abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:51:10 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186115344
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo iemand die al moeite heeft een Aygo te fileparkeren?
nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaar
(doe er niets meer mee) pensioen

maar verder heb ik een hekel aan lompe auto's
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel

mijn karreke staat ook wel veel weken stil ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186115375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee , ik heb een vrachtwagen rijbewijs al 40 jaar
(doe er niets meer mee) pensioen

maar verder heb ik een hekel aan lompe auto's
auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:53:11 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186115383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Exact. Maar tegenwoordig is het een 'beleving' en halve computer aan het worden.
prima toch

laat ik me rijden, hoef ik ook geen rijbewijs meer te verlengen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186115399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

prima toch

laat ik me rijden
Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:55:23 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186115411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Afgrijselijk. Incl. het verplichte 'abonnement' want alles is tegenwoordig een abbo ipv kopen incl. schandalige privacy-schendingen.
ik vind het goed, neem ik een abonnement op een auto vervoerbundel
maar nu ga ik ff naar de sauna met de karreke
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186316094
bron: https://tweakers.net/nieuws/151836/toyota-en-softbank-steken-samen-een-miljard-dollar-in-ubers-zelfrijdende-tech.html

quote:
Toyota en Softbank steken samen een miljard dollar in Ubers zelfrijdende tech

Toyota, Denso en de SoftBank Vision Fund investeren gezamenlijk een miljard dollar in Ubers Advanced Technologies Group, het onderdeel van Uber dat technologie voor zelfrijdende auto's ontwikkelt. Denso maakt auto-onderdelen en is in handen van Toyota.

Toyota meldt dat volgens de deal Toyota en Denso gezamenlijk 667 miljoen dollar investeren en de resterende 333 miljoen dollar is afkomstig van Softbank. Het doel van de investering is om de ontwikkeling en vercommercialisering van de geautomatiseerde rideshare-diensten te versnellen, aldus de bedrijven. Als onderdeel van de deal wordt het Uber-onderdeel Advanced Technologies Group verder op afstand van het moederbedrijf geplaatst; ATG wordt een aparte rechtspersoon, al blijft het nog wel verbonden met Uber. Met deze investering wordt ATG gewaardeerd op 7,25 miljard dollar.

Het is niet de eerste keer dat Toyota flinke bedragen steekt in Uber. Dat deed de Japanse fabrikant in augustus vorig jaar ook al met een bedrag van 500 miljoen dollar. Als onderdeel van die deal werd Ubers zelfrijdende technologie geïntegreerd in Toyota Sienna-minibusjes. Deze moeten uiteindelijk onderdeel worden van Ubers ride-hailing-netwerk. In 2016 stak Toyota ook al 300 miljoen dollar in Uber. Tot nu toe heeft Uber Volvo XC90-suv's gebruikt als platform voor het ontwikkelen van technologie voor autonoom rijdende auto's, maar het ligt voor de hand dat Toyota Sienna-auto's daar op termijn ook voor worden ingezet.

De Advanced Technologies Group is vooralsnog bepaald niet in de buurt van winstgevendheid; vorig jaar verloor het bedrijf 3 miljard dollar en ook het aanbieden van ritjes aan passagiers is nog niet aan de orde. Dat laatste hangt onder meer samen met een fataal ongeluk vorig jaar, waarbij een Volvo-suv van Uber betrokken was. Daarbij kwam een voetganger om het leven. De staat Arizona, waar het ongeluk plaatsvond, verbood verdere tests van Uber.
  zaterdag 20 april 2019 @ 02:42:42 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186322425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

auto is een gebruiksvoorwerp een vervoermiddel
Spreek voor jezelf. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 20 april 2019 @ 08:07:34 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186323396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 02:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. :)
Ja klopt
ik rij er soms weken niet in zeker in de zomer niet
als ie afbrandt vind ik het ook goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186409317
quote:
Topman Elon Musk: ‘Tesla komt binnen twee jaar met auto zonder stuur’

Tesla's CEO Elon Musk zei deze week dat de autofabrikant binnen twee jaar een auto zonder stuur zal leveren. Volgens Musk zullen klanten na verloop van tijd niet anders meer willen.

Volgens Musk is Tesla heel dicht bij volledig zelfrijdend de weg op gaan. In tegenstelling tot de meeste andere bedrijven die werken aan zelfrijdende auto's, integreert Tesla de techniek van autonome auto's nu al in voertuigen voor klanten. Die kunnen deze nu nog gebruiken als reguliere auto’s, maar ze zijn al voorzien van de hardware die nodig is om uiteindelijk zelf te kunnen rijden met toekomstige software-updates.

Dat is een compleet andere benadering dan bedrijven zoals Waymo of Uber, die werken aan voertuigen die uitsluitend zijn gebouwd voor autonome deeltaxi's. Elon Musk zei dat ze uiteindelijk het stuur kunnen verwijderen en het gat afdoppen dat hierdoor ontstaat. ,,Ik denk dat er een overgangsperiode zal zijn waarin mensen de besturing van de robot-taxi kunnen overnemen, maar zodra de regelgeving het goed vindt, zal het stuur worden verwijderd", aldus Musk.

Velen speculeerden dat Tesla’s Model 3 interieur zo was ontwikkeld dat het net zo goed oogt met als zonder stuurwiel. Musk wil niet zeggen of het gaat om de Model 3, maar voorspelde dat ‘consumenten zullen eisen dat ‘mensen deze twee ton zware moordmachines niet langer mogen besturen’ en dat het daarom is het logisch om het stuur te verwijderen en computers de boel over te laten nemen.

Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto’s te verhuren als zelfrijdende deeltaxi’s. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken. Toch zijn experts kritisch, want het zou het niet de eerst keer zijn dat Musk zijn belofte niet, of niet op tijd inlost.

https://www.ad.nl/auto/to(...)nder-stuur~a462eda4/
  donderdag 25 april 2019 @ 06:40:58 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_186411336
quote:
. Denk ook aan de tijd die je overhoudt, je kan onderweg je werk doen, op je gemak plannen, klanten bellen of of nog even notulen doornemen. Of onderweg van Groningen naar Zeist een speelfilm kijken zodat je reis niet te saai wordt.
Dat doe ik al 20 jaar. Leve de trein *G*
pi_186412106
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.

https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Ok, een autobrand.
Wat is de relevantie van jouw post voor dit topic?
pi_186412164
We take a closer look at Tesla's Full Self-driving Demo that took place on Tesla Autonomy Day:

pi_186428729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:07 schreef MaGNeT het volgende:
We take a closer look at Tesla's Full Self-driving Demo that took place on Tesla Autonomy Day:

Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
pi_186431820
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand wil straks nog een Tesla.

https://www.ad.nl/auto/te(...)auto-china~a13236bc/
Want andere auto’s branden niet?
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:30:14 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186431865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
Als de autonome auto slechts 10% van de ongelukken heeft ivm nu, dan is er al een wereld gewonnen

quote:
Het voornemen om het stuur te verwijderen past in Musks plannen om Tesla-eigenaren vanaf volgend jaar al de mogelijkheid te bieden om hun auto's te verhuren als zelfrijdende deeltaxi's. Tesla-bezitters kunnen op die manier geld verdienen op het moment dat ze er zelf geen gebruik van maken.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186431986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zou weleens willen zien hoe ze omgaan met een onverwacht gevaarlijke situatie.
Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.

Dan moeten natuurlijk wel in de toekomst alle auto's van alle merken een eenduidig communicatieprotocol hebben om dat optimaal te kunnen benutten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186432333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:43 schreef knoopie het volgende:

Het idee is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.

Dan moeten natuurlijk wel in de toekomst alle auto's van alle merken een eenduidig communicatieprotocol hebben om dat optimaal te kunnen benutten.
Standarisering is enorm belangrijk voor autonoom rijden. Om te beginnen de weginrichting. Die zeker in Nederland meer en meer een zooitje wordt.

Ben vandaag weer Nederland aan het doorcrossen en je komt echt werkelijk alles tegen. Het waarom ontgaat mij.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:34:54 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186462689
- weg, compleet irrelevant -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 28-04-2019 13:50:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186923783
bron: https://tweakers.net/nieuws/152926/zweeds-bedrijf-test-zelfrijdende-vrachtwagen-op-openbare-weg.html

quote:
Zweeds bedrijf test zelfrijdende vrachtwagen op openbare weg
In Zweden is Einride begonnen met het testen van zijn zelfrijdende vrachtwagen op de openbare weg. De elektrisch aangedreven Einride T-Pod truck werkt in de stad Jönköping dagelijks een aantal korte ritten af op een lage snelheid in een industriezone.

De tests van de zelfrijdende T-Pod truck zullen een jaar in beslag nemen. In die periode rijdt de vrachtwagen dagelijks een traject van zo'n driehonderd meter, van een warenhuis naar een vrachtterminal. Volgens Einride, het Zweedse bedrijf achter het project, is het de eerste keer dat een zelfrijdende truck zonder back-upchauffeur door de overheid wordt toegelaten op de openbare weg.

Hoewel de vrachtwagen een topsnelheid heeft van 85km/u rijdt hij tijdens de test amper 5km/u; hogere snelheden staat het Zweedse transportagentschap Transportstyrelsen op dit moment niet toe. Een andere beperking is dat de tests alleen uitgevoerd mogen worden op een openbare weg in een industriezone. In de cabine van de T-Pod is geen plaats voor een chauffeur. De vrachtwagen kan eventueel wel vanop afstand bijgestuurd worden via een mobiel netwerk. Er zit een 200kWh-accu in en die zou goed zijn voor een bereik van 200km.

Bij het pilotproject in Jönköping wordt samengewerkt met een logistiek bedrijf. De twee bedrijven overwegen om in andere landen nog een aantal gelijkaardige projecten op te starten. Volgens Einride heeft de technologie van de T-Pod truck de potentie om de CO₂-uitstoot door vrachtvervoer op termijn met negentig procent te verminderen.

Hoewel het project nog een lange weg te gaan heeft, ook wel een indicatie dat het misschien niet zo slim meer is om nu nog de opleiding tot professioneel chauffeur te gaan doen.

Ook Volvo is bezig met iets vergelijkbaars:

pi_186924054
lekker makkelijk overvallen dat soort transporten. gewoon inboxen en de boel leeghalen, niemand in de buurt.
pi_186924073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:31 schreef totalvamp het volgende:
lekker makkelijk overvallen dat soort transporten. gewoon inboxen en de boel leeghalen, niemand in de buurt.
Ze hebben wel camera's rondom én het lijkt me ook niet zo moeilijk om dat op afstand in de gaten te houden. Dankzij GPS kan je gelijk de locatie doorgeven aan politie.
pi_189812737
Nu ruim 1,5 jaar na het ongeluk met een zelfrijdende UBER vs voetganger is er een eindrappport:

Het betreffende document: https://www.documentcloud.org/documents/6540547-629713.html

bron: https://tweakers.net/nieuws/159540/fatale-crash-uber-auto-kwam-doordat-software-overstekende-voetganger-niet-zag.html

quote:
Fatale crash Uber-auto kwam doordat software overstekende voetganger niet zag
De zelfrijdende Volvo XC90-auto van Uber die in maart vorig jaar in de VS betrokken was bij een fataal ongeluk met een voetganger, bleek software aan boord te hebben die onvoldoende in staat was om rekening te houden met voetgangers die op onbedoelde plekken de weg oversteken.

De Amerikaanse National Transportation Safety Board meldt in een vrijgegeven document dat dat de Uber-auto niet de software aan boord had om te reageren op voetgangers die aan jaywalking doen, oftewel voetgangers die op 'onwettige wijze' een weg oversteken op een plek waar bijvoorbeeld geen zebrapad of oversteekplaats is.

Binnen twee weken publiceert de NTSB zijn volledige rapport over de crash van 18 maart 2018, waarbij in het Amerikaanse Tempe een 49-jarige vrouw om het leven kwam toen ze in het donker de weg overstak op een plek waar geen overgang was. Ze had een fiets aan de hand toen ze weg overstak.

Dat laatste bleek ook een noodlottig element. De Volvo-auto reed nog 70km/u toen de vrouw werd aangereden. Toen de auto haar detecteerde, op 5,6 seconden voor de impact, werd de vrouw als een voertuig aangeduid. Vervolgens verandert het brein van de auto dat in 'overige' en weer terug naar voertuig; dat patroon herhaalde zich nog twee keer. Pas op 1,2 seconden voor de crash herkende het systeem de situatie correct.

Met die resterende 1,2 seconden speling had het systeem de remmen kunnen activeren, maar technici van Uber bleken een ingebouwd Volvo-remsysteem te hebben uitgeschakeld. De automaker gaf eerder aan dat dat systeem het ongeluk wellicht zelfs had kunnen voorkomen. Uber-technici hadden dit uitgeschakeld, omdat het onveilig zou zijn als de auto twee actieve softwaresystemen zou hebben die parallel aan elkaar opereren.

Het NTSB-rapport bevestigt verder dat er een vertraging van een seconde in de software was ingebouwd tussen het detecteren van een situatie waarin een crash waarschijnlijk is en het reageren daarop. Uber had dit gedaan, omdat het bedrijf bang was voor teveel false positives. Tijdens de 1,2 seconden voor de impact leidde dat ertoe dat de auto niet de remmen activeerde, omdat het de aard van het gevaar eerst verifieerde. De aanwezige bestuurder van de Volvo keek op dat moment niet op de weg. Met 0,2 seconden te gaan gaf de auto een geluidswaarschuwing, waarna de bestuurder het stuur ter hand nam, maar ze remde pas een seconde nadat de botsing al had plaatsgevonden.

In het onderzoeksrapport staat dat Uber inmiddels veranderingen heeft doorgevoerd aan zijn veiligheidsprogramma. Verder heeft het bedrijf de training van veiligheidschauffeurs aangescherpt en rijden er nu steeds twee personen in de zelfrijdende auto's.
pi_189813152
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
is ook dat door communicatie van auto naar auto er simpelweg minder onverwachte situaties ontstaan. De typische situatie, waar de eerste voor een konijntje remt, de tweede iets agressiever op de rem trapt en de derde daardoor niet meer op tijd kan remmen, dat zou verleden tijd moeten zijn. De tweede en derde krijgen namelijk direct die informatie door, dat de eerste geremd heeft.

Dan moeten natuurlijk wel in de toekomst alle auto's van alle merken een eenduidig communicatieprotocol hebben om dat optimaal te kunnen benutten.
Inderdaad, nu ik veel met de autopilot rijdt valt dat eigenlijk pas op. Man.. 60km wegen met strepen aan de zijkant... BLOED irritant.
pi_190687996
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/zelfrijdende-auto-rij-nog-maar-even-zelf~b25499ab

Interessant artikel waarin o.a. gesteld wordt dat de "grote revolutie van de autonoom rijdende auto" niet komt of op z'n minst nog wel even op zich laat wachten.

Het hoort zeker thuis in deze topicreeks :)

Waymo zal het er niet mee eens zijn ;)
pi_194014638
Ook Tesla maakt vorderingen met z'n autopilot.

Het komt nog niet in de buurt van zelfstandig rijden maar de laatste software updates lijken wel grote sprongen te maken:




[ Bericht 24% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-07-2020 00:57:18 ]
pi_194096232
Zal nog wel even duren, hier hebben ze een busbaan aangelegd met spoelen, want die bus zou zelf gaan rijden. Nu 22 jaar later nog niks.
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:25:48 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194096556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:01 schreef funnywell het volgende:
Zal nog wel even duren, hier hebben ze een busbaan aangelegd met spoelen, want die bus zou zelf gaan rijden. Nu 22 jaar later nog niks.
toen was er ook nog geen navigatiesoftware ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_194096689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:01 schreef funnywell het volgende:
Zal nog wel even duren, hier hebben ze een busbaan aangelegd met spoelen, want die bus zou zelf gaan rijden. Nu 22 jaar later nog niks.
Het mooiste is dat die zelfrijdende bus van straks geen spoelen nodig heeft ;)
pi_195156034
quote:
Amazon-dochter Zoox heeft groen licht voor tests zelfrijdende auto's op wegen VS
Zoox, het bedrijf dat zelfrijdende auto's maakt en sinds drie maanden eigendom is van Amazon, heeft toestemming om zelfrijdende auto's te testen op specifieke wegen in Californië. Het mag dat doen zonder dat er een persoon in de wagen moet zitten.

Zoox prototypeZoox heeft toestemming om twee zelfrijdende auto's los te laten op specifieke straten om het Zoox-hoofdkwartier heen. Dat ligt tussen San Francisco en Silicon Valley in. Mogelijk gaat Zoox hierbij zijn zelf ontworpen auto gebruiken. Die is volledig elektrisch en heeft stuurwielen voor en achter, zo is te zien op de Zoox-website.

Amazon nam het zes jaar oude Zoox in juni over voor een bedrag van naar verluidt meer dan een miljard euro en maakte daarmee zijn entree op de markt van zelfrijdende auto's. De concurrentie daar bestaat uit bedrijven als Alphabet-bedrijf Waymo, Uber, Tesla, Lyft en meer.
bron: https://tweakers.net/nieuws/172388/amazon-dochter-zoox-heeft-groen-licht-voor-tests-zelfrijdende-autos-op-wegen-vs.html
bron: https://www.dmv.ca.gov/portal/news-and-media/dmv-authorizes-zoox-to-test-driverless-vehicles-in-portion-of-foster-city/




[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-09-2020 23:17:28 ]
pi_195182647
Hersenscheet:

Met de toename van elektrische en hybride auto's zal je een generatie krijgen die in grote meerderheid niet meer afrijdt in een schakelauto.

Op het moment dat er meer zelfrijdende voertuigen bijkomen dan zal je een generatie krijgen die in grote meerderheid niet eens meer een rijbewijs haalt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')