haha krijg trek nu bij dat te lezenquote:Op zaterdag 27 april 2019 23:44 schreef Postbus100 het volgende:
Zuurkool met aardappels en spekjes moet denk ik ook wel lukken binnen de 1 euro per persoon. Tenminste, dat aten wij vroeger altijd als het echt even goedkoop moest.
Voor drie personen zou ik ook geen pond nemen, maar 300 gram (wel een grootverpakking, anders lukt het niet met budget)quote:Op zondag 28 april 2019 09:53 schreef kree het volgende:
even kijken.
- Pond gehakt 2.49
- roerbakgroentes 1.64
- macaronie 1.14
-pastasaus 1,- ongeveer
Maar ok daar kan ik wel meerdere dagen van eten.
=6.27 ok kan er 3 dagen van eten wel als ik het invries
2.09 kom niet onder de euro eigenlijk
haha tis wel een uitdaging hoor om het onder de euro te houden. Ben alleen vrijgezel he. Dus kook alleen voor mezelf. Als je met meerdere bent dan is het goedkoper wel.quote:Op zondag 28 april 2019 10:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Voor drie personen zou ik ook geen pond nemen, maar 300 gram (wel een grootverpakking, anders lukt het niet met budget)
En als tomatensaus kan het ook wel goedkoper. Blikjes tomatenpuree bijv, of goedkoop blik tomaten. Wel met knoflook, ui, zout en peper op smaak brengen.
gedaan al hoorquote:Op zondag 28 april 2019 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop een mega zak rijst en bewaar restjes groente om boullion van te trekken.
Per maaltijd wel.quote:Op zondag 28 april 2019 10:29 schreef kree het volgende:
[..]
gedaan al hoor
Maar ok maak daar eens lijstje van met kosten? Kom je ook niet onder de euro pd uit hoor
Beter nog: die goedkope "snelkookrijst" kun je koken met een bouillonblokje waardoor er nog enige smaak aan zit, en bij het afgieten vang je de bouillon op, zodat je die kunt drinken terwijl de rijst staat te stomen.quote:Op zondag 28 april 2019 10:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop een mega zak rijst en bewaar restjes groente om boullion van te trekken.
mja er zijn wel manieren om het onwijs goedkoop voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst afgieten is helemaal niet nodig.
Goedkoop rijst eten? Koop 5 of 10 kilozak Surinaamse rijst
1 kopje rijst pp in de pan en per kopje rijst 2 kopjes water.
Aan de kook brengen en dan op een heel klein pitje laten garen.
Zo eenvoudig is het.
Maar dan heb je geen bouillon.quote:Op zondag 28 april 2019 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst afgieten is helemaal niet nodig.
Goedkoop rijst eten? Koop 5 of 10 kilozak Surinaamse rijst
1 kopje rijst pp in de pan en per kopje rijst 2 kopjes water.
Aan de kook brengen en dan op een heel klein pitje laten garen.
Zo eenvoudig is het.
onder 1 euro is wel echt lastig. Maar ok met invriezen kan het wat helpen om kosten p/d te beperken.quote:
Het gaat vooral om slim inkopen. Dus wat er in de bonus is, of laatste dag afgeprijsd (30-35% korting) of wat uit het assortiment gaat, of restjes op de markt, en als je echt arm bent, wat je gratis van anderen krijgt.quote:
Ja kan ook maar als je toch eens groente snijdt oid, gooi de stukken wortel oid die je niet gebruikt niet weg maar in de vriezer voor de bouillon.quote:Op zondag 28 april 2019 11:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beter nog: die goedkope "snelkookrijst" kun je koken met een bouillonblokje waardoor er nog enige smaak aan zit, en bij het afgieten vang je de bouillon op, zodat je die kunt drinken terwijl de rijst staat te stomen.
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.quote:Op zondag 28 april 2019 11:56 schreef kree het volgende:
[..]
onder 1 euro is wel echt lastig. Maar ok met invriezen kan het wat helpen om kosten p/d te beperken.
Doe is boodschappenlijstje met wat het kost en in hoeveel dagen gemiddeld?
Mja ik doe boodschappen bij hoogvliet omdat die nu nog het meeste in de buurt is.quote:Op zondag 28 april 2019 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.
De groentebouillon trek je van de restanten die je anders weg zou gooien.
Er hoeft geen vlees in, paar eitjes kan ook.quote:Op zondag 28 april 2019 12:23 schreef kree het volgende:
[..]
Mja ik doe boodschappen bij hoogvliet omdat die nu nog het meeste in de buurt is.
Ok kilo's rijst gaan bestellen is het ook niet helemaal?
Vlees is duur vooral
Ja dat is goedkoop. Maar als je weinig geld hebt, kun je die 25 euro helemaal niet betalen. Je hebt dan vaak een budget van 15-25 euro voor de hele week, voor alle maaltijden.quote:Op zondag 28 april 2019 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor de rijst, 20kg voor 25 euro zie ik zo snel op internet. 20kg droge rijst wordt 59 kilo gekookte rijst, 200 gram gekookte rijst per dag dan doe je er 295 dagen mee wat dan 8,4 cent per dag maakt aan de rijst.
De groentebouillon trek je van de restanten die je anders weg zou gooien.
¤2,59 voor 4 personen, het Kung Fu nasi blik. Voor die prijs bak je er een eitje bij en serveer je het met kroepoek.quote:Op zondag 28 april 2019 12:25 schreef kree het volgende:
maar ok nasi maken? hoeveel zijn jullie daar voor kwijt per maaltijd?
En dan, droge rijst vreten?quote:Op zondag 28 april 2019 12:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
¤2,59 voor 4 personen, het Kung Fu nasi blik. Voor die prijs bak je er een eitje bij en serveer je het met kroepoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |