abonnement Unibet Coolblue
pi_186875269
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Komt er nog stroom bij het motortje?
Alarmen zijn fuckers; kan best een verband zijn.
Ja maar het lijkt me onlogisch want de deuren gaan gewoon open en de auto start, waarom zou het alarm wel verband houden met het openen of sluiten van dak? Trouwens, er was ook een methode om je dak handmatig te openen en te sluiten toch in noodgevallen? Ik ga wel weer ff snuffelen...
Facts don't care about your feelings
pi_186875861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Oke ook die van mij (e90 330i uit 2005) is slachtoffer geworden van het befaamde SRS ....
Om de foutmelding nu weg te krijgen zou ik dat met een diagnostic tool moeten resetten. Ik heb er geen en de garage in mijn dorp ook niet.

Op Aliexpress staat er eentje voor 45 dollar maar dat is ook weer zonde om het 1 keer te gebruiken.

Iemand hier die zo'n kastje heeft en voor een kratje bier dit even wil resetten? Ik woon in omgeving 's Hertogenbosch dus een max uurtje rijden zou fijn zijn. Alvast dank!
De bezettingsmat van de passagiersstoel in mijn e46 heeft ook dit defect. vaak gaat het airbag lampje branden zodra de passagiersstoel in gebruik is geweest.

ik heb een iCarsoft i910 en die kan de foutmelding uitlezen en resetten. ik kom helaas niet in Den Bosch anders had ik je kunnen helpen. mocht je toevallig in Alkmaar zijn dan help ik je graag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_186876285
ben benieuwd wat er defect is. zodra de foutcode gewist is, blijft het airbag lampje uit totdat er 1 of meerdere keren de passagiersstoel is gebruikt.

de bezettingsmat zit in de stoel verwerkt, de sensor zit helemaal onderop de stoel.
laat dit nou een plek zijn waar vocht het makkelijkste kan komen, bij een versleten deurrubber of lekkend vochtscherm van het portier.


het kan de mat, sensor of kabel zijn, waardoor de foutcode ontstaat.


die emulator zet je dus in plaats van de sensor onder de stoel.
als je die sensor dan eenmaal los hebt, en je schud deze heen en weer, hoor je dan losse components?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_186877590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

De bezettingsmat van de passagiersstoel in mijn e46 heeft ook dit defect. vaak gaat het airbag lampje branden zodra de passagiersstoel in gebruik is geweest.

ik heb een iCarsoft i910 en die kan de foutmelding uitlezen en resetten. ik kom helaas niet in Den Bosch anders had ik je kunnen helpen. mocht je toevallig in Alkmaar zijn dan help ik je graag.
Hey thanks man. Is wel een eindje rijden maar wellicht kom ik er nog op terug als ik ooit in de buurt ben.

Ik heb de sensor zelf nog niet los gemaakt. Ik heb alleen de emulator aangesloten op het stekkertje. Het probleem is dat deze foutcode niet vanzelf weg gaat, ook al is het opgelost. Het moet eerst gereset worden voordat je kunt controleren of het weg is.

Hoe heb jij het opgelost?
pi_186877706
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Hey thanks man. Is wel een eindje rijden maar wellicht kom ik er nog op terug als ik ooit in de buurt ben.

Ik heb de sensor zelf nog niet los gemaakt. Ik heb alleen de emulator aangesloten op het stekkertje. Het probleem is dat deze foutcode niet vanzelf weg gaat, ook al is het opgelost. Het moet eerst gereset worden voordat je kunt controleren of het weg is.

Hoe heb jij het opgelost?
ik heb m'n iCarsoft i910 en daarmee reset ik telkens de foutcode. het komt slechts eens paar jaar terug. ik vraag me af wat de sloop vraagt voor een passagiersstoel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 mei 2019 @ 11:48:09 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_186877821
Weerstandje van 2,8 ohm lost het toch op?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_186879235
Mocht je ooit naar het zuiden komen, ik kan die melding met behulp van inpa (normaal gezien) ook wel resetten. Als je ooit in de omgeving onder eindhoven bent is het zo gebeurd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 16 mei 2019 @ 13:54:06 #58
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_186879981
Op AliExpress een OBD naar USB kabeltje kopen en dan nog een verloopje voor je Android telefoon halen. De gratis app DeepOBD erop zetten, kun je daarmee alle foutcodes uitlezen en resetten! ^O^
Life's like music, get the rhythm..
pi_186880173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 13:54 schreef NoComment het volgende:
Op AliExpress een OBD naar USB kabeltje kopen en dan nog een verloopje voor je Android telefoon halen. De gratis app DeepOBD erop zetten, kun je daarmee alle foutcodes uitlezen en resetten! ^O^
Cool! Weet je ook zeker dat deze srs ook gereset kan worden toevallig?
pi_186880500
zolang je de nep-ELM327 producten laat liggen, geen punt. de kwaliteit van een ELM327-clone is dermate slecht dat je vaak niet eens kunt verbinden met de ECU.
https://incardoc.com/en-u(...)Bluetooth-adapters-/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:59:59 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_186886444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 13:06 schreef boegschroef het volgende:
Mocht je ooit naar het zuiden komen, ik kan die melding met behulp van inpa (normaal gezien) ook wel resetten. Als je ooit in de omgeving onder eindhoven bent is het zo gebeurd.
Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 16 mei 2019 @ 19:03:50 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186886526
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

... zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Waardeloze functie idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 16 mei 2019 @ 19:13:37 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_186886739
Ja beetje josti als je iemand op het gas inhaalt en dat de auto daarna gaat remmen ipv coasten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_186887654
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Coderen doe ik alleen bij mijn eigen auto’s. Ik ben veel te bang dat ik iets fout doe bij een ander ;) resetten en uitlezen kan je niet zoveel in verkeerd doen
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186888733
@boegschroef: Helemaal goed!
Programmeren is zeer serieus maatwerk. je kunt niet zomaar aannemen dat met 'een tooltje' van alles ineens mogelijk is. Houd er rekening mee dat je met dergelijke experimenten je complete auto onherstelbaar kunt beschadigen.

geloof niet alles wat op internet staat.

voorbeeld.
Sinds de e90 heeft elke BMW de bekende BMW chime bij het inschakelen van het contact.
er heeft iemand ooit een video op youtube geslingerd met zogenaamd bewijs dat hij dit in zijn e46 heeft geprogrammeerd. honderden mensen geloven het, er is een forum waar men al 4 jaar vraagd om tekst en uitleg.
deze chime doel ik dan op
het gaat om deze video

in werkelijkheid is dit een audiocd met de tune 20 keer, die gaat spelen zodra het contact aan gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_186975404
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker :P ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is :D

Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.

Wat denken jullie?
pi_186979228
Btw, bij de F30/31 met de n20 motoren blijf ik erg veel lezen over uitrekkende distributiekettingen vooral tussen 2012-2015 schijnbaar.

Nu zit ik na aanschaf van een auto van 20-25k niet meteen te wachten op een reparatie van 2-4k 😰

Is het probleem echt zo groot? En is na installatie van een nieuwe het probleem compleet weg?

Of kunnen we beter ff een beetje doorsparen en het geld stukslaan op een 2015+> versie?
pi_186986383
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De uitlaat van mijn E34 540i begint nu toch wel aardig wat te lekken (klinkt wel lekker :P ). Na de zomer moet 'ie voor de APK en gaat dit zeker problemen geven. Nou is er voor de 540i maar weinig te koop after market. Origineel is het mooiste, maar voor midden- en einddemper ben je al gauw 1100 euro kwijt. Dan gaat het wel weer 25 jaar mee, maar weet niet of dat per se nodig is :D

Bij winparts verkopen ze nu een middendemper voor 240 euro, wat goed te doen is. Maar denk dat de einddemper binnen een jaartje ook wel er aan toe is. Nou kwam ik dit setje tegen. Ik snap dat het geen OEM kwaliteit is natuurlijk. Maar 2 jaar garantie, vind ik voor 250 euro voor midden- + einddemper wel prima. Enige wat me wel tegenhoudt is hoe het er uit ziet en het geluid. Ik wil gewoon OEM geluid (ietsje meer mag best, maar niet als een sjonnie). De eindpijpjes zal ik waarschijnlijk gewoon weer zwart spuiten zoals ik nu ook heb, zal er dan vast nog wel OK uit zien.

Wat denken jullie?
Op Ebay.de staat nog weleens wsg gebruikt spul (check ook de 'kleinanzeigen'
pi_186986842
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:32 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Op Ebay.de staat nog weleens wsg gebruikt spul (check ook de 'kleinanzeigen'
Thanks, ik check die sites inderdaad geregeld. Maar als er iets voor een 540 wordt aangeboden is het vaak net zo oud als mijn eigen uitlaat (kennelijk gaan ze rond de 25 jaar mee), dus dat schiet dan niet op. Daarom dacht ik dat goedkope setje misschien te proberen. Heb wel contact gehad en hij zei dat een klant bij zijn M5 wel de uitlaat moest aanpassen/lassen. Daar zit ik dan weer niet echt op te wachten (want dat kan ik niet zelf).
pi_186987229
Ik dacht eigenlijk dat die Ebersbacher uitlaten nooit rotten bij normaal gebruik.

Te weinig mee gereden?
  maandag 20 mei 2019 @ 18:31:36 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186987450
Of korte stukkies ;)
Ben je "verplicht" een katalysator in te bouwen? Als dat niet het geval is, kan een stel RVS-pijpen ook aardig meevallen qua ¤¤



:P

Dit dilemma blijf je houden. Laatst toch plaatwerk/lak, en nu dit. Korte termijn fixen, of goed/duur aanpakken. Blijft moeilijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 20-05-2019 18:39:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186987761
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:18 schreef pvdplanet het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat die Ebersbacher uitlaten nooit rotten bij normaal gebruik.

Te weinig mee gereden?
Geen idee welk merk het is. Het is, zover ik kan zien, wel de originele uitlaat. Er is ook al flink aan de buizen gelast. Maar nu begint het dus ook bij de aansluitingen en de middendemper rammelt ook al wat.

Zolang het geen RVS is rot een uitlaat uiteindelijk toch gewoon van binnen uit? Ik vind 25 jaar toch wel netjes. Hij heeft nu ruim 275.000km gereden.

quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:31 schreef Hyperdude het volgende:
Of korte stukkies ;)
Ben je "verplicht" een katalysator in te bouwen? Als dat niet het geval is, kan een stel RVS-pijpen ook aardig meevallen qua ¤¤

[ afbeelding ]

:P

Dit dilemma blijf je houden. Laatst toch plaatwerk/lak, en nu dit. Korte termijn fixen, of goed/duur aanpakken. Blijft moeilijk.
Ik rijd afwisselend lange en korte stukken. Maar bij aanschaf was al duidelijk dat er aardig wat aan gelast is.

Ja die afweging is lastig. Omdat er inmiddels al behooooorlijk wat geld in de 540 zit kijk ik nu vooral naar goedkope alternatieven. Verschil tussen 1100 euro en 250 euro vind ik wel de moeite waard om het te proberen. Misschien maar gewoon het gokje wagen. Als ik het niet kan lassen zal het bij de garage alsnog geen 800 euro kosten om het te pas te maken lijkt mij ;(

Edit: Zou wel een keer nieuwe katalysatoren willen inderdaad, want na 25 jaar zal dat ook wel aardig vol zitten. OEM setje (V8 heeft er 2) kost zo een 2500 euro _O- Dus als er wat moet gebeuren daar aan worden het after market (600 euro ong. voor setje) of racekat's en die dan er tussen laten lassen. Maar zal eens onderzoeken of ze daadwerkelijk nodig zijn. Mijn auto is uit 1994 en hoofdbrandstof is LPG. Schijnt dat ze daar wel makkelijker de viergasmeting mee halen. Maar de eerste APK toen ik 'm net had geïmporteerd kreeg ik een steekproef en toen haalde hij het niet (zat er nog geen LPG in). Nadat de keurmeester 'm even warm had gereden overigens wel.

Iemand die hier meer over weet?

[ Bericht 7% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 20-05-2019 18:54:08 ]
  woensdag 22 mei 2019 @ 02:43:29 #73
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_187016168
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kun jij de dsc van een e91 ook herprogrammeren zodat de cruise geen rem functie meer heeft?
Kan best hoor. Is niet zo moeilijk!
Daarnaast is cruisecontrol dan ook mogelijk bij DTC geactiveerd en wordt geen gas terug/rem-actie genomen in een bocht.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 22 mei 2019 @ 07:39:49 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187017247
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 02:43 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Kan best hoor. Is niet zo moeilijk!
Ik weet dat het kan idd, maar de laatste keer dat ik bij iemand was die proigrammeerde, kon hij de juiste regels niet vinden. Er zitten een aantal verschillende DSC software versies in dit model en je moet net de goede hebben om het aan te kunnen passen.

quote:
Daarnaast is cruisecontrol dan ook mogelijk bij DTC geactiveerd en wordt geen gas terug/rem-actie genomen in een bocht.

Ja dat is ook wel gay idd :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187018596
In m'n 1-serie moet ik altijd start/stop functie uitzetten als ik de auto start. Heb liever dat dit standaard uit staat. Kan dat ergens bij instellingen of moet dat met zo'n computer?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:52:19 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187019943
Moet geprogrammeerd worden.
Zou ook het eerste zijn wat ik uit liet zetten idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:51 #77
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_187025785
Verse plakkers achter :s)

Life's like music, get the rhythm..
pi_187032160
Da's een behoorlijk breed bandje :7
Mijne zitten er ook aan te komen, hoop het nog de vakantie door te kunnen slepen en dan voor de APK in oktober nieuwe.
pi_187041790
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
In m'n 1-serie moet ik altijd start/stop functie uitzetten als ik de auto start. Heb liever dat dit standaard uit staat. Kan dat ergens bij instellingen of moet dat met zo'n computer?
Ja dat kan, heb me ingelezen voor de 3 serie, schijnt dat de distriketting ook harder uitrekt verloop van tijd door dat start/stop systeem.

Dus wanneer de auto in bezit is, laten we dat er gelijk uit programmeren
pi_187042538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:52 schreef daNpy het volgende:
Moet geprogrammeerd worden.
Zou ook het eerste zijn wat ik uit liet zetten idd.
Ja echt belachelijk. In een 114i zou ik nog zeggen oke... maar als je dan de moeite wil nemen om zuinig te rijden kun je dat knopje wel indrukken. Maar in een M135i.... En volgens mij is het ook helemaal niet goed voor de motor. Als ik met koude motor weg rijd dan gaat hij niet in de start/stop maar na ongeveer 5 min. als het een beetje weer zoals vandaag is wel. En als ik loop te racen en olietemp. is 115 graden ramt ie hem ook gewoon uit. Zou toch zeggen dat dat niet goed is voor de motor. Rij je net 250 km/u over de autobahn om ff te stoppen bij benzinepomp en ramt ie direct je motor uit.... mag toch hopen dat ze dat wel ingesteld hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 08:33 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Ja dat kan, heb me ingelezen voor de 3 serie, schijnt dat de distriketting ook harder uitrekt verloop van tijd door dat start/stop systeem.

Dus wanneer de auto in bezit is, laten we dat er gelijk uit programmeren
Ok cool zal dan ook eens langs een garage ervoor gaan.

En nog een vraagje. Als ik de motor uit doe dan blijft de radio aan. Als je dan uitstapt en bijv. nog je kofferbak open doet dan hoor je nog steeds de muziek. Beetje irritant want dan luistert de hele straat mee. Ik heb gezocht in de opties maar kon niets vinden... moet dit ook geprogrammeerd worden om uit te krijgen?
Facts don't care about your feelings
pi_187042823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rij je net 250 km/u over de autobahn om ff te stoppen bij benzinepomp en ramt ie direct je motor uit.... mag toch hopen dat ze dat wel ingesteld hebben.
Zet maar voor m’n deur, test ik het wel even voor je uit.
  donderdag 23 mei 2019 @ 10:28:54 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187043160
Ik ga er hoopvol vanuit dat er elektrische oliepompen opzitten om problemen te voorkomen. Maar het vele starten lijkt me ook niet best technisch gezien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 23 mei 2019 @ 12:46:42 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187045418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En nog een vraagje. Als ik de motor uit doe dan blijft de radio aan. Als je dan uitstapt en bijv. nog je kofferbak open doet dan hoor je nog steeds de muziek. Beetje irritant want dan luistert de hele straat mee. Ik heb gezocht in de opties maar kon niets vinden... moet dit ook geprogrammeerd worden om uit te krijgen?
Uitknop 2 keer indrukken :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 mei 2019 @ 12:57:10 #84
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_187045621
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Da's een behoorlijk breed bandje :7
Mijne zitten er ook aan te komen, hoop het nog de vakantie door te kunnen slepen en dan voor de APK in oktober nieuwe.
Is toch gewoon de originele bandenmaat, 255/35R18. Lijkt misschien wel breder dan normaal omdat dit type breed schijnt uit te vallen.

APK had ik net gehad, maar achter was er nog maar krap 2mm over en die banden begonnen toch wel merkbaar minder te worden. Nu kan ik er weer 20.000km tegenaan :X
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:43:19 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187067207
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

...
Iemand die hier meer over weet?
Al in de APK-reglementen gedoken?

Maat van mij doet zijn E39 540iAT weg.
Zelfde soort afwegingen.
En veel meer kms. dan gedacht bij aanschaf. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187068015
Tot 1993 hoeft er geen kat aanwezig te zijn, als hij weggehaald is dan moet je max 1.5 (Co) op de tester behalen.

Na 1993 is kat verplicht (zichtbaar aanwezig en max 0.5 Co)

Bij mijn 325i van 1992 is de kat eruit en hij draait 1.05 Co.

De BMW is U9, mijn Suzuki Gti (1987) is K6. Daar geldt max 3.5 Co omdat er af fabriek al nooit een kat onder zat. Grappig genoeg haalt deze 0.5-0.6 Co.

Vanaf bouwjaar 1998 standaard viergastest.

[ Bericht 29% gewijzigd door pvdplanet op 24-05-2019 18:48:22 ]
pi_187070552
Heb een DANIU Borescope 5,5mm inspectiecamera besteld. Zal eind juni binnen zijn.
8 euro via Banggood. ben benieuwd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_187094820
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Uitknop 2 keer indrukken :+
Wtf inderdaad :* 8-)
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 mei 2019 @ 11:50:37 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187095569
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wtf inderdaad :* 8-)
:D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187096195
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

:D
Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 mei 2019 @ 22:12:12 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187123113
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 mei 2019 @ 22:19:05 #92
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187123260
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...
Druk 2x op start-stop om stop-start te stoppen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_187123719
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer :')....
pi_187124042
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Druk 2x op start-stop om stop-start te stoppen
Jij bent zeker de leukste thuis :')

quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:47 schreef LethalNinja het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf wel eens polijsten? Ik overweeg de DAP 900 starterskit (dual).. Geen ervaring verder en doe het echt aan de hand van Youtube filmpjes en uitleg... Gaat om krasjes die oppervlakkig zijn maar niet oppervlakkig genoeg dat een waxbeurt ze permanent weghaalt. Ja ok ze zijn 1 week weg maar daarna verschijnen ze weer :')....
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)00000060650496/?s2a=

Laatst een fietser tegen auto van een vriend aangereden met krassen en strepen tot gevolg. Deels was lak van de fietser zelf dus dat ging er met beetje polijsten makkelijk vanaf en de rest ook wel. Ben ook geen pro hoor, beetje commandant erop en gaan. Op grote krassen of veel krassen of ingerot vogelstront heeft het nauwelijks effect. Misschien doe ik het ook niet goed, want zie soms filmpjes op youtube waarbij ze een vrij grote kras gewoon helemaal wegkrijgen. Als ik dat probeer gebeurt er niets :{
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:00:23 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187138522
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Stom, 2 knoppen drukken bij starten (om start/stop uit te zetten) en 2x bij stoppen. Ben dubbel klikken wel gewend maar toch...
Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden. *O* :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187139609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden. *O* :')
Ja, maar dat hangt vanaf hoe je die spiegelstel knop zet. Als je deze in het midden laat staan werkt het niet (of juist wel) en als je hem laat hangen in rechts of links dan werkt de stoeprandfunctie.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:39:06 #97
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_187139630
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vandaag, na 3,5 jaar, ontdekt dat passagiersspiegel naar beneden gaat, stoeprand-functie, bij achteruit rijden. *O* :')
Alleen als de spiegelverstellingsbedieningsknop op de rechtse spiegel staat.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:59:27 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187140058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:39 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Alleen als de spiegelverstellingsbedieningsknop op de rechtse spiegel staat.
Die van mij staat altijd links. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187140476
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij bent zeker de leukste thuis :')
[..]

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)00000060650496/?s2a=

Laatst een fietser tegen auto van een vriend aangereden met krassen en strepen tot gevolg. Deels was lak van de fietser zelf dus dat ging er met beetje polijsten makkelijk vanaf en de rest ook wel. Ben ook geen pro hoor, beetje commandant erop en gaan. Op grote krassen of veel krassen of ingerot vogelstront heeft het nauwelijks effect. Misschien doe ik het ook niet goed, want zie soms filmpjes op youtube waarbij ze een vrij grote kras gewoon helemaal wegkrijgen. Als ik dat probeer gebeurt er niets :{
Ah ok das zelfs een wat goedkopere polijstmachine. (Niet denigerend bedoelt) Ik dacht eerst dat ik er één moest kopen van 600 euro, vraag niet waarom. Maar nu denk ik dat die van jou of die van 200 euro goed genoeg is. Ik ga nog voor de starterskit denk ik omdat 't meer "beginners proof"zou zijn. Wat dat ben ik wel......

Verder de nodige filmpjes gezien over wat je moet doen, hoe 't werkt..
pi_187142579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:16 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ah ok das zelfs een wat goedkopere polijstmachine. (Niet denigerend bedoelt) Ik dacht eerst dat ik er één moest kopen van 600 euro, vraag niet waarom. Maar nu denk ik dat die van jou of die van 200 euro goed genoeg is. Ik ga nog voor de starterskit denk ik omdat 't meer "beginners proof"zou zijn. Wat dat ben ik wel......

Verder de nodige filmpjes gezien over wat je moet doen, hoe 't werkt..
Zo'n 600 euro ding heeft geen zin tenzij je dagelijks als een professioneel aan de slag gaat. Misschien is mijne wel vrij goedkoop dus iets duurder kan wel. Zo lang je dat ding niet iedere dag gebruikt blijft ie het heus wel doen.

Uiteindelijk zijn je eigen skills belangrijker denk ik, want als ik sommige filmpjes enzo zie dan krijgen ze echt alles weg. Ik zou er ook wel beter in willen worden, heb genoeg auto's met krassen en andere plekjes dus met mooi weer maar weer wat oefenen :P
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')