abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_186959915
registreer om deze reclame te verbergen
TsjechiŽ werd tweede in de semi en ze krijgen plek 3 in de running order :? vreemd.
pi_186960013
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:57 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dit lijkt me sterk. Beste klassering ooit voor ze en volgens mij jaren niet eens de finale gehaald.
Het mag je sterk lijken, maar het is gewoon zo. Na het krijgen van de jurypunten stonden ze bovenaan. Na het erbij optellen van de televotes kelderden ze naar plek 8. Wat heeft het ermee te maken dat dat alsnog de beste positie is die ze in jaren gehaald hebben?
pi_186960029
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:37 schreef Bot13 het volgende:
Het was duidelijk dat we er met de Jurypunten absoluut niet gingen komen. Hoe politiek de puntenverdeling vanuit hen was bleek uit de torenhoge classering van Noord MacedoniŽ, die uiteindelijk op een magere 8e plek eindigde. Alsook uit bepaalde landen wiens vakjury hun douze points uitdeelden aan landen die vrijwel onderaan het klassement stonden. For crying out loud, San Marino was gewoon feitelijk vals gezongen, de beste man kon niet zingen, en nog werden er torenhoge punten uitgedeeld door vakjuries.

Ik weet dat het al jaren geroepen wordt, maar is er dan echt niets wat we er aan kunnen doen? Nu wonnen we met ruime voorsprong in de televoting, genoeg om de juryvotes mee uit te cancellen. Maar als je nipt wint in de televoting, lukt dat je wellicht niet.
Met alleen de televoting waren we tweede geworden, achter Noorwegen. Met een groter verschil met de nr. 1. Er valt wel iets te zegen om de jury af te schaffen, omdat het altijd subjectief blijft, maar dan hadden we juist verloren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_186960035
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:04 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Het mag je sterk lijken, maar het is gewoon zo. Na het krijgen van de jurypunten stonden ze bovenaan. Na het erbij optellen van de televotes kelderden ze naar plek 8. Wat heeft het ermee te maken dat dat alsnog de beste positie is die ze in jaren gehaald hebben?
Je hebt met een goed gezongen nummer gewoon kans bij de juries. Noord MacedoniŽ was vlekkeloos. Alleen het is een saaie ballad van een klein Oostblokland. Dan doe je het bij het publiek niet zo heel erg goed.

Ik ben blij voor haar dat ze bij de juries zo goed ging. Meer dan verdiend.
pi_186960036
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:04 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Dat politiek er niets mee te maken heeft :D
pi_186960099
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Met alleen de televoting waren we tweede geworden, achter Noorwegen. Met een groter verschil met de nr. 1. Er valt wel iets te zegen om de jury af te schaffen, omdat het altijd subjectief blijft, maar dan hadden we juist verloren.
Niet elke vakjury is oneerlijk geweest. Er waren genoeg landen die hun punten verdeelden over een grote range van landen, niet keken naar buurlanden, etc. Ik denk dat de vakjuries bij elkaar ongeveer 50% "eerlijk" waren uiteindelijk. Als de vakjuries helemaal eerlijk waren geweest hadden we dus juist meer punten gekregen. Maar idd, als ze zouden zijn afgeschaft hadden we misschien verloren.
pi_186960122
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:05 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat politiek er niets mee te maken heeft :D
Het lijkt je sterk dat politiek niets met de juryvotes te maken heeft.

Okay. Eens. :?
pi_186961026
Mocht enkel het publiek stemmen dan stond Noorwegen met 291 punten helemaal boven, de jury moest er daarentegen niets van hebben met 47 punten. Dat is ook een groot contrast.
pi_186961315
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 04:09 schreef Redefine het volgende:

[..]

Even nog verder gedoken in de landen waar Nederland die punten kreeg, of er verschil is met de jury. Ja dus.

BelgiŽ, vijfde bij de jury (dat komt eigenlijk vooral omdat 1 jurylid Duncan op dertien zette, de rest stond hij hoger).

Polen: veertiende bij de jury en tweede bij de televoting!

RoemeniŽ: zesde bij de jury, wat vooral komt doordat twee juryleden Duncan op respectievelijk de elfde en de achttiende! plek neerzetten.

ArmeniŽ: vijfde bij de jury en tweede bij de televoting. Die plek bij de jury komt omdat eentje Duncan op twaalf zette.

Wit-Rusland: dat is helaas niet te achterhalen, omdat zij door de schorsing van de jury geen jury hadden in de finale.

Malta: tweede bij de televoting en vierde bij de jury. Het land waar de verschillen in plek dus het kleinste is. Dat komt ook omdat daar de verschillen per jury het kleinste zijn.
Wat mij nogmaals sterkt in wat ze bij de jury’s moeten doen: de hoogste en laagste van elk land aftrekken. Dit doen ze ook vaak in jurysporten (schansspringen bijv.) en dat verhoogt toch vaak de eerlijkheid. Een totaal verknipte smaak bij een van de juryleden heeft dan ook veel minder invloed.
pi_186961368
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 03:05 schreef Arnhemunited het volgende:
Zit nu nog de puntenverdeling te kijken. 2 dingen die me opvallen

Hongarije die 12 punten geeft aan TsjechiŽ en een van de presentatoren zegt 'a friend of a friend of a friend' was de andere niet blij met die opmerking.

En dat de complete zaal 'Greece'! zei toen Cyprus de punten gaf. 😂
Volgende keer bij de jury-uitslag gewoon griekenland en Cyprus overslaan en de 12 punten alvast op het bord zetten aan het begin. We allready placed the 12 points for Cyprus and Greece. So thank you for watching but we don’t need to spend time for it.

[ Bericht 0% gewijzigd door Injetta op 19-05-2019 12:24:54 ]
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_186961471
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 12:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat mij nogmaals sterkt in wat ze bij de jury’s moeten doen: de hoogste en laagste van elk land aftrekken. Dit doen ze ook vaak in jurysporten (schansspringen bijv.) en dat verhoogt toch vaak de eerlijkheid. Een totaal verknipte smaak bij een van de juryleden heeft dan ook veel minder invloed.
Dat lijkt mij ook een goede zet. De jury helemaal afschaffen zie ik niet zitten, en de 50/50 verdeling lijkt me ook prima in orde.
OngeÔnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_186961610
quote:

[..]

Dan moeten ze wel het aantal juryleden per land uitbreiden (10 bijvoorbeeld)
pi_186961625
Hopelijk krijgen Griekenland en Cyprus nu eindelijk straf
pi_186961816
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 12:27 schreef Unites het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel het aantal juryleden per land uitbreiden (10 bijvoorbeeld)
Hoezo? 5 is een redelijk standaard aantal juryleden, ook in de sport. En dan werkt het hoogste/laagste aftrekken echt prima. Er is geen reden om het aantal dan uit te breiden. Als je dan zoals BelgiŽ bij NL 3-3-5-6-13 uit komt rollen, dan blijft er dus 3-5-6 over. En als er dan landen op een gelijk aantal eindigen, dan kijkt je daarbij wel weer naar de punten die je af hebt getrokken.
  zondag 19 mei 2019 @ 12:47:55 #65
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_186962079
Ben ik een misgunner als ik de 22 punten van San Marino aan Rusland erg verdacht vind?
pi_186962093
De hoogste en laagste jury-score schrappen helpt inderdaad wel om de grootste mafketels eruit te filteren. Al zit daar gelukkig nog wel de nodige variatie in.

Het echte probleem zijn de jurydeals. San Marino en Montenegro die elkaar voor genant slechte inzendingen 10 punten geven in de halve finale. Malta en Azerbeidzjan die elkaar voor de zoveelste keer in de Top 3 van de jury hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 19 mei 2019 @ 13:23:47 #67
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_186962755
Voor het eerst dat ik de jury stemmen ook zie, weet iemand nog welke mensen we hadden opgenoemd die toen ze bekend werden gemaakt als jury, al uitspraken hadden gedaan? Bijv landen die zeiden Nederland niet leuk te vinden?

Want ik weet nog dat Franka alleen Mahmood volgde op Instagram en zij had idd Italiť op 1 (de rest overigens op allemaal 1 en 2)
En uiteraard bij Griekenland en Cyprus iedereen elkaar 1e of 2e :")
Aly Ryan & MARUV
  zondag 19 mei 2019 @ 13:26:21 #68
485672 benlankamp
Doet iets met weer en wind
pi_186962825
Leuk om even te bekijken, dit zou de uitslag zijn volgens het oude systeem van punten naar de gecombineerde ranglijst van televote en jury samen:

Netherlands 296
Italy 274
Russia 204
Norway 199
Sweden 193
Switzerland 189
North Macedonia 164
Azerbaijan 158
Australia 143
Iceland 118

Daarmee heeft Duncan meer punten gehaald dan Conchita Wurst in 2014. Verder zijn plek 4 t/m 8 iets verschillend, maar die waren ook bij de bookmakers uitwisselbaar qua kansen. In de lagere regionen zou AlbaniŽ vooral profiteren: die schuift zes plekken omhoog, van plek 18 naar plek 12. Frankrijk en SloveniŽ dalen beiden 4 plekken. Maar het belangrijkste: Nederland had sowieso gewonnen.
  zondag 19 mei 2019 @ 13:35:38 #69
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_186962998
Leuk om alles zo te bekijken maar als ik zo kijk naar de gedetailleerde jury- en televotes verbaast het me dat we uiteindelijk nog gewonnen hebben :@ omdat we er nergens echt uitspringen.

Overal genoeg puntjes sprokkelen blijkt toch (in ieder geval dit jaar) het recept voor succes.
Koel en donker bewaren
  zondag 19 mei 2019 @ 13:43:37 #70
350717 Redefine
Service hŤ
pi_186963187
quote:

[..]

De hoogste en de laagste score wegstrepen zou volkomen normaal zijn ja. Nu heeft een outlier jurylid gewoon zoveel invloed.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hťťl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport zondag 19 mei 2019 @ 13:48:58 #71
194695 crew  franklop
Fran knock
pi_186963291
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 13:35 schreef Guanabana het volgende:
Leuk om alles zo te bekijken maar als ik zo kijk naar de gedetailleerde jury- en televotes verbaast het me dat we uiteindelijk nog gewonnen hebben :@ omdat we er nergens echt uitspringen.

Overal genoeg puntjes sprokkelen blijkt toch (in ieder geval dit jaar) het recept voor succes.
Bij de televoting zat je bij de helft van de deelnemers in de top 4. Dat heet inderdaad veel punten sprokkelen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_186963490
Ik zat me trouwens te bedenken als Maruv namens OekraÔne had meegedaan, dan zou het nog veel spannender zijn geworden. Niet dat zo’n ietwat agressieve act zelf zou hebben gewonnen, maar onderste helft Top 10 had prima gekund. En daarmee zou het punten sprokkelen van Nederland bij veel jury’s en televoting ťťn plekje omlaag zijn geschoven, terwijl we nu juist vrij veel pakten in Oost-Europa. ItaliŽ haalde zijn punten vooral uit Zuid- en West-Europa en zou daar minder last van hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_186963528
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 12:47 schreef -XOR- het volgende:
Ben ik een misgunner als ik de 22 punten van San Marino aan Rusland erg verdacht vind?
Dat was helemaal bewust van Rusland. Geen enkele punt naar de favorieten.
  zondag 19 mei 2019 @ 14:04:11 #74
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_186963565
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 14:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat was helemaal bewust van Rusland. Geen enkele punt naar de favorieten.
Andersom: Rusland krijgt de bijna volle mep van San Marino. Ik dacht meer: klein land, makkelijk te manipuleren televoting en eventueel om te kopen jury.
pi_186963578
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:37 schreef Bot13 het volgende:
Het was duidelijk dat we er met de Jurypunten absoluut niet gingen komen. Hoe politiek de puntenverdeling vanuit hen was bleek uit de torenhoge classering van Noord MacedoniŽ, die uiteindelijk op een magere 8e plek eindigde. Alsook uit bepaalde landen wiens vakjury hun douze points uitdeelden aan landen die vrijwel onderaan het klassement stonden. For crying out loud, San Marino was gewoon feitelijk vals gezongen, de beste man kon niet zingen, en nog werden er torenhoge punten uitgedeeld door vakjuries.

Ik weet dat het al jaren geroepen wordt, maar is er dan echt niets wat we er aan kunnen doen? Nu wonnen we met ruime voorsprong in de televoting, genoeg om de juryvotes mee uit te cancellen. Maar als je nipt wint in de televoting, lukt dat je wellicht niet.
San Marino: 16 punten van de vakjuries, 65 van de televoters

Winnaar televote: Noorwegen, met 30 punten meer dan Nederland

En is er een specifieke reden waarom Noord Macedonie (of all people) zou profiteren van een politieke puntenverdeling? Als ik naar hun jurypunten kijk lijken die overal vandaan te komen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')