Boeing (maar, ik heb nog nooit Airbus gevlogen, en mensen die dat wel hebben gedaan zijn altijd erg enthousiastquote:
De Boeing 737 heeft dit. Dit zijn de trimwielen.quote:En in sommige cockpit filmpjes (volgens mij airbus?) zie je van die wielen die meedraaien aan weerszijden naast de throttle. Wat doen die dingen? Waarom draaien ze?
Nee, eigenlijk niet. Volgens mij moet je daar ook erg flexibel zijn qua stationeringen en kan je op korte termijn worden opgeroepen, en is dus niet handig met een gezin.quote:Ooit van die vip jets overwogen?
Haha, daar komen we meestal wel uit, en anders spreekt de gezagvoerder zijn veto wel uitquote:Heb je wel eens ruzie omdat je collega de lekkerdere maaltijd heeft, omdat jullie dus niet allebei t zelfde mogen eten toch?
Leuke vraag! Maar nee, dit is geen vereiste.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
Moeten jullie kunnen navigeren op zon en sterren?
Neequote:Heb je een verrekijker in de cockpit :p?
Ja vooral dat laatste is de reden dat wij nooit met Ryanair vliegen. Als er van Eindhoven alleen Ryanair naar een bestemming vliegt wijken wij uit naar Schipholquote:Op dinsdag 30 april 2019 12:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet voor Ryanair gevlogen, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt onveilig is. Ze voldoen ook gewoon aan de wet.
Wel houdt Ryanair er in mijn ogen een wat aparte ethiek op na als werkgever, maarja, dat is hun businessmodel.
Dat siert je!quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja vooral dat laatste is de reden dat wij nooit met Ryanair vliegen. Als er van Eindhoven alleen Ryanair naar een bestemming vliegt wijken wij uit naar SchipholMaar gelukkig tegenwoordig meer keuze aan maatschappijen op Eindhoven
Gefeliciteerd! Erg knap dat je toch bent gaan vliegen, het vergroot je wereld enormquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst gevlogen ( vliegangst maar wel overwonnen)
Dit zit niet tussen je oren, goed opgemerktquote:En dat voelde na het stijgen aan alsof hij daarna wat hoogte minderde, toen weer verder steeg
weer iets minderde en toen weer steeg. Zit dat gevoel tussen mijn oren of heeft dit met een patroon te maken om een botsing met een ander vliegtuig te voorkomen, door bijv niet op een andermans vliegroute te 'hangen' ?
Jazeker, die zijn er. Sterker nog, KLM heeft dit jaar dermate veel piloten nodig dat de KLM Flight Academy niet genoeg levert. Dus KLM neemt ook extern aan (op het moment niet meer, ze hebben genoeg kandidaten, maar het kan dus wel).quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:16 schreef irenetjeuh het volgende:
Mijn vriend wordt momenteel ook opgeleid tot piloot (maar in het buitenland, want hij is niet Nederlands). Weet je of er maatschappijen zijn die net afgestudeerde piloten aannemen, die zijn opgeleid bij een andere vliegschool dan waarbij zij deals hebben?
KLM heeft volgens mij hun eigen Flight Academy, dus betwijfel dat zij piloten van andere vliegscholen aannemen. Daarnaast volgt mijn vriend zijn opleiding over de grens.
Bologna (en daar ben ik dan welgeteld een half uurquote:
Ik heb gehoord dat piloten liever intercontinentaal vliegen dan KLC of Europa. Hoe zie jij dat? Heeft dat te maken met de vergoedingen?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Bologna (en daar ben ik dan welgeteld een half uur)
Eerstvolgende bestemming in hotel is Stavanger.
ICA (intercontinentaal) is wat 'glamoureuzer'. Als je op Europa vijf dagen gaat werken ben je elke dag vluchten aan het doen, als je op ICA 5 dagen gaat vliegen werk je alleen dag 1 en dag 5. Vergoedingen voor eten enzo ligt hoger, maar doorgaans maak je dat ook wel weer op.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:25 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat piloten liever intercontinentaal vliegen dan KLC of Europa. Hoe zie jij dat? Heeft dat te maken met de vergoedingen?
Oh dat is absoluut een heikel punt soms. Zeker in bijvoorbeeld China, moet je erg goed luisteren en regelmatig om herhaling vragen. Gelukkig wordt er veel gebruik gemaakt van standaardtermen, dus uiteindelijk kom je er wel uitquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Kun je de luchtverkeersleiding altijd goed verstaan? Of hebben sommige landen zo'n dik accent dat het vrij lastig is om de informatie goed door te laten komen.![]()
Je maakt nogal wat mee, vooral in de cabine gebeuren de raarste dingen met zoveel verschillende culturen in een smalle buis. Dat rangeert van een spontaan optreden van bekende Nederlandse zangers tot bepaalde bevolkingsgroepen die niet helemaal begrijpen hoe onze toiletten werken. (Waarna we maar hebben besloten het betreffende wc-hokje af te sluitenquote:Wat is het meest absurde/grappige wat je ooit is overkomen tijdens een vlucht?
Wat vind je van alle perikelen rond KLM / Air France?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Oh dat is absoluut een heikel punt soms. Zeker in bijvoorbeeld China, moet je erg goed luisteren en regelmatig om herhaling vragen. Gelukkig wordt er veel gebruik gemaakt van standaardtermen, dus uiteindelijk kom je er wel uit
In Europa is het een stuk beter geregeld, echter hebben ze er in Frankrijk en Spanje nogal een handje van om onderling (dus Spaans vliegtuig met Spaanse luchtverkeersleider) in hun eigen taal te spreken. Ik vind dat erg irritant, je weet niet wat de anderen aan het doen zijn en het is daardoor ook niet altijd duidelijk wanneer hun gesprek voorbij is als je zelf contact willen leggen.
[..]
Je maakt nogal wat mee, vooral in de cabine gebeuren de raarste dingen met zoveel verschillende culturen in een smalle buis. Dat rangeert van een spontaan optreden van bekende Nederlandse zangers tot bepaalde bevolkingsgroepen die niet helemaal begrijpen hoe onze toiletten werken. (Waarna we maar hebben besloten het betreffende wc-hokje af te sluiten![]()
)
Zonde! Bologna is een erg leuke stad waar je heerlijk kan eten! Doet me gelijk aan een vraag denken:quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bologna (en daar ben ik dan welgeteld een half uur)
Eerstvolgende bestemming in hotel is Stavanger.
Ik vind dat het een enorme soap is geworden die vooral onder personeel en in de media met heel veel emotie gebracht wordt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:45 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Wat vind je van alle perikelen rond KLM / Air France?
Er is inderdaad een besloten FB groep waarin mensen hun ervaringen delenquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zonde! Bologna is een erg leuke stad waar je heerlijk kan eten! Doet me gelijk aan een vraag denken:
Hebben jullie intern een soort reisgids met daarin tips voor bijvoorbeeld restaurants? Zowel voor goede als voor absoluut te vermijden.
Tof! Als mod van het travel-deel van FOK! ben ik natuurlijk ontzettend geïnteresseerd in de informatie die jullie daar delen. Haal je je informatie voor wat dat betreft ook wel eens van FOK!?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Er is inderdaad een besloten FB groep waarin mensen hun ervaringen delen
Ik zat een paar weken terug in Catania. Zou vandaag zo weer terug willen met dit weer hier.quote:Helemaal met je eens trouwens, ik zit het liefst in Italie met het huidige weer.
leuke vragen als aanvulling welke toestellen heeft TS nog op zijn verlanglijstje staan?quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:56 schreef THEALPHA het volgende:
Hoe zie jij het recente probleem met de Boeing 737max? Zou je straks die kist nog willen vliegen wanneer die weer wordt vrijgegeven? En heb je ooit gevolgen met de A380? Vind je het jammer dat het niets geworden is met dit vliegtuig?
Zeker de lange afstandenquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:55 schreef trein2000 het volgende:
Wordt vliegen niet saai na zoveel jaar? Het lijkt mij best wel eentonig?
Ben een paar jaar terug op één van de eerste vluchten van KLM met de 787-9 Dreamliner meegevlogen. Wat een genot was dat!quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
leuke vragen als aanvulling welke toestellen heeft TS nog op zijn verlanglijstje staan?
De 737 Max is een erg lastig dossier dat enkele principiele zaken heeft blootgelegd in onder andere het certificieringsproces. De Max in huidige vorm zou ik niet willen vliegen. Als alle problemen opgelost zijn en de documentatie in orde is zou ik er geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:56 schreef THEALPHA het volgende:
Hoe zie jij het recente probleem met de Boeing 737max? Zou je straks die kist nog willen vliegen wanneer die weer wordt vrijgegeven? En heb je ooit gevolgen met de A380? Vind je het jammer dat het niets geworden is met dit vliegtuig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |