quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Heb het meest briljante toetje ooit gemaakt. Saroma-pudding chocolade en dan een deel melk vervangen door Baileys
Maar eerst zelfgemaakte sashlicks van de BBQ met stokbrood en kruidenboter
quote:Op vrijdag 19 april 2019 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Word altijd zo vrolijk van lekker eten![]()
de bitterballen op brood werden uiteindelijk bitterballen op brood en 2 frikandellen speciaalquote:
Baasquote:Op vrijdag 19 april 2019 23:39 schreef Prego het volgende:
[..]
de bitterballen op brood werden uiteindelijk bitterballen op brood en 2 frikandellen speciaal
#viesdik
kan wel, uit fruit snijd ik ook soms een beschimmeld of rot stukje de rest eet ik gewoon opquote:Op zaterdag 20 april 2019 12:12 schreef christmastsunami het volgende:
vraagje!?
kan je nog een tostie maken, van een gesneden brood waar aan het allerlaatste uiteinde een heel klein groen, klein stukje schimmel begint te vormen?, ongeveer 0,25 cm?
vast wel, als ik dat sneetje weggooi en de rest snel in vriezer gooi
mwaaja, bedankt maar weerquote:Op zaterdag 20 april 2019 12:41 schreef Karzai het volgende:
[..]
kan wel, uit fruit snijd ik ook soms een beschimmeld of rot stukje de rest eet ik gewoon op
Vocht en warmte dan gaat het hardquote:Op zaterdag 20 april 2019 12:51 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
mwaaja, bedankt maar weer
ik snap ook niet hoe zoiets kan onstaan, meestal wordt het brood droog en oud, waar die groene schimmel vandaan komt snap ik eigenlijk niet en wil ik waarschijnlijk niet snappen
Lekker!!quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:58 schreef golfer het volgende:
Nu: zelfgesneden sashimi van zalmhaas.
Vanavond: kip, verschillende soorten vlees, auberines en gamba's van de BBQ met een komkommer-tomaatsalade.
quote:Op zaterdag 20 april 2019 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
Zalm met gegrilde broccolini en sinaasappelsaus
Lekker man! Klinkt als genietenquote:Op zondag 21 april 2019 14:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Net geluncht bij restaurant. Kreeftensoep, kroket met brood, carpaccio met brood. Duvel erbij. In de zon. Beter wordt het niet
Je rolt letterlijk witlof in een plakje ham en een plakje kaas?quote:Op zondag 21 april 2019 19:23 schreef Sicstus het volgende:
Witlof met ham en kaas uit de oven
[ afbeelding ]
Jazeker! Hoe zou het anders moeten?quote:Op zondag 21 april 2019 19:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je rolt letterlijk witlof in een plakje ham en een plakje kaas?
Ik ken witlof ham/kaas alleen door de witlof in ham te rollen, er bechamelsaus overheen te gieten en dan te gratineren met een beetje kaas.quote:
Ik was ook niet helemaal accuraat; ik rol de witlofstronkjes ook 1 voor 1 in de ham, daarna gratineer ik met 3 grote plakken kaas (in reepjes gesneden) en wat boter en paneermeel. Bechamelsaus doe ik dus niet aan. Maar het is dus ook niet zo dat ik elk stronkje witlof ook apart in een plakje kaas rol.quote:Op zondag 21 april 2019 19:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ken witlof ham/kaas alleen door de witlof in ham te rollen, er bechamelsaus overheen te gieten en dan te gratineren met een beetje kaas.
Mja, dat wordt lastig. Ik eet wel braaf mijn gezonde bak salade dan. Ook geen straf van die bakken met gerijpte geitenkaassalade zijn hartstikke lekker.quote:
Welke bakken? Van de supermarkt? Ik heb dat weleens geprobeerd maar ik vond de geitenkaas in die bakken juist erg flauw.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, dat wordt lastig. Ik eet wel braaf mijn gezonde bak salade dan. Ook geen straf van die bakken met gerijpte geitenkaassalade zijn hartstikke lekker.
Bij Albert Heijn verkopen ze en maaltijdsalade met gerijpte geitenkaas naast een salade met gewone geitenkaas. Die gerijpte is erg lekker, er is echt een verschil met de gewone.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:42 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Welke bakken? Van de supermarkt? Ik heb dat weleens geprobeerd maar ik vond de geitenkaas in die bakken juist erg flauw.
Oh dan ga ik eens zoeken bij mijn appiequote:Op dinsdag 23 april 2019 14:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij Albert Heijn verkopen ze en maaltijdsalade met gerijpte geitenkaas naast een salade met gewone geitenkaas. Die gerijpte is erg lekker, er is echt een verschil met de gewone.
Hoe vind je de poppables? Ik vond ze iets te weinig smaak hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu Lays Poppables, straks spaghetti carbonara met gegrilde groene asperges.
Ik vind ze wel lekker. Er is niet veel qua chips dat ik mag, dit is weer eens iets anders dan naturel chips.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe vind je de poppables? Ik vond ze iets te weinig smaak hebben.
Nu een pakje lu crackers en een chocolaatje.
zo danquote:Op woensdag 24 april 2019 07:25 schreef Sicstus het volgende:
Brood met haring in pepersaus
[ afbeelding ]
Niet een beetje sambal erin?quote:Op woensdag 24 april 2019 16:44 schreef christmastsunami het volgende:
ik ga een pindasaus maken ,
100% pindakaas, wat gehakte pinda's, druppel sojasaus en druppel kokos
voor over die gehaktballetjes die ik in de vriezer vond, wat rijst en boontjes erbij
Psies en met friet en kip uit de oven ipv de frituur, dus al met al een bescheiden maaltijd qua calorietjes!quote:Op woensdag 24 april 2019 16:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bescheiden kapsalonnetje wel met ruimte voor de sla.
omg! Zooooo lekker!quote:Op woensdag 24 april 2019 20:08 schreef maily het volgende:
Sperries! Met een paar aardappeltjes, gekookt eitje, ham en zaaaaalige saus!![]()
[ afbeelding ]
Mmm Surinaamse eiersaladequote:Op donderdag 25 april 2019 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik at als late lunch een zelfgemaakte Surinaamse eiersalade in een wrap met rucola.
Paneren, goed idee. Wij eten straks gepote aardappel met spinazie en schelvisfilet maar ik vind het zo'n saaie maaltijd.quote:Op donderdag 25 april 2019 16:51 schreef golfer het volgende:
Straks: geroosterde waspeen uit de oven en gepaneerde kabeljauwhaas.
wat een gezellige nasi, of zie ik dat verkeerd?quote:
bij welke tent?quote:
Oh dat ziet er zalig uit! Als je een handeltje had zou ook een paar porties bij je bestellenquote:Op donderdag 25 april 2019 20:08 schreef realAIVD het volgende:
[..]
wat een gezellige nasi, of zie ik dat verkeerd?
Ik ben wel benieuwd naar het recept, ziet er geel uit, is dat de kerrie of de foto?
(de hoeveelheid groenten zien er sowieso goed uit!!)
Hier een extra glaasje witte wijn na de borrel,
daarna avondeten:
bulgur met gochujang-gehakt, wortel, shiitake, courgette en dan ook nog een sausje (niet op de foto) op basis van gochujang er overheen.....roeren en eten! Heerlijk![]()
In één keer drie porties gemaakt:
[ afbeelding ]
Hayai. Ook om de prijs hoor. Ik heb 32 makis 8 nigiris en 8 plakken LA roll voor 17,50. En een code voor 5 euro kortingquote:Op donderdag 25 april 2019 21:00 schreef realAIVD het volgende:
[..]
bij welke tent?
(de echte vraag is dus: als je in Utrecht sushi besteld, waar doe je dat dan?....ik deed dat wel in het verleden, met wisselend succes, maar het is nu te lang geleden om te weten waar ik moet zijn)
LOL, geweldig!.....nu doe ik eens in de twee weken boodschappen bij de Jumbo, maar van die pickled bloemkool snacksalade heb ik nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:01 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Oh dat ziet er zalig uit! Als je een handeltje had zou ook een paar porties bij je bestellen![]()
Wat mijn eten betreft, dat was een stuk schelvis met ravigottesaus, en wat jij aanzag voor nasi was de 'Jumbo Pickled Bloemkool Snacksalade 160g', met in totaal 125 gram groenten.
Oke, dat laat maar weer zien hoe lang ik hier geen sushi heb laten aanrukken, ik heb zelfs nog nooit van Hayai gehoord!quote:Op donderdag 25 april 2019 21:05 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Hayai. Ook om de prijs hoor. Ik heb 32 makis 8 nigiris en 8 plakken LA roll voor 17,50. En een code voor 5 euro korting
Die LA roll krijg je gratis bij elke 15 euro.
Ik vond het lekker ja, meestal vind ik 'pickled' dingen te zuur als hoofdcomponent van een maaltijd, maar dit was heel mild. En het leek ook of het gegaard was, het was geen keiharde rauwe bloemkool. Ik denk dat ik het nog weleens zou kopen, al vind ik de prijs (2,29) een beetje hoog voor een bakje met uiteindelijk maar 125 gram groente.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:07 schreef realAIVD het volgende:
[..]
LOL, geweldig!.....nu doe ik eens in de twee weken boodschappen bij de Jumbo, maar van die pickled bloemkool snacksalade heb ik nog nooit gehoord.
Het klinkt ronduit super trouwens, en het ziet er dus lekker uit....is het ook lekker?![]()
Sowieso een mooi bord eten
Met deze review en je foto, denk ik dat ik het toch echt een keer wil proberen.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:10 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik vond het lekker ja, meestal vind ik 'pickled' dingen te zuur als hoofdcomponent van een maaltijd, maar dit was heel mild. En het leek ook of het gegaard was, het was geen keiharde rauwe bloemkool. Ik denk dat ik het nog weleens zou kopen, al vind ik de prijs (2,29) een beetje hoog voor een bakje met uiteindelijk maar 125 gram groente.
OK maar stel je er niet teveel van voor he...het is geen ultieme smaaksensatie, maar gewoon een klein bakje met vrij aangenaam smakende groentequote:Op donderdag 25 april 2019 21:15 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Met deze review en je foto, denk ik dat ik het toch echt een keer wil proberen.
Heel hartelijk dank!
edit: nu ik weet wat het is, doet dat gele denken aan piccalilly....ook lekker!![]()
en nu fotoquote:Op donderdag 25 april 2019 21:28 schreef SoS87 het volgende:
Ze waren te vroeg. Dat is ook wel eens anders
Nee hoor, ik zal geen schadeclaims indienen, ik weet dat het om een kant&klaar bakkie van de Jumbo gaat..... maar ik ben wel nieuwsgierig!quote:Op donderdag 25 april 2019 21:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
OK maar stel je er niet teveel van voor he...het is geen ultieme smaaksensatie, maar gewoon een klein bakje met vrij aangenaam smakende groente
Popcorn moet zout zijn. Niks anders.quote:Op donderdag 25 april 2019 22:06 schreef uniekhoorn het volgende:
En nu popcorn met karamelzeezout... nee dat hoef ik niet meer
Sterktequote:Op vrijdag 26 april 2019 12:02 schreef SoS87 het volgende:
Potje koffie gezet. Zometeen paar eitjes koken.
Belg?quote:Op vrijdag 26 april 2019 12:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Patat met samoeraimayo en een belcanto (pittige mexicano).
Zelfgemaakt of ben je naar snacky geweest?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had raspatat flip, een kaassouffle en een nasischijf.
Toe een mars salted caramel ijsje.
Zie 3 posts erbovenquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:21 schreef stokj het volgende:
[..]
Zelfgemaakt of ben je naar snacky geweest?
Hier precies hetzelfdequote:Op zondag 28 april 2019 18:03 schreef Myraela het volgende:
Krieltjes uit de oven, stoofvlees en bloemkool.
Haha iedereen aan de tomatensoepquote:Op maandag 29 april 2019 12:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Cracottes met kaas, komkommer en tomaat + tomatensoep.
Vanavond gevulde minipasteitjes en noedels (in 2 delen eten).
Dat is 1 van die nieuwe salades toch? Kun je laten weten hoe die smaakt?quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:05 schreef realAIVD het volgende:
als lunch AH Indiase salade met aardappel, linzen en kurkuma,
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 30 april 2019 09:08 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat is 1 van die nieuwe salades toch? Kun je laten weten hoe die smaakt?
Intussen heb ik 'm gegetenquote:Op dinsdag 30 april 2019 09:08 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat is 1 van die nieuwe salades toch? Kun je laten weten hoe die smaakt?
Thnx! Hij is dus niet te flauw, reden voor mij om hem ook te gaan proberen! Wellicht dat de smaak mij wel kan bekorenquote:Op dinsdag 30 april 2019 11:51 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Intussen heb ik 'm gegeten
#teamvroegelunch
Het was een bakje van 150 gram, best vullend.
Op zich wel lekker, maar wat mij betreft te zuur. Heel duidelijke kurkuma smaak, ook garam masala...oh en de verpakking zegt ook cayenne en na 2 happen wordt dat ook merkbaar, ze hebben het gelukkig niet te flauw gemaakt.
Ik ben niet zo van de garam masala, dus de nasmaak vond ik niet erg prettig, maar dat is een kwestie van smaak.
Al met al een leuke lunchsalade, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Ik denk dat ik iets dergelijks misschien wel zelf een keer ga maken: een koude salade van (piep)kleine blokjes gekookte aardappel en wat linzen uit een blikje mengen met kruiden die meer naar mijn smaak zijn: dat lijkt me niet al te lastig!
Lekker puhquote:Op dinsdag 30 april 2019 11:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
ik haat je, verdomme wat ben ik jaloers
quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:19 schreef Sicstus het volgende:
[ afbeelding ]
gele rijst met grote garnalen, groente en satesaus
de eerst volgende keer dat ik een sateh saus ga maken, maak ik eerst een of ander bechamel saus en doe daar dan een beetje voorbeetje wat pure pindakaas bijquote:Op dinsdag 30 april 2019 12:19 schreef Sicstus het volgende:
[ afbeelding ]
gele rijst met grote garnalen, groente en satesaus
Geen gado gado?quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:33 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
de eerst volgende keer dat ik een sateh saus ga maken, maak ik eerst een of ander bechamel saus en doe daar dan een beetje voorbeetje wat pure pindakaas bij
voordat ik ga denken aan kruiden
de pinda/sateh saus die ik nu maak is echt zo zwaar, valt als een blok beton op je maag
ik ben nog niet het juiste recept voor sateh saus tegen gekomen
iets met rijstbloem
ik weet precies wat je bedoelt, maar die kant en klare gado gado saus gaat ie hem niet worden, Masquote:
kijk dan 'killer' gado gado saus, killer, ik kill dat op een gegeven moment ookquote:
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een kliekje van de meest goddelijke lasagna ooit. Sorry @:scistus, het is alweer niet fotogeniek.
Wat een werk! Fantastische maaltijd voor een doordeweekse dag zegquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:28 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Een eigen variant op een gerecht van Onno Kokmeijer van de Ciel Blue:
pastinaakpuree, noedels van portobello gegaard in wildfond met slagroom, chips van portobello en serranoham uit de oven, gebakken coquilles en gebakken grote gamba's en wat waterkers.
Was inderdaad wel wat werk, maar erg lekker en voor herhaling vatbaar.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een werk! Fantastische maaltijd voor een doordeweekse dag zeg
Ziet er echt superlekker uitquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Was inderdaad wel wat werk, maar erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Wil je mij dan van tevoren waarschuwen? Dan kom ikquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Was inderdaad wel wat werk, maar erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Lekker!! Eetse alvast.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:37 schreef anndb het volgende:
Vanavond taco's met kippendij in mole poblano, wat zwarte bonen erbij en misschien nog wat rijst, maar wellicht is rijst erbij wat te veel, even kijken hoeveel honger we vanavond hebben.
Is goed.quote:Op dinsdag 30 april 2019 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Wil je mij dan van tevoren waarschuwen? Dan kom ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |