Je denkt dat je zomaar een enorme blusinstallatie bouwt in een 900 jaar oud gebouw?quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef tstile het volgende:
[..]
Gokje, een bouwvakker die z'n accuboor op aliexpress had gekocht...
Triest om te zien dat ze blijkbaar zo slecht voorbereid zijn. Zo'n gebouw had z'n eigen blusinstallatie moeten hebben. Binnen en buiten.
Maargoed, achteraf is het makkelijk praten. Wel bizar dat het al zo oud was.
Er is hier vaak genoeg gepost waarom dat niet gaat.quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef DrMabuse het volgende:
Ik dacht bij de eerste beelden meteen aan de inzet van kleiner formaat blusvliegtuigen.
Water genoeg in de buurt....
nog geen 10 minuten geleden lieper er een aantal in de rechter toren. De linkse staat nu in brand.quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef pvdplanet het volgende:
Weet niet of de brandweer zomaar de trappen in de torens kan bestijgen
Dat was die foto van het zwarte gat al.quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel die toren van Sauron.
quote:Op maandag 15 april 2019 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen, dat is echt puur hoe ik het zie.
Het is alsof dat gebouw zelf verlangde om afgebrand te worden door de huidige Europese koers.
Ik zou een commissie instellen....... wie weet zijn het de Russen, de Chinezen of een boze IS'er.quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoeft niet meteen te betekenen dat het een aanslag of bewuste brandstichting is natuurlijk. De magnitude van deze ramp is wel zo groot dat het een groot onderzoek rechtvaardigt.
Damn. Brand dus nog niet geblust.quote:Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef ETA het volgende:
grote vlammenzee achter de torens [ afbeelding ]
quote:Alle inwoners van het eiland Île de la Cité worden geëvacueerd. Het gaat om duizend mensen. Er bevinden zich vijf hotels op het eiland. Met behulp van het VVV worden er voor de toeristen nieuwe verblijfsplaatsen gezocht. Er worden bedden aangevoerd zodat iedereen straks kan slapen.
Nog lang niet. Fikt nog net zo hard als voorheen.quote:Op maandag 15 april 2019 21:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Damn. Brand dus nog niet geblust.
De meest iconische kant van het gebouw lijkt er inderdaad relatief goed vanaf te komen, vooralsnog. Maar ja, het interieur lijkt mij verwoest.quote:Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef Embraer89 het volgende:
Die 2 torens gaan ze echt wel grotendeels redden nu, maar dat maakt de ramp niet kleiner.
Nog lang niet. Op de streams zie je vooral de steigers, maar dat boeit niet. Alles wat onder de steigers stond is al verloren, daar is al een gehele brandende dak op gevallen.quote:Op maandag 15 april 2019 21:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Damn. Brand dus nog niet geblust.
Diamant kan verbranden omdat het uit koolstof bestaat,quote:
In een dit soort branden wordt 700-900°C wel gehaald.quote:https://www.sciencefocus.(...)le-to-burn-diamonds/
Diamonds are made from pure carbon, and carbon will burn in an oxygen atmosphere to produce carbon dioxide. However, you needn’t worry about leaving a diamond in the sun. It would take a temperature of 700-900°C before it started to burn, since the carbon atoms in a diamond are in a tight three-dimensional array that’s very hard to disrupt.
Niet bepaald. Maar er is ook een stuk minder brandstof over.quote:Op maandag 15 april 2019 21:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Nog lang niet. Fikt nog net zo hard als voorheen.
Aluminium? Geleid de warmte heel snel weg. Het is een grote stellage die aan de nadere kant net zo hard afkoelt als het vuur het kan opwarmen. Ben benieuwdquote:
Heeft toch geen zin.quote:
quote:Op maandag 15 april 2019 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe ver is het dichtstbijzijnde vliegveld weg dan? Daar hebben ze van die enorme schuimblussers.
Je moet je afvragen hoeveel zin dat heeft, wat nu in de brand staat is toch al verloren, wat nog niet in de brand staat kun je koel houden en hopen dat het aardig intact blijft.quote:Op maandag 15 april 2019 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe ver is het dichtstbijzijnde vliegveld weg dan? Daar hebben ze van die enorme schuimblussers.
"The old world shall burn in the fires of industry"quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel die toren van Sauron.
Omdat tientallen redenen.quote:
Zoals in de meeste musea zijn er noodprocedures om de belangrijkste stukken te redden (CHV). Voor zaken als altaarstukken en schilderwerk en dergelijke is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op maandag 15 april 2019 21:03 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
De doornenkrans van Jezus ligt in de Notre dame. Zou hij gered worden?
En wat wil je hiermee zeggen? Die dingen zijn gemaakt om kerosinebranden te blussen. Die kunnen hier zeker ook tot hun recht komen.quote:
quote:Op maandag 15 april 2019 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Brand bijna geblust zo te zien? Vooral rookontwikkeling.
Die dingen zijn ook niet ontworpen om gebouwen te blussenquote:Op maandag 15 april 2019 21:05 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Je moet je afvragen hoeveel zin dat heeft, wat nu in de brand staat is toch al verloren, wat nog niet in de brand staat kun je koel houden en hopen dat het aardig intact blijft.
Dit is 10x heftiger.quote:Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef Falco het volgende:
Ik vond de brand in de Grenfell Tower toch wel heftiger. Dit is ook dramatisch maar gelukkig zijn er voor zover bekend geen doden gevallen.
Wat denk je dat 10.000 liter water weegt? Juist.quote:Op maandag 15 april 2019 21:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En wat wil je hiermee zeggen? Die dingen zijn gemaakt om kerosinebranden te blussen. Die kunnen hier zeker ook tot hun recht komen.
Inb4 Hans Teeuwen filmpjequote:Op maandag 15 april 2019 21:06 schreef Zorro het volgende:
Maar de hamvraag is natuurlijk: Heeft Nostradamus dit voorspeld?
Okee danquote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is 10x heftiger.
Dit historische gebouw is belangrijker dan een handjevol doden.
Ik haal dat ook niet aan.quote:Op maandag 15 april 2019 21:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook niet ontworpen om gebouwen te blussen
Als je ze er überhaupt al kan krijgen
Jij denkt dat democratie een synoniem is voor de wet van de meerderheid?quote:Op maandag 15 april 2019 20:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waard voor wie? Mogen mensen dat zelf bepalen? Misschien vind jij dat waardevol, andere mensen niet. We leven in een democratie, als de meerderheid niet meer religieus zijn en niet meer hechten aan de kerk, dan moet daar gehoor aan gegeven worden.
[..]
Nogmaals, sommige mensen hechten daar niet aan. Dat is hun goedrecht.
[..]
Het is altijd een afweging, ik ben met je eens dat het relevant is, maar als de meederheid van de mensen andere dingen belangrijker vindt en daar prioriteit aan wilt geven dan dien je daar als democratie gehoor aan te geven. We leven niet meer in de Middeleeuwen waarbij de kerk alles bepaalt.
Ik wilde geen dingen over een strakke groene broek zeggen ...quote:
Ik heb het niet over blusvliegtuigen pik.quote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Wat denk je dat 10.000 liter water weegt? Juist.
Toen de brand nog niet zo intens was...toen vroeg ik het me al af.quote:Op maandag 15 april 2019 21:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat dan de hele boel in elkaar tieft.
Rare avond, we zijn het weer 100% eens.quote:Op maandag 15 april 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dan ook graag nokken met dat gezeik over 'onze cultuur' en 'tradities' die verdwijnen. Als Zwarte Piet werkelijk nog het enige is waar 'de Nederlander' voor uit z'n nest komt, hebben we helemaal geen 'invasie' van immigranten, moslims, pinguïns of marsmannetjes nodig om 'onze cultuur' te gronde te zien gaan: dat kunnen we dan prima zelf, met dat onuitroeibare rendements- en nutsdenken van de 21e eeuwse Nederlander.
Historisch gebouw wat gebouwd is voor en door mensen. Doden vind ik daarom toch een stukje erger.quote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is 10x heftiger.
Ik heb liever een gebouw die afbrand, hoe historisch het ook mag zijn, dan doden.quote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is 10x heftiger.
Ik wilde je punt ook bevestigenquote:
Wélk water in Parijs of direct in de buurt is groot genoeg om een watervliegtuig te vullen?quote:Op maandag 15 april 2019 21:08 schreef DrMabuse het volgende:
Water genoeg....een klein type kan er zo water opnemen en laten vallen?
mensen worden ook gebouwd door mensen.quote:Op maandag 15 april 2019 21:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Historisch gebouw wat gebouwd is voor en door mensen. Doden vind ik daarom toch een stukje erger.
Nee klopt, verkeerde quote. Maar met een brand met zoveel hitte werkt schuim niet meer.quote:Op maandag 15 april 2019 21:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb het niet over blusvliegtuigen pik.
Dit!quote:Op maandag 15 april 2019 21:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Rare avond, we zijn het weer 100% eens.
Nederlanders zijn al 'een eeuwigheid' verzot op centjes, dat zit diep in onze volksaard. Voorheen werd dat op een zeer natuurlijke manier getemperd door het mooie Rijnland-model. In het neoliberalisme zijn alle remmen los en hopen we allemaal zoveel mogelijk te winnen.
Het is echt niet dat we geen cultuur hebben, of een arme taal spreken. Het gaat om wil en om aandacht, het koesteren-van.
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.quote:Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je denkt dat je zomaar een enorme blusinstallatie bouwt in een 900 jaar oud gebouw?
boh!quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
mensen worden ook gebouwd door mensen.
Heb ik al naar gezocht. Het antwoord lijkt 'nee' te zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 21:06 schreef Zorro het volgende:
Maar de hamvraag is natuurlijk: Heeft Nostradamus dit voorspeld?
71 doden is geen handjevol doden trouwens.quote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is 10x heftiger.
Tja, daar kom je achteraf altijd achter.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.
quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wélk water in Parijs of direct in de buurt is groot genoeg om een watervliegtuig te vullen?
twitter:Liveuamap twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:09:41400 firefighters are mobilized to #NotreDame https://t.co/xNuMxEaD4j via @vladogb #France https://t.co/Cife7kdWbu reageer retweet
Je blijft maar bezig hier over water, terwijl eerder al meerdere keren goed is uitgelegd waarom dat niet werkt...quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wélk water in Parijs of direct in de buurt is groot genoeg om een watervliegtuig te vullen?
Als ie dit niet voorspeld heeft neem ik de 3e wereldoorlog ook niet meer serieus.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heb ik al naar gezocht. Het antwoord lijkt 'nee' te zijn.
Dit jaar gaat trouwens wel de 3e wereldoorlog uitbreken. Dat dan weer wel.
Nee, behalve dat men dénkt dat er iets fout is gegaan bij de renovatie van het dak.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Hathor het volgende:
Wat ontzettend triest dit. Is er al iets bekend over de oorzaak van de brand?
Probleem is ook dat een blusinstalatie op een gebouwniet geschikt is om een dakbrand te blussen. Dit vuur begon op de ellendigste plek denkbaar.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.
Wie weet was het aanleggen daarvan wel een van de renovatiewerkzaamheden waar ze mee bezig waren.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |