abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:26:15 #61
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:21 schreef zlotka het volgende:

[..]

Kun je zelf aangeven als je die certificering wel zou willen halen? Een soort van zelfontwikkeling zeg maar :P

Dat je ook binnen Europa in hotels overnacht lijkt me niet zo gek, vooral niet als je wat latere vluchten hebt. Wordt er gezorgd voor goede, luxe hotels? Ik heb wel eens in bepaalde hotels gezeten waar alleen maar piloten binnen kwamen, zou wel een soort deal zijn voor maatschappijen :P
Ja, je wordt gevraagd. Ik had indertijd mijn twijfels over drukkere schema's dus heb even overgeslagen. Overigens mogen alleen de gezagvoerders de landing doen op LCY.

Hotels zijn prima hoor, niet de meest luxe maar dat hoeft ook helemaal niet. Het belangrijkste voor mij zijn een donkere kamer, fijne douche en niet al teveel lawaai van de gang. Dat is eigenlijk altijd prima in orde :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:27:44 #62
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186514638
Zou je iemand aanraden piloot te worden? Hoor dat de markt erg krap is en de schuld een ton.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:30:47 #63
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:23 schreef fespo het volgende:
wat verdien je netto per maand?
Netto krijg ik 4.200 euro op mijn rekening. Ook is er een vergoeding voor het verblijf op de route, om bijvoorbeeld van uit eten te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:25 schreef fespo het volgende:
als je om bv. 14:00 uur moet vliegen, hoe laat arriveer je dan op het vliegveld?
en neem je een extra ruime marge voor reistijd om niet te laat te komen?

hoe ziet je werkrooster eruit? (hoeveel uur werk je bv. per week/maand)
Ik moet iets meer dan een uur van tevoren aanmelden op de luchthaven. Dan heb ik de tijd om samen met mijn collega het vliegplan te bekijken, bijzonderheden door te nemen, etc. Een half uur van tevoren zijn we bij het vliegtuig.

Werkrooster is meestal 4 of 5 dagen werken, dan 3 of 4 dagen vrij. Totaal maak ik tussen de 100 en 120 vlieguren per maand.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186514716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Grootste vliegtuig: 777-300

Het is tegenwoordig beter te doen dan enkele jaren geleden, maar als piloot zonder ervaring heb je het nog steeds wel lastig geloof ik. Er dreigt wel een tekort aan ervaren piloten.
Jammer is dat wel,

Mijn man wilde piloot worden maar heeft het niet doorgezet vanwege de grote kans op geen werk en wel een gigantische studieschuld. Wringt nog steeds ergens bij hem haha.

Weten jullie of het waar is dat een maatschappij met Ryanair meer risico's nemen dan zeg een andere prijsvechter als transavia? Ik kan het mij ergens niet voorstellen. Maar je hoort zoveel over die maatschappij _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186514734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:27 schreef dagobertE6 het volgende:
Zou je iemand aanraden piloot te worden? Hoor dat de markt erg krap is en de schuld een ton.
Ik hoor verhalen dat piloten soms zelfs moeten betalen om te mogen vliegen. Klopt dat TS?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186514796
hoevaak is het voorgekomen dat er bijna ongelukken waren?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:35:18 #67
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514826
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:27 schreef dagobertE6 het volgende:
Zou je iemand aanraden piloot te worden? Hoor dat de markt erg krap is en de schuld een ton.
Het ligt er een beetje aan. Tegenwoordig zijn er best goede deals met een soort van baangarantie.

De KLM Flight Academy kost tegenwoordig nog 'maar' 85.000 euro bijvoorbeeld, en staat goed aangeschreven. Ook hebben ze een garantiesysteem waarbij je schuld wordt afbetaald als je geen baan bij KLM of elders kan krijgen binnen 5 jaar.

Wel zou ik me beperken tot zulke deals. Mocht je door de vliegschool in de selectie worden afgewezen, ga dan niet naar minder goed aangeschreven vliegscholen die je wel aan willen nemen.

Meer info: https://www.vnv.nl/word-piloot
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:36:09 #68
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_186514851
Heb je de contactsleutel van je kist gewoon aan je sleutelbos, of draag je die los? ;)

Waarom heeft dezelfde vlucht (dus incl. aanvliegroutes), de ene keer een significant langere duur dan de andere keer? En dan heb ik het niet over de straalstroom van West naar Oost over de oceaan.

Waarom lukt het bijna nooit om op tijd te vertrekken? Als passagier verwacht ik bij een departure time van 12:00 uur dat we uiterlijk 12:05 met de wielen los zijn, maar in de praktijk is dat eerder grote uitzondering dan regel.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:36:49 #69
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jammer is dat wel,

Mijn man wilde piloot worden maar heeft het niet doorgezet vanwege de grote kans op geen werk en wel een gigantische studieschuld. Wringt nog steeds ergens bij hem haha.

Weten jullie of het waar is dat een maatschappij met Ryanair meer risico's nemen dan zeg een andere prijsvechter als transavia? Ik kan het mij ergens niet voorstellen. Maar je hoort zoveel over die maatschappij _O-
Ik heb zelf niet voor Ryanair gevlogen, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt onveilig is. Ze voldoen ook gewoon aan de wet.
Wel houdt Ryanair er in mijn ogen een wat aparte ethiek op na als werkgever, maarja, dat is hun businessmodel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:37:59 #70
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514919
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik hoor verhalen dat piloten soms zelfs moeten betalen om te mogen vliegen. Klopt dat TS?
Ja, dat speelde zeker enkele jaren geleden. Dan krijg je minimumloon, maar moest je wel je eigen opleiding betalen voor het vliegtuigtype bij die maatschappij. Dat kreeg je vervolgens bijna niet terugverdiend.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:39:06 #71
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186514957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:34 schreef kree het volgende:
hoevaak is het voorgekomen dat er bijna ongelukken waren?
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. De marges zijn zo enorm groot, dat ook bijna-ongelukken erg zeldzaam zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515028
Boeing of Airbus?

En in sommige cockpit filmpjes (volgens mij airbus?) zie je van die wielen die meedraaien aan weerszijden naast de throttle. Wat doen die dingen? Waarom draaien ze?

Ooit van die vip jets overwogen?

Heb je wel eens ruzie omdat je collega de lekkerdere maaltijd heeft, omdat jullie dus niet allebei t zelfde mogen eten toch?
pi_186515047
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De-icing is echt een noodzakelijk kwaad, geen piloot die erop zit te wachten. En op Schiphol kan het soms flink lang duren inderdaad , zeker rond een vertrekpiek als iedereen gede-iced moet worden.
Wat is De-icing?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:45:40 #74
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515124
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:36 schreef Coelho het volgende:
Heb je de contactsleutel van je kist gewoon aan je sleutelbos, of draag je die los? ;)
Een verkeersvliegtuig heeft geen contactslot ;)

quote:
Waarom heeft dezelfde vlucht (dus incl. aanvliegroutes), de ene keer een significant langere duur dan de andere keer? En dan heb ik het niet over de straalstroom van West naar Oost over de oceaan
Wind heeft echt een enorm effect op vluchtduur. Voornamelijk omdat het anders is dan mee- of tegenwind op je fiets of met de auto.
Een vliegtuig verplaatst zich namelijk ten opzichte van de lucht. De snelheid die wij in de cockpt zien is dan ook ten opzichte van de lucht. We vliegen dus -ten opzichte van de lucht- met dezelfde snelheid, of we nou mee- of tegenwind hebben.

Echter, als de wind dus met 100 km/h op de neus waait, vliegen we dus 100 km/h langzamer ten opzichte van de grond!

quote:
Waarom lukt het bijna nooit om op tijd te vertrekken? Als passagier verwacht ik bij een departure time van 12:00 uur dat we uiterlijk 12:05 met de wielen los zijn, maar in de praktijk is dat eerder grote uitzondering dan regel.
Vertrektijden zijn gebaseerd op de tijd de we de handrem eraf halen om teruggedrukt te worden. Aankomsttijden zijn gebaseerd op de tijd dat we geaprkeerd zijn en de handrem er weer opzetten.

De vluchttijd die je ziet bij boeken is dan ook inclusief pushback, taxieen, etc.

Als de vlucht dus om 12:00 wordt teruggedrukt en om 12:15 vertrekt, dan is hij op tijd vertrokken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515267
Moeten jullie kunnen navigeren op zon en sterren?

Heb je een verrekijker in de cockpit :p?
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:51:31 #76
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515275
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:41 schreef FranticDJ het volgende:
Boeing of Airbus?
Boeing (maar, ik heb nog nooit Airbus gevlogen, en mensen die dat wel hebben gedaan zijn altijd erg enthousiast ;)).

quote:
En in sommige cockpit filmpjes (volgens mij airbus?) zie je van die wielen die meedraaien aan weerszijden naast de throttle. Wat doen die dingen? Waarom draaien ze?
De Boeing 737 heeft dit. Dit zijn de trimwielen.

Elk vliegtuig heeft een 'trim-systeem'. Dit systeem beweegt je staartvleugel zodat je niet continue aan je stuur hoeft te trekken of te duwen om op hoogte te blijven. Je stelt de trim normaal gesproken zelf in met een elektrische schakelaar op je stuur, maar de 737 heeft ook een handmatige backup (die grote wielen).

Als ze draaien dan wordt de trim dus elektrisch op een andere stand gezet.

quote:
Ooit van die vip jets overwogen?
Nee, eigenlijk niet. Volgens mij moet je daar ook erg flexibel zijn qua stationeringen en kan je op korte termijn worden opgeroepen, en is dus niet handig met een gezin.

quote:
Heb je wel eens ruzie omdat je collega de lekkerdere maaltijd heeft, omdat jullie dus niet allebei t zelfde mogen eten toch?
Haha, daar komen we meestal wel uit, en anders spreekt de gezagvoerder zijn veto wel uit :D.
Overigens is het inderdaad zo dat we niet hetzelfde eten aan boord. Ook de avond en ochtend voor de vlucht proberen we daar rekening mee te houden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:53:10 #77
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515317
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
Moeten jullie kunnen navigeren op zon en sterren?
Leuke vraag! Maar nee, dit is geen vereiste.

Wel wordt je na genoeg nachtvluchten over de atlantische oceaan steeds beter in het herkennen van sterren en planeten. :Y

quote:
Heb je een verrekijker in de cockpit :p?
Nee ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet voor Ryanair gevlogen, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt onveilig is. Ze voldoen ook gewoon aan de wet.
Wel houdt Ryanair er in mijn ogen een wat aparte ethiek op na als werkgever, maarja, dat is hun businessmodel.
Ja vooral dat laatste is de reden dat wij nooit met Ryanair vliegen. Als er van Eindhoven alleen Ryanair naar een bestemming vliegt wijken wij uit naar Schiphol _O- Maar gelukkig tegenwoordig meer keuze aan maatschappijen op Eindhoven *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:59:43 #79
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515445
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja vooral dat laatste is de reden dat wij nooit met Ryanair vliegen. Als er van Eindhoven alleen Ryanair naar een bestemming vliegt wijken wij uit naar Schiphol _O- Maar gelukkig tegenwoordig meer keuze aan maatschappijen op Eindhoven *O*
Dat siert je! :Y)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515479
Ik heb laatst voor het eerst gevlogen ( vliegangst maar wel overwonnen :D )
En dat voelde na het stijgen aan alsof hij daarna wat hoogte minderde, toen weer verder steeg
weer iets minderde en toen weer steeg. Zit dat gevoel tussen mijn oren of heeft dit met een patroon te maken om een botsing met een ander vliegtuig te voorkomen, door bijv niet op een andermans vliegroute te 'hangen' ?
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:09:37 #81
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515601
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst gevlogen ( vliegangst maar wel overwonnen :D )
Gefeliciteerd! Erg knap dat je toch bent gaan vliegen, het vergroot je wereld enorm :)

quote:
En dat voelde na het stijgen aan alsof hij daarna wat hoogte minderde, toen weer verder steeg
weer iets minderde en toen weer steeg. Zit dat gevoel tussen mijn oren of heeft dit met een patroon te maken om een botsing met een ander vliegtuig te voorkomen, door bijv niet op een andermans vliegroute te 'hangen' ?
Dit zit niet tussen je oren, goed opgemerkt :)

Een vliegtuig vertrek met veel vermogen van de baan. Initieel blijft dat vermogen erop staan, ook na het loskomen. Het vliegtuig gaat dan met vol vermogen klimmen, op zo een manier dat de snelheid gelijk blijft.

Tot ze op de versnellingshoogte komen (ongeveer 500 meter). Zoals de naam al zegt, dan gaat het vliegtuig versnellen. Dat wordt bereikt door te stoppen met klimmen, zodat de energie van de motoren een voorwaartse versnelling bewerkstelligt in plaats van hoogtewinst. Dit moment kan je vrij duidelijk zien als je uit je raampje kijkt inderdaad.

Dit gebeurt op grotere hoogte nogmaals, maar dat is wat minder merkbaar.

Ook zullen vliegtuigen soms na vertrek wat langer op een hoogte moeten blijven vanwege de reden die je zelf al noemt: ander verkeer boven ze.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515695
Mijn vriend wordt momenteel ook opgeleid tot piloot (maar in het buitenland, want hij is niet Nederlands). Weet je of er maatschappijen zijn die net afgestudeerde piloten aannemen, die zijn opgeleid bij een andere vliegschool dan waarbij zij deals hebben?

KLM heeft volgens mij hun eigen Flight Academy, dus betwijfel dat zij piloten van andere vliegscholen aannemen.
pi_186515712
Wat is je volgende bestemming?
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:20:47 #84
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515769
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:16 schreef irenetjeuh het volgende:
Mijn vriend wordt momenteel ook opgeleid tot piloot (maar in het buitenland, want hij is niet Nederlands). Weet je of er maatschappijen zijn die net afgestudeerde piloten aannemen, die zijn opgeleid bij een andere vliegschool dan waarbij zij deals hebben?

KLM heeft volgens mij hun eigen Flight Academy, dus betwijfel dat zij piloten van andere vliegscholen aannemen. Daarnaast volgt mijn vriend zijn opleiding over de grens.
Jazeker, die zijn er. Sterker nog, KLM heeft dit jaar dermate veel piloten nodig dat de KLM Flight Academy niet genoeg levert. Dus KLM neemt ook extern aan (op het moment niet meer, ze hebben genoeg kandidaten, maar het kan dus wel).

Gelukkig is er genoeg keus, ook in Nederland. Je kunt navraag doen bij de VNV, zij zijn er ook voor adspirant piloten. Wellicht heeft de vliegschool van je vriend ook contacten bij airlines waar hij in ieder geval zijn eerste uren kan maken. Als je die eenmaal hebt kun je tegenwoordig bij veel maatschappijen terecht.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:24:24 #85
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:17 schreef C.L.Werner het volgende:
Wat is je volgende bestemming?
Bologna (en daar ben ik dan welgeteld een half uur ;))
Eerstvolgende bestemming in hotel is Stavanger.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186515845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Bologna (en daar ben ik dan welgeteld een half uur ;))
Eerstvolgende bestemming in hotel is Stavanger.
Ik heb gehoord dat piloten liever intercontinentaal vliegen dan KLC of Europa. Hoe zie jij dat? Heeft dat te maken met de vergoedingen?
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:30:16 #87
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186515928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat piloten liever intercontinentaal vliegen dan KLC of Europa. Hoe zie jij dat? Heeft dat te maken met de vergoedingen?
ICA (intercontinentaal) is wat 'glamoureuzer'. Als je op Europa vijf dagen gaat werken ben je elke dag vluchten aan het doen, als je op ICA 5 dagen gaat vliegen werk je alleen dag 1 en dag 5. Vergoedingen voor eten enzo ligt hoger, maar doorgaans maak je dat ook wel weer op.

Daar staat dan weer tegenover dat je op ICA vaak hele nachten door moet werken en tijdsverschil hebt. Europa is dus weer wat beter voor je gestel, omdat je elke nacht naar bed kan. En ja, het vliegen zelf is natuurlijk een stuk leuker met veel starts en landingen per dag, in plaats van een paar per maand.

Ik vind afwisseling wel leuk. Dus een deel van je carriere lange afstanden, een deel werken op Europa. :Y
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:32:35 #88
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_186515964
Kun je de luchtverkeersleiding altijd goed verstaan? Of hebben sommige landen zo'n dik accent dat het vrij lastig is om de informatie goed door te laten komen. :D

Wat is het meest absurde/grappige wat je ooit is overkomen tijdens een vlucht?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:40:14 #89
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186516114
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Kun je de luchtverkeersleiding altijd goed verstaan? Of hebben sommige landen zo'n dik accent dat het vrij lastig is om de informatie goed door te laten komen. :D
Oh dat is absoluut een heikel punt soms. Zeker in bijvoorbeeld China, moet je erg goed luisteren en regelmatig om herhaling vragen. Gelukkig wordt er veel gebruik gemaakt van standaardtermen, dus uiteindelijk kom je er wel uit :)

In Europa is het een stuk beter geregeld, echter hebben ze er in Frankrijk en Spanje nogal een handje van om onderling (dus Spaans vliegtuig met Spaanse luchtverkeersleider) in hun eigen taal te spreken. Ik vind dat erg irritant, je weet niet wat de anderen aan het doen zijn en het is daardoor ook niet altijd duidelijk wanneer hun gesprek voorbij is als je zelf contact willen leggen.

quote:
Wat is het meest absurde/grappige wat je ooit is overkomen tijdens een vlucht?
Je maakt nogal wat mee, vooral in de cabine gebeuren de raarste dingen met zoveel verschillende culturen in een smalle buis. Dat rangeert van een spontaan optreden van bekende Nederlandse zangers tot bepaalde bevolkingsgroepen die niet helemaal begrijpen hoe onze toiletten werken. (Waarna we maar hebben besloten het betreffende wc-hokje af te sluiten O-) :r)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186516196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Oh dat is absoluut een heikel punt soms. Zeker in bijvoorbeeld China, moet je erg goed luisteren en regelmatig om herhaling vragen. Gelukkig wordt er veel gebruik gemaakt van standaardtermen, dus uiteindelijk kom je er wel uit :)

In Europa is het een stuk beter geregeld, echter hebben ze er in Frankrijk en Spanje nogal een handje van om onderling (dus Spaans vliegtuig met Spaanse luchtverkeersleider) in hun eigen taal te spreken. Ik vind dat erg irritant, je weet niet wat de anderen aan het doen zijn en het is daardoor ook niet altijd duidelijk wanneer hun gesprek voorbij is als je zelf contact willen leggen.
[..]

Je maakt nogal wat mee, vooral in de cabine gebeuren de raarste dingen met zoveel verschillende culturen in een smalle buis. Dat rangeert van een spontaan optreden van bekende Nederlandse zangers tot bepaalde bevolkingsgroepen die niet helemaal begrijpen hoe onze toiletten werken. (Waarna we maar hebben besloten het betreffende wc-hokje af te sluiten O-) :r)
Wat vind je van alle perikelen rond KLM / Air France?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')