quote:Op maandag 15 april 2019 21:46 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij blijft er niets van over en kunnen ze alles gaan herbouwen...
Ziener Rayaquote:Op maandag 15 april 2019 21:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
'De hele wereld gaat naar de klote man'.
-Raymond van Barneveld, 2018.
Torens staan nog en de achterkant staat ook nog?quote:Op maandag 15 april 2019 21:46 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij blijft er niets van over en kunnen ze alles gaan herbouwen...
Neequote:Op maandag 15 april 2019 21:41 schreef klaasweetalles het volgende:
de mona lisa hangt die in de notre dame?
Ja zeker als al dat Groningse gas dan vlam vat.quote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De Martinitoren "olle grieze" in Groningen?
Ja.quote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
Werden er ook erediensten in gehouden ?
Qua architecturaal belang zou je ook kunnen denken aan de St. Servaas in Maastricht of de Onze-Lieve-Vrouwekerk in Breda.quote:Op maandag 15 april 2019 21:42 schreef xFriendx het volgende:
Hebben we iets vergelijkbaars in culture waarde in NL wat we net zo erg zouden vinden? Paleis op de Dam? De Dom van Utrecht?
Dan zouden ze nu in een schooltje moeten houden de diensten.quote:
De Dom, de Goudse Sint Janskerk met het glas-in-lood, Rijksmuseum...quote:Op maandag 15 april 2019 21:42 schreef xFriendx het volgende:
Hebben we iets vergelijkbaars in culture waarde in NL wat we net zo erg zouden vinden? Paleis op de Dam? De Dom van Utrecht?
twitter:AFP twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:48:08#BREAKING Saving Notre-Dame "is not certain," says deputy interior minister reageer retweet
Om 18.15 uur vanavond nog.quote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
Er zijn wel meer kerken daar. Die vinden wel een plekkie.quote:Op maandag 15 april 2019 21:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dan zouden ze nu in een schooltje moeten houden de diensten.
Lijkt me wel raar als je gewend was om in de Notre-Dame het te doen.
Dat wordt niet gewaardeerd denk ik, als je het in de Notre Dame doet.quote:Op maandag 15 april 2019 21:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ja joh een kerk in Goudaquote:Op maandag 15 april 2019 21:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
De Dom, de Goudse Sint Janskerk met het glas-in-lood, Rijksmuseum...
quote:Op maandag 15 april 2019 21:49 schreef Infection het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:48:08#BREAKING Saving Notre-Dame "is not certain," says deputy interior minister reageer retweet
quote:Op maandag 15 april 2019 21:49 schreef Infection het volgende:
Dat is een schitterend gebouw hoor.quote:
quote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
De Martinitoren "olle grieze" in Groningen?
Jaquote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
Daar zal dat sprookjesfiguur blij mee zijnquote:Op maandag 15 april 2019 21:44 schreef Infection het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:43:05'Beroemde relikwieën Jezus uit Notre-Dame gered' https://t.co/acDY2WjzPj https://t.co/K4iSxyh5n3 reageer retweet
Jaquote:Op maandag 15 april 2019 21:47 schreef Geytenbeekje het volgende:
Al even.quote:
quote:Op maandag 15 april 2019 21:52 schreef Vallon het volgende:
Er zijn nu 400 brandweerlieden bezig.... op France2 zegt een brandweer-bobo dat ze het niet gaan redden....
Minister is ook een beetje dronken. Het gebouw is zwaar beschadigd maar zal zonder twijfel herbouwd worden.quote:Op maandag 15 april 2019 21:49 schreef Infection het volgende:
ik zou er 10 keer zo veel hebben ingezet wat erg dat hier niet alles op alles wordt gezet om het gebouw te reddenquote:Op maandag 15 april 2019 21:52 schreef Vallon het volgende:
Er zijn nu 400 brandweerlieden bezig.... op France2 zegt een brandweer-bobo dat ze het niet gaan redden....
Die elkaar dan flink in de weg gaan lopen omdat het te druk is.quote:Op maandag 15 april 2019 21:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik zou er 10 keer zo veel hebben ingezet wat erg dat hier niet alles op alles wordt gezet om het gebouw te redden
Je doet wel een aannamequote:Op maandag 15 april 2019 21:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik zou er 10 keer zo veel hebben ingezet wat erg dat hier niet alles op alles wordt gezet om het gebouw te redden
Zullen wel meer kerken zijn daar die net zo mooi zijn, maar minder bekend.quote:Op maandag 15 april 2019 21:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Kut, weer een droog jaar.quote:Op maandag 15 april 2019 21:52 schreef Infection het volgende:
Nostradamus:
The year that Saturn and Mars are equal fiery, The air very dry parched long meteor: Through secret fires a great place blazing from burning heat, Little rain, warm wind, wars, incursions.
Qua cultuurhistorische waarde misschien. Qua gevoel en beleving is er niks vergelijkbaars.quote:Op maandag 15 april 2019 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het enige vergelijkbare gebouw vind ik dan toch echt het Rijksmuseum.
Dat gebouw is nog geen 200 jaar oud volgens mij.quote:Op maandag 15 april 2019 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het enige vergelijkbare gebouw vind ik dan toch echt het Rijksmuseum.
Die is ook steeds ternauwernood aan de dood ontsnapt, zo las ik over de renovatiequote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Qua cultuurhistorische waarde misschien. Qua gevoel en beleving is er niks vergelijkbaars.
Ja misschien de big ben voor London.
Idd.quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Qua cultuurhistorische waarde misschien. Qua gevoel en beleving is er niks vergelijkbaars.
Sint Pieterquote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot de muren misschien ook vallen...quote:Op maandag 15 april 2019 21:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Minister is ook een beetje dronken. Het gebouw is zwaar beschadigd maar zal zonder twijfel herbouwd worden.
Sint-Pieter in Romequote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar veel werken er in zijn veel ouder... het gebouw zelf is inderdaad niet heel historisch.quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gebouw is nog geen 200 jaar oud volgens mij.
Ik bedoel in Nederland hè.quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wordt wel gedaanquote:Op maandag 15 april 2019 21:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Sint-Servaasbasiliek in Maastricht.quote:Op maandag 15 april 2019 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Wij hebben in NL geen equivalent.
Nee, maar dat is het wanneer je één steen vervangt al niet meer.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef KennyPowers het volgende:
Als je een gebouw steen voor steen en onderdeel voor onderdeel vervangt, is het dan nog hetzelfde gebouw?
Da's maar een klein kerkje vergeleken met de Notre Dame.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sint-Servaasbasiliek in Maastricht.
Maastricht ligt in Nederland he, niet in België.
Westminster Abbey?quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bouwtechnisch gezien, wellicht.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef KennyPowers het volgende:
Als je een gebouw steen voor steen en onderdeel voor onderdeel vervangt, is het dan nog hetzelfde gebouw?
Jawel hoor, de Sint-Servaasbasiliek in Maastricht is ouder dan de Notre Dame.quote:Op maandag 15 april 2019 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Wij hebben in NL geen equivalent.
Ik bedoel meer in de zin van nationale verbondenheid.quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gebouw is nog geen 200 jaar oud volgens mij.
Klopt, maar een erg oud gebouw met mooie architectuur.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Da's maar een klein kerkje vergeleken met de Notre Dame.
Dus als mijn lichaam een huidcel vervangt, sterf ik eigenlijk. Elke dag.quote:Op maandag 15 april 2019 21:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het wanneer je één steen vervangt al niet meer.
quote:Op maandag 15 april 2019 21:58 schreef krokrodil het volgende:
[..]
Jawel hoor, de Sint-Servaasbasiliek in Maastricht is ouder dan de Notre Dame.
Dat klopt. Elke dag zijn we weer ietsje dichter bij ons sterven.quote:Op maandag 15 april 2019 21:59 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dus als mijn lichaam een huidcel vervangt, sterf ik eigenlijk. Elke dag.
Maar heeft niet dezelfde symbolische waarde noch dezelfde historie noch dezelfde cultuurhistorische waardequote:Op maandag 15 april 2019 21:58 schreef krokrodil het volgende:
[..]
Jawel hoor, de Sint-Servaasbasiliek in Maastricht is ouder dan de Notre Dame.
Jezus heeft nooit bestaan.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
Apparently the Notre Dame Cathedral contained pieces of the actual cross Christ was crucified on and His crown of thorns
Kan iemand dit bevestigen ?^^
Makkelijker gezegd dan gedaan. Herstel gaat honderden miljoenen kosten die de katholieke kerk niet heeft.quote:Op maandag 15 april 2019 21:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Minister is ook een beetje dronken. Het gebouw is zwaar beschadigd maar zal zonder twijfel herbouwd worden.
De Notre Dame is (of was) mooi maar de meest indrukwekkende catedraal vind ik nog altijd de St. Pauls in Londen.quote:Op maandag 15 april 2019 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Franse staat zal ongetwijfeld bijdragen.quote:Op maandag 15 april 2019 22:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Herstel gaat honderden miljoenen kosten die de katholieke kerk niet heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |