Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000
Nee.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Iemand verstand van bougies?
...
Nee nog niet! Wel interessant inderdaad, dan kunnen die van 10 euro denk ik wel. Want dat is gewoon dezelfde code als ik terug vind op de site van NGK.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee.
Had je deze al gevonden?
https://t.tekniwiki.com/n(...)ode-kunt-kraken.html
Goeie ouwe tijd.quote:Op maandag 22 april 2019 23:05 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Voorafgaande delen:
Topicreeks: BMW fantopic
3-serie:
• rival, E36 323i
Kom op facebook nog wel wat projectjes tegen dus lijkt me dat de keuring wel te doen is.quote:Op zondag 28 april 2019 12:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb een mooie 318 gevonden e46 coupe met kapotte motor voor weinig. Kas is in perfecte staat.
Is het in nederland nog steeds zo makkeijk om er een 6 cilinder in te hangen en om te keuren?
Moet op zich gewoon kunnen jaquote:Op zondag 28 april 2019 12:57 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb een mooie 318 gevonden e46 coupe met kapotte motor voor weinig. Kas is in perfecte staat.
Is het in nederland nog steeds zo makkeijk om er een 6 cilinder in te hangen en om te keuren?
Japanse documenten dus dat zullen ze er daar opgezet hebbenquote:Op maandag 29 april 2019 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een Z3 Coupe bij de BCA Auctions, met een merkwaardige niet-standaard leiding op het koelsysteem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet was dit geen optie op de Z3
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/40324/12719774?pid=1
Het koelmiddel is niet enkel water, wist jij wel. Het lijkt mij ook een extra, externe, koelwatertemperatuursensor.quote:Op maandag 29 april 2019 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
Stoel ziet er lekker uit voor 140K kms.
Is ie van een sumoworstelaar geweest?
Wat is dat voor leiding?
Extra H2O-temp. sensor?
Mag m'n 1-serie er ook tussen? Is een F21 M135iquote:Op maandag 22 april 2019 23:05 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Voorafgaande delen:
Topicreeks: BMW fantopic
Modellen:
1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
• Impry, E87 130i
• Maart78, F20 118i
• Hojdhopper, E87 116i
Fixtdquote:Op maandag 29 april 2019 19:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mag m'n 1-serie er ook tussen? Is een F21 M135i
Hier ook 5e jaar op rij zonder opmerkingen. Ondanks bouwjaar 1992 en alle circuitmodificatiesquote:Op woensdag 1 mei 2019 21:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]
weer een jaartje apk zonder opmerkingen
Autobedrijven worden niet meegerekend dus (particuliere) eigenaren blijft 1. Dat er mee gereden wordt kan door op handelaars platen te rijden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
'k speur wat af naar autos van BMW. zo zag ik op BCA auctions een donkergrijze BMW F30 316i met 61039 km op de teller.
https://www.hermans-hermans.nl/automotive/aanbod/lot/12635064
het hoogste bod was 13450 euro, de auto is daarmee verkocht voor 15227,45
deze BMW was een dag later met dezelfde foto's op marktplaats gezet; vraagprijs 18000 euro. waarschijnlijk was de bieder uit op verkopen met winst.
https://link.marktplaats.nl/m1403943181
deze meneer gebruikt de auto intussen wel, de kilometerstand is nu 61600km. toch geeft vwe.nl aan dat de huidige eigenaar een 'autobedrijf' is. kenteken TF-300-H
het blijkt een import-auto.
deze auto stond op 11 februari 2019 bij GM-cars.nl. (mooie website, zeg )
dezelfde BMW heeft hier te koop gestaan met vraagprijs 16750 euro met km stand 60716km
http://gm-cars.nl/bmw-3-serie-316i-f30/
de auto is nu 3 keer van eigenaar gewisseld en toch blijft het eigenaren-volgnummer op 1
Bij 911jes zitten ze altijd goed hoog in de boom met de geschatte prijs.quote:Op donderdag 2 mei 2019 12:28 schreef boegschroef het volgende:
ik heb al een tijdje zitten kijken op catawiki, kent iemand deze veilingsite?
Staat een leuke e46 op https://veiling.catawiki.(...)-330i-coupe-e46-2001
Wat zijn de dingen om rekening mee te houden als je zou meebieden?
Bod is bindend, 9% kosten.
Hangt er van af of je vaak en ver met de auto op vakantie gaat. Je kan altijd nog een dakkoffers op zetten. Mocht je een sedan nemen, kies dan in ieder geval voor een exemplaar met neerklapbare achterbank.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:46 schreef Pap89 het volgende:
Vraagje, we zijn dus van plan een BMW 328i van 2013-> te kopen.
Maar dan via Duitsland (via een bedrijf dat Duitse auto's importeert en alles regelt)
We wilden eerst eigenlijk gaan voor een Touring, alleen daar zijn er qua aanbod een heel stuk minder van dan de sedans. Zeker met bepaalde opties die we zouden willen (lederen bekleding).
Qua sedans aanbod zat en qua prijs ook nog eens een stuk gunstiger.
We zijn een gezin met een kind van 7, gaan we de ruimte van de Touring missen tov een sedan?
Gaan iig een 3serie sedan testrijden binnenkort, maar ben stiekem altijd wel van de stations :d
Ik wil zelf niet anders dan een station meer, of desnoods een hatchback. Zo'n grote achterklap is gewoon makkelijk als er eens iets mee moet.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:46 schreef Pap89 het volgende:
Vraagje, we zijn dus van plan een BMW 328i van 2013-> te kopen.
Maar dan via Duitsland (via een bedrijf dat Duitse auto's importeert en alles regelt)
We wilden eerst eigenlijk gaan voor een Touring, alleen daar zijn er qua aanbod een heel stuk minder van dan de sedans. Zeker met bepaalde opties die we zouden willen (lederen bekleding).
Qua sedans aanbod zat en qua prijs ook nog eens een stuk gunstiger.
We zijn een gezin met een kind van 7, gaan we de ruimte van de Touring missen tov een sedan?
Gaan iig een 3serie sedan testrijden binnenkort, maar ben stiekem altijd wel van de stations :d
Dual climate control, met deze optie krijg je namelijk ook een ventilatie rooster met de standaard regelaars voor de achterbank. Met een kind achterin is dat wel fijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:38 schreef Pap89 het volgende:
Gaan morgen bij een grote handelaar ff de 2 modellen bekijken, sedan en station.
Wegens een financiële meevaller is de kans erg groot dat het 328i station gaat worden 👍
Btw qua opties, wat zijn nou echt musthaves?
We willen iig een automaat/leder/xenon
Tering, ik dacht dat mijn Fiat 500 uit 1971 in slechte staat wasquote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW Isetta 1953.
conditie: gebruikt
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/40606/12827593?pid=0
Alcantara interieur is toch alleen verkrijgbaar bij het optionele M pakket?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:59 schreef NoComment het volgende:
Ander interieur is inderdaad niet heel lastig om te wisselen. Wat ook een fijn interieur is trouwens, is het sport interieur in half-alcantara met 'hexagon' stof in het midden. Ziet er super uit en je zit er wat vaster in omdat het niet zo glad is als leer. We hebben het in onze 116i zitten en als ik zou moeten kiezen doet het wat mij betreft niet onder voor leer.
[ afbeelding ]
Must-have optie is trouwens sowieso het grootscherm NBT system, liefst met die touch controller. Niet dat je die touch zoveel gebruikt maar meer omdat die er wat dikker uit ziet
quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW Isetta 1953.
conditie: gebruikt
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/40606/12827593?pid=0
quote:Estimate: ¤ 8.000-9.500,-
Denk het wel inderdaad. M-packet zou voor mij wel een eis zijn eigenlijk hoewel de F3x het minder nodig heeft dan de E9x vind ik. Bij non-M sowieso proberen sportstoelen te nemen in leer, heb er genoeg gezien in gewoon stoffen uitvoering en die vond ik er niet echt geweldig uit zien.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:09 schreef Azahar het volgende:
[..]
Alcantara interieur is toch alleen verkrijgbaar bij het optionele M pakket?
Het kan ook de sleepring in het stuur zijn! Foutcode geeft de doorslag.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Oke ook die van mij is slachtoffer geworden van het befaamde SRS probleem. De sensormat van de passagiersstoel is vermoedelijk kapot en dus heb ik de airbagstoring op het dashboard. Reparatie is best een dure dus ik heb het zelf, hoogstwaarschijnlijk, opgelost met een SRS emulator.
Om de foutmelding nu weg te krijgen zou ik dat met een diagnostic tool moeten resetten. Ik heb er geen en de garage in mijn dorp ook niet.
Op Aliexpress staat er eentje voor 45 dollar maar dat is ook weer zonde om het 1 keer te gebruiken.
Iemand hier die zo'n kastje heeft en voor een kratje bier dit even wil resetten? Ik woon in omgeving 's Hertogenbosch dus een max uurtje rijden zou fijn zijn. Alvast dank!
Oh ja vergeten te vermelden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:29 schreef pvdplanet het volgende:
et kan ook de sleepring in het stuur zijn! Foutcode geeft de doorslag.
Welk model is het?
Ongeveer een half jaar terug is de hele stuurwielunit vervangen, inclusief sleepring. Dus dat lijkt me sterk want daarna was het prima.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:53 schreef pvdplanet het volgende:
Zit er vaak iemand in de bijrijdersstoel?
Naast mat en sleepring zijn mogelijkheiden o.a. vuil in de gordelsluiting of de stekker van de gordelspanner.
Ik ben eventueel aanstaande zondag op een E36 meeting in Reeuwijk, uitleesapparatuur ligt altijd in de auto.
Ja maar het lijkt me onlogisch want de deuren gaan gewoon open en de auto start, waarom zou het alarm wel verband houden met het openen of sluiten van dak? Trouwens, er was ook een methode om je dak handmatig te openen en te sluiten toch in noodgevallen? Ik ga wel weer ff snuffelen...quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Komt er nog stroom bij het motortje?
Alarmen zijn fuckers; kan best een verband zijn.
De bezettingsmat van de passagiersstoel in mijn e46 heeft ook dit defect. vaak gaat het airbag lampje branden zodra de passagiersstoel in gebruik is geweest.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Oke ook die van mij (e90 330i uit 2005) is slachtoffer geworden van het befaamde SRS ....
Om de foutmelding nu weg te krijgen zou ik dat met een diagnostic tool moeten resetten. Ik heb er geen en de garage in mijn dorp ook niet.
Op Aliexpress staat er eentje voor 45 dollar maar dat is ook weer zonde om het 1 keer te gebruiken.
Iemand hier die zo'n kastje heeft en voor een kratje bier dit even wil resetten? Ik woon in omgeving 's Hertogenbosch dus een max uurtje rijden zou fijn zijn. Alvast dank!
Hey thanks man. Is wel een eindje rijden maar wellicht kom ik er nog op terug als ik ooit in de buurt ben.quote:Op donderdag 16 mei 2019 09:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De bezettingsmat van de passagiersstoel in mijn e46 heeft ook dit defect. vaak gaat het airbag lampje branden zodra de passagiersstoel in gebruik is geweest.
ik heb een iCarsoft i910 en die kan de foutmelding uitlezen en resetten. ik kom helaas niet in Den Bosch anders had ik je kunnen helpen. mocht je toevallig in Alkmaar zijn dan help ik je graag.
ik heb m'n iCarsoft i910 en daarmee reset ik telkens de foutcode. het komt slechts eens paar jaar terug. ik vraag me af wat de sloop vraagt voor een passagiersstoel.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hey thanks man. Is wel een eindje rijden maar wellicht kom ik er nog op terug als ik ooit in de buurt ben.
Ik heb de sensor zelf nog niet los gemaakt. Ik heb alleen de emulator aangesloten op het stekkertje. Het probleem is dat deze foutcode niet vanzelf weg gaat, ook al is het opgelost. Het moet eerst gereset worden voordat je kunt controleren of het weg is.
Hoe heb jij het opgelost?
Cool! Weet je ook zeker dat deze srs ook gereset kan worden toevallig?quote:Op donderdag 16 mei 2019 13:54 schreef NoComment het volgende:
Op AliExpress een OBD naar USB kabeltje kopen en dan nog een verloopje voor je Android telefoon halen. De gratis app DeepOBD erop zetten, kun je daarmee alle foutcodes uitlezen en resetten!
Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?quote:Op donderdag 16 mei 2019 13:06 schreef boegschroef het volgende:
Mocht je ooit naar het zuiden komen, ik kan die melding met behulp van inpa (normaal gezien) ook wel resetten. Als je ooit in de omgeving onder eindhoven bent is het zo gebeurd.
Waardeloze functie idd.quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
... zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Coderen doe ik alleen bij mijn eigen auto’s. Ik ben veel te bang dat ik iets fout doe bij een ander resetten en uitlezen kan je niet zoveel in verkeerd doenquote:Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Op Ebay.de staat nog weleens wsg gebruikt spul (check ook de 'kleinanzeigen'quote:Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is
Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.
Wat denken jullie?
Thanks, ik check die sites inderdaad geregeld. Maar als er iets voor een 540 wordt aangeboden is het vaak net zo oud als mijn eigen uitlaat (kennelijk gaan ze rond de 25 jaar mee), dus dat schiet dan niet op. Daarom dacht ik dat goedkope setje misschien te proberen. Heb wel contact gehad en hij zei dat een klant bij zijn M5 wel de uitlaat moest aanpassen/lassen. Daar zit ik dan weer niet echt op te wachten (want dat kan ik niet zelf).quote:Op maandag 20 mei 2019 17:32 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Op Ebay.de staat nog weleens wsg gebruikt spul (check ook de 'kleinanzeigen'
Geen idee welk merk het is. Het is, zover ik kan zien, wel de originele uitlaat. Er is ook al flink aan de buizen gelast. Maar nu begint het dus ook bij de aansluitingen en de middendemper rammelt ook al wat.quote:Op maandag 20 mei 2019 18:18 schreef pvdplanet het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat die Ebersbacher uitlaten nooit rotten bij normaal gebruik.
Te weinig mee gereden?
Ik rijd afwisselend lange en korte stukken. Maar bij aanschaf was al duidelijk dat er aardig wat aan gelast is.quote:Op maandag 20 mei 2019 18:31 schreef Hyperdude het volgende:
Of korte stukkies
Ben je "verplicht" een katalysator in te bouwen? Als dat niet het geval is, kan een stel RVS-pijpen ook aardig meevallen qua ¤¤
[ afbeelding ]
Dit dilemma blijf je houden. Laatst toch plaatwerk/lak, en nu dit. Korte termijn fixen, of goed/duur aanpakken. Blijft moeilijk.
Kan best hoor. Is niet zo moeilijk!quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Ik weet dat het kan idd, maar de laatste keer dat ik bij iemand was die proigrammeerde, kon hij de juiste regels niet vinden. Er zitten een aantal verschillende DSC software versies in dit model en je moet net de goede hebben om het aan te kunnen passen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 02:43 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Kan best hoor. Is niet zo moeilijk!
Ja dat is ook wel gay iddquote:Daarnaast is cruisecontrol dan ook mogelijk bij DTC geactiveerd en wordt geen gas terug/rem-actie genomen in een bocht.
Ja dat kan, heb me ingelezen voor de 3 serie, schijnt dat de distriketting ook harder uitrekt verloop van tijd door dat start/stop systeem.quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
In m'n 1-serie moet ik altijd start/stop functie uitzetten als ik de auto start. Heb liever dat dit standaard uit staat. Kan dat ergens bij instellingen of moet dat met zo'n computer?
Ja echt belachelijk. In een 114i zou ik nog zeggen oke... maar als je dan de moeite wil nemen om zuinig te rijden kun je dat knopje wel indrukken. Maar in een M135i.... En volgens mij is het ook helemaal niet goed voor de motor. Als ik met koude motor weg rijd dan gaat hij niet in de start/stop maar na ongeveer 5 min. als het een beetje weer zoals vandaag is wel. En als ik loop te racen en olietemp. is 115 graden ramt ie hem ook gewoon uit. Zou toch zeggen dat dat niet goed is voor de motor. Rij je net 250 km/u over de autobahn om ff te stoppen bij benzinepomp en ramt ie direct je motor uit.... mag toch hopen dat ze dat wel ingesteld hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:52 schreef daNpy het volgende:
Moet geprogrammeerd worden.
Zou ook het eerste zijn wat ik uit liet zetten idd.
Ok cool zal dan ook eens langs een garage ervoor gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2019 08:33 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Ja dat kan, heb me ingelezen voor de 3 serie, schijnt dat de distriketting ook harder uitrekt verloop van tijd door dat start/stop systeem.
Dus wanneer de auto in bezit is, laten we dat er gelijk uit programmeren
Zet maar voor m’n deur, test ik het wel even voor je uit.quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij je net 250 km/u over de autobahn om ff te stoppen bij benzinepomp en ramt ie direct je motor uit.... mag toch hopen dat ze dat wel ingesteld hebben.
Uitknop 2 keer indrukkenquote:Op donderdag 23 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En nog een vraagje. Als ik de motor uit doe dan blijft de radio aan. Als je dan uitstapt en bijv. nog je kofferbak open doet dan hoor je nog steeds de muziek. Beetje irritant want dan luistert de hele straat mee. Ik heb gezocht in de opties maar kon niets vinden... moet dit ook geprogrammeerd worden om uit te krijgen?
Is toch gewoon de originele bandenmaat, 255/35R18. Lijkt misschien wel breder dan normaal omdat dit type breed schijnt uit te vallen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Da's een behoorlijk breed bandje
Mijne zitten er ook aan te komen, hoop het nog de vakantie door te kunnen slepen en dan voor de APK in oktober nieuwe.
Al in de APK-reglementen gedoken?quote:Op maandag 20 mei 2019 18:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...
Iemand die hier meer over weet?
quote:
Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...quote:
Druk 2x op start-stop om stop-start te stoppenquote:Op zondag 26 mei 2019 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...
Jij bent zeker de leukste thuisquote:Op maandag 27 mei 2019 22:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Druk 2x op start-stop om stop-start te stoppen
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)00000060650496/?s2a=quote:Op maandag 27 mei 2019 22:47 schreef LethalNinja het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer ....
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden.quote:Op zondag 26 mei 2019 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...
Ja, maar dat hangt vanaf hoe je die spiegelstel knop zet. Als je deze in het midden laat staan werkt het niet (of juist wel) en als je hem laat hangen in rechts of links dan werkt de stoeprandfunctie.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden.
Alleen als de spiegelverstellingsbedieningsknop op de rechtse spiegel staat.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden.
Die van mij staat altijd links.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Alleen als de spiegelverstellingsbedieningsknop op de rechtse spiegel staat.
Ah ok das zelfs een wat goedkopere polijstmachine. (Niet denigerend bedoelt) Ik dacht eerst dat ik er één moest kopen van 600 euro, vraag niet waarom. Maar nu denk ik dat die van jou of die van 200 euro goed genoeg is. Ik ga nog voor de starterskit denk ik omdat 't meer "beginners proof"zou zijn. Wat dat ben ik wel......quote:Op maandag 27 mei 2019 23:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij bent zeker de leukste thuis
[..]
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)00000060650496/?s2a=
Laatst een fietser tegen auto van een vriend aangereden met krassen en strepen tot gevolg. Deels was lak van de fietser zelf dus dat ging er met beetje polijsten makkelijk vanaf en de rest ook wel. Ben ook geen pro hoor, beetje commandant erop en gaan. Op grote krassen of veel krassen of ingerot vogelstront heeft het nauwelijks effect. Misschien doe ik het ook niet goed, want zie soms filmpjes op youtube waarbij ze een vrij grote kras gewoon helemaal wegkrijgen. Als ik dat probeer gebeurt er niets
Zo'n 600 euro ding heeft geen zin tenzij je dagelijks als een professioneel aan de slag gaat. Misschien is mijne wel vrij goedkoop dus iets duurder kan wel. Zo lang je dat ding niet iedere dag gebruikt blijft ie het heus wel doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:16 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ah ok das zelfs een wat goedkopere polijstmachine. (Niet denigerend bedoelt) Ik dacht eerst dat ik er één moest kopen van 600 euro, vraag niet waarom. Maar nu denk ik dat die van jou of die van 200 euro goed genoeg is. Ik ga nog voor de starterskit denk ik omdat 't meer "beginners proof"zou zijn. Wat dat ben ik wel......
Verder de nodige filmpjes gezien over wat je moet doen, hoe 't werkt..
Prachtige foto's, dit is praktisch pornoquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar
[ afbeelding ]
Flink polijsten en weer als nieuw
[ afbeelding ]
Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt
[ afbeelding ]
En de machtige N52 ook
[ afbeelding ]
Lekker kontje
[ afbeelding ]
Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen
[ afbeelding ]
Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon
Hoe pak je dat polijsten aan? En hoe denk je dat er verschillen zijn tussen jou en mensen die alles weg kunnen halen? Is dat niet een kwestie van een hogere snelheid of wellicht anders polijstmiddel gebruiken?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo'n 600 euro ding heeft geen zin tenzij je dagelijks als een professioneel aan de slag gaat. Misschien is mijne wel vrij goedkoop dus iets duurder kan wel. Zo lang je dat ding niet iedere dag gebruikt blijft ie het heus wel doen.
Uiteindelijk zijn je eigen skills belangrijker denk ik, want als ik sommige filmpjes enzo zie dan krijgen ze echt alles weg. Ik zou er ook wel beter in willen worden, heb genoeg auto's met krassen en andere plekjes dus met mooi weer maar weer wat oefenen
Ah vergeleken met mijn 16" 225 bandjes is het wel flink Ik mag dan niet zeuren met de 40k die ik er nu mee gereden heb.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:57 schreef NoComment het volgende:
[..]
Is toch gewoon de originele bandenmaat, 255/35R18. Lijkt misschien wel breder dan normaal omdat dit type breed schijnt uit te vallen.
APK had ik net gehad, maar achter was er nog maar krap 2mm over en die banden begonnen toch wel merkbaar minder te worden. Nu kan ik er weer 20.000km tegenaan
Sorry, lekker late reactie. De wifi op de boot naar Finland werkte niet (2x 30 uur varen). Maar heb even gekeken en kwam uit op wat pvdplanet zegt. Het is wel mogelijk om 'm leeg te halen en op LPG te laten keuren, dan is de kans groot dat 'ie er door komt (aangezien LPG de hoofdbrandstof is). Maar blijft een risico. Voorlopig laat ik het maar zo, eerst maar bedenken of ik de gok ga wagen met dat goedkope uitlaatsetje.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Al in de APK-reglementen gedoken?
Maat van mij doet zijn E39 540iAT weg.
Zelfde soort afwegingen.
En veel meer kms. dan gedacht bij aanschaf.
Thanks!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:42 schreef pvdplanet het volgende:
Tot 1993 hoeft er geen kat aanwezig te zijn, als hij weggehaald is dan moet je max 1.5 (Co) op de tester behalen.
Na 1993 is kat verplicht (zichtbaar aanwezig en max 0.5 Co)
Bij mijn 325i van 1992 is de kat eruit en hij draait 1.05 Co.
De BMW is U9, mijn Suzuki Gti (1987) is K6. Daar geldt max 3.5 Co omdat er af fabriek al nooit een kat onder zat. Grappig genoeg haalt deze 0.5-0.6 Co.
Vanaf bouwjaar 1998 standaard viergastest.
Denk er ook al jaren aan om zo eentje te kopen. Maar ben bang dat ik het maar heel weinig gebruik. Toch lijkt het me wel leuk om gewoon een keertje te doen. Nu ik de XM naast de 540i heb heb ik ook mooi een auto om het op te leren.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:47 schreef LethalNinja het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer ....
Dat heeft de E34 ook al!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden.
Mooi resultaat zeg! Je mag de 540 ook wel doen hoorquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar
[ afbeelding ]
Flink polijsten en weer als nieuw
[ afbeelding ]
Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt
[ afbeelding ]
En de machtige N52 ook
[ afbeelding ]
Lekker kontje
[ afbeelding ]
Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen
[ afbeelding ]
Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon
Z4:quote:Op woensdag 29 mei 2019 19:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Prachtige foto's, dit is praktisch porno
Wat zijn jouw "gouden tips" voor het polijsten? in de filmpjes die ik zag zag ik de volgende stappen
1) oppervlakte perfect schoon en vlak voor polijsten afnemen met micro vezel doek
2) polijst "pasta" verspreiden over de oppervlakte
3) met de machine "polijsten" eerst sloomste standje en daarna steeds een snellere
4) daarna nog waxen
is het dit of mis ik nog wat? meet jij met een lakdikte meter de dikte van de lak? waar moet je op letten bij bv het polijsten van je koplampen of je voorruit........ Want in de voorruit zit een hele dunne kras doordat ik te lang met een oude ruitenwisser ben blijven doorrijden.
Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij makenquote:Op donderdag 30 mei 2019 21:17 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Z4:
*Voorspuiten met insectenspray
*Hogedrukspuit van boven naar beneden
*Insoppen met shampoo
*Afspuiten met hogedrukspuit
*Zeemen met schapenleer
*Hars verwijderen
*Naden en kieren met de hand waxen
*Krasjes met commandant 4 aanpakken
*Grote oppervlakten met gewone wax of kleurwax
*Uitpoetsen met de hand
Ik gebruik meestal een spons van Wolfcraft op de accuboormachine icm veel gele doekjes van de action
Die koplampen zijn lastig. Schuren doe ik liever niet, begin meestal met commandant en als het geen effect heeft rubbing compound of krasverwijderaar of zelfs tandpasta.
De 130i moet ook gedaan worden. Zwart is een ramp.
Waaaaaaaat had ff langs gereden Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruterquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Alweer bijna een jaar geleden dat ik voor m'n website een auto heb gefilmd (de Porsche 911 Carrera T, maar vandaag een hele dag met een BMW M2 uit 2018 (nog geen 10.000km) mogen sturen en dat is toch wel een errrrrg fijne auto zeg! Handbak had ik nog leuker gevonden, maar persoonlijk vind ik dit momenteel wel een van de mooiere wagens uit de BMW M stal. Als de video er af is (zal wel paar weekjes duren) plaats ik 'm op het forum.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄quote:Op zaterdag 1 juni 2019 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waaaaaaaat had ff langs gereden Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruter
Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen danquote:Op zaterdag 1 juni 2019 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄
Hij klinkt inderdaad heel goed. In de sportstand komen er nog wat extra plofjes bij. Maar het is niet extreem hard, redelijk beschaafd. Als jij je uitlaat laat aanpassen kun je dat ook bereiken, is toch vrijwel dezelfde motor? N55 zit er in de M2 (de nieuwe Competition heeft een ‘echte’ M motor: S55).
Deze heeft een KW onderstel en ligt heel strak op de weg. Klinkerweggetjes komen wel wat harder door 😄
Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄quote:Op zaterdag 1 juni 2019 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen dan
Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄
Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...
Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij maken
Ik heb een account gemaakt bij Carclean en alvast wat 3M afplaktape voor de randen besteld.
Met betrekking tot het handmatig schuren, wat voor polijstpads gebruik je daarvoor? Want dan doe je dus een beetje daarvan op de hand polijstpad en dan wrijf je over de koplamp?
320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.
Netjes ik ben jaloers. M'n 1-serie is ook zwart en glimt lang niet zo mooi.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:02 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!
Spons, microvezeldoek meestal.
Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.
Alles kan maar het kost altijd geld.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.
Dat is bij mij meestal het probleem ja 😂quote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alles kan maar het kost altijd geld.
Heb het indd ook gefixed 2 jaar geleden. Heb nog zo'n lichtsluisje liggen als vervanging zelfs. Paar euro.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de veiling staat momenteel een zwarte import BMW 318i E90 Sedan uit 2006.
met defect; indrukken van de iDrive knop werkt niet.
schijnt te verhelpen te zijn door het solderen van de contactpunten binnenin het elektronische circuit van de idrive knop. het bod staat nu op 2300 euro (=3050 euro), auto staat in Amersfoort.
Nou ik heb de midden- en einddemper via eBay besteld. Ben benieuwd!quote:Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is
Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.
Wat denken jullie?
Nou voor 260 euro verwacht ik niet de wereld haha. Maar ten opzichte van OEM (1100 euro) een leuke besparing. Hoe lang 'ie mee gaat zullen we merken. Maar na wat ik al in de 540i heb gepompt gaat 1100 euro me gewoon te ver. De warme start gaat nog steeds niet goed. Heb 'm nu maar weer bij de garage gezet, kijken of 'ie deze keer wel wat kan vinden, zucht..quote:Op maandag 17 juni 2019 22:51 schreef daNpy het volgende:
Beetje fatsoenlijk merk, of wordt je dalijk expert-uitlaat-vervangen?
Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!quote:
Meestal bijvullen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Je hebt gelijk. Schakelaar rechts doet ie niks. Net getest.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:14 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!
Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Meestal bijvullen inderdaad.
Dat is het zeker niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.
Neuh, de bestequote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:02 schreef rival het volgende:
[..]
Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...
Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef rival het volgende:
Ik zie int dorp hier ook prijzen van 89 tot zo'n 109 ervoor inderdaad.
Mijn vaste mannetje raakt geen airco's aan.... Die heeft altijd maar 1 tip. Haal eruit, dan ben je sneller.
Auto zonder airco is gewoon drama, moet ik nooit meer. M'n oldtimer moet het zonder stellen en dat is gewoon niet chill als het boven de 20 graden is en de zon erop staat. Is een ex-circuit auto met kunststof ramen dus die kunnen ook niet open om een beetje te luchten, en dan wordt het al snel te warm.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.
Als het goed is niet. Ik heb dit getest door de zekering van de brandstofpomp er uit te halen, de auto op benzine te laten lopen tot 'ie afsloeg en daarna op LPG gestart. Helaas zelfde probleem.quote:
Netjes Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Review van de BMW M2 staat online! Zal 'm ook nog even op het forum plaatsen morgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had ik vorig jaar ook. Kwikfit heeft toen een aircoservicebeurt gedaan dan wordt er ook meteen gekeken of alle airco gerelateerde onderdelen nog werken. Gelukkig was dat zo. Ik was in totaal iets van 70 euro kwijt en sinds dien werkte het weer als een zonnetjequote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Ja inderdaad, feest van herkenning daarbinnen! Zou me er zelf niet aan storen overigens, dat heb je nou eenmaal als je zo een grote verscheidenheid aan motoren hebt (van 114i tot M2). Het was wel vrij zacht leer. Heb in van die lease versies wel eens van dat stugge leer gevoeld, maar dat is dit dus niet.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Netjes Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.
Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werkquote:Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.
[ afbeelding ]
Ja daar hadden ze misschien wel iets meer werk van kunnen maken. Maar goed, hij rijdt er niet minder om!quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:30 schreef NoComment het volgende:
Gaaf ding wel zo'n M2, al vind ik het toch wel jammer dat je op basis van het interieur niet echt mee krijgt dat je in iets speciaals rijdt. Ik bedoel maar, de 116i van m'n vriendin heeft het zo goed als hetzelfde stuur en dezelfde stoelen… Dan zijn de stoelen van een M4 bijvoorbeeld wel meer iets speciaals.
Ligt zo'n ding standaard al zo laag bij het asfalt trouwens?
Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duurquote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:32 schreef rival het volgende:
[..]
1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werk
Al nieuws van Justitie? 😬quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duur
De motor lekt olie op diverse plekken dus ik besteed liever geld aan het technisch goed houden van de auto dan uiterlijk. Naja, op dit moment doe ik beide niet
Voordeel van de HP8 is wel dat je die, gevoeloze, flippers nooit gebruikt.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
Frank voordehaakte in Hilversum van Wickedcars, beetje een rommel daar maar wel echt handige jongens!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 22:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou mijn garage kan het niet vinden waarom mijn auto bij WARME start direct afslaat. Alleen door wat gas te geven blijft 'ie lopen tot de computer zeg maar de waardes heeft ingesteld en daarna loopt is 'ie gewoon rijdbaar. Soms bij schakelen tussen PNDR merk je wel een toeren drop stationair. Hij lijkt te rijk te lopen.
Tip is om naar de specialist te gaan.. Denk dat ik maar naar Offenga er mee ga, wel weer een eindje rijden helaas.
Thanks! Zal ‘m onthouden. Wacht nu nog op reactie van Offenga. Eigenaar heeft ook veel ervaring met het type motor in mijn auto.quote:Op woensdag 26 juni 2019 00:36 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Frank voordehaakte in Hilversum van Wickedcars, beetje een rommel daar maar wel echt handige jongens!
hey Yoshi, mooie cabrio hoor watskeburt links voor? Als je kan kiezen zou ik ook 't geld uit geven aan het rijdende houden van de auto je krijgt het toch niet terug als je een (dure) reparatie uit laat voeren voor de looks/ buitenkanquote:Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.
[ afbeelding ]
Geen idee wat er gebeurd was, ik kocht hem al zo. Alleen was het toen veel minder erg alleen na een paar winters buiten brokkelde het hele lak eraf ofzo en kwamen er ook meer deuken in, alsof ze het beetje recht gebrand hadden ofzo en dat het weer krom trok door de kou. Op zich niet zo erg, enige probleem is dat het knipperlicht daardoor half los zit en die met tape vast zit Ook de motorkap klemt een beetje bij openen/sluiten. Maar hij rijdt verder primaaaa en er is nog vrij weinig roestquote:Op woensdag 26 juni 2019 23:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
hey Yoshi, mooie cabrio hoor watskeburt links voor? Als je kan kiezen zou ik ook 't geld uit geven aan het rijdende houden van de auto je krijgt het toch niet terug als je een (dure) reparatie uit laat voeren voor de looks/ buitenkan
Ah klinkt goed allemaal! Fijn hoorquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen idee wat er gebeurd was, ik kocht hem al zo. Alleen was het toen veel minder erg alleen na een paar winters buiten brokkelde het hele lak eraf ofzo en kwamen er ook meer deuken in, alsof ze het beetje recht gebrand hadden ofzo en dat het weer krom trok door de kou. Op zich niet zo erg, enige probleem is dat het knipperlicht daardoor half los zit en die met tape vast zit Ook de motorkap klemt een beetje bij openen/sluiten. Maar hij rijdt verder primaaaa en er is nog vrij weinig roest
Wat voor BMW had jij ook alweer? Je naam komt me bekend voor Ah een E46 zie ik in de OP.
Good luck, ook eens gedaan met een cheap ass uitlaat van een E30 en het paste allemaal net niet. Rival weet er alles van. Volgens mij zit ie er nog wel onder dus het rond niet zo snel wegquote:Op maandag 1 juli 2019 18:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Binnenkort monteren, ben benieuwd of het allemaal past
Als ik maar niet hoef te lassen, want dat kan ik niet 😂quote:Op maandag 1 juli 2019 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Good luck, ook eens gedaan met een cheap ass uitlaat van een E30 en het paste allemaal net niet. Rival weet er alles van. Volgens mij zit ie er nog wel onder dus het rond niet zo snel weg
Waarom zou je een 330e én een 330i nemen?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 10:52 schreef StretchingKoala het volgende:
hmmm.....nieuwe 3 touring komt eraan...tempting.
Zit er aan te denken om de E91 te vervangen voor nieuwe 330i
Als blijft de E91 nog steeds mooi om te zien, met name van voren.
Keuzes keuzes
(hou mijn 330E wel, die is veel te leuk speelgoed :-))
Had jij ook niet ooit een E46 coupé in betere tijden? Waarom dan nu dit ineensquote:Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.
[ afbeelding ]
WAT IS ER MIS MET EEN E36?! Cabriootje voor erbij, is niet m'n daily.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Had jij ook niet ooit een E46 coupé in betere tijden? Waarom dan nu dit ineens
Waarom wissel je zo vaak? Gewoon voor de lol?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
WAT IS ER MIS MET EEN E36?! Cabriootje voor erbij, is niet m'n daily.
Ik had een Tesla... dat waren de betere tijden nu een 1-serie.
Valt wel mee, ik reed die E46 zo'n 3 jaar... maar dat is al 10 jaar terug. E36's zijn al geen turkenbakken meer, de meeste staan op de sloop. Alleen de goed onderhouden E36's rijden nog rond. Sommige misschien nog een tikkeltje sjonnie, maar de meeste vrij saai. Die van mij trouwens ook als je die velgen ziet. Ik woon in Poelenburg en er rijdt hier geen turk meer in zo'n ding hoorquote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom wissel je zo vaak? Gewoon voor de lol?
Persoonlijk vind ik de E36 cabrio nogal een turkenbak, maar dat is mijn perceptie he.
En welke Einzer heb je precies?
En dan verlang je terug naar die Tesla?quote:
Op verschillende punten wel ja, maar je hebt gelijk dat dit leuker is. Ik vond de F20/F21 eerst lelijk maar de M135i met wat andere bumper etc. stukken minder downie oogjes. Toch stond ie nu al een weekje stil (1 op 9 met moeite ).... paar dagen in de cabrio gereden met dit weer en in de Ioniq van m'n werknemert die op vakantie is, lekker gratis op stroom.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En dan verlang je terug naar die Tesla?
Echt een bazenbak.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Op verschillende punten wel ja, maar je hebt gelijk dat dit leuker is. Ik vond de F20/F21 eerst lelijk maar de M135i met wat andere bumper etc. stukken minder downie oogjes. Toch stond ie nu al een weekje stil (1 op 9 met moeite ).... paar dagen in de cabrio gereden met dit weer en in de Ioniq van m'n werknemert die op vakantie is, lekker gratis op stroom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Touring voor hond& kids en de sedan is als 2e auto ernaast. Trek die voor een relatief prikkie naar privequote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou je een 330e én een 330i nemen?
Ik keek nog ff naar een E92 (cabrio), liefst de 335i dan kon ik de E36 weg doen en gewoon als daily. Maar de meeste zagen er toch wat gebruikter uit dan de 1-serie. Dit voelt veel degelijker. En als je wel weer een nette 335i zag dan was het nog best prijzig. Ach ja, nu hopen dat ik de komende tijd überhaupt mag rijden want ging met 250 km/u door de trajectcontrole maar heb nog niets gehoord (was middernacht).quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Echt een bazenbak.
Die downie lampen vind ik ook doodzonde, M-pakketje maakt het idd iets minder lelijk, met die standaard afgeronde bumper ziet het er echt niet uit. Zoek een opvolger voor m'n 323Ci en ben er nog niet uit of het een 3 of 1 serie gaat worden. 1 serie liefst de facelift met M-pakket, maar dan wel nog met 4-cilinder en handbak. Helaas lijken die heel schaars te zijn, worden nu allemaal met schrale 3-pitter geleverd. En een M135i/M140i is natuurlijk ultiem maar is me veel te duur in brandstof etc.
Dat is idd wel een nadeel van een snelle auto, je gaat al snel veel te hard. Want dat pedaal moet bij ook altijd gewoon gevloerd worden, ongeacht het aantal pk's. Al heb ik nog nooit boven de 300pk gereden moet ik zeggen, denk dat je dan wel voorzichtiger met dat pedaal moet omspringen maar als je het gas moet bedienen alsof je op eieren rijdt is de lol er ook snel vanaf.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik keek nog ff naar een E92 (cabrio), liefst de 335i dan kon ik de E36 weg doen en gewoon als daily. Maar de meeste zagen er toch wat gebruikter uit dan de 1-serie. Dit voelt veel degelijker. En als je wel weer een nette 335i zag dan was het nog best prijzig. Ach ja, nu hopen dat ik de komende tijd überhaupt mag rijden want ging met 250 km/u door de trajectcontrole maar heb nog niets gehoord (was middernacht).
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik keek nog ff naar een E92 (cabrio), liefst de 335i dan kon ik de E36 weg doen en gewoon als daily. Maar de meeste zagen er toch wat gebruikter uit dan de 1-serie. Dit voelt veel degelijker. En als je wel weer een nette 335i zag dan was het nog best prijzig. Ach ja, nu hopen dat ik de komende tijd überhaupt mag rijden want ging met 250 km/u door de trajectcontrole maar heb nog niets gehoord (was middernacht).
Ik dacht dat ze 's avonds altijd uit stonden omdat het overdag 100 km/u is. Vroeger ging ik bij de A4 er ook weleens harder dan met 130 doorheen en nooit een boete gehad. Maar toen hoorde ik hier dat er toch wel mensen gepakt zijn met 130+ dus het lijkt me dat ze wel werken.quote:Op woensdag 3 juli 2019 12:35 schreef NoComment het volgende:
[..]
Hopen dat ie uit stond inderdaad. Daarom: altijd Flitsmeister aan!
plus:quote:Anders, zie opmerking Multiriem aangedreven onderdelen werken niet
Motor Loopt onregelmatig
Motor Multiriem gescheurd / ontbreekt
Uitlaatsysteem Lekt
Uitlaatsysteem Rammelend geluid hoorbaar
Koelsysteem Bouwt druk op in koelreservoir
Elektronisch Motormanagement lampje brandt
Elektronisch Accu lampje brandt
Nice. Wat bedoel je met twee uur langer dan de dealer? Ik ken iemand die bij VAG dealer werkt en die had in 2 uurtjes ook trekhaak onder een passat, maar die klant kreeg wel een factuur van ¤1300 Slim dat je het zelf doet.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 18:39 schreef -Richard- het volgende:
De kar hangt erachter!
Was me nog een klusje ook zeg, twee uur langer dan de dealer mee bezig geweest.
Volledig originele trekhaak, aanhanger module, bekabeling en zekering posities. De 130i merkt er niets van.
[ link | afbeelding ]130i mit trekhaak by Richard Hilverts, on Flickr
Poh..... nieuw besteld? Wel jammer dat het een 2 liter 4 cilinder is. Hoeveel was je kwijt met wat opties? Volgens mij zit je zo op 70k. Als je dan kijkt wat de meerprijs van de motor is tov een 320i (volgens mij zelfde blok, maar wel minder pk uiteraard) dan weet ik niet of dat het echt waard is. Maar die keuze is er niet eens bij de Touring... wel apart, of komt dat nog? En is de M340i ook een 4 cilinder?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:58 schreef StretchingKoala het volgende:
Kon het toch niet laten, zaterdag 330i Touring besteld...nu nog 3 maandjes wachten.
DarkGrau metallic met cognac van binnen en glazen dak...en....zonneschermpjes voor de kids
Cant wait
Momenteel is er een aanbieding volgens mij, 330i voor de prijs van een 320i.quote:Op maandag 8 juli 2019 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nice. Wat bedoel je met twee uur langer dan de dealer? Ik ken iemand die bij VAG dealer werkt en die had in 2 uurtjes ook trekhaak onder een passat, maar die klant kreeg wel een factuur van ¤1300 Slim dat je het zelf doet.
[..]
Poh..... nieuw besteld? Wel jammer dat het een 2 liter 4 cilinder is. Hoeveel was je kwijt met wat opties? Volgens mij zit je zo op 70k. Als je dan kijkt wat de meerprijs van de motor is tov een 320i (volgens mij zelfde blok, maar wel minder pk uiteraard) dan weet ik niet of dat het echt waard is. Maar die keuze is er niet eens bij de Touring... wel apart, of komt dat nog? En is de M340i ook een 4 cilinder?
Yup, idd in de aanbieding, dan nog de korting eraf omdat het een nieuw model is (kan aardig oplopen als je je best doet) Ver ver ver van de 70K hoor, anders had ik het ook nooit gedaan.quote:Op maandag 8 juli 2019 16:53 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Momenteel is er een aanbieding volgens mij, 330i voor de prijs van een 320i.
340i/540i zijn, nog, 6-pitters. Zijn gelijk, qua blok, aan de "oude" 335i/535i. Laatste jaren allemaal 3-liter turbo blok.quote:Op maandag 8 juli 2019 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
...En is de M340i ook een 4 cilinder?
Gelukkig... de nieuwe M135i niet meer. Wel xdrive ipv fwd, anders echt niet mee te rijden.quote:Op maandag 8 juli 2019 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
340i/540i zijn, nog, 6-pitters. Zijn gelijk, qua blok, aan de "oude" 335i/535i. Laatste jaren allemaal 3-liter turbo blok.
Die i kan ook wel eens weg. Als ze toch zootje van die typenrs. maken.
Lekker hoor een nieuwe 330i 8)quote:Op maandag 8 juli 2019 17:16 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Yup, idd in de aanbieding, dan nog de korting eraf omdat het een nieuw model is (kan aardig oplopen als je je best doet) Ver ver ver van de 70K hoor, anders had ik het ook nooit gedaan.
Was simpel rekensommetje wat fiscaal voordeligste was (in combi met leuk uiteraard)
Die 2 liter doet het prima hoor in combi met de 8 baks automaat, zit nu ook in mijn sedan. Die gaat naar prive.
Wel met rotgevoel mijn E91 verkopen straks, lang plezier van gehad en blijft een mooie auto.
80K...dat is wat veel voor een 3 idd.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 09:43 schreef NoComment het volgende:
[..]
Lekker hoor een nieuwe 330i 8)
Heb ook wel al een paar keer met de configurator zitten stoeien maar mijn ideale 330i zou rond de 80k uitkomen Dan is wel 'alles' zo'n beetje aangevinkt
55k valt wel mee, dan heb je inderdaad niet veel opties gekozen. Ik zou zeker de M-sport versie nemen met mooiere bumpers etc. en dan zit je al op 56k.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 09:51 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
80K...dat is wat veel voor een 3 idd.
Ik zit 25K lager, dat scheelt wel ff een slok op een borrel
Glazen dak, leer, automaat, zonneschermen, sportstoelen en stuur, PDC, LED lampen en elektrishe trekhaak...genoeg opties voor mij :-)quote:Op dinsdag 9 juli 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
55k valt wel mee, dan heb je inderdaad niet veel opties gekozen. Ik zou zeker de M-sport versie nemen met mooiere bumpers etc. en dan zit je al op 56k.
Ik hou wel van een potje sturen en wat hardere vering demping. M'n vriendin echter niet als ze mee rijdt, ergo adaptief onderstel zou voor mij een uitkomst zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:41 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Glazen dak, leer, automaat, zonneschermen, sportstoelen en stuur, PDC, LED lampen en elektrishe trekhaak...genoeg opties voor mij :-)
Heb ooit een 1 serie gehad met m sport onderstel en poespas...nooit meer. Na een jaar eruit gegooid, mij te stug...maar begin nu ook echt ouwe bok te worden hoor.
Toch wel jammer dat de nieuwe 3 zoveel duurder is dan de vorige F30/31. Geen idee wat de opvolger wordt van mijn F30, misschien de nieuwe X1, maar heb het gevoel dat ik er op achteruit ga qua rijden en luxe.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 09:51 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
80K...dat is wat veel voor een 3 idd.
Ik zit 25K lager, dat scheelt wel ff een slok op een borrel
Net te lange plank en dan de achterklep dichtklappen?quote:
quote:
Hmpff had wat magazijnbakken in m'n auto mee, dus helemaal volgegooid en toen moest ik vol op de rem en vlogen al die dingen in het rond. Had het niet eens gezien maar blijkbaar daar tegenaan. Is het makkelijk te vervangen?quote:Op woensdag 10 juli 2019 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Net te lange plank en dan de achterklep dichtklappen?
Tja aangezien je username pap is zal het wel een touring worden, maar de gran coupe is natuurlijk 10x mooier.quote:Op woensdag 10 juli 2019 19:48 schreef Pap89 het volgende:
Hier nog steeds twijfel tussen een 328i touring of 428i Gran Coupe. Al een stuk of 30 auto’s op mobile.de bewaard 😅
428i!quote:Op woensdag 10 juli 2019 19:48 schreef Pap89 het volgende:
Hier nog steeds twijfel tussen een 328i touring of 428i Gran Coupe. Al een stuk of 30 auto’s op mobile.de bewaard 😅
Zie in ETK alleen maar de hele unit staan. Voor 700 exquote:Op woensdag 10 juli 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Hmpff had wat magazijnbakken in m'n auto mee, dus helemaal volgegooid en toen moest ik vol op de rem en vlogen al die dingen in het rond. Had het niet eens gezien maar blijkbaar daar tegenaan. Is het makkelijk te vervangen...
quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zie in ETK alleen maar de hele unit staan. Voor 700 ex
Demonteren en nieuw plastic er in moet wel lukken voor een handige jongen. Maar lijkt mij niet gemakkelijk een strak resultaat te verkrijgen.
Anders eens proberen bij een autoinstrumentreparatiebedrijf.quote:
Ik laat hem importeren door een importeur, bijkomende kosten zijn zo’n 3-4k (inc bpm wat al zo’n 2-3k is) dus die 1-1,5 voor transport,keuring,rdw gedoe is het mij waard.quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:46 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
428i!
Ben ook aan het kijken naar 3 of 4 serie. Onder andere op mobile.de. Maar heb weinig verstand / ervaring met importeren van autos. Genoeg tooltjes te vinden online voor het berekenen van BPM, is dat te vertrouwen?
Aangezien we 1 kind hebben is een GranCoupe toch wel een serieuze optie, vooral omdat die 5de deur weer een voordeel is tov een sedan.quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Hmpff had wat magazijnbakken in m'n auto mee, dus helemaal volgegooid en toen moest ik vol op de rem en vlogen al die dingen in het rond. Had het niet eens gezien maar blijkbaar daar tegenaan. Is het makkelijk te vervangen?
[..]
Tja aangezien je username pap is zal het wel een touring worden, maar de gran coupe is natuurlijk 10x mooier.
Shit dat is pas lekker..quote:Op maandag 8 juli 2019 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nice. Wat bedoel je met twee uur langer dan de dealer? Ik ken iemand die bij VAG dealer werkt en die had in 2 uurtjes ook trekhaak onder een passat, maar die klant kreeg wel een factuur van ¤1300 Slim dat je het zelf doet.
[..]
Onder mijn E91 ook zelf gemonteerd idd. 't Is allemaal niet heel moeilijk en ook niet duur.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:03 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Shit dat is pas lekker..
Ik heb voor 195 euro exclusief verzendkosten de trekhaak gekocht in Duitsland. Dus daar kwam 45 euro bij op voor het tarief grote zendingen tot 45 kg, het ding is toch 1,5m lang.
Ik heb de originele montage handleiding gevolgd en daar staat dat de installatie 3 uur bedraagd, eventuele storingen zoeken in mechanisch gebied mag eén half uur voor geschreven worden en het elektra deel een half uur. Ik was er all-in dus +/- 5 uur mee bezig.
En het aanleggen van zekeringen in de originele zekeringkast is gewoon veel werk.Je komt er slecht bij en ik had te maken met een trekhaak modeljaar 2005-2007 en mijn auto is uit 2008. Dat betekende dat ik een andere zekering moest gebruiken ten opzichte van dat oudere bouwjaar. Dus moest er ook even een nieuw stekkertje aan.
Maar dit vergrendelings systeem werkt wel gewoon super, zet hem op scherp met de draaiknop. schuif hem erin en vast. Geweldig.
Zal niet heel lastig zijn, maar vrees wel dat je het hele paneel moet vervangen en het glas dus niet los te verkrijgen is. Onderdeelprijs wordt je waarschijnlijk niet blij vanquote:Op woensdag 10 juli 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmpff had wat magazijnbakken in m'n auto mee, dus helemaal volgegooid en toen moest ik vol op de rem en vlogen al die dingen in het rond. Had het niet eens gezien maar blijkbaar daar tegenaan. Is het makkelijk te vervangen?
Laat gewoon zoquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar ik wilde even dit filmpje laten zien (horen) zonder dempers, klinkt wel lekker!
KLIKkerdeklik
Grrrrr moet wel iets los te vinden zijn jullie kijken niet goed.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:50 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zal niet heel lastig zijn, maar vrees wel dat je het hele paneel moet vervangen en het glas dus niet los te verkrijgen is. Onderdeelprijs wordt je waarschijnlijk niet blij van
https://www.leebmann24.de(...)=04&hg=64&bt=64_2237
Onderdelenlijn gecheckt? En anders Duitse eBay-Kleinanzeigen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Laat gewoon zo
[..]
Grrrrr moet wel iets los te vinden zijn jullie kijken niet goed.
Geen zin in heb het druk, ik dacht jullie vinden wel watquote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Onderdelenlijn gecheckt? En anders Duitse eBay-Kleinanzeigen?
Jonge jonge lazy ass 😄quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen zin in heb het druk, ik dacht jullie vinden wel wat
Ja denk dat je alleen het glaasje niet gaat vinden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad gewoon tweedehands dat hele ding kopen en glaasje eruit halen. Deze lijkt anders maar heb al een goede gevonden denk ik.
Thanks, heb meerdere van dit soort gevonden en gecontact. Voor die bedragen valt het inderdaad nog mee. Uit elkaar halen en in elkaar zetten wordt wel leuk, maar kan ik desnoods aan garage hiernaast vragen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik zou deze verkoper een zacht bod doen;
https://www.ebay.de/itm/B(...)9287341/273918500387
(let op; in de ad staat stekker gebroken, de connector aan de achterkant heeft schade)
Dat paneeltje kost dus nieuw 1000 piek. Beetje hopen dus op iemand die een gebruikt onderdeel verkoopt en geen idee heeft wat dat spul nieuw moet kostenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf zou ik niet aan het glaasje gaan zitten. zoals het glaasje is vastgezet met de coating of lijm in de fabriek, zo krijg je het zelf niet voor elkaar. het zit teveel in het zicht om daarmee te gaan knutselen.
de hele unit vervangen of in ieder geval het frontpaneel met knopjes, lcd en glaasje.
Kan het allicht proberen want als het niet mooi is of niet lukt dan ben ik alsnog heel wat geld kwijt voor een nieuwe of nette gebruikte.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf zou ik niet aan het glaasje gaan zitten. zoals het glaasje is vastgezet met de coating of lijm in de fabriek, zo krijg je het zelf niet voor elkaar. het zit teveel in het zicht om daarmee te gaan knutselen.
de hele unit vervangen of in ieder geval het frontpaneel met knopjes, lcd en glaasje.
Je krijgt waarvoor je betaald, die dempers zijn niet voor niets zo goedkoop.quote:
Weet ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:42 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je krijgt waarvoor je betaald, die dempers zijn niet voor niets zo goedkoop.
Helaas Dat was de ervaring die ik ermee had ook, alhoewel het uiteindelijk wel allemaal paste (dankzij @rival ) en volgens mij zit ie nog steeds eronder.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Uiteraard snap ik dat er verschil is met OEM van 1100 euro. Maar je mag toch wel verwachten dat het redelijk past en zeker luchtdicht is?
Maar lang niet zo lekker als op 98 neem ik aanquote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar hij heeft kleinere inspuitmondjes geplaatst en gereviseerde injectoren en de motor loopt een stuk lekkerder.
Ja de middendemper laat ik er dus maar onder lassen, dan houd ik de originele einddemper die ik qua eindstukjes ook mooier vind.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Helaas Dat was de ervaring die ik ermee had ook, alhoewel het uiteindelijk wel allemaal paste (dankzij @:rival ) en volgens mij zit ie nog steeds eronder.
[..]
Maar lang niet zo lekker als op 98 neem ik aan
Ik zal erop letten, maar de kans dat je harder rijdt dan ik is vrij kleinquote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar als je op de A7/A8/A10 een donkergroene 25 jaar oude Touring veel te hard voorbij ziet rijden weet je wie het is
Dat heb ik gelezen in je andere topic jaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zal erop letten, maar de kans dat je harder rijdt dan ik is vrij klein
Nog niets gehoord meer na die boete dus denk ik dat geluk hebquote:Op vrijdag 19 juli 2019 22:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen in je andere topic ja
Fingers crossed!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nog niets gehoord meer na die boete dus denk ik dat geluk heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet van alles een beetje maar net niets.
Wanneer gaan we Fok 250 Tourquote:Op vrijdag 19 juli 2019 23:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wil trouwens weleens in Duitsland proberen of ‘ie de 250km/h nog haalt.
Ik heb in augustus wel wat weken vrij 😄quote:
Je mag ook met de neun-elf komen hoor 😄quote:
Ligt langere tijd uit elkaar.quote:Op zondag 21 juli 2019 22:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Je mag ook met de neun-elf komen hoor 😄
Damnit! Dan mag je wel meerijden 😄quote:
Ik zag gisteren nog iemand met een M218i Active Tourerquote:Op maandag 22 juli 2019 13:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja, stond gisteren naast een gloednieuwe 5-serie Touring (G31). Denk dat ik de F11 toch mooier vind, maar goed. Hij vol gas weg met dat ding, ik rustig omdat de olie nog koud was. Staat er achterop: M550i. Ik dacht al: dat bestaat toch niet? Even kenteken checken en blijkt het een 530i met een 2 liter 4-pitter te zijn (alsnog sneller dan mijn 540i ). Snap echt niet waarom je dat zou doen, je hoeft je sowieso niet te schamen toch met een nieuwe 5-serie?
Dikke M jonguh!quote:Op maandag 22 juli 2019 13:35 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Ik zag gisteren nog iemand met een M218i Active Tourer
Dat heet geen M218i manquote:Op maandag 22 juli 2019 13:35 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Ik zag gisteren nog iemand met een M218i Active Tourer
Naja wat je tegenwoordig ziet is dat je een M-sportpakket kan nemen op praktisch elk type auto. Net als Audi S-line heeft en Peugeot en KIA GT-line. Vroeger moest je vaak ook een redelijk sportieve motor maar nu kan je op een 1.0 dat al doen. Maar dat maakt de auto geen M218i Die doen ze alleen bij het snelste type onder de M of een diesel (omdat een M nooit een diesel is). Bijv. een M240i of een M550d. Naar mijn mening ook zinloos maar goed... blijkbaar geven mensen veel om een lettertje. De nieuwe M135i vond ik trouwens niet zo mooi op de eerste foto's, lijkt een beetje een mini-suv ofzo, maar ik vond de oudere varianten eigenlijk ook niet mooi in eerste instantie en nu toch wel. Misschien dat ie in real life toch leuker is dan op de foto's.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:04 schreef SuperKaasNacho het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen degene die z'n auto vol plakt met M badges.
Wat vindt je goedkoop? Een 3-serie met een niet te zware motor is prima te doen volgens mij.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:00 schreef zoz het volgende:
Is er een BMW station die je een beetje goedkoop tweedehands qua kosten kan rijden? Dus onderhoud, brandstof en maandelijkse kosten.
Ik denk dat SuperKaas bedoelt dat iemand een ///M voor 218i had geplakt.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Naja wat je tegenwoordig ziet is dat je een M-sportpakket kan nemen op praktisch elk type auto. Net als Audi S-line heeft en Peugeot en KIA GT-line. Vroeger moest je vaak ook een redelijk sportieve motor maar nu kan je op een 1.0 dat al doen. Maar dat maakt de auto geen M218i Die doen ze alleen bij het snelste type onder de M of een diesel (omdat een M nooit een diesel is). Bijv. een M240i of een M550d. Naar mijn mening ook zinloos maar goed... blijkbaar geven mensen veel om een lettertje. De nieuwe M135i vond ik trouwens niet zo mooi op de eerste foto's, lijkt een beetje een mini-suv ofzo, maar ik vond de oudere varianten eigenlijk ook niet mooi in eerste instantie en nu toch wel. Misschien dat ie in real life toch leuker is dan op de foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
E39 523i met een handbak, koop er eentje met net wat minder dan 2 ton op de klok, en in frisse staat.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:00 schreef zoz het volgende:
Is er een BMW station die je een beetje goedkoop tweedehands qua kosten kan rijden? Dus onderhoud, brandstof en maandelijkse kosten.
Beiden makkelijk op te lossen gelukkig.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is weinig mis met de bouwkwaliteit van de e46
Voor de facelift <2002 is er een kleine kans dat de vloer bezwijkt bij de schokbrekers. Dit is alleen bij de zware motoren 325i 328i m3
Elektronische storingen komen vaker voor. Zoals de centrale deurvergrendeling die op een dag ermee ophoud. En de kachelweerstand.
Maar het is wel een auto die behoorlijk wat onderhoud nodig heeft, vooral nu ze steeds ouder worden en 9 van de 10 is afgetrapt. Misschien bij een touring wat minder, maar toch...quote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is weinig mis met de bouwkwaliteit van de e46
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
E36's gaan ook in waarde toenemen, zeker de individual 328i'tjes en M3's.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha been there done that. Het speelt heus wel mee hoe de gemiddelde BMW rijder rijdt, maar inderdaad voor weinig geld een E46 rijden gaat je niet lukken. M'n E36 begint nu wel wat te roesten, veel al getectyleerd dus houdt het nog wel even vol. Maak me meer zorgen om de olielekkages overal maar ja.... en dan met 30+ temperaturen is een cabrio eigenlijk al niet lekker meer. Vind het ook zonde om weg te doen want je krijgt er toch niet veel meer voor.... beter ff houden en hopen dat de E36 prijzen ook naar de E30 prijzen van nu gaan
Ik heb maar een sloeberige 318i handbak. Heb inderdaad nog nooit een BMW gereden zonder lekkage (behalve m'n M135i nu) maar het druppelt toch wel behoorlijk. Als ik karton eronder leg dan zie je echt druppels op 20 plekken. Maar het is niet heel veel dat is waar.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:38 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
E36's gaan ook in waarde toenemen, zeker de individual 328i'tjes en M3's.
Een BMW motor zonder olielekkages is zorgelijk
Nee zonder grappen, mijne lekt ook wat, en ja, je kan het laten maken.
Maar het is dusdanig weinig, dat ik toch nooit hoef bij te vullen, en tevens, een vette bodem zorgt weer voor minder roest
Je kan overwegen om er een 2.0 of een 2,5 in te leggen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb maar een sloeberige 318i handbak. Heb inderdaad nog nooit een BMW gereden zonder lekkage (behalve m'n M135i nu) maar het druppelt toch wel behoorlijk. Als ik karton eronder leg dan zie je echt druppels op 20 plekken. Maar het is niet heel veel dat is waar.
Ik dacht meer aan zoiets:quote:Op dinsdag 23 juli 2019 02:03 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
E39 523i met een handbak, koop er eentje met net wat minder dan 2 ton op de klok, en in frisse staat.
Gegarandeerd enorm veel ruimte, lekker comfortabel onderstel, beetje sturen kan overigens ook.
Wat betreft de motor: Ga voor de pre-facelift modellen, bij voorkeur een 520i of 523i (handbak of automaat maakt niet zoveel uit, de ZF bakken zijn mits je ze onderhoudt, redelijk degelijk en gaan zelden echt kapot, althans, de 5hp18)
De 528i is ook zeker een goede optie, echter hebben die een DME (motorcomputer) probleem, die willen weleens defect raken.
Verder, kan de e39 soms wat problemen hebben met de koeling, maar dat geldt voor alle BMW's tussen 1995 en 2005, daarna zijn ze overgegaan op een elektrische waterpomp / ventilator.
Overigens ook belangrijk, de nieuwere BMW's met een zogeheten M54 motor, kunnen olie verbruiken, dus let daar op! De oudere M52/M52TU blokken zijn daar aanzienlijk minder gevoeliger voor, en op de fora zijn er velen die 500dkm+ op een M52 hebben staan.
E46 is overigens ook een optie, maar een 3 serie is beduidend slechter qua bouwkwaliteit dan een 5 serie.
Heb ze allemaal gehad, ik zweer bij een E39, samen met de E38
Overigens een tip voor als je er eentje koopt: check of de waterpomp en het thermostaathuis recent vervangen zijn, zo niet, vervang het! Scheelt een hoop ellende naderhand.
Ook zeker leuk, maar zou je willen afraden om de 4 cilinder diesel te nemen, vooral deze specifieke (facelift E90/91/92)quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:19 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zoiets:
https://www.autoscout24.n(...)2f-e053-e250040a209f
Kilometerstand: 128.000 km
Bouwjaar: 06/2012
Verkoopprijs: ¤ 10.950,-
Of zoiets:
https://www.autoscout24.n(...)09-e053-e250040a05be
Kilometerstand: 147.619 km
Bouwjaar: 05/2012
Verkoopprijs: ¤ 9.700,-
Het lijkt mij zo goedkoop. Of ga je hiermee helemaal stuk op onderhoud, brandstof en vaste kosten?
Ach ik vind het niet zo erg, heb toch al 320 pk als ik hard wil gaan. In een cabrio moet je cruisen en door die handbak af en toe verleer ik het tenminste niet helemaal. Dak is ook volledig elektrisch (alleen op dit moment stuk) dus op zich klaag ik niet Stoelen zijn wel helemaal doorgezakt dus je moet er niet te lang in zitten want dan kom je er niet meer uit.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 11:50 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Je kan overwegen om er een 2.0 of een 2,5 in te leggen.
Ken genoeg mensen die dat gedaan hebben.
Gisteren morgen rijden in een 316i sedan, met een 2,8L incl nokkenassen en de hele rotzooi.
Manmanman, wat ging dat onbeschoft hard, totziens petjesgolfjes 5 en 6 GTI
Die dingen schrijven wel snel af, maar meer dan 50% in één jaar is wel heel fors... maar waarom is een 740i al 175k tegenwoordig Dat ding heeft een 320 pk 6-cilinder net als m'n 1-serie... B58 ipv N55 blok, de opvolger. En is natuurlijk oude type.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 21:46 schreef TjjWester het volgende:
Gasten wat vinden jullie van deze advertentie?? https://bmwuvstage2.app.b(...)OjE7aTo5NDtpOjE7fX0=
De auto zit bomvol met opties, heeft nog geen 10k op de teller en wordt verkocht voor 80k, daar moet toch iets niet pluis mee zijn???
Wat veel raarder is: de eerste toelating was op 31 mei 2018 terwijl de eerste tenaamstelling pas was in op 11 januari van dit jaar. Waar is die auto in de tussentijd geweest?? De wagen is trouwens ook niet verzekerd, moet een addertje onder het gras zitten.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 22:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ach ik vind het niet zo erg, heb toch al 320 pk als ik hard wil gaan. In een cabrio moet je cruisen en door die handbak af en toe verleer ik het tenminste niet helemaal. Dak is ook volledig elektrisch (alleen op dit moment stuk) dus op zich klaag ik niet Stoelen zijn wel helemaal doorgezakt dus je moet er niet te lang in zitten want dan kom je er niet meer uit.
[..]
Die dingen schrijven wel snel af, maar meer dan 50% in één jaar is wel heel fors... maar waarom is een 740i al 175k tegenwoordig Dat ding heeft een 320 pk 6-cilinder net als m'n 1-serie... B58 ipv N55 blok, de opvolger. En is natuurlijk oude type.
Nee, volgens de rdw heeft de wagen slechts 1 eigenaar gehad, dat zou betekenen dat hij pas in januari geleverd is....... Maar in mei zijn toelating heeft gekregen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 23:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Hoezo zo argwanend? Misschien was het een demo? Short lease? Snel op uitgekeken? Neem aan dat de dealer het wel kan verantwoorden. Zover ik kan zien heeft ‘ie ook voor januari op naam gestaan (bij een bedrijf, niet particulier).
Heb laatst een keer gehoord dat op RDW.nl tegenwoordig alleen nog particuliere eigenaren geteld worden. Dus in Mei 2018 op de zaak waarschijnlijk als demo, en daarna een half jaar gereden door iemand graag 50k af wilde schrijven op 6 maandenquote:Op woensdag 24 juli 2019 00:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, volgens de rdw heeft de wagen slechts 1 eigenaar gehad, dat zou betekenen dat hij pas in januari geleverd is....... Maar in mei zijn toelating heeft gekregen.
Daarnaast klopt de prijs voor geen meter met de opties die het heeft.
Misschien is ie van Maarten geweest en ruikt ie naar Groenlinks?quote:Op woensdag 24 juli 2019 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja het is van Poelgeest hé, geen Jet Cars. Maar goed, misschien is het gewoon een koopje dus haal hem maar Ik wil je wel ff rondrijden.
En dan maar 8k rijden?? Hmmquote:Op woensdag 24 juli 2019 08:57 schreef NoComment het volgende:
[..]
Heb laatst een keer gehoord dat op RDW.nl tegenwoordig alleen nog particuliere eigenaren geteld worden. Dus in Mei 2018 op de zaak waarschijnlijk als demo, en daarna een half jaar gereden door iemand graag 50k af wilde schrijven op 6 maanden
Dit dacht ik zelf ook wel, ben volgende week in adam, misschien boek ik wel een testrit, kopen zowiezo niet, vertrouw het voor geen cent.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:50 schreef boegschroef het volgende:
Heeft ie misschien goed in elkaar gezeten?
Catalogusprijs ¤ 173351
Dat is dan meer dan 10 euro per gereden km
Klopt! Haha, mooi hoor als hobbyist. Zolang je de gereedschappen hebt is het allemaal goed te doen!quote:
Bedankt nog, heb inderdaad deze gekocht voor vier tientjes en net ingebouwd. Dat die connector schade heeft was niet erg, hij bleef nog goed vastzitten. Sterker nog ik snap de schade wel want het was echt irritant om die kabel los te krijgen, heb het zelf ook beetje een beschadigd. Maar voor de rest viel het allemaal mee, had een youtube filmpje gevonden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik zou deze verkoper een zacht bod doen;
https://www.ebay.de/itm/B(...)9287341/273918500387
(let op; in de ad staat stekker gebroken, de connector aan de achterkant heeft schade)
Haha dat gaat zeker niet gebeuren. Gewoon close to OEM of velgengrijs. BMW heeft nooit de kleur vrijgegeven van de OEM gespoten velgen. Maar maatje van me heeft een M5 met die velgen in z’n stalling dus kan altijd iets uitkiezen wat in de buurt komt. Voorlopig blijven ze gepolijst, lijkt er op dat die op de foto dat ook zijn overigens. Terwijl het alleen een optie was op de E38. Misschien zijn dat ook E38 velgen of iemand heeft ze later zelf gepolijst. De velgen zijn overigens gesmeed i.p.v. gegoten. Daarmee sterker en lichter (zeggen ze).quote:
Mooi zo! Licht voelen ze niet echt met die enorme E38 banden er op haha! Donderdag komen de banden (op m'n verjaardag ). Hoop de velgen zondag dan te monteren. Moet zaterdag nog een rondje Nederland, dus nog even gauw de oude set oprijden.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
Gesmeed verhaaltje klopt: veel sterker.
Haha mooi oud filmpje. Mis alleen dat ze ‘m aan het eind even wegen. Maar inderdaad mooi om te zien hoe ze dat maken en hoe sterk het is!quote:Op zondag 4 augustus 2019 22:05 schreef Hyperdude het volgende:
Vanaf 2.00 productieproces. Porsche kwam bij Fuchs terecht omdat ze die gesmede wielen oorspronkelijk hadden ontwikkeld voor de Leopard tank. Bekende MB-kroonkurk-velgen kwamen er ook vandaan. En BMW dus.
Beetje simpel filmpje, maar wel te zien hoe ze zo'n wiel uit 1 stuk stampen.
Ik vind ze wel netjes vullen juist. 18" zat origineel ook op de M5 en was een optie op de 'normale' versies. Alleen in die tijd was het gewoon nog niet zo gebruikelijk om zulke maten onder een auto te hebben (behalve sportwagens of M modellen).quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:17 schreef daNpy het volgende:
18" ziet er wel groot uit onder die 5 zo. Alsof 17 toch wat netter staat, of het is de foto.
Ik ga binnenkort m'n kachelventilator vervangen, dat geratel begint me nu echt op m'n zenuwen te werken. Kost maar een paar tientjes en is als het goed is 10 minuutjes werk. Vanavond vast even kijken voor het nummer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |