abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 mei 2019 @ 08:53:51 #201
80382 manny
30 is best veel
pi_186957994
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee hoor. De 7u clan gaat om 15:30 weer weg. De 9u clan om 17:30. Zo gaat dat.
alleen dit zinnetje al maakt dat ik toch moeite zou hebben met die cultuur. Dat "op de klok" en dan inderdaad om 15.30 met z'n alleen weer naar het station wandelen.

mijn broer is eigenlijk al zijn leven ambtenaar en ik ben in bedrijfsleven beland en precies dit verschil is in mijn beleving erg tekenend. Zodra hij het heeft over extra werk, eerder komen, iets doen in het weekend dan volgt er direct een hele bups aan "compensatie" en regelingen uit de CAO waar hij "recht op heeft". En het gekke is, hij kent die regels ook, en hij en zijn collega's houden hier rekening mee.

Concreet voorbeeld: er is wat onderbezetting op de afdeling. Dossiers stapelen zich op. Maar elke dag zit ie om 16.15 in de trein. Geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om een keer een week een paar avonden door te trekken om de achterstand weg te werken. Behalve als drie maanden later de teamleider / manager het aangeeft en dat er dan heel duidelijk is hoe die uren gecompenseerd worden.

Heerlijk. Die duidelijkheid. Ik snap dat het prettig is.

Ik kan er zelf niets mee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 19 mei 2019 @ 09:22:42 #202
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_186958230
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 08:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Op welke verdieping zit je? :)
9e bij ruimte
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 09:31:45 #203
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186958311
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 08:53 schreef manny het volgende:

[..]

alleen dit zinnetje al maakt dat ik toch moeite zou hebben met die cultuur. Dat "op de klok" en dan inderdaad om 15.30 met z'n alleen weer naar het station wandelen.

mijn broer is eigenlijk al zijn leven ambtenaar en ik ben in bedrijfsleven beland en precies dit verschil is in mijn beleving erg tekenend. Zodra hij het heeft over extra werk, eerder komen, iets doen in het weekend dan volgt er direct een hele bups aan "compensatie" en regelingen uit de CAO waar hij "recht op heeft". En het gekke is, hij kent die regels ook, en hij en zijn collega's houden hier rekening mee.

Concreet voorbeeld: er is wat onderbezetting op de afdeling. Dossiers stapelen zich op. Maar elke dag zit ie om 16.15 in de trein. Geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om een keer een week een paar avonden door te trekken om de achterstand weg te werken. Behalve als drie maanden later de teamleider / manager het aangeeft en dat er dan heel duidelijk is hoe die uren gecompenseerd worden.

Heerlijk. Die duidelijkheid. Ik snap dat het prettig is.

Ik kan er zelf niets mee.
Zo zie ik het niet. Die tweedeling is er dan ook :Y . Zelf zit ik er niet zo bovenop en veel collegas ook nier bewust.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 19 mei 2019 @ 10:02:14 #204
46794 Berkery
Fat bastard
pi_186958756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:32 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht een zijsprongetje, maar waarom hebben de ambtenaren onder jullie, gekozen voor een baan bij de overheid? Is het niet zo dat een baan bij de overheid ontzettend onderbetaald?

Zelf jaren terug gekeken om als IT'er voor de overheid aan de slag te gaan. Had 2 gelijkwaardige functies, waarbij het salaris bij de overheid nog niet de helft was als dat bij het bedrijf in kwestie. Daarom was in mijn geval mijn keuze makkelijk destijds.
Ik ben ook IT'er, en als ik bij vergelijkbare vacatures kijk zie ik vaak salarisindicaties die nog niet eens in de buurt komen van wat ik nu verdien. Maar het kan er ook mee te maken hebben dat ik in het noorden woon en inmiddels aan het plafond van mijn loonschaal zit.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zondag 19 mei 2019 @ 10:40:53 #205
80382 manny
30 is best veel
pi_186959530
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 09:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet. Die tweedeling is er dan ook :Y . Zelf zit ik er niet zo bovenop en veel collegas ook nier bewust.
ah. mischien ook per team / afdeling / orgaan verschillend.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186960445
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:40 schreef manny het volgende:

[..]

ah. mischien ook per team / afdeling / orgaan verschillend.
Verdwijnt ook wel, dit zie je vooral bij oudere vastgeroeste ambtenaren
  zondag 19 mei 2019 @ 11:29:09 #207
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186960547
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 09:22 schreef caspervc het volgende:

[..]

9e bij ruimte
:)
Protège moi de mes désirs.
  zondag 19 mei 2019 @ 11:44:56 #208
111260 Charmian
a little joy
pi_186960904
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Verdwijnt ook wel, dit zie je vooral bij oudere vastgeroeste ambtenaren
mwah ben ik het niet helemaal mee eens. Het is tegenwoordig eerder individu-gebonden. Zitten wel meer factoren aan vast dan oud en vastgeroest.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_186962345
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 08:53 schreef manny het volgende:

[..]

alleen dit zinnetje al maakt dat ik toch moeite zou hebben met die cultuur. Dat "op de klok" en dan inderdaad om 15.30 met z'n alleen weer naar het station wandelen.

mijn broer is eigenlijk al zijn leven ambtenaar en ik ben in bedrijfsleven beland en precies dit verschil is in mijn beleving erg tekenend. Zodra hij het heeft over extra werk, eerder komen, iets doen in het weekend dan volgt er direct een hele bups aan "compensatie" en regelingen uit de CAO waar hij "recht op heeft". En het gekke is, hij kent die regels ook, en hij en zijn collega's houden hier rekening mee.

Concreet voorbeeld: er is wat onderbezetting op de afdeling. Dossiers stapelen zich op. Maar elke dag zit ie om 16.15 in de trein. Geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om een keer een week een paar avonden door te trekken om de achterstand weg te werken. Behalve als drie maanden later de teamleider / manager het aangeeft en dat er dan heel duidelijk is hoe die uren gecompenseerd worden.

Heerlijk. Die duidelijkheid. Ik snap dat het prettig is.

Ik kan er zelf niets mee.
Helemaal niet herkenbaar, hier werken er genoeg mensen langer als het nodig is of komen ze extra werken.
pi_186979881
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 08:53 schreef manny het volgende:

[..]

alleen dit zinnetje al maakt dat ik toch moeite zou hebben met die cultuur. Dat "op de klok" en dan inderdaad om 15.30 met z'n alleen weer naar het station wandelen.

mijn broer is eigenlijk al zijn leven ambtenaar en ik ben in bedrijfsleven beland en precies dit verschil is in mijn beleving erg tekenend. Zodra hij het heeft over extra werk, eerder komen, iets doen in het weekend dan volgt er direct een hele bups aan "compensatie" en regelingen uit de CAO waar hij "recht op heeft". En het gekke is, hij kent die regels ook, en hij en zijn collega's houden hier rekening mee.

Concreet voorbeeld: er is wat onderbezetting op de afdeling. Dossiers stapelen zich op. Maar elke dag zit ie om 16.15 in de trein. Geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om een keer een week een paar avonden door te trekken om de achterstand weg te werken. Behalve als drie maanden later de teamleider / manager het aangeeft en dat er dan heel duidelijk is hoe die uren gecompenseerd worden.

Heerlijk. Die duidelijkheid. Ik snap dat het prettig is.

Ik kan er zelf niets mee.
Ik heb best wel wat overheidsprojectjes achter de rug en wat je zegt is waar. Ze willen allemaal op tijd naar huis voor de aardappels. Het is vaak incompetent en lui volk dat 0,0 interesse heeft in hun werk echt goed te doen. Er is 0 controle en mensen kunnen vaak tot hun pensioen doorgaan met geen flikker uitvoeren. Behoorlijk boosmakend als je bedenkt waar hun salaris vandaan komt.
pi_186979893
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat overheidsprojectjes achter de rug en wat je zegt is waar. Ze willen allemaal op tijd naar huis voor de aardappels. Het is vaak incompetent en lui volk dat 0,0 interesse heeft in hun werk echt goed te doen. Er is 0 controle en mensen kunnen vaak tot hun pensioen doorgaan met geen flikker uitvoeren. Behoorlijk boosmakend als je bedenkt waar hun salaris vandaan komt.
:')
pi_186980251
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat overheidsprojectjes achter de rug en wat je zegt is waar. Ze willen allemaal op tijd naar huis voor de aardappels. Het is vaak incompetent en lui volk dat 0,0 interesse heeft in hun werk echt goed te doen. Er is 0 controle en mensen kunnen vaak tot hun pensioen doorgaan met geen flikker uitvoeren. Behoorlijk boosmakend als je bedenkt waar hun salaris vandaan komt.
:') wat een dom gelul
pi_186980337
Ambtenaartjes boos..

Je weet dat het zo is. Natuurlijk niet overal, maar er is erg veel incompetentie en verspilling van overheidsgeld door de raamambtenaartjes.

Waarom denk je dat die IT projecten bij overheden vaak teveel kosten?

Die externe consultancy bedrijven weten echt wel wat ze doen, maar vaak door incompetentie bij overheid over budgetten gaan.
pi_186980376
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:06 schreef Craptacular het volgende:
Ambtenaartjes boos..

Je weet dat het zo is. Natuurlijk niet overal, maar er is erg veel incompetentie en verspilling van overheidsgeld door de raamambtenaartjes.

Waarom denk je dat die IT projecten bij overheden vaak teveel kosten?

Die externe consultancy bedrijven weten echt wel wat ze doen, maar vaak door incompetentie bij overheid over budgetten gaan.
Goed verhaal, gelukkig weet jij precies hoe het bij elke overheidsinstantie gaat. Moet fijn zijn zo snel een compleet beeld van een grote organisatie kunnen schetsen.
  maandag 20 mei 2019 @ 11:22:49 #215
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_186980564
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:06 schreef Craptacular het volgende:
Ambtenaartjes boos..

Je weet dat het zo is. Natuurlijk niet overal, maar er is erg veel incompetentie en verspilling van overheidsgeld door de raamambtenaartjes.

Waarom denk je dat die IT projecten bij overheden vaak teveel kosten?

Die externe consultancy bedrijven weten echt wel wat ze doen, maar vaak door incompetentie bij overheid over budgetten gaan.
Ook daar heb je goede en slechte. Het enige voordeel is dat je die er direct uit kan flikkeren.
  maandag 20 mei 2019 @ 11:43:40 #216
111260 Charmian
a little joy
pi_186980928
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:06 schreef Craptacular het volgende:
Ambtenaartjes boos..

Je weet dat het zo is. Natuurlijk niet overal, maar er is erg veel incompetentie en verspilling van overheidsgeld door de raamambtenaartjes.

Waarom denk je dat die IT projecten bij overheden vaak teveel kosten?

Die externe consultancy bedrijven weten echt wel wat ze doen, maar vaak door incompetentie bij overheid over budgetten gaan.
he he...eindelijk kon je dit zeggen O+
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_186981052
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ook daar heb je goede en slechte. Het enige voordeel is dat je die er direct uit kan flikkeren.
Juist en die gaan er dan ook uit.

In het bedrijfsleven is het zo dat als je bij de overheid gaat werken, je je carrière killed. Maar je krijgt er een baan voor het leven voor terug. Nooit meer ontslagen worden. :D
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 12:00:22 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186981189
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:51 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Juist en die gaan er dan ook uit.

In het bedrijfsleven is het zo dat als je bij de overheid gaat werken, je je carrière killed. Maar je krijgt er een baan voor het leven voor terug. Nooit meer ontslagen worden. :D
Wees gerust. De ontslagbescherming is spoedig voorbij.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186981246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:32 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht een zijsprongetje, maar waarom hebben de ambtenaren onder jullie, gekozen voor een baan bij de overheid? Is het niet zo dat een baan bij de overheid ontzettend onderbetaald?

Zelf jaren terug gekeken om als IT'er voor de overheid aan de slag te gaan. Had 2 gelijkwaardige functies, waarbij het salaris bij de overheid nog niet de helft was als dat bij het bedrijf in kwestie. Daarom was in mijn geval mijn keuze makkelijk destijds.
Ik heb een heel specifieke opleiding in de scheepvaart, welke ik alleen of bij een paar grote multinationals kan uitvoeren (en dus continu buitenland zonder mogelijk gezinsleven) of bij de overheid (lijkt een beetje op Rijkswaterstaat bij jullie). Ik verdien heel wat minder dan ik bij de grote bedrijven zou verdienen (ongeveer 65-70% van het loon in een prive-organisatie), maar ik kan een bijzondere job combineren met een gezinsleven wat ik veel belangrijker vind.
Het is een tak van de overheid die heel wat meerwaarde bezorgt aan de economie en de samenleving, leuk om zo iets terug te doen voor de maatschappij. De luie ambtenaarmentaliteit die hierboven wordt beschreven door een paar users herken ik bij ons in elk geval niet. De ondersteunende administratieve diensten werken dan misschien wat volgens vaste uren, wat in andere bedrijven ook wel zo is. Maar bij ons is het een dienst die 24/7/365 werkt en dat is volledig te vergelijken met een prive-organisatie qua werkdruk, overuren etc. Dat weet ik bv omdat jullie in Nederland een vergelijkbare organisatie hebben die hetzelfde doet als ons, maar dan geprivatiseerd is. Ik heb zelf ook eerder in een prive-organisatie gewerkt en ik sluit niet uit dat ik nog eens terug naar de prive-sector ga, maar tot nu toe bevalt het me nog altijd.

Ik wil er eigenlijk ook nog wel aan toevoegen dat consultants en derivaten de overheid zien als melkkoe en daar vaak misbruik van maken als ze daartoe de kans krijgen. Elke keer we moeten samenwerken met een studiebureau oid, is het toch altijd goed in de gaten houden of er niet met een dubbele pen wordt geschreven. Dat zijn dan ook de mensen die klagen over de uitgaves van de overheid en hoe de overheid zou moeten besparen. De hypocrisie daarvan vind ik toch altijd maar triest.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:09:17 #220
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_186981313
Die gemakzuchtige mentaliteit herken ik ook niet.

Maar ja, het heeft toch geen zin om tegen onderbuik en vooroordelen in te gaan. Dus ach...
pi_186981410
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:09 schreef Anthraxx het volgende:
Die gemakzuchtige mentaliteit herken ik ook niet.

Maar ja, het heeft toch geen zin om tegen onderbuik en vooroordelen in te gaan. Dus ach...
De overheid is breed genoeg voor mensen om even lekker tekeer te gaan zonder ook maar ergens concreet te hoeven worden. Dat is fijn afkraken. Er is altijd wel iemand die aan het geschetste negatieve beeld voldoet.

Ik heb ook collega's die ik liever gisteren dan morgen zag gaan. Gelukkig is de overgrote meerderheid gewoon in staat het werk te doen en vinden de meeste collega's het heel normaal zich in te zetten voor hun werk
  maandag 20 mei 2019 @ 13:05:05 #222
111260 Charmian
a little joy
pi_186982184
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wees gerust. De ontslagbescherming is spoedig voorbij.
Die is de laatste jaren toch ook al een stuk minder...genoeg eruit zien vliegen wegens slecht functioneren.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Milf maandag 20 mei 2019 @ 13:16:44 #223
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_186982414
Wat gezellig! Ik ben ook een ambtenaar ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 14:44:35 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186983706
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:16 schreef nikky het volgende:
Wat gezellig! Ik ben ook een ambtenaar ;)
Ohjaaaa! O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 20 mei 2019 @ 17:34:21 #225
80382 manny
30 is best veel
pi_186986416
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat overheidsprojectjes achter de rug en wat je zegt is waar. Ze willen allemaal op tijd naar huis voor de aardappels. Het is vaak incompetent en lui volk dat 0,0 interesse heeft in hun werk echt goed te doen. Er is 0 controle en mensen kunnen vaak tot hun pensioen doorgaan met geen flikker uitvoeren. Behoorlijk boosmakend als je bedenkt waar hun salaris vandaan komt.
oei jij trekt hem echt wel een stuk verder dan wat ik bedoelde en dit is niet wat ik herken uit de gesprekken met mijn broer. die is erg gepassioneerd over zijn werkveld, en betrokken, maar opvallend genoeg als het aankomt op de uurtjes: pietje precies.

voorbeeldje vanuit onderwijs (zijn dat echte echte ambtenaren ?) ik heb eens een blauwe maandag op een school gewerkt. werkoverleg: een lange klaagzang over de biliotheek, het gebouw, de lerarenkamer, de rector, etc etc maar super gepassioneerd als het over de leerlingen en het onderwijs gaat

dus ik zeg daar in die vergadering: als we nou eens allemaal een week eerder terugkomen van zomervakantie. schouders eronder en we pimpen die hele school met z’n allen dan is al dat gedoe over de materialen, het gebouw, etc in ieder geval opgelost.

alsof ik voorstelde om alle leraren kaal te scheren en op een platte kar door het dorp te trekken. on be spreek baar

dan snap ik het even niet meer
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186987628
Tja, vaak zijn overuren onbetaald, zo is dat bij mij bv. Ik maak er geen probleem van om wat uurtjes extra te doen (en dat is dan soms ook s'nachts), maar het mag niet structureel zijn. In de besparingsslag werden/worden bv mensen die op pensioen gaan niet vervangen, terwijl de hoeveelheid werk hetzelfde blijft. Dan zou je kunnen zeggen dat iedereen maar een uurtje langer moet werken, maar dat is het probleem negeren en gratis werken. Overuren maken wordt ook ontmoedigd omdat dit duurder is voor zij die er wel voor worden betaald en er dus een grotere personeelskost is.
Het is soms ook zo dat men niet is verzekerd wanneer men buiten de uren werkt. Zo heb ik een jonge enthousiaste medewerker die soms een uur of 2 vroeger kwam werken uit werklust. Ik vond dat heel erg tof,omdat ie ook van aanpakken wist. Tot ik erop gewezen werd dat mocht die een arbeidsongeval hebben, dit voor zijn eigen rekening was. Temeer omdat hij dit uit vrije wil deed en niet op aanvraag. Dat kan je dan als leidinggevende bv niet meer toestaan, in zijn belang. Er zit vaak meer achter dan pietje precies zijn. Bij de overheid is veel vastgelegd in regels en dat is soms goed en soms slecht. In de privé is het vaak wat losser of minder geregeld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Rene op 20-05-2019 20:28:50 (Quotetags verwijderd) ]
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:47:00 #227
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_187027797
Lekker rustig hier overdag.
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 19:17:52 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187030038
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:47 schreef Anthraxx het volgende:
Lekker rustig hier overdag.
Ik heb een baan zonder de hele dag computerwerk. Doenje niks aan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187035851
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat overheidsprojectjes achter de rug en wat je zegt is waar. Ze willen allemaal op tijd naar huis voor de aardappels. Het is vaak incompetent en lui volk dat 0,0 interesse heeft in hun werk echt goed te doen. Er is 0 controle en mensen kunnen vaak tot hun pensioen doorgaan met geen flikker uitvoeren. Behoorlijk boosmakend als je bedenkt waar hun salaris vandaan komt.
Als ambtenaar herken ik dit beeld zeker niet. Ik werk veel samen met mensen met hart voor de (publieke) zaak en bereid zijn om extra stapjes te zetten. (Gratis) overwerken in de avond of weekenden is niet heel vreemd.

Doen we tenslotte voor het algemeen belang van de burger.
Dat daar ondankbare en generaliserende sujetten als Craptacular tussen zitten, moeten we maar accepteren.

Des te meer reden om de inhuur van externen terug te dringen...
Meestal brengen ze weinig resultaat tegen hoge kosten.
pi_187043446
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:34 schreef manny het volgende:

[..]

oei jij trekt hem echt wel een stuk verder dan wat ik bedoelde en dit is niet wat ik herken uit de gesprekken met mijn broer. die is erg gepassioneerd over zijn werkveld, en betrokken, maar opvallend genoeg als het aankomt op de uurtjes: pietje precies.

voorbeeldje vanuit onderwijs (zijn dat echte echte ambtenaren ?) ik heb eens een blauwe maandag op een school gewerkt. werkoverleg: een lange klaagzang over de biliotheek, het gebouw, de lerarenkamer, de rector, etc etc maar super gepassioneerd als het over de leerlingen en het onderwijs gaat

dus ik zeg daar in die vergadering: als we nou eens allemaal een week eerder terugkomen van zomervakantie. schouders eronder en we pimpen die hele school met z’n allen dan is al dat gedoe over de materialen, het gebouw, etc in ieder geval opgelost.

alsof ik voorstelde om alle leraren kaal te scheren en op een platte kar door het dorp te trekken. on be spreek baar

dan snap ik het even niet meer
Maar waarom zou je een week onbetaald gaan werken?
Dan los je wanbeleid op met een lapmiddel en wordt het echte probleem (te weinig financiering voor het gebouw) niet aangepakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 mei 2019 @ 11:37:37 #231
80382 manny
30 is best veel
pi_187044244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een week onbetaald gaan werken?
Dan los je wanbeleid op met een lapmiddel en wordt het echte probleem (te weinig financiering voor het gebouw) niet aangepakt.
Wie had het over onbetaald ?

En wat betreft het wanbeleid e.d. Er zijn altijd duizenden reden buiten je eigen invloedssfeer die maken dat iets niet kan. Daarop focussen lost niets op. De vraag is wat je zelf kan beïnvloeden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187044949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 11:37 schreef manny het volgende:

[..]

Wie had het over onbetaald ?

En wat betreft het wanbeleid e.d. Er zijn altijd duizenden reden buiten je eigen invloedssfeer die maken dat iets niet kan. Daarop focussen lost niets op. De vraag is wat je zelf kan beïnvloeden.
Dat is vaak de consequentie of denk je dat de school die salarissen zou betalen? Want als ze dat zouden doen dan kon de schilder er ook wel vanaf.
Dingen kun je beïnvloeden door ze te laten klappen ipv op te lossen met lapmiddelen. Soms moet je het fout laten gaan (niet levensgevaarlijk natuurlijk) om verandering te forceren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:33:32 #233
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187046184
*O* ik heb een uitnodiging om op gesprek te gaan bij de politie :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:43:52 #234
46794 Berkery
Fat bastard
pi_187046355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:33 schreef PrisTheShiz het volgende:
*O* ik heb een uitnodiging om op gesprek te gaan bij de politie :o
^O^

Wat voor functie? In uniform of zonder?
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:45:10 #235
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187046367
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:43 schreef Berkery het volgende:

[..]

^O^

Wat voor functie? In uniform of zonder?
In uniform *O*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 23 mei 2019 @ 14:19:21 #236
111260 Charmian
a little joy
pi_187046827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:45 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

In uniform *O*
Gefeliciteerd en succes! ^O^
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  donderdag 23 mei 2019 @ 14:33:54 #237
111260 Charmian
a little joy
pi_187047043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is vaak de consequentie of denk je dat de school die salarissen zou betalen? Want als ze dat zouden doen dan kon de schilder er ook wel vanaf.
Dingen kun je beïnvloeden door ze te laten klappen ipv op te lossen met lapmiddelen. Soms moet je het fout laten gaan (niet levensgevaarlijk natuurlijk) om verandering te forceren.
Precies, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Ons team werkt zich over de kop om deadlines te halen omdat het aanbod van werk veel hoger is dan de capaciteit. Management denkt elke keer 'lekker, we hebben het toch weer gered' en zet dat weer in een jubelboek. Maar ziet niet dat mensen echt op hun tandvlees aan het werk zijn. Gevolg verzuim en dus nog minder capaciteit. Er zijn wel wat lapmiddeltjes zoals uitzendkrachten en hulp vanuit andere teams, maar geen structurele oplossingen. We hebben vaak genoeg gedacht om de boel te laten escaleren maar weten dat we daar anderen mee duperen. Dus zetten we maar weer een tandje bij :{
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:27:12 #238
80382 manny
30 is best veel
pi_187047751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is vaak de consequentie of denk je dat de school die salarissen zou betalen? Want als ze dat zouden doen dan kon de schilder er ook wel vanaf.
Dingen kun je beïnvloeden door ze te laten klappen ipv op te lossen met lapmiddelen. Soms moet je het fout laten gaan (niet levensgevaarlijk natuurlijk) om verandering te forceren.
Goed nieuws. Ik heb gecheckt. Mijn vriendin (Juf) heeft vorig jaar zowel in Juli als in Augustus gewoon volledig salaris gekregen. Betaalde krachten genoeg dus.

Escalatie / laten klappen is een middel inderdaad. Een alternatief zou kunnen zijn om te kijken wat je zelf kan beïnvloeden. Werkt ook nog een sterk stressverminderend omdat je je richt op dingen waar je invloed op hebt.

Druk maken om dingen waar je zelf geen invloed op hebt: frustratie (en stress)
Aan de slag met dingen die je kan beïnvloeden: vooruitgang
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187047988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:27 schreef manny het volgende:

[..]

Goed nieuws. Ik heb gecheckt. Mijn vriendin (Juf) heeft vorig jaar zowel in Juli als in Augustus gewoon volledig salaris gekregen. Betaalde krachten genoeg dus.

Escalatie / laten klappen is een middel inderdaad. Een alternatief zou kunnen zijn om te kijken wat je zelf kan beïnvloeden. Werkt ook nog een sterk stressverminderend omdat je je richt op dingen waar je invloed op hebt.

Druk maken om dingen waar je zelf geen invloed op hebt: frustratie (en stress)
Aan de slag met dingen die je kan beïnvloeden: vooruitgang
Dus je gaat in je vakantie altijd werken?
pi_187048138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus je gaat in je vakantie altijd werken?
Dit idd. Geen geld is geen werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:27:24 #241
80382 manny
30 is best veel
pi_187055270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dus je gaat in je vakantie altijd werken?
ik klaag niet en heb veel minder vakantie.

we hebben allemaal al zo veel vrij. afhankelijk van de branche, maar ik schat gemiddeld een week of 20 per jaar. als je dan een keer wat langer moet werken. of wat extra doen. ik zou er niet over klagen eerlijk gezegd.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:39:21 #242
111260 Charmian
a little joy
pi_187055599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:27 schreef manny het volgende:

[..]

ik klaag niet en heb veel minder vakantie.

we hebben allemaal al zo veel vrij. afhankelijk van de branche, maar ik schat gemiddeld een week of 20 per jaar. als je dan een keer wat langer moet werken. of wat extra doen. ik zou er niet over klagen eerlijk gezegd.
20 weken? waar werk jij O+
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:47:48 #243
80382 manny
30 is best veel
pi_187055793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:39 schreef Charmian het volgende:

[..]

20 weken? waar werk jij O+
heb ik zelf niet. maar bij de meeste bedrijven heb je 2 vakantiedagen per week. En een week of vijf extra. dus dat komt uit op ongeveer 20 weken per jaar
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:00:36 #244
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187056084
Ik zal ik in de OP een overzicht zetten van alle overheidsdiensten die hier aanwezig zijn... Zonder username :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:00:45 #245
111260 Charmian
a little joy
pi_187056088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:47 schreef manny het volgende:

[..]

heb ik zelf niet. maar bij de meeste bedrijven heb je 2 vakantiedagen per week. En een week of vijf extra. dus dat komt uit op ongeveer 20 weken per jaar
Die 2 dagen= weekeinde :') Sowieso de gemiddelde werkweek van een ambtenaar is 36 uur. 40 uur incl. ADV. Alle uren die je minder werkt zijn voor eigen rekening. En ja er zijn er die meer uren werken dan van ze gevraagd wordt zonder daar compensatie voor te krijgen. Sterker nog vanaf een bepaalde schaal wordt overwerk als part of the job gezien en krijg je sowieso geen compensatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Charmian op 23-05-2019 23:06:39 ]
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_187056274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:47 schreef manny het volgende:

[..]

heb ik zelf niet. maar bij de meeste bedrijven heb je 2 vakantiedagen per week. En een week of vijf extra. dus dat komt uit op ongeveer 20 weken per jaar
Je weekend zijn geen vakantiedagen. Dat komt omdat je x uur per week afgesproken hebt te werken en je voor je weekend gewoon niet betaald krijgt. Sommige mensen zijn zo idioot als het zijn kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:00 schreef Charmian het volgende:

[..]

Die 2 dagen= weekeinde :') Sowieso de gemiddelde werkweek van een ambtenaar is 36 uur. 40 uur incl. ADV. Alle uren die je minder werkt zijn voor eigen rekening. En ja er zijn er die meer uren werken dan van ze gevraagd wordt zonder daar compensatie voor te krijgen. Sterker nog vanaf een bepaalde schaal wordt overwerk als part of the job gezien en krijg je sowieso geen compensatie.
Laatste keer dat ik keek werd elk uurtje extra gecompenseerd met tijd op de momenten dat het mij niet uit kwam 😂
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:36:05 #247
111260 Charmian
a little joy
pi_187056812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je weekend zijn geen vakantiedagen. Dat komt omdat je x uur per week afgesproken hebt te werken en je voor je weekend gewoon niet betaald krijgt. Sommige mensen zijn zo idioot als het zijn kan.
[..]

Laatste keer dat ik keek werd elk uurtje extra gecompenseerd met tijd op de momenten dat het mij niet uit kwam 😂
jah, ze weten het soms mooi te brengen :')
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  vrijdag 24 mei 2019 @ 00:14:46 #248
134783 papernote
Een echte.
pi_187057419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:00 schreef lighted het volgende:

[..]

WOW, bizar.. een halfuur eerder aanwezig dan dat ze MOETEN? Zijn ze helemaal GEK geworden? Hoe werkt dat op de collega's? Voelen die niet de sociale druk om ook eerder aanwezig te zijn!??!!?
Rennen voor de mooiste flexplek ;)
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  vrijdag 24 mei 2019 @ 06:46:33 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_187058583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je weekend zijn geen vakantiedagen. Dat komt omdat je x uur per week afgesproken hebt te werken en je voor je weekend gewoon niet betaald krijgt. Sommige mensen zijn zo idioot als het zijn kan.
[..]

Laatste keer dat ik keek werd elk uurtje extra gecompenseerd met tijd op de momenten dat het mij niet uit kwam 😂
voorbeeld dat ik probeerde te geven was dat bij mijn broer, ambtenaar, dit veel meer speelt dan in mijn werk-omgeving.

tijd voor tijd. precies bijhouden. weekend en werken kan niet samen. etc.

ik snap dat als je ploegendienst of achter een balie of in een winkel ofzo werkt. dan is de deal: ik ben aanwezig en doe wat gevraagd wordt tegen compensatie.

bij de meeste kantoorbanen is er een klus te doen. die klus is relevant en doet er toe voor degene die hem uitvoert (waarom zou je anders die baan hebben), dan zou je dus ook de insteek kunnen hebben om de klus te klaren.

maar goed. laat het geen arbeidsvoorwaarden discussie worden en uiteraard heb ik in het bedrijfsleven ook genoeg mensen gezien die zich met het cao boekje onder de arm op kantoor melden om 08.00 stipt, precies na de afgesproken uren het pand verlaten en het management “ze” noemen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_187058855
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 06:46 schreef manny het volgende:

[..]

voorbeeld dat ik probeerde te geven was dat bij mijn broer, ambtenaar, dit veel meer speelt dan in mijn werk-omgeving.

tijd voor tijd. precies bijhouden. weekend en werken kan niet samen. etc.

ik snap dat als je ploegendienst of achter een balie of in een winkel ofzo werkt. dan is de deal: ik ben aanwezig en doe wat gevraagd wordt tegen compensatie.

bij de meeste kantoorbanen is er een klus te doen. die klus is relevant en doet er toe voor degene die hem uitvoert (waarom zou je anders die baan hebben), dan zou je dus ook de insteek kunnen hebben om de klus te klaren.

maar goed. laat het geen arbeidsvoorwaarden discussie worden en uiteraard heb ik in het bedrijfsleven ook genoeg mensen gezien die zich met het cao boekje onder de arm op kantoor melden om 08.00 stipt, precies na de afgesproken uren het pand verlaten en het management “ze” noemen.
Ik word niet per klus, maar per uur betaald. Mijn werk heeft zich nu opgestapeld en moet voor 31 december af. Als ik nu doorga tot het af is werk ik onbetaald (want overuren worden niet uitbetaald) mezelf een burnout in. Liever niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')