quote:
Op woensdag 15 mei 2019 17:59 schreef Nexum het volgende:[..]
Ik had trouwens echt niet verwacht dat jij Australië goed zou vinden. Jij bent toch een groot fan van metal?

Ja, ben echt van rock/metal, maar wel redelijk breed (en niet death/black etc.). Ik kan wel alle soorten muziek waarderen als het gewoon muzikaal gezien klopt.
Malta vind ik ook heerlijk. Net op terugweg van werk had ik Chameleon op repeat staan, standje doof

Heerlijk. Zwitsterland is behoorlijk 13 in een dozijn nummer, maar klopt ook gewoon helemaal. Zelfde geldt voor Spanje, met een mooie WK/EK-theme vibe. Vorig jaar vond ik Hvala Ne bijvoorbeeld een vette nummer en heb ik heel vaak gedraaid.
Australië vind ik geen geweldig nummer, maar gewoon goed. Ik was alleen onder de indruk van de staging en haar stem. Hele tijd op zo'n ding heen en weer zwiepen en dan nog loepje zuiver zingen.
Ik kan alleen HEEL HEEL HEEL slecht tegen de meeste singer-songwriter (achtige) meuk, zoals Estland. Verder vind ik stemmetjes opzetten zoals Griekenland ook super irritant.
Goede slutpop kan ik best hebben op z'n tijd (hallo Cyprus), maar dan moet je wel de stage ownen zoals Cyprus vorig jaar of Belarus dit jaar (alleen is ze gewoon te jong qua stem waardoor het vies schel wordt). Cyprus dit jaar vind ik qua lied nog ok als ik het op Spotify luister, maar zodra ik haar live zie vind ik het niks.
Letland kan ik ook waarderen dit jaar als is het een tikje saai.
... dus ja, best brede smaak en het moet niet te overdreven zijn zoals Frankrijk of Rusland.
MARUV vond ik ook geniaal, echt jammer dat die niet meedoen.