De meeste mensen gaan er dan ook gewoon 5 meter achter zitten ofzo he.. dan wordt het wel vrij lastig allemaal. Zijn ook vaak dezelfde soort/type/klasse auto's die je dat ziet doenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het was wel een busje dus misschien dacht hij ik sein over hem heen Wat het ook kan zijn is dat ze er vanuit gaan dat je in gaat halen. Ik heb dat eens gehad op een N-weg met een tractor maar de persoon die erachter reed ging niet, of durfde niet, in te halen. Ondertussen hield hij wel heel wat meters afstand waardoor het voor de mensen erachter lastiger is om in te gaan halen. En je bent toch altijd een beetje bang dat zo'n persoon dan wel ineens gaat inhalen. Uiteraard ben ik er gewoon langs gegaan maar met een trage auto moet dan wel goed anticiperen
Wat een hoop waardeoordelen allemaal weer joh.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan er dan ook gewoon 5 meter achter zitten ofzo he.. dan wordt het wel vrij lastig allemaal. Zijn ook vaak dezelfde soort/type/klasse auto's die je dat ziet doen
U voelt zich aangesproken?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Wat een hoop waardeoordelen allemaal weer joh.
Waar komt die ‘keihard remmen’ opeens vandaan?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah als iemand zo'n actie flikt, dus keihard remmen zonder reden (wat overigens ook strafbaar is) dan weet ik niet waar die situatie gaat eindigen. Dan moet ik in een hele goeie bui zijn om dat gewoon te accepteren met een handgebaar.
Overigens zijn er zat situaties waar mensen onnodig kleven hoor, die zie ik ook genoeg, maar dan nog....
Ja inderdaad van die mensen die op je voorbumper klevenquote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:35 schreef Samuel24 het volgende:
Weetje wat ik pas irritant vind. Mensen die mij steeds bumperkleven terwijl ik gewoon netjes de maximumsnelheid (soms zelfs ietsje harder) rijd. Dat vind ik echt zo ongelofelijk asociaal.
Maar waar mijn broek echt vanaf zakt zijn mensen die mij bumperkleven terwijl zij mij gewon kunnen inhalen via de linker baan. Want ik rijd op dat moment gewoon netjes rechts. Maar toch blijven ze mij aan de rechter kant bumperkleven. En ik rijd netjes de maximumsnelheid aan de RECHTER kant.
Dus ja.... dat vind ik wel erg vervelend eigenlijk.
Oh voor zover ik weet is een brakecheck dat je ook echt gaat remmen, niet alleen je lichten. Een beetje seinen met je remlichten vind ik inderdaad nog wel kunnen, maar uiteraard alleen bij onnodig kleven.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waar komt die ‘keihard remmen’ opeens vandaan?
Brakecheck voor mij is lichtjes de rem aantikken zodat de remlichten even aanflitsen. Niet van 50 naar 0 in twee seconden of zo.
En busje was niet zo hoog dat hij over mij heen kon seinen naar de voorganger.
Mij door te seinen willen dwingen de ander (onverantwoord) in te gaan halen is al helemaal belachelijk.
Mwah de maximumsnelheid is niet heilig. Als je gewoon naar rechts kan moet je naar rechts. Dat is de enige reden waarom ik af en toe kleef. Als je op normale afstand achter zo'n persoon blijft hangen denkt hij dat hij gewoon links kan blijven rijden. In de meeste gevallen is dat prima, maar als je harder wil dan is het handig om even wat dichter op hem te rijden en een beetje naar links dan snapt hij dat je er langs wil. Naar mijn ervaring werkt geeft dat minder snel een middelvinger dan toeteren of seinenquote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:35 schreef Samuel24 het volgende:
Weetje wat ik pas irritant vind. Mensen die mij steeds bumperkleven terwijl ik gewoon netjes de maximumsnelheid (soms zelfs ietsje harder) rijd. Dat vind ik echt zo ongelofelijk asociaal.
Maar waar mijn broek echt vanaf zakt zijn mensen die mij bumperkleven terwijl zij mij gewon kunnen inhalen via de linker baan. Want ik rijd op dat moment gewoon netjes rechts. Maar toch blijven ze mij aan de rechter kant bumperkleven. En ik rijd netjes de maximumsnelheid aan de RECHTER kant.
Dus ja.... dat vind ik wel erg vervelend eigenlijk.
Maar gewoon laten doen is geen optie? Ik word niet brpaald zenuwachtig van bumperklevers, laat staan dat ik ga brakechecken.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh voor zover ik weet is een brakecheck dat je ook echt gaat remmen, niet alleen je lichten. Een beetje seinen met je remlichten vind ik inderdaad nog wel kunnen, maar uiteraard alleen bij onnodig kleven.
Neen, ik bedoel achterbumper.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja inderdaad van die mensen die op je voorbumper kleven
Ja... ik heb nog nooit gebrake checkt of wat dan ook. Ik heb ook zelden last van bumperklevers omdat ze nooit harder rijden dan ik en het kan mij ook weinig interesseren. Maar toen ik een tijdje een kleine Toyota reed werd ik toch wel zenuwachtig van een pickup of bestelbus achter me. Je bent zo verplet.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar gewoon laten doen is geen optie? Ik word niet brpaald zenuwachtig van bumperklevers, laat staan dat ik ga brakechecken.
Gast...ik had het over de rechter baan. Ze blijven mij bumperkleven terwijl ik gewoon rechts rijd. Ze halen mij dus niet in maar blijven wel kort achter mij rijden. Dat is asociaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mwah de maximumsnelheid is niet heilig. Als je gewoon naar rechts kan moet je naar rechts. Dat is de enige reden waarom ik af en toe kleef. Als je op normale afstand achter zo'n persoon blijft hangen denkt hij dat hij gewoon links kan blijven rijden. In de meeste gevallen is dat prima, maar als je harder wil dan is het handig om even wat dichter op hem te rijden en een beetje naar links dan snapt hij dat je er langs wil. Naar mijn ervaring werkt geeft dat minder snel een middelvinger dan toeteren of seinen
Gast, daar had je het niet over. Je eerste opmerking ging over dat je de max reed, je tweede opmerking ging over de rechter rijbaan. Je bent misschien een fatsoenlijke jongeman ( ) maar ook een dwaas, ondanks je goede opleiding.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:44 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Gast...ik had het over de rechter baan. Ze blijven mij bumperkleven terwijl ik gewoon rechts rijd. Ze halen mij dus niet in maar blijven wel kort achter mij rijden. Dat is asociaal.
Natuurlijk rij ik een stuk harder als ik wel naar links ga. Maar ik ga bijna nooit naar links. Het geniet mijn voorkeur om gewoon rechts te blijven rijden.
Waarom ben ik een dwaas? Je weet dat je hier niet mag trollen?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gast, daar had je het niet over. Je eerste opmerking ging over dat je de max reed, je tweede opmerking ging over de rechter rijbaan. Je bent misschien een fatsoenlijke jongeman ( ) maar ook een dwaas, ondanks je goede opleiding.
Ik troll niet, je bent echt een dwaas. Jij maakt 2 opmerkingen, ik geef 2 antwoorden. Mijn eerste betrekking op je eerste opmerking en de tweede op je tweede. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:55 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Waarom ben ik een dwaas? Je weet dat je hier niet mag trollen?
En het is niet mijn schuld dat jij niet kan lezen.
En misschien weet jij het nog niet maar soms dan is er maar 1 baan en dan kunnen mensen niet inhalen. Bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom...Daar rijd ik dus wel gewoon graag 50 en niet harder. En dan is het kut als mensen mij bumperkleven ja. Want ik houd mij dan gewoon aan de regels en niemand heeft dan het recht om mij te gaan lopen uitdagen en te proberen mij harder te laten rijden.
En al zouden sommige mensen dat wel doen. Het is de maximumsnelheid want je mag daar niet harder slimbo. Of gelden er voor de linker baan geen maximumsnelheden???quote:Op zaterdag 11 mei 2019 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar de manier hoe jij het zei was "Mensen die mij steeds bumperkleven terwijl ik gewoon netjes de maximumsnelheid (soms zelfs ietsje harder) rijd. Dat vind ik echt zo ongelofelijk asociaal". Zo werkt het niet. Op een lege snelweg ga je ook niet de meest linkerbaan rijden omdat je toch de max rijdt.
Beide toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 10:03 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En al zouden sommige mensen dat wel doen. Het is de maximumsnelheid want je mag daar niet harder slimbo. Of gelden er voor de linker baan geen maximumsnelheden???
Al zou iemand dat wel doen (ik zelf doe dat dus niet) dan wacht je gewoon tot die gene weer naar rechts gaat en dan ga jij weer harder (en overtreedt de maximumsnelheid)
Maar jij bent ook fout door je niet gewoon aan de snelheid te houden.
Dus...wie is hier nou eigenlijk een dwaas? Simpel figuur.
Hou je grote mond eens tegen meneer Samuelquote:
Kom virtueel met mij vechten dan. Ik druk op mijn virtuele toeter en steek een virtuele middelvinger naar je op.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:49 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Hou je grote mond eens tegen meneer Samuel
Zij leren dat ze pas op het laatst moeten ritsen, dus dat neem ik ze niet kwalijk. Maar uitstekend wil ik de automobilisten daar niet noemen. Kom er vaak genoeg als internationaal koerier en vind het daar niet per se beter dan in NL. En zoals gezegd heb je daar veeeeel last van werkzaamheden en files.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:18 schreef Jordy-B het volgende:
Duitsers zijn uitstekende automobilisten... Ze kunnen alleen niet ritsen, dus als rijbanen worden samengevoegd (gebeurt nog wel eens bij wegwerkzaamheden) geeft dat altijd afschuwelijke files.
Ik vind ze in de regel attenter (niet zozeer vriendelijker, maar gewoon meer met het verkeer bezig en niet met allerlei andere zaken), beter spiegelen, meer bewust zijn van gevaarsetting.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zij leren dat ze pas op het laatst moeten ritsen, dus dat neem ik ze niet kwalijk. Maar uitstekend wil ik de automobilisten daar niet noemen. Kom er vaak genoeg als internationaal koerier en vind het daar niet per se beter dan in NL. En zoals gezegd heb je daar veeeeel last van werkzaamheden en files.
Hmm dat eerste klopt denk ik wel. Maar in Duitsland heb je bijv. ook erg veel links-/middenplakkers.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vind ze in de regel attenter (niet zozeer vriendelijker, maar gewoon meer met het verkeer bezig en niet met allerlei andere zaken), beter spiegelen, meer bewust zijn van gevaarsetting.
Ik ben het niet met je eens dat ze pas op het laatste moment ritsen. Tenzij je bedoelt dat ze letterlijk tot de obstructie doorrijden zonder een plekje te zoeken om in te voegen, daarom ineens stil komen te staan en vervolgens een dikke file veroorzaken, omdat de andere baan ook stil moet staan in ze tussen te laten.
Uiteraard is het dikke onzin dat ze daar beter rijden, maar in NL is het ook lastiger auto rijden dus tjah, mindere skills vallen meer op.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zij leren dat ze pas op het laatst moeten ritsen, dus dat neem ik ze niet kwalijk. Maar uitstekend wil ik de automobilisten daar niet noemen. Kom er vaak genoeg als internationaal koerier en vind het daar niet per se beter dan in NL. En zoals gezegd heb je daar veeeeel last van werkzaamheden en files.
Komt ook wel doordat er meer ruimte is in dat land. Als Duitsers in NL rijden dan hebben ze wat mij betreft al hun respect verloren want ze rijden echt als apen.quote:Op zondag 12 mei 2019 08:19 schreef Rewimo het volgende:
In Duitsland rijden ze over het algemeen wel een stuk minder egoïstisch. Laten iemand al snel even voor, stoppen voor voetgangers of fietsers (in plaats van nog even snel er voorlangs). Het rijdt een stuk relaxter vind ik. In Nederland wil iedereen zelf voor, want stel je voor dat je een auto extra voor je hebt.
Uiteindelijk loopt het altijd vast maar dat komt gewoon doordat er teveel auto's zijn en te weinig wegdek. Ritsen op de juiste manier is wel het efficiëntste, maar iedereen moet wel meewerken. Dus gewoon om de beurt. Zo moeilijk is het echt niet en toch zie je iedere keer weer dat twee auto's nog één gat willen vullen.quote:Op zondag 12 mei 2019 01:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hmm dat eerste klopt denk ik wel. Maar in Duitsland heb je bijv. ook erg veel links-/middenplakkers.
Ja dat doen ze dus, want zo leren ze het. Dat het vastloopt is meer omdat het, naar mijn mening, geen goed systeem is om tot het eind door te rijden. Je moet uiteraard wel de rijstrook gebruiken, maar als het allemaal vastloopt schiet het niet meer op. Beter invoegen wanneer het nog soepel kan.
Altijd fijnquote:Op zondag 12 mei 2019 13:16 schreef Albert86 het volgende:
Vanmorgen weer zo'n idioot die denkt voorrang te hebben als hij z'n knipperlicht aan doet. Verder beetje slingeren over de weg en ook nog 2 of 3 kinderen in de auto.
Ommetje over Hannover is 70 km langer, maar qua reistijd meestal gunstiger. Moet je wel in het zuiden van NL moet wezen natuurlijk; als je bij Arnhem de grens over moet heb je 'geen' keus.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 23:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Niet alles gelezen hierboven, maar dit is wel interessant over het wisselen van rijstroken in de file:
Ik doe het zelf amper, blijf meestal in dezelfde rijstrook. Maar er is wel een groot verschil met die van USA, wij hebben niet zoveel wegen met zoveel rijstroken. Als er 2 zijn op de NL snelweg pak ik meestal degene links, als er 3 zijn vaak de middelste. Als het eenmaal wat harder gaat dan 90km/h kunnen de vrachtwagens niet meer harder en als je daar achter zit kan het soms lastig zijn om weer naar links te gaan. En via de afrit/oprit een file ontwijken is echt een nano voor mij hoor Of via een tankstation. Soms zie je weleens zo een halve gare met 50km/h tussen de pompen rammen om een paar seconden eerder thuis te komen.
Verder weer even een irritatie: Ik was weer in het 'mooie' Duitsland, waar je lekker kan rammen op de Autobahn. Nou niet dus, wat enorm veel wegwerkzaamheden heb je toch. Ik had een kort ritje naar Flensburg. Heenweg stond ik om 2 uur 's nachts in een stilstaande file bij Hamburg. Terugweg was nog erger, die schijt werkzaamheden bij Hamburg zorgden voor zoveeeeel vertraging. Daarna bij Bremen gaf Flitsmeister weer 70 min. vertraging aan. Uiteindelijk via het centrum van Bremen maar gereden om wat file te ontwijken. Je hebt bij Bremen ook wegwerkzaamheden waar je maar 40km/h mag. Echt errrrg irritant.
En in Nederland niet natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2019 00:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
En zoals gezegd heb je daar veeeeel last van werkzaamheden en files.
Ben ik totaal niet met je eens. Heb echt zelden last gehad van Duitsers die hier op de wegen reden en die ik toevallig voor of achter mij had.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Komt ook wel doordat er meer ruimte is in dat land. Als Duitsers in NL rijden dan hebben ze wat mij betreft al hun respect verloren want ze rijden echt als apen.
[..]
Ben je er nou nog? Snap ook wel dat jij geen last hebt van die Duitsers, die snappen net zo min wat rechts aanhouden is. Die pakken de middelste strook ook al is er 10 km lang geen vrachtwagen te bekennen op de meest rechtse strook. Paar weken terug had ik er eentje die meest linkerstrook ging rijden op de A2, dus bij 5 stroken de meest linker pakken het hele stuk. Hilarisch.quote:Op zondag 12 mei 2019 16:56 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ben ik totaal niet met je eens. Heb echt zelden last gehad van Duitsers die hier op de wegen reden en die ik toevallig voor of achter mij had.
Is wel het lekkerste rijden in de TC; ik zet hem op 86 gps, dan pruttel je iedereen voorbij, net een zeepkistenrace over 20+kmquote:Op zondag 12 mei 2019 17:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben je er nou nog? Snap ook wel dat jij geen last hebt van die Duitsers, die snappen net zo min wat rechts aanhouden is. Die pakken de middelste strook ook al is er 10 km lang geen vrachtwagen te bekennen op de meest rechtse strook. Paar weken terug had ik er eentje die meest linkerstrook ging rijden op de A2, dus bij 5 stroken de meest linker pakken het hele stuk. Hilarisch.
Inderdaad. Ik reed vandaag 30 kilometer per uur in een 30 kilometer zone. En wat denk je? Ze willen door je heen want ze hebben haast op zondag blijkbaar. Volkomen kansloos die Nederlandse k*t verkeersmentaliteit.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Flitsende koplampen, brakechecks. Lekker gezellig op de weg in NL.
Ja bij A10 wel, maar A2 is 100. Ik deed iets van 107 bij de Tesla dan zat je net onder een boete. 86 is inderdaad bij trajectcontrole A10 geen boete, 87 was wel boete. Tesla teller is op GPS dacht ik. Anwyay, iedereen die me dus kleeft of inhaalt krijgt een boete dus dat geeft een goed gevoel Dan zit ik meestal ook de meest linker baan. Maar die mof reed uiteraard te langzaam en bleef links hangen nadat trajectcontrole voorbij was.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is wel het lekkerste rijden in de TC; ik zet hem op 86 gps, dan pruttel je iedereen voorbij, net een zeepkistenrace over 20+km
Inderdaad. Ik reed vandaag 30 kilometer per uur in een 30 kilometer zone. En wat denk je? Ze willen door je heen want ze hebben haast op zondag blijkbaar. Volkomen kansloos die Nederlandse k*t verkeersmentaliteit.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Flitsende koplampen, brakechecks. Lekker gezellig op de weg in NL.
En hier meteen het ultieme voorbeeld van zo'n petrolhead klein keizertje of the road... Echt niet goed heer (want het zijn altijd mannen die het verkeer zien als een strijd) x3ro. Schaamt u.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al eens gedacht dat hij aan het seinen was richting diegene die voor je reed? Is waarschijnlijk namelijk het geval.Omdat jij vervolgens zo simpel bent en elke vorm van inzicht mist, ga je maar brakechecken? Ik had je icm de dashcam er vol ingereden
Dit.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik reed vandaag 30 kilometer per uur in een 30 kilometer zone. En wat denk je? Ze willen door je heen want ze hebben haast op zondag blijkbaar. Volkomen kansloos die Nederlandse k*t verkeersmentaliteit.
Ik zie het voor me: jij in je Tesla. De adrenaline giert door je lichaam. Het is elke dag weer een strijd om je positie van King of the Road te behouden en te bevestigen.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik dit topic zo lees zijn er ook wel behoorlijk wat huilies op de weg hoor. Ja af en toe moet je ff op de rem voor iemand nou boehoehoe. 99% van m'n ritjes is het saai en gebeurt er niets bijzonders. Zit vaak bij mensen in de auto die overal meteen helemaal over flippen. KIJK NOU DIE TERINGLIJER GEBRUIKT GEEN KNIPPERLICHT. GVD WAAROM VOEGT HIJ ZO LAAT IN. MOET JE ZIEN Z'N RECHTER ACHTERLICHT DOET HET NIET DAT CONTROLEER JE TOCH FF.
Ik vind een brakecheck anders een stuk fouter, want gevaarlijker, dan seinen. Als je een brakecheck als gepast antwoord op een lichtsein vindt behoor je mi niet achter het stuur.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En hier meteen het ultieme voorbeeld van zo'n petrolhead klein keizertje of the road... Echt niet goed heer (want het zijn altijd mannen die het verkeer zien als een strijd) x3ro. Schaamt u.
Dat is gewoon een seintje wat mij betreft wat zegt: je zit te dicht op me, je houdt te weinig afstand, ik voel me hier niet prettig bij. Als je hun kentekenplaat niet meer kan zien in je middenspiegel is het foute boel. Hoe hoger de snelheid hoe gevaarlijker. De Vrouw en kinderen willen vooralsnog dat ik weer veilig thuiskom. Te weinig afstand houden is ontzettend gevaarlijk en dat kan je enkel op die manier "melden" aan de achterligger.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind een brakecheck anders een stuk fouter, want gevaarlijker, dan seinen. Als je een brakecheck als gepast antwoord op een lichtsein vindt behoor je mi niet achter het stuur.
Ik zeg net dat 99% van m'n ritjes saai zijn dus geen idee waar die adrenaline vandaan komt. En heb m'n Tesla niet meer hé nu een BMW dus nog meer King of the Road. Interesseert me verder niet wat mensen allemaal zeggen. Als ik 90% zo hoor dan vinden ze het een hel om op de weg te rijden. Ik vind rijden nog steeds erg leuk, maar soms moet je het ook wel leuk makenquote:Op zondag 12 mei 2019 17:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zie het voor me: jij in je Tesla. De adrenaline giert door je lichaam. Het is elke dag weer een strijd om je positie van King of the Road te behouden en te bevestigen.
Ja ook dat de invoegers veel te snel blijven rijden. Als ze de laatste km nou aanpassen aan de rijstrook waar ze in willen voegen en gewoon 1 om 1 en niet 3 om 1 proberen gaat het al een stuk beter.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Komt ook wel doordat er meer ruimte is in dat land. Als Duitsers in NL rijden dan hebben ze wat mij betreft al hun respect verloren want ze rijden echt als apen.
[..]
Uiteindelijk loopt het altijd vast maar dat komt gewoon doordat er teveel auto's zijn en te weinig wegdek. Ritsen op de juiste manier is wel het efficiëntste, maar iedereen moet wel meewerken. Dus gewoon om de beurt. Zo moeilijk is het echt niet en toch zie je iedere keer weer dat twee auto's nog één gat willen vullen.
Aan de andere kant vind ik het ook niet erg als mensen vroegtijdig al gaan ritsen, dan heb ik tenminste die hele baan vrij om op het laatste moment er tussen te gaan
Om Bremen over te slaan en een stuk van de A1 is dat wel een mogelijkheid. Maar vertrek vanuit A'dam, dus is het makkelijker om via Groningen te gaan. Dan mis je de werkzaamheden op de A1 bij Bremen, maar op de wegen om Bremen heen kan het ook druk zijn. Om Hamburg zelf kun je eigenlijk niet echt rijden, dus dan kom je toch weer op de ringwegen en de werkzaamheden de stad weer uit.quote:Op zondag 12 mei 2019 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ommetje over Hannover is 70 km langer, maar qua reistijd meestal gunstiger. Moet je wel in het zuiden van NL moet wezen natuurlijk; als je bij Arnhem de grens over moet heb je 'geen' keus.
Waar zeg ik dat NL geen files heeft? Ik kan je vertellen dat met 13 jaar lang 125k km per jaar ik het vaakst DIKKE files heb gehad in Duitsland, ook midden in de nacht.quote:
Precies dat.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben je er nou nog? Snap ook wel dat jij geen last hebt van die Duitsers, die snappen net zo min wat rechts aanhouden is. Die pakken de middelste strook ook al is er 10 km lang geen vrachtwagen te bekennen op de meest rechtse strook. Paar weken terug had ik er eentje die meest linkerstrook ging rijden op de A2, dus bij 5 stroken de meest linker pakken het hele stuk. Hilarisch.
Dat komt allemaal goed als iedereen uiteindelijk auto pilot in z'n auto heeftquote:Op zondag 12 mei 2019 18:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja ook dat de invoegers veel te snel blijven rijden. Als ze de laatste km nou aanpassen aan de rijstrook waar ze in willen voegen en gewoon 1 om 1 en niet 3 om 1 proberen gaat het al een stuk beter.
Ja maar dan wordt het rijden wel een stuk saaierquote:Op zondag 12 mei 2019 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat komt allemaal goed als iedereen uiteindelijk auto pilot in z'n auto heeft
Dan hebben wij misschien verschillende interpretaties van het woord. Voor mij betekent een brakecheck gewoon remmen, en ongeacht hoe terecht je dat vindt breng je jezelf en je achterligger daarmee in gevaar.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een seintje wat mij betreft wat zegt: je zit te dicht op me, je houdt te weinig afstand, ik voel me hier niet prettig bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |