abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187083994
registreer om deze reclame te verbergen
Ik werk 3x8u en bij topdrukte meer. Ik ben pas vlak voor mijn zwangerschap begonnen met werken via een reïntegratie en had eigenlijk niet verwacht hier nu al te zijn. Voor nu prima, ik geniet van mijn dagen met Dirk ongeveer net zoveel als van mijn werk. O+

Ik deed vandaag een skip-de-middagdut experiment, en het gaat eigenlijk heel vanzelf! Hij is niet meer dramatisch* dan op dagen met dutje. Ik ben benieuwd of hij hier echt al aan toe is, en hoe vanavond gaat.
Ik moet alleen nog even puzzelen hoe ik dat dan met mijn normale dut-activiteiten doe. :')

Edit: *dat klinkt misschien wat negatief, zo is het niet. We hebben gewoon een beetje een dramaqueen in huis momenteel. O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanuke op 25-05-2019 18:24:23 ]
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_187084411
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:41 schreef minilot het volgende:
In mijn eentje onderweg (heen + terug 5 = uur lang in OV) naar iets obscuurs in Eindhoven, verwachting is dat ik tegen een uur of vier zondagochtend wel thuis ben. Aldus kolf mee naar feestje :') Tot dusver het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken aan langvoeden :+
Wat zou er gebeuren als je niet zou kolven? Ik zou denk ik nu al prins zo lang zover voeden of kolven kunnen...

Veel plezier!
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:34:39 #153
221912 minilot
Puer aeternus
pi_187084543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat zou er gebeuren als je niet zou kolven? Ik zou denk ik nu al prins zo lang zover voeden of kolven kunnen...

Veel plezier!
Nou, ervaring leert dat ik als ik de koter 's avonds voordat -ie gaat slapen niet voed, ik in de loop van de nacht onaangenaam volle boobs krijg en aangezien het niet gegarandeerd is dat ik de nachtbus terug haal, wilde ik maar niet het risico lopen dat ik een dakloze op Rotterdam Centraal moet vragen om me voor een tientje te verlichten ;)

Thanks!
Wo ist der Führer, der mich führt?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 19:08:19 #154
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_187085034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mars had het vorige maand en de blaasjes zaten ook in zijn mond en op zijn lippen. Daar had hij heel veel last (en verdriet) van. Hier was het twee dagen héél heftig met weinig eten en drinken en veel verdriet. Paracetamol en mama-plak. En hij wilde op een ijsklontje sabbelen, dat verzacht wellicht iets. Na twee dagen was het ergste leed geleden, was hij nog wel wat jengeliger maar niet meer zo ontroostbaar.

Als je je echt zorgen maakt, is de hap er niet voor niets.
Klinkt een beetje als Mie nu inderdaad. Veel verdriet idd en niet weten wat hij nu wil.
Dus als het verloopt zoals bij Mars, zijn vandaag en morgen het ergst.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je kan altijd even bellen voor advies. Ik heb geen idee hoe het eruit hoort te zien, maar wellicht is het bij hem wel heel heftig (of met iets anders erbij?)
Als ik de verhalen op internet lees, wisselt het volgens mij per kind/keer hoeveel last er op welke plek is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:01 schreef pinquit het volgende:
Bellen kan altijd! Voor advies ook!
Heb ik dus toch gedaan! Als bet echt heel erg is kunnen ze lidocaïne geven om het te verdoven. Maar eigenlijk doen ze er verder niks mee: uitzieken en paracetamol geven.
Verder het standaard advies: drinken is heel belangrijk en bellen als hij zieker wordt/koorts krijgt. Of als ik toch die gel wil.

Bedankt dames!
Remember: No man is worth your tears and the one who is, won't make you cry!!
pi_187090816
Klinkt heel naar LadyS, hopelijk knapt hij snel weer op!

Hoe is de avond gegaan Nanuke? Ik hecht hier echt nog wel aan mijn middagrust (voor zover dat er is met een wakkere peuter). Liever dat ze s avonds nog twee uur liggen te keten samen dan dat ze niet meer slapen. Heb wel gemerkt dat ze ook zonder kunnen.

Ik werk standaard twee dagen. Financieel levert meer werken niet veel op met drie kinderen op de opvang (plus dat dat ook niet snel haalbaar is aangezien ze redelijk vol zitten, mijn chef polst regelmatig of ik niet meer wil werken). Mijn man werkt 4x9. Ik weet wel dat als ik ooit ergens anders ga solliciteren, ik dat alleen ga doen bij bedrijven in de buurt, zoals mijn ouders vroeger ook :') . Ik vind auto-tijd echt zonde, zeker met de drukte hier op de weg. Lijkt me wel lastig als je meer weg bent dan je graag zou willen, zeker als het dan niet eens netto (uitbetaalde) werktijd is maar reistijd.

Wow DaD, Australië! Ik vond de twee uur vliegen naar Menorca al lang :X Moet Bob op schoot de hele reis? Lijkt me wel ook erg tof, zo'n reis!

Wij gaan naar exact hetzelfde resort in zmenorca als vorige keer. Lekker eten, leuke baby-/peuter-club, entertainment en zwembad met piratenboot. Alleen nog lekker weer erbij en meer hebben we niet nodig! En we gaan deze keer toch ook weer proberen een uitstapje te maken, nu naar de andere kant van het eiland met hopelijk ook wat meer succes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187093217
Ah wat zielig voor Mie, heel veel beterschap :*

Interessant om over jullie werktijden te lezen, ik heb zelf de luxe om maar 2 dagen te werken momenteel, en beschouw het ook als iets wat niet vanzelfsprekend is, vind het erg fijn om zo veel bij mijn meisje te kunnen zijn.

En qua vakantie gaan wij deze zomer naar de persoonlijke hel van velen hier, in Limburg. Wat doen we onszelf aan ;) :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187093272
Reistijd is inderdaad zonde van je tijd! Ik rij een klein half uur van/naar werk maar dat heb je sowieso wat sneller als je in een gat woont :')

Mooie vakantieplannen! En DaD Australië, wat tof! :D Het is daar zó gigantisch mooi O+ Althans 11 jaar geleden wel :P
pi_187093425
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:07 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is de avond gegaan Nanuke? Ik hecht hier echt nog wel aan mijn middagrust (voor zover dat er is met een wakkere peuter). Liever dat ze s avonds nog twee uur liggen te keten samen dan dat ze niet meer slapen. Heb wel gemerkt dat ze ook zonder kunnen.
Ik hecht ook veel waarde aan mijn middagrust. Echter slaapt hij dan uit zichzelf van 21 tot 8.30/9.00. behalve op opvang dagen dan moet ik hem om 7u uit bed halen. En daar wordt hij zó chagrijnig van omdat hij eigenlijk nog keimoe is, dat ik toch eens wilde kijken of ik het voor hem wat leuker kan maken.

Echter sliep hij nu van ongeveer 19 tot 7.30, maar miste overdag wel 2 uur slaap. Dus of dat nou beter is, weet ik echt niet. Lastig dat hij niet zelf kan zeggen wat hij fijner vindt hoor. :(
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_187094522
En als je hem na 1 slaapcyclus wakker maakt (na ca 45 minuten)? Dan slaapt hij nog wel, maar korter.

Wij hebben altijd de 'regel' dat ze tot uiterlijk 16:00 uur mogen slapen. Daarna gaan de gordijnen open, vijf minuten later ook het licht aan en ga ik wat geluid maken. Slapen ze langer is het s avonds gedoe. S ochtends hoeven ze er maar op 1 dag vroeg uit en dat trekken ze meestal wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187094871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef Malteser het volgende:

Venco. Wat heftig... Jeetje zeg. Hebben jullie het in het normale dagelijks leven wel leuk en fijn samen?

Nou, het kan heel relaxed en ontspannen zijn maar meestal duurt dat geen 2 dagen. :')
Dat valt dan eigenlijk al op als we even een dag geen gedoe hebben. De sfeer is gauw verpest en zeker mijn man is een heel negatief persoon die nogal makkelijk kritiek uit op alles.
En dat gaat niet bepaald tactvol.
Daarmee pleit ik mezelf niet vrij hoor maar dat stukje kritiek en negatieve maakt mij heel snel ook chagrijnig en geprikkeld.
Om dan positief te blijven, is dat heel moeilijk.
Het botert niet echt of we matchen gewoon niet echt. :')
Maar ja. Je moet het soms doen met de riemen die je hebt. Ik kan mijn best doen maar hem niet veranderen. Dus de dingen die ik wél in de hand heb (zelf een middagje weg met de kinderen bijvoorbeeld) die probeer ik ook te doen. Het leuk maken voor mij en de kinderen. :)
  zondag 26 mei 2019 @ 12:46:45 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187096365
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:7 :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187096424
Lijkt me verstandig dat jullie dan niet samen op vakantie gaan Venco. Er zijn hopelijk genoeg fijne momenten tussen jullie en als gezin om het de moeite waard te maken.
Mijn man is in juli drie weken vrij en daar kijk ik een klein beetje tegenop. :@ Ik ben zo gewend het huis lekker voor mezelf te hebben en vrees dat we elkaar enigszins in de weg zullen zitten. Gelukkig zijn er wat flinke klussen waar hij zich mee bezig wil houden.

Nanuke ik ben benieuwd hoe het voor jullie gaat uitpakken. Die tijden van gisteren zien er eigenlijk heel oké uit. :)

Wij hadden vrijdag een vermoeiende terugreis. De boottocht vond hij saaier dan op de heenweg. In de auto krijste hij alles bij elkaar en mocht hij heel even weer uit de stoel. Daarna heb ik hem zo'n anderhalf uur moeten entertainen. 's Avonds was ik zo bekaf dat ik met hem in slaap viel en pas om half twee 's nachts wakker werd.

Banaan heeft ineens meer woede. Vanuit zijn autostoel stampen, een tik als iets hem niet aanstaat en gisteren met naar bed brengen sloeg hij maar beet ook bijna mijn man in zijn teen. :X
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  zondag 26 mei 2019 @ 13:29:58 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187096961
Wbt vakantie, dat is echt niet een zaligmakend iets voor iedereen. Het voelt alsof van je verwacht wordt dat je perse foto's van een uitgerust gezin op n mooi strand moet kunnen afleveren. Dat is gewoon niet de realiteit :N mensen ruzieen op vakantie, zijn ziek omdat ze eindelijk eens stoppen met werken, komen erachter dat ze helemaal niet zo leuk zijn als ze langere tijd met t gezin op n kluitje zitten. En dat is allemaal ok, dat mag ook gewoon :Y. En als je niet wilt omdat je weet dat het je alleen maar energie kost, dan doe je lekker iets wat je wel tof vind, alleen of samen, vind je eigen balans en laat het perfecte facebookplaatje los O+.

Hoe zeer ik altijd uit kijk naar vakantie weet ik dat het bij ons ook deels n flinke uitputtingsslag kan zijn vanwege de psychische issues van vriend. Dat was pre kind al zo, en dat is nu nog steeds zo, met daarbovenop dat ik het niet alleen voor mezelf leuk wil hebben, maar ook voor het kapiteintje :Y. Gelukkig kunnen we het erover hebben en vinden we vaak wel n manier waarop t voor iedereen relaxed is, al komt dat er vaak wel op neer dat ik meer dingen op me neem :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187098407
@littledrummergirl, goed dat je dat zegt. Want hier is vakantie juist wel heerlijk fijn en ontspannen en daardoor sta ik er soms niet voldoende bij stil dat het ook anders kan zijn.

@vencodark, klinkt een beetje alsof je voortdurend op je tenen moet lopen. Wat heftig. Ben je wel gelukkig met hem? Hou je van hem? Want “roeien met de riemen die je hebt...”. Je verdient het ook om gelukkig te zijn.
pi_187100770
LadyS, Simon had ook hand-voet-mond ziekte, geloof nog voor zijn eerste verjaardag. De eerste 2 dagen waren inderdaad het heftigst, met als dieptepunt een nachtlang krijsen en rondlopen tot 6 uur 's ochtends. Ik hoop dat Mie zich snel weer beter voelt :*

Venco, klinkt heftig :*

LDG, mooie ondeugende foto, hij kijkt er ook zo schuldbewust bij :P En wat wordt ie groot :o

Zieke mama's , dat zou echt verboden moeten worden, of dat je bij de bevalling acuut immuun wordt voor alle ziektes en virussen, die er ronddwarrelen.
Pffff, voel me echt belabberd, gister werd het opeens nog erger toen we de hele dag uithuizig waren. Koorts, vol hoofd, alles doet pijn.
Simon is wel lief, die komt me af en toe een knuffel geven.

Gister op de terugweg van ruim anderhalf uur wilde hij niet slapen, bij thuiskomst bleek waarom, hij had een mega poepluier... Hij zat onder van zijn navel tot aan zijn rug :') , dus toen moest ie eerst nog onder de douche om 10 uur 's avonds. Hij meldde het pas zelf ook toen we de straat in reden, dat ie een hele grote poepluier had, maar aan zijn rode billen te oordelen had ie er al een tijd ingezeten.
pi_187104074
LDG die foto _O-

Wat naar dat je flink ziek was TolStoi! En die poepluier :X

Haha wij zijn ook op vakantie niet het perfecte uitgeruste gezinnetje aan het strand, dat streef ik ook niet na overigens. En ook geen illusies dat er op vakantie geen irritaties zijn trouwens :P Wij doen het nooit heel goed op 24/7 op elkaars lip zitten maar door elkaar ook vrij te laten zijn vakanties altijd wel fijn.

Hier weer een kwakkelende Casper. Net met koorts in bed gelegd en ik vermoed weer een oorontsteking, 4e in 6 weken zou dat dan zijn. Morgen de huisarts maar weer bellen en ik wil als er weer een ontsteking zit nu wel eens een doorverwijzing naar de KNO-arts }:|
  zondag 26 mei 2019 @ 20:09:00 #167
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_187104203
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 16:52 schreef TolstoiFan het volgende:
LadyS, Simon had ook hand-voet-mond ziekte, geloof nog voor zijn eerste verjaardag. De eerste 2 dagen waren inderdaad het heftigst, met als dieptepunt een nachtlang krijsen en rondlopen tot 6 uur 's ochtends. Ik hoop dat Mie zich snel weer beter voelt :*

Mie is vandaag alweer een stukje beter gelukkig. Vanmorgen om 05.00 al beneden, dat dan weer wel (sinds hij geboren is, is dat behalve gisteren dan, nooit gebeurd :o ). Hij was nog wel huilerig en hij kwijlde ook nog, maar stukken minder gelukkig. En na zijn middagdutje is hij nog een stuk verder opgeknapt.
We heeft hij nu weer koorts (39,4), maar komt ook, denk ik, omdat hij nu geen pcm meer krijgt.

En, tolstoi, hier is het wel eens gebeurt dat ik vergeten ben om te verschonen, dus dat Mie ook de hele tijd in een poepluier :@
  zondag 26 mei 2019 @ 20:11:54 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187104260
Waarom geef je dan geen paracetamol meer, LadyS? Wel fijn dat het iets beter gaat. Maar ik aarzel nooit om bij ongemak te geven. Je hoeft niet na x dagen te stoppen he.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 26 mei 2019 @ 20:13:38 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187104295
Verder kan ik over relatie + vakantie niet mee praten natuurlijk. Ik ga net als pre-kind pas last minute beslissen geloof ik maar ik kijk er wel al naar uit. We zijn nu een paar dagen weg met mijn ouders en het is zo’n genoegen om te zien hoe Jacob zijn nieuwe omgeving verkent.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 26 mei 2019 @ 20:26:56 #170
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_187104585
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:11 schreef Lemijn het volgende:
Waarom geef je dan geen paracetamol meer, LadyS? Wel fijn dat het iets beter gaat. Maar ik aarzel nooit om bij ongemak te geven. Je hoeft niet na x dagen te stoppen he.
Nou, eigenlijk omdat ie momenteel gewoon weinig ongemak ervaart, volgens mij. Behalve dan de koorts en de bijkomende mamaplakmomenten.
Gisteren had hij overduidelijk pijn en last (dus gewoon 3x daags gegeven), vanmorgen vroeg nog een pcm gegeven en daarna niet meer. We hebben er niet echt meer aan gedacht en het lijkt nu gewoon goed te gaan. Behalve dan dus de koorts.
Dus eigenlijk geen bewuste overweging, zeg maar.
Het is dat ik de temperatuur zag oplopen en me toen realiseerde dat we "te laat" waren voor de volgende dosis.

Vakantie vind ik trouwens altijd een hoop gedoe. Wij gaan meestal wel om budgettechnische redenen lastminute naar een bungalowpark ofzo. Of een stacaravan van Vacansoleil. We passen ook niet allemaal in onze auto :') dus logistiek hebben we ook een uitdaging
pi_187110387
Ja, waardeloos is dat .. ziek zijn met dreumes. Hopelijk voel je je gauw weer beter Tolsoi.

Mooie vakantiebestemming komen hier langs, O+ Ik ben zelf niet zo enthousiast om op vakantie te gaan met dreumes. Volgens mij vindt hij het allemaal prima, maar het is meer dat we dan toch vastzitten aan één plek.

Hij slaapt namelijk nog drie uur overdag. Een keertje skippen kan geen kwaad, maar over een langere periode is het niet handig. Dus daarom tot nu toe #teamlandal *O* Ik kijk er naar uit om met z'n drietjes op vakantie te gaan, als hij wat ouder is. Met z'n tweetjes was het altijd zo leuk (ondanks tegenslagen op vakantie zoals inbraak in auto, ziek etc.).

Volgend jaar willen we wel naar familie in Amerika. Ze wonen 'in de buurt' van New York, dus dat is zo'n zeven uur vliegen. Ik vind dat best spannend met zo'n kleintje :Y Tot nu toe hebben we twee keer een uur gevlogen toen hij zeven maanden was en dat ging prima (op de doorlekkende luier na bij op opstijgen :X ), maar dat was maar een uurtje.

MIjn vriend heeft nu een nieuwe baan, voor vier dagen per week. Vrijdag is zijn papadag :) Hij gaat om 6.15 de deur uit en is rond 17.00 uur weer thuis. Eerder had hij een part-time baan naast zijn eigen bedrijf. Maar dat werk was toch uitbuiterij, hij had echt veel stress en dat werkte thuis door. Het is moeilijk voor hem om pte te werken en een beetje op zijn niveau. Dus dan nu vier dagen per week bij een fijne en goede werkgever. En het werk past ook goed bij hem.

Eerder was hij heel vaak thuis en omdat ik twee van de drie dagen thuis werkte, zagen we elkaar te vaak. Tenminste, dat vond ik :P Werd er op een gegeven moment echt kriegel van. Dus nu is het perfect :)
pi_187115568
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je bv. dingen op de site van het voedingscentrum leest, en je dan opeens mega onzeker wordt of je je kind niet teveel te eten geeft :? :?
Lees ik iets over fruit voor je dreumes, bv. een half banaantje. Nou, Simon eet 's ochtends bij het ontbijt een hele banaan en soms best een grote ook. En dat is dan ná zijn boterham of anderhalve boterham. 's Middags eet ie dan ook nog een stuk fruit, bv. een hele sinaasappel...

Misschien moet ik dat soort sites gewoon niet meer lezen :+

Hebben jullie dreumesen ook van die verschrikkelijke poepluiers? Sinds een paar weken is de frequentie van Simon van 3 poepluiers op een dag naar 1 (heel soms zelfs geen) poepluier op een dag, maar die zit dan wel zo gruwelijk vol en de consistentie is ook pindakaas/appelstroopachtig.
pi_187115965
Klinkt toch prima Tolstoi :) Nu neem ik het voedingscentrum trouwens niet serieus, want als ik hun eetsuggesties volg dan loop ik rond met een hoofd vol acné, ben ik futloos en neerslachtig :P

Nou, hier sinds kort meerdere poepluiers per dag, terwijl het er normaal eentje was. En dan ook van die plakpoep die je er echt meteen van af moet halen.

Schreef ik vanochtend dat deumes drie uur per dag slaapt, nou vandaag is hij een slaapweigeraar. De wereld is veel te interessant en slapen is pure tijdverspilling. Net voor de 7807434e keer op bed gelegd, hopelijk nu wel een uurtje of wat de oogjes dicht :)
pi_187116056
G. heeft ook vaak pindakaas achtige plakpoep. En als je te laat bent dan plakken er heel hardnekkige snippers aan haar billen die ik alleen met grof poets geweld weg krijg haha.

Qua eten ben ik soms ook wel wat onzeker, vind het ook heel lastig, vooral omdat ik zelf een hele slechte eter ben.

O: 180 flesvoeding
O2: Een boterham met beleg of croissantje (op zondag) of een hele banaan
T: Een plakje ontbijtkoek of een baby koekje.
L: Een boterham met beleg, soms 1,5. Een klein yoghurtje en een fles 150 koemelk
T: Een knijpfruit of een plakje ontbijtkoek of een koekje (afhankelijk van wat ze 's ochtends al op heeft)
D: Niet zo heel veel avondeten want dat is niet zo'n groot succes want ze wil alles zelf doen en dat wil soms gewoon niet en altijd een klein yoghurtje.
D2: Een fles 180 flesvoeding.

Die flessen flesvoeding zijn nog wat lastig. 's ochtends gaat ze na de fles nog meteen slapen (tis echt een enorme slaapkop) en de avondfles wil ik er ook nog niet afhalen. Nouja, tis wel even goed zo.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:29:47 #175
462540 Flav
V♥
pi_187116119
Dan zou ik V overvoeden :')
Smorgens 1 hele banaan, na un uurtje ongeveer een boterham, na de boterham een flinke hand druiven en vaak ook nog een halve appel.
Tussendoor eet hij cracottes/peperkoek/rozijntjes en savonds een flink bord.
Hij is de hele dag bezig dus hij verbrand ook veel :)

Ohja en smorgens zodra hij wakker wordt 240cc havermelk en voor het naar bed gaan 150cc.
Hoort bij het ochtend en avond ritueel dus die blijven erin :7
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')