abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:21:36 #1
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186681699

quote:
Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken

Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren :P (heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)

Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
BB:

Dagoducks' ouders:

En dagoduck zelf:

Gehenna:

Glad_Janus:

Pipster:

Bazbo

Kaasch (vriendin van BB)


Ben je ook van plan je gehele platenkast te draaien, post hier!


(hahaha platenkast gedraaid)

Het liefst alleen reageren op en over de gedraaide platen en algemene discussies over vinyl in het vinyl-topic voeren

En weer verder...
nee, jij dan!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:33:04 #2
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186682074
G404 Uriah Heep - Demons and Wizards



Toch een beetje vergeten bandje uit de 70s heb ik altijd het idee. Ik ken ze uiteraard ook via mijn ouders. Maar deze plaat heb ik zelf eens voor een prikkie gescoord op een rommelmarkt :7 Toch typerend dat een Deep Purple bijv. in een uitverkocht Ziggo Dome speeld, en Uriah Heep hier vorig weekend voor een prikkie in De Krim (net achter Coevorden) staan. Ik heb zelf beide bands op hetzelfde voetstuk staan..

Hoogtepunt op deze zijn voor mij opener The Wizard, en hun eigen 'Paranoid', wereldhit 'Easy Livin''.

nee, jij dan!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:02:28 #3
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186682983
G405 Black Sabbath - Black Sabbath



De geboorte van metal, opener 'Black Sabbath' zet direct de toon, nooit eerder klonk muziek zo sinister en dreigend. Ik denk dat deze plaat destijds behoorlijk wat mensen de stuipen op het lijf heeft gejaagd :D

Verder weinig te melden over deze klassieker, alles is er al wel over verteld door de jaren heen. Wel kwam ik er pas sinds kort achter, dat er naast de inspiratie van Gustav Holst's Mars (uit de planeten-suite) op de openingstrack, er ook nog 2 covers op deze plaat staan :o

nee, jij dan!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:08:52 #4
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186683182
Briljante hoes.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:11:15 #5
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186683284
En plaat, uiteraard.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:27:56 #6
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186684103
Wat een belachelijke prijzen gaan die platen ook weer weg op discogs.. zelfs deze persing is voor ¤75,- verkocht ooit :X 350 persingen, miljoenen van verkocht. Daar is toch echt geen schaarste aan, zou je zeggen 8)7
nee, jij dan!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:58:56 #7
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186685494
G406 Black Sabbath - Paranoid



Hoppa de volgende klassieker van deze bazenband. Stuk minder rauw dan de vorige. Maar evenzo legendarisch.

Toch stom dat het label besloot om deze plaat op het laatste moment toch 'Paranoid' te gaan noemen, want de originele titel 'War Pigs' lag waarschijnlijk te gevoelig ten tijde van de Vietnamoorlog. De hoes bleef verder onveranderd, dat verklaard dat vreemde mannetje.


Dit is potdomme ook wel het tofste live-concert wat er op youtube staat, de tering zeg _O_
nee, jij dan!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:59:24 #8
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186685513
G407 Black Sabbath - Attention! Volume One



Ik ga deze niet draaien :@ heb alle nummers net gehoord. Maar mijn vader had dus deze verzamelaar vroeger. Ik ben zelf meer van de studio albums, die ik dus later zelf maar heb verzameld :Y

nee, jij dan!
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:09:04 #9
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186729556
G408 Black Sabbath - Masters of Reality



De volgende in de rij klassiekers van Black Sabbath. De nummers krijgen hier een meer diepere/modderige sound die ik wel erg tof vind :Y Ook het tempo is een stukje langzamer, beide factoren werken mee dat dit album een stuk 'heavier' klinkt dan z'n voorganger.

nee, jij dan!
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:23:55 #10
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186729984
G409 Black Sabbath - Vol 4



Als ik moet kiezen, is dit denk ik mijn favoriet van hun. En daarmee ook direct één van mijn favoriete albums daarbuiten. :D Ook dit album klinkt nog een stuk zwaarder dan de voorgaande. Ook mede doordat Iommi vanaf dit album z'n gitaar anders ging stemmen.

Van mooie ballads, tot enorme bombast. Hier laten ze zien dat ze alles meester zijn _O_

nee, jij dan!
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:43:15 #11
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186730502
G410 Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath



Deze was vroeger van mijn vader. Als klein Gehennatje was ik vroeger altijd bang voor deze hoes :') En sloeg 'm altijd snel over als ik eens in de platenbak snuffelde. De muziek had ik in het begin helemaal niets mee, 'prikkeldraadmuziek' noemde ik het :D Maar vanaf een jaar of 11/12 begon ik het toch wel te waarderen :)

Toen ik in mijn puberjaren flink wat metal in huis haalde, en wel eens naar mijn oren kreeg dat het allemaal maar 'duivelse muziek' was, was deze plaat ook een leuk tegenargument, "en deze duivels zijn wel ok? ik zie het verschil niet" 8-)

Toen ik Sabbath eindelijk eens live zag (in 2013) (wat een concert btw _O_ O+ ), speelde ze het intro van het titel-nummer om daarna plotseling over te gaan naar Paranoid. Hele publiek natuurlijk uit z'n dak, maar ik vond dat zelf eigenlijk wel jammer. Want ik vind die eerste nog een stuk toffer :D

nee, jij dan!
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:36:39 #12
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186732161
G411 Black Sabbath - Sabotage



De laatste klassieke plaat met Ozzy. Hierna volgen nog 2 platen met hem die een behoorlijk stuk minder zijn. Ozzy verliet hierna de band om bijna onder z'n verslavingen te bezwijken, om later een enorm populaire solo carrière te beginnen. In 2013 maakte hij nog 1 plaat met de band, die ook bijzonder tof is :Y Waarna één van de tofste bands ter ziele ging ;(

Buiten Ozzy heeft BS nog best een paar puike platen uitgebracht met onder andere Ronnie James Dio (Heaven & Hell, Mob Rules en Dehumanizer :Y ), en hebben ze nog een hele rits aan zangers gehad, van Ian Gillian (o.a. Deep Purple) tot aan Ice-T. Nou oké, die laatste deed maar 1 nummer mee, maar toch :P

Maar goed, niets komt in de buurt bij de eerste 6 albums. De avond vloog hier ook voorbij :)

nee, jij dan!
pi_186742401
Ik heb eindelijk mijn platenspeler weer eens aangesloten, dus ga hier maar weer eens posten :Y

Revolting Cocks - Finger Licken' Good.

De laatste paar RevCo platen waren niet best, maar de klassieke lineup heeft een aantal van mijn favoriete platen gemaakt. Omdat ze niet zo goed wisten hoe ze variatie konden doen met de Fairlight synthesizer zijn de eerste paar platen lekker monotoon :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 10 mei 2019 @ 13:45:24 #14
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186743150
bazbo 0631: 't Kliekske - Vlaamse Volksmuziek



De titel zegt het al. Vlaamse Volksmuziek. Deze band komt uit Pajottenland. Je houdt je hart vast. Toch is het leuk! Dit album komt uit 1976. Draailier, doedelzak, eenhandsfluit, trombom, zang, harmonica, accordeon: het komt allemaal voorbij. Korte stukjes en toch drie kwartier vrolijk vertier. Hoe we hier aan komen weet ik niet meer. We hebben er ooit zeven euro's voor betaald. De Vrouw kent ze van vroeger en heeft ze in de jaren tachtig hier in de oude Gigant nog zien optreden, toen zijzelf nogal verkeerde in de turbulente folkscene hier in het zo majestueuze Apeldoorn. Slechts twee versies van dit album en wij hebben de originele Belgische uit 1976.


:Y

[ Bericht 7% gewijzigd door bazbo op 10-05-2019 19:40:12 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186743168
Sacred Reich - The American Way.

Thrash metal uit 1990 met politiek gemotiveerde teksten die vandaag de dag nog steeds relevant zijn..Jaren niet gedraaid, klinkt toch best wel lekker en helemaal niet zo gedateerd.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:48:15 #16
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186743199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:53 schreef bartrid het volgende:
Ik heb eindelijk mijn platenspeler weer eens aangesloten, dus ga hier maar weer eens posten
*O*
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 10 mei 2019 @ 13:50:45 #17
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186743246
bazbo 0632: Sourakata Koite & Diombo Kouyate - Les Griots



Afrikaanse griotmuziek op balafon en kora, met hier en daar gezang. Je moet ervan houden. Ik houd ervan. De elpee komt uit 1987 en heb ik ooit eens afgepakt van de malloot die zijn gehele verzameling bij het oud vuil ging zetten. Er is slechts een versie van (op elpee) en die heb ik dus.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186743779
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

*O*
Ja, mijn vorige platenspeler had het een paar maanden geleden begeven, toen een nieuwe gekocht maar nooit aangesloten _O-

We gaan door met Silverfish - Organ Bug. Lekkere alternatieve noise rock met vrouwelijke vocalen van Leslie Rankine die later met Ruby ook prima dingen heeft gedaan. Geproduceerd door JG Thirlwel die ook de blazers doet. Klinkt dus erg Foetus achtig en daar is niks mis mee.



[ Bericht 2% gewijzigd door bartrid op 10-05-2019 14:36:12 ]
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 10 mei 2019 @ 14:52:46 #19
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186744284
bazbo 0633: Ladysmith Black Mambazo - Shaka Zulu



Vermoedelijk eveneens afgepakt van de malloot die zijn volledige vinylverzameling de container in wilde mieteren. Plaat uit 1987, geproduceerd door ene Paul Simon. Hier de Europese versie. Niet bijzonder. Je zou de hit Homeless verwachten, maar: niet. Wel: veel negerts acapella.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186744477
Skatenigs - Stupid People shouldn't breed.
Geproduceerd door Al Jourgensen, de zanger Phildo Owens heeft ook meegedaan op Beers Steers & Queers van de Revolting Cocks. In de biografie van Chris Connelly kwam hij er niet best vanaf (een domme redneck..). Muzikaal is dit ook niet best, een beetje als een schreeuwerige meer industriele versie van de Chili Peppers. Zal dit niet al te vaak meer draaien denk ik :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186745149
Skin Chamber - Wound.

Ooit op cd gekocht tijdens een metal beurs in de Ijselhallen in Zwolle. Kon er toen weinig mee, dus de cd verkocht en jaren later toch maar weer op plaat gekocht, en nu vind ik hem erg fijn :Y Dit is het industrial metal side project van Controlled Bleeding die een hele hoop platen uitgebracht hebben van brute white noise tot religieuze galmmuziek. Als Skin Chamber helaas maar 2, maar voer voor fans van de oude logge Swans bijvoorbeeld. En Paul Lemos is wel een shredder ook trouwens.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186746335
Solar Enemy - Dirty vs Universe

1991, op Third Mind records, dus dan gaat het om industrial in de stijl van voornamelijk Front Line Assembly en Front 242. Klinkt nu wel redelijk gedateerd maar ik heb nog altijd wel een zwak voor die typische sequencers en vocale samples.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 10 mei 2019 @ 16:52:25 #23
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186746717
bazbo 0634: Ansamblis Lietuva - Valstybinis Dainu Ir Sokiu Ansamblis Lietuva



Gruwelijke, wat is dit nu weer? Volksmuziek uit Lithuania, uitgevoerd door het Nationale Dans- en Muziekensemble Lietuva. Nog vermakelijk ook. Geen idee hoe we eraan komen. De plaat zelf komt uit 1991 en er is ook maar een enkele uitgave van. Het ensemble bestaat nog steeds en treedt volop op. Dat u het weet.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186747326
De laatste voor vandaag....Sweet Tooth - Soft White Underbelly.

Sweet Tooth is Justin Broadrick, Dave Cochrane (oa GOD, Head of David en tegenwoordig Terminal Cheesecake) en Scott Kiehl (GOD) op drums. Dan weet je wel hoe dit klinkt. Godflesh goes noise rock :Y Nooit op cd uitgekomen.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186760681
We gaan door. Scorn - Stealth

Groot fan van Scorn hier, van hun tijd als duo met Mick Harris en Nic Bullen tot nu solo van alleen Mick Harris. Langzame beats met dubby effecten.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 15:32:29 #26
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186785124
bazbo 0635: Magna Carta - Lord Of The Ages



Legendarisch album van Magna Carta uit 1973. De Vrouw heeft hier een Nederlandsche heruitgave uit 1978. Mooi gearrangeerde progfolk. Magna Carta bestaat uit twee (akoestisch) gitaristen en een zangert, maar op deze plaat doen meerdere muzikanten mee, waaronder Danny Thompson. Titelnummer is natuurlijk het prijsstuk, maar de gehele plaat is van hoog niveau. Met hoes door Roger Dean, u weet wel.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 15:38:26 #27
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186785207
bazbo 0636: Kate & Anne McGarrigle - French Record



Deze plaat komt uit 1980 en De Vrouw heeft een Nederlandsche versie uit 1981. Aanstekelijke Franstalige folkpop, dit. Leuke liedskes door leuke vrouwkes met prettige stemmekes. Opzwepende deuntjes en vrolijke dansjes. Veel accordeon en harmonica, ook. U begrijpt: leuke moederdag voor De Vrouw.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 15:43:58 #28
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186785330
bazbo 0637: Alan Roberts & Dougie Maclean - Caledonia



Er zijn twee versies van deze plaat. De ene is een Spaanse heruitgave uit 1981, maar De Vrouw heeft de originele Britse uit 1978. Jammer dat het nogal slaapverwekkende dertienineendozijnfolk is. Mooi gedaan hoor, met die akoestische gitaren en de samenzang en de liedjes, maar het ontbreekt vuur en passie en wat kan mij het ook verrotten.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 12-05-2019 16:10:17 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 15:49:14 #29
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186785423
bazbo 0638: Silly Wizard - So Many Partings



We komen nu bij de betere folk. Silly Wizard maakte in 1979 dit album en het neemt een hoogstgewaardeerde plaats in de collectie van De Vrouw in. Mooie band, met gitaren, whistles, fiddles, bodhran en wat eigentijdsere instrumenten als synthesizer en elektrische bas. Fijne reels, airs, liederen en vanalleswatjes. Bijna een feestje en toch stemmig.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 16:00:06 #30
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186785624
bazbo 0639: Sonerien Du - Ten Years!!



Kijk, nu zijn we waar we wezen willen! Dit is geweldig. Sonerien Du is een Bretonse folkband, de naam betekent 'zangers in het donker', maar het materiaal is verre van dat. Allerlei traditionele instrumenten: bombardes, crumhorn, pipes, fiddle, fluit, gitaar, bodhran en af en toe zang. Deze plaat komt uit 1982 en viert het tienjarig bestaan van de vijfkoppige band. Niet dat een verzamelaar met grootste hits is; op de plaat staan stukken die de band de tien jaar ervoor in de studio opnam maar nooit op plaat verschenen. Het is heerlijke authentieke muziek vol bijzondere arrangementen en melodieën. Er is maar een versie van dit album en die heeft De Vrouw dus. Ze zingt alles zo weer mee, zij het dat ze geen woord Frans of Bretons kent. Band bestaat nog steeds en treedt volop op. Live is het tegenwoordig meer elektrisch, maar nog altijd goed voor een fijn feestje.



:Y

[ Bericht 16% gewijzigd door bazbo op 12-05-2019 16:09:21 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 16:30:35 #31
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186786509
bazbo 0640: Steeleye Span - Live At Last!



Zeg je folk of folkrock, dan hoor je Steeleye Span al snel. Dit is een liveplaat uit 1982, opgenomen vijf dagen voordat de band uit elkaar spatte. We horen mevrouw Prior en haar vier mannen op het hoogtepunt van hun kunnen. Twee jaar later was de band weer bijeen tot en met vandaag de dag, in allerlei wisselende bezettingen, maar altijd met Prior en Rick Kemp, totdat laatstgenoemde in 2016 overleed. Dit concert begint met een tweetal lekker oubollige accordeondeuntjes (terwijl de accordeon op eerdere albums helemaal niet aanwezig was) en vervolgens komen allerlei grote stukken uit het Spanoeuvre voorbij, waaronder het almachtige Montrose. De Vrouw heeft een Amerikaanse versie van dit album.






:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 12-05-2019 16:41:07 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 12 mei 2019 @ 17:20:22 #32
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186787848
bazbo 0641: The Tannahill Weavers - The Tannahill Weavers



De titel van dit album uit 1979 doet vermoeden dat het hun eerste was of een verzamelplaat. Mis. Het is het derde studioalbum van deze traditionele Schotse folkband. Ook deze band bestaat nog steeds. We hebben ze ergens begin jaren negentig nog hier in theater Orpheus zien optreden en onlangs kwam opnieuw een aankondiging van een concert voorbij. We hebben het concert voorbij laten gaan. In de jaren negentig was het al zoetsappige meuk. Deze plaat opent sterk met het instrumentale The Geese In The Bog en The Jig Of Slurs, daarna komen de wagonladingen slomeduikelaarsongs. Niks an, wat mij betreft. Maar de instrumentaaltjes zijn fraai. De Vrouw heeft de originele Britse versie.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 13 mei 2019 @ 09:37:52 #33
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186802377
Cool! Silly Wizard, The Tannahill Weavers, Magna Carta :Y

Leuke bandjes, lang geleden dat ik ze gehoord heb. Zet er direct wat op, ben toch redelijk in de prog-folk stemming de laatste tijd. Draai - naast dit project - Renaissance op het moment helemaal grijs O+
nee, jij dan!
pi_186802774
Even de laatste paar platen updaten:

Severed Heads - Bad Mood Guy
Australische electronische synthpop/industrial.
Hebben een hele hoop platen uitgebracht (24 of zo) en ik heb er maar een paar van..


Techno Animal - Ghosts
De eerste van het project van Justin Broadrick en Kevin Martin. Redelijk anders dan het latere werk dat veel meer techno georienteerd is. Ook duidelijk invloeden van GOD te horen.


Terminal Power Company - Red Skin Eclipse
Engelse industrial EBM electrogoth hybrid, klinkt nu best wel gedateerd, maar ik heb nog altijd wel een zwak voor de sound.


Treponem Pal - S/T
De eerste van de Franse industrial band Treponem Pal.
Hebben hierna ook nog wel lekkere dingen gedaan maar het laatste album was niet al te best. Daar speelden Ted Parsons en Paul Raven op mee, en Raven is niet lang daarna overleden.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 10:18:44 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186802939
Kaasch 62



Weer een overlap in onze collecties dit keer Raketkanon, deze mannen hebben we een aantal keer live aan de gang gezien, onder andere in zwolle waar we samen met ze op een afterparty in een antikraakpand beland zijn. Zeer goeie herinneringen aan, de band zit altijd vol energie en leverde elke keer dat ik ze zag leuk resultaat. Dit is hun debut en dat is gewoon een prima plaat die heen en weer waggelt tussen grunge, stoner en noise... een prima plek om als band te zijn.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 13 mei 2019 @ 22:08:06 #36
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186818923
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:37 schreef Gehenna het volgende:
Cool! Silly Wizard, The Tannahill Weavers, Magna Carta :Y

Leuke bandjes, lang geleden dat ik ze gehoord heb. Zet er direct wat op, ben toch redelijk in de prog-folk stemming de laatste tijd. Draai - naast dit project - Renaissance op het moment helemaal grijs O+
Koel. ^O^

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 13 mei 2019 @ 22:31:28 #37
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186819839
G412 Pentagram - Relentless



Als er één band naast Black Sabbath in de kast mag staan dan is het toch wel Pentagram. Timmeren al sinds 1971 aan de weg. Verschillende singletjes opgenomen in die tijd. Maar altijd wisten ze (en met name zanger Bobby Liebling) het succes voor zichzelf te verneuken. Door drugsproblemen, door een grote bek tegen producers te hebben, door niet op komen dagen bij afspraken, kortom: door dom en onprofessioneel gedrag. Ze hadden één van de grootste bands uit die tijd kunnen worden, alles hadden ze in huis, de tijd was er perfect voor, maar het mocht allemaal niet zo zijn..

Het duurde tot '85 voordat ze deze debuutplaat uit konden brengen. En het duurde tot fuckin' 2002 tot die oude jaren '70s opnames uitgebracht werden. En die laatsten behoren tot mijn favoriete nummers uit die tijd. Dit debuutalbum doet daar overigens niet veel aan onder.

Door de jaren heen heeft Pentagram - in verschillende bezettingen - toch een redelijke collectie albums weten uit te brengen. Wonderbaarlijk bijna, als je zag hoe erg Bobby er op momenten aan toe was (pijnlijk zichtbaar in de docu van een tijdje terug). Die man had al 10x dood kunnen zijn :{


nee, jij dan!
  maandag 13 mei 2019 @ 23:14:09 #38
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186820960
G413 Rainbow - Rising



Bam! Weer een epische hoes O+ Rainbow werd ooit opgericht door Richie Blackmore. Die verliet Deep Purple na een ruzie over of ze Quatermass's Black Sheep of the Family nu wel of niet moesten coveren. Ik zit in #TeamRichie, want naast dat dat een prima nummer was om te coveren, is ook Rainbow één van de gaafste rockbands uit de tweede helft van de'70s (in tegenstelling tot Deep Purple, die toen echt hun hoogtepunt al een tijdje hadden gehad). Sowieso al een favoriet hier sinds de basisschool O+

Ze traden in het begin op als 'Richie Blackmore's Rainbow', en dat heb ik dan nooit zo begrepen, want als één iemand de show steelt is het zanger Ronnie James Dio wel _O_ Wat een stem had die gast _O_ En die komt het best tot z'n recht op het super-epische _O_ Stargazer _O_

nee, jij dan!
  maandag 13 mei 2019 @ 23:48:41 #39
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186821647
G414 Rainbow - On Stage



Ik zei net wel dat ik sinds de basisschool fan was van Rainbow, maar eigenlijk alleen van dit album. Want dit was lange tijd (tot aan dat we thuis internet kregen) de enige Rainbow die kende.

Deze live-versies kan ik dan ook dromen en voelen meer 'origineel' aan dan de studio opnames :P

nee, jij dan!
pi_186823936
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:31 schreef Gehenna het volgende:
G412 Pentagram - Relentless

[ afbeelding ]

Als er één band naast Black Sabbath in de kast mag staan dan is het toch wel Pentagram. Timmeren al sinds 1971 aan de weg. Verschillende singletjes opgenomen in die tijd. Maar altijd wisten ze (en met name zanger Bobby Liebling) het succes voor zichzelf te verneuken. Door drugsproblemen, door een grote bek tegen producers te hebben, door niet op komen dagen bij afspraken, kortom: door dom en onprofessioneel gedrag. Ze hadden één van de grootste bands uit die tijd kunnen worden, alles hadden ze in huis, de tijd was er perfect voor, maar het mocht allemaal niet zo zijn..

Het duurde tot '85 voordat ze deze debuutplaat uit konden brengen. En het duurde tot fuckin' 2002 tot die oude jaren '70s opnames uitgebracht werden. En die laatsten behoren tot mijn favoriete nummers uit die tijd. Dit debuutalbum doet daar overigens niet veel aan onder.

Door de jaren heen heeft Pentagram - in verschillende bezettingen - toch een redelijke collectie albums weten uit te brengen. Wonderbaarlijk bijna, als je zag hoe erg Bobby er op momenten aan toe was (pijnlijk zichtbaar in de docu van een tijdje terug). Die man had al 10x dood kunnen zijn :{


Toffe band, goeie doucumentaire.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2019 @ 09:59:32 #41
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186825638
bazbo 0642: Tuna Universitaria De Barcelona - Tuna Universitaria De Barcelona



Lieve help, wat is dit nu weer? Er is een tijdje geweest dat mijn ouders van allerlei kennissen en vrienden oude elpees kregen, want 'jullie zoon is toch zo'n muziekliefhebber?' Het resultaat was karrenvrachten meuk in een klein kamertje in ons vorige huis. Bij de laatste verhuizing dik twee jaar geleden heb ik een enorme schifting gedaan. Deze moet die schifting hebben overleefd. Maar waarom? Deze plaat komt uit 1967 en ik heb een van de twee enige versies uit dat jaar. Verschenen op een Spaans label. Het zijn traditionele Spaanse liederen, uitgevoerd door een groot ensemble. Hoogst vermakelijk, ware het niet dat de plaat om de haverklap blijft hangen ...


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2019 @ 10:30:57 #42
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186826098
bazbo 0643: The Whistlebinkies - The Whistlebinkies



Meer typisch Schotse folk. Whistle, gitaar, bagpipes, fiddle, harp en wat zang. Lekker, wel. De Vrouw heeft de enige versie van dit album uit 1977. Het betere folkwerk. Fijne jigs en reels en dan komt die spaarzame ballad ook prettig uit.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186828171
Ik zit ziek thuis, dus meer platen vandaag :Y

Alternative TV - Vibing up the senile man. Abstracte experimentele post punk uit 1979. Verwacht geen catchy Pil of Gang of Four achtige dingen...


Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:12:24 #44
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186828252
oh nice, die staan hier ook al tijden op de 'nog-uit-te-checken'-stapel. Dacht dat ze meer industrial waren, maar dat wellicht door die 'tv' in hun naam komen :P

Beterschap!
nee, jij dan!
pi_186828627
Thanks! Yup verwacht geen industrial maar he!leabstract noise en geen echte songstructuren..Geen Psychic TV.


Door met Action Beat/GW Sok - A remarkable machine. Noise rock uit Engeland met de ex zanger van the Ex op vocalen. Gekocht na het geweldige concert een paar jaar geleden, ook nog een hele tijd daarna met GW staan praten :Y wat een held. Kan de plaat op youtube niet vinden, maar ze stonden ook op Incubate een paar jaar geleden:

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 13:11:24 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186829113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:07 schreef bartrid het volgende:
Ik zit ziek thuis
Beterschap
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2019 @ 14:10:54 #47
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186829950
bazbo 0644: various - Africa Roots volume 3



Meegenomen uit de collectie van iemand die al z'n vinyl in de container wilde mikken. Nederlandsche verzamelaar uit 1985 en er is maar een enkele versie van. 'This album is recorded live during the Africa Roots Festival at the Melkweg, Amsterdam from 10th - 14th July 1985.' We horen Les Officeiers Of African Music, Tabu Ley Rochereau, Somo Somo, Bembeya Jazz en Kumbi Saleh. Mij zeggen die namen allemaal niets, maar het gebodene is hoogst prettig en dansbaar. Soukou-achtig spul, jazzy, accordeon, trommeltjes, gitaren, saxofoons, heupende wiegen en schuddende billen. Afrikaans ook. Ik vermoed een boel negerts.







De hele plaat is te vinden op YouTube. :P

:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 14-05-2019 14:17:37 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2019 @ 15:27:15 #48
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186831494
bazbo 0645: various - Africa Roots volume 4



Eveneens meegenomen uit de collectie van iemand die al z'n vinyl in de container wilde mikken. Nederlandsche verzamelaar uit 1985 en er is maar een enkele versie van. 'Recorded live at the Africa Roots Festival, 1986, Melkweg, Amsterdam - Holland.' We horen Salif Keita et Les Ambassadeurs, Baba Maal et l'Orchestre Daande Lenol, Cheb Mami, Bonga en A.B. Crentsil. Behalve Keita en Maal zeggen mij die namen allemaal niets, maar het gebodene is hoogst prettig en dansbaar. Soukou-achtig spul, jazzy, accordeon, trommeltjes, gitaren, saxofoons, heupende wiegen en schuddende billen. Afrikaans ook. Ik vermoed een boel negerts.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186853411
Autechre ‎– JNSN CODE GL16 / spl47

Had me voorgenomen om geen eps te draaien maar deze kon ik toch niet overslaan. Plaat gemaakt voor MacMillan cancer institute en die gaat voor £25 weg op discogs...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186853578
Blown Out - New Cruiser

Lang uitgesponnen instrumentale psychedelische rock. Errug fijn om op weg te zweven..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186854198
Jello Biafra & Mojo Nixon With The Toadliquors ‎– Prairie Home Invasion

Novelty plaat van Jello Biafra. Americana, rockabilly en country. Grappig om weer eens een keer te horen, maar niet een plaat die een daverende indruk maakt of die ik gauw weer opzet.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186855007
Phil Black - The Executive.

Klinkt muzikaal en qua productie als een jaren 70 post punk plaat maar heb deze toch echt in 2015 gekocht toen hij het voorprogramma deed van Action Beat (zie eerder)

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2019 @ 13:56:07 #53
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186855501
bazbo 0646: Herman Brusselmans - Liefde En Blijven Of Weggaan



Zijn we nu in het hoekje 'Nederlands en cabaret' aangekomen en we starten met deze elpee, die ik kocht op 20 januari 2016. Het is de eerste keer dat ik deze plaat draai en hoor. Vlaams schrijver Herman Brusselmans leest tien columns voor. Dik vijftig minuten de stem van mijn schrijversheld. De plaat verscheen in 2015 en er is maar een versie van. Stil. Praat er niet doorheen.


^^^ Deze column staat niet op de plaat.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186857012
Herman Brusselmans is geweldig :Y

Ik ga door met Barkmarket - Easy Listening.

Voordat Dave Sardy bekend werd als producer (oa Oasis) en componist van filmmuziek (oa Zombieland en Bright) maakte hij fijne noise rock met Barkmarket. Niet de beste plaat van ze (dat is L. Ron) maar toch erg prima.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 16:49:08 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186859282
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:56 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0646: Herman Brusselmans - Liefde En Blijven Of Weggaan

[ afbeelding ]

Zijn we nu in het hoekje 'Nederlands en cabaret' aangekomen en we starten met deze elpee, die ik kocht op 20 januari 2016. Het is de eerste keer dat ik deze plaat draai en hoor. Vlaams schrijver Herman Brusselmans leest tien columns voor. Dik vijftig minuten de stem van mijn schrijversheld. De plaat verscheen in 2015 en er is maar een versie van. Stil. Praat er niet doorheen.


^^^ Deze column staat niet op de plaat.

:Y
Zo'n ontzettend depressieve plaat :X de vorige collumn collectie van hem was echt super grappig, hier is weinig grappigs aan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_186862210
Coil - Astral Disaster. 1 van mijn favoriete bands, en blij dat ik ze in 2002 in Paradiso gezien heb. Dit is een vinyl heruitgave, sommige versies gaan voor belachelijk veel geld weg op discogs, helaas een groot probleem met Coil releases.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186864142
DNMF - DNMF
De eerste samenwerking tussen freejazzers Dead Neanderthals en Machinefabriek. 2 lange nummers, eerste lekker droney, tweede noisier met meer drums. Erg fijn :Y


Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_186864909
De laatste voor vandaag...
Drøne ‎– Reversing Into The Future

De naam dekt de muziek goed. Dit is een project van Mark van Hoen die ook fijne techno en electro maakt onder de naam Locust.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:39:17 #59
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186865052
G415 Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll



Deze heb ik ooit eens gekregen, die zat namelijk als een soort verpakkingsmateriaal bij een bestelling. Zelf had ik 'm niet snel gekocht. Het epische sprookjesachtige is er wel af bij deze, en dat is toch wel de reden dat ik fan van hun was.

Maar op zich geen slechte plaat (zoals er later een aantal zouden volgen :P ), en het is wel grappig om de studio versie van Kill the King eens te horen, al zit er een stuk meer vuurwerk in de live-versie.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2019 @ 20:49:48 #60
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186865333
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo'n ontzettend depressieve plaat :X de vorige collumn collectie van hem was echt super grappig, hier is weinig grappigs aan :D
Heb je het over Val Dood? Die bevat inderdaad veel geestig materiaal. Deze is veel serieuzer, klopt.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 20:54:04 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186865462
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:49 schreef bazbo het volgende:

[..]

Heb je het over Val Dood? Die bevat inderdaad veel geestig materiaal. Deze is veel serieuzer, klopt.

:Y
Yup val dood die is hilarisch... herinner me voor altijd de zin "een erectie is een lichaamstransformatie die je van je neus niet zou pikken" :D

En dat gesprek met harry mulisch :P _O_ had gehoopt dat deze plaat ook zo was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:46:12 #62
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186870023
G416 Pink Floyd - A Nice Pair



Ooit eens gekocht van een Fok!ker deze. Een verzamelaar die het debuut album 'The Piper At The Gates Of Dawn', en opvolger 'A Saucerful Of Secrets' bundelt. Hun meest rauwe en psychedelische werk. Mijn favoriete periode van hun. Hun latere werk klinkt gewoon te perfect, en daar heb ik lang niet altijd zin in.

Wel leuk om te vermelden is dat ze opgericht zijn in '63, en dat ze voordat ze bij (The) Pink Floyd uitkwamen een hele rits aan namen hadden versleten versleten al: Sigma 6 [1963-64], The Meggadeaths [1964], The Abdabs [1964], The Screaming Abdabs [1964], Leonard's Lodgers [1964], The Spectrum Five [1964], The Tea Set [1964], The Pink Floyd Sound [1965-66] :P


O+ *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 16-05-2019 11:41:55 ]
nee, jij dan!
pi_186877612
Ik vind de oude Floyd geweldig, DSOTM en later werk kan ik heel weinig mee, veel te glad, en die saxofoon en Oeh aah koortjes vind ik niks. Animals gaat nog wel... (en ja ik heb alle platen...) Live at Pompeii is briljant.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 17 mei 2019 @ 21:24:27 #64
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186916069
G417 Rush - 2112



Zo, lekker vroeg thuis vanavond, dus mooi tijd voor een paar plaatjes :) En direct een hele leuke, een explosieve Rush plaat *O* Gekocht, 100 jaar voor dato in 2012 op een markt in Enschede. Het lange titelnummer (de hele A kant) is wat mij betreft het tofste wat de band ooit gemaakt heeft _O_ Catchy, proggy, geeky en meeslepend. Een must-listen voor prog-fans :Y

Kant B is beduidend minder. Niet echt slechte songs, maar als je bijv. nummers over Bangkok op probeert te leuken met het meest afgezaagde 'Aziatisch klinkende'-deuntje. Dan haak ik gewoon af :{w Die kant sla ik dan doorgaans ook vaak over O-)

Deze plaat krijgt wat bonus-punten voor de foto op de achterkant:

_O_

nee, jij dan!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 21:44:50 #65
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186916699
G418 Yes - Close to the Edge



Omdat mijn kast zo lekker chronologisch ingericht is, volgt na Rush uiteraard Yes (en later Genesis) :')

Close to the Edge, is één van de weinige platen die ik heb waar een kant één lang nummer beslaat, terwijl de andere kant minstens zo tof is :o

Briljante prog-plaat, als je er van houdt. Want ik moet eerlijk bekennen dat Yes redelijk 'zenuwachtig' klinkt altijd. De kast van mijn ouders, stond flink wat proggy jaren '70 muziek in, maar Yes trekken ze beide niet zo best (en ik heb ze 'Relayer' nog niet eens laten horen :P ) Ik heb er zelf geen enkele moeite mee, sterker nog, ik vind ze één van de toffere bands uit de '70s, en dit hun tofste album.

nee, jij dan!
pi_186924233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:24 schreef Gehenna het volgende:
G417 Rush - 2112

[ afbeelding ]

Zo, lekker vroeg thuis vanavond, dus mooi tijd voor een paar plaatjes :) En direct een hele leuke, een explosieve Rush plaat *O* Gekocht, 100 jaar voor dato in 2012 op een markt in Enschede. Het lange titelnummer (de hele A kant) is wat mij betreft het tofste wat de band ooit gemaakt heeft _O_ Catchy, proggy, geeky en meeslepend. Een must-listen voor prog-fans :Y

Kant B is beduidend minder. Niet echt slechte songs, maar als je bijv. nummers over Bangkok op probeert te leuken met het meest afgezaagde 'Aziatisch klinkende'-deuntje. Dan haak ik gewoon af :{w Die kant sla ik dan doorgaans ook vaak over O-)

Deze plaat krijgt wat bonus-punten voor de foto op de achterkant:
[ afbeelding ]
_O_

Ha, die ken ik eigenlijk alleen van American Dad :D huis nummer later in de aflevering is ook 2112..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:20:29 #67
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186924683
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:49 schreef bartrid het volgende:

[..]

Ha, die ken ik eigenlijk alleen van American Dad :D huis nummer later in de aflevering is ook 2112..

Ah best veel American Dad gezien door de jaren, maar die dan weer gemist :P

In Southpark kwamen ze wel eens langs, gebruikten zelfs deze als opening voor hun concerten:
_O_
nee, jij dan!
pi_186924818
Ja, schijnt dat ze fans van elkaars werk zijn :D

https://southpark.fandom.com/wiki/Lil%27_Rush
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage zaterdag 18 mei 2019 @ 20:28:52 #69
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186934511
bazbo 0647: Billy Connolly - Anthology



Dit staat in het hoekje 'cabaret'. Connolly is eigenlijk niet in een hoekje te duwen. Slechts een paar van zijn (folk)liedjes op deze verzamelaar uit 1978. Ik heb de eerste (en enige) Britse versie. Verder een paar van zijn 'conferences', voor zover je daar bij hem van mag spreken. Ik vind het lastig om te beoordelen, want ik kan zijn Glasgowiaans nauwelijks verstaan en zijn verhalen dus eigenlijk niet volgen. Maar de mensen in de zaal lachen, dus het zal wel leuk zijn. Lieve help, hoe komen we aan deze plaat? Ik denk dat ik hem heb gekregen voor mijn vijftigste verjaardag, die ik samen met een vriend in zijn achtertuin vierde in Gatley, bij Stockport, bij Manchester. Van twee andere Britse vrienden kreeg ik een stapeltje vinyl en dit was er volgens mij eentje van.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 18 mei 2019 @ 22:30:38 #70
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186940681
G419 Camel - MIrage



Eerlijk is eerlijk, die iconische hoes was de reden dat ik deze plaat ooit ging luisteren. Maar sindsdien krijgt ie hier redelijk vaak een draaibeurt. Heerlijke grotendeels-instrumentale prog, die ondanks dat hij vrij netjes klinkt, toch behoorlijk avontuurlijk is :Y Klassieker.

nee, jij dan!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 22:52:27 #71
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186942029
G420 Camel - The Snow Goose



Deze hoes heb ik dan altijd vrij lelijk en cheesy gevonden. De muziek erin is gelukkig minstens zo tof als bij z'n voorganger. Erg fijne plaat weer :Y

Paar jaar terug nog opnieuw opgenomen door de band, dat soort praktijken begrijp ik dan altijd weer minder goed. Er is namelijk helemaal niets 'mis' met deze plaat imho, enkel z'n unieke charme verdwijnt (hoogstwaarschijnlijk) door dat soort praktijken. Dus die slaan we denk ik maar gewoon over O-)

nee, jij dan!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 23:50:06 #72
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186945794
G421 Caravan - In the Land of Grey and Pink



Dit album kende ik al jaren, en vond ik altijd 'wel leuk', maar sinds een jaar of 2 klikte er ineens iets. En is hij vrij vlot gestegen tot één van mijn favoriete platen. Het is best complexe muziek en prikkelt daardoor de geest, maar het klinkt tegelijkertijd zo gemakkelijk in het oor dat het ook enorm comfortabel voelt. Unieke combi. Hele ding voelt en klinkt daarom als prog-variant van ASMR. :P O+

nee, jij dan!
  zondag 19 mei 2019 @ 00:25:35 #73
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186948648
G422 Renaissance ‎– Ashes Are Burning



Door met Renaissance, net als Caravan en Camel, ook erg fijn in het gehoor liggende prog. Maar dan zonder de Canterbury elementen, die zijn ingeruild voor folk en klassieke invloeden.

nee, jij dan!
  zondag 19 mei 2019 @ 00:36:42 #74
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186949593
G422 Renaissance - Turn of the Cards



Fuck, waarom waren er niet meer klassieke prog-rock bands met zangeressen. Ik bedoel je hebt Earth & Fire, Curved Air, Frumpy, Amon Düül II, Slapp Happy/Art Bears/Henry Cow en dus Renaissance. Dan houdt mijn kennis wel op. Terwijl de combi juist zo tof klinkt. Of kijk ik gewoon niet goed?

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 19 mei 2019 @ 08:14:55 #75
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_186957754
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 23:50 schreef Gehenna het volgende:
G421 Caravan - In the Land of Grey and Pink

[ afbeelding ]

Dit album kende ik al jaren, en vond ik altijd 'wel leuk', maar sinds een jaar of 2 klikte er ineens iets. En is hij vrij vlot gestegen tot één van mijn favoriete platen. Het is best complexe muziek en prikkelt daardoor de geest, maar het klinkt tegelijkertijd zo gemakkelijk in het oor dat het ook enorm comfortabel voelt. Unieke combi. Hele ding voelt en klinkt daarom als prog-variant van ASMR. :P O+

Winter Wine. O+
Maar de gehele plaat vind ik geweldig. Het einde van Nine Feet Underground blijft fenomenaal.
Lekkere platen allemaal, Gehenna! ^O^

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_186959761
Tijd voor wat nieuwe aankopen. Deze gisteren bij het concert gekocht.

Hen Ogledd - Mogic. De naam is Welsh voor the old North. Ik kende eigenlijk
alleen Richard Dawson qua naam, die folk muziek met een rare twist maakt. Live is het harp, bas gitaar en electronica, muzikaal moeilijk te omschrijven, wonky pop, zo af en toe heel experimenteel en zo af en toe heel mooi en melodieus. Het vocoder refrein in Sky Burial is kippenvel. Oh en ze coveren ook Welcome to Hell van Venom.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 19 mei 2019 @ 11:14:48 #77
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186960195
G423 Renaissance - Scheherazade And Other Stories



En de laatste die ik van hun heb. Deze klinkt echt als hun magnus opus. Concept album, over (o.a.) Scheherazade dus, de vertelster van de verhalen van 1001 nacht. Erg tof weer :Y

nee, jij dan!
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 11:57:31 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_186961133
Kaasch 63



Psychic tv een bandje van throbbing gristle lid genesis p orridge, die ik dankzij het boek van cosey fanny tutti een beetje minder hoog heb staan als voorheen, maar toch heb ik op roadburn een keer een erg leuk concert gezien van Psychic tv waar ze ook nogal veel covers speelden maar die kwamen wel goed uit de verf. Deze plaat is geen hele beste opname eigenlijk, een niet zo'n hele fine mix...

https://www.youtube.com/p(...)tvs5wgj00BGyXz2BJd6M
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 19 mei 2019 @ 12:50:02 #79
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186962115
G424 Genesis - Wind & Wuthering



Een van de vergeten Genesis platen. Peter Gabriel was inmiddels een paar jaar vertrokken. En de prog-meesterwerken lagen dus een tijdje achter hun en het grote commerciële succes kwam later. Deze zit er daar dus precies tussenin.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk helemaal niet zo fan van Gabriel ben. Vind z'n stemgeluid maar zo-zo en dat theatrale hoeft van mij ook niet echt. Dus deze wat meer ingetogener en meer genuanceerde plaat plaat draai ik met veel plezier. Mis Gabriel dan ook geen moment, en ik vind Phil Collins eigenlijk wel een prettige zanger.

Super spannend is het uiteraard niet, en dat is imho niet erg, daar heb je genoeg andere platen en bands voor. :Y

nee, jij dan!
  zondag 19 mei 2019 @ 13:12:06 #80
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186962496
G425 King Crimson - In The Court Of The Crimson King (An Observation By King Crimson)



Tijd voor wél spannende prog! King Crimson, JONGÛ H! _O_

Hoewel spannend... na het openingsnummer klinkt ook deze plaat uitermate comfortabel O+

Ondanks dat de hele plaat vrij briljant is, is opener 21st Century Schizoid man, hier toch wel het prijsnummer. Dat is echt een eigen wereldje op zich. Sowieso het eerste rock nummer waar alle blues invloeden compleet uit vertrokken zijn zo ver ik weet. Misschien zelfs leuker nog dan het origineel van Kanye West ^O^

nee, jij dan!
  zondag 19 mei 2019 @ 14:45:06 #81
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186964225
G426 King Crimson - In the Wake of Poseidon



De 2e crimson. Op Fripp en Peter Sinfield na was de hele band opgestapt, zanger Greg Lake doet hier nog wel even mee, maar had al aangegeven ook te gaan stoppen na dit album.

Ik heb altijd het idee dat dit album nogal in de schaduw staat van het debuut. Muzikaal zit het dicht bij elkaar. Maar als album zijnde vind ik deze veel meer al geheel klinken. En dat is toch wel een belangrijke eigenschap in de prog-rock :Y

nee, jij dan!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:46:10 #82
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187014101
G427 King Crimson - Lizard



Nog net even tijd voor een plaatje voordat ik ga slapen. De volgende van Crimson. Net zo briljant als de vorigen :Y Nu op stukken wel een stukje 'vrijer' en gedurfder dan hiervoor.



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 22-05-2019 21:27:09 ]
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 22 mei 2019 @ 07:10:21 #83
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187016930
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:46 schreef Gehenna het volgende:
G426 King Crimson - Lizard

[ afbeelding ]

Nog net even tijd voor een plaatje voordat ik ga slapen. De volgende van Crimson. Net zo briljant als de vorigen :Y Nu op stukken wel een stukje 'vrijer' en gedurfder dan hiervoor.

ITCOTKC, Lizard, Red en dan doodgaan. :P

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:23:16 #84
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187017682
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:10 schreef bazbo het volgende:

[..]

ITCOTKC, Lizard, Red en dan doodgaan. :P

:Y
Zou zonde zijn, heb je lark's tongue in aspic en discipline gemist :P
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 22 mei 2019 @ 17:54:11 #85
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187027912
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Zou zonde zijn, heb je lark's tongue in aspic en discipline gemist :P
:D ^O^

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187031708
Dethscalator - Racial Golf Course No Bitches

Typisch Riot Season noise rock bandje. Op roze vinyl dat nog niet eens zo slecht klinkt..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:26:29 #87
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187033610
G428 King Crimson - Island



Je hoort eigenlijk nooit iemand over dit album, of wel?

Echt belachelijk hoe veel fantastisch werk Crimson afleverde. Dit is hun 4e in 2 jaar tijd, en dan tussendoor ook nog een paar keer een geheel nieuwe band moeten vinden. Waar haalden ze de tijd, energie en creativiteit weg toen :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 23-05-2019 08:26:31 ]
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage donderdag 23 mei 2019 @ 05:58:17 #88
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187040858
En dan te bedenken wat er op de vier platen ná Islands nog gaat komen... Die hele serie van ITCOTKC t/m Red vind ik fenomenaal en behoort tot het allerbeste wat ik hier in de kast heb staan. Het is niet voor niets dat meneer Fripp dit spul zo graag speelt tijdens de huidige concerten.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 23 mei 2019 @ 20:02:19 #89
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187052140
G429 King Crimson - Larks' Tongues In Aspic



Misschien wel hun moeilijkste plaat, maar misschien ook wel hun beste plaat. :Y

nee, jij dan!
pi_187053834
Glad195: Agusa ‎– In Concert



Het is even geleden, maar ik leef ook nog. Mooie jaren 70 collectie Gehenna, zitten veel parels tussen. Bazbo is ook al een heel eind zo te zien _O_

Ik ga verder met een nieuwe aanwinst, een Agusa live album. Komende weken heb ik weer wat meer tijd om plaatjes te draaien. *O*

  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 11:02:42 #91
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187061005
bazbo 0648: Margreet Dolman - Volg De Weg Van Je Hart



Margreet in topvorm! Drie hoorspelen en vijf liederen. Elpee uit 1982, die ik kocht op 19 januari 1991. Volgens mij kreeg ik 'm toen ik lid werd van het tijdschrift Mens & Gevoelens, het blad van Paul Haenen en Dammie van Geest, waaraan ik af en toe iets bijdroeg in die tijd. Slechts één versie van deze in eigen beheer uitgebrachte plaat. Hoogtepunt is Margreets versie van Dokter Bernard, waarvan ze de tekst enigszins heeft herschreven in haar eigen voordeel.



7 juni 2007: Betty Asfalt Comlex, Amsterdam - Margreet Dolman leest voor. Even later zingt ze - op mijn verzoek - haar versie van Dokter Bernard. (foto: bazbo)

:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 24-05-2019 14:13:47 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 11:27:31 #92
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187061408
bazbo 0649: Margeet Dolman - De Laatste Ronde (Heeft Geklonken)



Nog een plaat (uit 1983) die ik volgens mij kreeg toen ik lid werd van het tijdschrift Mens & Gevoelens, op 19 januari 1991. Opnieuw drie hoorspelen en dit keer zes liederen, waaronder haar versie van Milord (door George Moustaki). Ook van deze plaat is maar één versie. Clous van Mechelen heeft de meeste muziek geschreven, net als voor de vorige plaat. Heerlijke gniffelverhalen en liedjes.


^^^Dit lied komt uit 1978 en staat niet op de plaat.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 12:31:39 #93
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187062484
bazbo 0650: André van Duin - Solo



Heerlijk gedateerde registratie van een theatershow uit 1976. Er is maar één versie van deze elpee. Ik kreeg deze elpee in dat jaar of het jaar erna van Sinterklaas. Hij kocht hem bij Muziekhuis Jeths (later onderdeel van Expert). Aan de binnenkant van de hoes zit een stempel van het bedrijf, met een adres: Hoek Hoofdstraat - Hofstraat. Laat ik nu sinds twee jaar nog geen honderdvijftig meter verderop wonen! Heel lang niet gehoord, misschien wel veertig jaar. Toch leuk. Het liedje over de lucifer blijf ik amusant vinden.


:Y

[ Bericht 11% gewijzigd door bazbo op 24-05-2019 14:02:18 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 13:59:57 #94
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187063649
bazbo 0651: André van Duin - 16 Gouden Successen



Verzameling uit 1978 van wat ouder werk van Van Duin. Ik kocht deze ergens in de zomer van 1980. Wat me opvalt is hoe briljant sommige teksten zijn, zeker in combinatie met de muziek, af en toe zelfs wat gewaagd. De Ome-Joopliedjes hebben wat mij betreft de tand des tijds minder goed doorstaan.Op deze plaat ook de geweldige persiflages File, Doorgaan, De zenuwpees, Het bananenlied en De Tamme Boerenzoon. Wat mij betreft zijn de 'oudjes' Angelique en Wonderkind (óók persiflages) hoogtepunten, maar absolute topper vind ik het bizarre Ik wil met jou wel dansen, maar m'n voeten doen zo zeer.



:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 25-05-2019 07:29:57 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 14:11:55 #95
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187063766
bazbo 0652: Henk Elsink - De Beste Van Henk Elsink



Opgenomen in De Koopermolen te Amsterdam, staat er op de hoes. Doet vermoeden dat het een complete show is, maar het is een verzameling. Uit 1970. Deze dubbelelpee is van De Vrouw. Er staan 'klassieke' Elsink-stukken op: Harm met het harpje, De bom en het heerlijke Johanna. Ik herinner me dat mijn vader begin jaren zeventig een opname van Johanna op cassette had en dat ik als achtjarig jongetje de cassette kapot draaide, de tekst luid meezingend en meepratend. Tientallen jaren niet gehoord. Nu weer wel. Leuk. 'Ja, lacht u maar!'



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 24 mei 2019 @ 16:01:37 #96
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187065381
bazbo 0653: Seth Gaaikema - Seth!



Dit zijn de 'Hoogepunten uit zijn TV-show', dat wil zeggen de oudejaars- of kerstshow uit 1980 van de Koning Van De Voorspelbare Woordspelingen Die Ik Niet Leuk Vind. Geproduceerd door Han Peekel. U begrijpt: dit album is van De Vrouw en nu weten we de oorzaak dat het niet goed ging met Philips.




:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 24-05-2019 21:37:46 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187067181
Glad196: Colour Haze ‎– Tempel



The mighty Colour Haze, jams for the soul.

  Redactie Frontpage zaterdag 25 mei 2019 @ 12:13:21 #98
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187078983
bazbo 0654: Youp van 't Hek & Hans van Gelder - Man Vermist



In 1984 zag ik deze eerste (bijna-)soloshow van Van 't Hek op televisie en als achttienjarige was ik enorm onder de indruk. Op 20 december van dat jaar kreeg ik de dubbelelpee cadeau, van het team van de openbare bibliotheek in Epe, als bedankje dat ik er vier maanden vrijwillig had stage gelopen in het kader van een of ander werklozejongerenproject. Er waren tijden dat ik het gehele programma Man Vermist van voor naar achteren uit mijn hoofd kende. Nu ik de plaat zo terug hoor, vind ik hem weer zeer mooi. Opzet van de show, de overgang van grijs naar kleurrijk, de boodschap: nog altijd relevant. Het stukje Lenen Lenen, Betalen Betalen is denk ik wel bekend. Eén versie slechts van deze elpee en die heb ik. Deze show heb ik nooit in levenden lijve gezien, de volgende vijf of zes wel. Daarna ben ik de verbinding met Van 't Hek wat kwijtgeraakt. Maar deze show blijft mooi.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187080722
my ambition is handicapped by my laziness
  Redactie Frontpage zaterdag 25 mei 2019 @ 16:53:27 #100
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187083221
bazbo 0655: Youp van 't Hek - De Eerste Officiële Nederlandse Echtscheidingselpee



19 december 1986 kocht ik deze elpee. Heerlijk conceptalbum uit 1983 over hét maatschappelijke thema van begin jaren tachtig. Hurmoristisch, serieus, venijnig. Met hit Pijn Suzanne. Er is maar één versie op vinyl. Het leuke van het afsluitende lied Ga Toch Uit Elkaar is dat het refrein 'Ga toch uit elkaar, ga toch uit elkaar' doorloopt tot en met de uiloopgroef, zodat het tot in het oneindige doorklonk. Tenminste, als de arm van je platenspeler niet automatisch omhoog gaat, zoals die van mij nu. Amusante plaat en tot op de dag van vandaag actueel. Hoogtepunt van de plaat vind ik het lied Eerlijk Delen, met meesterlijke tekst van jawel: Ivo de Wijs.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 25 mei 2019 @ 17:08:13 #101
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187083429
bazbo 0656: Youp van 't Hek - Niet Verbaasd



Een plaat uit 1985 vol liedjes, die ik kocht op 20 maart 1987. Er is maar één versie van op vinyl. Bekendste lied is Flappie, zij het dat hier niet de 'klassieke' pianoversie is te horen, maar een opnieuw ingespeelde waarin de strijkers uit de elektronische toetsendoos komen. Muziek is veelal van de heer Ton Scherpenzeel (u weet wel). Sleutels en het titelnummer komen uit het programma Verlopen en verlaten en Dronken Door De Stad was te horen in Man vermist. De plaat opent fenomenaal met het brute Margot, maar voor mij is het hoogtepunt Frikadellen, dat ik jarenlang vertolkte met een eenvoudig casio-keyboardje tijdens allerlei gelegenheden, vooral vakantieweken (voor kinderen en tieners) die ik begeleidde. Het is helaas nergens online te vinden.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 25-05-2019 22:26:00 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187083925
Glad197: Arc Of Ascent, Zone Six ‎– Arc Of Ascent / Zone Six Split



Split met Zone Six, één van de vele projecten van Dave Schmidt aka Sula Bassana. De grootste naam in de Duitse psychedelic rock scene. En Arc of Ascent is altijd +1.


  Redactie Frontpage zondag 26 mei 2019 @ 10:36:22 #103
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187094535
bazbo 0657: Youp van 't Hek - Verlopen En Verlaten



Tweede, maar eigenlijk de eerste echte soloshow van Van 't Hek uit 1985. De elpee verscheen in 1986 en ik heb de enige echte versie op vinyl. Ik kreeg hem op 17 mei 1987, de dag dat ik tweeëntwintig jaar jong werd. Dit is wat mij betreft nog altijd de allerbeste show van Van 't Hek. Alles klopt: verhaal, tekst, decor, muziek, samenhang. Het enig wat niet klopt is dat wat ik op de elpee hoor afwijkt van hoe ik het zelf op zaterdag 15 november 1985 in het theater Orpheus heb beleefd. In de hoes van de elpee vind ik het kaartje van die dag, plus een programmaboekje. Hier zit een leuk verhaal aan. Op 1 februari van 1985 was ik ook in Orpheus, maar nu had ik een kaart voor Flairck. Ik was met mijn vriendje Ruurd en we waren nogal vroeg, dus zonder dat onze kaart was gecontroleerd, liepen we door de gangen van het theater. We kwamen uiteindelijk uit op een balkon van de kleine zaal, waar Flairck op dat moment het geluid zat te testen. In de grote zaal zou Van 't Hek komen spelen. Ik zei nog tegen Ruurd: 'We kunnen ook naar Van 't Hek, want onze kaarten zijn niet gecontroleerd.' We gingen toch maar naar Flairck. Na afloop van het concert dronken we nog iets in de foyer. Daar kocht ik toen het programmaboekje. In het café van het theater wilden we gaan zitten, maar er was geen plek. Wel zag ik een bekende aan een tafeltje zitten. Ik keek Ruurd aan. 'Durf jij? Ik niet.' Hij wel. Hij liet mijn programmaboekje signeren. Met zijn naam erop. De lul. Meneer Van 't Hek vroeg: 'En jongens, hoe vonden jullie de voorstelling?' 'Heel mooi,' zei ik. Ik bedankte hem en we gingen heel snel naar huis. Ook deze show is nog altijd relevant ...





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 26 mei 2019 @ 16:43:15 #104
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187100577
bazbo 0658: Youp van 't Hek & Onno Molenkamp - Tunnel Zonder Vluchtstrook



Een theatershow uit 1986/1987. Deze elpee komt uit 1987. Er is maar een versie van en ik kocht 'm op 23 november 1987. Ik zag het programma op 19 maart 1987. Dat weet ik zo precies, omdat het kaartje van die avond (met CJP-korting) in de hoes van de elpee zit. Ik weet nog heel goed dat toen ik de elpee voor het eerst draaide, ik erg teleurgesteld was. Het is namelijk niet de complete registratie van de show; er zijn hele stukken uit en de verhaallijn is helemaal anders geworden. Op zich knap gedaan met enkel wat stukken eruit knippen, maar de volledige vertelling was bijzonder mooi. Het is het logische vervolg op het vorige programma Verlopen en verlaten, het grote vraagstuk of je je idealen moet nastreven of je moet neerleggen bij de onhaalbaarheid ervan en genieten van de dag. Onno Molenkamp was een schitterende tegenspeler in deze show. Het programmaboekje (dat ik ook in de hoes van de elpee vind) was een soort krant. Als je hem uitvouwde bleek de achterzijde de enorme promotieposter van de show; ik kan me voorstellen dat er in het publiek wat problemen zijn ontstaan als twee buren ieder het programma uitvouwden om de tekst te lezen. Ondanks de incompleetheid van de show op deze elpee: toch aardig om weer eens terug te horen, zo na dertig jaar.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187103214
Glad198: Colour Haze ‎– All



Silent
Moon
Turns
Lights
If
Stars
All
Fall
One
Remains

  Redactie Frontpage maandag 27 mei 2019 @ 20:08:00 #106
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187120511
bazbo 0659: Frank Zappa - The Guitar World According To Frank Zappa



Ja, potjandikkie! Kom ik vanmiddag mijn niet-lokale platenwinkel binnen, stuit ik op de vinylbak en wat zie ik? 'Waarom zeggen jullie dat dan niet even?' roep ik nog, terwijl ik dertig ballen afreken. Dit is de RSD 2019 uitgave, verschenen op 13 april 2019. Ik heb nummer 4969. Oorspronkelijk verscheen in 1987 bij het blad Guitar Player een cassette, met vier gitaarsolo's van Zappa. Die cassette is sindsdien nogal een verzamelding. Zeven van de acht stukken kwamen in de jaren daarop ook uit op cd, eentje niet: daarvoor moesten we wachten tot de cd-versie van Läther. Kortom: eigenlijk helemaal niets nieuws onder de zon op deze elpee, maar ja, de verzamelaar, hè? Leuke hoes, interessante aantekeningen, de acht stukken lopen op een bijzondere manier in elkaar over en geinig doorzichtig vinyl. Dertig ballen .Vooruit. Op Discogs zijn er al gasten die er meer dan zestig dollar en vijfenveertig Britse ponden voor vragen.




:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 27-05-2019 20:46:01 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187140257
Glad199: Demon Head ‎– Ride The Wilderness



Ik stap af van mijn alfabetische volgorde en ga gewoon draaien waar ik zin in heb. Vandaag zit ik al de hele dag met het refrein van 'Undertaker' in mijn hoofd, daarom nu Demon Head met hun debuutalbum. Ondergewaardeerde band naar mijn mening, één van mijn recente favoriete bands. Winterland is een meesterwerk.

  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:25:00 #108
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187142356
G430 Wiegedood - De doden hebben het goed III



Even de King Crimson combo breken met 2 aankopen op Pitfest afgelopen weekend *O*

Weigedood (ja gezellige naam :P ), black metal uit België. Begonnen als zij-projectje van leden van Amenra en Oathbreaker. Maar inmiddels een vrij serieus bandje geworden. Lekker gruizig, lekker lang, lekker vurig :Y

nee, jij dan!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:40:00 #109
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187142890
G431 Watain - Casus Luciferi



En de tweede, nog zo'n gezellige :D Modern klassieke black metal plaat _O_

De band is vernoemd naar een nummer van vroege black metal cult-band Von. (waar ze op deze mooie rerelease een cover van spelen :Y ) Watain hebben op hun beurt - met het onderstaande nummer - weer een Nederlandse band een naam gegeven. Ook niet geheel toevallig, de gitarist en brein achter The Devil's Blood, Selim Lemouchi, speelde een paar jaar mee als live-muzikant in Watain.

nee, jij dan!
pi_187154012
Glad200: Fu Manchu ‎– (Godzilla's) Eatin' Dust



Wat een geweldige cover is Godzilla toch, de rest van het album mag er ook best wezen. Originele pressing uit '99 op Man's Ruin Records, de reissue heb ik hier ook nog ergens liggen.

pi_187157368
Glad201: Tame Impala ‎– Innerspeaker



Een wat toegankelijkere plaat in mijn collectie. Na dit album vond ik er niet veel meer aan, maar deze heeft een heerlijke vibe en individueel zitten er een paar sterke nummers bij. Alter Ego en Desire Be Desire Go zijn mijn hoogtepunten.

pi_187158603
Glad202: Ghost ‎– Opus Eponymous



Ok, de vorige plaat deed me denken aan bands waar alleen het debuutalbum te pruimen is. Daar is Ghost ook een prachtig voorbeeld van. Optredend met masker en compleet kostuum, een zanger die Papa Emeritus wordt genoemd. Te belachelijk voor woorden en volgens mij kan je ze tegenwoordig zelfs op pinkpop zien optreden. Maar dit eerste album is echt niet gek, een beetje satan worshipping gaat er bij mij altijd wel goed in. Gemaakt om op zondag rondjes in de bible belt mee te rijden met de raampjes open.

Niet voor de puristen.

pi_187159425
Glad203: The Devil's Blood ‎– Come, Reap



En verder met het occult thema. Geïnspireerd ook door Gehenna die het hierboven al over de band had. Een band die gekenmerkt werd door broer en zus Lemouchi en in 2014 aan een wat abrupt einde kwam met de zelfmoord van Selim Lemouchi. 5 jaar geleden alweer, de tijd vliegt. Er staat me ook nog iets bij met geitenbloed bij optredens.


  woensdag 29 mei 2019 @ 23:47:01 #114
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_187162474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:05 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad201: Tame Impala ‎– Innerspeaker

Een wat toegankelijkere plaat in mijn collectie. Na dit album vond ik er niet veel meer aan, maar deze heeft een heerlijke vibe en individueel zitten er een paar sterke nummers bij. Alter Ego en Desire Be Desire Go zijn mijn hoogtepunten.
Daar sluit ik me helemaal bij aan, deze heeft gewoon een heerlijk warme trippy vibe, terwijl wat er na kwam een beetje zeikerig begon te worden. Heb na het 2e album eigenlijk niks meer gehoord van ze. Heb trouwens een van hun 7" platen liggen hier, schrok me een hoedje toen ik laatst de prijs daarvan op Discogs zag :') _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 12:26:47 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187166602
Kaas 64



Ramesses met ex leden van electric wizard hun album the tomb is vuig en zwaar, heerlijke muziek... Inmiddels al vaak live gezien en altijd een feestje, gewoon gaan met die banaan muziek. Deze plaat heeft dan ook lang op onze platenspeler gebivakkeerd, op de andere kant van de plaat staat en portret en de pin van de platenspeler steekt dan precies door het voorhoofd van een van de leden :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187167809
^^iets te death voor mij

Glad204: Year of the Cobra ‎– Burn Your Dead



Samen met je wederhelft een band vormen, marriage goals! Burn your dead is een geweldig nummer en het hoogtepunt van deze EP.

  Redactie Frontpage donderdag 30 mei 2019 @ 16:10:17 #117
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187169430
bazbo 0660: Fons Jansen - Luister Naar ... Fons Jansen



Verzamelplaat uit 1979. Deze is van De Vrouw. Zelf zie ik het controversiële van Jansen wel, zeker zijn verhalen over de kerk, maar ik vind het verder niet zo heel veel aan. Nooit echt gevonden ook. Sommige uitspraken wel. 'Ik vínd het stupide,' bijvoorbeeld. Maar die staat hier niet op. Wel De Schooljongen. Klassieker.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 30 mei 2019 @ 16:24:37 #118
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187169654
bazbo 0661: Freek de Jonge - De Tragiek



Over klassiekers gesproken. Dit was de tweede show die Freek de Jonge deed nadat Neerlands Hoop was gestopt. Ik weet nog goed dat hij in 1981 op televisie kwam (ik was vijftien jaar) en dat mijn moeder halverwege de televisie op een andere zender zette, omdat meneer De Jonge plots een keer vloekte. Ik begreep dat niet goed. Normaal gesproken mochten wij alles zeggen; wij waren katholiek thuis. Een jaar later kwam de show nog een keer op televisie en we keken weer. Mama had niet door dat het dezelfde show was. Toen meneer De Jonge vloekte, lag mijn vader dubbel van het lachen en mijn moeder lachte vrolijk mee. Ik begreep dat niet goed. Waren de tijden zó veranderd in zó korte tijd? Na de tweede keer op tv vroeg ik de dubbelelpee voor mijn verjaardag en ik kreeg hem op 17 mei 1982. Al snel had ik hem zo vaak gedraaid, dat ik hem helemaal uit mijn hoofd kende. Dat kwam goed uit, want met schoolgenoot Vincent had ik malle weddenschappen. Tijdens een lunchpauze waar een tussenuur achteraan zat, droeg ik in de kantine van school de complete tekst van De Tragiek voor. Nu ik hem na vijfendertig jaar weer terug hoor, kan ik hem zo mee vertellen. Er is maar een vinylversie uit 1981 en die draai ik nu. Nog altijd fijn.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 30-05-2019 16:31:39 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187173640
Glad205: Malady ‎– Toinen Toista



No digital gadgetry, no flash, no genetic engineering. Finland's Malady play a panoramic, slightly pastoral and bluesy brand of Progressive Rock as if it were 1972, and they do it free from any artificial enhancements. Gentle flute, swathes of warm immersive watery organ, vaguely angry-sounding blue-eyed guitar soloing and friendly, peaceful vocals - all of it very Scandinavian in feel, and very elemental. Lots of space (no claustrophobic dynamics). Close to the soil and the forests and the rivers and the seasons. The sound is warm and vaguely fuzzy - very analogic.

pi_187174472
Glad 206: Father Sky ‎– Tower Heist



"Father Sky is a four-piece rock band in Austin whose five-song EP Tower Heist screams with raw energy—imagine a brooding Black Sabbath playing Gov’t Mule swamp jams through a muscular ZZ Top setup."

  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:12:24 #121
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187180980
G432 King Crimson - Starless and Bible Black



En we gaan weer verder met onze gebruikelijke programmering :P

Wederom geen makkelijke plaat van de heren. Als luisteraar wordt je weer flink uitgedaagd. Maar als muzikanten hebben ze het ook niet makkelijk, Fripp heeft wel eens aangeven dat sluiter 'Fracture' het moeilijkste stuk is wat ie ooit gespeeld heeft.

Ik geloof 'm direct, dat er een hele Youtube serie (Failure to Fracture) aan de belachelijke moeilijkheid van dat nummer is gewijd, zegt wat mij al genoeg :P

nee, jij dan!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:28:18 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187181159
G433 King Crimson - Red



Tijd voor een meer recht-toe-recht-aan rock album van King Crimson. Let wel: voor hun doen :P
Wellicht ook de reden dat dit mijn meest gedraaide plaat van hun is. En hij klinkt ook gewoon ongelofelijk stoer of zo :7

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2019 @ 15:35:51 #123
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187184255
0662: Freek de Jonge - Een Verademing



Oudejaarsavondshow van 1984. Deze elpee verscheen in het jaar erop: 1985. Ik kocht hem op 20 mei 1985. Er is maar één versie op vinyl. Bijzonder onderhoudende show, moet ik zeggen. Vooral de 'oudejaarsavondconference' waarin Freek in moordend tempo de ene na de andere zeer ingenieuze grap eruit slingert, maakt diepe indruk. Daarna is het wat fragmentarisch, maar dat komt natuurlijk omdat we er geen beelden bij hebben. De sterilisatie vind ik niet leuk. Te herkenbaar, vrees ik. Gelukkig is het niet te vinden op YouTube.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2019 @ 16:39:00 #124
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187185287
bazbo 0663: Brigitte Kaandorp - 1



Uiterst vermakelijke eerste plaat van madammeke Kaandorp uit 1986. Ik kocht 'm op 27 december 1988. Is nog een bijzondere plaat ook. Er is maar een versie op vinyl en eentje op cd. Plaat verscheen aan het begin van de carrière van De Kaan. Ze was toen net doorgebroken als dat hakkelende vrouwtje in de bloemetjesjurk met de ukelele. Op deze plaat zes studio-opnames en vier livestukken. Hoogtepunt is het heerlijke Annelies de Vries, maar de livestukken zijn ook zeer vermakelijk: Jodeln, Protestlied (waarin ze tussen de regels door de maatschappelijke thema's benoemt), Lellebel en haar grote hit Blijf Altijd Bij Mij. Het laatste couplet van Robert-Jan krijgt de prijs voor de beste weltschmerztekst aller tijden: 'Robert-Jan, jij bent de man / ik weet dat ik je toch niet krijgen kan / jij verlooft je met een del / 'k maak me van kant, Robert dank je wel'.







:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:43:42 #125
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187185366
G434 King Crimson - Discipline



Zoals vrijwel alle prog-helden uit de jaren '70, moest ook King Crimson in de jaren '80 zo nodig een new-wave plaat maken. Enige verschil met al die andere: Deze is wel tof. Nee, sterker nog, vrijwel al die platen zuigen zo hard dat menig band ontkent dat ze überhaupt bestaan, en deze is gewoon briljant _O_

nee, jij dan!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:10:57 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187185870
G435 King Crimson - Beat



En dan de eerste in hun discografie die ik een stuk minder vind. Is het slecht? allerminst, maar echt spannend en/of supertof is het ook niet. Gewoon een degelijke plaat. Ik kon 'm redelijk goedkoop vinden, en dan kan ik 'm toch niet laten liggen. Het blijft crimson hè :9

nee, jij dan!
pi_187186306
Glad207: Grusom ‎– Grusom



That's one ugly ass cover. De muziek is geweldige retro rock in dat bekende Scandinavische sausje.

  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:56:46 #128
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187186606
G436 King Crimson - Three of a Perfect Pair



En de laatste alweer van King Crimson ;( Redelijk vergelijkbaar met de vorige. Maar dan overal subtiel wat beter/leuker. Tevens (tegelijk) kunnen kopen voor een leuk prijsje onlangs :Y

nee, jij dan!
pi_187187107
Glad208: The Order Of Israfel ‎– Red Robes



Doom metal perfectie in mijn oren. Muziek over epische middeleeuwse veldslagen, shit dit zou de soundtrack van GoT moeten zijn.

  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2019 @ 20:35:16 #130
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187188853
bazbo 0664: Cornelis Vreeswijk - Cornelis Vreeswijk



Wat zal ik eens zeggen over deze bard cq. troubadour danwel liedjessmid. Dat de Zwöden hem op handen dragen, ook nu nog, ver na zijn dood op 12 november 1987? Mijn Zwödse vriend Petter speelt vandaag de dag nog graag zijn liedjes op akoestische gitaar en niet alleen tijdens het Midsommarfesten. In Stockholm is zijn geboortedag, 8 augustus, een feestdag: de Cornelis Vreeswijkdag. Dit album komt uit 1972. De Vrouw vraagt zich af waarom ze het ooit heeft gekocht. 'Omdat je het mooi vond?' zeg ik. 'Waarschijnlijk,' is haar antwoord. Zij vindt het nu niet zo leuk meer; ik wel. Het is het eerste Nederlandse album van zijn hand en het enige succesvolle. Er staat dan ook 'klassiek' werk van hem op. Ik zie dat er maar één enkele versie van bestaat, op het Fontana label. Toch is-ie niet heel bijzonder. Wel bijzonder aangenaam.




:Y

[ Bericht 13% gewijzigd door bazbo op 31-05-2019 20:48:19 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187188928
Glad209: The Obsessed ‎– Sacred



Wino, de grootste muziekheld die de wereld niet kent. Misschien omdat hij ook altijd vast gehouden heeft aan zijn eigen stijl. The Obsessed is één van zijn vele bands en dit is hun return uit 2017 na The Church Within uit '94. Biker doom! als dat een subgenre was.

  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:43:33 #132
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187190680
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:35 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0664: Cornelis Vreeswijk - Cornelis Vreeswijk

[ afbeelding ]

Wat zal ik eens zeggen over deze bard cq. troubadour danwel liedjessmid. Dat de Zwöden hem op handen dragen, ook nu nog, ver na zijn dood op 12 november 1987? Mijn Zwödse vriend Petter speelt vandaag de dag nog graag zijn liedjes op akoestische gitaar en niet alleen tijdens het Midsommarfesten. In Stockholm is zijn geboortedag, 8 augustus, een feestdag: de Cornelis Vreeswijkdag. Dit album komt uit 1972. De Vrouw vraagt zich af waarom ze het ooit heeft gekocht. 'Omdat je het mooi vond?' zeg ik. 'Waarschijnlijk,' is haar antwoord. Zij vindt het nu niet zo leuk meer; ik wel. Het is het eerste Nederlandse album van zijn hand en het enige succesvolle. Er staat dan ook 'klassiek' werk van hem op. Ik zie dat er maar één enkele versie van bestaat, op het Fontana label. Toch is-ie niet heel bijzonder. Wel bijzonder aangenaam.




:Y
Cornelis, held _O_
nee, jij dan!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:30:18 #133
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187200417
G437 Alice Cooper - Love it to Death



Toen er met 'Alice Cooper' nog een hele band bedoeld werd en niet alleen de zanger :P

Een van de leukste rock-albums uit de '70s, zoveel klassiek spul op deze plaat. En het theatrale komt Alice hier prima mee weg. Mijn favoriet is denk ik wel het lange 'Black Juju', dat klinkt zo onweerstaanbaar onheilspellend :Y

nee, jij dan!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:55:53 #134
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187200784
G438 Electric Light Orchestra - Out of the Blue



Nog eentje uit de collectie van mn ouders, het 7e studioalbum van 'The Orchestra', hoewel het rond deze tijd meer om Jeff Lyne ging dan de andere leden natuurlijk. Hun succesvolste album, 10 mil. verkocht. Ook de monsterhit Mr. Blue Sky staat op deze.

Vrij gladde en overgeproduceerde symfonische pop liedjes. bij vlagen best leuk, maar nergens haalt het bij het rauwe en briljantje 10538 Overture van het debuut wat mij betreft.

nee, jij dan!
pi_187201066
Glad210: Hendrix ‎– Band Of Gypsys



Op zoek naar een zomers plaatje kwam ik uit bij Hendrix. En wat is dan mooier dan een live plaat.

Youtube materiaal is bijna niet te vinden, maar we weten hopelijk allemaal wel hoe het klinkt.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:19:29 #136
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187201134
Machine Gun O+
nee, jij dan!
pi_187202362
Glad211: Dark – Dark Round The Edges



En nu een plaat uit grofweg dezelfde tijd, van dezelfde kwaliteit als degene hierboven maar in tegenstelling tot Hendrix kennen maar weinig mensen deze band. Een plaat die in '72 werd gedrukt met een oplage van maar liefst 67 exemplaren, een origineel exemplaar zal waarschijnlijk wel rond de 20.000 euro waard zijn. Zonder internet had nooit iemand meer van deze band gehoord. Heerlijke fuzz gitaar.

  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 11:23:07 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187217134
Kaas 65



Hmm ja hier heb ik niet zoveel mee maarja het is dan ook de kast van mijn vriendin. Veel hoog zingen over zwaarden motoren en een cover van 21st Century schidzoid man die niet perse slecht is maar wel onnodig weerhouden we een beetje van dit bandje. Al moet ik zeggen dat mn weerzin steeds minder wordt.


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 12:07:21 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187217731
Kaas 66



Best wel een typisch plaatje tot nu toe ik ken deze muziek helemaal niet van ze.. Weinig bombast en ook niet het meeslepende elektronische dat ik van ze ken. Dit klinkt bijna punky maar met de keyboard geluidjes...

Blijkbaar een compilatie met nummers van hun eerste drie albums :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 12:56:57 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187218591
Kaas 67



Zo ken ik de mannen van simple minds meer, meeslepend met veel synth werk. Toch wel een veelzijdig bandje met veel verschillende geluiden. Het geluid waar ze bekend mee zijn geworden je moet er tegen kunnen dat 'epische' maar ik kan dat wel...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187219244
Heb weinig met latere Simple minds maar dit is erg lekker :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 13:58:55 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187219624
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 13:38 schreef bartrid het volgende:
Heb weinig met latere Simple minds maar dit is erg lekker :Y

:Y dat zijn toppers idd net als New gold dream
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 14:03:19 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187219723
Kaas 68



Nu komen we bij de hele poppy 'alive and kicking' simple minds. Zeker niet slecht en live and docking vind ik best een leuk nummer. Maar het haalt het niet bij de hierboven genoemde nummers!

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 16:44:47 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187222611
Kaas 69



En dan nu een EPtje van hun grootste hit (dont you (forget about me)) op EP staat heel duidelijk dat dit bij de soundtrack van the breaks club hoort en daar is dit nummer ook bekend van geworden blijkbaar.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 17:03:34 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187222929
Kaas 70



We eindigen de simple minds reeks met een live dubbelaar waar alles nog een keer in een levende versie voorbij komt.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 2 juni 2019 @ 17:35:01 #146
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187223564
Ik benijd je momenteel geenszins, Bb. Je zal er maar allemaal naar moeten luisteren.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 18:57:12 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187224882
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:35 schreef EP3 het volgende:
Ik benijd je momenteel geenszins, Bb. Je zal er maar allemaal naar moeten luisteren.
Oh ik vind het geen straf
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187258220
Glad212: Mount Carmel ‎– Get Pure



Goede blues/hard rock band met een mooie analoge en eerlijke sound voor de authentieke jaren '70 sound. Soort Black Keys, maar dan beter imo.

pi_187290280
Had me voorgenomen om geen EPs te draaien, ,maar kon de volgende 2 toch niet overslaan...

God Machine - Desert Song

andere versie dan op het album, en nog een aantal andere nummers die ook niet op Scenes staan..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187290830
Nog eentje van The God Machine, Ego EP. Met een lange mix van Temptation, en de album versies van Ego en the Piano Song.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187291207
Door met Grey Hairs - Colossal Downer.
Standaard 13 in een dozijn UK noiserock, er zijn hier een hoop bandjes die allemaal zo'n beetje hetzelfde klinken. Was best aardig live maar heeft niet echt indruk achtergelaten en ik heb eigenlijk geen idee waarom ik deze plaat gekocht heb :D
Wel goeie songtitels trouwens (Badmotorfingered _O- )

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187291624
Door met Harmonia - Musik von Harmonia.

Ooit overgenomen van Gehenna ( B:)B ) . Klassiekertje natuurlijk :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187292528
Door met Hey Colossus - Dedicated to Uri Klangers.

Dubbel album met ouder werk van 1 van mijn favoriete recentere noise rock bands. Zijn in de loop der jaren wel wat subtieler geworden met ook nog wel wat lineup veranderingen maar nog steeds erg fijn. En ook erg goed live :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187292917
Glad213: Om – Conference Of The Birds



Doom metal for meditation >:) Niks mis met monotone (bass) riffs zolang ze maar goed zijn.

pi_187293167
Da's een lekkere van OM :Y En er is inderdaad niks mis met monotone bass riffs.

Ik sla er 1 van Hey Colossus over, en ga door met Charles Hayward/Samarbeta/Anonymous Bash.

quote:
Charles Hayward was the first musician to take part in the Samarbeta music residency program. From the moment he arrived there was this incredible creative energy and a knowing that this was going to be an incredibly collaborative time at Islington Mill. Anonymous Bash was formed the month long residency and consists of members from GNOD, Horrid, Locean, Part Wild Horses mane on Both Sides & 2 Koi Karp.
En Charles Hayward is voornamelijk bekend als drummer van This Heat, 1 van mijn favoriete drummers en post punk bands en zijn drumstijl is heel erg duidelijk te herkennen. Geweldige plaat :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187293467
^^geïnspireerd door punk, kijken of ik daar ook wat van heb op LP.

Glad214: The Thermals ‎– The Body The Blood The Machine



Dit komt wel dichtbij, misschien meer indie rock dan punk.

  donderdag 6 juni 2019 @ 20:52:40 #157
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187294444
G439 Simon and Garfunkel - Bridge over Troubled Water



Puik staaltje sjappie-core deze plaat _O_

nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 21:08:51 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187294830
G440 The Pretty Things - S.F. Sorrow



De eerste rock opera. Gekocht na hun toffe concert op Roadburn in 2013. Wat één van de eerste keren was dat ze het album integraal live konden spelen, omdat de techniek het vroeger niet toe liet het album live waargetrouw over te brengen. Klassieker, die nog wel eens vergeten wordt :Y

nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:41:25 #159
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187297569
G441 Captain Beefheart and His Magic Band - Safe as Milk



Misschien wel het leukste album uit de '60s. De andere platen - na dit debuut - van de kapitein zijn uiteraard ook fantastisch, maar daar moet ik wel een beetje voor in de stemming zijn. Deze brengt me juist in de stemming. Super vrolijk plaatje, en van begin tot eind goud *O*

nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:42 #160
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187297854
...sjappie-core?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:51:30 #161
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187297871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:50 schreef EP3 het volgende:
...sjappie-core?
haha, ja het zijn zulke doetjes :') Maar muziekmaken konden ze wel :D
nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:58:07 #162
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187298130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:51 schreef Gehenna het volgende:

Maar muziekmaken konden ze wel :D
Art kon vooral heel mooi zingen, ;).
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:59:32 #163
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187298189
G442 Tim Buckley - Blue Afternoon



Ik denk wel mijn favoriete zanger, (hoewel z'n zoon Jeff ook hoog scoort hier). Zodra Tim z'n mond open doet wordt ik meegezogen in z'n dromerige nummers O+ (Kirby effect? :P ). Hoewel dit een prima plaat is, zeker voor op een warme druilerige avond als vanavond, vind ik het niet eens z'n beste album. Maar deze was toevallig de eerste die ik voor een leuk prijsje kon vinden, de rest komt zeker nog wel hier in huis :Y

nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:01:11 #164
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187298234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:58 schreef EP3 het volgende:

[..]

Art kon vooral heel mooi zingen, ;).
haha zeker waar, daar was Paul weer niet zo'n ster in. Die waren duidelijk elkaar nodig. Kan met beide solo-carrières niet zo heel veel :@
nee, jij dan!
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:13:18 #165
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187298573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:01 schreef Gehenna het volgende:

[..]

haha zeker waar, daar was Paul weer niet zo'n ster in. Die waren duidelijk elkaar nodig. Kan met beide solo-carrières niet zo heel veel :@
Ik vind Graceland en Paul Simon toch heel prettige albums. Maar daarna houdt het wel snel op.
Dit is dan weer wel zijn mooiste:



[ Bericht 11% gewijzigd door EP3 op 06-06-2019 23:30:11 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 7 juni 2019 @ 00:02:12 #166
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187300052
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:13 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik vind Graceland en Paul Simon toch heel prettige albums. Maar daarna houdt het wel snel op.
Dit is dan weer wel zijn mooiste:

Ah dat klinkt wel mooi idd :Y Misschien toch eens verder in duiken
nee, jij dan!
  vrijdag 7 juni 2019 @ 00:10:33 #167
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187300165
G443 Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen



Nog eentje voor het slapen gaan, en daar is deze echt perfect voor. Het ene prijsnummer volgt de volgende op. Prachtige stem, die zelfs deze hetro laat smelten. En dan te bedenken dat Leonard eigenlijk een schrijver/dichter was, die popliedjes maken maar eens een kans gaf :D

nee, jij dan!
pi_187301480
Ik heb alleen Songs of love and hate van Leonard Cohen en eigenlijk alleen vanwege de Godflesh link, maar das een prima plaat.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juni 2019 @ 09:11:33 #169
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187301960
bazbo 0665: Various - Original Oldies Vol. 21



Volgende sectie. Verzamelplaten. Dit album kreeg ik van Dave en Nicola op 10 mei 2015, toen ik samen met Giles mijn vijftigste verjaardag vierde in Gatley, bij Stockport, bij Manchester. Jaar van uitgave is wat lastig te achterhalen, maar als ik zeg halverwege de jaren zestig, dan zitten we wel oké. Er zit een prijssticker op die '2.78' zegt. Er staan hits op van The Beach Boys en The Shangri-La's, maar ook van wat (mij) onbekendere namen. Slechts negen liedjes, dus een kort plaatje.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juni 2019 @ 09:29:36 #170
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187302084
bazbo 0666: Various - Arbeidsvitaminen Op Z'n Best



Mijn allereerste elpee! Deze kreeg ik (ik denk van Sinterklaas) begin jaren zeventig toen ik een jaar of zeven of acht was. Discogs zegt dat hij uit 1977 komt, maar dat klopt echt niet. Ik weet zeker dat ik 'm thuis op de koffergrammofoon van mijn moeder draaide en dat is echt toen ik onder de tien jaar was. Leuke plaat! Kostte wel vijf gulden vijfentwintig! Vooral Udo Jurgens maakte diepe indruk, maar ook Herb Alpert en Liza Minelli. Prachtig om dit weer terug te horen.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187308372
Glad215: The Sword ‎– Warp Riders



Het verhaal van een band die van geweldig naar erg matig ging. Ik werd weggeblazen door ze op zondag 13 januari 2013 in het oude doornroosje in Nijmegen, net nadat hun laatste goede album Apocryphon uitkwam. Dit is hun beste album, heavy metal riffs, sci-fi, stoner, trash. Fucking geweldig.

  Redactie Frontpage vrijdag 7 juni 2019 @ 19:21:00 #172
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187309317
bazbo 0667: Various - History Of British Rock Vol. 2



Deze dubbelelpee uit 1974 is van De Vrouw. En er staat geweldig leuk spul op! Allemaal Britse hits uit de jaren zestig, maar niet de geijkte. Er komen - naast enkele welbekende - ook wat minder voor de hand liggende stukken voorbij. Call Me Lightning (The Who), bijvoorbeeld. Of Come And Get It (Badfinger). Zelf geil ik natuurlijk bij All Day And All Of The Night (The Kinks), Hush (Deep Purple) en Fire (The Crazy World Of Arthur Brown). Natuurlijk ontbreekt er ook veel. The Move, bijvoorbeeld. Of Jethro Tull en The Moody Blues. Gelukkig staan The Stones er niet op. Maar gezien dit vol. 2 is, zal er ook wel een vol. 1 zijn, maar die is op Discogs niet te vinden. Kan het schelen. Het dubbelalbum is van Amerikaanse makelij en de Vrouw heeft de eerste uitgave, compleet met het dubbelgevouwen inlegvel dat eruit ziet als een krantenkatern. Gaaf werk, dit.





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:06:30 #173
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_187310136
Afgelopen 4 juni bestond deze reeks een jaar *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage zaterdag 8 juni 2019 @ 11:30:19 #174
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187317694
^^^ Koel. Halverwege augustus stapte ik in. Heul misschien haal ik binnen een jaar alle elpees draaien!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 8 juni 2019 @ 11:37:53 #175
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187317806
bazbo 0668: various - SuperStars Live



Vreemde driedubbelelpee uit 1974. Zes bands. Iedere band heeft een plaatkant. Alles live. Van Yes twee stukken van Yessongs, plus Clap van The Yes Album. Van The Doors de aankondiging dat het publiek toch echt moet gaan zitten omdat het concert anders niet door mag gaan van de brandweer, het medley Alabama Song - Back Door Man - Love Hides - Five To One en Soul Kitchen van het album Absolutely Live. Van The Mothers Of Invention (geen Zappa genoemd) de hele tweede plaatkant van Just Another Band From LA. Van Iron Butterfly slechts dat ene nummer. Verder The Beach Boys en The Faces. Grappig is dat iedere plaatkant het 'originele' label heeft. Er is slechts één enkele versie van deze driedubbelaar en dat is een Duitsche. Hoe ik hieraan kom, weet ik niet precies meer, maar ik vermoed dat dit ook een krijger van Dave en Nicola was ter ere van mijn vijftigste verjaardag. Of ik heb hem afgepakt van iemand die z'n hele vinylverzameling bij het vuil wilde zetten, dat kan ook.



:Y

[ Bericht 6% gewijzigd door bazbo op 08-06-2019 17:37:55 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 12:48:22 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187318690
Kaasch 71



Een paar jaar geleden kreeg mijn vriendin deze plaat van haar broer, het was een instant hit, de LP heeft zeker een maand of meer de platenspeler niet verlaten. Heerlijke hypnotische shoegaze, gitaar gebaseerde soundscapes met dromerige zang. Heel erg pakkende nummers die je bij strot pakken en nooit weer loslaten. Deze moet hard afgespeeld worden O+

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 13:43:01 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187319456
Kaasch 72



Nadat ze heel lang stil waren was er 2017 ineens een nieuwe plaat, die is dus ook gelijk maar aangeschaft. Hij gaat op zelfde voet verder en dus ook weer een pareltje, heerlijke zondagochtend muziek maar zaterdag middag werkt het ook.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 14:46:40 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187320107
Kaasch 73



Een moon bandje er zijn nogal wat bandjes met moon in de naam en meestal zijn dat prima bandjes. Dit is een bandje nogal gestoeld op het geluid van joy division maar dan wat meer focus op de synths. Volgens was het origineel een eenmansproject maar live neemt hij toch wat bandleden mee. Kortom leuke hedendaagse New wave.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 15:39:08 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187320752
Kaasch 74



Soulwax/too many dj's werden gevraagd door de BBC een essential mix te maken. Ze zijn heel goed in muziek uitzoeken en innovatief aan elkaar te mixen. Maar in dit geval hebben ze twaalf nieuwe nummers gemaakt rond het woord Essential het resultaat mag er wezen leuke dance muziek ...


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187322222
Glad216: Molior Superum ‎– Electric Escapism



45 toeren EP. Twee nummers in het Zweeds en twee in het Engels.

  Redactie Frontpage zaterdag 8 juni 2019 @ 17:34:25 #181
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187322458
bazbo 0669: various - 25 Super Hits



Een Hollandsche verzamelaar uit 1974, vol met verschillende meuk. Deze is van De Vrouw. Er staat wat spul op dat ook op mijn eerste elpee - Arbeidsvitaminen Op Z'n Best, zie mijn nummer 0666 - staat. Sommig werk is verrassend leuk - opener Part Of The Union van The Strawbs, bijvoorbeeld - ; ander komt dichtbij weerzinwekkend. Er zijn twee versies van deze dubbelaar en De Vrouw heeft de allereerste. Niet dat het wat uitmaakt. Op de voorkant van de hoes staan tien fotootjes van tien zangers/artiesten. Ik herken er behalve Udo geeneen.




:Y

[ Bericht 4% gewijzigd door bazbo op 08-06-2019 20:33:27 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187322603
Glad217: Egypt ‎– Egypt



Toch wel een beetje een semi-klassieker in het genre, zeker Valley Of The Kings.

  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 10:51:28 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187332827
Kaas 75



De tweede plaat van de geweldige band soundgarden, met de veel te vroeg overleden chris cornell op zang. Wat valt er verder over te zeggen erg fijne plaat van deze belangrijke speler in de seatle scène.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 11:03:48 #184
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187332959
bazbo 0670: Various - Hi-Fi Super Stereo Sound vol 2



Er is wat szut uitgebracht in de jaren zestig en zeventig. Mijn vader werkte bij Philips en gaf op 17 mei 1982, de dag dat ik zeventien jaar oud werd, deze elpee voor me mee uit de Philips personeelwinkel. Zal wel een lieve duit hebben gekost. De plaat verscheen in 1977 en er staan twaalf 'hits' uit de Philipsstal op. Van afgrijselijke draken tot alleraardigste easy listening.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 11:31:13 #185
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187333219
bazbo 0671: Various - 30 Hits Van 1976



Er kwam wat szut uit in de jaren zeventig. Deze dubbelaar van De Vrouw uit 1976 staat er vol mee. Vooral Hollandsch werk erop en niet het allerbeste. Opvallende verrassingen zijn Nazareth (helaas dat belachelijke Hurt) en Bachman-Turner Overdrive. Verder grotendeels te negeren. Niet te negeren vind ik het leuke zo typisch jaren zeventigmeisje op de hoes.




:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 09-06-2019 19:41:44 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 11:48:40 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187333373
Kaasch 76



Door naar het derde album uitgebracht in 1991 de hoogtijdagen van de grunge, voor mijzelf was het album hierna superunknown de kennismaking met de band, op dit album klinken ze al een beetje in die richting. Toch een erg unieke band kwa sound, die op deze plaat een heel eigen geluid neerzet.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187333393
Glad218: Nazareth ‎– Hair Of The Dog



Nazareth heeft ook prima muziek gemaakt Bazbo :s)

  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 12:58:35 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187334161
Kaasch 77



Op nummer 77 een plaat uit 1977 :) punk in optima forma met een jaren 60 toontje dankzij de orgeltjes. Erg springerige meedoemuziek *O* *O* op dit album vind je onder andere de hit peaches.


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 9 juni 2019 @ 13:13:33 #189
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187334355
Sorry dat ik even inbreek, maar;

_O_ THE STRANGLERS _O_
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 13:18:17 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187334414
quote:
99s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:13 schreef EP3 het volgende:
Sorry dat ik even inbreek, maar;

_O_ THE STRANGLERS _O_
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 13:42:47 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187334733
Kaasch 78



Van de ene naar de andere epische band, dit is het debut van talk talk en wat een geweldige muziek heeft deze band gemaakt. Dit debut is al zo goed maar daar bleef het dus niet bij. Prachtige geluiden waar de zang perfect ingeweven zit, erg fijne dingen met synthesizers. Eigenlijk is elke plaat van deze band een parel. Voor mij ook echt het gevoel van de jaren 80 ( samen met de pet shop boys roept dit voor mij echt zomers in de tuin met met een draagbare radio op, en dat is dan van voor dat ik tien was :D )

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 18:54:09 #192
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187338769
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:50 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad218: Nazareth ‎– Hair Of The Dog

[ afbeelding ]

Nazareth heeft ook prima muziek gemaakt Bazbo :s)

Weet ik! Maar dat suffe Hurt was niet zo representatief. Wel een hit en dus op allerlei verzamelaars. :N

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 19:08:56 #193
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187338942
bazbo 0672: Various - Skittersterre



Deze is van De Vrouw! Deze is van De Vrouw! Deze is van De Vrouw! De ouders van De Vrouw gingen eind jaren zeventig op familiebezoek in Zuid-Afrika en namen deze elpee mee terug. Nu ik de plaat beluister, begrijp ik dat niet zo goed. In eigen land hebben we ook gelijkklinkende ellende als James Last en eigentalige eenheidsworst. Discogs kent de elpee dan ook niet en het was even zoeken om erachter te komen dat de plaat uit 1977 komt. Sonja Herholdt, Jan de Wet, Marie van Zyl, Groep 2 en Carike Keuzankamp zijn namen die voorbijkomen. En Pierre Kartner, als auteur van een lied dat nota bene is getiteld Mooi Griekeland. Niet draaien tijdens de maaltijd, is zonde van je kostelijke voeding.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 19:18:38 #194
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187339075
bazbo 0673: Peter van Vollenhoven & Harry van Hoof - Thank You For The Music



'Ja hoor mevrouw, onze zoon verzamelt echt alles aan grammofoonplaten. Het maakt niet uit wat erop staat. Als het maar zwart en rond is en als je een naald in een groef laat vallen, dat er dan geluid klinkt.' In de loop van heel wat jaren werd een bepaalde kamer in ons vorige huis voller en voller met vinyl dat allerlei mensen aan mijn ouders gaven. 'Voor uw zoon, die houdt toch zo van muziek?' Ja, die houdt van muziek. Maar niet van alles. In de latere jaren heb ik dan ook heel wat krijgertjes naar de kringloop gebracht of doorgegeven. Kennelijk is er eentje tussendoor geglipt. En hij staat nog bij de verzamelplaten ook. Ook faut. Deze had de kliko in gemoeten. Toch draai ik hem nu. Oei. Een plaat uit 1978. Laten we wel wezen: het orkestgeluid van Van Hoof is kwalitatief goed, maar het gebodene vind ik niks. Er staan zelfs composities van Pieter zelf op. En een werkelijk stuitende cover van ABBA's lied, dat de titel van de plaat opleverde. Er is niets mis met kitsch; dat kan soms zo faut zijn, dat het weer leuk wordt, maar dat is hier niet het geval. Iets met tenenkrommend. Gelukkig heb ik geen dichte schoenen aan en is er niks te vinden op YouTube. Brrr.

:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 09-06-2019 19:47:09 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 19:24:29 #195
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187339159
bazbo 0674: Various - Beach Party



Een K-Telletje! Wat je zou verwachten, krijg je ook. Beach Boys, Jan & Dean, Beach Boys, Jan & Dean, enzovoorts. Af en toe een andere artiest, die dan een liedje vertolkt van ... precies: Beach Boys of Jan & Dean. Wat een feest. Niet, dus. Enige opklaringen: The Zombies, The Lovin' Spoonful en Trashman. Nederlandsche dubbelaar uit 1978. Van De Vrouw, dat u het even weet.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 19:30:57 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187339241
bazbo 0675: Various - 16 Original Top Hits



Nog zo'n niemendalletje uit 1979. De Vrouw kan zich niet herinneren of deze van haar is. Van mij is-ie in ieder geval niet. Er is slechts één uitgave op vinyl van deze Duitsche productie. Boney M is dus van de partij, maar ook Village People, John Paul Young, Dschinghis Khan en Amanda Lear. Nou, dan weet u het wel. Het beter faute lied, dus.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 10:53:44 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187350500
Kaasch 79



De tweede plaat van talk talk hier staan de grootste hits op en het is wederom een geweldig album, hier stopte de innovatie niet de twee albums hierna zijn ook geweldig alleen staan die hier niet in de kast. Hiervoor geldt nog meer dat dit me terug brengt naar de 80s als kleine jongen such a shame en it's my life waren dan ook hele grote hits.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 11:45:02 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187351076
Kaasch 80



Mijn vriendin heeft ooit orgel vreten live gezien en was zo enthousiast dat ze gelijk een plaat heeft gekocht. Heerlijke instrumentale muziek mat veel Hammond orgel en ook blazers. Op plaat klinkt het al als een feestje dus ik begrijp dat dit live de pan uit swingt. Hier swingt het de plaat af. (Met dat ik dit typ begint op de plaat iemand te zingen :D scratch dat instrumentaal dus maar :D )

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 10 juni 2019 @ 14:20:11 #199
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187353008
Ik vond Talk Talk interessant worden pas ná It's My Life (en er zijn dan nog DRIE platen!). En Orgel Vreten is live (ook zonder Robin Piso, maar mét Arno Bakker) een waar feest!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 14:29:10 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187353130
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:20 schreef bazbo het volgende:
Ik vond Talk Talk interessant worden pas ná It's My Life (en er zijn dan nog DRIE platen!). En Orgel Vreten is live (ook zonder Robin Piso, maar mét Arno Bakker) een waar feest!

:Y
Ja die platen na deze twee van talk talk zijn meesterwerken :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 14:35:38 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187353187
Kaasch 81



We blijven in de 80s tears for fears de liedjes klinken doordat ze makkelijk in het gehoor klinken vrij cheesy maar bij een goede luisterbeurt is het altijd beter dan ik in eerste instantie zou denken. Dit is hun tweede plaat waar twee van hun grootste hits op staan, shout everybody wants to rule the world. Vooral de subtiele percussie springt in het oor.




[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 10-06-2019 14:50:01 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 15:24:21 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187353754
Kaasch 82



EP versie van shout niet persee een leukere versie ofzo.. Veel van deze platen komen trouwens uit een collectie van de vader van een collega van de broer van mijn vriendin... Die had een hele lijst daarop had ze veel zaken aangekruist en flink wat andere platen gekregen :') waaronder dus ook wel wat van dit soort 12"s :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187353897
Glad219: Old Man's Will ‎– Hard Times - Troubled Man



Goede hard/blues rock uit Sverige.

  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 15:45:57 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187354026
Kaasch 83



Een favoriet bij ons, toen we nog de hele week samenwoonden en onze platenkasten nog gecombineerd waren. Toen ik verhuisde vanwege werk en dus alleen nog maar in het weekend hier was nam ik mijn collectie mee, toen heeft mijn vriendin deze plaat ook aangeschaft zodat ze hem ook kon draaien die hebben we effectief dus dubbel :D

Het is heerlijk broeierige unieke muziek, lastig te omschrijven, het was throbbing gristle's bedoeling om hun versie van exotica te maken, wat het geworden is is moeilijk in een genre te stoppen, ik denk dat broeierig en ongemakkelijk de twee woorden zijn die het het beste omschrijven. Sowieso zijn/waren throbbing gristle geweldige muzikale pioniers.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187354517
Gristle :Y briljante plaat, moet hem weer eens luisteren.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 16:34:37 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187354676
Kaasch 84



Ufomammut is een Italiaans stoner trio, ik ken ken deze mannen via mijn vriendin ondertussen regelmatig live gezien waarvan de leukste keer midden in een bos. Het is altijd degelijk, zwaar en doorgroovend. Huisbandje voor roadburn en dus prima.

Recent door gehenna er op gewezen dat de hoes uitgeklapt een vulva plus schaamhaar is :D



[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 10-06-2019 16:43:44 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 10 juni 2019 @ 17:01:15 #207
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187355116
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:20 schreef bazbo het volgende:
Ik vond Talk Talk interessant worden pas ná It's My Life (en er zijn dan nog DRIE platen!).
Hier geldt hetzelfde. Die 3 zijn 10/10.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Redactie Frontpage maandag 10 juni 2019 @ 19:48:00 #208
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187358270
bazbo 0676: OST - Lisztomania



Vandaag gekocht! Tijdens de grote platenbeurs hier in het centrum van ons zo majestueuze #Apeldoorn. 'De langste platenbeurs van Europa' viel qua lengte wat tegen, maar er was zat te halen. De komende tijd draai ik dus mijn oogst. Dit was een van de eerste die ik vond. Lang gezocht, nooit in zijn geheel gevonden of gehoord. De soundtrack van de draak van Ken Russel. Althans, zo staat de film bekend; ik heb 'm nog nooit gezien. Muzikale rollen voor Roger Daltrey, Ringo Starr en Paul Nicholas, maar mij gaat het om het werk van Rick Wakeman. Wakeman speelt zelf een rolletje in de film, namelijk de dronken god Thor. Tekst heeft hij geloof ik niet, wel mag hij bier drinken en luid boeren. Wakeman was zelf nauwelijks te spreken over het eindresultaat van deze soundtrack op plaat en nu ik hem zo voor het eerst beluister, begrijp ik dat maar al te goed. Fragmentarisch, halve composities, een mix die niet deugt, ga zo maar door. Toch is het weinige Wakemangepiel best aardig. Wakeman zelf heeft vorig jaar een nieuwe versie uitgebracht in een grote doos die ik niet ga kopen want nog veel te duur. Ik blijk een Amerikaanse persing te hebben uit het jaar dat de plaat verscheen: 1975. Leuk hebbedingetje voor zeven euro's.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 10 juni 2019 @ 19:57:47 #209
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187358459
bazbo 0677: Kevin Ayers, John Cale, Eno & Nico - June 1, 1974



Kijk. Deze wil ik al tijden eens horen en nu vind ik hem voor een paar neuro. In 1974 nodigt Kevin Ayers een paar vrienden uit voor een feestje op een podium. Naast Cale, Eno en Nico zijn Robert Wyatt en Mike Oldfield van de partij, plus een aantal andere muzikanten. Het resultaat is een bijna kaleidoscopisch geheel van nummers. Plaatkant twee bestaat uit liederen van Ayers, op de eerste zijde horen we twee stukken van Eno, John Cale die Heartbreak Hotel zingt en Nico die op harmonium The End van The Doors vertolkt. Klassieker en terecht, zo blijkt. Ik heb een eerste Britse persing! Moohooie plaat! Vooral de Ayersliederen vind ik gaaf. Ga ik vaak draaien.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 10 juni 2019 @ 20:10:12 #210
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187358716
bazbo 0678: Esquire - Esquire



Jaja! In 1987 bracht Nikki Squire, de vrouw van Chris Squire, deze plaat uit. Gemixt door Chris en een liedje geproduceerd door de monsterbassist. De plaat heb ik destijds niet gekocht, omdat de muziekpers hem de grond boorde. Haha, en dat begrijp ik wel. Vanuit een bepaald opzicht is het een draak van een plaat. Het klinkt als Yes (ten tijde van 90125 en Big Generator) en toch haalt het dat voor geen meter. Zangeres mevrouw Nikki klinkt als Jon Anderson en toch klinkt het nergens naar. En dan dat gelikte jaren tachtig geluid. Erg, erg, zo erg dat het wel weer geinig is. Hoe meer ik van de plaat hoor, hoe leuker ik het vind. Ach, voor een paar pleuro heb ik veertig minuten plezier van deze Europese versie uit 1987. Liedje Blossomtime heeft wel heel erg die jaren-tachtig-Yesstijl. En er was een hitje met clip. In 1994 was er zelfs een heuse opvolger van deze elpee en in 2016 zelfs nog een. Chris Squire had er niets meer mee van doen, want bij de opvolger in 1994 was hij al van Nikki gescheiden en toen de tweede opvolger verscheen was Squire nogal dood.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juni 2019 @ 08:03:18 #211
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187365912
bazbo 0679: Bass Communion - Ghosts On Magnetic Tape



Dit vond ik gisterenmiddag ook op de platenbeurs. Dikke dubbelaar, splinternieuw, nog in het cellofaan. Het is niet de 'originele' uitgave uit 2006 op bruin vinyl, maar de heruitgave van een jaar later op 'gewoon' zwart vinyl. Mooie donkere drones en soundscapes met her en der een lichtpuntje. Het brein van Steven Wilson is soms ondoorgrondelijk, maar ik begrijp zijn affectie voor dit soort klanken tamelijk goed. Plaatkantlange toonreeksen en geluidscollages lijken misschien wat saai, maar ik vind het heerlijk. Gaaf werk.


:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 11-06-2019 08:31:01 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187366299
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:03 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0679: Bass Communion - Ghosts On Magnetic Tape

[ afbeelding ]

Dit vond ik gisterenmiddag ook op de platenbeurs. Dikke dubbelaar, splinternieuw, nog in het cellofaan. Het is niet de 'originele' uitgave uit 2006 op bruin vinyl, maar de heruitgave van een jaar later op 'gewoon' zwart vinyl. Mooie donkere drones en soundscapes met her en der een lichtpuntje. Het brein van Steven Wilson is soms ondoorgrondelijk, maar ik begrijp zijn affectie voor dit soort klanken tamelijk goed. Plaatkantlange toonreeksen en geluidscollages lijken misschien wat saai, maar ik vind het heerlijk. Gaaf werk.


:Y
Dat is lekker :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juni 2019 @ 12:21:35 #213
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187368201
bazbo 0680: Bass Communion & Vidnaobmana - The Continuum Recyclings Volume One (2LP+cd)



Meer van dit! En dat vond ik, gisterenmiddag. Dit is de uitgave uit 2006, de dubbelelpee met een cd erbij in. De dubbelelpee duurt vier keer meer dan twintig minuten, het cd'tje is een 'uittreksel' van een uur. Eerst het vinyl maar eens draaien. Klinkt nog een tikkeltje abstracter dan de vorige. Wel heel gaaf. Van Vidnaobmana had ik nog nooit gehoord. Het is het alter ego van de Belg Dirk Serries en die ken ik natuurlijk wél. Steven Wilson heeft vaker met hem samengewerkt, er is onder hun beider naam wat materiaal getiteld Continuum verschenen en dat heb ik. Nu kan ik de titel van dit dubbelalbum beter plaatsen. Prachtig kale klanken, veelal in de hoge regionen, ijl, mistig, ijzig en toch vertrouwd. Heel fijn.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187376147
Glad220: Demonauta ‎– Caminando En La Luna



Fuzz, psychedelic, space, stoner rock band from Santiago, Chile.

pi_187388380
Hey Colossus And The Van Halen Time Capsule* ‎– Eurogrumble Vol. 1

Meer ouder werk van HC, met een lekkere zompige productie die erom vraagt om deze hard te draaien. En dat doe ik dus ook.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187389262
Door met Hanson Brothers - Sudden Death (platen staan niet echt in alfabetische volgorde...)

Side project van NoMeansNo. Begonnen als Ramones cover band en later zijn ze hun `eigen' Ramones songs gaan schrijven. Erg novelty en ik ben niet echt een fan van de Ramones dus deze ga ik niet al te vaak meer draaien. De naam komt van de ijshockey film Slap Shot.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187390260
Head of David - White Elephant.

2 Peel sessions, met op kant A duidelijk de gitaar van Justin Broadrick te horen, op kant 2 drumt volgens de hoes `Justin Broadwick' :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187390298
Glad221: Siena Root ‎– Pioneers



Goede jaren 70 retro rock. De vorige albums waren wat interessanter met raga rock en vrouwelijke vocalen, maar goed nonetheless.

pi_187390661
Hookworms - Pearl Mystic

Ooit eens op Supersonic gezien en dat was lekker, en toen ook de plaat maar gekocht. Op plaat stukken minder interessant (weer zo'n bandje dat claimt door krautrock geinspireerd te zijn maar alleen Hallogallo gehoord heeft....). Band bestaat inmiddels niet meer nadat beschuldigingen van sexueel misbruik van de zanger naar buiten kwamen.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187391211
De laatste voor vanmiddag.

JfK - Nganga.

Solo project van Anthony Di Franco van RAMLEH/SKULLFLOWER/AX.Lekker onsubtiel brokje herrie.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 17:59:48 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187391643
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:33 schreef bartrid het volgende:
Head of David - White Elephant.

2 Peel sessions, met op kant A duidelijk de gitaar van Justin Broadrick te horen, op kant 2 drumt volgens de hoes `Justin Broadwick' :D

nice _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187402592
En door met een paar verzamelaars voor de afwisseling..

Feel Lucky Skunk?! All Dutch Junk '78 - '83 No American Punk

Wel een leuke hoes, maar muzikaal is het standaard punk, ken eigenlijk alleen Ivy Green en The Ex qua namen. En natuurlijk op oranje vinyl :D



Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187403421
Door met de Earache compilatie Grindcrusher *O*



Als 15 jarige metal fan werd ik compleet weggeblazen door deze compilatie, zoiets had ik nog nooit gehoord.

Vinyl versie staat niet op youtube, maar de cd versie wel..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187403584
Door met nog een compilatie, Crunchouse.



Fijne noise rock/grunge compilatie met oa TAD, Unsane, Helios Creed, Mudhoney, en dit lekkere Bastards die blijkbaar maar 1 plaat gemaakt hebben...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 16 juni 2019 @ 16:51:57 #225
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187455566
G444 - Jeff Wayne's Musical Version Of The War Of The Worlds



Dit was een behoorlijk magische plaat toen ik voor het eerst hoorde als klein gehennatje. Destijds geleend van de lokale bieb op cd, overgezet naar cassette. En later vond ik 'm op een rommelmarkt op vinyl, kun je niet laten liggen :Y

Erg mooie editie ook, met flink veel en groot artwork in de boekjes O+

Verder weet ik vrij weinig over Jeff Wayne zelf. Vrijwel uit het niets (hij had wat radio commercials gemaakt hiervoor voor zover ik weet), komt hij met een sterren ensemble deze epische rock opera afleveren. En daarna bleef het weer jaren stil.

Hij heeft het later nog eens geprobeerd met een muzikale versie van Spartacus en een planeten-suite samen met Rick Wakeman, maar beide flopte. Daarna leek hij zich te concentreren met het uitmelken van deze plaat, met remixes, remasters, een rerecording met nieuwe bekende artiesten, videogames etc.

Hoe dan ook, leuke plaat, met een paar briljante nummers er op. Mijn favorieten zijn de 2 met vocalen van Justin Hayward van The Moody Blues, toevallig ook de bekendsten

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 17:03:01 #226
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187455794
G445 - Bob Dylan - Desire



Beschamend moet ik toegeven dat dit de enige van Dylan is die bij mij in de kast staat :P Één van mijn favoriete artiesten, met vele geweldige platen, die ik digitaal grijs draai. Dus ik verwacht wel dat de verzameling wat gaat groeien nog :)

Desire is wat mij betreft z'n laatste klassieker. Na deze was hij even de weg kwijt. Eerst 3 afschuwelijke christelijke platen, die worden gevolgd typische gladde jaren 80 rommel. Pas daarna kwam Dylan terug met kwaliteit, maar toen was z'n stem inmiddels helemaal naar de gallemiezen.

Prijsnummer is uiteraard het epische Hurricane

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 18:42:00 #227
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187457306
G446 - The Pentangle - s/t



Het prima debuut van deze Britse Folk (rock, hier nog wel) band :Y

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 19:10:12 #228
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187457608
G447 Leo Kottke - 6 & 12 String Guitar



Heerlijke wegdroom gitaargepingel. Uit dezelfde school als Robbie Basho en John Fahey, 'American Primitivism'.

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 19:20:23 #229
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187457751
G448 Klaatu - 3:47 E.S.T.



The beatles waren een paar jaar uit elkaar. En toen kwam ineens dit plaatje op de markt. In de US op hetzelfde label als de oude Beatles (Capitol). Er stonden geen credits op het album. En het klonk behoorlijk Beatlesque, dus al snel kwam het gerucht dat dit in het geheim The Beatles waren. Een hype was even geboren.

Al snel bleek het toch een compleet andere band te zijn, die gewoon erg fan van The Beatles waren. Jammer genoeg is dat gerucht het enige wat echt is blijven hangen bij deze plaat door de jaren heen. Want niet veel mensen lijken 'm te kennen. Jammer, wat het is gewoon een leuk plaatje :)

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 21:00:05 #230
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187459656
G449 The Beatles - Revolver



Lange tijd was er het gerucht dat dit bandje in het geheim Klaatu waren. Ze zaten namelijk op hetzelfde (US) label, klonken ook vrij Klaatu-esque allemaal. Uiteindelijk kwam men erachter dat The Beatles toch gewoon een compleet andere band waren, die gewoon erg fan van Klaatu waren.

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 21:14:40 #231
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187459969
G450 The Beatles - Abbey Road



Tja geen idee wat moet ik hier nog over kan vertellen. Het is een van die handjevol aan platen die - wanneer je jezelf een muziekkenner vindt - gewoon moet hebben gehoord.

Toch een stukje trivia: Wist je dat de 'knal' in het begin van het laatste nummer 'Her Majesty', het slotakkoord is van 'Mean Mr. Mustard', daar was het nummer eerst geplaatst in de medley, net voor het uitbrengen werd deze verschoven naar het eind.

Deze plaat heb ik trouwens gekocht waar ook de hoes is geknipt. Bij de Abbey Road studios, toen ik onlangs in Londen was voor vakantie O+

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 22:01:11 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187460853
G451 AC/DC - Let There Be Rock



Deze staat een beetje vreemd in de kast. Maar ik heb ook geen idee waar hij anders zou moeten staan. Een van de weinige echte 'party'-platen die ik heb, draai 'm ook nooit als ik alleen ben. Maar de visite vindt 'm vaak wel erg tof :P

Verder wel sterke plaat, samen met 'Highway To Hell' hun beste. Prijsnummer is uiteraard Whole Lotta Rosie, maar die is bijna net zo kapot gedraaid als Bohemian Rhapsody :{ Dus ik ga liever voor het titelnummer:

nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 22:34:13 #233
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187461448
Ik moet niet zo zeiken. Whole Lotta Rosie knalt hier nu uit de speakers, en het is fantastisch *O*
nee, jij dan!
  zondag 16 juni 2019 @ 22:36:46 #234
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_187461495
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 16 juni 2019 @ 22:55:46 #235
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187461872
We gaan doorrrrr, naar het een-na-laatste vakje. En deze staat vol met klassiek en jazz O+


G452 Ludwig van Beethoven - 9 Symphonien



En hij begint direct al met een flinke opgave, de 9 symfonieën van Beethoven gespeeld door Berliner Philharmoniker Orkest onder leiding van Herbert Von Karajan op 8 LP's.

Prachtige opnames _O_ dat kon die Karajan wel zeg O+
Beethoven had duidelijk veel aan z'n hoofd, want in z'n muziek zit eigenlijk nooit een moment rust, maar ik hou daar wel van. Vooral van de 7e, die is duidelijk favoriet hier :Y

Rest mij nog deze anekdote te posten, die vond ik wel behoorlijk rock 'n roll:
quote:
Tijdens een reis dat jaar met Prins Lichnowsky naar Opper-Silezië (nu Slowakije) krijgt Beethoven ruzie met zijn beschermheer en hij keert hals over kop terug naar Wenen. Hij zou de Prins het volgende briefje hebben gestuurd: "Vorst, wat u bent, bent u door toeval en geboorte. Prinsen zijn er altijd geweest en zullen er nog duizenden komen. Van Beethoven bestaat er echter maar EEN."
nee, jij dan!
  maandag 17 juni 2019 @ 22:51:18 #236
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187477340
G453 Johann Sebastian Bach - Seven Toccatas and four Fantasias



Eigenlijk belachelijk dat ik begon met Beethoven, dus ik tijdens het luisteren van deze 9 symfonieën de overige klassieke platen maar even op chronologische volgorde (proberen) te zetten.

De oudste stukken die ik in de kast heb staan zijn deze van Bach. Gespeeld door Agi Jambor op piano, opgenomen en uitgebracht in '57. Ja ik had ook werkelijk nog nooit van haar gehoord. Deze box is ooit eens meegestuurd als cadeautje bij een andere bestelling en klinkt verder best prima. Op absurd zwaar vinyl overigens, en in mono :D

nee, jij dan!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:37:13 #237
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187492131
G454 Joseph Haydn - Symphony Nr. 104 In D-Major “London”, Symphony Nr. 101 In D-Major “Clock”



2 fijne symfonieën van Haydn. De bijnaam kloksymfonie komt van het tikkende ritme er in :Y

nee, jij dan!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:39:54 #238
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187492178
G455 Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 "Elvira Madigan", Eine Kleine Nachtmusik



Hitzz verdammo! Eine Kleine Nachtmusik, kan me niet voorstellen dat iemand die openingsnoten nog nooit gehoord heeft. Beetje kitsch is het zeker, maar als het eenmaal op gang is gekomen, ben ik toch elke keer weer om :Y

nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 22:02:29 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187492624
quote:
17s.gif Op zondag 16 juni 2019 21:00 schreef Gehenna het volgende:
G449 The Beatles - Revolver

[ afbeelding ]

Lange tijd was er het gerucht dat dit bandje in het geheim Klaatu waren. Ze zaten namelijk op hetzelfde (US) label, klonken ook vrij Klaatu-esque allemaal. Uiteindelijk kwam men erachter dat The Beatles toch gewoon een compleet andere band waren, die gewoon erg fan van Klaatu waren.

:D _O_ :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:28:05 #240
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187493136
G456 Ludwig Van Beethoven ‎– Sonaten Für Klavier



Fijn piano gepingel, van diegene die dat het best kon, Glenn Gould. Vooral de Moonschein-sonate (Maanlichtsonate) heeft wel een speciaal plekje bij mij. Van het rustgevende en trieste begin stuk, tot aan het exploderende eindstuk, hij blijft geweldig _O_



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 19-06-2019 20:33:16 ]
nee, jij dan!
pi_187507129
Glad222: Electric Moon / Terminal Cheesecake ‎– In Search Of Highs Volume Three



Net nieuw binnen, Electric Moon is voor mij bijna altijd een blinde aankoop. Nog nooit wat van Terminal Cheesecake gehoord dus dat wordt een verrassing.

pi_187508481
ha, bij mij precies andersom, ik ken Electric Moon eigenlijk niet echt (hoewel het nummer op deze plaat erg lekker is) maar heb wel alles van Terminal Cheesecake :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:41:13 #243
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187508666
G457 Bedrich Smetana - Die Moldau



Mooi stuk vernoemd naar de gelijknamige rivier in Tsjechië. Ook bekend van de oude Bar-le-Duc reclame :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 19-06-2019 20:48:02 ]
nee, jij dan!
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:51:16 #244
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187508908
G458 Edvard Grieg - Peer Gynt Suite



Nog een mooi melodische suite, hoogtepunt is uiteraard de bekende 'Ruffneck Rules Da Artcore Scene'

nee, jij dan!
pi_187509160
En ik ga door met Loop - Array 1 EP.

Toch wel 1 van mijn favoriete bands. Na 25 jaar stilte was dit hun meest recente uit 2014 en helaas is er daarna niks meer uitgekomen. Vroeger nooit live gezien maar in 2014 speelden ze samen met Godflesh O+

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 21:09:36 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187509401
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 20:51 schreef Gehenna het volgende:
'Ruffneck Rules Da Artcore Scene'
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 21:10:23 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187509421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:00 schreef bartrid het volgende:
En ik ga door met Loop - Array 1 EP.

Toch wel 1 van mijn favoriete bands. Na 25 jaar stilte was dit hun meest recente uit 2014 en helaas is er daarna niks meer uitgekomen. Vroeger nooit live gezien maar in 2014 speelden ze samen met Godflesh O+

op roadburn gezien erg tof toen, maar dit jaar weer en toen vond ik ze een stuk minder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187509464
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

op roadburn gezien erg tof toen, maar dit jaar weer en toen vond ik ze een stuk minder.
Ja is een andere lineup geloof ik.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187510086
Door met Drew McDowall - Collapse.

was in de jaren 80 lid van Psychic TV en in 1994 ging hij bij Coil spelen. Dit is erg fijne minimalistische analoge synth drone. Blijkt dat ie hierna nog 2 platen heeft uitgebracht..

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:58:55 #250
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187526934
G459 Antonín Dvořák - Symphony No. 9 In E Minor Op.95 "From The New World"



Ooit eens gekocht op de lokale rommelmarkt voor het mega bedrag van ¤0,20 (heb geprobeerd af te dingen, maar toen keek die man als: :') ). Prima investering overigens, want hij gaat op Discogs weg voor ¤1,13 op dit moment :o_!

Verder erg cool stuk. Lekker bombastsich en melodisch. Wel wat vergelijkbaar in stijl met de 9e van Beethoven. O+ (En ik denk trouwens dat de soundtrack van Jaws hier ook op geïnspireerd is)

nee, jij dan!
pi_187527389
Ik ga door met Abul Mogard - Circular Forms.

Een oude Servier die erg fijne ambient maakt. Plaat uit 2015.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:28:20 #252
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187528585
G460 Claude Debussy - La Mer / Nocturnes / Prélude A L'Après-Midi D'Un Faune



Nocturnes, muziek geïnspireerd door de nacht. Chopin heeft zo prachtige rustige en dromerige pianostukken geschreven. Hoe anders klink deze, veel voller en op momenten knalt het bijna.

nee, jij dan!
pi_187528715
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:06:41 #254
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187529190
quote:
Ik had 'm ook al in mijn hoofd :P
nee, jij dan!
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:16:00 #255
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187529317
G461 Sergei Rachmaninoff - Piano Concerto No. 2 / Rhapsody On A Theme Of Paganini



Fijne stukken van meester Rachmaninoff. Niet alleen virtuoos pianospeler, hij had ook nog eens absurd grote handen, waar hij in z'n stukken ook dankbaar gebruik van maakte. Waardoor een aantal stukken gewoonweg onspeelbaar zijn voor de meeste mensen :D

De melodie van de 2e piano concerto is overigens flink gebruikt in dit nummer, welke later weer gecoverd is door Celine Dion. Dion is trouwens belachelijk weinig langsgekomen in deze reeks nog :P

nee, jij dan!
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:35:56 #256
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187529632
G462 Jean Sibelius - Symphony No.1



'Sibelius'... damn, van sommige componisten klinkt de naam gewoon al intellectueel. Helaas heb ik geen Xenakis in de kast staan trouwens :P

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 21 juni 2019 @ 06:41:10 #257
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187531294
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:28 schreef Gehenna het volgende:
G460 Claude Debussy - La Mer / Nocturnes / Prélude A L'Après-Midi D'Un Faune

[ afbeelding ]

Nocturnes, muziek geïnspireerd door de nacht. Chopin heeft zo prachtige rustige en dromerige pianostukken geschreven. [...]

Vandaar dan ook dat je Debussy draait? :P

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 21 juni 2019 @ 06:42:24 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187531299
Sibelius' symfonieën zijn goddelijk.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 21 juni 2019 @ 08:07:30 #259
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187531571
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 06:41 schreef bazbo het volgende:

[..]

Vandaar dan ook dat je Debussy draait? :P

:Y
Ging om het verschil tussen die beide :P
nee, jij dan!
pi_187538381
Even niet op volgorde (waar toch al weinig van klopt...)
Door met Pye Corner Audio - Sleep Games

Erg fijne subtiele electronica.

quote:
There are echoes of John Carpenter, Italo horror soundtracks and a kind of post rave meltdown in PCA's submerged disco and spectral electronics.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187539645
Various - Assimilation.

Promo plaat van Metal Blade label met industrial bands uit 1992. Die sound was toen erg in, nu klinkt het allemaal erg achterhaald....

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187539858
Gevolgd door 35007 - Phase V

Behoeft in dit topic geen introductie lijkt me zo :Y

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:32:54 #263
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_187539997
Zullen er vast wel een aantal bij zijn die deze meesterlijke band niet kennen :P

Moet zeggen dat ik Liquid het meeste gedraaid heb, Phase V ben ik een stuk minder bekend mee maar is ook behoorlijk lekker _O_
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_187540046
Ja, Liquid heb ik ook veel meer gedraaid, en dat vind ik ook wel een betere plaat, maar deze is toch ook lekker. Jaren niet gedraaid, dat vind ik toch wel het leuke van dit topic.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187540091
Glad223: Domadora ‎– The Violent Mystical Sukuma



De Franse versie van Earthless :P

  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:40:06 #266
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_187540111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:36 schreef bartrid het volgende:
Ja, Liquid heb ik ook veel meer gedraaid, en dat vind ik ook wel een betere plaat, maar deze is toch ook lekker. Jaren niet gedraaid, dat vind ik toch wel het leuke van dit topic.
Inderdaad, eigenlijk zou ik er ook wat meer mee aan de gang moeten, maar ik weet dat ik dan nog zo'n 10 platen draai en er mee kap :')

Overigens is er recente reissue van Liquid, die moet ik toch eens op de kop tikken :Y
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_187540447
oh daar ga ik ook eens naar op zoek dan :)

Verder met 2 Lone Swordsmen - Further Reminders

2 Lone Swordsmen is de band die Andrew Weatherall begon na Sabres of Paradise. Dubby techno electronica. Dit zijn remixen van het album Tiny Reminders. Op 2x12" en volgens Discogs £40 waard :D

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 22 juni 2019 @ 00:03:01 #268
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187544983
G463 Erik Satie - The Early Piano Works



och wauw, wat is dit toch een fijne release. 3LP's met prachtig rustig piano spel, uitgevoerd door held Reinbert de Leeuw. Paar jaar geleden eens ontdekt. Op een rommelmarkt kwam ik de losse release van Volume 1 tegen en sindsdien al helemaal grijs gedraaid. Inmiddels die dus vervangen door deze box met de hele serie O+

Sommige mensen trekken deze uitvoering vrij slecht omdat Reinbert 't vrij langzaam speelt. Ik ben echter van mening dat de rest 't juist te snel speelt :P

nee, jij dan!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:52:42 #269
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187548494
G464 Gustav Holst - The Planets



De geboorte van Heavy Metal? Misschien iets te voorbarig. Maar feit is wel dat Black Sabbath bijv enorm fan van Holst waren, en in de Mars suite hoor je ook duidelijk het nummer 'Black Sabbath' in terug :Y Je hoort 'm nog veel sterker terug in Diamond Head's (of Metallica's cover ervan) Am I Evil?.

Geen idee of dit nu de beste opname van deze suite is, ik vind 'm meer dan prima. Maar ik moet zeggen dat ik 'm vooral gekocht heb destijds voor de hoes. Die is namelijk gemaakt door Chesley Bonestell. De legendarische schilder, die o.a. ter inspiratie diende voor de daadwerkelijke ruimtemissies van de US. Zijn werk schitterd ook op hoezen van o.a. Sun Ra en Shellac :Y

nee, jij dan!
pi_187548960
Glad224: John Garcia ‎– The Coyote Who Spoke In Tongues



Tijd voor wat akoestische gitaar. Veel covers van Kyuss die wel ok en goed gedaan zijn maar die springen er niet echt boven uit, zeker als je het origineel heel goed kent. Het beste nummer is een nieuwe, Kylie.

De man blijft een legende en de stem is na 20 jaar nog even sterk.

pi_187562484
Glad225: Radio Moscow ‎– Radio Moscow



Op zoek naar zomerse deuntjes.

pi_187638350
Glad226: The Oath ‎– The Oath



This is not lacking balls.

  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 12:26:54 #273
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187646147
bazbo 0681: Various - Chalawa meets Chapter XII



Beetje slome jazzdubraggae, dit. Twee verschillende bands - Chalawa en Chapter XII - op deze plaat. De ene mag vier stukken spelen, de ander twee. Geen idee hoe we hieraan komen. Zal ook wel uit een 'erfenis' van iemand komen en nooit weggemikt. Er zijn drie uitvoeringen van deze elpee uit 1979: eentje uit Nederland en twee uit België. Ik heb hier de Belgische op rood vinyl. Toch nog iets leuks aan deze plaat.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 12:47:44 #274
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187646394
bazbo 0682: Various - 50 Jaar Philips Personeelswinkels - P.W. 1930-1980



Verjaardagscadeautje van mijn vader! Op 17 mei 1980 gaf hij mij deze elpee. Hij heeft hem gekocht in de Philips personeelswinkel, net zoals veel huishoudelijke apparatuur bij ons in het ouderlijk huis. Niet gek, want Onze Vader werkte voor een zeker bedrijf. Op deze elpee een bonte mengelmoes van artiesten en muziekstukken. Van Gheorghe Zamfir tot BZN, van Earth&Fire tot Luv'. Erg, maar ook weer niet heel erg. Er is maar één enkele uitgave van deze elpee (goh) en die heb ik dus. Op het Philips-label. Is er iemand verrast?



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 13:22:14 #275
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187646778
bazbo 0683: Various - Woman In Love



Deze is van De Vrouw. Vraag me ook af waarom ik (man) dit zou kopen. Niet dat het slecht is wat er op deze dubbelelpee uit 1980 staat, wel tamelijk zwijmelkwijlerig. Er komt van alles voorbij, niet alleen vrouwelijke zangerts, ook mannen en bandjes. Aardig om te horen, daarna snel de kast weer in.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 28 juni 2019 @ 13:50:01 #276
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187647077
Geen Barbara Streisand? :o
nee, jij dan!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 13:59:47 #277
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187647175
G465 Igor Stravinsky ‎– Le Sacre Du Printemps



Poh! dit is toch ook een legendarisch stuk jongens _O_ En ook niet in de minste uitvoering van Bernstein :9

De premiere van dit stuk is ook een mooie voetnoot in de muziekgeschiedenis, van wikipedia:

quote:
De première op 29 mei 1913 liep uit op een tumult. [..] Al direct in de eerste minuut kwamen delen van het publiek in opstand. Voor- en tegenstanders gingen zelfs met elkaar op de vuist. Het ballet kon alleen maar uitgedanst worden doordat inderhaast opgetrommelde gendarmes enige rust in de zaal herstelden. Het kostte Monteux veel moeite onverstoorbaar door te dirigeren.

Vooruitstrevende kunstenaars als Jean Cocteau, Gertrude Stein en Maurice Ravel waren in de zaal aanwezig. Ravel zag direct het belang in van de muziek. In een brief aan een vriend schreef hij dat die beslist moest gaan luisteren: de première zou een belangrijke betekenis hebben in de muziek. Ravel zelf nam van harte deel aan de rellen tijdens de première. Toen hij aan een buurvrouw aangaf dat ze stil moest zijn omdat hij wilde luisteren en zij reageerde met "vuile jood", waren de rapen gaar.

Het verhaal gaat dat Monteux na afloop het gebouw via het wc-raampje moest verlaten omdat hij dacht dat hij het er anders niet levend vanaf zou brengen. [..] De dag na de opvoering stond er in de kranten: “Ce n'est pas le sacre du printemps, mais le massacre du tympan” (Het is niet het lenteoffer, maar de slachting van het trommelvlies).
Ook mooi:
quote:
De tweede uitvoering op 4 juni verliep veel rustiger en Ravel, opnieuw in de zaal aanwezig, merkte op dat de muziek zelfs te horen was geweest.
_O-

Verder natuurlijk ook bekend doordat het gebruikt werd als intro voor de video van Intergalactic van Beastie Boys :7

Oh en tevens, een mijlpaal in deze klassieke reeks. Dit is namelijk de eerste waar de componist nog van leefde ten tijde van de opname :o



[ Bericht 3% gewijzigd door Gehenna op 28-06-2019 14:42:09 ]
nee, jij dan!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 14:41:00 #278
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187647693
G466 Carl Orff - Carmina Burana



De Carmina Burana heeft natuurlijk vooral z'n bekendheid te denken doordat de Franse experimentele Black Metal band Murmuüre, die het als intro gebruikte:


Maar op zichzelf blijft het stuk ook prima overeind ;) Eind vorig jaar gezien in de Royal Albert Hall, door de Royal Philharmonic Orchestra + een koor van bijna 500 man :o Compleet weggeblazen, wat tof _O_

nee, jij dan!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 15:37:43 #279
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187648411
G467 Olivier Messiaen ‎– Quatuor Pour La Fin Du Temps



Toegegeven, de mooie hoes van Gustav Doré (Uit: The Raven van Poe), de prijs en de naam Reinbert de Leeuw deden mij deze plaat kopen. Maar ik wilde sowieso toen wel meer van Messiaen horen. Luisterde zijn Turangalila Symphony best veel (met die mooie Ondes Martenot erin O+ ).

Dit stuk heeft ook weer een bijzondere premiere. Messiaen schreef het namelijk toen hij krijgsgevangene was in Stalag VIII-A, tijdens WO2. Het werd daar voor het eerst gespeeld in 15 januari '41 door de componist en 3 andere gevangenen. Het publiek bestond uit 5000 gevangenen. Messiaen, zei zelf "Nooit is er met meer aandacht en begrip naar mijn muziek geluisterd."

nee, jij dan!
pi_187648440
Tof! Ooit als 17 jarige gehoord als pauzemuziek op Dynamo open air en ik was gelijk verkocht. Geweldige muziek
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 15:55:34 #281
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187648773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 13:50 schreef Gehenna het volgende:
Geen Barbara Streisand? :o
Nee. Wel een instrumentale versie van Guilty. :P

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 16:01:25 #282
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187648907
bazbo 0684: Stanvaste Singers - Oh Happy Day



Waarom staat dit bij de verzamelplaten? Het is een plaat van Stanvaste Singers (nooit van gehoord), nota bene een Nederlandsche aangelegenheid. Zal wel komen doordat er allerlei gospels op staan. Van Kumbaya tot He's Got The Whole World en van Michael Row The Boat Ashore tot aan het titelnummer. Is deze van De Vrouw? En wat zal ik eens zeggen over de prestatie van dit koor en ensemble op het Arcadelabel uit 1981? Laat ik volstaan met een woord: tenenkrommend.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 28 juni 2019 @ 16:37:34 #283
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187649485
G468 Steve Reich - Octet • Music For A Large Ensemble • Violin Phase



Nog een favoriet hier O+ Ik kan nooit zo goed beschrijven waarom ik Reich zo ontzettend tof vind (of wie dan ook :P ). Maar stukken als Octet en MFALE kan ik echt eindeloos luisteren. Violin Phase is wel een beetje een vreemde eend hier, compleet ander sonisch palet dan de andere twee. Een stuk kaler, ik hou zelf meer van die vollere werken van Reich. O+

Hoop de collectie ooit nog eens aan te vullen met Different Trains en Music for 18 Musicians. Vooral die laatste is niet goedkoop op vinyl ;(

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 16:47:50 #284
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187649656
Reich rocks!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_187649753
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:47 schreef bazbo het volgende:
Reich rocks!

:Y
Dit :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juni 2019 @ 16:57:39 #286
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_187649814
bazbo 0685: Various - Rhapsody In Blue



Tja, waar zet je dit neer? Bij klassiek? Bij jazz? Bij verzamelplaten, maar. Een echte titel heeft deze elpee uit 1981 niet. Kant 1 is gevuld met het oerbekende Rhapsody In Blue (Gershwin) en het mooie en meeslepende Street Music (William Russo). Op plaatkant twee is Arthur Fiedler & The Boston Pops orkest te horen met drie stukken van Scott Joplin, waaronder het uitgemolken The Entertainer maar ook het gave Maple Leaf Rag, ook iets van Eubie Blake en Euday L. Bowman, en ten slotte het Alexander's Rag Time Band van Irving Berlin. Leuk allegaartje dat toch bij elkaar past. Ik kocht deze elpee op 28 september 1983. Dat moet in mijn donkere Tilburgtijd geweest zijn. Zo donker is deze plaat echter niet. Eerder leuk lichtvoetig.



:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 29-06-2019 07:54:27 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 28 juni 2019 @ 17:04:59 #287
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187649909
oeh, die had hier ook maar zo in de kast kunnen staan :Y
nee, jij dan!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 17:52:52 #288
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187650459
G469 Arvo Pärt - Tabula Rasa



Nog een dierbaar plaatje, die vaak bovenaan mijn jaarlijkse album top 100 pronkt. Vooral het openingsnummer Fratres (voor piano en viool) lijkt alle andere muziek te ontstijgen O+

Jarenlang had ik mij voorgesteld dat de viool speler een sprookjesachtig mooie meid moest zijn, dat kon toch niet anders? Maar dat bleek dus niet helemaal het geval:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, wel een briljante violist. en Keith Jarrett is natuurlijk een held in zowel de klassieke als de jazz wereld _O_ Gelukkig zijn er op Youtube genoeg leuke meisjes te vinden die het spelen :P


En ook de rest van het album :D
nee, jij dan!
pi_187652188
Glad227: Kyuss ‎– Welcome To Sky Valley



Met dank aan Dagoduck voor de kennis dat dit album vandaag exact 25 jaar oud is.

En wat valt er nog van te zeggen wat nog niet gezegd is, dé klassieker van het genre wat ze mede zelf gevormd hebben. Voorganger van het wat commercieel succesvollere QOTSA. Een prachtig verhaal over jongeren die zich vervelen in de woestijn en hun inspiratie halen uit metal, punk etc. en er hun complete eigen dimensie aan weten toe te voegen.

Drop it down, turn it up!

  vrijdag 28 juni 2019 @ 21:51:12 #290
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187653853
Kyuss O+
nee, jij dan!
pi_187655945
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 21:51 schreef Gehenna het volgende:
Kyuss O+
:Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_187662289
Sky Valley O+ O+ O+

Lange tijd was Blues mijn favoriet omdat er toch iets meer psychedelische jams op zaten ofzo, maar Sky Valley is gewoon zo consistent, en heeft een lekkere opbouw erin zitten _O_
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_187687532
Glad228: Okkervil River ‎– Black Sheep Boy & Black Sheep Boy Appendix



OK, na Sky Valley kreeg ik wat klachten binnen van buren. Tijd om het wat rustiger aan te doen.

pi_187689158
Glad229: The Tallest Man On Earth ‎– King Of Spain



Ik sluit de avond af met een 12" single en wat voor één, het beste folk nummer van de laatste 20 jaar wat mij betreft.

pi_187702191
Glad230: The :Egocentrics ‎– Love Fear Choices And Astronauts



Outstanding all-instrumental Stoner/Psychedelic Rock from Romania with loooong jams and great guitar work.

pi_187703313
Glad231: The Re-Stoned ‎– Chronoclasm



Laten we op de instrumentale bands uit Oost-Europa tour blijven.

  maandag 1 juli 2019 @ 20:30:10 #297
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187704566
G470 Louis Armstrong - Plays W.C. Handy



Tot zo ver de klassiek, door met de jazz O+

Te beginnen bij dit fijne plaatje. Louis Armstrong ('The master of jazz trumpet and jazz singing") die nummers van W.C. Handy ("The father of the blues") speelt met z'n band. Lekker vrolijke jazz. Heerlijke energie had die man, en zangeres Velma Middleton ook trouwens :D

nee, jij dan!
  maandag 1 juli 2019 @ 20:31:44 #298
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187704590
G471 Louis Armstrong and his All-Stars - Satch plays Fats



In soortgelijke stijlf, heerlijk vrolijke en langzame jazz. Louis Armstrong die nummers van Fats Waller speelt met z'n band. Ooit gekocht van een Fok!ker zelfs

nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 2 juli 2019 @ 07:32:06 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187710846
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:30 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad231: The Re-Stoned ‎– Chronoclasm

[ afbeelding ]

Laten we op de instrumentale bands uit Oost-Europa tour blijven.

Cool deze kende ik niet maar had mijn vriendin ineens in haar auto playlist staan, leuke muziek: Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:51:27 #300
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187713202
G472 The Dave Brubeck Quartet - Time Out



De eerste jazz plaat waar ik helemaal geslingerd aan raakte. Van huis uit, en sowieso op het platteland hier, is jazz maar stom. Dat werd gewoon nooit gedraaid, en als er een keer iets 'jazzy' op de radio te horen was, hoorde ik altijd mijn vader of moeder (of wie dan ook), binnen notime roepen "ah bah, kan dit uit?". En ik had dezelfde aversie er tegen opgebouwd.

En toen kwam 'Take Five' een keer voorbij, ik meen in de Top2000. En op slag verkocht. Ken weinig nummers die zo makkelijk in het gehoor liggen. Absurd eigenlijk, met dat atypische 5/4 ritme.

En dat is direct het thema van deze plaat. Super catchy nummers in vreemde maatsoorten. Tot dusver had niemand dat ooit geprobeerd een plaat lang.

nee, jij dan!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:51:40 #301
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_187713207
en vol!
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')