 september 2019 01:01 schreef Greys het volgende:
Ja ik zou postcards in Nederland ook mooi vinden. En dat hoeven geen 'kijk, de artiest doet jolig in de Keukenhof' dingen te zijn.
Hoe ik het nu voor me zie qua postcards (op een haalbare praktische manier waarbij je geen artiesten door heel Nederland hoeft te sleuren):
Elke postcard begint met een paar opvallende/moderne/mooie/typische beelden uit verschillende plekken in Nederland, waarvan steeds één van de beelden uit Rotterdam en de rest elders. Dit in de stijl van de bekendmaking. Passende muziek.
Dus bijvoorbeeld:
- mooi beeld van stormachtige Deltawerken met ruw water
- bollenveld in de avondzon
- een skateboarder bij de kubuswoningen
- de Nachtwacht
Het laatste sfeerbeeld uit Nederland dat getoond werd glittert uiteen in beeld naar de artiest, met een achtergrond van de Erasmusbrug verlicht in de kleuren van de vlag van dat land.
(Stukje met de artiest kan je dan vrij simpel opnemen in een studio voor een greenscreen of hoe heet/werkt dat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |