Voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:36 schreef Fer het volgende:
Ga zelf lekker naar links, als daar nog vrije stroken zijn.
Geef ik gas bij en probeer ik de inhaalactie vlot af te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken?
En als er niet meer stroken zijn?
De titel (ook weer niet te serieus nemen ) slaat uiteraard op onnodig links rijden. Die mensen die inderdaad denken dat je overal doorheen kunt rijden zijn erg irritant.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:42 schreef Donderkonijn het volgende:
Ach tegenwoordig erger ik me niet meer aan links plakkers. Dan rijd ik wel wat langzamer. Ik kan me meer ergeren aan mensen die drukken/seinen en achter je aan het "waven"zijn om in je spiegels te komen terwijl er iemand voor je zit. Ik bedoel, ik kan moeilijk dwars door mijn voorligger heen.
Ik reed net over de A2 naar A'dam. Na 19u, dus lekker de cruise control op 130km/h GPS. Ik rijd netjes op de rechter rijstrook. Op de 2e van links rijdt iemand 100km/h. Ik snap gewoon niet waarom iemand dat zou doen? Officieel moet ik dan dus helemaal naar links toe om 'm legaal in te halen. Doe ik uiteraard niet (steeds minder, want kom, ook buiten NL, steeds meer links-/middenplakkers tegen). Wie is er dan fout? Allebei fout, maar het ene lokt wel een reactie van de andere uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Geef ik gas bij en probeer ik de inhaalactie vlot af te maken.
Maar heb het meer over wegen zoals de A2 met 5 stroken en max 100 op trajectcontrole.
Dat is waar, maar dan ben ik zelf dus een middenplakker Aangezien het rechts meestal nog wat drukker is en als ik dan met 130km/h 1 van de snelste ben zal ik wel eerder op de 2e van rechts blijven bijv.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:04 schreef Fer het volgende:
Gewoon middenop rijden. Hoeveel mensen gaan je nu inhalen om 19u doordeweeks met 160 terwijl er traject controle is?
Officieel? Jij. Je mag zo hard rijden op de linkerbaan en je zou nog kunnen aanvoeren dat je zit te suffen, rechts inhalen mag niet en is echt een doordachte bewuste actie. Neemt niet weg dat ik het ook wel eens doe hoor als iemand het gewoon niet doorheeft en bv 100 uiterst links rijd terwijl je 120/130 mag en de overige banen vrij zijn. Ik kijk alleen wel altijd verdomd goed uit of diegene niet ineens alsnog naar rechts komt.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De titel (ook weer niet te serieus nemen ) slaat uiteraard op onnodig links rijden. Die mensen die inderdaad denken dat je overal doorheen kunt rijden zijn erg irritant.
[..]
Ik reed net over de A2 naar A'dam. Na 19u, dus lekker de cruise control op 130km/h GPS. Ik rijd netjes op de rechter rijstrook. Op de 2e van links rijdt iemand 100km/h. Ik snap gewoon niet waarom iemand dat zou doen? Officieel moet ik dan dus helemaal naar links toe om 'm legaal in te halen. Doe ik uiteraard niet (steeds minder, want kom, ook buiten NL, steeds meer links-/middenplakkers tegen). Wie is er dan fout? Allebei fout, maar het ene lokt wel een reactie van de andere uit.
Maar als bestuurder moet je ook rechts op de weg blijven. Ik denk dat de popo uiteindelijk niks doet maar wel de links rijder te kennen geeft dat 'ie prima rechts kan rijden (weleens bij Wegmisbruikers gezien ook). Maar goed, heb er nog nooit een boete voor gekregen in ieder geval. Inderdaad wel goed kijken. Heb al weleens gehad dat ze dan expres naar rechts gaan hoor..quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Officieel? Jij. Je mag zo hard rijden op de linkerbaan en je zou nog kunnen aanvoeren dat je zit te suffen, rechts inhalen mag niet en is echt een doordachte bewuste actie. Neemt niet weg dat ik het ook wel eens doe hoor als iemand het gewoon niet doorheeft en bv 100 uiterst links rijd terwijl je 120/130 mag en de overige banen vrij zijn. Ik kijk alleen wel altijd verdomd goed uit of diegene niet ineens alsnog naar rechts komt.
Onnodig linksrijden: Linksrijden zonder dat daar een verkeerskundige reden voor is, terwijl er rechts voldoende ruimte is.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 23:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Officieel? Jij. Je mag zo hard rijden op de linkerbaan en je zou nog kunnen aanvoeren dat je zit te suffen, rechts inhalen mag niet en is echt een doordachte bewuste actie. Neemt niet weg dat ik het ook wel eens doe hoor als iemand het gewoon niet doorheeft en bv 100 uiterst links rijd terwijl je 120/130 mag en de overige banen vrij zijn. Ik kijk alleen wel altijd verdomd goed uit of diegene niet ineens alsnog naar rechts komt.
Ja, dat vind ik zo debiel.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:42 schreef Donderkonijn het volgende:
Ach tegenwoordig erger ik me niet meer aan links plakkers. Dan rijd ik wel wat langzamer. Ik kan me meer ergeren aan mensen die drukken/seinen en achter je aan het "waven"zijn om in je spiegels te komen terwijl er iemand voor je zit. Ik bedoel, ik kan moeilijk dwars door mijn voorligger heen.
Vaak zat dat je inderdaad denkt van gefeliciteerd met je 2 seconden eerder thuis... Hoera.quote:
quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaak zat dat je inderdaad denkt van gefeliciteerd met je 2 seconden eerder thuis... Hoera.
Tenzij hij daardoor net het stoplicht kan pakken en daardoor net op tijd is voor een brug die open gaat. Dan is ie ineens 10 min eerder thuisquote:Op woensdag 8 mei 2019 09:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaak zat dat je inderdaad denkt van gefeliciteerd met je 2 seconden eerder thuis... Hoera.
Gewoon afsnijden, leren ze het wel af.quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:40 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie.....
Fietser komt van rechts, vanaf een voetpad, mijn doorlopende weg op vliegen(zonder te kijken).
Ik moet snel uitwijken naar de andere weghelft om haar gedrag te compenseren en dan blijft ze ook nog in m'n dode hoek fietsen. Zéér frustrerend.
Levensgevaarlijkquote:Op woensdag 8 mei 2019 18:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Antiklacht: ont-zet-tend langzame vrachtwagenchauffeur die voor mij op de invoegstrook reed dook al rijdende de vluchtstrook op zodat ik kon inhalen en vóór hem de snelweg op kon
Daarom seinden we ook naar elkaar met onze alarmlichten.quote:
De kans op brugwachtwinst is net zo groot als extra Brugwacht verlies dus je argument gaat niet op. =(quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tenzij hij daardoor net het stoplicht kan pakken en daardoor net op tijd is voor een brug die open gaat. Dan is ie ineens 10 min eerder thuis
Ik had er eergisteren zo een. Net van de snelweg, een stukje binnendoor met verkeerslichten, en meneer in z'n Megane station rijdt ongelooflijk druk, links, rechts, links.... etcetera.quote:Op woensdag 8 mei 2019 09:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaak zat dat je inderdaad denkt van gefeliciteerd met je 2 seconden eerder thuis... Hoera.
Wat een bullshitredenering. Als je 2 auto's winst hebt in een file, dan heb je altijd voordeel op de auto's achter je. Je kan daardoor misschien net door bij oranje of bij een brug. Ja het kan zo zijn dat de brug nog open staat maar dat stond ie dan ook als je die 2 auto's in de file niet had ingehaald.quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
De kans op brugwachtwinst is net zo groot als extra Brugwacht verlies dus je argument gaat niet op. =(
Keb het over brug wachten, niet over 2 auto tijd winst. Maar dat laatste komt effectief neer op 2 seconden dus nogmaals, van harte.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een bullshitredenering. Als je 2 auto's winst hebt in een file, dan heb je altijd voordeel op de auto's achter je. Je kan daardoor misschien net door bij oranje of bij een brug. Ja het kan zo zijn dat de brug nog open staat maar dat stond ie dan ook als je die 2 auto's in de file niet had ingehaald.
Niet iedereen komt overal iedere keer een brug tegen waar je net stil voor komt te staan. En dat ene (of die twee) verkeerslicht(en); nou dan ben je net 2-3 minuten eerder thuis. Poeh poeh.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een bullshitredenering. Als je 2 auto's winst hebt in een file, dan heb je altijd voordeel op de auto's achter je. Je kan daardoor misschien net door bij oranje of bij een brug. Ja het kan zo zijn dat de brug nog open staat maar dat stond ie dan ook als je die 2 auto's in de file niet had ingehaald.
Ja, maar als je wel haast hebt of je verveelt je dan kan het wel nut hebben, meer dan 2 seconden nut in ieder geval. Vroeger toen ik nog iedere dag de A7 over moest naar m'n werk wist ik precies in files wat de snelle en de trage rijstrook was en waar je weer moest wisselen. En altijd voorsorteren of ritsen op het laatste moment (wat overigens voordat ik commentaar krijg, de efficiëntste manier is) zorgde zo voor 10 min. tijdwinst per dag. Soms deed ik ook eens gek en dan afrit van snelweg eraf en weer erop. Dit leverde me ook wat winst op totdat ik er een boete voor kreeg. Wist niet eens dat het officieel niet mocht 10 min. per dag, 5 dagen per week, 48 weken per jaar / 60 min. = 40 uur per jaar.quote:Op donderdag 9 mei 2019 18:58 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Niet iedereen komt overal iedere keer een brug tegen waar je net stil voor komt te staan. En dat ene (of die twee) verkeerslicht(en); nou dan ben je net 2-3 minuten eerder thuis. Poeh poeh.
Hoe dan ook dan ook: de tijdwinst is zo marginaal, dit haalt het niet bij een rustige en relaxte rijstijl waardoor je ontspannen thuis komt.
Wat laat ritsen betreft heb je gelijk maar dit stuk is een van mijn grote ergernissen in de file. Asociaal gedragquote:Op donderdag 9 mei 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms deed ik ook eens gek en dan afrit van snelweg eraf en weer erop. Dit leverde me ook wat winst op totdat ik er een boete voor kreeg. Wist niet eens dat het officieel niet mocht
Ik zóu je keihard uit kunnen maken voor troll, helaas ken ik je al wat langer en heb ik een een donkerbruin vermoeden dat je gewoon een licht asociaal en egocentrisch stuk vreten bent in het verkeer.. Misschien nog wel erger als ik, en dat is niet bepaald een complimentquote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik deed het niet asociaal want ik wist precies waar en wanneer het makkelijk kan. Ja uiteindelijk is het wel een soort van voordringen maar ja, de rest zit liever met verstand op 0 op z'n strook en ik niet dus tja het is maar wat je het leukst vindt
Dat is mooi, maar hoe meet je dat?quote:Op donderdag 9 mei 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende: Vroeger toen ik nog iedere dag de A7 over moest naar m'n werk wist ik precies in files wat de snelle en de trage rijstrook was en waar je weer moest wisselen. En altijd voorsorteren of ritsen op het laatste moment (wat overigens voordat ik commentaar krijg, de efficiëntste manier is) zorgde zo voor 10 min. tijdwinst per dag.
Omdat ik het ook weleens getest heb door hele rit rechts te blijven of hele rit linkerbaan. Uiteraard is niet iedere file hetzelfde maar toen ik die route reed was het bijna ALTIJD file dus ze leken verdacht veel op elkaar.quote:
Dit. Beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zóu je keihard uit kunnen maken voor troll, helaas ken ik je al wat langer en heb ik een een donkerbruin vermoeden dat je gewoon een licht asociaal en egocentrisch stuk vreten bent in het verkeer.. Misschien nog wel erger als ik, en dat is niet bepaald een compliment
Dat gedrag.. Is juist waarom die file er stáát, of in ieder geval; waarom hij langer is dan nodig.. Oftewel jouw 10 minuten tijdwinst (die ik heel erg betwijfel) kost de mensen achter jou een veelvoud van die tijd.. Buiten nog het feit dat jouw rijgedrag de 'stress' die jij poogt te ontwijken, juist oplevert bij anderen.. En dan heb ik het nog niet over dat rijstrookje wisselen in de file wat domweg onnodige onrust en risico oplevert voor motorrijders.
Ik ben best wel voor de ruimte opzoeken en zo lang mogelijk doorrijden, maar 'ritsen vanaf hier' is bij mij dan ook ritsen, en niet inhalen totdat het niet meer kan. En file inhalen door een 'draf en droppie' is wel héél erg triest
Doorrijden en een beetje douwen ok, maar dat filegedrag is echt over the edge hoor, dat slaat nergens op
En uit deze reactie blijkt maar de egocentrische plaat voor de kop van de wegmisbruiker: ze hebben een gebrek aan zelfreflectie en een laag sociaal inlevingsvermogen waardoor ze nooit de gevolgen van rijgedrag zullen inzien.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, is gewoon op juiste moment van rijstrook verwisselen. Meestal als mensen invoegen op de snelweg gaat rechterstrook langzamer en bij uitvoegen de rechterstrook sneller, maar er zijn uitzonderingen doordat er sowieso al heel veel mensen gaan wisselen omdat ze zien dat er invoegend verkeer aankomt. Ben echt niet aan het zigzaggen door het verkeer hoor.
Maar ik snap het wel jij denkt alleen aan jezelf Rijstrook wisselen levert onnodige onrust en risico voor motorrijders. Nou dan moeten die gasten maar niet met 50+ (zeker niet 10 km/u harder dan de auto's) tussen de auto's door rijden in files.
Ah, het gelijk van de natte vinger.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Omdat ik het ook weleens getest heb door hele rit rechts te blijven of hele rit linkerbaan. Uiteraard is niet iedere file hetzelfde maar toen ik die route reed was het bijna ALTIJD file dus ze leken verdacht veel op elkaar.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 12:20 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En uit deze reactie blijkt maar de egocentrische plaat voor de kop van de wegmisbruiker: ze hebben een gebrek aan zelfreflectie en een laag sociaal inlevingsvermogen waardoor ze nooit de gevolgen van rijgedrag zullen inzien.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 12:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ah, het gelijk van de natte vinger.
Het is onmogelijk om vanuit je positie achter het stuur in te schatten welke tijdswinst/-verlies je loopt, mede omdat je in het Nederlandse verkeer bijna nooit een constante snelheid aan kan houden.
Je moet toeschouwer zijn om zulke beoordelingen te kunnen doen, of je moet een overkoepelende manier van meten hebben. Bijvoorbeeld als je een collega hebt die elders in de straat woont en iedere dag tien minuten na jou komt binnendruppelen. Maar dan moet je nog rekening houden met de tijd die je verdoet met de vermoedelijke extra tankbeurten.
Tja, als dat het enige is wat je er tegenin kan brengen...quote:
Flitsende koplampen, brakechecks. Lekker gezellig op de weg in NL.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen op een drukke tweebaans 80 km weg moest ik blijven hangen achter iemand die hardnekkig 50 bleef rijden.
Niet fijn, maar wat doe je eraan... busje achter mij had de oplossing: lekker flitsen met die koplampen
Ja, dat overtuigt mij ervan dwars door mijn voorligger heen te rijden
Maar ik ben vóór dialoog dus hij kreeg van mij een brakecheck. Misschien dat dit hem hielp om te zien dat er iemand voor mij reed.
Al eens gedacht dat hij aan het seinen was richting diegene die voor je reed? Is waarschijnlijk namelijk het geval.Omdat jij vervolgens zo simpel bent en elke vorm van inzicht mist, ga je maar brakechecken? Ik had je icm de dashcam er vol ingeredenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen op een drukke tweebaans 80 km weg moest ik blijven hangen achter iemand die hardnekkig 50 bleef rijden.
Niet fijn, maar wat doe je eraan... busje achter mij had de oplossing: lekker flitsen met die koplampen
Ja, dat overtuigt mij ervan dwars door mijn voorligger heen te rijden
Maar ik ben vóór dialoog dus hij kreeg van mij een brakecheck. Misschien dat dit hem hielp om te zien dat er iemand voor mij reed.
Grote mond op internetquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al eens gedacht dat hij aan het seinen was richting diegene die voor je reed? Is waarschijnlijk namelijk het geval.Omdat jij vervolgens zo simpel bent en elke vorm van inzicht mist, ga je maar brakechecken? Ik had je icm de dashcam er vol ingereden
Hoor jij KLB te vervelen met je holmaatjes met dezelfde avatar? Zoek internet warrior op in het woordenboek en je komt jullie tegenquote:
Jij bent degene die verkondigt bewust ongelukken te willen veroorzakenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:03 schreef x3ro het volgende:
[..]
Hoor jij KLB te vervelen met je holmaatjes met dezelfde avatar? Zoek internet warrior op in het woordenboek en je komt jullie tegen
Je post is overigens hetzelfde gezeik als waar je SD van beticht
Dat doet diegene voor mij, die uit het niets een brakecheck doet.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Jij bent degene die verkondigt bewust ongelukken te willen veroorzaken
De rest van je post met gescheld ga ik niet op reageren
"Hullie doen stom en ik doe niets verkeerd."quote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:35 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat doet diegene voor mij, die uit het niets een brakecheck doet.
De rest van je post is een hoop hypocrisie en geef derhalve een passende reactie
Mooi, dan zijn we daar ook weer klaar mee, kun je terug naar KLB en daar de boel op stelten zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Jij bent degene die verkondigt bewust ongelukken te willen veroorzaken
De rest van je post met gescheld ga ik niet op reageren
Seinen naar een auto terwijl er nog eentje tussenin zit? Dat getuigt van een zeer laag iq. Zo laag, dat autorijden niet eens mogelijk is. Waarschijnlijker is dat hij gewoon naar z'n voorganger seint. In dat geval is het (helemaal) een aso.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al eens gedacht dat hij aan het seinen was richting diegene die voor je reed? Is waarschijnlijk namelijk het geval.Omdat jij vervolgens zo simpel bent en elke vorm van inzicht mist, ga je maar brakechecken? Ik had je icm de dashcam er vol ingereden
Het was wel een busje dus misschien dacht hij ik sein over hem heen Wat het ook kan zijn is dat ze er vanuit gaan dat je in gaat halen. Ik heb dat eens gehad op een N-weg met een tractor maar de persoon die erachter reed ging niet, of durfde niet, in te halen. Ondertussen hield hij wel heel wat meters afstand waardoor het voor de mensen erachter lastiger is om in te gaan halen. En je bent toch altijd een beetje bang dat zo'n persoon dan wel ineens gaat inhalen. Uiteraard ben ik er gewoon langs gegaan maar met een trage auto moet dan wel goed anticiperenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:11 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Seinen naar een auto terwijl er nog eentje tussenin zit? Dat getuigt van een zeer laag iq. Zo laag, dat autorijden niet eens mogelijk is. Waarschijnlijker is dat hij gewoon naar z'n voorganger seint. In dat geval is het (helemaal) een aso.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |