abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:47:02 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186830658
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186831152
Zo schattig lemijn. Ik vind het een fijn gevoel als mijn kind mij vastpakt als iets een beetje spannend is.

Slapende dreumessen zijn altijd schattig. Peuters trouwens ook. Ik kwam vanmorgen bijna te laat omdat ik zo naar mijn slapende peuter aan het kijken was.

Stampertje :D. Sprekend!!

En dan hier echt de laatste dreumesfoto op dfd van Kevin. Op zijn favoriete speelgoed. Volgende week dinsdag wonen er twee peuters in ons huis.

  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:29:04 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186831539
Hij ziet er ook allang niet meer dreumes-achtig uit. Lekker op z’n fietsje! O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186831944
Wat een leuke kindjes O+ Hier is er nog een :9
Geitjes kijken is leuk!

We waren gister bij een andere kinderfysio. Die vond het advies voor deze schoenen van U. erg raar. Nu moeten we dus weer nieuwe schoenen aanschaffen. Dus als iemand een (online)winkel weet waar ze korting hebben op Shoesme, dan hoor ik het graag. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_186832011
Wij doen ook weer eens mee met DFD O+
Het was weer tijd voor een mijlpaalfoto van Guus, V wilde ook heel graag op de foto en kwam even ‘toeten’ bij Guus *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Kevin is echt geen dreumes meer!
Hij lijkt al zo groot op dat fietsje :D

U is echt een schatje O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Flav op 14-05-2019 16:06:00 ]
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:55:36 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186832114
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Misschien Zalando of Omoda?
Het zijn alleen niet de mooiste modelletjes volgens mij :P
pi_186839965
O+ O+ O+ Voor alle leuke lieve dreumesjes O+ O+ O+

En *O* *O* *O* voor alle nieuwe lopers!

Verder niets onthouden :{

# klaagmodus aan

Pfff, vind het een beetje lastig momenteel om met Simon zijn gedrag om te gaan als ik thuis kom. Hij gaat dan meteen in treinvaart allemaal dingen doen die niet mogen. Vandaag had ie de laptop te pakken en gooide die op de grond, vervolgens werd de babyfoon door de woonkamer gegooid, probeerde hij mij te bijten, kwam aan de stopcontacten -O-
Als ik hem probeer af te leiden, weghaal bij wat ie aan het doen is, of zeg dat het niet mag, dan gaat ie gewoon meteen verder. Manlief vertelt dan ook nog even fijntjes dat Simon dat soort dingen niet bij hem doet }:|
Word er een beetje verdrietig van, want mijn geduld is ook niet optimaal na een dag hard werken. En denken dat ie dat doet omdat ie zich thuis/vertrouwd bij mij voelt, is ook geen troostende gedachte.

's Avonds naar bed brengen is ook weer drama, hij wil niet slapen, we moeten weer bij hem blijven zitten, lopen we weg, dan gooit ie zijn aap uit bed en gaat dat huilen, want zonder aap kan ie niet slapen. Blijven we wel zitten, dan blijft ie maar kletsen over wat ie overdag gedaan heeft(op zich nog wel schattig en grappig), maar ik wil ook nog een avond voor mezelf....
Nu is ie ook nog lekker aan het huilen en krijsen om mama, terwijl manlief boven is.

# klaagmodus uit :P
pi_186840162
Zo herkenbaar. U. is zo anders bij mij dan hij bij anderen is.. :X
Protège moi de mes désirs.
pi_186840890
Hier ook! Gisteren hadden we 10 minuten gesprek bij het kdv. Vriend: wegbrengen gaat gelukkig ook een stuk beter, hij huilt niet eens meer. Ik: :? :? Vanochtend bracht ik hem weer, vastklampen, zich op de grond gooien, krijsen! -O- Dat is gelukkig over als ik de deur uit ben.

En nog honderdduizend O+ O+ voor al jullie leuke dreumesen!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:44:51 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186842290
@tolstoi, hier hebben we dat ook n beetje met een bepaalde knuffel, hier was dat opgelost door die knuffel niet meer mee te geven in bed. Als hij hem niet ziet als hij erin gaat en we geven hem een willekeurige andere dan is hij daar ok mee :). Geven we hem zijn favoriete knuffel en gooit ie hem uit bed en is t drama :'). we wisselen sowieso heel bewust t "aanbod" om te voorkomen dat ie een bepaalde helemaal de bom vind (voor zover dat te voorkomen is). Geen idee of t bij jullie ook werkt, maar wie weet :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186842643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zo herkenbaar. U. is zo anders bij mij dan hij bij anderen is.. :X
Heel toevallig had ik het hier ook over met mijn man vandaag, ze kan de hele dag bij mijn schoonouders poeslief zijn, totdat ik de deur binnenloop; dreinen, jengelen, huilen, boos -O- Heel vleiend dat ze zich veilig voelt bij me, maar soms wel heel erg jammer en vermoeiend ;(

Wat een leuke foto’s van jullie dreumesjes O+

Niet echt bijgelezen, vandaag de begrafenis van mijn oma gehad, was mooi en goed, en vanavond helemaal gesloopt door mijn trainer :7 Dus nu even bankhangen en bijkomen :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186843368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:44 schreef littledrummergirl het volgende:
@:tolstoi, hier hebben we dat ook n beetje met een bepaalde knuffel, hier was dat opgelost door die knuffel niet meer mee te geven in bed. Als hij hem niet ziet als hij erin gaat en we geven hem een willekeurige andere dan is hij daar ok mee :). Geven we hem zijn favoriete knuffel en gooit ie hem uit bed en is t drama :'). we wisselen sowieso heel bewust t "aanbod" om te voorkomen dat ie een bepaalde helemaal de bom vind (voor zover dat te voorkomen is). Geen idee of t bij jullie ook werkt, maar wie weet :D
Aap is al helemaal de bom :D Als aap er niet is, dan blijft ie maar vragen waar aap gebleven is. We hebben daarom net een reserve aap gekocht, want soms moet ie wel echt gewassen worden en aap1.0 begint al redelijk gehavend te raken. Nu moet aap2.0 ook nog even slijten en verder ingeknuffeld worden :+
pi_186844587
Op de valreep: de enige vrolijke foto van de afgelopen dagen. Koesteren, dus maar, ook al ging hij pas om half 10 slapen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een handjes-pakkende Jacob, een bijna-peuter, een geitenliefhebbende U, een nieuwe aanwinst bij de familie stampertje en allemaal slapende leukerds. O+ feelgoodtopic toch altijd op de dinsdag. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186845357
Wat een mond vol tanden al Nanuke! Hij lijkt bijna een peuter!

Tolstoi, hier is het hetzelfde als ik gewerkt heb, maar als man gewerkt heeft krijgt hij precies dezelfde behandeling van ze. Volgens mij is het een teken dat ze die persoon gemist hebben en (helaas soms op een negatieve manier) aandacht willen. We zijn er tegenwoordig op in gesteld dat zodra we thuis komen de chaos begint en het even rustig op de bank zitten pas is als ze alle drie op bed liggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186845623
Wat heerlijk om al die foto’s weer te zien van jullie dreumessen!

Flav hoe is het als mama van 2? Toet toet van V O+

Hier heeft N al een paar maanden geen slaapzak meer aan. Ze draagt een korte mouwenromper met een dikke pyjama, als het warmer wordt een dunne pyjama en slaapt onder lakentje/katoenendekentje.
Die ben ik altijd blijven gebruiken eigenlijk? Ook al rolt ze er onderuit / bovenop, vind het fijn om haar in te stoppen.

Ik kan niet meepraten over een dwarse dreumes. Het is zo’n vrolijk kind, altijd knuffelen, kusjes geven, gezellig. Natuurlijk is ze het wel eens ergens niet mee eens (krijsen) maar meestal helpt een knuffel, zeggen dat ik het begrijp maar dat het nu zo is en dan afleiden wel.
De laatste tijd als ze onrustig blijft bij het inslapen spreek ik haar stellig toe (dat ze even heel goed haar best moet doen om in slaap te vallen) en dan slaapt ze binnen 5 minuten.
Ik denk dat haar spraakontwikkeling daar enorm in meehelpt. In begrijpen en zelf duidelijk maken van dingen, daardoor is er weinig frustratie.

Benoemen jullie dreumessen ook alle hatsjoe’s; hoesten; hikken; boeren en scheetjes? :D
Alleen na een hoest zegt ze steevast: ‘hatsjoe, niessen’. Als we dan zeggen dat is hoesten, zegt ze dat wel na.
pi_186847395
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:22 schreef Nanuke het volgende:
Op de valreep: de enige vrolijke foto van de afgelopen dagen. Koesteren, dus maar, ook al ging hij pas om half 10 slapen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een handjes-pakkende Jacob, een bijna-peuter, een geitenliefhebbende U, een nieuwe aanwinst bij de familie stampertje en allemaal slapende leukerds. O+ feelgoodtopic toch altijd op de dinsdag. O+
O+
pi_186847425
Mijnes heeft geen knuffel maar is in bed onafscheidelijk met z’n tuitbeker water en slaapt niet zonder :') 8)7 maar dan ook echt de hele avond strak z’n hand om het handvat heen, echt veel drinken doet ie niet. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk nooit want anders aanbied (diksap ofzo), straks lust ie geen water meer. En dat vinden andere mensen zielig }:|
pi_186850117
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef Flav het volgende:
Wij doen ook weer eens mee met DFD O+
Het was weer tijd voor een mijlpaalfoto van Guus, V wilde ook heel graag op de foto en kwam even ‘toeten’ bij Guus.
Wat enorm schattig O+
pi_186850126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:45 schreef Nolita het volgende:

Benoemen jullie dreumessen ook alle hatsjoe’s; hoesten; hikken; boeren en scheetjes? :D
Alleen na een hoest zegt ze steevast: ‘hatsjoe, niessen’. Als we dan zeggen dat is hoesten, zegt ze dat wel na.
Benoemen niet echt, maar wel altijd “pardon”, ook na hoesten of niezen.
Ook als broerlief iets doet van deze lijst zegt Kevin “pardon”

Ik vind pardon wel een beetje ouderwets, maar “solly” is alleen voor als je iemand pijn hebt gedaan schijnbaar
pi_186852365
och, wat schattig lijkt me dat uit een dreumesmondje. Pardon.

Hier nog geen woorden. Meneer hoort ook 2 tot 4 talen om zich heen, zal wel even duren. Was met peuter ook zo.

O is een echte klimgeit. Hij zet een paar stapjes los, maar verkiest het kruipen nog voor langere afstanden. De trap is hij in 10 seconden omhoog. En we hebben een tuigje nodig voor z’n tafelstoel, denk ik...

pi_186855128
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 23:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mijnes heeft geen knuffel maar is in bed onafscheidelijk met z’n tuitbeker water en slaapt niet zonder :') 8)7 maar dan ook echt de hele avond strak z’n hand om het handvat heen, echt veel drinken doet ie niet. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk nooit want anders aanbied (diksap ofzo), straks lust ie geen water meer. En dat vinden andere mensen zielig }:|
Is niet zielig hoor, hier krijgt ze ook alleen melk en water. Ze kan later nog genoeg suikerrijke zooi drinken :P Pas geleden had manlief zijn glas aanmaak op tafel laten staan en nam ze een enorme slok om vervolgens keihard MMMMMM te zeggen _O-

Jagar, zo’n tuigje is echt een uitkomst, aangezien luisteren naar “op je billen blijven zitten” nog niet echt in haar systeem zit :+ Als ik even naar de keuken wil lopen oid vind ik het best handig. Wat staat hij al stabiel los zeg!

Heb hier echt het idee dat we weer in een best sprongetje terecht zijn gekomen, ze is enorm snel uit haar doen en jengelig, terwijl ik ook nieuwe updates bij haar zie, ze begint steeds duidelijker dingen te zeggen, zoals “ba” (bal), “boo” (boom) en de naam van haar nichtje spreekt ze heel goed uit (makkelijke klanken :P) Ook klimt ze op haar Nijntje stoel en doet dan gevaarlijke dingen als ik niet snel genoeg naast haar sta :X Vervolgens kijkt ze me zo aan; *) :D Ik vind het een geweldig leuke maar ook soms best pittige fase dit.

DFD gemist, dus hierbij een foto van toen ik twee staartjes mocht maken die na 10 minuten resoluut weer uitgetrokken werden :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186855436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:45 schreef Nolita het volgende:
Flav hoe is het als mama van 2? Toet toet van V O+
Bevalt heel goed!
Zo leuk om te zien dat V echt geïnteresseerd is in zijn broertje, ook al is hij nog zo jong.
Smorgens vraagt hij waar ‘Noet’ is en als hij huilt komt hij kijken en troosten.
Als Guus op de bank ligt gaat hij erbij zitten O+
Het is soms ook wel pittig want volgens mij heeft dit mannetje ook verborgen reflux, herken heel veel van bij V en dat is hartverscheurend om te zien ;(
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 20:05:08 #23
382129 crew  Donna
pi_186864012
OMG U en die geitjes! O+

Nou we zitten op 50% van onze week zonder papa haha. Verveel me dood en nu helemaal nu G ook nog eens bij m'n schoonouders te logeren is. Morgen maar even een kusje halen.
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:18:12 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186868995
Oh ja, je schoonouders stonden erop om de tijd te verdelen? Dat begreep ik al niet. Of vind je het wel fijn?

Ja U & de geiten vond ik ook tof.

Wat leuk al dat gepraat rena!
En die klim- en stafoto’s heb ik ook. Maar geen tuigje... elke maaltijd goed opletten is mijn systeem. Niet een heel betrouwbaar systeem op zich.

Tof om Dirk te zien! Hij gaat meer op je kijken volgens mij nanuke.

Jacob zegt zijn naam O+ . Of iets dat er in de verte op lijkt: Jiesss O+ O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186873689
Lemijn, goed opletten is in principe een goed systeem hoor, maar ik loop nog wel eens even naar de keuken om iets te pakken en dan hangt ze soms al half over d’r tray omdat ze iets van tafel wil pakken }:| Wat schattig dat Jacob zijn naam probeert te zeggen O+

Donna, dat je je verveelt, het klinkt heerlijk :D Ik mis de dagen wel eens dat ik me verveelde haha.

Flav, wat klinkt dat lief O+ en wat balen dat Guus ook verborgen reflux lijkt te hebben ;(

Ik ben aan het nachtbraken, ik ben al 2 weken vreselijk aan het hoesten maar sinds een paar dagen ben ik ook benauwd en rochelt en piept mijn ademhaling vreselijk. Vooral het moeilijk ademen is vreselijk frustrerend, heb overwogen om de HAP te bellen maar ik denk dat ik de paar uurtjes tot mijn eigen HA er weer is nog wel uitzing op de bank. Ik hoest manlief ook telkens wakker namelijk :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186874043
Hoe leren jullie je kindje aan om zijn neus te snuiten? Kind is snipverkouden maar begrijpt niet hoe hij zijn neus moet snuiten.
Hij maakt wel zelf het neussnuitgeluid erbij maar het kwartje van hoe het echt moet valt maar niet.
  donderdag 16 mei 2019 @ 06:38:59 #27
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186874110
Niet - we hebben door het hele huis hydrofielen liggen waarmee we het snot wegvegen als het er uit komt. Inmiddels pakt ze zelf een doek als ze voelt/wij zeggen dat haar neus vies is.

Aaw Lemijn, wat lief O+ Hij heeft ook niet echt een makkelijke naam, dus knap dat hij al zo ver komt!

We hebben de efteling overleefd. Vooral de draaimolen was geweldig. De droomvlucht was "mooi", de monorail en traptreintjes waren ook leuk, maar die draaimolen... Hebben er denk ik 30 keer in gezeten }:|
Het sprookjesbos vond ze trouwens niets aan, daar had ze het geduld niet voor. Wij zijn voorlopig wel weer genezen van de Efteling en gaan wel weer terug als de baby ook in attracties mag ;)
pi_186874189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:18 schreef Lemijn het volgende:
Tof om Dirk te zien! Hij gaat meer op je kijken volgens mij nanuke.

Jacob zegt zijn naam O+ . Of iets dat er in de verte op lijkt: Jiesss O+ O+ .
Dat hoor ik inderdaad vaker, heel bijzonder hoe dat allemaal verandert.

Jiessss. O+ O+ ik vind eigen naam zeggen echt duizend keer schattiger dan 'mama'.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186874677
Wat lief dat hij zijn eigen naam zegt Lemijn O+ zo schattig die eerste pogingen.

Bluh beterschap voor jou rena! Ga je straks even langs de huisarts? :*

Flav, je duo O+ En je klinkt erg verliefd!

Hier had mijn mini vannacht ineens geen zin om te slapen. Snipverkouden was ze en niks was goed. Man maakte me wakker toen hij al ruim een uur met haar bezig was. Heb haar lekker tegen me aangelegd in mijn bed en ze sliep binnen 2 minuten O+ Kon haar daarna zo terugleggen en ze slaapt nog! Alleen kon ik daarna niet meer slapen, dus veel koffie vandaag!
pi_186876327
Wij gebruiken ook hydrofieldoeken als ze verkouden is, snuiten zou ik haar echt nog niet kunnen leren. Maar misschien verschilt het ook per dreumes?

Stroop, fijn dat jullie het overleefd hebben en die draaimolen is prachtig maar op een gegeven moment kun je de muziek wel dromen :+

Songeur, voor jou ook een koffieinfuus dus, ik ben ook gammel en het komt niet eens door mijn dreumes. Moet om 11 uur bij de HA zijn voor bloedprikken en luisteren naar de longen. Heb geen koorts maar wel pijn op de borst, denk van het harde hoesten. Lag vannacht echt weer te snakken naar adem -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186883874
Wat te doen met een dreumes die slaat, bijt en aan haren trekt? :N En dan niet alleen bij anderen, maar ook aan z’n eigen haar wanneer hij z’n zin niet krijgt.

Het enige dat helpt is negeren, dan stopt ‘ie van zelf. Maar het lijkt me niet goed dit gedrag te gedogen.
Protège moi de mes désirs.
pi_186897858
Duman, ben ook wel benieuwd naar tips :)
Simon slaat, bijt en haren trekt ook, vooral bij mij }:|
Soms trekt ie aan zijn eigen haren of slaat op zijn eigen hoofd.

Zo schattig, dat eigen naam zeggen O+
Simon noemt zichzelf vaak Simon, omdat hij nog geen "ik" gebruikt. Dan zegt ie bv. "Simon ook ploeven" als ie iets van ons bord wil. En ook zijn achternaam zegt ie, en die is echt retemoeilijk O+

En sinds een paar dagen zegt ie "ja" *O* *O* *O* Zo fijn en handig, dat ie gewoon ja antwoordt als je hem iets vraagt.
pi_186898269
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat te doen met een dreumes die slaat, bijt en aan haren trekt? :N En dan niet alleen bij anderen, maar ook aan z’n eigen haar wanneer hij z’n zin niet krijgt.

Het enige dat helpt is negeren, dan stopt ‘ie van zelf. Maar het lijkt me niet goed dit gedrag te gedogen.
Nu heb ik de laatste tijd veel om advies gevraagd en het komt eigenlijk allemaal hier op neer. Niet boos worden. Duidelijk zeggen dat het niet mag. Uit de situatie halen.
pi_186898433
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat te doen met een dreumes die slaat, bijt en aan haren trekt? :N En dan niet alleen bij anderen, maar ook aan z’n eigen haar wanneer hij z’n zin niet krijgt.

Het enige dat helpt is negeren, dan stopt ‘ie van zelf. Maar het lijkt me niet goed dit gedrag te gedogen.
Nu heb ik de laatste tijd veel om advies gevraagd en het komt eigenlijk allemaal hier op neer. Niet boos worden. Duidelijk zeggen dat het niet mag. Uit de situatie halen.

Sinds kort zeg Kevin ook z’n naam. Althans: ik haal er zijn naam uit, maar het is niet echt duidelijk voor omstanders denk ik.

Vannacht ook een beroerde nacht door Kevin gehad. Dat is lang geleden! Hij is niet vaak wakker s nachts, maar als ie wakker wordt ben je ook wel een paar uur met hem bezig.
pi_186901557
Duman, volgens mij is dat toch gewoon een fase, zonder kwade bedoelingen, meer een onderzoek naar wat ze allemaal kunnen.
En als negeren werkt zou je die laatste opmerking ook kunnen veranderen in: het lijkt me niet echt gedrag om aandacht aan te geven. Waarschijnlijk is de nieuwigheid er zo vanaf en houdt het vanzelf op :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186905239
Mijn dreumes heeft z'n eerste kdv virus. 39.5 graad koorts, en alleen gelukkig als hij kan eten. Nu voor lunch al 2 boterhammen en 2 tomaten op... Gek jochie O+
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:56 #37
221912 minilot
Nancy boy
pi_186908222
Beterschap met 'm, Jagar en jeej voor eetlust :9
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:48 #38
221912 minilot
Nancy boy
pi_186908323
Merkwaardige slaap/waaktijden. Gisteren sci-fi-filmkijkavond met het broertje van mijn lief en Günther vond het dusdanig gezellig dat hij pas om half elf in slaap kukelde. Vanmorgen rechtgetrokken door tot half tien uit te slapen. Mijn moeder kwam 'm ophalen voor winkelen, kinderboerderij en geknuffel. Ik pikte 'm net op in de veronderstelling dat -ie nou wel hoognodig een dutje moest, maar zodra we thuiskwamen rende -ie door naar de tuin voor klaarblijkelijk Belangrijke Schepjeswerkzaamheden..



Ok dude! Zo toch maar op bed knikkeren en het vanavond alsnog weer tot later dan gebruikelijk gezellig maken :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:35:28 #39
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186908754
Lieve foto mini! O+

Over gekke slaaptijden gesproken :') mijnes sliep van gister 9 tot vanmorgen half 10, lag er om 1 uur weer in en slaapt nu nog steeds. Het slapen blijft maar extreem veel hier, hij zal het wel nodig hebben ofzo? :P

Oh en er vloog net een kreupele vogel tegen het raam (schrok me dood) dus die zo maar even vangen en naar de vogelopvang brengen :D
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:36 #40
382129 crew  Donna
pi_186909009
@SacreCoeur G slaapt ook zoveel hoor. Ik vind het wel lekker haha.
pi_186909492
Het lijkt mij hemels...
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:28:57 #42
221912 minilot
Nancy boy
pi_186909630
Ik vind het juist een tikkie jammer als Günther 's middags soms een monsterdut van ruim drie uur doet, dan zit ik 'm echt wel te missen :Y Ik gun 'm z'n slaap uiteraard zeer, maar 'm wakker om me heen is toch wel vele malen leuker! O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:35:32 #43
221912 minilot
Nancy boy
pi_186909744
Wat grappig @TolstoiFan, dat Simon nu pas 'ja' zegt, terwijl -ie al zo verdienstelijk babbelt! :D Mijnes kent nu pas net halfslachtig een paar losse woorden, maar antwoord geven met 'ja' is juist iets dat -ie al best een tijdje doet!
Let me see you stripped down to the bone
pi_186910188
Dat doet Mijm ook, ja zeggen. Nadeel is alleen dat hij op iedere vraag ‘ja’ antwoordt :')
Dus als je de juiste vragen aan hem stelt lijkt het net of we een prima gesprek hebben gevoerd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:08:17 #45
221912 minilot
Nancy boy
pi_186910322
Hehe, dat was hier ook even, maar na een week of twee 'Da!' kwam er gelukkig ook 'Nej!' bij :+

We hebben tot dusver:
- Da!
- Nej!
- Papa!
- Mama!
- Hmmmmma! (oma)
- Kaasss!
- Eiiii!
- Maan!
- Boep! (poep)
- Thuisss!
- Neussss!
- Tahn! (tuin)
- Duif!
- Teeennnn! (louter voor grote teen)
- 'Het iiiisss...' (wanneer ik of mijn man iets zegt in de trant van: even kijken hoe laat het is :'))
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:18:50 #46
221912 minilot
Nancy boy
pi_186910461
Oh, en momenteel steevast een flink sarcastisch klinkende 'oeeeeh' als ik 'm iets leuks probeer te laten zien :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:00:44 #47
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186911222
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:18 schreef minilot het volgende:
Oh, en momenteel steevast een flink sarcastisch klinkende 'oeeeeh' als ik 'm iets leuks probeer te laten zien :')
hier wordt "waaauwwww O+" gefluisterd als ie iets te pakken heeft gekregen waar hij niet aan mag zitten _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186911948
Haha, die praatjes zijn zo leuk!

De lijst met woorden kan ik verder niet meer bijhouden, hij zevert de hele dag door (al dan niet verstaanbaar).
Mijn lievelings is wel: ‘houjou’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186915139
Beterschap voor O, maar dat extra eten klinkt wel goed. :D
Vanaf zeven maanden ongeveer moesten we het stoeltuigje standaard wel gebruiken, omdat hij altijd ging staan. Nou wurmt hij zijn armpjes er standaard tussenuit.

Duman, wat Adrian zegt. En probeer even diep adem te halen zodat je niet (of minder) meegaat in zijn boosheid.

Handig Tolstoi, die ja. Grappig dat hij er nou pas mee begint, aangezien hij al zo goed spreekt.
Banaan zei straks nene toen ik iets uit zijn handen wou pakken. Blij dat hij was toen hij zag dat ik luisterde. O+

Rena hoe gaat het nou? :*

Stroop dat klinkt als een Efteling bezoek dat je je nog lang kunt herinneren. :D

Jiessss en ook houjou. O+

Donna komt je man dit weekend terug?

Klinkt als een lief duo Flav. Balen van de reflux, zo sneu.

Babbelen is hier ook het ding. Negentig procent versta ik niet maar het is wel heel gezellig. Hij is sowieso zo'n vrolijk kindje. Hij hangt niet meer steeds als een blok aan mijn been en eet meer dan een paar hapjes. Onze grootste drama's zijn als iets samen moet en hij wil alleen. Uitglijden over zijn plasjes is ook een ding.

Vandaag poseerde hij voor de foto's. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186915208
LeSage, dat is wel echt heel erg O+ O+ O+

Mini, dat is inderdaad wel grappig dat Simon nu pas ja zegt :D Hij gebruikt het tot op heden gelukkig wel goed, dus alleen als ie ook ja bedoelt.
pi_186919455
Duman, wat bij C lijkt te helpen is dat ik zeg dat ze niet mag slaan maar moet aaien, dan gaat ze gelijk heel ijverig aaien :+ Haar tikken zijn ook best venijnig soms. En inderdaad wat PKm ook zegt; bewaar je rust.

Jagar, beterschap voor O!

Mini, dat is al een mooie lijst met woordjes! Hier hoor ik de laatste dagen veel “Bumba”, ze is nogal gek op die rare clown :')

LeSage, wat zoet dat houjou O+

PKM, mijn ontstekingswaarden waren niet verhoogd dus ik heb een pufje meegekregen voor een vrijere ademhaling en die werkt aardig godzijdank want de benauwdheid was niet te doen.

Die foto’s van je Banaan, wat een hunkie O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 18 mei 2019 @ 08:51:24 #52
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186923636
De kapitein is echt ineens een spons voor taal :o gisteren in een keer vier nieuwe woordjes erbij *O* en hij maakt zinnetjes van twee woorden "boekje lezen" , "op maken" (als zijn eten op is en hij vind dat ik nieuwe moet halen in de keuken _O-) en mn lievelings, "mama samen" 😍 als hij samen wil spelen.

Soms zie je hem ook echt oefenen met de uitspraak van woorden, bepaalde letters heel overdreven uitspreken, hij vond de sch klank in schaap lastig, zat ie een heel tijdje ssjjjj shhjjjj schhhhhhh sjaaaaaap 8-). Zo grappig om dat te zien gebeuren.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:16:07 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186923883
Thanks voor jullie reacties. :)

Woordjes leren en zeggen O+ Zo schattig. U. probeert alles na te zeggen, dus ik probeer zo veel mogelijk te benoemen. Laatst zei hij: “peterselie”. Out of all the words. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_186924660
Peterselie! O+ :D _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_186924732
Günther heeft vanmorgen voor het eerst (en met smaak!) een glas koeienmelk opgeslobberd..
:o :{ ;(

Nou zit ik niet echt in een monogame mindset, maar ik stel me zo voor dat dit is hoe het voor normale mensen voelt om hun lief met een ander te zien flirten. }:| :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_186924750
Hihi ldg, sjaap klinkt wel erg schattig! En gevorderd: schapen zijn hier nog 'baaaaa'.. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_186926279
Hier is het ‘saapie, saapie, heppie wittie wooool’.

Ik snapte vroeger nooit dat ze zeiden dat mensen eerder zongen dan praatten, maar Mijm doet het ook echt.

Vanmorgen ook een echte zin: ‘Bashie fiefe’. (S. fietsen)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186928592
Die woordjes O+

Wat een leuke foto’s van banaan O+

Is het inmiddels al wat beter met je rena?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 15:28:39 #59
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186928715
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:27 schreef minilot het volgende:
Hihi ldg, sjaap klinkt wel erg schattig! En gevorderd: schapen zijn hier nog 'baaaaa'.. :+
Hier heeft ie altijd vertikt die geluiden te maken. En wij maar "en de koe zegt....." absolute stilte :W maanden lang.

Maar nu noemt ie ondertussen n paar dieren bij naam. fogel, viss, paard, sjaap, poesmiauw,muis en oehoe. Dus dat is wel gezellig, vooral met boekjes lezen, beetje aanwijzen enzo O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186936971
Die praatjes vind ik misschien wel het leukst tot nu toe. :D

Ze is nu echt een papegaai en zegt alles na en gebruikt het vervolgens ook zelf in de goede context. Iedere dag weer nieuwe dingen.
Ze zegt nu bij alles wat ze weg geeft: ‘assebief, mama, papa, oma etc’ ze spreekt gewoon al netjes met 2 woorden ons wel opgevoede kind haha. :')
Kreeg vanochtend een cadeau van haar met: ‘assebief, mama’ erbij. *smelt*
En gisteren op de snelweg: auto, auto, auto, auto met soms wat kleuren tussendoor x 100. O+
Dat wordt nog wat als we op vakantie gaan.

Lesage grappig idd van het zingen van mijm. Las het al eens eerder bij je. Hier is het echt kletsen en heb ik haar nog niet horen zingen. Alleen soms wat woordjes zeggen in een liedje.

Hoe gaat het met de potjes training bij gunther? Hier nu de 4de x in het potje geplast. Ben benieuwd hoelang ik de tel bij hou. ;)
Ben er nog niet heel consequent mee bezig.
pi_186937380
Hoe introduceerde jullie het potje en welke is aan te raden?
Aangezien ik nog een aantal weken thuis ben wil ik het wel gaan proberen bij V :P
Hij poept op vaste momenten dus daar kan ik dan op inspelen.
pi_186943915
Hier is Poesie mauw favoriet. Dat zingt Lala momenteel minimaal tien keer per dag op een heel schattige niet helemaal verstaanbare manier. Helaas niet op commando, dus heb het nog niet goed kunnen filmen. Em doet soms een woordje mee maar dat is het ook wel. Die loopt qua taal duidelijk achter op Lala (maar alsnog ruim voor op haar broer rond deze leeftijd). Lala praat veel en meestal twee woorden, en praat ook voor Em soms. Em babbelt vooral nog met veel losse woordjes. Maar met beide is een duidelijk simpel gesprek te voeren en dat is echt zo fijn.

Vandaag kwam de Intertoys-folder binnen en gingen ze met z'n drieën speelgoed uitzoeken. Peuter wees steeds dingen aan en dan was het meestal nee, maar soms ja. Em wil blijkbaar graag een Lego Marvel robot en een lanceerbaan voor een soort knikkers? Peuter wilde zelf graag het theeservies :D Lala wilde een vlieger met "muis" (Mickey) erop. Die heeft in Disneyland toch wel indruk gemaakt.

Flav, ik zou bij een jongetje gaan voor een potje met een hoog stuk voor tussen de benen. Mijn peuter plast echt minimaal de helft van de tijd deels over de rand heen. De meiden hebben dat nog nooit gedaan :') verder gewoon het goedkoopste potje van de prenatal hier, ¤4 dacht ik, en gewoon na het uitdoen van een volle luier er op gezet. Speciaal de luier er voor uit doen doe ik niet, dus wij grijpen zulk soort momenten aan. Wellicht van de zomer in de tuin wat uitgebreider proberen, voorlopig is het meer voor de leuk (voor hen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186958593
Ik heb afgelopen woensdag ook maar eens een potje aangeschaft n.a.v. de verhalen hier. Voor het badje of bij het luier verschonen zet ik hem er even op als ik daar zin in heb :') en vanochtend was het al raak en zat er tot mijn grote verbazing een plasje in _O-
pi_186960957
Fleur, dankzij het pufje gaat slapen weer beter, maar het hoesten is nog altijd hardnekkig aanwezig helaas }:| Als ik over 4 weken nog hoest mag ik terugkomen :') Ik hoop alleen maar dat C het niet ook krijgt!

En wat goed van Casper :o Hier toevallig vanmorgen ook op het potje gezet maar ze was niet geïnteresseerd, ze kroop er heel schattig vandoor met d’r blote bipsje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186962574
Goed van Casper. :Y Ik geef Banaan elke dag een ruim uur blote billen tijd, maar het plasje komt nooit op het potje. Hij heeft ook geen geduld om erop te blijven zitten, wil altijd opstaan om een ander boekje erbij te pakken.
Gisteren werd er wel, terwijl ik op de wc zat, een plasje gedaan bij mijn voeten. :')

Lol om de speelgoed wensen FF. :)

Die praatjes van jullie kindjes. O+ Mijn favoriet is "dankjewel". Als hij het hoort is hij even stil en zegt dan "da". Tegenwoordig ook als ik "alsjeblieft" zeg. Goed gemanierd. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186975936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 23:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is Poesie mauw favoriet. Dat zingt Lala momenteel minimaal tien keer per dag op een heel schattige niet helemaal verstaanbare manier. Helaas niet op commando, dus heb het nog niet goed kunnen filmen. Em doet soms een woordje mee maar dat is het ook wel. Die loopt qua taal duidelijk achter op Lala (maar alsnog ruim voor op haar broer rond deze leeftijd). Lala praat veel en meestal twee woorden, en praat ook voor Em soms. Em babbelt vooral nog met veel losse woordjes. Maar met beide is een duidelijk simpel gesprek te voeren en dat is echt zo fijn.

Vandaag kwam de Intertoys-folder binnen en gingen ze met z'n drieën speelgoed uitzoeken. Peuter wees steeds dingen aan en dan was het meestal nee, maar soms ja. Em wil blijkbaar graag een Lego Marvel robot en een lanceerbaan voor een soort knikkers? Peuter wilde zelf graag het theeservies :D Lala wilde een vlieger met "muis" (Mickey) erop. Die heeft in Disneyland toch wel indruk gemaakt.

Flav, ik zou bij een jongetje gaan voor een potje met een hoog stuk voor tussen de benen. Mijn peuter plast echt minimaal de helft van de tijd deels over de rand heen. De meiden hebben dat nog nooit gedaan :') verder gewoon het goedkoopste potje van de prenatal hier, ¤4 dacht ik, en gewoon na het uitdoen van een volle luier er op gezet. Speciaal de luier er voor uit doen doe ik niet, dus wij grijpen zulk soort momenten aan. Wellicht van de zomer in de tuin wat uitgebreider proberen, voorlopig is het meer voor de leuk (voor hen).
Hier is het super tof om daar zo hard mogelijk tegenaan te plassen, zodat je een soort fontein krijgt en alles onder zit...

Sorry, niet zo goed bijgelezen verder en niks onthouden. Ik ben doodop na een bruiloft gisteren en een drukke dag met de mannetjes vandaag.

Ik had vandaag vergeten om de dut van Kevin in te plannen. Echt stom. Maar we hebben het op zijn beloop gelaten en hij was leuk, gezellig en vol energie tot 19 uur en daarna ging ie eindelijk een keer zonder gedoe slapen. Ik begin te twijfelen over de middagdut, maar hij is nog geen twee...
pi_186980536
Mijn grote was voor de tweede verjaardag al klaar met dutten Adrian. Ze deed het er goed op. Mijn kleine slaapt nog 2x, die is niet te genieten met 1 slaapje.

Praten doet J. in sneltreinvaart. 17 maanden en hele zinnen komen er uit. Het gaat wel altijd over ballen. 'Waar is de bal?' 'Kan niet bij bal.' 'De bal is daar.' Al kan ie over eten ook goed praten. 'Eten ja? Boterham ja.' 'Nog aardappel hap.' 'Eten klaar ja. Zo.'
Ik heb me er maar bij neergelegd en ga er in mee. Soms best makkelijk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 20 mei 2019 @ 11:31:00 #68
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186980723
We hebben vannacht tussen 1 en 4 beneden gezeten omdat U. niet wilde slapen omdat ‘ie zijn tweede middagdut had gemist. Géén succes hier. ;( ;( ;(
En nu doet ‘ie een monsterdut van nu al 2,5 uur.
Protège moi de mes désirs.
pi_186980761
Hier wordt ook veel gepraat, elke dag wel nieuwe woorden.
Sinds gister zegt ie cracker, krrrrekrrrrrr O+
Met 2 woorden begint langzaam aan ook te komen.
Vooral als het over eten gaat.
Krrrekrrrr ja? Koeke ja? Sjuisjes (druifjes) ja?
Oh en als ik niet reageer gaat meneer het zelf wel even halen :')
pi_186980869
Ik kan me nog niet voorstellen dat mijn dreumes gaat praten. Sowieso heb ik dat vaak, dat kijk ik naar m’n grote peuter, en bedenk me dat O dat over een paar jaar ook kan, en kan ik me dat echt niet voorstellen. O blijft altijd klein... O+
pi_186981022
Ik wou dat mijn dreumes eens een keer zijn mond hield als ie wakker is, zonder dat ik dan argwanend moet gaan kijken wat ie aan het uitspoken is. :D Het zijn nog geen diepzinnige dingen die hij zegt, maar alles wat hij ziet moet in ieder geval heel hard benoemd worden. En eigenwijs dat hij is.
Kevin ziet een aardbei en roept "APPEL!!"
"Dat is een aardbei, geen appel"
"NIET AARDBEI, IS APPEL!! APPEL BLAUW!! MIJ APPEL!!!!! LEKKER! MAMA BLAADJES AF }:| "
pi_186981204
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:50 schreef Adrian4 het volgende:
Ik wou dat mijn dreumes eens een keer zijn mond hield als ie wakker is, zonder dat ik dan argwanend moet gaan kijken wat ie aan het uitspoken is. :D Het zijn nog geen diepzinnige dingen die hij zegt, maar alles wat hij ziet moet in ieder geval heel hard benoemd worden. En eigenwijs dat hij is.
Kevin ziet een aardbei en roept "APPEL!!"
"Dat is een aardbei, geen appel"
"NIET AARDBEI, IS APPEL!! APPEL BLAUW!! MIJ APPEL!!!!! LEKKER! MAMA BLAADJES AF }:| "
O+

dat heb ik met peuter. Ik wordt stapelgek van het waarom. “T, we gaan nu ontbijten. Kom je aan tafel?” . T: “Waarom?” De hele dag door. Ik schat realistisch in dat hij op een dag minstens 100x waarom vraagt. Het wordt ook een soort gewoonte, op alles wat je zegt volgt een “waarom”...
pi_186981623
@Jagärtrut, O had een tijdje geleden dat hij sochtends nogal vroeg wakker was met heeeeel veel honger, is dat inmiddels weer over?

L heeft dat nu ook, sochtends om 5uur (of soms nog eerder) is het HONGER!! alleen BV is niet voldoende, daar moet ook een bakje pap en een stuk fruit in voordat hij weer in slaap valt. De rest van de dag eet hij ook meer dan voorheen. Al van meerdere mensen het goedbedoelde advies gekregen om savonds een papfles te geven maar hij gaat al tjokvol naar bed met een warm eten+ yoghurt + aftanken met BV.
pi_186982283
Hier testen we toevallig vandaag een keer uit hoe het gaat zonder middagdut, ik verveelde me en ben met C naar Ouwehands Dierenpark getuft. We hebben net een broodje op en normaal gaat ze dan naar bed, ben benieuwd of ze misschien in de wagen gaat slapen maar tot noch toe is alles WOW O+ dus misschien bieden de dieren afleiding ;)

Het leek net of ze probeerde panda te zeggen *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186983003
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:34 schreef Elleska het volgende:
@:Jagärtrut, O had een tijdje geleden dat hij sochtends nogal vroeg wakker was met heeeeel veel honger, is dat inmiddels weer over?

L heeft dat nu ook, sochtends om 5uur (of soms nog eerder) is het HONGER!! alleen BV is niet voldoende, daar moet ook een bakje pap en een stuk fruit in voordat hij weer in slaap valt. De rest van de dag eet hij ook meer dan voorheen. Al van meerdere mensen het goedbedoelde advies gekregen om savonds een papfles te geven maar hij gaat al tjokvol naar bed met een warm eten+ yoghurt + aftanken met BV.
Nee... Laatst hebben we een keer uitgeslapen en was het 6 uur, maar meestal is hij tussen 5 en 5.30 wakker. Hij gaat dan ook niet meer slapen...
  maandag 20 mei 2019 @ 13:58:48 #76
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186983129
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:10 schreef rena het volgende:
Hier testen we toevallig vandaag een keer uit hoe het gaat zonder middagdut, ik verveelde me en ben met C naar Ouwehands Dierenpark getuft. We hebben net een broodje op en normaal gaat ze dan naar bed, ben benieuwd of ze misschien in de wagen gaat slapen maar tot noch toe is alles WOW O+ dus misschien bieden de dieren afleiding ;)

Het leek net of ze probeerde panda te zeggen *O*
Super leuk, zo’n spontane actie! Veel plezier. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_186983262
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee... Laatst hebben we een keer uitgeslapen en was het 6 uur, maar meestal is hij tussen 5 en 5.30 wakker. Hij gaat dan ook niet meer slapen...
dat is helemaal zwaar dat hij daarna niet weer gaat slapen. Dat doet L gelukkig wel maar 5uur voelt alsnog midden in de nacht.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 07:37:47 #78
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186998094
Dfd! Omdat we zondag weer bij de geitjes waren. :)

Protège moi de mes désirs.
pi_186999906
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Super leuk, zo’n spontane actie! Veel plezier. O+
Ja het was erg leuk; ze was heel zoet de hele tijd dat we er waren O+ en vandaag mag ze ontprikkelen bij oma want ik ben aan het werk :7

Leuk de foto van U bij de geitjes, zag op IG ook schattige filmpjes O+ Vrienden van ons waren daar zondag toevallig ook, misschien dat ik er binnenkort ook eens heen ga met C.

DFD met een kind wat pret heeft met haar nieuwe pandabeer; “Mama is er weer mooi ingestonken he, dat je door de giftshop moet om weg te gaan :D :'( :D


Heeft iemand trouwens twist02 nog wel eens gezien? Ik ben benieuwd hoe het met haar dreumes gaat :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 10:59:01 #80
382129 crew  Donna
pi_187000189
Ik weet niet of ik deze al had laten zien, dus bij deze een DFD bijdrage!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187000482
Wat wordt ze groot Donna, knap snuitje zeg O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 21 mei 2019 @ 14:53:12 #82
221912 minilot
Nancy boy
pi_187004105
Alleen even een vlugge DFD want mijn lief heeft vakantie, dus druk met offline wezen :)

Pluizige Günther vers uit bad (en post-föhnen :7) gister:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen @ mission control raketlancering bij de tentoonstelling over sciencefiction in de Kunsthal. Raketten zijn momenteel z'n favo (naast schapen en gele kerstomaatjes) dus het was nogal een succes! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_187005498
Oh jongens, ik kom afscheid nemen. Ysje wordt morgen 2! :o :o .

Wel gek hoor, ook heel leuk. Ik heb veel zin in z'n verjaardag, ben benieuwd hoe hij zal reageren op alle aandacht en de cadeautjes. Het gaat momenteel heel goed met hem. Hij is weliswaar weer eens snipverkouden, maar hij is heel lekker aan het spelen, heeft lol, is lekker ondeugend, maar nog steeds ook heel knuffelig.

Even een paar laatste foto's Hij heeft de poppen van z'n zus ontdekt en gedraagt zich als uitstekend poppenvadertje. Hij krijgt dus voor z'n verjaardag o.a. een eigen pop, zodat hij zich daar lekker op kan uitleven. Verder waren we laatst in Museum Voorlinden, en daar maakte ik de foto waar hij en I samen zo lief opstaan. O+ O+ . Hij bekijkt de wereld vol verwondering en bewondering. Zijn favoriete woord is nog steeds: Wauw! O+ . (Op de tweede plaats: Ohnee! :D .)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot ziens allemaal. Geniet van jullie dreumesjes. Doe het snel, NU, want de tijd vliegt. :W .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:57:31 #84
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187006091
Wow Franny, wat lijken ze veel op elkaar, of niet? Alvast gefeliciteerd en tot over 5 weken ( :o :o) :W
  dinsdag 21 mei 2019 @ 20:04:57 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187009926
Ook van mij alvast gefeliciteerd, Franny. Een tweede verjaardag is alweer heel anders dan de eerste denk ik? Wat leuk ook dat hij met poppen speelt. Lekker kind is het. Ik hoop op veel wauw morgen en tot over 2 jaar maanden :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187010320
Gefeliciteerd alvast Franny *O* Die tweede foto trouwens, van broer en zus. Zo lief!
pi_187010737
Gefeliciteerd Franny en Ysje. :*

Rena ik moest lachen dat C. panda wil zeggen, hoe klonk het? Wij horen nog steeds vaak buunda. Die wordt tegenwoordig ook gebruikt voor buurman en zandbak. En die ene keer dat hij een jongetje hoorde over Bumba. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn een paar dagen weg naar Terschelling, foto's van op de boot. Binnen bleef hij veel naar boten gillen 'daar!', of hij wist de man achter hem zo gek te krijgen dat die vertelde dat er een boot was. Op het dek wou hij vooral rennen, daar zijn we niet lang geweest.

Hij heeft het redelijk naar zijn zin. Op een krijspartij vanmiddag na, hij moest en zou uit de wagen. Zodra zijn voetjes de grond raakten kon hij weet krachten. Hij heeft daarna een heel lang stuk gewandeld, om na elke drie meter de ene dennenappel voor de andere in te wisselen. Hij zegt dan ook steeds 'denne'. O+

Dutjes gaan wel heel beroerd, een uur verdeeld over gisteren en vandaag. Maar, ik heb met een liedje erbij in zijn mondje mogen voelen en er moet een kies doorkomen. Geen garantie dat het thuis beter was gegaan. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187010946
Franny, ook van mij alvast gefeliciteerd met Ysje, een hele fijne dag gewenst!
En tot over 6 weken :o :o :o

Mini, wat is Günther toch een mooierd O+

PKM, veel plezier op Terschelling met je leuke Banaan O+

Ik moet morgen nog 1 dagje werken en dan heb ik op mijn tandvlees mijn vakantie gehaald, dan lekker 3 weken genieten van Simon O+
pi_187022259
Banaan! _O_ Veel plezier daar! -x-
Let me see you stripped down to the bone
pi_187022266
Tuinkabouter *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_187022810
Gefeliciteerd Franny! *O*

Günther O+

Wat een leuke foto’s van banaan! O+ Veel plezier nog daar!

En de mooie dame van rena met haar panda _O_ O+ Leuk zo’n spontaan uitje

U. en de geitjes O+

Donna wat een grote dame al! Mooi meisje O+

Casper is een beetje cranky de laatste dagen. Wij hebben een hele grote binnen- en buitenspeeltuin dichtbij waar ik vanochtend opeens weer aan dacht, dat vrolijkte hem wel even weer op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187023201
Gefeliciteerd Franny en Ysje *O*

Ze is iig wel blij met de panda Rena :D zijn die speeltuinen in Ouwehands al een beetje te doen? Ik ben er geweest toen peuter 8 maanden was en die kon er toen nog weinig, maar ik heb wel opgeslagen dat het een erg leuke dierentuin met veel speelgelegenheid was dus we hadden het er toevallig laatst over of ze daar al oud genoeg voor zijn.

PKM, veel plezier op Terschelling! Waar verblijven jullie? De Waddeneilanden staan ook al lang op het verlanglijstje van m'n man, maar de Landal parken daar zien er niet heel kindvriendelijk uit.

Casper in zijn overall :D Hebben jullie een boerenbedrijf BelleFleur?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187023261
Fijn dat spelen dan ff kan helpen voor Casper O+

Wat schattig minilot. Verstopt in de tuin.

Afgelopen maandag moesten wij ons weer es bij cb melden voor vaccinatie enz voor mini en midi. Ze hebben er allebei gelukkig totaal geen last van gehad! Wel zijn ze allebei niet groot. Mini was 75cm en 9.2 kg bij 14 maanden dus. En midi (3jr9mnd) 100cm en 14.4kg :P achja, ze eten goed.

Verder begint mini steeds meer woordjes te zeggen, zo cute!

Oh en wat deden jullie met de babykleertjes? Heb nog een klein restje van elke maat over. Maar marktplaats kost zoveel tijd..
pi_187023899
Die overall en inhoud. O+

FF wij zijn wel naar Landal West-Tetdchelling gegaan. Niet kindvriendelijk, wel een klein speeltuintje waar we nog altijd geen gebruik van hebben gemaakt. Maar we zijn toch heel veel buiten dus prima. :) Alle

Banaan doet na twee dagen eindelijk weer een dut in bed. _O_ Hij wou eigenlijk niet maar als ik vroeg "Wat ging Tim doen?" (Gouden boekje Tim gaat slapen) gebaarde hij het slaapgebaar en mocht ik hem weer neerleggen.
Gingen we nog bijna de fout in met zingen "heel ver weg in dromenland, wonen alle knuffelberen" want vanuit halve slaapstand klonk het heel hard "daar". Knuffelbeer moest er dus ook bij maar daarna was hij vertrokken. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187025392
-snif- Niet over vakantieparken praten luitjes, ik probeer te verdringen dat ik volgende week een midweek maar Center Parcs moet! :X ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187025961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:49 schreef minilot het volgende:
-snif- Niet over vakantieparken praten luitjes, ik probeer te verdringen dat ik volgende week een midweek maar Center Parcs moet! :X ;)
:D je staat altijd overal zo relaxt in maar die midweek CP doet je wel echt iets he :D
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:24:27 #97
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187026137
Voor mij is met familie naar centerparcs ook synoniem voor een weekendje op visite in de hel :@ :') laat staan n midweek, ik voel je lotje :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187026160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:18 schreef Aure het volgende:

[..]

:D je staat altijd overal zo relaxt in maar die midweek CP doet je wel echt iets he :D
Heh, nou, ik maak me niet zozeer druk over die midweek, in het geheel niet, maar ik heb er intens Geen Zin In. :7

*boks* met LDG :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_187026226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:51 schreef Songeur het volgende:

Oh en wat deden jullie met de babykleertjes? Heb nog een klein restje van elke maat over. Maar marktplaats kost zoveel tijd..
Ik prop alles waar Günther niet meer in past al sinds -ie er is achter de onderste kastdeurtjes van een grote kast met het voornemen 't ooit eens uit te zoeken en netjes op te bergen voor een theoretisch volgend kind. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187027345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik prop alles waar Günther niet meer in past al sinds -ie er is achter de onderste kastdeurtjes van een grote kast met het voornemen 't ooit eens uit te zoeken en netjes op te bergen voor een theoretisch volgend kind. :)
Haha en die kast ontploft nog niet? :P ja dat volgende kind zit er hier niet meer in. Dus ik wil er toch wel vanaf. Ik doe es een marktplaatspoging en anders gaat het lekker naar de kringloop.

Vanwaar je aversie tegen CP trouwens?
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:25:27 #101
221912 minilot
Nancy boy
pi_187027453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:19 schreef Songeur het volgende:

[..]

Haha en die kast ontploft nog niet? :P ja dat volgende kind zit er hier niet meer in. Dus ik wil er toch wel vanaf. Ik doe es een marktplaatspoging en anders gaat het lekker naar de kringloop.

Vanwaar je aversie tegen CP trouwens?
Nee hoor, nog geen ontploffingsgevaar. Steeds maar een handvol kledingstukken per maat - ik koop niet zoveel. En het kind boeit het toch nog geen snars als -ie vaak hetzelfde aanheeft. :)

En als ik met mijn lief (en nu ook met Günther, vorig jaar mee naar Slovenië) op reis ga, is dat roadtrippend door een land of gebied heencrossen en 's ochtends nog niet weten waar je 's avonds slaapt. Dát is onze comfort zone, zo'n plek als Center Parcs die puur is opgezet om in te recreëren is dat allerminst. Ligt aan mij hoor, niet aan CP. We overleven het uiteraard wel en mijn moeder vindt het echt waanzinnig leuk maar ik zou er zelf nooit voor kiezen, al kreeg ik geld toe! Ieder z'n ding. :7
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:38:57 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187028878
Ik bewaar per maat echt alleen de leukste dingen of dingen die nog heel mooi/goed zijn. De rest gaat door naar n goed doel of naar mensen in mn omgeving die er behoefte aan hebben. :Y denk dat al het bewaarde bij elkaar makkelijk in een verhuisdoos past, geen kasten vol :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187031528
Ik bewaar praktisch niks, alleen geboortepakje en boxpakje met vikingprint ( O+ ) in maat 56 en doopsetje wat ik van mijn moeder heb gekregen. En rompers bewaar in ook. De rest verkoop ik of geef ik weg. En ooit volgend kind komt er nu nog niet en ik ken mezelf want dan wil ik toch weer nieuwe kleding kopen :')

FF wij hebben zelf geen boerenbedrijf, mijn moeder komt wel van een boerderij wat ook in de familie is gebleven. Mijn oma woont daar ook nog steeds :) En ze hebben onder andere een bedrijf met veehouderijspullen zoals klompen, (die hebben we ook al met naam :P), laarzen en ook overalls :). De oude knecht van mijn opa en oma is nooit getrouwd, is bijna 75, woont daar nog steeds (voelt als een biologisch familielid) en gaat nog steeds dagelijks met een busje klompen en overalls ‘de boer op’ _O- O+
pi_187033878
Ik heb een kamer vol kinderkleding, van maat 50 tot 104, jongens en meiden. Van peuter bewaarde ik alles voor potentiële nr 2 en voor de meiden heb ik heel veel van m'n schoonzusje gekregen die voor haar drieling (waarvan maar 1 meisje) van de hele wijk kleding heeft gehad. Dat is vooral in gebruik als opvang/reserve kleding, maar ligt er tot maat 98 al terwijl we nu in 74/80 zitten... kleding van zoon gaat tegenwoordig enkele reis naar een vriendin, dat kwam vroeger retour, alleen zitten ze nu bijna in dezelfde maat.

Ik ben nu dingen op Reshopper aan het verkopen. Dat gaat snel en is vooral lokaal en dus laagdrempelig (ik ga niet naar het postkantoor voor een paar euro). Opvallend genoeg verkoopt speelgoed daar ook best goed (of ik had mazzel). Heeft ook geen einddatum, dus ik zet er dingen op en zie vanzelf wel of het verkoopt, anders gaat het tzt naar de kringloop.

Mini, ik denk niet dat je het met een roadtrip moet vergelijken. Een bungalow is nooit in plaats van onze echte vakantie, maar als extra in plaats van gewoon thuis blijven met de vaste huiselijke bezigheden. Op vakantie gaan is (of nu tijdelijk even was) voor ons vooral dingen zien, meemaken en moe thuis komen. CP is juist wel tot rust komen en gezellig met elkaar zijn, uit de dagelijkse sleur. Ik zou een roadtrip ook zo boven CP verkiezen, maar verkies een weekend CP wel boven een weekend gewoon thuis.

Had ik de boerenroots toch goed herkend BelleFleur! Wel leuk dat hij daar ook nog iets van mee krijgt!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:38:30 #105
221912 minilot
Nancy boy
pi_187033985
Wij komen thuis elke dag tot rust (weekenden thuis zijn juist gewoon verrukkelijk O+) en ervaren helemaal geen dagelijkse sleur, dus in die zin allebei ook helemaal geen behoefte om 'er even lekker uit te zijn'. De dagelijkse dingen verplaatsen van thuis naar bungalow voelt daarom vooral onzinnig en onhandig. :')

Moe thuis komen van op reis gaan doen we daarentegen graag, ja O+

Fleur, wat klinkt dat sfeervol, zeg!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:50:28 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187034372
Ik heb hier en daar wat kleding verkocht en de rest in bakken gepropt in een kallax kast van ikea.
Heb niemand om het aan weg te geven in de familie en doneren kan ik nog niet :')

Over kleding gesproken... ik liep vanmiddag even de Zeeman in en 2 verkoopsters hingen nieuwe spulletjes op, zegt de èèn tegen de ander (op schreeuw volume) DAT shirt zou ik mijn zoon echt nooit aan doen, dat is echt voor homo's! :D
Ik houd daar echt niet van. Had een broekje in mijn handen :{w niet gekocht en de winkel uitgelopen.


Ik vind CP wel leuk, voor 2 dagen/1 nacht ofzo :P
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:54:34 #107
221912 minilot
Nancy boy
pi_187034501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:50 schreef SacreCoeur het volgende:

Over kleding gesproken... ik liep vanmiddag even de Zeeman in en 2 verkoopsters hingen nieuwe spulletjes op, zegt de èèn tegen de ander (op schreeuw volume) DAT shirt zou ik mijn zoon echt nooit aan doen, dat is echt voor homo's! :D
Ik houd daar echt niet van. Had een broekje in mijn handen :{w niet gekocht en de winkel uitgelopen.


Heh! Ik had subiet expres het shirtje gekocht, halve homo's als we allebei zijn 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187035719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:38 schreef minilot het volgende:
Wij komen thuis elke dag tot rust (weekenden thuis zijn juist gewoon verrukkelijk O+) en ervaren helemaal geen dagelijkse sleur, dus in die zin allebei ook helemaal geen behoefte om 'er even lekker uit te zijn'. De dagelijkse dingen verplaatsen van thuis naar bungalow voelt daarom vooral onzinnig en onhandig. :')

Moe thuis komen van op reis gaan doen we daarentegen graag, ja O+

Fleur, wat klinkt dat sfeervol, zeg!
Maar jij moet toch ook wassen, koken, opruimen, andere vaste rituelen? Het zijn juist die dingen die daar anders zijn. Dat je de was daarna in moet halen (of met een beetje pech een handwas staat te doen) vergeet ik daarbij even, net als alle zooi die mee gaat. Plus dat wij in het weekend beide een uitslaapdag hebben, man ongeveer om het weekend een halve dag naar voetbal is en het anders thuis op moet, en ik ook regelmatig afspraken heb op zaterdag. Juist bij een weekend weg zijn er geen afspraken of dingen om rekening mee te houden.

Maar een ander soort weekendje weg, paalkamperen of stedentrip ofzo, trekt dat jullie ook niet?

Wat een stomme verkopers SacreCoeur!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 22 mei 2019 @ 22:48:11 #109
221912 minilot
Nancy boy
pi_187035911
Mwah FF, koken is toevallig mijn hobby (ex-CULmod :)) en wassen, opruimen en andere huishoudelijke zaken nemen én geen overdreven groot deel van mijn dag in én ik ervaar het gewoon nooit als sleur. We zijn natuurlijk ook maar met z'n drieën, ik werk sinds Günther er is niet buitenshuis en we zijn bovendien een stel slonsjes met lage standaarden - dat scheelt allemaal nogal in de huishoudelijke druk ;)
Verder geen voetbalkijker hier thuis en aan afgesproken uitslaapdagen doen we ook niet. We hebben gewoon altijd al hartstikke veel tijd voor en met elkaar :Y

Stedentrips an sich ook prima hoor, mits wegens specifiek doel (zoals vorig jaar een paar dagen Londen rondom een groot jubileumconcert van The Cure) of omdat we heel benieuwd zijn naar de bijzonderheden van een stad, ook daarbij dus niet om er 'even uit te zijn'. We hebben het gewoon zo wanstaltig hard naar ons zin thuis dat we alleen op reis gaan omdat we elders iets te zien of doen hebben, niet omdat we zo nodig van huis willen zijn. Ook steevast allebei heimwee na een week elders :')
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 mei 2019 @ 22:53:49 #110
221912 minilot
Nancy boy
pi_187036068
Nieuwe woordjes vandaag overigens: "Hebbes!" en..
.."Pizza!" :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_187036294
Doei allemaal!!! Kevin is gisteren twee geworden. Nu hebben we twee peuters in huis. Hij heeft een goed feestje gehad met taart en cadeaus. En wat staat deze man toch graag in de belangstelling (het tegenovergestelde van zijn broer).



Zijn favoriete cadeau



Gefeliciteerd Franny en Ysje!!!
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:00:01 #112
221912 minilot
Nancy boy
pi_187036336
Awww, kijk 'm juichen! O+ Gefeliciflapstaart Kevin!
Let me see you stripped down to the bone
pi_187037448
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:48 schreef minilot het volgende:
Mwah FF, koken is toevallig mijn hobby (ex-CULmod :)) en wassen, opruimen en andere huishoudelijke zaken nemen én geen overdreven groot deel van mijn dag in én ik ervaar het gewoon nooit als sleur. We zijn natuurlijk ook maar met z'n drieën, ik werk sinds Günther er is niet buitenshuis en we zijn bovendien een stel slonsjes met lage standaarden - dat scheelt allemaal nogal in de huishoudelijke druk ;)
Verder geen voetbalkijker hier thuis en aan afgesproken uitslaapdagen doen we ook niet. We hebben gewoon altijd al hartstikke veel tijd voor en met elkaar :Y

Stedentrips an sich ook prima hoor, mits wegens specifiek doel (zoals vorig jaar een paar dagen Londen rondom een groot jubileumconcert van The Cure) of omdat we heel benieuwd zijn naar de bijzonderheden van een stad, ook daarbij dus niet om er 'even uit te zijn'. We hebben het gewoon zo wanstaltig hard naar ons zin thuis dat we alleen op reis gaan omdat we elders iets te zien of doen hebben, niet omdat we zo nodig van huis willen zijn. Ook steevast allebei heimwee na een week elders :')
Lijkt me stiekem wel fijn om te hebben, maar kan me daar zo niets bij voorstellen. Ik leef echt van vakantie naar vakantie en heb soms denk ik "wat heb ik eigenlijk gedaan deze week" en dan is het antwoord ook gewoon "niks". Maar dat was voor de komst van de kinderen ook al zo, alleen hadden we toen nog wat meer mogelijkheden voor last minute weekendjes weg en verre reizen enzo, waar we dan weer een lange tijd op konden teren, zowel vooraf als achteraf.

Maar ontopic: Hier wordt fanatiek geoefend met zelf aan- en uitkleden. Ik mag Em's jas niet meer aan doen, die legt ze zelf neer en doet dan een halfbakken aantrekpoging waarna ik wel mag helpen corrigeren. En wat de een doet, doet de ander daarna ook, dus ik zit tegenwoordig op een heel onhandige manier kinderen in jasjes te wurmen. Wel makkelijk is dan weer dat ze zelf nu ook sokken aan kunnen trekken soms (al gaat uittrekken nog steeds veel sneller en beter), en dat ze joggingsbroeken zelf aan kunnen trekken. Soms zelfs twee over elkaar als de ander nog geen interesse heeft in haar broek aantrekken :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187037503
Dat ziet er ook wel uit als een heel tof kado Adrian! Gefeliciteerd!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:48:57 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_187038317
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Soms zelfs twee over elkaar als de ander nog geen interesse heeft in haar broek aantrekken :')
:D!

Tof zeg, dat aan- en uitkleden O+

Hier nog slechts sokken uit en broek half naar beneden. Matig :+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 06:38:53 #116
382129 crew  Donna
pi_187041045
Gefeliciteerd Adrian!
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 06:42:28 #117
382129 crew  Donna
pi_187041051
Wij gaan ook nooit op reis trouwens. :)
pi_187042745
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:59 schreef Adrian4 het volgende:

Gefeliciteerd Franny en Ysje!!!
Dank Adrian, en ook alle anderen voor de felicitaties! Jij ook gefeliciteerd! Zo leuk dat ze leeftijdsgenootjes zijn he. O+ .

Wij hadden gisterenmiddag ook een klein feestje, met taart, slingers, cadeautjes. Maar Ysje vond het aanvankelijk verschrikkelijk. Ik heb hem nog nooit zo van streek meegemaakt. Riep alleen maar 'neee neee neee" en huilen huilen huilen. Hij wil dus echt niet in de belangstelling staan. Dat is zo compleet anders dan wat we van de oudste gewend zijn. :o .

Ik vond het zo sneu voor hem. Uiteindelijk kalmeerde hij bij het eten van de taart. Die vond hij wel erg mooi. En hij kreeg gelukkig ook de smaak wel te pakken met het uitpakken van de cadeautjes. Alles was WAUW! O+ . En vervolgens heeft hij ook heerlijk gespeeld met het nieuwe speelgoed.

Maar tjonge, wat een schrik op z'n gezichtje toen hij merkte dat het voor hem was, al dat gedoe. Vandaag viert hij het op het kdv, ik ben benieuwd hoe het daar gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 23-05-2019 16:30:00 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187043341
Gunther net uit bad, wat kleuren zijn ogen mooi bij zijn shirtje O+

Franny, gefeliciteerd met je Ysje O+ Wat oogt hij lang, is hij lang voor zijn leeftijd? En wat sneu dat hij het vieren zo spannend vond :o

PKM, ze zei het 1 keer en heel snel maar de klank klonk als panda. Bumba zegt ze hier als BUUBA, ze wordt er helemaal wild van :D

Banaan op de boot O+ Veel plezier op Terschelling! Hier kost het me ook meer moeite om haar dutjes te laten doen, vooral ‘s ochtends, maar als ze ze niet doet is ze echt niet te genieten dus ik werk er hard voor :+ Kiezen klinken aannemelijk maar een fase ook.

Casper in die overal O+ O+ Wat tof!

FF, voor C is spelen in de speeltuin nog een uitdaging door gebrek aan lopen, dus ik ben er niet eens geweest met haar :@ :@ Maar het is wel echt een leuke dierentuin, speelgelegenheid genoeg maar wel ook veel dingetjes met water dus extra kleding meenemen is wel een tip :P

Songeur, babykleding van merken (zoals z8 en feetje) probeer ik te verkopen, h&m en andere dingen gaan in die container voor Roemenië oid. En nu mag ik deels gaan bewaren want mijn zus krijgt een dochtertje in oktober O+

Minilot, veel sterkte bij CP :P Wij gaan er van de zomer weer heen, we recreëren wel graag :D :+ Als ik zie hoeveel plezier de kinderen beleven is het me alles waard :) Volgend jaar willen we weer naar het buitenland, ik mis het nu wel een beetje O+ Moet wel zeggen dat ik me thuis ook vaak wel relaxed voel ondanks de huishoudelijke taken, ik ben wel een huismus en we hebben nu zo’n fijn huis en fijne omgeving :)

Adrian, gefeliciteerd met Kevin *O*

Ik zit de afgelopen dagen een beetje aan mijn tax merk ik, het hoesten kost me nog steeds veel energie en ondanks dat ik dankzij het pufje beter slaap voel ik me erg moe en chagrijnig, soms ook naar C toe -O- Misschien toch nog naweeën omdat de afgelopen weken ons gewone ritme een beetje zoek was, ik raak daar soms echt van slag van :@ Zo stom om daar als volwassen vrouw soms nog steeds van de leg van te raken. Ik gok ook dat ik rond mijn eisprong zit en daar word ik vaak ook lekker labiel van.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187044563
Rena, hoesten is ook erg vermoeiend. Ik heb er ook last van door hooikoorts, het helpt niet voor je humeur inderdaad. Sterkte ermee.

Ysje is inderdaad lang, hij groeit de hele tijd uit z'n kleren. Zit nu al een tijdje in maat 92. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 11:59:02 #121
382129 crew  Donna
pi_187044631
Franny gefeliciteerd! O+

@rena ik heb dat ook rondom m'n eisprong. Heb echt het gevoel dan soms alsof alles om me heen in elkaar stort. Het gaat allemaal gewoon best prima en toch heb ik die dagen het gevoel alsof er een complete schuur aan hooi op m'n vork zit. Vervelend, i feel you!
pi_187047937
Adrian, gefeliciteerd met Kevin! Tof cadeau inderdaad!

Rena, beterschap!

Hier is mijn vakantie ook goed begonnen: griep, mijn keel voelt alsof er scheermesjes in zitten. Heb de halve nacht wakker gelegen, mede ook door werkstress.

Ik ga me zo toch nog even naar de dierentuin slepen voor Simon.
  donderdag 23 mei 2019 @ 19:30:41 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187051558
Hoe was zijn verjaardag op de crèche, @Franny_G? Ik moest bij je foto weer denken aan de foto van vorig jaar van zijn vieren op de crèche, waar hij ook heel hard huilde :o . Het is wat, een peuter worden. En wat heeft hij gekregen? En doei natuurlijk, misschien heb je dit topic al verwijderd uit je actieve lijst :W .

Gefeliciteerd Kevin en Adrian! Wat ziet hij er blij en groot uit op z'n graafmachine, heel tof.

Beterschap voor de zieken & zwakken. Dat is zo waardeloos in combinatie met kind!

Wat leuk om jullie verschillende gevoelens te lezen over weg/vakantie. Ik kan wel erg genieten van weg zijn hoor. Met familie omdat het leuk is om Jacob te zien mengen met neefjes/nichtjes/ooms/tantes. En omdat ik ook erg graag met diezelfde neefjes en nichtjes speel. En alleen met hem weg vind ik ook tof, samen nieuwe dingen ontdekken en even weg uit de routine, al geniet ik daar ook heus van, het een sluit het ander niet uit voor mij :D . Wel jammer dat hij altijd slechter slaapt als we weg zijn maar ja.

En oh jongens, Jacob is echt alle stappen aan het inhalen die hij de afgelopen maanden als kruiper niet zette. Hij loopt echt de hele dag, binnen en buiten, hij wordt steeds vrijer, en nooit moe, en als hij valt staat hij weer op niks aan de hand. In de supermarkt loopt hij nu met zo'n klein karretje, hij stuurt 'm moeiteloos achter me aan O+ . En bij de kassa geeft hij alles aan me aan en dan leg ik het op de band O+ . En na afloop parkeert hij de kar weer keurig en stapt terug naar de fiets. Echt geweldig vind ik het.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187052616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:30 schreef Lemijn het volgende:
Hoe was zijn verjaardag op de crèche, @:Franny_G? Ik moest bij je foto weer denken aan de foto van vorig jaar van zijn vieren op de crèche, waar hij ook heel hard huilde :o . Het is wat, een peuter worden. En wat heeft hij gekregen? En doei natuurlijk, misschien heb je dit topic al verwijderd uit je actieve lijst :W .
Ja, die foto van een jaar geleden. :D . Daar moest ik dus ook aan denken. Straks worden al z'n verjaardagen een soort trauma. ;( . Maar op het kdv was het heel goed gegaan. Hij mocht z'n lievelingseten trakteren: fruit (aardbeien, druiven, appel) met rozijntjes erover, in vrolijke Hema bakjes met een ijswaaiertje erop. Hij had erg genoten van z'n feestje. Het was natuurlijk heerlijk weer, en hij geniet enorm van het buitenspelen daar, dus hij had een topdag.

Wat hij heeft gekregen van ons: een pop, een houten hijskraan met van die magneetblokjes erbij, twee grote houten puzzels (dat houten speelgoed vond ik in een tweedehands zaakje, echt heel mooi spul O+ ). Z'n zus wilde hem graag dino's geven, dus hij heeft daar ook een paar mooie van gekregen. Van mijn schoonouders kreeg hij een speelgoedbus en autootjes. Toen hij thuis kwam, ging hij er meteen weer mee spelen.

Heerlijk, dat Jacob zo fijn aan de wandel is. Wat ziet dat er schattig en aandoenlijk uit he. Zo'n klein ventje dat de wereld in loopt.

Nu ben ik echt weg! :o . :W . Tot snel bij de peuters.

[ Bericht 3% gewijzigd door Franny_G op 23-05-2019 20:56:38 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187052705
Leuk Lemijn hoe dat lopen ineens zo goed gaat. Banaan vindt het nu nog steeds een feest. :D Hoewel hij de laatste tijd kruipen heeft herontdekt, bijvoorbeeld zo hard mogelijk wegkruipen voor de schone luier.

Beterschap Rena en Tolstoi. :*

Sneu Franny dat hij zo van streek was. :*

Leuke kleding doe ik per twee maten in een (uitpuilende) bak op zolder. Voor een eventuele tweede, al koop ik dan vast genoeg weer erbij.

Bij ons is sokken, schoenen en jas uit favoriet. Broek uit lukt half, net als zijn luier. Sjaal om wil hij wel graag zelf proberen. Ook met stekkers en riemen.

Ik vind het heerlijk om er een paar dagen uit te zijn maar vindt het ook lastig dat Banaan zijn regelmaat mist. Vandaag was hij ook niet in slaap te krijgen in bed, pas in de draagzak op het strand viel hij een uurtje in slaap. En hij was wel ingesmeerd tegen de zon maar kwam er verkleumd uit. Stond hij na de dut op het strand, met bibberende handjes, knikkende knietjes en een lach op zijn gezicht omdat het bibberen toch wel bijzonder voelde. :X :D
De zee, schuim en golven vond hij ook prachtig. Van de golven wist hij na een keer dat het koud was en rende hij aan de kant voordat er weer een golf kwam.

Het huishouden is niet per se iets wat ik wil ontvluchten. Een schoon huis geeft mij rust. En in geval van twijfel herinner ik mij FF die ooit zei dat schoonmaken ten koste gaat van leuke dingen doen. O+

Ik hoorde vanmorgen een koekoek buiten. Banaan herhaalde het en zegt nou steeds "koekoek hmmmm". De betekenis heeft hij niet zo meegekregen dus maar ik keur het goed. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187059130
Ik bewaar ook alle kleertjes voor een evt 2de/3de. Ze gaan in een grote plastic bak van de action en als die vol is schuif ik die door naar zolder en haal een nieuwe bak.

Vakanties, heerlijk O+ Wij zijn wel echt van het kamperen en veel dingen zien en doen. Ik kan na een tijd ook echt de bergen missen. :')
Nog heel even en dan mogen we weer een weekje!
CP en Landal zie ik mezelf doen als een evt volgend kindje < 6 maanden is in de zomermaanden ivm het comfort met zo’n kleintje.
Binnenkort wel een weekendje Oostenrijk in een huisje (niet op een park); ben heel benieuwd wat ik daarvan vind.

Franny en Adrian nog gefeliciteerd met jullie peuters!! Wat een tof cadeau voor Kevin en ik moest ook denken aan de foto van vorig jaar bij Y. Het is wat, al die aandacht.

N kan van de ene op de andere dag haar naam perfect zeggen O+ O+ Ze had al maanden dezelfde klank voor zichzelf en opeens lukt het gewoon precies!

Vandaag komt als het goed is bambino loco binnen met de boekjes vanaf 2 jaar. 1 boekje was al binnen en die hebben we geoefend zonder de loco doos en ging al heel goed! Leuk om te zien hoe ze alles al snapt en oppakt. O+

Binnenkort ga ik een andere functie doen en wil dan om de week een dag minder werken; de andere dagen dus wel 8 uur maken, waar ik nu soms kortere / flexibele uren over standaard 4 dagen heb. Wat hebben jullie voor verdeling kwa werk?
Extra tijd met N O+
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:45:27 #127
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187059209
Ik heb bij Muppet wel een selectie gemaakt. We hadden heel veel tweedehands gekregen, die ik niet mooi vond, maar bewaarde voor opvang/buiten spelen/reserve. Die kleertjes heb ik gegeven aan een stichting voor mensen die het niet zo breed hebben. De rest ging naar zolder voor nummer 2. Maar nu bij nummer twee koop je toch best veel weer en kijk je een stuk kritischer naar wat je bewaard hebt. Dus nu weer best veel gedoneerd.

Wij zijn van het kamperen of juist rondreizen-luxe-stijl (lees: niet backpacken maar auto stampvol tetrissen O-) ). Wij hebben net een huisje op een camping geboekt in Drenthe. Ben heel benieuwd - centerparcs is meestal niet ons ding, dus hopelijk is het meer kamperen dan dat!

Nolita, wat tof dat ze haar naam zegt! En wat knap al aan de bambino loco! Welke boekjes heb je besteld?
pi_187059260
De boekjes mijn eerste bambino loco en dit kan ik al 2+. Volgens mij gaan beide boekjes om dezelfde plaatjes bij elkaar zoeken in verschillende thema’s. Ik vraag haar wat op een plaatje staat, dan zegt ze bijvoorbeeld bal, beer, aardbei, blauwe (ballon) oid. En dan vraag ik waar ze nog een bal, beer, aardbei, blauwe (ballon) ziet; dan wijst ze dat aan. O+
Helpt dus wel dat ze inmiddels al een behoorlijke woordenschat heeft en kleuren kan benoemen. In het eerste boekje staan maar een paar dingetjes die ze nog niet kende.
pi_187059775
Jij ook nog gefeliciteerd Adrian! *O*

En een *O* voor een veel lopende Jacob!

:* voor alle zieke moeders ;(

Wat tof van haar naam Nolita! Wat betreft werk, 2 dagen van 9 uur, 1 van 10,5/11 uur en 1 van 5 uur. Was niet helemaal de bedoeling maar het is erg druk en ik ben een soort zzp’er (juridisch niet) binnen een praktijk, wij regelen onze eigen agenda’s. En vaak ‘s avonds thuis vaak nog wat patiëntendossiers bijwerken. Mag nog wat vanaf wat mij betreft, de bedoeling was zo’n 28 uur namelijk :')
pi_187059794
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Het huishouden is niet per se iets wat ik wil ontvluchten. Een schoon huis geeft mij rust. En in geval van twijfel herinner ik mij FF die ooit zei dat schoonmaken ten koste gaat van leuke dingen doen. O+

Ok ik hier moest ik nog even op reageren. Want in principe hoeft schoonmaken niet ten koste te gaan van leuke dingen doen. Schoonmaken kan ook leuk zijn! Alsin, mijn kindjes (zelfs mini) vinden het heel leuk om te helpen. Dan zetten we heel hard muziek aan, krijgen ze allemaal een doekje, spuitfles, stoffer of iets anders. En gaan we allemaal iets schoonmaken wat we kiezen. En tuurlijk is dat van de kinderen niet zozeer productief. Maar zij vinden dat altijd een feestje! :D
pi_187059906
Sowieso kom je soms nogal aparte dingen tegen in die Loco boekjes. Een schoenlepel en casettebandje ben ik al tegen gekomen. En dat was in boekjes die ze nu ook nog met die afbeeldingen verkopen. Op rommelmarkten kom je die boekjes ook veel goedkoop tegen. Met Koningsdag hadden wij een 2e setje met 6 boekjes voor ¤4. Heb voor kerst een poging gedaan om zelf een boekje te maken (met foto's van papa en mama, opa's en oma's en ooms en tantes bij elkaar zoeken), maar daarvoor waren mijn fotoshopskills te slecht uiteindelijk :') Peuter begreep het bij elkaar zoeken van plaatjes wel al snel, maar hoe dat met die tegeltjes werkte dan weer niet. Daar heb ik nog lang bij moeten helpen. En er zit flink niveauverschil tussen de boekjes, die met bekende figuren zijn vaak wat lastiger.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187060242
Wat betreft helpen met schoonmaken, toen ik deze week een overgenomen speelhuisje schoonmaakte wilde Casper ook een doekje en ging het zwarte zand en de tegels poetsen :')

Maar een schoon en opgeruimd huis geeft mij ook rust, ik doe alles als hij slaapt en daardoor kan ik me voor mijn gevoel als hij wakker is ook beter op hem focussen en ben ik niet met mijn hoofd bij de stapel was die nog gedaan moet worden bijvoorbeeld. En ik heb 1x in de 2 weken 3 uur een schoonmaakster nog niet helemaal naar mijn zin :') maar dat is ook wel fijn :).

En vakanties O+ Met z’n tweeën maakten we elk jaar een verre reis en nu gaan we met Casper Europa wat meer verkennen. CP zou ik ook prima vinden trouwens :). Mijn vriend is naast zijn werk ook erg actief in het verenigingsleven in het dorp (was ik ook maar ik ben met dingen gestopt) dus ik heb wel soms de neiging om dagelijkse verplichtingen wat te willen ontvluchten met z’n drieën.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:57:33 #133
221912 minilot
Nancy boy
pi_187061955
Edit: verkeerde topic!
Let me see you stripped down to the bone
pi_187064082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:33 schreef Nolita het volgende:
Vandaag komt als het goed is bambino loco binnen met de boekjes vanaf 2 jaar. 1 boekje was al binnen en die hebben we geoefend zonder de loco doos en ging al heel goed! Leuk om te zien hoe ze alles al snapt en oppakt. O+
Zijn er boekjes voor vanaf 2 jaar? Ik kom ze nl. alleen tegen voor vanaf 3 jaar.
Ik wil ook bambino loco voor Simon kopen, voor zijn verjaardag of voor Sinterklaas. Waar heb je het gekocht?

Ik heb een contract voor 32 uur (4 dagen à 8 uur) en werk nu bijna 1,5 jaar al 3 dagen en 1 dag ouderschapsverlof. Bevalt goed, wil denk ik niet meer terug naar 4 dagen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:09 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Maar een schoon en opgeruimd huis geeft mij ook rust, ik doe alles als hij slaapt en daardoor kan ik me voor mijn gevoel als hij wakker is ook beter op hem focussen en ben ik niet met mijn hoofd bij de stapel was die nog gedaan moet worden bijvoorbeeld.
Dit dus :)
Ik probeer wel op mijn vrije dagen tijdens 1 middagslaapje tijd voor mezelf te nemen.
Merk nu ik vakantie heb, dat ik toch nog niet echt tot rust kom, omdat het huis zo'n chaos is. Dus net de hele benedenverdieping gestofzuigd, gedweild en wc schoongemaakt. Vanochtend al even snel de zolder gestofzuigd. Dat geeft al iets meer rust.
Morgen zijn we de hele dag uithuizig, dan hopelijk zondag of maandag de slaapkamers onderhanden nemen en de badkamer MOET echt hoognodig een grote poetsbeurt.

We zijn nog helemaal niet op vakantie geweest sinds Simon er is :@ :@
Zou het aan de ene kant wel willen, maar vind het aan de andere kant weer zo'n gedoe :@
De energie ontbreekt me momenteel ook ;(

CP of Landal was pre baby de hel, en nog steeds lijkt het me vreselijk. Deze vakantie gaan we ook niet weg, of we moeten heel erg last minute iets vinden binnen Nederland (iets met verlopen paspoorten enzo :+ ).

We willen in ieder geval deze vakantie gebruiken om een hek te installeren bij het water, zodat Simon in de tuin rond kan lopen zonder gevaar dat ie in het water valt. Dan kunnen wij ook weer iets relaxter in de tuin zitten ;)
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:36:32 #135
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187068935
Ik werk 32 uur en heb daar bovenop gemiddeld 1.5 reistijd per dag. 4 dagen van 8:00 tot 18:00 van huis. Ik zou graag wat minder (lang) werken echter ben ik de hoofdkostwinner in huis en is een lager inkomen en ongeveer dezelfde levensstandaard houden niet haalbaar hier -O-.

Ik baal er wel van, dit zorgt er voor dat we vaak mega simpel of niet vers eten, ik de kapitein maar twee uurtjes per dag zie ;( en ik op sommige dagen best gesloopt ben. Ik heb ook nog eens n baan met veel verantwoordelijkheid en collega's die "afhankelijk" van me zijn om handvaten te krijgen hoe ze hun werk t beste kunnen doen, dus veel slacken zit er ook niet in. Gelukkig is mn baan aan de andere kant heel flexibel, kan ik vaak thuiswerken en kan ik ook kiezen n middagje vrij te nemen zolang ik het maar ergens inhaal.

Maar blijft echt n lastige balans ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:17:13 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_187069498
Hier dus na zowat twintig jaar altijd fulltime gewerkt te hebben nu fulltime voor Günther aan het zorgen. Enerzijds vanwege geluk hebben dat het lukt met alleen het inkomen van mijn lief, maar toch zeker ook omdat we een aantal stevige wijzigingen in onze levensstandaard hebben doorgevoerd - iets dat ik tot nu toe overigens echt als ruimschoots de moeite waard ervaar. Volgend jaar gaat Günther vermoedelijk wel een dag of twee middagen naar de peuterspeelzaal en mijn lief gaat een dag in de week minder werken, dus dan ga ik voor twee dagen per week aan de slag.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:23:40 #137
221912 minilot
Nancy boy
pi_187069604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:53 schreef Nolita het volgende:
De boekjes mijn eerste bambino loco en dit kan ik al 2+. Volgens mij gaan beide boekjes om dezelfde plaatjes bij elkaar zoeken in verschillende thema’s. Ik vraag haar wat op een plaatje staat, dan zegt ze bijvoorbeeld bal, beer, aardbei, blauwe (ballon) oid. En dan vraag ik waar ze nog een bal, beer, aardbei, blauwe (ballon) ziet; dan wijst ze dat aan. O+
Helpt dus wel dat ze inmiddels al een behoorlijke woordenschat heeft en kleuren kan benoemen. In het eerste boekje staan maar een paar dingetjes die ze nog niet kende.
Ha, wat leuk zeg! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_187069641
Wat oude kleding betreft: ik heb nu vrijwel alles in een grote vuilniszak gedaan voor Stichting Babyspullen. Ik moet het nog we wegbrengen. :P Een 3e kind komt er niet dus dat selecteert makkelijk. Heb alleen speciale dingetjes bewaard. Dat is een klein tasje.

Wat vakantie betreft: sinds mijn man en ik samen zijn (bijna 9 jaar) zijn we nog nooit samen weggeweest. Eerst had ik mijn studie, toen samenwonen, toen zwanger, geldprobleem, kinderen. :')
Maar mijn man en ik zijn nogal kemphanen. Zelfs even een middagje weg lijdt al gauw tot discussie. Het loopt niet zo lekker. :@
Hoe meer factoren daar voor kunnen zorgen, hoe groter de kans.
Dus geen idee hoe wij ooit op vakantie ‘moeten’. Ik wil heel graag want ging vroeger altijd met mijn ouders, broertje en zus maar dat ideaalbeeld van een gezinsvakantie is bij ons heel ver weg. Dat is klote. -O-
Maar genoeg over dat! :P

Ik had vandaag iets ‘gênants/grappigs. :') :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187069941
@TolstoiFan:



Deze 2 heb ik besteld; zijn bij verschillende winkels te koop zoals bol en Bruna. Was bij intertoys binnen gelopen maar die had ze niet.
Van die laatste heb je ook de 2,5+ en de 3+. Vanaf 3 jaar zijn er idd nog veeeeel meer boekjes.

Ldg; wat jammer dat de balans van werk niet goed voelt maar minder ook geen optie lijkt. Mijn werkweek zou in de ene week ook hetzelfde uitzien, zelfde reistijd als jou. 4x van 8:00-18:00. Vandaar mijn lichte twijfel, maar mij levert dat in de andere week wel een hele vrije dag op waar ik nu vaak ongemerkt weer overuren op maak met 4x7. Ik ga het wel gewoon eens proberen denk ik.

Venco voor mij is vrije tijd doorbrengen met mijn partner en nu gezin de essentie van het leven. Daar geniet ik het meest van op dit moment, samen zijn en leuke dingen doen. Het zou voor mij echt een gemis zijn als ik dat niet had in mijn relatie, want waarvoor ben je dan samen? (Wellicht wat kort door de bocht allemaal, maar jullie snappen vast wat ik bedoel).
pi_187079708
Wij hebben onze vakantie geboekt, ik vond het wel lastig om in te schatten waar je jezelf en je dreumes een plezier mee doet. We gaan nu eerst 6 dagen naar Italië in een of andere agriturismo in de bergen van Umbrië. Soort appartement in boerderij in een middeleeuws gehucht in de bergen maar met zwembad en speeltuintje. En de boerderij fokt varkens, kippen en pauwen en die lopen daar dus ook. En dan de oversteek naar Kroatië (Biograd na Moru) en daar weer 6 dagen in een appartement dichtbij het strand. Ben benieuwd en heb er zin in! *O*

Wat doen jullie deze zomervakantie met jonge kinderen? Als dit niet bevalt heb ik ideeën voor komende jaren nodig :')

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 25-05-2019 14:00:15 ]
pi_187080116
Wij gaan 2 weken naar een camping in Toscane met dan peuter en baby O+ (En schoonouders :7 )
Verheug me er ontzettend op!

Qua werk zou ik niet minder willen werken.
Vriendlief verdient een goede boterham maar zonder mijn salaris zouden we niet kunnen leven zoals we nu doen.
Ik vind het heerlijk om met medicijnen bezig te zijn en mensen te kunnen helpen.
Ik werk 3 dagen van 8 tot 17:30.
Op de dagen dat ik werk zie ik V dus een klein uurtje voordat hij naar bed gaat. Of smorgens als ik hem naar de gastouder breng.
pi_187080870
Wij gaan een maand naar Australië. Over dreumesproofheid kan ik pas achteraf iets zeggen. :+.

Ik werk ook drie dagen (en tijdens drukke periodes een aantal avonden, en sowieso op mijn vrije dagen tijdens Bobs dutje altijd). Voor mij een prima balans tussen werk en thuis. Het enige waar ik van kan balen (en hijzelf overigens ook) is dat mijn man 's avonds pas rond kwart over zes thuis is. Hij is dan ook wel aan het rondkijken naar een baan in de stad (op fietsafstand) voor iets minder uren.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:40:57 #143
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187082991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:36 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik werk 32 uur en heb daar bovenop gemiddeld 1.5 reistijd per dag. 4 dagen van 8:00 tot 18:00 van huis. Ik zou graag wat minder (lang) werken echter ben ik de hoofdkostwinner in huis en is een lager inkomen en ongeveer dezelfde levensstandaard houden niet haalbaar hier -O-.

Ik baal er wel van, dit zorgt er voor dat we vaak mega simpel of niet vers eten, ik de kapitein maar twee uurtjes per dag zie ;( en ik op sommige dagen best gesloopt ben. Ik heb ook nog eens n baan met veel verantwoordelijkheid en collega's die "afhankelijk" van me zijn om handvaten te krijgen hoe ze hun werk t beste kunnen doen, dus veel slacken zit er ook niet in. Gelukkig is mn baan aan de andere kant heel flexibel, kan ik vaak thuiswerken en kan ik ook kiezen n middagje vrij te nemen zolang ik het maar ergens inhaal.

Maar blijft echt n lastige balans ;(
Hier idem. 36 uur (min nu 8 uur onbetaald ouderschapdverlof). 2 uur reistijd op een dag. We vertrekken 7:15 uur van huis en komen pas weer om 17:30 terug. Ik werk 3 dagen op kantoor en een halve dag thuis. Ben helaas ook de kostwinnaar. Had ook graag minder willen werken en meer tijd met U en voor mezelf willen hebben.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:42:26 #144
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187083016
Sorry dat ik alleen maar binnen val als er wat aan de hand is :@

Mie heeft hand-voet-mond-ziekte, gisteren door de huisarts geconstateerd. Hij heeft de afgelopen 14 uur meer gehuild dan in zijn hele leven ;( :'(
Zijn onderlip is dik en hangt er een beetje bij. Hij klinkt alsof hij net met een fikse dubbelzijdige verdoving uit de tandartsstoel komt. En de kwijl loopt eruit alsof hij water uit zijn mond laat lopen, hij kan elk kwartier/half uur een nieuw shirt aan.
Ik geef hem al paracetamol. Wat kan ik nog meer doen om het heb makkelijker te maken? :'( Hoort het gewoon zo heftig te zijn? Is het gek om hierover de HAP te bellen? Morgen even afwachten?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187083293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:42 schreef LadyS het volgende:
Sorry dat ik alleen maar binnen val als er wat aan de hand is :@

Mie heeft hand-voet-mond-ziekte, gisteren door de huisarts geconstateerd. Hij heeft de afgelopen 14 uur meer gehuild dan in zijn hele leven ;( :'(
Zijn onderlip is dik en hangt er een beetje bij. Hij klinkt alsof hij net met een fikse dubbelzijdige verdoving uit de tandartsstoel komt. En de kwijl loopt eruit alsof hij water uit zijn mond laat lopen, hij kan elk kwartier/half uur een nieuw shirt aan.
Ik geef hem al paracetamol. Wat kan ik nog meer doen om het heb makkelijker te maken? :'( Hoort het gewoon zo heftig te zijn? Is het gek om hierover de HAP te bellen? Morgen even afwachten?
Mars had het vorige maand en de blaasjes zaten ook in zijn mond en op zijn lippen. Daar had hij heel veel last (en verdriet) van. Hier was het twee dagen héél heftig met weinig eten en drinken en veel verdriet. Paracetamol en mama-plak. En hij wilde op een ijsklontje sabbelen, dat verzacht wellicht iets. Na twee dagen was het ergste leed geleden, was hij nog wel wat jengeliger maar niet meer zo ontroostbaar.

Als je je echt zorgen maakt, is de hap er niet voor niets.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:01:50 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187083333
Bellen kan altijd! Voor advies ook!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187083360
Gefeliciteerd voor Y en Kevin van Franny en Adrian! *O*

Ik las ook over vakanties, heerlijk! Wij gaan twee weken naar Italië (Toscane).

Werk: ik werk 3 dagen (3 x 9 uur) en vind dat genoeg. Ik werk vlakbij huis en heb dus amper reistijd. Ook werk ik op de opvang van mijn jongens (niet op hun groepen) dus ik neem ze mee naar het werk en ook weer mee terug naar huis.

Venco. Wat heftig... Jeetje zeg. Hebben jullie het in het normale dagelijks leven wel leuk en fijn samen?

Nolita, leuk van de Loco! Wij hebben het ook maar Twix vindt er niks aan. Ben benieuwd of Mars het wel leuk gaat vinden.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:07:40 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187083422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:42 schreef LadyS het volgende:
Sorry dat ik alleen maar binnen val als er wat aan de hand is :@

Mie heeft hand-voet-mond-ziekte, gisteren door de huisarts geconstateerd. Hij heeft de afgelopen 14 uur meer gehuild dan in zijn hele leven ;( :'(
Zijn onderlip is dik en hangt er een beetje bij. Hij klinkt alsof hij net met een fikse dubbelzijdige verdoving uit de tandartsstoel komt. En de kwijl loopt eruit alsof hij water uit zijn mond laat lopen, hij kan elk kwartier/half uur een nieuw shirt aan.
Ik geef hem al paracetamol. Wat kan ik nog meer doen om het heb makkelijker te maken? :'( Hoort het gewoon zo heftig te zijn? Is het gek om hierover de HAP te bellen? Morgen even afwachten?
Je kan altijd even bellen voor advies. Ik heb geen idee hoe het eruit hoort te zien, maar wellicht is het bij hem wel heel heftig (of met iets anders erbij?)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:39:04 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_187083913
Pfoe, beterschap kleine Mie! :*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:41:30 #150
221912 minilot
Nancy boy
pi_187083937
In mijn eentje onderweg (heen + terug 5 = uur lang in OV) naar iets obscuurs in Eindhoven, verwachting is dat ik tegen een uur of vier zondagochtend wel thuis ben. Aldus kolf mee naar feestje :') Tot dusver het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken aan langvoeden :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_187083994
Ik werk 3x8u en bij topdrukte meer. Ik ben pas vlak voor mijn zwangerschap begonnen met werken via een reïntegratie en had eigenlijk niet verwacht hier nu al te zijn. Voor nu prima, ik geniet van mijn dagen met Dirk ongeveer net zoveel als van mijn werk. O+

Ik deed vandaag een skip-de-middagdut experiment, en het gaat eigenlijk heel vanzelf! Hij is niet meer dramatisch* dan op dagen met dutje. Ik ben benieuwd of hij hier echt al aan toe is, en hoe vanavond gaat.
Ik moet alleen nog even puzzelen hoe ik dat dan met mijn normale dut-activiteiten doe. :')

Edit: *dat klinkt misschien wat negatief, zo is het niet. We hebben gewoon een beetje een dramaqueen in huis momenteel. O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanuke op 25-05-2019 18:24:23 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187084411
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:41 schreef minilot het volgende:
In mijn eentje onderweg (heen + terug 5 = uur lang in OV) naar iets obscuurs in Eindhoven, verwachting is dat ik tegen een uur of vier zondagochtend wel thuis ben. Aldus kolf mee naar feestje :') Tot dusver het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken aan langvoeden :+
Wat zou er gebeuren als je niet zou kolven? Ik zou denk ik nu al prins zo lang zover voeden of kolven kunnen...

Veel plezier!
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:34:39 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_187084543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat zou er gebeuren als je niet zou kolven? Ik zou denk ik nu al prins zo lang zover voeden of kolven kunnen...

Veel plezier!
Nou, ervaring leert dat ik als ik de koter 's avonds voordat -ie gaat slapen niet voed, ik in de loop van de nacht onaangenaam volle boobs krijg en aangezien het niet gegarandeerd is dat ik de nachtbus terug haal, wilde ik maar niet het risico lopen dat ik een dakloze op Rotterdam Centraal moet vragen om me voor een tientje te verlichten ;)

Thanks!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 25 mei 2019 @ 19:08:19 #154
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187085034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mars had het vorige maand en de blaasjes zaten ook in zijn mond en op zijn lippen. Daar had hij heel veel last (en verdriet) van. Hier was het twee dagen héél heftig met weinig eten en drinken en veel verdriet. Paracetamol en mama-plak. En hij wilde op een ijsklontje sabbelen, dat verzacht wellicht iets. Na twee dagen was het ergste leed geleden, was hij nog wel wat jengeliger maar niet meer zo ontroostbaar.

Als je je echt zorgen maakt, is de hap er niet voor niets.
Klinkt een beetje als Mie nu inderdaad. Veel verdriet idd en niet weten wat hij nu wil.
Dus als het verloopt zoals bij Mars, zijn vandaag en morgen het ergst.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je kan altijd even bellen voor advies. Ik heb geen idee hoe het eruit hoort te zien, maar wellicht is het bij hem wel heel heftig (of met iets anders erbij?)
Als ik de verhalen op internet lees, wisselt het volgens mij per kind/keer hoeveel last er op welke plek is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:01 schreef pinquit het volgende:
Bellen kan altijd! Voor advies ook!
Heb ik dus toch gedaan! Als bet echt heel erg is kunnen ze lidocaïne geven om het te verdoven. Maar eigenlijk doen ze er verder niks mee: uitzieken en paracetamol geven.
Verder het standaard advies: drinken is heel belangrijk en bellen als hij zieker wordt/koorts krijgt. Of als ik toch die gel wil.

Bedankt dames!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187090816
Klinkt heel naar LadyS, hopelijk knapt hij snel weer op!

Hoe is de avond gegaan Nanuke? Ik hecht hier echt nog wel aan mijn middagrust (voor zover dat er is met een wakkere peuter). Liever dat ze s avonds nog twee uur liggen te keten samen dan dat ze niet meer slapen. Heb wel gemerkt dat ze ook zonder kunnen.

Ik werk standaard twee dagen. Financieel levert meer werken niet veel op met drie kinderen op de opvang (plus dat dat ook niet snel haalbaar is aangezien ze redelijk vol zitten, mijn chef polst regelmatig of ik niet meer wil werken). Mijn man werkt 4x9. Ik weet wel dat als ik ooit ergens anders ga solliciteren, ik dat alleen ga doen bij bedrijven in de buurt, zoals mijn ouders vroeger ook :') . Ik vind auto-tijd echt zonde, zeker met de drukte hier op de weg. Lijkt me wel lastig als je meer weg bent dan je graag zou willen, zeker als het dan niet eens netto (uitbetaalde) werktijd is maar reistijd.

Wow DaD, Australië! Ik vond de twee uur vliegen naar Menorca al lang :X Moet Bob op schoot de hele reis? Lijkt me wel ook erg tof, zo'n reis!

Wij gaan naar exact hetzelfde resort in zmenorca als vorige keer. Lekker eten, leuke baby-/peuter-club, entertainment en zwembad met piratenboot. Alleen nog lekker weer erbij en meer hebben we niet nodig! En we gaan deze keer toch ook weer proberen een uitstapje te maken, nu naar de andere kant van het eiland met hopelijk ook wat meer succes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187093217
Ah wat zielig voor Mie, heel veel beterschap :*

Interessant om over jullie werktijden te lezen, ik heb zelf de luxe om maar 2 dagen te werken momenteel, en beschouw het ook als iets wat niet vanzelfsprekend is, vind het erg fijn om zo veel bij mijn meisje te kunnen zijn.

En qua vakantie gaan wij deze zomer naar de persoonlijke hel van velen hier, in Limburg. Wat doen we onszelf aan ;) :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187093272
Reistijd is inderdaad zonde van je tijd! Ik rij een klein half uur van/naar werk maar dat heb je sowieso wat sneller als je in een gat woont :')

Mooie vakantieplannen! En DaD Australië, wat tof! :D Het is daar zó gigantisch mooi O+ Althans 11 jaar geleden wel :P
pi_187093425
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:07 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is de avond gegaan Nanuke? Ik hecht hier echt nog wel aan mijn middagrust (voor zover dat er is met een wakkere peuter). Liever dat ze s avonds nog twee uur liggen te keten samen dan dat ze niet meer slapen. Heb wel gemerkt dat ze ook zonder kunnen.
Ik hecht ook veel waarde aan mijn middagrust. Echter slaapt hij dan uit zichzelf van 21 tot 8.30/9.00. behalve op opvang dagen dan moet ik hem om 7u uit bed halen. En daar wordt hij zó chagrijnig van omdat hij eigenlijk nog keimoe is, dat ik toch eens wilde kijken of ik het voor hem wat leuker kan maken.

Echter sliep hij nu van ongeveer 19 tot 7.30, maar miste overdag wel 2 uur slaap. Dus of dat nou beter is, weet ik echt niet. Lastig dat hij niet zelf kan zeggen wat hij fijner vindt hoor. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187094522
En als je hem na 1 slaapcyclus wakker maakt (na ca 45 minuten)? Dan slaapt hij nog wel, maar korter.

Wij hebben altijd de 'regel' dat ze tot uiterlijk 16:00 uur mogen slapen. Daarna gaan de gordijnen open, vijf minuten later ook het licht aan en ga ik wat geluid maken. Slapen ze langer is het s avonds gedoe. S ochtends hoeven ze er maar op 1 dag vroeg uit en dat trekken ze meestal wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187094871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef Malteser het volgende:


Venco. Wat heftig... Jeetje zeg. Hebben jullie het in het normale dagelijks leven wel leuk en fijn samen?

Nou, het kan heel relaxed en ontspannen zijn maar meestal duurt dat geen 2 dagen. :')
Dat valt dan eigenlijk al op als we even een dag geen gedoe hebben. De sfeer is gauw verpest en zeker mijn man is een heel negatief persoon die nogal makkelijk kritiek uit op alles.
En dat gaat niet bepaald tactvol.
Daarmee pleit ik mezelf niet vrij hoor maar dat stukje kritiek en negatieve maakt mij heel snel ook chagrijnig en geprikkeld.
Om dan positief te blijven, is dat heel moeilijk.
Het botert niet echt of we matchen gewoon niet echt. :')
Maar ja. Je moet het soms doen met de riemen die je hebt. Ik kan mijn best doen maar hem niet veranderen. Dus de dingen die ik wél in de hand heb (zelf een middagje weg met de kinderen bijvoorbeeld) die probeer ik ook te doen. Het leuk maken voor mij en de kinderen. :)
  zondag 26 mei 2019 @ 12:46:45 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187096365
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7 :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187096424
Lijkt me verstandig dat jullie dan niet samen op vakantie gaan Venco. Er zijn hopelijk genoeg fijne momenten tussen jullie en als gezin om het de moeite waard te maken.
Mijn man is in juli drie weken vrij en daar kijk ik een klein beetje tegenop. :@ Ik ben zo gewend het huis lekker voor mezelf te hebben en vrees dat we elkaar enigszins in de weg zullen zitten. Gelukkig zijn er wat flinke klussen waar hij zich mee bezig wil houden.

Nanuke ik ben benieuwd hoe het voor jullie gaat uitpakken. Die tijden van gisteren zien er eigenlijk heel oké uit. :)

Wij hadden vrijdag een vermoeiende terugreis. De boottocht vond hij saaier dan op de heenweg. In de auto krijste hij alles bij elkaar en mocht hij heel even weer uit de stoel. Daarna heb ik hem zo'n anderhalf uur moeten entertainen. 's Avonds was ik zo bekaf dat ik met hem in slaap viel en pas om half twee 's nachts wakker werd.

Banaan heeft ineens meer woede. Vanuit zijn autostoel stampen, een tik als iets hem niet aanstaat en gisteren met naar bed brengen sloeg hij maar beet ook bijna mijn man in zijn teen. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 26 mei 2019 @ 13:29:58 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187096961
Wbt vakantie, dat is echt niet een zaligmakend iets voor iedereen. Het voelt alsof van je verwacht wordt dat je perse foto's van een uitgerust gezin op n mooi strand moet kunnen afleveren. Dat is gewoon niet de realiteit :N mensen ruzieen op vakantie, zijn ziek omdat ze eindelijk eens stoppen met werken, komen erachter dat ze helemaal niet zo leuk zijn als ze langere tijd met t gezin op n kluitje zitten. En dat is allemaal ok, dat mag ook gewoon :Y. En als je niet wilt omdat je weet dat het je alleen maar energie kost, dan doe je lekker iets wat je wel tof vind, alleen of samen, vind je eigen balans en laat het perfecte facebookplaatje los O+.


Hoe zeer ik altijd uit kijk naar vakantie weet ik dat het bij ons ook deels n flinke uitputtingsslag kan zijn vanwege de psychische issues van vriend. Dat was pre kind al zo, en dat is nu nog steeds zo, met daarbovenop dat ik het niet alleen voor mezelf leuk wil hebben, maar ook voor het kapiteintje :Y. Gelukkig kunnen we het erover hebben en vinden we vaak wel n manier waarop t voor iedereen relaxed is, al komt dat er vaak wel op neer dat ik meer dingen op me neem :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187098407
@littledrummergirl, goed dat je dat zegt. Want hier is vakantie juist wel heerlijk fijn en ontspannen en daardoor sta ik er soms niet voldoende bij stil dat het ook anders kan zijn.

@vencodark, klinkt een beetje alsof je voortdurend op je tenen moet lopen. Wat heftig. Ben je wel gelukkig met hem? Hou je van hem? Want “roeien met de riemen die je hebt...”. Je verdient het ook om gelukkig te zijn.
pi_187100770
LadyS, Simon had ook hand-voet-mond ziekte, geloof nog voor zijn eerste verjaardag. De eerste 2 dagen waren inderdaad het heftigst, met als dieptepunt een nachtlang krijsen en rondlopen tot 6 uur 's ochtends. Ik hoop dat Mie zich snel weer beter voelt :*

Venco, klinkt heftig :*

LDG, mooie ondeugende foto, hij kijkt er ook zo schuldbewust bij :P En wat wordt ie groot :o

Zieke mama's , dat zou echt verboden moeten worden, of dat je bij de bevalling acuut immuun wordt voor alle ziektes en virussen, die er ronddwarrelen.
Pffff, voel me echt belabberd, gister werd het opeens nog erger toen we de hele dag uithuizig waren. Koorts, vol hoofd, alles doet pijn.
Simon is wel lief, die komt me af en toe een knuffel geven.

Gister op de terugweg van ruim anderhalf uur wilde hij niet slapen, bij thuiskomst bleek waarom, hij had een mega poepluier... Hij zat onder van zijn navel tot aan zijn rug :') , dus toen moest ie eerst nog onder de douche om 10 uur 's avonds. Hij meldde het pas zelf ook toen we de straat in reden, dat ie een hele grote poepluier had, maar aan zijn rode billen te oordelen had ie er al een tijd ingezeten.
pi_187104074
LDG die foto _O-

Wat naar dat je flink ziek was TolStoi! En die poepluier :X

Haha wij zijn ook op vakantie niet het perfecte uitgeruste gezinnetje aan het strand, dat streef ik ook niet na overigens. En ook geen illusies dat er op vakantie geen irritaties zijn trouwens :P Wij doen het nooit heel goed op 24/7 op elkaars lip zitten maar door elkaar ook vrij te laten zijn vakanties altijd wel fijn.

Hier weer een kwakkelende Casper. Net met koorts in bed gelegd en ik vermoed weer een oorontsteking, 4e in 6 weken zou dat dan zijn. Morgen de huisarts maar weer bellen en ik wil als er weer een ontsteking zit nu wel eens een doorverwijzing naar de KNO-arts }:|
  zondag 26 mei 2019 @ 20:09:00 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187104203
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 16:52 schreef TolstoiFan het volgende:
LadyS, Simon had ook hand-voet-mond ziekte, geloof nog voor zijn eerste verjaardag. De eerste 2 dagen waren inderdaad het heftigst, met als dieptepunt een nachtlang krijsen en rondlopen tot 6 uur 's ochtends. Ik hoop dat Mie zich snel weer beter voelt :*

Mie is vandaag alweer een stukje beter gelukkig. Vanmorgen om 05.00 al beneden, dat dan weer wel (sinds hij geboren is, is dat behalve gisteren dan, nooit gebeurd :o ). Hij was nog wel huilerig en hij kwijlde ook nog, maar stukken minder gelukkig. En na zijn middagdutje is hij nog een stuk verder opgeknapt.
We heeft hij nu weer koorts (39,4), maar komt ook, denk ik, omdat hij nu geen pcm meer krijgt.

En, tolstoi, hier is het wel eens gebeurt dat ik vergeten ben om te verschonen, dus dat Mie ook de hele tijd in een poepluier :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 26 mei 2019 @ 20:11:54 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187104260
Waarom geef je dan geen paracetamol meer, LadyS? Wel fijn dat het iets beter gaat. Maar ik aarzel nooit om bij ongemak te geven. Je hoeft niet na x dagen te stoppen he.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 26 mei 2019 @ 20:13:38 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187104295
Verder kan ik over relatie + vakantie niet mee praten natuurlijk. Ik ga net als pre-kind pas last minute beslissen geloof ik maar ik kijk er wel al naar uit. We zijn nu een paar dagen weg met mijn ouders en het is zo’n genoegen om te zien hoe Jacob zijn nieuwe omgeving verkent.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 26 mei 2019 @ 20:26:56 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187104585
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:11 schreef Lemijn het volgende:
Waarom geef je dan geen paracetamol meer, LadyS? Wel fijn dat het iets beter gaat. Maar ik aarzel nooit om bij ongemak te geven. Je hoeft niet na x dagen te stoppen he.
Nou, eigenlijk omdat ie momenteel gewoon weinig ongemak ervaart, volgens mij. Behalve dan de koorts en de bijkomende mamaplakmomenten.
Gisteren had hij overduidelijk pijn en last (dus gewoon 3x daags gegeven), vanmorgen vroeg nog een pcm gegeven en daarna niet meer. We hebben er niet echt meer aan gedacht en het lijkt nu gewoon goed te gaan. Behalve dan dus de koorts.
Dus eigenlijk geen bewuste overweging, zeg maar.
Het is dat ik de temperatuur zag oplopen en me toen realiseerde dat we "te laat" waren voor de volgende dosis.

Vakantie vind ik trouwens altijd een hoop gedoe. Wij gaan meestal wel om budgettechnische redenen lastminute naar een bungalowpark ofzo. Of een stacaravan van Vacansoleil. We passen ook niet allemaal in onze auto :') dus logistiek hebben we ook een uitdaging
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187110387
Ja, waardeloos is dat .. ziek zijn met dreumes. Hopelijk voel je je gauw weer beter Tolsoi.

Mooie vakantiebestemming komen hier langs, O+ Ik ben zelf niet zo enthousiast om op vakantie te gaan met dreumes. Volgens mij vindt hij het allemaal prima, maar het is meer dat we dan toch vastzitten aan één plek.

Hij slaapt namelijk nog drie uur overdag. Een keertje skippen kan geen kwaad, maar over een langere periode is het niet handig. Dus daarom tot nu toe #teamlandal *O* Ik kijk er naar uit om met z'n drietjes op vakantie te gaan, als hij wat ouder is. Met z'n tweetjes was het altijd zo leuk (ondanks tegenslagen op vakantie zoals inbraak in auto, ziek etc.).

Volgend jaar willen we wel naar familie in Amerika. Ze wonen 'in de buurt' van New York, dus dat is zo'n zeven uur vliegen. Ik vind dat best spannend met zo'n kleintje :Y Tot nu toe hebben we twee keer een uur gevlogen toen hij zeven maanden was en dat ging prima (op de doorlekkende luier na bij op opstijgen :X ), maar dat was maar een uurtje.

MIjn vriend heeft nu een nieuwe baan, voor vier dagen per week. Vrijdag is zijn papadag :) Hij gaat om 6.15 de deur uit en is rond 17.00 uur weer thuis. Eerder had hij een part-time baan naast zijn eigen bedrijf. Maar dat werk was toch uitbuiterij, hij had echt veel stress en dat werkte thuis door. Het is moeilijk voor hem om pte te werken en een beetje op zijn niveau. Dus dan nu vier dagen per week bij een fijne en goede werkgever. En het werk past ook goed bij hem.

Eerder was hij heel vaak thuis en omdat ik twee van de drie dagen thuis werkte, zagen we elkaar te vaak. Tenminste, dat vond ik :P Werd er op een gegeven moment echt kriegel van. Dus nu is het perfect :)
pi_187115568
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je bv. dingen op de site van het voedingscentrum leest, en je dan opeens mega onzeker wordt of je je kind niet teveel te eten geeft :? :?
Lees ik iets over fruit voor je dreumes, bv. een half banaantje. Nou, Simon eet 's ochtends bij het ontbijt een hele banaan en soms best een grote ook. En dat is dan ná zijn boterham of anderhalve boterham. 's Middags eet ie dan ook nog een stuk fruit, bv. een hele sinaasappel...

Misschien moet ik dat soort sites gewoon niet meer lezen :+

Hebben jullie dreumesen ook van die verschrikkelijke poepluiers? Sinds een paar weken is de frequentie van Simon van 3 poepluiers op een dag naar 1 (heel soms zelfs geen) poepluier op een dag, maar die zit dan wel zo gruwelijk vol en de consistentie is ook pindakaas/appelstroopachtig.
pi_187115965
Klinkt toch prima Tolstoi :) Nu neem ik het voedingscentrum trouwens niet serieus, want als ik hun eetsuggesties volg dan loop ik rond met een hoofd vol acné, ben ik futloos en neerslachtig :P

Nou, hier sinds kort meerdere poepluiers per dag, terwijl het er normaal eentje was. En dan ook van die plakpoep die je er echt meteen van af moet halen.

Schreef ik vanochtend dat deumes drie uur per dag slaapt, nou vandaag is hij een slaapweigeraar. De wereld is veel te interessant en slapen is pure tijdverspilling. Net voor de 7807434e keer op bed gelegd, hopelijk nu wel een uurtje of wat de oogjes dicht :)
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 15:25:28 #174
382129 crew  Donna
pi_187116056
G. heeft ook vaak pindakaas achtige plakpoep. En als je te laat bent dan plakken er heel hardnekkige snippers aan haar billen die ik alleen met grof poets geweld weg krijg haha.

Qua eten ben ik soms ook wel wat onzeker, vind het ook heel lastig, vooral omdat ik zelf een hele slechte eter ben.

O: 180 flesvoeding
O2: Een boterham met beleg of croissantje (op zondag) of een hele banaan
T: Een plakje ontbijtkoek of een baby koekje.
L: Een boterham met beleg, soms 1,5. Een klein yoghurtje en een fles 150 koemelk
T: Een knijpfruit of een plakje ontbijtkoek of een koekje (afhankelijk van wat ze 's ochtends al op heeft)
D: Niet zo heel veel avondeten want dat is niet zo'n groot succes want ze wil alles zelf doen en dat wil soms gewoon niet en altijd een klein yoghurtje.
D2: Een fles 180 flesvoeding.

Die flessen flesvoeding zijn nog wat lastig. 's ochtends gaat ze na de fles nog meteen slapen (tis echt een enorme slaapkop) en de avondfles wil ik er ook nog niet afhalen. Nouja, tis wel even goed zo.
pi_187116119
Dan zou ik V overvoeden :')
Smorgens 1 hele banaan, na un uurtje ongeveer een boterham, na de boterham een flinke hand druiven en vaak ook nog een halve appel.
Tussendoor eet hij cracottes/peperkoek/rozijntjes en savonds een flink bord.
Hij is de hele dag bezig dus hij verbrand ook veel :)

Ohja en smorgens zodra hij wakker wordt 240cc havermelk en voor het naar bed gaan 150cc.
Hoort bij het ochtend en avond ritueel dus die blijven erin :7
pi_187116448
Ah, havermelk kan ik ook eens proberen :) We doen nu geitenmelk, als ontbijt in pap. En de avondsfles is nog kunstvoeding. Die wil ik er ook afhalen maar is nu een fijn avondritueel en één van de weinige momenten dat hij rustig op mijn schoot ligt en niet over mij heen klimt O+
  maandag 27 mei 2019 @ 16:06:11 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187116633
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:25 schreef DonnaRush het volgende:
G. heeft ook vaak pindakaas achtige plakpoep. En als je te laat bent dan plakken er heel hardnekkige snippers aan haar billen die ik alleen met grof poets geweld weg krijg haha.

Qua eten ben ik soms ook wel wat onzeker, vind het ook heel lastig, vooral omdat ik zelf een hele slechte eter ben.

O: 180 flesvoeding
O2: Een boterham met beleg of croissantje (op zondag) of een hele banaan
T: Een plakje ontbijtkoek of een baby koekje.
L: Een boterham met beleg, soms 1,5. Een klein yoghurtje en een fles 150 koemelk
T: Een knijpfruit of een plakje ontbijtkoek of een koekje (afhankelijk van wat ze 's ochtends al op heeft)
D: Niet zo heel veel avondeten want dat is niet zo'n groot succes want ze wil alles zelf doen en dat wil soms gewoon niet en altijd een klein yoghurtje.
D2: Een fles 180 flesvoeding.

Die flessen flesvoeding zijn nog wat lastig. 's ochtends gaat ze na de fles nog meteen slapen (tis echt een enorme slaapkop) en de avondfles wil ik er ook nog niet afhalen. Nouja, tis wel even goed zo.
Lijkt op wat de mijnes krijgt, alleen die eet wel heel goed avondeten en krijgt minder melk.
Wij geven nog geen koemelk, maar dreumesmelk (4) 2x 180.

Hij krijgt een fles mee naar bed als hij overdag gaat slapen en voor de nacht.
pi_187117540
LDG, die foto :D

PKM, wel herkenbaar die woede soms, het maakt me soms al bang voor de peuterpuberteit :o

Hier een enorme vreetzak, maar wel een gezonde vreetzak :@
07.30 2 boterhammen + klein flesje melk
Rond een uur of 10/half 11 1 tot 2 stuks fruit.
Rond 12.30 2 boterhammen + klein flesje melk
15.30 Een tussendoortje variërend van een Nijntje koekje, rozijntjes of iets van Ella’s kitchen.
18.30 Avondeten, ze eet al een flink bordje echt leeg en soms een beetje yoghurt er na. Als we iets niet geschikts eten krijgt ze een potje.
19.00/19.30 Een fles van 180cc, misschien dat ik die er af ga halen binnenkort maar we genieten beiden nog zo van het momentje rustig samen O+

Ik kijk zelden bij het Voedingscentrum, soms voor mezelf maar ik probeer echt te kijken naar waar C behoefte aan heeft. Volgens mij is het zolang het gezonde keuzes zijn echt niet snel te veel, als de groei verder goed en niet te veel is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187117683
Waarom zou je hem er dan af halen @rena ?
Smorgens en savonds de melk zijn hier heilig O+
Smorgens lekker met de mannen in bed beide aan de melk rustig wakker worden en savonds lekker met V kroelen als hij de melk voor het naar bed gaan krijgt.
Voor de rest rent hij de hele dag rond, klimt en klautert dus die melk momentjes zijn heerlijk O+
pi_187118533
Tolstoi ik herken dat niet letterlijk zo want Banaan blijft geen heel enthousiaste eter. Maar wel dat ik snel aan het twijfelen gebracht wordt en dan moet relativeren. Overigens denk ik dat je van fruit niet snel te veel geeft. En dat ga ik niet fact-checken. ;)

Rena ik vind het nog heel gek om te zien hoe Banaan ineens boos kan worden. Hij is sowieso wat humeuriger dan anders.

LDG die foto. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187118968
Grappig om die schema’s zo te zien. Dat is hier echt pas een paar maanden geleden, maar lijkt al zo ver terug. Mijm eet gewoon wat wij eten en veel ook :D

We waren vanmiddag fietsen door een mooi natuurlijk stukje in ons dorp en eindigden bij de ijs-boerderij. Daar is een nieuwe speeltuin en die is zo tof!
Mijm benoemde onderweg alles wat hij zag: paa (paard), saapie (schaapje), tactor (tractor) enz.
Daarna zelfstandig van de glijbaan en op de trampoline. Echt genieten zo’n middagen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187120879
Hier nog een dreumes schema:

Ontbijt: 150 cc pap (van geitenmelk) en een cracot
Tussendoor: zacht fruit 1 à 1,5 stuk (banaan, peer, mango, aardbeien, oid)
Lunch: 2 bruine boterhammen met beleg zonder korst, korsten sabbelt hij op het einde nog wat op
Tussendoor: 150 cc geitenmelk, een cracot en wat komkommer
Diner: warme hap met de pot mee of een potje en een schaaltje yoghurt of vla na
Voor het slapen: 150 cc geitenmelk

Meneer is nog altijd Koos Tandloos. Maar wel de allervrolijkste Koos Tandloos die er bestaat. Hij is zo ontzettend blij, eigenlijk altijd. Dat is zo enorm genieten.
pi_187121670
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:05 schreef Malteser het volgende:


@:vencodark, klinkt een beetje alsof je voortdurend op je tenen moet lopen. Wat heftig. Ben je wel gelukkig met hem? Hou je van hem? Want “roeien met de riemen die je hebt...”. Je verdient het ook om gelukkig te zijn.
Ik hou zeker van hem alleen zijn we uitermate verschillend waardoor we gauw botsen.
Zelfs als ik echt niets bijzonders doe of zeg, kan hij zomaar ergens extreem over vallen of reageren.
Ik weet mij dan ook niet altijd kalm te houden dus dat is echt lastig soms.
Maar goed, ik beschouw mezelf niet als echt gelukkig. Vaak tevreden of ok maar dat aanhoudende geluksgevoel vind ik lastig.
Nu ligt dat ook veel aan mijzelf. Ik ben al sinds mijn jeugd al een ‘zorgelijk’ en, achteraf gezien, somber persoon. Up’s and downs, zullen we maar zeggen. :)
pi_187121733
Wij zijn sinds een paar maanden ook over naar alles met de pot mee eten. Papflessen doen we al maanden niet meer, zelfs de incidentele snel-weer-naar-bed-nachtfles is er al een paar weken af. En qua fruit nemen ze hier echt geen genoegen met een half banaantje :D alleen in de supermarkt nog wel, maar dat is omdat ze weten dat dat extra is. Zolang je ze niet volpropt en een beetje nadenkt bij wat je geeft is het wel goed. Ik heb wel gemerkt dat wij zelf veel gezonder zijn gaan eten sinds we kinderen hebben.

Klinkt heerlijk LeSage! Zo leuk om ze te zien genieten van kleine dingen he. Hier ook een extra vrij dagje met een bezoekje aan de dierentuin. En gelukkig hebben we de regen die vorige week nog werd voorspeld niet gezien en hebben we perfect weer gehad!

Nog steeds tandloos Malteser? Dat lijkt me dan nu wel lastig worden qua eten, ik durfde bepaalde dingen iig pas te geven nadat ze wat tanden hadden. Was Twix ook zo laat met de eerste tanden?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_187122085
Simon eet ook altijd met de pot mee, en hij kan veel eten als hij het lekker vindt. Hij is gek op bonen (bruine bonen, kidneybonen, zwarte bonen). Gister aten we pasta met ook kidneybonen erdoor. Hij zei, dat de bonen het allerlekkerderste was O+ O+
En een toettie wil ie ook altijd wel :)

Ik denk dat wij Simon ook overvoeden als ik de adviezen van het voedingscentrum bekijk.
Wat iemand anders al schreef, hij is de hele dag in beweging, dus het zal wel goed komen.
En ik sluit me (zonder fact-checking :+ ) aan bij PKM, dat je van fruit niet snel teveel kan geven.

Simon was vandaag zo heerlijk knuffelig. Hij had mij gister op mijn voorhoofd gekrabbeld (hij wilde mij kriebelen, maar we hadden zijn nageltjes al even niet geknipt :)), dus ik loop nu met een paar krassen op mijn voorhoofd rond. Simon keek er vandaag meerdere keren naar en zei dan "mama bloed (bloed is er niet hoor), Simon geklabbeld, mama kusje geven en knuffel geven" en dan kreeg ik een paar heerlijke natte kusjes op mijn voorhoofd en dan die armpjes om mijn nek O+ O+ O+ O+ O+ . Hij kwam ook regelmatig een knuffel geven als ie langsliep, ook bij manlief.

Morgen gaan we naar het Nijntjemuseum.
pi_187122837
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik hou zeker van hem alleen zijn we uitermate verschillend waardoor we gauw botsen.
Zelfs als ik echt niets bijzonders doe of zeg, kan hij zomaar ergens extreem over vallen of reageren.
Ik weet mij dan ook niet altijd kalm te houden dus dat is echt lastig soms.
Maar goed, ik beschouw mezelf niet als echt gelukkig. Vaak tevreden of ok maar dat aanhoudende geluksgevoel vind ik lastig.
Nu ligt dat ook veel aan mijzelf. Ik ben al sinds mijn jeugd al een ‘zorgelijk’ en, achteraf gezien, somber persoon. Up’s and downs, zullen we maar zeggen. :)
Dit is zo herkenbaar voor mij, en ondanks dat ben ik zwanger van de tweede. Ik hoop dat het ooit gewoon lekker loopt tussen ons en dat we gewoon een keer een week lang geen gezeur hebben! :*
pi_187122941
Hier eet Casper ook met de pot mee, behalve als we ongezond eten. Dan krijgt hij een potje of iets van de vorige dag bijvoorbeeld. Hij is gek op cracotte crackers, koekjes e.d. voor hem heb ik eigenlijk nooit in huis.

Verder hier nog steeds een zieke dreumes. Nog steeds koorts, veel hoesten en keelpijn. En ook weer een oorontsteking, weer een AB-kuur meegekregen en nu gelukkig ook een doorverwijzing naar de KNO-arts. Maar we zaten nu ook bijna elke week bij de huisarts dus dat mocht ook wel :'). Het is zo’n ander kind zonder oorpijn, helaas duurt dat altijd maar een paar dagen en dan is het weer raak ;(
pi_187123504
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:04 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn sinds een paar maanden ook over naar alles met de pot mee eten. Papflessen doen we al maanden niet meer, zelfs de incidentele snel-weer-naar-bed-nachtfles is er al een paar weken af. En qua fruit nemen ze hier echt geen genoegen met een half banaantje :D alleen in de supermarkt nog wel, maar dat is omdat ze weten dat dat extra is. Zolang je ze niet volpropt en een beetje nadenkt bij wat je geeft is het wel goed. Ik heb wel gemerkt dat wij zelf veel gezonder zijn gaan eten sinds we kinderen hebben.

Klinkt heerlijk LeSage! Zo leuk om ze te zien genieten van kleine dingen he. Hier ook een extra vrij dagje met een bezoekje aan de dierentuin. En gelukkig hebben we de regen die vorige week nog werd voorspeld niet gezien en hebben we perfect weer gehad!

Nog steeds tandloos Malteser? Dat lijkt me dan nu wel lastig worden qua eten, ik durfde bepaalde dingen iig pas te geven nadat ze wat tanden hadden. Was Twix ook zo laat met de eerste tanden?
Jep, nog altijd volledig tandloos. Twix kreeg zijn eerste tand 9 dagen voor zijn eerste verjaardag. Dus ook laat maar niet zo laat als Mars (nu ruim 13 maanden).
Ik durf ook alleen zacht fruit te geven en zijn brood krijgt hij zonder korstjes. Hij heeft namelijk een spanningsboog van max. 10 minuten en als ik hem met korst geef, is hij heel lang bezig met vermalen. Dus ik laat hem eerst twee boterhammen zonder korst eten, zodat hij ’vol’ zit en laat hem dan nog op de korsten knagen tot de spanningsboog voorbij is. Dan heeft ‘ie in ieder geval goed gegeten.
Ook dingen als rauwe wortel of paprika krijgt hij nog niet weg geknaagd zo zonder tanden.
pi_187123536
Beterschap voor Casper! Wel ‘fijn’ dat je nu een doorverwijzing hebt.

Veel plezier bij Nijntje Tolstoi!
pi_187123731
En dan kom je er net achter dat er morgen een landelijke OV-staking is, terwijl we tussen
10-10:45 bij het Nijntjemuseum moeten zijn :') :') Dat wordt dus waarschijnlijk file rijden tot we er zijn......
Echt, onder welke steen hebben wij geleefd :@
  maandag 27 mei 2019 @ 23:46:09 #191
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187124818
Mijnes heeft nu 7 tanden (en volgens mij komt er nog het èèn en ander aan, want hij slaapt heeeeel veel), maar dingen als komkommer, rauwe paprika of andere groente gooit hij mooi op de grond :')

En als meneer een maïs geval krijgt dan moet ik eerst laten zien uit welke zak het komt, anders moet hij het niet. Hij pakt dan de meeste wel aan behalve deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijnbaar zijn die heel goor ofzo :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SacreCoeur op 28-05-2019 07:01:34 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 06:59:16 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_187126069
Hier is na de twee achterste kiezen bovenin en de twee bovenste hoektanden (laatst allemaal tegelijk - feest! :')) nu geloof ik zijn hele gebit wel door. :o Paprika en wortel worden niettemin onmiddellijk op de grond gesmeten. :+

:W vanuit Port Zélande. Het is er erg, erg lelijk en verlept. Maar vandaag geitjes, wellicht scheelt dat wat. :+
Nog drie nachtjes tot thuis. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187126211
Wat naar LBF, dat Casper elke keer zo'n pijn heeft aan zijn oren :{ Goed dat je nu naar de KNO-arts gaat!

Tolstoi: :D Gelukkig kwam je er op tijd achter dat het ov staakt vandaag.

Toto heeft nu vier tanden, zijn eerste tanden kwamen door vlak voor zijn eerste verjaardag. Dat heeft volgens mij nooit invloed gehad op wat hij at. Op een gegeven moment werd zijn kaak toch harder, dat merkte we in ieder geval met bijten op onze vingers :X

Wij zijn relatief laat begonnen met vast voedsel, maar toen ging het meteen goed. We hebben nooit gepureerd, alleen geprakt in het begin. Op een gegeven moment was prakken ook niet meer handig omdat meneer zelf alles in zijn mond wilde stoppen :D Sommige structuren vind hij nog steeds niet prettig, zoals avocado. Een blikje makreel gaat er altijd in :P
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:29:34 #194
221912 minilot
Nancy boy
pi_187126250
'Schema' hier (weinig daadwerkelijke regelmaat hoor), een voorbeeldje van een dag..

- Heel vroeg in de ochtend borstvoeding, daarna verder slapen
- Na het opstaan ontbijt: omelet van 1 ei + wat melk en kaas, drie kerstomaten, handje ontdooide diepvrieserwtjes, een paar druiven, een hele peer. Günther heeft 's morgens duidelijk de meeste honger. :)
- Rond lunchtijd of meteen na het dutje tijdens het spelen een volkoren boterham of soms een krentenbol. Vaak ook een beetje borstvoeding bij het in slaap vallen voor een dutje
- 's Middags indien helpen met koken alvast wat van wat we aan het maken zijn, als het daar niet van komt krijgt -ie bijvoorbeeld wat komkommer, wat stukjes/plakjes kip en een volkoren cracotte
- Avondeten is tegen half acht 's avonds, soms eet -ie een serieuze portie, vaker een aantal happen en soms nog geen kruimel. De meeste groenten laat -ie categorisch staan, maar net als Simon van @TolstoiFan houdt Günther ook erg van peulvruchten - allerlei bonen gaan er hoe dan ook goed in. Vlees/vis soms wel, soms niet. Risotto is vaak wel een enorm succes, 'sliertjes' (pasta, noedels) eveneens. Na het eten altijd nog fruit (bijvoorbeeld een kleine banaan + een mandarijntje) en soms is er nog een aanvullend toetje: vla, yoghurt of een zelfgemaakt dessert :)
- Rond het slapengaan omstreeks negen uur á half tien nog een borstvoeding.
Verder drinkt Günther gedurende de dag water en sinds kort soms ook beetjes koemelk. (Dik)sap of limonade hebben we niet in huis, koekjes, snoep en chips ook vrijwel nooit. Thuis eten we tamelijk gezond, maar we zijn er verder niet streng in: buiten de deur mag -ie gewoon alles eten (hij knaagt af en toe bij oma een hele frikandel weg :')) en als wij zelf eens iets te snacken of snoepen hebben mag -ie principieel altijd ook een hapje. Of drie, of tien. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 28-05-2019 07:44:51 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_187126408
Om het eten en DFD maar te combineren, hij kreeg zondag z’n eerste zakje chips :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187126847
Zit hij nou zijn speen in de chips te dippen BelleFleur? :D

Mini, ontbijten jullie bewust niet met brood of is dit zo gegroeid? Wij ontbijten juist altijd met brood, en lunch is regelmatig juist wat anders, hoe het uit komt.

Tolstoi, volgens mijn man viel het mee op de weg, niet drukker dan normaal. Hopelijk bij jullie ook. En wellicht hebben ze er anders ook nog wel begrip voor/coulance dat je later bent. De dinsdag zal niet de drukste dag van de week zijn lijkt me...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:38:50 #197
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187127224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Om het eten en DFD maar te combineren, hij kreeg zondag z’n eerste zakje chips :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_187130007
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:30 schreef Flav het volgende:
Waarom zou je hem er dan af halen @:rena ?
Smorgens en savonds de melk zijn hier heilig O+
Smorgens lekker met de mannen in bed beide aan de melk rustig wakker worden en savonds lekker met V kroelen als hij de melk voor het naar bed gaan krijgt.
Voor de rest rent hij de hele dag rond, klimt en klautert dus die melk momentjes zijn heerlijk O+
Geen idee eigenlijk, stiekem soms een beetje beïnvloed door wat je hoort en leest :+ Ze ligt zo heerlijk rustig bij me dan, heerlijk einde van de dag O+

PKM, vooral dat ze dan ineens echt hun eigen karakter lijken te krijgen he? Het kan ook een fase zijn, de laatste weken was C ook snel ontevreden en boos, maar sinds afgelopen weekend lijkt ze weer een beetje zichzelf te zijn. Maar temperament heeft ze zeker :o

LeSage, bij mij eet ze ook al grotendeels hetzelfde als ons hoor, ik heb eigenlijk soort van hetzelfde ‘schema’ als haar :+ Behalve de fles dreumesmelk aan het einde van de dag ;)

Tolstoi, Simon klinkt als een heerlijk mannetje O+ Hoe vond hij het Nijntjemuseum?

Minilot, veel sterkte gewenst :D Port Zelande was de eerste vakantie die ik alleen met mijn man deed toen we elkaar net kenden dus ik heb alleen maar goede herinneringen O+

Fleur, heel veel beterschap voor Casper en hopelijk kan de KNO-arts wat voor jullie betekenen :* Leuke foto’s van hem met zijn chips en de speen ;) En een leuk shirtje zeg!

Hier lijkt mijn aapje weer wat lekkerder in haar velletje te zitten, ik zag gister ook dat een van de hoektanden bijna door lijkt te komen dus dat verklaart ook wel wat. Ze begint ineens steeds meer woorden te zeggen; papa, mama, oma, opa, naam van tante en nichtje, boom, ja, neen (ze zegt het op de ouderwetse manier; NEEN, en dan heel vastberaden _O- ) en;

“Bal!”
Voor de rest is het nog vrij onverstaanbaar gebrabbel, maar vaak wel heel overtuigd dat ik weet dat ze iets wil zeggen of duidelijk maken en ik moet gissen :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187130893
V’s favoriete outfit haha.
Meneer wil alleen maar de laarzen aan en is dan de hele dag in de tuin bezig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:33:42 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_187130910
Chipsvingers voor Fleurkoter :9

Rena's, C's snoetje! *;

@FlyingFish Günther weigert om de één of andere reden om aan tafel brood te eten. Later op de dag eet -ie het wel uit het vuistje tijdens het buitenspelen of iets dergelijks, dus ook prima. Vind het ook weer geen enorme noodzaak qua voedingsstoffen, die boterhammen. Dus 's morgens vaak wat ei, groenten (vaak bonen/peulvruchten), fruit en kaas of vlees. Zit dat er maar vast in voor het geval al het avondeten die dag op de grond belandt. :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:34:36 #201
221912 minilot
Nancy boy
pi_187130927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:32 schreef Flav het volgende:
V’s favoriete outfit haha.
Meneer wil alleen maar de laarzen aan en is dan de hele dag in de tuin bezig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh, wat een lekkere foto zo! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_187130997
Mini veel plezier. :D

Leuk Fleur. O+

Rena lastig hè, dat onverstaanbare. Ik heb een lijst met woordjes die Banaan zegt of heeft gezegd maar het lijkt zo op elkaar. :{ Gisteren wees hij bij mijn schoonmoeder naar de drinkbak van de hond, zodat hij zelf ook water kreeg. :D

Vanochtend draaide ik Oerend Hard, ik dacht dat hij de OE wel mee wou zingen. Niet dus, hij ging voor 'hard'. Met zijn zachte stemmetje, je kon me opvegen. O+

Hier helpt hij met de kas in elkaar zetten. Met regenjas voor zijn watertafel. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:27:52 #203
221912 minilot
Nancy boy
pi_187131928
Port Zélande, samenvattend:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#DFD
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:30:04 #204
221912 minilot
Nancy boy
pi_187131975
PKM, mijn dude in saaie regenjas wil graag weten waar die toffe Banaan de zijne vandaan heeft _O_
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:36 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187134563
mini, ik zie plassen om in te stampen dus mij lijkt dat Günther tevreden is! ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:36:52 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187134651
Verder vind ik die regenjas ook prachtig en die blik zo geconcentreerd. Niet voor te stellen dat het een jaar geleden nog babys waren, toch?

En V met laarzen en krullen O+ .

En C met haar bal! Die blik is bekend :D .

Fleur, vond ie de chips lekker? Jacob smult altijd graag mee met de mijne :Y) . En wat een toffe tractor!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187136517
Oh, die foto’s O+ O+

Dat jasje van Banaan vind ik ook heel tof! Het doet me een beetje denken aan het zomerjasje van Mijn waar ik helemaal verliefd op ben.
S. heeft dezelfde soort jas, maar dan donker, met krokodillen en daar is ie helemaal trots op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder dacht ik ineens aan Nanuke en dat je dus nooit vraagt wat een koe zegt. Ik hoorde mezelf net onbewust zeggen: ‘wat voor geluid maakt een koe.’ :D nooit geweten, maar mijn brein blijkt ook te vinden dat dieren niet praten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187137737
Wat een toffe jas inderdaad pkm! O+ En ook van Mijn! O+

FF ik weet soms niet waar die speen allemaal komt _O- Goed voor de weerstand :')

Mooie C. van rena! Een heus dametje al O+

V. heeft zich zo te zien wel vermaakt in de tuin *) Hoe is het verder bij jullie Flav?

Succes nog even deze week mini! :P Waterplassen zijn altijd goed *O*
pi_187138377
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:19 schreef LeSage het volgende:

Verder dacht ik ineens aan Nanuke en dat je dus nooit vraagt wat een koe zegt. Ik hoorde mezelf net onbewust zeggen: ‘wat voor geluid maakt een koe.’ :D nooit geweten, maar mijn brein blijkt ook te vinden dat dieren niet praten.
O+ Wat grappig! Ik ken verder niemand die dat heeft. Ik vertelde het laatst tegen twee vriendinnen en die zeiden in koor 'boe' op wat zegt een koe? Dus toch grappig dat ik niet de enige ben. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187139769
Leuke foto's Mini en Flav. O+

Dat jasje is ook leuk LeSage. Deze is van Next, kan zo snel even geen linkje ervan vinden. Banaan vindt hem ook leuk maar draagt nog liever zijn badjas. :D

Helemaal mee eens Lemijn, waar is de tijd gebleven? :o

Ik kreeg Banaan vandaag met geen mogelijkheid in de wagen. Uiteindelijk lukte het me toch, moest ik hem in de winkel bij de boodschappen eruit halen omdat hij compleet over zijn toeren was. Gelukkig kwam mijn man me tegemoet, want hij wou natuurlijk weer niet erin. :N

Hij is sowieso heel dwars ineens. Ik hoop dat ik net als Rena over een tijdje kan zeggen dat het snel voorbij was. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187140196
Simon vond het Nijntje Museum echt he-le-maal geweldig. Bij binnenkomst zag hij de hele grote Nijntje knuffel in hal en hij dook er met een grote lach bovenop om te knuffelen. Toen wilde hij al niet meer verder, maar toen ie in het huis van Nijntje kwam, was het helemaal super, wat heeft ie daar gespeeld O+ O+ O+ O+ Zo leuk om te zien, die mooie lach op zijn gezicht en de dingen die hij kwam laten zien (en niet alleen aan ons, maar ook aan andere bezoekers :D ) en hoe hij bezig was daar.

Uiteindelijk zijn we 3,5 uur geweest en Simon heeft zich heerlijk uitgeleefd. Echt een leuk museum voor kindjes, we gaan zeker nog een keer.
In de auto terug viel hij in slaap vlak voordat we thuis waren, dus ik heb ook nog een half uur voor ons huis in de auto zitten wachten tot hij wakker werd.

FF, verkeer viel inderdaad heel erg mee, totaal geen files gehad.

O+ O+ voor al jullie dreumesen!
pi_187141515
O+ O+ Wat worden ze toch al groot allemaal!
Ook die regenjasjes zijn zo leuk!

Fleur, gaat goed als mama van 2 nu hihi!
Alleen hebben we Guus nog niet helemaal door en slaapt hij overdag amper.
Erg onrustig na de fles en kan moeilijk zelf in slaap vallen, hoera voor white noise en de stofzuiger.
V is bekent met koemelkallergie dus de kans is groot dat Guus dit misschien ook heeft.
Dat gaan we nu dus testen.
Maar wat is het leuk om V met zijn broertje samen te zien O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat van die dierengeluiden herken ik wel.
Ik vraag altijd ‘wat doet de koe/kip/poes’?
Meestal krijg ik een goed antwoord :7
pi_187146694
Wij hadden vanochtend een eerste plas op het potje. *O*

Ik dacht eigenlijk dat hij nog moest toen hij omhoog kwam, omdat hij zijn plasser nog vast had, dus zei nog maar eens dat plasjes op het potje mogen. Ik was heel verrast dat er toch wat in lag. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187146949
Wat een fijne foto's van DFD O+

Het Nijntjje museum ga ik onthouden Rena, klinkt erg leuk :)

Vervelend dat wandelwagene zo'n strijd was Pannekoekenmix :{ Maar hoera *O* voor het eerste plasje *O*

Dreumes is hier nu 13 maanden en we merken dat het opvoeden gaat beginnen :D Onze huiskamer is semi kinderproof, we kunnen nu eenmaal niet alles weghalen. Dus speelgoed slaan tegen het beeldscherm mag dus niet, evenals trekken aan plantentafeltjes (waar dus niets meer op staat :P). Hij luistert natuurlijk nog niet, dus na twee/ drie keer nee dat mag niet, haal ik hem maar weg.

Daarnaast is het luier verschonen een enorme worsteling. Hij is echt sterk en als hij eenmaal omgedraaid ligt krijg ik hem met geen mogelijkheid weer terug. Als de luier eenmaal om is, is dat niet zo heel erg. Aankleden kan ook op een andere manier. Maar als ik bezig ben met een poepluier .. :X
Iemand nog tips? Ik stop van alles in z'n handjes, ook spulletjes die hij nog nooit eerder heeft gezien, maar dat werkt vaak niet.
pi_187147148
Uitzitten. Het wordt weer beter (en weer minder en weer beter). En als ik geen zin had in strijd met een poepluier deed ik hem nog wel eens onder de douche. :) Tegenwoordig helpt het soms om duidelijk te vertellen wat ik verwacht en wat we gaan doen. Maar Dirk is 20 maanden dus dat duurt voor jullie denk ik nog even.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187147775
Oh, V in de tuin met die laarsjes en de foto met kleine broer O+ *;

PKM, inderdaad verwarrend soms dat gebrabbel, het lijkt wel alsof er elke dag woordjes bijkomen nu dus langzamerhand begrijpen we elkaar beter. Sowieso lijkt ze al bijna alles wat ik tegen haar zeg iig te begrijpen _O_ En wat goed van het plasje op het potje *O*

Dorothy, wat ik ook wel eens lees is staand verschonen of is hij daar nog niet stabiel genoeg voor? Wat Nanuke zegt doe ik ook, maar mijn dreumes is ook al bijna 18 maanden dus misschien iets verder. Leuke fase verder he O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:52:48 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187147882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:26 schreef DorothyGale het volgende:

Iemand nog tips? Ik stop van alles in z'n handjes, ook spulletjes die hij nog nooit eerder heeft gezien, maar dat werkt vaak niet.
Een kaartje met geluid al geprobeerd? ik heb er dus eentje van Bumba met de vreselijke intro.
pi_187147933
Oh dat is irritant ja DG! En ik las iets over veel poepluiers, ik heb er voor tussen 8:00-9:30 al 2 verschoond :X
pi_187147980
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh dat is irritant ja DG! En ik las iets over veel poepluiers, ik heb er voor tussen 8:00-9:30 al 2 verschoond :X
Hier lukt dat haar vaak ook, ze is meer een ochtendpoeper over het algemeen :P Vaak precies na het ontbijt en na het fruit _O- In die zin zou ik al bijna kunnen beginnen met zindelijkheidstraining :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187149590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:26 schreef DorothyGale het volgende:
Daarnaast is het luier verschonen een enorme worsteling. Hij is echt sterk en als hij eenmaal omgedraaid ligt krijg ik hem met geen mogelijkheid weer terug. Als de luier eenmaal om is, is dat niet zo heel erg. Aankleden kan ook op een andere manier. Maar als ik bezig ben met een poepluier .. :X
Iemand nog tips? Ik stop van alles in z'n handjes, ook spulletjes die hij nog nooit eerder heeft gezien, maar dat werkt vaak niet.
Oudste had dat ook heel erg, die gaf ik dan mijn telefoon met een filmpje aan van haarzelf. Was wel drama om de telefoon daarna weer terug te krijgen, maar iig geen poep meer óveral :P
pi_187150403
O+ O+ O+ Simon is de laatste dagen bezig met mijn trouwring als hij hem aan mijn vinger ziet. Elke keer leg ik dan uit wat het is. Vanochtend zei hij "ook mama trouwen" en ik kreeg er ook nog een kusje bij O+ O+ O+

Op het verschoonkussen vanochtend noemde hij op wie hij allemaal lief vond: aap heel lief, beel lief, mama lief, papa ook lief, A.. lief (is dochtertje van kennissen), B... lief (is meisje waar hij wel eens mee speelt in de speeltuin)

Heerlijke smeltmomenten O+ O+ O+
  woensdag 29 mei 2019 @ 12:38:44 #222
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187150462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:45 schreef Savvy het volgende:

[..]

Oudste had dat ook heel erg, die gaf ik dan mijn telefoon met een filmpje aan van haarzelf. Was wel drama om de telefoon daarna weer terug te krijgen, maar iig geen poep meer óveral :P
Dit is ook t enige wat echt werkt hier :') wij hebben n plankje boven de commode en daar leg ik soms mn telefoon op (half uitstekend) zodat hij even iets kan kijken tijdens verschonen/aankleden. George en paul zijn momenteel een grote hit ^O^

Hier zijn het inderdaad echt periodes waarin hij ligt te draaien en gillen tijdens het verschonen, niet grappig maar duurt meestal n weekje ofzo en dan is het vaak ook ineens weer voorbij :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 29 mei 2019 @ 12:53:06 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187150689
Wat praat Simon al veel, Tolstoi :o Leuk hoor! O+ Mie commandeert iedereen met zijn vinger en met Ja en nee antwoorden, maar verder héél weinig woordjes.

LDG, hier net zo: de ene keer laat Mie met verschonen alles toe, de andere keer is het een heel gevecht }:|. Ik probeer hem dan af te leiden met alles wat voorhanden is, zelf een potje met mijn verwijderde nierstenen vindt hij een leuke rammelaar :')
Filmpje op telefoon werkt meestal ook wel goed idd.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:02:18 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187150806
Mooie foto flav!

Wat heb ik toch een braverik als ik jullie zo lees :D . Jacob blijft gewoon liggen. Als hij onrustig doet vraag ik of hij een boekje wil. That’s it. Maar dat filmpjes van jezelf het einde zijn herken ik dan weer wel.

Hij meldt tegenwoordig dat hij heeft gepoept, zo handig. Poe! met het juiste gebaar erbij. En vanmorgen zagen we een vogel poepen, en toen die daarna wegliep wees hij nog lang enthousiast naar het resultaat :') . Dit vind ik al een hoogstandje van begrip hoor, iets als trouwen gaat hier zeker nog te ver. Het klinkt wel tof, Tolstoi!

Verder zijn allebei mijn ouders nu gepromoveerd tot mamama, want 2 verschillende lettergrepen doet hij nooit. Peer is pi en beer is bibibi. Als hij iets wil een stukje verderop roept hij luid jammerend didi daaaaaa!
Verder gewoon de hele dag onbegrijpelijk gebrabbel dat ik niet na kan doen, zoals bij rena waarschijnlijk. Ik verheug me wel op wat abstractere woorden. Zo gebaart hij wel adequaat weg, en gisteren bijvoorbeeld weg, vogel. Dat klopte, de vogel waar we daarvoor naar hadden gekeken was weg. Dan kan je echt een beetje gesprekken voeren ipv alleen vraag-antwoord.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187151806
De luiers gaan *klopt af* goed.
Ik vraag altijd ‘gaan we schone billen maken?’
Meestal zegt hij dan ‘ja!’ en vraagt of hij mag klimmen.
Toen ik zwanger was kreeg ik hem lastig getild en daarom leerde ik hem op de stoel naast de tafel te klimmen en zelf op het kussen te gaan liggen ^O^
Maar soms rent hij schaterend weg en moet ik er achteraan :P
pi_187152619
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Om het eten en DFD maar te combineren, hij kreeg zondag z’n eerste zakje chips :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat shirt!! O+ Waar is dat van?
pi_187152688
Wat een leuke dreumesen zag ik voorbij komen O+.
Waarvan ook nog eentje met babybroertje O+ O+. Echt te lief! Leuk ook met dat letterbord er ook weer bij Flav.

Ik ben enorm dol op aardbeien. En mijn dreumes ook, zo blijkt nu. Zodra de koelkast open gaat, wordt hij wild. Om vervolgens theatraal naar de grond te gaan als er iets anders uitkomt dan die bak met overheerlijke rode vruchten. Hij vindt ze zo lekker! Mijn kleine fruitmonstertje. O+
pi_187153400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat shirt!! O+ Waar is dat van?
Name-it! Ik heb het in een fysieke Name-it winkel in Den Bosch gekocht laatst :)
pi_187157030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:51 schreef Nanuke het volgende:
Uitzitten. Het wordt weer beter (en weer minder en weer beter). En als ik geen zin had in strijd met een poepluier deed ik hem nog wel eens onder de douche. :) Tegenwoordig helpt het soms om duidelijk te vertellen wat ik verwacht en wat we gaan doen. Maar Dirk is 20 maanden dus dat duurt voor jullie denk ik nog even.
Soms wordt het niet beter hoor ;( :')
Ik heb een chronisch verschoonweigeraar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187157077
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:47 schreef LeSage het volgende:

[..]

Soms wordt het niet beter hoor ;( :')
Ik heb een chronisch verschoonweigeraar.
Oeps, sorry. Ik heb met je te doen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187157142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:51 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Oeps, sorry. Ik heb met je te doen. :*
We maken er ook altijd een strijd van wie er aan de beurt is met verschonen :D

Net wel even gesmolten. We zeiden tegen Mijm dat hij zo in bad zou gaan. Hij werd helemaal blij en riep: ‘Bashie, bashie, badje!!!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187164443
Wat handig Lemijn, dat Jacob een poepluier meldt :) Hier ook een standaard moment van poepen na het ontbijt. Tot nu toe niet te missen, want hij kreunt dan, krijgt uit het niets een enorm rood hoofd en waterige oogjes _O-

Ik vind gebrabbel zo lief O+ Kijk er naar uit om ook verstaanbare woordjes te horen.

Dank voor alle tips voor het verschonen van de luier! We hebben gisteravond laten kijken naar een filmpje van zichzelf en dat werkte als een tierelier *O* Staand verschonen ga ik ook een keer proberen. Tot nu toe loop ik elke keer naar boven voor een luier, goed voor mijn spierballen :Y maar wel vermoeiend. Dus staand beneden is denk ik veel handiger.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Hier helaas wat regen tot nu toe dus ik weet niet of we de deur uitgaan.
pi_187165377
Het zal de fokwet wel zijn want hier ging gister de poepluier niet goed.
Vriend ging V verschonen maar die was super actief en trok zomaar de luier onder zich vandaan, met als gevolg dat de keutel op het aankleedkussen belandde.
Vriendlief stond erbij te gillen en kwam met V op de kop vasthoudend aan beide benen aangelopen _O-
Of ik die keutel even kon pakken.
V lachte zich kapot en ik kwam niet meer bij haha!
pi_187165730
Flav _O- Lieve foto van jouw twee jongens eerder deze week trouwens O+

Nu het toch over poep gaat heb ik ook nog wel een ranzig verhaal :'). Ik had Casper vorige week in bad gezet. Toen hij klaar was heb ik de stop losgedraaid, Casper eruit gehaald en weggelopen. ik maak het bad nadien niet altijd droog als ik daar geen zin in heb :') . 12 uur (!) later komt mijn vriend kokhalzend vanuit de badkamer naar beneden, blijkbaar had Casper die ochtend in bad gepoept ( :r ) maar door de laag schuim heb ik dat niet gezien :@ :')
  donderdag 30 mei 2019 @ 13:06:14 #235
221912 minilot
Nancy boy
pi_187167066
Groeten uit Zeeland! Günther @ strandtent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_187167321
Welkom in Zeeland! ;)
Kleine klimaap!
pi_187167354
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Flav _O- Lieve foto van jouw twee jongens eerder deze week trouwens O+

Nu het toch over poep gaat heb ik ook nog wel een ranzig verhaal :'). Ik had Casper vorige week in bad gezet. Toen hij klaar was heb ik de stop losgedraaid, Casper eruit gehaald en weggelopen. ik maak het bad nadien niet altijd droog als ik daar geen zin in heb :') . 12 uur (!) later komt mijn vriend kokhalzend vanuit de badkamer naar beneden, blijkbaar had Casper die ochtend in bad gepoept ( :r ) maar door de laag schuim heb ik dat niet gezien :@ :')
Hoe kan je dát gemist hebben! :D
Bedoel... die geur zou toch opstuiven?
A. heeft ook weleens in bad gepoept, toen hij samen met mijn man in bad zat. Ik mocht de poep eruit vissen (dreef ergens rond) terwijl man maar weer opnieuw begin met douchen. :P

Hier geen plannen trouwens. Man werkt tot 14:30 en ik loop in huis met beide kinderen wat te keuvelen. Worstenbroodjes gemaakt (knakworst in bladerdeeg) en net een boterkoek. Man zal verrast zijn. Die liep laatst te klagen toen er geen boterkoek was. :P
pi_187167468
Getver Fleur! Wij gaan altijd samen in bad, ik hoop dit dus nooit mee te maken. :D

Flav en ondersteboven V. _O-
Mijn man was laatst de klos, Banaan wist wat poep aan de muur te smeren. Pas ook een keer gehad dat de volledige keutel uit de luier viel. :X
Wij doen het nog altijd staand, liggend gaat sinds het kruipen eigenlijk al niet meer. Als ik "schone luier" zeg dan kruipt hij er nog steeds vrolijk ervandoor.

Lemijn ik vind de gebaren ook een uitkomst. Op een dag wordt er heel vaak een eetgebaar gemaakt voor honger maar ook pannen, barbecue, dingen om te eten en dieren waarvan hij weet wat ze eten. Soms gecombineerd zoals eten+blaadje. Plus dat ik heel vaak "hmmmm" hoor.

Wat ik ook leuk vind is dat als ik vraag "proeven", dat hij wel een hapje wil proberen die hij anders weigert.

Tolstoi wat klinkt Simon als een lief kindje. Ik krijg alleen een kusje door het traphekje heen. En het kus-gebaar dat maakt hij op zijn eigen wang maar dat is wel heel lief om te zien. O+

Rena dat begrip van woorden is leuk hè. Als Banaan in de wandelwagen zit probeer ik dingen op straat te noemen die hij mag aanwijzen. Je ziet hem dan ook echt speuren met zijn hoofdje. Of als ik met iemand praat, dat hij ineens ergens op af rent en roept "daar", omdat hij het woord herkend heeft.

Wat een ander gezichtje heeft O. zo hangend. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187167949
Flav _O- _O- _O- Ik zie het helemaal voor me, je gillende vriend en hangende V :D

Fleur, oeps, dat je dat gemist hebt :D

Mini, mooie foto van Günther, volgens mij vermaakt ie zich wel!

Simon meldt ook regelmatig een poepluier, alleen niet consequent, omdat hij soms geen zin heeft om een schone luier te krijgen en dan ontkent ie gewoon dat ie gepoept heeft (terwijl de geur zich door het huis verspreid :+ ) en dan gaat ie er net als Banaan vandoor.

Wij hadden vanochtend een high tea voor ons 6-jarig trouwjubileum. Simon was mee en heeft heerlijk zitten smullen.
En sinds een weekje kan hij een legpuzzel van 6 stukjes maken en met die van 9 stukjes komt ie ook een heel eind :o :o :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187169678
Nee ik heb het echt niet gemerkt _O- Ik geef de schuld aan een vrij groot hoekbad, teveel schuim en ik was me ondertussen aan het aankleden enzo (gewoon in de badkamer naast het bad). Het stonk op dat moment niet en wij waren de rest van de dag werken dus vandaar dat we er pas later achterkwamen :X
  vrijdag 31 mei 2019 @ 05:55:49 #241
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187178469
Bah, Bellefleur...

Zeg, wat zouden jullie doen? Heb het er in het Babytopic al eens over gehad, maar de situatie is onveranderd. Dreumes wordt al maanden om 5.15 wakker en gaat niet meer slapen. Een hele incidentele keer is het wat later, maar maximaal een half uur ofzo. Ben al zover dat ik alles na 6 acceptabel vind, maar dit vind ik wel heel vroeg.

Hij slaapt overdag heel wisselend, en dat lijkt geen invloed te hebben. Soms slaapt hij overdag 3 uur, soms maar een half uur. Hij slaapt tussen 18.45 en 19.15 over het algemeen. Hij krijgt geen bv meer snachts. Ik twijfel om hem om 5.15 de borst te geven zodat hij wellicht weer in slaap valt, maar denk ook niet dat dat zal helpen. Het wordt natuurlijk lichter op de slaapkamer omdat daar een raam open staat. Die frisse lucht hebben we ook wel nodig net z'n drieën op een kamer. Hebben jullie nog ideeën? Ik ben het wel redelijk zat, zo vroeg opstaan, ookal doet de duutser het in 60 procent van de dagen..
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:44:02 #242
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187179304
Oef, Jagar, nog steeds zo vroeg? Ik moest vanmorgen nog aan je denken toen het feest bij ons om 6 uur begon..
Kun je de kamer op een andere manier koelen/luchten? Of overdag de ramen open laten? Bij ons ging Muppet aanzienlijk beter slapen in een echt donkere ruimte. Voor ons het moment waarop ze naar haar eigen kamer ging die we dus helemaal donker hadden gemaakt (raam afgeplakt met vuilniszakken). Nu hebben we rolluiken en slaapt ze - over het algemeen - goed.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:15:58 #243
221912 minilot
Nancy boy
pi_187180108
Hier thuis wordt de koter ook steevast rond vijf uur á half zes 's morgens wakker, maar ik voed 'm dan juist zodra ik merk dat -ie ontwaakt en daarmee zorg ik ervoor dat -ie gewoonlijk lekker tot een uur of acht doortukt. Zou echt niet weten hoe ik dat zonder voeding voor elkaar moet krijgen, dus pfoe Jagar.. Lastig!

Hier overigens wel verduisterende overgordijntjes voor het (open) raam. Ook fijn bij de middagdutjes :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door minilot op 31-05-2019 10:21:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:18:23 #244
221912 minilot
Nancy boy
pi_187180136
(Ik bedenk net dat Günther 's avonds ook maar zelden vóór 21:00 naar bed gaat en die komt dus met om 08:00 wakker uit op een keurige elfurige nachtrust. Geen idee of ik 'm 's ochtends vroeg ook weer onder zeil zou krijgen als -ie er de avond ervoor al om 19:00 in zou liggen..)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:52:25 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187180648
Ik niet... Jacob stort rond 19 uur echt in maar wordt soms (zoals vandaag) ook al voor half 6 wakker en dan wil hij graag drinken maar slapen ho maar. Ritme verleggen naar later maar bed kan niet wegens op werkdagen om half 7 op. Als ik een oplossing wist was je de eerste die het hoorde Jagar!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187180693
Poeh jager :*

Wij hebben een slaapmutsje.
Tegen 18:15 meldt hij zich echt om naar bed te gaan, komt met knuffel en speentje aangelopen of hij wordt heel vervelend.
Tegen 7/8 uur wordt hij wakker voor wat melk en gaat dan nog even terug om te slapen of te spelen met z’n knuffels.
Merk wel dat nu het eerder licht is hij ook eerder wakker wordt. En dat terwijl hij smiddags gewoon in de lichte kamer slaapt, maak het niet donker.
Broertje daarentegen is een ander verhaal :P
Baby slaapt overdag amper en als hij al slaapt is het een hazenslaapje, gelukkig slaapt hij snachts wel Oke. Denk dat het toch door de pikdonkere kamer komt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:56:44 #247
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187180726
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:18 schreef minilot het volgende:
(Ik bedenk net dat Günther 's avonds ook maar zelden vóór 21:00 naar bed gaat en die komt dus met om 08:00 wakker uit op een keurige elfurige nachtrust. Geen idee of ik 'm 's ochtends vroeg ook weer onder zeil zou krijgen als -ie er de avond ervoor al om 19:00 in zou liggen..)
Dat trekt hij echt niet, en doordeweeks moet hij eigenlijk ook echt wel om uiterlijk half 8 opstaan. Ik zou al blij zijn met half zeven....
pi_187183207
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nu het toch over poep gaat heb ik ook nog wel een ranzig verhaal :'). Ik had Casper vorige week in bad gezet. Toen hij klaar was heb ik de stop losgedraaid, Casper eruit gehaald en weggelopen. ik maak het bad nadien niet altijd droog als ik daar geen zin in heb :') . 12 uur (!) later komt mijn vriend kokhalzend vanuit de badkamer naar beneden, blijkbaar had Casper die ochtend in bad gepoept ( :r ) maar door de laag schuim heb ik dat niet gezien :@ :')
Omg _O- :D

Jagar, ik heb helaas geen tips voor je, 5.15 is wel echt heel vroeg ja :{ Liet hij zich toen hij nog wel BV kreeg soms wel in slaap voeden? Anders is het het overwegen misschien wel waard.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187184089
Hallo daar ben ik weer, ik meld mij met verse dreumes O+

Even een snelle post want een druk feestweekend, maar Vlokje is vandaag 1 geworden dus ik schuif door naar dit topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187184108
Welkom Schanu en dreumesVlokje! O+ *O*
pi_187184294
Gefeliciteerd, Schanu!

Jagar, wat doe je als hij wakker wordt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_187189115
Schanu en Vlokje, gefeliciteerd en welkom hier!

Ben nu een week thuis vanwege vakantie en Simon is de hele tijd zo lief en knuffelig. Hij is veel minder baldadig dan tijdens mijn werkdagen als ik net thuis kom. Volgens manlief is hij echt blij dat ik er ben. Net tijdens het voeden kreeg ik tussendoor ook een dikke knuffel O+ O+
Ik vrees daarmee tegelijkertijd ook weer het moment dat ik weer aan de slag moet :@ :{
pi_187189142
Jagar, wat zwaar dat O elke dag zo vroeg wakker is en niet meer wil slapen. Heb geen tips behalve hooguit rond 5 uur dan de BV proberen. Knuffel :*
pi_187189491
Schanu, gefeliciteerd *O* Wat is ze groot geworden :o O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:53:07 #255
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187189973
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:23 schreef Schanu het volgende:
Hallo daar ben ik weer, ik meld mij met verse dreumes O+

Even een snelle post want een druk feestweekend, maar Vlokje is vandaag 1 geworden dus ik schuif door naar dit topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd en welkom!!! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_187190144
Gefeliciteerd Schanu en Vlokje! *O*

Tips voor langer doorslapen heb ik niet. Bij ons is het vaak strak zes uur, ook met borstvoeding.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:06:34 #257
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187190205
Ik zou voor zes uur tekenen. Psychologisch trek ik 5 uur opstaan erg slecht. Afgesproken dat ik hem morgenochtend bv ga geven in bed. Kijken of dat helpt. De angst is dat hij dan steeds vroeger bv wil een vaker komt snachts, dan toch liever 5 uur denk ik.
Bedankt voor alle tips!

En welkom schanu!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:07:09 #258
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187190212
Welkom Schanu en Vlokje *O*!

Jagar, ik zou misschien toch die bv proberen?
Maar goed, ik ben ook geen goed referentiekader, want goed slapende baby :@
Wel zwaar, hoor :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:18:52 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187190357
En ik zou tekenen voor één nachtje doorslapen. Heb ik de afgelopen 14 maanden niet kunnen doen.

U. heeft weer een dubbele oorontsteking. Gisternacht 41 graden koorts. Was bang voor koortsstuipen, maar dat is ons gelukkig bespaard gebleven. Pff, wat een nacht.
Protège moi de mes désirs.
pi_187190512
Duman, beterschap voor kleine U! Hopelijk gaat het snel beter (ook wat slapen betreft) :*
pi_187192332
Ik zou ook de bv proberen Jagar.. verder geen tips want ik heb hetzelfde probleem -de bv +zelf te laat naar bed gaan :')

Arme U. Oorontsteking is zo rot ;( Beterschap :*

Iemand steekt hier nu al 3 minuten voorwerk af (waarschijnlijk bij de 3e helft van het voetbaltoernooi van vanavond hier in het dorp). Ik zit hier nu met samengeknepen billen vanwege een slapende dreumes :{w }:| En volgende week zijn hier 4 dagen lang pinksterfeesten en wij wonen tegenover de feesttent :')

[ Bericht 16% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 01-06-2019 00:09:10 ]
pi_187194651
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En ik zou tekenen voor één nachtje doorslapen. Heb ik de afgelopen 14 maanden niet kunnen doen.

U. heeft weer een dubbele oorontsteking. Gisternacht 41 graden koorts. Was bang voor koortsstuipen, maar dat is ons gelukkig bespaard gebleven. Pff, wat een nacht.
Oh bah, beterschap! En ik snap dat je graag wilt doorslapen. :*

Meneer sliep onrustig, maar werd pas om 6.15 wakker!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 06:36:40 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187194681
Hier 5:45 maar hij begint nu pas te protesteren dus ik heb gedoezeld tot half 7, kan ook slechter.

Lijkt wel het babytopic zo :o :{ .

Beterschap voor U.!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:21:31 #264
221912 minilot
Nancy boy
pi_187195327
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 06:36 schreef Lemijn het volgende:
Lijkt wel het babytopic zo :o :{ .
Tevens Z&G! :7

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Iemand steekt hier nu al 3 minuten voorwerk af
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 08:25:15 #265
221912 minilot
Nancy boy
pi_187195366
Och, arme U.tje. Beterschap daar!

Welkom Schanu, wat is ze leuk! *O* En gefeliciteerd! *O*

Zo, pfff, terug van onze midweek Zeeland en Günther moet duidelijk afkicken van de hele dag aandacht van oma + haar vriendin en twintig "Goed zooooo"'s in stereo per minuut. :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_187195409
:* voor de slechte slapers en zieke kindjes.

Hier voor de verandering weer eens een zieke mama, sinds vannacht heb ik buikgriep :r Heb me net ziekgemeld op het werk op een dag dat het eigenlijk niet uitkomt, maar ben echt te beroerd :o Schuldgevoel olé :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187196310
@minilot ik had het niet gezien _O- :@

Beterschap rena ;( Ziek is ziek! :*

Haha mini je hebt het overleefd!

Nou meneer hier is naar de kapper geweest, het halve dorp denkt nu dat ze daar behalve haren knippen ook ledematen afslachten enzo. Krijsen van begin tot het eind :'). Maar een _O_ voor de kapster die er zich werkelijk niks van aantrok en gewoon doorknipte alsof er niks aan de hand was.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 10:28:18 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187196687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Tevens Z&G! :7
[..]

Dat is meer ‘wachten op het 2e streepje’ toch? *) .

edit: voorwerk, voorspel... variaties op een thema 8)7 .

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemijn op 01-06-2019 12:03:29 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:11:59 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_187198432
*) @Lemijn

Zo, sloom buitendagje voor de koter vandaag. Uitgeslapen, ontbijt in tuin, met blote kont in zwembadje, middagdut, met blote kont in zwembadje, avondeten in tuin, bad, bed. :7

Morgen voor het eerst naar het strand (Tweede Maasvlakte, erg fijn O+) sinds Günther kan lopen *O*

Even inventariseren: wat doen jullie met dreumesen op het strand? Zo'n duikpakachtige uv-outfit, zwemkleding of bloot? Ik smeer Günther gewoonlijk goed in en dan in zonnehoed en verder in z'n nakie. We hebben sowieso een schaduwtentje mee.

[ Bericht 14% gewijzigd door minilot op 01-06-2019 13:41:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:12:35 #270
221912 minilot
Nancy boy
pi_187198446
Bweeeh, beterschap @rena!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:32:01 #271
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187198742
Ik weet niet of ik kaptein mee naar t strand zou nemen op zo'n bloedhete dag met flinke zonkracht eigk...t voelt voor mij als heel kwetsbaar, dat witte huidje van m :P Maar als ik het zou doen denk ik in gewone dunne kleertjes (korte mouwtjes) met n petje, of idd zo'n uv setje (al weet ik niet of dat daadwerkelijk iets doet :?).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:35:32 #272
221912 minilot
Nancy boy
pi_187198796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik weet niet of ik kaptein mee naar t strand zou nemen op zo'n bloedhete dag met flinke zonkracht eigk...t voelt voor mij als heel kwetsbaar, dat witte huidje van m :P Maar als ik het zou doen denk ik in gewone dunne kleertjes (korte mouwtjes) met n petje, of idd zo'n uv setje (al weet ik niet of dat daadwerkelijk iets doet :?).
Juist aan zee vind ik het doorgaans fijn ontsnappen aan bloedhitte, dankzij water en wind :) Günther is overigens door al dat geklooi in de achtertuin al bepaald geen bleekscheet meer.. Sowieso is -ie al vaak op het strand geweest, maar niet sinds -ie recent leerde lopen. Gewone kleertjes niet erg comfortabel met in zee zwemmen, lijkt me. Of doe je dat sowieso liever niet met Kapteintje?
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:46:29 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187198951
Ik zat aan zandkastelen bouwen en rondrennen te denken :D dan zou ik m gewoon in kleertjes laten, bij zwemmen gewoon in zn nakie of zwembroekje oid (hij heeft namelijk een awesome hysterische zwembroek :D O+).

De kaptein heeft een lichte farmerstan :D maar echt n kleurtje kan ik t nog niet noemen haha. Eind deze maand gaat ie mee naar zuid spanje, dan zal dat wel een beetje bijkleuren denk ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:56:48 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_187199109
Foto van zwembroek, LDG? :D
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:59:45 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187199161
Ik moet mijn draai nog vinden met flinke zon + dreumes eerlijk gezegd, dus ik lees mee voor ideeën. Maar Jacob wil dit jaar nog niet met blote voeten in het zand, aanval van tuttigheid :') . Ben allang blij dat hij vandaag de sandalen eens aan wou.

Over het badderen: Jacob wil wel weer in bad, maar bij elke poging tot haren wassen wordt hij hysterisch. We speelden wat met de douchekop maar toen ik gisteren met dat ding zijn hoofd naderde nam hij een ongekende snoekduik mijn schoot op. Best jammer, want ik had gewoon kleren aan ^O^ .
Nu zij we dus terug naar geen haren wassen, maar er stapelt zich daar wel vrij veel zand op inmiddels. Tips? Nee zeker?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:00:03 #276
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187199166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:56 schreef minilot het volgende:
Foto van zwembroek, LDG? :D
Ik was al aan het zoeken maar hij staat niet meer in de webshop. Denk knalgroen met felgekleurde papegaaien. En dan wat oversised en baggy bijna tot zn knieen ( strakke speedos zijn yuck op volwassen mannen en op minimannen, dus geen strakke zwembroek voor meneer )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:03:42 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187199259
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:59 schreef Lemijn het volgende:
Ik moet mijn draai nog vinden met flinke zon + dreumes eerlijk gezegd, dus ik lees mee voor ideeën. Maar Jacob wil dit jaar nog niet met blote voeten in het zand, aanval van tuttigheid :') . Ben allang blij dat hij vandaag de sandalen eens aan wou.

Over het badderen: Jacob wil wel weer in bad, maar bij elke poging tot haren wassen wordt hij hysterisch. We speelden wat met de douchekop maar toen ik gisteren met dat ding zijn hoofd naderde nam hij een ongekende snoekduik mijn schoot op. Best jammer, want ik had gewoon kleren aan ^O^ .
Nu zij we dus terug naar geen haren wassen, maar er stapelt zich daar wel vrij veel zand op inmiddels. Tips? Nee zeker?
Ik doe het haren wassen altijd met n bekertje water, steeds over m heen gieten, buik, rug, kontje ect, af en toe over zn hoofd. Vergezeld van een gezellige "woeiii" en zonder te doen alsof t water op zn hoofd bijzonderder is dan op zn buik. Zo natmaken lukt meestal prima. Uit spoelen doen we net zo maar dan hou ik mn hand meestal even op zn voorhoofd zodat de grote zeepklets niet in zn ogen komt. Vind ie minder leuk dat stukje, maar als ik het snel doe dan wordt t meestal geen huilen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:06:19 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187199305
Ik gebruik niet eens shampoo, ik ben al blij dat ik überhaupt water eroverheen mag kieperen. Als ik met bakjes gooi over zijn schouders begint hij al nee nee nee te gooien, hij kent het inmiddels. Maar misschien moet ik eens van tactiek veranderen en juist wel shampoo pakken...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187199962
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik gebruik niet eens shampoo, ik ben al blij dat ik überhaupt water eroverheen mag kieperen. Als ik met bakjes gooi over zijn schouders begint hij al nee nee nee te gooien, hij kent het inmiddels. Maar misschien moet ik eens van tactiek veranderen en juist wel shampoo pakken...
En hem dan eens een spiegel voorhouden?

Mijn peuter vind het ook niet leuk, haren wassen. Maar die begrijpt ondertussen dat hij omhoog moet kijken...

Van dreumes hebben we de haren nog nooit gewassen...

We waren net idyllisch naar het park om te picknicken. Niet zo idylisch, want dreumes kon niet van de fiets afblijven, en geen seconde stilzitten. Verheug me als hij ook een beetje kan luisteren...
pi_187200088
Ik doe het ongeveer zoals LDG. Banaan blaast dan bellen terwijl er water over zijn gezicht loopt. De laatste tijd pakt hij ook wel zelf de beker om water over zijn hoofd te gooien.
Je hebt het vast al geprobeerd, maar misschien kan hij je ook helpen jouw haren te wassen?

Banaan heeft ook een 'farmer's tan' denk ik. Je kunt goed zien dat hij veel buiten komt. Ik smeer hem dan wel twee keer per dag in. Hij lijkt gelukkig meer de huid van mijn man te hebben en niet zo snel te verbranden als mij.
Ik heb een leuk zwempak voor hem voor als we eens elders gaan zwemmen en een paar tweedehands zwembroekjes voor in de tuin.

Lol Fleur om je kappersverhaal. Bij ons zette de kapster een filmpje aan op de laptop, zo was het nog redelijk te doen.

Beterschap Rena. :*

Banaan probeert allerlei nieuwe woordjes. Pakje, hoppa (hottaa), twee, zo leuk! O+ Gebaren gaat ook goed, die van slak is een hit die probeerde hij gelijk, dat gebaar is sowieso grappig om te zien.
Hij was straks ook heel geïnteresseerd in de gebaren voor ananas en mandarijn. Terwijl ik naar binnen ging om ze allebei te halen zag ik hem flink oefenen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:28:50 #281
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187200397
Lol @jagars idillische plannen _O- ik heb dat ook vaak, dat iets in mijn hoofd heel leuk en knus is maar dat kaptein anders besluit en hem steeds peert naar n andere plek.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:32:49 #282
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187200461
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik gebruik niet eens shampoo, ik ben al blij dat ik überhaupt water eroverheen mag kieperen. Als ik met bakjes gooi over zijn schouders begint hij al nee nee nee te gooien, hij kent het inmiddels. Maar misschien moet ik eens van tactiek veranderen en juist wel shampoo pakken...
En gewoon n boel spetteren en druppelen zodat hij went aan water in z'n gezichtje? En het daar dan de eerste paar keer bij laten en daarna weer eens kijken of hij het ook ok vind om op zn hoofd te spetteren?

De kaptein vind het hier heel fijn als ik duidelijk aangeef wanneer iets klaar of bijna klaar is. Hij vind uitspoelen bijv niet fijn, maar als ik zeg dat het bijna klaar is helpt het hem soms om er rustiger onder te blijven :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:01:12 #283
221912 minilot
Nancy boy
pi_187200858
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En hem dan eens een spiegel voorhouden?

Mijn peuter vind het ook niet leuk, haren wassen. Maar die begrijpt ondertussen dat hij omhoog moet kijken...

Van dreumes hebben we de haren nog nooit gewassen...

We waren net idyllisch naar het park om te picknicken. Niet zo idylisch, want dreumes kon niet van de fiets afblijven, en geen seconde stilzitten. Verheug me als hij ook een beetje kan luisteren...[ afbeelding ]
Ik had de fietsen gewoon neergelegd! Of zijn ze daar te fancy voor? :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:03:42 #284
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187200896
En een gietertje, Lemijn? Die vind Muppet fantastisch. Ze had laatst een fase dat ze echt niet in bad oid wilde en opeens (kort na de tip van discodouchen hier ^O^) wilde ze wel met papa mee douchen. Dus nu doen we dat.

En qua zon: m'n bleekscheet-met-rood haar krijgt een dik plak zonnebrand op en dan een uv-pakje als we gaan zwemmen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Lol @:jagars idillische plannen _O- ik heb dat ook vaak, dat iets in mijn hoofd heel leuk en knus is maar dat kaptein anders besluit en hem steeds peert naar n andere plek.
Dit dus. En dat je 3x langer bezig bent met alles inpakken en daar weer opruimen, dan dat je daar zit :')
pi_187201885
Ik kreeg dit van iemand en dat werkt meestal wel



Wat betreft zwemkleding weet ik het ook niet. Ik neig nu naar zwembroek en mouwloos rompertje ofzo? Casper is vrij bleek dus ik durf ook niet goed met veel bloot geloof ik.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:43:49 #286
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187202718
Mie heeft van 13.00 tot 16.45 geslapen, daarna wilden we nog even in de tuin van de zon genieten, maar Mie besloot ook anders: hij ging stenen eten.
Ik heb momenteel niet de puf (slecht in vel, blabla ;( ) om daar geduldig onder te blijven :@, dus we zitten nu weer binnen.

Ik heb speciaal voor dit soort dagen een lichtgekleurde dun overhemdje gekocht. Op het strand doe ik (áls ik al ga, vind het een hoop gedoe :@, Mie is ook niet van het rustig op 1 plek spelen) een uv-setje aan. En anders een shirtje. En dat overhemdje er evt overheen als de zon toch wel aan het branden is.
En uiteraard smeren.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 1 juni 2019 @ 18:48:22 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_187203934
Zomerdreumestip:
Günther en ik spelen momenteel het zojuist bedachte Sangriaspel. Hij zit nakend in een kinderzwembadje, ik gooi er vanaf mijn stoel partjes appel, blokjes meloen en gehalveerde druiven in, Günther vist ernaar en eet het op. 8-) ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:38:34 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187204850
Geniaal! :Y) .

Wij worden hier in huis allebei tot nu vooral lamlendig van de hitte. Dus lange middagdut, veel huilen, weinig eten en vroeg weer naar bed. Ik hoop maar dat hij er snel aan went, anders wordt het een lange zomer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187206706
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Lol @:jagars idillische plannen _O- ik heb dat ook vaak, dat iets in mijn hoofd heel leuk en knus is maar dat kaptein anders besluit en hem steeds peert naar n andere plek.
Zoals vanmorgen naar de stad met de jongens en daar dan lunchen :'(
Mijn buren (met 3 kleine kinderen) moesten ook lachen van het ideale plaatje en de daadwerkelijke uitvoering ervan :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187206878
Sangriaspel _O_

Onze beide jongens waren vandaag niet te hebben. Zo dwars, mopperen om alles, driftbuien. Dat is vaak zo op zaterdag, we vermoeden dat de dag kdv ervoor heel vermoeiend voor ze is. Gelukkig vanaf oktober voortaan op maandag, dan is het weekend hopelijk weer vrij voor leuke dingen.

Douchen is hier ellende ook. Mijm krijst alles bij elkaar. Meestal is het dus onder dwang heel kort. Gek ook, want zijn broer vindt douchen de leukste activiteit van de wereld. Ik hoop dat veel zwemmen (want dat is dan weer wél heel leuk) een positieve vooruitgang gaat geven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187207995
Hier ook gedoe met haren uitspoelen, vooral in bad. Onder de douche gaat het wel goed. Dus meestal beginnen we in bad en eindigen we onder de douche :)

Die haarspoeler die Fleur post, werkt hier voor geen meter. Als Simon die ziet, gaat ie alleen maar harder gillen :')

Sangriaspel, geniaal bedacht. Hopelijk onthoud ik het voor Simon.

Ik vind het ook lastig met Simon en de zon. Hij is ook aan de witte kant, dus ben wel voorzichtig, volgens manlief te voorzichtig, dat levert wel eens discussies op. Maar ik denk maar zo: ik heb liever spijt van teveel smeren en teveel bescherming dan spijt van een door de zon verbrand kind. En elke keer als ik smeer en we gaan naar buiten, en de zon is fel, dan ga ik toch weer twijfelen of ik genoeg gesmeerd heb :{ .
Vanmiddag op de kinderboerderij moest Simon van mij een petje op. OK, het was niet het mooiste en leukste petje, maar dit is wat we op dit moment hadden. Manlief vond het belachelijk, want het was al 16 uur. Maar Simon heeft nog niet zulk dik haar en ik wil niet dat zijn hoofd verbrandt, dus dan toch een petje op.
pi_187208700
Jip zegt hoi oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187208775
Nou hier ook team dwarse dreumes. Constant grenzen opzoeken (lopen op de bank enzo) en bij corrigeren een langdurige driftbui }:|. Of even ergens geduld voor moeten opbrengen (brood smeren etc), nee dat was ook teveel gevraagd. :{w

Edit: Welkom Aure! Gefeliciteerd met Jip *O*
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:03:15 #294
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187208788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:59 schreef Aure het volgende:
Jip zegt hoi oO<

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieperdepiep O+ welkom
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:05:29 #295
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187208851
Mbt driftbuien.. De kapitein gooit met dingen als hij boos is :{. sterker nog hij gaat gewoon op zoek naar iets om te pakken en te smijten :%
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187209245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Mbt driftbuien.. De kapitein gooit met dingen als hij boos is :{. sterker nog hij gaat gewoon op zoek naar iets om te pakken en te smijten :%
Simon ook wel eens :{

Aure, gefeliciteerd met Jip en welkom hier *O* *O* Hebben jullie een leuke dag gehad?
pi_187209339
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:38 schreef Lemijn het volgende:
Geniaal! :Y) .

Wij worden hier in huis allebei tot nu vooral lamlendig van de hitte. Dus lange middagdut, veel huilen, weinig eten en vroeg weer naar bed.
Tot zover de moeder.
Hoe vond dreumes het? :P
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:23:50 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187209410
Haha! Laat ik het zo zeggen: iedereen ligt nu in bed :P .

Gefeliciteerd Jip en Aure! En welkom in het jaar van smijten, drama, lopen en praten. Best leuk hier hoor :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187209659
En "NEEEEE" is echt niet alleen voor de 'twee is nee' fase. Dat kan echt wel eerder, hetzij in een light versie :Y
pi_187209709
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:23 schreef Lemijn het volgende:
Haha! Laat ik het zo zeggen: iedereen ligt nu in bed :P .

Gefeliciteerd Jip en Aure! En welkom in het jaar van smijten, drama, lopen en praten. Best leuk hier hoor :Y .
Het is in ieder geval geen dag saai, met een dreumes in huis *O* -O-

Gefeliciteerd, Aure en Jip!!

Gooien doet peuter. Mijm is meer de theatrale versie, die op de grond gaat liggen, krijst, gilt en als een slappe vaatdoek blijft liggen.
Behalve eten, zijn meest favoriete bezigheid, maar ook zo moeilijk als het niet exact volgens je eigen idee gaat. Daar gooit hij dus wel mee }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:33:26 #301
221912 minilot
Nancy boy
pi_187209716
Hipperdepip voor Jip! En Aure, wat retegezellig dat je nu hier bent! O+

Smijten met allerlei is hier ook favoriet bij kwaad ja, maar jezelf woest en dramatisch op de grond laten vallen blijft de absolute nummer één. :')

En pfff, mijn lief is een paar weken vrij en we dachten dat het dan wel zou lukken om 's avonds eerder te eten en daarna Günther ook eerder op bed te leggen. Maar het wordt iedere keer nog stééds ongemerkt half tien en dan schrikken we ons weer een hoedje als we op de klok kijken :') Het is gewoon té leuk, zo samen O+
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')