abonnement Unibet Coolblue
pi_186108799
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:37 schreef riazop het volgende:

[..]

De eu heeft erg veel belang bij dooretteren.

De schrikt nieuwe UITtreders af
Hoe dan precies?
De uk wil graag door etteren, geen verantwoordelijkheid nemen wel zeuren en als de bal bij hen ligt dan heel hard klagen dat de ander zo moeilijk doet. Echt populisten hard schreeuwen, niets willen ondernemen, want bang dat ze hun baantje kwijt raken.
  maandag 8 april 2019 @ 21:19:12 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186108832
Dat het blijft dooretteren is juist heel slecht voor EU. Het geeft de andere landen aan dat je zo lang mag gaan rekken om te bedenken hoe je er dan wel uit wil. Direct afstoten is veel effectiever, waarbij hun economie met voorkeur enigszins instort en mensen beginnen te klagen over moeizaamheid van handel drijven en ze zich niet vrij door Europa meer heen kunnen bewegen tenzij verdragen enz enz.
pi_186109086
Ik zou het idee van een voorbeeld dat het VK geeft niet overdrijven. In Engeland is nooit een echte meerderheid voor de EU geweest, daarnaast is het VK een eiland en heeft zich nooit verbonden gevoeld met het vasteland. Er is geen enkel ander land wat uit de EU wil en ook geen enkel land dat zo ver van de rest van de EU staat als het VK altijd heeft gestaan.

Ik zou dus echt 0 waarde hechten aan het voorbeeld wat het VK geeft aan andere landen die een exit zouden willen. Die zijn er niet.

En als die er waren, waren die dat onder druk van hun inwoners en dan heb je niks meer met voorbeelden uit andere landen te maken.


Gewoon het verstandige blijven doen. Het goede zoeken voor de EU burgers (en de Britten die in de EU wonen en daar belangrijk zijn voor de economie). Dus gewoon no deal voorkomen. Iets anders zou dwaasheid zijn, emotiepolitiek.

Gelukkig wijst ook alles er op dat de EU aan stuurt op uitstel. Elke goede journalist verwacht dat ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 april 2019 @ 21:29:42 #29
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186109101
Pffffff, just another day in Great Bizarostan.

Wat een shitshow.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 8 april 2019 @ 21:35:02 #30
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186109236
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:28 schreef Hanca het volgende:
In Engeland is nooit een echte meerderheid voor de EU geweest
Nou ja, afgezien van toen ze een referendum hielden om erbij te komen in 1975.

pi_186109322
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou ja, afgezien van toen ze een referendum hielden om erbij te komen in 1975.

Oké, misschien wel ooit. Al was dat over de EEG, dat is heel wat anders dan de EU.

Maar sinds de discussies over het verdrag van Maastricht al niet echt meer. Daar deden ze ook al echt moeilijk. En dat is inmiddels bijna 30 jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 8 april 2019 @ 22:15:47 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186110050
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oké, misschien wel ooit. Al was dat over de EEG, dat is heel wat anders dan de EU.

Maar sinds de discussies over het verdrag van Maastricht al niet echt meer. Daar deden ze ook al echt moeilijk. En dat is inmiddels bijna 30 jaar geleden.
Wie was of is nu nog wel echt voorstander, all together ? Veel hangt af van het toevallige gemoed in een (on)welvallige situatie. Net of je discussieert of belastingen (on)zinnig zijn..
Hoe dan ook, het is Hotel California, of men het nu leuk vindt of niet.

Het hele proces is onderdeel van onverbiddelijke unievorming waarbij je niet eerst vol kan instappen om daarna halfslachtig uit te stappen. Dat is ook de val waar landen intrappen, eerst lijkt het mooi en goed, waarna het besef doordringt dat je in ruil geleidelijk je autonomie moet afgeven.

Wanneer je ziet hoe het er aan toe gaat waarbij het referendum als mandaat wordt gebruikt, is het schandalig hoe het openlijk wordt verkracht. Hoe je in vredesnaam een 2-4% meerderheid kan gebruiken voor dit soort basale beslissingen die heel veel onzekerheid teweeg brengt bij de mens in de straat, is mij een raadsel.

In HoC, echt het zien waard as-we speak op https://parliamentlive.tv , gaan ze er bijna 100% vanuit dat May (nog) kan onderhandelen over een uitstel. Het besef van de urgentie van de situatie is daar compleet weg. Ze lullen wat over 1972 en hoe het was. Pas nu dringt het door dat het bijna onvermijdelijk is dat de Britten moeten gaan stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 08-04-2019 22:31:07 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_186110445
quote:
12s.gif Op maandag 8 april 2019 22:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pas nu dringt het door dat het bijna onvermijdelijk is dat de Britten moeten gaan stemmen.
Niet echt, er lijkt bewust op aangestuurd te worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 8 april 2019 @ 22:51:30 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186110767
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet echt, er lijkt bewust op aangestuurd te worden.
Om daarmee oneindig uitstel te kunnen krijgen..... ik begin steeds meer de Fransen na te volgen, geen uitstel want dan zal je worden gegijzeld in procedures. Je kan niet half-lid zijn.

De Britten mogen het dan zeggen: no-deal of het over een paar jaar met meer nadenken opnieuw proberen. Risico is dan dat er een zooi dwarse parlementsleden zitting gaan nemen en het VK de EU gaat frustreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_186111216
quote:
12s.gif Op maandag 8 april 2019 22:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Om daarmee oneindig uitstel te kunnen krijgen..... ik begin steeds meer de Fransen na te volgen, geen uitstel want dan zal je worden gegijzeld in procedures. Je kan niet half-lid zijn.

De Britten mogen het dan zeggen: no-deal of het over een paar jaar met meer nadenken opnieuw proberen. Risico is dan dat er een zooi dwarse parlementsleden zitting gaan nemen en het VK de EU gaat frustreren.
Ik vermoed dat May gaat proberen uitstel te krijgen zonder dat in het VK verkiezingen voor het europarlement hoeven worden georganiseerd, er vanuit gaande dat de kans klein is dat de EU hiermee akkoord gaat. Dit is meer voor de bühne, vooral in het VK zelf. Dan blijven de keuzes no deal, verlengt uitstel inclusief europese verkiezingen, Maydeal of revoke over. Ze kan na een afwijzing van verlengt uitstel zonder verkiezingen beweren dat er eigenlijk geen andere keuze overblijft dan toch maar te gaan voor verlengt uitstel inclusief europese verkiezingen. Evengoed zal ze met name Macron moeten overtuigen dat het verlengt uitstel geen herhaling van zetten wordt. Binnen de EU wil men graag een verlengt uitstel maar heeft wel een goed verhaal nodig dat te verkopen. Mogelijk parlementaire verkiezingen in het VK. Dit heeft echter een hoge prijs voor de partij van de conservatieven die uiteen dreigt te vallen als er europese verkiezingen plaatsvinden in het VK.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-04-2019 23:23:29 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 8 april 2019 @ 23:27:53 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_186111500
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat May gaat proberen uitstel te krijgen zonder dat in het VK verkiezingen voor het europarlement hoeven worden georganiseerd, er vanuit gaande dat de kans klein is dat de EU hiermee akkoord gaat. Dit is meer voor de bühne, vooral in het VK zelf. Dan blijven de keuzes no deal, verlengt uitstel inclusief europese verkiezingen, Maydeal of revoke over. Ze kan na een afwijzing van verlengt uitstel zonder verkiezingen beweren dat er eigenlijk geen andere keuze overblijft dan toch maar te gaan voor verlengt uitstel inclusief europese verkiezingen. Evengoed zal ze met name Macron moeten overtuigen dat het verlengt uitstel geen herhaling van zetten wordt. Binnen de EU wil men graag een verlengt uitstel maar heeft wel een goed verhaal nodig dat te verkopen. Mogelijk parlementaire verkiezingen in het VK. Dit heeft echter een hoge prijs voor de partij van de conservatieven die uiteen dreigt te vallen als er europese verkiezingen plaatsvinden in het VK.
Zoveel tijd is er niet meer, he. Als ze woensdag niet een akkoord met de EU bereikt, liggen ze vrijdag uit de EU. Ik denk niet dat er nog tijd is om iets te gaan proberen dat het toch niet gaat halen.
pi_186111706
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 23:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoveel tijd is er niet meer, he. Als ze woensdag niet een akkoord met de EU bereikt, liggen ze vrijdag uit de EU. Ik denk niet dat er nog tijd is om iets te gaan proberen dat het toch niet gaat halen.
Het gebeuren deed me zojuist denken aan het prisoners dilemma. Ik heb er ook een artikel over gevonden. Binnen de EU lijkt men zich ervan bewust ook in die situatie te belanden, het continu herhalen goed op een no deal te zijn voorbereid lijkt dit te bevestigen. Evengoed zal een no deal ook binnen de EU de nodige schade aanrichten, geheel kan de EU zich er niet aan onttrekken.

quote:
The Brexit deal is the perfect Prisoner's Dilemma
So what will the British Parliament do? My best guess is that MPs will reject May’s deal for two reasons. The first is that it pleases no one except, apparently, May herself. But the second reason, I think, is that Britain’s politicians have become so hopelessly paralysed by the Brexit process that no one has the will to do anything that moves things forward. We’ve created our own Groundhog Day, and we are fated to spend every hour talking about backstops until Andie MacDowell comes to bed and rescues us.

This article was first published in the December 15, 2018 issue of the New Zealand Listener.
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Brexit_withdrawal_agreement
On 15 January 2019, the House of Commons rejected the withdrawal agreement by a vote of 432 to 202.[3] The Agreement was rejected again on 12 March 2019 by the House of Commons on a vote of 391 to 242,[4] and rejected a third time of 29 March 2019 by 344 votes to 286.


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 08-04-2019 23:48:20 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_186111745
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:27 schreef Perrin het volgende:
nog minder dan 100 uur tot de deadline *O*
welke deadline?
pi_186111764
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Echt populisten hard schreeuwen, niets willen ondernemen, want bang dat ze hun baantje kwijt raken.
Zijn de tories en labour nu ook al populisten?
  maandag 8 april 2019 @ 23:46:09 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_186111824
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:41 schreef riazop het volgende:

[..]

welke deadline?
Brexitdag, 12 april.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_186111837
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 23:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

...Ik denk niet dat er nog tijd is om iets te gaan proberen dat het toch niet gaat halen.
In de politiek zijn 100 uren een eeuwigheid
pi_186111850
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 23:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Brexitdag, 12 april.
die wordt weer opgerekt toch?
  maandag 8 april 2019 @ 23:48:54 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_186111875
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:47 schreef riazop het volgende:

[..]

die wordt weer opgerekt toch?
Dat zullen we woensdag merken. Voorlopig is er niet echt een goede reden voor en zijn meerdere landen in de EU er niet zo enthousiast over.
  maandag 8 april 2019 @ 23:53:08 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186111931
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gebeuren deed me zojuist denken aan het prisoners dilemma. Ik heb er ook een artikel over gevonden. Binnen de EU lijkt men zich ervan bewust ook in die situatie te belanden, het continu herhalen goed op een no deal te zijn voorbereid lijkt dit te bevestigen. Evengoed zal een no deal ook binnen de EU de nodige schade aanrichten, geheel kan de EU zich er niet aan onttrekken.
[..]

Scherp !! De vraag wordt dus wie gaat of laat feitelijk de keuze bepalen van een exit.... hoe dan ook, niemand gaat de gedwongen uitkomst echt waarderen. Ook zijn de leden niet erg te spreken over het gebrek aan tijd..... nu stemt HoC en dan krijgen we ook nog de Lords....

Het beste zou denk ik zijn, een revoke en dan in de toekomst het opnieuw aanlopen na whatever verkiezingen of referendum. De gedachte dat je met je eentje zonder beperking in een groep kan deelnemen, is voorbij.
Beetje de irreële gedachte dat je in Nederland geheel zonder bemoeienis op de hei zou kunnen verblijven is net zo iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 09-04-2019 00:04:20 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 9 april 2019 @ 00:03:21 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_186112130
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 23:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het beste zou denk ik zijn, een revoke en dan in de toekomst het opnieuw na whatever verkiezingen of referendum.
Revoke was bij de stemming in het parlement laatst zo ongeveer de minst populaire optie.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 april 2019 @ 00:05:13 #46
408813 crew  trein2000
pi_186112166
Ik merk dat er een element vergeten wordt. Het VK heeft weldegelijk een redelijke onderhandelingspositie omdat een scenario waarin de Brexit wordt afgeblazen en het VK vervolgens actief de boel gaat saboteren een ramp is voor de EU.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 april 2019 @ 00:05:22 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186112169
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Revoke was bij de stemming in het parlement laatst zo ongeveer de minst populaire optie.
Yep...... en ik vraag mij nog steeds af wat men dan denkt te gaan winnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 april 2019 @ 00:05:52 #48
408813 crew  trein2000
pi_186112178
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Revoke was bij de stemming in het parlement laatst zo ongeveer de minst populaire optie.
Maar het krachtenveld veranderd ieder uur zo’n beetje. Dus na woensdag liggen de verhoudingen ongetwijfeld weer anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 april 2019 @ 00:06:07 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186112183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:05 schreef trein2000 het volgende:
Ik merk dat er een element vergeten wordt. Het VK heeft weldegelijk een redelijke onderhandelingspositie omdat een scenario waarin de Brexit wordt afgeblazen en het VK vervolgens actief de boel gaat saboteren een ramp is voor de EU.
Dan moeten ze het dus afblazen.... en hoe ga je dat uitleggen.......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_186112191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 00:05 schreef trein2000 het volgende:
Ik merk dat er een element vergeten wordt. Het VK heeft weldegelijk een redelijke onderhandelingspositie omdat een scenario waarin de Brexit wordt afgeblazen en het VK vervolgens actief de boel gaat saboteren een ramp is voor de EU.
Rees Mogg is dat niet vergeten hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')