Ik moest er om lachen... mag dat ook?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, sorry. Minstens de helft van m’n posts hier gaat over m’n kinderen. Ik heb besloten dat als mensen zich eraan ergeren ze ermaar overheen moeten lezen.
Zeg, zou ik ook moeten weten wie jij bent?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik moest er om lachen... mag dat ook?
Nu mijn 11-jarige eens motiveren mee te gaan winkelen... ook zo’n ding 😂
Och erm. Kinderen op tijd in bed gooien en dan samen met de Duutser op het terras genieten van de warme asperges en koele witte wijn?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hadden gister asperges. Die we buiten op ons dakterras opaten. Het was bijna idyllisch. Alleen jammer dat de wind en de kinderen ervoor zorgde dat m’n asperges al koud waren voordat ik ze op kon eten.
Minder idylisch vanmorgen was m’n oudste, die me in z’n boosheid onderplaste.
Kinderen, zo leuk. Nu liggen ze allebei te slapen.
De volgende keer als het weer mooi weer is. Het wordt hier steeds bewolkter. Ik hoop dat m’n was nog even snel droog wordt....quote:Op woensdag 24 april 2019 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och erm. Kinderen op tijd in bed gooien en dan samen met de Duutser op het terras genieten van de warme asperges en koele witte wijn?
volgens buienalarm krijgt Brussel om 16.30 een bui.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De volgende keer als het weer mooi weer is. Het wordt hier steeds bewolkter. Ik hoop dat m’n was nog even snel droog wordt....
Ik vond ze vroeger ook niet te vreten, zo smerig. Maar toen kreeg ik ze ook tijdens een diner, en moah...best eetbaar en ik ben ze steeds lekkerder gaan vinden.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:22 schreef Sarabi het volgende:
Asperges, pas 1x gegeten
Was tijdens de high wine van mijn vrijgezellenfeest
Vond het niet zo bijzonder, maar dat kon ook aan de kok liggen (of aan de hoeveelheid wijn)
Ik mis dan wel steeds de andere helftquote:Op woensdag 24 april 2019 15:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, sorry. Minstens de helft van m’n posts hier gaat over m’n kinderen. Ik heb besloten dat als mensen zich eraan ergeren ze ermaar overheen moeten lezen.
Ik heb ook gewoon iemand nodig die er van alles lekkers mee kan makenquote:Op woensdag 24 april 2019 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond ze vroeger ook niet te vreten, zo smerig. Maar toen kreeg ik ze ook tijdens een diner, en moah...best eetbaar en ik ben ze steeds lekkerder gaan vinden.
Dinsdag eetclub en degene die nu kookt maakt altijd de meest zalige asperge recepten
Vast omdat je dan over jouw kind postquote:Op woensdag 24 april 2019 15:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik mis dan wel steeds de andere helft
quote:
quote:Op woensdag 24 april 2019 15:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Logisch toch, belangrijk deel van je leven. Iedereen deelt wat hem/haar meeste bezig houdt.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het met jullie kleine?quote:Op woensdag 24 april 2019 15:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Deze lijkt heel erg op die mijn kookvriendin maaktequote:Op woensdag 24 april 2019 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon iemand nodig die er van alles lekkers mee kan maken
En een zere teen?quote:
Witte. Al schijnt het tegenwoordig hip te zijn om te roepen dat de groene veel lekkerder zijn. Maar die krijg ik nooit lekker. Vaak wat hard of droog. Niet vies, maar ook niet het geld waard.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:49 schreef Sarabi het volgende:
En hebben jullie het trouwens over witte of groene asperges?
Ze zijn me beide even lief. Gisteren aten we groene, straks witte.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:49 schreef Sarabi het volgende:
foto!! En hoe is het trouwens met je mond?quote:
Ik zou ff niet weten waar je goede kwaliteit beenham nog kan kopen, bij de appie ofzo is het meestal goorquote:Op woensdag 24 april 2019 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik doe echt niks anders met asperges dan koken. Beetje zout erbij. Als ik me avontuurlijk voel, ham en gekookt eitje maar vaak ook niet. Heerlijk.
Nu over witte; groene eet ik het hele jaar door met plezierquote:Op woensdag 24 april 2019 15:49 schreef Sarabi het volgende:
Daarvoor moet je bij @Barreltje zijn.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Witte. Al schijnt het tegenwoordig hip te zijn om te roepen dat de groene veel lekkerder zijn. Maar die krijg ik nooit lekker. Vaak wat hard of droog. Niet vies, maar ook niet het geld waard.
Ik heb recent de yorkham van de Lidl ontdekt. Heel prima te eten en heel fijn geprijsd.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik zou ff niet weten waar je goede kwaliteit beenham nog kan kopen, bij de appie ofzo is het meestal goor
ik vind de casselerib vd aldi wel lekker ipv ham
Geen idee waar je woont, maar ik heb laatst bij de marktslager "groene horizon" beenham meegenomen. Dikker laten snijden en smullen maar. Ze staan op meerdere plekken in het land.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik zou ff niet weten waar je goede kwaliteit beenham nog kan kopen, bij de appie ofzo is het meestal goor
ik vind de casselerib vd aldi wel lekker ipv ham
trollingquote:
Witte in het seizoen.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:49 schreef Sarabi het volgende:
Wat erg voor jequote:
ik zal es kijken, ff het achterkantje lezen, ff denken, ik wil minimaal 95% vlees en 5% wat er niet in hoortquote:Op woensdag 24 april 2019 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb recent de yorkham van de Lidl ontdekt. Heel prima te eten en heel fijn geprijsd.
ga ik ook es naar kijken, thanxquote:Op woensdag 24 april 2019 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee waar je woont, maar ik heb laatst bij de marktslager "groene horizon" beenham meegenomen. Dikker laten snijden en smullen maar. Ze staan op meerdere plekken in het land.
Ik moet ze ook allemaal weer lezen he. Zware baan.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:03 schreef Myraela het volgende:
Ik kan geen teksten meer plakken op LinkedIn, beetje vreemd. Maar nu ben ik dus behalve teksten, ook lange linkjes aan het overtypen. Ik heb echt een zware baan.
Heb jij een berichtje naar een van de accounts waar ik voor werk gestuurd?quote:Op woensdag 24 april 2019 16:07 schreef fietsie het volgende:
Ik moet ze ook allemaal weer lezen he. Zware baan.
Over een digitaal drankje?quote:Op woensdag 24 april 2019 16:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb jij een berichtje naar een van de accounts waar ik voor werk gestuurd?
Het was een beetje eerder, maar de was is binnen. Helft in ieder geval droog.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
volgens buienalarm krijgt Brussel om 16.30 een bui.
Krijg je met zo’n baby in huisquote:Op woensdag 24 april 2019 15:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Weet ik niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zeg, zou ik ook moeten weten wie jij bent?
Met ham en eitje... vind ik ze eigenlijk ook gewoon het lekkerst.quote:Op woensdag 24 april 2019 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik doe echt niks anders met asperges dan koken. Beetje zout erbij. Als ik me avontuurlijk voel, ham en gekookt eitje maar vaak ook niet. Heerlijk.
Toen was jouw naam nog zonder die p. Die 2 maanden dat je moderator was.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Weet ik niet eerlijk gezegd.
Ik ben OOK meer namen vergeten dan onthouden wat dat betreft.
Ik was f&f-mod en leefde vooral fanatiek binnen dat subforum ook.
Wn het is natuurlijk al lang geleden.
quote:Op woensdag 24 april 2019 15:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vast omdat je dan over jouw kind post
ik begrijp dat je moest googlen.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Toen was jouw naam nog zonder die p. Die 2 maanden dat je moderator was.
Niet volgens dit overzicht:quote:Op woensdag 24 april 2019 17:15 schreef Uhmmpie het volgende:
ik begrijp dat je moest googlen.
Maar het was wel ietsje langer hoor.
Oh ik had de post verwijderd toen.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:09 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, dat kittengate was toch één grote trol? Waar vervolgens wild serieus op werd gereageerd?
Asperges: soms zalig, maar ook wel een beetje niksig, saai. Wel hemelse aspergesoep gemaakt vorig jaar met de schillenWas een tip van hier.
Het hoorde ook niet in F&F natuurlijk, maar in ONZ, want dat is wat het wasquote:Op woensdag 24 april 2019 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh ik had de post verwijderd toen.
Iets met dat dat niet echt binnen f&f thuis hoorde.
Vervolgens bleek diegene dikke vriendjes te zijn met bepaalde mensen en had ik daar kennelijk niks van mogen zeggen.
Ondanks dat normaal gesproken dat soort posts altijd werden verwijderd omdat het een vooral toch best serieus subforum was qua dierenliefde.
En dat vonden kennelijk niet alleen wij als f&f-mods zeer irritant... maar al snel had heel fok een mening en was er de “staking” waarbij heel veel mensen hun avatars op zwart gooiden uit protest.
Die hebben wij niet opgezet verder... het was echt een complete lawine aan reacties.
En werd ons natuurlijk wel in de achoenen geschoven 🤷♀
Snap dat ook wel... maar hadden we echt niet zo veel mee te maken.
(En onze avatars waren ook niet zwart dus)
Maar goed...
volgens mij zijn we echt wel heel wat jaar verder.. en toch als mensen vragen wat voorheen mn UN was... weten toch best nog wat mensen dat er toen toch wel iets aan de hand was.
En ondertussen ben ik door iemand anders weer hierheen gelokt.
Niet voor kittens... maar voor lekker eten 🥰
Klopt...quote:Op woensdag 24 april 2019 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het hoorde ook niet in F&F natuurlijk, maar in ONZ, want dat is wat het wasMaar ja, het liep nogal uit de hand
Ik kan me de details niet zo herinneren, alleen dat het vervolg allemaal nergens op sloeg.
Geen biefstuk?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:20 schreef Anneloos het volgende:
Vanavond asperges met ham, ei, boter en eenaardappeltje erbij
Poah.. ik heb van het weekend 1 keer Entrecote op en de andere keer Tournedos op... man man man wat lekkerquote:
😭😭quote:
Wow dat is een mooie collectiequote:Op woensdag 24 april 2019 18:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
😭😭
Ik heb nog wel zaadjes... als je dat leuk vind kan ik er wel paar in een envelop stoppen.
moet je even googlen op bolivian rainbow peppers.
Heb ook nog plantjes met cajenne, white ghost, medusa en ben even de officiele naam kwijt.... pepers in de vorm van een eendekopje.
Maar dat is dit jaar de eerste lichting dus afhankelijk van het succesvol opgroeien... zijn de zaadjes nog onderweg 😂
Misschien kan ze je leren een Nieuwe Peperplant in leven te houdenquote:
In de winter naar binnen zetten zal in ieder geval al helpenquote:Op woensdag 24 april 2019 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien kan ze je leren een Nieuwe Peperplant in leven te houden
Nooit van gehoord, maar die zien er wel erg tof uitquote:Op woensdag 24 april 2019 18:00 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
😭😭
Ik heb nog wel zaadjes... als je dat leuk vind kan ik er wel paar in een envelop stoppen.
moet je even googlen op bolivian rainbow peppers.
Heb ook nog plantjes met cajenne, white ghost, medusa en ben even de officiele naam kwijt.... pepers in de vorm van een eendekopje.
Maar dat is dit jaar de eerste lichting dus afhankelijk van het succesvol opgroeien... zijn de zaadjes nog onderweg 😂
En water geven..quote:Op woensdag 24 april 2019 18:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In de winter naar binnen zetten zal in ieder geval al helpen
Daarom heb ik ze ooit genomen inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar die zien er wel erg tof uit.
Blerf.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mag je hier ook je leed delen over het recyclen van eten?
Poes heeft het net weer klaargespeeld via het aanrecht op en over de kastdeurtjes te kotsen
Recyclen. Betekent dat dat ze het ook weer op likt?quote:Op woensdag 24 april 2019 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes heeft het net weer klaargespeeld via het aanrecht op en over de kastdeurtjes te kotsen
The gift that keeps giving.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Soms wel, soms niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Recyclen. Betekent dat dat ze het ook weer op likt?![]()
In CUL doen we natuurlijk ook heel fanatiek aan Flora & Fauna. De eetbare versie van beide
Nou ja, op de vegetariërs en veganisten na, die doen alleen eetbare Flora.
Gelukkig doen ze dat hier niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Blerf.
Hier wordt er nog steeds vrij veel gemiauwd.
Ik heb een Bengaalquote:Op woensdag 24 april 2019 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze dat hier niet.
Ooit een 1/4 tot 1/2e Siamees in de opvang gehad. Schat van een beest, maar dat geblčr
ughquote:Op woensdag 24 april 2019 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Soms wel, soms niet.
Ik heb de druipende strepen weggeveegd en hoop dat ik, als ik straks kom kijken, een ‘schoon’ aanrecht en ’schone’ vloer aantref.
Hetzelfde als Cat haar kat. Je stopt er eten in en het komt er uit. Tot aan de oksels. En het prachtige is, dat accepteer je gewoon als ouder.quote:
Siamezen, die staan er toch om bekend dat ze zo kletsen?quote:Op woensdag 24 april 2019 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig doen ze dat hier niet.
Ooit een 1/4 tot 1/2e Siamees in de opvang gehad. Schat van een beest, maar dat geblčr
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Siamezen, die staan er toch om bekend dat ze zo kletsen?
Jaquote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Siamezen, die staan er toch om bekend dat ze zo kletsen?
quote:Op woensdag 24 april 2019 15:04 schreef Myraela het volgende:
Mensen als we dan toch al onze irritaties onderling aan het uitspreken zijn.
IK VIND BOSKIPPEN ECHT EEN KUTWOORD.
Oooh, die naam is tof!quote:Op woensdag 24 april 2019 18:36 schreef Bluezz het volgende:
Ja
Ik had een sealpoint. Catootje. Meegegaan met ex
Hier abessijnen... praten wel heel gezellig.quote:
Haaaaaaaaaiquote:Op woensdag 24 april 2019 18:36 schreef Bluezz het volgende:
Hé andere exF&F modje!
Gezellig druk hier weer
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:39 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier abessijnen... praten wel heel gezellig.
Maar heel zachtjes en beschaafd 😂
Recyclen van voedsel doen ze helaas ook.
Incl weer opeten dus.
En ze eten het niet eens op nadat het eruit kwam 🤔quote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hetzelfde als Cat haar kat. Je stopt er eten in en het komt er uit. Tot aan de oksels. En het prachtige is, dat accepteer je gewoon als ouder.
Eigen schuld. We hadden er 3. Cremer Catootje en Casper. Erg aan elkaar gehecht...eigenlijk wilde ik de eerste 2 houden, hij wilde persé nog een rode, Casper. Maar wilde ze niet uit elkaar halen...en was hem spuugzat met zijn gezeur om de katten dat hij ze mocht komen halen.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, die naam is tof!Wat jammer eigenlijk als je gehecht bent aan je diertjes.
Maar bengalen zijn wel echt heel tof...quote:Op woensdag 24 april 2019 18:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn gaal schreeuwt. Hard. Enorm. Zeker nu ze denkt dat ze de hele tijd naar buiten mag/kan. Wat dus niet zo is.
Recyclen had ik de hond voor. Tegenwoordig moet ik alles zelf opruimen
Ik las baby'squote:Op woensdag 24 april 2019 18:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar bengalen zijn wel echt heel tof...
heel wat anders dan mijn aby’s.
Mag ik ook?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jaaa, verveel me met je peperwijsheden!
Het zijn ook wel een beetje mijn babies.quote:
Nee, maar de katten welquote:Op woensdag 24 april 2019 18:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En ze eten het niet eens op nadat het eruit kwam 🤔
Uiteraard.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ughik zou er nog een echt schoon doekje over halen
O ménquote:
Wij snappen elkaarquote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hetzelfde als Cat haar kat. Je stopt er eten in en het komt er uit. Tot aan de oksels. En het prachtige is, dat accepteer je gewoon als ouder.
Is ze niet krols? Het is er de tijd voor.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn gaal schreeuwt. Hard. Enorm. Zeker nu ze denkt dat ze de hele tijd naar buiten mag/kan. Wat dus niet zo is.
Recyclen had ik de hond voor. Tegenwoordig moet ik alles zelf opruimen
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Eigen schuld. We hadden er 3. Cremer Catootje en Casper. Erg aan elkaar gehecht...eigenlijk wilde ik de eerste 2 houden, hij wilde persé nog een rode, Casper. Maar wilde ze niet uit elkaar halen...en was hem spuugzat met zijn gezeur om de katten dat hij ze mocht komen halen.![]()
Binnen 3 dagen had ik tuurlijk spijt, stomme trut. Maar ja.
Ik snap al je reactiesquote:Op woensdag 24 april 2019 18:41 schreef Bluezz het volgende:
Eigen schuld. We hadden er 3. Cremer Catootje en Casper. Erg aan elkaar gehecht...eigenlijk wilde ik de eerste 2 houden, hij wilde persé nog een rode, Casper. Maar wilde ze niet uit elkaar halen...en was hem spuugzat met zijn gezeur om de katten dat hij ze mocht komen halen.![]()
Binnen 3 dagen had ik tuurlijk spijt, stomme trut. Maar ja.
Oh poept M. nu wel weer?quote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Anthraxx het volgende:
Accepteren? Daar maak je foto's van voor je liefje op haar werkquote:Op woensdag 24 april 2019 18:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
O mén
Mijn huisdieren moeten geluidsarm zijn.
Ooit, als ik groot ben, wil ik een aquarium!quote:
Ik vind aquaria echt zķ leukquote:Op woensdag 24 april 2019 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ooit, als ik groot ben, wil ik een aquarium!
Of een terrarium met reptielen. Of zo.
Maar ik ben bang dat ik alles dood laat gaan omdat ik er niks vanaf weet en niet de tijd neem of heb om me in te lezen erover.
Dus tot die tijd het welbeproefde, al jaren goed functionerende concept van katten. Met af en toe wat extraas.
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Accepteren? Daar maak je foto's van voor je liefje op haar werk
Ik hoor ook veel goede dingen over medical taping bij hooikoortsquote:Op woensdag 24 april 2019 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Aby's. zo mooi. Als deze twee dames er niet meer zijn wil ik eigenlijk een Somali.
Pfff fysiofitness gehad, ging/gaat niet lekker. Heb een ontsteking in de buurt van mijn SI gewricht en dat trekt het been door. De therapeut dit soort dingen behandeld bij mij heeft natuurlijk vakantie, dus dinsdag pas een afspraak.
Verder heb ik nog even voor de hooikoortslijders hier, gevraagd aan de begeleidster vandaag. Zij is zelf ook behandeld met medical taping en is van 8 jaar pilletjes slikken naar nul pilletjes gegaan de afgelopen 2 jaar en heeft alleen soms aan het eind van de dag wat jeuk ogen.
Vorig jaar heeft deze praktijk ook een survey gehouden onder alle deelnemers aan het taping, en 80% had aangegeven dat ze er baat bij hadden, gemiddelde was van 10 (erg slecht) naar 3 (na 3 weken behandeling)
Aquariaquote:Op woensdag 24 april 2019 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind aquaria echt zķ leukVroeger hadden we thuis een aquarium van 3 meter of zo
Maar ja, super veel werk en ik heb er ook he-le-maal geen verstand van of zin om er verstand van te krijgen en dus geniet ik er maar van bij andere mensen of in de dierentuin. Toch wel één van mijn favoriete dingen in een zoo: de aquaria![]()
Krea heeft een aquarium. Maar ja, Krea
Fijn dat er output is 👍quote:Op woensdag 24 april 2019 18:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, sinds een week ongeveer. De krampen wijn minder en de luiers vol.
Hoe is het met jullie?
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, ik weet wat hij gaat doen en da's zo ontzettend pijnlijk dat ik ook stiekem blij ben dat het nu nog niet hoeft #steektkopintzandquote:Op woensdag 24 april 2019 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoor ook veel goede dingen over medical taping bij hooikoorts
Wat vervelend dat het nu de fysio weg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu uitbuiken...
Vaak als er discussies zijn, hou ik mij erbuiten.
1e tik ik niet zo snel en speel dan spuit 11.
Even vaak denk ik...het zal...
Wat voor mij minder belangrijk is om mij druk over te maken, kan voor een ander van belang zijn.![]()
quote:Op woensdag 24 april 2019 19:02 schreef AnneX het volgende:
Terwijl jullie even druk waren op fok en met fok’kers van nu en even geleden, hebben wij voortreffelijk en gezellig gebrunched tot na vieren.
Een ieder had een gerecht bereid en alles was even geslaagd![]()
De gastvrouw is indisch en zij waren net terug van Bali en vond het recept van robin en de site geweldig.AnneX, dat ziet er geweldig uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu uitbuiken...
Wat voor mij minder belangrijk is om mij druk over te maken, kan voor een ander van belang zijn.En ik kan me zo voorstellen dat je rendang, na een dag trekken nōg lekkerder is geworden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Oh, wat pijnlijkquote:Op woensdag 24 april 2019 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag ik ook?
Ik heb net met pijn in mijn hart alle 4e pepers en aubergines en paprika's uit de potjes gesloopt. Werd toch een tikje druk. Irritant, als alles wat je zaait ook opkomt![]()
Mijn lievelings is nu al de true Jamaican scotch bonnet. Geen idee wat voor peper het is, maar de naam
Kan je herinneren, dat de rendang bitter proefde het eerste uur.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
AnneX, dat ziet er geweldig uitEn ik kan me zo voorstellen dat je rendang, na een dag trekken nōg lekkerder is geworden
Ja, ik vroeg me al af of dat nog goed kwam. Maar is helemaal goed gekomen dus. Ik vind 6 lombokpepers wel wat veel klinken. Zijn dat van die kleine pepertjes?quote:Op woensdag 24 april 2019 19:07 schreef AnneX het volgende:
Kan je herinneren, dat de rendang bitter proefde het eerste uur.
Daarna een eetlepel basterd erbij. Niks meer van te merken.
Weliswaar zķnder de 6 lombokpepers. Dit was al genoeg.
De rendang gaat in de herhaling en dan in de vriezer voor ‘ nood’ maaltijd.
De potten atjar zijn niet gebruikt.
Er was voldoende en smakelijke verse.
De andere twee potten zijn soorten sambal.
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ooit, als ik groot ben, wil ik een aquarium!
Of een terrarium met reptielen. Of zo.
Maar ik ben bang dat ik alles dood laat gaan omdat ik er niks vanaf weet en niet de tijd neem of heb om me in te lezen erover.
Nu kan ik vissen in leven houden ja?quote:
Bijna. Als je daar naar toe gaat en een beetje oplet weet je iig hoe het moetquote:Op woensdag 24 april 2019 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu kan ik vissen in leven houden ja?
Ah sterkte alvastquote:Op woensdag 24 april 2019 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, ik weet wat hij gaat doen en da's zo ontzettend pijnlijk dat ik ook stiekem blij ben dat het nu nog niet hoeft #steektkopintzand
Dan is ze chronisch krolsquote:Op woensdag 24 april 2019 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is ze niet krols? Het is er de tijd voor.
[..]![]()
Nare keuzes, dat.
Tuinboon- en peulenbloemen hier, volgens mij nog geen mini's.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zag vanochtend een eerste erwtenpeultje hangenEn er zijn ineens ook 2 snijbietplanten en 4 augurkenplanten opgekomen. Lang niet alles komt op hier maar het gaat niet slecht.
Heel snel ja. Ik heb ook tuinboombloemen trouwens, flinke trossen zijn dat. Nou nog hopen dat we ze lusten.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tuinboon- en peulenbloemen hier, volgens mij nog geen mini's.
Deze week heeft iets van al mijn 20 (ofzo) snijbietjes de bovenkant opgevreten, alleen nog kale steeltjes in de grond. Die morgen maar ff opnieuw zaaien.
Gingen die augurken bij jou ook zo snel? Mijn komkommers gingen in 10 dagen van zaad naar plant van een paar cm.
Niet mijn lievelings etenquote:Op woensdag 24 april 2019 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel snel ja. Ik heb ook tuinboombloemen trouwens, flinke trossen zijn dat. Nou nog hopen dat we ze lusten.
Ik hou ervan. Maar ik hou ook van tuinbonen uit de winkel.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel snel ja. Ik heb ook tuinboombloemen trouwens, flinke trossen zijn dat. Nou nog hopen dat we ze lusten.
Klinkt... ingewikkeldquote:Op woensdag 24 april 2019 19:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bijna. Als je daar naar toe gaat en een beetje oplet weet je iig hoe het moet
Nu ben ik heel benieuwd hoe jouw kat abnormaal naar buiten gaatquote:Op woensdag 24 april 2019 19:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan is ze chronisch krols
Nee, ze is al jaren geleden gesteriliseerd maar we zijn aan het trainen met naar buiten gaan, want dat kan ze niet normaal.
Ze WIL wel de hele tijd. De.hele.tijd.
Niet alleen kleding, schoenen, ook zoiets.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waaaaarom halen ze altijd de kledingstukken (ruim genomen, incl lingerie etc.) uit de collectie die mij het best passen/het lekkerst zitten???![]()
Truequote:Op woensdag 24 april 2019 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet alleen kleding, schoenen, ook zoiets.
quote:Op woensdag 24 april 2019 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet alleen kleding, schoenen, ook zoiets.
Julie consumeren te weinigquote:Op woensdag 24 april 2019 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waaaaarom halen ze altijd de kledingstukken (ruim genomen, incl lingerie etc.) uit de collectie die mij het best passen/het lekkerst zitten???![]()
Daar denken mijn portemonee en bankrekening heel anders overquote:Op woensdag 24 april 2019 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Julie consumeren te weinig
Hier wilden ze in de wind naar buiten, maar toen werden hun kapsels verwaaid, hop naar binnen, diva'squote:Op woensdag 24 april 2019 20:04 schreef Isabeau het volgende:
Onweer en heel harde regen hier
En Poes heeft zich verstopt.
Ik was er veel te serieus en fanatiek mee bezig met dat f&f, zo erg dat ik op een avond huilend van onmacht achter mijn pc zat.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Weet ik niet eerlijk gezegd.
Ik ben OOK meer namen vergeten dan onthouden wat dat betreft.
Ik was f&f-mod en leefde vooral fanatiek binnen dat subforum ook.
Wn het is natuurlijk al lang geleden.
Ja, dat dus ^^ Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:12 schreef Bluezz het volgende:
De hooikoorts hier is te handelen, maar ik lees goede verhalen over dat taping.
Wel apart, maar ook iets om te onthouden. Bedankt voor de uitleg Kaat!
Hoogtevrees hier. No way dat ik daar kaartjes voor zou kopenquote:Op woensdag 24 april 2019 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Hebben we hier kaartjes voor, durft er hier iemand in huis niet meer door die foto i.c.m. iets met hoogtes
https://www.haarlemsdagbl(...)t&utm_medium=twitter
Ik heb nooit zoveel vertrouwen in zulke constructiesquote:Op woensdag 24 april 2019 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Hebben we hier kaartjes voor, durft er hier iemand in huis niet meer door die foto i.c.m. iets met hoogtes
Ik kan niet wachten! Vind het echt te gek!quote:Op woensdag 24 april 2019 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoogtevrees hier. No way dat ik daar kaartjes voor zou kopen
Leest en huivert.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nooit zoveel vertrouwen in zulke constructiesOnzin, natuurlijk, maar ja.
Nooit van Ramtha gehoord. * Isabeau slingert wikipedia aan.
Enjoyquote:Op woensdag 24 april 2019 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten! Vind het echt te gek!
Denk ik.
Gaaf!quote:Op woensdag 24 april 2019 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten! Vind het echt te gek!
Denk ik.
Ik zie zo al heel erg veel dingen die mij totaal vreemd zijn met hier en daar een bekende term. Dit is absoluut wel eng, ja: "murder isn't really wrong or evil" (if one believes in reincarnation), that HIV is Nature's way of 'getting rid of' homosexuality en Fuck God's chosen people! I think they have earned enough cash to have paid their way out of the goddamned gas chambers by now.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:17 schreef Bluezz het volgende:
Leest en huivert.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Doe ikquote:Op woensdag 24 april 2019 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Enjoy
Je doet hier toch wel verslag he?
Doodeng.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie zo al heel erg veel dingen die mij totaal vreemd zijn met hier en daar een bekende term. Dit is absoluut wel eng, ja: "murder isn't really wrong or evil" (if one believes in reincarnation), that HIV is Nature's way of 'getting rid of' homosexuality en Fuck God's chosen people! I think they have earned enough cash to have paid their way out of the goddamned gas chambers by now.
Ik denk dat ik op handen en voeten kruipend naar de overkant ga...als ik het al doe.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Wat ontzettend verdrietigquote:Op woensdag 24 april 2019 20:23 schreef Bluezz het volgende:
Doodeng.
En ze is hier nu even voor een weekje of zo, dan weer terug naar Amerika waar ze zit.
Ze was erg veranderd (duh) en verdedigde de boel natuurlijk aan alle kanten en praatte ook nogal superieur/neerbuigend over de dingen die haar familie leuk vonden enzo.
Zo typical.
Ik zou het vertikken, kaartje gekocht of niet...quote:Op woensdag 24 april 2019 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op handen en voeten kruipend naar de overkant ga...als ik het al doe.
Ja, jullie paleis is dan ook 300 meter lang.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:29 schreef TAV74 het volgende:
totale duisternis aan de ene kant van het huis en nog redelijk licht aan de andere kant... ik vermoed dat er onweer en regen () aan komt
300 is de beedte.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, jullie paleis is dan ook 300 meter lang.
Ze kijkt niet uit. Dus ze valt van het schuurdak, weet niet hoe ze IN een tuin is gekomen en kan er dan ook niet meer uit. En meer van dat.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ben ik heel benieuwd hoe jouw kat abnormaal naar buiten gaat
quote:Op woensdag 24 april 2019 20:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze kijkt niet uit. Dus ze valt van het schuurdak, weet niet hoe ze IN een tuin is gekomen en kan er dan ook niet meer uit. En meer van dat.
Zit nu al 10 minuten te kijken hoe in de verte Almelo aan het vergaan is. Het moest er ook ooit eens van komenquote:Op woensdag 24 april 2019 20:39 schreef Lonaa het volgende:
Het gaat hier echt heel hard wb onweer en regen.
Je woont aan de onweerzijde van Tav & Sun's kasteel?quote:Op woensdag 24 april 2019 20:39 schreef Lonaa het volgende:
Het gaat hier echt heel hard wb onweer en regen.
Aan de zijde van de ophaalbrugquote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je woont aan de onweerzijde van Tav & Sun's kasteel?
Wij krijgen dan ook maar een zijkantje mee ja.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zit nu al 10 minuten te kijken hoe in de verte Almelo aan het vergaan is. Het moest er ook ooit eens van komen
Aan de arme zijdequote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je woont aan de onweerzijde van Tav & Sun's kasteel?
quote:
Katquote:Op woensdag 24 april 2019 20:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze kijkt niet uit. Dus ze valt van het schuurdak, weet niet hoe ze IN een tuin is gekomen en kan er dan ook niet meer uit. En meer van dat.
Uh, nee. Ik was er slecht in.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Organizers hiero (en ik kijk vooral naar jou, L_S! Al hebben Myra en Lonaa ook recente verhuiservaring), wat is de efficiëntste manier om verhuisdozen te coderen? We hebben tweedehands dozen dus er staat al van alles opgeschreven in potlood en pen.
Ik wil in elk geval er op zetten wat er in zit en dat duidelijk is voor de verhuizers naar welke ruimte het moet.
Tips en adviezen?
Dat laatste zou Ziva ook doen ja.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kat![]()
![]()
Te slim is ook niet handig. Een kennis heeft een kat die elastiekjes apporteert. Je moet ze dan weer voor haar weggooien. Ze hebben haar aangeleerd dat ze eerst een high five moet geven.
Maar ze kan dus ook alle kasten en laden en deuren in huis open maken.
En trekt zich niks aan van het schrikdraad wat haar in de tuin moet houden. Klimt er al schokkend overheen
Meerdere kleuren stickers, iedere ruimte eigen kleur (met voor de zekerheid ook opgeschreven welke ruimte het naar toe moet) en de verschillende ruimtes ook van die stickers voorzien. Werkt primaquote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Organizers hiero (en ik kijk vooral naar jou, L_S! Al hebben Myra en Lonaa ook recente verhuiservaring), wat is de efficiëntste manier om verhuisdozen te coderen? We hebben tweedehands dozen dus er staat al van alles opgeschreven in potlood en pen.
Ik wil in elk geval er op zetten wat er in zit en dat duidelijk is voor de verhuizers naar welke ruimte het moet.
Tips en adviezen?
Dan zou ik nieuwe schone etiketten plakken in allemaal dezelfde hoek van de doos.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Tips en adviezen?
Ja, mijn energielevel is wat onbetrouwbaar dus ik wil eigenlijk dat de verhuizers alles in principe zelfstandig kunnenquote:Op woensdag 24 april 2019 20:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh, nee. Ik was er slecht in.We hadden niet zoveel en wel veel verschillende dozen dus ik wist ongeveer wat waar in zat. Ik stond in de deuropening en zei tegen iedereen waar het heen moest
Waar zou je deze stickers kopen?quote:Op woensdag 24 april 2019 20:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meerdere kleuren stickers (met voor de zekerheid ook opgeschreven welke ruimte het naar toe moet) en de verschillende ruimtes ook van die stickers voorzien. Werkt prima
Ik had kaartjes op deuren geplakt met de naam van de kamer. En die naam ook op de doos.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meerdere kleuren stickers en de verschillende ruimtes ook van die stickers voorzien. Werkt prima
Kleur in combinatie met etagenummer, dan lukte het netquote:Op woensdag 24 april 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zijn er eigk wel genoeg kleuren in het spectrum voor alle kamers van jullie kasteel?
haha, ons kasteeltje is niet zo groot hoor. Ik kom op de woonkamer, trapkamer, keuken, bijkeuken, schuur, overloop, slaapkamer 1 en slaapkamer 2. Eventueel zijn die laatste drie samen te vatten tot 'boven'. Dus 6 tot 8 kleuren als ik voor de sticker-optie ga.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik had kaartjes op deuren geplakt met de naam van de kamer. En die naam ook op de doos.
Stickers zijn makkelijker en sneller
Zijn er eigk wel genoeg kleuren in het spectrum voor alle kamers van jullie kasteel?
top, thanks!quote:Op woensdag 24 april 2019 20:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die zijn vrij standaard, hier bijvoorbeeld
https://www.verhuisdozens(...)W_ax4PUaAo4DEALw_wcB
Heb je heel veel tijd? Dan lijsten uitwerken op de computer printen en erop plakken. Normaal tijd, grote etiketten kopen die op de dozen plakken met de globale inhoud erop. Nooit boven de doos plakken maar aan de voorkant (in iedergeval niet bij het handvat). En evt kleurstickers kopen om aan te geven voor welke ruimtequote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Tips en adviezen?
(als je iets aanraad wat aangeschaft moet worden, dan ook graag waar ik het kan vinden)
Die regen had hier een uur later moeten zijn. 2KM fietsen was genoeg om met vol gelopen schoenen en compleet doorweekt thuis te komen.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:04 schreef Isabeau het volgende:
Onweer en heel harde regen hier
En Poes heeft zich verstopt.
Als je buiten was gedurende de bui waar ik op moment dat ik die post typte aan refereerde dan was je idd helemaal, tot op je ondergoed doorweektquote:Op woensdag 24 april 2019 21:06 schreef z80 het volgende:
Die regen had hier een uur later moeten zijn. 2KM fietsen was genoeg om met vol gelopen schoenen en compleet doorweekt thuis te komen.
Het naar boven gaan lijkt me nog de grootste uitdaging. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de oversteek zelf redelijk makkelijk gaat. Recht vooruit kijken en doorlopen.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op handen en voeten kruipend naar de overkant ga...als ik het al doe.
Ik had stikkers met nummers op de dozen. En een lijstje met in wel nummer wat zat.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Tips en adviezen?
(als je iets aanraad wat aangeschaft moet worden, dan ook graag waar ik het kan vinden)
Onweer heb ik hier niet. Een beetje wind en vooral water. Van die grote druppels. Zodat je meteen doorweekt bent als deze op je kleding vallen.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je buiten was gedurende de bui waar ik op moment dat ik die post typte aan refereerde dan was je idd helemaal, tot op je ondergoed doorweekt![]()
...en terwijl ik dit type begint het weer te flitsen buiten. En nu rommelt het. Zat even wat tijd tussen, dus nog ver weg. Maar wel heel duidelijk hoorbaar.
Gewoon een leuke en grote beurs voor inspiratie, informatie en heel veel aankopenquote:
Somali <3quote:Op woensdag 24 april 2019 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Aby's. zo mooi. Als deze twee dames er niet meer zijn wil ik eigenlijk een Somali.
Pfff fysiofitness gehad, ging/gaat niet lekker. Heb een ontsteking in de buurt van mijn SI gewricht en dat trekt het been door. De therapeut dit soort dingen behandeld bij mij heeft natuurlijk vakantie, dus dinsdag pas een afspraak.
Verder heb ik nog even voor de hooikoortslijders hier, gevraagd aan de begeleidster vandaag. Zij is zelf ook behandeld met medical taping en is van 8 jaar pilletjes slikken naar nul pilletjes gegaan de afgelopen 2 jaar en heeft alleen soms aan het eind van de dag wat jeuk ogen.
Vorig jaar heeft deze praktijk ook een survey gehouden onder alle deelnemers aan het taping, en 80% had aangegeven dat ze er baat bij hadden, gemiddelde was van 10 (erg slecht) naar 3 (na 3 weken behandeling)
Scotch bonnet... alleen de naam is al leukquote:Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, wat pijnlijkScotch bonnet is erg lekker, een beetje fruitig.
Ik zag vanochtend een eerste erwtenpeultje hangenEn er zijn ineens ook 2 snijbietplanten en 4 augurkenplanten opgekomen. Lang niet alles komt op hier maar het gaat niet slecht.
Ik vind die Bolivian Rainbows echt tof! Ik heb vorig jaar sierpepertjes in het raamkozijn gehad, die waren echt leuk.
quote:Op woensdag 24 april 2019 21:33 schreef Uhmmpie het volgende:
3 dagen mn koffie niet fatsoenlijk kunnen optillen ivm zere vingertoppen van het pellen.
Ik heb ze nooit gegeten eigenlijk.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:uhmmpie, heb je nog een leuk idee voor wat ik met ancho's kan doen? Ik heb er drie en heb nog geen inspiratie. Ik heb pas wel gevulde poblano's gemaakt, dat was echt heerlijk.
Nou dat was ook wel beetje de stijl van F&F geloof ik. Je was vast de enige niet.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik was er veel te serieus en fanatiek mee bezig met dat f&f, zo erg dat ik op een avond huilend van onmacht achter mijn pc zat.
De volgende dag wilde ik op zwart.
Consistent zijn en je ruimtes een A4 met naam doen zou evt kunnen helpen. Wij hadden een verhuizer die steeds slaapkamer 1, 2 en 3 door elkaar haalde. Dan is een visueel hulpje misschien wel handig.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Tips en adviezen?
Scary...quote:Op woensdag 24 april 2019 20:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Doodeng.
En ze is hier nu even voor een weekje of zo, dan weer terug naar Amerika waar ze zit.
Ze was erg veranderd (duh) en verdedigde de boel natuurlijk aan alle kanten en praatte ook nogal superieur/neerbuigend over de dingen die haar familie leuk vonden enzo.
Zo typical.
Wij hebben met dikke permanent markers de naam van de ruimte erop geschreven en in kleinere letters wat erin zat. Rare kleur markers uitgezocht zodat het duidelijk was wat onze tekst was. In het nieuwe huis op de deurposten breed schilderstape geplakt met de naam van de ruimte erop. Op meubels ook schilderstape geplakt met de naam van de ruimte erop.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:41 schreef Lot_1 het volgende:
Tips en adviezen?
Ik ging net teluergesteld de was binnen halen.... was het kurkdroog.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Poes dacht dat het, na net het balkon op willen ivm nat, beneden in de tuin niet zou regenen en wilde blij naar buiten huppelen, het voorjaarszonnetje tegemoet.
1 pootje stapte naar buiten en je zag haar 'denken' WHUT hier ook al
Dan maar binnen blijven.. en elke keer als de regen wat harder klinkt rechtop gaan zitten en naar de dichte gordijnen staren.... ik denk dat ze niet meer weet wat regen eigenlijk is
/Xenadagboek
Beeldend beschrevenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Poes dacht dat het, na net het balkon op willen ivm nat, beneden in de tuin niet zou regenen en wilde blij naar buiten huppelen, het voorjaarszonnetje tegemoet.
1 pootje stapte naar buiten en je zag haar 'denken' WHUT hier ook al
Dan maar binnen blijven.. en elke keer als de regen wat harder klinkt rechtop gaan zitten en naar de dichte gordijnen staren.... ik denk dat ze niet meer weet wat regen eigenlijk is
/Xenadagboek
Ik vind het zo heerlijk ruiken nu buitenquote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beeldend beschreven![]()
Hoe lang is het eigenlijk droog geweest: weken? Maanden?
Ik moet ook wel wennen aan het geluid weer.
quote:Op woensdag 24 april 2019 22:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ging net teluergesteld de was binnen halen.... was het kurkdroog.
Ondanks 2 enorme hoosbuien.
Huh?
Ik heb begin maart kalk gestrooid in de tuin. Zag afgelopen weekend nog korrels liggen. Wil niet zeggen dat het niet heeft geregend, maar nog niet genoeg dusquote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beeldend beschreven![]()
Hoe lang is het eigenlijk droog geweest: weken? Maanden?
Ik moet ook wel wennen aan het geluid weer.
Dit ja, of nummeren. En zowel aan de bovenkant als de zijkant die stickers doen. Ook de notities van de inhoud trouwens.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Meerdere kleuren stickers, iedere ruimte eigen kleur (met voor de zekerheid ook opgeschreven welke ruimte het naar toe moet) en de verschillende ruimtes ook van die stickers voorzien. Werkt prima
Ik kwam de ancho's en poblano's tegen in Duitsland en ik moest ze hebben. Gewoon omdat ik de kans had. Ik zal eens op die site kijken.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gegeten eigenlijk.
Maar ben helemaal fan van https://www.chilipeppermadness.com
Daar staan ook heel veel recepten op.
Meer en minder pittig waarvan diversen al in mijn pan zijn geland en tot nu toe (even afkloppen!) alles nog meer dan prima smaakte.
Ik noteer deze ervaring even... 😁quote:Op woensdag 24 april 2019 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kwam de ancho's en poblano's tegen in Duitsland en ik moest ze hebben. Gewoon omdat ik de kans had. Ik zal eens op die site kijken.
Ik heb ook eens zulke zere handen gehad na het snijden van jalapenos om in te maken. Het kwam zo snel op, een dag na het snijden ook pas. Ik was best in paniek want ik legde de link eerst niet en het deed zo veel pijn. Niets hielp, tot ik een dikke laag kwark op mijn handen smeerde.
Uiteindelijk bleek dat met het douchen mijn porieën openden en de peper toen diep doordrong. Zeep in open porieën hielp totaal niet natuurlijk. Het was erg leerzaam allemaal
Auauauauquote:Op woensdag 24 april 2019 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kwam de ancho's en poblano's tegen in Duitsland en ik moest ze hebben. Gewoon omdat ik de kans had. Ik zal eens op die site kijken.
Ik heb ook eens zulke zere handen gehad na het snijden van jalapenos om in te maken. Het kwam zo snel op, een dag na het snijden ook pas. Ik was best in paniek want ik legde de link eerst niet en het deed zo veel pijn. Niets hielp, tot ik een dikke laag kwark op mijn handen smeerde.
Uiteindelijk bleek dat met het douchen mijn porieën openden en de peper toen diep doordrong. Zeep in open porieën hielp totaal niet natuurlijk. Het was erg leerzaam allemaal
Alleen het lezen doet al zeerquote:Op woensdag 24 april 2019 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk elke tip geprobeerd die ik op internet kon vinden. De kwark hielp als enige.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik noteer deze ervaring even... 😁
Vooral het kwark-deel.
Haha oh my... dat was echt niet tof.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk elke tip geprobeerd die ik op internet kon vinden. De kwark hielp als enige.
Man man man, als ik er aan terugdenkIk heb zitten janken, echt niet normaal. Helemaal in mijn eentje, net in die rotcaravan*, pijhijhijn
![]()
*Ik heb 14 maanden in een oude stacaravan gewoond achter ons huis dat verbouwd werd.
Mja bij mij ook nietquote:Op woensdag 24 april 2019 22:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah well. You live, you learnEn mijn liefde voor pepers is er niet door verdwenen.
Ik kreeg een kadobon van bol.com van de baas voor kerst.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb mezelf ook een voedseldroger beloofd. Ooit. Kaatje heeft er ook één en die is enthousiast.
Ik heb nu cayenne, jalapeno en paprika groeien. Ik hoop veel in te kunnen maken en sambals te kunnen maken.
Dat vind ik wel een goede optie! Werkt lekker gemakkelijk en schilderstape kan ook gemakkelijk op meubels enzo gebruikt worden.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij hebben met dikke permanent markers de naam van de ruimte erop geschreven en in kleinere letters wat erin zat. Rare kleur markers uitgezocht zodat het duidelijk was wat onze tekst was. In het nieuwe huis op de deurposten breed schilderstape geplakt met de naam van de ruimte erop. Op meubels ook schilderstape geplakt met de naam van de ruimte erop.
Straks ook weer lekker fruit drogen. Paprika staat al op de boodschappenlijst. Maar het lekkerst vind ik gedroogde zwarte olijfquote:Op woensdag 24 april 2019 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb mezelf ook een voedseldroger beloofd. Ooit. Kaatje heeft er ook één en die is enthousiast.
Ik heb nu cayenne, jalapeno en paprika groeien. Ik hoop veel in te kunnen maken en sambals te kunnen maken.
Wat droog je er nog meer in?quote:Op woensdag 24 april 2019 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Straks ook weer lekker fruit drogen. Paprika staat al op de boodschappenlijst. Maar het lekkerst vind ik gedroogde zwarte olijf
Appel, mango, frambozen ging vorig jaar niet goed. Paprika, tomaat (zowel voor poeder als een soort zongedroogde versie), peer staat nog op de lijst (tip van molo). En ik wil nu ook aardbeien gaan drogen (die waren vorig jaar steeds op voordat ik ze in de droger kon doen). Druiven hoorde ik laatst zou ook heerlijk zijn.quote:
Huiliequote:Op woensdag 24 april 2019 23:14 schreef golfer het volgende:
Ik ben gek op pepers en gebruik ze veel in gerechten, alleen ben ik zo'n dombo dat ik als ik 's middags bezig ben met de 'mies op de plaats' vervolgens een paar uur later dat weer vergeten ben en dan even lekker in mijn ogen ga wrijven... en dat overkomt mij dus echt regelmatig.
M zongedroogde tomaat maak ik meestal in de oven.. superlekker wel.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Appel, mango, frambozen ging vorig jaar niet goed. Paprika, tomaat (zowel voor poeder als een soort zongedroogde versie), peer staat nog op de lijst (tip van molo). En ik wil nu ook aardbeien gaan drogen (die waren vorig jaar steeds op voordat ik ze in de droger kon doen). Druiven hoorde ik laatst zou ook heerlijk zijn.
Komende tijd ga ik weer op wecken online kijken. Die hebben ook veel tips. oa voor fruitleer combi's
Je zou zeggen dat het op een zeker moment toch wel een leermomwntje zou moeten opleveren.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:14 schreef golfer het volgende:
Ik ben gek op pepers en gebruik ze veel in gerechten, alleen ben ik zo'n dombo dat ik als ik 's middags bezig ben met de 'mies op de plaats' vervolgens een paar uur later dat weer vergeten ben en dan even lekker in mijn ogen ga wrijven... en dat overkomt mij dus echt regelmatig.
https://weckenonline.eu/ deze site dus.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
M zongedroogde tomaat maak ik meestal in de oven.. superlekker wel.
Wij hadden laatst banaan met kaneel, banaan met kokos en gewoon banaan met niks.
Dochterlief vond het geweldig. Vooral met kokos.... maar ze waren eigenlijk niet droog genoeg. Gelukkig waren ze op voor ze konden bederven 😂
Dus inspiratie is welkom.
Fruitleer nog niet geprobeerd..
kan me daar nog niks bij voorstellen.
Gaat wel gebeuren denk ik.. aagje
Ik zat laatst zonder... ook geen aanraderquote:Op woensdag 24 april 2019 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh ja, paneer meel heb ik ook op voorraad...heel veel meer dan ik gebruik
Dat laatste schijnt waar te zijn. Althans als ik alle (gast)eters hier mag geloven.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Je zou zeggen dat het op een zeker moment toch wel een leermomwntje zou moeten opleveren.
Gelukkig kun je wel lekker koken
Denk ik 🙄
Hier ook en panko en griesmeel. Allemaal als coating te gebruiken.quote:Op woensdag 24 april 2019 23:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh ja, paneer meel heb ik ook op voorraad...heel veel meer dan ik gebruik
Hmm voorlopig ga ik er maar vanuit dat je hier zit met een reden en dat je het dus minimaal leuk vind.quote:Op donderdag 25 april 2019 00:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat laatste schijnt waar te zijn. Althans als ik alle (gast)eters hier mag geloven.
quote:Op donderdag 25 april 2019 00:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm voorlopig ga ik er maar vanuit dat je hier zit met een reden en dat je het dus minimaal leuk vind.
Vaak helpt dat enorm als je iets smakelijks wil voorzetten
Dus voorlopig ga ik er maar vanuit dat je prima kunt koken.
quote:Op woensdag 24 april 2019 19:02 schreef AnneX het volgende:
Terwijl jullie even druk waren op fok en met fok’kers van nu en even geleden, hebben wij voortreffelijk en gezellig gebrunched tot na vieren.
Een ieder had een gerecht bereid en alles was even geslaagd![]()
De gastvrouw is indisch en zij waren net terug van Bali en vond het recept van robin en de site geweldig.Wow! Fantastische brunch! Veel over? Gezellig hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu uitbuiken...
Wat voor mij minder belangrijk is om mij druk over te maken, kan voor een ander van belang zijn.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Nee joh. Bijna net zo storend als seks met eem condoom ertussen. Alleen bij absolute noodzaak, en dan onder luid gemopper.quote:Op donderdag 25 april 2019 06:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die peperverhalen
Doet niemand van jullie handschoenen aan bij het snijden!?
Gatver!quote:
Hehe. Ik snap Golfer.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:15 schreef Bluezz het volgende:
quote:Op woensdag 24 april 2019 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Dingen die mij echt verrast hebben is dat er meer interactie in een baby zit dan ik dacht. Ik dacht dat het vooral een oneindige loop was van plassen/poepen, eten en slapen. Maar ze zijn al vrij snel wakker en kunnen je behoorlijk bestuderen. Reageren ook al op bepaalde dingen.quote:Op donderdag 25 april 2019 07:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Gatver!
En ja, als mensen toch eens geboren werden met een geoefend spijsverteringsstelsel - wat zou dat schelen! Hoe gaat het vaderschap verder, braak en poep terzijde?Is het helemaal zoals je gedacht had, of hebben dingen je verrast?
Ik lees best wel absolute noodzaak terugquote:Op donderdag 25 april 2019 06:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee joh. Bijna net zo storend als seks met eem condoom ertussen. Alleen bij absolute noodzaak, en dan onder luid gemopper.
Aaaah tof, zo'n uitgebreid relaas - hartstikke bedankt!quote:Op donderdag 25 april 2019 07:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dingen die mij echt verrast hebben is dat er meer interactie in een baby zit dan ik dacht. Ik dacht dat het vooral een oneindige loop was van plassen/poepen, eten en slapen. Maar ze zijn al vrij snel wakker en kunnen je behoorlijk bestuderen. Reageren ook al op bepaalde dingen.
We kunnen nog steeds veel van onze dingen doen. Spelletje spelen, boek lezen, whatever. Kind op je borst laten slapen en je ding doen. Dat is wel prettig.
We hadden dit weekend een familie dingetje met bowlen en uit eten. Bowling banen zijn tegenwoordig halve discotheken, dus we hadden ons voorbereid op vroeg weg en ellendig lange huilbuien. Meneer heeft eerst een half uur met zware verbazing zitten kijken en is daarna gaan slapen. Tot we weer thuis waren.
In ons geval vallen de nachten best mee. Hij slaapt gemiddeld 4-6 uur tussen een voeding door. Vannacht 6 uur. Helaas dat hij het daarna zat was en niet meer verder wilde slapen. Misschien kan ik er beter tegen dan verwacht, maar we hebben tot nu toe gewoon geluk met een rustige baby.
Dingen die echt anders zijn is het wennen aan het ritme. Je moet echt elke 3 uur wat doen. Je kan niet meer lui op de bank blijven hangen. Ik had het wel anders verwacht, niet rustiger ofzo, maar minder periodiek.
Conditie is weg, maar verder is het weinig spannends. Geen rariteitenquote:Op donderdag 25 april 2019 07:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaaah tof, zo'n uitgebreid relaas - hartstikke bedankt!Kudos voor brave baby wezen @ discobowlen, goed zo kleintje!
Proberen te wennen aan het ritme kun je vergeten, dat is een voortdurend sterk wijzigend gebeuren
Hoe gaat het met het herstel van je lief?
Elke keer als ik jou dat zie zeggen dan denk ik: goh, dat is zo slim, dat moet ik ook doenquote:Op donderdag 25 april 2019 06:18 schreef AnneX het volgende:
Mogguh P.
@:golfer: eens in de zoveel weken snipper ik een middagje gemberwortel en rode peper en vries het dan in porties in.
Het werkt heel makkelijk. En minimaliseert het rode peper risico.
Er blijft genoeg te hakken en snijden over.
Welkom Uhmmpie...was jij al een lurker in de cul sc?
Ik deed al af en toe stiekem lurken... maar had beetje moeite met mezelf profilerenquote:Op donderdag 25 april 2019 06:18 schreef AnneX het volgende:
Mogguh P.
@:golfer: eens in de zoveel weken snipper ik een middagje gemberwortel en rode peper en vries het dan in porties in.
Het werkt heel makkelijk. En minimaliseert het rode peper risico.
Er blijft genoeg te hakken en snijden over.
Welkom Uhmmpie...was jij al een lurker in de cul sc?
Mijn probleem was met de velletjes van de geroosterde pepers pellen. En dat maal 100 ofzo. Ik zie pellen nog niet echt lekker gaan met handschoenen.quote:Op donderdag 25 april 2019 06:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die peperverhalen
Doet niemand van jullie handschoenen aan bij het snijden!?
Dat is inderdaad uitdagingquote:Op donderdag 25 april 2019 08:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mijn probleem was met de velletjes van de geroosterde pepers pellen. En dat maal 100 ofzo. Ik zie pellen nog niet echt lekker gaan met handschoenen.
Ze had hem toch bijnaquote:
Hm ik zou bijna zeggen “goed bezig!”quote:Op donderdag 25 april 2019 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Aanbiedingen om prof te worden afgewezen.
Je kreeg een hont?quote:
Was het maar zo'n feest.quote:
Mja die bolivian rainbow pepers zijn ook nog eens max een cm of 2 groot...quote:Op donderdag 25 april 2019 08:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad uitdaging
Borsteltje zal de geroosterde peper verpulveren waarschijnlijk.
Mijn oplossing bij zulke problemen: velletjes accepteren of geen pepers roosteren
Het was uiteraard ook een enorm technische effectbal die ik daar gooide, was niet makkelijkquote:Op donderdag 25 april 2019 08:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet iedere keer lachen als ik naar die foto kijk.![]()
Ja, vast.quote:Op donderdag 25 april 2019 08:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het was uiteraard ook een enorm technische effectbal die ik daar gooide, was niet makkelijk
Ohhh wat is dit een geweldige fotoquote:Op donderdag 25 april 2019 08:45 schreef Lonaa het volgende:
Deze vind ik ook prachtig. Die blik, die focus, dat verlangen![]()
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op donderdag 25 april 2019 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Ow, ik dacht alquote:Op donderdag 25 april 2019 08:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.![]()
Dit is Sally, Sally overleed op 3 januari. Sally
Ze logeerde soms bij SunTAV en die hadden nog wat foto's rondzwerven
Ik zie vooral een bouwpakket van potenquote:Op donderdag 25 april 2019 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha ja, altijd.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zie vooral een bouwpakket van poten![]()
Ik werk ook vaak met handschoenen en snij meer dan drie pepers ook metquote:Op donderdag 25 april 2019 07:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees best wel absolute noodzaak terug
Nu zal het wel schelen dat ik regelmatig met handschoenen moet werken. Alles went
Kan ik mij ook goed voorstellen.quote:Op donderdag 25 april 2019 10:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil nog wel wat foto's van Sally in huis, maar daar was ik nog niet aan toe. Misschien binnenkort wel
Foto? Is het een engerd?quote:Op donderdag 25 april 2019 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zit een grote spin op het plafond en ik ben ernstig teleurgesteld dat ik er zo veel moeite mee heb omer iets aan de doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |