Ondanks permanente discriminatie, racisme, overheidssegregatie en neoliberalisme (ondanks VVD66 beleid) doen Marokkanen het steeds beter.twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 21:00:00Ondanks waardeloos integratiebeleid en vooroordelen presteren Marokkanen in Nederland steeds beter, schrijven @RobJetten en @jpaternotte, de fractievoorzitter en woordvoerder integratie voor @D66 https://t.co/xasgFS2OcF reageer retweet
Zonder Marokkanen stond Nederland aan de rand van de afgrond.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ondanks permanente discriminatie, racisme, overheidssegregatie en neoliberalisme (ondanks VVD66 beleid) doen Marokkanen het steeds beter.twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 21:00:00Ondanks waardeloos integratiebeleid en vooroordelen presteren Marokkanen in Nederland steeds beter, schrijven @:RobJetten en @:jpaternotte, de fractievoorzitter en woordvoerder integratie voor @:D66 https://t.co/xasgFS2OcF reageer retweet
Betekent dat het niet beter kan? Uiteraard kan het beter
, maar twee decennia aan moslimpje pesten heeft de zaak geen goed gedaan.
Sowieso zijn rechtse regeringen helemaal niet strenger tegen massa immigratie dan linkse (ook in Nederland niet):
http://stukroodvlees.nl/l(...)r-niet-strenger-van/
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/imre.12288
https://www.theguardian.c(...)ing-to-save-the-left
Lang leve het succes van pappen en nathouden.
Nog steeds werk aan de winkel dus.quote:Dat is nog niet het hele verhaal: oververtegenwoordiging in criminaliteit is er nog steeds, al zien we ook hier een forse daling. En acceptatie en emancipatie van lhbit’ers is een probleem. Alles bij elkaar zien de cijfers over Marokkaanse Nederlanders er steeds beter uit.
Want alleen en alle Marokkanen zijn moslims?quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
maar twee decennia aan moslimpje pesten heeft de zaak geen goed gedaan.
absoluut niet, helaas lijden die wel onder het Imago van zequote:Op woensdag 15 mei 2019 10:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Want alleen en alle Marokkanen zijn moslims?
Het irritante van de TT is dat als er ergens wel problemen met de integratie zijn, dit bij Marokkanen is. Hoe fnuikend is het dan om dit een 'doorslaand succes' te noemen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Links populistsich stukje:
[..]
Nuff said, een stuk van Wilders of Baudet, die in tegenstelling tot Robot Jetten wel gebruik maken van cijfers, had weer op massahysterie en schuimbekkende kritiek kunnen rekenen.
Argumenten:
[..]
Kunnen we dit populistisch nepnieuws uit de linkse onderbuik niet eens negeren.
Dan had het lange item "50 jaar Marokkanen in Nederland" van het NOS-journaal gisteren je ook geen best gevoel gegeven denk ik.quote:
En maar zuurbekkenquote:Op woensdag 15 mei 2019 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er is geen enkele reden tot vrolijkheid. Het gaat iets beter maar in vergelijking met andere, vaak later in nederland aangekomen andere groepen, gaat het bar en bar slecht. En dat is natuurlijk best triest na 4 generaties.
Het gaat allemaal op een rapper tempo dan de SGPers waar de borealen zo graag tegenaan schuren. SGPers grijpen na drie eeuwen nog steeds naar stenen wanneer je op zondag door de straat rijdt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom dat stuk over vooroordelen er bij moet? Geen idee. De vooroordelen hebben een oorzaak... in dit geval oververtegenwoordiging in de criminaliteit en het vasthouden aan de conservatieve islam. Vooroordelen bij verbetering betrekken is net zoiets als dat je zou zeggen: "wielrenners rijden nu minder asociaal op de weg dan vroeger, en dat ondanks de vooroordelen dat ze als aso's rijden op weg! wow wat knap!".
[..]
Nog steeds werk aan de winkel dus.
Inderdaad, als je van Marokkaanse crimineeltjes af wilt heb je toch dit soort ontwikkelingen nodig. Want gaat het beter met een groep dan zullen er ook minder leden daarvan de fout in gaan.quote:
Een SGP-er kijkt je hooguit ontevreden aan of stuurt je een nette boze brief waarin hij om begrip vraagt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat allemaal op een rapper tempo dan de SGPers waar de borealen zo graag tegenaan schuren. SGPers grijpen na drie eeuwen nog steeds naar stenen wanneer je op zondag door de straat rijdt.
Integratie gaat nu eenmaal een stuk sneller in pappen en nathouden samenlevingen (Canada) dan in redneck oorden (de VS).
De neus moet gepoederd blijven worden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:31 schreef LXIV het volgende:
Dat ondanks alle ellende, haat, racisme, discriminatie, achterstelling, roof, belastingen, et cetera al die Antillianen, Marokkanen, Afrikanen en dergelijke toch naar Nederland blijven komen om ons te komen helpen! Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Leuk, maar de statistieken wijzen dat niet uit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een SGP-er kijkt je hooguit ontevreden aan of stuurt je een nette boze brief waarin hij om begrip vraagt.
Wat een kul.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder Marokkanen stond Nederland aan de rand van de afgrond.
Is al het tweede topic wat ik open waarin ik soortgelijke commentaren van jou lees met vooral een verwijzing naar "boreaal".quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als je van Marokkaanse crimineeltjes af wilt heb je toch dit soort ontwikkelingen nodig. Want gaat het beter met een groep dan zullen er ook minder leden daarvan de fout in gaan.
Maar als dat dan plaatsvind dan mag dat niet vermeld worden. Van het Boreale politburo mag er alleen negatief nieuws en gescheld door het gewenste persfilter.
Dat zijn geen echte Marokkanen, maar Marokkaanse Nederlanders wier puurheid is gecorrumpeerd door de verderfelijke Nederlandse cultuur. Ofzo. En natuurlijk racisme, discriminatie en fake news.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:11 schreef Bocaj het volgende:
Waarom hebben we dan een mocro-maffia in A'dam en stikt het in Opsporing Verzocht van de getinte mensen?
Wist niet dat conservatieve christenen bovenmatig vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit hier in NL. Of gaat het specifiek over stenen gooien naar auto's op zondag? Ik laat me graag verrassen met statistieken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar de statistieken wijzen dat niet uit.
Dat is wel even de schuld bij anderen leggen! Niemand dwingt jou om crimineel te worden en vaste klant in Opsporing Verzocht.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:16 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Dat zijn geen echte Marokkanen, maar Marokkaanse Nederlanders wier puurheid is gecorrumpeerd door de verderfelijke Nederlandse cultuur. Ofzo. En natuurlijk racisme, discriminatie en fake news.
En met die kennis van nu mogen tienduizenden vluchtelingen uit moslimlanden gewoon blijven. Of zelfs terugkeren als ze voor IS hebben gevochten. Niks geleerd dus.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:16 schreef Sicstus het volgende:
Gastarbeiders uit moslimlanden halen is wat mij betreft de grootste beleidsfout van NL van de 20e eeuw. Maarja, dat is met de kennis van nu.
Het is nooit hun eigen schuldquote:Op woensdag 15 mei 2019 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is wel even de schuld bij anderen leggen! Niemand dwingt jou om crimineel te worden en vaste klant in Opsporing Verzocht.
Nederland is geen Duitsland he.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, kennelijk vinden de hoge heren in Den Haag het allemaal wel best met die jihadisten. Die jihadistenschool Cornelius Haga mag ook maar gewoon open blijven.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En met die kennis van nu mogen tienduizenden vluchtelingen uit moslimlanden gewoon blijven. Of zelfs terugkeren als ze voor IS hebben gevochten. Niks geleerd dus.
Is er reden tot vrolijkheid als je als bevolkingsgroep bij 99% van de negatieve lijstjes fier bovenaan staat?quote:
Haal eens een quote van mij waar ik problemen rondom Marokkanen onzin noem. Dat kun jij niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Is al het tweede topic wat ik open waarin ik soortgelijke commentaren van jou lees met vooral een verwijzing naar "boreaal".
Misschien zitten die oogkleppen wat te strak, en ik weet ook wel dat ik nu tegen een muur ga lullen maar als een Wilders aankomt met cijfers en feiten over de toenemende criminaliteit en problematiek over marokkanen dan staan mensen zoals jou op de achterste poten "onzin" te roepen om weer vooral met het vingertje te wijzen. Zodra een Rob Jetten een positieve uitspraak doet, volledig gebaseerd op zijn onderbuik en persoonlijke wensen dan klopt het natuurlijk en iedereen die kritiek heeft kan weer rekenen op een aantal kul argumenten zoals "boosmeneertjes" of "schelden en haten".
Maar dat komt jou natuurlijk niet uit dus ga je weer allerlei leugens verspreiden hier omdat iets positiefs over Marokkanen melden natuurlijk wel direct de kop in gedrukt moet worden volgens het boreale politburo.quote:Het zijn inmiddels geen uitzonderingen die het weten te maken in Nederland. Het aantal havo- en vwo-adviezen onder kinderen met Marokkaanse wortels was vorig jaar voor het eerst boven de 40 procent en stijgt de laatste 12 jaar het hardst van alle bevolkingsgroepen.
Eén op de drie gaat inmiddels ook al naar havo of vwo, terwijl dat in 2005 nog maar één op de vijf was. Bijzonder is ook dat meisjes van Marokkaanse afkomst vaker met een diploma van school komen dan Nederlandse jongens. ‘Een opmerkelijke opmars’ noemde De Telegraaf dit.
Het aandeel Marokkanen in de bijstand is bij de tweede generatie inmiddels gedaald naar 6,7 procent, één op de vijftien. En steeds vaker trouwen Marokkaanse Nederlanders buiten de eigen groep.
Waardoor bij tafeltjes 17X7?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als mijn dochter een 3 op haar rapport naar een 3,5 zou gaan zou dat weliswaar waar een verbetering zijn maar nog steeds ver onder de maat.
Dit is de kern van het probleem. Slachtofferschap vs. eigen verantwoording. Ik wil best toegeven dat Marokkaanse Nederlanders soms tegen moeilijkheden aanlopen maar bij lange na niet dusdanig om criminaliteit, wangedrag, niet integreren of Middeleeuws moraal te rechtvaardigen. Er is geen bevolkingsgroep die slachtofferschap kan claimen in Nederland anno 21e eeuw.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is wel even de schuld bij anderen leggen! Niemand dwingt jou om crimineel te worden en vaste klant in Opsporing Verzocht.
Och, ik ben nou eenmaal een positief ingesteld persoon. Alle beetjes helpen. Dus zijn stapjes in de goede richting en dat moeten we toejuichen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is er reden tot vrolijkheid als je als bevolkingsgroep bij 99% van de negatieve lijstjes fier bovenaan staat?
Als mijn dochter een 3 op haar rapport naar een 3,5 zou gaan zou dat weliswaar waar een verbetering zijn maar nog steeds ver onder de maat.
Waarom zou de lat voor Marokkanen lager moeten liggen dan voor anderen?
Ze hebben het elkáár moeilijk gemaakt en onmogelijk toen ze de criminaliteit als uitweg kozen. Weg goede naam.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is de kern van het probleem. Slachtofferschap vs. eigen verantwoording. Ik wil best toegeven dat Marokkaanse Nederlanders soms tegen moeilijkheden aanlopen maar bij lange na niet dusdanig om criminaliteit, wangedrag, niet integreren of Middeleeuws moraal te rechtvaardigen. Er is geen bevolkingsgroep die slachtofferschap kan claimen in Nederland anno 21e eeuw.
Wanneer Marokkanen in Opsporing Verzocht eindigen, is dat nooit hun eigen schuld.quote:
Lukt het je dan wel voor jezelf? En lees goed he, genoeg is genoeg, vol is vol.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:39 schreef Toefjes het volgende:
Ik probeer te verzinnen waar Marokkanen een meerwaarde zijn voor Nederland.
Maar het lukt niet.
Ziyech is al aangehaald in dit topic, maar die heeft voor het Marokkaanse elftal gekozen.
De meeste dealers die ik ken zijn Marokkanen. Daarnaast hebben ze een hoop donertenten, taxibedrijven en theehuizen om hun geld wit te wassen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:39 schreef Toefjes het volgende:
Maar het lukt niet.
Ziyech is al aangehaald in dit topic, maar die heeft voor het Marokkaanse elftal gekozen.
Jij begint hier meteen te roeptoeteren over boosmeneertjes en "schelden en haten", wat verwacht je dan van mij? Je komt meteen met gestrekt been het topic in en alles is natuurlijk onzin .quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haal eens een quote van mij waar ik problemen rondom Marokkanen onzin noem. Dat kun jij niet.
Daarnaast is de uitspraak van jetten gebaseerd op bepaalde cijfers zoals deze
[..]
Maar dat komt jou natuurlijk niet uit dus ga je weer allerlei leugens verspreiden hier omdat iets positiefs over Marokkanen melden natuurlijk wel direct de kop in gedrukt moet worden volgens het boreale politburo.
Uiteraard. Ik betaal vreselijk veel belasting en accijns.quote:
Juichen moet je doen als er iets te vieren valt. Niet als het nog steeds slecht gaat maar net iets minder slecht. Het gaat in ieder geval verre van goed.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik ben nou eenmaal een positief ingesteld persoon. Alle beetjes helpen. Dus zijn stapjes in de goede richting en dat moeten we toejuichen.
oké, wel fijn dat je dealers hebt waar je je spulletjes kunt halen. Puntje voor hun dan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:42 schreef fathank het volgende:
[..]
De meeste dealers die ik ken zijn Marokkanen. Daarnaast hebben ze een hoop donertenten, taxibedrijven en theehuizen om hun geld wit te wassen.
Zoveel kan je niet betalen toch, hadden die mensen dat niet meer geld, en anders niks nodig?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik betaal vreselijk veel belasting en accijns.
Een groter plezier kun je de staat niet doen.
Tja... hoe moet dat allemaal jongens...quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:41 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Wanneer Marokkanen in Opsporing Verzocht eindigen, is dat nooit hun eigen schuld.
De grote boze witman heeft hen gediscrimineerd, racistisch bejegend, geen stageplaats gegund. Het feit dat ze in een parallelle samenleving leven is ook witmans schuld. Niet het feit dat ze geen interesse hebben in integratie, of hun hekel aan onze cultuur.
Nul verantwoordelijkheid, en altijd slachtoffer. Zal nooit veranderen zolang het wordt beloond.
Och, wat is slecht? Persoonlijk heb ik in jaren geen last gehad van Marokkanen. Het is dat ik het nieuws volg, anders zou ik denken dat we totaal geen last hebben van die gasten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Juichen moet je doen als er iets te vieren valt. Niet als het nog steeds slecht gaat maar net iets minder slecht. Het gaat in ieder geval verre van goed.
Ik mis je verontwaardiging. Dat er zoveel overlast ervaren wordt. Nederland is toch groter dan jij alleen?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, wat is slecht? Persoonlijk heb ik in jaren geen last gehad van Marokkanen. Het is dat ik het nieuws volg, anders zou ik denken dat we totaal geen last hebben van die gasten.
Een goeie buur is beter als een verre vrind.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik mis je verontwaardiging. Dat er zoveel overlast ervaren wordt. Nederland is toch groter dan jij alleen?
Alle Marokkanen terug naar Turkije!quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:42 schreef fathank het volgende:
zijn Marokkanen. Daarnaast hebben ze een hoop donertenten,
Racist.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:16 schreef speknek het volgende:
Een doorslaand succes zou ik het niet noemen
Tja, ik heb ook geen last van Willem Holleeder of frauderende VVD'ers. Maar dat is uiteraard geen goed criterium, dat snap je zelf ook wel.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, wat is slecht? Persoonlijk heb ik in jaren geen last gehad van Marokkanen. Het is dat ik het nieuws volg, anders zou ik denken dat we totaal geen last hebben van die gasten.
Goed nieuws. Als het nog 50 jaar zo doorgaat kunnen Jetten en Paternotte dan veilig hand in hand door een Marokkanenwijk wandelen. Als we althans even de groeiende groep Marokkanen die zich afkeert van de Nederlandse samenleving even negeren.twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 21:00:00Ondanks waardeloos integratiebeleid en vooroordelen presteren Marokkanen in Nederland steeds beter, schrijven @:RobJetten en @:jpaternotte, de fractievoorzitter en woordvoerder integratie voor @:D66 https://t.co/xasgFS2OcF reageer retweet
En daarnaast ook nog willen blijven om onze maatschappij permanent te verrijken..quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:31 schreef LXIV het volgende:
Dat ondanks alle ellende, haat, racisme, discriminatie, achterstelling, roof, belastingen, et cetera al die Antillianen, Marokkanen, Afrikanen en dergelijke toch naar Nederland blijven komen om ons te komen helpen! Dat mag ook wel eens gezegd worden.
ik ook niet, maar dat komt grotendeels omdat ik bij het verhuizen wel degelijk gelet heb op de wijksamenstelling. Ik woon dus lekker in een buurt met weinig marrokanen, en degene die er wonen passen zich veel beter aan als degene in de wijk waar ik in mijn studententijd woonde. Maar in die wijk woonden er ook veel meer, die hadden dus een vrij grote invloed op elkaar. genoeg nare ervaringen gehad daar.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:43 schreef SpecialK het volgende:
Ik geloof er best wel in dat deze groepen uiteindelijk zullen bijtrekken maar niet als we pappen en nathouden zoals de TS dorstig lijkt te geilneven.
Sowieso moet immigratie vanuit moslimslanden naar nagenoeg 0. Daarnaast moeten seculiere stemmen in deze gemeenschappen ondersteund worden. Ook zou een spreidingsbeleid kunnen werken maar dat interfereert weer met vrije wil .. ik ben er niet happig op maar ik kan niks anders bedenken voor plekken zoals Slotermeer waar het gewoon een enclave is geworden.
Deze mensen zullen gewoon grote delen van hun hyperconservatieve waarden en achtergrond los moeten laten voordat de rest van de samenleving hen volledig zal accepteren en dat is een pijnlijk en langdurend proces wat spant over soms wel 10-tallen generaties.
Ik quote inderdaad de cijfers die laten zien dat er belangrijke verbeteringen optreden. Dat jij dat gaat ontkennen is logisch want jij wilt alleen maar kankeren en haten en je bent niet geinteresseerd in verbeteringen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jij begint hier meteen te roeptoeteren over boosmeneertjes en "schelden en haten", wat verwacht je dan van mij? Je komt meteen met gestrekt been het topic in en alles is natuurlijk onzin .
Die zogenaamde cijfers neem ik niet serieus, waar zijn de bronnen behalve de uitspraak van Jetten? 1 op de 3 gaat inmiddels naar havo of vwo, en hoeveel daarvan hebben dat te danken aan hun afkomst en krijgen een voorkeurspositie zoals dat blijkbaar overal al in deze samenleving gebeurd? Hoeveel van die 1 op de 3 zijn marokkaanse jongens, de grootste probleemgroep van dit land?
Alleen jammer dat je dat stukje over minder criminaliteit weglaat, want dan kon ik weer mooi counteren met het feit dat 3e generatie marokkanen onder "Nederlanders" wordt geschaard, en het feitje dat de overgrote meerderheid van de aangiftes op de plank blijft liggen, mits er al aangifte wordt gedaan.
Ik geloof er werkelijk niets van, en dat handjevol marokkanen wat we op TV hebben zien integreren, of die 2 excuus marokkanen wat ieder links persoon kent weegt niet op voor de inmiddels honderden criminele klootzakken die ik alleen al kan aanwijzen, groepen waarbij ik de aantallen alleen maar zie toenemen en dat ook alleen nog maar in mijn "wereld/buurt".
Die zogenaamde positieve cijfers neem ik niet serieus, de laatste jaren genoeg voorbeelden geweest waarom wij ze niet serieus hoeven te nemen. En misschien is het wederom die onderbuik die praat, maar ja ik luister er graag naar vooral om die onderbuik de laatste 20 jaar al in meer dan 99% van de gevallen gelijk heeft gehad.
Ho wacht eens even, gelijk de cijfers dat de criminaliteit daalt in het land?quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik quote inderdaad de cijfers die laten zien dat er belangrijke verbeteringen optreden. Dat jij dat gaat ontkennen is logisch want jij wilt alleen maar kankeren en haten en je bent niet geinteresseerd in verbeteringen.
QFT, als we toen hadden geweten wat we nu weten waren we er nooit aan begonnen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:16 schreef Sicstus het volgende:
Gastarbeiders uit moslimlanden halen is wat mij betreft de grootste beleidsfout van NL van de 20e eeuw. Maarja, dat is met de kennis van nu.
Dat was ironisch bedoeld. Aangezien speknek uit de hoek komt die graag mensen met een licht kritische mening op niet-nederlandse culturele aspecten wegzet als racisten (speknek zelf niet per se maar wel zijn kornuiten)quote:
Oh oké.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld. Aangezien speknek uit de hoek komt die graag mensen met een licht kritische mening op niet-nederlandse culturele aspecten wegzet als racisten (speknek zelf niet per se maar wel zijn kornuiten)
Ik gok dat bepaalde mensen met bepaalde meningen niet zelf in een buurt wonen met een hoog gehalte Turken en Marokkanen en graag vanuit hun huisje in wassenaar pronouncements maken over wat volgens hun die dag de realiteit is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:34 schreef de_boswachter het volgende:
Rob Jetten staat heel ver van de realiteit, man man man.
Ik geloof het eerlijk gezegd ook niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Goh, blijkbaar mogen deelsuccessen ook niet meer benoemd worden zonder dat de xenofobische brigade begint te huilen.
Je zou denken dat het toch niet zo heel lastig is om te erkennen dat er op bepaalde vlakken vooruitgang geboekt wordt, maar die op andere vlakken nog flink achter blijft. Maar ja ...
Nee, het is allemaal 'Ik geloof de cijfers niet meer hoor!' en 'Ja maar die criminaliteitscijfers dan?!' in dezelfde post.
Natuurlijk niet. Het past niet in hun politieke straatje dus moet het van het boreale politburo de kop in worden gedrukt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Goh, blijkbaar mogen deelsuccessen ook niet meer benoemd worden zonder dat de xenofobische brigade begint te huilen.
Je zou denken dat het toch niet zo heel lastig is om te erkennen dat er op bepaalde vlakken vooruitgang geboekt wordt, maar die op andere vlakken nog flink achter blijft. Maar ja ...
Nee, het is allemaal 'Ik geloof de cijfers niet meer hoor!' en 'Ja maar die criminaliteitscijfers dan?!' in dezelfde post.
Dat geldt voor Yasser Klaver net zo, deze twee ventjes hebben geen enkel benul, zijn zojuist de kleuterklas ontgroeid.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:34 schreef de_boswachter het volgende:
Rob Jetten staat heel ver van de realiteit, man man man.
Mark was toch ook niet veel ouder en ook geen levens ervaring neem ik aan toch?quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat geldt voor Yasser Klaver net zo, deze twee ventjes hebben geen enkel benul, zijn zojuist de kleuterklas ontgroeid.
Dat mensen er überhaupt op stemmen, onbegrijpelijk.
Marks moeder doet nog steeds zijn was....quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mark was toch ook niet veel ouder en ook geen levens ervaring neem ik aan toch?
Puzzelwoord: Koetjong.
Er zit een enorm verschil tussen kritisch naar statistiek kijken, en verkondigen dat je 'het allemaal toch niet gelooft (behalve als de cijfers ondersteunen wat je zelf denkt te zien)'.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik geloof het eerlijk gezegd ook niet.
Doet er niet toe deze is wel glad, echter als deze glad is dan moet ik aalglad zijn!quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Marks moeder doet nog steeds zijn was....
Als iemand als Rob Jetten, nota bene een parlementariër, mij met zo'n hoofd aan blijft kijken en op een normale vraag tot vier keer toe een volkomen onzinnig en ontwijkend antwoord geeft dan krijgt ie van mij een kopstoot, dat pik ik domweg niet van een dildo.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doet er niet toe deze is wel glad, echter als deze glad is dan moet ik aalglad zijn!
quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder Marokkanen duurt Opsporing Verzocht maar 3 minuten
Mooi woord.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Je hebt een zeer negatieve beeld over Marokkanen. Je ziet ze bijna als een apocalyptisch volk van bijbelse proporties.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jij begint hier meteen te roeptoeteren over boosmeneertjes en "schelden en haten", wat verwacht je dan van mij? Je komt meteen met gestrekt been het topic in en alles is natuurlijk onzin .
Die zogenaamde cijfers neem ik niet serieus, waar zijn de bronnen behalve de uitspraak van Jetten? 1 op de 3 gaat inmiddels naar havo of vwo, en hoeveel daarvan hebben dat te danken aan hun afkomst en krijgen een voorkeurspositie zoals dat blijkbaar overal al in deze samenleving gebeurd? Hoeveel van die 1 op de 3 zijn marokkaanse jongens, de grootste probleemgroep van dit land?
Alleen jammer dat je dat stukje over minder criminaliteit weglaat, want dan kon ik weer mooi counteren met het feit dat 3e generatie marokkanen onder "Nederlanders" wordt geschaard, en het feitje dat de overgrote meerderheid van de aangiftes op de plank blijft liggen, mits er al aangifte wordt gedaan.
Ik geloof er werkelijk niets van, en dat handjevol marokkanen wat we op TV hebben zien integreren, of die 2 excuus marokkanen wat ieder links persoon kent weegt niet op voor de inmiddels honderden criminele klootzakken die ik alleen al kan aanwijzen, groepen waarbij ik de aantallen alleen maar zie toenemen en dat ook alleen nog maar in mijn "wereld/buurt".
Die zogenaamde positieve cijfers neem ik niet serieus, de laatste jaren genoeg voorbeelden geweest waarom wij ze niet serieus hoeven te nemen. En misschien is het wederom die onderbuik die praat, maar ja ik luister er graag naar vooral om die onderbuik de laatste 20 jaar al in meer dan 99% van de gevallen gelijk heeft gehad.
Nee je begrijpt het een beetje verkeerd. Dit is geen deel succes. Dit is meer een bericht in de trant: "Nou hee ik ben alleen aangerand en niet verkracht toppie dat gaat de goede kant op met de integratie!!!! "quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Oh jawel hoor. We weten het nu toch ook, en ze komen nog altijd makkelijk binnen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
QFT, als we toen hadden geweten wat we nu weten waren we er nooit aan begonnen.
Hoe lang blijven deze mensen nog Marokkanen genoemd worden?quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ondanks permanente discriminatie, racisme, overheidssegregatie en neoliberalisme (ondanks VVD66 beleid) doen Marokkanen het steeds beter.
Dus enige positieve geluiden mogen niet benoemd worden? Het mogen alleen negatieve cijfers zijn?quote:
Als je de hele integratie van Marokkanen tot een doorslaand succes verklaart dan erken je niet dat die op veel vlakken nog flink achterblijft. Al duidt 'achterblijven' op een zeker ongefundeerd optimisme dat dat nog wel bij zal trekken, terwijl de laatste generatie voor een belangrijk deel geloviger en conservatiever word.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Je mag van mij alles benoemen, de vraag is wat de waarheid is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus enige positieve geluiden mogen niet benoemd worden? Het mogen alleen negatieve cijfers zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
.. maar dankzij de Marokkanen hebben we juist een grote stap vooruit gezet!quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien. Waarom praten ze Marokkaans en gedragen ze zich als Marokkanen als ze al 2 generaties in NL zijn en eigenlijk dus gewoon Nederlander zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe lang blijven deze mensen nog Marokkanen genoemd worden?
Al 2 generaties zijn in Nederland geboren.
Het is een gimmick geworden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:23 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien. Waarom praten ze Marokkaans en gedragen ze zich als Marokkanen als ze al 2 generaties in NL zijn en eigenlijk dus gewoon Nederlander zijn.
Geboorteplaats van je ouders is belangrijker dan je eigen geboorteland?
Die woorden neem ik niet in de mond, maar die zijn van exact hetzelfde niveau als de tekst van Jetten en in de tt "doorslaand succes", beiden argumenten zwaar overdreven dus. En toch val jij niet over het argument wat gegeven wordt in de bron maar wel het verzonnen argument waarmee jij mij probeert te associëren en waar niemand het over heeft.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:08 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Je hebt een zeer negatieve beeld over Marokkanen. Je ziet ze bijna als een apocalyptisch volk van bijbelse proporties.
Ik houd niet zo van "ze" maar goed, "ze" spreken gewoon accentloos Nederlands, of met Amsterdams accent of met zachte G al naar gelang waar ze geboren zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:23 schreef Redbullkid het volgende:
Je kan het ook omdraaien. Waarom praten ze Marokkaans en gedragen ze zich als Marokkanen als ze al 2 generaties in NL zijn en eigenlijk dus gewoon Nederlander zijn.
Marokkanen zijn heer en meester in groene energie.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:39 schreef Toefjes het volgende:
Maar het lukt niet.
Mja je kan naar twee kanten doorslaan. Benoem het gewoon zoals het is, meisje doen het beter op school maar ze doen het nog steeds veel te goed in de criminaliteit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Maar het is weer duidelijk. Als populisten het voor het zeggen krijgen is iets positiefs zeggen over Marokkanen verboden. Alles met betrekking tot Marokkanen moet negatief worden benaderd en iets dat op positieve ontwikkelingen kan wijzen moet het zwijgen worden opgelegd.
Geen Marokkaanse Nederlander verwacht ik.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:37 schreef p078 het volgende:
[..]
Marokkanen zijn heer en meester in groene energie.
[ afbeelding ]
De Masen R&D is een van de beste ter wereld: May 16 (Renewables Now) - The Moroccan Agency for Sustainable Energy (Masen) will be joining the board of directors of Cleanergy AB to help the Sweden-based firm advance its concentrated solar power (CSP) and storage technology.
https://renewablesnow.com(...)age-research-612862/
Wie denk je dat het getallensysteem dat wij in Nederland gebruiken hebben uitgevonden?
Ik wil best iets positiefs zeggen, maar ik kan met de beste wil van de wereld niks verzinnen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Maar het is weer duidelijk. Als populisten het voor het zeggen krijgen is iets positiefs zeggen over Marokkanen verboden. Alles met betrekking tot Marokkanen moet negatief worden benaderd en iets dat op positieve ontwikkelingen kan wijzen moet het zwijgen worden opgelegd.
Dus we moeten al zover terug in de tijd om iets positiefs te vinden dat je het getallensysteem erbij haalt?quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:37 schreef p078 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De Masen R&D is een van de beste ter wereld: May 16 (Renewables Now) - The Moroccan Agency for Sustainable Energy (Masen) will be joining the board of directors of Cleanergy AB to help the Sweden-based firm advance its concentrated solar power (CSP) and storage technology.
Wie denk je dat het getallensysteem dat wij in Nederland gebruiken hebben uitgevonden?
Kun jij ook iets anders dan alleen maar met de termen "populisten", "boosmeneertjes" en "haat" strooien in dit soort topics? Werkelijk 0,0 bijdragen behalve je duidelijke afkeer kenbaar maken tegenover mensen die een andere mening hebben en die mening ook nog onderbouwen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Een Zweeds bedrijf dus op Marokkaanse grond. Indrukwekkend hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:37 schreef p078 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Indiërs (uit Indië niet Indonesiëquote:Wie denk je dat het getallensysteem dat wij in Nederland gebruiken hebben uitgevonden?
Daar zijn we nu nog steeds dankbaar voor.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus we moeten al zover terug in de tijd om iets positiefs te vinden dat je het getallensysteem erbij haalt?
Die opener.quote:Ondanks permanente discriminatie, racisme, overheidssegregatie en neoliberalisme (ondanks VVD66 beleid) doen Marokkanen het steeds beter
Ja reed laatst door Staphorst, daar vlogen de keien. Kon er achteraf een hunebed van bouwen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat allemaal op een rapper tempo dan de SGPers waar de borealen zo graag tegenaan schuren. SGPers grijpen na drie eeuwen nog steeds naar stenen wanneer je op zondag door de straat rijdt..
Complete kolder.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat allemaal op een rapper tempo dan de SGPers waar de borealen zo graag tegenaan schuren. SGPers grijpen na drie eeuwen nog steeds naar stenen wanneer je op zondag door de straat rijdt.
Integratie gaat nu eenmaal een stuk sneller in pappen en nathouden samenlevingen (Canada) dan in redneck oorden (de VS).
Verboden inderdaad, godverdomme! We gaan alles straks verbieden als Thierry president is!quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Als Rob Jetten nu nog iets zegt stop ik met luisteren, zijn spreektijd heeft ie toen al bij Frits Wester verbruid.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Die opener.Iemand leeft echt in een alternatieve realiteit.
Ja dat zal Rob Jetten echt zo gezegd hebben.
Ach, anders hadden we wel een ander getallensysteem gehad en hadden we niet beter geweten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:43 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daar zijn we nu nog steeds dankbaar voor.
Als argumenten lastig te vinden zijn gaat men dieper graven.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, anders hadden we wel een ander getallensysteem gehad en hadden we niet beter geweten.
Verder heeft het ook niks te maken met Marokkanen van nu in Nederland.
Dit idd. Ik stem D66 maar dit is echt een onnodig propaganda stuk. Het gaat iets beter maar om nu hosanna te gaan zingen. Ze doen het tov alle andere groepen nog steeds bar slecht.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:16 schreef speknek het volgende:
Een doorslaand succes zou ik het niet noemen en is een goede manier om niet serieus genomen te worden, maar het is goed om te horen dat ze in de lift zitten.
Zeg dat maar tegen de poster van die argumentenquote:Op woensdag 15 mei 2019 14:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als argumenten lastig te vinden zijn gaat men dieper graven.
Masen R&D is een van de pioniers op het gebied van groene energie.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een Zweeds bedrijf dus op Marokkaanse grond. Indrukwekkend hoor.
[..]
Indiërs (uit Indië niet Indonesië).
Ik neem aan dat deze 2 wapenfeitjes positief zouden moeten reflecteren op de Marokkaanse gemeenschap in Nederland... op een of andere manier? Ok.
Het eerste is wel een beetje overdreven.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bron?quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:57 schreef p078 het volgende:
[..]
Masen R&D is een van de pioniers op het gebied van groene energie.
Wiskunde is een onderwerp waar jij zo te zien geen kaas van hebt gegeten.
Volgens de NASA is het huidige getallenstelsel toch echt in Noord-Afrika ontworpen. Vandaar dat een krater op de maan naar een Noord-Afrikaan is vernoemd.
[ afbeelding ]
Je moet je ogen eens nakijken. Indische cijfers zijn totaal anders dan West Arabische cijfers. Noord Afrikaanse berbers gebruiken deze cijfers al duizenden jaren voor de Indiers.
[ afbeelding ]
Op de lange termijn heeft het blijkbaar weinig opgeleverd, anders kwamen ze niet 'massaal' deze kant op, 'om te werken'.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:57 schreef p078 het volgende:
[..]
Volgens de NASA is het huidige getallenstelsel toch echt in Noord-Afrika ontworpen. Vandaar dat een krater op de maan naar een Noord-Afrikaan is vernoemd.
[ afbeelding ]
Je moet je ogen eens nakijken. Indische cijfers zijn totaal anders dan West Arabische cijfers. Noord Afrikaanse berbers gebruiken deze cijfers al duizenden jaren voor de Indiers.
[ afbeelding ]
Het is geen mening en er is al helemaal geen onderbouwing.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kun jij ook iets anders dan alleen maar met de termen "populisten", "boosmeneertjes" en "haat" strooien in dit soort topics? Werkelijk 0,0 bijdragen behalve je duidelijke afkeer kenbaar maken tegenover mensen die een andere mening hebben en die mening ook nog onderbouwen.
Hier een hele mooie, al honderden keren discussie over geweest:
'Vijf keer zoveel misdrijven als uit officiële cijfers blijkt'
Als al blijkt dat van die ongeregistreerde misdaden 1% marokkanen bij betrokken zijn geweest dan barst die bubbel van Jetten en zijn oogklepvolgers al meteen. Maar ja, wat is de kans het is niet alsof ze nu al bij meer dan 50% van de criminaliteit betrokken zijn. En dat is maar één voorbeeld van hoe de politiek en de registratie bureaus's omgaan met cijfertjes in dit land.
De populisten zijn de mensen die zulke leugens verkondigingen, gevolgd door het oogklepvolk wat er met hun domme poten intrappen. Nu 1 op de 3 naar het HBO, vroeger minder. Natuurlijk totaal geen rekening houdend dat alle standaarden omlaag moesten, dat er veel positieve discriminatie is en misschien nog wel de belangrijkste, wat is de verhouding nu? We hebben dubbel zoveel marokkanen in Nederland gekregen, zijn alle positieve cijfers ook verdubbeld of zijn die marges stukken lager?
Over enkele weken weer een artikel die dit verhaal zwaar ontkracht en dan komen we niet verder dan pagina 2 want Hexagon, probeer en de andere roeptoeters zie je dan weer nergens, zoals keer op keer op keer op keer.
Het is een beetje wrang omdat het aantal vermeldingen van misdaad niet hoog is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is geen mening en er is al helemaal geen onderbouwing.
Er worden wat positieve cijfers gepresenteerd over onderwijs en arbeidsdeelname van Marokkanen. Dan zou ik zeggen "Het lijkt beter te gaan maar we hebben nog veel te winnen want er is nog veel criminaliteit in die groep".
Maar jij roept "Iets positiefs over Marokkanen, dat moet wel onwaar zijn!!" Terwijl nergens ook maar een onderbouwing komt waarom dat onwaar zou zijn.
Dat is gewoon haat zaaien te noemen. Je bent immers doelbewust positieve cijfers aan het ontkennen.
En dat baseer je volgens op niets.
Cijfers? Welke cijfers? Ik zie opmerkingen van Jetten, maar echte cijfers die onderbouwd worden met een onderzoek en bron zie ik nergens? Zijn dat dezelfde mensen die al jaren berekenen dat we er op vooruit gaan? Of die al jaren roepen dat de criminaliteit daalt? Genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat de zogenaamde cijfers die onze politiek hanteert nooit klopt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er worden wat positieve cijfers gepresenteerd over onderwijs en arbeidsdeelname van Marokkanen. Dan zou ik zeggen "Het lijkt beter te gaan maar we hebben nog veel te winnen want er is nog veel criminaliteit in die groep".
Maar jij roept "Iets positiefs over Marokkanen, dat moet wel onwaar zijn!!" Terwijl nergens ook maar een onderbouwing komt waarom dat onwaar zou zijn.
Dat is gewoon haat zaaien te noemen. Je bent immers doelbewust positieve cijfers aan het ontkennen.
Niemand ontkent hier in het topic dat er veel te veel Marokkanen het foute pad op gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:07 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Het is een beetje wrang omdat het aantal vermeldingen van misdaad niet hoog is.
Niet dat alleen Marokkanen misdaad plegen maar toch...
CBS onderzoekt dat gewoonquote:Op woensdag 15 mei 2019 15:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Cijfers? Welke cijfers? Ik zie opmerkingen van Jetten, maar echte cijfers die onderbouwd worden met een onderzoek en bron zie ik nergens? Zijn dat dezelfde mensen die al jaren berekenen dat we er op vooruit gaan? Of die al jaren roepen dat de criminaliteit daalt? Genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat de zogenaamde cijfers die onze politiek hanteert nooit klopt.
Als cijfers dat zeggen is dat zo.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand ontkent hier in het topic dat er veel te veel Marokkanen het foute pad op gaan.
Het gaat erom dat mensen hier ontkennen dat een groeiende groep Marokkanen het goede pad op gaat. Als je dat gewoon niet wenst te horen dan heb je gewoon een hekel aan het volk an sich.
En dat zeggen zequote:Op woensdag 15 mei 2019 15:14 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als cijfers dat zeggen is dat zo.
Ja het kan zeker beter, zie de link in de openingspost (met de gebruikelijke landen boven ons), en D66 met hun neoliberale woningmarkt beleid en leenstelsel in onderwijs is daar zelf debet aan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Ik stem D66 maar dit is echt een onnodig propaganda stuk. Het gaat iets beter maar om nu hosanna te gaan zingen. Ze doen het tov alle andere groepen nog steeds bar slecht.
De DDR was inderdaad een erg goed land om in te wonenquote:Op woensdag 15 mei 2019 15:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja het kan zeker beter, zie de link in de openingspost (met de gebruikelijke landen boven ons), en D66 met hun neoliberale woningmarkt beleid en leenstelsel in onderwijs is daar zelf debet aan.
Nee, de ddr was niet een land die boven ons stond.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:21 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
De DDR was inderdaad een erg goed land om in te wonen![]()
Kan je nu echt niets anders dan ieder partij afkraken die tenminste wel een soort van visie heeft ?
Maar alleen die visie heb je natuurlijk niet zo veel.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, de ddr was niet een land die boven ons stond.
Ja, ik waardeer partijen met visie. Dus niet D66 dan hé?
Bullshit artistry is wel een nieuwe kunstvorm voor je zo te zien.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:57 schreef p078 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je het artikel wel gelezen, dit staat er ook in:quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
CBS onderzoekt dat gewoon
https://wnl.tv/2018/11/21(...)et-hogere-opleiding/
Maar jij wil het niet weten want over Marokkanen mogen alleen negatieve berichten worden verteld
Dus de standaard is veranderd en dat betekend dus dat Marokkanen het beter doen? Daarbij 20% meer in 12 jaar tijd, hoeveel Marokkanen zijn er in 12 jaar tijd erbij gekomen? Is die groep met 20% gegroeid of met 80% zodat dit aantal ook gewoon weer een lachertje is?quote:Het CBS vermoedt dat dit komt doordat het advies voor kinderen sinds een tijdje vooral wordt bepaald door de cito-score: als een leraar een lager advies geeft, kan een kind door een hogere score alsnog naar een hoger opleidingsniveau.
Dat was een prima kabinet die de crisis beter aan pakte dan wat er na kwam.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:29 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar alleen die visie heb je natuurlijk niet zo veel.
Je hebt ook realisme nodig.
Ik ben voor een middenkoers
iets van CU-PvdA-CDA-
Toch wel de Turkse vlag mag ik hopen?quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Als het idd. beter gaat met de Marokkanen hang ik de vlag uit.
Vervelende feiten toch altijd.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen, dit staat er ook in:
[..]
Dus de standaard is veranderd en dat betekend dus dat Marokkanen het beter doen? Daarbij 20% meer in 12 jaar tijd, hoeveel Marokkanen zijn er in 12 jaar tijd erbij gekomen? Is die groep met 20% gegroeid of met 80% zodat dit aantal ook gewoon weer een lachertje is?
Als ik in de CBS bron kijk zie ik dat vanaf 1 januari 2015 het aandeel marokkanen (berekend tot 2018) al 16% gestegen is, dat is op basis van 3 jaar, nog niet eens die 9 jaar ervoor meegerekend. Dus die groep kan zo'n 64% gegroeid zijn en maar 20% in de positieve statistieken, en mensen zoals Rob Jetten en jij in zijn kielzog lopen er mee te koop en zeiken alles en iedereen af die wat verder kijkt dan wat de politiek of media ons voorschotelt.
Is het nu zo moeilijk om een klein beetje zelf na te denken, niet meteen in de verdedigingsmodus schieten zodra het gaat over marokkanen? Mensen mogen wel degelijk positieve zaken over marokkanen vermelden, maar het probleem is dat het merendeel leugens zijn of gemanipuleerde cijfers die "verteld" worden en mensen die dat onderuit halen zijn dan opeens het probleem?
Maar ik kan je die CBS bron wel aanbevelen als je graag wilt zien dat marokkanen het goed doen in de statistieken, wel even bij het kopje criminaliteit kijken.
Nee jij loopt je in allerlei bochten te draaien om te kunnen beweren dat het leugens zijn. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en geen enkel onderzoek dat je beweringen onderbouwt. Maar je ziet het liever zo aangezien er over Marokkanen blijkbaar geen positief nieuws mag zijn van jou.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen, dit staat er ook in:
[..]
Dus de standaard is veranderd en dat betekend dus dat Marokkanen het beter doen? Daarbij 20% meer in 12 jaar tijd, hoeveel Marokkanen zijn er in 12 jaar tijd erbij gekomen? Is die groep met 20% gegroeid of met 80% zodat dit aantal ook gewoon weer een lachertje is?
Als ik in de CBS bron kijk zie ik dat vanaf 1 januari 2015 het aandeel marokkanen (berekend tot 2018) al 16% gestegen is, dat is op basis van 3 jaar, nog niet eens die 9 jaar ervoor meegerekend. Dus die groep kan zo'n 64% gegroeid zijn en maar 20% in de positieve statistieken, en mensen zoals Rob Jetten en jij in zijn kielzog lopen er mee te koop en zeiken alles en iedereen af die wat verder kijkt dan wat de politiek of media ons voorschotelt.
Is het nu zo moeilijk om een klein beetje zelf na te denken, niet meteen in de verdedigingsmodus schieten zodra het gaat over marokkanen? Mensen mogen wel degelijk positieve zaken over marokkanen vermelden, maar het probleem is dat het merendeel leugens zijn of gemanipuleerde cijfers die "verteld" worden en mensen die dat onderuit halen zijn dan opeens het probleem?
Maar ik kan je die CBS bron wel aanbevelen als je graag wilt zien dat marokkanen het goed doen in de statistieken, wel even bij het kopje criminaliteit kijken.
Ongelooflijk, alsof je tegen een muur praat of een linkse buikspreekpopquote:Op woensdag 15 mei 2019 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij loopt je in allerlei bochten te draaien om te kunnen beweren dat het leugens zijn. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en geen enkel onderzoek dat je beweringen onderbouwt. Maar je ziet het liever zo aangezien er over Marokkanen blijkbaar geen positief nieuws mag zijn van jou.
Feit is gewoon dat meer Marokkanen naar onderwijs van hoger niveau gaan. Wat op lange termijn ook weer uitdraait op minder probleemgevallen. En 20% is 20% van alle Marokkanen. Of dat er nou honderd zijn of een miljoen.
En dat over die criminaliteit haal je er steeds maar weer bij maar er is niemand die het ontkent. De enige die feiten aan het ontkennen is ben jij.
Je hebt werkelijk geen idee waar ik het over heb. Marokko is 1 van de wererldleiders van groene energie:quote:
Ik ga met deze helemaal geen gesprek aan, zo belangrijk vind ik die niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:56 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als iemand als Rob Jetten, nota bene een parlementariër, mij met zo'n hoofd aan blijft kijken en op een normale vraag tot vier keer toe een volkomen onzinnig en ontwijkend antwoord geeft dan krijgt ie van mij een kopstoot, dat pik ik domweg niet van een dildo.
Geen woorden maar daden dat zie ik liever praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:29 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Maar alleen die visie heb je natuurlijk niet zo veel.
Je hebt ook realisme nodig.
Ik ben voor een middenkoers
iets van CU-PvdA-CDA-
Zouden ze op het D66-partijkantoor spiegels hebben?quote:De bestuurders die destijds kozen voor laissez faire integratie hebben eigenlijk een politieke misdaad begaan.
Nou vertel eens. Waar haal jij die wijsheid vandaan dan? Ik heb in ieder geval nog een instituut met rekenaars achter me. Jij komt hier vooral met je bedenksels.quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ongelooflijk, alsof je tegen een muur praat of een linkse buikspreekpop![]()
Zojuist je hele bron onderuit gehaald en nog begin jij weer met "feit is", ik dacht dat "niet rechtse mensen" zo slim waren, dat ze zo hoogopgeleid waren en het meestal beter weten. Het zijn in mijn ogen een stelletje lemmings die blind en doofstom achter hun politieke leiders aanlopen en blind geloven wat ze op die beeldbuis zien, totaal geen vermogen om ook maar een heel klein beetje zelf na te denken.
Blijf maar lekker in die bubbel zitten.
Want Jetten en Paternotte waren voor hun geboorte al verantwoordelijk voor de migrantenpolitiek?quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
Helemaal hilarisch wordt het wanneer Jetten en Paternotte ook nog dit schrijven:
[..]
Zouden ze op het D66-partijkantoor spiegels hebben?
Door te roepen dat de integratie van Marokkanen (nu zijn het weer in één keer Marokkanenquote:Op woensdag 15 mei 2019 15:05 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad ja. Maar gegarandeerd vaker van familie en vrienden, dan anders. Met hun dubbele paspoorten. Mooi voorbeeld zijn de voetballertjes; verkiezen Marokko boven Nederland. Een grotere schande dan te horen krijgen dat jij jouw eigen afkomst verloochend, en daarmee lekker aan het verkazen bent, bestaat er zowat niet.quote:...hoorden kinderen met Marokkaanse wortels vaak genoeg dat dit niet hun land is.
D66 doet al decennialang niks anders dan kiezen voor fluwelen handschoenen en zaken op z'n beloop laten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want Jetten en Paternotte waren voor hun geboorte al verantwoordelijk voor de migrantenpolitiek?
Doorslaand succes is wel een wat ongelukkig gekozen woord. Maar verder staan er gewoon zeer positieve ontwikkelingen in het bericht. Betere schoolresultaten en minder bijstandstrekkers. Dat is beide een belangrijk fundament voor minder criminaliteit en meer vermenging.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Door te roepen dat de integratie van Marokkanen (nu zijn het weer in één keer Marokkanen) een ''doorslaand succes'' is, ben je lekker bezig met het ontkennen van de negatieve cijfers, geheel volgens het Marrakesh pact. Cijfers die overigens boekdelen spreken, en kritisch tegen het licht gehouden dienen te worden.
Verder is dit stukje stuitende naïviteit een mooi voorbeeld van make believe. Het gaat alleen maar over cijfers op school, maar nergens over de verkazings fobie, waaruit blijkt dat de tekstschrijvers zich maar weinig bewust zijn van de onderliggende conflicterende waarden van beide culturen. Tekenend is dit stukje;
[..]
Inderdaad ja. Maar gegarandeerd vaker van familie en vrienden, dan anders. Met hun dubbele paspoorten. Mooi voorbeeld zijn de voetballertjes; verkiezen Marokko boven Nederland. Een grotere schande dan te horen krijgen dat jij jouw eigen afkomst verloochend, en daarmee lekker aan het verkazen bent, bestaat er zowat niet.
Relatief oververtegenwoordigd in de criminele speeltuin (de mocro maffia is een begrip op zich geworden), en met dank aan een heerszuchtige en intolerante ideologie, schadelijke integratie bedrijvend, maar we hebben het over hogere scholings cijfers. alsof we niet wisten dat er onder Marokkanen ook tal van slimme koppen zitten. Het is een belediging op zich.
Met je ''doorslaand succes''.
Serieus, mensen die zo'n partij leider nog serieus nemen...![]()
Je zegt het zelf.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doorslaand succes is wel een wat ongelukkig gekozen woord. Maar verder staan er gewoon zeer positieve ontwikkelingen in het bericht. Betere schoolresultaten en minder bijstandstrekkers. Dat is beide een belangrijk fundament voor minder criminaliteit en meer vermenging.
Maar kennelijk zijn succesvolle Marokkanen ook niet gewenst hier.
En als voor een ander voetbalelftal spelen kwalijk is dan kunnen we het ook eens gaan hebben over al die Nederlanders die bij niet-Nederlandse clubs spelen voor de centen.
Wat hebben twee vertegenwoordigers van nu daar precies mee te schaften?quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
D66 doet al decennialang niks anders dan kiezen voor fluwelen handschoenen en zaken op z'n beloop laten.
De gehele politiek is voor alles verantwoordelijk, ze kregen immers hun stem van het volk, ze zitten er bij de gratie van de burger, als die niet stemmen kunnen ze met hun voetjes hoog op de tafel liggen thuis.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want Jetten en Paternotte waren voor hun geboorte al verantwoordelijk voor de migrantenpolitiek?
Als je niet verder komt dan dat vage gebrabbel steeds houd dan gewoon opquote:Op woensdag 15 mei 2019 17:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
De gehele politiek is voor alles verantwoordelijk, ze kregen immers hun stem van het volk, ze zitten er bij de gratie van de burger, als die niet stemmen kunnen ze met hun voetjes hoog op de tafel liggen thuis.
Echter in de politiek is er ook een opperhoofd, die heeft alles in goede banen te leiden, en moet ten alle tijde het overzicht hebben. Als men dan al een land wil lijden als een bedrijf, dan laat ook de bedrijfsregels gelden.
Wou je het afstrijden dan?quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je niet verder komt dan dat vage gebrabbel steeds houd dan gewoon op
Jawel, maar maak het plaatje niet mooier dan het is, de feiten zijn de keerzijde, en daar word je bepaald niet vrolijk van.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarja op de rest wordt natuurlijk niet ingegaan
Zonder de goede berichten teniet te willen doen is 20% meer niet 20% van de Marokkanen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij loopt je in allerlei bochten te draaien om te kunnen beweren dat het leugens zijn. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en geen enkel onderzoek dat je beweringen onderbouwt. Maar je ziet het liever zo aangezien er over Marokkanen blijkbaar geen positief nieuws mag zijn van jou.
Feit is gewoon dat meer Marokkanen naar onderwijs van hoger niveau gaan. Wat op lange termijn ook weer uitdraait op minder probleemgevallen. En 20% is 20% van alle Marokkanen. Of dat er nou honderd zijn of een miljoen.
En dat over die criminaliteit haal je er steeds maar weer bij maar er is niemand die het ontkent. De enige die feiten aan het ontkennen is ben jij.
Twee decennia lang moskeeën bouwen en gratis kickbokslessen geven heeft de zaak ook geen goed gedaan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
maar twee decennia aan moslimpje pesten heeft de zaak geen goed gedaan.
Maar volgens het bericht is het nu 33%quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zonder de goede berichten teniet te willen doen is 20% meer niet 20% van de Marokkanen.
Als in de oude situatie 10% van de Marokkanen naar hoger onderwijs gaat betekent 20% stijging dus dat nu 12% naar hoger onderwijs gaat.
Het percentage an sich zegt niet zoveel dus
Niet volgens het bericht waar jij naar linkt. Daar staat alleen dat het 20% gestegen is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar volgens het bericht is het nu 33%
Ik had nog nooit van die gast gehoord, alsof ie uit een doosje kwam na Pechthold.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:28 schreef john2406 het volgende:
Sterker nog hoeveel voorkeurs stemmen had Jetten?
Vanwaar komt die opeens naar de voorgrond?
Dit heb ik nooit kunnen rijmen, met welk doel?quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Twee decennia lang moskeeën bouwen en gratis kickbokslessen geven heeft de zaak ook geen goed gedaan.
Dan hier een anderequote:Op woensdag 15 mei 2019 17:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet volgens het bericht waar jij naar linkt. Daar staat alleen dat het 20% gestegen is.
Ik bedoelde eigenlijk Marokkaans praten en zichzelf Marokkaans noemen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van "ze" maar goed, "ze" spreken gewoon accentloos Nederlands, of met Amsterdams accent of met zachte G al naar gelang waar ze geboren zijn.
Hoe gedraag je je als een Marokkaan dan?
https://www.at5.nl/artike(...)13-al-vrouw-in-noordquote:Op woensdag 15 mei 2019 17:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan hier een andere
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Nou dat is dan erg prettig. Al vraag ik me af of je na 3 a 4 generaties daar blij mee moet zijn. Maar een stijging is altijd positief uiteraard.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan hier een andere
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Oh jeetje, succesvolle Marokkanen dat mag niet!!! Snel weer even wat nare berichtjes opzoeken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:43 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)13-al-vrouw-in-noord
Hier nog een.
Opzoeken?quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh jeetje, succesvolle Marokkanen dat mag niet!!! Snel weer even wat nare berichtjes opzoeken.
Ja en nu? Maakt die gast de geschetste ontwikkeling ineens onwaar?quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Opzoeken?
Het is een bericht van vandaag dat ik prompt las.
Als er hier iemand is die aan het zoeken is naar positieve berichten ben jij het wel, ik sla gewoon willekeurig een 'krant' van vandaag open.
Nee het rijmt met wat er in de OP staat, nou ja in het artikel waarnaar de OP linkt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en nu? Maakt die gast de geschetste ontwikkeling ineens onwaar?
A zo of dat was zijn naam ik was hem al vergeten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van die gast gehoord, alsof ie uit een doosje kwam na Pechthold.
Wat?quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:14 schreef hugecooll het volgende:
Hoe is dat eigenlijk verdeeld tussen Marokkaanse jongens en meisjes?
quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus we moeten al zover terug in de tijd om iets positiefs te vinden dat je het getallensysteem erbij haalt?
Nou, de meisjes hebben een vagina, en de jongens een penis, net als bij ons zeg maar.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:14 schreef hugecooll het volgende:
Hoe is dat eigenlijk verdeeld tussen Marokkaanse jongens en meisjes?
Dit is een nogal gewaagde uitspraak anno 2019.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, de meisjes hebben een vagina, en de jongens een penis, net als bij ons zeg maar.
Naar mijn ervaring zijn het voornamelijk meiden die gaan studerenmquote:Op woensdag 15 mei 2019 18:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld die schooladviezen onder Marokkaanse 'kinderen'
Het positieve nieuws is dat het minder slecht gaat, althans, het zou ook aan de diploma-inflatie en de niveaudaling in het onderwijs kunnen liggen. Dat betekent niet dat het goed gaat, ze zijn nog steeds ondervertegenwoordigd in het onderwijs.quote:Op woensdag 15 mei 2019 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder wil ik eigenlijk niet al te veel woorden vuilmaken aan dit opiniestuk, maar dat ze hem aanhalen terwijl hij er voor kiest om internationaal voor Marokko uit te komen is natuurlijk niet het toppunt van integratie. Eerder een voorbeeld van iemand die hier is opgegroeid maar ondanks dat toch nog altijd liever voor zijn land van herkomst kiest dan voor het land waar hij is opgegroeid.quote:
Omdat hij kiest voor een ander elftal? Hij werd nooit uitgenodigd voor het elftal in Nederland. Logisch dat hij dan kiest voor Marokko, waar hij wel voor werd uitgenodigd.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:48 schreef Harlon het volgende:
[..]
Verder wil ik eigenlijk niet al te veel woorden vuilmaken aan dit opiniestuk, maar dat ze hem aanhalen terwijl hij er voor kiest om internationaal voor Marokko uit te komen is natuurlijk niet het toppunt van integratie. Eerder een voorbeeld van iemand die hier is opgegroeid maar ondanks dat toch nog altijd liever voor zijn land van herkomst kiest dan voor het land waar hij is opgegroeid.
Criuijf vertrok ook naar Spanje wat maakte hem dat?quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:48 schreef Harlon het volgende:
[..]
Verder wil ik eigenlijk niet al te veel woorden vuilmaken aan dit opiniestuk, maar dat ze hem aanhalen terwijl hij er voor kiest om internationaal voor Marokko uit te komen is natuurlijk niet het toppunt van integratie. Eerder een voorbeeld van iemand die hier is opgegroeid maar ondanks dat toch nog altijd liever voor zijn land van herkomst kiest dan voor het land waar hij is opgegroeid.
Jawel?quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Omdat hij kiest voor een ander elftal? Hij werd nooit uitgenodigd voor het elftal in Nederland. Logisch dat hij dan kiest voor Marokko, waar hij wel voor werd uitgenodigd.
Maar speelde internationaal nog steeds voor Nederland. Ziyech kiest er juist voor om internationaal voor Marokko te spelen en heeft dus blijkbaar meer met dat land dan met NL.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Criuijf vertrok ook naar Spanje wat maakte hem dat?
Niet alles meer hoor, in het begin wel.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:57 schreef Harlon het volgende:
[..]
Maar speelde internationaal nog steeds voor Nederland. Ziyech kiest er juist voor om internationaal voor Marokko te spelen en heeft dus blijkbaar meer met dat land dan met NL.
Hij was wel uitgenodigt maar moest afhaken vanwege een blessure. Daarna zat hij er een keertje niet bij en koos hij direct voor Marokko. Verder heeft hij regelmatig voor Oranje onder 19 en onder 20 en Jong Oranje gespeelt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Omdat hij kiest voor een ander elftal? Hij werd nooit uitgenodigd voor het elftal in Nederland. Logisch dat hij dan kiest voor Marokko, waar hij wel voor werd uitgenodigd.
Klopt op een gegeven moment zwaaien mensen af bij het nationale elftal. Dat gebeurd nu ook nog steeds. Als Cruijf opeens voor Spanje was gaan spelen had je allicht een punt gehadquote:Op woensdag 15 mei 2019 18:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet alles meer hoor, in het begin wel.
Terwijl die in Spanje gewoon meespelen deed.
Maakt niet uit ik vond hem toen toch een landverrader.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Klopt op een gegeven moment zwaaien mensen af bij het nationale elftal. Dat gebeurd nu ook nog steeds. Als Cruijf opeens voor Spanje was gaan spelen had je allicht een punt gehad
Nee, integratie komt niet van twee kanten. Je past je aan naar je nieuwe thuisland, niet andersom.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:01 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Verder snap ik niet wat Ziyech zijn keuze qua voetbalelftal te maken heeft met integratie. Ook lijkt iedereen hier te vergeten dat integratie toch echt van twee kanten moet komen. Zo’n veroordelende houding tegenover ‘mensen die moeten integreren’ helpt daar dus totaal niet bij.
Nee, integratie komt niet van twee kanten. Je past je aan naar je nieuwe thuisland, niet andersom.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:01 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Verder snap ik niet wat Ziyech zijn keuze qua voetbalelftal te maken heeft met integratie. Ook lijkt iedereen hier te vergeten dat integratie toch echt van twee kanten moet komen. Zo’n veroordelende houding tegenover ‘mensen die moeten integreren’ helpt daar dus totaal niet bij.
Vraag een willekeurige hier geboren en getogen Marokkaan maar hoe hij zich voelt en 't antwoord is altijd hetzelfde.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:00 schreef john2406 het volgende:
Wat dat meer met Marokko ben ik met je eens, hier opgevoed en hier groot gebracht, dus men voelt zich dan nog steeds geen Nederlander, waar ging het fout thuis of op school?
Hij heeft natuurlijk ook gezien hoe snel Affelay bij het grof vuil werd gezet toen het even wat minder ging met hem, en die was in zijn tijd net zo getalenteerd als Ziyech, werd zelfs de beste speler op de Nederlandse velden genoemd toen hij bij PSV speelde, maar was net zo snel vergeten als hij gekomen is. Dat zou wellicht ook een rol kunnen hebben gespeeld bij zijn keuze. Persoonlijk vind ik dat je het Marokkaanse jongens niet kwalijk kunt nemen als ze liever voor Marokko uitkomen dan voor Nederland, ook al zijn ze hier geboren en getogen. Er zal ook wel druk worden uitgeoefend binnen die gemeenschap, en niemand wil zijn familie en vrienden teleurstellen lijkt me.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:57 schreef Harlon het volgende:
[..]
Maar speelde internationaal nog steeds voor Nederland. Ziyech kiest er juist voor om internationaal voor Marokko te spelen en heeft dus blijkbaar meer met dat land dan met NL.
Of de koning van Marokko heeft ze gestuurd, om hier .....?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, integratie komt niet van twee kanten. Je past je aan naar je nieuwe thuisland, niet andersom.
Ja, echt zo’n simpele zielenantwoord dit. Het komt wel van twee kanten, want zonder de ‘andere groep’ zou iemand niet eens kúnnen integreren in een nieuw land.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, integratie komt niet van twee kanten. Je past je aan naar je nieuwe thuisland, niet andersom.
De concurrentie is natuurlijk een stuk groter. Zal zeker een rol gespeeld hebben. Afellay werd niet zo zeer bij 't grofvuil gezet, maar kreeg vooral veel last van aanhoudende blessures met als logisch gevolg dat hij niet meer zijn niveau haalde. Tja, dan zal je ook niet meer voor het nationale elftal worden gevraagd als er betere zijn op die positiequote:Op woensdag 15 mei 2019 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk ook gezien hoe snel Affelay bij het grof vuil werd gezet toen het even wat minder ging met hem, en die was in zijn tijd net zo getalenteerd als Ziyech, werd zelfs de beste speler op de Nederlandse velden genoemd toen hij bij PSV speelde, maar was net zo snel vergeten als hij gekomen is. Dat zou wellicht ook een rol kunnen hebben gespeeld bij zijn keuze. Persoonlijk vind ik dat je het Marokkaanse jongens niet kwalijk kunt nemen als ze liever voor Marokko uitkomen dan voor Nederland, ook al zijn ze hier geboren en getogen. Er zal ook wel druk worden uitgeoefend binnen die gemeenschap, en niemand wil zijn familie en vrienden teleurstellen lijkt me.
Nou stel die blessures komen in de toekomst voor deze, neemt naief Nederland deze dan terug in hun elftal? Of laat men deze stikken, dat zou ik namelijk doen, toen niet goed dan ernaar ook niet goed.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
De concurrentie is natuurlijk een stuk groter. Zal zeker een rol gespeeld hebben. Afellay werd niet zo zeer bij 't grofvuil gezet, maar kreeg vooral veel last van aanhoudende blessures met als logisch gevolg dat hij niet meer zijn niveau haalde. Tja, dan zal je ook niet meer voor het nationale elftal worden gevraagd als er betere zijn op die positie
Wat niets te maken heeft met mijn aangehaalde punt, de verkazings fobie en het negeren daarvan. Dus jij negeert het ook.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doorslaand succes is wel een wat ongelukkig gekozen woord. Maar verder staan er gewoon zeer positieve ontwikkelingen in het bericht. Betere schoolresultaten en minder bijstandstrekkers. Dat is beide een belangrijk fundament voor minder criminaliteit en meer vermenging.
Doe nou ns ff normaal. Als jij serieus denkt dat dat de opvatting is van diegene die zich kritisch uitlaten over dit vreselijk overdreven goedpraatverhaaltje dan heb jij ze niet allemaal meer op een rijtje.quote:Maar kennelijk zijn succesvolle Marokkanen ook niet gewenst hier.
Voor de centen ja.quote:En als voor een ander voetbalelftal spelen kwalijk is dan kunnen we het ook eens gaan hebben over al die Nederlanders die bij niet-Nederlandse clubs spelen voor de centen.
Nee dit is precies waar het mis gegaan is. Men bleef steeds volhouden "beide kanten zullen moeten bewegen" of "het moet van twee kanten komen". Nee, als jij in een ander land gaat wonen zal je je moeten aanpassen aan de normen en waarden van dat land. Je hoeft niet te verwachten dat men zich gaat aanpassen aan jou.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja, echt zo’n simpele zielenantwoord dit. Het komt wel van twee kanten, want zonder de ‘andere groep’ zou iemand niet eens kúnnen integreren in een nieuw land.
Dit is net zo'n antwoord als die van energy drinkende tokkie wijven, die op het mbo zitten en vinden dat ze een man verdienen, omdat ze een kut hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:02 schreef Harlon het volgende:
Integratie gaat dan ook niet over wetten, met bepaalde uitzonderingen als taal daargelaten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:10 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dit is net zo'n antwoord als die van energy drinkende tokkie wijven, die op het mbo zitten en vinden dat ze een man verdienen, omdat ze een kut hebben.
Verder is de wet het ook niet met je eens. Een Nederlands staatsburger is net zo gelijk in al zijn rechten, als ieder ander Nederlands staatsburger ongeacht afkomst en dubbele nationaliteit.
Toch hoeven Nederlanders niet naar de integratiecursusquote:Op woensdag 15 mei 2019 19:10 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dit is net zo'n antwoord als die van energy drinkende tokkie wijven, die op het mbo zitten en vinden dat ze een man verdienen, omdat ze een kut hebben.
Verder is de wet het ook niet met je eens. Een Nederlands staatsburger is net zo gelijk in al zijn rechten, als ieder ander Nederlands staatsburger ongeacht afkomst en dubbele nationaliteit.
Op zich wel hoor. Je hebt zo leren voetballen in de Nederlandse infrastructuur, door Nederlanders gefinancierde clubs, met Nederlandse trainers op met Nederlands belastinggeld betaalde veldjes en pleintjes. De bijdrage van Marokko aan het succes is nul. Ziyech is ook echt een Nederlandse voetballer en niet eentje die als blind paard naar voren rent voor een egotrip.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk ook gezien hoe snel Affelay bij het grof vuil werd gezet toen het even wat minder ging met hem, en die was in zijn tijd net zo getalenteerd als Ziyech, werd zelfs de beste speler op de Nederlandse velden genoemd toen hij bij PSV speelde, maar was net zo snel vergeten als hij gekomen is. Dat zou wellicht ook een rol kunnen hebben gespeeld bij zijn keuze. Persoonlijk vind ik dat je het Marokkaanse jongens niet kwalijk kunt nemen als ze liever voor Marokko uitkomen dan voor Nederland, ook al zijn ze hier geboren en getogen. Er zal ook wel druk worden uitgeoefend binnen die gemeenschap, en niemand wil zijn familie en vrienden teleurstellen lijkt me.
Klopt. Statushouders wel voordat ze kans maken op de Nederlandse nationaliteit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Toch hoeven Nederlanders niet naar de integratiecursus
Welke wet? De Nederlandse of de Marokkaanse?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:10 schreef Vollenhoven het volgende:
Juist niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dubbele vind ik wel van twee walletjes willen eten.
Sorry?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke wet? De Nederlandse of de Marokkaanse?
Mijn moreel zegt ja, als ze Nederland vaarwel willen zeggen dan niet maar half.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:14 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Juist niet.
Neem als voorbeeld Nederlanders die naar Amerika verhuizen. Vind jij dat ze hun dubbele nationaliteit moeten opgeven, voordat ze daar naar toe moeten verhuizen?
Uhuh.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
‘Een grotere schande dan te horen krijgen dat jij jouw eigen afkomst verloochend, en daarmee lekker aan het verkazen bent, bestaat er zowat niet.’
Echt bullshit.
Ik vind dat een land dat niet mag bepalen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn moreel zegt ja, als ze Nederland vaarwel willen zeggen dan niet maar half.
Misschien ligt het dan wel een beetje aan de Nederlandse houding waardoor ze liever voor het geboorteland van hun ouders kiezen, in Frankrijk hebben ze er in ieder geval geen moeite mee om jongens met Afrikaanse roots over te halen voor Frankrijk te spelen en niet voor het land van hun tweede paspoort.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich wel hoor. Je hebt zo leren voetballen in de Nederlandse infrastructuur, door Nederlanders gefinancierde clubs, met Nederlandse trainers op met Nederlands belastinggeld betaalde veldjes en pleintjes. De bijdrage van Marokko aan het succes is nul. Ziyech is ook echt een Nederlandse voetballer en niet eentje die als blind paard naar voren rent voor een egotrip.
Integratie moet van twee kanten komen? Dan moeten Nederlanders dus niet doen alsof dat een vrije persoonlijke keuze is. In zulke gevallen had er golf van verontwaardiging van de Nederlanders moeten komen.
Was misschien wel beter geweest de economie draait daar op volle toeren.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:16 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Anders spraken we nu allemaal Duits.
Hoezo Noorwegen als ik vragen magquote:Op woensdag 15 mei 2019 19:17 schreef john2406 het volgende:
Als ik de kans kreeg om naar Noorwegen te vertrekken wil ik niks nopa nada meer met Nederland van doen hebben.
Vertrek ik met in mijn achterhoofd dubbel paspoort, staat die optie nog altijd open.
Ja uhuh. Mijn vader komt uit Marokko en mijn moeder uit Nederland, dus ja, het is gewoon dikke bullshit dat het de grootste schande is. Van wie heb je die onzin gehoord?quote:
Is mijn favoriet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:19 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Hoezo Noorwegen als ik vragen mag
Jij hebt het geluk van een Nederlandse moeder, dat hebben vele niet. En dan is de opvoeding thuis vol Marokkaans denk ik dan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja uhuh. Mijn vader komt uit Marokko en mijn moeder uit Nederland, dus ja, het is gewoon dikke bullshit dat het de grootste schande is. Van wie heb je die onzin gehoord?
Jij als enige persoonlijke voorbeeld gaat mijn beeld wat ik heb na aanleiding van tal van boeken en nieuwsberichten niet veranderen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja uhuh. Mijn vader komt uit Marokko en mijn moeder uit Nederland, dus ja, het is gewoon dikke bullshit dat het de grootste schande is. Van wie heb je die onzin gehoord?
Lees niet alleen het negatieve er zijn heel veel positieven mensen erbij hoor, die ervaring heb ik in iedergeval.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij als enige persoonlijke voorbeeld gaat mijn beeld wat ik heb na aanleiding van tal van boeken en nieuwsberichten niet veranderen.
Valt ook wel mee. Één voetballer (Rami) die voor Frankrijk gekozen heeft, de rest allemaal Marokko. (recente selectie)quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien ligt het dan wel een beetje aan de Nederlandse houding waardoor ze liever voor het geboorteland van hun ouders kiezen, in Frankrijk hebben ze er in ieder geval geen moeite mee om jongens met Afrikaanse roots over te halen voor Frankrijk te spelen en niet voor het land van hun tweede paspoort.
Je Pa heeft er geen problemen mee als je met een Nederlandse kaaskop thuiskomt?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Er zullen zeker ook veel positieve verhalen zijn. Maar de integratie is falende, het probleem ligt in de kern.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lees niet alleen het negatieve er zijn heel veel positieven mensen erbij hoor, die ervaring heb ik in iedergeval.
Met de Marokkaanse nationaliteit val je onder de Marokkaanse wet, dus van gelijkheid voor de wet van Marokkaanse Nederlanders met andere Nederlanders kan geen sprake zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:15 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Sorry?
Wat is het punt wat je probeert te maken?
Ik denk dat dat niet mag, sterker nog, volgens mij mag je als Fransman niet weigeren om voor Frankrijk te spelen als je opgeroepen wordt. Ook weet ik niet of Fransen wel een buitenlands paspoort mogen gebruiken, indien ze ook een vreemde nationaliteit hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien ligt het dan wel een beetje aan de Nederlandse houding waardoor ze liever voor het geboorteland van hun ouders kiezen, in Frankrijk hebben ze er in ieder geval geen moeite mee om jongens met Afrikaanse roots over te halen voor Frankrijk te spelen en niet voor het land van hun tweede paspoort.
Het probleem ligt en bij de kern evt maar hoofdzakelijk bij Nederland, dat stelt geen eisen en wil met zachte hand.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Er zullen zeker ook veel positieve verhalen zijn. Maar de integratie is falende, het probleem ligt in de kern.
quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder Met Marokkanen staat Nederland aan de rand van de afgrond.
Wat heeft de Marokkaanse wet met de Nederlandse wet te maken?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Met de Marokkaanse nationaliteit val je onder de Marokkaanse wet, dus van gelijkheid voor de wet van Marokkaanse Nederlanders met andere Nederlanders kan geen sprake zijn.
Niets als geen dubbele nationaliteiten toestaat. Van alles als je wel die toelaat. Nationaliteit is pakket rechten en plichten tov een staat. Veel van die rechten en plichten zijn niet aan grondgebied gebonden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:29 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Wat heeft de Marokkaanse wet met de Nederlandse wet te maken?
Ahhhh op die manierquote:Op woensdag 15 mei 2019 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niets als geen dubbele nationaliteiten toestaat. Van alles als je wel die toelaat. Nationaliteit is pakket rechten en plichten tov een staat. Veel van die rechten en plichten zijn niet aan grondgebied gebonden.
Geen eisen stellen en de zachte hand methode lijkt stukken beter te werken bij alle immigranten groepen anders dan behalve die, die een n-a/Arabische (in ieder geval islamitische) roots hebben. Nederland maakt idd ook een fout door niet (te willen?) te beseffen en te erkennen dat de zachte hand niet bij iedere immigranten groep voor een gewenst resultaat zorgt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het probleem ligt en bij de kern evt maar hoofdzakelijk bij Nederland, dat stelt geen eisen en wil met zachte hand.
Ze zijn al fout begonnen met het geven van een vinger, dan willen ze de gehele hand tot aan de schouder evt. Welke Nederlander (kaaskop) krijgt nog zwemles door de overheid betaald?
Nou die andere (bezoekers) krijgen het wel, dat is er maar eentje er zijn er meerdere.
Ik heb "verkazingsfobie" een gegoogled en kom enkel bij een bijdrage van jou uit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat niets te maken heeft met mijn aangehaalde punt, de verkazings fobie en het negeren daarvan. Dus jij negeert het ook.
[..]
Doe nou ns ff normaal. Als jij serieus denkt dat dat de opvatting is van diegene die zich kritisch uitlaten over dit vreselijk overdreven goedpraatverhaaltje dan heb jij ze niet allemaal meer op een rijtje.
[..]
Voor de centen ja.
Ik had het over iets anders, datgene wat jij nu weer opnieuw plots vergeten lijkt te zijn. Nog één keertje dan maar weer; Een grotere schande dan te horen krijgen dat jij jouw eigen afkomst verloochend, en daarmee lekker aan het verkazen bent, bestaat er zowat niet.
Deze insteek is een recept voor succesvolle segregatie. Over een ''doorslaand succes'' gesproken...
Ik voel me vereerd.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb "verkazingsfobie" een gegoogled en kom enkel bij een bijdrage van jou uit.
Jahaa, de meeste mensen die roepen dat een dubbele nationaliteit helemaal niets uitmaakt hebben geen idee waarover ze praten.quote:
Tjahhh het is maar waar je je druk om kan maken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jahaa, de meeste mensen die roepen dat een dubbele nationaliteit helemaal niets uitmaakt hebben geen idee waarover ze praten.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik vind het vooral een punt omdat Nederlanders van Turkse afkomst geen vrijheid van meningsuiting genieten hier vanwege de Turkse wet. En dat Turkse jongens een paar duizend euro moeten aftikken of in Turkse krijgsdienst moeten, alwaar ze volgepropt worden met islamofascistische propaganda. Met die paar duizend euro staan ze weer meteen op achterstand tov een Nederlandse leeftijdsgenoot, en het geeft het verkeerde signaal.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:54 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Tjahhh het is maar waar je je druk om kan maken.
Het is niet zo dat je met een dubbele nationaliteit van de Nederlandse voorzieningen gebruik kan maken en in een ander land kan gaan wonen.
Dan doen ze afstand van hun dubbele nationaliteit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik vind het vooral een punt omdat Nederlanders van Turkse afkomst geen vrijheid van meningsuiting genieten hier vanwege de Turkse wet. En dat Turkse jongens een paar duizend euro moeten aftikken of in Turkse krijgsdienst moeten, alwaar ze volgepropt worden met islamofascistische propaganda. Met die paar duizend euro staan ze weer meteen op achterstand tov een Nederlandse leeftijdsgenoot, en het geeft het verkeerde signaal.
Maar mevrouw Arib, wat ik op zich geen slechte kamervoorzitter vind, vond het ook ooit nodig om als verkozen kamerlid haar bezigheden voor de Marokkaanse vrouwenemancipatie en een afspraak met de Koning van Marokko voor te laten gaan op haar kamerwerkzaamheden. Ook loyaliteit is een issue dat feitelijk telkens weer komt met nationaliteit.
En principieel deugt het ook gewoon van geen kant natuurlijk.
quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Door te roepen dat de integratie van Marokkanen (nu zijn het weer in één keer Marokkanen) een ''doorslaand succes'' is, ben je lekker bezig met het ontkennen van de negatieve cijfers, geheel volgens het Marrakesh pact. Cijfers die overigens boekdelen spreken, en kritisch tegen het licht gehouden dienen te worden.
Verder is dit stukje stuitende naïviteit een mooi voorbeeld van make believe. Het gaat alleen maar over cijfers op school, maar nergens over de verkazings fobie, waaruit blijkt dat de tekstschrijvers zich maar weinig bewust zijn van de onderliggende conflicterende waarden van beide culturen. Tekenend is dit stukje;
[..]
Inderdaad ja. Maar gegarandeerd vaker van familie en vrienden, dan anders. Met hun dubbele paspoorten. Mooi voorbeeld zijn de voetballertjes; verkiezen Marokko boven Nederland. Een grotere schande dan te horen krijgen dat jij jouw eigen afkomst verloochend, en daarmee lekker aan het verkazen bent, bestaat er zowat niet.
Relatief oververtegenwoordigd in de criminele speeltuin (de mocro maffia is een begrip op zich geworden), en met dank aan een heerszuchtige en intolerante ideologie, schadelijke integratie bedrijvend, maar we hebben het over hogere scholings cijfers. alsof we niet wisten dat er onder Marokkanen ook tal van slimme koppen zitten. Het is een belediging op zich.
Met je ''doorslaand succes''.
Serieus, mensen die zo'n partij leider nog serieus nemen...![]()
Dat kunnen ze volgens mij niet zomaar, dat staan die landen niet toe.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:10 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dan doen ze afstand van hun dubbele nationaliteit.
Simpel.
Nou, als ik naar de Franse selectie kijk, zie ik meer spelers van Afrikaanse origine, dan blanke Fransozen, en dat is bij hen al decennia zo.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Valt ook wel mee. Één voetballer (Rami) die voor Frankrijk gekozen heeft, de rest allemaal Marokko. (recente selectie)
Dan moeten ze deze ook maar verplichten om daar te blijven misschien?quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat kunnen ze volgens mij niet zomaar, dat staan die landen niet toe.
Ohquote:Op woensdag 15 mei 2019 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Turken wordt dat heel erg moeilijk gemaakt en ze worden erop aangekeken, Marokko staat het helemaal niet toe. Als de Nederlandse overheid zich nou eens hard opstelt dan maak je het hen makkelijker om Nederlander te worden zoals wij allemaal.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:10 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dan doen ze afstand van hun dubbele nationaliteit.
Simpel.
Nou, dat is eenvoudig op te lossen, maak de Nederlandse wet zo, dat je maar één paspoort tegelijk kan en mag bezitten, kom je niet van die ander af omdat je thuis/moederland daar niet aan wil?quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben een geniale plan. In 2030 zullen de Marokkanen laten zien wat groene energie hen in staat stelt. Dit:quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Op de lange termijn heeft het blijkbaar weinig opgeleverd, anders kwamen ze niet 'massaal' deze kant op, 'om te werken'.
De vraag is waarheen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 21:31 schreef p078 het volgende:
[..]
De Marokkanen hebben een geniale plan. In 2030 zullen de Marokkanen laten zien wat groene energie hen in staat stelt. Dit:
[ afbeelding ]
Leidt tot penthouses, wolkenkrabbers, metro's, tram en hogesnelheidslijnen.
Marokkaanse tokkies zijn zielig en Nederlandse tokkies zijn racisten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ondanks permanente discriminatie, racisme, overheidssegregatie en neoliberalisme (ondanks VVD66 beleid) doen Marokkanen het steeds beter.twitter:volkskrant twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 21:00:00Ondanks waardeloos integratiebeleid en vooroordelen presteren Marokkanen in Nederland steeds beter, schrijven @:RobJetten en @:jpaternotte, de fractievoorzitter en woordvoerder integratie voor @:D66 https://t.co/xasgFS2OcF reageer retweet
Betekent dat het niet beter kan? Uiteraard kan het beter
, maar twee decennia aan moslimpje pesten heeft de zaak geen goed gedaan.
Sowieso zijn rechtse regeringen helemaal niet strenger tegen massa immigratie dan linkse (ook in Nederland niet):
http://stukroodvlees.nl/l(...)r-niet-strenger-van/
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/imre.12288
https://www.theguardian.c(...)ing-to-save-the-left
Lang leve het succes van pappen en nathouden.
Landen met relatief veek oppervlakte en weinig bebouwing hebben HSL nodig om van stad naar stad te reizen. Been there done that.quote:
Wat?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:01 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Iemand die goed is in eoa sport is een teken van geslaagde integratie?quote:
Ja, die gevaarlijke SGP-ers, telkens weer ernstig oververtegenwoordigd in allerlei criminaliteit...quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een hele aparte combinatie.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als je van Marokkaanse crimineeltjes af wilt heb je toch dit soort ontwikkelingen nodig. Want gaat het beter met een groep dan zullen er ook minder leden daarvan de fout in gaan.
Maar als dat dan plaatsvind dan mag dat niet vermeld worden. Van het Boreale politburo mag er alleen negatief nieuws en gescheld door het gewenste persfilter.
?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar de statistieken wijzen dat niet uit.
https://www.groene.nl/art(...)-zeggen-agenten-zelfquote:Op woensdag 15 mei 2019 13:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Er zit een enorm verschil tussen kritisch naar statistiek kijken, en verkondigen dat je 'het allemaal toch niet gelooft (behalve als de cijfers ondersteunen wat je zelf denkt te zien)'.
Nu van Tanger naar Casablanca. Met een snelheid van 320 km/h en vanaf 2020 met een snelheid van 350 km per uur.quote:
Ja, dat is en blijft apart.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:30 schreef RobbieRonald het volgende:
Nu zijn het ineens wel weer Marokkanen en geen Nederlanders. Opvallend weer idd.
Ik denk dat het een soort van afgunst/jaloersheid is op de mentaliteit van onze mede landgenoten.quote:
Indiërs uit India.quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:37 schreef p078 het volgende:
[..]
Jubelen is goed, en kritiek is racistisch.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik juich ontwikkeling van de islamitische landen toe, maar die eeuwige geschiedvervalsing en wetenschappers islamitische wetenschappers noemen is ronduit weerzinwekkend.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:24 schreef p078 het volgende:
[..]
Nu van Tanger naar Casablanca. Met een snelheid van 320 km/h en vanaf 2020 met een snelheid van 350 km per uur.
[ afbeelding ]
Er komt straks 1500km bij.
Vandaar dat er maar 20 landen wereldwijd zijn met een trein met een snelheid van meer dan 300 km per uur. Snelste commerciele treinen ter wereld:quote:Op woensdag 15 mei 2019 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Landen met relatief veek oppervlakte en weinig bebouwing hebben HSL nodig om van stad naar stad te reizen. Been there done that.
Het is populistische propaganda om stemmen te winnen, en dat weet je best.quote:Op woensdag 15 mei 2019 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand ontkent hier in het topic dat er veel te veel Marokkanen het foute pad op gaan.
Het gaat erom dat mensen hier ontkennen dat een groeiende groep Marokkanen het goede pad op gaat. Als je dat gewoon niet wenst te horen dan heb je gewoon een hekel aan het volk an sich.
Elke volk heeft op zijn manier bij gedragen aan de ontwikkeling van de mensheid. Het getallenstellen dat we gebruiken is ontworpen door Noord-Afrikanen. Die waren toen geen moslims. Maar waar heb ik beweerd dat 1 het moslims waren en 2 dat moslims alles hebben uitgevonden. Of zie je dingen die ik niet heb beweerd.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:39 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik juich ontwikkeling van de islamitische landen toe, maar die eeuwige geschiedvervalsing en wetenschappers islamitische wetenschappers noemen is ronduit weerzinwekkend.
Moslims hebben niet alles uitgevonden en al helemaal niet omdat ze moslim zijn of waren.
Cijfers die terecht in twijfel worden getrokken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik quote inderdaad de cijfers die laten zien dat er belangrijke verbeteringen optreden. Dat jij dat gaat ontkennen is logisch want jij wilt alleen maar kankeren en haten en je bent niet geinteresseerd in verbeteringen.
Het is frappant hoeveel ex-D66-stemmers nu helemaal klaar zijn met die partij.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:33 schreef GS-Raw het volgende:
Die Robbie en zijn partij zijn goed de weg kwijt, alles om GroenLinks stemmen af te pakken, wat een sneue vertoning. Schaam mij diep dat ik jarenlang op deze flutpartij gestemd heb. Hoeveel naïviteit en wegkijkgedrag kan je hebben...Ik zou zeggen; vier het met een dubbele aflevering opsporing verzocht.
deelsuccessen...quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
Nee, dat klopt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:43 schreef p078 het volgende:
[..]
Elke volk heeft op zijn manier bij gedragen aan de ontwikkeling van de mensheid. Het getallenstellen dat we gebruiken is ontworpen door Noord-Afrikanen. Die waren toen geen moslims. Maar waar heb ik beweerd dat 1 het moslims waren en 2 dat moslims alles hebben uitgevonden. Of kun je niet lezen.
Wat mij betreft dekt de term deelsucces de lading perfect.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom zijn die niet belangrijk om te noemen...?
Dus positief maar moet nog veel gebeuren.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:50 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat mij betreft dekt de term deelsucces de lading perfect.
Ja, en de term doorslaand succes is aperte nonsens.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus positief maar moet nog veel gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |