Prachtige foto's, dit is praktisch pornoquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar
[ afbeelding ]
Flink polijsten en weer als nieuw
[ afbeelding ]
Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt
[ afbeelding ]
En de machtige N52 ook
[ afbeelding ]
Lekker kontje
[ afbeelding ]
Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen
[ afbeelding ]
Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon
Hoe pak je dat polijsten aan? En hoe denk je dat er verschillen zijn tussen jou en mensen die alles weg kunnen halen? Is dat niet een kwestie van een hogere snelheid of wellicht anders polijstmiddel gebruiken?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo'n 600 euro ding heeft geen zin tenzij je dagelijks als een professioneel aan de slag gaat. Misschien is mijne wel vrij goedkoop dus iets duurder kan wel. Zo lang je dat ding niet iedere dag gebruikt blijft ie het heus wel doen.
Uiteindelijk zijn je eigen skills belangrijker denk ik, want als ik sommige filmpjes enzo zie dan krijgen ze echt alles weg. Ik zou er ook wel beter in willen worden, heb genoeg auto's met krassen en andere plekjes dus met mooi weer maar weer wat oefenen
Ah vergeleken met mijn 16" 225 bandjes is het wel flink Ik mag dan niet zeuren met de 40k die ik er nu mee gereden heb.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:57 schreef NoComment het volgende:
[..]
Is toch gewoon de originele bandenmaat, 255/35R18. Lijkt misschien wel breder dan normaal omdat dit type breed schijnt uit te vallen.
APK had ik net gehad, maar achter was er nog maar krap 2mm over en die banden begonnen toch wel merkbaar minder te worden. Nu kan ik er weer 20.000km tegenaan
Sorry, lekker late reactie. De wifi op de boot naar Finland werkte niet (2x 30 uur varen). Maar heb even gekeken en kwam uit op wat pvdplanet zegt. Het is wel mogelijk om 'm leeg te halen en op LPG te laten keuren, dan is de kans groot dat 'ie er door komt (aangezien LPG de hoofdbrandstof is). Maar blijft een risico. Voorlopig laat ik het maar zo, eerst maar bedenken of ik de gok ga wagen met dat goedkope uitlaatsetje.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Al in de APK-reglementen gedoken?
Maat van mij doet zijn E39 540iAT weg.
Zelfde soort afwegingen.
En veel meer kms. dan gedacht bij aanschaf.
Thanks!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:42 schreef pvdplanet het volgende:
Tot 1993 hoeft er geen kat aanwezig te zijn, als hij weggehaald is dan moet je max 1.5 (Co) op de tester behalen.
Na 1993 is kat verplicht (zichtbaar aanwezig en max 0.5 Co)
Bij mijn 325i van 1992 is de kat eruit en hij draait 1.05 Co.
De BMW is U9, mijn Suzuki Gti (1987) is K6. Daar geldt max 3.5 Co omdat er af fabriek al nooit een kat onder zat. Grappig genoeg haalt deze 0.5-0.6 Co.
Vanaf bouwjaar 1998 standaard viergastest.
Denk er ook al jaren aan om zo eentje te kopen. Maar ben bang dat ik het maar heel weinig gebruik. Toch lijkt het me wel leuk om gewoon een keertje te doen. Nu ik de XM naast de 540i heb heb ik ook mooi een auto om het op te leren.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:47 schreef LethalNinja het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer ....
Dat heeft de E34 ook al!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden.
Mooi resultaat zeg! Je mag de 540 ook wel doen hoorquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar
[ afbeelding ]
Flink polijsten en weer als nieuw
[ afbeelding ]
Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt
[ afbeelding ]
En de machtige N52 ook
[ afbeelding ]
Lekker kontje
[ afbeelding ]
Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen
[ afbeelding ]
Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon
Z4:quote:Op woensdag 29 mei 2019 19:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Prachtige foto's, dit is praktisch porno
Wat zijn jouw "gouden tips" voor het polijsten? in de filmpjes die ik zag zag ik de volgende stappen
1) oppervlakte perfect schoon en vlak voor polijsten afnemen met micro vezel doek
2) polijst "pasta" verspreiden over de oppervlakte
3) met de machine "polijsten" eerst sloomste standje en daarna steeds een snellere
4) daarna nog waxen
is het dit of mis ik nog wat? meet jij met een lakdikte meter de dikte van de lak? waar moet je op letten bij bv het polijsten van je koplampen of je voorruit........ Want in de voorruit zit een hele dunne kras doordat ik te lang met een oude ruitenwisser ben blijven doorrijden.
Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij makenquote:Op donderdag 30 mei 2019 21:17 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Z4:
*Voorspuiten met insectenspray
*Hogedrukspuit van boven naar beneden
*Insoppen met shampoo
*Afspuiten met hogedrukspuit
*Zeemen met schapenleer
*Hars verwijderen
*Naden en kieren met de hand waxen
*Krasjes met commandant 4 aanpakken
*Grote oppervlakten met gewone wax of kleurwax
*Uitpoetsen met de hand
Ik gebruik meestal een spons van Wolfcraft op de accuboormachine icm veel gele doekjes van de action
Die koplampen zijn lastig. Schuren doe ik liever niet, begin meestal met commandant en als het geen effect heeft rubbing compound of krasverwijderaar of zelfs tandpasta.
De 130i moet ook gedaan worden. Zwart is een ramp.
Waaaaaaaat had ff langs gereden Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruterquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Alweer bijna een jaar geleden dat ik voor m'n website een auto heb gefilmd (de Porsche 911 Carrera T, maar vandaag een hele dag met een BMW M2 uit 2018 (nog geen 10.000km) mogen sturen en dat is toch wel een errrrrg fijne auto zeg! Handbak had ik nog leuker gevonden, maar persoonlijk vind ik dit momenteel wel een van de mooiere wagens uit de BMW M stal. Als de video er af is (zal wel paar weekjes duren) plaats ik 'm op het forum.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄quote:Op zaterdag 1 juni 2019 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waaaaaaaat had ff langs gereden Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruter
Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen danquote:Op zaterdag 1 juni 2019 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄
Hij klinkt inderdaad heel goed. In de sportstand komen er nog wat extra plofjes bij. Maar het is niet extreem hard, redelijk beschaafd. Als jij je uitlaat laat aanpassen kun je dat ook bereiken, is toch vrijwel dezelfde motor? N55 zit er in de M2 (de nieuwe Competition heeft een ‘echte’ M motor: S55).
Deze heeft een KW onderstel en ligt heel strak op de weg. Klinkerweggetjes komen wel wat harder door 😄
Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄quote:Op zaterdag 1 juni 2019 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen dan
Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄
Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...
Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij maken
Ik heb een account gemaakt bij Carclean en alvast wat 3M afplaktape voor de randen besteld.
Met betrekking tot het handmatig schuren, wat voor polijstpads gebruik je daarvoor? Want dan doe je dus een beetje daarvan op de hand polijstpad en dan wrijf je over de koplamp?
320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 14:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.
Netjes ik ben jaloers. M'n 1-serie is ook zwart en glimt lang niet zo mooi.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:02 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!
Spons, microvezeldoek meestal.
Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.
Alles kan maar het kost altijd geld.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.
Dat is bij mij meestal het probleem ja 😂quote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alles kan maar het kost altijd geld.
Heb het indd ook gefixed 2 jaar geleden. Heb nog zo'n lichtsluisje liggen als vervanging zelfs. Paar euro.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de veiling staat momenteel een zwarte import BMW 318i E90 Sedan uit 2006.
met defect; indrukken van de iDrive knop werkt niet.
schijnt te verhelpen te zijn door het solderen van de contactpunten binnenin het elektronische circuit van de idrive knop. het bod staat nu op 2300 euro (=3050 euro), auto staat in Amersfoort.
Nou ik heb de midden- en einddemper via eBay besteld. Ben benieuwd!quote:Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is
Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.
Wat denken jullie?
Nou voor 260 euro verwacht ik niet de wereld haha. Maar ten opzichte van OEM (1100 euro) een leuke besparing. Hoe lang 'ie mee gaat zullen we merken. Maar na wat ik al in de 540i heb gepompt gaat 1100 euro me gewoon te ver. De warme start gaat nog steeds niet goed. Heb 'm nu maar weer bij de garage gezet, kijken of 'ie deze keer wel wat kan vinden, zucht..quote:Op maandag 17 juni 2019 22:51 schreef daNpy het volgende:
Beetje fatsoenlijk merk, of wordt je dalijk expert-uitlaat-vervangen?
Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!quote:
Meestal bijvullen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Je hebt gelijk. Schakelaar rechts doet ie niks. Net getest.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:14 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!
Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Meestal bijvullen inderdaad.
Dat is het zeker niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.
Neuh, de bestequote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:02 schreef rival het volgende:
[..]
Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...
Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef rival het volgende:
Ik zie int dorp hier ook prijzen van 89 tot zo'n 109 ervoor inderdaad.
Mijn vaste mannetje raakt geen airco's aan.... Die heeft altijd maar 1 tip. Haal eruit, dan ben je sneller.
Auto zonder airco is gewoon drama, moet ik nooit meer. M'n oldtimer moet het zonder stellen en dat is gewoon niet chill als het boven de 20 graden is en de zon erop staat. Is een ex-circuit auto met kunststof ramen dus die kunnen ook niet open om een beetje te luchten, en dan wordt het al snel te warm.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.
Als het goed is niet. Ik heb dit getest door de zekering van de brandstofpomp er uit te halen, de auto op benzine te laten lopen tot 'ie afsloeg en daarna op LPG gestart. Helaas zelfde probleem.quote:
Netjes Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.quote:Op zondag 23 juni 2019 00:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Review van de BMW M2 staat online! Zal 'm ook nog even op het forum plaatsen morgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had ik vorig jaar ook. Kwikfit heeft toen een aircoservicebeurt gedaan dan wordt er ook meteen gekeken of alle airco gerelateerde onderdelen nog werken. Gelukkig was dat zo. Ik was in totaal iets van 70 euro kwijt en sinds dien werkte het weer als een zonnetjequote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.
Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.
Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?
Ik heb 0 verstand van airco's.
Ja inderdaad, feest van herkenning daarbinnen! Zou me er zelf niet aan storen overigens, dat heb je nou eenmaal als je zo een grote verscheidenheid aan motoren hebt (van 114i tot M2). Het was wel vrij zacht leer. Heb in van die lease versies wel eens van dat stugge leer gevoeld, maar dat is dit dus niet.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Netjes Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.
Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werkquote:Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.
[ afbeelding ]
Ja daar hadden ze misschien wel iets meer werk van kunnen maken. Maar goed, hij rijdt er niet minder om!quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:30 schreef NoComment het volgende:
Gaaf ding wel zo'n M2, al vind ik het toch wel jammer dat je op basis van het interieur niet echt mee krijgt dat je in iets speciaals rijdt. Ik bedoel maar, de 116i van m'n vriendin heeft het zo goed als hetzelfde stuur en dezelfde stoelen… Dan zijn de stoelen van een M4 bijvoorbeeld wel meer iets speciaals.
Ligt zo'n ding standaard al zo laag bij het asfalt trouwens?
Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duurquote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:32 schreef rival het volgende:
[..]
1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werk
Al nieuws van Justitie? 😬quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duur
De motor lekt olie op diverse plekken dus ik besteed liever geld aan het technisch goed houden van de auto dan uiterlijk. Naja, op dit moment doe ik beide niet
Voordeel van de HP8 is wel dat je die, gevoeloze, flippers nooit gebruikt.quote:Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |