abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:08:16 #201
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_187031326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:59 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja ik snap er eerlijk gezegd niets van. Ik kan moeilijk bedenken wat er zo speciaal is aan het nummer dat ze er zó massaal voor gestemd hebben.
Ik ook niet. Ik vergeet ook iedere keer hoe het gaat _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_187031349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je de jury niet laat meetellen, bevoordeel je de deelnemer van het land waar de jury vandaan komt :P
Televote dubbel dan, neem ik aan. Dan zou Nederland de jurystemming hebben gewonnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187031789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:08 schreef MaLo het volgende:
quote:

Op woensdag 22 mei 2019 19:59 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja ik snap er eerlijk gezegd niets van. Ik kan moeilijk bedenken wat er zo speciaal is aan het nummer dat ze er zó massaal voor gestemd hebben.
Ik ook niet. Ik vergeet ook iedere keer hoe het gaat
Ik heb het al eerder gezegd, maar dit was echt mijn nummer 1. Het enige nummer dat enigzins traantjes in mijn ogen teweeg bracht. Ik heb er alleen niet voor gestemd (uit angst dat het Duncan zou overtreffen).
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:36:45 #204
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_187032061
Daar zou ik me niet door laten leiden. Ik stem gerust op andere favorieten. Het is niet leuk dat de juries van Italië en Rusland niet op favorieten hebben gestemd. Het beïnvloedt de uitslag. Niet eerlijk. Maar je kunt het niet aantonen. Gelukkig trekken de mensen thuis zich daar iets minder van aan. Daar is er voorkeur voor stemmen op landen binnen een bloc. Maar daar kom je als favoriet meestal wel ergens tussen.
Hey ho. Let's go!
pi_187032125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:27 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd, maar dit was echt mijn nummer 1. Het enige nummer dat enigzins traantjes in mijn ogen teweeg bracht. Ik heb er alleen niet voor gestemd (uit angst dat het Duncan zou overtreffen).
Ja haha dat kan natuurlijk, maar dat verklaart niet waarom de jury's er massaal voor gestemd hebben :P Verder was het bij het publiek ook niet zo populair. Het is toeval, maar voor mij persoonlijk veel minder goed te begrijpen dan de keuze voor Oostenrijk vorig jaar.
pi_187032625
Wat een bende zeg, dit moet wel echt anders. Waarom ook zo'n berekende juryscore als je ze gewoon niet mee kunt laten tellen.

Ook zitten er weer zoveel rare puntenwisselingen onderling tussen landen bij, en juryleden die hun lijst ondersteboven hebben ingevuld. De EBU moet hier werk van maken, want dit is op de lange termijn echt schadelijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187033207
Hoe doen de bookmakers dat dan? Als je gegokt had op Zweden als jurywinnaar of Noorwegen top 5..
pi_187033364
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Wat een bende zeg, dit moet wel echt anders. Waarom ook zo'n berekende juryscore als je ze gewoon niet mee kunt laten tellen.

Ook zitten er weer zoveel rare puntenwisselingen onderling tussen landen bij, en juryleden die hun lijst ondersteboven hebben ingevuld. De EBU moet hier werk van maken, want dit is op de lange termijn echt schadelijk.
Is het niet zo dat Wit-Rusland op die manier de finale heeft gehaald ten koste van Polen? Volgens mij heeft iemand bij de Tsjechische jury de punten in de halve finale namelijk ook ondersteboven ingevuld.
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:20:04 #209
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187033382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:14 schreef Em31 het volgende:
Hoe doen de bookmakers dat dan? Als je gegokt had op Zweden als jurywinnaar of Noorwegen top 5..
Zo, inderdaad ... :{ Of Zweden top 5, zullen ook wel veel mensen zijn
pi_187033416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:19 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Is het niet zo dat Wit-Rusland op die manier de finale heeft gehaald ten koste van Polen? Volgens mij heeft iemand bij de Tsjechische jury de punten in de halve finale namelijk ook ondersteboven ingevuld.
Ja klopt, dat is misschien wel de grootste fout. Al kunnen ze dat niet helemaal zeker weten (pas na de finale). Er waren er geloof ik vier dit jaar. Misschien een idee om die formulieren eens te veranderen als het elk jaar weer gebeurt.
pi_187033551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:14 schreef Em31 het volgende:
Hoe doen de bookmakers dat dan? Als je gegokt had op Zweden als jurywinnaar of Noorwegen top 5..
Ik had Zweden als Top Nordic Countries en dat is gewoon gesettled met Noorwegen als winnaar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:05:24 #212
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187036570
Ik ben oprecht wel benieuwd wat ze hadden gedaan wanneer dit de winnaar ook echt veranderd had :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187036644
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:05 schreef Meke het volgende:
Ik ben oprecht wel benieuwd wat ze hadden gedaan wanneer dit de winnaar ook echt veranderd had :?
Dag van nationale rouw in Nederland
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:08:52 #214
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187036727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:07 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dag van nationale rouw in Nederland
Dat sowieso :D Maar ben überhaupt benieuwd of de EBU het wel naar buiten had gebracht in dat geval, of dat ze het dan gewoon binnenskamers hadden gehouden om geen massachaos te creëren :s) We zullen het nooit weten, maar toch :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187036754
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:55 schreef TheVulture het volgende:
Wat een bende zeg, dit moet wel echt anders. Waarom ook zo'n berekende juryscore als je ze gewoon niet mee kunt laten tellen.

Ook zitten er weer zoveel rare puntenwisselingen onderling tussen landen bij, en juryleden die hun lijst ondersteboven hebben ingevuld. De EBU moet hier werk van maken, want dit is op de lange termijn echt schadelijk.
Als je niet zo'n uitgerekende score gebruikt, krijg je of dat een land maar 1 ranglijst indient of dat een land 2 keer dezelfde ranglijst. Dat zou gek zijn met he thuidge systeem
pi_187036916
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:08 schreef Meke het volgende:

[..]

Dat sowieso :D Maar ben überhaupt benieuwd of de EBU het wel naar buiten had gebracht in dat geval, of dat ze het dan gewoon binnenskamers hadden gehouden om geen massachaos te creëren :s) We zullen het nooit weten, maar toch :+
Ik denk dat ze dan niets hadden gezegd, maar de fans hadden het dan nooit losgelaten, dus zou heel zuur geweest zijn.
pi_187037018
Raar trouwens dat de 2 deelwinanars geen top 5 halen in de totaaluitslag
pi_187037547
Voor degenen die vragen stelden, ga ik nog een poging doen het uit te leggen.

Op het moment dat de jury van Wit Rusland gediskwalificeerd is, zit men met de volgende overwegingen:
- Er wordt een televisieshow georganiseerd, waarbij een vertegenwoordiger van ieder land de jurypunten van dat land bekend maakt. Dat is het moment voor het betreffende land om zich te promoten, en speelt zeker mee in de overweging van een aantal omroepen om deel te nemen. Als Wit Rusland dat ontnomen wordt, heb je de poppen aan het dansen. Er moet dus een score door Wit Rusland bekend gemaakt worden.
- De jury is gediskwalificeerd, dus kan geen punten geven.
- Het bepalen van de uitslag van de televote kost tijd. Tijdens die tijd worden de jurypunten bekend gemaakt. Bovendien staat de volgorde van bekendmaken van de punten vast, die is al vaak geoefend. Dit maakt het lastig om de televote te gebruiken om de jurypunten van Wit Rusland te bepalen.

Om bovenstaande redenen wordt er gebruik gemaakt van de jurypunten van andere landen om de jurypunten van Wit Rusland te bepalen.

Bij de loting voor de halve finales worden de landen in een aantal "pods" verdeelt, op basis van hoever hun stemmen in het algemeen overeen komen. Dit om de situatie te voorkomen dat bijvoorbeeld alle Scandinavische landen in dezelfde halve finale terecht komen en allemaal elkaar punten geven, zodat anderen op basis van de loting significant minder kans maken.

Omdat deze pods bepaald worden op basis van de mate waarin de punten van de landen in het algemeen overeen komen, zijn de landen in dezelfde pod ook een goede basis om de punten van de gediskwalificeerde jury te bepalen.

Volgens de juiste procedure bepaal je voor ieder land de gemiddelde juryscore die ze bij de landen in dezelfde pod hebben behaald, en geef je het land dat het gemiddeld bij die 4 landen het beste doet 12 punten. De 2e geef je 10, de 3e 8, enzovoorts. Per ongeluk is in plaats daarvan de 12 punten gegeven aan het land dat het gemiddeld bij die 4 landen het slechtst deed. De 10 punten gingen naar de een na slechtste, enzovoorts.
pi_187037620
Het meest bizarre aan die berekende punten van Wit-Rusland is nog dat de 12 punten naar fucking Malta gaan, dan weet je dus bijna zeker dat Malta in die regio flink wat punten heeft ingekocht... want om nu van al die 26 landen bij Malta uit te komen doet geen recht aan de kwaliteit van de liedjes _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:43:34 #220
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187038120
Ik was n.a.v. de herberekening benieuwd naar de landen met wie wij in een groep zaten en toen kwam ik ook tegen dat Zwitserland speciaal had aangevraagd om in Semi 2 te zitten. Weet iemand waarom dat was? Speciale dag in Zwitserland ofzo?

quote:
Pot 5
Austria
Belgium
Czech Republic
Hungary
The Netherlands
Switzerland

Due to the request of SRF and approved by the Reference Group Switzerland will participate in the second Semi-Final.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_187038282
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:43 schreef Jane het volgende:
Ik was n.a.v. de herberekening benieuwd naar de landen met wie wij in een groep zaten en toen kwam ik ook tegen dat Zwitserland speciaal had aangevraagd om in Semi 2 te zitten. Weet iemand waarom dat was? Speciale dag in Zwitserland ofzo?
[..]

Iets met een ijshockey wedstrijd op dinsdag dacht ik waarvan ze de rechten hadden.
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:51:30 #222
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187038429
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Iets met een ijshockey wedstrijd op dinsdag dacht ik waarvan ze de rechten hadden.
Ah, bedankt. :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_187051825
Dit zijn de punten via het oude systeem (Nederland zou nog steeds winnen en UK heeft een licht tegenvallende score):

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187084337
1 jurylid van Israël heeft ons op de 22e plaats gezet, maar toch kregen we 12 punten. Je kunt dus op zich best 1 slechte score veroorloven, zeker als de jury het niet helemaal eens is.
leven zoals het leven is
  zaterdag 25 mei 2019 @ 19:14:31 #225
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187085140
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:17 schreef Jason22 het volgende:
1 jurylid van Israël heeft ons op de 22e plaats gezet, maar toch kregen we 12 punten. Je kunt dus op zich best 1 slechte score veroorloven, zeker als de jury het niet helemaal eens is.
Dat is toch niet waar? Ik zie dat 4 van de 5 juryleden Duncan op nr 2 hebben gezet en 1 jurylid op nr 3.

Je had het waarschijnlijk over de portugese jury.
pi_187085411
Dat is wel het voordeel aan die nieuwe manier van berekenen, anders kreeg je door 1 jurylid meteen geen punten.

Arcade op 22 is wel een beetje lachwekkend maar oké
pi_187086132
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:14 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Dat is toch niet waar? Ik zie dat 4 van de 5 juryleden Duncan op nr 2 hebben gezet en 1 jurylid op nr 3.

Je had het waarschijnlijk over de portugese jury.
Klopt ja. :@

Nu had Nederland ook met het oude systeem 12 punten gekregen van de Portugese jury, omdat hun jury nogal rommelig was, maar bijvoorbeeld Tsjechië (10 punten) en Azerbeidzjan (8 punten) zouden dan wel andersom hebben gestaan. Noorwegen kreeg 4 punten, maar het oude systeem zouden dat er 2 minder zijn geweest.
Zwitserland kreeg uiteindelijk nog 1 punt, terwijl 4 juryleden het een slechte klassering gaven, eentje echter niet: (1e-15e-15e-16e-19e). Met het oude systeem zou Zwitserland net buiten de punten zijn gevallen.

Overall een goede verbetering die ze vorig jaar hebben ingevoerd. Je ziet duidelijk dat een hogere score meer invloed heeft dan een lage score. :)
leven zoals het leven is
pi_187092259
Zingen in een andere taal dan Engels is op het ESF wel een absolute no-go voor de jury's geworden. Originaliteit werd door de jury altijd al afgestraft, maar dit jaar scoorden alle liedjes in de finale in de eigen taal slechter bij de jury dan bij de televoting.

Bij de meertalige liedjes is het beeld wat meer gemengd. Denemarken en Frankrijk scoren met Frans-Engels iets beter bij de jury dan bij het publiek. Noorwegen met hun Yoik-toevoeging en San Marino met de Turkse diaspora vote-oproep juist beter bij het publiek dan bij de jury.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187106934
Puntengedoe deel 2

quote:
ITALY – As if the Belarusian aggregated result mistake was not enough, there seems to be another issue with the Italian public voting this time. It was discovered that the RAI document with the public voting results published on their official website doesn’t agree with the results given via EBU by DIGAME.

The issue occurred in the second semi final in which Italy was eligible to broadcast and vote according to the January semi finals allocation draw. You can see the RAI document here.

In the identified mistake Russia should get the 8 points of the Italian public vote and not Norway as EBU attributed. This should apply also for Moldova, North Macedonia and Lithuania. In fact Lithuania would have been in the top ten which would have lead to a tie with Denmark and under the EBU rules it could result to qualification for Jurijus.

RAI TELE VOTING SECOND SEMI FINAL SEMI FINAL
16.08% voted for ALBANIA it should get 12 points – instead EBU gave them 12 points
10.39% voted for ROMANIA it should get 10 points – instead EBU gave them 10 points
09.92% voted for RUSSIA it should get 08 points instead EBU gave them 7 points
08,66% voted for MOLDOVA it should get 07 points – instead EBU gave them 5 points
08.58% voted for NORWAY it should get 06 points – instead EBU gave them 8 points
05.93% voted for SWITZERLAND it should get 05 points – instead EBU gave them 6 points
05.47% voted for NORTH MACEDONIA it should get 04 points – instead EBU gave them 1
05.40% voted for AZERBAIJAN it should get 03 points – instead EBU gave them 4 point
04.42% voted for MALTA it should get 02 points – instead EBU gave them 2 points
04.13% voted for LITHUANIA it should get 01 point – instead EBU gave them no points

In the case of Lithuania – Denmark tie for the qualification in the Gran Final the EBU rules resolve the ties with the song that received the most points from all the National Audiences is ranked the highest. This is something EBU obviously should answer the soonest possible.
https://oikotimes.com/%f0(...)bu-results-disagree/
pi_187169923
Eurovisionario twitterde op donderdag 30-05-2019 om 16:26:10 🔴🎙️Top 42 - Puntuaciones más altas recibidas en el Televoto (2009-2019):*2013 no incluido por falta de datos.#Eurovision https://t.co/HBg5wnz8vw reageer retweet
pi_187171069
Eurovoix twitterde op donderdag 30-05-2019 om 18:04:32 #Lithuania: EBU States Televoting Points in Semi-Final Two Are Correct #Eurovision https://t.co/JAu71RZ4Ag https://t.co/0qfvNvMUUM reageer retweet
quote:
While not stating specifically what the reason for the discrepancy between RAI and the EBU’s televoting figures is, the EBU has given an indication of the reason for the difference. The EBU states that the televote awarded on the night was based on the votes received within the allocated voting window, not votes that were received after the voting window closed.

LRT has now contacted the Italian broadcaster RAI for greater clarity regarding the published televotes.
pi_187186345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:07 schreef Em31 het volgende:
Eurovoix twitterde op donderdag 30-05-2019 om 18:04:32 #Lithuania: EBU States Televoting Points in Semi-Final Two Are Correct #Eurovision https://t.co/JAu71RZ4Ag https://t.co/0qfvNvMUUM reageer retweet
[..]

Kan dat betekenen dat de uiteindelijke uitslag weer kan veranderen?
pi_187187347
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:37 schreef Erdeflo1975 het volgende:

[..]

Kan dat betekenen dat de uiteindelijke uitslag weer kan veranderen?
Nee, de EBU zegt dat het zo klopt gewoon klopt! En dit ging om de semi, dus daar zouden ze sowieso niets meer aan kunnen doen.
pi_187188294
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:49 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee, de EBU zegt dat het zo klopt gewoon klopt! En dit ging om de semi, dus daar zouden ze sowieso niets meer aan kunnen doen.
Super, dank je wel voor je uitleg. Ik was al bang dat de puntentelling weer gecorrigeerd zou moeten worden, waardoor er misschien weer verschuivingen zouden ontstaan in de uiteindelijke rangschikking.
pi_187203667
Toch wel apart dat we in de halve finale de meeste televotingpunten (10) van Armenië, Albanië, Malta kregen en bijna de minste punten (5) van Zweden, UK en Noorwegen. Enkel van Italië kregen we minder (3).
Het lijkt wel of we steeds meer een Oostblok land worden. :P
leven zoals het leven is
pi_187205536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:45 schreef Em31 het volgende:
Eurovisionario twitterde op donderdag 30-05-2019 om 16:26:10 🔴🎙️Top 42 - Puntuaciones más altas recibidas en el Televoto (2009-2019):*2013 no incluido por falta de datos.#Eurovision https://t.co/HBg5wnz8vw reageer retweet
[ afbeelding ]
Grande Amore goden _O_ Bestolen door de jury :{w
- verwijderd door admin -
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:10:45 #237
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187205560
Er is maar 1 ding beter dan het ESF: lekker derdehelften over het ESF!
pi_187206357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:33 schreef Jason22 het volgende:
Toch wel apart dat we in de halve finale de meeste televotingpunten (10) van Armenië, Albanië, Malta kregen en bijna de minste punten (5) van Zweden, UK en Noorwegen. Enkel van Italië kregen we minder (3).
Het lijkt wel of we steeds meer een Oostblok land worden. :P
Ja in de finale was dat ook :D Ook van Wit-Rusland en Roemenië. Echt het laatste wat ik verwacht had :P
pi_187210207
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:45 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat Macedonië het bij de jury beter heeft gedaan dan Nederland, Italië en nu ook Zweden :')
Tja, je moet die juryleden ook niet overschatten he. Die draaien al jaren Madonna op hun stations. Een vrouw die niet kan zingen, maar er alleen door seks, image; het schokken van het publiek en dergelijke er is gekomen.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2019 @ 14:59:33 #240
368283 ato
pi_187220868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Tja, je moet die juryleden ook niet overschatten he. Die draaien al jaren Madonna op hun stations. Een vrouw die niet kan zingen, maar er alleen door seks, image; het schokken van het publiek en dergelijke er is gekomen.
Macedonië Whitebeard, het gaat om Macedonië :7
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2019 @ 15:00:30 #241
368283 ato
pi_187220882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:33 schreef Jason22 het volgende:
Toch wel apart dat we in de halve finale de meeste televotingpunten (10) van Armenië, Albanië, Malta kregen en bijna de minste punten (5) van Zweden, UK en Noorwegen. Enkel van Italië kregen we minder (3).
Het lijkt wel of we steeds meer een Oostblok land worden. :P
Mooi resultaat bereikt, wat de selectiecommissie ook wilde de televoting pakken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187224051
Eurovisionario twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 21:51:13 🔴🎙️Top 44 - Puntuaciones más altas recibidas en el Jurado (2009-2019):*2013 no incluido por falta de datos.#Eurovision https://t.co/JOiYjPe6Xw reageer retweet
pi_187224124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:33 schreef Jason22 het volgende:
Toch wel apart dat we in de halve finale de meeste televotingpunten (10) van Armenië, Albanië, Malta kregen en bijna de minste punten (5) van Zweden, UK en Noorwegen. Enkel van Italië kregen we minder (3).
Het lijkt wel of we steeds meer een Oostblok land worden. :P
De televote van sommige landen slaat echt nergens op. Juist in Zweden en Noorwegen slaat Arcade behoorlijk goed aan, maar ze stemmen er niet op. Heel vreemd.
pi_187228987
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

De televote van sommige landen slaat echt nergens op. Juist in Zweden en Noorwegen slaat Arcade behoorlijk goed aan, maar ze stemmen er niet op. Heel vreemd.
Toch wel. Ik heb niet op Australie gestemd alhoewel ik het de mooiste inzending in jaren vond. Dat deed ik om Duncan niet in de wielen te rijden. In Noorwegen en Zweden kenden ze de uitslagen van de wedkantoren ook. Die hebben dus tactisch niet op Nederland gestemd. Heel logisch wel. Sinds de finale heb ik veel vaker het lied van Australie terug geluisterd dan het lied van Duncan
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  ESF Reporter zondag 2 juni 2019 @ 22:21:50 #245
87554 Cee
Welluk?
pi_187229088
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:17 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Toch wel. Ik heb niet op Australie gestemd alhoewel ik het de mooiste inzending in jaren vond. Dat deed ik om Duncan niet in de wielen te rijden. In Noorwegen en Zweden kenden ze de uitslagen van de wedkantoren ook. Die hebben dus tactisch niet op Nederland gestemd. Heel logisch wel.
Ik kon ook best nijdig worden om sommige landen die duidelijk tactisch niet op de concurrent stemden terwijl ik dat zelf ook deed. Zweden was by far mijn tweede favoriet maar daar wilde ik echt niet op stemmen. :@
pi_187229167
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik kon ook best nijdig worden om sommige landen die duidelijk tactisch niet op de concurrent stemden terwijl ik dat zelf ook deed. Zweden was by far mijn tweede favoriet maar daar wilde ik echt niet op stemmen. :@
Ik heb 5 euro verbruikt om te stemmen. 6 keer op Duncan, omdat ik wilde dat NL won en 4 keer op Griekenland, omdat het mijn tweede thuis is en wel veilig, omdat Griekenland geen kans maakte op de winst O~)
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  ESF Reporter zondag 2 juni 2019 @ 22:29:45 #247
87554 Cee
Welluk?
pi_187229276
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:24 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik heb 5 euro verbruikt om te stemmen. 6 keer op Duncan, omdat ik wilde dat NL won en 4 keer op Griekenland, omdat het mijn tweede thuis is en wel veilig, omdat Griekenland geen kans maakte op de winst O~)
Oh ja je zit in België!
Ik was het helemaal vergeten, of ik heb de memo compleet gemist maar ik kwam er vandaag achter dat wij (NL) in de finale Griekenland laatste hebben gezet.
Ik ben het ermee eens dat de live uitvoering bij verre niet in de buurt kwam van de clip/single maar laatste... :'( Schaam me diep.
pi_187229336
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja je zit in België!
Ik was het helemaal vergeten, of ik heb de memo compleet gemist maar ik kwam er vandaag achter dat wij (NL) in de finale Griekenland laatste hebben gezet.
Ik ben het ermee eens dat de live uitvoering bij verre niet in de buurt kwam van de clip/single maar laatste... :'( Schaam me diep.
Yep, een Grunninger die in Belgie woont. Wel jammer dat ik tijdens de halve finale niet op Duncan kon stemmen. Elk jaar stem ik op NL, wat ze ook zenden *O*

Het nummer van Griekenland vond ik best te pruimen, maar haar stem kwam niet goed uit de verf op de één of andere manier. Ze hadden dat nummer door iemand anders moeten laten zingen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187233009
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja je zit in België!
Ik was het helemaal vergeten, of ik heb de memo compleet gemist maar ik kwam er vandaag achter dat wij (NL) in de finale Griekenland laatste hebben gezet.
Ik ben het ermee eens dat de live uitvoering bij verre niet in de buurt kwam van de clip/single maar laatste... :'( Schaam me diep.
Dat zag ik ook ja, Griekenland was zelfs laatste in 10 landen :o Ik bedoel het was niet al al te best live, maar dat had ik niet verwacht.

Misschien komt het bij ons omdat Duncan daarvoor zat en iedereen aan het napraten was :P
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:25:07 #250
181519 Guanabana
Pluviophile
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')