Misschien die bruine exemplaren bij de groenteboer op de markt. In de supermarkt kosten ze al gauw 25ct per stuk.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:55 schreef realAIVD het volgende:
Kost een banaan maar 15 cent, serieus? Hmmmm, jammer dat ik die niet lekker vind![]()
Interessant topic, ik ben heel slecht in goedkoop koken.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:14 schreef Mikeytt het volgende:
Wat je kan verwachten, een voorbeeld:
1 banaan, 15 cent.
Een kop havermout, 8 cent.
Glas water, 'gratis'.
Eetlepel pindakaas, ~8 cent.
Alles behalve de pindakaas in een blender gooien en dan pannenkoekjes mee bakken. Pindakaas om erop te smeren en voila...
31 cent voor een gezond ontbijt met veel vezels.
Hiermee kun je geen pannenkoekjes bakken. Valt uit elkaar.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:14 schreef Mikeytt het volgende:
1 banaan, 15 cent.
Glas water, 'gratis'.
Alles behalve de pindakaas in een blender gooien en dan pannenkoekjes mee bakken. Pindakaas om erop te smeren en voila...
Ik waardeer je initiatief, maar heb je dit ook zelf geprobeerd? Zonder een eitje met een beetje melk zie ik je hier echt geen pannekoekje van bakken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit gemaakt heb. En er hoort iig nog wel wat zout in dit beslag, anders wordt het ook te laf.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:14 schreef Mikeytt het volgende:
1 banaan, 15 cent.
Glas water, 'gratis'.
Manger!quote:Op dinsdag 23 april 2019 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eens en post pics van resultaat...
Deze man weetquote:Op dinsdag 23 april 2019 22:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Vroeger at ik vaak zo'n pak op als maaltijd, 34 cent bij de Appie![]()
[ afbeelding ]
1 euro per maaltijd dus 3 euro per dag. Zo lees ik het tenminste.quote:Op woensdag 24 april 2019 00:59 schreef wiskundenoob het volgende:
1 euro per dag dus 30/31 per maand.
30 eieren bij de turk 3-4 euro.
1 kg varkensgehakt ad 5 euro
1 kg kipfilet ad 6 euro
1 kg spek/rundergehakt/stoofvlees 5-6 euro
2 kg meel 1 euro (maak je brood, pasta, noodles, bapao en pannenkoeken van)
Overige geld vul je aan met diepvriesgroenten, verse groente die weggaan voor 1 euro per kg of koolhydraten zoals aardappels, brinta e.d.
Oogt bijzonder smakelijk en die man ziet er ook gezond uit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
20 kilo kippengrit koop je voor 8 euro. Dat is veertig cent per kilo. Als je dat een tijdje kookt kun je daar een stevige maaltijdsoep van maken; je moet het recept alleen niet met je tafelgenoten delen. En in principe als die vogels het kunnen eten en wij eten hun eieren, waarom zou het voor ons dan niet oke zijn.quote:Op donderdag 25 april 2019 08:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Er was ooit bij showroom op tv een kerel die vogelvoer at uit zuinigheid![]()
Dat kan ook natuurlijk
Tja met die redenatie kun je ook in het weiland gras gaan grazen.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
20 kilo kippengrit koop je voor 8 euro. Dat is veertig cent per kilo. Als je dat een tijdje kookt kun je daar een stevige maaltijdsoep van maken. En in principe als die vogels het kunnen eten en wij eten hun eieren, waarom zou het voor ons dan niet oke zijn.
Het eerste idee wat ik ook had voor dit topic was brandnetelsoep.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tja met die redenatie kun je ook in het weiland gras gaan grazen.
Een eigen groentetuin met ook kruiden en fruisbomen/struiken en een hoekje met aardappels is daarom de oplossing. En een toom kippen.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het eerste idee wat ik ook had voor dit topic was brandnetelsoep.
Men ga naar buiten en trekke de natuur in.....
Hoe doe je dat op je zolderkamer?quote:Op donderdag 25 april 2019 09:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een eigen groentetuin met ook kruiden en fruisbomen/struiken en een hoekje met aardappels is daarom de oplossing. En een toom kippen.
Balkon?quote:Op donderdag 25 april 2019 10:01 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Hoe doe je dat op je zolderkamer?
Niet iedereen woont vrijstaand op een ruim perceel![]()
Juist mensen met weinig geld hebben die ruimte ruimte niet
Mijn vriendin en ik hebben een moestuin van ongeveer 80 m2 dat is voldoende voor ons twee voor 6 maanden in het jaar groente/fruit.quote:
Ik heb wel eens mijn balkon volgezet met bakken met planten, oa boontjes, wat bieten en kruiden. Daar heb ik zegge en schrijve 1 karig avondmaaltje van weten te fabriceren.quote:
Ik heb een balkon van ca. 10 m2. Maar ik ben veel te lui om met plantjes bezig te zijn. Ik had laatst een een hyacinth gekocht maar die is na anderhalve week alweer gestorven omdat ik vergeten was water te geven.quote:Op donderdag 25 april 2019 10:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik hebben een moestuin van ongeveer 80 m2 dat is voldoende voor ons twee voor 6 maanden in het jaar groente/fruit.
de meeste balkons halen de 3 m2 nog niet dus dat is niet voldoende
Oh je moet dat wel leuk vinden want het is veel werk! iedere dag water geven onkruid wieden controle op slakken luizen stelende vogels en natuurlijk oogsten.
Ongeveer 15 minuten per dag ben je kwijt (ex reistijd dus neem een moestuin dichtbij je woning)![]()
quote:Op donderdag 25 april 2019 08:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oogt bijzonder smakelijk en die man ziet er ook gezond uit.
Werd mij trouwens niet helemaal duidelijk welke user dat nou was.
Om het voordelig te blijven houden denk ik dat het daarnaast ook wel aantrekkelijk is om af en toe een beetje te varieren ipv iedere keer die leverworst
Hij is helaas onlangs overleden (rip aan de nabestaandenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Hij heeft ook een filmpje waarin die hondenvoer eet volgens mij
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
Deze Marco had zijn kanaal helemaal vol met voordelige maaltijdvariaties zie ik.quote:Op donderdag 25 april 2019 11:11 schreef yosander het volgende:
[..]
Hij is helaas onlangs overleden (rip aan de nabestaanden)
Hij heeft ook een filmpje waarin die hondenvoer eet volgens mij
In de dakgoot?quote:Op donderdag 25 april 2019 10:01 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Hoe doe je dat op je zolderkamer?
Niet iedereen woont vrijstaand op een ruim perceel![]()
Juist mensen met weinig geld hebben die ruimte ruimte niet
Daarom zelf soep maken.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:22 schreef kree het volgende:
nou het is 1 euro per maaltijd is niet te doen gewoon. Blik soep budget kost al meer.
Haha ben wel zuinig, maar ook weer niet zoveel eigenlijk.quote:
Helaas heb ik een periode gehad dat ik van heel weinig rond moest komen, dus geen zuinigheid maar noodzaak. Dan krijg je dat soort handigheid.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:39 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ben wel zuinig, maar ook weer niet zoveel eigenlijk.
Zelf maken is ook wel weer veel gedoe enzo. en afwas![]()
Maar ik denk dat ik het aardig zuinig doe nog wel hoor. hmmmms gemiddeld wat geef ik uit aan eten. Ik gok beetje tussen de 3-5 euro p/d
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Helaas heb ik een periode gehad dat ik van heel weinig rond moest komen, dus geen zuinigheid maar noodzaak. Dan krijg je dat soort handigheid.
Het voordeel van veel mensen met weinig geld is dat ze wèl tijd hebben, dus ook de tijd om met de fiets achter alle aanbiedingen aan te gaan en op het juiste moment "wie maakt me los?" naar de markt te gaan.
Ook zelf maken van dingen kost vooral tijd en weinig geld. Soep, gebak, brood, pannenkoeken... zelf aardappels schillen, zelf je kip in filets en andere onderdelen snijden...
Ja eens welquote:Op donderdag 25 april 2019 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Helaas heb ik een periode gehad dat ik van heel weinig rond moest komen, dus geen zuinigheid maar noodzaak. Dan krijg je dat soort handigheid.
Het voordeel van veel mensen met weinig geld is dat ze wèl tijd hebben, dus ook de tijd om met de fiets achter alle aanbiedingen aan te gaan en op het juiste moment "wie maakt me los?" naar de markt te gaan.
Ook zelf maken van dingen kost vooral tijd en weinig geld. Soep, gebak, brood, pannenkoeken... zelf aardappels schillen, zelf je kip in filets en andere onderdelen snijden...
Hou er wel rekening mee dat ingrediënten "daar" goedkoper zijn dan "hier", o.a. door lagere lonen en minder controle.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:13 schreef Mikeytt het volgende:
Een groot deel van de wereld leeft onder de 2 euro per dag. Hiervan moeten ze leven en vaak ook nog gezin onderhouden.
Ik wil dus graag check
Om het mezelf niet extréém moeilijk te maken, houd ik het bij maximaal 1 euro per maaltijd, al zal ik proberen hier nog meer onder te zitten.
Ja, nu veel te veelquote:Op donderdag 25 april 2019 13:58 schreef kree het volgende:
Ok even afgezien van dat natuurlijk
Maar ben wel onwijs benieuwd nu naar iedereen anders? Reken het eens uit pp per dag, wat geven jullie dan uit aan eten?
Ik denk niet dat ik het heel veel goedkoper kan doen trouwens.
haha het is beetje herkenbaar wel Maar gooi echt zo min mogelijk wegquote:Op vrijdag 26 april 2019 06:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, nu veel te veelen ik gooi nog veel te veel weg ook (kant en klaar maaltijden).
En ik koop groenten en fruit bij een groenteboer, dat kost een fortuin. De slager, de visboer... tien euro per dag (alle maaltijden bij elkaar) is het zeker wel.
Veel te blij dat het niet meer hoeft voor een paar euro.
haha krijg trek nu bij dat te lezenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:44 schreef Postbus100 het volgende:
Zuurkool met aardappels en spekjes moet denk ik ook wel lukken binnen de 1 euro per persoon. Tenminste, dat aten wij vroeger altijd als het echt even goedkoop moest.
Voor drie personen zou ik ook geen pond nemen, maar 300 gram (wel een grootverpakking, anders lukt het niet met budget)quote:Op zondag 28 april 2019 09:53 schreef kree het volgende:
even kijken.
- Pond gehakt 2.49
- roerbakgroentes 1.64
- macaronie 1.14
-pastasaus 1,- ongeveer
Maar ok daar kan ik wel meerdere dagen van eten.
=6.27 ok kan er 3 dagen van eten wel als ik het invries
2.09 kom niet onder de euro eigenlijk
haha tis wel een uitdaging hoor om het onder de euro te houden. Ben alleen vrijgezel he. Dus kook alleen voor mezelf. Als je met meerdere bent dan is het goedkoper wel.quote:Op zondag 28 april 2019 10:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Voor drie personen zou ik ook geen pond nemen, maar 300 gram (wel een grootverpakking, anders lukt het niet met budget)
En als tomatensaus kan het ook wel goedkoper. Blikjes tomatenpuree bijv, of goedkoop blik tomaten. Wel met knoflook, ui, zout en peper op smaak brengen.
gedaan al hoorquote:Op zondag 28 april 2019 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop een mega zak rijst en bewaar restjes groente om boullion van te trekken.
Per maaltijd wel.quote:Op zondag 28 april 2019 10:29 schreef kree het volgende:
[..]
gedaan al hoor
Maar ok maak daar eens lijstje van met kosten? Kom je ook niet onder de euro pd uit hoor
Beter nog: die goedkope "snelkookrijst" kun je koken met een bouillonblokje waardoor er nog enige smaak aan zit, en bij het afgieten vang je de bouillon op, zodat je die kunt drinken terwijl de rijst staat te stomen.quote:Op zondag 28 april 2019 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop een mega zak rijst en bewaar restjes groente om boullion van te trekken.
mja er zijn wel manieren om het onwijs goedkoop voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst afgieten is helemaal niet nodig.
Goedkoop rijst eten? Koop 5 of 10 kilozak Surinaamse rijst
1 kopje rijst pp in de pan en per kopje rijst 2 kopjes water.
Aan de kook brengen en dan op een heel klein pitje laten garen.
Zo eenvoudig is het.
Maar dan heb je geen bouillon.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst afgieten is helemaal niet nodig.
Goedkoop rijst eten? Koop 5 of 10 kilozak Surinaamse rijst
1 kopje rijst pp in de pan en per kopje rijst 2 kopjes water.
Aan de kook brengen en dan op een heel klein pitje laten garen.
Zo eenvoudig is het.
onder 1 euro is wel echt lastig. Maar ok met invriezen kan het wat helpen om kosten p/d te beperken.quote:
Het gaat vooral om slim inkopen. Dus wat er in de bonus is, of laatste dag afgeprijsd (30-35% korting) of wat uit het assortiment gaat, of restjes op de markt, en als je echt arm bent, wat je gratis van anderen krijgt.quote:
Ja kan ook maar als je toch eens groente snijdt oid, gooi de stukken wortel oid die je niet gebruikt niet weg maar in de vriezer voor de bouillon.quote:Op zondag 28 april 2019 11:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beter nog: die goedkope "snelkookrijst" kun je koken met een bouillonblokje waardoor er nog enige smaak aan zit, en bij het afgieten vang je de bouillon op, zodat je die kunt drinken terwijl de rijst staat te stomen.
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.quote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef kree het volgende:
[..]
onder 1 euro is wel echt lastig. Maar ok met invriezen kan het wat helpen om kosten p/d te beperken.
Doe is boodschappenlijstje met wat het kost en in hoeveel dagen gemiddeld?
Mja ik doe boodschappen bij hoogvliet omdat die nu nog het meeste in de buurt is.quote:Op zondag 28 april 2019 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.
De groentebouillon trek je van de restanten die je anders weg zou gooien.
Er hoeft geen vlees in, paar eitjes kan ook.quote:Op zondag 28 april 2019 12:23 schreef kree het volgende:
[..]
Mja ik doe boodschappen bij hoogvliet omdat die nu nog het meeste in de buurt is.
Ok kilo's rijst gaan bestellen is het ook niet helemaal?
Vlees is duur vooral
Ja dat is goedkoop. Maar als je weinig geld hebt, kun je die 25 euro helemaal niet betalen. Je hebt dan vaak een budget van 15-25 euro voor de hele week, voor alle maaltijden.quote:Op zondag 28 april 2019 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.
De groentebouillon trek je van de restanten die je anders weg zou gooien.
¤2,59 voor 4 personen, het Kung Fu nasi blik. Voor die prijs bak je er een eitje bij en serveer je het met kroepoek.quote:Op zondag 28 april 2019 12:25 schreef kree het volgende:
maar ok nasi maken? hoeveel zijn jullie daar voor kwijt per maaltijd?
En dan, droge rijst vreten?quote:Op zondag 28 april 2019 12:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
¤2,59 voor 4 personen, het Kung Fu nasi blik. Voor die prijs bak je er een eitje bij en serveer je het met kroepoek.
Ja is een investering dan maar in grotere hoeveelheden inkopen is een stuk beter.quote:Op zondag 28 april 2019 12:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja dat is goedkoop. Maar als je weinig geld hebt, kun je die 25 euro helemaal niet betalen. Je hebt dan vaak een budget van 15-25 euro voor de hele week, voor alle maaltijden.
Nee, dat is kant en klare nasi, alles erop en eraanquote:
Daarom zijn mensen met geld vaak veel goedkoper uit dan mensen die geen geld hebben.quote:Op zondag 28 april 2019 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja is een investering dan maar in grotere hoeveelheden inkopen is een stuk beter.
Zou je eigenlijk een soort van instelling voor moeten hebben om mensen met geldproblemen zo'n paket pasta rijst en zo te geven van lang houdbaar eten in bulk.quote:Op zondag 28 april 2019 12:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daarom zijn mensen met geld vaak veel goedkoper uit dan mensen die geen geld hebben.
Dure aardappelkeuze. Je hebt nu ook 3 kg voor 3,22.quote:Op zondag 28 april 2019 12:46 schreef Lunatiek het volgende:
De eerder genoemde zuurkool, bekend om zijn vitaminen, dus supergezond:
[ afbeelding ]
Ik vind het lekker met appel en mozarella, maar die kun je weglaten.
Kilo aardappels kun je makkelijk twee keer mee doen.
Klopt, maar ik hou daar niet zo van en dan kan ik meer dan de helft weggooien. Aardappels kun je niet invriezen.quote:Op zondag 28 april 2019 13:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dure aardappelkeuze. Je hebt nu ook 3 kg voor 3,22.
Ja, alles kan. Maar dan zit je weer te kutten met een apart bouillonblokje èn kruiden voor de rijst waardoor het weer duurder is. En het kost extra gas en water.quote:
Gewoon vaker aardappels eten (ovenschotel met rode kool en gehakt en aardappelpuree kan ook nog. Maakt het allemaal wel goedkoper. En aardappels goed koel bewaren (niet in de koelkast...)quote:Op zondag 28 april 2019 13:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, maar ik hou daar niet zo van en dan kan ik meer dan de helft weggooien. Aardappels kun je niet invriezen.
Gedroogde bonen kon ik in de app niet vinden.quote:Op zondag 28 april 2019 13:22 schreef Postbus100 het volgende:
Chili con carne: gedroogde bonen, daar kan je veel langer mee doen.
En dat pakje kan je laten zitten. Tomatenpuree, uitje, knoflookteentje en wat komijnpoeder, chilipoeder, paprikapoeder, oregano en zout en peper. Serieus, dat is precies hetzelfde als in zo'n pakje zit, hoor.
Ja, dat viel me ook op! 8 cent 'vroeger', nu 28 cent ofzoquote:Op zondag 28 april 2019 13:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat me tegenvalt is dat de tomatenpuree tegenwoordig zo duur is. Was nog niet zo lang geleden 7 of 10 cent voor 63 gram
Pfoe, heb het gisteren gemaakt voor 6 personen, maar dat was wel een luxe versie.quote:Op zondag 28 april 2019 12:25 schreef kree het volgende:
maar ok nasi maken? hoeveel zijn jullie daar voor kwijt per maaltijd?
29 ct bij Appie.quote:Op zondag 28 april 2019 13:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook op! 8 cent 'vroeger', nu 28 cent ofzo![]()
![]()
Moet je wel zo'n Turk in de buurt hebben.quote:Op zondag 28 april 2019 13:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
Algemene tips zijn om je gedroogde en "verse" kruiden bij de Turk te halen. 3 bosjes voor een euro, een bakje voor een euro. Stukken goedkoper dan bij de AH.
Ergo: de Honigmix is goedkoper dan zelfmaken met tomatenpuree.quote:Op zondag 28 april 2019 13:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook op! 8 cent 'vroeger', nu 28 cent ofzo![]()
![]()
niet onder 1 euro p/d maaltijd hequote:Op zondag 28 april 2019 13:20 schreef Lunatiek het volgende:
Spinazie met een hamburgertje en een eitje
[ afbeelding ]
Kidsfavoriet![]()
[ afbeelding ]
Hutspot (behalve de worst kiloverpakkingen)
[ afbeelding ]
Chili con carne! De mix doe je 4x mee.
[ afbeelding ]
Volgens mij moeten de bonen goedkoper kunnen. En de aardappelen zijn dus per 3kg nog iets goedkoper.
Pppd wel, ik ga ervan uit dat er 4 personen van eten, dus max 4 euro. Het zijn grote verpakkingen. Die diepvrieshamburgers bijvoorbeeld, dat is 12 stuks (totaal 840 gram) voor 1,75 euro. Je hebt er maar 1 per persoon per maaltijd nodig, er zit ook al ei in die maaltijd dus meer is niet nodig.quote:
boodschappen lijstjes wil ik hier zien trouwens. Want het is wel mooi lulllen zo op gevoel? Maar komt wss iets duurder uitquote:Op zondag 28 april 2019 16:05 schreef kree het volgende:
HAHA, T kan wel minder natuurlijk?
maar onder eurootje eten pp is lastig
Als je de kipsaté neemt, kun je elk een stokje nemen in plaats van elk 3 stokjes.quote:Op zondag 28 april 2019 16:05 schreef kree het volgende:
HAHA, T kan wel minder natuurlijk?
maar onder eurootje eten pp is lastig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |