abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:22:10 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186546116
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186546329
Adrian, wij hebben ook zo’n gesprek gehad op het kdv, Sjaak kneep, sloeg en beet andere kinderen. Door met de leidsters te praten over wanneer het gebeurde, kwamen we er achter dat het altijd gebeurde in drukke situaties. We zijn toen begonnen met het geven van escape-momenten en met het zitten op een andere plek tijdens het eten bijvoorbeeld. Dat hielp heel erg en het was een fijn gesprek. Ik gun jou ook zo’n gesprek.
pi_186549065
Er zijn op die leeftijd veel kinderen bij wie dit speelt, Adrian. Wij hebben destijds ook gesprekjes gehad met kdv-leidsters en voor onze geruststelling en ook hun inzicht heeft een keer een pedagoge die verbonden was aan het kdv een ochtend I op het kdv geobserveerd. Toen I al naar school ging, heb ik op eigen initiatief eens een gesprek gehad met de schoolpedagoge die I eenmaal per week lesgaf en zodoende ook wel een beeld van haar had, over hoe we met haar temperament moesten omgaan.

Ik heb dus ook geen bedeesd kind. Ook weer niet zodanig dat ze altijd over alles en iedereen heenwalst, want ze heeft ook zeker een sociale antenne. Maar ze komt voor zichzelf op, heeft een sterke eigen wil en toen ze jonger was, ging ze gewoon meppen als ze haar zin niet kreeg, of soms ook gewoon als een vriendje iets deed waar zij het niet mee eens was.
Maar ze had daarbij wel een piekfase. Dat was toen ze op het kdv veranderde van groep en er op die nieuwe groep net een wisseling van leidsters was en ook eentje met een burn-out. Op een voor haar cruciaal moment ontbrak even de stabiliteit. Verder had ze ook wat invalleidsters toen waar het niet helemaal mee klikte, die ook niet zo goed op haar reageerde,.

Wat in ieder geval belangrijk is, is dat je in je hoofd houdt dat nog niets vaststaat. Je kunt in je opvoedkundige aanpak nog leren, bijstellen, nadenken, nieuwe inzichten krijgen en die proberen toe te passen. Dus als je het gevoel hebt dat het niet lekker gaat of als je je onzeker voelt, grijp vooral dit soort gesprekken aan om verder te groeien in je inzicht over je kind en hoe je het beste kunt omgaan met bepaald gedrag. Ik zie mezelf nog niet als 'af', als moeder leer ik ook, en hopelijk gaan mijn vriend en ik al doende en lerende onze kinderen zo goed mogelijk begeleiden. Met alle goede intenties. Waarbij er ongetwijfeld ook wel dingen fout zullen gaan en onze kinderen ons vast wel wat zullen verwijten later. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186555466
Dat laatste heb je wel mooi gezegd Franny. Misschien moet ik het ook wel aangrijpen als een kans om iets te leren

En ik heb net even met man gesproken en hij heeft met overtuigd, het is inderdaad eventjes inzichten uitwisselen. Wat gaat er in Kevins hoofd om en waarom bijt en schopt en mept hij. Hoe kunnen we iets veranderen. Ik hoop ook op een fijn gesprek :)

En ook voor Kevin, want het is niet leuk dat iedereen vaak boos op hem wordt. Ik denk dat ie niet echt beseft wat hij verkeerd doet. En in de kern is ie zo lief. Hij heeft het heel lang niet gedaan, maar tegenwoordig krijg ik spontaan kusjes en knuffels.
pi_186563124
Gisteren viel Kevin trouwens in slaap tijdens het eten. Dat was een heel raar gezicht.



pi_186563194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:30 schreef Adrian4 het volgende:

En ook voor Kevin, want het is niet leuk dat iedereen vaak boos op hem wordt. Ik denk dat ie niet echt beseft wat hij verkeerd doet. En in de kern is ie zo lief.
Nou precies dat. I had toen dat een vriendinnetje op het kdv hierdoor tegen haar zei 'ik wil jou vriendinnetje niet meer zijn.' Die kwam hard aan. Als ze slapen, zijn ze sowieso schattig en lief. :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186563872
Franny, wat kun jij dingen toch altijd mooi verwoorden O+ _O_

Adrian, geweldige foto’s :D En ik ben het eens met wat Franny zegt over opvoeden; je bent als ouder ook nooit uitgeleerd :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186564668
Edit: oeps. Hier stond de quote van @rena :P

Deze foto :D Ik kreeg gister dit filmpje van het kdv _O_


Adrian, lieve foto’s van Kevin. Maak je niet druk. :*

Wat betreft boos worden: ik heb me bewust stil gehouden. De laatste tijd ben ik niet meer te genieten. U. wordt nog steeds 3/4 keer per nacht wakker. Daarnaast huilt hij de laatste paar dagen de héle dag. Om alles. Dat huilen wordt binnen 2 minuten krijsen. Ik kan er echt niet meer tegen. :{

Ik vraag me af of het komt omdat we hem de laatste weken veel hebben achtergelaten bij m’n moeder omdat we bezig waren met de verhuizing? Verlatingsangst?
Hij wil alleen nog maar door mij opgetild worden. Maar tijdens de verhuizing ben ik op m’n stuitje gevallen waardoor ik nog steeds veel pijn hebt. Hem 24/7 optillen kan ik gewoon niet meer. Daarnaast moeten er ook andere dingen gebeuren. Dit, oververmoeidheid, de verhuizing, werk, weet niet hoe lang ik dit nog trek.

Maar goed. Dan wordt het weer ochtend en komt hij ons knuffelen en kusjes geven en kusjes vragen, en dan is alles weer goed. O+

Edit: we hebben 10 mei pas weer internet en tv in huis. Heb daarnaast binnen een paar dagen ook mn 30gb aan internet op m’n telefoon opgemaakt. Dacht toen echt: waar ben ik mee bezig? Dus nu heb ik m’n oude hobby weer opgepakt: lezen. :) Dus ik ben en zal niet meer zoveel aanwezig zijn hier.
Protège moi de mes désirs.
pi_186565114
Aww Adrian O+

Duman, komt het niet gewoon door de verhuizing zelf? Andere omgeving en drukke/gestresste ouders hebben ook invloed op zijn gedrag natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat hij juist daardoor geborgenheid zoekt en dat zich helaas uit in tig keer per nacht wakker worden. Ik denk wel dat een boek pakken een slim plan van je is, daar ontspan je zelf veel meer mee dan met hier rondhangen, hoe jammer dat voor ons ook is. En heb je er de dagen voor, neem dan een extra dagje vrij als U op de opvang is en kruip gewoon weer terug in bed. Even bijtanken kan je zoveel goed doen. Maar dan ook gewoon even die dag echt voor jezelf pakken dus niet alsnog nuttige dingen gaan doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186565221
Interessante discussie over opvoeden!
Merk zelf daardoor weer dat ik er best onzeker over ben, hoe alles aan te pakken en een lief, leuk en stabiel persoontje de wereld in te sturen, hopelijk zonder al te veel issues door onze opvoeding.

Sommigen van jullie hebben (of lijken te hebben) zo'n duidelijk beeld van hoe ze het willen doen en hoe het beste te reageren op situaties. Vaak bedenk ik pas achteraf dat ik wellicht beter anders had kunnen reageren. Ik heb echt het idee dat ik dan maar wat aan het aanklooien ben.

Een paar weken terug ben ik wel een keer echt boos op Simon geweest (inclusief stem verheffen), omdat hij echt gevaarlijk bezig was en ik daar al 100 keer van gezegd had dat ie het niet moest doen. Hij schrok ervan en ging huilen, later moest ik er zelf ook een beetje om huilen.
Ik twijfel regelmatig over mijn opvoedskills, ook omdat ie nu al van die tantrums heeft of helemaal niet wil luisteren als ik bv. zeg dat ie niet op de bank mag lopen en springen. Dan gaat ie het juist wel doen. Ik vrees wel eens de peuterbuien als ik nu zijn tantrums af en toe zie.
pi_186572114
Adrian die foto’s _O- O+

Wij hebben ook ooit een paar gesprekken gehad op het kdv wegens een ontevreden slaapweigerend kind wat zo enorm huilde dat elk kind er overstuur van raakte. :X. Ik zag best tegen dat eerste gesprek op maar het was echt alleen om uit te zoeken waar het aan lag en wat we er samen aan konden doen, eigenlijk heel fijn. Dit (maandenlange) gedrag sloeg overigens pas om nadat hij een ab-kuur kreeg wegens een per toeval ontdekte oorontsteking

Duman lekker weer gaan lezen :* Hopelijk is U. snel weer de oude.. Mooi kind is U. toch O+

En nog een O+ voor de mooie dame van rena

Niet twijfelen TolStoi! Waarschijnlijk is Simon gewoon gigantisch z’n grenzen aan het verkennen :*

Hier gaat alles z’n gangetje :) Casper is alleen vaak boos omdat ie niet naar buiten mag (om 19:00 in pyjama ofzo) en dan gaat ie bij de voor- of achterdeur staan huilen :') En hij heeft een plotselinge crush op de vrachtwagen van de overbuurman en zwaait vanaf een random bankje in het dorp naar auto’s _O-



[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 02-05-2019 20:31:34 ]
  donderdag 2 mei 2019 @ 21:04:46 #12
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186573452
Jongens... U. loopt!!! O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_186573684
Tolstoi, wees niet te streng voor jezelf he O+ Je komt op mij over als een hele betrokken, lieve moeder. Ik heb wel een beeld van hoe ik wil opvoeden, maar dat lukt me echt niet elke dag hoor :@

Casper op het bankje :D C zwaait ook naar iedereen, zo schattig!

Duman en lopende U, dat filmpje op IG O+ en wat FF zegt over zijn buien klinkt mij ook heel logisch! Maar kan me goed voorstellen hoe pittig het voor jullie zal zijn -O- :*

Hebben jullie dat ook, dat je naar Babypark of een andere kinderwinkel gaat, voor 1 ding en dan met een hele zooi thuiskomt? Het scheelt dat nu ik veel wil gaan afvallen ik echt geen kleding meer voor mezelf mag kopen, dat ik het kan investeren in spullen voor C O-) Zit nu op -2,5 kilo in bijna 3 weken *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186573748
Fleur, wat een lieve foto O+

Simon is zeker zijn grenzen aan het verkennen. De twijfel is vooral hoe daar het beste mee om te gaan, zonder alleen maar de hele dag nee, nee en niet doen te roepen. En de angst of hij geen 'schade' oploopt op latere leeftijd door dingen die wij doen/niet doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog wel een smelt-momentje: Simon zong bij het verschonen Berend Botje:
één, drie, viel, vijf, zes, zeven
waal is Belend Botje gebleven
hij is niet hiel, hij is naal Amelika
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_186573976
Duman, *O* voor lopende U! En :* voor jou! Zorg ook goed voor jezelf, wat rust inbouwen.

Rena, heb laatst online nogal veel kleding voor Simon gekocht. Merk ook wel dat ik me soms echt moet inhouden om niet teveel voor hem te kopen.
En *O* voor je afvallen! Goed bezig!
pi_186584902
Duman! *O* *O* Voor U.!

LBF, kijk 'm zitten dan :D

Rena, gaat dat het afvallen zo lekker gaat! Hoe vind je het sporten met de personal trainer eigenlijk?

Vraagje;, M heeft opeens een afkeer van in bad gaan. Voorheen vond ze het heerlijk, nu krijg ik haar nauwelijks in het water. Is dit herkenbaar?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:28:17 #17
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186585383
Olivia: ja! Muppet is de afgelopen 2 maanden maar 1 keer in bad geweest. We vullen 'm nu nog wel, dan staat ze er naast en mogen we haar nat maken met het gietertje :') Zo kunnen we haar nog wel gewon wassen enzo, maar de badkamer moet wel meteen gedweild. Nog geen oplossing hier - dus als jij de gouden tip hebt.. _O_

Duman met een lopende dreumes! *O*

Tolstoi, ik blijf me toch maar verbazen hoe goed Simon praat! O+
pi_186585497
Olivia, dat heeft Simon ook wel in fases. Eerst vond ie in bad gaan helemaal geweldig, daarna was het badje lava, waarna weer een periode volgde dat ie het super vond. Nu zit het er een beetje tussenin, hij vind in bad zitten en alles flink nat spetteren geweldig, maar zodra we hem willen wassen of haren wassen, dan is het drama.
In de periodes dat het badje lava is, bleven we wel proberen, maar lukte het niet, dan ging ie onder de douche, ook met wisselend succes trouwens :)

Hier dus ook helaas geen gouden tip, alleen maar herkenning.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:38:28 #19
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186585540
Met een ander kind in bad gaan hielp hier enorm bij mijn grote, destijds. Daarna was het gelijk weer goed....
pi_186585781
Ook even een vraagje: Kees heeft ineens enorme luieruitslag. Heeft hij echt nog nooit gehad, maar nu ineens vuurrood en open. Het bloedde net zelfs. We smeren nu zinkolie en laten 'm regelmatig even zonder luier lopen. Kan ik nog meer doen? Ik vind het zo zielig voor hem, doet duidelijk echt pijn :{
pi_186585972
Heilwol schijnt goed te helpen. LeSage of LadyS had goede ervaringen, geloof ik.
pi_186586629
Ah, goed om te lezen dat het vaker voorkomt :) In bad gaan samen met broer of afzonderlijk lijkt helaas weinig verschil te maken :( Douchen hebben we eigenlijk nog niet geprobeerd, kunnen we ook weleens doen. Bedankt voor het meedenken en de reacties!

@elliebell, kaartjes voor Tapt toevallig al gekocht? ;)
Helaas geen tips voor je trouwens, bij ons helpt sudocreme altijd voldoende. Sterkte!
pi_186586995
Ja heilwol en lanoline O+

Olivia, mini was panisch voor water. Echt doods- en doodsbang. Bad was standaard huilen, douche was helemaal paniek, zwembad konden we niet eens naar kijken. Toen was mijn man een keer alleen thuis en heeft hij het 'disco-douchen' geïntroduceerd. Hij zette kindermuziek aan op de speaker, man, mini en mega mochten zich alledrie 'verkleden' (badpakje, zwemvleugeltjes, haarbandje, dat soort dingetjes) en hij legde het kinderbadje en wat speelgoed in de douche. Dat bleek dé oplossing. Nu nog steeds is 'gewoon' badderen of onder de douche goed voor paniek, maar discodouchen is één groot feest :D Ze past nog nèt samen met mega in zo'n babybadje, dus dan zitten ze enthousiast te spelen en te zingen O+

Ik kwam eigenlijk om te vragen of iemand hier ervaring heeft met buisjes laten zetten bij dreumesen.
Make your own kind of music.
pi_186588616
Disco-douchen! O+

Ik douche meestal samen met N; toch 1 voordeel van de douche in het bad hebben. Dat vindt ze nog altijd helemaal prima en leuk. Ze gaat er voor mij in en pas als ik weer aangekleed ben uit.

Ach ellie wat sneu; heeft N ook eens gehad. Volgens mij maizena op gedaan toen? Was gelukkig snel over (max 2 dagen), maar roodheid bleef. Dat bleek later een schimmeltje te zijn. Geen idee of dat toen samenhing met open billen. Vond wel dat het litteken lang zichtbaar was op de bil.

*O* voor lopende U, zo leuk!

Opvoeddiscussie interessant om te lezen. Heb er continu mee te maken op mijn werk. Maar even geen energie / tijd om erop te reageren.
N is wat dat betreft nog een makkelijk en tevreden kind.

Los daarvan, N is zo leuk! Vriend en ik benoemen dat meerdere keren per week wel eens naar elkaar, heerlijk kind. O+
pi_186589085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:04 schreef CassElliot het volgende:
Ja heilwol en lanoline O+

Olivia, mini was panisch voor water. Echt doods- en doodsbang. Bad was standaard huilen, douche was helemaal paniek, zwembad konden we niet eens naar kijken. Toen was mijn man een keer alleen thuis en heeft hij het 'disco-douchen' geïntroduceerd. Hij zette kindermuziek aan op de speaker, man, mini en mega mochten zich alledrie 'verkleden' (badpakje, zwemvleugeltjes, haarbandje, dat soort dingetjes) en hij legde het kinderbadje en wat speelgoed in de douche. Dat bleek dé oplossing. Nu nog steeds is 'gewoon' badderen of onder de douche goed voor paniek, maar discodouchen is één groot feest :D Ze past nog nèt samen met mega in zo'n babybadje, dus dan zitten ze enthousiast te spelen en te zingen O+

Ik kwam eigenlijk om te vragen of iemand hier ervaring heeft met buisjes laten zetten bij dreumesen.
Haha wat een briljant idee! Ik ga het dit weekend proberen :D Vanavond niet, man en ik gaan straks samen wat eten in de stad. *O*
pi_186590651
Thanks voor de tips voor de billetjes van Kees! Heilwol was ik hier inderdaad al eens eerder tegen gekomen. Onhandig alleen dat we net even een weekendje weg zijn naar een waddeneiland, kleine kans dat we dat hier ergens kunnen kopen denk ik. Hopelijk gaat het snel wat beter. Maar wat vind ik dit zielig zeg. Hij poept ook 5x per dag, en elke keer uitgillen van de pijn als je 'm dan moet verschonen :'(

@OliviaIsTaken nog geen kaartjes, wist niet dat het al weer bekend was dat het er weer was. Maar leuk, zien we elkaar daar weer! ;)

@CassElliot hier ervaring met een baby (9 maanden) die buisjes kreeg. Na doorlopend oorontsteking vanaf 3 maanden, heeft hij het sindsdien nog maar 1x gehad. Nu al 4 maanden niet meer! Ingreep vond ik echt enorm meevallen. Narcose niet leuk om te zien, maar ging echt heel snel. Binnen 30 minuten kroop hij al weer blij rond.
pi_186591031
@elliebell lanoline hebben ze op elk waddeneiland in overvloed ;) die open billetjes zijn echt sneu ja ;( thanks voor je buisjeservaring!
Make your own kind of music.
pi_186591106
@CassElliot ik moest echt even googlen voordat het kwartje viel :')
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:01:39 #29
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186591330
@CassElliot

Hier ook een dreumes met buisjes :Y vanwege 7 keer oorontsteking voordat ie 1 was. Ingreep was toen ie 15 maanden was. Viel echt reuze mee, ik had mn kind binnen tien minuten weer levendig terug. Daarna nooit meer last van oortjesgedoe ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:04:31 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186591384
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens... U. loopt!!! O+ O+
Jaaaa O+ hij had iets met zijn spieren in zijn voetjes toch? Gaat het daar ook al wat beter mee?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:05:24 #31
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186591399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:04 schreef CassElliot het volgende:
Ja heilwol en lanoline O+

Olivia, mini was panisch voor water. Echt doods- en doodsbang. Bad was standaard huilen, douche was helemaal paniek, zwembad konden we niet eens naar kijken. Toen was mijn man een keer alleen thuis en heeft hij het 'disco-douchen' geïntroduceerd. Hij zette kindermuziek aan op de speaker, man, mini en mega mochten zich alledrie 'verkleden' (badpakje, zwemvleugeltjes, haarbandje, dat soort dingetjes) en hij legde het kinderbadje en wat speelgoed in de douche. Dat bleek dé oplossing. Nu nog steeds is 'gewoon' badderen of onder de douche goed voor paniek, maar discodouchen is één groot feest :D Ze past nog nèt samen met mega in zo'n babybadje, dus dan zitten ze enthousiast te spelen en te zingen O+
Wat een toffe papa O+ nu heb ik ook zin om te discodouchen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186591905
Ik gebruik ook heilwol, helpt hier ook goed! Ik doe sowieso elke nacht een plukje in z’n luier omdat ie hem dan langer draagt. Sneu voor Kees ;(. Veel plezier met je weekendje weg :)

Discodouchen :D Casper wil wel in het babybad maar hij gaat elke keer staan en dat wil ik niet hebben :'). En het grote bad wil hij lopen maar dan valt hij om en dat is ook niet prettig voor hem en voor mijn hart :')

Casper heeft vandaag in de supermarkt achter zo’n kinderwinkelwagen gelopen en dat ging goed. Ik moet er echt aan wennen dat ik geen baby meer heb en denk wel 10x op een dag :? als ik m iets zie doen wat ik nog niet verwacht ofzo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-05-2019 20:37:19 ]
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:34:17 #33
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186591979
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Discodouchen :D Casper wil wel in het babybad maar hij gaat elke keer staan en dat wil ik niet hebben :'). En het grote bad wil hij lopen maar dan valt hij op en dat is ook niet prettig voor hem en voor mijn hart :')
Antislipmatje op de bodem ^O^ hier wordt ook fanatiek door het bad gebanjerd (want bad is liefde O+) maar sinds de matjes een stuk minder glijpartijen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186592060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Antislipmatje op de bodem ^O^ hier wordt ook fanatiek door het bad gebanjerd (want bad is liefde O+) maar sinds de matjes een stuk minder glijpartijen.
Da’s een goeie! Thanks! ^O^
pi_186592246
Disco douchen, goed gevonden. :D
Banaan vindt het nog heerlijk om in haar te gaan. Hij doet niet eens moeilijk met haren uitspoelen, wij kiepen dan bekers water over hen heen terwijl hij bellen blaast. Soms gaat hij onder de douche terwijl die nog koud is, geen kik. :X

Rot die billetjes Ellie. Hoe vindt Kees het eiland? Wij gaan over een tijdje ook, ik kijk er al naar uit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186595357
Disco douchen klinkt erg tof! Hier wordt baddag altijd al met gejuich ontvangen. Maar ze gaan ook altijd met z'n drieën tegelijk dus dat is groot feest gevolgd door de hele badkamer dweilen. Als de eerste eruit moet is het ook huilen. Nummer 2 wil meestal wel mee.

Verder zijn ze echt leuk momenteel! Vanaf het moment dat ik hun kamer binnen loop s ochtends is het een lading vrolijkheid. Vannacht huilde Lala, ik kom binnen en ze zegt gelijk "speen". Em kwam er ook gelijk bij staan en zag uiteindelijk als eerste waar de speen was. Daarna met z'n drieën naar beneden al kwebbelend, fles gedronken en zonder gedoe weer terug naar bed gebracht. Wat een verschil met vorig jaar...

We zijn vandaag naar het verre winkelcentrum gelopen en ik heb vijf mensen gehad die me aanspraken over hoe leuk ze zijn en talloze 'awww' blikken. Het was alleen net iets te ver weg, ik heb Em het grootste deel van de terugweg moeten tillen en een stukje zelfs allebei. Em lag ook bijna in m'n armen te slapen zo moe was ze. Ik heb mijn workout iig weer gehad :') Uit zulke dagen blijkt wel weer hoeveel rustiger het is zonder peuter (die logeerde bij opa en oma), ondanks dat peuter an sich geen drukte maker is, alleen versterken ze elkaar blijkbaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:46:37 #37
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186595407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Jaaaa O+ hij had iets met zijn spieren in zijn voetjes toch? Gaat het daar ook al wat beter mee?
Ja! Hij heeft flexibele voetjes. De kinderfysio had gezegd dat hij laat zou lopen. Mooi niet dus. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:59:44 #38
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186595716
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja! Hij heeft flexibele voetjes. De kinderfysio had gezegd dat hij laat zou lopen. Mooi niet dus. :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186596737
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja! Hij heeft flexibele voetjes. De kinderfysio had gezegd dat hij laat zou lopen. Mooi niet dus. :)
Waaraan kun je dat zien dat ze flexibel zijn? Ik begin het me hier soms ook wel eens af te vragen omdat het zo lang duurt nu :@

OIT, het trainen met personal trainer bevalt goed! Begeleiding is denk ik echt wat ik nodig heb om het dit keer goed op de rit te krijgen :) Hij zorgt er ook voor dat ik niet over mijn grenzen ga zoals ik wel deed toen ik op eigen houtje sportte. Merk ook echt dat nu ik mijn suikerinname drastisch verminderd heb ik me steeds beter begin te voelen :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186600245
:W

Heb even een vraagje tussendoor :) Het is nu ruim een jaar geleden dat ik ben bevallen en ik heb nog steeds last van een aantal klachten,. Zo voel sporten nog steeds total niet goed, kom ik vaak niet op woorden (n de avond heb ik meer moeite om een zin te ' maken) last van evenwicht, problemen met het focussen van ogen en ga ik met dubbele tong praten als ik moe ben.

Ik schreef dit toe aan de hormonen, maar omdat ik een aantal jaar geleden een B12 tekort had en ik het toch wel lang vind duren, ben ik vrijdag even naar de huisarts gegaan. Die vond het een raar verhaal, vooral dat ik met dubbele tong praat. Gisteren heb ik voor onderzoek bloed laten prikken.Nu heb ik bij de bevalling veel bloed verloren, dus dacht hij (hoewel zeldzaam) aan het syndroom van Sheehan. Dat lijkt mij nogal vergezocht en als er niets uit de testen komt vind ik het nog niet nodig om naar een neurloog te gaan.

Heb echt het idee dat het met de nasleep van de bevalling te maken heeft en ben daarom benieuwd of andere dames mijn klachten?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 07:59:41 #41
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186600418
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 07:23 schreef DorothyGale het volgende:
:W

Heb even een vraagje tussendoor :) Het is nu ruim een jaar geleden dat ik ben bevallen en ik heb nog steeds last van een aantal klachten,. Zo voel sporten nog steeds total niet goed, kom ik vaak niet op woorden (n de avond heb ik meer moeite om een zin te ' maken) last van evenwicht, problemen met het focussen van ogen en ga ik met dubbele tong praten als ik moe ben.

Ik schreef dit toe aan de hormonen, maar omdat ik een aantal jaar geleden een B12 tekort had en ik het toch wel lang vind duren, ben ik vrijdag even naar de huisarts gegaan. Die vond het een raar verhaal, vooral dat ik met dubbele tong praat. Gisteren heb ik voor onderzoek bloed laten prikken.Nu heb ik bij de bevalling veel bloed verloren, dus dacht hij (hoewel zeldzaam) aan het syndroom van Sheehan. Dat lijkt mij nogal vergezocht en als er niets uit de testen komt vind ik het nog niet nodig om naar een neurloog te gaan.

Heb echt het idee dat het met de nasleep van de bevalling te maken heeft en ben daarom benieuwd of andere dames mijn klachten?
Zou heea ook niet veroorzaakt kunnen worden door slaapgebrek ect :?

Ik heb een klein beetje pregnancybrain overgehouden. Soms kan ik niet goed op woorden komen, dat is erger wanneer ik moe ben of met mn gedachten ergens anders ben. Daarnaast heb ik echt pas sinds kort (na 1.5jr)het idee dat mn lichaam volledig is hersteld :Y

Misschien kan je vragen of iemand het een keer wil filmen als je zo praat ect, dat is misschien fijn om te laten zien in een evt vervolggesprek met je arts.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186600523
Voor mij niet herkenbaar maar vervelend DG! Hoe is het verder met jullie?

Ik zou me nog niet teveel zorgen maken rena, cb- arts zei tegen mij dat alles onder de 2 jaar prima was.
Misschien kun je haar wat stimuleren door haar wat meer achter een loopwagen te zetten en proberen los te laten lopen van de een naar de andere persoon?
pi_186600810
Ik zou me ook nog geen zorgen maken Rena. Zo laat is je meisje nog niet. Persoonlijk zou ik juist niet achter een loopwagen zetten, of zo min mogelijk. Ik merkte juist dat op dagen dat Banaan achter zo'n wagentje liep dat hij het vertikte om losse stappen te zetten, terwijl hij het best kon.

DG ik kom ook nog steeds moeilijker op woorden en heb minder concentratie dan vroeger. Ik schrijf dat toe aan slaapgebrek maar heb geen idee of jij nog slechte nachten hebt.

Banaan zei meer voor het eerst een paar keer aap en maakte ook voor het eerst het gebaar. Even later vroeg ik nog eens wat het was en zei hij papa. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186601055
Maar het gaat er om dat ze die loopbeweging eerst goed onder de knie krijgt toch? Daar is zo'n loopkar voor bedoeld. Los lopen volgt later vanzelf als ze daar genoeg mee geoefend hebben en ook zelfvertrouwen hebben. Als ze al heeft laten zien wel los te kunnen lopen dan kun je idd bewust die kar weglaten, maar dat is stap 2/3 pas.

volgens mij ligt het gemiddelde voor leren lopen op 14 maanden ofzo? Dan is 18 maanden nog binnen de normale range. En straks wordt het mooi weer en ga je meer in de tuin zitten. Met korte broek houdt ze het kruipen dan misschien ook snel voor gezien als er een alternatief is.

Wel fijn dat U de fysio ongelijk heeft laten zien Duman! Loopt hij ergens langs/mee nu of ook al los?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186601113
Rena: ik zou het ook nog even aankijken hoor. Misschien heeft ze nog even de skills niet of nog wat onzeker. Als ze zou willen lopen voordat ze er echt klaar voor is, struikelt ze misschien extra veel.
Haar lichaampje werkt verder toch prima? :)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:36:58 #46
221912 minilot
Nancy boy
pi_186602161
(8> @rena O+ C'.tje O+ is nog helemaal zo laat niet, toch?

PKM, pappa/aap, hehe! :D Wat vond je lief hiervan? :7
Wij gebaren helemaal niet meer, zijn er toch te lui en laks voor gebleken :@ Günther begint intussen ook steeds meer woorden uit te spreken (nieuwste verworvenheden: 'Ei!', 'Maan!' - dingen zeggen zonder uitroepteken lukt nog niet, maar daar heb ik zelf IRL ook last van :') )

Verder een onverwachte update.. Eten met zo'n veilig plastic kindervorkje ging echt voor geen meter, maar sinds -ie een gewoon (gebaks)vorkje gebruikt: instant uitstekende vorkbeheersing! :D ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geinig is ook wel dat -ie momenteel zowel 's morgens als 's middags in z'n potje plast en tijdens de middagdut blijft z'n luier al dagen droog.
Ik maak me op deze leeftijd (bijna zestien maanden) nog geen illusies over een soepele weg naar zindelijkheid, maar ik elk geval vindt Günther het alvast gezellig op de pot en lijkt -ie door te krijgen wat de bedoeling is. Leuk!
En desgevraagd stopt -ie z'n vuile kleren in de wasbox. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 04-05-2019 10:52:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 10:57:27 #47
221912 minilot
Nancy boy
pi_186602523
@TolstoiFan Wat kan Simon al fantastisch goed praten zeg, dat lijkt me zo gezellig! O+ _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_186602914
DG voor mij ook niet herkenbaar maar vind met dubbele tong praten wel een alarmbel (ivm ervaring familielid met dat symptoom, bleek spierziekte). Ik zou voor mezelf willen weten waar dat vandaan komt. Maar zoals ik al zei ivm persoonlijke ervaring.
Hopelijk voel je je snel beter!

Rena, zoals anderen al zeggen denk ik niet dat je je al zorgen hoeft te maken. Gemiddelden hebben ook uitschieters naar boven toe nodig. :)
Ik geloof trouwens niet in een loopkar om de beweging onder de knie te krijgen, wij hebben er geen in huis. Toen ze eenmaal stabiel kon staan ging ze vanzelf anderen nadoen met passen zetten. Ze heeft op de opvang wel een loopkar tot haar beschikking gehad dus ze heeft het niet helemaal zonder gedaan.

Wat goed van gunther mini!! Hier zei N kort na wakker worden ‘potje, plassen’. Dus wij verwachtingsvol naar het potje, maar er kwam niets. :D Het zit er bij mij nog niet in om haar op standaardmomenten erop te zetten. Doe jij dat voor of na slaapjes?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:28:14 #49
221912 minilot
Nancy boy
pi_186603184
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:15 schreef Nolita het volgende:
DG voor mij ook niet herkenbaar maar vind met dubbele tong praten wel een alarmbel (ivm ervaring familielid met dat symptoom, bleek spierziekte). Ik zou voor mezelf willen weten waar dat vandaan komt.
Dit precies zo. :Y Beterschap ermee, DG!

Nolita, sowieso 's morgens na het wakker worden (Günther had al een poosje de neiging om dan bij de luierwissel na de nacht onze handen en zijn verschoonkussen onder te piesen, dus voelde logisch :+) en ook direct na de middagdut, aangezien -ie het 's middags nu tijdens het slapen gewoon op blijkt te houden. Op die twee momenten wordt nu standaard flink in het potje geplast en we hebben er nu ook eentje beneden staan voor de overige momenten, maar da's nog een beetje willekeurig.. Verder hebben we een aantal voorleesboekjes over poep, plas, billen en wc's en potjes, die zijn een erg groot succes. En Günther mag altijd meekijken en helpen (wcpapier afscheuren, doortrekken) als wij naar het toilet gaan :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:33:23 #50
221912 minilot
Nancy boy
pi_186603295
Loopkar werd hier pre-lopen vooral gebruikt om meuk in te laden en er weer uit te halen en om de houten schotjes eruit te halen* en weer terug te stoppen. Nu sleept -ie 'm vooral lopend achter zich aan als een trekbeest :')
Heb niet het idee dat het ook maar een beetje heeft bijgedragen aan los leren lopen, maar functioneert dus gelukkig wel als geliefd speelgoed :)

*We hebben deze:
Let me see you stripped down to the bone
pi_186603557
@rena Wolf liep een maand voor zijn verjaardag voor het eerst los. Hoewel wij ons wel zorgen maakten, vond de kinderfysio het wel aan de late kant, maar ook niet zorgwekkend laat.
pi_186604527
Hier werd de loopwagen de hele dag gebruikt toen hij nog niet los liep, ik denk wel dat het hier iets bijgedragen heeft. Je loopt dan toch vooruit, aan meubels meer zijwaarts. Verschilt waarschijnlijk ook per kind hoeverre het bijdraagt dan wel stimuleert :)
pi_186605066
Mini, wat goed van Günther dat hij al zo regelmatig op het potje plast!
Wij zijn er nog helemaal niet mee bezig, zelfs nog geen potje in huis.

En het is zeker gezellig dat Simon zoveel kletst. Vanochtend hoorde ik hem via de babyfoon weer Berend Botje zingen, met als eigen verzinsel "hij is naal Ikea" _O- _O- _O- Ik kwam niet meer bij. Simon is namelijk GROOT fan van de Ikea, bijna dagelijkse zegt ie wel dat naar de Ikea wil :D

Rena, ik zou me echt nog geen zorgen maken over dat C. niet loopt/los loopt. Dat komt echt wel, elk kind ontwikkelt zich op haar/zijn eigen tempo.

Vanochtend in de bieb weer even wat opvoedissues :)
Simon zat een hele tijd lekker te spelen en met andere kindjes aan het kleuren en meedoen met het voorleesverhaal. Op een gegeven moment was ik hem even uit het oog verloren, was ie dus alle boeken uit een bak aan het gooien. Toen ik zei dat dat niet mocht, ging ie meteen door naar de volgende bak om daar ook alle boeken uit te gooien. Toen ik hem tegenhield, ging ie krijsen en gillen. Het maakte niet uit wat ik tegen hem zei, hij wilde niet ophouden en al zeker niet meehelpen met opruimen. Dus uiteindelijk heb ik hem tegenstribbelend vastgehouden en zelf alle boeken weer in de bakken teruggezet.
Hoe zouden jullie zo'n situatie oplossen?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:27:43 #54
221912 minilot
Nancy boy
pi_186605316
Tolstoi, hier ook beland bij krijsen en zich dramatisch op de grond werpen als iets niet mag en tevens een fan van boeken uit de kast plukken op de kinderafdeling van de bieb. :Y Ik blijf rustig, voorkom nee-gebruik en zeg in plaats daarvan wat wél de bedoeling is: "boeken blijven in de kast" en dan opruimen. Ik nodig wel uit mee te helpen ("Geef dat boekje maar aan"), maar dwing dit niet af als -ie niet wil, ik doe het gewoon kalm en vrolijk voor. We gaan één a twee keer per week naar de bieb en het gaat nu al een stuk beter dan eerst. :Y In plaats van alles leegrukken gaat Günther nu (mits uitgerust en geen honger) op z'n gemak bij een kast zitten, boeken eruit halen, voorkant bekijken, en naast zich neerleggen. Dat vind ik prima, maar als de stapel te groot wordt doe ik het opruimen weer voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 04-05-2019 15:23:34 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186605548
Loopkar is leuk speelgoed, nog steeds. Voordat hij goed kon lopen heeft hij er ook weleens een heel nare val mee gemaakt.

Over vallen gesproken, vanochtend plat op zijn gezicht, op een schelpenpad, heuvelaf. :{w

Goed die plasjes van Gunther! De laatste dagen doet hij echt zijn best, maar het plasje komt steeds niet als hij op het potje zit. En geduldig blijven zitten is geen vaardigheid die hij onder de knie heeft.
Hij zag gisteren een hondje plassen en zei pssssht. :D
Goed idee, boekjes over op het potje gaan.

Nolita kun je zien dat N. moet plassen? Bij Banaan kan ik het zien omdat hij aan zijn piemel frunnikt. Geen idee hoe dat gaat bij meisjes. Ik zet hem trouwens nooit op het potje, maar zeg "plasjes mogen op het potje". Dan loopt hij er naartoe en ik help nog met gaan zitten.

Mini mijn lief vond het wel grappig. Hij vroeg zich wel af of ik dat oefen als hij er niet is, maar dan zeg ik altijd papa is lief (geïnspireerd door Tolstoi en Simon).

Gebaren is mijn lief deels afgehaakt. Het kost hem heel veel moeite om eraan te denken. Nou hij ziet dat er terug gebaard wordt vindt hij het wel weer wat leuker.
Om zelf niet af te haken leer ik er regelmatig zelf ook weer wat bij. :)

Tolstoi ik zou proberen te vertellen wat je wel wilt dat hij doet. Of proberen af te leiden door een boekje echt te lezen en daarna nog eens proberen op te ruimen. Maar ik heb nog een redelijk meegaand kindje. Grote kans dat je me in tranen naast hem zou vinden als lief vragen niet werkt. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:58:12 #56
221912 minilot
Nancy boy
pi_186605867
Die Berend Botje-variatie! :D Simon -> *O*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:05:13 #57
221912 minilot
Nancy boy
pi_186605992
Och, kus voor de snoet van Banaan! Schelpenpaden zijn geen feest om op te vallen :N

Nog even terugkomend op in bad gaan, dat is hier nog altijd feest.
Bewijsstuk A van een half uur geleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna haar föhnen vindt -ie ook te gek, mits we ook oksels, navel, piemel en tenen föhnen :7
En dan van top tot teen inwrijven met Zwitsal-olie, alsof -ie een babietje is. :+

Maar ik realiseer me dat badliefde bij dreumesen zomaar om kan slaan naar badhaat, dus fijn om hier al tips te lezen :Y Discobad klinkt awesome!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:07:24 #58
221912 minilot
Nancy boy
pi_186606030
Inzake badderen vond ik laatst trouwens nog dit idee! :D Men neme een zak glowsticks. Bad vol, licht uit, hoppa!

Bron: weet ik niet meer


[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 04-05-2019 14:17:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186606367
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:13 schreef TolstoiFan het volgende:

Vanochtend in de bieb weer even wat opvoedissues :)
Simon zat een hele tijd lekker te spelen en met andere kindjes aan het kleuren en meedoen met het voorleesverhaal. Op een gegeven moment was ik hem even uit het oog verloren, was ie dus alle boeken uit een bak aan het gooien. Toen ik zei dat dat niet mocht, ging ie meteen door naar de volgende bak om daar ook alle boeken uit te gooien. Toen ik hem tegenhield, ging ie krijsen en gillen. Het maakte niet uit wat ik tegen hem zei, hij wilde niet ophouden en al zeker niet meehelpen met opruimen. Dus uiteindelijk heb ik hem tegenstribbelend vastgehouden en zelf alle boeken weer in de bakken teruggezet.
Hoe zouden jullie zo'n situatie oplossen?
Ysje doet dit soort dingen nu ook. Hij gooit sowieso ook thuis graag met van alles. Ik zeg dat het niet mag, dat boeken bijv zijn om in te kijken en dat ze stuk gaan als je ermee gooit, en haal hem uit de situatie. Krijsen en gillen hoort er dan bij, want het is nooit leuk als je iets niet mag. Later, als er weer rust is, ruimen we samen op.

In de bieb kan dat niet, dan zou ik snel de boeken opruimen en concluderen: tijd om te gaan. :P . Het is al fijn dat hij een tijdje lekker heeft meegedaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:25:41 #60
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186606383
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:07 schreef minilot het volgende:
Inzake badderen vond ik laatst trouwens nog dit idee! :D Men neme een zak glowsticks. Bad vol, licht uit, hoppa!

Bron: weet ik niet meer
[ afbeelding ]
discobadderen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186606600
Franny, dat was inderdaad ook de conclusie die ik trok :P
Uiteindelijk bleek ook dat ie moe was, want na een broodje eten viel ie in no time in slaap.

Jullie klinken allemaal zo goed doordacht en evenwichtig in dat soort situaties.
Misschien heb ik teveel chaos en stress in mijn hoofd om ook meteen zo te reageren :{


Oe, die glowsticks zijn een super idee. Dat gaan we hier ook een keer proberen!!
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:46:24 #62
221912 minilot
Nancy boy
pi_186606708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:39 schreef TolstoiFan het volgende:

Jullie klinken allemaal zo goed doordacht en evenwichtig in dat soort situaties.
Misschien heb ik teveel chaos en stress in mijn hoofd om ook meteen zo te reageren :{
Ik heb stevig ADHD (sinds een paar jaar wel bewust medicatievrij) en niemand die me IRL kent zal mij als evenwichtig en doordacht zien. ;) *boks* voor interne chaos dus :*

Maar ten aanzien van Günther heb ik mezelf een bepaalde mate van voorbereiding aangeleerd. Als er situaties zijn waar drama kan ontstaan, zeker buitenshuis, dan neem ik vooraf even een moment om daarbij stil te staan en te bedenken wat de meest zinnige manier van reageren is. Dat scheelt echt enorm!

Het helpt ook dat ik er nooit van schrik: dreumesen en peuters moeten nog ontzettend wennen aan dingen niet mogen of dat zaken anders gaan dan ze verwachten, en ik calculeer gewoon altijd in dat er een ontploffing kan komen. Als dat dan niet gebeurt: meevaller! Maar als het wél gebeurt vind ik het geen tegenvaller maar gewoon de normale gang van zaken qua ontwikkeling :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_186606722
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 14:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Franny, dat was inderdaad ook de conclusie die ik trok :P
Uiteindelijk bleek ook dat ie moe was, want na een broodje eten viel ie in no time in slaap.
Ja, zo is het ook meestal: een teken dat het 'op' is.

quote:
Jullie klinken allemaal zo goed doordacht en evenwichtig in dat soort situaties.
Misschien heb ik teveel chaos en stress in mijn hoofd om ook meteen zo te reageren
Het is heel logisch dat je de ene keer rustiger en evenwichtiger reageert dan de andere keer. Maar waarom doe je jezelf nu tekort door te schrijven dat je volgens jou niet zo reageerde? Want wat je schrijft, klinkt precies zo. Al voelde je je misschien wel wat opgefokt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 4 mei 2019 @ 15:16:26 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186607172
Ik denk ook dat je het niet zo anders doet dan de meesten hoor Tolstoi. Wat mij wel helpt in dat soort situaties is even een paar seconden nemen om te bedenken wat er gebeurt, en juist geen tijd om te bedenken of hoe het overkomt op de buitenwereld. Dan kan ik dus vrij makkelijk besluiten dat hij het niet meer overziet, moe is of anderszins niet meer op z'n gemak. Ik vind het vervolgens mijn taak om daar wat aan te doen: hop boeken in het rek, kind oppakken en door. Hij is echt nog te jong om te snappen (zoals wij dat snappen) dat opruimen altijd moet, of dat hij door zich op de grond te gooien voortaan onder opruimen uit komt. Blikken of commentaar zouden me daarbij echt niet kunnen schelen. Hij is vaak genoeg meegaand en imiterend en dol op doen wat ik verwacht dat ik die kortsluiting af en toe er goed bij kan hebben.

Rena, over het lopen: Jacob deed dat pas los met ruim 20 maanden en de reden dat ik me er nooit zorgen over heb gemaakt, is dat ik steeds ontwikkeling zag. Handiger klimmen, langs lopen, achter wagentje lopen, aan 2 vingers, an 1 vinger, soms even los staan, opstaan van een krukje, et cetera. Zelfde geldt voor het langzame praten hier: zo lang er eens in de zoveel weken iets verandert ben ik gerust. Hij ontwikkelt zich blijkbaar, in zijn eigen tempo, en dat is vele malen belangrijker dan wat hij doet in vergelijking met leeftijdsgenoten.

En nog een tip: ging het hier laatst niet over Nijntje verstoppertje? Ligt nu voor 10 euro bij de Kruidvat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 mei 2019 @ 18:58:24 #65
221912 minilot
Nancy boy
pi_186610852
Iemand nog een hulp in de huishouding nodig? Recent aangeschafte peuterbezem groot succes! *)

Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 19:03:55 #66
221912 minilot
Nancy boy
pi_186610932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 15:16 schreef Lemijn het volgende: Hij is echt nog te jong om te snappen (zoals wij dat snappen) dat opruimen altijd moet, of dat hij door zich op de grond te gooien voortaan onder opruimen uit komt. Blikken of commentaar zouden me daarbij echt niet kunnen schelen.
Goeie :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 19:17:36 #67
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186611170
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 19:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Goeie :Y
Idd, ik probeer mezelf altijd n beetje voor te stellen hoe het voor hem moet zijn. Dat hij in de bieb bijvoorbeeld omringd is door zijn lievelingsdingen O+ boeken O+, die hij in eerste instantie allemaal mag aanraken en pakken, maar dan ineens niet meer :? :(. Terwijl het juist net zo tof was O+ zoveel boeken, lekker stapelen O+.

Ik zou in die situatie denk ik niet van de kaptein verwachten dat hij opruimt omdat ik het zeg (want he, ik mocht ineens niet meer aan al die toffe dingen zitten terwijl het net wel mocht :? :() , maar gewoon al kletsend en uitleggend opruimen en hem daarmee uitnodigen me te helpen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186612964
Leuk bezempje Mini!

Z. vindt deze leuk: handig voor het afstoffen van de tv en broer natuurlijk. :P

https://www.plein.nl/swif(...)_BwE#&gid=null&pid=1
pi_186613415
Misschien moet ik inderdaad eerst even 10 seconden nemen om de situatie in te schatten, zonder meteen het gevoel te hebben dat ik vanwege de buitenwereld direct de situatie moet oplossen met een ideaal luisterend kind. Het hielp ook niet dat er een ander kindje (jaar of 5 ofzo) was, die zei "hij moet het opruimen" :) :')

En een andere moeder met een kindje van dezelfde leeftijd als Simon, die wel meteen de kleurtjes ging opruimen toen die moeder dat vroeg. Terwijl Simon meteen diezelfde kleurtjes rondgooide toen ze net weg waren :')

Ik ben misschien ook wel te kritisch op mezelf, hoor. Ben ook wel gevoelig voor wat anderen vinden of zouden kunnen vinden.

Mini, je mag Günther hier wel even langs sturen :D
Gaat ie er niet mee rondzwaaien? Simon was vanmiddag even met een houten pollepel aan het trommelen op een bakje en vond het toen wel een goed idee om te gaan trommelen op de tv.
Heb toen wel even kort stilgestaan bij wat jullie schreven en kon daardoor rustig aan Simon uitleggen dat hij wel het bakje mocht trommelen, maar niet op de tv. Hij luisterde zowaar :)
pi_186615495
Lieve reacties op mijn nog niet loper, ik zie ook wel dagelijks tot wekelijks ontwikkeling in haar balans. Van de week stond ze in de speeltuin ook al een paar seconden los, dus de kracht in haar beentjes om haar te dragen is er wel :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond liep ze heel toevallig een paar meter achter haar loopwagen, wat ze nog nooit gedaan had. Is dat de Fokwet? :o Ik twijfel soms of ik haar wel genoeg stimuleer ofzo terwijl ik ook wel weet dat je dit niet kunt stimuleren.

Wat een wijs mannetje die Gunther, gewoon al op het potje plasssn joh _O_ Ik heb toevallig van de week al een potje gekocht en tot noch toe vind ze het vooral interessant om hem uit elkaar te halen :+

Tolstoi, liedjeszingende Simon klinkt wel heel erg lief O+ En wat mini zegt over de bieb problemen klinkt wel logisch! En ik vind echt dat je wat milder mag zijn voor jezelf :) Die andere kinderen en moeders hebben ook niks met jou te maken op dat moment, het is jouw kind. C kreeg van de week een driftbui in een winkel en ik heb vaak niet eens tijd om te zien wat anderen denken of zeggen :+

Oh arme Banaan en zijn val ;( :*

Manlief en ik zitten een film te kijken waarin een baby vermoord wordt, dat wist ik niet van tevoren en dat kan ik dus echt niet meer hebben ;( :(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186615584
Los lopen: Kees doet dat ook nog niet. Maar zie telkens vooruitgang, dus maak me er zeker geen zorgen over. Elke kindje ontwikkelt zich op z'n eigen tempo. Bijna rennen achter z'n loopwagen is dan wel weer helemaal een hit de laatste dagen. Evenals perse off road willen lopen door de berm. Schattig vind ik dat, hoe hij al zo duidelijk een beeld heeft wat hij wil.

Maar ziet er al best steady uit Rena! Geen zorgen over maken hoor, ze doen het vanzelf :Y
  zaterdag 4 mei 2019 @ 22:26:40 #72
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186615612
In de categorie weekdieren, ik schoot laatst vol toen ik deze zag hangen in n bushokje.



Ik heb er in mijn directe omgeving niet eens mee te maken ofzo, maar dat beeld ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 4 mei 2019 @ 23:00:03 #73
221912 minilot
Nancy boy
pi_186616323
Och LDG! -slik-

@Tolstoi, mooi van het tot tien tellen en de pollepel! En ja, Günther zwaait af en toe wel vervaarlijk met z'n bezem, maar onze woonkamer is zodanig ingericht dat er weinig heftigs binnen zijn hand-/bezembereik is dat stuk kan. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 4 mei 2019 @ 23:01:34 #74
221912 minilot
Nancy boy
pi_186616368
*stofzuigt en poetst het topic alvast wat en strooit confetti rond in afwachting van Jagartrut en haar verse dreumes O+ *
Let me see you stripped down to the bone
pi_186616419
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 23:01 schreef minilot het volgende:
*stofzuigt en poetst het topic alvast wat en strooit confetti rond in afwachting van Jagartrut en haar verse dreumes O+ *
>:)

Vandaag drie taarten gebakken als voorbereiding op morgen!

Ik werd bijna emotioneel vanavond omdat ik zit het laatst een baby naar bed bracht.. Bijna!

Nu snel slapen!
pi_186621094
Gefeliciteerd Jagar en O. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186621377
Gefeliciteerd Jagar! *O*

Ik kom geloof ik weer eens meekletsen. Ik lees trouw mee, maar de drempel om mee te kletsen wordt steeds groter. Alleen f dat. Dus hoi. :W

Zie je meisje nou staan Rena. O+ Dat lopen komt echt wel goed. Alles op z'n eigen tempo.

Gunther in bad. Slim om zo bewust na te denken wat voor situaties er kunnen komen. Ik zou juist zeggen dat je door je adhd de chaos zoveel mogelijk voor bent.

Ik doe dat niet. Ik zou precies zoals Tolstoi reageren. En ik krijg het daar warm van en als ik mezelf slecht voel kan ik zelfs een beetje bozig worden in zo'n situatie. Slaat nergens op. En daar voel ik me achteraf dan weer schuldig om. Zo veel gevoelens bij het opvoeden.

De beschrijving van Cass d'r discobadderen gaf me hier zo veel ideeën. Wat heerlijk om dat te doen. Ooit las ik hier over een moeder wiens kinderen met kleren en een paraplu onder de douche wilden. En dat dat kon en mocht. Dat hou ik me vaak voor als een van mijn twee iets wilt. Kan het? Ook al is het niet heel normaal? Waarom ook niet.

Badderen wordt hier steeds leuker gevonden. Douchen is de hel. Haren wassen gaat steeds beter. Met een boel ge-yay en gewauw terwijl ik bekertjes water op z'n hoofd gooi.

Met J. gaat het goed. Hij wil te veel en te snel, maar het lukt hem ook. Gister kwam er een vier woord zin uit (De bal is daar - echt, wtf, doe rustig). Sinds ik me erbij neer heb gelegd dat hij echt al zegt wat hij zegt terwijl ik denk dat hij daar nog veel te klein voor is, begrijpen we elkaar beter. Verder een hele grote liefde voor ballen en voetballen. Ik vind het wonderlijk om te zien dat dat er zo uit komt. Er ligt hier namelijk ook 100 miljoen kilo meisjes speelgoed van z'n zus en wij sturen nergens op aan, maar hij wil gewoon voetballen met z'n bal. Verder is hij gek op zingen en dansen. Zo gaat de molen is zijn jam. En groot de vreugde als we voor de 16e keer die dag langs de molen in ons pittoreske dorp rijden. Op het moment zit hij onder de waterpokken, maar ook dat ondergaat hij als een champ. Met te veel schermtijd. Dat wel.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_186621642
Kris wat leuk dat je er bent. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie ondanks pokken. O+

Teveel schermtijd zou ik proberen me niet zo rot om te voelen. Er is waarschijnlijk een reden dat er een schermpje aanstaat, omdat er ook zoiets is als teveel gejengel, toch? :D

Gaan jullie kindjes trouwens ook op tien centimeter van de tv af staan kijken? Ik vraag me weleens af of dat niet slecht is voor zijn oogjes.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186621725
Welkom (terug) Kris! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat :)

Gefeliciteerd Jagar en O! *O*

Mijnes heb ik as we speak in de tripptrapp voor de tv geparkeerd en ik drink uit zijn zicht koffie. Niet mijn beste staaltje ouderschap maar mijn vriend is voetballen en hij jengelt al sinds ie wakker is (dagelijks om 06:00 }:|) Zo lang zit ie nog niet voor de tv overigens :')
Ik ben zo weer opgeladen (hoop ik) en dan doen we een tweede poging met het starten van de dag :')

Er staan meerdere tanden/kiezen op springen en ik vermoed de derde oorontsteking in 4 weken, morgen even laten checken.

Hij heeft wel een update in praten. Alles is bai tai, ik heb alleen geen flauw idee wat het is. En de hond van mijn ouder is biejieiee (Bailey) :')
pi_186622852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 20:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Misschien moet ik inderdaad eerst even 10 seconden nemen om de situatie in te schatten, zonder meteen het gevoel te hebben dat ik vanwege de buitenwereld direct de situatie moet oplossen met een ideaal luisterend kind. Het hielp ook niet dat er een ander kindje (jaar of 5 ofzo) was, die zei "hij moet het opruimen" :) :')
Ik heb een vijfjarige thuis die de hele dag zo wijsneuzerig doet. Behalve als ze zelf moet opruimen. Echt een typische opmerking voor een kleuter. :D . :') .

quote:
En een andere moeder met een kindje van dezelfde leeftijd als Simon, die wel meteen de kleurtjes ging opruimen toen die moeder dat vroeg. Terwijl Simon meteen diezelfde kleurtjes rondgooide toen ze net weg waren :')
Dat zul je altijd zien. Er zijn altijd kindjes die liever, beter, netter lijken dan je eigen kind. Lijken! Want het is altijd een momentopname. En zeker op deze leeftijd zegt het helemaal niets over jou. Je kunt nog zo je best doen, maar opvoeden is een lang proces en tot ze volwassen zijn zullen ze je nog regelmatig in verlegenheid brengen. Je kunt rare fratsen van je kinderen niet voorkomen.
En ja, het scheelt wel als je een beetje maling aan de rest van de wereld kunt hebben.

Ik sta voor de klas, en ik heb wel geleerd ook niet teveel na te denken over wat die pubers wel niet allemaal van me vinden, :') .

quote:
Ik ben misschien ook wel te kritisch op mezelf, hoor.
Misschien? :) . Je mag zeker weten wat aardiger en milder zijn voor jezelf.
(Is voor mijzelf ook altijd een dingetje hoor.)

Rena, herkenbaar van die film. Ik kan het ook niet meer goed verdragen als er iets met kleine kinderen gebeurt, ook al is het dan niet echt. Vooral ook het verdriet van ouders etc. Ik leef me dan veel te veel in en kan er gewoon helemaal beroerd van worden. Zelfde met nieuws over erge dingen met kinderen. Zoals een tijdje terug die dreumes die in een put viel in Spanje. Als ik er nu weer aan denk, word ik gewoon fysiek niet helemaal lekker.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186623265
Oh ik kan dat soort dingen ook niet meer verdragen. Mijn nichtje is met 20 maanden overleden aan een hersentumor en ik werd gisteren in de auto overvallen door een lied van haar uitvaart (Waarom nou jij van Marco Borsato). Jaren niet gehoord en nu als moeder van een dreumesjongetje van ongeveer die leeftijd kwam dat zo gigantisch binnen! Ik werd gewoon misselijk van ellende en heb in tijden niet zo gehuild volgens mij :{
pi_186623840
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 09:04 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Welkom (terug) Kris! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat :)

Gefeliciteerd Jagar en O! *O*

Mijnes heb ik as we speak in de tripptrapp voor de tv geparkeerd en ik drink uit zijn zicht koffie. Niet mijn beste staaltje ouderschap maar mijn vriend is voetballen en hij jengelt al sinds ie wakker is (dagelijks om 06:00 }:|) Zo lang zit ie nog niet voor de tv overigens :')
Ik ben zo weer opgeladen (hoop ik) en dan doen we een tweede poging met het starten van de dag :')

Er staan meerdere tanden/kiezen op springen en ik vermoed de derde oorontsteking in 4 weken, morgen even laten checken.

Hij heeft wel een update in praten. Alles is bai tai, ik heb alleen geen flauw idee wat het is. En de hond van mijn ouder is biejieiee (Bailey) :')
Ik parkeer die van mij vrijwel elke ochtend zo, op een rijtje voor de tv tijdens het ontbijt. Als het brood op is en ze er niet meer willen mogen ze er uit.

Kris, ook zonder veel meeposten is het leuk wat van je te lezen! Hier is de interesse in de bal er overigens ook, maar vooral vanuit Lala. Broer heeft er minder interesse in. Echt meisjesspeelgoed weiger ik voorlopig nog om te kopen, daar moeten ze eerst zelf maar om vragen, wij hebben vooral unisex en veel dino's.

Wij waren gisteren bij m'n zus op visite en die heeft een hond. Een labrador maar bang voor alles. Die kwam dus na wat moed verzamelen even kijken en snuffelen aan Lala's voet. Peuter zat nog te huilen want onbekende nieuwe omgeving en toen begon Lala in paniek te huilen met Em uiteraard direct volgend, zaten we daar gezellig met drie kinderen die flink overstuur waren :') peuter paste zich uiteindelijk snel aan na een gesprek over pizza maken en toen de taart kwam gingen de meisjes ook weer bewegen, maar elke keer als de hond maar even keek was het weer huilen. Rende er een naar de de keuken, zag onderweg de hond en rende nog harder terug. Stiekem wel erg grappig :@ In de zomer gaat de hond waarschijnlijk een week mee op vakantie...

Jagar, gefeliciteerd *O* Komen je schoonouders over voor zijn verjaardag?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 5 mei 2019 @ 11:44:29 #83
221912 minilot
Nancy boy
pi_186624123
Allemachtig Fleur, dat is heftig zeg, je nichtje :*
Verder: zou het kunnen dat je kleine "bijten" probeert te zeggen? >:) ;)

Jagarrrrr, gefeliciflapstaart, zo leuk dat jullie hier zijn! *O*

Kris, welkom en leuk, zo'n update! :Y

Zo. Belandde er gister nog een drolletje vlak naast het buitendeel van de pot terwijl ik het binnendeel stond uit te spoelen ( :D :') ) vandaag twee keer poep ín het potje.

Ik denk dat ik 'm na de middagdut straks maar gewoon eens een paar uur een onderbroek aantrek in plaats van een luier. :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_186626007
Kris leuk dat je er weer bent! Van wanneer is hij ook alweer? De molen boks van N, dat vindt ze ook helemaal geweldig!

Gefeliciteerd jagar, het topic stroomt lekker vol zo!

De (ingekorte) swiffer is hier ook nog steeds een succes. Als ik ga stofzuigen pakt ze die er ook altijd bij en gaat enthousiast onder de kastjes vegen. :D

Opvoedissues; ik vind het zo zonde als mensen zich druk maken om wat anderen denken terwijl dat helemaal niet nodig is. Iedere ouder heeft wel eens met de handen in het haar gestaan, dat weet ik zeker.

Wow mini, wat ongelofelijk goed van gunther! Hier gisteren het eerste plasje in het potje thuis! Ze zei savonds weer potje plassen en na even proberen zat er daadwerkelijk een plasje in!

Verder is de brokkenpiloot fase aangebroken. :') Vorige week struikelde ze head first over de voeten van papa toen ze voor mij weg wilde rennen. Meteen een mega bult. Afgelopen week doet ze steeds haar handen in de zakken van haar broek (of in de broek zelf :D ). We waren buiten op papa aan het wachten en ze had haar handen in haar jaszakken. Komt papa eindelijk naar buiten rent ze er helemaal enthousiast op af. Ik roep nog dat ze haar handen uit de zakken moet doen en daar ging ze als een banaan, eindigend op haar neus. :X Klein schaafwondje bij haar neus, dat valt mee gelukkig.
Ook snap ik nu de uitdrukking blij als een kind helemaal. Ze kan zo blij worden van naar buiten gaan. Gaat ze helemaal gillen, lachen en met gebalde vuisten juichen. :D

[ Bericht 50% gewijzigd door Nolita op 05-05-2019 13:31:08 ]
pi_186626587
Wat zijn die dreumesjes toch leuk!

Nolita, ik zie het helemaal voor me, die gebalde vuistjes van vreugde O+
Wel jammer dat ze een paar keer gevallen is.

Mini, superknap van Günther! Succes vanmiddag zonder luier!!

Fleur, :'( van je nichtje

PKM, Simon doet dat ook, zo dichtbij de tv staan. Hij staat hier zelden aan, maar als ie aan staat dan staat ie er met zijn neus bovenop. Ik probeer hem wel altijd wat verder naar achter te zetten, omdat ik ook soms denk dat het niet goed is voor zijn oogjes.

FF, stiekem inderdaad wel grappig van die hond. En herkenbaar, alleen dan niet met een hond maar met een bepaalde vriend van ons :D

Franny, ik heb ook ooit voor de klas gestaan op de middelbare school en heb dat toch nooit geleerd, me afsluiten voor wat die pubers van je denken. Uiteindelijk maar een andere carrière gekozen, waar ik wat succesvoller in ben als voor de klas staan :)

Jagar, gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier *O* *O* *O* *O* *O* Een hele fijne dag vandaag!
  zondag 5 mei 2019 @ 19:41:25 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186634961
Zeg, lezen die kinderen hier mee? Jacob wilde vanavond opeens voor geen goud in bad, terwijl dat altijd zijn zondagse feestje was! 8)7 .

Gefeliciteerd Jagär en O! Hoe is het, geen baby meer? Zin in het komende jaar?

Mini, ik ben benieuwd hoe het ging zonder luier :D . Jacob liep even bloot rond vanmiddag rondom het niet-in-bad-gaan en in die tijd deed hij minimaal 3x een klein plasje. Alleen al daarom kan ik me niet voorstellen dat hij zonder luier zou kunnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 5 mei 2019 @ 19:47:04 #87
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186635160
bedankt voor de lieve wensen allemaal! We hadden een super fijne dag met bezoek, taart en veel cadeautjes. O heeft alleen vandaag al een hele mango, een banaan, 3 borden pasta, een croissant, een half stukje taart en een boterham gegeten. Kleine vreetzak. Ook loopt hij een beetje los, hij redt 5 stappen voordat hij omvalt.

@ Lemijn: zeker zin in het komende jaar, ik vond het dreumesjaar met m’n oudste redelijk ongecompliceerd. Ben benieuwd hoe het met O gaat.

@ FF: nee, schoonouders waren er niet. Die hebben O ook nog maar 2x gezien in z’n leven. Ze wonen ook 700 km weg, natuurlijk. Schoonmoeder zorgt daarbovenop voor de duutser z’n 92 jaar oude oma, en z’n chronisch zieke zusje. Dat snap ik ook wel. Schoonvader verkoos vakantie met de familie van z’n nieuwe vrouw. Dat snap ik niet zo. Die kreeg het ook voor elkaar om te bellen om 18.30, toen we de kinderen al naar bed aan het brengen waren. Maar goed, zo gaat het nou eenmaal.

Plaatje bij het praatje:
  zondag 5 mei 2019 @ 19:51:20 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186635284
Wow wat een lekker ding!!
En fijn @Zin erin en on gecompliceerde herinnering. Ik vind dit jaar helemaal niet makkelijk :o . Wel fantastisch leuk hoor maar vergeleken bij nu vond ik het babyjaar juist een eitje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 5 mei 2019 @ 19:55:45 #89
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186635419
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:51 schreef Lemijn het volgende:
Wow wat een lekker ding!!
En fijn @:zin erin en on gecompliceerde herinnering. Ik vind dit jaar helemaal niet makkelijk :o . Wel fantastisch leuk hoor maar vergeleken bij nu vond ik het babyjaar juist een eitje.
bij peuter vond ik het heerlijk. Je kon steeds meer, maar hij had nog niet echt meningen of sterke voorkeuren ofzo. Uit eten gaan ging makkelijk, hij ging eindelijk beter slapen. Vooral het gebrek aan sterke mening vond ik geloof ik erg fijn. Dat is nu wel anders bij peuter...Goed natuurlijk, maar maakt het leven soms wel moeilijker.
pi_186635560
Gefeliciteerd met O, Jagar! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 5 mei 2019 @ 20:38:08 #91
469536 DorothyGale
High hopes
pi_186636291
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 07:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zou heea ook niet veroorzaakt kunnen worden door slaapgebrek ect :?

Ik heb een klein beetje pregnancybrain overgehouden. Soms kan ik niet goed op woorden komen, dat is erger wanneer ik moe ben of met mn gedachten ergens anders ben. Daarnaast heb ik echt pas sinds kort (na 1.5jr)het idee dat mn lichaam volledig is hersteld :Y

Misschien kan je vragen of iemand het een keer wil filmen als je zo praat ect, dat is misschien fijn om te laten zien in een evt vervolggesprek met je arts.
Dank voor je reactie :) Ik zat zelf ook aan slaapgebrek te denken, maar de klachten die ik heb staan niet in verhouding tot mijn nachtrust. Ik slaap over het algemeen wel 6-8 uur en daarnaast heb ik ook geen vermoeiend leven :) Toto slaapt overdag nog 3,5 uur en hij is op dit moment nog een makkelijke dreumes :P
Goede tip van het filmen ^O^

quote:
Op zaterdag 4 mei 2019 08:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Voor mij niet herkenbaar maar vervelend DG! Hoe is het verder met jullie?

Goed! Op 24 april is mijn baby een dreumes geworden O+ Echt bizar :D Hij is nu 78 cm en 11 kilo :s)


Sinds een maand kan hij staan en dat vindt hij helemaal geweldig. Zeker nu hij ontdekt heeft hoe hij ook weer zelf kan zitten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:15 schreef Nolita het volgende:
DG voor mij ook niet herkenbaar maar vind met dubbele tong praten wel een alarmbel (ivm ervaring familielid met dat symptoom, bleek spierziekte). Ik zou voor mezelf willen weten waar dat vandaan komt. Maar zoals ik al zei ivm persoonlijke ervaring.
Hopelijk voel je je snel beter!

Dank :) Ik twijfel een beetje wat te doen gezien mijn voorgevoel. Maar eerst eens afwachten op de uitslagen van de testen, misschien ben ik een beetje te voortvarend...

Jagar, gefeliciteerd *O* En wat is hij al groot :D
En wat een leuk idee, de Glow in the dark sticks in bad Mini!
pi_186636297
Mini ik denk na vandaag dat hij ‘buiten’ zegt, hij zegt het verdacht vaak bij het raam :D

Oei die valpartij Nolita :X

Haha Lemijn ik moest wel een beetje gniffelen om het badverhaal :P

Het is ook al echt een dreumesje om te zien Jagar! Ik vind het dreumesjaar allesbehalve ongecompliceerd hier tot nu toe :') aan het peuterjaar denk ik nog maar niet :P . Maar dat zal ook zeer zeker aan het kind en ouders liggen :) Hiermee bedoel ik voornamelijk mezelf trouwens, ik ben bijvoorbeeld niet erg geduldig en erg gevoelig voor wat mensen denken en mijn kind doet graag stervende zwanen in het openbaar :')

Edit: ooh DG een dreumes al ook :D Wat een leukerd O+

[ Bericht 7% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 05-05-2019 20:57:46 ]
  zondag 5 mei 2019 @ 20:45:50 #93
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186636477
Jij ook nog gefeliciteerd DG! Wat een serieuze blik heeft je dreumes :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 5 mei 2019 @ 20:50:45 #94
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186636582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:35 schreef rena het volgende:

[..]

Waaraan kun je dat zien dat ze flexibel zijn? Ik begin het me hier soms ook wel eens af te vragen omdat het zo lang duurt nu :@

OIT, het trainen met personal trainer bevalt goed! Begeleiding is denk ik echt wat ik nodig heb om het dit keer goed op de rit te krijgen :) Hij zorgt er ook voor dat ik niet over mijn grenzen ga zoals ik wel deed toen ik op eigen houtje sportte. Merk ook echt dat nu ik mijn suikerinname drastisch verminderd heb ik me steeds beter begin te voelen :o
Iedereen heeft al genoeg gezegd :* Maar als antwoord op je vraag:

U.’s voetjes kan je helemaal naar de zijkant buigen, zo flexibel zijn ze. Om evenwicht te kunnen bewaren, moet hij z’n voeten dus erg ver uit elkaar zetten. Een beetje een clowns-houding.
Ik merk op sommige dagen verbetering en op andere dagen staan z’n voeten weer als ‘V’.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:17 schreef FlyingFish het volgende:
Maar het gaat er om dat ze die loopbeweging eerst goed onder de knie krijgt toch? Daar is zo'n loopkar voor bedoeld. Los lopen volgt later vanzelf als ze daar genoeg mee geoefend hebben en ook zelfvertrouwen hebben. Als ze al heeft laten zien wel los te kunnen lopen dan kun je idd bewust die kar weglaten, maar dat is stap 2/3 pas.

volgens mij ligt het gemiddelde voor leren lopen op 14 maanden ofzo? Dan is 18 maanden nog binnen de normale range. En straks wordt het mooi weer en ga je meer in de tuin zitten. Met korte broek houdt ze het kruipen dan misschien ook snel voor gezien als er een alternatief is.

Wel fijn dat U de fysio ongelijk heeft laten zien Duman! Loopt hij ergens langs/mee nu of ook al los?
Hij loopt al een flinke poos langs dingen en achter loopkarren ed aan. Maar sinds afgelopen dagen loopt ‘ie dus ook een paar meter los. :)

@Jagärtrut Gefeliciteerd! :*

@minilot wat goed zeg! Ik ben nog een beetje huiverig voor het potje. :P
Is iedereen hier zo vroeg begonnen met zindelijk worden?

—-
We waren gister op de verjaardag van de dochter van een vriendin van mij. Zij en U schelen dus 1,5 maand, maar qua ontwikkeling schelen ze echt super veel. Alle ogen van haar familieleden en vrienden waren gericht op U. Hij stal echt de show door met iedereen te kletsen, naar iedereen toe te gaan, te spelen en zo. Voelde me er best wel ongemakkelijk bij omdat iedereen hen ging vergelijken en daar ook gesprekken over werd gevoerd.
De verjaardag van het meisje stond in het teken van U. :+ :@
Protège moi de mes désirs.
pi_186637192
Haha Duman! :D U. is natuurlijk ook een leukerd O+

Ja over dat potje he, ik heb geloof ik als enige hier nog niet eens zo’n ding in huis maar door dit topic heb ik daar over gedroomd vannacht _O-. Casper kon ineens praten en hield een heel betoog over dat ik nog niet moest gaan denken dat ie nu al zindelijk moest gaan worden want hij wilde nog lang niet van de luier af. Oké dude, bericht overgekomen :') _O-
pi_186637433
Nee hoor, Fleur, wij hebben ook nog geen potje in huis en Simon wordt over 2 maanden 2 jaar.
Wilde vandaag nog even een potje bij de Ikea scoren (ook naar aanleiding van dit topic :)), maar hij was met een beetje slecht humeur wakker geworden van zijn middagdut. Hij wilde niet verschoond worden, hij wilde geen broek aan, zelfs niet naar de Ikea. :+

Toen ie weer wat bij zinnen was, werd het aan de late kant, dus zijn we nog even buiten geweest (met broek trouwens :+ :+ :+ )

Jagar, wat een vrolijkheid straalt er van O af O+

DG, wat een lekkere bolle toet O+
pi_186638469
Welkom Jagar! *O*


Mijn dreumes is hartstikke stuk. -O-
Een tijdje sliep ze beter. Rond 20:00 naar bed, uurtje of 4 soms pas wakker.
Dat was ook door geen borst meer te geven, behalve na uur of 4.
Maar dat ‘s nachts wakker werd weer steeds vroeger en als ik de borst niet gaf, bleef ze gerust roepen en huilen totdat ze kreeg.
Dat kon weleens 2 uur lang duren.
Dus ik ben weer gaan toegeven. :@

Laatste 3 weken: 20:00 slapen, 22:00 wakker en borst willen. 1 uur weer, 3 uur weer. 4:30 weer. :(
Ze is doodop maar schreeuwt echt de boel bij elkaar als ze geen borst krijgt. Ze drinkt dan amper, alleen gesabbel en misschien dat ze dan accepteert om weggelegd te worden.
Soms mag ik nog 2 keer terugkomen.
Die slaapt gewoon niet zonder mijn borst.
Kut. :@ Dat was niet bedoeling dus.
Morgen en overmorgen 2 nachtdiensten dus man is thuis.
Geen idee hoe dat gaat uitpakken. Ik denk heul slecht.
Boze man, boze dreumes. ;(

Wie heeft er een tip? Hoopte echt dat het slaap-gedoe rond deze tijd weleens klaar was.
pi_186642187
Venco, geen tips wel een :*

Er is geen :@ nodig hoor voor het uiteindelijk toegeven met de borst. Je kiest 's nachts gewoon de oplossing die het snelst en beste werkt, slaap is zo belangrijk. Heb ik ook maanden gedaan.

Gaat je man er 's nachts wel eens uit? Waarom zou hij boos worden/zijn als jij straks nachtdiensten hebt? Het is ook zijn kind, dus mogelijk heeft hij dan een slechte nacht (of 2), maar misschien ook niet en heeft hij een oplossing die opeens ook lijkt te werken.

Hoe oud is Z. nu? Ik snap je frustratie heel erg goed, heb het zelf ook maanden gehad. Hier ging manlief er 's nachts ook wel uit, maar Simon bleef dan gewoon krijsen tot ie de borst kreeg.

Nogmaals geen tips, maar ik hoop dat je je niet te druk maakt. Knuffel :*
pi_186642537
Man is meer boos/gefrustreerd om de situatie.
Of stiekem toch omdat hij allang stemde voor kv i.p.v. bv. en Z indirect dus afhankelijk is gemaakt van mijn bv. :P

Man gaat er nooit uit want ik geef altijd bv.
Maar in die nachten dat ze ‘getraind’ werd zonder borst, deed man ook zijn best om haar te troosten. :)
Maar nu in nachten draai, heeft man de ochtenddienst dus die staat ook 4 uur al op.
Heeft hij een slechte nacht, dan is dat ook vermoeiend voor hem, snap je.
Maar goed, dat is hooguit 2 nachten per 3 weken.

Z. is nu ruim 16 maanden. En inderdaad: die huilt echt totdat ik thuis ben en de borst geef. :{
Dus vannacht moet ze het opnieuw proberen.
pi_186643582
Venco in groepen op Facebook over borstvoeding lees ik weleens dat een groen/rood lampje wordt gebruikt. Die lampjes zijn geloof ik bedoeld om aan te geven wanneer het kindje uit bed mag maar zij gebruiken het om aan te geven dat er bij rood lampje geen melk wordt gegeven. Lijkt voor veel mensen wel te werken zo.

Banaan heeft geleerd onze kindveilige sluitingen los te maken. :{

Gisteren hebben we hem meegenomen naar bevrijdingsfestival. Mooi dat hij het vond, hij keek zijn ogen uit. Ook vanuit de draagzak zat hij heen en weer te hupsen op de muziek. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186643771
Oh LDG, zulke advertenties kan ik ook niet zo goed meer tegen idd ;(

Jagar, gefeliciteerd met O *O* Wat een leuke foto van een vrolijk kereltje O+

Kris :W Wat fijn dat het goed gaat met J, kan me voorstellen dat het even slikken is als hij zich zo rap ontwikkelt O+ Niks mis met schermtijd als ze ziek zijn hoor!

PKM, hier ook een die praktisch in de tv wil kruipen, en ik kan haar 100 keer weghalen maar ze doet het toch weer :+

Laten we ons echt niet te schuldig voelen over schermtijd, ik probeer het hier overdag te vermijden maar soms tussen 17 en 18 uur (voor papa thuiskomt :+ ) is ze wel eens jengelig en hangerig en dan is Bumba soms echt een uitkomst hoor _O_

Fleur :* Irritant he dat gejengel, ik weet dat er vaak echt wel een reden voor is en ik probeer daar ook echt rekening mee te houden, maar de ene dag gaat het makkelijker dan de andere.

Oh en ik lees nu je bericht over je nichtje, wat afschuwelijk ;( :*

Franny, dat nieuws over dat jongetje in Spanje kon ik echt bijna niet lezen zonder tranen in mijn ogen ;( Het leed van de ouders kun je je haast niet voorstellen he, hoop het ook nooit mee te hoeven maken.

FF, ik moest er stiekem ook wel om lachen _O- Ze wennen er vast vanzelf aan!

Mini, jij hebt straks gewoon al een zindelijke dreumes joh :o

Nolita, wat een stuntpiloot die dame van jou! Hier gisteren de eerste tand door de lip, ze moest heel hard huilen, zo zielig ;( Dat wordt nog wat als ze straks echt loopt.

Dorothy, leuk om jou weer te zien en wat is hij groot :o

Duman, daar heb ik toentertijd dus helemaal overheen gelezen, krijgt hij daar iets van fysio voor of moet hij er overheen groeien? En wat kan dat verschillen he qua ontwikkeling, het zoontje van vrienden van ons is evenoud als C maar gaat ook al veel sneller dan C op verschillende gebieden.

Venco, geen tips verder maar wat rot zeg -O-

Hier ga ik straks even naar mijn oma met C, het ziet er naar uit dat ze binnen een paar dagen zal overlijden. Ze is al meer dan 20 jaar dement en al dik in de 90 dus het is niet iets wat we niet zagen aankomen, maar het is de laatste levende grootouder die ik nog heb dus het is wel het eind van een tijdperk zeg maar. En ik vind het heel triest voor mijn moeder ;( Hopelijk houdt C de autorit een beetje vol, het is bijna een uur rijden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 6 mei 2019 @ 10:10:18 #102
469536 DorothyGale
High hopes
pi_186644206
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:45 schreef Lemijn het volgende:
Jij ook nog gefeliciteerd DG! Wat een serieuze blik heeft je dreumes :D .
Dankje :) Ja, hij was die dag erg timide 8-)
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:24 schreef TolstoiFan het volgende:


DG, wat een lekkere bolle toet O+
Ik zie dat dus nooit op het moment zelf :D Mijn moeder zei een tijd geleden ook dat hij een bolle toet had en ik dacht :? Tot ik later een foto zag van die periode, en ja dat klopte echt :)

Waardeloos Venco, de zware nachten. Hopelijk is het tijdelijk, want zwaar zo :*

Sterkte vandaag Rena, kan me helemaal voorstellen dat het als een afsluiten van een periode voelt. Het is dan raar dat er dan een generatie weg is.
Mijn oma is een aantal jaar geleden overleden op 95-jarige leeftijd. Ik had altijd een enorm goede band met haar. Ze woonde in een tehuis en de laatste nacht voor haar overlijden (ze was toen al 'weg' ) heb ik bij haar gelogeerd. Dat was een fijne afronding O+

Nu zijn mijn ouders zeventigers en sinds Toto is geboren ben ik er heel erg mee bezig hoe lang ik ze nog heb. Dat had ik voor zijn geboorte total niet.
pi_186644376
Vandaag de vuurdoop, vriendlief is weer aan het werk. Tot 3 uur ben ik alleen met m’n mannen O+
Tot nu toe gaat het voorspoedig haha.
We hebben lekker gechilled in bed, beide zijn verschoond, hebben gegeten, vaatwasser uit en ingeruimd, hond verzorgd en nu zit ik zelf aan het ontbijt :o
Geen idee hoe ik dat bij V deed maar toen vergat ik vaak te eten omdat drukdruk.

Ik zal proberen iets meer te posten maar het is zo gezellig met m’n mannen dat ik veel minder op m’n telefoon zit. Win win! O+
pi_186650018
Dorothy, dat begin ik me ook steeds meer te beseffen ja, dat mijn eigen ouders er op een gegeven moment ook niet meer zullen zijn. Ik heb zoveel fijne herinneringen aan mijn opa’s en oma’s en ik hoop dat C die ook mag maken met die van haar O+

Ze was heel lief toen we bij mijn oma waren, had bewust haar tutje meegenomen hoewel ik dat overdag eigenlijk niet doe, maar ik wilde even rustig daar zijn. Oma is er al bijna niet meer, heel hard en benauwd ademen en alleen maar liggen eigenlijk ;( Toen C zag dat ik een traantje moest laten aaide ze over mijn wangen terwijl ze “aai” zei, alsof ze het aanvoelde dat ik verdrietig was ;( O+ Was heel fijn om haar bij me te hebben op dat moment, mijn kleine steun *;

Flav, wat klinkt dat heerlijk! Je zit echt op een roze wolk zo te horen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 6 mei 2019 @ 16:03:41 #105
221912 minilot
Nancy boy
pi_186651130
@Flav! Klinkt heerlijk! O+

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 15:13 schreef rena het volgende:
Oma is er al bijna niet meer, heel hard en benauwd ademen en alleen maar liggen eigenlijk ;( Toen C zag dat ik een traantje moest laten aaide ze over mijn wangen terwijl ze “aai” zei, alsof ze het aanvoelde dat ik verdrietig was ;( O+ Was heel fijn om haar bij me te hebben op dat moment, mijn kleine steun *;
Och, goed hè, zo klein nog maar maakt het zoveel beter. *; :*

Ik ben zelf drie jaar geleden mijn vader (was nog maar 56) vrij plotseling verloren en hoewel ik 'm hartstikke lief vond trok ik dat initieel eigelijk wel prima, het gemis ging pas pijn doen, op bitterzoete wijze, toen Günther kwam en nu -ie steeds groter en toffer wordt. :Y Zou het niet anders willen - zonder mijn koter zou het zonder mijn vader minder verdrietig maar wel een stuk leger zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 06-05-2019 16:08:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 6 mei 2019 @ 16:07:34 #106
221912 minilot
Nancy boy
pi_186651211
Vergt nog finetuning, maar uitprobeersel.. Beperkte kledingselectie op Günthervriendelijke hoogte. Tevens hergebruik babygym en ingebruikname walgelijk cadeaumandje dat op zolder was beland. Kan allemaal vast handiger, maar er niks nieuws voor hoeven kopen is ook wat waard! ^O^



[ Bericht 18% gewijzigd door minilot op 06-05-2019 16:14:16 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 6 mei 2019 @ 16:50:13 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186652042
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:07 schreef minilot het volgende:
Vergt nog finetuning, maar uitprobeersel.. Beperkte kledingselectie op Günthervriendelijke hoogte. Tevens hergebruik babygym en ingebruikname walgelijk cadeaumandje dat op zolder was beland. Kan allemaal vast handiger, maar er niks nieuws voor hoeven kopen is ook wat waard! ^O^

[ afbeelding ]
_O_ Ik vind het allemaal zo leuk en lieflijk staan.
Begin steeds meer in te zien hoe niet creatief ik ben :')
pi_186653523
Ik vind de babygym juist heel slim bedacht zo, en heel stylish verantwoord ook!

Hier mogen ze vaak tussen 2 dingen kiezen. Wat het meest roze is wint meestal, behalve het Nijntjesshirt, die staat overal boven :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186654705
Hier wint de trui met de haai altijd en anders de Elmo trui!
pi_186659358
Flav, wat klink je heerlijk gelukkig O+

Rena, sterkte met je oma :*

Mini, wat ben je toch altijd lekker creatief. Hoe is het met luierloze Günther gegaan?

Vanmiddag kwam ik thuis uit het werk en Simon was nog aan de wandel mat manlief. Toen ze thuis kwamen, drukte Simon op de deurbel. Ik deed open, hij stond daar met een grote lach op zijn gezicht en zei "hallo moppie" _O- O+ _O- O+
pi_186660346
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:07 schreef minilot het volgende:
Vergt nog finetuning, maar uitprobeersel.. Beperkte kledingselectie op Günthervriendelijke hoogte. Tevens hergebruik babygym en ingebruikname walgelijk cadeaumandje dat op zolder was beland. Kan allemaal vast handiger, maar er niks nieuws voor hoeven kopen is ook wat waard! ^O^

[ afbeelding ]
Te gek!
Complimenten!
pi_186660369
Sterkte Rena! :*

Tolstoi: wat een heerlijke begroeting! O+
pi_186663840
Venco, had je afgelopen nacht je nachtdienst? Hoe is het gegaan?
pi_186664293
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:03 schreef minilot het volgende:
@:Flav! Klinkt heerlijk! O+
[..]

Och, goed hè, zo klein nog maar maakt het zoveel beter. *; :*

Ik ben zelf drie jaar geleden mijn vader (was nog maar 56) vrij plotseling verloren en hoewel ik 'm hartstikke lief vond trok ik dat initieel eigelijk wel prima, het gemis ging pas pijn doen, op bitterzoete wijze, toen Günther kwam en nu -ie steeds groter en toffer wordt. :Y Zou het niet anders willen - zonder mijn koter zou het zonder mijn vader minder verdrietig maar wel een stuk leger zijn.
Oh dat lijkt me heel heftig ja, vooral zo onverwachts en dat je kleine hem niet mee zal maken.

In het geval van mijn oma was het slechts een kwestie van tijd, ze is vanmorgen overleden en we zijn blij dat ze rust heeft. Maar het gevoel van steun dat je dan kunt hebben aan je dreumes is wel herkenbaar. En dat al mijn opa’s en oma’s er nu niet meer zijn is wel heel raar, echt een soort officieel einde van mijn jeugd ofzo, ook al ben ik al 31. Weet al dat ik überhaupt geluk heb gehad ze zo lang te mogen hebben, hoewel deze oma eigenlijk al zeker 10 jaar weg was door haar gevorderde dementie.

Wat leuk bedacht dat kledingrekje _O_

Tolstoi, wat een bijdehand ding :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 7 mei 2019 @ 08:00:03 #115
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186664372
Gecondoleerd, @rena ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_186664955
Gecondoleerd Rena! ;( :*

Flav ik zwaai vanaf hier terug naar je roze wolk! O+ :W
pi_186665297
Ik heb al jullie verhalen gelezen, vanaf vakantie, maar aan reageren ben ik niet meer toegekomen door onze redelijk turbulente terugreis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee vakantiekiekjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:23:35 #118
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186665404
Gecondoleerd, rena!

En wat een nachtmerrie, lesage. Ik kan me zulke nachtmerries van de vakanties met m’n ouders nog herrinneren. Dat vond ik een groot avontuur. Zullen m’n ouders wel niet zo onthouden hebben..

Ik ben er wel aan toe dat het hier een beetje soepeler gaat lopen. Dreumes vanmrogen om 5 uur alweer klaar om de dag te beginnen, en ergens in de nacht ben ik ook nog 2 uur met peuter bezig geweest. Vandaag dagje met allebei thuis.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:13:59 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186666339
Rena, gecondoleerd.

oohh dat van die auto :D wat een avontuur inderdaad. Hebben mijn ouders een keer gehad in de zomervakantie met een camper in Frankrijk. Ik was denk ik 8? en mijn zusje net geen 4. :D Ze hebben het er nu nog steeds over wat een hel dat was.

Jagar, misschien wat later naar bed? Mijnes slaapt op het moment van 9 tot 8.30/9.
Dacht te herinneren dat O ergens rond 7 gaat, zou niet veel schelen qua totale slaap uren met de mijne.
Misschien dat 9 tot 7 zou lukken?
pi_186666746
Leuke foto’s LeSage! O+ En wat een horror terugreis zeg :X

Sacre was de jouwe afgelopen weekend niet jarig? :D Indien ik dat goed heb, gefeliciteerd! *O*

DFD:
pi_186666835
Rena, gecondoleerd :*

Jagar, ik kan me voorstellen dat je toe bent aan slaap, ellendig zo zeg ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186667044
Dank jullie wel O+

LeSage, wat afschuwelijk die terugreis :o In ieder geval fijn dat je mannen zich goed gedragen hebben, dat scheelt al een hoop denk ik. Wat wordt Mijm toch al weer groot, steeds meer peuter i.p.v. dreumes O+

Jagar, wat beroerd zeg :{ Hoe gaan de slaapjes overdag inmiddels?

Casper met stekeltjes! Hij is trouwens echt een mix van jou en je man, zo grappig om te zien :) Zag pas een foto van jullie op Insta en toen pikte ik hem echt uit jullie alletwee.

Mijn dolle diva, zo af en toe wil ze hem wel ophouden, behalve buiten :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 7 mei 2019 @ 11:13:07 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186667524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Sacre was de jouwe afgelopen weekend niet jarig? :D Indien ik dat goed heb, gefeliciteerd! *O*

Klopt! afgelopen zaterdag. Dankjewel O+

En wat zijn alle kindjes die ik nog herken van het babytopic groot geworden !!
En ze hebben zoveel haar opeens :D :P
  dinsdag 7 mei 2019 @ 11:13:44 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186667547
LeSage, pff! Wat een hel!
Toen ik 8 was, gingen we voor het laatst met de auto op vakantie naar Turkije. 4000 km.
In Istanbul was de auto toen ook kapot gegaan. We hebben daar een week moeten wachten op onderdelen. Was echt een hel.

Casper heeft zo’n leuk gezichtje, pff. O+ Knapperd!

En rena heeft ook gewoon een prachtig prinsesje. O+


Wij hebben al en tijdje niet meegedaan met DFD. Dus bij dezen: U’s ochtendritueel met papa. O+

Nb. Hij heeft niet altijd dit overhemd aan.. maar de keren dat hij dit overhemd aan heeft, is ‘ie zo knap dat ik er steeds foto’s van maak. :@ O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 11:14:09 #125
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186667559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 11:13 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Klopt! afgelopen zaterdag. Dankjewel O+

En wat zijn alle kindjes die ik nog herken van het babytopic groot geworden !!
En ze hebben zoveel haar opeens :D :P
Gefeliciteerd!! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_186669659
Welkom Jagar en Sacre bij de dreumesen! Dolle boel hier met al die knapzakken dus op naar een nieuw mooi jaar.

Duman, jompels *G* voor lopende U! En het is een leukerd in zijn blouse.

BellaFleur, wat een kerel al!

Rena, je diva O+. En gecondoleerd. Nog net op tijd daar geweest dus....

LeSage, die terugreis. Dat is ook geen feest. Balen zeg! Hopelijk niet al te hoge reparatiekosten.

Waar we het hele jaar als baby de schade beperkten tot wat verkoudheden en eenmalig een koortsstuip, is het nu al weken mis met de Marsman. Wat begon met buikgriep (met dank aan kdv) en daarna hand-voet-mond ziekte (met dank aan kdv), heeft hij nu alweer 6 dagen koorts. Ben er mee naar de huisarts geweest maar die vindt niks geks.
Maar 6 dagen koorts is niet goed toch? En dan ook echt 39.2 - 39.3.
Ondertussen plan ik me een slag in de rondte om de opvang sluitend te krijgen voor mijn werkdagen. Terwijl ik er eigenlijk zelf voor hem wil zijn. En vandaag ben ik zelf thuis maar ja, dan loopt er ook nog een peuter rond die aandacht vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 07-05-2019 19:06:47 ]
pi_186674239
Is er nog een plekje vrij in dit topic?
L heeft (vorige week al) ook zijn 1ste kaarsje mogen uitblazen *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:52:35 #128
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186677090
@Malteser, zes dagen koorts lijkt me inderdaad ook lang, heeft de huisarts verder geen advies gegeven of gezegd wanneer je weer terug moet komen?

En nu ga ik even op zoek naar een foto :9
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:54:57 #129
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186677155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:26 schreef Elleska het volgende:
Is er nog een plekje vrij in dit topic?
L heeft (vorige week al) ook zijn 1ste kaarsje mogen uitblazen *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd :D :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:50 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186677174
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geconcentreerd aan het autorijden bij de kapper :D _O-
Hier is hij al klaar, jas weer aan, maar uit die auto, dat was wel een dingetje :'( :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186677501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:52 schreef littledrummergirl het volgende:
@:Malteser, zes dagen koorts lijkt me inderdaad ook lang, heeft de huisarts verder geen advies gegeven of gezegd wanneer je weer terug moet komen?

En nu ga ik even op zoek naar een foto :9
Ja, als hij zieker wordt moeten we terug. Maar hij wordt niet zieker, ook niet beter overigens. Komende nacht zijn we de week rond wat koorts betreft want het startte vorige week van dinsdag- op woensdagnacht.
pi_186680101
Snelle bijlees, gecondoleerd Rena en gefeliciteerd SC en Elleska. :*

Beerschap voor Mars. :* Hopelijk is die koorts snel voorbij en niets ernstigs.

Leuk om jullie dreumesjes weer te zien. Ik moet echt wat meer foto's maken. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:46:29 #133
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186680417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, als hij zieker wordt moeten we terug. Maar hij wordt niet zieker, ook niet beter overigens. Komende nacht zijn we de week rond wat koorts betreft want het startte vorige week van dinsdag- op woensdagnacht.
Das van dat advies waar je zo lekker weinig mee kan verder he -O- op zich fijn dat het een en ander uitgesloten is, mja aan de andere kant heb je nu niks waar je iets tegen kan doen.

Hoe is hij er zelf onder?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186680907
Rena, gecondoleerd :*

Malteser, beterschap voor Mars, vervelend dat ie al een week koorts heeft? Hoe is ie eronder?

LeSage, wat een terugreis from hell :o Is de auto nog te repareren? Knap dat je jongens zich zo goed gedragen hebben.

SC en Elleska, gefeliciteerd met jullie dreumesen en welkom hier *O* *O*

O+ O+ voor alle leuke dreumesfoto's
pi_186682529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Das van dat advies waar je zo lekker weinig mee kan verder he -O- op zich fijn dat het een en ander uitgesloten is, mja aan de andere kant heb je nu niks waar je iets tegen kan doen.

Hoe is hij er zelf onder?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Rena, gecondoleerd :*

Malteser, beterschap voor Mars, vervelend dat ie al een week koorts heeft? Hoe is ie eronder?

LeSage, wat een terugreis from hell :o Is de auto nog te repareren? Knap dat je jongens zich zo goed gedragen hebben.

SC en Elleska, gefeliciteerd met jullie dreumesen en welkom hier *O* *O*

O+ O+ voor alle leuke dreumesfoto's
Tja.... hangerig, huilerig, dan weer even een opleving door de paracetamol waardoor hij wat speelt om vervolgens weer bij je te willen zijn. Duidelijk niet Mars, duidelijk niet fit. Maar ja, ze schrijven niks voor want ‘er is niets wat wijst op een ontsteking behalve dan de koorts’. Logisch. Snap ik. Maar ondertussen zit ik al een week met een ziek kind. En dat vind ik heel erg naar. ;(
pi_186682591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Venco, had je afgelopen nacht je nachtdienst? Hoe is het gegaan?
Z. was veel wakker en dan weer in slaap soezen. Dus onrustig.
Man zegt zelf maar 2,5 uur geslapen te hebben.
Vannacht poging 2 want bent weer op werk. :P En dan pas over 3 weken weer.
pi_186682854
Malteser :* Tuurlijk vind je dat naar om je kindje zo te zien, ik hoop dat Marsje snel opknapt :*
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:59:58 #138
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186682903
Oh wat naar Malteser. Daar zou ik me ook niet lekker bij voelen. Beterschap voor het kleintje.

Misschien gaat het vannacht wel veel beter, venco. Dan zou je dit kunnen gebruiken om snachts bv af te bouwen?

@Sacre: later naar bed zie ik eigenlijk niet zitten. Dan hou ik helemaal geen avond over. Ik lig meestal om 9.30 in bed en ga toen 22 en 22.30 slapen,ook ivm peuter die ergens tussen 6 en 7 wakker is. Natuurlijk, als iedereen gegarandeerd beter en langer zou slapen dan zou ik ook later naar bed kunnen, maar door twee uurtjes zonder kind zijn weg belangrijk! Ik geloof ook niet dat O het zou trekken trouwens, die is ook erg toe aan z'n bed om 19 uur. Hoe laat gaan andere dreumesen hier slapen?
pi_186683086
Herkenbaar hoor, Jagar. Even een paar uurtjes voor jezelf is heerlijk.
Later naar bed brengen brengt helaas inderdaad geen garantie tot beter slapen.

Dat afbouwen inderdaad een paar weken geprobeerd maar Z. blijft net zo lang huilerig en onrustig totdat ze weer borst krijgt.
Ben je mooi elke nacht uren mee bezig i.p.v. die tet erin :P

Ik breng mijn dreumesje ergens tussen 19:00 en 20:00 naar bed. Soms voor grote broer, soms erna. :)
Dan is ze er ook aan toe hoor.
pi_186683580
Wij gaan met Simon om 19:30 naar boven en dan ligt ie zo rond 20:15-20:30 te slapen. Vaak is ie dan rond 7 uur 's ochtends weer wakker.
Ik snap heel goed dat je later naar bed gaan voor O niet ziet zitten vanwege dan nog minder tijd voor jezelf.
pi_186684198
Nu was het vandaag wel zo dat Z. na een slechte nacht om 4:15 flink gedronken heeft bij mij (2 plofborsten, auw) en doorsliep tot 7:30!
Dat doet ze normaal nooit.
Dus...wat kan ik met deze informatie? :')
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:44:01 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186684798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:59 schreef Jagärtrut het volgende:

@:sacre: later naar bed zie ik eigenlijk niet zitten. Dan hou ik helemaal geen avond over. Ik lig meestal om 9.30 in bed en ga toen 22 en 22.30 slapen,ook ivm peuter die ergens tussen 6 en 7 wakker is. Natuurlijk, als iedereen gegarandeerd beter en langer zou slapen dan zou ik ook later naar bed kunnen, maar door twee uurtjes zonder kind zijn weg belangrijk! Ik geloof ook niet dat O het zou trekken trouwens, die is ook erg toe aan z'n bed om 19 uur. Hoe laat gaan andere dreumesen hier slapen?
Ah oke, misschien keertje testen en als het niet werkt kun je altijd terug denk ik?

Hier hebben we een tijdje op èèn middagdutje gezeten (hele lange) en dan om half 8 naar bed, maar op gegeven moment (ik denk doordat hij nu veel drukker bezig is met bewegen) moesten we terug naar 2 slaapjes en dat was zo lastig te plannen omdat hij wakker is rond 9.00 en dan 3 uurtjes wakker is en dan weer 3 uurtjes slaapt, vervolgens weer 3 uur wakker is. Dan is het dus al 18.00, dan laat ik hem een powernap doen van een halfuur/uur en dan maak ik hem wakker, gaan we gezellig badderen en met slaapzak aan tv kijken in het grote bed en dan pas naar bed.

Beetje apart ritme, maar het werkt goed voor ons op het moment.
pi_186685279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:59 schreef Jag�rtrut het volgende:
Hoe laat gaan andere dreumesen hier slapen?
Ook rond 19:00 tenzij hij voor het avondeten al instort, dan nog even een dutje-eten-spelen en daarna pas slapen. Maar in dat geval is de zorg voor man en heb ik alsnog mijn vrije avond.

Overdag zaten we de afgelopen maand op 1 slaapje maar jarig zijn is heel erg vermoeiend dus we zaten weer op 2 slaapjes. Vandaag 1 slaapje geprobeerd maar hij stortte in toen ik eten stond te koken, met als gevolg een mooie jaap in zijn wenkbrauw. Kleine brokkenpiloot. Zaterdag ook al zijn duim ergens aan open gehaald, dat is net mooi dicht en ik had alles weer bloedvrij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 07-05-2019 23:02:38 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:23:38 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186690374
Hier gaan we komend weekend even kijken of n verduisterend gordijn ervoor zorgt dat kapteintje sneller inslaapt, gisteren lag hij er om half 19:30 in en hoorden we m om 21:30 nog kletsen :'). Eerder had hij nooit last van het licht, maar we zien hem de afgelopen weken steeds later inslapen, terwijl t buiten steeds later licht wordt, dus we gaan het eens proberen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:28:09 #145
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690417
@LeSage, allemachtig! Zo'n rampzalige terugreis is al heftig als volwassen lui, maar met twee kleine koters erbij zit je er nog wel een stuk minder op te wachten, pfoe! Wat zul je blij geweest zijn om thuis te komen!

@rena, gecondoleerd en knuffel voor je :*

Welkom @Elleska! Jouwes ook alweer 1! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:31:31 #146
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690458
Bedtijd dreumes hier momenteel ergens tussen 20:30 en 22:00. Net hoe het uitkomt. Mijn lief is vaak pas om 19:00 thuis, dan nog eten, voorlezen, beetje spelen..
Er 's morgens gewoonlijk uit tussen 07:30 en 09:00.

Verder zie ik 'm momenteel niet veel - hij zit de halve dag in onze rommelige, onkruidrijke achtertuin te wroeten. :)



[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 08-05-2019 09:36:40 ]
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:33:10 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690480
Potver, wat sneu voor arme Max. Beterschap!
Let me see you stripped down to the bone
pi_186690570
Bedankt voor de condoleances O+

Elleska, gefeliciteerd met je verse dreumes *O*

Malteser, wat sneu voor Marsje en 6 dagen koorts is echt lang ja. Hoe is hij er vandaag aan toe?

De kapitein in zijn auto, hij ziet er volwassen uit in opperste concentratie :D

Qua bedtijd; hier gaat ze tussen 19 en 20 uur naar bed, het ligt er net aan hoe laat we aan tafel kunnen. Momenteel is ze dan tussen 6.30 en 7 uur weer wakker, soms kunnen we nog rekken met een babyfoonmuziekje en een tut O-)

Mini, kan hij echt alleen in de tuin scharrelen? Hier zou ze dan toch nog proberen aarde/stenen/planten op te eten, terwijl ze genoeg te eten krijgt van ons :')

Zo, nu even bijkomen van mijn training gisteravond. Voornamelijk de armen getraind en zoveel zijn mijn spieren nog niet gewend _O- Behalve elke dag een bundeltje van 11 kilo rondsjouwen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:44:05 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:38 schreef rena het volgende:
Mini, kan hij echt alleen in de tuin scharrelen? Hier zou ze dan toch nog proberen aarde/stenen/planten op te eten, terwijl ze genoeg te eten krijgt van ons :')
Aangezien aarde, stenen en de meeste planten niet per se heel lekker zijn doet -ie z'n best maar. :) We hebben een paar weken geleden alle planten die erg giftig, heel pijnlijk, danwel instant dodelijk zijn uit de tuin geplukt, en verder kijkt -ie maar. Er staat nog wel een struikje met wat puntige prikdingen eraan, maar daar blijft -ie na instructie (doet zeer, afblijven) tot nu toe uit de buurt, en zo niet: leerzaam. Beetje klooien met schepjes en gieter, onkruid en gras tussen tegels vandaan peuteren en slepen met losse bakstenen, stokken en grote takken is mijns inziens prima spelen. Ik hou 'm uiteraard wel een beetje in het oog vanuit huis (ga niet naar boven ofzo) maar ik laat 'm verder met rust. Wat tuinaarde of een worm eten, daar krijgt -ie niks van en het risico van een schaafwondje hier of daar vind ik te nemen ten gunste van de voordelen van ongestoord buiten aanrotzooien. :)

Scheelt natuurlijk wel dat -ie inmiddels loopt en niet meer (zo vaak) over de grond kruipt. Dus kan me voorstellen dat dat voor C. straks ook wat makkelijker gaat als het eenmaal een tweevoetertje is :Y
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:47:54 #150
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186690725
heerlijk mini. Dat zouden die van mij ook geweldig vinden. Wij gaan langzaam op zoek naar een huis met tuin.

Net had mijn mini voor het eerst door dat ik wegging op het kdv. Hij wou al niet van m’n hand, en moest hard huilen. Ik haal hem om 12 uur weer op, gezien ik toch thuis ben kan hij rustig wennen. Ik vind het maar lastig. Soms denk ik dat het misschien beter is als ik toch maar thuis blijf. Beuh.

Vanmorgen was meneer om 5.40 wakker, dat is al beter dan 5.00.
pi_186690728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Aangezien aarde, stenen en de meeste planten niet per se heel lekker zijn doet -ie z'n best maar. :) We hebben een paar weken geleden alle planten die erg giftig, heel pijnlijk, danwel instant dodelijk zijn uit de tuin geplukt, en verder kijkt -ie maar. Er staat nog wel een struikje met wat puntige prikdingen eraan, maar daar blijft -ie na instructie (doet zeer, afblijven) tot nu toe uit de buurt, en zo niet: leerzaam. Beetje klooien met schepjes en gieter, onkruid en gras tussen tegels vandaan peuteren en slepen met losse bakstenen, stokken en grote takken is mijns inziens prima spelen. Ik hou 'm uiteraard wel een beetje in het oog vanuit huis (ga niet naar boven ofzo) maar ik laat 'm verder met rust. Wat uinaarde of een worm eten, daar krijgt -ie niks van en het risico van een schaafwondje hier of daar vind ik te nemen ten gunste van de voordelen van ongestoord buiten aanrotzooien. :)

Scheelt natuurlijk wel dat -ie inmiddels loopt en niet meer (zo vaak) over de grond kruipt. Dus kan me voorstellen dat dat voor C. straks ook wat makkelijker gaat als het eenmaal een tweevoetertje is :Y
Ik houd echt van jouw instelling O+ Ik probeer ook regelmatig wat meer zo te denken, maar ik ben best wel neurotisch soms dus het kost tijd. Maar ik raak zeker geïnspireerd :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:51:32 #152
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:48 schreef rena het volgende:

[..]

Ik houd echt van jouw instelling O+ Ik probeer ook regelmatig wat meer zo te denken, maar ik ben best wel neurotisch soms dus het kost tijd. Maar ik raak zeker geïnspireerd :Y
Ik vond het de eerste paar keer in de tuin ook wel spannender hoor, ben er gewoon met een boek erbij op een stoel bij gaan zitten. Maar het feit dat dat hartstikke goed ging + de extreem relativerende houding van mijn lief hielpen wel. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:55:02 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_186690830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Net had mijn mini voor het eerst door dat ik wegging op het kdv. Hij wou al niet van m’n hand, en moest hard huilen. Ik haal hem om 12 uur weer op, gezien ik toch thuis ben kan hij rustig wennen. Ik vind het maar lastig. Soms denk ik dat het misschien beter is als ik toch maar thuis blijf. Beuh.
Achgos! (Voor jullie allebei!)

Naja, wellicht heeft -ie het reuze naar z'n zin gehad als je 'm straks ophaalt. :) :*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:02:56 #154
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186690939
Ik heb er ook eentje die graag aarde eet in de tuin :P
Maar kan inderdaad ook lang zoet zijn en lekker scharrelen daar, denk dat wij eens gaan zoeken naar een leuke zandbak ofzo.
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:15:56 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_186691114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb er ook eentje die graag aarde eet in de tuin :P
Maar kan inderdaad ook lang zoet zijn en lekker scharrelen daar, denk dat wij eens gaan zoeken naar een leuke zandbak ofzo.
Yup, dat staat hier ook voor deze week op de planning. Op een gegeven moment zijn de borders wel leeggeschept hè? :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_186691129
Ohh nog een O+ voor alle mooie foto’s gisteren O+

En arme Mars, ik hoop dat ie snel opknapt ;(

Casper valt ook rond 19:00 om, hij is ergens rond 6 vaak weer klaarwakker. Dat vind ik moeilijker dan een gebroken nacht geloof ik :')

Leuk mini, Casper wil ook elke keer naar buiten. Mijn ouders hebben net over de grens in Duitsland de caravan een seizoen op een familiecamping staan. Speeltuintjes, peutervijvertje en voorbij scharrelende eenden, ideaal op deze leeftijd. Dit is voor ons 10 minuten rijden en Casper kan de hele dag buiten scharrelen, we hebben er vannacht ook geslapen :)
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:19:31 #157
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186691172
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:16 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ohh nog een O+ voor alle mooie foto’s gisteren O+

En arme Mars, ik hoop dat ie snel opknapt ;(

Casper valt ook rond 19:00 om, hij is ergens rond 6 vaak weer klaarwakker. Dat vind ik moeilijker dan een gebroken nacht geloof ik :')

Leuk mini, Casper wil ook elke keer naar buiten. Mijn ouders hebben net over de grens in Duitsland de caravan een seizoen op een familiecamping staan. Speeltuintjes, peutervijvertje en voorbij scharrelende eenden, ideaal op deze leeftijd. Dit is voor ons 10 minuten rijden en Casper kan de hele dag buiten scharrelen, we hebben er vannacht ook geslapen :)
Waar woon jij eigenlijk?
pi_186691247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Waar woon jij eigenlijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:26:35 #159
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186691307
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn ouders wonen in Haaksbergen. Daar ben ik ook opgegroeid. Wij wonen in Brussel..
pi_186693721
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186693748
Oh Mini kijk hem nou lekker spelen in de tuin. Wat rena zegt. Je relaxte houding is soms inspirerend. Of je creativiteit zoals het glow in the dark bad O+

Gefeliciteerd ng nieuwe dreumesjes!

Rena nog gecondoleerd :*

Qua tuin. Ik laat de kinderen er niet alleen in spelen. Maar dat komt wellicht ook omdat wij al een aantal weken zonder heg zitten. En zonder tegels. Eigenlijk is het buiten een grote zandbak :P
  woensdag 8 mei 2019 @ 13:18:54 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_186694040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:00 schreef Songeur het volgende:
Of je creativiteit zoals het glow in the dark bad O+
Hoho, daar geen credits voor geven - dat kwam ik gewoon random online tegen! :)

quote:
Eigenlijk is het buiten een grote zandbak :P
Klinkt juist perfect! >:) :9
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 mei 2019 @ 13:28:30 #163
269689 crew  Viv
pi_186694192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:18 schreef minilot het volgende:
Klinkt juist perfect! >:) :9
Dit! Wij hebben ook zo'n tuin: de tegels al weggehaald en wat ervoor in de plaats moet komen, is er nog niet. Het gaat mijn dochter nog knap tegenvallen als de tuin straks klaar is, en ze het voortaan met slechts een zandbak moet doen. ;)
pi_186694295
Hier laat ik J. ook gerust in de tuin scharrelen. Zo lang er ergens een bal ligt, is de rest niet interessant. Enige waar ik goed op moet letten is het speelhuisje met glijbaan. Het erop klimmen gaat prima, maar hij probeert van het trapje af te glijden ipv van de glijbaan. :') Eerste tantrum van vanochtend voor 7 uur was omdat we niet buiten gingen glijden. Dus hij vindt het wel duidelijk leuk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 8 mei 2019 @ 13:41:48 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_186694400
Hier verder geen speeltoestellen in de achtertuin, maar er zit een speeltuintje met glijbaan op de hoek van onze straat, op tien minuten lopen een meer met recreatiestrandje + speeltoestellen en op een kwartier lopen een kneitergrote speeltuin (entree zonder abo ¤1,-) met een peuterdeel vol draaimolens, kuipschommels, allerlei klimspul en glijbaantjes en heel, heel veel vierkante meter speelzand en een oneindige hoeveelheid schepjes en emmertjes. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 13:44:55 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_186694447
En snotver, wederom naast het potje gepoept terwijl ik een plasje uit het binnendeel van de pot stond te spoelen :') Pech!

Nu elke dag 's middags en als we thuis blijven ook 's morgens een paar uur zonder luier en met onderbroek. Gaat tot dusver goed. Wel wennen qua aanzicht zeg, zo'n luierloos kontje in z'n broeken! :D
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:03 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_186694463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit! Wij hebben ook zo'n tuin: de tegels al weggehaald en wat ervoor in de plaats moet komen, is er nog niet. Het gaat mijn dochter nog knap tegenvallen als de tuin straks klaar is, en ze het voortaan met slechts een zandbak moet doen. ;)
Heh, zal die even hopen op vertraagde levering! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_186694847
Banaan slaapt ook tussen zeven en acht. Ik kan hem beter tijd zeven uur in slaap hebben zodat hij net iets meer slaap pakt want rond zes uur wordt hij vaak wakker. Later op bed wil ik ook niet omdat ik ook wat tijd voor mezelf wil, naast de middagdut van twee a drie uur. ;) Moet ik wel zeggen dat die vrije tijd nog altijd onderbroken wordt met tijd aan de borst zodat hij doorslaapt.

Ziet er leuk uit Mini. :D Onze tuin is nog heel kaal en beetje saai voor Banaan. Hij vindt het wel heerlijk buiten, vooral alle kleine kriebeldiertjes en bloemetjes ruiken. O+

Jagar volgens mij is aan het werk gaan iets waar je nu even tegen opziet maar uiteindelijk weer heel fijn voor je wordt. O. zal hopelijk ook snel wennen.

Klinkt als een heerlijke plek Fleur.

Wij hadden vandaag het tegenovergestelde. Mijn man moest naar zijn werk terwijl hij al wakker was. Meestal sluit hij dan weg om de tranenzee te voorkomen. Ze hebben vandaag lekker geknuffeld en toen mijn man wegging liet Banaan geen traan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:15:52 #169
221912 minilot
Nancy boy
pi_186694957
Hier ook altijd brullen als Günther z'n paps ziet weggegaan, dus die sluipt soms ook weg :Y

Tijd voor mezelf 's avonds niet enorm veel behoefte aan, ik heb pre-kind vijfendertig jaar tijd voor mezelf gehad. :7 Bovendien is onze doordeweekse gezellige tijd met z'n drieën 's avonds na het eten ons veel te lief! Op tijd naar bed komt heus wel als -ie 's morgens ergens vroeg moet wezen ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_186695601
Onze tuin moet nog ingepland worden bij de tuinontwerper, waarschijnlijk net op tijd voor hun verjaardag. Is vooral veel leegtrekken (2 bomen, een heg en een tuinhuis oa, naast een fijne betegeling met van die mini stenen). En als het niet op tijd is verplaatsen we de verjaardag :')

Wel een tof doe het zelf tuinhuisje laten bestellen als verjaardagscadeau, dat ze (op termijn) zelf los kunnen schroeven en aan kunnen passen. Deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)is/9200000090018908/

Andere mensen nog ideeen voor 'nuttige' verjaardagcadeau's? Een speelgoed-explosie hebben we al... ik heb vooralsnog er op staan: een groot zwembad voor in de tuin, pyjama's, schoenen en sandalen, een foam bal, een hoepel en badschuim. Ik zoek vooral nog dingen rond de ¤10 of ¤20.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:39:25 #171
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186696335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 13:41 schreef minilot het volgende:
Hier verder geen speeltoestellen in de achtertuin, maar er zit een speeltuintje met glijbaan op de hoek van onze straat, op tien minuten lopen een meer met recreatiestrandje + speeltoestellen en op een kwartier lopen een kneitergrote speeltuin (entree zonder abo ¤1,-) met een peuterdeel vol draaimolens, kuipschommels, allerlei klimspul en glijbaantjes en heel, heel veel vierkante meter speelzand en een oneindige hoeveelheid schepjes en emmertjes. ^O^
Naam van de speeltuin? volgens mij wonen we niet heel ver van elkaar en ik was laatst met het lekkere weer opzoek naar zoiets en kon niets vinden (behalve de hel 'indoor speeltuin') met een leuk peuterdeel.

Meer tips zijn welkom trouwens :P
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:48:13 #172
221912 minilot
Nancy boy
pi_186696491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Naam van de speeltuin? volgens mij wonen we niet heel ver van elkaar en ik was laatst met het lekkere weer opzoek naar zoiets en kon niets vinden (behalve de hel 'indoor speeltuin') met een leuk peuterdeel.

Meer tips zijn welkom trouwens :P

http://www.speeltuinkinderdijk.nl
Maar is niets unieks toch? (Al is het wel leuk dat deze al bijna honderd jaar bestaat O+)

Volgens mij zijn er op talloze plekken in Nederland dit soort grote speeltuinen met één of twee euro entree te vinden. Waar woon je?
Let me see you stripped down to the bone
pi_186696645
Wij hebben kunstgras en straks een zandbak en watertafel ofzo. En in de voortuin kiezels, die zijn machtig interessant aldus mijn dreumes. :')

Ooh ja dat theehuis is ook leuk songeur O+ Dan woon jij hier denk ik ook niet zo ver vanaf! Brussel en Haaksbergen is ook wel een flink verschil dan Jagar :D Kom je deze kant nog wel eens op?

Casper heeft nu de 3e (beginnende) dubbele oorontsteking in 4 weken. Nu druppels en neusspray (al 2 ab-kuren gehad) en volgende week een opvolging bij de huisarts maar hij kwam sowieso wel bij de KNO-arts terecht volgens hem.
pi_186697044
Ik vind het een koopje mini! Die bij ons zijn 5 euro pp. Allebei zijn ze rond die prijs. De een is commercieel en niet zo leuk voor peuters, de ander is met een soort zwembad (ben ik zelf nog nooit geweest, dus geen idee wat dat inhoudt). ¤1 per keer lijkt me een koopje!

https://www.speeltuindekievit.nl/prijzen
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:29:24 #175
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186697078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 15:48 schreef minilot het volgende:

[..]

http://www.speeltuinkinderdijk.nl
Maar is niets unieks toch? (Al is het wel leuk dat deze al bijna honderd jaar bestaat O+)

Volgens mij zijn er op talloze plekken in Nederland dit soort grote speeltuinen met één of twee euro entree te vinden. Waar woon je?
O lol, nog 40 minuten rijden :')

Niet uniek nee, maar wij hebben in de buurt niet heel veel van dat soort.
Wel een natuurspeeltuin & een speelbos, is leuker voor grotere kindjes.
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:30:08 #176
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186697094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het een koopje mini! Die bij ons zijn 5 euro pp. Allebei zijn ze rond die prijs. De een is commercieel en niet zo leuk voor peuters, de ander is met een soort zwembad (ben ik zelf nog nooit geweest, dus geen idee wat dat inhoudt). ¤1 per keer lijkt me een koopje!

https://www.speeltuindekievit.nl/prijzen
5.25 :') je zal maar 4 kinderen hebben die een aantal keer in de week naar de speeltuin willen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:38:14 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_186697239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

5.25 :') je zal maar 4 kinderen hebben die een aantal keer in de week naar de speeltuin willen.
Daar zijn abonnementen voor uitgevonden hè? ;) Mijn koter gaat eens per paar weken met me mee naar de Efteling, maar uiteraard betaal ik niet telkens de toegangsprijs.

Overigens is 'onze' speeltuin nou ook weer niet enorm groot of uitgebreid hoor, de entreeprijs van een euro klinkt hartstikke logisch. Het is echt bedoeld voor de kinderen in de buurt hier, niet de moeite waard om voor in de auto te stappen :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:40:52 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186697296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Daar zijn abonnementen voor uitgevonden hè? ;) Mijn koter gaat eens per paar weken met me mee naar de Efteling, maar uiteraard betaal ik niet telkens de toegangsprijs.

Dat is waar... ik ben daar een beetje simpel in :') ik betaal gewoon de volle mep als ik zin heb om te gaan en verdiep me nooit in abo's. Ik woon een halfuur rijden van de Efteling, dus misschien toch maar eens kijken :D
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:41:25 #179
221912 minilot
Nancy boy
pi_186697307
Hè, arme Caspertje! -O- Kus d'rop!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 8 mei 2019 @ 16:42:18 #180
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186697316
Ik denk gewoon dat ik iets zoek a la Plaswijckpark, zijn er nog meer van zulke parken?
pi_186697478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vond het de eerste paar keer in de tuin ook wel spannender hoor, ben er gewoon met een boek erbij op een stoel bij gaan zitten. Maar het feit dat dat hartstikke goed ging + de extreem relativerende houding van mijn lief hielpen wel. ;)
Relativeren en vertrouwen in het kind hebben is wel fijn ja! Ik begin het steeds meer te krijgen overigens :)

Ah Casper wat sneu weer ;( Beterschap :*

En hier loopt er ineens dus wel achter de loopwagen :o *O*
Alleen nu zei de vriendin die hier was dat ze haar voetjes niet goed neerzet, corrigeert zich dat nog als ze beter gaat lopen of is het iets waar ik wat mee moet doen? Als ze gewoon staat staat ze meestal wel gewoon plat. Op het filmpje vertekent het beeld wel een beetje door die afzakkende sokjes.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186697608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

5.25 :') je zal maar 4 kinderen hebben die een aantal keer in de week naar de speeltuin willen.
Het meest onlogische vind ik nog dat ook volwassenen dat bedrag ook moeten betalen. Daarmee bereik je dat je uiteindelijk minder toezicht hebt. Een abo vond ik wel weer goed betaalbaar, maar daarvoor wil ik toch eerst bekijken of ze het al leuk vinden en het ook een peuterdeel heeft.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186697620
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:51 schreef rena het volgende:

[..]


En hier loopt er ineens dus wel achter de loopwagen :o *O*
Alleen nu zei de vriendin die hier was dat ze haar voetjes niet goed neerzet, corrigeert zich dat nog als ze beter gaat lopen of is het iets waar ik wat mee moet doen? Als ze gewoon staat staat ze meestal wel gewoon plat. Op het filmpje vertekent het beeld wel een beetje door die afzakkende sokjes.
Wat goed van C! *O*
Als ze wel met platte voetjes staat zou ik me niet direct zorgen maken hoor! Om het lopen voor haar iets makkelijker te maken zou je haar op blote voeten kunnen laten lopen. Glijdt ze minder weg en maakt het recht neerzetten van de voetjes makkelijker. Laat haar dit eerst maar een paar weken oefenen. Waarschijnlijk zet ze haar voeten dan al rechter neer. Maar voor nu *O* voor C-tje!
pi_186697730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:58 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Wat goed van C! *O*
Als ze wel met platte voetjes staat zou ik me niet direct zorgen maken hoor! Om het lopen voor haar iets makkelijker te maken zou je haar op blote voeten kunnen laten lopen. Glijdt ze minder weg en maakt het recht neerzetten van de voetjes makkelijker. Laat haar dit eerst maar een paar weken oefenen. Waarschijnlijk zet ze haar voeten dan al rechter neer. Maar voor nu *O* voor C-tje!
Helemaal vergeten dat we een kinderfysio op het forum hebben ;) O+ Ik zal haar inderdaad wat vaker haar sokjes uitdoen, alleen is onze vloer niet zo warm. Scheelt wel dat we richting het voorjaar gaan nu :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:16:11 #185
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186697879
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 16:51 schreef rena het volgende:

[..]

Relativeren en vertrouwen in het kind hebben is wel fijn ja! Ik begin het steeds meer te krijgen overigens :)

Ah Casper wat sneu weer ;( Beterschap :*

En hier loopt er ineens dus wel achter de loopwagen :o *O*
Alleen nu zei de vriendin die hier was dat ze haar voetjes niet goed neerzet, corrigeert zich dat nog als ze beter gaat lopen of is het iets waar ik wat mee moet doen? Als ze gewoon staat staat ze meestal wel gewoon plat. Op het filmpje vertekent het beeld wel een beetje door die afzakkende sokjes.
Ha, U. doet z’n voetjes juist naar buiten toe. :)

Vandaag een afspraak gemaakt bij een andere Met degene waar we nu lopen hebben zowel U. als ik geen klik.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:29:14 #186
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186698103
Hier in de buurt zijn heel veel speeltuinverenigingen ontdekte ik laatst, als het weer wat droger wordt gaan kapteintje en ik eens het een en ander uitproberen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 8 mei 2019 @ 17:31:38 #187
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186698156
Rena *O* ze loopt *O* en wat vlot ook ineens haha. Hier ging dat begin veel minder soepel :D

En een knuffel voor casper en zn oortjes. Zijn buisjes wel eens aan de orde geweest? Heeft hier echt wonderen gedaan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186698306
Ach arme Casper wat rot van die oorontstekingen steeds :( Hengelo hier dus redelijk in de buurt wel ja!

Aaaah kijk C nou gaan achter die loopkar. O+

Oh efteling. Ik ben fan O+ maar volkomen onbetaalbaar met 3 kinderen. Dus wij hebben abo op een indoorspeeltuin en zwembad!
  woensdag 8 mei 2019 @ 19:41:45 #189
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186701186
Ik mis Berlijn zo, qua speeltuinen. Die stad kwam om in mooie speeltuinen, allemaal met een ander thema. Veel ook met water in de zomer. Brussel heeft dat helaas niet. Natuurlijk zijn hier wel speeltuinen, maar toch anders.
pi_186701657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:40 schreef Songeur het volgende:
Ach arme Casper wat rot van die oorontstekingen steeds :( Hengelo hier dus redelijk in de buurt wel ja!

Aaaah kijk C nou gaan achter die loopkar. O+

Oh efteling. Ik ben fan O+ maar volkomen onbetaalbaar met 3 kinderen. Dus wij hebben abo op een indoorspeeltuin en zwembad!
17 euro per man per maand, tot 3 jaar mogen kinderen gratis.
pi_186703428
Arme Casper en jij en je man ook een beetje Fleur. :* Zal voor jullie ook niet makkelijk zijn zo.

Wat goed van C. *O* En wat heerlijk zoet toch met haar rokje.

Wij hadden tijdens het eten wat onweer. Ik zag de flits, herhaalde iets uit zijn boekje zodat hij wist wat er zou komen. Hij vond het schitterend en bleef "daaaaar" roepen naar de lucht. :D

Maar onze kat, die normaal gesproken nooit naar boven mag, die nou boven liep te mauwen, dat kan niet. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186703758
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 19:55 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

17 euro per man per maand, tot 3 jaar mogen kinderen gratis.
Ja dat is dus bijna 70 euro per maand voor ons want de jongste is nog gratis dan. Dat vind ik best veel geld. Want dan neem ik nog niet eens benzine enz mee.
pi_186706772
die speeltuinverenigingen zien er leuk uit.
wij hebben een gewone speeltuin om de hoek, vlakbij een kinderboerderij met speeltuin welke gratis is net als een indoorspeeltuintje. Op fietsafstand zit een familiepark welke we binnenkort eens gaan uittesten. Als dat bevalt komt er denk ik een abbo.
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:13:48 #194
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186706943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:56 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ja dat is dus bijna 70 euro per maand voor ons want de jongste is nog gratis dan. Dat vind ik best veel geld. Want dan neem ik nog niet eens benzine enz mee.
Jullie betalen dan net zoveel aan benzine volgens mij. 😂🙈
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:14:48 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186706989
Wij hebben nergens een abo op. Misschien komt dat wel als het beter weer wordt. Maar ook dan hebben we genoeg speeltuinen om de hoek.
Protège moi de mes désirs.
pi_186707635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jullie betalen dan net zoveel aan benzine volgens mij. 😂🙈
Hahha ja iets met in een uithoek wonen :p

Overigens vind ik mijn indoorspeeltuin abo heel fijn! Op zo’n regenachtige dag als ze vervelend zijn en niks willen hoppa even een uurtje spelen. Je gaat makkelijker ‘even’. Zwemmen doen we niet zo vaak als ik zou willen. Kindjes vinden het awesome. Ik vind het altijd gedoe. Plus dat ik niet alleen ga met de kindjes zolang er 2 zijn zonder zwemdiploma en maar 1 met.
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:31:08 #197
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186707847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:26 schreef Songeur het volgende:

[..]

Hahha ja iets met in een uithoek wonen :p

Overigens vind ik mijn indoorspeeltuin abo heel fijn! Op zo’n regenachtige dag als ze vervelend zijn en niks willen hoppa even een uurtje spelen. Je gaat makkelijker ‘even’. Zwemmen doen we niet zo vaak als ik zou willen. Kindjes vinden het awesome. Ik vind het altijd gedoe. Plus dat ik niet alleen ga met de kindjes zolang er 2 zijn zonder zwemdiploma en maar 1 met.
Snap ik! Is ook eng. Dan kan je beter een speeltuin hebben.

Ik heb pas een keer gezwommen met U. Had me toen voorgenomen iedere week te gaan, maar er kwam toen zoveel tussen. U. was non-stop verkouden, het werd koud, ging sneeuwen, ik werd ongesteld. Hoop het binnenkort weer op te kunnen pakken!

Indoorspeeltuin wilde ik van het weekend naartoe. Maar ik vrees voor hoofdpijn. :9
Protège moi de mes désirs.
pi_186709565
Wat goed Rena *O* en de voeten goed neerzetten komt vanzelf, Lala heeft hier de eerste tijd op haar tenen gelopen, is vanzelf goed gekomen. De Bambino sokjes van kruidvat zijn fijn anti slip (en goedkoop ;) ).

De intratuin hier heeft ook een gratis indoor speeltuin (met prima restaurant), kwamen we afgelopen weekend achter, dus dat is wellicht ook nog een mogelijkheid.

Ik vind de Efteling ook absurd duur, zeker in vergelijking met andere parken. Maar dat maakt het ook juist wel bijzonder als we dan gaan. Eind augustus gaan we weer, met de hele familie.

Zwemmen vind ik een van de grootste nadelen aan een tweeling. Met peuter ging ik om de week ongeveer, de meiden zwemmen alleen op vakanties want je moet een volwassene per kind hebben voor de les. Daarom gaan we bij weekendjes weg en op vakantie elke dag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186714501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 20:56 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ja dat is dus bijna 70 euro per maand voor ons want de jongste is nog gratis dan. Dat vind ik best veel geld. Want dan neem ik nog niet eens benzine enz mee.
Ik moet zeggen dat het voor ons ook alleen maar de moeite waard is omdat we vlakbij wonen, 10 minuten met de auto.
  donderdag 9 mei 2019 @ 07:42:10 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186714921
Ik krijg het gifje met geen mogelijkheid hier. ;(

https://imgur.com/a/51LEBU2
Me trying to flirt. O+

[ Bericht 100% gewijzigd door arvensis op 09-05-2019 07:52:52 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 08:31:59 #201
382129 crew  Donna
pi_186715342
Wij wonen buitenaf, dus geen speeltuintjes in de buurt, maar onze tuin (bijna 2000m2) is groot genoeg voor een paar flinke speeltoestellen.
En we hebben een indoor speeltuin wel vlakbij. Nog geen abbo op, we zijn er nog niet geweest.
pi_186716266
PKM, wat grappig dat hij onweer zo leuk vind O+ Hier hadden we met oud en nieuw een soortgeljjke reactie op vuurwerk _O-

FF, ik heb ze al van Bambino en die blijven nog het beste zitten van wat ik geprobeerd heb maar zakken toch nog af :+

Duman, wat een lekker ding is die U toch O+

Hier ook nog geen abonnementen op dingen, maar hier op het dorp is een leuke buitenspeeltuin en we gaan af en toe wel op stap naar een museum of indoorspeeltuin en daar hebben de meiden voor nu genoeg aan lijkt het :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 9 mei 2019 @ 09:52:14 #203
221912 minilot
Nancy boy
pi_186716494
Indoor speeltuinen vind ik zelf niet echt prettige omgevingen, dus dat stel ik gewoon uit tot mijn jong er uit eigen beweging hard om gaat zeuren :7

quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik krijg het gifje met geen mogelijkheid hier. ;(

https://imgur.com/a/51LEBU2
Me trying to flirt. O+
O+ Zo cute, die U.!

Günther zit as we speak druk terug te knipogen naar het gifje :D
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 9 mei 2019 @ 10:07:38 #204
221912 minilot
Nancy boy
pi_186716744
Zo, vanmorgen de tray van de kinderstoel afgebeukt en direct aan tafel geschoven, met als test echt bord ipv plastic.



Ging verrassend goed! In enthousiasme slabbeltje vergeten, maar vloer en kind bleven brandschoon. *O*

Zal vanavond wel een puinhoop worden aan tafel, ter compensatie, maar ach :')




Goed, tot zover het serieuze deel van Günthers ochtend. Hoog tijd voor Lady Gaga/Madonna/Kylie/Scissor Sisters-danceparty :W

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 09-05-2019 10:17:22 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 9 mei 2019 @ 10:09:21 #205
221912 minilot
Nancy boy
pi_186716769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 08:31 schreef DonnaRush het volgende:
Wij wonen buitenaf, dus geen speeltuintjes in de buurt, maar onze tuin (bijna 2000m2) is groot genoeg
Woah, wat lekker! O+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 10:15:20 #206
382129 crew  Donna
pi_186716874
Ahhh wat goed @minilot, wat zijn ze dan groot ineens!
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:14:26 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186718805
Minilot, zie ik daar een hoepel op dreumesformaat liggen? FlyingFish had het ook al over een hoepel voor de 2e verjaardag straks, ik heb er zelf een dus vind het een leuk cadeau maar kunnen ze daar echt al wat mee?

Wij zijn 1x naar een indoor speeltuin geweest omdat ik wilde weten wat er leuk aan is. Conclusie: het is (voor Jacob nu) niet leuker dan elke willekeurige andere speelplek binnen of buiten. Dus daar hoeven we voorlopig niet meer heen. Net als de Efteling: het voegde voor mijn eenjarige echt niks toe. Waar hij graag speelt:
* binnenshuis
* voor op de stoep (bal, fietsje, rondkijken, onze auto of fiets spotten en heen wandelen, etc)
* buitenspeeltuin vlakbij (bijna elke dag: schommelen, zandbak met speelgoed, wipwap, fietsjes)
Die speeltuin heeft trouwens een hek en openingstijden en een persoon die overzicht houdt en dingen organiseert, maar geen kosten.

Verder redt hij zich ook prima in een café met een autootje of een boek, of in de bieb, of bij iemand thuis. En mijn wens is een eigen tuin. Wie weet komt dat nog.

Vuurwerk wordt hier niet gewaardeerd :D . Hij was al hevig onder de indruk van een schuurmachine vanmorgen. We zijn dichtbij gaan kijken samen, want dat soort dingen zijn er nu eenmaal, maar enthousiast werd hij niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:35:39 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186719158
Ik ben ook aanhanger van de relaxte houding, met als ingecalculeerd risico dat er soms iets mis gaat. Zo sneed Jacob zich vanmorgen aan een stukje glas. Het leek hem niet te deren maar zo'n duim bloedt flink en hij was tegelijk wel goed overstuur dat hij niet met meer een bal mocht spelen die ergens buiten lag omdat ik een afspraak had - dus kind huilde BA BA BA!!!!!!!!!! terwijl ik een zakdoek tegen zijn duim drukte, en zo fietsten we door de stad. Heerlijk zo'n dreumes :Y) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:36:47 #209
221912 minilot
Nancy boy
pi_186720037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb er zelf een dus vind het een leuk cadeau maar kunnen ze daar echt al wat mee?
Daadwerkelijk hoepelen zit er voorlopig motorisch nog niet in, maar túúrlijk kunnen ze er al wat mee. Sinds aankoop eergisteren tot dusver: erin gaan zitten, door de kamer rollen, boven je hoofd zwaaien, op de grond zittende papa of mama mee vangen en uiteraard het bijzonder diepgaande spel: 'balletje erin proberen te gooien'. :+



Ik bedoel maar: jongleerballetjes worden door Günther voorlopig ook nog niet gebruikt om mee te jongleren, maar dat betekent niet dat -ie er niet keihard mee kan spelen! :)

Overigens is dit een hoepeltje van de Wibra van wel helemaal EUR 1,95 dus je kunt je er niet echt een buil aan vallen. ;) Is natuurlijk heel andere koek dan de verzwaarde hoepels met griptape die hier ook rondslingeren :Y Hoepel je zelf nog geregeld, @Lemijn? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 09-05-2019 13:42:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:39:19 #210
221912 minilot
Nancy boy
pi_186720091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:35 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben ook aanhanger van de relaxte houding, met als ingecalculeerd risico dat er soms iets mis gaat. Zo sneed Jacob zich vanmorgen aan een stukje glas. Het leek hem niet te deren maar zo'n duim bloedt flink en hij was tegelijk wel goed overstuur dat hij niet met meer een bal mocht spelen die ergens buiten lag omdat ik een afspraak had - dus kind huilde BA BA BA!!!!!!!!!! terwijl ik een zakdoek tegen zijn duim drukte, en zo fietsten we door de stad. Heerlijk zo'n dreumes :Y) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, kijk 'm content wezen met dat gestap, in z'n mooie tuinbroek! :9 En heerlijke zonfoto O+
Kus voor het duimpie!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 09-05-2019 13:54:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186720999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:52 schreef minilot het volgende:
Indoor speeltuinen vind ik zelf niet echt prettige omgevingen, dus dat stel ik gewoon uit tot mijn jong er uit eigen beweging hard om gaat zeuren :7
[..]
Ik word er zelf ook altijd helemaal overprikkelt van dus we komen er maar zelden omdat bonusdochter het wel heel leuk vind als het eens vies weer is of zo :X Ik ben toch altijd het liefst buiten met ze.

Oh en de Scissor Sisters _O_

Die drinkfoto van Jacob O+ Wat een sereen plaatje! En wat sneu van zijn duim :*

Ik heb vanmorgen bijna 5 km gewandeld met mijn dame in de wagen, heerlijk in het zonnetje O+ Knapt een mens van op!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186722372
Lemijn, ik weet nog dat we voor peuters tweede verjaardag naar plaswijkpark gingen en ze daar hoepels hadden, waar hij heel enthousiast mee ging spelen. Niet hoepelen, maar er in springen, om zich heen doen. Speeldingen dus. Hij staat dan ook al bijna 2 jaar op zijn verlanglijstje.

Ziet er heerlijk uit Lemijn! Ik ben ook zo blij dat er weer een beetje zon is. Gisteren met al die buien was echt drama met drie vervelende kinderen binnen de hele dag. Vandaag alleen te lang buiten geweest met eentje die huilend weigerde nog verder te lopen nadat ze van mij de brug niet meer mocht likken en de ander die gewoon op de grond ging zitten en weigerde nog op te staan :')

En ik hou wel van indoorspeeltuinen! Zolang het redelijk rustig is dan. Alleen al hoe blij ze daar van worden O+ En ik klim ook zo met ze mee overal doorheen. Maar we zijn pas 1 keer echt met de meiden naar monkey town geweest, verder bij kleinere speeltuinen tijdens weekendjes weg en 1 keer toen ze alleen maar sliepen en nog heel jong waren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:21:42 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186723113
Hoepel voor paar euro komt op het lijstje! @minilot ik hoepel nog maar weinig, deed dat het liefste buiten vanwege botsgevaar maar dat is organisatorisch lastiger dan een paar jaar geleden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186727435
Oh lemijn wat een heerlijk filmpje en foto’s! O+

En wat goed van Günther van het eten, hoe ging het vanavond? :P
pi_186727590
Ik vind indoorspeeltuinen ook best aardig. De drukte vind ik niks, dus ala gaan we, gaan we vroeg. Maar Dirk vindt het fantastisch, en ik vind het prettig dat ik hem daar vrij en los kan laten. :)

En verder heb ik niks onthouden. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186758132
Welke tandpasta gebruiken jullie voor je schaapjes?
Want die van Action Banaansmaak is echt afschuwelijk. :')
pi_186758247
Dental care met momenteel Bumba er op. En als we weg zijn elmex junior (daar had ik tig proefverpakkingen van die ik daarvoor bewaar). Maar dental care is ook zoet spul met aardbeien smaak. Ze vinden het hier iig heerlijk :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186758321
Lemijn, je filmpje O+

Wij gebruiken Urtekram tandpasta met venkelsmaak, die voor kinderen. Die is zonder fluoride, dat is misschien wel goed om te weten.
Make your own kind of music.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:06:25 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186758335
Prodent met woezel en pip erop. Ruikt naar extreem zoete kouwgomballen, maar Muppet poetst er met liefde mee.

Wij zijn gister aangekomen in de efteling. Score tot nu toe: sprookjesbos (met een groooote boog overal omheen), de carrousel (keihard janken) en een gewone draaimolen (bij het laatste rondje was het 'oké'). Maar al het rondrennen vindt ze al fantastisch. Vandaag verder op avontuur! Heb wel al gezien dat er tegenover ons huisje een grote speeltuin zit, dus daar gaan we ons sowieso kunnen vermaken ;)
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:09:11 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186758353
Wij hebben Elmex. Staat zo gezellig naast mijn Elmex :P.

Veel plezier daar Stroop!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186758395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:04 schreef CassElliot het volgende:
Lemijn, je filmpje O+

Wij gebruiken Urtekram tandpasta met venkelsmaak, die voor kinderen. Die is zonder fluoride, dat is misschien wel goed om te weten.
Dat laatste, waarom is dat specifiek goed om te weten? :@
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:25:43 #222
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186758466
Wij hebben iets met nijntje en kaugomballensmaak, zendium of sensodine geloof ik. Met n Matchende nijntje tandenborstel :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186758666
Wij hebben de enige van het Kruidvat die niet naar kauwgom/fruit smaakt maar gewoon naar tandpasta. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186758784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:53 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben de enige van het Kruidvat die niet naar kauwgom/fruit smaakt maar gewoon naar tandpasta. :@
Waarom moet je daar van blozen/jezelf om schamen?

Cas en Lou gebruiken Elmex en dat bevalt prima :)
pi_186758926
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat laatste, waarom is dat specifiek goed om te weten? :@
Omdat dat voor veel mensen best een bewuste overweging en keuze is, denk ik :)
Make your own kind of music.
pi_186758987
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:04 schreef Skittles het volgende:

[..]

Waarom moet je daar van blozen/jezelf om schamen?

Cas en Lou gebruiken Elmex en dat bevalt prima :)
Omdat 'gewoon naar tandpasta' eigenlijk geen smaak is. En de keuze puur gemaakt is omdat in mijn autistenhoofd tandpasta alleen maar naar tandpasta hoort te smaken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186759045
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:18 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Omdat 'gewoon naar tandpasta' eigenlijk geen smaak is. En de keuze puur gemaakt is omdat in mijn autistenhoofd tandpasta alleen maar naar tandpasta hoort te smaken.
Maar dat is toch prima? :D
Niet zo hard voor jezelf zijn joh.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:59:29 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_186759516
Stroop, veel plezier in de Efteling! :D En de grote Stoomcarrousel ís ook best heftig :Y

Tandpasta. Volgens mij maakt het voor Günther momenteel (met vier tegelijk doorkomende kiezen/hoektanden) geen zak uit: het is hoe dan ook krijsen. Naja. Kan ik er wel beter bij.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:04:20 #229
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186759600
Wij hebben de tandpasta ook niet uitgezocht op de kaugomballensmaak hoor _O- mijn tandarts adviseert zendium, sensodine, parpdontax :r of elmex dus daar heb ik gewoon de kindervariant van gepakt :Y

Merken als colgate of prodent zijn echt de duivel als ik mijn tandarts mag geloven _O- geen idee meer waarom precies
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:07:21 #230
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186759649
Oh en ken je dat, dat je dreumes ineens uitslaapt tot 9 uur O+ en dat dat heerlijk is tot je zn slaapkamerdeur open trekt en ontdekt dat dat is omdat ie ziek is :% en er overal kots en kak zit :X

Hij zat er verder rustig mee te kleien :') dus veel last had hij er niet (meer) van 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186759854
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ken je dat, dat je dreumes ineens uitslaapt tot 9 uur O+ en dat dat heerlijk is tot je zn slaapkamerdeur open trekt en ontdekt dat dat is omdat ie ziek is :% en er overal kots en kak zit :X

Hij zat er verder rustig mee te kleien :') dus veel last had hij er niet (meer) van 8)7
Oh getver! Herkenbaar. Waar begin je dan hè. :')

Succes ermee en beterschap. ;)
pi_186761041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Maar dat is toch prima? :D
Niet zo hard voor jezelf zijn joh.
Ik geloof niet dat ik perse hard voor mezelf ben. Hoe ouder Dirk wordt, hoe meer ik me besef dat mijn kijk op de wereld hem ook vormt. En ja, dat is bij iedereen natuurlijk het geval, maar ik heb steeds meer het gevoel dat het autistische hem ook te kort (kan gaan) doet (doen).
De tandpasta is natuurlijk maar iets kleins, en het zal hem vast niet schaden als hij er niet achter komt dat tandpasta ook in fruitsmaak aanwezig is in de wereld. Maar het is wel een voorbeeld van hoe dingen in mijn hoofd 'horen' en hoe ik dat uitdraag naar hem.

SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186761051
Veel plezier Stroop!

Ldg ik heb Prodent, de woezel en pip variant geloof ik :')

Wat shit binnenkomen in zijn kamer vanochtend zeg! Fijn dat ie er niet veel last van lijkt te hebben!

Casper sliep ook uit tot 08:00 8)7 (lag er ook later in) maar lijkt ook niet bijzonder fit ofzo, hij leek snel alweer heel moe en slaapt nu alweer een uur.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:40:10 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186761187
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh getver! Herkenbaar. Waar begin je dan hè. :')

Succes ermee en beterschap. ;)
beddengoed naar een kant gekwakt, romper over zn schouders afgepeld en onder de douche gezet :X heerlijk op je nuchtere maag haha. Ik ben dan altijd blij dat ik weet dat rompers ook zo uit kunnen _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:45:07 #235
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186761274
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:32 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik perse hard voor mezelf ben. Hoe ouder Dirk wordt, hoe meer ik me besef dat mijn kijk op de wereld hem ook vormt. En ja, dat is bij iedereen natuurlijk het geval, maar ik heb steeds meer het gevoel dat het autistische hem ook te kort (kan gaan) doet (doen).
De tandpasta is natuurlijk maar iets kleins, en het zal hem vast niet schaden als hij er niet achter komt dat tandpasta ook in fruitsmaak aanwezig is in de wereld. Maar het is wel een voorbeeld van hoe dingen in mijn hoofd 'horen' en hoe ik dat uitdraag naar hem.

SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt vast wel goed :* dirk ziet naast jou toch ook een boel andere mensen, hij merkt vanzelf dat dingen op verschillende plekken op verschillende manieren gaan :Y en dan is het prima dat het bij jou op jouw manier gaat.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:59:18 #236
221912 minilot
Nancy boy
pi_186761458
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:32 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik perse hard voor mezelf ben. Hoe ouder Dirk wordt, hoe meer ik me besef dat mijn kijk op de wereld hem ook vormt. En ja, dat is bij iedereen natuurlijk het geval, maar ik heb steeds meer het gevoel dat het autistische hem ook te kort (kan gaan) doet (doen).
De tandpasta is natuurlijk maar iets kleins, en het zal hem vast niet schaden als hij er niet achter komt dat tandpasta ook in fruitsmaak aanwezig is in de wereld. Maar het is wel een voorbeeld van hoe dingen in mijn hoofd 'horen' en hoe ik dat uitdraag naar hem.

SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff. Ik vind de CB-verpleegkundige in deze kwestie de starre factor, niet jou! :) :*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 11 mei 2019 @ 12:01:32 #237
221912 minilot
Nancy boy
pi_186761484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

beddengoed naar een kant gekwakt, romper over zn schouders afgepeld en onder de douche gezet :X heerlijk op je nuchtere maag haha. Ik ben dan altijd blij dat ik weet dat rompers ook zo uit kunnen _O_
Pfoe, beterschap daar! En ^O^ @ rompers. (Al zou Günther volgens mij gerust graag z'n hele hoofd volsmeren met z'n geliefde boep }:| )
Let me see you stripped down to the bone
pi_186765061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat komt vast wel goed :* dirk ziet naast jou toch ook een boel andere mensen, hij merkt vanzelf dat dingen op verschillende plekken op verschillende manieren gaan :Y en dan is het prima dat het bij jou op jouw manier gaat.
Eens. Zeker naarmate ze ouder worden kan je hem prima uitleggen dat iedereen de dingen anders doet en er meerdere manieren zijn.

Maar @Nanuke: ik begrijp dat je zoontje autistisch is. Mag ik vragen hoe je dat nu in grote lijnen al merkt, op deze jonge leeftijd?
pi_186765145
Vandaag trouwens na 1,5 jaar eindelijk die cadeaubon uitgegeven van Z’s geboorte van een bepaalde winkel. :')
Elk minuscuul kledingstuk of item is minstens ¤15 en ik ben zo’n persoon dat, zolang die kleintjes zo snel groeien, altijd goedkope kleding haalt. Een t-shirt of rokje van ¤15 vind ik dan best veel. :')
Dus nu de dame al een tijd rond maat 74 á 80 hangt, heb ik een tullerokje gekocht.
Donkergeel en übercute. O+
Goed te combineren en kan ze heel lang aan, ook qua seizoenen.

Haha. De drol is gelegd. :') Nu heb ik nog een cadeaubon uit zo’n zelfde soort zaak met nèt geen leuke dingen. :X
pi_186766480
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar @:nanuke: ik begrijp dat je zoontje autistisch is. Mag ik vragen hoe je dat nu in grote lijnen al merkt, op deze jonge leeftijd?
Nee nee, andersom. Ik ben autist. En ik wil niet zijn vrije leven beperken door mijn hoofd vol regels. Over futiele dingen als tandpasta.

En ik geloof niet dat het zo werkt. Ja, hij ziet genoeg andere mensen. Maar ik mag toch hopen dat jullie ook niet allemaal denken 'ach, mijn invloed op m'n kind is zo klein omdat er zoveel andere mensen een rol in spelen dat wat ik doe in de opvoeding niet uitmaakt'. We doen allemaal ons best om onze kinderen het beste mee te geven, toch? Dan kan het fijn zijn dat een buitenwereld een ander geluid laat zien, maar lijkt me niet dat dat teniet doet wat we zelf meegeven. Goed of fout.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:07:41 #241
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186767291
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:27 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Nee nee, andersom. Ik ben autist. En ik wil niet zijn vrije leven beperken door mijn hoofd vol regels. Over futiele dingen als tandpasta.

En ik geloof niet dat het zo werkt. Ja, hij ziet genoeg andere mensen. Maar ik mag toch hopen dat jullie ook niet allemaal denken 'ach, mijn invloed op m'n kind is zo klein omdat er zoveel andere mensen een rol in spelen dat wat ik doe in de opvoeding niet uitmaakt'. We doen allemaal ons best om onze kinderen het beste mee te geven, toch? Dan kan het fijn zijn dat een buitenwereld een ander geluid laat zien, maar lijkt me niet dat dat teniet doet wat we zelf meegeven. Goed of fout.
Ik denk dat iedereen bepaalde leefregels of vanzelfsprekendheden doorgeeft aan zijn kinderen. Dingen die je belangrijk vind of dingen die je gewoon normaal vind vanuit je eigen opvoeding. Ik denk niet dat je dirk teniet doet als je hem opvoed vanuit je eigen overtuigingen of vanzelfsprekendheden.

De kaptein zal ook met n aantal dingen nooit in aanraking komen, omdat ik het niet wil, omdat we het niet tegenkomen in ons dagelijks leven of whatever. Maar ik heb niet het gevoel dat het daardoor mijn schuld is dat ie iets mist.

Overigens, het is niet mijn bedoeling om je opvoedstruggles te bagataliseren. Ik probeer het gewoon een beetje in perspectief te zetten. Ik vind je best streng voor jezelf terwijl ik zeker weet dat je het top doet met dirk :). Oh en mocht je ( nu of later) het idee hebben dat je autisme je opvoeden in de weg komt te staan dan bestaat er vanalles op het gebied van opvoedondersteuning :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door littledrummergirl op 11-05-2019 17:19:29 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186767787
Maar dat zijn allemaal bewuste keuzes dan toch, ldg? Het gaat me er nou juist om dat ik me afvraag hoeveel dingen ik (niet) doe omdat het in mijn hoofd anders werkt, en welke invloed dat heeft (gaat hebben) op Dirk. Of er geen dingen zullen zijn die ik mis of waarin ik tekort schiet. Nu is een tandpasta met fruitsmaak iets wat je best kan missen, en is het vast niet erg als Dirk niet leert dat een koe 'boe' zegt (brr, alleen het typen al is gek). Maar er zullen vast ook grotere dingen langskomen, die wel invloed zullen hebben op hoe Dirk zijn wereld ervaart. :)

Oja, dat van de opvoedondersteuning weet ik inderdaad. Ik heb in mijn zwangerschap al heel veel uitgezocht daarover. Tot nu toe blijft het bij dit soort overdenkingen, geen daadwerkelijke problemen in handelen of omgaan met. Gelukkig. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186768212
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:27 schreef Nanuke het volgende:
En ik geloof niet dat het zo werkt. Ja, hij ziet genoeg andere mensen. Maar ik mag toch hopen dat jullie ook niet allemaal denken 'ach, mijn invloed op m'n kind is zo klein omdat er zoveel andere mensen een rol in spelen dat wat ik doe in de opvoeding niet uitmaakt'. We doen allemaal ons best om onze kinderen het beste mee te geven, toch? Dan kan het fijn zijn dat een buitenwereld een ander geluid laat zien, maar lijkt me niet dat dat teniet doet wat we zelf meegeven. Goed of fout.
Ik denk niet dat mijn rol zo klein is maar ik denk ook niet dat mijn rol allesbepalend is.
Iedere ouder geeft zijn eigen dingen mee en iedere ouder heeft zo zijn beperkingen/tekortkomingen in de opvoeding. Zowel kleine of grote dingen.

Merk dat ik het niet helemaal lekker verwoord krijg maar wil mijn post ook niet weer verwijderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 12-05-2019 15:35:53 ]
pi_186768482
Je broertje, Elleska, zo herkenbaar. Ik kan ook echt heel bodig worden als mensen het hebben over voor hun vaststaande feiten die echt heel anders zijn in mijn hoofd. En andersom ook, als mensen aan mijn vaststaande feiten komen. :)

Een van de redenen dat ik er nu (meer) mee bezig ben is ook dat Dirk ziekjes is. En dan wil hij het liefst heel de dag hangen. Dat trek ik dus slecht, die intimiteit de hele dag. Ik vind dat oprecht heel moeilijk... Ook ik krijg het allemaal niet zo netjes en duidelijk verwoord als ik zou willen vandaag, maar ik vind het altijd wel fijn om hier ook juist andere invalshoeken te horen. Het brengt me aan het wankelen, maar op een goede manier zeg maar. Dus dank daarvoor allemaal. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_186769567
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:27 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Nee nee, andersom. Ik ben autist. En ik wil niet zijn vrije leven beperken door mijn hoofd vol regels. Over futiele dingen als tandpasta.

En ik geloof niet dat het zo werkt. Ja, hij ziet genoeg andere mensen. Maar ik mag toch hopen dat jullie ook niet allemaal denken 'ach, mijn invloed op m'n kind is zo klein omdat er zoveel andere mensen een rol in spelen dat wat ik doe in de opvoeding niet uitmaakt'. We doen allemaal ons best om onze kinderen het beste mee te geven, toch? Dan kan het fijn zijn dat een buitenwereld een ander geluid laat zien, maar lijkt me niet dat dat teniet doet wat we zelf meegeven. Goed of fout.
Oh, zeker niet. Meer dat een kind vroeg of laat wel leert dat er meer mensen en manieren zijn dan mam/thuis.
De basis is altijd thuis en van daaruit groeit het kind het meeste op. Gelukkig! :Y
Als je als ouder je rol (algemeen) daarin gigantisch zou onderschatten, dan zou je misschien wel minder je best doen.

En ik begrijp je zorg dan wel hoor.
Aandachtspuntje voor jezelf misschien? :)
Als in: leren soms los te laten ofzo. Maar geen idee hoe dat werkt voor iemand met autisme. En hoe ‘zwaar’ deze is. De ene is de ander natuurlijk niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door vencodark op 11-05-2019 18:56:08 ]
pi_186772555
Nanuke ik vind het wel slim om een tandpasta te hebben die alvast smaakt als tandpasta. Hoef je later ook niet uit te leggen dat het niet naar kauwgomballen smaakt. De pasta die wij gebruiken is volgens mij ook wat gezoet, want hij sabbelt die pasta er maar wat graag af.

Over geluidjes maken, Banaan maakt voor allerlei dieren en dingen een geluidje. De dierengeluiden zijn aangeleerd maar bij timmeren, tuinslang en apparaten, heeft hij het vooral zichzelf geleerd. Hij maakt graag die geluidjes en eigenlijk hoor je hem zo de hele dag door wel. Het zit denk ik dus ook wel in de aard van het kindje om die geluidjes te maken of niet.

Praktische tip, misschien kun je Dirk wat vertellen over wat een dier doet. De koe loeit, kat mauwt, enz. Dan leer je hem iets wat klopt en heeft hij een alternatief antwoord.

Die angst dat je iets over het hoofd ziet ken ik wel. Ik probeer daar niet zo bij stil te staan, dan zou het overweldigend zijn voor me. Je kunt nu eenmaal niet alles weten, maar zo'n angst voor het niet weten van iets wat misschien belangrijk is, vind ik ook heel vervelend. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186773611
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 10:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ken je dat, dat je dreumes ineens uitslaapt tot 9 uur O+ en dat dat heerlijk is tot je zn slaapkamerdeur open trekt en ontdekt dat dat is omdat ie ziek is :% en er overal kots en kak zit :X

Hij zat er verder rustig mee te kleien :') dus veel last had hij er niet (meer) van 8)7
Ik ken het ;(
Heel veel beterschap voor de kapitein :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186773732
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Pfoe, beterschap daar! En ^O^ @ rompers. (Al zou Günther volgens mij gerust graag z'n hele hoofd volsmeren met z'n geliefde boep }:| )
Boep O+
Als ik hier vraag wat er in zijn luier zit pakt ie ‘m vast en zegt ‘Poepie *)

Nanuke, Mijm weet niet eens welk geluid een koe maakt :P ik ben bij hem niet zo ijverig met dierengeluiden.
Mijn ervaring is nu dat de kinderen precies weten wat er thuis van ze verwacht wordt (niet dat ze zich daar dan iets van aantrekken, maar toch) en dat ze dat van bijvoorbeeld opa/oma of kdv ook weten. Ze passen zich daar heel prima bij aan. Sterker nog, peuter zegt regelmatig tegen oma: ‘van mama mag ik niet op sokken op de trap (hout vs. vloerbedekking)’ en ‘van mama mag ik niet zelf pasta smeren op mijn boterham.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186775327
Wij gebruiken ook een tandpasta met alleen een muntsmaak (tandpasta smaak). Eerlijk gezegd heb ik er nooit bij stilgestaan dat er eventueel smaakjes zouden zijn...…

Ai, LDG, dat is geen fijne binnenkomer met nuchtere maag. Wel sneu voor de kleine kapitein.

Nanuke, knuffel :*
Ik herken die zorgen wel op een bepaalde manier. Ik kan best een controlefreak zijn. Als ik het erg druk heb en gestresst ben, wordt dat alleen nog maar erger, soms op het neurotische af. Ik vraag mezelf regelmatig af wat de invloed daarvan op Simon zal zijn en of ie daar "schade" van zal ondervinden op latere leeftijd (en nu natuurlijk misschien ook al).
pi_186775427
Ik kan het nog maar lastig bijhouden hier op het moment dus alleen even wat bij me is blijven hangen.

Ik zag een loper bij rena *O*
En ook nog een aantal andere leuke dreumessen. O+

Ik sta versteld van de zindelijkheidssprongen bij gunther; knap van hem hoor!

Speeltuintjes zijn karig hier in het dorp maar op dit moment perfect voor N om eventjes naartoe te gaan. Samen op de schommel, want alleen een plankje en ze kan zelfstandig de glijbaan op en af. (Sta er wel bij hoor!)

We hebben elmex peutertandpasta; ik vind persoonlijk al die smaakjes maar niks, vandaar de keuze.

Mijn meisje is zo’n enorme poppenmoeder, grappig om te zien. Ze doet met de pop wat wij met haar deden toen ze wat jonger was.(bewegingen op liedjes, in slaap wiegen, boekje lezen). Op de opvang vertelden ze dat ze er veel mee speelde dus nu staat hier wat ik nog van vroeger had en het is een grote hit.
Ter compensatie speelt ze ook heel graag met auto’s en ballen.
Ze krijgt ook zoveel praatjes, regelmatig met 3 woorden en de nieuwste uitspraak vandaag: ‘hier blijven’ als ik even iets moet doen. :')
Ze is het liefst buiten in de weer, fietsen op haar loopfiets/driewieler of lopend met de handen in haar jaszakken. De val van vorige week is ze vergeten denk ik, toen ze struikelde en net niet viel moest ze lachen haha.
Morgen is ons maandelijkse uitje naar het zwembad, zo leuk!

Alvast een fijne Moederdag allemaal!

[ Bericht 1% gewijzigd door Nolita op 11-05-2019 23:03:01 ]
pi_186775853
Ik heb onze tandpasta gewoon uitgekozen op basis van een aanbieding, en die tubes gaan zo langzaam leeg (we zitten nu aan tube 3, met een kind dat al dik drie jaar poetst en twee die ca 1,5 jaar poetsen) dat ik nu nog met de aanbieding van de negenmaandenbeurs van twee jaar geleden poets :')

Nanuke, ik ben het met LeSage eens. Een kind is prima in staat om in te zien dat in de ene omgeving het op manier 1 gaat en in de andere op manier 2. Wie weet maakt hij op de opvang wel gewoon die dierengeluiden. Het kan geen kwaad om hier af en toe even bewust bij stil te staan, maar ik zou het niet als iets negatiefs zien. Het leert hem uiteindelijk om flexibeler/meeverend te zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186776527
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 11:32 schreef Nanuke het volgende:

Ik geloof niet dat ik perse hard voor mezelf ben. Hoe ouder Dirk wordt, hoe meer ik me besef dat mijn kijk op de wereld hem ook vormt. En ja, dat is bij iedereen natuurlijk het geval, maar ik heb steeds meer het gevoel dat het autistische hem ook te kort (kan gaan) doet (doen).
De tandpasta is natuurlijk maar iets kleins, en het zal hem vast niet schaden als hij er niet achter komt dat tandpasta ook in fruitsmaak aanwezig is in de wereld. Maar het is wel een voorbeeld van hoe dingen in mijn hoofd 'horen' en hoe ik dat uitdraag naar hem.

SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit roept bij mij vooral de vraag op: hoe ga jij ermee om als Dirk op een gegeven moment de stiften en potloden thuis in hetzelfde mandje wil doen (bijvoorbeeld)? Kan/mag dat dan? Kun jij dat dan loslaten, of moet hij zich conformeren?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186779962
Moederdag in huize BelleFleur :') _O-

pi_186779966
Moederdag met zo'n bijna peuter is ook wel heerlijk. Hij had iets gemaakt op het kdv. Ik pakte het uit: een fotolijstje met een foto van hem. Dus ik: is dit voor mij Y?
Nee
Is dit voor jou?
Ja!
En toen ging hij verliefd naar zichzelf zitten kijken. O+ . :D .

Verder sjouwde hij van de week met houtblokken rond. :D . En nu speelt hij met de make-up spulletjes van z'n zus. Lekker in evenwicht, qua gendergebeuren. :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 12 mei 2019 @ 09:39:29 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186780111
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Moederdag in huize BelleFleur :') _O-

:D prachtig hahaha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 12 mei 2019 @ 12:55:47 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186782572
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Moederdag in huize BelleFleur :') _O-

_O-
Ik zat hier hardop te lachen hahahahahahaha. Heerlijk filmpje O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 12 mei 2019 @ 17:14:28 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186787715
Mijn woelwater O+ dit heeft ie bijna 20 min nonstop gedaan :X :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 12 mei 2019 @ 20:51:51 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186793617
Wat schattig, LDG! Wat een lol kunnen ze toch hebben om niks he.

Fleur ik moest echt keihard lachen om jouw filmpje.

En Y met z'n houtblok O+ . Dat is echt al een peuter in zijn gezicht he?

Ik heb mijn cadeautje vanmorgen rustig zelf uit kunnen pakken, want Jacob was uit logeren. Een zoet knutselwerk van de opvang met foto en gedichtje. Toch fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 12 mei 2019 @ 21:17:06 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186794600
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 09:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Moederdag in huize BelleFleur :') _O-

O+ O+ O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 12 mei 2019 @ 21:18:22 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186794652
Ik heb m’n eerste macaroniketting gekregen. O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 12 mei 2019 @ 21:30:48 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186795030
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb m’n eerste macaroniketting gekregen. O+
Wow ik wist niet dat dat echt een ding was :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 13 mei 2019 @ 10:11:28 #262
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186802875
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wow ik wist niet dat dat echt een ding was :D
Een ding?
Het is zo typisch, iets van macaroni. Ik weet dat er nog veel zal volgen.

Maar idc, het is het meest lieve cadeau ever. O+
Protège moi de mes désirs.
  maandag 13 mei 2019 @ 11:56:58 #263
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186804744
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 10:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Een ding?
Het is zo typisch, iets van macaroni. Ik weet dat er nog veel zal volgen.

Maar idc, het is het meest lieve cadeau ever. O+
Haha ja ik ken dat alleen als grapje "dan krijg je een macaroni ketting of een gekleide asbak". Ik wist niet dat ze ze echt maakten, bedoelde ik:D wel cool
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186804930
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Haha ja ik ken dat alleen als grapje "dan krijg je een macaroni ketting of een gekleide asbak". Ik wist niet dat ze ze echt maakten, bedoelde ik:D wel cool
Of een tegeltje met een handafdruk van verf.
pi_186806587
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 23:48 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dit roept bij mij vooral de vraag op: hoe ga jij ermee om als Dirk op een gegeven moment de stiften en potloden thuis in hetzelfde mandje wil doen (bijvoorbeeld)? Kan/mag dat dan? Kun jij dat dan loslaten, of moet hij zich conformeren?
Op dit moment fix ik dat soort dingen als hij slaapt. We hebben bijvoorbeeld een houten trein en een duplotrein en die raken (zelfs met gescheiden spelen en samen opruimen) nog wel eens door elkaar. Ik trek dat recht als hij er niet bij is omdat ik het opruimen belangrijker vind dan dat het op de 'juiste' plek ligt. Maar of dat zo blijft weet ik niet. Ik denk dat er ook dingen zijn waarbij ik niet zo flexibel ben, sommigen waar ik me niet bewust van ben en sommigen waar ik langzaam bewust van raak omdat Dirk iets doet. Het is een leerproces, blijkbaar. Ik hoop door af en toe stil te staan bij wat ik doe, waarom, hoe dat invloed heeft en of dat okee is, dat ik hem in elk geval een overwegend fijne basis mee kan geven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 14:10:44 #266
382129 crew  Donna
pi_186806727
Ik heb geen autisme, maar stiften en potloden horen niet in hetzelfde bakje, net als een duplo trein en houten trein ook niet bij elkaar in de bak hoort. We ruimen samen op, maar alles wat bij elkaar hoort, zetten/leggen we bij elkaar. Ik vind dat belangrijk en ben daar ook niet flexibel in.
Door dat nu al zo te doen met haar hoop ik dat ze later zelf ook net zo netjes met haar spullen om gaat.

Ik sorteerde vroeger bij vriendinnetjes ook altijd alle spullen. Het is toch geen doen als alles door elkaar ligt? :D
  maandag 13 mei 2019 @ 14:15:30 #267
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186806811
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 14:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb geen autisme, maar stiften en potloden horen niet in hetzelfde bakje, net als een duplo trein en houten trein ook niet bij elkaar in de bak hoort. We ruimen samen op, maar alles wat bij elkaar hoort, zetten/leggen we bij elkaar. Ik vind dat belangrijk en ben daar ook niet flexibel in.
Door dat nu al zo te doen met haar hoop ik dat ze later zelf ook net zo netjes met haar spullen om gaat.

Ik sorteerde vroeger bij vriendinnetjes ook altijd alle spullen. Het is toch geen doen als alles door elkaar ligt? :D
Het lijkt mij ook niet leuk spelen als alles op een hoop ligt.

Ik ben ook een ultra sorteerder.
En niet alleen wat speelgoed betreft, gewoon alles.
pi_186807155
Ik denk, maar zeker weten doe ik dat niet, dat het verschil niet zit in het samen wel/niet sorteren, maar in de druk die daarbij op het kind gelegd wordt. Als jullie spelenderwijs met je kind kunnen opruimen en alles op die plek waar het hoort neer kunnen leggen is dat fijn. Ik merk dat ik dat niet zo kan. Samen opruimen zoals ik dat zou willen, zou mij stress en onaardige buien opleveren omdat hij dingen fout doet. Niet doet zoals ze volgens mij horen, of zoals ik wil dat ze gaan. En ik vind dat dat een druk is die hij niet hoeft te ervaren. :)

Wat niet wil zeggen dat er geen vorm van structuur is. Ik probeer alleen de striktheid die daar voor mezelf bij hoort, niet ook bij hem neer te leggen. En bewust uitzonderingen toe te passen.


Maar goed, laten we het weer hebben over onze leuke dreumessen en hoe zij het doen. Ik zag allemaal leuke moederdagen voorbij komen, fijn! Ik kreeg ontbijt op bed en een cadeau van Dirk die dat luidkeels aankondigde met 'Eetuuh! Papa, etuh!' Vervolgens hebben we nog 30 minuten gezellig op bed doorgebracht voordat Dirk het zat was en naar beneden wilde. Heerlijk. O+

[ Bericht 34% gewijzigd door Nanuke op 13-05-2019 14:48:04 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 14:45:15 #269
382129 crew  Donna
pi_186807289
Maar hij is nu nog jong. Zou het niet zo zijn dat jouw manier van opruimen voor hem ook normaal wordt en dat er dan helemaal geen sprake is van druk? Het is dan tenslotte voor hem ook gewoon 'zoals het hoort'.

^ Deze post was nog van voor je edit.
Ik vind het voor mezelf ook wel een goede om eens over na te denken iig.

[ Bericht 23% gewijzigd door Donna op 13-05-2019 14:50:21 ]
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 14:51:45 #270
382129 crew  Donna
pi_186807401
Ik kreeg een tas voor moederdag die met textielverf bewerkt was door mijn mini picasso.

Verder ben ik deze week even 'single mom for a week' zoals je dat op social media zo vaak ziet staan (en ik eigenlijk stom vind, haha). Mijn vriend is 6 dagen weg voor z'n werk. Vorige week was hij ook al 3 dagen weg en we leven nog, dus het zal wel goed komen.
pi_186807558
Ik snap wat je zegt Donna, en misschien heb je gelijk. :) Maar de kans is in mijn ogen groter dat hij leert dat als stukje A bij stukje B komt mama boos/verdrietig/geïrriteerd raakt, dan dat hij leert dat een opgeruimd huis fijn en overzichtelijk is. Niet dat we een heel strikt opgeruimd huis hebben want er is ook nog een man aanwezig die vanalles en nog wat aan pruttel heeft, maar das weer een ander verhaal.

Is je man vaak zo lang weg voor zijn werk? Ik ben ook regelmatig 5 dagen alleen en ik vind dat zowel prettig als best heel intensief. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 13 mei 2019 @ 15:28:30 #272
382129 crew  Donna
pi_186808021
Nee, voor het eerst. Of nouja toen hij nog in loondienst was, was hij wel eens op een cursus, maar de laatste jaren alleen nog in Nederland en dan was hij hooguit 1 nachtje weg.

Hij heeft nu een eigen onderneming, verhuurd zichzelf en is via via bij een bedrijf terecht gekomen wat hele toffe dingen doet en nu een paar weken in Duitsland zit. Ze moeten binnenkort ook naar Brazilië en Curaçao, maar dat wil hij (nog) niet. Frankrijk staat ook op de planning en dan gaat hij wel mee. Al met al heel wat anders dus en wat je zegt, behoorlijk intensief voor mij wel.

Gelukkig staan mijn schoonouders erop dat we de zorg delen, dus woensdagmiddag gaat G. daarheen en op vrijdagavond haal ik haar weer op. O+
Haar eerste keer 2 nachtjes logeren!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 00:13:00 #273
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186822096
Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes onder een baby/peuter dekbedje?
Ik moet eigenlijk een groter dekentje kopen, maar dacht opeens waarom ga ik niet al over op een dekbedje.
pi_186822902
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes onder een baby/peuter dekbedje?
Ik moet eigenlijk een groter dekentje kopen, maar dacht opeens waarom ga ik niet al over op een dekbedje.
Ik vroeg mij hetzelfde af. Misschien dat Z. dan beter slaapt. :')
Geloof dat mijn zoon ouder was.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 05:57:14 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186823505
Gebruiken jullie dan geen slaapzak (meer)? Jacob is zo’n woelwater dat ik me dat niet goed kan voorstellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186823549
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 05:57 schreef Lemijn het volgende:
Gebruiken jullie dan geen slaapzak (meer)? Jacob is zo’n woelwater dat ik me dat niet goed kan voorstellen.
Jawel maar die donderstraal wordt gezellig elke 2 á 3 uur weer wakker en staat rechtop in haar bed.
Ze is geen woelwater, zover ik weet. :)
pi_186823658
dekbed mag volgens de veilig slapen adviezen pas vanaf 2 jaar.
L ligt op alle mogelijke manieren in bed behalve onder de dekens. Als het even kan worden die losgetrokken en uit bed gesmeten, dus nu geen dekens meer in bed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en gaap!
L is al een aantal dagen om 5a6uur wakker met HONGER!!! BV+pap+banaan en nu weer slapen tot 8a9 uur (de oude tijd :{ )

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 14-05-2019 07:13:22 ]
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:04:55 #278
221912 minilot
Nancy boy
pi_186823668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes onder een baby/peuter dekbedje?
Ik moet eigenlijk een groter dekentje kopen, maar dacht opeens waarom ga ik niet al over op een dekbedje.
Toevallig sinds twee weken (Günther nu zestien maanden oud).

Hij lijkt het wel erg lekker te vinden. :) Wel alleen voor zijn middagdutten, want 's nachts slaapt -ie nog steeds tussenin. Onder een joekel van een dekbed :7

Hier nooit een slaapzak gebruikt, dus dat was breder geen overgang.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:49:38 #279
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186823907
Ik ben bang dat de kapitein zonder slaapzak niet slaapt :P maar ik heb geen zin om dat nu uit te proberen, omdat O+ slaap. Wordt een projectje in de zomer vakantie denk ik :D

Hij heeft al sinds dat ie als baby begon te rollen geen dekentje meer, dus ik ben benieuwd wat ie ervan zal vinden :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186823976
Hier ben ik nu aan het proberen met een dunne slaapzak en een dun dekentje, hij blijft er matig onder liggen :'). Peuterdekbed zie ik hier nog niet gebeuren (16 maand nu).

En mijn hormonen wilden in de zwangerschap persé een Koeka deken van ¤85 waar ik nu ‘s avonds op de bank zelf maar onder kruip :')
pi_186824014
Ik kan me ook nog niks voorstellen bij slapen met deken. Kees schuift zowel wakker als in z'n slaap zijn hele bedje door. Geloof er niks van dat hij onder een deken zou blijven liggen. Elleska, zo ligt Kees inderdaad ook vaak, lief O+

En verder.....wij hebben een loper *O* Vorige week liep hij ineens zomaar weg in het zwembad. Na een dag of 2 had hij de smaak helemaal te pakken, dus nu sjouwt hij overal heen. Zo lief O+ O+ O+
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 08:34:41 #282
382129 crew  Donna
pi_186824392
Jaaa een loper, dat gaat snel!

G. heeft nooit (op de eerste weken na) onder een dekentje gelegen. Ze heeft een lakentje voor de show, daar ligt ze ongeveer 30 secondes onder en dan ligt ze er alweer boven. Ze slaapt in een slaapzak.

Een deken of dekbed durf ik ook niet, ze ligt regelmatig omgekeerd in bed.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:45:14 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186824533
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 05:57 schreef Lemijn het volgende:
Gebruiken jullie dan geen slaapzak (meer)? Jacob is zo’n woelwater dat ik me dat niet goed kan voorstellen.
Jawel, een dunne slaapzak en dekentje erover en heel stevig instoppen.
Maar dat is meer omdat hij dan gewoon lekker warm, lang en goed slaapt :P want hij ligt er altijd nog gewoon onder als ik hem uit bed vis.
pi_186824658
Hier wordt geslapen met slaapzak en een dekentje.
Smiddags slaapt hij zonder zak maar snachts durf ik dat nog niet aan haha.
Wij hebben de tuck-in van Witlof for kids dus het dekentje blijft op zijn plaats zitten.
Hij ligt er alleen niet onder maar op :')
Heel soms, als hij doodmoe is smiddags, treffen we hem aan zoals we hem hebben neergelegd.
pi_186824909
Een slaapzak en wat voor deken dan? Katoen, fleece?
En wat dragen jullie kinderen?
Zoals ik al schreef wordt de mijne nog steeds elke keer wakker. Ik vroeg me af of ze het koud had maar met warmer kleden heb ik hetzelfde resultaat.
Dat wordt dan dit:

- Romper lange mouw.
- Trui lange mouw.
- Dik broekje, of 2 dunne leggings, of maillot én broekje.
+ Dunne slaapzak met mouw.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 09:12:48 #286
382129 crew  Donna
pi_186824938
G heeft nog nooit een slaapzak met mouwen gehad. Dan kan ze niet lekker slapen (door die mouwen).

Ze draagt nu in bed; een redelijk dikke slaapzak zonder mouwen, een korte mouwen romper en een pyjama shirt met lange mouwen. Geen pyjama broek.
Het is op haar kamer 's ochtends 17 graden.
pi_186824970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:12 schreef DonnaRush het volgende:
G heeft nog nooit een slaapzak met mouwen gehad. Dan kan ze niet lekker slapen (door die mouwen).

Ze draagt nu in bed; een redelijk dikke slaapzak zonder mouwen, een korte mouwen romper en een pyjama shirt met lange mouwen. Geen pyjama broek.
Het is op haar kamer 's ochtends 17 graden.
Misschien ligt het bij ons ook aan de slaapzak? :?
Vannacht eens een andere techniek proberen.
Less is more (sleep!).
Misschien. :')
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 09:18:07 #288
382129 crew  Donna
pi_186825006
Wie weet?!

Als ze mouwen aan de slaapzak krijgt ligt ze echt als een zeester en stijf in bed haha. Best wel zielig. Ze kan dan niet lekker op haar buik slapen met haar armpjes onder zich.

Ze is het ook helemaal niet gewend. Het was vorig jaar al snel heel erg warm en dan had ze de dunste slaapzak die we konden vinden, zonder mouwen natuurlijk.
pi_186825248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:18 schreef DonnaRush het volgende:
Wie weet?!

Als ze mouwen aan de slaapzak krijgt ligt ze echt als een zeester en stijf in bed haha. Best wel zielig. Ze kan dan niet lekker op haar buik slapen met haar armpjes onder zich.

Ze is het ook helemaal niet gewend. Het was vorig jaar al snel heel erg warm en dan had ze de dunste slaapzak die we konden vinden, zonder mouwen natuurlijk.
Deze van ons is niet zo strak. Ze kan rollen, draaien en gewoon bewegen dus daar zit het hm niet in.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 09:36:59 #290
382129 crew  Donna
pi_186825303
Ik weet ook niet wat het is hoor bij haar Ze kan alles wel ermee (uiteindelijk) en het is ook niet dat het te strak zit, maar het zit haar gewoon niet lekker ofzo. Nouja, het is gelukkig ook nooit nodig, die mouwen.
In de winter doen we een lange mouwen romper onder de pyjama.
pi_186826193
Hier vaak een korte mouwen romper en een pyjama en een slaapzak met mouwen (puckababy) en die zit ook lekker ruim.

Ik gooi er voor dfd mijn uitzicht van vanochtend in O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186826370
Een loper voor elliebell *O*

Lopen is hier ineens helemaal van de baan, praten is veel belangrijker.
da(g) ohoh, mama en klaar.

Slapen gebeurd hier snachts in een romper+winterslaapzak met mouwen. Overdag romper+shirt+winterslaapzak zonder mouwen.
pi_186826598
Ohja en de loper van Elliebell! Een mijlpaal! *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:14:52 #294
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186827029
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef vencodark het volgende:
Een slaapzak en wat voor deken dan? Katoen, fleece?
En wat dragen jullie kinderen?
Zoals ik al schreef wordt de mijne nog steeds elke keer wakker. Ik vroeg me af of ze het koud had maar met warmer kleden heb ik hetzelfde resultaat.
Dat wordt dan dit:

- Romper lange mouw.
- Trui lange mouw.
- Dik broekje, of 2 dunne leggings, of maillot én broekje.
+ Dunne slaapzak met mouw.
Ligt beetje aan het weer, maar over het algemeen slaapzak padded met mouwen en een katoenen dekentje (en dan gewoon pyjama & romper). Gister was het alweer niet te harde op de kamer rond 8/9 (zon staat er vol op) dus even ventilator aan en dan slaapzak zonder mouw zonder padding, katoenen deken. Mochten de mussen dood van het dak vallen dan alleen een romper, slaapzakje en dun gebreid dekentje.

Dit dekentje https://www.mamaloesbabys(...)SEAQYAiABEgLzzPD_BwE

Ik denk overigens wel dat hij zonder dekentje en goed ingestopt echt niet zal slapen. Zonder slaapzak gaat wel goed (soms zitten ze allemaal in de was ofzo :D /lui ). Dus waarom ik met doe geen idee, alleen dekentje lijkt me zo koud?
pi_186828012
Mijn dreumes is warmbloedig en daarom moet ik er op letten dat ik hem niet te warm aankleed voor de nacht. Dan wordt ie zo plakkerig en nat van de zweet. Nu ligt ie in een korte mouwen romper en een slaapzak zonder mouwen in bed. Soms doe ik er nog een pyjamashirtje met lange mouwen bij. Het dekentje ligt voor de vorm in bed, want het eerste wat hij doet in bed is het dekentje weg trappen naar achter.

Dit is onze laatste dfd......
Ik zal zo eens een geschikte foto zoeken
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:47:41 #296
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186829589
Ik haalde vanmorgen een stampertje uit bed :') O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:21:15 #297
221912 minilot
Nancy boy
pi_186830148
DekbedDFD'tje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Donald Duck Weekblad lezen met paps:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:21:33 #298
221912 minilot
Nancy boy
pi_186830153
@elliebell Mooie plek voor eerste stappen! :D Leuk, lopertje! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:47 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik haalde vanmorgen een stampertje uit bed :') O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Te schattig! En gelijkend! _O_
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:25:23 #299
221912 minilot
Nancy boy
pi_186830220
Overigens was dit vanmorgen de slaaptoestand toen ik iets na acht uur terugkwam van baantjes trekken. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#overdwars
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:45:34 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186830630
Onbekende straat, dan grijpt hij een vinger, samen wandelen is zo gezellig *; .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:46:42 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186830651
Dat stampertje O+ .
Samen lezen O+ .
Nieuwe lopers O+ .
Dreumessen sowieso O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')