Dit!quote:Op maandag 15 april 2019 21:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Rare avond, we zijn het weer 100% eens.
Nederlanders zijn al 'een eeuwigheid' verzot op centjes, dat zit diep in onze volksaard. Voorheen werd dat op een zeer natuurlijke manier getemperd door het mooie Rijnland-model. In het neoliberalisme zijn alle remmen los en hopen we allemaal zoveel mogelijk te winnen.
Het is echt niet dat we geen cultuur hebben, of een arme taal spreken. Het gaat om wil en om aandacht, het koesteren-van.
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.quote:Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je denkt dat je zomaar een enorme blusinstallatie bouwt in een 900 jaar oud gebouw?
boh!quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
mensen worden ook gebouwd door mensen.
Heb ik al naar gezocht. Het antwoord lijkt 'nee' te zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 21:06 schreef Zorro het volgende:
Maar de hamvraag is natuurlijk: Heeft Nostradamus dit voorspeld?
71 doden is geen handjevol doden trouwens.quote:Op maandag 15 april 2019 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is 10x heftiger.
Dit historische gebouw is belangrijker dan een handjevol doden.
Tja, daar kom je achteraf altijd achter.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.
quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wélk water in Parijs of direct in de buurt is groot genoeg om een watervliegtuig te vullen?
twitter:Liveuamap twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:09:41400 firefighters are mobilized to #NotreDame https://t.co/xNuMxEaD4j via @vladogb #France https://t.co/Cife7kdWbu reageer retweet
Je blijft maar bezig hier over water, terwijl eerder al meerdere keren goed is uitgelegd waarom dat niet werkt...quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wélk water in Parijs of direct in de buurt is groot genoeg om een watervliegtuig te vullen?
Als ie dit niet voorspeld heeft neem ik de 3e wereldoorlog ook niet meer serieus.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heb ik al naar gezocht. Het antwoord lijkt 'nee' te zijn.
Dit jaar gaat trouwens wel de 3e wereldoorlog uitbreken. Dat dan weer wel.
Nee, behalve dat men dénkt dat er iets fout is gegaan bij de renovatie van het dak.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Hathor het volgende:
Wat ontzettend triest dit. Is er al iets bekend over de oorzaak van de brand?
Probleem is ook dat een blusinstalatie op een gebouwniet geschikt is om een dakbrand te blussen. Dit vuur begon op de ellendigste plek denkbaar.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
Dat doe je niet zomaar even, maar met de nodige planning en moeite. Als je het mij vraagt was het de moeite waard.
Wie weet was het aanleggen daarvan wel een van de renovatiewerkzaamheden waar ze mee bezig waren.quote:Op maandag 15 april 2019 21:09 schreef tstile het volgende:
[..]
Nadeel van die dikke stenen muren is nu weer wel dat het eigenlijk gewoon een grote oven is.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Rewimo het volgende:
Ongelooflijk hoe hoog die vlammen maar blijven oplaaien tussen en onder die steigers.
Ja, en dan stort dat vliegtuig neer omdat het de zijkant van de Seine raakt. Goed plan.quote:
Is het hele binneninterieur niet uit hout opgetrokken? Ik ben er wel ooit geweest maar kan me er niet veel meer van herinneren.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Rewimo het volgende:
Ongelooflijk hoe hoog die vlammen maar blijven oplaaien tussen en onder die steigers.
Goeien Hollywoodfilm zou dat zijn als dat luktquote:
Gelukkig hebben we de foto's nog.....quote:
Tijdens werkzaamheden toch?quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Hathor het volgende:
Nogmaals, goede kwaliteit!quote:Op maandag 15 april 2019 21:11 schreef beantherio het volgende:
Artikel en filmpje (in het Frans) over de steigers: Paris : le miraculeux échafaudage de Notre-Dame
twitter:ADnl twitterde op maandag 15-04-2019 om 21:11:30Nederlandse Mariaklok hangt in Notre Dame: ‘Als de klokken verloren gaan, is dit echt een ramp’ https://t.co/3qK5gOYk5D https://t.co/E7rutiOEoo reageer retweet
Ik huil geen tranen met tuiten maar ik voel me intens triest vanbinnen.quote:Op maandag 15 april 2019 21:11 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat is niet gek. Dit is echt verschrikkelijk.
Ja, een oxidatiereactie van een brandbare stof bij een hoge temperatuur is de oorzaak.quote:Op maandag 15 april 2019 21:10 schreef Hathor het volgende:
Jij ging naar de Sorbonne, toch?quote:Op maandag 15 april 2019 21:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik huil geen tranen met tuiten maar ik voel me intens triest vanbinnen.
Dit ja.quote:Op maandag 15 april 2019 21:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik huil geen tranen met tuiten maar ik voel me intens triest vanbinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |