abonnement Unibet Coolblue
pi_187154700
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar



Flink polijsten en weer als nieuw



Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt



En de machtige N52 ook



Lekker kontje



Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen



Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon 8-)
pi_187156937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar

[ afbeelding ]

Flink polijsten en weer als nieuw

[ afbeelding ]

Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt

[ afbeelding ]

En de machtige N52 ook

[ afbeelding ]

Lekker kontje

[ afbeelding ]

Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen

[ afbeelding ]

Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon 8-)
Prachtige foto's, dit is praktisch porno _O_

Wat zijn jouw "gouden tips" voor het polijsten? in de filmpjes die ik zag zag ik de volgende stappen
1) oppervlakte perfect schoon en vlak voor polijsten afnemen met micro vezel doek
2) polijst "pasta" verspreiden over de oppervlakte
3) met de machine "polijsten" eerst sloomste standje en daarna steeds een snellere
4) daarna nog waxen

is het dit of mis ik nog wat? meet jij met een lakdikte meter de dikte van de lak? waar moet je op letten bij bv het polijsten van je koplampen of je voorruit........ Want in de voorruit zit een hele dunne kras doordat ik te lang met een oude ruitenwisser ben blijven doorrijden.
pi_187157616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo'n 600 euro ding heeft geen zin tenzij je dagelijks als een professioneel aan de slag gaat. Misschien is mijne wel vrij goedkoop dus iets duurder kan wel. Zo lang je dat ding niet iedere dag gebruikt blijft ie het heus wel doen.

Uiteindelijk zijn je eigen skills belangrijker denk ik, want als ik sommige filmpjes enzo zie dan krijgen ze echt alles weg. Ik zou er ook wel beter in willen worden, heb genoeg auto's met krassen en andere plekjes dus met mooi weer maar weer wat oefenen :P
Hoe pak je dat polijsten aan? En hoe denk je dat er verschillen zijn tussen jou en mensen die alles weg kunnen halen? Is dat niet een kwestie van een hogere snelheid of wellicht anders polijstmiddel gebruiken?
pi_187167593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:57 schreef NoComment het volgende:

[..]

Is toch gewoon de originele bandenmaat, 255/35R18. Lijkt misschien wel breder dan normaal omdat dit type breed schijnt uit te vallen.

APK had ik net gehad, maar achter was er nog maar krap 2mm over en die banden begonnen toch wel merkbaar minder te worden. Nu kan ik er weer 20.000km tegenaan :X
Ah vergeleken met mijn 16" 225 bandjes is het wel flink :+ Ik mag dan niet zeuren met de 40k die ik er nu mee gereden heb.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Al in de APK-reglementen gedoken?

Maat van mij doet zijn E39 540iAT weg.
Zelfde soort afwegingen.
En veel meer kms. dan gedacht bij aanschaf. :P
Sorry, lekker late reactie. De wifi op de boot naar Finland werkte niet :'( (2x 30 uur varen). Maar heb even gekeken en kwam uit op wat pvdplanet zegt. Het is wel mogelijk om 'm leeg te halen en op LPG te laten keuren, dan is de kans groot dat 'ie er door komt (aangezien LPG de hoofdbrandstof is). Maar blijft een risico. Voorlopig laat ik het maar zo, eerst maar bedenken of ik de gok ga wagen met dat goedkope uitlaatsetje.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:42 schreef pvdplanet het volgende:
Tot 1993 hoeft er geen kat aanwezig te zijn, als hij weggehaald is dan moet je max 1.5 (Co) op de tester behalen.

Na 1993 is kat verplicht (zichtbaar aanwezig en max 0.5 Co)

Bij mijn 325i van 1992 is de kat eruit en hij draait 1.05 Co.

De BMW is U9, mijn Suzuki Gti (1987) is K6. Daar geldt max 3.5 Co omdat er af fabriek al nooit een kat onder zat. Grappig genoeg haalt deze 0.5-0.6 Co.

Vanaf bouwjaar 1998 standaard viergastest.
Thanks!

quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:47 schreef LethalNinja het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer :')....
Denk er ook al jaren aan om zo eentje te kopen. Maar ben bang dat ik het maar heel weinig gebruik. Toch lijkt het me wel leuk om gewoon een keertje te doen. Nu ik de XM naast de 540i heb heb ik ook mooi een auto om het op te leren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden. *O* :')
_O- Dat heeft de E34 ook al!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 17:22 schreef pvdplanet het volgende:
Koplampglas heeft wat doffe plekken aan de bovenkant na 13 jaar

[ afbeelding ]

Flink polijsten en weer als nieuw

[ afbeelding ]

Overal poetsmiddel op de auto, die dus ook maar gelijk aangepakt

[ afbeelding ]

En de machtige N52 ook

[ afbeelding ]

Lekker kontje

[ afbeelding ]

Bij het halen van een versnapering kwamen we z'n zwaarlijvige neef tegen

[ afbeelding ]

Daarna lekker rondgereden en genoten van de zon 8-)
Mooi resultaat zeg! Je mag de 540 ook wel doen hoor :P
pi_187174040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:41 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Prachtige foto's, dit is praktisch porno _O_

Wat zijn jouw "gouden tips" voor het polijsten? in de filmpjes die ik zag zag ik de volgende stappen
1) oppervlakte perfect schoon en vlak voor polijsten afnemen met micro vezel doek
2) polijst "pasta" verspreiden over de oppervlakte
3) met de machine "polijsten" eerst sloomste standje en daarna steeds een snellere
4) daarna nog waxen

is het dit of mis ik nog wat? meet jij met een lakdikte meter de dikte van de lak? waar moet je op letten bij bv het polijsten van je koplampen of je voorruit........ Want in de voorruit zit een hele dunne kras doordat ik te lang met een oude ruitenwisser ben blijven doorrijden.
Z4:

*Voorspuiten met insectenspray
*Hogedrukspuit van boven naar beneden
*Insoppen met shampoo
*Afspuiten met hogedrukspuit
*Zeemen met schapenleer
*Hars verwijderen
*Naden en kieren met de hand waxen
*Krasjes met commandant 4 aanpakken
*Grote oppervlakten met gewone wax of kleurwax
*Uitpoetsen met de hand

Ik gebruik meestal een spons van Wolfcraft op de accuboormachine icm veel gele doekjes van de action

Die koplampen zijn lastig. Schuren doe ik liever niet, begin meestal met commandant en als het geen effect heeft rubbing compound of krasverwijderaar of zelfs tandpasta.


De 130i moet ook gedaan worden. Zwart is een ramp.
pi_187190992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:17 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Z4:

*Voorspuiten met insectenspray
*Hogedrukspuit van boven naar beneden
*Insoppen met shampoo
*Afspuiten met hogedrukspuit
*Zeemen met schapenleer
*Hars verwijderen
*Naden en kieren met de hand waxen
*Krasjes met commandant 4 aanpakken
*Grote oppervlakten met gewone wax of kleurwax
*Uitpoetsen met de hand

Ik gebruik meestal een spons van Wolfcraft op de accuboormachine icm veel gele doekjes van de action

Die koplampen zijn lastig. Schuren doe ik liever niet, begin meestal met commandant en als het geen effect heeft rubbing compound of krasverwijderaar of zelfs tandpasta.

De 130i moet ook gedaan worden. Zwart is een ramp.
Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij maken :)

Ik heb een account gemaakt bij Carclean en alvast wat 3M afplaktape voor de randen besteld.

Met betrekking tot het handmatig schuren, wat voor polijstpads gebruik je daarvoor? Want dan doe je dus een beetje daarvan op de hand polijstpad en dan wrijf je over de koplamp?
pi_187192148
Alweer bijna een jaar geleden dat ik voor m'n website een auto heb gefilmd (de Porsche 911 Carrera T), maar vandaag een hele dag met een BMW M2 uit 2018 (nog geen 10.000km) mogen sturen en dat is toch wel een errrrrg fijne auto zeg! Handbak had ik nog leuker gevonden, maar persoonlijk vind ik dit momenteel wel een van de mooiere wagens uit de BMW M stal. Als de video er af is (zal wel paar weekjes duren) plaats ik 'm op het forum.





[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 01-06-2019 10:52:10 ]
pi_187196019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Alweer bijna een jaar geleden dat ik voor m'n website een auto heb gefilmd (de Porsche 911 Carrera T, maar vandaag een hele dag met een BMW M2 uit 2018 (nog geen 10.000km) mogen sturen en dat is toch wel een errrrrg fijne auto zeg! Handbak had ik nog leuker gevonden, maar persoonlijk vind ik dit momenteel wel een van de mooiere wagens uit de BMW M stal. Als de video er af is (zal wel paar weekjes duren) plaats ik 'm op het forum.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waaaaaaaat had ff langs gereden >:) Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruter :P
Facts don't care about your feelings
pi_187197778
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waaaaaaaat had ff langs gereden >:) Hier rijdt er bijna dagelijks eentje langs, hij eet altijd waar wij ook weleens lunchen. Klinkt toch wel stukken agressiever dan m'n M135i, ook al zou de 0-100 niet zo heel veel verschillen. Had er nog ff naar gekeken want zag er een paar voor 50k-60k maar dat is meer dan het dubbele van m'n 1-serie en dat vond ik het toch niet waard. Maar ja het is toch wel ff wat bruter :P
Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄
Hij klinkt inderdaad heel goed. In de sportstand komen er nog wat extra plofjes bij. Maar het is niet extreem hard, redelijk beschaafd. Als jij je uitlaat laat aanpassen kun je dat ook bereiken, is toch vrijwel dezelfde motor? N55 zit er in de M2 (de nieuwe Competition heeft een ‘echte’ M motor: S55).
Deze heeft een KW onderstel en ligt heel strak op de weg. Klinkerweggetjes komen wel wat harder door 😄
pi_187199074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha in een dagje filmen (incl. presenteren dus) neemt al aardig wat tijd. En daarnaast willen we er zelf ook nog even van genieten 😄
Hij klinkt inderdaad heel goed. In de sportstand komen er nog wat extra plofjes bij. Maar het is niet extreem hard, redelijk beschaafd. Als jij je uitlaat laat aanpassen kun je dat ook bereiken, is toch vrijwel dezelfde motor? N55 zit er in de M2 (de nieuwe Competition heeft een ‘echte’ M motor: S55).
Deze heeft een KW onderstel en ligt heel strak op de weg. Klinkerweggetjes komen wel wat harder door 😄
Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen dan >:)
Facts don't care about your feelings
pi_187199176
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja inderdaad ik heb ook het N55 blok. Even nieuwe uitlaat halen dan >:)
Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄
pi_187199233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Meteen laten tunen, ga je denk ik ook wel over die 370pk van de M2 😄
Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...
Facts don't care about your feelings
pi_187199356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja met alleen OBD tuning (stage 1) kun je dat al halen toch? Ben al beetje bang voor chippen...
Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.
pi_187203122
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide en voor mij (zeer) leerzame reactie. Tof dat je daar tijd voor wilde vrij maken :)

Ik heb een account gemaakt bij Carclean en alvast wat 3M afplaktape voor de randen besteld.

Met betrekking tot het handmatig schuren, wat voor polijstpads gebruik je daarvoor? Want dan doe je dus een beetje daarvan op de hand polijstpad en dan wrijf je over de koplamp?
Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!
Spons, microvezeldoek meestal.

De achterklep van de 130i zat onder de krassen en de motorkap & dak waren aardig dof geworden door de zon en vuil. Sowieso is zwart een rampkleur maar ja...



Achterklep :N



Insectenspray en dreft



Goed schoonspuiten



Zonder te drogen de slechte plekken met cleaner aanpakken



Naden afplakken



Shampoo en weer afspuiten



Afzeemen, resultaat al aardig zichtbaar (dak)



Waxen



Met de hand uitgepoetst



Velgen alleen een sopje gegeven (bijhouden!)



De N52B30 wordt ook elke keer schoongemaakt (met de hand)

[ Bericht 18% gewijzigd door pvdplanet op 01-06-2019 18:13:35 ]
pi_187203600
Wow wederom mooi resultaat! Wanneer kan ik de 540 brengen? 😂

Misschien toch ook maar zo een DAP900 starterkitje bestellen en uitproberen op de XM.
pi_187203967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja lijkt me wel. Standaard al 340pk toch? Zolang je maar naar een echt goede tuner gaat moet het wel goed komen. Geen idee hoe betrouwbaar de N55 is. Maar heb 3x een gechiptunede TDI gehad en dat bleef allemaal heel (maar dat waren ook erg goede blokken). Kennis van me heeft een RS6 getuned door JD en rijdt er aardig wat km’s mee en heb ‘m nog niet horen klagen.
320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:02 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Koplamp kan meestal alleen mechanisch. Wel veel water gebruiken!
Spons, microvezeldoek meestal.

Netjes ik ben jaloers. M'n 1-serie is ook zwart en glimt lang niet zo mooi.
Facts don't care about your feelings
pi_187206149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

320 pk standaard. Je gebruikt toch niet altijd dat maximale vermogen en ik tank ook al 98 dus denk dat het niet zo'n probleem is.

Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.
pi_187207370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik zie dat het al gauw naar de +380pk gaat, lijkt me wel vet! Je kunt er ook nog een Akrapovic onder gooien.
Alles kan :P maar het kost altijd geld.
Facts don't care about your feelings
pi_187209397
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Alles kan :P maar het kost altijd geld.
Dat is bij mij meestal het probleem ja 😂
pi_187210858
Op de veiling staat momenteel een zwarte import BMW 318i E90 Sedan uit 2006.
met defect; indrukken van de iDrive knop werkt niet.
schijnt te verhelpen te zijn door het solderen van de contactpunten binnenin het elektronische circuit van de idrive knop. het bod staat nu op 2300 euro (=3050 euro), auto staat in Amersfoort.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 2 juni 2019 @ 12:35:06 #121
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_187218199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de veiling staat momenteel een zwarte import BMW 318i E90 Sedan uit 2006.
met defect; indrukken van de iDrive knop werkt niet.
schijnt te verhelpen te zijn door het solderen van de contactpunten binnenin het elektronische circuit van de idrive knop. het bod staat nu op 2300 euro (=3050 euro), auto staat in Amersfoort.
Heb het indd ook gefixed 2 jaar geleden. Heb nog zo'n lichtsluisje liggen als vervanging zelfs. Paar euro.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_187477128
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker :P ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is :D

Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.

Wat denken jullie?
Nou ik heb de midden- en einddemper via eBay besteld. Ben benieuwd!
  maandag 17 juni 2019 @ 22:51:51 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187477352
Beetje fatsoenlijk merk, of wordt je dalijk expert-uitlaat-vervangen? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187477405
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:51 schreef daNpy het volgende:
Beetje fatsoenlijk merk, of wordt je dalijk expert-uitlaat-vervangen? :P
Nou voor 260 euro verwacht ik niet de wereld haha. Maar ten opzichte van OEM (1100 euro) een leuke besparing. Hoe lang 'ie mee gaat zullen we merken. Maar na wat ik al in de 540i heb gepompt gaat 1100 euro me gewoon te ver. De warme start gaat nog steeds niet goed. Heb 'm nu maar weer bij de garage gezet, kijken of 'ie deze keer wel wat kan vinden, zucht..

Ondertussen rijd ik lekker in m'n Citroën XM :P
  dinsdag 18 juni 2019 @ 00:14:51 #125
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_187478791
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die van mij staat altijd links. :P
Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_187481902
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.

Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.

Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?

Ik heb 0 verstand van airco's.
pi_187481924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.

Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.

Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?

Ik heb 0 verstand van airco's.
Meestal bijvullen inderdaad.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:17:41 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187484059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:14 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Dan is dat met de bouwjaren veranderd misschien? Die van mij moet naar links staan om de rechtse spiegel te doen dalen tijdens het achteruit rijden. Heb mijne gecodeerd om verder te kantelen, kan echt mn velg zien. Ik vindt het geweldig!
Je hebt gelijk. Schakelaar rechts doet ie niks. Net getest. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:19:42 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187484109
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.

Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.

Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?

Ik heb 0 verstand van airco's.
Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187485621
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Meestal bijvullen inderdaad.
Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:19 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thermometer in uitstroomopening moet 6 graden of lager meten, dacht ik.
Dat is het zeker niet.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:04:56 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187485660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:02 schreef rival het volgende:

[..]

Maar ff de goedkoopste opzoeken voor zoiets denk ik dan...
Neuh, de beste :P

Aircobasics: https://www.amt.nl/werkpl(...)atuurmeting-10155329
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187486112
Ik laat het bij de garage doen waar ik alles laat doen wat ik zelf niet kan/durf. Airco beurtje kost meestal rond de 90 euro volgens mij.
pi_187486182
Ik zie int dorp hier ook prijzen van 89 tot zo'n 109 ervoor inderdaad.

Mijn vaste mannetje raakt geen airco's aan.... Die heeft altijd maar 1 tip. Haal eruit, dan ben je sneller.
pi_187486594
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef rival het volgende:
Ik zie int dorp hier ook prijzen van 89 tot zo'n 109 ervoor inderdaad.

Mijn vaste mannetje raakt geen airco's aan.... Die heeft altijd maar 1 tip. Haal eruit, dan ben je sneller.
Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.
  donderdag 20 juni 2019 @ 15:09:51 #135
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_187520263
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zonde, want is denk ik een goede bron van inkomsten. Maar op de hete dagen vind ik het wel een must. Vorig jaar in Toscane met 35/40 graden merkte ik dat de mijne ook steeds minder koud ging blazen. Gelukkig heeft ‘ie het de vakantie nog gered, daarna meteen een airco service laten uitvoeren.
Auto zonder airco is gewoon drama, moet ik nooit meer. M'n oldtimer moet het zonder stellen en dat is gewoon niet chill als het boven de 20 graden is en de zon erop staat. Is een ex-circuit auto met kunststof ramen dus die kunnen ook niet open om een beetje te luchten, en dan wordt het al snel te warm.
Life's like music, get the rhythm..
pi_187543289
Nou mijn garage kan het niet vinden waarom mijn auto bij WARME start direct afslaat. Alleen door wat gas te geven blijft 'ie lopen tot de computer zeg maar de waardes heeft ingesteld en daarna loopt is 'ie gewoon rijdbaar. Soms bij schakelen tussen PNDR merk je wel een toeren drop stationair. Hij lijkt te rijk te lopen.
Tip is om naar de specialist te gaan.. -O- Denk dat ik maar naar Offenga er mee ga, wel weer een eindje rijden helaas.
pi_187551889
Lekkende injector?
pi_187558407
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:01 schreef pvdplanet het volgende:
Lekkende injector?
Als het goed is niet. Ik heb dit getest door de zekering van de brandstofpomp er uit te halen, de auto op benzine te laten lopen tot 'ie afsloeg en daarna op LPG gestart. Helaas zelfde probleem.
Verder zitten er nieuwe lambdasondes in, bougies, bobines, luchtmassameter en heb ik dingen vervangen voor onderdelen van een werkende motor zoals de stationair regelklep. De carterventilatie is ook nieuw, deze kwam aan het licht na een check met de rookmachine. Daarna weer de rookmachine er op voor een uurtje en geen vacuümlek.
pi_187558538
Review van de BMW M2 staat online! Zal 'm ook nog even op het forum plaatsen morgen.



pi_187560507
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 00:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Review van de BMW M2 staat online! Zal 'm ook nog even op het forum plaatsen morgen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes :P Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.

Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
Facts don't care about your feelings
pi_187561951
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:39 schreef rival het volgende:
Mijn airco wordt niet koud....
De lucht voelt wel iets koeler dan wanneer hij uit staat maar hij koelt absoluut niet voldoende.
Voor de winter nog geen problemen mee gehad.

Volgens mij hoor ik hem ook wanneer ik hem aanzet.

Zal dat een gevalletje bijvullen/ontluchten oid zijn? Of is dat niet zo makkelijk te zeggen?

Ik heb 0 verstand van airco's.
Had ik vorig jaar ook. Kwikfit heeft toen een aircoservicebeurt gedaan dan wordt er ook meteen gekeken of alle airco gerelateerde onderdelen nog werken. Gelukkig was dat zo. Ik was in totaal iets van 70 euro kwijt en sinds dien werkte het weer als een zonnetje _O_

Zullen vast andere bedrijven zijn die het net zo goed doen maar die weet ik zo snel niet te noemen/ aan te raden ;)
pi_187563237
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen :P maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.



[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 23-06-2019 13:34:30 ]
Facts don't care about your feelings
pi_187563682
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Netjes :P Interieur is echt praktisch hetzelfde als m'n M135i. Stoelen zien er iets toffer uit met die blauwe stiksels, maar volgens mij is het leer net als die van mij niet echt luxe. De kleuren van het schermpje bij temperatuur enzo zijn wel veranderd van oranje naar wit in de loop de jaren haha.

Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
Ja inderdaad, feest van herkenning daarbinnen! Zou me er zelf niet aan storen overigens, dat heb je nou eenmaal als je zo een grote verscheidenheid aan motoren hebt (van 114i tot M2). Het was wel vrij zacht leer. Heb in van die lease versies wel eens van dat stugge leer gevoeld, maar dat is dit dus niet.

De DCT kan in de sportstand dus wel wat klappen geven, hoeveel meer dat is bij de ZF zou ik zo gauw niet (meer) weten. In de M3/M4 merkten we dat ook al op, past natuurlijk wel bij de M modellen. In de C63s AMG vonden we de automaat juist ook wat tam volgens mij, wat juist bij zo een brute motor weer jammer is.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:30:01 #144
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_187593525
Gaaf ding wel zo'n M2, al vind ik het toch wel jammer dat je op basis van het interieur niet echt mee krijgt dat je in iets speciaals rijdt. Ik bedoel maar, de 116i van m'n vriendin heeft het zo goed als hetzelfde stuur en dezelfde stoelen… Dan zijn de stoelen van een M4 bijvoorbeeld wel meer iets speciaals.

Ligt zo'n ding standaard al zo laag bij het asfalt trouwens?
Life's like music, get the rhythm..
pi_187593546
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
De cabrio voelt zich als een vis in het water met deze temperaturen :P maar ben nog steeds te lui en te gierig om schade linksvoor te herstellen.

[ afbeelding ]
1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werk :(
pi_187593731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:30 schreef NoComment het volgende:
Gaaf ding wel zo'n M2, al vind ik het toch wel jammer dat je op basis van het interieur niet echt mee krijgt dat je in iets speciaals rijdt. Ik bedoel maar, de 116i van m'n vriendin heeft het zo goed als hetzelfde stuur en dezelfde stoelen… Dan zijn de stoelen van een M4 bijvoorbeeld wel meer iets speciaals.

Ligt zo'n ding standaard al zo laag bij het asfalt trouwens?
Ja daar hadden ze misschien wel iets meer werk van kunnen maken. Maar goed, hij rijdt er niet minder om!
Nee er is een volledig instelbaar KW onderstel gemonteerd. Standaard staat ‘ie iets hoger.
Hij is verkocht inmiddels.
pi_187593858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:32 schreef rival het volgende:

[..]

1 zijscherm vervangen zo te zien, 5 minuten werk :(
Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duur ;(

De motor lekt olie op diverse plekken dus ik besteed liever geld aan het technisch goed houden van de auto dan uiterlijk. Naja, op dit moment doe ik beide niet :P
Facts don't care about your feelings
pi_187594509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja heb al gezocht naar precies deze kleur en vond een sloper op marktplaats maar dat zijscherm had al best veel roest. Die van mij is lelijk, maar roest niet. In kleur spuiten is duur ;(

De motor lekt olie op diverse plekken dus ik besteed liever geld aan het technisch goed houden van de auto dan uiterlijk. Naja, op dit moment doe ik beide niet :P
Al nieuws van Justitie? 😬
pi_187595693
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Al nieuws van Justitie? 😬
Haha dan hoor je het wel ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2019 @ 17:34:58 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187600696
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


Vraag me af hoe erg je het verschil merkt tussen mijn automaat (ZF8) en die DCT. Schakelen met de flippers bij mij voelt vrij emotieloos.
Voordeel van de HP8 is wel dat je die, gevoeloze, flippers nooit gebruikt. 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')